Beltoni schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:09:
[...]
Dank voor de toelichting. Heb hem besteld en ga binnenkort even kijken of het lukt. In het ergste geval heb ik een extra SSD voor mijn computer
edit: Dat verwisselen van de hard drive was echt een makkie. Had de kapotte HDD er een stuk eerder uit moeten halen.
Xbox lijkt nu te werken, kijken of die het nu wel volhoudt.
Even een update voor de boekhouding. Het probleem bleek niet de hard drive. Binnen een week na het plaatsen van de nieuwe SSD had ik weer de E101-E105 error loop.
Uiteindelijk bleek de SATA datakabel het probleem. Deze heb ik nu vervangen en hij werkt weer als een zonnetje, nu al bijna een maand zonder enige issues
Het vervangen was echter best een uitdaging omdat de SATA datakabel en powerkabel aan elkaar vastzitten en je de powerkabel niet eenvoudig kan vervangen. Microsoft gebruikt hier geen standaard aansluiting voor. Dit betekent dat je de originele kabel moet afzagen en genoeg ruimte moet creeëren om de nieuwe datakabel te kunnen plaatsen.
Had niet zoveel te verliezen dus heb de zaag er in gezet, wel erg blij dat het nu weer werkt