Ah okay. Ik heb FlightSim niet zo heel erg gevolgd.
Team blauw gaat morgen om 17:00 meer bekend maken omtrent de PS5.
Xbox Live: Miesjh NL
Leuk voor ze. Werd tijd. Alleen wel apart want the Last of Us moet nog uitkomen...
Mogen ze maar vele TFjes hebben
Morgen en overmorgen heeft MS ook presentaties:
https://developer.microsoft.com/nl-nl/games/events/gdc-2020
[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-03-2020 14:26 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Het maakt me niet zoveel uit die TFjes. 11, 11,5 als in 11 of 12,3 als in 13 of 25 bij elkaar gelogen TFjes, ik koop dat ding toch wel. Belangrijker vind ik de prijs en daarover wordt sinds gisteren nog vrij weinig over gespeculeerd.uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:23:
Leuk voor ze. Werd tijd. Alleen wel apart want the Last of Us moet nog uitkomen...![]()
Ben benieuwd welke strategie Microsoft voor ogen heeft. Gaan ze gewoon hun eigen koers varen en plakken ze er een prijskaartje aan die je mag verwachten met de prijzen anno nu en in Q4 van de huidige hardware, dus (ruim) boven de 599 euro of gaan ze verlies nemen en en zich focussen op gaming as a service inclusief verkoop van accessoires zoals de expansion ssd en dat soort dingen. En dan Lockhart bv flink goedkoper aanbieden ten koste van specs. Al is er over Lockhart nog helemaal niks bekend gemaakt. Dat zijn nog puur geruchten.
Een andere strategie is om wat aandeel van Sony af te snoepen. Dat kan alleen als je lager gaat zitten in prijs en gelijkwaardige specs hebt. Die specs zullen onderaan de streep wel ongeveer gelijk zijn, schat ik in. X op bepaalde vlakken wat beter, PS5 op andere hardware vlakken wat beter. De standaard kopers, niet wij hier dus, die kijken wel op een euro of 50-100. BC is natuurlijk een bullshit verhaal omdat het gros toch COD en FIFA speelt. Games met een max levensduur van 1 jaar en als iedereen over is, dan speelt niemand die oude versies nog.
Zelf hoop ik nog steeds op een 499. Lager is onrealistisch gezien de specs lijkt mij. Als is 499 ook onrealistisch maar we weten niet wat de huidige config kost om de produceren. Dus kom maar met de verkoop strategieen...
XBL: MRE Inc
Je wilt omzet halen, zo veel mogelijk. Dus een lagere prijs die je enkel als je zeker bent dat het een verschil maakt. De early-adopters zijn bereid om meer te betalen, dus in eerste instantie zorg je dat die groep bediend kan worden. Zodra je voorraad het toe laat breng je iets extra's voor dezelfde prijs. Gratis game, accessoire of wat dan ook. Dit om de tweede groep te activeren en in ieder geval de prijs niet te moeten verlagen.
Daarna zou je de goedkopere variant kunnen introduceren. Dan heb je mensen die echt puur op de prijs gaan zitten. Zodra die groep zijn ding gedaan heeft kun je een eerste korting geven op je duurste product. Vaak gekoppeld aan een Black Friday of Kerstperiode. Dit omdat men heel eenvoudig te activeren is tot aankoop.
Daarna kun je geleidelijk aan de prijzen laten zakken en met dikke games+console bundels komen om de verkoop te blijven stimuleren.
Halverwege de cyclus een refresh van de hardware, mogelijk alleen form-factor. Zo heb je weer omzet uit mensen die perse de laatste nieuwe willen hebben.
Zoiets?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat is nu 40 games, maar straks dus misschien 20 of minder. Ik zie ze wel naar 200gb gaan in een jaar of 2. Verder download ik aardig wat met GamePass en sales dat ik lang niet altijd meteen speel. Maar bij kopen gaat ie ook meteen downloaden (zodat ik het ook niet vergeet).Finraziel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:03:
[...]
Met zo'n 1 TB kaartje er in is dat dus al 40 games van gemiddeld 50 GB. Jij had het over een 10 TB kaartje... 220 games?!
En ik denk dat ik niet de enige ben die het grootste deel van zijn gamelibrary gewoon beschikbaar wil hebben. Met dit soort kleine opslagextensions krijg ik flashbacks naar CDROM en DVD's.
Er zullen altijd 'prime' games zijn van gigantische omvang (Forza met 100GB, Gears 5 dacht 130? GTA etc), maar er zullen ook nog genoeg games zijn die alle toeters en bellen kunnen draaien, maar simpelweg geen grote texturedatabase nodig hebben, die gaan nog steeds prima met 40-50GB maximaal (zoals fifa sinds 4k mode nu 3 jaar ~45GB is).Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:13:
[...]
Dat is nu 40 games, maar straks dus misschien 20 of minder. Ik zie ze wel naar 200gb gaan in een jaar of 2. Verder download ik aardig wat met GamePass en sales dat ik lang niet altijd meteen speel. Maar bij kopen gaat ie ook meteen downloaden (zodat ik het ook niet vergeet).
En ik denk dat ik niet de enige ben die het grootste deel van zijn gamelibrary gewoon beschikbaar wil hebben. Met dit soort kleine opslagextensions krijg ik flashbacks naar CDROM en DVD's.
Ik heb zelf nu 1,7TB aan USB opslag op mijn X (niets intern) waar gemiddeld nog altijd 400GB over, als ik iets kritischer zou zijn voor de games die ik wel/niet speel, kan ik daar makkelijk nog 400GB extra vrijmaken.
Goed, ik heb dan ook weinig moeite s'avonds 3-4 games in de queue te gooien om die in standby snachts allemaal weer te downloaden
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mja maar nogmaals: een next-gen console moet voor mij een upgrade zijn. Me bemoeien met welke games geïnstalleerd zijn, is voor mij een stap terug. gemak > opslag managementSinergyX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Er zullen altijd 'prime' games zijn van gigantische omvang (Forza met 100GB, Gears 5 dacht 130? GTA etc), maar er zullen ook nog genoeg games zijn die alle toeters en bellen kunnen draaien, maar simpelweg geen grote texturedatabase nodig hebben, die gaan nog steeds prima met 40-50GB maximaal (zoals fifa sinds 4k mode nu 3 jaar ~45GB is).
Ik heb zelf nu 1,7TB aan USB opslag op mijn X (niets intern) waar gemiddeld nog altijd 400GB over, als ik iets kritischer zou zijn voor de games die ik wel/niet speel, kan ik daar makkelijk nog 400GB extra vrijmaken.
Goed, ik heb dan ook weinig moeite s'avonds 3-4 games in de queue te gooien om die in standby snachts allemaal weer te downloaden
De tijd die je kwijt bent met het laden van games op een traditionele HD/SSD kun je dadelijk prima inzetten om die games te downloaden die je wilt spelen
1TB intern en direct optie tot 1TB 'tweede intern' is imho toch al aardige upgrade, plus dat je ook gewoon nog alle non-Series X prima van USB kan laten draaien, of dat dit later ook een optie wordt voor nieuwere games maar zonder de hele save-state principe.Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:30:
[...]
Mja maar nogmaals: een next-gen console moet voor mij een upgrade zijn. Me bemoeien met welke games geïnstalleerd zijn, is voor mij een stap terug. gemak > opslag management
Al vind ik heel de save-state en laadtijden een gimmick op z'n best, net zoals resume al was op de XBO, leuk voor wat single player zut, maar alle andere games kreeg je een disconnect en had je enkel winst uit het kunnen skippen van de verplichte opstart logo's en 'warning' berichten, zoals in Div2 je dus al 20 sec kwijt ben puur aan non-skippable bullcrap, het zal een developers keuze blijven of ze instant-start hebben of verplicht een berg intro's laten zien.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Voor wat ik lees gaat het puur om non XSX games die je op normale externe schijven kunt zetten. Ik zie nergens dat je normale XSX games ook daarop kunt zetten (al dan niet tijdelijk). Verder is 2TB voor mij geen upgrade...SinergyX schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:44:
[...]
1TB intern en direct optie tot 1TB 'tweede intern' is imho toch al aardige upgrade, plus dat je ook gewoon nog alle non-Series X prima van USB kan laten draaien, of dat dit later ook een optie wordt voor nieuwere games maar zonder de hele save-state principe.
Maar je kan toch gewoon je bestaande schijf in de nieuwe xbox prikken en daar je games naar backuppen? Jouw probleem lijkt te zijn dat je geen 20 games tegelijk kan spelen?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Volgens mij had Digital Foundry aangegeven dat USB storage alleen voor "cold storage" gebruikt kan worden incombinatie met XSX games. Geen idee hoe lang het vervolgens duurt voordat je, let's say, een 100GB XSX game vanuit cold storage kan spelen.Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Voor wat ik lees gaat het puur om non XSX games die je op normale externe schijven kunt zetten. Ik zie nergens dat je normale XSX games ook daarop kunt zetten (al dan niet tijdelijk). Verder is 2TB voor mij geen upgrade...
Verder ben ik het met je eens dat 2TB (1TB intern + 1TB expansion) een stap achteruit is. Ik heb twee XB1X consoles staan waarvan eentje puur met 1TB en de andere met in totaal 9TB storage. Op de 1TB console zit ik constant te worstelen met de geïnstalleerde games en de beschikbare storage

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 17-03-2020 15:55 ]
[Twitter: https://twitter.com/JezCorden/status/1239849995198750721]
De rechter One X is volgens mij de Battlefield V Gold Rush edition welke mijn oudste zoon ook heeft. Ziet er zo supermooi uit !!!
De rechter One X is volgens mij de Battlefield V Gold Rush edition welke mijn oudste zoon ook heeft. Ziet er zo supermooi uit !!!
ik maakte er op uit dat interne ssd en die externe 1tb cf ssd disk ivm het snelle laden voor series x games specifiek was en dat je de "backwards" compatible games gewoon via je je bestaande externe usb harddisks kan afspelen.Caayn schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:52:
[...]
Volgens mij had Digital Foundry aangegeven dat USB storage alleen voor "cold storage" gebruikt kan worden incombinatie met XSX games. Geen idee hoe het lang het vervolgens duurt voordat je, let's say, een 100GB XSX game vanuit cold storage kan spelen.
Verder ben ik het met je eens dat 2TB een stap achteruit is. Ik heb twee XB1X consoles staan waarvan eentje puur met 1TB en de andere met in totaal 9TB storage. Op de 1TB console zit ik constant te worstelen met de geïnstalleerde games en de beschikbare storage
Voordeel is dat die snelle disks dan wellicht ook niet snel onnodig volstaan (en ik denk dat de prijs van die externe 1tb serieus duur is (zelfde prijs als de console?, google maar op cf storage)
Tja ik denk dat niemand hier nee zou zeggen tegen meer snelle storage voor dezelfde prijs... maar dat gaat natuurlijk niet.Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:30:
[...]
Mja maar nogmaals: een next-gen console moet voor mij een upgrade zijn. Me bemoeien met welke games geïnstalleerd zijn, is voor mij een stap terug. gemak > opslag management
Dus, wat had jij dan gewild? Een dikke 10 TB harde schijf er in maar dezelfde trage shit van de huidige generatie? Nu moet je dan misschien af en toe een paar minuten inlassen om een game van je externe schijf over te zetten naar je interne SSD. Die tijd kun je nu besteden om even naar de wc te gaan en wat te drinken te pakken. Met een trage HDD was je die tijd nog steeds kwijt geweest, maar dan verspreid over je game sessie in laadtijden (al hangt het natuurlijk af van de game). Als je niet continu van game switcht kost je dat uiteindelijk zelfs meer tijd (los van dat wachten tijdens het gamen natuurlijk vervelender is). En dat dan nog los van de verdere voordelen die de SSD biedt, zoals veel sneller textures in kunnen laden waardoor werelden om te beginnen gedetailleerder kunnen zijn en je je er sneller doorheen kunt bewegen (bijvoorbeeld).
Ieder zijn mening hoor, maar ik vind het echt een beetje gezeur om een miniem punt waar de enige oplossing zou zijn om zo ongeveer de helft van de fantastische nieuwe mogelijkheden die deze generatie biedt het raam uit te gooien.
Economy of scale gaat daar hopelijk nog wel wat aan doen. Er is in principe niet veel reden waarom zo'n ding veel duurder moet zijn dan een 1 TB NVME schijf die je voor 100-150 euro kan krijgen.quorumz schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:57:
[...]
ik maakte er op uit dat interne ssd en die externe 1tb cf ssd disk ivm het snelle laden voor series x games specifiek was en dat je de "backwards" compatible games gewoon via je je bestaande externe usb harddisks kan afspelen.
Voordeel is dat die snelle disks dan wellicht ook niet snel onnodig volstaan (en ik denk dat de prijs van die externe 1tb serieus duur is (zelfde prijs als de console?, google maar op cf storage)
[ Voor 19% gewijzigd door Finraziel op 17-03-2020 16:12 ]
Gamertag: FinrazielNL
Ik begrijp dat een console niet met meer opslag geleverd gaat worden, maar ik ben nogal tegen custom hardware, zeker mbt opslag. Er zit een USB-3.1 poort op, volgens mij moet dat voor 90% van de games ruim voldoende zijn om storage op aan te sluiten. M2 SSD's zijn gebruikelijk en momenteel de standaard. Daarvoor had je de 2,5"SSD's en heb je ook grote HDD's. Waarom is er niet gebruik gemaakt van de bestaande hardware om aan te sluiten? Waarom moet dat weer iets zijn wat fixed afmetingen heeft en een proprietary connector? Dingen die ze geheid weer met dikke marges gaan verkopen.Finraziel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:11:
[...]
Tja ik denk dat niemand hier nee zou zeggen tegen meer snelle storage voor dezelfde prijs... maar dat gaat natuurlijk niet.
Dus, wat had jij dan gewild? Een dikke 10 TB harde schijf er in maar dezelfde trage shit van de huidige generatie? Nu moet je dan misschien af en toe een paar minuten inlassen om een game van je externe schijf over te zetten naar je interne SSD. Die tijd kun je nu besteden om even naar de wc te gaan en wat te drinken te pakken. Met een trage HDD was je die tijd nog steeds kwijt geweest, maar dan verspreid over je game sessie in laadtijden (al hangt het natuurlijk af van de game). Als je niet continu van game switcht kost je dat uiteindelijk zelfs meer tijd (los van dat wachten tijdens het gamen natuurlijk vervelender is). En dat dan nog los van de verdere voordelen die de SSD biedt, zoals veel sneller textures in kunnen laden waardoor werelden om te beginnen gedetailleerder kunnen zijn en je je er sneller doorheen kunt bewegen (bijvoorbeeld).
Ieder zijn mening hoor, maar ik vind het echt een beetje gezeur om een miniem punt waar de enige oplossing zou zijn om zo ongeveer de helft van de fantastische nieuwe mogelijkheden die deze generatie biedt het raam uit te gooien.
En met games die 100GB worden, wil ik inderdaad op den duur een 10TB schijf of opslagmiddel. Maar niet als dat weer vele honderden euro's moet gaan kosten. Dan is de kans dat ik naar de buren ga kijken een stuk groter.
Ik weet niet hoe het met jouw hardware zit, maar mijn games doen er echt wel langer over om heen en weer te kopieren. Een game van 50GB is wel degelijk 6+ minuten bezig. Ik zit wel es lang op de WC, maar zo lang ook niet.
Nogmaals: als het allemaal zo moet, dan kan ik wel gewoon een PC aanschaffen. Ik neem een console voor gebruiksgemak en dat zijn deze dingen niet. Leuk dat jullie 2 games spelen en er 5 opgeslagen willen hebben, maar ik niet. Verdere features zijn aardig, maar ik vind dit gewoon een nadeel en dat mag ik hier best melden, me dunkt.
Hoe zie jij precies een mobiele M2 SSD op een directe pcie slot? De enige casing voor M2's zijn de USB3.1 versies (sata based), die via usb-c/A verbonden zijn, dat is werkelijk niets anders dan de huidige USB-A aansluitingen omdat daar de limiterende factor aan snelheid zit.Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:27:
[...]
Ik begrijp dat een console niet met meer opslag geleverd gaat worden, maar ik ben nogal tegen custom hardware, zeker mbt opslag. Er zit een USB-3.1 poort op, volgens mij moet dat voor 90% van de games ruim voldoende zijn om storage op aan te sluiten. M2 SSD's zijn gebruikelijk en momenteel de standaard. Daarvoor had je de 2,5"SSD's en heb je ook grote HDD's. Waarom is er niet gebruik gemaakt van de bestaande hardware om aan te sluiten? Waarom moet dat weer iets zijn wat fixed afmetingen heeft en een proprietary connector? Dingen die ze geheid weer met dikke marges gaan verkopen.
M2 heeft eerste probleem dat het zowel sata als pci-e is, usb is 1 grote clusterfuck geworden van standaarden (je moet een expliciete gen2x2 hebben, geen gen1/gen2), sata was al een no go, ergens is er nog geen universele hardware om altijd een pcie nvme 'slot' te hebben. Kan prima dat er later nog een 'open' behuizing komt waar een normale pcie m2 in kan worden geschroefd, of dat andere fabrikanten ook hun ding gaan maken, tijd zal het vertellen.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 17-03-2020 16:47 ]
Excuus, vandaag en morgen.uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:23:
Leuk voor ze. Werd tijd. Alleen wel apart want the Last of Us moet nog uitkomen...![]()
Wat betreft dat waarom, ik denk dat ik daar wel een redelijk idee van heb... Microsoft wil een bepaalde prestatie kunnen garanderen zodat games daarvoor ontwikkeld kunnen worden. In die eerste video die hier gedeeld werd had die gast het ook meermaals er over dat Microsoft heel erg vast hield aan het idee dat een console heel consistent moet zijn. Deze SSD kon even uit mijn hoofd 2,4 GB/s bieden, maar dan ook onder alle omstandigheden. Als je toe gaat staan dat mensen willekeurige SSD's via USB aan kunnen sluiten dan heb je zeer grote kans dat die prestatie niet gehaald wordt. En dan krijg je problemen in de games... en dan is het natuurlijk weer Microsoft's schuld. Sata SSD's halen ook minder dan een kwart van die doorvoersnelheid, dus ook geen optie. Trouwens is via USB ook niet het hoogst haalbare 10 Gbps? Dat is dus ook maar de helft van wat de interne SSD zou bieden volgens wat ze nu bekend gemaakt hebben.Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:27:
[...]
Ik begrijp dat een console niet met meer opslag geleverd gaat worden, maar ik ben nogal tegen custom hardware, zeker mbt opslag. Er zit een USB-3.1 poort op, volgens mij moet dat voor 90% van de games ruim voldoende zijn om storage op aan te sluiten. M2 SSD's zijn gebruikelijk en momenteel de standaard. Daarvoor had je de 2,5"SSD's en heb je ook grote HDD's. Waarom is er niet gebruik gemaakt van de bestaande hardware om aan te sluiten? Waarom moet dat weer iets zijn wat fixed afmetingen heeft en een proprietary connector? Dingen die ze geheid weer met dikke marges gaan verkopen.
En met games die 100GB worden, wil ik inderdaad op den duur een 10TB schijf of opslagmiddel. Maar niet als dat weer vele honderden euro's moet gaan kosten. Dan is de kans dat ik naar de buren ga kijken een stuk groter.
Ik weet niet hoe het met jouw hardware zit, maar mijn games doen er echt wel langer over om heen en weer te kopieren. Een game van 50GB is wel degelijk 6+ minuten bezig. Ik zit wel es lang op de WC, maar zo lang ook niet.
Nogmaals: als het allemaal zo moet, dan kan ik wel gewoon een PC aanschaffen. Ik neem een console voor gebruiksgemak en dat zijn deze dingen niet. Leuk dat jullie 2 games spelen en er 5 opgeslagen willen hebben, maar ik niet. Verdere features zijn aardig, maar ik vind dit gewoon een nadeel en dat mag ik hier best melden, me dunkt.
Dit is dus gewoon de enige manier om uitbreidbare storage te bieden terwijl ze ook nog steeds de prestaties kunnen blijven garanderen.
En 6 minuten voor een 50 GB game is gewoon snel, ik was inderdaad aan het denken dat je voor een niet al te grote gemiddelde game zo'n 5-10 minuten kwijt bent. Ik zou dan ook even naar de wc én wat drinken pakken, waarbij ik hoop dat je tussendoor ook je handen wast
En ja, sommige hele grote games zul je dan misschien 20 minuten moeten wachten... En als jij echt zo vaak heen en weer springt tussen games dan is dat blijkbaar vervelend voor jou. Maar ik denk dat je echt in een héle kleine minderheid daarmee zit. Verreweg de meeste mensen hebben niet eens genoeg games om die 1 TB vol te krijgen, laat staan dat ze meer dan 2 TB aan games op elk moment willen kunnen starten zonder enige vertraging.
edit: En ik verwacht dat het bij Sony niet anders zal zijn. Zij hebben juist eerder al aangegeven wat voor mogelijkheden die SSD allemaal zou bieden. Die gaan echt niet jou de games vervolgens op trage storage laten draaien want die krijgen dan precies dezelfde problemen.
[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 17-03-2020 17:06 ]
Nieuwe video van Digital Foundry over Ray Tracing op de Series X.
uit het andere topic gejat, maar hier meer op zijn plaats 
Wie beweert dat? want ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen. Dat zou toch echt heel ver onder de kostprijs gaan zou ik denken.poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:34:
[...]
Terwijl er heel veel nu op interenet gespeculeerd wordt dat de XBX 499,- gaat kosten..
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Huh wut.. wat doe ik hier?ArthurMorgan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:38:
uit het andere topic gejat, maar hier meer op zijn plaats
[...]
Wie beweert dat? want ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen. Dat zou toch echt heel ver onder de kostprijs gaan zou ik denken.
Ja dat was in video's over de XBX en posts op reddit, enzo. Geen idee of ze aan het trollen waren of dat er echt een kern van waarheid in zit hoor.
Zoals ik al zei in t PS topic, misschien klopt het en gaat MS dik in de aanval en pakken ze het verlies, tbv. pouplariteit en veel meer sales
Het zou me verbazen, maar maakt de keuze wel makkelijker... komen ze er zeker allebei
(aangenomen dat sony de prijzen ook bizar laag houdt natuurlijk
)
Hier bijvoorbeeld.. een analyse van zijn eerste reveal video gisterenArthurMorgan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:47:
Het zou me verbazen, maar maakt de keuze wel makkelijker... komen ze er zeker allebei(aangenomen dat sony de prijzen ook bizar laag houdt natuurlijk
)
Probleem met het uitkomen van de XSX is wel dat ik eerst een 4K televisie 'moet' halen. En dan natuurlijk ook OLED en HDR en 65 inch en... etc. Dus of het nu 600 of 700 euro wordt, ik moet er nog een kleine 2K bij op tellen
LG C9 toevalligWom schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:30:
Probleem met het uitkomen van de XSX is wel dat ik eerst een 4K televisie 'moet' halen. En dan natuurlijk ook OLED en HDR en 65 inch en... etc. Dus of het nu 600 of 700 euro wordt, ik moet er nog een kleine 2K bij op tellen
Ѫа$тёя чѳця аят
Grappig om te zien dat mensen Minecraft zien en denken... Ooow het is maar Minecraft, dus totaal niet indrukwekkend vanuit technisch oogpunt. Terwijl uit het filmpje het tegenovergestelde blijkt.MRE-Inc schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:38:
Nieuwe video van Digital Foundry over Ray Tracing op de Series X.
[YouTube: Minecraft DXR on Xbox Series X: Next-Gen Ray Tracing Analysis!]
Wachten op LG CX met black friday natuurlijk
Leuke video, maar dat klonk totaal niet alsof ze inside info hadden, gewoon hun gok. En alleen die ene gast die blijkbaar niet cool genoeg is om in beeld te zijn behalve als ie even wat zegt zei 450, de anderen gingen voor 600.poor Leno schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:49:
[...]
Hier bijvoorbeeld.. een analyse van zijn eerste reveal video gisteren
[YouTube: The Truth About Xbox Series X]
En die 450 was puur gebaseerd op dat Microsoft zich vorige keer gebrand heeft aan de 500 euro prijs... Maar dat was ook omdat de PS4 goedkoper, sneller en beter beschikbaar was.
Ik denk dat we daarom gewoon ook deze 'game of corporate chicken' zien. Ik ben benieuwd of Microsoft op prijs ook de eerste zal zijn, het zou me niks verbazen als ze rustig op Sony wachten en dan pas definitief bepalen hoe agressief ze op de prijs gaan zitten.
Edit: en anders hebben we eventueel lockhart nog natuurlijk, kan ook dat die verantwoordelijk wordt voor de super aantrekkelijke prijs en dat de series x echt een dikke premium prijs gaat krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door Finraziel op 17-03-2020 19:48 ]
Even omdat het kan, een gouwe ouwe...Finraziel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:46:
[...]
rustig op Sony wachten en dan pas definitief bepalen hoe agressief ze op de prijs gaan zitten.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Brad Sams met wat ik gisteren al liet zien, een Anaconda op het mobo van de Series X. Sams zegt daarover dat Lockhart dus bestaat en dus eventueel ook in de pijpleiding zit.
Verder zegt hij nog dat de quick resume/save state gebruikt gaat worden icm xCloud. Dus dat je seamless kunt schakelen tussen console en verder kunt gaan exact waar je gebleven was.
Gezien er morgen een Gamestack presentatie is over de Series X + xCloud, lijkt het me best wel voor de hand liggend dat zoiets er aan zit te komen. Prima feature.
Oh ja ook nog iets over de de bijelkaar gelogen 25TFjes
Verder zegt hij nog dat de quick resume/save state gebruikt gaat worden icm xCloud. Dus dat je seamless kunt schakelen tussen console en verder kunt gaan exact waar je gebleven was.
Gezien er morgen een Gamestack presentatie is over de Series X + xCloud, lijkt het me best wel voor de hand liggend dat zoiets er aan zit te komen. Prima feature.

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 17-03-2020 20:13 ]
Mensen zijn zo slecht om te begrijpen wat Microsoft hier nu eigenlijk mee bedoelde, alsook die persoon van de video. Het enige wat Microsoft zei is dat ALS je deze vorm van Raytracing op de GPU wilt doen naast de standaard kracht van XSX, je een GPU van 25TF nodig hebt. Doordat ze hier een apart stukje hardware voor hebben is dit niet nodig. That's it. Begrijp niet dat al die mensen verder lopen met "XSX is eigenlijk 25TF"MRE-Inc schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:55:
Tjah, je hebt mensen die gewoon geen nieuws en video's kijken om te weten wat er speeld. Dit is ook wat die DF video al duidelijk maakte.X-Fighter schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:35:
[...]
Mensen zijn zo slecht om te begrijpen wat Microsoft hier nu eigenlijk mee bedoelde, alsook die persoon van de video. Het enige wat Microsoft zei is dat ALS je deze vorm van Raytracing op de GPU wilt doen naast de standaard kracht van XSX, je een GPU van 25TF nodig hebt. Doordat ze hier een apart stukje hardware voor hebben is dit niet nodig. That's it. Begrijp niet dat al die mensen verder lopen met "XSX is eigenlijk 25TF"
Verder gaat het om een bepaald effect wat nu dus op de hardware wordt gedaan, waardoor je ook niet echt die 13TF erbij op kunt tellen. Er zijn zo meer items die naar andere hardware wordt doorgevoerd, maar die flops tel je er ook niet bij.
Ik vind het er wel aardig uit zien, maar heb ook het idee dat ze wel wat overdrijven met de raytracing. Als ik zo de games van afgelopen tijd in mn achterhoofd neem, kun je met andere technieken ook wel wat effect nabootsen. Ze maken er nu een zwart/wit voorbeeld van, maar we zaten al wel een beetje er tussenin.
Ik had bij de Gears video moeite om te zien wat er nou nieuw was.
Het was veel duidelijker voor mij bij de Minecraft video. Maar misschien is het gewoon wachten op de games, en dan heb je de indruk dat het er echt allemaal veel beter uit ziet, en een onderdeel daarvan is de raytracing. Maar ook niet zo sterk dat je moeite hebt met het onderscheid te maken tussen realiteit en een video game...Martinspire schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:43:
[...]
Ik had bij de Gears video moeite om te zien wat er nou nieuw was.
Mja klopt, maar we waren al best ver qua belichting, dat ik het lastig vind om in een normale game het onderscheid te vinden. Dat het in minecraft goed te zien is, is mooi maar geeft wel aan dat je er dus echt naar moet zoeken.X-Fighter schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:45:
[...]
Het was veel duidelijker voor mij bij de Minecraft video. Maar misschien is het gewoon wachten op de games, en dan heb je de indruk dat het er echt allemaal veel beter uit ziet, en een onderdeel daarvan is de raytracing. Maar ook niet zo sterk dat je moeite hebt met het onderscheid te maken tussen realiteit en een video game...
Ik had bij de Gears video wel een before/after willen zien want het was nu wat onduidelijk wat het verschil was...
Ben vooral benieuwd wat men met de extra kracht kan doen. Bij de Xbox 360 was het duidelijk dat je opeens veel meer karakters en grotere werelden op je tv kon toveren. Dat was een grote stap. De stap naar de One was op dat gebied toch kleiner. Ik speel zelfs regelmatig nog games die op de 360 uitkwamen, zonder dat dit enorm stoort.
Maar als je nu een merkbare grote stap kunt maken, dan zou dat wel weer extra mogelijkheden bieden. Zelf wordt ik misselijk van VR, dus daar hoeft men het voor mij niet te doen. Dus ben benieuwd wat er mogelijk wordt. Van enkel hogere resoluties word ik niet enorm blij zeg maar.
Maar als je nu een merkbare grote stap kunt maken, dan zou dat wel weer extra mogelijkheden bieden. Zelf wordt ik misselijk van VR, dus daar hoeft men het voor mij niet te doen. Dus ben benieuwd wat er mogelijk wordt. Van enkel hogere resoluties word ik niet enorm blij zeg maar.
De jump van PS3/360 naar PS4/XB1 was inderdaad niet al te groot, voelde vooral aan als gladstrijken van issues van de voorgaande generatie. Mede waarschijnlijk door de relatief kleine sprong in CPU kracht. De sprong van XB1 naar XSX wordt in ieder geval wel een gigantische sprong qua CPU wat meer mogelijk maakt.Wom schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:10:
Ben vooral benieuwd wat men met de extra kracht kan doen. Bij de Xbox 360 was het duidelijk dat je opeens veel meer karakters en grotere werelden op je tv kon toveren. Dat was een grote stap. De stap naar de One was op dat gebied toch kleiner. Ik speel zelfs regelmatig nog games die op de 360 uitkwamen, zonder dat dit enorm stoort.
Maar ik denk eerlijk gezegd wel dat wij al lang in het "diminishing returns" scenario zitten. Dat betekent uiteraard niet dat games niet beter/mooier worden
Dat denk ik ook. Het is uiteraard zeer tof dat er nu bepaalde bottlenecks aangepakt worden, zoals de CPU. Echter moeten we denk ik nog wel even wachten op games die daar op innovatieve wijze gebruik van maken dat ook daadwerkelijk een bijdrage levert aan de gamebeleving en gameplay. Het is leuk om bijvoorbeeld meer NPC's of auto's in beeld te hebben in GTA is leuk, maar om het bijvoorbeeld te laten bijdragen aan daadwerkelijke gameplay ipv het een gimmick te laten zijn is nog wel van een andere orde.Caayn schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:29:
[...]
De jump van PS3/360 naar PS4/XB1 was inderdaad niet al te groot, voelde vooral aan als gladstrijken van issues van de voorgaande generatie. Mede waarschijnlijk door de relatief kleine sprong in CPU kracht. De sprong van XB1 naar XSX wordt in ieder geval wel een gigantische sprong qua CPU wat meer mogelijk maakt.
Maar ik denk eerlijk gezegd wel dat wij al lang in het "diminishing returns" scenario zitten. Dat betekent uiteraard niet dat games niet beter/mooier worden
VR kan je gewoon trainen. Benieuwd wat daar de sprongen in gaan zijn en of MS ook met een dedicated headset komt voor de Series X.Wom schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:10:
Trainen tegen misselijkheid heb ik wel geprobeerd, maar langer dan 10 min is echt no-go.bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:07:
[...]
VR kan je gewoon trainen. Benieuwd wat daar de sprongen in gaan zijn en of MS ook met een dedicated headset komt voor de Series X.
Tot nu toe heeft Microsoft mbt Xbox afzijdig gehouden van VR. Verwacht daar niet direct verschil in. Al hebben ze natuurlijk wel de Hololens.
Werd niet beter? Of misschien even volhouden. Gewoon bikkelen. Een RE7 is bijvoorbeeld een ervaring die ik nooit snel meer zal vergeten in VR.Wom schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:30:
[...]
Trainen tegen misselijkheid heb ik wel geprobeerd, maar langer dan 10 min is echt no-go.
Tot nu toe heeft Microsoft mbt Xbox afzijdig gehouden van VR. Verwacht daar niet direct verschil in. Al hebben ze natuurlijk wel de Hololens.
Nee, zelfde met attracties waarbij je een soort van 4D beleving hebt. Pandadroom of Villa Volta bijvoorbeeld. Garantie op overgeven als ik daar in ga. Heb ooit ontsteking gehad aan het evenwichtsorgaan (men dacht eerst ziekte van Ménière, maar dat was het niet). Heb toen twee weken op bed gelegen, waarbij elke beweging al voor overgeven zorgde. Sindsdien is alles wat met je evenwichtsorgaan trucjes uithaalt uit den boze.
En dan moet je weten dat een vriend van mij een behoorlijk dikke simulator heeft staan met iRacing etc. Maar 1 rondje Spa en ik ben klaar.
Ik geloof direct dat VR wat kan bijdragen bij bepaalde games. Maar denk (om het ontopic te maken) men bij Xbox eerst al het andere goed wil doen. Er is nog wel een slagje te winnen aan 1st party titels bijvoorbeeld.
En dan moet je weten dat een vriend van mij een behoorlijk dikke simulator heeft staan met iRacing etc. Maar 1 rondje Spa en ik ben klaar.
Ik geloof direct dat VR wat kan bijdragen bij bepaalde games. Maar denk (om het ontopic te maken) men bij Xbox eerst al het andere goed wil doen. Er is nog wel een slagje te winnen aan 1st party titels bijvoorbeeld.
Ik vond met name de overgang naar "HD" enorm. Destijds m'n eerste LCD gekocht en wist niet wat ik zag met Dead Rising. Haarscherp (vond ik toen). En ja, de overgang naar One/PS4 was wat afgevlakt maar ik grijp nog met regelmaat terug naar de 360 en PS3 en dan merk je toch wel dat er veel verschillen zijn.Wom schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:10:
Ben vooral benieuwd wat men met de extra kracht kan doen. Bij de Xbox 360 was het duidelijk dat je opeens veel meer karakters en grotere werelden op je tv kon toveren. Dat was een grote stap.
Ben erg benieuwd naar de Series X en de PS5. Zodra ze zijn te pre-orderen bij Bol of iets dan ga ik het direct doen. Kijk ook enorm uit naar Flight Simulator
Goed, als je nu spreekt van iets wat je nog niet eerder gezien hebt: dan is Flight Simulator misschien wel het beste voorbeeld. Ziet er bizar goed uit natuurlijk, maar blijft wel een niche-product. Of men moet dat niveau ook halen met Ace Combat of Crimson Skies, dan zwijg ik
Heb vroeger ook altijd FS "gespeeld", toen uiteraard wel op PC en met flightstick maar toch. Ik kijk er met recht naar uit in alle glorie/4K/AtmosWom schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:43:
[...]
Goed, als je nu spreekt van iets wat je nog niet eerder gezien hebt: dan is Flight Simulator misschien wel het beste voorbeeld. Ziet er bizar goed uit natuurlijk, maar blijft wel een niche-product. Of men moet dat niveau ook halen met Ace Combat of Crimson Skies, dan zwijg ik
Ik zou liever bv ondersteuning zien voor Oculus (Quest). Is al draadloos of bedraad met hogere kwaliteit.bram1984 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:07:
[...]
VR kan je gewoon trainen. Benieuwd wat daar de sprongen in gaan zijn en of MS ook met een dedicated headset komt voor de Series X.
De originele Xbox one was muisstil. Deze had wel een aparte voeding en natuurlijk best een redelijk grote behuizing. Maar de One X is ook echt stil in zo'n kleine compacte uitvoering.
Ik vertrouw wel op de enigineering voor de Series X. Het afwijkende design van de Series X ten opzichte van de vorige generaties is natuurlijk niet voor niets gekozen. De hitte en geluidproductie zijn daarin wel essentieel geweest.
Ik vertrouw wel op de enigineering voor de Series X. Het afwijkende design van de Series X ten opzichte van de vorige generaties is natuurlijk niet voor niets gekozen. De hitte en geluidproductie zijn daarin wel essentieel geweest.
Mijn One was/is idd erg stil. Dat haalt zelfs mijn X niet. Die hoor is zo af en toe ook nog wel eens vooral bij BF5.uchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:33:
De originele Xbox one was muisstil. Deze had wel een aparte voeding en natuurlijk best een redelijk grote behuizing. Maar de One X is ook echt stil in zo'n kleine compacte uitvoering.
Maar goed je hebt "quiet" en "insanely quiet". Wat is het verschil
Mijn Xbox One X is alleen idle stil, wanneer ik bijvoorbeeld Forza 7 in 4K HDR start hoor ik deze behoorlijk.uchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:33:
De One S daarentegen was wel erg stil.
De vraag is alleen.. stof.
Ik heb recent mijn 'fat' XBO opgetrokken, niet normaal hoeveel stof daar inmiddels in die koelribben zat.
Ook mijn XBX deed het initieel prima, maar kreeg na een half jaar flinke aanloopgeluiden van de fan.
Als ik de filmpjes zo zie zou je de nieuwe een stuk makkelijker uit elkaar kunnen halen om af te stoffenSinergyX schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:44:
[...]
Ik heb recent mijn 'fat' XBO opgetrokken, niet normaal hoeveel stof daar inmiddels in die koelribben zat.
Ook mijn XBX deed het initieel prima, maar kreeg na een half jaar flinke aanloopgeluiden van de fan.
Stof houd je toch, ook bij de nieuwe Series X. Elke apparaat heeft gewoon zo nu en dan wat onderhoud nodig, al is het maar een keer een busje compressed air er tegen aan om eea door te blazen. Die busjes kosten bij de Action 1,99 ofzo.SinergyX schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:44:
[...]
Of je geeft eenmalig wat meer uit aan eentje met een stekker en je bent gelijk af van die wegwerpbusjes. Plus je kan het in het huishouden gebruiken voor de nare stukjes waar je stofzuiger niet komtMRE-Inc schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:01:
[...]
Stof houd je toch, ook bij de nieuwe Series X. Elke apparaat heeft gewoon zo nu en dan wat onderhoud nodig, al is het maar een keer een busje compressed air er tegen aan om eea door te blazen. Die busjes kosten bij de Action 1,99 ofzo.
Nou dat is makkelijk, ik kan gaan pre-orderen. Man man man...
Xbox heeft op dit moment alles, de concurrent heeft zichzelf al buitenspel gezet.
+ Gamespass
+ Games
+ BC
+ Beste hardware
+ Beste netwerk
+ Gamespass
+ Games
+ BC
+ Beste hardware
+ Beste netwerk
Sony gaat toch ook gebruikmaken van Azure? Gelijkwaardig, hooguit minuscule verschillen.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Console naar telefoon streaming en xcloud.Pixel Witcher schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:47:
Xbox heeft op dit moment alles, de concurrent heeft zichzelf al buitenspel gezet.
+ Gamespass
+ Games
+ BC
+ Beste hardware
+ Beste netwerk
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Good one sir.Kadardar schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:
[...]
Console naar telefoon streaming en xcloud.
Niet iedereen zou er gebruik van maken maar ik vind het heerlijk op sommige momenten.
Dat was al een reden waarom ik had gekozen een XSX te halen.
De keuze voor mij was er al lang voor de XSX, maar je bent toch altijd benieuwd wat de concurrentie doet.Kadardar schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:57:
[...]
Niet iedereen zou er gebruik van maken maar ik vind het heerlijk op sommige momenten.
Dat was al een reden waarom ik had gekozen een XSX te halen.
Ach die hebben zichzelf buitenspel gezet, scheelt mij weer geld
Console naar andere devices streamen kon al sinds de PS3/PS4(launch). Android tels waren volgens mij ook al gauw na launch en naar IOS sinds ergens vorig jaar. Naar PC/Mac ergens in 2016.Kadardar schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:
[...]
Console naar telefoon streaming en xcloud.
Wel de feiten kennen natuurlijk
😃ArthurMorgan schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:38:
Nou dat is makkelijk, ik kan gaan pre-orderen. Man man man...
Zullen we gewoon even rustig aan doen met welke beter is. We hebben al maanden geen games gezien. We weten nu wat meer van de specs, maar dat zegt nog niet alles. Vandaag is de dag voor Sony, laten we het allemaal gewoon even rustig doornemen en dan gaan kijken hoe het uit gaat pakken...
Uiteindelijk zit je naar je scherm te kijken en je game te spelen en niet in je console chips te tellen.Martinspire schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:05:
Zullen we gewoon even rustig aan doen met welke beter is. We hebben al maanden geen games gezien. We weten nu wat meer van de specs, maar dat zegt nog niet alles. Vandaag is de dag voor Sony, laten we het allemaal gewoon even rustig doornemen en dan gaan kijken hoe het uit gaat pakken...
Dus ja..good point. Als je terug kijkt wat we aan games hebben kunnen spelen en hoe grafisch ze soms al ver waren/zijn, dan ben ik echt nieuwsgierig wat ze uit deze consoles weten te laat.
Vergeef me als dit soort vragen open deur zijn, ik ben echter totaal niet bekend in console-wereld. Ik heb in een ver verleden eens een Xbox 360 gehad, die na een jaar de geest gaf en een zooi bekraste dvd's. Nu met 4K TV's lijkt mij een console wel weer interessant. Ik heb echter twee vragen:
- Zijn games op consoles tegenwoordig ook all-digital, vergelijkbaar met Steam, of moet je nog steeds een schijfje kopen en gebruiken? Fysieke media wil ik eigenlijk niet meer in huis en al helemaal niet verplicht in de console moeten stoppen.
- Moet je nog steeds betalen om online te gamen? (Xbox Live)
- Zijn games op consoles tegenwoordig ook all-digital, vergelijkbaar met Steam, of moet je nog steeds een schijfje kopen en gebruiken? Fysieke media wil ik eigenlijk niet meer in huis en al helemaal niet verplicht in de console moeten stoppen.
Je hebt de keuze, alle games komen (volgens mij) digitaal uit. Er is ook een all digital Xbox console waarin je geen disclade hebt. Deze heb ik thuis ook staan en bevalt prima! Je loopt misschien hier en daar wat aanbiedingen mis in fysieke winkels en kan je games ook niet meer doorverkopen, dat is wel iets dat waar je rekening mee kan houden.Justinn1988 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:33:
Vergeef me als dit soort vragen open deur zijn, ik ben echter totaal niet bekend in console-wereld. Ik heb in een ver verleden eens een Xbox 360 gehad, die na een jaar de geest gaf en een zooi bekraste dvd's. Nu met 4K TV's lijkt mij een console wel weer interessant. Ik heb echter twee vragen:
Xbox Live is een betaalde dienst, wil je dus online multiplayer spelen zal je hiervoor moeten betalen. Meestal is er ergens wel een leuke actie te vinden waardoor deze kosten meevallen. Wil je toegang tot de online store, dan hoef je hiervoor geen Xbox Live te hebben.
Kan voor de rest niet veel vinden dan screen mirroring. Bedoel je dat? Zoiets wat leuk is als je even in de tuin wilt zitten. Een beetje afstand en het werkt al niet meer. Console streaming naar telefoon gaat echt over internet en kan je eigenlijk overal gebruiken als je maar een beetje rap internet hebt.Recon24 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:02:
[...]
Console naar andere devices streamen kon al sinds de PS3/PS4(launch). Android tels waren volgens mij ook al gauw na launch en naar IOS sinds ergens vorig jaar. Naar PC/Mac ergens in 2016.
Wel de feiten kennen natuurlijk
PC/MAC ken ik alleen als PSNow. Daar geen goede ervaringen mee. Ergens 3 jaar geleden een keer getest en het enige speelbare was een trage RPG. Daarna nooit meer geprobeerd. Misschien dat het nu allemaal beter is.
Als ik dan moet kijken implementatie/werkings wijze. Kies ik nog steeds voor een Xbox. Daar werkte het direct en ook goed.
Ik vind de Xbox SX en PS5 niet mijlenver van elkaar liggen. Dit kan dus best wel eens het instapmodel van de Xbox zijn.
Wellicht komt er een streamingconsole uit, een hybride variant van Xbox One S/X en Xbox Series X met/voor een (deels) andere doelgroep.
Een mid cycle refresh met een Xbox "Pro" variant lijkt mij waarschijnlijker. De druk ligt bij Sony, deze is minder, op papier althans.
Wellicht komt er een streamingconsole uit, een hybride variant van Xbox One S/X en Xbox Series X met/voor een (deels) andere doelgroep.
Een mid cycle refresh met een Xbox "Pro" variant lijkt mij waarschijnlijker. De druk ligt bij Sony, deze is minder, op papier althans.
[ Voor 5% gewijzigd door ariekanari op 18-03-2020 18:48 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ik heb het hierover: https://remoteplay.dl.pla...teplay/lang/nl/index.htmlKadardar schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:42:
[...]
Kan voor de rest niet veel vinden dan screen mirroring. Bedoel je dat? Zoiets wat leuk is als je even in de tuin wilt zitten. Een beetje afstand en het werkt al niet meer. Console streaming naar telefoon gaat echt over internet en kan je eigenlijk overal gebruiken als je maar een beetje rap internet hebt.
PC/MAC ken ik alleen als PSNow. Daar geen goede ervaringen mee. Ergens 3 jaar geleden een keer getest en het enige speelbare was een trage RPG. Daarna nooit meer geprobeerd. Misschien dat het nu allemaal beter is.
Als ik dan moet kijken implementatie/werkings wijze. Kies ik nog steeds voor een Xbox. Daar werkte het direct en ook goed.
PS3 had al remoteplay met de PSP. PS4 had remoteplay sinds de lancering met Vita, Android en PSTV. Dat kon je al zonder VPN overal ter wereld gebruiken. 2016 kwamen PC en Mac daarbij (dus je kan het op je laptop van werk installeren, en in de pauze gamen bv) en ik dacht vorig jaar voor IOS (hopelijk gauw ook TvOS).
Game streaming voor Xbox kwam later (officiële van Microsoft dan), en kon alleen binnenshuis gebruikt worden of je moest VPN gebruiken. De overhaul van gamestreaming zorgde ervoor dat je het ook zonder VPN buitenshuis kon gebruiken en ook support voor andere devices.
PS3 had remote play. Echter had dat zoveel beperkingen, in mijn ervaring, dat het niet verder kwam dan een gimmick feature. Ik zou het dan ook niet zo snel noemen als een pro. Helemaal met de gedachten dat de PS4 remote play wel fatsoenlijk had en eerder was dan de concurrentie.
Anyhow: Stream nog regelmatig naar mijn telefoon inhouse en verwacht dat ik deze feature vaak genoeg op mijn XSX zal gaan gebruiken. Hopelijk verwerken ze mijn feedback wel een keertje zodat je de controller rechtstreeks met de console kan verbinden zonder rare truckjes uit te halen. Toch weer dat extra stukje input latency wat je weghaald
Anyhow: Stream nog regelmatig naar mijn telefoon inhouse en verwacht dat ik deze feature vaak genoeg op mijn XSX zal gaan gebruiken. Hopelijk verwerken ze mijn feedback wel een keertje zodat je de controller rechtstreeks met de console kan verbinden zonder rare truckjes uit te halen. Toch weer dat extra stukje input latency wat je weghaald
[ Voor 39% gewijzigd door Caayn op 18-03-2020 19:02 ]
Zodadelijk een panel over Xbox Series X + Project Xcloud.
https://developer.microsoft.com/en-us/games/events/gdc-2020
Zal waarschijnlijk niet heel veel nieuwe informatie uitkomen die nog niet bekend is, maar ben wel benieuwd wat ze te melden hebben.
Zal waarschijnlijk niet heel veel nieuwe informatie uitkomen die nog niet bekend is, maar ben wel benieuwd wat ze te melden hebben.
Mensen, dit is het XSX ervaringen topic, niet het PS5 topic en al helemaal niet het het XSX vs PS5 of voorgaande generatie's daarvan topic...
Wordt er nog ergens wat gestreamed?uchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:03:
Zodadelijk een panel over Xbox Series X + Project Xcloud.
Edit, staat gewoon midden op die pagina

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 18-03-2020 19:24 ]
Haha ja dat moest ik ook even zoeken... Wordt ook op mixer uitgezonden als je dat prettiger vindt.
https://mixer.com/GameStackLiveuchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:24:
Haha ja dat moest ik ook even zoeken... Wordt ook op mixer uitgezonden als je dat prettiger vindt.
YouTube: Game Stack Live – Day 2
Youtube loopt achter bij mij met ongeveer 20 seconden.
Breaking: Xbox Series X will launch Thanksgiving 2020 (late November) https://t.co/ZC7TMSDnnC pic.twitter.com/6XeVM9t9BL
— CharlieIntel (@charlieINTEL) 18 maart 2020
Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nemen we even met een korreltje zout
Als MS het zegt ga ik er in geloven
[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-03-2020 20:01 ]
Nice dus gewoon dit jaar.
Alles straalt er vanaf dat Microsoft erin geloofd, mooie strategie dit jaar, ze hebben goed geleerd van de Xbox One release zo lijkt het.
Dat kan ik tenminste goed waarderen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
uchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:00:
[...]
Xbox has updated its Series X website to say the system is coming “Thanksgiving 2020” versus “Holiday 2020” meaning a November 2020 release. pic.twitter.com/TOWZxmI9Ax
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) 18 maart 2020
Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oh ok 
Enige wat nog bekend gemaakt moet worden voor Xbox Series X is de prijs. De rest is wel duidelijk
Edit:
Gewoon holiday 2020:
https://twitter.com/majornelson/status/1240360263791960064
Het enige slippertje wat MS tot nu toe heeft gemaakt in haar communicatie
Verbazingwekkend dat dit hetzelfde bedrijf is dat 7 jaar geleden de Xbox One release deed
Enige wat nog bekend gemaakt moet worden voor Xbox Series X is de prijs. De rest is wel duidelijk
Edit:
Gewoon holiday 2020:
https://twitter.com/majornelson/status/1240360263791960064
Het enige slippertje wat MS tot nu toe heeft gemaakt in haar communicatie
[ Voor 144% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-03-2020 20:43 ]
An Xbox product page in some regions inaccurately listed the launch date for Xbox Series X as Thanksgiving 2020. We are committed to launching Holiday 2020
— Larry Hryb, Gamer Emeritus 📱⌨️🖱️🎮 (@majornelson) 18 maart 2020
Ging dus om de EN-IN site van Xbox.com. Thanksgiving zal ongetwijfeld onder Holiday 2020 vallen, maar dus niet precies op die dag.
Anoniem: 337891
Holiday in de US slaat op de kerstperiode.MRE-Inc schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:29:
[...]
[Twitter]
Ging dus om de EN-IN site van Xbox.com. Thanksgiving zal ongetwijfeld onder Holiday 2020 vallen, maar dus niet precies op die dag.
Nog wat uit die persco komen rollen? Zie dat ze niet echt wat hebben laten zien visueel, met name gekletst via de telefoon.
Net de reveal van de PS5 bekeken met een vriend. Ik (we) kopen sowieso beide consoles bij launch maar net als met de PS4/One gaat het erom wat de main console wordt. Verleden keer is dat beslecht in het voordeel van de PS4 (door al het gedoe rond de Xbox en het verlies van focus op de gamer) waardoor ik nu bijv. over de 300 games voor de PS4 (Pro) heb en "maar" 50 voor de One (X).
Microsoft heeft echter gedurende de laatste jaren steeds alles goed of in ieder geval beter gedaan. Meer focus op de hardware an sich (als in sneller/beter) maar ook zaken als Dolby Atmos en Dolby Vision, waar de PS4 dit beiden ontbeert. Het stuit me dan ook tegen de borst dat er tijdens de presentatie opmerkingen worden gemaakt over audio die over het hele spectrum iedereen moet bedienen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dan ook uitgaan dat er ook gamers zijn die een degelijke setup hebben staan die echt iets geven om goed (geplaatst) geluid en geen gebruik maken van TV speakers, soundbar of boekenplankspeakertjes.
Als ik het zo even tegen elkaar afzet heeft Microsoft toch echt een streep voor. Kan best zijn dat dat het main platform gaat worden, waarbij het uiterlijk ook nog meespeelt. Het torentje van de Series X vind ik echt wel goed ontworpen (zeker qua warmteafvoer, getuige ook de hogere kloksnelheid van de Zen 2) maar ook qua design. Van de PS5 mag ik hopen dat het er niet uit komt te zien als een stuk speelgoed.
Last but not least: Ondanks dat ik nu veel meer op de PS4 heb gegamed dan op de One de laatste jaren blijf ik de voorkeur hebben voor de Xbox controller boven die van de PS4. Maar zien wat de (door)ontwikkeling wordt op dat gebied.
Last but not least: ik ben een verzamelaar en heb ook een flinke collectie aan games voor welk platform dan ook, dus ook de Xbox en Xbox 360. In totaal ook honderden, op disc. Van belang is ook dat ik net iets minder consoles hoef aan te sluiten in mijn gameroom om toch van alles nog eenvoudig gebruik te maken, waar de PS5 maar deels BC is. Het hoeft niet maar is wel een grote pré, gemakshalve.
Microsoft heeft echter gedurende de laatste jaren steeds alles goed of in ieder geval beter gedaan. Meer focus op de hardware an sich (als in sneller/beter) maar ook zaken als Dolby Atmos en Dolby Vision, waar de PS4 dit beiden ontbeert. Het stuit me dan ook tegen de borst dat er tijdens de presentatie opmerkingen worden gemaakt over audio die over het hele spectrum iedereen moet bedienen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dan ook uitgaan dat er ook gamers zijn die een degelijke setup hebben staan die echt iets geven om goed (geplaatst) geluid en geen gebruik maken van TV speakers, soundbar of boekenplankspeakertjes.
Als ik het zo even tegen elkaar afzet heeft Microsoft toch echt een streep voor. Kan best zijn dat dat het main platform gaat worden, waarbij het uiterlijk ook nog meespeelt. Het torentje van de Series X vind ik echt wel goed ontworpen (zeker qua warmteafvoer, getuige ook de hogere kloksnelheid van de Zen 2) maar ook qua design. Van de PS5 mag ik hopen dat het er niet uit komt te zien als een stuk speelgoed.
Last but not least: Ondanks dat ik nu veel meer op de PS4 heb gegamed dan op de One de laatste jaren blijf ik de voorkeur hebben voor de Xbox controller boven die van de PS4. Maar zien wat de (door)ontwikkeling wordt op dat gebied.
Last but not least: ik ben een verzamelaar en heb ook een flinke collectie aan games voor welk platform dan ook, dus ook de Xbox en Xbox 360. In totaal ook honderden, op disc. Van belang is ook dat ik net iets minder consoles hoef aan te sluiten in mijn gameroom om toch van alles nog eenvoudig gebruik te maken, waar de PS5 maar deels BC is. Het hoeft niet maar is wel een grote pré, gemakshalve.
[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 18-03-2020 23:33 ]
Holiday season begint met thanksgiving en eindigt 1 januari.Anoniem: 337891 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:33:
[...]
Holiday in de US slaat op de kerstperiode.
https://www.eurocentres.com/blog/exactly-holiday-season
Het gaat er vooral om dat de console in de schappen ligt tijdens black friday. Mocht de console dit jaar uitkomen, dan voor eind november. De games moeten immers ook verkocht worden tijdens black friday
[ Voor 26% gewijzigd door mobygo76 op 19-03-2020 08:54 ]
Dan moet je weten dat de Xbox Series X ook gewoon 3D audio, en audio raytracing ondersteunt. Dus dit is geen unieke feature van 1 console, beide zullen dit gewoon aanbieden.Exorcist schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:28:
Het stuit me dan ook tegen de borst dat er tijdens de presentatie opmerkingen worden gemaakt over audio die over het hele spectrum iedereen moet bedienen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dan ook uitgaan dat er ook gamers zijn die een degelijke setup hebben staan die echt iets geven om goed (geplaatst) geluid en geen gebruik maken van TV speakers, soundbar of boekenplankspeakertjes.
Xbox Series X - Audio Raytracing
Project Acoustics
[ Voor 4% gewijzigd door X-Fighter op 19-03-2020 09:30 ]
Jij vindt Call of Duty News geen authoriteit mbt launchdates? Vreemduchiha tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:00:
[...]

Verder gaat het bij Thanksgiving vooral om Black Friday. Dan wil je gewoon in de winkels liggen inderdaad. Is dat voor iedereen een verrassing?
Yup, maar waar dit bij het ene merk als bijna vanzelfsprekend is, en het eigenlijk zonder veel bombarie in het apparaat zit moet het bij het andere merk worden uitgelicht. Mooi dat het dan vervolgens door een groep wordt opgepakt van....X-Fighter schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:30:
[...]
Dan moet je weten dat de Xbox Series X ook gewoon 3D audio, en audio raytracing ondersteunt. Dus dit is geen unieke feature van 1 console, beide zullen dit gewoon aanbieden.
Xbox Series X - Audio Raytracing
Project Acoustics
Kijk.... er zit iets nieuws in!!!!1111111
Terwijl er genoeg mensen zijn die zien dat er met m.b.t. dit soort functies geen verschil is tussen de concurrenten.
Cogitationis poenam nemo patitur
https://gamer.nl/artikele...x-en-krabbelt-weer-terug/MRE-Inc schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 21:29:
[...]
[Twitter]
Het zelfde dus met de haptic feedback in de controller. De DS5 gaat dat nu ook krijgen, maar zit dus al in de normale 2013 One controller en in de Elite Controller v1 en v2Bullet NL schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:01:
[...]
Yup, maar waar dit bij het ene merk als bijna vanzelfsprekend is, en het eigenlijk zonder veel bombarie in het apparaat zit moet het bij het andere merk worden uitgelicht. Mooi dat het dan vervolgens door een groep wordt opgepakt van....
Kijk.... er zit iets nieuws in!!!!1111111
Terwijl er genoeg mensen zijn die zien dat er met m.b.t. dit soort functies geen verschil is tussen de concurrenten.
https://www.windowscentra...r-haptics-could-help-xbox
https://www.precisionmicr...haptic-feedback-offering/
https://news.xbox.com/en-...x-one-controller-feature/
Ik had het me zelf niet zo gerealiseerd, maar als de game developer het inbouwt, dan is het wel erg gaaf hoor. In de laatste Tomb Raiders zit het ook en je merkt het vooral als je dan met Lara aan het boogschieten bent. Je voelt in je triggers dan de tension opbouwen.
Maar dit is dus ook zo'n feature die dus ook al gewoon bij Xbox aanwezig is, net zoals die dedicated 3D audio chip.
Exact..... Waar we met zijn alle waakzaam voor moeten zijn is dat bestaande technieken en of shared functies niet als het kip met de gouden eieren gebracht worden.MRE-Inc schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:17:
[...]
Het zelfde dus met de haptic feedback in de controller. De DS5 gaat dat nu ook krijgen, maar zit dus al in de normale 2013 One controller en in de Elite Controller v1 en v2
https://www.windowscentra...r-haptics-could-help-xbox
https://www.precisionmicr...haptic-feedback-offering/
https://news.xbox.com/en-...x-one-controller-feature/
Ik had het me zelf niet zo gerealiseerd, maar als de game developer het inbouwt, dan is het wel erg gaaf hoor. In de laatste Tomb Raiders zit het ook en je merkt het vooral als je dan met Lara aan het boogschieten bent. Je voelt in je triggers dan de tension opbouwen.
Maar dit is dus ook zo'n feature die dus ook al gewoon bij Xbox aanwezig is, net zoals die dedicated 3D audio chip.
1TB of juist 825GB.... Is dit netto of bruto ruimte? Gaan we verschil tussen 1 seconde of 1.1 seconde in laattijden merken?
Ondanks dat de fabrikanten ons graag willen doen geloven dat zij voor de beste oplossing hebben gekozen blijkt keer op keer dat de nuances zo liggen dat er bijna geen verschil in netto prestaties zijn.
Het gaat voor mij dus ook niet meer op RAW specs, meer bij het platforum waar ik me het meest bij thuis voel.
Cogitationis poenam nemo patitur
Los van alle specs, waar ik toch niet alle ins en outs van begrijp, blijf ik wel benieuwd naar de prijsstelling eigenlijk. (En de games uiteraard!). Met een aantal vrienden die ook een Xbox hebben wat discussie gehad over wat zij realistisch zien, maar die bedragen liggen enorm uiteen. Allen zijn overigens geen IT'ers of hebben kennis van de hardware. Meeste waren benieuwd of de controller gelijk bleef en of oude games ook bleven werken. Die liggen niet wakker van 10 of 12 TF
. Maar ook de prijs gaat wel belangrijk zijn. In mijn vriendengroep, allemaal 30+ers, is er best wel budget voor een dergelijke aanschaf. Maar niet iedereen heeft 1000 euro of meer over voor de aanschaf van een spelcomputer. Los van wat het technisch allemaal kan. Zelf verwacht ik dat het dichter bij de 1000 dan bij de 500 euro gaat zitten kwa prijs (ook PS5 overigens).
Eentje vroeg trouwens of zijn Kinect nog ging werken. Die heb ik maar uit de groepschat gegooid.
Zijn dochter heeft een bepaald dansspelletje wat ze heel leuk vind, die gebruik hem nog dagelijks van wat ik begreep. Zonde dat die naam zo besmet is, wat de techniek voegt zeker wat toe.
Andere vraag, is er al iets bekend met connectiviteit naar Alexa/Google Home/Smarthub/etc.?
Eentje vroeg trouwens of zijn Kinect nog ging werken. Die heb ik maar uit de groepschat gegooid.
Zijn dochter heeft een bepaald dansspelletje wat ze heel leuk vind, die gebruik hem nog dagelijks van wat ik begreep. Zonde dat die naam zo besmet is, wat de techniek voegt zeker wat toe.
Andere vraag, is er al iets bekend met connectiviteit naar Alexa/Google Home/Smarthub/etc.?
Werkt dat niet met de kinect adapter? De one x heeft al geen support meer voor de kinect dus daarom is die adapter in het leven geroepen.Wom schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:13:
Zover ik weet zouden alle (dan niet zowat bijna alle) accessoires blijven werken. Mag toch hopen dat alles vanuit microsoft wel blijft werken.
Heb nu niet direct bij die adapter stilgestaan, maar daarmee zou hij wel geholpen zijn. Heb alleen nog geen bevestiging gezien vanuit MS hier over.Kadardar schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:20:
[...]
Werkt dat niet met de kinect adapter? De one x heeft al geen support meer voor de kinect dus daarom is die adapter in het leven geroepen.
Zover ik weet zouden alle (dan niet zowat bijna alle) accessoires blijven werken. Mag toch hopen dat alles vanuit microsoft wel blijft werken.
Over accessoires gesproken, de SPDIF aansluiting komt te vervallen op de Series X. Voor onder andere Astro A50 gebruikers en die hun versterker hebben aangesloten via SPDIF dus een minpunt. Echter lees ik dat men bezig is met een oplossing vanuit Astro en Microsoft.
https://www.windowscentra...x-series-x-details-follow
cc:@Martinspire
@Wom Alexa schijnt wel soort van ondersteund te zijn. Heb er verder geen ervaring mee
https://beta.support.xbox...igital-assistant-xbox-one
Geen idee hoe actueel dit is.
https://www.windowscentra...x-series-x-details-follow
cc:@Martinspire
@Wom Alexa schijnt wel soort van ondersteund te zijn. Heb er verder geen ervaring mee
https://beta.support.xbox...igital-assistant-xbox-one
Geen idee hoe actueel dit is.
[ Voor 24% gewijzigd door MRE-Inc op 19-03-2020 11:31 ]
Extra aanvulling. https://beta.support.xbox.com/help/hardware-network/kinect/kinect-sensor-setup-tipsWom schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:23:
[...]
Heb nu niet direct bij die adapter stilgestaan, maar daarmee zou hij wel geholpen zijn. Heb alleen nog geen bevestiging gezien vanuit MS hier over.
Kennelijk worden die dingen al sinds 2017 niet meer gemaakt. Zou er niet al teveel hoop op hebben.
Speculatie van mij kant is dat de kinect misschien nog als een vorm van mobiele app terug komt,
Als het dans spelletje just dance is dan zou dat ook moeten werken met een mobiele telefoon. Dus opzich werkt het dan.
Ga er maar vanuit dat er geen kinect bij komt. Misschien op den duur nog wel een webcam oid, maar aan kinect kleeft nu een hele negatieve lading, dus dat gaat gewoon niet meer gebeuren.Wom schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:23:
[...]
Heb nu niet direct bij die adapter stilgestaan, maar daarmee zou hij wel geholpen zijn. Heb alleen nog geen bevestiging gezien vanuit MS hier over.
Dit topic is gesloten.