uchiha tijntje schreef op maandag 8 juli 2019 @ 21:13:
@warframe fans.. mijn excuses!
Ik denk dat ik al weet waarom ik er weinig van weet. Het is f2p en valt in het rijtje van Destiny en Arnhem gok ik? Die games staan totaal niet goed op mijn radar.
Maar heb even wat gameplay bekeken en dat ziet er best wel aardig uit. Doen ze het ook beter dan de Destinies en Anthems van deze wereld?
In de categorie free to play valt het in het rijtje Fortnite (spelers dalen ook wat) & Apex Legends (spelers dalen na initiele piek, net als Anthem, content is een issue en te dure season pass) en binnenkort Destiny 2 met eerste 2 dlc ook. (vind ik niet meetellen want een heleboel hebben natuurlijk dit betaald net als ik)
Destiny 1 was goed (makers Halo) en qua shooter echt super. Relatief hoge prijzen vergeleken met de content en niets vernieuwends tot Taken King dlc uitkwam.
Destiny 2, de hoop dat ze hadden geleerd maar helaas. Ook hier weer relatief hoge prijzen (1 van de dlcs in 3 uur gedaan bv) daarnaast word je door de makers qua levelling gelockt per week (kansloos). Men heeft wel goede hoop op de komende dlc (again best prijzig). Vergis je niet het is en blijft echt een goede shooter.
The Division 1, uniek in zijn besneeuwde omgeving en verlaten NY. Het spel heeft een grote dip gehad maar na update 1.81 is het serieus de goede kant op gegaan. Goede DLC, regelmatig terugkerende events met rewards. Mensen spelen dit nu zelfs ipv The Division 2.
The Division 2 (wisselend aantal spelers merk ik met matchmaking), het is zo goed begonnen... maar ze hebben eigenlijk veel problemen, te weinig content, geen reden voor year 1 pass holders, een raid die alleen met vrienden kan ipv matchmaking (dit gaat veranderen trouwens, de raid komt als story mode) teveel bugs, teveel focus op verkeerde dingen... het is maar afwachten hoe dit afloopt..
Anthem (serieus weinig spelers op het moment), tja, de blunder van 2019? Het begon met een private beta wat je gerust een alfa kon noemen. Het langzame laden, met iedereen moeten praten voordat je verder kan terwijl een team op je wacht.. ook hier te weinig content en weinig tot niets te doen als het uitgespeeld is. Drop kans van gele wapens is 1 op een miljard (en dan nog dubbele krijgen

). Wachten al weken op nieuwe content (Cataclysm komt eraan met nieuwe en hogere gear (dat maakt dat je het wel moet spelen) maar het is weer een tijdelijk iets

) Waarom toch af en toe starten? Ik kan zeggen dat dit 1 van de mooiste games op de xbox one x is waar special effecten van afspatten, het schiet als een bezetene (gaat hier om combi's van je powers en niet alleen je traditionele wapens) en tsja..vliegen als Iron Man...
Warframe.. Free to Play, grote community, steeds groter wordend universum met veel terugkerende events, veel loot, alles upgradable (je warframe, je wapens, de mods die je er op legt weer kan upgraden, je sentinels, je hond of kat

) de graphs die er steeds mooier uit zien. Is hier frustratie? Die is er.. soms is het (ook voor mij ..) niet duidelijk hoe ik aan bepaalde materialen kan komen. Standing verzamelen voor factions is regelmatig grinden. (je hebt syndicates die simpel zijn (gewoon syndicate missies doen)) maar standing voor mijn K-drive (hoverboard) nou kill me.. oneindig werk. Het spel is gewoon enorm groot en als je er nu in stapt is het echt..waar moet je beginnen... maar het is een aanrader want uiteindelijk doe je het spel nooit alleen (kan wel..)
* reclame uit

*