Ook ik ben weer op zoek naar 2 nieuwe fietsen momenteel heb ik het volgende:
Mijn fiets:
Haibike Trekking 4, Yamaha PW, Derailleur, 400W accu.
:strip_exif()/f/image/wv5EyY7K9ULv7v2QAhVo69IV.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze was nieuw 1800,-
Fiets van de vriendin:
Batavus Razor, Nexus 8, Yamaha PW 400W
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r7bM5NA0MwRrMhwdG63hHlBJ.jpg?f=user_large)
2e hands gekocht met 5000 kilometers voor 1000,-
Destijds bewust gekozen voor Yamaha ipv Bosch voor beide fietsen omdat ik het A. Fijner vond en B. Ik graag iets koop wat afwijkt van de "standaard"zeg maar.
Mijn Fiets wordt vervangen omdat ik graag wat minder onderhoud wil.
De fiets van mijn vriendin wordt vervangen omdat de houding voor haar net niet optimaal is, ze fiets overigens wel op het heren model, goed frame en ze is vrij lang waardoor de vrouwen frames niet altijd helemaal uitkomt of slecht beschikbaar zijn.
Graag koop ik 2 premium fietsen terug waarbij ik besef dat er flink meer in de buidel getast moet worden.
Op dit moment kijk ik naar de volgende modellen:
1. Flyer Upstreet, Liefst met Nexus 5 en 90nm/95nm Panasonic maar deze lijkt er niet meer te zijn. Ik sta wel open voor Enviolo, maar bij mijn huidige fiets schakel ik eigenlijk nooit (ook niet bij het optrekken) dan lijkt mij de Nexus wat meer onderhoudvrij.
2. Velo de ville SEB 890, Bosch Smart 75nm, Nexus 5, Riem
3. Kalkhoff IMAGE 5.B ADVANCE+ Bosch Smart 75nm, Nexus 5, Riem
Beiden zijn we rond de 80KG en 1.85M, en goed verstelbaar stuur is belangrijk.
Heb ik een motor met 75+nm nodig? nee maar leuk is het wel.
Ik ben best secuur met mijn fiets, een rammeltje piep of kraakje kan ik slecht tegen ook daarom vind ik het afwerkingsniveau belangrijk. Mijn vriendin maakt dat niet zoveel uit, maar als ze met mij wil fietsen dan voor haar ook hetzelfde
Rondom de Panasonic motor een aantal vragen, eigenlijk lees ik hier goede dingen over maar alleen Flyer lijkt deze motor te voeren waarom is dit? Ik had dan ook andere merken met deze motor verwacht.
Verder zie ik dat Flyer bij recente modellen ook meer richting Bosch gaat dan blijft er geen merk meer over met Panasonic is dit een rieel risico?
Dat er veel fietsenmakers met alleen Bosch zijn merk ik nu met onze Yamaha's ook al.
Nadeel met bovenstaande merken is helaas dat er niet echt fietsenzaken dicht in de buurt zitten. Flyer & Velo ongeveer 40 minuten met de auto @
Foxhill , Kalkhoff wordt hier net over de grens in Duitsland verkocht (woon pal op de grens) alhoewel mijn Duits best goed is, is uitleggen in het duits wat er met je fiets aan de hand is soms wel lastig.
Tips en opmerkingen zijn welkom..
[
Voor 4% gewijzigd door
KernelPanic op 18-08-2023 17:25
]