Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:59
Heeft iemand hier de app op telefoon gekoppeld aan hun console?

Ik kwam het toevallig tegen, en dacht laat ik eens proberen, maar na de melding "console inschakelen en aanmelden" gebeurd er verder niks meer in de app.

Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:07

nexhil

BAM!

NeutraleTeun schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 14:30:
Heeft iemand hier de app op telefoon gekoppeld aan hun console?

Ik kwam het toevallig tegen, en dacht laat ik eens proberen, maar na de melding "console inschakelen en aanmelden" gebeurd er verder niks meer in de app.

Iemand een tip?
Het hangt het ook van de stand-by stand van de console af. Volgens mij werkt het niet in de zuinigste stand

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MakkoF
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:42

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 11:25
Beltoni schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:09:
[...]

Dank voor de toelichting. Heb hem besteld en ga binnenkort even kijken of het lukt. In het ergste geval heb ik een extra SSD voor mijn computer :D

edit: Dat verwisselen van de hard drive was echt een makkie. Had de kapotte HDD er een stuk eerder uit moeten halen.

Xbox lijkt nu te werken, kijken of die het nu wel volhoudt.
Even een update voor de boekhouding. Het probleem bleek niet de hard drive. Binnen een week na het plaatsen van de nieuwe SSD had ik weer de E101-E105 error loop.

Uiteindelijk bleek de SATA datakabel het probleem. Deze heb ik nu vervangen en hij werkt weer als een zonnetje, nu al bijna een maand zonder enige issues

Het vervangen was echter best een uitdaging omdat de SATA datakabel en powerkabel aan elkaar vastzitten en je de powerkabel niet eenvoudig kan vervangen. Microsoft gebruikt hier geen standaard aansluiting voor. Dit betekent dat je de originele kabel moet afzagen en genoeg ruimte moet creeëren om de nieuwe datakabel te kunnen plaatsen.

Had niet zoveel te verliezen dus heb de zaag er in gezet, wel erg blij dat het nu weer werkt :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Beltoni schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:34:
[...]

Het vervangen was echter best een uitdaging omdat de SATA datakabel en powerkabel aan elkaar vastzitten en je de powerkabel niet eenvoudig kan vervangen. Microsoft gebruikt hier geen standaard aansluiting voor. Dit betekent dat je de originele kabel moet afzagen en genoeg ruimte moet creeëren om de nieuwe datakabel te kunnen plaatsen.

Had niet zoveel te verliezen dus heb de zaag er in gezet, wel erg blij dat het nu weer werkt :D
Wow, knap geknutseld :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beltoni
Ja het was voor mij ook iets nieuws maar uiteindelijk stelt het niet zoveel voor. Het hielp wel dat ik iig de xbox vaak genoeg open had geschroefd.

Net even de SATA kabel vervangen. Had zelf alleen een 40cm kabel liggen voor de PC. Dat werkt prima alleen kan je dan de disk drive er niet meer in plaatsen. Nu dus een 10cm kabel geplaatst zodat de xbox weer compleet is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xwSh5CgTkSNRdgj031h5fT-TmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWHsEVpe3rb8PwS0RxxaU1Ym.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laAjE8C2sVF3MDi178Fw_nuofsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtN4xzz1N60zYnI3bYXyLyei.jpg?f=fotoalbum_large

Op de ingezoomde foto zie je dus goed hoe de originele aansluiting is doorgezaagd en hoe de nieuwe kabel er naast is geplaatst. Een vrij radicale oplossing op een duidelijke ontwerpfout maar het werkt wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Beltoni schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:30:
[...]

Ja het was voor mij ook iets nieuws maar uiteindelijk stelt het niet zoveel voor. Het hielp wel dat ik iig de xbox vaak genoeg open had geschroefd.
Dit is een ONE X toch? Merk je veel verschil in de GUI en Snappy-ness met schakelen en menu’s openen? Mijn ONE X voelt echt 20 jaar oud soms. (Met de orginele HD nog)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
nexhil schreef op maandag 5 juni 2023 @ 07:50:
[...]

Dit is een ONE X toch? Merk je veel verschil in de GUI en Snappy-ness met schakelen en menu’s openen? Mijn ONE X voelt echt 20 jaar oud soms. (Met de orginele HD nog)
One X inderdaad. Eerlijk gezegd gebruik ik hem alleen voor Apex Legends. Voel eerlijk gezegd weinig verschil tov originele HDD. Denk dat je dat verschil vooral merkt met spellen laden installaties. Interactie met een menu of ingame zou je echt niets moeten merkem, hoop ik.

Ik zal even RDR2 installeren, kan ik zien of ik er iets van merk. Ook goede test om te kijken of de disc reader nog werkt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Beltoni schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:34:
[...]

Even een update voor de boekhouding. Het probleem bleek niet de hard drive. Binnen een week na het plaatsen van de nieuwe SSD had ik weer de E101-E105 error loop.

Uiteindelijk bleek de SATA datakabel het probleem. Deze heb ik nu vervangen en hij werkt weer als een zonnetje, nu al bijna een maand zonder enige issues

Grote kans dat je hiermee ook mijn probleem van jaren geleden opgelost hebt.

Mijn One X gaf ook iedere keer E101-E105 errors, hd opnieuw formatteren en ik kon weer een paar dagen vooruit.

Toen uiteindelijk het ding verkocht, maar dankzij jou weer iets geleerd, dank je wel _/-\o_ d:)b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
  • Laatst online: 08:40

3style

...

Dit weekend voor rond de 100 euro een nette one x gekocht. Met live gold/gamepass heb je toch een krachtige relatief goedkope console en met een 1440p scherm echt top. Gaat binnenkort nog een ssd in en cooling pasta vervangen. Ik vind de console nu al eigenlijk best stil (en lekker zwaar :) )
Enige nadeel is dat steeds meer series x games niet meer zullen verschijnen zoals hi-fi rush, maar voor nu zijn er nog genoeg andere exclusives die ik al jaren niet heb gespeeld en leuke enhanced/optimised games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:27
3style schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:47:
Dit weekend voor rond de 100 euro een nette one x gekocht. Met live gold/gamepass heb je toch een krachtige relatief goedkope console en met een 1440p scherm echt top. Gaat binnenkort nog een ssd in en cooling pasta vervangen. Ik vind de console nu al eigenlijk best stil (en lekker zwaar :) )
Enige nadeel is dat steeds meer series x games niet meer zullen verschijnen zoals hi-fi rush, maar voor nu zijn er nog genoeg andere exclusives die ik al jaren niet heb gespeeld en leuke enhanced/optimised games
Mocht je GamePass Ultimate hebben, dan kun je die games (soms) ook via Cloud Gaming spelen.

Zo heb ik verschillende games gespeeld, ook spellen die gewoon op de XONE geïnstalleerd kunnen worden. Het voordeel dat ik merkte, is dat het laden van games (initiële laden van de game & tussen levels) veel sneller is vergeleken met het laden van een interne/externe harde schijf.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Laatst online: 08:40

3style

...

Jan_V schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:57:
[...]

Mocht je GamePass Ultimate hebben, dan kun je die games (soms) ook via Cloud Gaming spelen.

Zo heb ik verschillende games gespeeld, ook spellen die gewoon op de XONE geïnstalleerd kunnen worden. Het voordeel dat ik merkte, is dat het laden van games (initiële laden van de game & tussen levels) veel sneller is vergeleken met het laden van een interne/externe harde schijf.
Ga ik proberen, thanks. Wat voor een internetverbinding heb jij?

Edit, net even getest en speelt zo op het eerste gezicht prima. Latency is niet top (ca. 150ms)

[ Voor 8% gewijzigd door 3style op 26-06-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
3style schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Ga ik proberen, thanks. Wat voor een internetverbinding heb jij?

Edit, net even getest en speelt zo op het eerste gezicht prima. Latency is niet top (ca. 150ms)
Ik speel eigenlijk alleen rustige games, daar heb ik geen last van latency. Maar kan me voorstellen dat het met een racegame of shooter vervelend is.
Heb een eenvoudige 100/100 glasvezel verbinding, weet zo niet wat de latency was tijdens het spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Vanaf vandaag, als je Xbox Live Gold hebt:
https://news.ubisoft.com/en-gb/article/jXu84G10Epem0RGMHwbdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Wel weer wat spul voor de backlog, zie ik zo :P
Voor de liefhebbers (met kids bijv.) kan ik Riverbond aanbevelen (local co-op).

Jemig, ik wist niet dat Dragon's Lair en Space Ace op de Xbox beschikbaar waren...
https://www.xbox.com/en-i...Lair-Trilogy/9N5PZVL9QNN6
Echte trip down memory lane in de arcade hallen _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Fireshade op 15-08-2023 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MakkoF
nu heb ik tóch maar weer een game van Lego gehaald - dat voordeel kun je niet laten liggen (ook al duurt het waarschijnlijk nog minimaal 3 mndn voor ik begin met spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

MakkoF schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:07:
[...]

nu heb ik tóch maar weer een game van Lego gehaald - dat voordeel kun je niet laten liggen (ook al duurt het waarschijnlijk nog minimaal 3 mndn voor ik begin met spelen
Welke heb je gehaald?

Ik kan het soms ook niet laten.. vorige keer al Lego DC Super Villains gehaald en Indiana Jones (x360).. :9

Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MakkoF
GS88 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:26:
[...]

Welke heb je gehaald?

Ik kan het soms ook niet laten.. vorige keer al Lego DC Super Villains gehaald en Indiana Jones (x360).. :9
lego 2k drive
overigens ook al gelijk gespeeld - en deze kan ik nog winnen van mn zoon ;-)
da's met heel veel spellen al niet meer het geval

wel erg gaaf gemaakt moet ik zeggen

[ Voor 4% gewijzigd door MakkoF op 04-09-2023 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:02
Fireshade schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:00:
[...]

Wel weer wat spul voor de backlog, zie ik zo :P
Voor de liefhebbers (met kids bijv.) kan ik Riverbond aanbevelen (local co-op).

Jemig, ik wist niet dat Dragon's Lair en Space Ace op de Xbox beschikbaar waren...
https://www.xbox.com/en-i...Lair-Trilogy/9N5PZVL9QNN6
Echte trip down memory lane in de arcade hallen _/-\o_
Dragon's Lair vroeger op de Commodore Amiga gespeeld. Eigenlijk alleen "uitgespeeld" omdat ik graag wilde zien hoe het afliep. Maar was best frustrerend/tijdrovend om elke keer opnieuw te moeten beginnen als je een foute input gaf. Eigenlijk een soort memory-game/simon says.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Zijn er hier mensen die Starfield al via game cloud geprobeerd hebben op de one?
Ben wel benieuwd naar de ervaringen, maar kan bv op youtube weinig vinden.

Input lag schijnt in het algemeen wel een ding te zijn, maar aangezien dit me een redelijk langzame game is de impact mogelijk beperkt?

[ Voor 59% gewijzigd door Charly op 19-09-2023 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:44
Charly schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:05:
Zijn er hier mensen die Starfield al via game cloud geprobeerd hebben op de one?
Ben wel benieuwd naar de ervaringen, maar kan bv op youtube weinig vinden.

Input lag schijnt in het algemeen wel een ding te zijn, maar aangezien dit me een redelijk langzame game is de impact mogelijk beperkt?
Je hebt geen game pass? Want dan kun je het natuurlijk zelf proberen. Mss nog ergens een actie met 14 dagen gratis game pass?
Ik heb hem even opgestart, begin werkte gewoon goed. Het is niet mijn soort game, dus na 15 minuten weer uit gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

[ Voor 67% gewijzigd door G_Dragon op 23-01-2024 08:24 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
M'n zoon heeft onze XONE (OG) gekregen op z'n kamer. Hij heeft nog geen UTP kabel, dus deze is verbonden met wifi.

Op zich is het wifi bereik prima te noemen. Heb zelfs een nieuw AP (U6+) op de eerste verdieping gehangen om er voor te zorgen dat het 5GHz signaal meer dan voldoende is.
Toch verbind de XONE continu met een 2.4GHz signaal en is de up- en download enorm langzaam (<10Mbps). Wanneer ik het 2.4GHz signaal uit zet verbind de XONE gewoon hiermee en kan die met 100+Mbps zowel up- en downloaden. Band steering staat aan op alle APs in huis en het signaal is ook meer dan prima.

Ik had eigenlijk verwacht dat de XONE wel automatisch zou overschakelen (zeker met band steering aan) op het 5GHz signaal wanneer dit beschikbaar is, maar helaas. Ook al het 2.4 signaal op Low gezet en 5 op High, maar dat mocht niet baten.
Er gaat binnenkort wel een U6 In-Wall komen op de eerste verdieping en vanuit daar trek ik dan een UTP kabel naar z'n kamer (vervangt de ongebruikte COAX kabel die er nu loopt), maar dat duurt nog even.

We hebben ook al andere locaties in de kamer geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Het AP is sowieso 'maar' 4 meter van de XONE verwijderd (met 1 muur er tussen).

Ik vermoed dat het probleem niet verholpen kan worden, maar wellicht heeft iemand hier nog een suggestie die we kunnen proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:38
Jan_V schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:28:
M'n zoon heeft onze XONE (OG) gekregen op z'n kamer. Hij heeft nog geen UTP kabel, dus deze is verbonden met wifi.

Op zich is het wifi bereik prima te noemen. Heb zelfs een nieuw AP (U6+) op de eerste verdieping gehangen om er voor te zorgen dat het 5GHz signaal meer dan voldoende is.
Toch verbind de XONE continu met een 2.4GHz signaal en is de up- en download enorm langzaam (<10Mbps). Wanneer ik het 2.4GHz signaal uit zet verbind de XONE gewoon hiermee en kan die met 100+Mbps zowel up- en downloaden. Band steering staat aan op alle APs in huis en het signaal is ook meer dan prima.

Ik had eigenlijk verwacht dat de XONE wel automatisch zou overschakelen (zeker met band steering aan) op het 5GHz signaal wanneer dit beschikbaar is, maar helaas. Ook al het 2.4 signaal op Low gezet en 5 op High, maar dat mocht niet baten.
Er gaat binnenkort wel een U6 In-Wall komen op de eerste verdieping en vanuit daar trek ik dan een UTP kabel naar z'n kamer (vervangt de ongebruikte COAX kabel die er nu loopt), maar dat duurt nog even.

We hebben ook al andere locaties in de kamer geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Het AP is sowieso 'maar' 4 meter van de XONE verwijderd (met 1 muur er tussen).

Ik vermoed dat het probleem niet verholpen kan worden, maar wellicht heeft iemand hier nog een suggestie die we kunnen proberen.
Verschillende SSID aanmaken voor je 2.4 en 5ghz wifi? quick and dirty :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06
Het Pinball FX topic is up to date gebracht met alle recente informatie, nieuwe flipperkasten, enz. En alle achterhaalde informatie is verwijdert. Neem even een kijkje :) Robolokotobo in "[Multi] Pinball FX"

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MakkoF

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

€9,99

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Je blijft trouw doorgaan he Makko!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:10

franssie

Save the albatross

En daar ben ik wel blij mee, toch steeds even kijken of er wat tussen zit en soms best leuke puzzel games o.a. gevonden voor weinig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MakkoF
nexhil schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:02:
Je blijft trouw doorgaan he Makko!
haha, ja zeker. Soms wat vroeger, soms wat later.
Op deze pagina - waar verder niets gebeurd - is het snel te vinden en als ik dan toch zelf kijk kan ik het net zo goed plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 17:49
MakkoF schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:15:
haha, ja zeker. Soms wat vroeger, soms wat later.
Op deze pagina - waar verder niets gebeurd - is het snel te vinden en als ik dan toch zelf kijk kan ik het net zo goed plaatsen.
Waarvoor dank!
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
- Voor xCloud is er een specifiek topic gemaakt :)

- Discussie en speculatie nieuwe Xbox: Xbox Series X topic - deel 1
- Geen XBOX vs PS4 discussies;
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires Console Budget Gaming topic
- Geen discussies over TV's en monitoren, daar zijn andere subfora voor;
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.