And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Waarschijnlijk juist wel vanuit financieel oogpunt.bram1984 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:40:
[...]
Zou wel opvallend zijn. Je zou denken dat een indie dev niet een enorme markt links laat liggen vanuit financieel oogpunt. Benieuwd wat het is.
Als hij al geen centjes heeft voor een fatsoenlijke capturecard (gezien zijn tweet)...
ID@XBOX biedt dan uitkomst, zak met centjes vooraf geeft weer wat programmeerruimte
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Daarom, gewoon een developer die even mee wil liften op de aandacht die er nu even isArthurMorgan schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:41:
dit is een voorbeeld van 1 van hun games (pc versie, had geen zin om verder te zoeken, zelfde spel is er ook voor de Xbox)
[YouTube: Pirates of First Star Gameplay (PC)]
word ik niet direct heel opgewonden van
Ken het spel verder niet, dus kan ook niet oordelen of het leuk is
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
De video die daarbij zit is trouwens best interessant. Al zag ik wel dat het een video van een jaar geleden was, dus misschien niet een techniek die specifiek voor de XsX gebruikt word. Desalnietemin, interessant
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
https://developer.dolby.com/blog/spatial-audio-and-the-ps5/
Buiten dat lijkt Tempest wel extra mooi voor koptelefoon gebruikers (als ik de sales pitch mag geloven)
Voor mensen met speakers lijkt het mij niet veel bijzonders te geven, zeker aangezien de akoestiek al genoeg veranderd aan het geluid voordat het je oorschelp bereikt.
Ik hoop eigelijk dat Microsoft met die extra hdr implementatie bij non-hdr games ook een optie geeft tot een hdr dashboard. Vrijwel alle games die ik nu speel zijn hdr en even switchen naar het dashboard geeft je weer een seconde zwart beeld.
[ Voor 23% gewijzigd door LuisjeNL op 22-03-2020 19:23 ]
Lichtpuntje...
Gaat over die game van 120fps/4k, maar bevat ook nog een nadere toelichting van een medewerker van Digital Foundry over de GPU en de SSD discussie.
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-03-2020 20:08 ]
Zijn wat geruchten. Ryzen cpu met 4Tflop navi gpuDonstil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:29:
[...]
Van Lockheart is nog niets bekend toch? Hoe weet jij dan dat €399,- “veel” te duur is?
Ik zou zeggen dat Microsoft met de Series X op het prijs punt van de Ps5 gaat zitten. €100,- erboven doen ze niet nog een keer verwacht ik, dus zelfde prijs en dan marketen als “20% krachtiger”.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja geruchten maar waarom is dat dan “veel” te duur voor €399,-Hulleman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:55:
[...]
Zijn wat geruchten. Ryzen cpu met 4Tflop navi gpu
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De quote van Alexander Battaglia in het stuk op Windowscentral zijn echt wel opmerkelijk, ondanks dat ze over beide consoles positief zijn geeft hij hier min of meer aan dat hij verwacht dat de XBox Series X een stuk sneller is.uchiha tijntje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:07:
https://www.windowscentra...__twitter_impression=true
Gaat over die game van 120fps/4k, maar bevat ook nog een nadere toelichting van een medewerker van Digital Foundry over de GPU en de SSD discussie.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ligt aan het prijspunt van de ps5 en xsx. Als die voor 499 verkocht gaan worden, vind ik een lockheart met pakweg 1/3 van de gpu kracht veel te duur. Puur mijn gevoel he.Donstil schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:57:
[...]
Ja geruchten maar waarom is dat dan “veel” te duur voor €399,-
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Aan een kant wel... maar dat is bezien vanuit iemand die waarde hecht aan die GPU kracht. En dan ga je waarschijnlijk toch voor de Series X. Het zou goed kunnen dat de Lockhart als enige taak heeft goedkoper te zijn dan de PS5.Hulleman schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:05:
[...]
Ligt aan het prijspunt van de ps5 en xsx. Als die voor 499 verkocht gaan worden, vind ik een lockheart met pakweg 1/3 van de gpu kracht veel te duur. Puur mijn gevoel he.
Ik hoop natuurlijk dat ze het anders doen en dat ze met de Series X zelf ook gaan stunten op prijs, want ik wil zo'n ding hebben en ben ook niet van geld gemaakt
Gamertag: FinrazielNL
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Wat is er precies opmerkelijk aan? Niemand ontkent volgens mij dat de GPU van de Series X beter is. Tenzij je een bord voor je kop hebt. 12 is nu eenmaal meer dan 10. Normaal gesproken gaat SX hogere resoluties doen en betere RT. Logisch met deze specs, lijkt me.Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:03:
[...]
De quote van Alexander Battaglia in het stuk op Windowscentral zijn echt wel opmerkelijk, ondanks dat ze over beide consoles positief zijn geeft hij hier min of meer aan dat hij verwacht dat de XBox Series X een stuk sneller is.
Hij zegt overigens alleen dat de GPU "beter" is. Waar staat dat hij zegt "een stuk sneller"? Misschien zie ik iets over het hoofd.
@boe2 Zoals ik al eerder zei zou ik dat een vreemde zet vinden (uitgaande van dat je bedoelt dat SX duurder dan PS5 wordt). Dan duw je mensen eigenlijk meteen richting PS5.
[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 22-03-2020 22:52 ]
Die 4k/120 gaan ze niet halen bij hun eigen games.boe2 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:51:
Ik verwacht dat die Series X zeer duur zal zijn, om die 4k/120 fps te leveren aan die minderheid die daar echt belang aan hecht. Een goedkopere variant is dan wel een must die dan niet alleen goedkoper is dan de PS5, maar ook minder krachtig.
Ik heb gezegd dat ik denk dat hij "zeer duur" wordt, niet dat hij (veel) duurder wordt dan de PS4. De prijzen van consoles volgen decennia niet meer de inflatie; sony wou met de ps3 al een prijs van 600 euro handhaven. De ps4/xbox one generatie startte met relatief zwakke hardware en een cpu die je toen terugvond in low-end laptops. Nu zit er echter op alle vlakken high-end hardware in de consoles, wat doet blijken dat geen van beide merken wil besparen op specs.bram1984 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:51:
[...]
@boe2 Zoals ik al eerder zei zou ik dat een vreemde zet vinden (uitgaande van dat je bedoelt dat SX duurder dan PS5 wordt). Dan duw je mensen eigenlijk meteen richting PS5.
Realiteit is dat ze zich niet gaan kunnen inhouden met graphics/physics en consoles weer evengoed gaan worstelen om 30 fps te handhavenuchiha tijntje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:56:
[...]
Die 4k/120 gaan ze niet halen bij hun eigen games.Dat er indy games zijn die dat draaien, prima. Maar dat zullen dan ook geen veeleisende games zijn qua cpu/gpu.
[ Voor 25% gewijzigd door boe2 op 22-03-2020 22:59 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ah okay. Bij zeer duur denk ik wel aan minstens € 600,-. Kan me haast niet voorstellen dat een van de twee zo hoog gaat zitten, ondanks de waanzinnige hardware.boe2 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:57:
[...]
Ik heb gezegd dat ik denk dat hij "zeer duur" wordt, niet dat hij (veel) duurder wordt dan de PS4. De prijzen van consoles volgen decennia niet meer de inflatie; sony wou met de ps3 al een prijs van 600 euro handhaven. De ps4/xbox one generatie startte met relatief zwakke hardware en een cpu die je toen terugvond in low-end laptops. Nu zit er echter op alle vlakken high-end hardware in de consoles, wat doet blijken dat geen van beide merken wil besparen op specs.
Ik durf de gok aan en denk dat PS5 op € 399,- gaat zitten. Die hebben denk ik bewust voor iets minder GPU/CPU performance gekozen omwille van de prijs. Laat SX mee gaan. Iedereen blij.
Ik denk dat die soc Sony niet zo gek veel bespaart aan kosten, zeker geen honderden euro's...bram1984 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:02:
[...]
Ah okay. Bij zeer duur denk ik wel aan minstens € 600,-. Kan me haast niet voorstellen dat een van de twee zo hoog gaat zitten, ondanks de waanzinnige hardware.
Ik durf de gok aan en denk dat PS5 op € 399,- gaat zitten. Die hebben denk ik bewust voor iets minder GPU/CPU performance gekozen omwille van de prijs. Laat SX mee gaan. Iedereen blij.
Maar 400 lijkt me echt heel erg optimistisch, dan moeten ze denk ik veel te veel bijleggen. Het is natuurlijk moeilijk in te schatten wat ze AMD betalen per chip, maar daarnaast het dure snelle ram, de ssd... Groot inkopen of niet, dat blijft vrij duur. Helemaal met de tekorten die dreigen. Dat zou ook nog mee kunnen gaan spelen in de prijsbepaling.
Ik ga eerder uit van 600 voor zowel de PS5 als Xbox series x. Tenzij een van de twee echt dik gaat stunten en de ander mee trekt.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen, kijk naar de XBox One + Kinect, deze is in de markt gezet voor 500 euro, je had aan de ene kan de ontwikkeling van een nieuwe console met daarbij de Kinect met al z'n software/hardware ontwikkelingen. Het heeft jaren gekost om deze VR/AR functies te kunnen ontwikkelen. En toch was de meer prijs beperkt.Finraziel schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:12:
[...]
Ik denk dat die soc Sony niet zo gek veel bespaart aan kosten, zeker geen honderden euro's...
Maar 400 lijkt me echt heel erg optimistisch, dan moeten ze denk ik veel te veel bijleggen. Het is natuurlijk moeilijk in te schatten wat ze AMD betalen per chip, maar daarnaast het dure snelle ram, de ssd... Groot inkopen of niet, dat blijft vrij duur. Helemaal met de tekorten die dreigen. Dat zou ook nog mee kunnen gaan spelen in de prijsbepaling.
Ik ga eerder uit van 600 voor zowel de PS5 als Xbox series x. Tenzij een van de twee echt dik gaat stunten en de ander mee trekt.
ik verwacht daarom ook niet zoveel verschil in prijsvoering tussen beide. Daarnaast, zoals ik al eerder schreef in het andere topic. De prijs is niets meer dan een marketing instrument welke maar voor een (zeer) beperkt deel wordt bepaald door de daadwerkelijke productiekosten.
Ha, ja als je het zo bekijkt wel... MS is de markt al aan het voorbereiden.uchiha tijntje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:19:
Minimaal 499. Als je nu, 9 maanden voor launch, nog een ps4 pro moet kopen voor 390 en over 9 maanden hetzelfde bedrag moet neerleggen voor de next gen? Dat is totaal niet uit te leggen. Zelfde geldt voor de series X, alhoewel de One X nu voor 290 te halen is met een game. Dus afgaande op die prijsstrategie zou de series X nog wel eens goedkoper zijn
Ik denk overigens dat de 500 euro een hele belangrijke psychologische grens is.
Zou een SX veel meer gaan kosten dan wil MS langer doen met de huidige Xbox modellen en zetten ze de SX echt een stuk hoger in de markt. Maar eigenlijk verwacht ik dat niet.
XBL: MRE Inc
Ik heb jaren in de sales/marketing rond gelopen, altijd lopen roeptoeteren dat concurrentie niet belangrijk is en je moet uitgaan van de kracht van je eigen product.MRE-Inc schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:41:
Die prijs..tja, 500 is idd die magische grens. Echter denk ik dat Microsoft net zolang wacht totdat Sony met een prijs komt en daarin meegaat of lager gaat zitten. Ze hebben op marketing en power vlak nu gewonnen en gaan ook voor de lagere prijs. Ze moeten wel. De achterstand die deze generatie is opgelopen is gewoon erg groot. Daar hoeven we niet geheimzinnig over te doen, maar dit is wel de enige manier om wat terug te kunnen doen.
Dat geloof ik nog steeds, maar aan de andere kant, specifiek in dit geval is de prijs echt wel een manier op marktaandeel te kopen. Qua budget heeft MS hele diepe zakken. Ze hebben het naar de Kinect-flop (??) al laten zien dat ze het echt over een andere boeg willen gooien. De XBox One X is daar eigenlijk al een product van. Wanneer ze deze lijn door zetten kan het inderdaad voor ons als consument wel eens een leuk jaar worden.
[ Voor 15% gewijzigd door Bullet NL op 22-03-2020 23:44 ]
Anoniem: 298195
Waarom zou het niet andersom kunnen zijn...... Microsoft kan maar zo een prijs droppen die voor anderen maar gevolgd moet worden.Anoniem: 298195 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:45:
De mindshare van de Playstation is gewoon erg groot dat ga je niet tegen door jezelf de markt uit te prijzen daarom ga ik er van uit dat ze gewoon de prijs zullen matchen.
In principe heeft MS het geld om hem voor 1 euro in de winkels te leggen, maar het is de vraag of ze van het management de goedkeuring krijgen. Bij Sony lijkt het me duidelijk dat ze gewoon afwachten wat Microsoft gaat doen. Maar ze hebben daar wat minder budget om te doen wat ze willen, omdat het met het bedrijf gewoon wat minder gaat.
Gezien de mogelijk aankomende economische crisis kan het zijn dat beiden niet onder de prijs van de hardware gaat zitten. Of juist wel om nog wat consoles te verkopen. Ik denk dat we geen prijs te horen krijgen voor Augustus omdat het nu gewoon allemaal heel snel gaat. Gameshops zullen aandringen om al eerder de console in de pre-order te gaan zetten, maar dat wordt afwachten.
En omdat er nog zo weinig over te melden is, denk ik dat we de prijs-discussie beter kunnen laten voor wat het is. Minder speculatie, meer feiten...
Zoals bijvoorbeeld DirectX 12 Ultimate, de opvolger/update van DX12:
https://devblogs.microsof...cing-directx-12-ultimate/
Waarom ze het niet gewoon DX13 noemen (of 14 als het ongeluk brengt), is me onduidelijk...
[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 22-03-2020 23:53 ]
Microsoft gaat ook uit van haar eigen kracht. Dat zie je in alles terug. De reveal in december, het uitnodigen van DF en die YT gast voor een deep-dive.Bullet NL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:42:
[...]
Ik heb jaren in de sales/marketing rond gelopen, altijd lopen roeptoeteren dat concurrentie niet belangrijk is en je moet uitgaan van de kracht van je eigen product.
Dat geloof ik nog steeds, maar aan de andere kant, specifiek in dit geval is de prijs echt wel een manier op marktaandeel te kopen. Qua budget heeft MS hele diepe zakken. Ze hebben het naar de Kinect-flop (??) al laten zien dat ze het echt over een andere boeg willen gooien. De XBox One X is daar eigenlijk al een product van. Wanneer ze deze lijn door zetten kan het inderdaad voor ons als consument wel eens een leuk jaar worden.
Maar ze kunnen nou eenmaal niet kijken in de portemonnee van de gemiddelde koper. En die ziet gewoon een console die 50 euro goedkoper is en denkt, he dan kan ik een extra game of controller erbij kopen.
Het is uiteindelijk wel lastig denk ik om de prijzen goed te kunnen vergelijken. Want stel dat MS dezelfde prijs hanteert, dan ben je als je een beetje een gamer bent die meer speelt dan alleen fifa en cod met gamepass nog steeds een stuk goedkoper uit overall.MRE-Inc schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:52:
[...]
Microsoft gaat ook uit van haar eigen kracht. Dat zie je in alles terug. De reveal in december, het uitnodigen van DF en die YT gast voor een deep-dive.
Maar ze kunnen nou eenmaal niet kijken in de portemonnee van de gemiddelde koper. En die ziet gewoon een console die 50 euro goedkoper is en denkt, he dan kan ik een extra game of controller erbij kopen.
En de gemiddelde consument weet nog te weinig van die service om het op waarde te schatten.
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-03-2020 23:58 ]
Bijvoorbeeld dat iemand zich voor het eerste jaar inkoopt voor 200 euro, maar het ding alleen kan gebruiken met Gamepass Premium. als dan niet in combinatie met Project X Cloud.
Op een of andere manier krijgt ik steeds meer het idee dat Lockhart een apparaat gaat worden voor X Cloud.
Er is een reden waarom MS cloudoplossingen als hun concurrent ziet.Bullet NL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:07:
Op een of andere manier krijgt ik steeds meer het idee dat Lockhart een apparaat gaat worden voor X Cloud.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ga je dit ook verduidelijken of moet ik het hier mee doen?Wom schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:10:
[...]
Er is een reden waarom MS cloudoplossingen als hun concurrent ziet.
Ik verwacht dat als Lockhart uitkomt het idd niet enkel een normale console is maar dan een light versie.Bullet NL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:07:
Ik zit in eens over Lockhart na te denken, waarom zou dit geen goedkoper apparaat worden waar direct een abonnementsdienst is aangekoppeld? Bijvoorbeeld Gamepas Premium.
Bijvoorbeeld dat iemand zich voor het eerste jaar inkoopt voor 200 euro, maar het ding alleen kan gebruiken met Gamepass Premium. als dan niet in combinatie met Project X Cloud.
Subscription based verdienmodellen zijn de toekomst. Muziek, series en films zijn allemaal al overgestapt. Deze generatie zal dat met de games ook gebeuren.
Ms heeft een keer aangegeven dat ze voor de toekomst Sony niet als concurrent ziet, maar bedrijven als Amazon en Google.Bullet NL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:11:
[...]
Ga je dit ook verduidelijken of moet ik het hier mee doen?
[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-03-2020 00:13 ]
Helemaal mee eens, bedoel als Lochhart niet meer dan een veredelde cloud-console is dan zou de prijs qua hardware prima omlaag kunnen. Sterker, ik denk dat de huidige X al meer dan snel genoeg is.uchiha tijntje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:12:
[...]
Ik verwacht dat als Lockhart uitkomt het idd niet enkel een normale console is maar dan een light versie.
Subscription based verdienmodellen zijn de toekomst. Muziek, series en films zijn allemaal al overgestapt. Deze generatie zal dat met de games ook gebeuren.
Betreffende verplaatsing naar abonnement verdienmodellen, daar heb je helemaal gelijk in.
Ik denk dat lockhart helemaal buiten de Series X en concurrentie prijs discussie gehouden kan worden, puur omdat het een hele andere machine gaat worden.
Ah, op die manier.... Dan bedoelen we eigenlijk het zelfde....uchiha tijntje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:12:
[...]
Ik verwacht dat als Lockhart uitkomt het idd niet enkel een normale console is maar dan een light versie.
[...]
Ms heeft een keer aangegeven dat ze voor de toekomst Sony niet als concurrent ziet, maar bedrijven als Amazon en Google.
[ Voor 26% gewijzigd door Bullet NL op 23-03-2020 00:16 ]
Het zal ook wel super in lijn vallen als Phil Spencer lekker casual de prijs een week voor de E3 op Twitter knalt en daarna het alleen nog maar over games gaat hebbenMRE-Inc schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:52:
[...]
Microsoft gaat ook uit van haar eigen kracht. Dat zie je in alles terug. De reveal in december, het uitnodigen van DF en die YT gast voor een deep-dive.
Ik sluit het niet uit....... Alle technische en prijsinformatie er uit, dan is het nu tijd om het over de games van de toekomst te hebbenD-Ed schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:17:
[...]
Het zal ook wel super in lijn vallen als Phil Spencer lekker casual de prijs een week voor de E3 op Twitter knalt en daarna het alleen nog maar over games gaat hebben
Sorry, te vroeg op enter gedrukt. Maar het is al verduidelijkt:)Wom schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:10:
[...]
Er is een reden waarom MS cloudoplossingen als hun concurrent ziet.
Denk ook dat er cloud/game pass only device komt. Mindere hardware nodig, lagere prijs en alleen in de markt zetten waar juiste infra is.
Ze doen het tegenwoordig echt anders dan wat MS altijd deed dus ja, Lijkt mij echt topBullet NL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:20:
[...]
Ik sluit het niet uit....... Alle technische en prijsinformatie er uit, dan is het nu tijd om het over de games van de toekomst te hebben

Ja, hij is nu duidelijk bij mij, ik ben het helemaal met je eens hoor.Wom schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:21:
[...]
Sorry, te vroeg op enter gedrukt. Maar het is al verduidelijkt:)
Denk ook dat er cloud/game pass only device komt. Mindere hardware nodig, lagere prijs en alleen in de markt zetten waar juiste infra is.
Deze markten zijn vermoedelijk niet de landen waar bij de van uit de EU o.a. aan Netflix en YouTube is gevraagd om de bandbreedte te verlagen i.v.m. het coronavirus schat ik zo in.
Ashen op 4K/120, color me interesteduchiha tijntje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:56:
[...]
Die 4k/120 gaan ze niet halen bij hun eigen games.Dat er indy games zijn die dat draaien, prima. Maar dat zullen dan ook geen veeleisende games zijn qua cpu/gpu.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Haha, zeer zeker! Hoop dat die gevechten dan ook 4 keer zo snel voorbij zijn... Ik heb nog steeds nachtmerries over sommige bosses solo op sissna difficulty ;P
WRC9 komt uit op beide generaties.
https://www.dualshockers....rrent-next-gen-platforms/
Mijn god de graphics in dit filmpje zijn echt levensecht! Die power van de Series X
[ Voor 33% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-03-2020 10:13 ]
Met de specs van de Series X heb ik de nieuwe LG CX op het oog maar als ik de artikelen zo lees, is het verschil tussen een CX en huidige model C9 minimaal. De C9 zou echter wel flink in prijs kunnen dalen al heb ik niet het idee dat deze met een black friday bv onder de 1000 gaat komen voor het 55" model, laat staan het 65" model.
Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen icm de specs van de Series X ? Uiteraard gaan we in het begin nog niet veel games op 4k@120 zien, maar als ik het voor een kleine meerprijs mee kan pakken, tja waarom dan niet.
Ik ben zelf geen tv expert, maar als het de volgende opties heeft is het volgens mij al redelijk snel goed?MRE-Inc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:48:
Met dat klote corona virus kan het zo maar zijn dat onze vakantie naar Italie niet doorgaat deze zomer. Omdat volgens JC elk nadeel zijn voordeel heeft, blijft er dan een flinke smak geld over hier. Aangezien de huidige LG tv destijds een week na de release van de Xbox One is gekocht en dus eind dit jaar 7 jaar is, vind ik dat het dan wel tijd is voor vervanging.
Met de specs van de Series X heb ik de nieuwe LC CX op het oog maar als ik de artikelen zo lees, is het verschil tussen een CX en huidige model C9 minimaal. De C9 zou echter wel flink in prijs kunnen dalen al heb ik niet het idee dat deze met een black friday bv onder de 1000 gaat komen voor het 55" model, laat staan het 65" model.
Iemand die er iets zinnigs over kan zeggen icm de specs van de Series X ? Uiteraard gaan we in het begin nog niet veel games op 4k@120 zien, maar als ik het voor een kleine meerprijs mee kan pakken, tja waarom dan niet.
"Alle nieuwe oled tv’s zijn voorzien van HDMI 2.1-poorten, en zowel Nvidia G-Sync-compatibiliteit als ondersteuning voor AMD’s FreeSync en VRR is aanwezig. Op het gebied van HDR worden de belangrijkste formaten ondersteund: Dolby Vision, HDR10, Advanced HDR en HLG."
Ik kan overigens niet wachten tot de release, mijn originele met release gekochte XBO mag eind dit jaar lekker met pensioen!
Het enige waar je op moet letten icm met de nieuwe series x is dat de TV beschikt over HDMI 2.1MRE-Inc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:48:
Met dat klote corona virus kan het zo maar zijn dat onze vakantie naar Italie niet doorgaat deze zomer. Omdat volgens JC elk nadeel zijn voordeel heeft, blijft er dan een flinke smak geld over hier. Aangezien de huidige LG tv destijds een week na de release van de Xbox One is gekocht en dus eind dit jaar 7 jaar is, vind ik dat het dan wel tijd is voor vervanging.
Met de specs van de Series X heb ik de nieuwe LG CX op het oog maar als ik de artikelen zo lees, is het verschil tussen een CX en huidige model C9 minimaal. De C9 zou echter wel flink in prijs kunnen dalen al heb ik niet het idee dat deze met een black friday bv onder de 1000 gaat komen voor het 55" model, laat staan het 65" model.
Dat zijn er op dit moment nog niet heel veel, maar de LG B9 en C9 hebben dat als goed is wel
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Anoniem: 337891
Is inputlag geen punt om op te letten? Geen idee of dat met oled anders werkt overigens.I ColoSsuZz I schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:58:
[...]
Het enige waar je op moet letten icm met de nieuwe series x is dat de TV beschikt over HDMI 2.1
Dat zijn er op dit moment nog niet heel veel, maar de LG B9 en C9 hebben dat als goed is wel
Ook al draait een game niet op 4K@120fps dan heb je nog steeds vaak genoeg profijt van de 4K@120Hz optie en HDMI2.1.MRE-Inc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:48:
Paar voorbeelden:
- Een game draait boven 1080p en 60Hz (denk aan VRR scenario's of simpelweg 120Hz). In dit geval hoeft er maar één keer schaling plaats te vinden (1080p+ naar 2160p/4K). Anders zou de game eerst gedownscaled moeten worden naar 1080p (of 1440p maar dat schaalt niet mooi naar 1080p en 2160p) om vervolgens weer naar 4K te worden geupscaled door je display.
- 4K HDR zonder chroma subsampling (HDMI 2.0 heeft daar te weinig bandbreedte voor)
- Verbeteringen in frame timing: (quote even lui een oudere post van mijzelf hiervoor:
Zelf heb ik nu een C9 aangeschaft (staat helaas niet in de woonkamer omdat vriendinlief hem te groot vindt, mede dankzij de grote voet). Zeer mooi scherm en ondersteund vrijwel alles wat de XSX er tegenaan kan gooien, als je die voor een leuke prijs op de kop kan tikken zou ik het niet laten. Als de huidige woonkamer TV het begeeft zal die misschien vervangen worden door een LG CX 48" of opvolger daarvan, daar staat nu nog een 4K OLED uit 2015.Met name voor games (maar ook andere high framerate content), ongeacht of je 120fps kan renderen kan je alsnog profijt hebben van een 120Hz display (mits je 120Hz output vanaf jouw bron).
Zelfs games die onder de 60fps draaien kunnen er profijt van hebben doordat je niet automatisch meer moet wachten tot de volgende 16.7ms of 33.3ms frame maar je nu een extra mogelijkheid hebt met 25ms. Bijvoorbeeld: Mocht je bij een 60fps game je 16.7ms render target net missen heb je ~8.3ms extra de tijd (16.7ms+8.3ms=25ms) voor de volgende frame. Bij een 60Hz display heb je de 8.3ms optie niet en zal je 16.7ms moeten wachten, het display kan immers maar 1x per 16.7ms het beeld vernieuwen.
Ander voorbeeld: Mocht je game met 40fps draaien dan val je perfect op de 25ms (1x per 3 frames) en heb je geen geschommel tussen 16.7ms en 33.3ms wat het beeld soepeler maakt en input delay bevorderd.
Extra info, per frequentie heb je de volgende tijden tussen frames;
120Hz: 8.3ms
60Hz: 16.7ms
30Hz: 33.3ms
Goed punt. De huidige LG 9 series zit al tussen de 6ms en 14ms afhankelijk van de input.Anoniem: 337891 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Is inputlag geen punt om op te letten? Geen idee of dat met oled anders werkt overigens.
[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 23-03-2020 11:23 . Reden: Ik moet mijn post beter proeflezen O-) ]
Inputlag is zeker bij OLEDs geen probleem, zitten allemaal tussen de 10-15 volgens mij (en dat is meer dan voldoende)Anoniem: 337891 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Is inputlag geen punt om op te letten? Geen idee of dat met oled anders werkt overigens.
B9 is idd ook nog een optie die heeft alleen een a7 proc ipv een a9 En nog wat goedkoper. Ga je dat merken tijdens het gamen of is dat alleen van belang voor al die apps op de tv die ik toch niet of nauwelijks gebruik ?I ColoSsuZz I schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:58:
[...]
Het enige waar je op moet letten icm met de nieuwe series x is dat de TV beschikt over HDMI 2.1
Input lag wordt alleen maar beter tov mijn huidige tv, dus das al mooi meegenomen.
Edit: iets voor xCloud...
https://www.windowscentra...ile-xbox-controller-video
[ Voor 16% gewijzigd door MRE-Inc op 23-03-2020 11:31 ]
Dat betekent waarschijnlijk ook dat Xbox SX in de winkel niet meer mag kosten dan de PS5. De prijs wordt dus gematched door Sony of MS. Wie wie volgt voor de uiteindelijke prijsstelling: boeien.
De "goedkope" c.q. tweede console die MS na verluid in ontwikkeling heeft concurreert niet (rechtstreeks) met/heeft niet dezelfde doelgroep als de Xbox XS of PS5. Dat wordt waarschijnlijk een streamingconsole dat concurreert met een Nintendo Switch of Google Stadia. Daarmee is niet gezegd dat deze draagbaar is of een los scherm heeft à la Switch): maar kan wel streamen naar een tablet of telefoon.
De aangekondigde Xbox XS en PS5 zijn het initiële, baseline of standaard model. Zowel Sony als Microsoft hebben ditmaal gekozen voor high-end hardwarecomponenten i.t.t. de voorgaande generatie waarbij gekozen werd voor relatief zwakke hardwarecomponenten.
Midcycle komen er updates met een geoptimaliseerde, goekopere en kleinere console en mogelijk een krachtigere versie à la Xbox One X of PS4 Pro nu.
De gamers zullen hiervan de vruchten plukken, onacht op welk platform ze spelen.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
LG maakt de beste game TV's op de markt, dus dat zit wel goed.Anoniem: 337891 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Meer marktaandeel gaan ze sowieso krijgen als ze doorgaan waar ze nu mee bezig zijn (transparantie, focus op gaming met goede hardware en eigen content). Maar in Nintendo en Sony gebieden (Azië en Europa bijvoorbeeld) zie ik op de korte termijn geen al te drastische veranderingen plaatsvinden, tenzij er hele gekke dingen gebeuren.ariekanari schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:32:
Een andere belangrijke vraag is wat gaat MS doen om de marktpenetratie in territoria waar ze het moeilijk hebben. Hoe gaan ze daar gamers aan zich binden.
Dat betekent waarschijnlijk ook dat Xbox SX in de winkel niet meer mag kosten dan de PS5. De prijs wordt dus gematched door Sony of MS. Wie wie volgt voor de uiteindelijke prijsstelling: boeien.
De "goedkope" c.q. tweede console die MS na verluid in ontwikkeling heeft concurreert niet (rechtstreeks) met/heeft niet dezelfde doelgroep als de Xbox XS of PS5. Dat wordt waarschijnlijk een streamingconsole dat concurreert met een Nintendo Switch of Google Stadia. Daarmee is niet gezegd dat deze draagbaar is of een los scherm heeft à la Switch): maar kan wel streamen naar een tablet of telefoon.
De huidige Xbox XS en PS5 zijn het initiële, baseline of standaard model. Zowel Sony als Microsoft hebben ditmaal gekozen voor high-end hardwarecomponenten i.t.t. de voorgaande generatie waarbij gekozen werd voor relatief zwakke hardwarecomponenten.
Midcycle komen er updates met een geoptimaliseerde, goekopere en kleinere console en mogelijk een krachtigere versie à la Xbox One X of PS4 Pro nu.
De gamers zullen hiervan de vruchten plukken, onacht op welk platform ze spelen.
A detailed look at the touch controls options for Project xCloud:
https://www.resetera.com/...or-project-xcloud.176706/
Wel cool hoeveel je kunt customizen. Je kan ze zelfs roteren. Nu vind ik console games met touch sowieso een no-go, maar toch grappig om te zien.
[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 23-03-2020 12:01 ]
Weet niet wat de verschillen zijn tussen de A7 en A9, maar verwacht geen noemenswaardige dingen. Wellicht even googlen. B9 is wel de goedkoopste 2.1 TV die je gaat vindenMRE-Inc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:28:
[...]
B9 is idd ook nog een optie die heeft alleen een a7 proc ipv een a9 En nog wat goedkoper. Ga je dat merken tijdens het gamen of is dat alleen van belang voor al die apps op de tv die ik toch niet of nauwelijks gebruik ?
Input lag wordt alleen maar beter tov mijn huidige tv, dus das al mooi meegenomen.
[YouTube: Demo: A Versatile Controller Concept for Mobile Gaming]
Baal er ook echt van dat ik 1,5 jaar geleden een QLED Q9 heb gekocht zonder HDMI 2.1
[ Voor 4% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 23-03-2020 13:13 ]
Ik denk dat je dat niet zou merken tijdens het gamen. Meer tijdens het draaien van de apps. Maar ik zou toch voor de snellere processor gaan. Je moet er tenslotte een aantal jaar mee doen. En de snelle processor kan op de lange termijn je toch wat voordelen bieden. LG voegt ook nog wel eens wat features toe voor specifieke versies.MRE-Inc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:28:
[...]
B9 is idd ook nog een optie die heeft alleen een a7 proc ipv een a9 En nog wat goedkoper. Ga je dat merken tijdens het gamen of is dat alleen van belang voor al die apps op de tv die ik toch niet of nauwelijks gebruik ?
[YouTube: Demo: A Versatile Controller Concept for Mobile Gaming]
Xbox Live: Miesjh NL
https://www.cnet.com/news...-xbox-live-and-a-console/
Lijkt me ook een logische zet, gezien Game Pass. Heeft de PS trouwens iets vergelijkbaars als Game Pass? Merk toch dat ik het wel erg fijn vind, wou laatst een Switch kopen toen hij 250 was op Amazon, totdat ik me bedacht dat ik er dan ook nog games bij moet kopen en je daar ook zo weer 150~200 euro aan kwijt bent.
Sony heeft Playstation Now, waarmee je titels kunt streamen of downloaden voor een vast bedrag per maand. Dit is deels ook hun BC oplossing, want hier zitten ook PS2 en PS3 games in. Weet niet of het nu nog zo is, maar een jaar geleden zaten er niet echt recente titels in. In ieder geval komt elke first party niet direct beschikbaar in deze dienst, zoals dat bij Game Pass wel is.Rev! schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:23:
Heeft de PS trouwens iets vergelijkbaars als Game Pass?
Maar mijn ervaring is van een jaar geleden, toen ik een PS4 geleend had voor Spider-man
Ik weet niet hoor... mijn voorkeur ligt bij een Android TV t.o.v. WebOS....bram1984 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:54:
[...]
LG maakt de beste game TV's op de markt, dus dat zit wel goed
Ik heb dus een AG9 staan van Sony.......
Dat kan. Hier in huis komt nooit meer iets van Android. Alleen maar ellende mee. Ik vind WebOS een verademing in vergelijking. De AG9 heeft overigens flink hogere inputlag en geen HDMI 2.1, dus dat maakt 'm voor gaming eigenlijk meteen al minder geschikt ten opzichte van de LG's. Ook is de brightness lager.Bullet NL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:48:
[...]
Ik weet niet hoor... mijn voorkeur ligt bij een Android TV t.o.v. WebOS....
Ik heb dus een AG9 staan van Sony.......![]()
@MRE-Inc Hier staan de beste gaming TV's getest door RTINGS (spring 2020).
https://www.rtings.com/tv/reviews/best/by-usage/video-gaming
B9/C9 op de voet gevolgd door Panasonic, als het om OLED gaat.
B9 65" of C9 65" wordt het dus, mocht de vakantie niet doorgaan. Eerst eens uitzoeken wat het exacte verschil is en of dat de extra euro's waard zijn. Android TV komt er hier ook niet in.bram1984 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:36:
[...]
Dat kan. Hier in huis komt nooit meer iets van Android. Alleen maar ellende mee. Ik vind WebOS een verademing in vergelijking. De AG9 heeft overigens flink hogere inputlag en geen HDMI 2.1, dus dat maakt 'm voor gaming eigenlijk meteen al minder geschikt ten opzichte van de LG's. Ook is de brightness lager.
@MRE-Inc Hier staan de beste gaming TV's getest door RTINGS (spring 2020).
https://www.rtings.com/tv/reviews/best/by-usage/video-gaming
B9/C9 op de voet gevolgd door Panasonic, als het om OLED gaat.
Zie net dat mijn huidige tv gewoon een input lag heeft van 40-45ms.... in freaking game mode. Ondanks dat doe ik toch lekker mee in een potje Battlefield 5. Of maakt dat dan toch geen ene reet uit of zo want dat is nogal een verschil met de 10-15 van de huidige LG tv's. Gaat bij mij overigens om een 55" LG LA8609.
Volgens mij is 35-40 ms de grens van wat nog acceptabel is volgens fora. Het verschil met 10-15 ms zal je dus zeker wel gaan merken in het beginMRE-Inc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:49:
[...]
B9 65" of C9 65" wordt het dus, mocht de vakantie niet doorgaan. Eerst eens uitzoeken wat het exacte verschil is en of dat de extra euro's waard zijn. Android TV komt er hier ook niet in.
Zie net dat mijn huidige tv gewoon een input lag heeft van 40-45ms.... in freaking game mode. Ondanks dat doe ik toch lekker mee in een potje Battlefield 5. Of maakt dat dan toch geen ene reet uit of zo want dat is nogal een verschil met de 10-15 van de huidige LG tv's. Gaat bij mij overigens om een 55" LG LA8609.
Wellicht goed om de outlets eens in de gaten te houden van bijv Coolblue/Mediamarkt. Vaak is enkel de doos open geweest/beschadigd maar het product zo goed als nieuw ( incl garantie )
MM Outlet staat de 55 inch B9 nu voor 1030
[ Voor 13% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 23-03-2020 14:55 ]
Ik kan het alleen zo 123 niet terug vinden
[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-03-2020 16:18 ]
Haha herkenbaar, ik heb mijn Q9F van 1,5 jaar oud ookal proberen in te wisselen tegen een nieuwere HDMI 2.1 tvuchiha tijntje schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:17:
Heb zelf een Sony A1 Oled (2.5 jaar), maar wil stiekem einde van het jaar wel eens even rond kijken voor een nieuwe die gebruik kan maken van de opties van de Series X...
Dat is idd wel zonde als het niet zo zou zijn. Wat ik zo snel heb kunnen vinden:Caayn schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:09:
Kleine tip waarvan ik niet weet in hoeverre deze nog relevant is: Volgens mij was er een tijd geleden een discussie gaande of de α7 gen 2 chip in de LG B9 wel 4K@120Hz incombinatie met HDR ondersteund of dat hij dan terug valt naar 4K@60Hz+HDR of 4K@120Hz zonder HDR.
Ik kan het alleen zo 123 niet terug vinden
https://www.reddit.com/r/...k_120hz_hdr_according_to/
@I ColoSsuZz I Dat is idd een mooie prijs, echter hebben wij net alles in de woonkamer omgegooid waardoor de bank weer tegen de muur aan staat en de tv weer aan de overkant hangt op de andere muur. Die afstand is nu 5,7m dus eigenlijk opzoek naar 65".
Momenteel ben ik op de PC AC Odyssey aan het spelen, gister gestart en de settings ingesteld. Helaas is mijn videokaart eigenlijk niet meer opgewassen tegen de taak van het draaien van een enigszins recente game op mijn monster van een monitor (3440x1440 gsync tot 120Hz) waardoor ik zelfs met de settings lager niet zulke hoge framerates haal. Door de variabele refreshrate van gsync echter is het prima rond de 45 fps (waar ik de adaptive settings op gezet heb) en merk ik weinig van de relatief lage framerate. Schroef ik de settings verder op waardoor het meer rond de 30 ligt met wat dips omlaag af en toe, dan begint het echt te hakkelen voor mijn gevoel (en dat komt volgens mij enigszins overeen met hoe het nu op de consoles draait). Naar mijn idee is 40 a 45 dus ongeveer de grens die je wil bereiken als je met een controller speelt (met een muis vind ik dat niet speelbaar). Maar omdat veel tv's natuurlijk nog geen VRR ondersteunen wil je de 60 behalen omdat je anders microstuttering krijgt doordat de frames niet tegelijk beschikbaar worden met het refreshen van het paneel.
Maar meer dan 60 op de TV terwijl ik op een paar meter afstand met een controller in mijn handen zit? Nah, ik denk dat dat eigenlijk weinig toevoegt.
Overigens dat min of meer los van de hele TV discussie hierboven... je wil alsnog die VRR in HDMI 2.1 wel want als een game dan onder de 60 dipt dan heb je daar geen last van terwijl je op een TV zonder VRR wel gelijk die framedrop kan zien. Zelf ben ik heel tevreden met mijn niet VRR 65" LCD TV die ik pas gekocht heb, maar dat was vooral omdat ik tegen mezelf moest toegeven dat ik domweg niet zo veel geld heb en dat minstens 1200 euro er bij sparen om voor een LG OLED te gaan eigenlijk wel heel erg veel geld werd (en het was een hele goede aanbieding, TV die ik nu heb is normaal alsnog 1000+ maar toen maar 700).
5,7m van een 65”? Is dat niet veel te ver?MRE-Inc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:31:
@I ColoSsuZz I Dat is idd een mooie prijs, echter hebben wij net alles in de woonkamer omgegooid waardoor de bank weer tegen de muur aan staat en de tv weer aan de overkant hangt op de andere muur. Die afstand is nu 5,7m dus eigenlijk opzoek naar 65".
Ik zit op 3 m van 85” (THX standaard enz)
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 23-03-2020 16:41 ]
Is ook wat je gewend bent... ik gebruikte voor ik mijn nieuwe TV kocht een 92" beamer scherm op 3 meter nog wat, dus vergelijkbaar met jou. In eerste instantie denken mensen dat het veel te groot is maar als je gewoon gaat zitten kijken of spelen dan ben je er zo aan gewend. Is ook de reden dat ik echt minstens een 65" TV wou en niet bijvoorbeeld voor een 55" OLED gegaan ben want dat was me echt te klein geworden. Die 65" TV zit op het randje van wat ik nog comfortabel vind gamen gewoon achterover leunend op de bank.Donstil schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:40:
[...]
5,7m van een 65”? Is dat niet veel te ver?
Ja absoluut. Ik had hiervoor jaren lang 65” en dat vond iedereen te groot toen ik het kocht, nu is dat de standaard en kijkt niemand er eigenlijk nog van op.Finraziel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:43:
[...]
Is ook wat je gewend bent... ik gebruikte voor ik mijn nieuwe TV kocht een 92" beamer scherm op 3 meter nog wat, dus vergelijkbaar met jou. In eerste instantie denken mensen dat het veel te groot is maar als je gewoon gaat zitten kijken of spelen dan ben je er zo aan gewend. Is ook de reden dat ik echt minstens een 65" TV wou en niet bijvoorbeeld voor een 55" OLED gegaan ben want dat was me echt te klein geworden. Die 65" TV zit op het randje van wat ik nog comfortabel vind gamen gewoon achterover leunend op de bank.
Het voelde zelfs klein in onze nieuwe woning en zijn daarom groter gegaan, na een avondje waren we gewend en willen we nu niet kleiner meer.
Dat is afstand bank - tv. Dus als we Netflix kijken. Dan vind ik het nu nog wel prima al wil ik wel naar 65”. Groter ook wel maar prijs technisch niet te verantwoorden voor me zelf.Donstil schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:40:
[...]
5,7m van een 65”? Is dat niet veel te ver?
Als ik game zet ik een speciale fauteuil voor de tv. Dan zit ik op 1,5m op 55”.
Ooh ja das een stuk beterMRE-Inc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:08:
[...]
Dat is afstand bank - tv. Dus als we Netflix kijken. Dan vind ik het nu nog wel prima al wil ik wel naar 65”. Groter ook wel maar prijs technisch niet te verantwoorden voor me zelf.
Als ik game zet ik een speciale fauteuil voor de tv. Dan zit ik op 1,5m op 55”.

Hele video hier:
Misschien kunnen ze dat standaard in de Series X controller bouwen?
Zo touch controls blijven toch maar een noodoplossing, speelt niet echt lekker.
https://www.windowscentra...__twitter_impression=true
Dan kun je het ook gelijk maar goed doen. Zou dan wel grappig zijn als de Series X deze ondersteunt.
Een uitgebreide uitleg van een Series X developer waarom je bij een snelle GPU helemaal niet een overdreven snelle I/O nodig hebt.
De GPU maakt het mogelijk om in real-time eyecandy op het scherm te toveren zonder daar extra load vanaf opslagmedium te halen.
Kort gezegd, we zijn op een punt aangekomen dat GPU's zich niet meer inspannen op pixels te berekenen op moment dat je ze toch niet kan zien. Dit zorgt voor veel lagere datastromen waardoor een "extra" snelle bus/schijf minder relevant is.
Een snelle SSD is dan voldoende
Kortom, dit sluit al helemaal aan met het verhaal van MS eerder bekend heeft gemaakt, door optimaal gebruik te maken van CPU en GPU power kan je dus af met minder data. Wat de noodzaak tot een extreem snelle toegang minder noodzakelijk maakt.
[ Voor 38% gewijzigd door Bullet NL op 24-03-2020 01:47 ]
Dealer - gaming.. Heel objectief ook. Moet je even op ResetEra posten, dan krijg je een mooie mod edit. Die gast schijnt Misterxmedia niveau te zijn. Dan weet je wel genoeg.Bullet NL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 01:43:
[YouTube: Incredible Xbox Series X Performance Revealed in New Tech Demo | Developer Details Insane Power]
Een uitgebreide uitleg van een Series X developer waarom je bij een snelle GPU helemaal niet een overdreven snelle I/O nodig hebt.
De GPU maakt het mogelijk om in real-time eyecandy op het scherm te toveren zonder daar extra load vanaf opslagmedium te halen.
Kort gezegd, we zijn op een punt aangekomen dat GPU's zich niet meer inspannen op pixels te berekenen op moment dat je ze toch niet kan zien. Dit zorgt voor veel lagere datastromen waardoor een "extra" snelle bus/schijf minder relevant is.
Een snelle SSD is dan voldoende![]()
Kortom, dit sluit al helemaal aan met het verhaal van MS eerder bekend heeft gemaakt, door optimaal gebruik te maken van CPU en GPU power kan je dus af met minder data. Wat de noodzaak tot een extreem snelle toegang minder noodzakelijk maakt.
Die comments eronder ook, cringe.Mod edit: video removed. We do not provide a platform for Dealer or their content.
Laten we vooral rustig afwachten of en wanneer third party devs echt van de SSD's gebruik gaan maken Dat geldt ook voor de SSD van de Series X. Feit blijft dat de nieuwe consoles qua RAW performance nog nooit zo dicht bij elkaar gezeten hebben. Het grootste verschil is en blijft de IO speed.
Nou zit ik helemaal niet zo in die geruchten wereld dus misschien heb ik de verkeerde indruk, maar was ResetEra niet ook heel erg pro PlayStation?bram1984 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:03:
[...]
Dealer - gaming.. Heel objectief ook. Moet je even op ResetEra posten, dan krijg je een mooie mod edit. Die gast schijnt Misterxmedia niveau te zijn. Dan weet je wel genoeg.
[...]
Die comments eronder ook, cringe.
Laten we vooral rustig afwachten of en wanneer third party devs echt van de SSD's gebruik gaan maken Dat geldt ook voor de SSD van de Series X. Feit blijft dat de nieuwe consoles qua RAW performance nog nooit zo dicht bij elkaar gezeten hebben. Het grootste verschil is en blijft de IO speed.
Verder wel met je eens dat we gewoon rustig af moeten wachten. Wat die gast roept van 40 frames verschil of zo klinkt ook als grote onzin (ja misschien in een simpele game waar je met 10 TF 200 fps haalt en met 12 TF 240). De twee consoles zien er beiden erg goed uit (ondanks sony's vreemde gebrek aan marketing) en het wordt hoe dan ook een geweldige tijd als die dingen uit zijn, ongeacht welk kamp je in gaat verblijven (en ongetwijfeld zullen velen van ons uiteindelijk toch gaan double dippen).
Ik verwacht de eerste 1 á 2 jaar sowieso weinig van multiplatform titels qua "baanbrekendheid". Enerzijds omdat een aantal nog ontwikkeld wordt voor X1/PS4 (in geval van MS titels helaas alles) en anderzijds omdat er rekening gehouden moet worden met HDD's in PC's. Hopelijk gaan de minimum requirements snel omhoog en wordt SSD verplicht. Dan kan een titel als Beyond Good & Evil pas echt shinen.
De insiders zou ik grotendeels met een korrelzout nemen. Zelf heb ik een tijd een account gehad op Resetera, ondertussen heb ik mijn account laten verwijderen (alhoewel ze dat weigeren te doen... Ik kan nog steeds inloggen met mijn zogenaamde verwijderde accountbram1984 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:17:
@Finraziel Er zitten ongetwijfeld meer PS fans, maar die heb je nu eenmaal in grotere aantallen. Dat zal je op ieder open forum hebben (hier ook). Maar de site zelf heeft een vrij streng beleid. Als je claimt een insider, dev, journalist te zijn, dan word je geverifieerd. Console warring/drive by posting levert je direct een ban op. Er zijn overigens ook PS focused bronnen die ze daar niet toestaan als het teveel naar fanboy gehalte riekte.

De grote insiders van vroeger zoals wij ze van pre-meltdown Neogaf kenden, toen die site nog iets voorstelde, zitten er al lang niet meer. Zowel Gaf als Era voelen mij tegenwoordig aan als sites die teveel in hun eigen bubbel leven en hunzelf veels te serieus nemen.
Wat betreft de verhouding heb je denk ik wel gelijk. De kans is groter dat een open forum een grotere PS en zelfs Nintendo userbase heeft dan een Xbox userbase, dit zal uiteraard weerspiegeld worden in de lopende discussies. Over userbase gesproken, Era had al vrij snel de PC userbase weggejaagd, en daarmee een hele sterk insider/tech guy verloren, Durante
Wel dat verklaart veel, Neogaf was EXTREEM pro-sony, tot het punt dat je een ban kreeg als je negatieve berichtgeving over sony durfde posten, terwijl het pro-sony kamp letterlijk memes aan het spammen was in het PS3 tijdperk.Caayn schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:32:
[...]
De grote insiders van vroeger zoals wij ze van pre-meltdown Neogaf kenden
En al die zelfverklaarde "insiders" daar ook. 99% speculatie/gokken, en dan blijkt er eens eentje correct te zijn....tot hij de volgende keer ook vol bullshit blijkt te zitten en men maar op zoek gaat maar de volgende messias. Vreemde plaats.
[ Voor 33% gewijzigd door boe2 op 24-03-2020 09:31 ]
Ben me wat in xcloud aan het inlezen, zal wel een topic aanmaken vandaagMRE-Inc schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:10:
xCloud info mbt touch controls, api’s en meer. Echt mooi om te zien hoe Microsoft die touch controls implementeert. Bij gebrek aan een dedicated xCloud topic maar hier dus.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hele video hier:
[YouTube: Building a Best-in-Class Game Streaming Experience on Project xCloud | Game Stack Live]
Tadaa: [Project xCloud] Ervaringen en Discussie
[ Voor 4% gewijzigd door Wom op 24-03-2020 13:57 ]
Als het toch allemaal lariekoek en apekool is, zal het toch niet moeilijk zijn om te weerleggen wat hij zegt? Dus ipv te zeggen dat die persoon subjectief is, leg eerder uit waarom hij fout zit.bram1984 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:03:
[...]
Dealer - gaming.. Heel objectief ook. Moet je even op ResetEra posten, dan krijg je een mooie mod edit. Die gast schijnt Misterxmedia niveau te zijn. Dan weet je wel genoeg.
Niet om het 1 of ander, maar ik heb hem wel eens in vids horen verkondigen dat series x 25TFlops zou krijgen en dat dan naast de leaks van 9TFlops (ps5) ging leggen.X-Fighter schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:53:
[...]
Als het toch allemaal lariekoek en apekool is, zal het toch niet moeilijk zijn om te weerleggen wat hij zegt? Dus ipv te zeggen dat die persoon subjectief is, leg eerder uit waarom hij fout zit.
Het fanboygehalte is hoog bij deze vent haha
Ik heb persoonlijk betere dingen te doen dan dit soort filmpjes bekijken (had hem eerder al langs zien komen). Maar als ik de reacties mag geloven:X-Fighter schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:53:
[...]
Als het toch allemaal lariekoek en apekool is, zal het toch niet moeilijk zijn om te weerleggen wat hij zegt? Dus ipv te zeggen dat die persoon subjectief is, leg eerder uit waarom hij fout zit.
Hij beweert dat devs nooit gebruik zullen maken van maximale SSD snelheden (speculatie, nergens op gebaseerd) omdat devs voor de "lowest common denominator" zullen programmeren. Hij vergeet echter dat dit niet de Series X is, maar PC's met een HDD. Dus ook de Series X heeft dit "probleem". Wat ik eerder al aanhaalde: uiteindelijk moeten we van HDD's afstappen. GPU, CPU en memory requirements worden ook steeds hoger. Ik zie niet in waarom dat voor storage niet kan en gaat gebeuren. Storage is meer dan opslag en laden alleen. Ik heb verder geen idee wat dat uiteindelijk gaat betekenen buiten laadtijden om. Ik kan me goed voorstellen dat third parties er geen of nauwelijks gebruik van zullen maken, maar de tijd zal dit uit moeten wijzen.
Wat ik wel weet is dat Sony's first party studio's in principe de enige studio's zijn die volle bak voor deze SSD's kunnen ontwikkelen zonder rekening te houden met andere platformen. 'Maar Death Stranding' en Horizon Zero Dawn komen toch ook naar PC?'. Klopt en dat zijn games gebouwd voor een HDD. De eerst volgende grote PS5 exclusive zal denk ik op zijn vroegst 2021/2022 het licht zien en daarvan verwacht ik gewoon dat deze gebruik zullen maken van de potentie van die SSD. Als die dan nog eens 1 of 2 jaar later eventueel een PC port krijgen, dan kun je er vanuit gaan dat die SSD gewoon noodzakelijk is om de game fatsoenlijk te draaien, net zoals je nu ziet bij Star Citizen. Dus ik hoop vooral ook dat Xbox Game Studios niet te lang aan PC storage als baseline vasthoudt, zodat de gehele industrie dat duwtje krijgt om definitief afscheid te nemen van HDD's. De tijd zal het leren.
Inderdaad, zoals het vroeger verplicht werd een 3D kaart te hebben, mag dit inmiddels ook een harde eis worden.bram1984 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:31:
[...]
Dus ik hoop vooral ook dat Xbox Game Studios niet te lang aan PC storage als baseline vasthoudt, zodat de gehele industrie dat duwtje krijgt om definitief afscheid te nemen van HDD's. De tijd zal het leren.
Absoluut. Daar staan ze vooraan om iets dergelijks te ontkrachten.Finraziel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:49:
[...]
Nou zit ik helemaal niet zo in die geruchten wereld dus misschien heb ik de verkeerde indruk, maar was ResetEra niet ook heel erg pro PlayStation?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
De controller zelf is lichtjes veranderd, maar ze werken nog steeds met AA batterijen. Denk dat de meeste Xbox gamers dit ook prefereren. Ik toch althans.Amaze86 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:49:
Moeten er nog steeds batterijen in de xbox one x controller? Of is de controller hetzelfde als nu....
De controller die met de XSX mee komt zal net als de huidige controllers twee AA batterijen, een battery pack of een USB kabel vereisen. De Elite V2 controller is momenteel de enige Xbox One controller die een ingebouwde accu heeft. Stiekem hoop ik dat de Elite V3 weer teruggaat naar AA batterijen/battery packAmaze86 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:49:
Moeten er nog steeds batterijen in de xbox one x controller? Of is de controller hetzelfde als nu....
Zelf vind ik het een grootpluspunt dat de controllers op AA batterijen werken, dan weet ik zeker dat ze over X jaar nog steeds draadloos functioneren.
Elite V2 en de XSX controller maken wel gebruik van USB-C
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 24-03-2020 11:55 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Precies. Ik zou kijk en lees eens bij DF. Wordt gewoon objectief naar dingen gekeken. Lees de verhalen van Alex Battaglia bijvoorbeeld maar eens.X-Fighter schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:53:
[...]
Maar daarmee weerleg je geen lariekoek, dat is het hele probleem.harrytasker schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Precies. Ik zou kijk en lees eens bij DF. Wordt gewoon objectief naar dingen gekeken. Lees de verhalen van Alex Battaglia bijvoorbeeld maar eens.
Werking van, gebruik van, consequenties van of voor- nadelen van bepaalde keuzes voor beide consoles zijn nog helemaal niet toegelicht, niet gebruikt of nog niet zichtbaar, kan je helemaal los op gaan om de leukste en exotische dingen te bedenken die ook een DF niet kan weerleggen. Je kan aannames doen, of baseren op bestaande systemen, neemt nog steeds niet weg dat je compleet los kan gaan met onzin te verklaren over 1 van de 2 systemen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ach ja, die mensen zullen ook beweren dat 1+1 niet gelijk is aan 2.SinergyX schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:43:
[...]
Maar daarmee weerleg je geen lariekoek, dat is het hele probleem.
Anoniem: 298195
Precies alleen mensen die op dit moment actief werken/developen met beide systemen kunnen er iets over zeggen. Het resultaat zal het uitwijzen maar ik verwacht geen grote verschillen tussen beide consoles kwa graphics.SinergyX schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:43:
[...]
Maar daarmee weerleg je geen lariekoek, dat is het hele probleem.
Werking van, gebruik van, consequenties van of voor- nadelen van bepaalde keuzes voor beide consoles zijn nog helemaal niet toegelicht, niet gebruikt of nog niet zichtbaar, kan je helemaal los op gaan om de leukste en exotische dingen te bedenken die ook een DF niet kan weerleggen. Je kan aannames doen, of baseren op bestaande systemen, neemt nog steeds niet weg dat je compleet los kan gaan met onzin te verklaren over 1 van de 2 systemen.
Dat is ook niet zo, voor kleine of grote waardes van 1harrytasker schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:48:
[...]
Ach ja, die mensen zullen ook beweren dat 1+1 niet gelijk is aan 2.
Wil jij wel eerst het te gebruiken getallenstelsel aangevenharrytasker schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:48:
[...]
Ach ja, die mensen zullen ook beweren dat 1+1 niet gelijk is aan 2.
Heb je de HDMI poort op je TV op "HDMI Ultra HD - Optimpaal" staan?GluonC schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:54:
Vandaag een Xbox One X gekocht, maar ik krijg maar geen 4K beeld met gamen. Heb alles ingesteld, de Xbox herkent de 4K TV ook. Ik heb een PHILIPS 55PUS6704/12. Beeldstijl heb ik ingesteld op game, en ook in de manual kon ik niks vinden of ik de console in HDMI port 1 2 of 3 moet doen. Weet iemand of ik misschien iets over het hoofd heb gezien of iemand die ook problemen had met het instellen van 4K?
(Hoofdmenu) > Instellingen > Alle instellingen >Algemene instellingen > Inputsources (Invoerbronnen) > HDMI (port) (HDMI (poort))> HDMI Ultra HD
Dit is trouwens het topic voor de komende Xbox Series X, voor de huidige Xbox One modellen is er een ander topic: [XBO] Xbox One - Deel 7
Instellingen staan op optimaal ja.Caayn schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:59:
[...]
Heb je de HDMI poort op je TV op "HDMI Ultra HD - Optimpaal" staan?
(Hoofdmenu) > Instellingen > Alle instellingen >Algemene instellingen > Inputsources (Invoerbronnen) > HDMI (port) (HDMI (poort))> HDMI Ultra HD
Dit is trouwens het topic voor de komende Xbox Series X, voor de huidige Xbox One modellen is er een ander topic: [XBO] Xbox One - Deel 7
Excuses, ik zal mijn vraag daar stellen.
Dit topic is gesloten.