Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:18:
[...]

Net ingepakt zonder stroomkabel, dit is al mijn 4e Xbox One X die kapot gaat met dezelfde problemen.
Je speelt een spel, krijgt de melding " There is a problem with your local save games ".
Game loopt binnen 10 min vast, automatische reboot, E105 code en de xbox is dood.
Deze keer gelukkig onder garantie, hopen dat ze een wekende terugsturen die dit probleem niet meer krijgt in de toekomst. Ben er langzaam wel helemaal klaar mee..
Hebben ze hem echt vervangen door een andere device of krijg je een "gerepareerde" terug (die blijkbaar niet werkt)?

Want dan zou ik inderdaad een advanced exchange aanvragen omdat ze hem dan echt inwisselen voor een ander. Moet je wel even een CC hebben waar ze wat mogen reserveren (waarde van de console, voor als je hem niet terugstuurt), maar het werkt wel veel makkelijker en veel sneller.

Als het al de 4e is met hetzelfde issue, zou ik het toch elders zoeken. Je netwerk bv. Of stroomvoorziening. Wellicht een accessoire die je moet vervangen oid. Want dit klinkt niet echt standaard

Martinspire wijzigde deze reactie 15-07-2019 20:40 (3%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:01

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wat @Martinspire zegt. Het eerste wat in mij opkwam toen ik je verhaal las, was: Hoe dan ? HOe krijg je het 4x voor elkaar. Dat kan dus alleen als je elke keer dezelfde xbox hebt teruggekregen en dus geen Advanced Exchange hebt aangevraagd. Dat zou ik dus ook nu, net als anderen, zeer adviseren te doen. Dan krijg je dus een nieuwe thuis en hoef je de oude pas op te sturen als je die nieuwe hebt ontvangen.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

MRE-Inc schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:47:
Wat @Martinspire zegt. Het eerste wat in mij opkwam toen ik je verhaal las, was: Hoe dan ? HOe krijg je het 4x voor elkaar. Dat kan dus alleen als je elke keer dezelfde xbox hebt teruggekregen en dus geen Advanced Exchange hebt aangevraagd. Dat zou ik dus ook nu, net als anderen, zeer adviseren te doen. Dan krijg je dus een nieuwe thuis en hoef je de oude pas op te sturen als je die nieuwe hebt ontvangen.
Voor de duidelijkheid: die advanced exchange bieden ze alleen aan via de chat, dus even via die manier je probleem behandelen.

Als iemand er effe een handig stuk van kan maken, dan kan ik die ook nog wel even in de TS vermelden

Martinspire wijzigde deze reactie 15-07-2019 20:56 (7%)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:55:
[...]

Voor de duidelijkheid: die advanced exchange bieden ze alleen aan via de chat, dus even via die manier je probleem behandelen.

Als iemand er effe een handig stuk van kan maken, dan kan ik die ook nog wel even in de TS vermelden
Is dat veranderd dan de laatste tijd ? Ik heb destijds een advanced repair voor oa mijn Surface Pro 3 gewoon via de website kunnen selecteren. Kwam geen chat aan te pas. Kan ook per produkt groep anders zijn en dan voor XBox je wel een chat moet starten. Mijn SP3 van destijds 1200 euro kon gewoon via de website van Microsoft.

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-01 14:31
Martinspire schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:40:
[...]

Hebben ze hem echt vervangen door een andere device of krijg je een "gerepareerde" terug (die blijkbaar niet werkt)?

Want dan zou ik inderdaad een advanced exchange aanvragen omdat ze hem dan echt inwisselen voor een ander. Moet je wel even een CC hebben waar ze wat mogen reserveren (waarde van de console, voor als je hem niet terugstuurt), maar het werkt wel veel makkelijker en veel sneller.

Als het al de 4e is met hetzelfde issue, zou ik het toch elders zoeken. Je netwerk bv. Of stroomvoorziening. Wellicht een accessoire die je moet vervangen oid. Want dit klinkt niet echt standaard
Helaas was de vorige buiten garantie en heb ik 4 maand geleden een nieuwe moeten kopen.
En wederom laat deze One X mij weer in de steek..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

G_Dragon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:23:
[...]

Helaas was de vorige buiten garantie en heb ik 4 maand geleden een nieuwe moeten kopen.
En wederom laat deze One X mij weer in de steek..
Hoe kan een One X nou buiten garantie zijn ? Ding is nog niet eens 2 jaar op de markt. Ik heb mijn One X op de release dag in NL ontvangen, volgens mij was dat ergens rond 15 oktober 2017. Als ik nu kijk bij mijn microsoft account, dan staat er bij mijn destijds in oktober 2017 gekochte One X:
Manufacturer Warranty ends 01/29/2020
Ik weet zeker dat daar eerst oktober/november 2019 stond. Dat hebben ze nu blijkbaar iets aangepast. Dan vraag ik me af hoe lang je een "gratis" advanced repair kunt aanvragen. Wellicht dus binnen 1 jaar ?

• G_Dragon
MRE-Inc schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:33:
[...]

Hoe kan een One X nou buiten garantie zijn ? Ding is nog niet eens 2 jaar op de markt. Ik heb mijn One X op de release dag in NL ontvangen, volgens mij was dat ergens rond 15 oktober 2017. Als ik nu kijk bij mijn microsoft account, dan staat er bij mijn destijds in oktober 2017 gekochte One X:

[...]

Ik weet zeker dat daar eerst oktober/november 2019 stond. Dat hebben ze nu blijkbaar iets aangepast. Dan vraag ik me af hoe lang je een "gratis" advanced repair kunt aanvragen. Wellicht dus binnen 1 jaar ?
Omdat ik zelf zo dom was om hem de eerste keer los te halen en zelf de HDD te formateren 8)7 .
Weet het is niet slim geweest, maar als deze na reparatie weer moeilijk gaat doen.
Dan ga ik er waarschijnlijk een 1tb SSD ingooien.

Heb bij aanschaf van deze One X alle kabels vervangen, andere stroomblokken.
Echt alles gedaan wat ik kon doen en toch krijg ik de error weer.
Dit is echt een Xbox One X probleem..
G_Dragon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:51:
[...]

Omdat ik zelf zo dom was om hem de eerste keer los te halen en zelf de HDD te formateren 8)7 .
Weet het is niet slim geweest, maar als deze na reparatie weer moeilijk gaat doen.
Dan ga ik er waarschijnlijk een 1tb SSD ingooien.

Heb bij aanschaf van deze One X alle kabels vervangen, andere stroomblokken.
Echt alles gedaan wat ik kon doen en toch krijg ik de error weer.
Dit is echt een Xbox One X probleem..
Xbox support geeft aan (in van die brakke Xbox forums) dat het aan externe opslag kan liggen. Heb je steeds dezelfde gebruikt? Of steeds dezelfde harddrive zelf erin gezet?

Dutch: That is a fine place for it, the best...

MRE-Inc schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:00:
[...]

Is dat veranderd dan de laatste tijd ? Ik heb destijds een advanced repair voor oa mijn Surface Pro 3 gewoon via de website kunnen selecteren. Kwam geen chat aan te pas. Kan ook per produkt groep anders zijn en dan voor XBox je wel een chat moet starten. Mijn SP3 van destijds 1200 euro kon gewoon via de website van Microsoft.
Ik kreeg bij aanvragen van garantie geen optie tot advanced repair. Wellicht zit het bij andere devices anders omdat er minder terug wordt gestuurd of omdat Xbox toch een andere divisie is (klinkt ook wel als een duur geintje). Maar zo is het nu in ieder geval ja.

• bierkwadraat
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-01 18:55
Met mazzel een gloednieuwe Pro controller weten te bemachtigen voor 55 euro. De paddles op de achterkant vind ik erg ontwennig, maar vind het wel een fijn ding. Vooral de pookjes zijn een pluspunt.

Ook de One X van de verticale stand gehaald. Scheelt merkbaar in temperatuur. Al heeft de console nog nooit gezeurd.

Dolby Atmos een kans gegeven, lijkt in Gears of War 4 wel alsof er andere geluidsbestanden worden gebruikt. Zo klinkt een stervende Juvie soms als een scatschende elpee en lijken geluidseffecten wat anders gemixt. Niet een verschil met koptelefoon waar ik van omver geblazen ben.

• G_Dragon
exactor it schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:18:
[...]

Xbox support geeft aan (in van die brakke Xbox forums) dat het aan externe opslag kan liggen. Heb je steeds dezelfde gebruikt? Of steeds dezelfde harddrive zelf erin gezet?
Nee ben zelfs overgestapt naar een andere Externe Hdd om dat uit te sluiten.
Als ik op google zoek op Xbox One X E105 and local save games, kom ik overal hetzelfde tegen.
Het een wereldwijd HDD probleem van de Xbox One X, ze noemen het ook wel de Red Ring Of Death van de Xbox One Series.

Ik hoop nu na reparatie dat er een andere HDD ingezet is en deze vernieuwd is en het probleem verholpen word..

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bierkwadraat schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 01:31:
Dolby Atmos een kans gegeven, lijkt in Gears of War 4 wel alsof er andere geluidsbestanden worden gebruikt. Zo klinkt een stervende Juvie soms als een scatschende elpee en lijken geluidseffecten wat anders gemixt. Niet een verschil met koptelefoon waar ik van omver geblazen ben.
Ik ben wel overtuigd van Dolby Atmos. Speel vooral met hoofdtelefoon zodat ik mijn spel goed luid kan zetten zonder de rest te storen. Windows Sonic klinkt ronduit brak, alsof mijn geluid telefoonkwaliteit is. Stereo klinkt OK, maar is gewoon stereo. Dolby Atmos geeft echter zeer overtuigend 360 graden geluid. Mijn gratis trial loopt nog een week, maar ik ga daarna wel 17 euro neerleggen voor een volledige licentie.

En nu bij Halo 5 aanbeland. Het hele spelt voelt zowaar aan als UT2004 en dat is een dikke plus :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:08
boe2 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:35:
[...]

Ik ben wel overtuigd van Dolby Atmos. Speel vooral met hoofdtelefoon zodat ik mijn spel goed luid kan zetten zonder de rest te storen. Windows Sonic klinkt ronduit brak, alsof mijn geluid telefoonkwaliteit is. Stereo klinkt OK, maar is gewoon stereo. Dolby Atmos geeft echter zeer overtuigend 360 graden geluid. Mijn gratis trial loopt nog een week, maar ik ga daarna wel 17 euro neerleggen voor een volledige licentie.

En nu bij Halo 5 aanbeland. Het hele spelt voelt zowaar aan als UT2004 en dat is een dikke plus :)
Apart, ik wist niet dat er "zoveel" (dat is een groot woord) games Dolby Atmos hebben: https://www.windowscentra...ne-dolby-atmos-games-list Voor ik weet zijn het er maar 2 die echt lijken te werken: Assassins creed Origins (het zit helaas niet in Odyssey) en Metro Exodus waar bij Metro serieus goed gedaan is. Bij Tombraider heb ik het nooit gemerkt, als het volgens die lijst er in zit.. en bij origins ook niet briljant uitgewerkt.

Voor wat betreft Halo 5, grafisch top, schieten top maar ik ben geen padvinder die alleen maar wapens aan het zoeken ben door te weinig ammo. Grootste afknapper van het hele spel. Hoop niet dat ze Halo Infinite op dezelfde manier aanvliegen..

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

quorumz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:00:
[...]

Apart, ik wist niet dat er "zoveel" (dat is een groot woord) games Dolby Atmos hebben: https://www.windowscentra...ne-dolby-atmos-games-list Voor ik weet zijn het er maar 2 die echt lijken te werken: Assassins creed Origins (het zit helaas niet in Odyssey) en Metro Exodus waar bij Metro serieus goed gedaan is. Bij Tombraider heb ik het nooit gemerkt, als het volgens die lijst er in zit.. en bij origins ook niet briljant uitgewerkt.
Je game heeft geen dolby atmos ondersteuning nodig om voordeel te halen uit de 3D emulatie van Dolby Atmos for headphones. Het zal ongetwijfeld dan nog een stuk accurater klinken, maar als je spel Surround ondersteuning heeft zal je als hoofdtelefoongebruiker ook veel voordeel halen uit de atmos drivers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• quorumz
De gold deals (zijn laat vandaag en ook niet op trueachievements)

https://majornelson.com/2...and-xbox-super-game-sale/

x1:
https://www.trueachievements.com/n38411/super-game-sale-2019

x360:
https://www.trueachieveme...-2019-backward-compatible

quorumz wijzigde deze reactie 16-07-2019 11:33 (32%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21-01 17:43
2 codes voor 14 dagen & 1 maand live trial, werkt enkel voor nieuwkomers.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• bierkwadraat
boe2 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:35:
[...]

In dat geval ga ik het zeker nog een kans geven met andere games :)

• G_Dragon
Aii.. ik lees ook verhalen op het internet dat mensen die hun console na reparatie terug krijgen de error na weken/maanden weer verschijnt, als dit voor de 4e keer gebeurd ben ik het vertrouwen in de One X kwijt en ga ik wel over op de One S.

Dan maar geen 4K kwaliteit.. :P

G_Dragon wijzigde deze reactie 16-07-2019 13:39 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:25

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

G_Dragon schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:37:
Aii.. ik lees ook verhalen op het internet dat mensen die hun console na reparatie terug krijgen de error na weken/maanden weer verschijnt, als dit voor de 4e keer gebeurd ben ik het vertrouwen in de One X kwijt en ga ik wel over op de One S.

Dan maar geen 4K kwaliteit.. :P
Vervelend kerel, ik kan me niet herinneren dat ik er hier veel over gelezen heb en mijn eigen x-je doet het ook nog prima *klop klop*

=========

Ik vind de sale weer niet zo boeiend, denk dat ik asura's wrath nog maar meepik. Wilde ik aan de ene kant nog fysiek, maar 5 euro is wel mooie prijs en dan zowel beschikbaar op 360 als op mijn one :*)

10 second ninja DONE

• G_Dragon
Sagat schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:05:
[...]

Vervelend kerel, ik kan me niet herinneren dat ik er hier veel over gelezen heb en mijn eigen x-je doet het ook nog prima *klop klop*
Hoop dat Microsoft het gaat herkennen en er wat aan gaat doen , niet alleen voor mij maar juist voor iedereen.
Klopt maar af inderdaad, hoe staat jou Xbox One X trouwens?

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

G_Dragon schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:14:
[...]

Hoop dat Microsoft het gaat herkennen en er wat aan gaat doen , niet alleen voor mij maar juist voor iedereen.
Klopt maar af inderdaad, hoe staat jou Xbox One X trouwens?
Heel simpel als het een grootschalig issue is, dan moet er iets aan gedaan worden.
RROD was ellende natuurlijk, maar uiteindelijk wel goed opgelost wat mij betreft.

Mijn x staat horizontaal in mijn tv meubel, met redelijk wat ruimte er omheen.

10 second ninja DONE

• G_Dragon
Sagat schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Heel simpel als het een grootschalig issue is, dan moet er iets aan gedaan worden.
RROD was ellende natuurlijk, maar uiteindelijk wel goed opgelost wat mij betreft.

Mijn x staat horizontaal in mijn tv meubel, met redelijk wat ruimte er omheen.
Ja precies, maar dat doen ze niet tot wat ik lees op reddit en andere forums.
Mensen krijgen de error zelfs terug als hun console gerepareerd is door Microsoft.
Ze noemen dit ook de nieuwe RROD van de One X..

Jij hebt hem dus ook in een tv meubel staan, ik heb aan de achterkant ongeveer 7 cm ruimte en aan de zijkanten 6 tot 8 cm ruimte. Dit lijkt mij toch wel voldoende ruimte ? aangezien ik las dat de HDD door warmte kapot zou gaan 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:23:
[...]

Ja precies, maar dat doen ze niet tot wat ik lees op reddit en andere forums.
Mensen krijgen de error zelfs terug als hun console gerepareerd is door Microsoft.
Ze noemen dit ook de nieuwe RROD van de One X..
RROD was wel in iets grotere getalen aanwezig, ik speel met ~1500 man Fifa en heb dit slecht 2x gehoord, verder nog nooit iemand. Ergens zal er toch echt iets zijn waar het niet goed, zeker als jouw dit zelfs bij 2 verschillende xbo's overkomt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• quorumz
altijd een leuk nr.. (ook in that 70s show :) )

• ariekanari
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:12
Je kunt toch voorzichtig stellen dat de Xbox S All Digital Edition de prijsdruk wegneemt t.o.v. de reguliere Xbox S. De prijzen van de All Digital Edition liggen behoorlijk hoger dan de reguliere Xbox S ten tijde van Black Friday en Prime 2018.
Zelf heb ik tijdens Black Friday een Xbox S met 2 controllers aangeschaft voor 169,39.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• quorumz
yes...

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat zijn een paar stevige titels. Zowel MGS5 als RE4 staan al lange tijd op mijn "to play" list. Banner Saga 3 wil ik ook op zijn minst geprobeerd hebben :)
Je kunt toch voorzichtig stellen dat de Xbox S All Digital Edition de prijsdruk wegneemt t.o.v. de reguliere Xbox S. De prijzen van de All Digital Edition liggen behoorlijk hoger dan de reguliere Xbox S ten tijde van Black Friday en Prime 2018.
Die Digital Edition is veel te hoog geprijsd. Ik heb mijn One S tweedehands op de kop getikt voor 160 euro: Daarvoor kreeg ik een 1TB model van iemand die hem amper gebruikt heeft en 1 spel. Her en der zie ik mensen die zelfs betere deals tweedehands hebben kunnen krijgen. De digital edition met minder features wordt nieuw verkocht voor 250 euro.
OK, je krijgt er 3 games bij, maar als je van plan bent de game pass te gebruiken (waarvoor deze editie gemaakt lijkt) hebben deze nul toegevoegde waarde aangezien ze ook in de game pass zitten. Is toch wel een grote misser van Microsoft volgens mij.

boe2 wijzigde deze reactie 17-07-2019 09:30 (73%)

• Nashle
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 26-09-2019
MartijnS72 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:00:
[...]

Welke datum had je zelf verwacht? Maart 2021 lijkt toch te kloppen?
Je had nog iets meer dan 13 maanden Live Gold en net geen 6 maanden Game Pass. Met omzetten is dat 13+6+1=20 maanden Game Pass Ultimate geworden.

Welke vervaldatum zie je op account.microsoft.com?
Vervaldatum is 25-3-2021. Ik had 31 mei 2021 verwacht of iig laatste dag van een maand. Er wordt dus in dagen gerekend ipv maanden. Ok, dan heb ik het totaal verkeerd begrepen en gerekend 8)7 .

Speelt ook mee mijn irritatie van twee keer telefonisch contact waar ze slecht Engels verstonden en zelfs geen international spellingsalfabet kennen. Daarna een chatmedewerker die mij ineens aansprak met my friend blabla. Vorig jaar met een helpdeskmedewerker gesproken en toen perfect geholpen.

Vandaar de andere vraag waar kan ik een klacht kan indienen over de Xbox helpdesk?

Vind nl alleen deze https://support.xbox.com/...box-live/file-a-complaint en gaat over klacht andere gamer enz

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nashle schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:10:
[...]

Vervaldatum is 25-3-2021. Ik had 31 mei 2021 verwacht of iig laatste dag van een maand. Er wordt dus in dagen gerekend ipv maanden. Ok, dan heb ik het totaal verkeerd begrepen en gerekend 8)7 .

Speelt ook mee mijn irritatie van twee keer telefonisch contact waar ze slecht Engels verstonden en zelfs geen international spellingsalfabet kennen. Daarna een chatmedewerker die mij ineens aansprak met my friend blabla. Vorig jaar met een helpdeskmedewerker gesproken en toen perfect geholpen.

Vandaar de andere vraag waar kan ik een klacht kan indienen over de Xbox helpdesk?

Vind nl alleen deze https://support.xbox.com/...box-live/file-a-complaint en gaat over klacht andere gamer enz
Even bellen met de Nederlandse helpdesk 0800 020 5934
Neem tenminste aan dat als je Nederlands kan spellen, je ook de Nederlandse spraak machtig bent ?

justifire wijzigde deze reactie 17-07-2019 11:19 (6%)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

2 tientjes in zuid korea, leuk maar niet goed genoeg om hoop moeite te doen, sorry :>

(wel dank voor het linkie!)

========
Voor de retro en/of contra/metal slug fans.........blazing chrome in gamepass!
Die gaat me wsl wel even bezig houden (ook misschien leuk voor jou @uchiha tijntje ?)

Sagat wijzigde deze reactie 17-07-2019 15:53 (37%)

10 second ninja DONE

Sagat schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:48:
[...]

2 tientjes in zuid korea, leuk maar niet goed genoeg om hoop moeite te doen, sorry :>

(wel dank voor het linkie!)

========

[...]

Voor de retro en/of contra/metal slug fans.........blazing chrome in gamepass!
Die gaat me wsl wel even bezig houden (ook misschien leuk voor jou @uchiha tijntje ?)
You're welcome ;)

Blazing Chrome van de week even gespeeld, wat een troep :r
Controls kan je niet instellen en dus zit je vast aan springen / rollen met A en schieten / melee met X, ontzettend handig 7(8)7

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:37:
[...]

You're welcome ;)

Controls kan je niet instellen en dus zit je vast aan springen / rollen met A en schieten / melee met X, ontzettend handig 7(8)7
Je kunt natuurlijk altijd een button mapping maken in de accessories app...
https://support.xbox.com/...ller-with-accessories-app

Maar goed, fatsoendelijke support er voor in de game zelf was natuurlijk wel handiger geweest.

Gamertag: Finraziel42

De eerste keer dat ik een schijfje koop voor de Xbox One (ondertussen al weer 6 jaar volledig digitaal) maar deze aanbieding kon ik niet laten liggen :9
https://www.bol.com/nl/p/...box-one/9200000088311522/
Zit al jaren te wachten op een goede aanbieding van de Artorias dlc, maar deze blijft duur, dus helemaal happy met deze editie !

Grappig om te zien dat de hoesjes een stuk kleiner zijn dan die van de X360 O+

justifire wijzigde deze reactie 17-07-2019 19:46 (18%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
Gears 5 tech test is online op de site (kies voor install in my devices vanuit de VS store. De NL versie doet het nog niet net als in de store op de One zelf.)

Vrijdag ga ik de kettingzaag vast warm draaien!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon
Ben er nog verder ingedoken om het probleem met mijn Xbox One X op te lossen, vorig jaar in maart heb ik samen met mijn bonus vader ( zo noem ik mijn stief-vader) de kabels weggewerkt met een tussenschot voor de kabels langs. ongeveer rond Juni/Juli begonnen de problemen, toen 2 keer hdd swap + geformatteerd, helaas was het in september weer raak en omdat er geen vertrouwen meer in de Xbox was en er geen garantie meer op zat heb ik een tweedehands zonder garantie aangeschaft.

Deze ging wederom eind Maart wederom kapot met dezelfde E105 error, je kon je voorstellen hoe ik me voelde op dat moment zonder garantie en goed vertrouwen dat het me niet een tweede keer zou gebeuren.. in Juni een Xbox One X met garantie gekocht, deze gaf helaas afgelopen maandag dan de geest. Wat natuurlijk bij mij maar ook jullie veel twijfels omhoog haalde,

https://i.ibb.co/Z1k109B/Xbox-airflow.jpg
Foto1: Rechts is het aantal ruimte wat de Xbox aan de achterkant heeft voor lucht met schot ertussen, links het aantal ruimte zonder schot ertussen.

https://i.ibb.co/ccH9KJP/Xbox-gat.jpg
Foto 2: Hier is het net andersom sorry.. rechts is het gat zonder schot ertussen & links is het gat met schot ertussen.

Mijn conclusie: Is dat sinds het schot ertussen zit de Xbox zijn warmte niet kwijt kon en hierdoor de HDD onder de warmte is bezweken. Graag hoor ik jullie mening hierover, ben zelf erg geschrokken dat ik dit niet eerder doorhad.

@SinergyX @Sagat @exactor it @MRE-Inc @Martinspire

Acties:
  • +1Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:31:
Ben er nog verder ingedoken om het probleem met mijn Xbox One X op te lossen, vorig jaar in maart heb ik samen met mijn bonus vader ( zo noem ik mijn stief-vader) de kabels weggewerkt met een tussenschot voor de kabels langs. ongeveer rond Juni/Juli begonnen de problemen, toen 2 keer hdd swap + geformatteerd, helaas was het in september weer raak en omdat er geen vertrouwen meer in de Xbox was en er geen garantie meer op zat heb ik een tweedehands zonder garantie aangeschaft.

Deze ging wederom eind Maart wederom kapot met dezelfde E105 error, je kon je voorstellen hoe ik me voelde op dat moment zonder garantie en goed vertrouwen dat het me niet een tweede keer zou gebeuren.. in Juni een Xbox One X met garantie gekocht, deze gaf helaas afgelopen maandag dan de geest. Wat natuurlijk bij mij maar ook jullie veel twijfels omhoog haalde,

[Afbeelding]
Foto1: Rechts is het aantal ruimte wat de Xbox aan de achterkant heeft voor lucht met schot ertussen, links het aantal ruimte zonder schot ertussen.

[Afbeelding]
Foto 2: Hier is het net andersom sorry.. rechts is het gat zonder schot ertussen & links is het gat met schot ertussen.

Mijn conclusie: Is dat sinds het schot ertussen zit de Xbox zijn warmte niet kwijt kon en hierdoor de HDD onder de warmte is bezweken. Graag hoor ik jullie mening hierover, ben zelf erg geschrokken dat ik dit niet eerder doorhad.

@SinergyX @Sagat @exactor it @MRE-Inc @Martinspire
Ik kan niet echt een beeld vormen van hoe hij er dan in staat, maar als je hem dicht bouwt heb je inderdaad dat warmte hardware kan beschadigen. Een ventilator erop zetten wil ook helpen, maar vrij zetten is het best (ook dan wordt ie al vrij warm bij zware games).

Verder ging het volgens mij ook nog om een externe HD toch? Geeft die dan niet de geest of waar staat die precies?

Iets meer overzicht is wel handig.

Overigens hoef je niet iedereen te taggen hoor, we zien de reacties toch wel ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon
@Martinspire

Hier een duidelijker beeld hoe alles staat, je ziet hoe de xbox in mijn tv kast staat links van de switch en dan moet je bedenken dat er maar 6cm ruimte achter zat met de kleine gat in het tussen schot.

Ik had de mensen getagd die mij geholpen hadden en reageerde op mijn bericht zodat ze ook weten hoe het verder afloopt :)..

Nee mijn externe hdd werkt verder prima, die ligt bovenop de Xbox one X en daar zijn geen problemen mee.
G_Dragon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:47:
@Martinspire

[Afbeelding]
Hier een duidelijker beeld hoe alles staat, je ziet hoe de xbox in mijn tv kast staat links van de switch en dan moet je bedenken dat er maar 6cm ruimte achter zat met de kleine gat in het tussen schot.

Ik had de mensen getagd die mij geholpen hadden en reageerde op mijn bericht zodat ze ook weten hoe het verder afloopt :)..

Nee mijn externe hdd werkt verder prima, die ligt bovenop de Xbox one X en daar zijn geen problemen mee.
Ah. Ik zou hem verder naar voren zetten, hoe meer ruimte erachter hoe beter. Verder je HDD niet erop leggen (is ook weer een warmtebron die je op de case toe voegt). Gewoon ernaast. Desnoods op zijn kant (dat kan ook prima).

Verder nog de vraag: het kabeltje van de HDD is die wel eens vervangen?

En is de achterkant van de kast dan dicht of open? Indien ie open is, wat als je hem wat van de muur af zet (dus niet helemaal er tegenaan)?

En hoe warm voel je hem worden als ie een tijdje aan staat/stond?

Martinspire wijzigde deze reactie 17-07-2019 22:03 (10%)

Heeft hij altijd zo gestaan, tijdens al je 7045D's?

Bijzonder krap oogt het niet, maar zonder ventilatie kan het daarbinnen aardig warm worden (volgens mij komt gros van warmte via zijkant/achterkant), als daar al warmte uitkomt, bedenk dan hoe warm het daarbinnen is. Maar gebruik jij een powerswitch/killer?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• G_Dragon
Martinspire schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:00:
[...]

Ah. Ik zou hem verder naar voren zetten, hoe meer ruimte erachter hoe beter. Verder je HDD niet erop leggen (is ook weer een warmtebron die je op de case toe voegt). Gewoon ernaast. Desnoods op zijn kant (dat kan ook prima).

Verder nog de vraag: het kabeltje van de HDD is die wel eens vervangen?

En is de achterkant van de kast dan dicht of open? Indien ie open is, wat als je hem wat van de muur af zet (dus niet helemaal er tegenaan)?

En hoe warm voel je hem worden als ie een tijdje aan staat/stond?
Ja ik heb na de 2e keer dat ik de E105 error kreeg een splinter nieuwe externe hardeschijf gekocht en die werkt zonder problemen.

Als de xbox van reparatie terug is ga ik hem zeker meer naar voren zetten en gaat de ruimte voor warme lucht van bijv 6cm naar 13cm :).. ook zal ik je advies opvolgen en de externe hdd naast de xbox leggen, de kast heeft een dichte achterkant en staat tegen de plinten dus er is ruimte tussen de muur en de kast.
SinergyX schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:10:
Heeft hij altijd zo gestaan, tijdens al je 7045D's?

Bijzonder krap oogt het niet, maar zonder ventilatie kan het daarbinnen aardig warm worden (volgens mij komt gros van warmte via zijkant/achterkant), als daar al warmte uitkomt, bedenk dan hoe warm het daarbinnen is. Maar gebruik jij een powerswitch/killer?
Yes al sinds mijn eerste e105 error , had voor de verranderingen in maart de one x misschien net 4 tot 5 maand. Wat bedoel je met powerswitch/killer? Ik heb naast de xbox een nintendo switch staan..

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
@G_Dragon

Waarom zaag je geen sleuf uit de achterkant van je kast ter hoogte van je Xbox uitlaat? Dan blaast het gros van de lucht uit je kast. (Helemaal open is nog beter natuurlijk)

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• quorumz
G_Dragon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Ja ik heb na de 2e keer dat ik de E105 error kreeg een splinter nieuwe externe hardeschijf gekocht en die werkt zonder problemen.

Als de xbox van reparatie terug is ga ik hem zeker meer naar voren zetten en gaat de ruimte voor warme lucht van bijv 6cm naar 13cm :).. ook zal ik je advies opvolgen en de externe hdd naast de xbox leggen, de kast heeft een dichte achterkant en staat tegen de plinten dus er is ruimte tussen de muur en de kast.

[...]

Yes al sinds mijn eerste e105 error , had voor de verranderingen in maart de one x misschien net 4 tot 5 maand. Wat bedoel je met powerswitch/killer? Ik heb naast de xbox een nintendo switch staan..
je hebt toch een airco er naast staan... zet je hem er voor/op... :P

Misschien zou in jou geval de xbox iets hoger moeten staan (op 4 pootjes) zodat warme lucht die tegen de achterkant blaast terug ketst, onder de xbox langs zijn warmte kwijt kan (ik verzin ook maar wat)

heb zelf meer dan 2x zoveel ruimte boven mijn xbox en in de zomer en bij zware games moet ik het kast deurtje echt wel open zetten zo warm wordt het in die ruimte

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

LuisjeNL schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:53:
@G_Dragon

Waarom zaag je geen sleuf uit de achterkant van je kast ter hoogte van je Xbox uitlaat? Dan blaast het gros van de lucht uit je kast. (Helemaal open is nog beter natuurlijk)
Yep, dat is optie 1, kast tweaken zodat de warme lucht alle kanten op kan.
optie 2: deed ik met mijn og ps4 straaljager, gewoon op mijn tv meubel, sure optisch iets minder mooi, maar dan weet je 100% dat warme niet de oorzaak is sorry soundbar niet gezien, deze vlieger gaat niet op.
optie 3: wel pauper oplossing, maar wel soort van gulden middenweg tussen optisch ok en geen warme shit....
zorgen dat je wat speling met je kabels heb je kast, en dan gewoon de xbox voor het kastje zetten bij lange sessies.

Ik zou zelf absoluut voor optie een gaan, maar als je verder geen problemen hebt met het optische is 2 ook te overwegen. 3 zou voor mij niet werken omdat ik zeker weet dat ik altijd zou denken, ach ik speel maar 5 mins, hij kan wel blijven staan, wat dan toch een marathon sessie van een paar uur wordt.........of andersom, denk dat ik ga spelen en hem 'eruit haal' (zo dat klinkt lekker fout :X ) en hem dan gelijk weer terug moet stoppen omdat er iets moet gebeuren, zou me zwaar irriteren :+

Nogmaals succes!
justifire schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:37:
[...]

You're welcome ;)

En spel afrekenen op controls tsssssssss dat zou ik nooit ehm ok wel dus,k ik snap em, maar bij mijn eerste korte sessie geen hinder ervan ervaren! Contra op de snes was destijds een hele fijne ervaring (en vorig jaar zowaar een xbla contra gemaxed) en ik vind metal slug dus ook een erg leuke game reeks, dus ja, dit doet het wel voor mij!
Finraziel schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:06:
[...]

Je kunt natuurlijk altijd een button mapping maken in de accessories app...
https://support.xbox.com/...ller-with-accessories-app

Maar goed, fatsoendelijke support er voor in de game zelf was natuurlijk wel handiger geweest.
Damn dat wist ik niet! Dat is wel heel interresant. Maar @justifire heeft, zoals je ook al aangaf, gelijk dat dit idd wel standaard in het spel verwacht mag worden.

10 second ninja DONE

• G_Dragon
quorumz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 06:57:
[...]

je hebt toch een airco er naast staan... zet je hem er voor/op... :P

Misschien zou in jou geval de xbox iets hoger moeten staan (op 4 pootjes) zodat warme lucht die tegen de achterkant blaast terug ketst, onder de xbox langs zijn warmte kwijt kan (ik verzin ook maar wat)

heb zelf meer dan 2x zoveel ruimte boven mijn xbox en in de zomer en bij zware games moet ik het kast deurtje echt wel open zetten zo warm wordt het in die ruimte
Haha voor die airco is geen slecht idee, ik zal vanavond bij de action even kijken of daar van die opplak pootjes liggen want dat vind ik nog geen gek idee! Bedankt :)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Vond je cuphead wel leuk? Ik heb die dan zelf nog niet gespeeld, maar globaal gezien zou je dit cuphead met pixelart kunnen noemen i guess........?

Verder eens hoor, spellen kunnen je om de stomste redenen tegenvallen Of juist dat je het heel erg leuk vind terwijl anderen er niets van moeten hebben natuurlijk..
Iets kan gewoon net niet je ding zijn (voor zover objectief mogelijk te zeggen bij spellen)
Forza Horizon 4 op alle mogelijke fronten een beter spel dan simpel arcade racertje Horizon chase turbo, maar die game ga ik wsl ooit nog wel is maxen, terwijl ik forza op zich ook leuk vind maar toch in de praktijk nooit echt start......?

10 second ninja DONE

• bierkwadraat
G_Dragon schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:29:
[...]

Haha voor die airco is geen slecht idee, ik zal vanavond bij de action even kijken of daar van die opplak pootjes liggen want dat vind ik nog geen gek idee! Bedankt :)
Om even een beeld te geven, mijn One X voelt aan de zijkanten koel aan (ook het plastic), gezien daar de lucht naar binnen wordt gezogen. De hitte komt vooral bij de kant vandaag van de voeding en HDMI stekkers. Dit is aardig warm, maar niks bijzonders. Wellicht checken hoe warm de console aanvoelt over de breedte :)

• G_Dragon
bierkwadraat schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:48:
[...]

Om even een beeld te geven, mijn One X voelt aan de zijkanten koel aan (ook het plastic), gezien daar de lucht naar binnen wordt gezogen. De hitte komt vooral bij de kant vandaag van de voeding en HDMI stekkers. Dit is aardig warm, maar niks bijzonders. Wellicht checken hoe warm de console aanvoelt over de breedte :)
Die ga ik onthouden, als ik mijn xbox terug heb zal ik het in de gaten houden. Kreeg vanmorgen bericht van UPS dat de het pakket is afgeleverd in duitsland, alleen op de website van Microsoft staat hij nog niet afgeleverd :p
G_Dragon schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:29:
[...]

Ik zou het principe dat warme lucht stijgt in je achterhoofd houden terwijl je klust. Warme lucht achter je Xbox gaat niet onder je Xbox door en uit de kast zonder hulp (en zonder de onderkant van je Xbox te verwarmen).

Sagat schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:48:
[...]

Vond je cuphead wel leuk? Ik heb die dan zelf nog niet gespeeld, maar globaal gezien zou je dit cuphead met pixelart kunnen noemen i guess........?

Verder eens hoor, spellen kunnen je om de stomste redenen tegenvallen Of juist dat je het heel erg leuk vind terwijl anderen er niets van moeten hebben natuurlijk..
Iets kan gewoon net niet je ding zijn (voor zover objectief mogelijk te zeggen bij spellen)
Forza Horizon 4 op alle mogelijke fronten een beter spel dan simpel arcade racertje Horizon chase turbo, maar die game ga ik wsl ooit nog wel is maxen, terwijl ik forza op zich ook leuk vind maar toch in de praktijk nooit echt start......?
Cuphead nooit gespeeld, snap de hype ook niet zo, blijkbaar hebben zulke spellen mijn interesse niet zo.
Had wel zin in Metal Chrome, eerste minuten deden mij terug verlangen naar Turrican op de Commodore 64.
Maar na 5 keer doodgaan doordat ik met mijn duim 1. schieten ingedrukt moet houden en 2. met de onderkant van mijn duim moet springen kwam de frustratie al snel opzetten.
Daarnaast zit melee onder dezelfde knop als schieten, dan weer wel, dan weer niet....
En rollen zit onder de springknop ....
Ten tijden van de NES en Master System was dit begrijpelijk, meer knoppen hadden we simpelweg niet, maar anno 2019 had er ook wel een optie in mogen zitten voor meer controls.
Retro prima voor degene die dat wil, maar geef mij maar schieten onder RT, rollen onder B, springen onder A en melee onder X, wapens wissellen met RB / LB

• MaakmeGek
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 24-01 11:09

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

G_Dragon schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:17:
[...]

Die ga ik onthouden, als ik mijn xbox terug heb zal ik het in de gaten houden. Kreeg vanmorgen bericht van UPS dat de het pakket is afgeleverd in duitsland, alleen op de website van Microsoft staat hij nog niet afgeleverd :p
Kan zomaar een dagje duren voordat het in het systeem van Microsoft is aangepast, maar het kan ook vanavond al zijn.

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:49
Zet je Xbox eens helemaal vrij, aan alle kanten dus. Bovenop je airco en dan wel zo dat de achterkant naar links blaast, ziet er niet uit, maar voor je apparatuur wel beter.

Er was ooit ergens een filmpje van de warmte die uit een Xbox One X kwam, zeker een graad of 50 a 60, dat gaat dan lopen broeien in je kast en daardoor geeft je Xbox de geest.

Of draai je Xbox om in je kast zodat de warmte naar je toe blaast ipv in de kast. Zo heb ik al meerdere mensen geholpen die warmte problemen en allerlei andere rare fratsen hadden.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Segafreak83 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:41:
Zet je Xbox eens helemaal vrij, aan alle kanten dus. Bovenop je airco en dan wel zo dat de achterkant naar links blaast, ziet er niet uit, maar voor je apparatuur wel beter.

Er was ooit ergens een filmpje van de warmte die uit een Xbox One X kwam, zeker een graad of 50 a 60, dat gaat dan lopen broeien in je kast en daardoor geeft je Xbox de geest.

Of draai je Xbox om in je kast zodat de warmte naar je toe blaast ipv in de kast. Zo heb ik al meerdere mensen geholpen die warmte problemen en allerlei andere rare fratsen hadden.
Ik vind het een creatieve oplossing, maar jij gebruikt dan weinig fysieke games of bijvoorbeeld bedrade controllers?

10 second ninja DONE

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:49
Sagat schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:40:
[...]

Ik vind het een creatieve oplossing, maar jij gebruikt dan weinig fysieke games of bijvoorbeeld bedrade controllers?
Zo is voor alles wel een voor en tegen. Maar het gaat om de oplossing.

4 a 5 (!) Xbox One X-en omzeep helpen is nogal wat.

Je kan de bedrade controllers gewoon aansluiten, evenals fysieke games wisselen, wen je vanzelf aan, je kan er nog steeds prima bij.
Segafreak83 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 14:04:
[...]

Zo is voor alles wel een voor en tegen. Maar het gaat om de oplossing.

4 a 5 (!) Xbox One X-en omzeep helpen is nogal wat.

Je kan de bedrade controllers gewoon aansluiten, evenals fysieke games wisselen, wen je vanzelf aan, je kan er nog steeds prima bij.
Thanks voor de tip. Die van mij begint na een verbouwing wel warm te worden. Hij staat vrij op een bureau op 10cm van de muur. Maar de PC blaast tegen dezelfde muur. En die stijgt bijna op. Ik denk dat de One en PC van plek wisselen en dan de One "verkeerd" omzetten de boel koeler gaat houden.

• Notna
  • Laatst online: 15:51

Notna

Where are you?®

Ik heb voor het warmte probleem 2 x een Zalman quiet 120/140 MM fan op een temp controller gehangen die bij een bepaalde threshold de fans inschakeld om warme lucht uit het AV meubel te blazen via de achterkant. Als je goede stille fans koopt hoor je dat niet en scheelt aanzienlijk in warmte die in het meubel blijft hangen. Niet alleen voor de XBO overigens; maar ook voor de receiver etc.

En mijn AV meubel is ook nog eens helemaal open aan de voorkant; zelfs dan is warmte in zo een meubel een probleem....

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• G_Dragon
exactor it schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:10:
[...]

Ik zou het principe dat warme lucht stijgt in je achterhoofd houden terwijl je klust. Warme lucht achter je Xbox gaat niet onder je Xbox door en uit de kast zonder hulp (en zonder de onderkant van je Xbox te verwarmen).
Ja klopt dat is ook zo, ik heb nu wel zekerheid dat in maart dat tussenschot ertussen is gekomen. Heb foto's teruggekeken en ben er op die manier achtergekomen, eigenlijk sinds dat tussenschot zijn de E105 codes binnen 3 maand ook begonnen... stom dat het kwartje nu pas valt en hopen zonder tussenschot dat het opgelost is.

Wij gaan vanavond nog wel even bij de Action kijken naar pootjes, kan geen kwaad denk ik om het er wel onder te maken.
MaakmeGek schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:39:
[...]

Kan zomaar een dagje duren voordat het in het systeem van Microsoft is aangepast, maar het kan ook vanavond al zijn.
Ja klopt, had al contact opgenomen met Xbox chat.
Bedankt voor je reactie!
Wat is Gears toch een vet spel. Mijn kettingzaag draait al warm voor morgen (nu nog even in deel 4). Wie organiseert het Gears 5 feestje morgen?

Is toch alleen een 5v5 test? Vond alleen die waves tegen AI leuk om te doen.

SinergyX schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 23:16:
Is toch alleen een 5v5 test? Vond alleen die waves tegen AI leuk om te doen.
Er zit een soort tutorial in zeggen ze. Maar inderdaad 98% is versus modus. Persoonlijk vind ik dat het tofst (al bak ik er weinig van) maar het is niet voor iedereen.

Gears ga ik niet spelen voor de Multiplayer. Er zijn teveel van die no-life gasten dat het weinig interessant is voor de casual (qua skills). Verder wil ik wel even kijken, er komen toch wel wat noobs online, maar verwacht er niet teveel van. Heb nog een ander maatje welke de game ook wel gaat proberen, dus als je me die game ziet doen dan join maar gewoon...

Wat heb je aan noobs als je de multiplayer niet gaat spelen? Of begrijp ik je verkeerd?

Gears 5 heeft support voor muis en keyboard op de Xbox One.
Gears 4 is nu al een ellende met crossplay van pc en xbox.
Leuk dat ze meer spelers willen, maar het is tien stappen terug qua balans.
Had gisteren drie potjes in Gears 4, ben nog nooit zo vaak ge-oneshot terwijl de tegenstander drie keer per seconde wall-bounce-cancelled-slides uitvoerde.
Leek wel lag (wall bounce zero frames ?)
Vrees het ergste voor Gears 5.
Ach een week later is de release van Borderlands 3, wat zit ik me druk te maken :P

• quorumz
Laatste update voordat de nieuwe Tom Clancy komt..

exactor it schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 00:13:
Wat heb je aan noobs als je de multiplayer niet gaat spelen? Of begrijp ik je verkeerd?
Als er nog wat noobs rondlopen, dan kan ik ook nog eens wat afmaken, maar zijn het alleen pro-sletjes dan komt er weinig van en beleef ik er ook weinig plezier aan...

Acties:
  • +1Henk 'm!
Gears 5 zal voor mij wel erg lastig worden gok ik :P. De laatste Gears die ik online heb gespeeld is deeltje 3 op de 360...

Maar ik heb ook een doel met fifa 19... namelijk divisie 4! Daar ben ik nog wel 3 jaar mee bezig…

Naast Fifa heb ik geen andere games gespeeld. Wel goed om zo mijn backlog op te vullen… :+

uchiha tijntje wijzigde deze reactie 19-07-2019 09:40 (18%)

360Gamertag.....PSN ID

Martinspire schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:39:
[...]

Als er nog wat noobs rondlopen, dan kan ik ook nog eens wat afmaken, maar zijn het alleen pro-sletjes dan komt er weinig van en beleef ik er ook weinig plezier aan...
Ah. Jij bent zelf een van de noobs waar je het over had. :o Ik ook hoor. Alleen vind ik de kills zo bruut dat het me niet zo veel uitmaakt allemaal. Laat ze maar wallbouncen en raar doen met hun shotgun terwijl ik houterig loop en mis schiet van 4 meter.
justifire schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 00:15:
Gears 5 heeft support voor muis en keyboard op de Xbox One.
Gears 4 is nu al een ellende met crossplay van pc en xbox.
Leuk dat ze meer spelers willen, maar het is tien stappen terug qua balans.
Had gisteren drie potjes in Gears 4, ben nog nooit zo vaak ge-oneshot terwijl de tegenstander drie keer per seconde wall-bounce-cancelled-slides uitvoerde.
Leek wel lag (wall bounce zero frames ?)
Vrees het ergste voor Gears 5.
Ach een week later is de release van Borderlands 3, wat zit ik me druk te maken :P
Cross play is alleen voor horde en social matchmaking toch? Ik ging als noob gewoon positief gisteren en eergisteren. Kan wel komen omdat er veel halfbakken spelers zoals ik zijn vanwege de 'hype' rondom deel 5.

Acties:
  • +1Henk 'm!
exactor it schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:40:
[...]

Ah. Jij bent zelf een van de noobs waar je het over had. :o Ik ook hoor. Alleen vind ik de kills zo bruut dat het me niet zo veel uitmaakt allemaal. Laat ze maar wallbouncen en raar doen met hun shotgun terwijl ik houterig loop en mis schiet van 4 meter.

[...]

Cross play is alleen voor horde en social matchmaking toch? Ik ging als noob gewoon positief gisteren en eergisteren. Kan wel komen omdat er veel halfbakken spelers zoals ik zijn vanwege de 'hype' rondom deel 5.
Je speelt eerst 5 matches om in een bepaalde rang te komen.
Jij als noob wordt dus tegenover andere noobs geplaatst.
Je zal zien dat in de bovenste rangen zowat het gehele veld gedomineerd wordt door pc-spelers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• quorumz
justifire schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:06:
[...]

Je zal zien dat in de bovenste rangen zowat het gehele veld gedomineerd wordt door pc-spelers.
Dus volgend test weekend wordt Noob Vs Noob mode? :9

Acties:
  • +1Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:06:
[...]

Mijn voordeel is dat ik ook na de placement matches tegen noobs moet. ;)

• G_Dragon
MaakmeGek schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:39:
[...]

Hmm.. ze hebben hem nog niet geupdated, vanavond maar is met de live chat contact opnemen.

• MaakmeGek
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 24-01 11:09

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

G_Dragon schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:52:
[...]

Hmm.. ze hebben hem nog niet geupdated, vanavond maar is met de live chat contact opnemen.
Ohh misschien hebben ze het druk ofzo. In ieder geval is het vast wel daar bij hun anders is er ook geen afleverbericht uiteraard.

Bij mij was het pakketje rond 9 uur 's ochtends afgeleverd en de daarop volgende nacht kreeg ik om 2 uur 's nachts een bericht dat het ook in het systeem van Microsoft was aangepast. Daar zat dus zo'n 17 uur tussen.

MaakmeGek wijzigde deze reactie 19-07-2019 13:16 (24%)

• G_Dragon
MaakmeGek schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:14:
[...]

Ohh misschien hebben ze het druk ofzo. In ieder geval is het vast wel daar bij hun anders is er ook geen afleverbericht uiteraard.

Bij mij was het pakketje rond 9 uur 's ochtends afgeleverd en de daarop volgende nacht kreeg ik om 2 uur 's nachts een bericht dat het ook in het systeem van Microsoft was aangepast. Daar zat dus zo'n 17 uur tussen.
Heb contact met live chat gehad en die hebben contact met hun opgenomen.
Maandag word de Xbox weer gerepareerd terug gestuurd naar mij, ze vergeten die update gewoon haha

• Chabio
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 24-01 23:05
Eindelijk een one X binnen. Wat een fijn apparaat, alleen al de console zelf in vergelijking met de baksteen die ik had (one). Nu een beetje aan het klooien met de video settings van de Xbox zelf. Lees verschillende berichten over het gebruik van 1440p x 120hz tegenover 4K 60hz. Benieuwd naar jullie ervaringen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:14
@Chabio
Ligt er een beetje aan wat voor een kijk afstand je hebt en vooral hoeveel inch.
Als jij een kleine schermpje hebt, kun je beter een hogere resolutie nemen met meer FPS. Betwijfel namelijk of je het kwaliteits verschil dan ziet.

\\ XBOX // AMD \\ VoetbalShirtjes Topic // FC Bayern \\

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:55
Phil praat hier over project xcloud met Fortune. Was interessant om te zien en denk dat ze hier toch wel goud me in handen hebben. Benieuwd naar de bèta in oktober!

Zojuist een half uurtje gears gedaan. Pfff wat is de time to kill achterlijk kort. Ik denk niet dat ik het veel ga spelen. Ik mis de tactische gameplay van gears 1 waarbij je geen respawns had (tot de dlc). Daar was het soms echt kat en muis. Hier ben je na 5 seconden weer mindless aan t vechten.

Oja en ik ben ontzettend slecht. Dat scheelt ook :p

uchiha tijntje wijzigde deze reactie 20-07-2019 11:32 (9%)

360Gamertag.....PSN ID

uchiha tijntje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:31:
Zojuist een half uurtje gears gedaan. Pfff wat is de time to kill achterlijk kort. Ik denk niet dat ik het veel ga spelen. Ik mis de tactische gameplay van gears 1 waarbij je geen respawns had (tot de dlc). Daar was het soms echt kat en muis. Hier ben je na 5 seconden weer mindless aan t vechten.

Die modus zit er wel in bij de full release hoor. Nu is het wat beperkter qua aanbod. Overigens heb ik met mijn hypehoofd 0 potjes gespeeld gisteren. Kreeg continu error messages. Ik wist wel dat er een reden was dat ik beta's altijd oversla. :)

uchiha tijntje schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:31:

Geen respawns zal vast een aparte modus worden (Execution)
Jij ontzettend slecht ? Speel je niet met muis en toetsenbord dan ? :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Jaguar645 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:50:
Phil praat hier over project xcloud met Fortune. Was interessant om te zien en denk dat ze hier toch wel goud me in handen hebben. Benieuwd naar de bèta in oktober!

[YouTube: Microsoft Shows Off xCloud Hardware And Talks Streaming Business]
Ik mag toch hopen dat de de One S hardware inmiddels hebben vervangen door One X hardware of beter. Waarschijnlijk zal het bij de einduser niet uitmaken als je netwerk/end device etc etc meeneemt, maar toch, het gaat om het idee. Tevens omdat Stadia ook AAA hardware heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 24-01 23:02
gaat meer om de lag dus de verbinding dan om de pc inhoud

• Bbfreak
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-01 13:43
MRE-Inc schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:42:
[...]

Ik mag toch hopen dat de de One S hardware inmiddels hebben vervangen door One X hardware of beter. Waarschijnlijk zal het bij de einduser niet uitmaken als je netwerk/end device etc etc meeneemt, maar toch, het gaat om het idee. Tevens omdat Stadia ook AAA hardware heeft.
Ik betwijfel dit hoor. Het gaat Phil bij xCloud vooral als aanvulling op je console onder je tv zodat je onderweg of bij bezetting van de tv verder kunt spelen. Een extra ingang naar de content die je hebt met gamepass en lokaal.
Ik denk niet dat je op zo'n klein scherm het verschil tussen de S en X gaat merken.

De release van oktober maakt alleen maar console streaming mogelijk overigens, van je eigen console naar je andere mobiele devices. In oktober is er geen lancering van xCloud.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• G_Dragon
Ze werken bij het reparatiecentrum ook in het weekend ja, kreeg gisteren opeens een update van de status.
Wat een helden!

G_Dragon wijzigde deze reactie 23-07-2019 14:47 (96%)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Bbfreak schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:29:
[...]

Ik betwijfel dit hoor. Het gaat Phil bij xCloud vooral als aanvulling op je console onder je tv zodat je onderweg of bij bezetting van de tv verder kunt spelen. Een extra ingang naar de content die je hebt met gamepass en lokaal.
Ik denk niet dat je op zo'n klein scherm het verschil tussen de S en X gaat merken.

De release van oktober maakt alleen maar console streaming mogelijk overigens, van je eigen console naar je andere mobiele devices. In oktober is er geen lancering van xCloud.
Eens...iets wat ik ook al schreef ;) Maar je weet hoe het gaat. Als een auto 180pk heeft en een andere 150pk, dan is die auto met 180pk natuurlijk de betere. Dat "onderwater" die 180pk auto 200kg zwaarder is en de pk/kg verhouding dan ineens heel anders is, boeit niemand omdat iedereen naar de pk's kijkt.

Overigens vrijdagavond mijn Elite controller gereviseerd. De beide grips vervangen en de defecte/afgebroken RB vervangen.

Had 2x een setje RB knoppen besteld, echter bleek dat er in 1 setje 2 complete LB en RB knoppen zaten. Nu heb ik er dus 3 over :)

Link: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6bae4c4d1dbR0u

Zaterdag op zondag nacht besteld, vrijdag middag binnen.

MRE-Inc schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:51:
[...]

Eens...iets wat ik ook al schreef ;) Maar je weet hoe het gaat. Als een auto 180pk heeft en een andere 150pk, dan is die auto met 180pk natuurlijk de betere. Dat "onderwater" die 180pk auto 200kg zwaarder is en de pk/kg verhouding dan ineens heel anders is, boeit niemand omdat iedereen naar de pk's kijkt.

Overigens vrijdagavond mijn Elite controller gereviseerd. De beide grips vervangen en de defecte/afgebroken RB vervangen.

Had 2x een setje RB knoppen besteld, echter bleek dat er in 1 setje 2 complete LB en RB knoppen zaten. Nu heb ik er dus 3 over :)

Link: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6bae4c4d1dbR0u

Zaterdag op zondag nacht besteld, vrijdag middag binnen.
Welke guide heb je gebruikt voor openmaken van het stukje bovenin de elite? (waar de schouder buttons op leunen)

exactor it schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Welke guide heb je gebruikt voor openmaken van het stukje bovenin de elite? (waar de schouder buttons op leunen)
Daar heb je toch geen guide voor nodig? Ik heb de mijne al 3x vervangen, gewoon even logisch naar schroefjes kijken en je bent klaar :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Jaguar645 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 09:50:

[YouTube: Microsoft Shows Off xCloud Hardware And Talks Streaming Business]
Ik snap nog altijd niet waarom je in hemelsnaam over de cloud gaat streamen als je lokaal een apparaat hebt staan die identiek hezelfde spel kan spelen zonder dat je je zorgen moet maken over latency en connectiviteit.

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
boe2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:11:
[...]

Ik snap nog altijd niet waarom je in hemelsnaam over de cloud gaat streamen als je lokaal een apparaat hebt staan die identiek hezelfde spel kan spelen zonder dat je je zorgen moet maken over latency en connectiviteit.
Maar dat is (via de Xbox app on Windows) nu ook mogelijk en volgens mij gaan ze dat ook uitbreiden zodat je je eigen console hiervoor kan gebruiken op andere apparaten. En meende te hebben gelezen dat je dan zelfs via je eigen console buitenshuis kon gamen.
boe2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:11:
[...]

Ik kan me voorstellen dat anderen de tv willen gebruiken bijvoorbeeld terwijl jij net een spel wil spelen. Of dat je in de tuin wil zitten met je Xbox je zonder gedoe met kabels.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

exactor it schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:25:
[...]

Ik kan me voorstellen dat anderen de tv willen gebruiken bijvoorbeeld terwijl jij net een spel wil spelen. Of dat je in de tuin wil zitten met je Xbox je zonder gedoe met kabels.
Maar dat doe ik nu al :p. Vanaf mijn xbox streamen werkt fantastisch goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

exactor it schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:05:
[...]

oa deze, maar ik heb meerdere filmpjes bekeken: YouTube: How to Fix & Replace a Broken Bumper on an Xbox One Controller - RB ...

Je moet alleen maar 5 schroeven waarvan de 5 onder de sticker in het accu gedeelte zit, los maken.

De shoulder buttons inclusief plastic houder (welke dus om je guide button zit) klik je er zo weer op. Echter wat ze niet in de filmpjes vertellen, is dat het plastic gedeelte van de shoulder button die contact maakt met het knopje op het mobo, onder het zwarte plastic vleugeltje welke op je mobo zit, moet komen. De eerste keer zat die van mij erboven, waardoor je alles niet kunt door drukken zodat het vast klikt.

Verder vond ik het makkelijker om mijn triggers volledig ingedrukt te houden. Ik heb ze gewoon met 2 plakbandjes vastgeplakt. Dan heb je wat meer ruimte.

MRE-Inc wijzigde deze reactie 22-07-2019 14:01 (6%)

• m0h4life
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:54
Ik weet niet of ze nog werken, kwam zojuist nog het proeflidmaatschapskaartje tegen die standaard bij nieuwe Xboxen zit.
Mochten ze nog werken, enjoy.

Members only: Xbox live 14-day

Members only: Game Pass 1 maand

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 24-01 17:36
m0h4life schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:05:
Ik weet niet of ze nog werken, kwam zojuist nog het proeflidmaatschapskaartje tegen die standaard bij nieuwe Xboxen zit.
Mochten ze nog werken, enjoy.

Members only: Xbox live 14-day

Members only: Game Pass 1 maand
Bedankt voor de 2e link! ;)
exactor it schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:25:
[...]

Oh. Nu lees ik pas goed. Ja in je eigen netwerk omgeving via de cloud is wel raar. Wel fijn voor buitenshuis natuurlijk en om op niet Windows 10 apparaten je slag te slaan toch?

Pagina: 1 ... 7 ... 35 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True