Even een tijdelijke Topicstart voor de nieuw aangekondigde console. Ik verwacht dat het straks het Xbox Series topic gaat heten oid, als er wellicht ook een S wordt aangekondigd.

In ieder geval is dit de plek om te praten over de aankomende generatie die in Q3/Q4 2020 gelanceerd gaat worden.

The New Xbox Series X
Fastest. Most Powerful.

13 december 2019 werd ie dan eindelijk aan de wereld getoond, de Xbox Series X. De console die in de lijn zit met de (nu nog) huidige Xbox One X, gaat het paradepaardje zijn van de nieuwe generatie Xbox. De verwachting is dat er nog een S-lijn aan gaat komen, maar wanneer is onbekend. Net als de releasedatum en prijs.

Enkele details:
  • Ondersteunt vertikale en horizontale stand.
  • Ondersteunt tot 120FPS, variable refreshrate (VRR, waarschijnlijk via HDMI 2.1) en 8K weergave (waarschijnlijk voor Bluray e.d.)
  • Bevat een volgende generatie NVMe SSD om laadtijden significant te verkorten.
  • Heeft 1 enkele grote fan, niet luider dan een Xbox One X
  • Het "Series" gedeelte, geeft het meer vrijdom om andere dingen met de naam te doen (en dus meerdere consoles aan te plakken)
  • Controller heeft nu een Share-knop voor schermafbeeldingen en opnames
  • Controller is wat ronder dan de Xbox One variant, heeft een hybride d-pad zoals de Elite controllers hebben en is ook weer compatible met PC maar ook Xbox One
  • Verwijdert de barrieres van de vorige generatie en maakt grotere en indrukwekkende werelden mogelijk.
  • Laatste Zen 2 chip en volgende generatie RDNA architectuur
  • Hardware versnelde Ray Tracing
  • Gepatenteerde Variable Rate Shading (VRS) die meer uit de GPU moet halen
  • Minder vertraging door technologieën als Auto Low Latency Mode (ALLM)
  • Dynammic Latency Input (DLI) moet de console beter laten reageren op de controller input
  • Ontworpen voor een toekomst in de cloud met hardware en software om games naar de console en elders te brengen (X-cloud waarschijnlijk?)
  • Backwards compatibility, dus speel je Xbox One games ook gewoon op deze console. 4 generaties ver (alle Xbox generaties dus)
  • Compatible met al je Xbox One gaming accessories (let hier dus op de gaming onderscheiding)
  • Ondersteuning voor cross-generatie prestaties, dus je Achievements en savegames neem je mee.
  • Performance wordt geschat op 12 teraflops wat hem 2x zo snel als de Xbox One X maakt.
  • De console heeft GDDR6 RAM geheugen
Hier een exclusief interview met Gamespot:
https://www.gamespot.com/...ies-x-exclu/1100-6472190/

De eerste game die werd getoond:

Daarnaast wordt Halo Infinite er oo op uitgegeven:

Hoe het staat met Xbox Live, Games with Gold, GamePass is nog niet bekend, maar te verwachten is dat het allemaal ook voor de nieuwe generatie gaat gelden zoals het ook met de Xbox 360 naar Xbox One heeft gedaan.

Zoals je merkt is de informatie nog wat schaars. Gezien de status van de nog te releasen consoles, is de wens om in dit topic veelal bij de feiten te blijven en geruchten met een korreltje zout te nemen. Dat is ook de reden waarom geen Xbox geruchten-topic is gestart. Verder gelden de regels zoals overal op Tweakers, dus hou het netjes!

[Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 13-12-2019 10:19]

Martinspire - PC, PS4, X1

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
Een nieuwe Forza zal ook wel bij de launch zitten aangezien die dit jaar is overgeslagen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:15
Hulleman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:20:
[...]

Laten we vooral de verwachtingen temperen voor een waarschijnlijk € 499 kostende console die voorzien wordt van een Ryzen 2 CPU en een SSD. Daar gaat echt geen high-end GPU in komen. De grootste winst die te behalen is voor de next-gen zit in de CPU en dat zit met Ryzen 2 wel snor. Als je ziet wat ontwikkelaars uit die jaguars icm een 4,2/6Tflop Tahiti GPU persen dan beloofd dat echt veel goeds als ontwikkelaars de beschikking krijgen over zeg 10Tflops Navi met een Ryzen 2 cpu.
Gok toch dat de prijs wel hoger gaat liggen. Verwacht eerde 599 voor de Series X

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-03 11:13
Boinkie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:22:
Een nieuwe Forza zal ook wel bij de launch zitten aangezien die dit jaar is overgeslagen.
In de reveal van de console is inderdaad ook een auto zichtbaar die rondraced, alleen niet over een circuit.
Zou het zelf jammer vinden dat er (weer) een Horizon uit komt en geen Motorsport.

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:20
Phusebox schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:23:
[...]

Gok toch dat de prijs wel hoger gaat liggen. Verwacht eerde 599 voor de Series X
Ach iedere betrouwbare bron zegt 12tflops, maar volgens Hulleman is dat niet mogelijk. :+

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:32

v8power67

Psn: Mausosaurus

Naam is echt wii u slecht :P
Maar gaat om console en ja looks zijn niet al te best. Maar las dat hij horizontaal kon dus dan past ie wel in gewone tv meubels. Maar het is echt een beetje een mini pc apple clone look. En gezien hoe strak en klein de xbox one x was is dit wel beetje een let down. Nou ben ik niet direct in de markt voor een nieuwe xbox, maar toch dit helpt niet mee. Maar wie weet komt sony met een extreem lelijke ps5 wie weet. Specs klinken goed. 2x xox gpu en ergens 4x cpu. Is vergeleken met xo naar xox niet mega maar van xo naar sexbox is natuurlijk een absurd grote stap.
Next gen gaat leuk worden. Microsoft neemt in ieder geval veel serieuzer dan begin van deze gen. En dat is mooi!

[Voor 0% gewijzigd door v8power67 op 13-12-2019 10:33. Reden: Bedoelde begin deze gen!]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Is er een reden dat dit niet in het xbox topic kan?
Het gaat om een andere console, deze logica hoef ik niet uit te leggen denk ik. Er is bovendien ook een PS5 topic en de modjes stonden net op het punt om deze discussie zelf af te splitsen van het one topic.

Zitten sowieso flagrante leugens in die persrelease. 8K: over welke kabel/interface ga je dat uberhaupt aansturen?
dat kan ook op een andere toon, dit neigt naar trollen. Ga een discussie aub op een normale manier aan. Voorbeeldje: "Ik vraag me af over welke interface ze 8K 60Hz gaan aansturen."

[Voor 108% gewijzigd door Geronimous op 13-12-2019 11:27]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:20
Het enige spel waar ik op zit te wachten is de nieuwe Microsoft Flight Simulator en die gaat komen op de nieuwe Series X. Voor de rest zit ik nergens op te wachten, behalve de Resident Evil 3 Remake. Call of Duty ben ik een beetje op uitgekeken en die reeks heb ik vanaf 2007 het meest gespeeld.

Conclusie: Next-Gen is voor mij tot nu toe alleen nodig voor de nieuwe Flight Simulator.

• NotSoSteady
v8power67 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:31:
Maar gaat om console en ja looks zijn niet al te best. Maar las dat hij horizontaal kon dus dan past ie wel in gewone tv meubels. Maar het is echt een beetje een mini pc apple clone look. En gezien hoe strak en klein de xbox one x was is dit wel beetje een let down. Nou ben ik niet direct in de markt voor een nieuwe xbox, maar toch dit helpt niet mee. Maar wie weet komt sony met een extreem lelijke ps5 wie weet. Specs klinken goed. 2x xox gpu en ergens 4x cpu. Is vergeleken met xo naar xox niet mega maar van xo naar sexbox is natuurlijk een absurd grote stap.
Next gen gaat leuk worden. Microsoft neemt in ieder geval veel serieuzer dan begin van deze gen. En dat is mooi!
Twee keer de gpu prestaties van een Xbox One X is niet mega? Sorry, maar wat verwachten jullie in godsnaam? Een systeem met meerdere RTX 2080 Ti's voor 499 euro.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:40
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:33:

Zitten sowieso flagrante leugens in die persrelease. 8K: over welke kabel/interface ga je dat uberhaupt aansturen?
HDMI 2.1? 8K bij 60hz.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:58
Phusebox schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:23:
[...]

Juich ik toe voor dikkere hardware :)
NotSoSteady schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:30:
[...]

Ach iedere betrouwbare bron zegt 12tflops, maar volgens Hulleman is dat niet mogelijk. :+
Lezen is lastig of niet

[Voor 33% gewijzigd door Hulleman op 13-12-2019 10:44]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Jep, 600 euro vind ik prima. Alles daarboven wordt marketing technisch erg lastig. :)

Gamertag: VAS taijyn

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Uiterlijk van consoles vind ik niet zo belangrijk, het ding staat hier toch in een dichte kast als ie uit staat. Ik vind het wel fijn als het gewoon een strak ontwerp is, geen kermisding. Deze ziet er strak uit, maar die vorm lijkt mij niet praktisch (ook horizontaal niet). Volgens mij zou ie niet in mijn meubel passen.

Specs klinken goed.

Console zelf lijkt (los van de vorm) prima. Nu de games nog, dat begint een beetje Windows Phone vormen aan te nemen qua beloftes. Zeker als ik dan wéér die kansloze Halo meuk voorbij zie komen.

• v8power67

v8power67

NotSoSteady schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:36:
[...]

Twee keer de gpu prestaties van een Xbox One X is niet mega? Sorry, maar wat verwachten jullie in godsnaam? Een systeem met meerdere RTX 2080 Ti's voor 499 euro.
Nee ik bedoel meer dat de stap van 2x niet heel groot is vergeleken met de 8x tflops stap van bv ps3 naar ps4. Dat klinkt dan veel meer dus kan de 2x sterker matig overkomen. Tuurlijk 12 tflops(amd flops btw is minder dan nvidia flops) beest. Maar voor leken klinkt het als maar 2x.
Ga je vanaf de originele xbox one is de stap tflops 9x hoger kijkt dat klinkt natuurlijk stukken bruter.
Vanaf one s is het 8.5x meer.

[Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 13-12-2019 10:43]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

HDMI 2.1 kan het op papier ja, in de praktijk pas vanaf een bepaalde rating (zou eens moeten opzoeken hoe dat juist zat, maar was genre "HD ready" vs "full HD"). In de praktijk werken de paar 8K televisies die er zijn ofwel met 4 hdmi aansluitingen, ofwel met een proprietaire aansluiting.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Phusebox
Van mij mogen ze best een Series S (De Xbox SS) uitbrengen voor 399 en een SX voor 699. Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren.

• NotSoSteady
v8power67 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:42:
[...]

Nee ik bedoel meer dat de stap van 2x niet heel groot is vergeleken met de 8x tflops stap van bv ps3 naar ps4. Dat klinkt dan veel meer dus kan de 2x sterker matig overkomen. Tuurlijk 12 tflops(amd flops btw is minder dan nvidia flops) beest. Maar voor leken klinkt het als maar 2x.
Tja, dan moet je de vergelijking ook wel eerlijk maken. De Xbox One X is nog maar twee jaar oud en is nog steeds een behoorlijk krachtig systeem.

• Hulleman
Phusebox schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:42:
Van mij mogen ze best een Series S (De Xbox SS) uitbrengen voor 399 en een SX voor 699. Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren.
Ben benieuwd hoe die in Duitsland gaat verkopen 8)7

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vind 'm erg slick, naamgeving not so much. Maar sowieso (net als de PS5) een day one aankoop. Kan niet wachten!

• v8power67

v8power67

NotSoSteady schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:44:
[...]

Tja, dan moet je de vergelijking ook wel eerlijk maken. De Xbox One X is nog maar twee jaar oud en is nog steeds een behoorlijk krachtig systeem.
Wat eerlijk? Ik vergelijk ten eerste de xo vs xox dat was waar ik mee begon. Die stap was al meer dan 4.5x meer tflops. Dat ik dan zeg dat van xox naar sexbox niet mega is met 2x is toch waar. En niet om het neer te halen maar meer dat de mid gen het beetje scheef trekt. Tuurlijk moeten we eerst zien want zoals al gezegd 6tflops van xox zijn niet zelfde tflops van sexbox. Rdna2 dalijk haalt meer uit zijn tflops dan oudere generatie( ps4 pro en xox). Digital foundry heeft hier een video over. Was best groot verschil.
Dus ja next gen worden beesten.

• SinergyX
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:42:
[...]

HDMI 2.1 kan het op papier ja, in de praktijk pas vanaf een bepaalde rating (zou eens moeten opzoeken hoe dat juist zat, maar was genre "HD ready" vs "full HD"). In de praktijk werken de paar 8K televisies die er zijn ofwel met 4 hdmi aansluitingen, ofwel met een proprietaire aansluiting.
Ze zullen er best wel een oplossing voor hebben, of al een 2.1 klaar hebben met eigen kabel (net als bij XBX), mag aannemen dat ze ook gewoon gesprekken hebben met de jongens die 8k televisies op de markt gaan brengen.
v8power67 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:42:
[...]

Ga je vanaf de originele xbox one is de stap tflops 9x hoger kijkt dat klinkt natuurlijk stukken bruter.
Vanaf one s is het 8.5x meer.
Ik snap je logica van 'keer sterker' echt niet. Als jij 5km/h rijd en je gaat 10x harder, ga je 50km/h. Rij jij 100km/h en je gaat 2x zo hard.. haalt gros van de auto's niet.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NotSoSteady
v8power67 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:50:
[...]

Wat eerlijk? Ik vergelijk ten eerste de xo vs xox dat was waar ik mee begon. Die stap was al meer dan 4.5x meer tflops. Dat ik dan zeg dat van xox naar sexbox niet mega is met 2x is toch waar. En niet om het neer te halen maar meer dat de mid gen het beetje scheef trekt. Tuurlijk moeten we eerst zien want zoals al gezegd 6tflops van xox zijn niet zelfde tflops van sexbox. Rdna2 dalijk haalt meer uit zijn tflops dan oudere generatie( ps4 pro en xox). Digital foundry heeft hier een video over. Was best groot verschil.
Ja en daarna begin je de PS3 met de PS4 te vergelijken en zeg je dat die stap groter was. Dat is dus een onzinnige vergelijking aangezien je het daar over een periode van 8 jaar hebt. 8)7

[Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 13-12-2019 10:53]

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-03 13:40

Megalodon86

Enzyme X

Voor 600 euro gaat dit geen succes worden, ik mag hopen dat ze voor 500 euro gaan. En de roddel dat er een goedkopere versie komt, al dan niet zonder schijflade, voor beduidend minder (300? 350?) lijkt me helemaal geen slechte zet.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 14:57
Het design vind ik niet handig. Bij mij past dit niet meer onder mijn monitoren waar mijn consoles nu staan....

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Hulleman
[...]

Tuurlijk moeten we eerst zien want zoals al gezegd 6tflops van xox zijn niet zelfde tflops van sexbox. Rdna2 dalijk haalt meer uit zijn tflops dan oudere generatie( ps4 pro en xox). Digital foundry heeft hier een video over. Was best groot verschil.
Precies dat. 2x de GPU kracht is niet simpelweg 12Tflop Rdna, doordat Rdna meer performance perst uit een Tflop dan GDC 1.0. Wellicht is 9Tflop Rdna al wel 2x sneller dan de GPU van de OneX

De dikste winst zit in de CPU, digital foundry heeft onderzocht dat Ryzen 2 tot wel 800% sneller kan zijn dan Jaguar op dezelfde clocksnelheden.

Ik denk dat de next-gen relatief gezien de dikste consoles ooit worden.

[Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 13-12-2019 10:55]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:40

Touchdomex

Meisje!

Megalodon86 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:53:
Voor 600 euro gaat dit geen succes worden, ik mag hopen dat ze voor 500 euro gaan. En de roddel dat er een goedkopere versie komt, al dan niet zonder schijflade, voor beduidend minder (300? 350?) lijkt me helemaal geen slechte zet.
Zonder schijflade zit je wel met een relatief beperkte backwards compatibleheid. Weet niet of dat dan weer denkbaar is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:00
Touchdomex schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:54:
[...]

Zonder schijflade zit je wel met een relatief beperkte backwards compatibleheid. Weet niet of dat dan weer denkbaar is.
Ze hebben al een console zonder schijflade. Dus ik zie niet in waarom ze dat dit keer niet als goedkoop alternatief zullen presenteren.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:26

Bullet NL

Eigen Wijs

uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:41:
Jep, 600 euro vind ik prima. Alles daarboven wordt marketing technisch erg lastig. :)
ik denk aan een prijs tussen de 499 en 599, alles daar boven werpt inderdaad marketing technisch voor veel mensen een barrière op....

Alhoewel.... Alleen om de heb zal ik hem direct kopen :+

Cogitationis poenam nemo patitur

• NotSoSteady
Hulleman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:54:
[...]

Precies dat. 2x de GPU kracht is niet simpelweg 12Tflop Rdna, doordat Rdna meer performance perst uit een Tflop dan GDC 1.0. Wellicht is 9Tflop Rdna al wel 2x sneller dan de GPU van de OneX

De dikste winst zit in de CPU, digital foundry heeft onderzocht dat Ryzen 2 tot wel 800% sneller kan zijn dan Jaguar op dezelfde clocksnelheden.

Ik denk dat de next-gen relatief gezien de dikste consoles ooit worden.
Klopt, ik denk dat betrouwbare bronnen als Windows Central en Jason Schreider zelf die 12tflops hebben bedacht. Het wordt in mijn ogen gewoon 12tflops plus de voordelen van RDNA.

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-03 13:40

Megalodon86

Enzyme X

Touchdomex schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:54:
[...]

Klopt, dat zou inderdaad onhandig zijn mbt de BC. Ik heb alleen een Xbox 360, geen One, en toen laatste die Xbox One Digital only voor 125 wegging, heb ik die niet gekocht, juist vanwege het ontbreken van de disclade.

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik ben vooral benieuwd wanneer we de nieuwe Xbox kunnen pre-orderen en wat hij gaat kosten. Hopelijk komen ze snel met die info.

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-03 13:21

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

[...]

't Is maar hoe je er naar kijkt. Inderdaad als je naar multiplier kijkt dan lijkt het niet veel van 4.5x naar 2x. Maar kijk je naar tflops (die zoals je zelf zegt ook niet te vergelijken zijn) dan is het van +4.7Tflops naar +6Tflops.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:40
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:42:
[...]

LG heeft al twee 8K TVs met HDMI 2.1 waarover die een 8K@60Hz signaal kan verwerken.

Waarom zou de XB1 series X geen HDMI 2.1 met 48Gbps bandbreedte kunnen hebben?

20 * 370wp @ SE7K

• Hulleman
NotSoSteady schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:56:
[...]

Klopt, ik denk dat betrouwbare bronnen als Windows Central en Jason Schreider zelf die 12tflops hebben bedacht. Het wordt in mijn ogen gewoon 12tflops plus de voordelen van RDNA.
Zou gaaf zijn en echt een generational leap. Ben heel benieuwd waar Sony mee op de proppen komt, maar iets zegt mij dat de Series X de krachtigere console wordt.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26

TheVMaster

Moderator WOS
Phusebox schreef op Friday 13 December 2019 @ 10:23:
[...]

Ik verwacht gewoon een 499 prijs voor de Series X om eerlijk te zijn.

• SinergyX
Hulleman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:01:
[...]

Zou gaaf zijn en echt een generational leap. Ben heel benieuwd waar Sony mee op de proppen komt, maar iets zegt mij dat de Series X de krachtigere console wordt.
XBX was dit ook al van de huidige generatie, blijf je nog steeds discussie exclusives houden. Elke console-serie hoort een oorlog te zijn, hoort maar 1 winnaar te zijn, je hoort een kamp te kiezen. Dit gaat weer een leuk jaar worden op T.net :/

• NotSoSteady
In the 2019 reveal video, Xbox cloud architect Kareem Choudhry said Scarlett could "eat monsters for breakfast," and indeed, Anaconda looks as though it will be able to. According to several sources familiar with Microsoft's plans, Anaconda is targeting around 12 teraflops (TF) of computing power, compared to the Xbox One X's 6TF, and the Xbox One S's 1.4. Lockhart conversely will sport around 4TF, and according to marketing materials we've seen previously, it is being positioned as the most-affordable entry point to next-gen experiences.
Both Lockhart and Anaconda reportedly sport eight CPU cores targetting around 3.5GHz, with Anaconda reaching a bit higher per core than Lockhart. The relatively modest increase in clock speed over the previous-gen systems may seem mild, but vast improvements to caching, new silicon architecture, and other general bespoke, proprietary optimizations will see Anaconda perform anywhere up to four to five times better than the Xbox One X, if targets are met. We're told that at least Anaconda will guarantee 13GB of RAM for games, with 3GB on the OS a total of 16GB. The X, by comparison, offered a "maximum" of 9GB for games, which often varied based on what the OS was doing. Microsoft also said in its reveal video that the SSD could be used to throw in virtual RAM as necessary. Speaking of which ...
https://www.windowscentra...t-anaconda-lockhart-specs

Ondanks dat de Lockhart maar over 4tflops zou beschikken, zou dit model alsnog sneller zijn dan de Xbox One X. Moet je je voorstellen wat ze dan kunnen doen met 12flops.

[Voor 33% gewijzigd door NotSoSteady op 13-12-2019 11:06]

• MaakmeGek

MaakmeGek

JackSparrow schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:04:
[...]

Ik verwacht gewoon een 499 prijs voor de Series X om eerlijk te zijn.
Verwacht ik ook, 499 is gewoon de sweetspot voor een van de krachtigste consoles op dat moment.

• Phusebox
Hulleman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:45:
[...]

Ben benieuwd hoe die in Duitsland gaat verkopen 8)7
Was niet geheel zonder sarcasme dat ik deze afkorting voorstelde...

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

v8power67 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:31:
Ja net zoals ergens pro achter zetten zonder echte pro prestaties behalve dan qua fan geluid.... Just saying....

Ik vind de naam prima. Geeft aan dat je meerdere versies kan uitbrengen zonder direct verwachtingen te scheppen. Ik bedoel, zet je er Pro achter, dan gaan mensen ook Pro prestaties verwachten. En design is gewoon prima. Geen tierelantijntjes, recht toe recht aan. Beter dan de One X en PS4 destijds.

En de ophef over het vertikaal neer zetten ontgaat me een beetje. De One X werd ook met verticale stand geleverd. Hoorde je toen ook niemand over dat dit niet ging passen. Microsoft heeft gewoon al gezegd dat het ding ook horizontaal gezet kan worden. Tevens was de normale One ook een gigantisch bakbeest. Ook nooit wat over gehoord.

XBL: MRE Inc

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MaakmeGek schreef op Friday 13 December 2019 @ 11:05:
[...]

Verwacht ik ook, 499 is gewoon de sweetspot voor een de krachtigste console op dat moment.
Maakt mij niet zoveel uit, het is een instant buy voor mij...vind het ontwerp wel bijzonder, maar het is ook wel mooi strak...niet zo raar als de mogelijke (dev kit van de) PS5...

[Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 13-12-2019 11:08]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SinergyX schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:05:
[...]

XBX was dit ook al van de huidige generatie, blijf je nog steeds discussie exclusives houden. Elke console-serie hoort een oorlog te zijn, hoort maar 1 winnaar te zijn, je hoort een kamp te kiezen. Dit gaat weer een leuk jaar worden op T.net :/
Daarom gewoon alle consoles halen. Beste van alle werelden, geen gemiep. Mensen zijn vaak geneigd hetgeen te verdedigen waar ze zelf voor gekozen hebben.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Hulleman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:01:
[...]

Is mij om het even. De XsX komt er hier dag 1. Denk meer dat beide bedrijven zich meer gaan focussen op de diensten erom heen ook en daar ook op afstemmen.

Sony heeft bv ook een eigen TV afdeling dus de de PS5 zal ongetwijffeld afgestemd zijn, of extra leuke features hebben, om daar alles uit te halen.

Microsoft daarentegen heeft een sublieme cloud omgeving wat weer gebruikt gaat worden voor het principe: Gamen overal een altijd, xCloud dus.

Zo zullen er nog wel meer dingen zijn waar Sony beter/slechter in is en andersom.

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:37
Ik denk dat ik na 17 jaar over ga stappen naar de sony kant, de OG xbox en de 360 serie was misschien wel de leukste console gaming era die ik heb meegemaakt qua games, echter heeft de One serie me totaal niet weten te overtuigen. Heb de One en de One X maar kan geen enkele game opnoemen die in me top 20 zou komen :|

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• Hulleman
SinergyX schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:05:
[...]

Hoort er bij toch. Radeon & Nvidia kamp & het Xbox en Sony kamp. Voor mij wordt het sowieso een PS5 voor de Sony exclusives

• MaakmeGek

MaakmeGek

JackSparrow schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:07:
[...]

Maakt mij niet zoveel uit, het is een instant buy voor mij...vind het ontwerp wel bijzonder, maar het is ook wel mooi strak...niet zo raar als de mogelijke (dev kit van de) PS5...
Design is inderdaad ook bijzonder maar zoals ik al eerder had gezegd en zoals Phil blijkbaar ook in een interview had gezegd. Ze willen op hetzelfde geluidsniveau van de Xbox One X zitten. Dus met 12Tflops zal daar echt een beest van een koeler in moeten wil je dat voorelkaar krijgen en dat kan zo'n beetje alleen met dit design denk ik.

Ah heb het gevonden waar hij dit zegt in een interview met Gamespot
To Spencer's point, the Series X design makes sense from an engineering standpoint. In an effort to make the console "disappear" into your entertainment center, Microsoft designed it to be as quiet as possible: with a single, large fan pushing high volumes of air out of the top. Spencer and Ronald confidently told me that the Series X systems in their homes are no louder than Xbox One X, which is to say, not noticeably audible when sitting couch-distance away from your TV. "There's always this tension between design and the kind of acoustics and cooling and function of the console," Spencer explained, "and we were not going to compromise on function. I'm just incredibly impressed with the design that they came back with."

• Hulleman
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:13:
[...]

Is mij om het even. De XsX komt er hier dag 1. Denk meer dat beide bedrijven zich meer gaan focussen op de diensten erom heen ook en daar ook op afstemmen.

Sony heeft bv ook een eigen TV afdeling dus de de PS5 zal ongetwijffeld afgestemd zijn, of extra leuke features hebben, om daar alles uit te halen.

Microsoft daarentegen heeft een sublieme cloud omgeving wat weer gebruikt gaat worden voor het principe: Gamen overal een altijd, xCloud dus.

Zo zullen er nog wel meer dingen zijn waar Sony beter/slechter in is en andersom.
Mij gaat het om de toffe games. Zo lang Sony voor mij de beste exlusives heeft kunnen alle betere diensten daar om heen van een Xbox me gestolen worden. Maar zo voor ieder wat wils :)

boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:33:
Vanwege de grote hoeveelheid nieuws en geruchten van discussies die niet over de One gaan, is het fijner om dit te splitsen. Dan kun je het bij de One topics nog gewoon over andere zaken hebben en sneeuwt het niet onder.
[...]

Microsoft maakt gewoon een aansluiting die HDMI 2.1 compatible is. Hoe dat vervolgens naar de TV of kabels gaat, maakt voor hen niet uit toch?

Ik heb liever dat het 2.1 ondersteunt met de mogelijkheid om straks een TV te kopen die dit kan, dan dat je met een TV zit die het wel kan maar een console welke het weer niet ondersteunt. Die TV kan ik altijd nog vervangen, die console zit vast in zijn specs.
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:13:
[...]

Ik vraag het me af. Hoewel Sony er niet echt mee te koop liep, hebben ze ondertussen ook alles wel toegevoegd wat Microsoft deed met cloud, live services en dergelijke. Ze hebben alleen het doorlussen van TV en daarbij behorende functionaliteit laten zitten (en Microsoft nu ook zo te zien).
Sony is ook gewoon met streaming bezig, bovendien hebben die al langer Playstation Now (wat helemaal via de cloud werkt, dus geen lokale rendering, meer als Stadia dus). Het loopt alleen niet zo heel denderend, dus vandaar ook niet zoveel aandacht.

Maar verder doet Sony gewoon leuk mee met de trend. Sterker, zij stappen wel in VR en Microsoft vooralsnog niet (tijd terug nog een interview waar dat uit bleek)

Waar Microsoft het de huidige generatie liet liggen is gewoon exclusives. Hoe je het ook wend of keert, er kwamen gewoon veel meer AAA exclusives uit het Sony kamp. Qua genres was het niet altijd mijn ding (vooral veel games met horror, post-apocalyptische setting en monsters met healthbalkjes), maar feit blijft dat ze dat gewoon goed voor elkaar hadden. En qua nieuwe IP's is het helemaal dramatisch gegaan. Nee, dat roer moet echt om. Ik denk alleen dat menig studio pas veel te laat is overgenomen om nu al games te verwachten, zeker met hoe games tegenwoordig ontwikkeld worden en hoeveel tijd gaat zitten in allerlei zaken.

Een Halo en Forza is leuk, maar ik verwacht toch echt meer dan dat. Hellblade is aardig, maar de eerste was ook geen hoogvlieger imo. En exclusives wegkapen van 3rd party devs is ook niet wat ik wil zien.

Wat mij betreft is Sunset Overdrive de enige exclusive van de One die echt anders en tof was, maar waar dan weer amper marketing omheen zat, zodat die game het ook erg matig heeft gedaan uiteindelijk. En qua nieuwe multiplayer titels was het ook vrij matig. Ze blijven maar Halo e.d. uitbrengen omdat ze gewoon geen tof alternatief hebben gemaakt deze generatie. Ik ben daar wel een beetje zat mee. Gears idem dito. En Forza + Forza Horizon mag ook wel op de schop, dat begint ook teveel op elkaar te lijken.

[Voor 57% gewijzigd door Martinspire op 13-12-2019 11:30]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hulleman schreef op Friday 13 December 2019 @ 11:17:
[...]

Mij gaat het om de toffe games. Zo lang Sony voor mij de beste exlusives heeft kunnen alle betere diensten daar om heen van een Xbox me gestolen worden. Maar zo voor ieder wat wils :)
Tja...ik wil gewoon lekker gamen, personally maken mij die 'exclusives' niet uit...of wat mijn vrienden hebben. Ik heb gewoon een Xbox en wie met mij wil gamen koopt er ook maar een O-)

Maar gelukkig hebben we twee 'kampen', dat houdt beide kanten ook een beetje scherp qua nieuwe producten.

• Phusebox
Je kon er op wachten:

[Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 13-12-2019 11:22]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Martinspire schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:18:
[...]
Nee, dat roer moet echt om. Ik denk alleen dat menig studio pas veel te laat is overgenomen om nu al games te verwachten, zeker met hoe games tegenwoordig ontwikkeld worden en hoeveel tijd gaat zitten in allerlei zaken.
Microsoft zet volop in op de game pass, en als sony daar geen antwoord tegenover zet zal dat een enorme plus voor Microsoft zijn: Koop een xbox en je hoeft geen 60 euro per spel meer uit te geven. Dan kan je een nieuwe console kopen zelfs als een besparing bezien.

• MRE-Inc

MRE-Inc

JackSparrow schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:20:
[...]

Tja...ik wil gewoon lekker gamen, personally maken mij die 'exclusives' niet uit...of wat mijn vrienden hebben. Ik heb gewoon een Xbox en wie met mij wil gamen koopt er ook maar een O-)

Maar gelukkig hebben we twee 'kampen', dat houdt beide kanten ook een beetje scherp qua nieuwe producten.
Dit dus... Mijn vrienden hadden allemaal een 360, maar de keren dat we samen gegamed hebben, is op 1 hand te tellen in bijna 10 jaar. Via het Xbox topic hier heb ik zgn virtuele vrienden gemaakt met oa @Martinspire en @Tags NL waar ik de afgelopen jaren tig keer mee gegamed heb dan met mijn vrienden IRL.

Sony's enige exclusive die me bevalt is Uncharted. De rest boeit met niet.

Over die share button op de nieuwe controller. Ik hoop echt dat die rechtstreeks naar oa Youtube kan uploaden. Dat mis ik nu nog wel een beetje. Niet dat ik een grote schare Youtube followers heb, maar gewoon omdat het kan.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MRE-Inc schreef op Friday 13 December 2019 @ 11:34:
[...]

Dit dus... Mijn vrienden hadden allemaal een 360, maar de keren dat we samen gegamed hebben, is op 1 hand te tellen in bijna 10 jaar. Via het Xbox topic hier heb ik zgn virtuele vrienden gemaakt met oa @Martinspire en @Tags NL waar ik de afgelopen jaren tig keer mee gegamed heb dan met mijn vrienden IRL.

Over die share button op de nieuwe controller. Ik hoop echt dat die rechtstreeks naar oa Youtube kan uploaden. Dat mis ik nu nog wel een beetje. Niet dat ik een grote schare Youtube followers heb, maar gewoon omdat het kan.
Sla je mij nu gewoon over.....ik weet dat ik de laatste jaren wat minder actief was, maar ehh.. >:) de tijd van Forza 5/6 waren toch wel epic.
boe2 schreef op Friday 13 December 2019 @ 11:34:
[...]

Microsoft zet volop in op de game pass, en als sony daar geen antwoord tegenover zet zal dat een enorme plus voor Microsoft zijn: Koop een xbox en je hoeft geen 60 euro per spel meer uit te geven. Dan kan je een nieuwe console kopen zelfs als een besparing bezien.
Ik mag voor Sony hopen dat ze een antwoord hebben op zowel GamePass als xCloud. Dat zijn volgens mij de diensten die de komende generatie mede gaan bepalen hoe succesvol het platform gaat zijn.

Nu alleen nog even xCloud in de beta in Nederland...en dan gelijk ook even op iOS en Windows 10 als het kan. Dan kunnen wij er ook eindelijk mee gaan beta-testen.

[Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 13-12-2019 11:40]

• RangedNeedles
  • Niet online
xavento schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:13:
Ik denk dat ik na 17 jaar over ga stappen naar de sony kant, de OG xbox en de 360 serie was misschien wel de leukste console gaming era die ik heb meegemaakt qua games, echter heeft de One serie me totaal niet weten te overtuigen. Heb de One en de One X maar kan geen enkele game opnoemen die in me top 20 zou komen :|
Hetzelfde hier. Misschien. Bij mij is het niet zozeer de games maar eerder alles wat errond hangt. Het menu is en blijft gewoon een ramp om in te navigeren, de fan van m'n One S krijg ik gewoon niet stil, ik moet via WiFi verbinden want met een ethernetkabel erin krijg ik 'm niet online, kwaliteit van de controllers gaat er blijkbaar op achteruit want al een tweede kapot en m'n vriendengroep heeft meer een PS dan een Xbox. Het feit dat games zoals CoD met een 1 jaar exlusieve mode op de PS4 komen, helpt ook niet echt. De exclusieve games voor Xbox zullen de eerste jaren ook wel nog op de Xbox One verschijnen dus moest ik die per se willen spelen, kan ik dat altijd nog wel. Net zoals m'n huidige One en 360 games dus op dat vlak mis ik niet echt iets, vind ik.

De controllers van de Xbox vind ik dan weer wel superieur en het feit dat ik 4K Blurays kan afspelen is ook wel iets dat ik vaak doe. Ik blijf sowieso benieuwd wat beide kampen op tafel zetten en ergens heb ik ook wel het vermoeden dat Microsoft opnieuw de sterkere console neerzet (als je de One X in beschouwing neemt). Interesting times! :*)
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:34:
[...]

Maar GamePass blijft alleen interessant zolang er ook toffe games in zitten. De 3rd party games zijn over het algemeen nog wel oud en een handjevol is wel wat nieuwer (meestal de goedkopere titels). Een EA of Ubisoft ga je daar bv al niet zien. Verder komt Microsoft met te weinig exclusives om daar wat leuks in te laten staan. Voor 3 games per jaar ga ik hem niet verlengen straks en de rest heb ik vaak toch al wel gespeeld. Ik vind het prima als er straks een trapje hoger komt waar je gewoon de hele library mee mag spelen, inclusief alle andere nieuwe titels die niet van Microsoft komen. Als dat 60 euro per maand kost is me dat ook best want dat geef ik gemiddeld nu ook uit. GamePass is een leuke start, maar er moet gewoon meer in komen.
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:34:
[...]

Of ze bakken er gewoon niks van waarmee samen spelen meer als handicap aanvoelt :+
Ik zou graag een game als Spiderman willen zien en ook Horizon Zero Dawn was een topper (en met name hoe de wereld neer werd gezet en hoe het verhaal werd verteld). Maar een nieuwe shooter lijkt me gewoon key. Gaan ze weer Gears en Halo brengen, dan knappen veel mensen er op af, verwacht ik. Games die het in zich hebben om 95+ te scoren in reviews is wat Microsoft nodig heeft om een succesvolle lancering te doen. Anders gaan ze de groep die weer over is gegaan naar de PS4 echt niet terugwinnen.
Ik gok van niet. Denk dat je eerder een upload naar Mixer kunt verwachten overigens.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Martinspire schreef op Friday 13 December 2019 @ 11:41:
[...]
Maar GamePass blijft alleen interessant zolang er ook toffe games in zitten. De 3rd party games zijn over het algemeen nog wel oud en een handjevol is wel wat nieuwer (meestal de goedkopere titels). Een EA of Ubisoft ga je daar bv al niet zien. Verder komt Microsoft met te weinig exclusives om daar wat leuks in te laten staan. Voor 3 games per jaar ga ik hem niet verlengen straks en de rest heb ik vaak toch al wel gespeeld. Ik vind het prima als er straks een trapje hoger komt waar je gewoon de hele library mee mag spelen, inclusief alle andere nieuwe titels die niet van Microsoft komen. Als dat 60 euro per maand kost is me dat ook best want dat geef ik gemiddeld nu ook uit. GamePass is een leuke start, maar er moet gewoon meer in komen.
Ik verwacht overigens dat GamePass gewoon een onderdeel gaat zijn van het hele xCloud Streaming verhaal. Verwacht niet dat ze de prijs gaan verhogen. En btw, als het goed is heb jij toch gewoon ook een actieve GamePass Premium tot ergens in 2022 ofzo? :+
[...]
Of ze bakken er gewoon niks van waarmee samen spelen meer als handicap aanvoelt :+
Tja....shit happens. Gelukkig heb ik tegenwoordig ook een stuurtje :+
[...]

Ik gok van niet. Denk dat je eerder een upload naar Mixer kunt verwachten overigens.
Het lijkt mij dat ze YT Streaming niet moeten onderschatten. Het is en blijft YT, dat is gewoon een groot platform.

• MRE-Inc

MRE-Inc

JackSparrow schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:38:
[...]

Sla je mij nu gewoon over.....ik weet dat ik de laatste jaren wat minder actief was, maar ehh.. >:) de tijd van Forza 5/6 waren toch wel epic.

[...]

Ik mag voor Sony hopen dat ze een antwoord hebben op zowel GamePass als xCloud. Dat zijn volgens mij de diensten die de komende generatie mede gaan bepalen hoe succesvol het platform gaat zijn.

Nu alleen nog even xCloud in de beta in Nederland...en dan gelijk ook even op iOS en Windows 10 als het kan. Dan kunnen wij er ook eindelijk mee gaan beta-testen.
Haha ja *; Sorry. Dat waren wel epic tijden met Forza en Battlefield 4 destijds....

xCloud zsm. Mijn telefoon abo al omgezet (moest toch verlengen) naar een unlimited bellen en data. Lekker die leuke indie games spelen in mn pauze of als ik onderweg benl, al dan niet via xCloud of private xCloud via mijn eigen XSX :9

Over die vernieuwde d-pad. Ik vind hem erg lijken op de d-pad van de 360 controller.

[Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 13-12-2019 12:20]

• Donstil
  • Niet online
Naamgeving boeit niet, dat wordt gewoon “de nieuwe Xbox” in de wandelgangen.
Wel vind ik het design tof, eens wat anders en dat kan ik wel waarderen.

Vanwege de Xbox One Elite controller wil ik dol graag weer terug naar Xbox voor mijn hoofd platform (zoals op de 360) maar dan moeten wel mijn vrienden mee, of dat gaat gebeuren moet ik nog maar zien eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:14:
Wel vind ik het design tof, eens wat anders en dat kan ik wel waarderen.

Vanwege de Xbox One Elite controller wil ik dol graag weer terug naar Xbox voor mijn hoofd platform (zoals op de 360) maar dan moeten wel mijn vrienden mee, of dat gaat gebeuren moet ik nog maar zien eigenlijk.
Geld zat bij jou. Elk jaar de nieuwste en dikste iPhone, Apple Watch, iPad/Pro en airpods. Dan kan een Xbox er ook nog wel af ;)

Over de naam Xbox Series X
In an exclusive talk with Xbox boss Phil Spencer, we asked just that. For now, the answer is quite simple: It's a unification of all things Xbox. And yes, it does deliberately leave open the door for other models and revisions in the future.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:47

Famous

R 400+

MRE-Inc schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:24:
[...]

Geld zat bij jou. Elk jaar de nieuwste en dikste iPhone, Apple Watch, iPad/Pro en airpods. Dan kan een Xbox er ook nog wel af ;)

[...]
€150,- per maand op zij zetten voor je hobby's, valt wel mee toch 8)7

Moet zeggen dat ik het design eigenlijk wel mooi vind.
Ben ik zeker nog blij met de X maar ben ook wel benieuwd wat het verschil gaat zijn met bijvoorbeeld een nieuwe Forza.. :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Donstil
  • Niet online
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:24:
Geld zat bij jou. Elk jaar de nieuwste en dikste iPhone, Apple Watch, iPad/Pro en airpods. Dan kan een Xbox er ook nog wel af.
Je hebt nooit geld zat hè en de iPad upgrade ik niet elk jaar 🤫.
Verder had ik een One X naast mijn PS4 Pro alleen speelde er nagenoeg niets op omdat iedereen in mijn omgeving op Sony zit deze generatie, dus dat ding stond meer te verstoffen in een hoekje en af en toe werd er Forza 7 (geweldig overigens) op gespeeld. Dat ga ik dus niet nog eens doen :)

Deze generatie vond ik bepaalde exclusives op de PlayStation best wel fijn maar nu ook weer niet zo geweldig dat ik warm kan worden van vervolgen hierop mochten die komen (GodOfWar2, Tluo3, Spiderman2). Voor mij persoonlijk is de race dus weer helemaal opnieuw begonnen en moet ook Sony zich gaan bewijzen met nieuwe ip’s.

Edit: Als Microsoft slim is dan lanceren ze de nieuwe Xbox prijs als “$100 goedkoper dan de PlayStation 5” en wachten ze daarna gewoon wat Sony doet. Geld zat om die eerste maanden verlies op te vangen.

[Voor 10% gewijzigd door Donstil op 13-12-2019 12:34]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:47
Donstil schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:14:
Naamgeving boeit wel degelijk, kijk maar naar de Wii / Wii U.

https://www.polygon.com/2...7/wii-u-nintendo-bad-name

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Donstil
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:54:
[...]

Naamgeving boeit wel degelijk, kijk maar naar de Wii / Wii U.

https://www.polygon.com/2...7/wii-u-nintendo-bad-name
Ja ach enkel voorbeeldje.

Ik ken in ieder geval niemand die zegt “Ik heb gisteren op de Xbox One X” of “PlayStation 4 Pro” gespeeld.

Dat is altijd gewoon “Ik heb gisteren op de Xbox/PlayStation gespeeld” en dan snap ik wel dat ze CallOfDuty2019 niet speelde op de eerste PlayStation :)

[Voor 33% gewijzigd door Donstil op 13-12-2019 13:01]

• SinergyX
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:54:

Over die vernieuwde d-pad. Ik vind hem erg lijken op de d-pad van de 360 controller.

[Afbeelding]
Toch gewoon de extra dpad die al bij de Elite zat?

• Donstil
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:01:
[...]

Die vond ik niet fijn overigens. Plaatste altijd het kruisje erop.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MRE-Inc schreef op Friday 13 December 2019 @ 12:24:
[...]

[...]
Doe jij dat niet dan, elk jaar nieuwe gadgets kopen? Valt me toch beetje tegen. 8) Ach, ik wil in ieder geval volgend jaar wel de nieuwe xbox gaan halen. Al kost hij 800 euro...

• FrankoNL
Men speculeert over een prijs van rond de 5 a 600 euro. Ik vrees echter dat hij wel eens fors duurder zou kunnen zijn. Dan denk ik aan 7 a 800 euro voor dit model. De verwachte s serie zou dan meer richting de 450 a 500 euro zitten.

Ik denk namelijk dat het verkopen van deze console , met deze specs, voor 500 euro zeer verliesgevend zou zijn.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:40

Touchdomex

Meisje!

FrankoNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:12:
Men speculeert over een prijs van rond de 5 a 600 euro. Ik vrees echter dat hij wel eens fors duurder zou kunnen zijn. Dan denk ik aan 7 a 800 euro voor dit model. De verwachte s serie zou dan meer richting de 450 a 500 euro zitten.

Ik denk namelijk dat het verkopen van deze console , met deze specs, voor 500 euro zeer verliesgevend zou zijn.
Het is niet altijd erg om een console te verkopen met verlies.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Touchdomex schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:14:
[...]

Het is niet altijd erg om een console te verkopen met verlies.
Het is alsook niet legaal ;)

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-02 00:34
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:23:
[...]

Toch gebeurt het regelmatig in de console-wereld dat de console verkocht wordt met verlies.

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Venraiden4K schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:25:
[...]

Toch gebeurt het regelmatig in de console-wereld dat de console verkocht wordt met verlies.
Zijn daar voorbeelden van? Want ik kan me best voorstellen dat je dicht tegen productieprijs verkoopt en daardoor verlies draait, want distributie en onverkochte/verloren stock die in je marge vreten.
Dat is echter iets anders dan 50-100 euro verlies nemen op een product nog voor het in de rekken ligt.

• SinergyX
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:28:
[...]

Zijn daar voorbeelden van? Want ik kan me best voorstellen dat je dicht tegen productieprijs verkoopt en daardoor verlies draait, want distributie en onverkochte/verloren stock die in je marge vreten.
Dat is echter iets anders dan 50-100 euro verlies nemen op een product nog voor het in de rekken ligt.
Last gen PS3 en X360? :) Hoewel harde cijfers er nooit zijn geweest, zelfs bij de prijs van 600 maakte zij bijna 200 verlies per console, puur wetend dat productieproces goedkoper zou worden en je uiteindelijk wel winst zal maken.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SinergyX schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:31:
[...]

Last gen PS3 en X360? :) Hoewel harde cijfers er nooit zijn geweest, zelfs bij de prijs van 600 maakte zij bijna 200 verlies per console, puur wetend dat productieproces goedkoper zou worden en je uiteindelijk wel winst zal maken.
Ik ken de verhalen. Ik heb er echter nooit veel waarde aan gehecht, want we hebben het nooit uit goede bronnen vernomen en hier mag het toch echt wel niet

• Donstil
  • Niet online
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:23:
[...]

Hoe bedoel je niet legaal? Zoals al aangehaald verkochten veel console generaties aan het begin met verlies en dat wordt dan opgevangen met rand zaken, games, en tegenwoordig eventueel met services.

Waarom is dat niet legaal dan?

Edit: Zie nu je edit, dit gaat over ingekochte goederen misschien dat het voor zelf geproduceerde goederen anders geld oid. Denk niet dat dit enkele artikeltje of Nederlandse(?) wetgeving genoeg is om het hele "Consoles verkopen met verlies" verhaal te debunken eigenlijk.

[Voor 26% gewijzigd door Donstil op 13-12-2019 13:36]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Donstil schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:33:
[...]

Waarom is dat niet legaal dan?
Ik gok dat dit met concurrentievervalsing te maken heeft. Een bedrijf met diepe zakken kan een kleine onderneming de markt uitduwen door een product veel te goedkoop te verkopen. Niet echt van toepassing op Sony VS MIcrosoft natuurlijk, maar ze zijn wel aan dezelfde wetten gebonden.

[Voor 13% gewijzigd door boe2 op 13-12-2019 13:37]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-03 07:15
Over de launchgames maak ik me niet zo druk. Als ze vanaf dag 1 de nieuwe Flight Sim aan kunnen bieden maken ze veel indruk lijkt me. En dat is voor mij, naast de nieuwe Forza Motorsport, meer dan voldoende reden om de nieuwe XBox vanaf dag 1 te preorderen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Donstil
  • Niet online
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:37:
[...]

Ik gok dat dit met concurrentievervalsing te maken heeft. Een bedrijf met diepe zakken kan een kleine onderneming de markt uitduwen door een product veel te goedkoop te verkopen. Niet echt van toepassing op Sony VS MIcrosoft natuurlijk, maar ze zijn wel aan dezelfde wetten gebonden.
Ben benieuwd of deze "wetgeving" überhaupt gehandhaafd wordt.

Ik ken uit mijn eigen sector best wel wat voorbeelden (die hier niet van belang zijn) waar producten onder de kost prijs weg gaan en waar het verschil hierin opgevangen wordt met verkochte manuren en/of onderhoudscontracten.
Lekker Ventje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:38:
Over de launchgames maak ik me niet zo druk. Als ze vanaf dag 1 de nieuwe Flight Sim aan kunnen bieden maken ze veel indruk lijkt me. En dat is voor mij, naast de nieuwe Forza Motorsport, meer dan voldoende reden om de nieuwe XBox vanaf dag 1 te preorderen.
Ja denk je echt dat Flight Simulator als Launchgame veel gaat doen voor een dergelijke console? Dat lijkt mij juist enorm niche.

[Voor 26% gewijzigd door Donstil op 13-12-2019 13:43]

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:19
Ik vind hem er best gaaf uitzien. Ben erg benieuwd naar de echte aankondigingen van zowel Sony als MS, tevens gameplay beelden. Ik heb nu beide consoles, maar deze generatie toch vooral op de PS4 gezeten. Ik vind het aantal exclusives voor de xbox gewoon erg matig. Als je dan ook nog niets hebt met Halo en Gears, dan blijft er weinig over. Wat dat betreft petje af voor Sony die dit echt goed op orde heeft.

Uiteindelijk zal één van deze consoles een day 1 worden, maar wacht met smart op meer info/gameplay beelden

PSN ID Binloading_nl

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:47
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:33:
[...]

Ik ken de verhalen. Ik heb er echter nooit veel waarde aan gehecht, want we hebben het nooit uit goede bronnen vernomen en hier mag het toch echt wel niet
Dat gaat over winkels. Een Mediamarkt mag bijvoorbeeld een Xbox niet verkopen voor €100 als ze deze voor €200 hebben ingekocht.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Lekker Ventje
FrankoNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:12:

Gezien de specs zullen de XBox SX en de PS5 ongeveer even duur worden maar ik kan me niet voorstellen dat ze op €700 gaan zitten want dan gaan de verkopen tegenvallen.
Donstil schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:40:
[...]

Ja denk je echt dat Flight Simulator als Launchgame veel gaat doen voor een dergelijke console? Dat lijkt mij juist enorm niche.
Je hebt veel grafische pracht en laat zien waar de console met de cloud toe in staat is. En in de Flight Sim kunnen ook mensen vliegen die nog nooit gevlogen hebben. Genoeg mensen die de wereld vanuit de lucht willen bekijken. En je hebt iets wat Sony niet heeft. Het zal niet direct een system seller zijn maar kan wel meehelpen.

[Voor 31% gewijzigd door Lekker Ventje op 13-12-2019 13:47]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• MRE-Inc

MRE-Inc

SinergyX schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:01:
[...]

Nee, wel volledig rond maar met kruisje erop. Dus net zoals op de 360. Die elite versie is of alleen kruisje of alleen helemaal rond zonder kruisje erop.
Famous schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:30:
[...]

€150,- per maand op zij zetten voor je hobby's, valt wel mee toch 8)7

Moet zeggen dat ik het design eigenlijk wel mooi vind.
Ben ik zeker nog blij met de X maar ben ook wel benieuwd wat het verschil gaat zijn met bijvoorbeeld een nieuwe Forza.. :)
Als je het kan, waarom niet ? Ik denk dat ik @Donstil net als ik keihard werkt voor zijn geld. De een geeft het jaren niet uit en koopt dan na 5 jaar een mooie auto, de ander geeft het elk jaar uit aan een nieuwe iPhone. Ieder zijn ding. Ik zit in de laatste categorie echter ga ik niet meer jaarlijks voor de nieuwste gadgets ivm gezinsleven en dus wat andere prio's qua geld.
Donstil schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:31:
[...]

Je hebt nooit geld zat hè en de iPad upgrade ik niet elk jaar 🤫.
Verder had ik een One X naast mijn PS4 Pro alleen speelde er nagenoeg niets op omdat iedereen in mijn omgeving op Sony zit deze generatie, dus dat ding stond meer te verstoffen in een hoekje en af en toe werd er Forza 7 (geweldig overigens) op gespeeld. Dat ga ik dus niet nog eens doen :)

Deze generatie vond ik bepaalde exclusives op de PlayStation best wel fijn maar nu ook weer niet zo geweldig dat ik warm kan worden van vervolgen hierop mochten die komen (GodOfWar2, Tluo3, Spiderman2). Voor mij persoonlijk is de race dus weer helemaal opnieuw begonnen en moet ook Sony zich gaan bewijzen met nieuwe ip’s.

Edit: Als Microsoft slim is dan lanceren ze de nieuwe Xbox prijs als “$100 goedkoper dan de PlayStation 5” en wachten ze daarna gewoon wat Sony doet. Geld zat om die eerste maanden verlies op te vangen.
Das een eerlijke instelling. De meesten zullen komende generatie consoles bij het huidige platform blijven, denk ik. De grootste reden is (zonder keihard onderbouwde cijfers) denk ik is de verschuiving van fysieke media naar digitale media. De gekochte spelen op bv Playstation die je digitaal hebt, kun je niet meer verkopen. Dus als je naar een ander platform gaat, dan zeg je in 1x gedag tegen je gehele library op dat platform. Dat is hws ook het grootste probleem waar Microsoft tegen aan gaat lopen. Gamers die wel willen overstappen maar niet gaan ivm verlies huidige digitale games op huidig platform.

Maar ik merk dus dat het bij jou niet zoveel uitmaakt ? Of je hebt nauwelijks digitale games en toch de meeste fysiek.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De gekochte spelen op bv Playstation die je digitaal hebt, kun je niet meer verkopen. Dus als je naar een ander platform gaat, dan zeg je in 1x gedag tegen je gehele library op dat platform.
Het mooie aan de volgende generatie is dat we die volledige achterwaards compatibiliteit nu hoogstwaarschijnlijk wel hebben natuurlijk :)

Bookmarked! Ben erg enthousiast. Mooie vervanger van m'n One X volgend jaar. :)

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Hier ook enthousiast! Sinds een half jaar toch weer meer aan het gamen geslagen dus de opvolger stond sowieso al in de planning :)

Ik lees hier dat hij twee keer zo kracht moet worden dan de Xbox One X maar bij de Gamespot analyse hebben ze het over vier keer zo krachtig.. Wat is het nou?

[Voor 38% gewijzigd door D-Ed op 13-12-2019 13:58]

2 x zo krachtig t.o.v. One X
4 x zo krachtig t.o.v. One

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• MRE-Inc

MRE-Inc

boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:49:
[...]

Het mooie aan de volgende generatie is dat we die volledige achterwaards compatibiliteit nu hoogstwaarschijnlijk wel hebben natuurlijk :)
Met het grote verschil dat XSX 4 generaties BC heeft en PS alleen maar PS4 games.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat ik me afvraag, is er een kans dat de Series zelf de capped framerate van oudere spellen overruled?
Ik heb de afgelopen generaties in het Xbox kamp gezeten en op het moment dat ik mijn huidige spellen lekker allemaal op zeg 60fps kan spelen zal ik dat ook wel blijven. Maar anders heb ik nog geen idee welke keuze ik ga maken.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:40
ArthurMorgan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:05:
Wat ik me afvraag, is er een kans dat de Series zelf de capped framerate van oudere spellen overruled?
Ik heb de afgelopen generaties in het Xbox kamp gezeten en op het moment dat ik mijn huidige spellen lekker allemaal op zeg 60fps kan spelen zal ik dat ook wel blijven. Maar anders heb ik nog geen idee welke keuze ik ga maken.
Onwaarschijnlijk, dat zou betekenen dat de Xbox de game gaat overrulen en potentieel dingen kapot maakt. Kans is wel aanwezig dat bestaande games, zonder specifieke patches, profijt hebben van de nieuwe hardware en daardoor dichter op hun target framerate/resolutie zitten.

20 * 370wp @ SE7K

• SinergyX
ArthurMorgan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:05:
Oudere games zitten met een tickrate die afhankelijk is van de framerate, zijn er genoeg die dus capped fps hebben om geen wonky gameplay te krijgen. Al kan het best zijn dat bepaalde games dan wel hogere fps cap krijgen dan op de vorige generatie.
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:33:
[...]

Verlies op een product niet, maar 'verlies maken' is gewoon prima. Alles werd teruggerekend naar prijs per console, maar dat was gewoon 'omzet minus kosten deel door aantal', wat dus een lagere prijs gaf dan verkoopprijs, maar in die kosten zaten flink wat overhead wat met de jaren zou verdwijnen (R&D etc).

[Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 13-12-2019 14:15]

• FrankoNL
Lekker Ventje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:44:
[...]

Gezien de specs zullen de XBox SX en de PS5 ongeveer even duur worden maar ik kan me niet voorstellen dat ze op €700 gaan zitten want dan gaan de verkopen tegenvallen.

[...]

Je hebt veel grafische pracht en laat zien waar de console met de cloud toe in staat is. En in de Flight Sim kunnen ook mensen vliegen die nog nooit gevlogen hebben. Genoeg mensen die de wereld vanuit de lucht willen bekijken. En je hebt iets wat Sony niet heeft. Het zal niet direct een system seller zijn maar kan wel meehelpen.
Ze hebben het eerder gedaan met, uit mijn hoofd de ps2 en 3. Die waren ook heel Fors aan de prijs. Als je daar de inflatie bij optelt kom je zo op 800 euro. :)

• Hulleman
FrankoNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:11:
[...]

Ze hebben het eerder gedaan met, uit mijn hoofd de ps2 en 3. Die waren ook heel Fors aan de prijs. Als je daar de inflatie bij optelt kom je zo op 800 euro. :)
De Ps2 is met inflatie nog veel duurder dan € 800 nu. Die was bij release 1200 gulden, de PS3 € 599 en dan klagen dat € 599 echt belachelijk is voor een PS5. De PS2 had echt de meest gestoorde releaseprijs van alle playstations.

Edit: een website gevonden, 1200gulden uit 1999/2000 is net geen € 800 nu. Je hebt gelijk :)

[Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 13-12-2019 14:17]

• Lekker Ventje
FrankoNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:11:
[...]

Klopt. Maar de verkopen van de PS3 kwamen pas op gang nadat de prijs stevig verlaagd was. De huidige generaties zouden dan ruim €300 voordeliger zijn dan de opvolgers, daar heb je dan een hele knappe marketingcampagne voor nodig om dat uitgelegd te krijgen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Dat deze op z'n zij nog steeds erg hoog is :+

• v8power67

v8power67

Rivanov schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:01:
2 x zo krachtig t.o.v. One X
4 x zo krachtig t.o.v. One
Qua tflops wel idd met de one x(ook niet echt want rdna2 vs oude shizzle) maar de one was slechts 1.31 tflops dus makkelijk 8a9x krachtiger.
En als systeem ook makkelijk meer dan 4x want cpu van one en ook x is behoorlijk achterhaald dus denk puur als compleet systeem je al makkelijk richting de 7x voor one en 3a4x one x.

Sexbox word een flinke stap, zeker als dit 12 rdna2 tflops worden is dat geloof 1.4x oude amd tflops.(digital foundry had testen gedaan met 5700xt kaarten vs oude amd kaarten) dus de 1.4x kan hoger worden want dit is rdna1 en sexbox heeft als goed is rdna2.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:18
Deze console wordt een instant buy. Daarnaast hoop ik dat ze de koelpasta op orde hebben. Die is in de One X zo droog als je .. (verzin maar iets). Blijkt ook niet zo lekker voor de levensduur te zijn.
Overigens vind ik die trailer van Hellblade 2 erg gruwelijk :D Misschien 't eerst deeltje alvast op de One X spelen.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat die ps2 op zijn zij wel past in mijn tv-meubel :p

• FrankoNL
Lekker Ventje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:16:
[...]

Klopt. Maar de verkopen van de PS3 kwamen pas op gang nadat de prijs stevig verlaagd was. De huidige generaties zouden dan ruim €300 voordeliger zijn dan de opvolgers, daar heb je dan een hele knappe marketingcampagne voor nodig om dat uitgelegd te krijgen.
En dat is ook terecht. De ps4 en Xbox one waren al redelijk underpowered toen ze uitkwamen. Ze staan ongeveer gelijk aan een 7850 of 7790 en dat waren kaarten die in 2013/2014 al aan de onderkant van de midrange hingen. Dat is met de specificaties van die nieuwe wel anders.

300+ meerprijs zou dus best gerechtvaardigd zijn.

• NotSoSteady
FrankoNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:00:
[...]

En dat is ook terecht. De ps4 en Xbox one waren al redelijk underpowered toen ze uitkwamen. Ze staan ongeveer gelijk aan een 7850 of 7790 en dat waren kaarten die in 2013/2014 al aan de onderkant van de midrange hingen. Dat is met de specificaties van die nieuwe wel anders.

300+ meerprijs zou dus best gerechtvaardigd zijn.
Ja en dan hebben we het maar niet over die afschuwelijke Jaguar-cores die eigenlijk voor tablets waren ontwikkeld.

• FrankoNL
NotSoSteady schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:04:
[...]

Ja en dan hebben we het maar niet over die afschuwelijke Jaguar-cores die eigenlijk voor tablets waren ontwikkeld.
Die cores zijn ook de reden dat, met name de Xbox one x, op 1080p nauwelijks de 60 fps kan aantikken. Die dingen zijn zo hopelijk verouderd....
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee