Mja, maar dat kan al... Ik gebruik mijn Quest al draadloos, stream via wifi het SteamVR beeld. Zit nog wat meer latency in dan bedraad, maar het is dan ook iets wat een enkele dev gebouwd heeft (VR desktop gebruik ik). Als Microsoft een goede 5GHz wifi antenne in de Xbox gebouwd en er een bril bij ontworpen had, in de hardware rekening houdend met zo min mogelijk latency, dan denk ik dat dat prima had gekund.
Het beeld moet dan wel wat gecomprimeerd worden maar persoonlijk valt mij dat nauwelijks op, en de vrijheid die je er voor krijgt is geweldig. Zelfs een game als Beat Saber waarbij je normaal gesproken niet ronddraait zat de kabel me bij mijn Rift CV1 vaak in de weg (bleef er in haken met grote zwaaien). Nou is dat net een game die ik niet stream maar lokaal draai op de Quest want daar wil je geen latency, maar draadloos speelt zo veel fijner.
Maar wie weet doen ze dat nog wel... Misschien is de wifi antenne van de Series X al goed genoeg of leveren ze gewoon een antenne er bij zodat je die optimaal kunt plaatsen zonder dat je Xbox vol in view moet staan. Ik kan me voorstellen dat als ze het echt goed willen doen er toch redelijk wat R&D bij komt kijken en zoals gezegd op dit moment vind ik het prima dat ze hun volle kracht achter de console zelf zetten.
Wat betreft dingen als de Vive wireless kit, die werken op 60 GHz... en ja het voordeel daarvan is dat je een hogere bandbreedte hebt en dus minder of misschien zelfs niet hoeft te comprimeren... maar het nadeel is dat het echt nergens doorheen komt. Daardoor moet je dus met zo'n stomme antenne op je hoofd spelen en een antenne ergens in je kamer hebben die altijd een directe line of sight houdt naar de antenne op je hoofd. Nou heb ik voor het streamen naar mijn Quest ook de router op ooghoogte staan een paar meter van waar ik speel, maar het maakt niet uit als ik weg kijk van de router en de Quest met zijn interne antenne dus achter mijn hoofd zit van de router uit bezien. Bij zo'n 60 GHz connectie zou dat denk ik een probleem zijn. Gezien hoe goed het al werkt op apparatuur die er niet specifiek voor ontworpen is (en de wifi in de Quest is ook niet eens zo goed) lijkt me dat het nergens voor nodig is om op zo'n hoge frequentie te zitten.
bram1984 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:17:
[...]
Voor sommige games snap ik dat wel, maar genoeg werkt prima met kabel. Vooral die waarbij je gewoon in je stoel kan blijven zitten. Is ook goed omheen te werken. Neemt niet weg dat zo'n Quest wel heel vet is.
Om eerlijk te zijn, ik heb het nooit geprobeerd, maar PSVR lijkt me zo'n slap verhaal in vergelijking tot PC headsets... De move controllers lijken niet nauwkeurig genoeg en veel games gebruiken ze helemaal niet. Met een controller in je handen VR spelen is zo'n slappe hap vergeleken met een echte roomscale ervaring met goede hand presence... Ik speel ook eigenlijk nooit zittend, dat is gewoon niet leuk (imho), tenzij het een cockpit game is (waar ook racers onder vallen). Daarbij heb ik dan echt zoiets van laat maar ik speel wel op mijn TV/monitor. Maar roomscale games zijn echt something else en niet te vergelijken met reguliere (platte) games.
[
Voor 16% gewijzigd door
Finraziel op 21-03-2020 19:40
]