Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:27
MRE-Inc schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:29:
Over accessoires gesproken, de SPDIF aansluiting komt te vervallen op de Series X. Voor onder andere Astro A50 gebruikers en die hun versterker hebben aangesloten via SPDIF dus een minpunt. Echter lees ik dat men bezig is met een oplossing vanuit Astro en Microsoft.

https://www.windowscentra...x-series-x-details-follow

cc:@Martinspire

@Wom Alexa schijnt wel soort van ondersteund te zijn. Heb er verder geen ervaring mee

https://beta.support.xbox...igital-assistant-xbox-one

Geen idee hoe actueel dit is.
Had het inderdaad gezien, erg jammer want ik gebruik mijn 5.1 surround set van logitech via spdif. Er zijn wel oplossingen om van hdmi -> hdmi/spdif te maken dus opzich oplosbaar. Zou even niet zo heel snel weten welke daar aan voldoet in hdmi versie maar dat zou nog even een zoektocht worden.

Vind het wel erg jammer dat SPDIF is komen te vervallen. Vond het altijd wel een fijne toevoeging om het op me speakers te krijgen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 19:04
Er word nu reclame gemaakt voor backwards compatibility maar je kunt toch alleen de games spelen die microsoft aan hun bc-bibliotheek toevoegd? Zo wil ik al jaren topspin 4 op de one spelen, maar is niet toegevoegd door Microsoft dus kan niet. Of kan de xbox serie x gewoon de cdtjes afspelen en hoef je niet meer te wachten totdat Microsoft de game Backwards compatible maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24
Joel22 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:37:
Er word nu reclame gemaakt voor backwards compatibility maar je kunt toch alleen de games spelen die microsoft aan hun bc-bibliotheek toevoegd? Zo wil ik al jaren topspin 4 op de one spelen, maar is niet toegevoegd door Microsoft dus kan niet. Of kan de xbox serie x gewoon de cdtjes afspelen en hoef je niet meer te wachten totdat Microsoft de game Backwards compatible maakt?
Voor de 360 games zal dat zo blijven, maar ze bedoelen bij de Series X ook de XBO games, die neem ik aan wel allemaal 1 op 1 kunnen werken (buiten wat games die bv kinect gebruiken).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 19:04
SinergyX schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:39:
[...]

Voor de 360 games zal dat zo blijven, maar ze bedoelen bij de Series X ook de XBO games, die neem ik aan wel allemaal 1 op 1 kunnen werken (buiten wat games die bv kinect gebruiken).
Ah dat is goed nieuws 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 12:50
Jammer dat het Xbox Live netwerk voor de Xbox Original games is platgelegd. Hoe cool zou het zijn als je deze games weer tegen elkaar kan doen. :)

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:05
Froggle schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:46:
Jammer dat het Xbox Live netwerk voor de Xbox Original games is platgelegd. Hoe cool zou het zijn als je deze games weer tegen elkaar kan doen. :)
Werkt Xlink nog? Of OpenXlive? Daar kon je vroeger ook nog via de Xbox multiplayer mee spelen, buiten Xbox Live om. Wel een tijdje gedaan in het OG Xbox tijdperk.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Maar daar had je een gehackte xbox voor nodig, niet? Op een openwrt router kan je waarschijnlijk ook wel wat magie doen, maar dat is absoluut niet voor iedereen weggelegd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 12:50
@boe2 Volgens mij zette je daar gewoon een netwerk verbinding mee op ipv een "online" connectie. Dat deed namelijk Xlink. Geen idee of dat nu nog in de lucht wordt gehouden, of dat iemand er nog gebruik van maakt.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wel grappig dat 7 jaar geleden DDR3 en Esram volgens kenners de secret sauce was en nu is dat de SSD.

Verder wel grappig dat 7 jaar geleden een lagere clockspeed en een hoger aantal CU beter was dan een hogere clockspeed en een minder aantal CU en nu is dat andersom.

Iedereen moet gewoon blij zijn met de nieuwe generatie consoles en games die gaan komen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 07:34
*offtopic*

[ Voor 107% gewijzigd door Geronimous op 20-03-2020 22:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Alsof hardware accelerated geluid een nieuwe feature is op consoles idd. Dolby Atmos en zijn features is al jaren standaard en nu wordt accuraat 3D geluid rondgeparadeerd als de grote troef. Alsook is het nu plots de snelheid van je ssd die uitmaakt hoeveel pop-in er is en hoeveel je tegelijk op je scherm kan tonen, en NIET de hoeveelheid geheugen :Z

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 12:50

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

uchiha tijntje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:17:
Wel grappig dat 7 jaar geleden DDR3 en Esram volgens kenners de secret sauce was en nu is dat de SSD.

Verder wel grappig dat 7 jaar geleden een lagere clockspeed en een hoger aantal CU beter was dan een hogere clockspeed en een minder aantal CU en nu is dat andersom.

Iedereen moet gewoon blij zijn met de nieuwe generatie consoles en games die gaan komen.
Hoe bedoel je grappig ? Gewoon grappig of als in dubbele moraal grappig ? O-)

Weet iemand al over wat voor wifi chip er op de XSX komt ? Op de One en de One X kun je gewoon 5ghz wifi instellen, maar met het oog op de toekomst is het misschien ook wel handig om de opvolger daarvan mee te nemen je design. Niet dat ik game via wifi, hier zit alles via gigabit utp aangesloten, maar toch...

EDIT: Gevonden van de techsheet die kort in beeld is bij de DF video
IEEE 802.11ac dual band
(5GHz & 2.4Ghz), 2x2 wireless Wi-Fi with Wi-Fi direct for home networks
Niet future proof dus. Ethernet is 10/100/1000mbit

[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 19-03-2020 15:58 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-06 18:52
Als PS5 gisteren met 13,5 TF had gekomen hadden alle PS-fans het van de daken geschreeuwd. "Xbox is F*cked!"

Nu hebben ze minder power en dan wordt het opeens te niet gedaan alsof het niks betekend. Alle hoop wordt nu gevestigt op een snelle SSD. :D

Ik vond dat 10.3 TF verhaal in boostmode ook maar een apart verhaal. De cpu schakelt terug om meer power te geven aan de GPU en omgekeerd? Wat als je dan het maximale nodig hebt op beide vlakken?

Anyway, beide consoles hebben voldoende power om mooie dingen te laten zien. Blij dat Xbox er gewoon goed bij zit dit x na die afgang vorige x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Welke evoluties zie jij de komende jaren gebeuren dat 1000 mbit thuis niet voldoende is, en welke alternatieven stel jij dan voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

boe2 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:04:
[...]

Welke evoluties zie jij de komende jaren gebeuren dat 1000 mbit thuis niet voldoende is, en welke alternatieven stel jij dan voor :?
Niet future proof sloeg op de wifi, niet op de 1Gbit ethernet aansluiting. Je mag volgens mij nu wel al 3x3 mimo verwachten toch of meer als dat er is. Ja dan moet je wifi access points dat ook ondersteunen, maar goed, het gaat over 2 jaar wel die kant op als het niet sneller gaat.

1000mbit trok ik intern zo dicht toen ik 100GB aan Call of Duty van mijn Xbox One Elite naar mijn One X verstuurde via de netwerk transfer optie (geniale optie trouwens. Gewoon kopieren tussen 2 xboxen zonder te wachten op installaties van disc+internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
1 Gbit is ook al zo oud als de weg naar Rome natuurlijk, 10 Gbit zit er niet op omdat het thuis niet nodig is op een console. Zelfde met het nieuwe wifi verwacht ik, voegt niet zoveel toe dus daar kan dan op bezuinigd worden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Goed bezig....

En voor wie die nog van leuke lijstjes houdt..... Geen idee hoeveel de andere kant op zijn gegaan. Tot zover het argument “kwaliteit van exclusives”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zw71Uy1eqtNN0mSGy7XR74v0HJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spBmuKVxOXw92rEqSzPODLvM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door MRE-Inc op 19-03-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:42
Mick3112 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:01:
Als PS5 gisteren met 13,5 TF had gekomen hadden alle PS-fans het van de daken geschreeuwd. "Xbox is F*cked!"

Nu hebben ze minder power en dan wordt het opeens te niet gedaan alsof het niks betekend. Alle hoop wordt nu gevestigt op een snelle SSD. :D

Ik vond dat 10.3 TF verhaal in boostmode ook maar een apart verhaal. De cpu schakelt terug om meer power te geven aan de GPU en omgekeerd? Wat als je dan het maximale nodig hebt op beide vlakken?

Anyway, beide consoles hebben voldoende power om mooie dingen te laten zien. Blij dat Xbox er gewoon goed bij zit dit x na die afgang vorige x.
Hoe krachtig de consoles ook zijn,daarmee winnen ze de consolewar niet.Die ps5 zal goedkoper zijn dan de nieuwe xbox,zeker een verschil van €100.

Vooral firstparty games gaan profiteren van al dat power.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amaze86 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Hoe krachtig de consoles ook zijn,daarmee winnen ze de consolewar niet.Die ps5 zal goedkoper zijn dan de nieuwe xbox,zeker een verschil van €100.

Dat is alleen maar zo omdat ze dicht bij elkaar liggen qua power... Als een van de twee de strategie van vorige keer vastgehouden had en met een goedkoop model wat bij launch al oud is gekomen was dan denk ik dat het heel anders zou gaan.

Dat de PS5 goedkoper gaat zijn en dan zeker €100 vind ik wel een erg gedurfde uitspraak. Ik zou het eerder andersom zien (maar durf daar zeker geen geld op te zetten). Sony's machine gaat echt niet heel veel goedkoper zijn om te produceren, en ze hebben volgens mij minder capaciteit om geld toe te leggen op hardware.

En dat vooral first party games gebruik gaan maken van de power vind ik ook raar aangezien de consoles zo dicht bij elkaar liggen... Ze zullen wel wat meer geoptimaliseerd zijn ja, dat is altijd al zo.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt er nu wel op dat de PS5 maar als 1 device gaat lanceren en bij Microsoft er 2 komen die dus om de PS5 heen zitten qua prijs. Ik heb geen probleem met die strategie en zo pak je toch voor beide argumenten een voorsprong.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:33:
Het lijkt er nu wel op dat de PS5 maar als 1 device gaat lanceren en bij Microsoft er 2 komen die dus om de PS5 heen zitten qua prijs. Ik heb geen probleem met die strategie en zo pak je toch voor beide argumenten een voorsprong.
De huidige xbox one X kost nu circa 250 euro? Ik verwacht dat ze de nieuwe Series S gaan lanceren voor 349 euro en de series X 549 of 599.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 20:02
Ik denk dat ze met een streamingconsole voor Project xCloud komen, vergelijkbaar met de Stadia, waarbij aan de serverzijde het "zware werk" plaatsvindt. De console valt dus niet in de zelfde categorie als de PS5 en Xbox Series X.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:46:
[...]

De huidige xbox one X kost nu circa 250 euro? Ik verwacht dat ze de nieuwe Series S gaan lanceren voor 349 euro en de series X 549 of 599.
€250,-, waar? Ik wil nog graag de nieuwe Ori spelen en dat zou wel een lekkere prijs zijn waarmee ik hem zonder te veel verlies weer kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Martinspire schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Ga er maar vanuit dat er geen kinect bij komt. Misschien op den duur nog wel een webcam oid, [...]
Je kan al sinds enige tijd gewoon een webcam aansluiten op de xbox one, bijv. voor Skype.
Dit zal wel gewoon voortgezet worden op de Series X, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
Donstil schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:38:
[...]

€250,-, waar? Ik wil nog graag de nieuwe Ori spelen en dat zou wel een lekkere prijs zijn waarmee ik hem zonder te veel verlies weer kwijt kan.
Goedkoopste met 2 games 290 volgens pricewatch. Andere optie is 2dehands een xbox op de kop tikken. Ben je misschien nog goedkoper uit. :)

Dat gezegd hebbende. Heb je niet toevallig een mid-range Windows PC tot je beschikking? Gamepass voor PC €5 en je bent klaar. Kan je hem een maand lang spelen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 00:15
Heeft iedereen dit al gezien?

YouTube: Gears 5 on Xbox Series X: The Tech Demo Analysed In-Depth!

Series X lijkt me echt een monster, ondanks de trage SSD :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-06 20:00
mobygo76 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:49:
Ik vind het vooral heel geestig dat nu ineens het geluid van de PS5(3d audio) een ding is, terwijl de Dolby varianten zich bewezen hebben. Als het gaat om 3rd party games, lijkt het mij juist handig om zoveel mogelijk te gaan voor de standaard. Het klinkt toch ook raar de TFlops moeten worden gecompenseerd met de SSD snelheid. Ook hierbij zal gelden dat wanneer de andere systemen dit niet hebben, het onwaarschijnlijk is dat men dit speciaal voor de PS5 gaat ontwikkelen. Met andere woorden, mijn verwachting is dat alleen 1st party studios zullen hier mee aan de gang gaan. Dit betekent dat er misschien 4 of 5 gamen echt gebruik gaan maken van de feature in de totale levensduur van de PS5....
Met Phil Spencer aan het roer is het gewoon fijn om een Xbox te hebben. Ze zetten flink in, en ik heb er alle vertrouwen in dat ze geweldige spellen maken voor de nieuwe Xbox. #takemymoney
De manier waarop bij de next-gen geluid wordt gedaan is wel daadwerkelijk anders dan Dolby Atmos.
Atmos gaat om de vertaling van de geluidsbron(nen) naar je Atmos speaker setup. Bij deze nieuwe techniek gaat het om het berekenen van de locatie en reflecties van het geluid.

Zie het als Raytracing, maar dan voor geluidsbronnen i.p.v. schaduwen of reflecties. Geluiden gaan dus ook realistischer klinken en zich realistischer gedragen.

In plaats van een simpel reverb effect op een geluid in een gang kan de nieuwe chip realistisch berekenen hoe het geluid weerkaatst op de muren voordat het je oren bereikt.

Overigens hebben zowel de PS5 als de Xbox Series X de hardware voor dit '3D' geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
RRCreations schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:12:
Heeft iedereen dit al gezien?

YouTube: Gears 5 on Xbox Series X: The Tech Demo Analysed In-Depth!

Series X lijkt me echt een monster, ondanks de trage SSD :+
Mooie prestatie om dit up-and-running te hebben in twee weken. Net als de Minecraft DXR demo in vier weken tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:57
@dubbeldekkert

Volgens mij is het grote verschil dat het bij xbox in een "Dolby Atmos stream" verpakt zit en bij de PS niet.

Die hebben er zelf wat van gemaakt zodat ze meer geluidskanalen tegelijk kunnen gebruiken.

Rare keuze dat ze dat er niet bijgedaan hebben, je zal maar je blu-ray films willen kijken op disc. Dan zit je dus zonder je atmos track.

Net als 'in het andere topic' gaan we hier niet een kamp vormen en lekker sneren...

Buiten dit alles hoop ik dat ze er ook gebruik van gaan maken, want waar nu sommige games echt immersive zijn met een surround set, zijn de meeste games een beetje muah :| en word Dolby Atmos door weinig games gebruikt.

Beste tip is hellblade met zijn binaural audio _/-\o_

[ Voor 54% gewijzigd door Geronimous op 20-03-2020 22:47 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SinergyX
LuisjeNL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:32:
Benieuwd wanneer ze er in het andere topic achterkomen dat de Xbox ook een 3d audio chip heeft en niet 20% van zijn gpu power nodig heeft voor audio afhandeling ( 8)7 echt serieus wie heeft dat verzonnen)
Dat is natuurlijk logisch, iemand online schrijft hier een bericht over, dus dat is waarheid. Juist nu in een tijd waar elke nieuwssite 'iets' kan neerplempen zolang het maar aannemelijk is, wordt dan ook als zo aangenomen :D

Het verhaal is nog erger, omdat geluid via de CU's loopt, moeten die CU's lager geklokt wordt anders krijg je out-of-sync geluid, daarmee schakelt de hele GPU paar honderd hz omlaag. Als dan vervolgens van de 10/6 het geluid het deel van de 10GB pakt (omdat de 6GB niet kan cachen op systemSSD), reserveert het minimaal 3.4GB aan geheugen (~400mb per kanaal op 7.1), dus van de ~10GB van snelle deel hou je nog maar 6.6GB over.

Dus zelfs mensen op een gewone TV met 2.0, of welke andere 2.1 seup dan ook, is de XSX zeker 30% trager, heeft 40% minder geheugen en dat alleen maar om de briljante stap van de ander om een dedicated 3D chip erin te gooien.

En voor wie het niet snapt, dit is absoluut complete bullshit.. maargoed

Oja.. wie trouwens de bron wil weten
YouTube: WHICH NEW CONSOLE IS BEST?! - PS5 vs Xbox Series X (Specs & Hardware...
Iets omlaag scrollen, daar staat de reactie exact zoals in de screenshot die je ziet.
YouTube: Corey Wilson
Een 2 subscriber die workout video's als favoriet heeft...

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 20-03-2020 08:59 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@SinergyX

You made my day :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Moest even controleren of ik mijn koffie wel op had toen ik jouw bericht las _/-\o_

Maar goed je maakt wel een punt. Dit zijn tijden waarin iedereen alles op het internet kan plemben en mensen het overnemen als de universele waarheid.

Zelf hecht ik waarde aan de woorden van bijvoorbeeld Digital Foundry maar hecht ik vrijwel geen waarde aan een journalist als Jason Schreier (of de vele clickbait youtubers ;w ) die zichzelf ineens als tech expert lijkt te positioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

LuisjeNL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:32:
Beste tip is hellblade met zijn binaural audio _/-\o_
Hellblade is een goede demo voor wie wil weten hoe atmos klinkt over hoofdtelefoon, maar gebruikt zelf geen Atmos: daar hebben ze zelf alles via een Binaural setup opgenomen zodat het ook op gewone stereo systemen waanzinnig goed klinkt.
SinergyX schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:50:
[...]
YouTube: WHICH NEW CONSOLE IS BEST?! - PS5 vs Xbox Series X (Specs & Hardware...
Iets omlaag scrollen, daar staat de reactie exact zoals in de screenshot die je ziet.
Zelfs hier op tweakers wordt het lustig gedeeld in het PS5 topic :D. Moet toch wel de verleiding weerstaan om even stilletjes erop te wijzen dat zowel de ps3/360 ps4/xbox one ps5/xboxsx dedicated audio hardware hebben _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door boe2 op 20-03-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
@boe2
Het was ook bedoeld als tip voor goed geluid in games, overigens zit alles wel in een Dolby Atmos container ;)

Klonk voor mij iig waanzinnig goed, met echt het gevoel dat de stemmen in je hoofd zitten (met 7.2.4 setup)

Zal nog eens kijken want voor mijn gevoel werden alle kanalen iig gebruikt (lijkt me ook prima en logisch in combinatie met binaural) maar ik weet niet zeker of upmixing in de dolby access app aan of uit stond.

(Upmixing aan zorgt er bij pubg voor dat je totaal geen idee meer hebt waar het vliegtuig vliegt)

[ Voor 1% gewijzigd door LuisjeNL op 20-03-2020 10:18 . Reden: Kerstman naar huis gestuurd ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

LuisjeNL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:14:
@boe2
Zal nog eens kijken want voor mijn gevoel werden alle kanalen iig gebruikt (lijkt me ook prima en logisch in combinatie met binaural) o<:) maar ik weet niet zeker of upmixing in de atmos app aan of uit stond.
Dan heb je waarschijnlijk wel gelijk hoor. Ik heb destijds het technische aspect van Hellblade met interesse gevolgd omdat ik wist dat ze binaural audio opnamen. Thuis dan ook met hoofdtelefoon gespeeld aangezien ik geen surround setup heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Nog een leuke: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqk9Ywnh3xZKQyHagqpOy6tzyTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FStk8mh7U5rZFI80SdWfxMmJ.jpg?f=fotoalbum_large

:+ (Overigens heerlijk dat de Tweakers foto upload eindelijk makkelijk werkt!)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:50:
[...]

Dat is natuurlijk logisch, iemand online schrijft hier een bericht over, dus dat is waarheid. Juist nu in een tijd waar elke nieuwssite 'iets' kan neerplempen zolang het maar aannemelijk is, wordt dan ook als zo aangenomen :D

Het verhaal is nog erger, omdat geluid via de CU's loopt, moeten die CU's lager geklokt wordt anders krijg je out-of-sync geluid, daarmee schakelt de hele GPU paar honderd hz omlaag. Als dan vervolgens van de 10/6 het geluid het deel van de 10GB pakt (omdat de 6GB niet kan cachen op systemSSD), reserveert het minimaal 3.4GB aan geheugen (~400mb per kanaal op 7.1), dus van de ~10GB van snelle deel hou je nog maar 6.6GB over.

Dus zelfs mensen op een gewone TV met 2.0, of welke andere 2.1 seup dan ook, is de XSX zeker 30% trager, heeft 40% minder geheugen en dat alleen maar om de briljante stap van de ander om een dedicated 3D chip erin te gooien.

En voor wie het niet snapt, dit is absoluut complete bullshit.. maargoed

Benieuwd wanneer dit bericht op Twitter of Resetera wordt gepost als waarheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zijn @boe2 en @LuisjeNL hier de (Xbox) audiofielen ? Zo ja, ben wel benieuwd wat jullie momenteel gebruiken voor je audio.

Ik heb momenteel 3 headsets, namelijk een Astro A50 (gen1), een TB Stealth 700 en de Sony Gold. Alle 3 werken ze prima op de Xbox, maar er zit wel erg veel verschil tussen alle 3. Eigenlijk ben ik nog steeds op zoek naar een combi van bovenstaande 3 met de bouwkwaliteit van de Astro, het Xbox Wireless protocol van de TB en het heldere crispe geluid van de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:51:
Zijn @boe2 en @LuisjeNL hier de (Xbox) audiofielen ? Zo ja, ben wel benieuwd wat jullie momenteel gebruiken voor je audio.

Ik heb momenteel 3 headsets, namelijk een Astro A50 (gen1), een TB Stealth 700 en de Sony Gold. Alle 3 werken ze prima op de Xbox, maar er zit wel erg veel verschil tussen alle 3. Eigenlijk ben ik nog steeds op zoek naar een combi van bovenstaande 3 met de bouwkwaliteit van de Astro, het Xbox Wireless protocol van de TB en het heldere crispe geluid van de Sony.
Ik zou gewoon wachten tot er nieuwe accessoires voor de XSX uitkomen. De kans is groot dat daar weer veranderingen zijn waar je nu geen profijt van kunt hebben. De headsets die je noemt zijn duur genoeg om nog even voor te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
Zijn @boe2 en @LuisjeNL hier de (Xbox) audiofielen ?
Nope, zo zou ik mijzelf niet noemen.

Ik heb wel bovengemiddelde interesse voor audio, ook in combinatie met Xbox. :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Audiofiel niet echt, wel fan van accuraat 3D geluid in mijn headset. Vroeger had ik een fantastische geluidskaart voor die binaural transformatie (creative X-Fi), tegenwoordig levert die "atmos for headphones" prima werk, zowel op windows als xbox. Voor verschil in kwaliteit tussen headsets zou ik de tweakers pricewatch/reviews raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04:37

Ik heb ook de Astro A50 (gen1). Ik hoop echt dat het klopt dat ze het kunnen fixen met een tussenstukje of andere omweg. Zoals @Martinspire aangeeft is de headphone duur zat en werkt nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Amaze86 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Ben benieuwd hoe het met de prijzen zal gaan. Ik verwacht eerlijk gezegd dat MS gaat wachten op Sony en zich competitief in de markt zal zetten, of ze nou verlies gaan maken of niet. Ze kunnen het zich niet permitteren om nu nog meer marktaandeel te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Is er trouwens al bekend hoe de RAM pool werkt?

Is het één unified pool maar wat wel optioneel als twee losse pools geëxposed zijn? Of zijn het twee gescheiden pools waarbij de developer rekening moet houden dat zijn data in de gewenste pool past en niet automatisch in de andere pool geplaatst wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Ik zou gewoon wachten tot er nieuwe accessoires voor de XSX uitkomen. De kans is groot dat daar weer veranderingen zijn waar je nu geen profijt van kunt hebben. De headsets die je noemt zijn duur genoeg om nog even voor te wachten.
Dat is zeker wel wat ik ga doen, wachten, maar dan wordt het wel heel duur eind van het jaar. Naast de XSX wil ik de tv ook nog vervangen omdat ik de huidige destijds een week na de aanschaf van de One heb gekocht ergens in december 2013 toen. Ik speel dus nog op 1080p FHD.
LuisjeNL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Nope, zo zou ik mijzelf niet noemen.

Ik heb wel bovengemiddelde interesse voor audio, ook in combinatie met Xbox. :)
Jup idem. Vooral omdat ik veel FPS speel zoals Battlefield en dan wil ik gewoon horen waar tegenstanders vandaan komen, welke kant ik op moet kijken om als ik ergens iet aan hoor komen etc. etc. Nou is Battlefield niet de beste game qua geluid en positionering ervan, althans dat vind ik, maar misschien ligt dat dus ook wel aan de gebruikte headset. De TB700 is mijn main headset en ik ben op het Xbox wireless protocol nou niet zo heel positief over het gluid. VInd het te dof.
boe2 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:01:
Audiofiel niet echt, wel fan van accuraat 3D geluid in mijn headset. Vroeger had ik een fantastische geluidskaart voor die binaural transformatie (creative X-Fi), tegenwoordig levert die "atmos for headphones" prima werk, zowel op windows als xbox. Voor verschil in kwaliteit tussen headsets zou ik de tweakers pricewatch/reviews raadplegen.
Ook fan van accuraat 3D geluid in mijn headset, maar ben verre van een audiofiel. Voor mij moet het geluid helder zijn zoals de Sony headset dat aflevert. Maar tegenwoordig ben je een uur bezig om de juiste instelling in game en op de xbox zelf in te stellen. Heb zelf ook de Dolby Atmos app gekocht, echter op mijn headset zit ook weer zo'n extra knopje voor surround extra shizzle super hyper uber alles geluid dat ej door de bomen het bos niet meer zit welke instelling je nou moet hebben.

ZOlas ik het nu heb ik alles uit op de headset en de xbox op dolby atmos staan. In game heb ik het bij Battlefield op stereo staan volgens mij om weer de beste positionering te krijgen voor mij zelf.

Mag met de XSX wel wat verbetering in komen, te veel instellingen nu om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De game met de meest indrukwekkende sound implementatie van deze generatie blijft Hellblade van Ninja Theory. Mijn inschatting is dat zij als first party developer best wel geraadpleegd zijn wat zij graag willen zien in een nieuwe console. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:26:
De game met de meest indrukwekkende sound implementatie van deze generatie blijft Hellblade van Ninja Theory. Mijn inschatting is dat zij als first party developer best wel geraadpleegd zijn wat zij graag willen zien in een nieuwe console. :)
https://mspoweruser.com/x...are-accelerated-3d-audio/

Idd NT

Nog wat tech shit:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETiv7XSWoAIZKgY?format=jpg&name=900x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Voor wie even wat beeldmateriaal nodig heeft na al die lappen tekst en technische details. Bovenstaande video zijn de al bevestigde games voor de XSX.

Rainbow Six: Quarantine. Wat wisten die wat wij niet wisten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nou roep maar: Korrel zout, koffiedik etc etc. Wel grappig om te lezen. Wat er van waar is of juist niet geen idee, maar al die speculaties zijn wel leuk om te lezen.

Via: https://www.theverge.com/users/JR78#activity

Geen idee wie dat is, wat hij doet, dus misschien net zo betrouwbaar als alle andere insiders en zgn devs:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETi__58XgAEcepO?format=png&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETjABsGXgAQ9juO?format=png&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETjADKvXgAE3vPj?format=png&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETjAKCxXgAAcz2N?format=png&name=900x900
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETjALCgX0AAxBzx?format=png&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We gaan het zien. Ik vind het altijd lastig te verifiëren wat sommige reacties her en der zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Martinspire schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:51:
We gaan het zien. Ik vind het altijd lastig te verifiëren wat sommige reacties her en der zeggen.
En uiteindelijk kun je (wie van de twee ook) wel een console neerzetten met 14% meer dit en 12% sneller dat, maar wat mij zelf uiteindelijk interesseert is de games die ik erop kan spelen. Uncharted games of iets als The Last of Us of God of War kan ik niet op de XBox krijgen, wat voor mij de keuze heel makkelijk maakt.

Al die meuk met die snellere SSD zou ook echt geen reden moeten zijn om voor een PS5 te gaan. Als de XBox nu nog een SSHD of iets dergelijks zou gaan gebruiken en de PS5 een SSD (Sata of PCI-e), zou dat nog wel een goede reden zijn ja, maar nu hebben we het over seconden aan laadtijd. En ook dat ligt aan optimaliseren, GTA V op de PC laadt nog steeds ongelofelijk lang ondanks een PCI-e 3.0 SSD bijvoorbeeld.

Misschien als je geen PC hebt die in staat is om games op hoge instellingen te spelen is het interessant om voor de extra horsepower van de XBox te kiezen, maar een game als Forza kan ik ook gewoon op mijn PC spelen die toch net iets betere specificaties heeft dan een PS5 of XSX :) Ik blijf er bij dat de keuze niet af zou moeten hangen van wat extra performance maar van welke games je wil spelen. En op dat gebied zie ik niet veel reden om voor een Xbox te gaan.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mine too :)

Allemaal damage control... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:23:
Nou roep maar: Korrel zout, koffiedik etc etc. Wel grappig om te lezen. Wat er van waar is of juist niet geen idee, maar al die speculaties zijn wel leuk om te lezen.

Via: https://www.theverge.com/users/JR78#activity

Geen idee wie dat is, wat hij doet, dus misschien net zo betrouwbaar als alle andere insiders en zgn devs:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En zo zie je dat er gewoon twee verhalen de rondte in gaan en niemand de waarheid in pacht heeft. :)
Dit past trouwens precies in het plaatje van de tweedelingen in de maatschappij. Iedereen zoekt zijn eigen bronnen die het beste passen bij hun eigen "waarheid". :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kadardar
Kuusj schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:07:
[...]

En uiteindelijk kun je (wie van de twee ook) wel een console neerzetten met 14% meer dit en 12% sneller dat, maar wat mij zelf uiteindelijk interesseert is de games die ik erop kan spelen. Uncharted games of iets als The Last of Us of God of War kan ik niet op de XBox krijgen, wat voor mij de keuze heel makkelijk maakt.

Al die meuk met die snellere SSD zou ook echt geen reden moeten zijn om voor een PS5 te gaan. Als de XBox nu nog een SSHD of iets dergelijks zou gaan gebruiken en de PS5 een SSD (Sata of PCI-e), zou dat nog wel een goede reden zijn ja, maar nu hebben we het over seconden aan laadtijd. En ook dat ligt aan optimaliseren, GTA V op de PC laadt nog steeds ongelofelijk lang ondanks een PCI-e 3.0 SSD bijvoorbeeld.

Misschien als je geen PC hebt die in staat is om games op hoge instellingen te spelen is het interessant om voor de extra horsepower van de XBox te kiezen, maar een game als Forza kan ik ook gewoon op mijn PC spelen die toch net iets betere specificaties heeft dan een PS5 of XSX :) Ik blijf er bij dat de keuze niet af zou moeten hangen van wat extra performance maar van welke games je wil spelen. En op dat gebied zie ik niet veel reden om voor een Xbox te gaan.
God of war, uncharted en the last of us kan je ook op PC spelen met PSNow. Alleen kiezen zij ervoor om sommige titels tijdelijk beschikbaar te maken vanuit hun 1st party line up en microsoft het langer erop te zetten (zo niet altijd).

Daarbij zijn er nog wel wat meer redenen om naast een PC een Xbox te nemen. Maar dat is natuurlijk per persoon anders. Als de specs omgedraaid waren had ik (persoonlijke keuze) nog steeds XSX gekozen. Voor mij was het gewoon een simpel lijstje en daarmee voldoet Xbox wel aan mijn wensen en PS niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 16:40

Dhrax

Prog Lord

Wat ik vooral merk is dat men toch denkt dat de PS5 een stuk goedkoper gaat worden dan de XBSX. Dit zie ik ook geregeld in beide topics hier terug.

Waar is dit op gebaseerd? Concreet is hier toch nog helemaal niks over bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dhrax schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:36:
Wat ik vooral merk is dat men toch denkt dat de PS5 een stuk goedkoper gaat worden dan de XBSX. Dit zie ik ook geregeld in beide topics hier terug.

Concreet is er idd niets over bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom

Aannames. Er is nog niks bekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Als de informatie komt van youtube/reddit/gamesite commentaren mag je het rustig negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024

Men denkt, zwakkere console, dus goedkoper.

Is niet geheel onlogisch, maar dan vergeten ze hoeveel R&D er in die SSD en cooling solution is gekropen. Denk dat de XSX 50 EUR duurder gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 17:08
X-Fighter schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Men denkt, zwakkere console, dus goedkoper.

Is niet geheel onlogisch, maar dan vergeten ze hoeveel R&D er in die SSD en cooling solution is gekropen. Denk dat de XSX 50 EUR duurder gaat zijn.
Ervan uitgaande dat de PS5 voor 499 gaat, zou 550 voor de XSX specs wel een koopje zijn.
Denk eerder PS5 499 en XSX 599. ( of wellicht hoger als Microsoft daadwerkelijk met een series S komt)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Ervan uitgaande dat de PS5 voor 499 gaat, zou 550 voor de XSX specs wel een koopje zijn.
Denk eerder PS5 499 en XSX 599. ( of wellicht hoger als Microsoft daadwerkelijk met een series S komt)
Ik zou verbaasd zijn als de XSX voor 599 verkocht gaat worden, dan verwacht ik echt dat ze nog met Lockhart komen, want anders is dat veel te duur.

Microsoft heeft sowieso gezegd dat ze niet gaan onder doen voor prijs, dus verwacht dan toch wel dat er geen 100 EUR verschil zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
X-Fighter schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:00:
[...]

Ik zou verbaasd zijn als de XSX voor 599 verkocht gaat worden, dan verwacht ik echt dat ze nog met Lockhart komen, want anders is dat veel te duur.

Microsoft heeft sowieso gezegd dat ze niet gaan onder doen voor prijs, dus verwacht dan toch wel dat er geen 100 EUR verschil zal zijn.
Het lijkt mij vanuit MS juist het doel dat ze Lockhart juist zo stil houden zodat ze wat er ook gebeurd lager uitkomen qua prijs dan Sony, dan wel met een op papier mindere console (series s)

En de X wegzetten als echt voor de hardcore gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:02:
[...]

Het lijkt mij vanuit MS juist het doel dat ze Lockhart juist zo stil houden zodat ze wat er ook gebeurd lager uitkomen qua prijs dan Sony, dan wel met een op papier mindere console (series s)

En de X wegzetten als echt voor de hardcore gamers.
Ja daarin heb je gelijk. Benieuwd wanneer ze hier iets van gaan bekendmaken. Ik veronderstel dat ze nu met een drip campaign beginnen over games en of Lockhart. Tot en met E3, en daar krijgen we dan alle prijzen en games te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 20:02
Mijn 2 cent in het bakje: ik denk dat MS gewoon een-op-een de prijsstelling van Sony gaat hanteren. Geen prijsverschil tussen PS5 en Xbox SX. Anders jaagt MS de gemiddelde consument (lees: ouders) naar de PS5 omdat ze misschien €50 besparen. En mogelijk niet bekend zijn met diensten als Game Pass, etc, en dat trekt ze - op het moment van aanschaf - niet in het kamp van MS.

Er moeten aantallen verkocht worden want als na x maanden de eerste balans opgemaakt wordt m.b.t. het aantal verkochte consoles dichtbij elkaar liggen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
ariekanari schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:22:
Mijn 2 cent in het bakje: ik denk dat MS gewoon een-op-een de prijsstelling van Sony gaat hanteren. Geen prijsverschil tussen PS5 en Xbox SX. Anders jaagt MS de gemiddelde consument (lees: ouders) naar de PS5 omdat ze misschien €50 besparen. En mogelijk niet bekend zijn met diensten als Game Pass, etc, en dat trekt ze - op het moment van aanschaf - niet in het kamp van MS.

Er moeten aantallen verkocht worden want als na x maanden de eerste balans opgemaakt wordt m.b.t. het aantal verkochte consoles dichtbij elkaar liggen.
Ideale situatie voor MS zou zijn Lockhart 399, PS5 op 499 en een Anaconda op 599.

Hebben ze zowel de goedkoopste als de krachtigste console. Goed voor de marketing plaatjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 15:55
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:24:
[...]

Ideale situatie voor MS zou zijn Lockhart 399, PS5 op 499 en een Anaconda op 599.

Hebben ze zowel de goedkoopste als de krachtigste console. Goed voor de marketing plaatjes :+
Vergeet gamepass niet. Als ze die gaan inzetten bij de verkoop (bijv 6 maanden gamepass erbij) dan wordt de drempel om over te stappen weer een stukje kleiner. Deze drempel weerhoudt mij ervan om over te stappen. Makkelijk gezegd nu de specs bekend zijn maar ik vind mijn games library ook heel erg belangrijk.

Ben zeer benieuwd wat de prijs gaat doen en of er nog een andere versie komt. Ik acht de kans klein maar stel je eens voor dat dit de goedkope versie is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 00:15
[...]

Het zou een leuke twist zijn als blijkt dat de Series X Lockhart zou zijn en er nog een sterkere console zou komen waarbij de SSD een I/O heeft van 20GB, dan zou het misschien mogelijk zijn dat we een een 8K 60fps (volgens de logica van psfanboys :+ ) kunnen kopen :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Darow schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:36:
[...]

Vergeet gamepass niet. Als ze die gaan inzetten bij de verkoop (bijv 6 maanden gamepass erbij) dan wordt de
Zeker niet onbelangrijk. Zonder gamepass keek ik momenteel niet eens naar de consoles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik zat vandaag in de auto een podcastje te luisteren. Daar kwam van Jez Corden (tech writer bij windows central) een bijzondere theorie. Zelf nam die het ook met een korrel zout :p

De Lockhart wordt een soort Switch met een dock van 4 TF.

Ben zelf wel benieuwd naar hoe MS dit schaakspel gaat spelen, want dat gaat het een beetje worden. Wie komt wanneer met welke informatie. Het heeft voorlopig mijns inziens geen zin om de Lockhart te revealen met een prijs, tenzij ze hem in de markt kunnen zetten voor 299. Anders komt dat wel als beide consoles (ps5 en xsx) geprijsd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
uchiha tijntje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:06:
Ik zat vandaag in de auto een podcastje te luisteren. Daar kwam van Jez Corden (tech writer bij windows central) een bijzondere theorie. Zelf nam die het ook met een korrel zout :p

De Lockhart wordt een soort Switch met een dock van 4 TF.

Ben zelf wel benieuwd naar hoe MS dit schaakspel gaat spelen, want dat gaat het een beetje worden. Wie komt wanneer met welke informatie. Het heeft voorlopig mijns inziens geen zin om de Lockhart te revealen met een prijs, tenzij ze hem in de markt kunnen zetten voor 299. Anders komt dat wel als beide consoles (ps5 en xsx) geprijsd zijn.
Een portable XBOX! :o

F*cking genius. insta-buy wat mij betreft :D

Let it be true. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Geruchten beginnen een beetje op het niveau van de nintendo wii te komen vroeger, waar men serieus aan het discussieren was of de Wii laserprojecties ging gebruiken om beeld in 3D te tonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
Hij zegt ook theorie, en korrel zout, dat is niet eens een gerucht maar gewoon een leuke brainfart :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De basis van zijn theorie was dat hij code had gezien van “lockhart” voor een wijziging in font van het OS. Dat was volgens hem raar en zou erop kunnen wijzen dat dit gekoppeld is aan een ander formaat scherm, ergo een handheld :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
RRCreations schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:41:
[...]

Het zou een leuke twist zijn als blijkt dat de Series X Lockhart zou zijn en er nog een sterkere console zou komen waarbij de SSD een I/O heeft van 20GB, dan zou het misschien mogelijk zijn dat we een een 8K 60fps (volgens de logica van psfanboys :+ ) kunnen kopen :o
Dat zal niet meer gaan, op het mobo van de series x staat een afbeelding van een anaconda. Dus die kan al geen lockhart meer zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 16:00
[...]

Wat consumenten gevoelens van mijn kant.
€ 399 voor een lockheart is veel te duur. Mag max € 299 kosten
Het performance verschil tussen XSX en PS5 is te klein om € 100 prijsverschil te rechtvaardigen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:15:
De basis van zijn theorie was dat hij code had gezien van “lockhart” voor een wijziging in font van het OS. Dat was volgens hem raar en zou erop kunnen wijzen dat dit gekoppeld is aan een ander formaat scherm, ergo een handheld :p
Zolang ze hem er maar niet bij leveren, een camera erin stoppen en de console daarmee 100 euro duurder maken _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hulleman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Wat consumenten gevoelens van mijn kant.
€ 399 voor een lockheart is veel te duur. Mag max € 299 kosten
Het performance verschil tussen XSX en PS5 is te klein om € 100 prijsverschil te rechtvaardigen.
Van Lockheart is nog niets bekend toch? Hoe weet jij dan dat €399,- “veel” te duur is?

Ik zou zeggen dat Microsoft met de Series X op het prijs punt van de Ps5 gaat zitten. €100,- erboven doen ze niet nog een keer verwacht ik, dus zelfde prijs en dan marketen als “20% krachtiger”.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 20-03-2020 17:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Martinspire schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:13:
[...]

Zolang ze hem er maar niet bij leveren, een camera erin stoppen en de console daarmee 100 euro duurder maken _O-
Dat zouden ze vanwege productiebeperkingen alleen kunnen doen als ze hem eerst in de VS en VK uitbrengen en een jaar later in NL. :+

Maar meer serieus: een standalone handheld Xbox apparaat zou ik wel zien zitten. Een controller koppelen aan mijn telefoon vind ik beroerd maar iets als Vita dat je op wifi volledig laat streamen vanaf je console lijkt me wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Een telefoon als handheld werkt net niet, ook met een bluetooth controller. Een streaming handheld ala Vita of Switch, maar dan wel met een fatsoenlijke WiFi chip en antennes aanboord, zou fantastisch zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toch vreemd. Want mijn iPhone heeft alles hardwarematige voor op een Switch. je zou zeggen klik daar een controller omheen en je hebt een killer Xcloud device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:31:
Toch vreemd. Want mijn iPhone heeft alles hardwarematige voor op een Switch. je zou zeggen klik daar een controller omheen en je hebt een killer Xcloud device.
Klopt. Echter ervaar ik het toch anders ookal werkt het opzich allemaal prima. Zelf gebruik ik de Moga PowerA om mijn Samsung S10e op mijn Xbox controller te klikken.

Het voelt allemaal net een tikkeltje anders. Misschien is het ook vooral placebo hoor :)

[ Voor 14% gewijzigd door Caayn op 20-03-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Caayn schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:41:
[...]
Klopt. Echter ervaar ik het toch anders ookal werkt het opzich allemaal prima. Zelf gebruik ik de Moga PowerA om mijn Samsung S10e op mijn Xbox controller te klikken.

Het voelt allemaal net een tikkeltje anders. Misschien is het ook vooral placebo hoor :)
Nee ik ervaar dat ook hoor, maar vind het des al niet te min wel vreemd.

Daar is nog wel wat te halen voor Microsoft.

Ik vond dit altijd een tof idee:
Afbeeldingslocatie: https://s3-storage.textopus.nl/wp-content/uploads/2014/01/15122655/gamevice-controller.jpg
Maakt echt een Switch (al was dit er eerder) van je Smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Prijs wordt sowieso interessant als Lockhart bestaat in de vorm zoals gesuggereerd. XSX kan daardoor niet te laag gaan zitten. Als PS5 € 499,- wordt en X ook, kan Lockhart niet € 399,- worden. Dan zou je eerder aan € 299,- denken. Anders schiet je jezelf met 1 van de 2 consoles denk ik in de voet. En als Sony nog lijper gaat doen dan hoe ze nu de reveal hebben aangepakt en op € 399,- gaat zitten, wat gaat MS dan doen? Lockhart in z'n geheel cancellen of nog lager prijzen?

Wat is de BOM van X eigenlijk? Is dat bekend? Zie $500 staan als ik Google. Daar kunnen ze wel 100 op slikken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:47:
[...]

Nee ik ervaar dat ook hoor, maar vind het des al niet te min wel vreemd.

Daar is nog wel wat te halen voor Microsoft.

Ik vond dit altijd een tof idee:
[Afbeelding]
Maakt echt een Switch (al was dit er eerder) van je Smartphone
Dat ziet er mooi uit :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DirectX 12 Ultimate komt ook naar Series X
Sterk staaltje programeerwerk om nog meer frames en eyecandy uit het toch al gruwelijke monster te pompen 💪🏻

https://nl.hardware.info/...-naar-pc-en-xbox-series-x

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

justifire schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:35:
DirectX 12 Ultimate komt ook naar Series X
Sterk staaltje programeerwerk om nog meer frames en eyecandy uit het toch al gruwelijke monster te pompen 💪🏻

https://nl.hardware.info/...-naar-pc-en-xbox-series-x
Lees net wat berichten van een van de graphics architecten van Microsoft/Xbox. Dat is best technisch maar wel interessant. Begrijp niet alles ervan, maar het is het lezen waard. Voor wie nog denkt dat Microsoft met de XSX alles puur voor de power doet, die heeft het fout. Ze investeren erg veel tijd in ontwikkeling en customisatie.

Deze architect dus.
https://twitter.com/JamesStanard

[ Voor 13% gewijzigd door MRE-Inc op 20-03-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 00:10
Is al bekend of de nieuwe Xbox ook de WMR headsets (en dus VR) gaat ondersteunen?

Lijkt mij een logische stap en dat zou het voor mij een interessante console maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een handheld voor Lockhart lijkt me nog steeds niet aannemelijk. We gaan nu de fase in waarop game-streaming toegepast gaat worden, enerzijds vanaf de cloud, anderzijds vanaf je console. Waarom zouden ze dan in hemelsnaam nog met een handheld komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Martinspire schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:36:
Een handheld voor Lockhart lijkt me nog steeds niet aannemelijk. We gaan nu de fase in waarop game-streaming toegepast gaat worden, enerzijds vanaf de cloud, anderzijds vanaf je console. Waarom zouden ze dan in hemelsnaam nog met een handheld komen?
Omdat je ergens heen moet streamen. Naar een dedicated apparaat gaat dat stukken beter dan naar je telefoon met zijn ienieminiescherm en talloze andere activiteiten en niet goed vastzittende controller. Plus de handheld doet het ook zonder wifi (mijn droomversie dan hé. Die slaat een X aantal games op, op zijn zeer goede SSD (met super goede pass through), die je onderweg speelt, de rest stream je vanaf je eigen console.)

Ik geloof overigens niet dat ze het gaan doen hoor. Maar een Xbox Gameboy lijkt me wel echt dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:08:
Is al bekend of de nieuwe Xbox ook de WMR headsets (en dus VR) gaat ondersteunen?

Lijkt mij een logische stap en dat zou het voor mij een interessante console maken.
https://www.techradar.com...t-now-claims-phil-spencer
Helaas, voorlopig lijkt het er dus op dat er niks met VR gedaan wordt op het Xbox platform.
Als ze het wel gaan doen zou ik eigenlijk niet verwachten dat ze specifiek wmr headsets gaan ondersteunen, doet iemand überhaupt nog veel met wmr? Ik verwacht als ze werkelijk de stap naar VR maken dat ze zelf een set maken, wellicht in samenwerking met een bestaande VR fabrikant, maar niet gewoon sluit maar aan welke headset je wil en het komt goed.
Dat dan los van dat ik het liefst ook gewoon mijn eigen headset in zou prikken natuurlijk, in mijn geval dan een Quest. Lijkt me geweldig als je straks die gewoon via USB c in zou kunnen prikken en gaan. Maar zie het niet snel gebeuren.
Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:52:
[...]

Omdat je ergens heen moet streamen. Naar een dedicated apparaat gaat dat stukken beter dan naar je telefoon met zijn ienieminiescherm en talloze andere activiteiten en niet goed vastzittende controller. Plus de handheld doet het ook zonder wifi (mijn droomversie dan hé. Die slaat een X aantal games op, op zijn zeer goede SSD (met super goede pass through), die je onderweg speelt, de rest stream je vanaf je eigen console.)

Ik geloof overigens niet dat ze het gaan doen hoor. Maar een Xbox Gameboy lijkt me wel echt dikke prima.
Jouw droomversie lijkt me technisch niet haalbaar voorlopig. Althans, als je bedoelt dat het ding gewoon series x games lokaal moet kunnen draaien. Zoveel power in een kleine handheld stoppen is voorlopig denk ik onmogelijk. En als het wel zou lukken heb je ongeveer 10 minuten accuduur of zo. Vergeet niet dat de switch niet echt ver voorbij de kracht van de vorige generatie komt. Nee, niet Xbox one en PS4, daarvoor!

Ze zouden natuurlijk prima een mobiel device kunnen ontwerpen in de trant van de Switch of Vita die games kan draaien die specifiek voor dat ding geschreven zijn, maar dat zie ik ook niet echt snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 07:25
Ik hoop zelf ook dat je headsets draadloos aan kan sluiten op de XSX, dat het nu via je controller of een dongle op je console moet gaan vind ik omslachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 00:10
Finraziel schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:29:
[...]

https://www.techradar.com...t-now-claims-phil-spencer
Helaas, voorlopig lijkt het er dus op dat er niks met VR gedaan wordt op het Xbox platform.
Als ze het wel gaan doen zou ik eigenlijk niet verwachten dat ze specifiek wmr headsets gaan ondersteunen, doet iemand überhaupt nog veel met wmr? Ik verwacht als ze werkelijk de stap naar VR maken dat ze zelf een set maken, wellicht in samenwerking met een bestaande VR fabrikant, maar niet gewoon sluit maar aan welke headset je wil en het komt goed.
Dat dan los van dat ik het liefst ook gewoon mijn eigen headset in zou prikken natuurlijk, in mijn geval dan een Quest. Lijkt me geweldig als je straks die gewoon via USB c in zou kunnen prikken en gaan. Maar zie het niet snel gebeuren.
Dat vind ik echt een gemiste kans en snap ik echt niet, des te meer omdat Microsoft met WMR hier al een platform voor heeft. Waarom zouden ze dit niet doortrekken naar Xbox en daar dezelfde WMR brillen gaan ondersteunen?

Enige reden zou volgens mij zijn dat ze inderdaad zelf een bril willen maken waar ze meer geld mee verdienen, maar dat zijn ze ten eerste (voorlopig) niet van plan en dan zit je er weer aan vast dat je jaren moet wachten tot er een opvolger komt en dat remt gigantisch de groei en ontwikkeling van de VR markt.

De potentiële afzetmarkt van VR is nog steeds gigantisch, maar het is nu bijna onmogelijk om als normale consument een goede VR ervaring te krijgen. PSVR was een leuke instap, maar inmiddels alweer bijna 4 jaar op de markt en behoorlijk gedateerd.

Een Samsung Odyssey+ is wat dat betreft een enorme upgrade en met 300 euro nog heel betaalbaar ook. Maar je hebt een gigantische laptop of pc nodig om daar goed VR mee te kunnen draaien en dat heeft 99% van de consumenten niet. Maak die compatible met Xbox Series X en je breekt de VR markt compleet open. Zeker nu er exclusieve titels als Half-Life uitgebracht worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
VR blijft een niche. Prima als ze die later uitbrengen, maar heb liever dat ze nu de focus gewoon houden op een normale console en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.GoO schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:18:
[...]

Dat vind ik echt een gemiste kans en snap ik echt niet, des te meer omdat Microsoft met WMR hier al een platform voor heeft. Waarom zouden ze dit niet doortrekken naar Xbox en daar dezelfde WMR brillen gaan ondersteunen?

Enige reden zou volgens mij zijn dat ze inderdaad zelf een bril willen maken waar ze meer geld mee verdienen, maar dat zijn ze ten eerste (voorlopig) niet van plan en dan zit je er weer aan vast dat je jaren moet wachten tot er een opvolger komt en dat remt gigantisch de groei en ontwikkeling van de VR markt.

De potentiële afzetmarkt van VR is nog steeds gigantisch, maar het is nu bijna onmogelijk om als normale consument een goede VR ervaring te krijgen. PSVR was een leuke instap, maar inmiddels alweer bijna 4 jaar op de markt en behoorlijk gedateerd.

Een Samsung Odyssey+ is wat dat betreft een enorme upgrade en met 300 euro nog heel betaalbaar ook. Maar je hebt een gigantische laptop of pc nodig om daar goed VR mee te kunnen draaien en dat heeft 99% van de consumenten niet. Maak die compatible met Xbox Series X en je breekt de VR markt compleet open. Zeker nu er exclusieve titels als Half-Life uitgebracht worden.
Volgens mij is de kwaliteit van WMR headsets, en vooral van de bijbehorende controllers, te wisselend. Als Microsoft een VR bril voor hun console uit wil brengen dan willen ze een vaste kwaliteitsstandaard bieden. Ik denk dat het daar meer om gaat dan zelf winst uit hardware te halen (wat maar zeer de vraag is, geld halen ze eerder uit software en diensten).

Overigens is de Quest een prima manier om VR te krijgen en als je wel een goede PC hebt kun je hem daar tegenwoordig ook op aansluiten. Maar goed, dat is hier off topic.

Daarnaast inderdaad ook goed dat ze zich eerst compleet focussen op de console zelf en de games en diensten er bij zo goed mogelijk te maken. VR is cool, maar je wint er de oorlog nog niet mee zeg maar. Als ze een deel van hun resources aan VR besteden en daardoor elders in moeten leveren denk ik dat ze daar netto waarschijnlijk eerder op achteruit zouden gaan. Het belangrijkste is dat de core console ervaring echt staat als een huis en ze daar hun eer mee kunnen herstellen (en hun marktaandeel). En daar zijn ze volgens mij heel goed mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Blaauw87 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:21:
Ik hoop zelf ook dat je headsets draadloos aan kan sluiten op de XSX, dat het nu via je controller of een dongle op je console moet gaan vind ik omslachtig.
Ja ik ook, en dan ook de microfoon ondersteunen.
Ik heb een NC700 en daarmee gamen is best wel fijn, echter als ik met mensen samen speel gaat dat niet omdat ik dan niet kan spreken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Donstil @Blaauw87 jullie zijn bekend met het Xbox Wireless Protocol? Die wordt / is al in diverse headsets aanwezig. Gedraagt zich daardoor als een controller en spraak en geluid gaan compleet draadloos.

Komt dus geen dongle of kabel naar controller aan te pas.

https://news.xbox.com/en-...wireless-gaming-headsets/

Afbeeldingslocatie: https://news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/sites/2/XboxWirelessHERO.jpg?resize=940%2C529

Nou Donstil, nog meer voordelen om naar kamp groen over te stappen. Die 13.3TF PS5 komt er toch niet dit jaar. O-)

[ Voor 37% gewijzigd door MRE-Inc op 21-03-2020 11:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXvv-4SN_QV2DDWI9D8RtWH-VyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kpWGTJ4Ew9THtTIB2Ox11ol3.jpg?f=fotoalbum_large
Word echt een nieuw tijdperk qua technieken in consoles ! Word echt top! Verheug me op de eerste serieuze next gen games die van alle technieken gebruik maken !

Edit: Microsoft hun decompressie is dus echt heel erg krachtig. Van 2.4gb naar over 6gb is gewoon meer dan 250%! Dat is echt heel knap!

[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 21-03-2020 13:11 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 07:25
MRE-Inc schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:52:
@Donstil @Blaauw87 jullie zijn bekend met het Xbox Wireless Protocol? Die wordt / is al in diverse headsets aanwezig. Gedraagt zich daardoor als een controller en spraak en geluid gaan compleet draadloos.

Komt dus geen dongle of kabel naar controller aan te pas.

https://news.xbox.com/en-...wireless-gaming-headsets/

[Afbeelding]

Nou Donstil, nog meer voordelen om naar kamp groen over te stappen. Die 13.3TF PS5 komt er toch niet dit jaar. O-)
Hm nee, was mij nog onbekend. Deze week heb ik een Arctis 3 aangeschaft, de volledig draadloze met dongel vind ik nog iets te prijzig. Mooi dat dit Protocol er is, al voelt het nog omslachtig. Elke telefoon kan je met een draadloze koptelefoon koppelen via Bluetooth, was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit ook op deze manier mogelijk was op de Xbox. Mag van mij ook wel standaard worden op de nieuwe generatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:21:
VR blijft een niche. Prima als ze die later uitbrengen, maar heb liever dat ze nu de focus gewoon houden op een normale console en games.
Gewoon support uitbrengen voor Oculus Quest of zo en verder geen tijd aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:07:
[Afbeelding]
Word echt een nieuw tijdperk qua technieken in consoles ! Word echt top! Verheug me op de eerste serieuze next gen games die van alle technieken gebruik maken !

Edit: Microsoft hun decompressie is dus echt heel erg krachtig. Van 2.4gb naar over 6gb is gewoon meer dan 250%! Dat is echt heel knap!
Ja, dat soort zaken, en dat ontwikkelaars er op kunnen rekenen dat het aanwezig is, doet mij denken dat deze console de PC op bepaalde vlakken nog wel eens het nakijken kan geven.
Is natuurlijk een gevaarlijke uitspraak, want je kunt het op de PC tot op zekere hoogte zo gek maken als je wil, maar zo heel erg veel headroom is er op dit moment in ieder geval niet om de boel te brute-forcen. Als alles dan op de console veel beter geoptimaliseerd wordt omdat devs precies weten waar ze mee werken...

Grote smurruuufff... is het nog ver (tot de launch)? :+

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.