Acties:
  • 0 Henk 'm!
De FP heeft ook een artikel: nieuws: Microsoft onthult specificaties en technische details van Xbox Series X

[ Voor 25% gewijzigd door Wom op 16-03-2020 14:39 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 22:21

Bullet NL

Eigen Wijs

Mooie specs voor de Xbox, net het DF YT filmpje bekeken, ziet er allemaal goed uit!
Goed verhaal over de mogelijkheden voor backwards compatibeheid van de games

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ziet er mooi uit. Helemaal de cpu clocks, die had ik niet zo hoog verwacht. Een gigantische sprong van een 1.75Ghz/2.13Ghz 8c/8t Jaguar naar een 3.8Ghz 8c/8t(of 3.66Ghz 8c/16t) Zen2 CPU *O*

Heel benieuwd naar de prijs van zowel de console als de extra storage en in welke groottes de storage wordt geleverd. Momenteel heb ik in totaal 5TB in gebruik op mijn huidige XB1X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 19:20
Volgens mij is het belangrijkste dat alles nog volgens schema lijkt te verlopen en Xbox SX eind november in de schappen ligt.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Stukje van de site van AMD. Niet geheel onbelangrijk, de laaste zin...

https://community.amd.com...ng-with-the-xbox-series-x
Microsoft & AMD Supercharge Console Gaming with the Xbox Series X
Blogpost aangemaakt door sebastien.nussbaum Medewerker op 16-mrt-2020
Like • Weergeven 0 Likes0Commentaar • 0
I am excited to share some of the details that Microsoft announced today on Xbox Series X, and how it is built upon the partnership with the team at AMD.

Together, we have relentlessly pushed the innovation boundaries of gaming devices for the last 15 years. Today, AMD and Microsoft are excited to announce more details on the Xbox Series X, which will deliver an incredible and immersive gaming experience, including the next generation of performance, graphics, lighting, visuals and audio technologies.

AMD and Microsoft worked together for several years to design and optimize every aspect of the Xbox Series X System on a Chip (SoC). The goal was to deliver a transformational design, generational performance and broad experience uplift with innovation throughout silicon, system and software. Key features include:

Transformational CPU computing performance powered by 8 “Zen 2” CPU Cores (16 Threads)
A customized GPU based on next generation AMD RDNA 2 gaming architecture with 52 compute units to deliver 12 TFLOPS of single precision performance, enabling increases in graphics performance and hardware accelerated DirectX Raytracing and Variable Rate Shading
New gaming experiences with seamless content paging from the SSD to the GPU based on the revolutionary Xbox Velocity Architecture
An innovative 320-bit wide GDDR6 memory interface to satisfy the most demanding visual experiences

These features will empower developers to create realistic and immersive experiences like we’ve never seen before. In addition, the design was built from the ground up to enable backward compatibility with existing Xbox One titles and will help drive a new generation of DirectX ecosystem that will continue to push the PC industry forward.

The custom RDNA 2 GPU and “Zen 2” CPU Cores, SoC accelerators and re-architected software stacks will enable gamers to see better image quality, higher resolutions, more stable frame rates and much shorter boot and load times.

The Xbox Series X SoC was architected for the next generation of DirectX API extensions with hardware acceleration for Raytracing, and Variable Rate Shading. Raytracing is especially one of the most visible new features for gamers, which simulates the properties of light, in real time, more accurately than any technology before it. Realistic lighting completely changes a game and the gamer’s perception.

Xbox Series X will support the latest HDMI 2.1 specification, with support for 4K up to 120 Hz, as well as Variable Refresh Rate and Auto Low Latency Mode.

The Xbox Series X is the biggest generational leap of SoC and API design that we’ve done with Microsoft, and it’s an honor for AMD to partner with Microsoft for this endeavor. The Xbox Series X is going to be a beacon of technical innovation leadership for this console generation and will propagate the innovation throughout the DirectX ecosystem this year and into next year. It is a privilege to be Microsoft’s trusted partner, and we look forward to a successful launch this holiday season!

Sebastien Nussbaum is Senior Fellow and Corporate Vice President, Semi-Custom Products & Technologies at AMD. His postings are his own opinions and may not represent AMD’s positions, strategies or opinions. Links to third party sites are provided for convenience and unless explicitly stated, AMD is not responsible for the contents of such linked sites and no endorsement is implied.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Hoor trouwens nu in de Digital Foundry videos dat de huidige controllers firmware updates krijgen om gebruik te kunnen maken van de nieuwe input stack voor een lagere input latency :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07 20:28
MRE-Inc schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:02:
Stukje van de site van AMD. Niet geheel onbelangrijk, de laaste zin...

https://community.amd.com...ng-with-the-xbox-series-x

[...]
Zeker, al is AMD niet de enige leverancier. Al die andere partijen moet ook op tijd leveren en dan moet het nog in elkaar worden gezet en verscheept...we gaan het zien

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Gears of War

We're excited to share Gears 5 will be Optimized for Xbox Series X, available Holiday 2020.

If you already own Gears 5, you'll automatically receive the optimized version at no additional cost for Xbox Series X via Smart Delivery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 170423 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:12:
Gears of War

We're excited to share Gears 5 will be Optimized for Xbox Series X, available Holiday 2020.

If you already own Gears 5, you'll automatically receive the optimized version at no additional cost for Xbox Series X via Smart Delivery.
Als je nagaat hoe mooi die game nu al is... :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In de filmpjes zie je een HDR weergave van Fuzion Frenzy. Zelfs de XBOX OG games krijgen dus een HDR upgrade. Best bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja maar wat ik me wel afvraag of dat van het niveau is dat RDR2 in het begin had, of dat het toch wel beter dan dat is. Want juist DF heeft dat toen met de grond gelijk gemaakt ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben niet bekend met HDR icm RDR2, maar laten we het hopen? Ik kan enkel oordelen over wat ik in de videos kon zien die hier in het topic gedeeld zijn. En op basis daar van vind ik het een bijzondere functie. Zeker aangezien het zonder verlies van performance gaat, dankzij de dedicated chip.

Nu heb ik nog een 1080P zonder HDR, maar het is leuk om te zien wat ik over 5 jaar op mijn scherm heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:33:
Ja maar wat ik me wel afvraag of dat van het niveau is dat RDR2 in het begin had, of dat het toch wel beter dan dat is. Want juist DF heeft dat toen met de grond gelijk gemaakt ;)
Er is een verschil tussen iets toevoegen wat er niet was, dan claimen dat er iets is dat er niet was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Absoluut. Mijn vraag is ook meer of ik daaraan moet denken, of dat het beter is dan dat. Als het iets is zoals de hdr setting op mijn tv voor sdr content (of denk aan de kpn box) dan vind ik het niet echt iets goeds eigenlijk.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:47:
Absoluut. Mijn vraag is ook meer of ik daaraan moet denken, of dat het beter is dan dat. Als het iets is zoals de hdr setting op mijn tv voor sdr content (of denk aan de kpn box) dan vind ik het niet echt iets goeds eigenlijk.
Kijk even het filmpje. Vrij aan het einde volgens mij. Daar wordt het uitgelegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
:o

Kan ik al pre-orderen? :+ *O* oOo

Ik verwachte al heel wat, maar damn het ziet er gewoon nóg beter uit. En hoe ontzettend cool is MS in hoe ze dit handelen, zo open en met zoveel humor.
Die snelle CPU is ook echt erg indrukwekkend, dat is nauwelijks lager geklokt dan de ryzen met een AIO waterkoeler er op in mijn PC. Ik ben nu ook wel benieuwd wat Sony gaat halen, maar ik verwacht dat ze beduidend lager uit zullen komen. Het zou mij in ieder geval verrassen als ze net zo'n goede koeling weten te presenteren als ze hun stilte eindelijk doorbeken. En zelfs in het PC kamp is het echt niet meer vanzelfsprekend dat games beter gaan draaien dan op dat beest. Wat een monster :D

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:42
Ik word hier zo re-te blij van :D
Oudere Call Of Duty en Medal Of Honor games spelen met waarschijnlijk merkbaar betere kwaliteit. Ik denk dat dit een beest van een console wordt. Alles is gewoon flink beter of gefinetuned.
Dat ze het via Digital Foundry spelen is ook prettig, ik kijk graag naar deze zeer rustige man.

Ik sta echt te kijken van de opties die ze ingebouwd hebben. Vooral de extreem goede backward compatibiliteit.

[ Voor 15% gewijzigd door Mosin op 16-03-2020 18:13 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Holy shit wat een monster !!! :o :o :o
Dik 12 TF :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:14:
Holy shit wat een monster !!! :o :o :o
Dik 12 TF :9
Neenee, eigenlijk is dat 13 he! Even naar boven afronden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Interessant stukje over de nieuwe controller. For the Players O-)
Xbox Series X: Making Gaming’s Best Controller Even Better
by Will Tuttle, Xbox Wire Editor in Chief • Mar 16, 2020 @ 5:00am
Click to share on Twitter (Opens in new window) Click to share on Facebook (Opens in new window) Click to share via Email.
With each generation of controllers, from Xbox to Xbox 360 to Xbox One to Xbox One S, the Xbox hardware team has led and innovated input for gaming. They’ve set new bars with Elite and Adaptive Controllers in performance, features, quality, and accessibility. When considering the next generation of gaming, they wanted to build on this legacy. At its core, Xbox Series X is all about speed, compatibility across generations, and the power to create deeper experiences. The team wanted to develop a controller that helps fully realize these promises, keeping in mind that even improvements that may seem small initially can make a big impact. At the same time, given the love fans have for the current controller, they wanted to ensure they didn’t change things just for the sake of change; building on the Xbox One controller in smart, evolutionary ways while ensuring the muscle memory players have built up over the years remains intact.

With those principles in mind, the Xbox design team developed a next-generation controller to deliver what fans wanted most: improved ergonomics for a wider range of people, better cross-device connectivity, easier sharing, and reduced latency. We had a chance to sit down recently with Ryan Whitaker, Senior Designer at Xbox, to talk about the team’s philosophy in designing the new Xbox Wireless Controller that will be included with Xbox Series X this holiday.

Xbox Wire: Did you make design choices with the new Wireless Controller to be more inclusive of all players?

Ryan Whitaker: Yes. Being more inclusive is part of the design process from the very beginning. That’s true for everything we make at Xbox. Whether we’re redesigning our standard controller or inventing a completely new one, like the Adaptive Controller, we ask ourselves and gamers, “How can we make gaming a better experience for everyone?” By listening to gamers and observing how people of all backgrounds and abilities play, we continue to learn more and find areas we can improve.

Xbox Wire: What sort of specific design changes did you make to reach that goal?

Ryan Whitaker: One key area we’re improving is fitting a wider range of hand sizes, especially smaller hands. By accommodating hands similar to those of an average 8-year-old, we found we could improve accessibility and comfort for hundreds of millions more people without negatively affecting the experience for those with larger hands. We did that by rounding the bumpers, slightly reducing and rounding parts around the triggers, and carefully sculpting the grips.

Xbox Wire: Why did you decide to change the design of the D-pad?

Ryan Whitaker: The new D-pad is about boosting performance and accessibility for all the ways people play. (And it’s one of my favorite parts of the new design.) When looking at the wide range of game genres and personal playstyles today, the D-pad is used in a lot of different ways. That’s why our Elite controllers have swappable D-pads. For some games, having crisp cardinal directions (up, down, left, right) with well-defined edges is what gamers need, and the cross is great for that. Some gamers need to hit accurate diagonals or perform sweep actions, which is where the facetted dish is designed to excel. And, of course, based on personal playstyles, some people just prefer one over the other.

A picture containing indoor

Description automatically generated
Building on what we learned from Elite and watching how people use the D-pad, we designed a hybrid to deliver the best of both. It feels great. The slightly deeper dish gives your thumb a nice little “home” to sit in. The angles are finely tuned to give you a good amount of leverage with minimal movement. Gamers will notice a performance boost right out of the box.

Xbox Wire: How important was compatibility and connectivity in your design?

Ryan Whitaker: Both are critical to gaming experiences right now. Gamers want to play games on all of their devices. That includes the ability to play classic games and the latest AAA titles on a phone through xCloud. The new controller needs to work equally well on Xbox One and pairing and moving between all these devices needs to be easy.

This level of compatibility and connectivity has become the norm for devices and accessories. Increasingly, the controller will be the common touch point to your Xbox games across devices. It’s the one consistent piece of hardware in all these interconnected experiences. So we designed it to work that way.

Xbox Wire: What steps did you take to ensure compatibility and improved connectivity?

Ryan Whitaker: Designing for compatibility and connectivity has a wide range of implications. Some improvements are completely invisible and work in the background. Others help define the shape of the controller.

First, we’re supporting cross-compatibility between Xbox Series X and Xbox One consoles and controllers. They all work together with the same great Xbox Wireless Radio. Gamers can also play on more devices including PC, Android, and iOS. We’re implementing Bluetooth Low Energy (BTLE) so that pairing to these devices is much easier. The new controller also remembers multiple devices so switching between them is more seamless. And a USB-C port allows gamers to play and charge with a modern cable that’s more readily available.

Another area in which gamers are always looking for connectivity improvements is reducing latency. We’re introducing a system-wide set of improvements we call Dynamic Latency Input (DLI), which includes specific technology in the console and the HDMI connection to your TV. And it all starts with the controller. Essentially, information is sent more frequently from the controller and matched with exact frames of your game on-screen. The result: we shave off precious milliseconds at every step of gameplay, and actions are even more instantaneous.

A picture containing indoor, remote, sitting

Description automatically generated
All of these improvements work in the background and are fairly invisible. We also wanted to maintain back-compatibility with accessories people already have in their collection. Since those are physical connections, that defines the shape of the lower half of the controller as well as the location of the audio and accessory ports. Ultimately, that means you can plug in your Chatpad or headset on day one, and it still just works.

Xbox Wire: Why did you decide to add a Share button?

Ryan Whitaker: Gaming is an important way people connect with each other. It’s often how friends hang out and stay in touch. Capturing and sharing epic or meme-worthy moments are part of that experience and should be as quick and unobtrusive as possible. Adding a Share button is the best way to make capturing and sharing instantaneous. It’s easy to just grab a screenshot or record a video without needing on-screen menus. Then you can easily access and share content with your favorite social platforms or directly with friends.

Xbox Wire: The controller has some new textures and finishes. Can you tell us a bit more about this?

Ryan Whitaker: We added a tactile dot pattern on the triggers and bumpers, which provides grip to improve feel and performance during gameplay. That’s something we’ve had on special edition controllers and fans love it. Now it’s the new standard. A similar, yet more subtle pattern is on the grips. The D-pad, bumpers, and triggers now have a matte finish to maintain a smooth consistent feel, whether your hands are wet or dry.

Thanks to Ryan for taking the time to speak with us about the new Xbox Wireless Controller. For more on Xbox Series X, check out our features taking a closer look at the tech powering the Xbox Series X, our primer on latency and what the team is doing to improve it, and our glossary of next-gen terms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Wanneer is de release? Ik begrijp dat ze “Holiday 2020“ zeggen, alleen lees ook Q4. Onder “Holiday” versta ik de zomer, maar is het een verkeerde interpretatie?
Kan ook herfst of winter zijn, maar dan zouden ze het toch wel zo aangeven?

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mosin schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:53:
Wanneer is de release? Ik begrijp dat ze “Holiday 2020“ zeggen, alleen lees ook Q4. Onder “Holiday” versta ik de zomer, maar is het een verkeerde interpretatie?
Holiday staat altijd synoniem aan de maanden november/december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
uchiha tijntje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:58:
[...]

Holiday staat altijd synoniem aan de maanden november/december.
Weer wat geleerd :)
Dat duurt nog effe helaas, wel genoeg tijd om voor de console en een tv te sparen :p

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mosin schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:53:
Holiday betekent in de VS al een jaar of 2000 de feestdagen aan het einde van het jaar. En reken er maar op dat het later gaat worden. Het zou mij verbazen als Sony/MS die window gaan halen, hoewel de fabrieken in China geloof ik wel weer aan het opstarten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 16-03-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:15:
[...]

Holiday betekent in de VS al een jaar of 2000 de feestdagen aan het einde van het jaar. En reken er maar op dat het later gaat worden. Het zou mij verbazen als Sony/MS die window gaan halen, hoewel de fabrieken in China geloof ik wel weer aan het opstarten zijn.
AMD beweert anders dat ze op schema liggen.
Zo te zien heeft Seagate hun spullen ook al op orde.
En een ventilator is overal wel vandaan te plukken.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zowel de Xbox One als de PlayStation 4 gingen in September van 2013 pas is massa productie. Tijd zat dus nog, ik denk niet dat Microsoft zo enthousiast was geweest met al die die we nu steeds krijgen als ze echt op vertraging staan.

De stilte van Sony doet me dat overigens weer wel vermoeden.

Edit: Ik kijk een Hands-on video op YouTube maar hij is wel een stuk groter dan ik dacht, als de koeling daarmee lekker op orde is prima maar weg werken wordt wel wat lastig zo.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 16-03-2020 19:35 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Er komt nog meer. Ben benieuwd wat. Prijs, beschikbaarheid ?

Enne sinds 2016 al in ontwikkeling hè. Dus al voor de One X uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik ben totaal niet thuis in game pc specs etc. maar ik lees nu overal dat de nieuw Xbox Series X vergelijkbaar moet zijn met een krachtige game pc. Digital Foundry had het over Ultra settings (4K) van Gears 5.

Waar hebben we het over om een 'vergelijkbare configuratie' te maken denken de kenners hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
@bram1984
@justifire Geeft in principe al antwoord voor mij :)

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:24:
Ik ben totaal niet thuis in game pc specs etc. maar ik lees nu overal dat de nieuw Xbox Series X vergelijkbaar moet zijn met een krachtige game pc. Digital Foundry had het over Ultra settings (4K) van Gears 5.

Waar hebben we het over om een 'vergelijkbare configuratie' te maken denken de kenners hier?
Grafische power is gelijk aan de 2080 Super. Dat is een kaart van €700/€800. Doe de rest eromheen en je komt zonder Windows al snel op €1500,-

Vandaar dat de verwachting ook wel is dat de volgende generatie duurder wordt dan de huidige op lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:29:
[...]

Grafische power is gelijk aan de 2080 Super. Dat is een kaart van €700/€800. Doe de rest eromheen en je komt zonder Windows al snel op €1500,-

Vandaar dat de verwachting ook wel is dat de volgende generatie duurder wordt dan de huidige op lancering.
Thx.. MS gaat er wel lekker casual mee om allemaal, heerlijk _/-\o_

Misschien ben ik een romanticus en verwacht dat ze wellicht ook met de prijs op een positieve manier weten te verrassen? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 11:41
Opvallend dat er vandaag zoveel nieuws naar buiten komt. Op zich kun je het ze niet kwalijk nemen, de meeste info was al bekend en dit is waarschijnlijk al weken van tevoren opgezet. En in tegenstelling tot de concurrentie, was het grootste nieuws al wel gemeld.

Wat me nog wel stoort is dat er zo weinig games in alle info staat. Wat games die we weten en veel die ook al beschikbaar zijn. Dat geeft niet veel duidelijkheid over waar de console mee gaat lanceren. Er had toch al wel een andere launchgame bekend moeten worden gemaakt?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:01:
Opvallend dat er vandaag zoveel nieuws naar buiten komt. Op zich kun je het ze niet kwalijk nemen, de meeste info was al bekend en dit is waarschijnlijk al weken van tevoren opgezet. En in tegenstelling tot de concurrentie, was het grootste nieuws al wel gemeld.

Wat me nog wel stoort is dat er zo weinig games in alle info staat. Wat games die we weten en veel die ook al beschikbaar zijn. Dat geeft niet veel duidelijkheid over waar de console mee gaat lanceren. Er had toch al wel een andere launchgame bekend moeten worden gemaakt?
Waarom zou je die al bekend maken terwijl je nog genoeg evenementen zoals E3 (digitale versie) en gamescom hebt?

En zoveel nieuwe launchgames verwacht ik niet eigenlijk. Meeste zijn bekend en zullen crossgen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-03-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
uchiha tijntje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:05:
[...]

Waarom zou je die al bekend maken terwijl je nog genoeg evenementen zoals E3 (digitale versie) en gamescom hebt?

En zoveel nieuwe launchgames verwacht ik niet eigenlijk. Meeste zijn bekend en zullen crossgen zijn.
Ik denk dat er niet zoveel evenementen meer komen, maar mij lijkt dat je toch wel wat meer van je lancering mag laten zien ondertussen. Denk aan de pre-orders die straks moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Men zou in de komende weken data van de online showcases delen. Je mag verwachten dat we dan vooral veel gameplay gaan zien. De console zelf hebben we nu van binnen en buiten kunnen bekijken. En aangezien Halo: Infinite eind dit jaar uitkomt, ga je daar wel wat van zien op korte termijn gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dat ze Minecraft toonde met raytracing vond ik wel briljant.. De dikste specs ever in een console en dan showcasen met (voor de hardcore gamers) een kiddy game _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:50

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Please take my money! Dat filmpje van Digital Foundry is toch gewoon smullen geblazen. Zelfs die gast was verbaasd over wat hij zag. Kan niet wachten totdat ik deze hier in de huiskamer heb staan.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:11:
[...]

Ik denk dat er niet zoveel evenementen meer komen, maar mij lijkt dat je toch wel wat meer van je lancering mag laten zien ondertussen. Denk aan de pre-orders die straks moeten beginnen.
De concurrentie heeft enkel een logo. Waarom nu al je kaarten op tafel leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
uchiha tijntje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:36:
[...]

De concurrentie heeft enkel een logo. Waarom nu al je kaarten op tafel leggen?
Omdat momenteel het argument nog steeds is dat je voor de (exclusieve) games bij Playstation moet zijn. Hardware blijft leuk, maar is voor mij niet de hoofdreden om te updaten. De games moeten er ook wel zijn. Natuurlijk Ubi/EA/etc brengen ook gewoon hun games uit met een mooier likje verf, maar dat is toch niet alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Omdat momenteel het argument nog steeds is dat je voor de (exclusieve) games bij Playstation moet zijn. Hardware blijft leuk, maar is voor mij niet de hoofdreden om te updaten. De games moeten er ook wel zijn. Natuurlijk Ubi/EA/etc brengen ook gewoon hun games uit met een mooier likje verf, maar dat is toch niet alles?
Ik zou een maandje of wat wachten. Dan is er vast een volgende drop aan informatie. Dit ging natuurlijk over de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
uchiha tijntje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:50:
[...]

Ik zou een maandje of wat wachten. Dan is er vast een volgende drop aan informatie. Dit ging natuurlijk over de hardware.
Maar de vorige 2 drops gingen ook alleen over hardware/software. We weten van 2 games dat MS erachter zit (Halo en Hellblade 2), maar dat kan niet alles zijn. Vooralsnog heb ik geen game gezien die ik echt op next-gen moet spelen. Sure het is leuk om de nieuwe Assassins Creed erop te doen oid, maar ik zie liever wat meer. Anders blijf ik gewoon weer een half jaartje bij de oude console

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 16-03-2020 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:57:
[...]

Maar de vorige 2 drops gingen ook alleen over hardware/software. We weten van 2 games dat MS erachter zit (Halo en Hellblade 2), maar dat kan niet alles zijn. Vooralsnog heb ik geen game gezien die ik echt op next-gen moet spelen. Sure het is leuk om de nieuwe Assassins Creed erop te doen oid, maar ik zie liever wat meer. Anders blijf ik gewoon weer een half jaartje bij de oude console
Wie het weet zal het zeggen. Ik verwacht dus in hun digitale E3 enkel de focus op games. Zoals de afgelopen jaren het geval is. Hebben ze alle hardware inmiddels uit de doeken gedaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

D-Ed schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:24:

Het is een monster. CPU is een Zen 2, 8 cores en 16 threads met een all core van 3,6GHz. Dat is maar net iets langzamer dan een 3700X die meestal rond de 4GHz of iets meer zitten, all core. Dit is uitstekend want de XBONE en PS4 werden enorm tegengehouden door hun CPU's.

De GPU is alleen het echte monster. 12 Teraflops zijn moeilijk om precies te vertalen omdat Tflop nooit gelijk staat aan een specifiek prestatieniveau. Het is een theoretisch maximum en GPU's werkelijk maximaal belasten is vrijwel onmogelijk. Het is ook nog eens extra lastig op PC met vele verschillende configuraties waar geen optimalisaties voor gedaan kunnen worden. Puur in rauwe prestaties gaat het om een GPU die tussen de RTX2080S en de RTX2080Ti in zit. Ook een stuk sneller dan de RX5700XT die in de BBG's voorbij komen op de frontpage.

In de praktijk kan het heel goed zijn dat deze vergelijkbaar of sneller is dan de RTX2080Ti. We hebben het hier over een €2000 gaming PC aan prestaties. Nvidia is iedereen aan het belazeren met de prijzen die ze voor Turing vragen, maar dit monster maakt pas echt duidelijk hoe erg het is. Nu zal Microsoft waarschijnlijk een verlies nemen per verkochte XBOX, zoals de consoles wel vaker worden verkocht, maar het neemt niet weg dat dit een extreem krachtig apparaat gaat zijn. Vrijwel elke high end gaming PC die je nu kan kopen, is zwakker.

Hebben we het nog niet gehad over de extreem snelle SSD die waarschijnlijk gigantische gamewerelden gaat toestaan zonder pop in of load screens. Dat gaat waarschijnlijk pas echt het bijzondere worden. Het is iets waar de huidige consoles echt gigantisch achter liggen, maar op deze manier gaat PC gaming achter komen te liggen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Net beide DF videos bekeken. Wat een stormvloed aan informatie. Lijkt erop dat ik de volgende generatie meteen voor een console ga ipv een pc upgrade, want een gelijkaardige pc kan ik nooit bouwen voor dat geld, en tegenwoordig speel ik bijna alleen maar game pass titels :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

boe2 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:51:
Net beide DF videos bekeken. Wat een stormvloed aan informatie. Lijkt erop dat ik de volgende generatie meteen voor een console ga ipv een pc upgrade, want een gelijkaardige pc kan ik nooit bouwen voor dat geld, en tegenwoordig speel ik bijna alleen maar game pass titels :)
Eind van het jaar zijn er waarschijnlijk wel weer krachtigere GPU's en CPU's. :P
Maar dat is weer een beetje offtopic. Wat ik me vooral afvraag is wat Microsoft van plan is het Game Pass en het porten van XBOX exclusives zoals Halo naar PC. Ergens zou ik niet verbaast zijn als ze er een platform van willen gaan maken waarmee je een XBOX ook kan gebruiken als stand in voor een PC. Uiteraard moet je voor zoiets waarschijnlijk wel je games kopen via de Microsoft store of game pass, maar het heeft denk ik potentie. :)

[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-03-2020 23:04 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:24:
[...]

Het is een monster. CPU is 8 cores en 16 threads met een all core van 3,6GHz. Dat is maar net iets langzamer dan een 3700X die meestal rond de 4GHz of iets meer zitten, alle core. Dit is uitstekend want de XBONE en PS4 werden enorm tegengehouden door hun CPU's.

De GPU is alleen het echte monster. 12 Teraflops zijn moeilijk om precies te vertalen omdat Tflop nooit gelijk staat aan een specifiek prestatieniveau. Het is een theoretisch maximum en GPU's werkelijk maximaal belasten is vrijwel onmogelijk. Het is ook nog eens extra lastig op PC met vele verschillende configuraties waar geen optimalisaties voor gedaan kunnen worden. Puur in rauwe prestaties gaat het om een GPU die tussen de RTX2080S en de RTX2080Ti in zit. Ook een stuk sneller dan de RX5700XT die in de BBG's voorbij komen op de frontpage.

In de praktijk kan het heel goed zijn dat deze vergelijkbaar of sneller is dan de RTX2080Ti. We hebben het hier over een €2000 gaming PC aan prestaties. Nvidia is iedereen aan het belazeren met de prijzen die ze voor Turing vragen, maar dit monster maakt pas echt duidelijk hoe erg het is. Nu zal Microsoft waarschijnlijk een verlies nemen per verkochte XBOX, zoals de consoles wel vaker worden verkocht, maar het neemt niet weg dat dit een extreem krachtig apparaat gaat zijn. Vrijwel elke high end gaming PC die je nu kan kopen, is zwakker.

Hebben we het nog niet gehad over de extreem snelle SSD die waarschijnlijk gigantische gamewerelden gaat toestaan zonder pop in of load screens. Dat gaat waarschijnlijk pas echt het bijzondere worden. Het is iets waar de huidige consoles echt gigantisch achter liggen, maar op deze manier gaat PC gaming achter komen te liggen.
Dank *O* _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat games betreft, ik denk dat het nog steeds wel even kan duren voor er veel echt goede exclusives (Xbox/Windows exclusive) komen... Maar wat ze al laten zien van bestaande games die ook al veel profijt hebben van de kracht van dit beest vind ik ook al erg mooi en doet mij eigenlijk denken dat dit misschien wel de eerste keer ooit wordt dat ik een console meteen bij launch wil hebben. Maar goed speelt ook mee dat ik momenteel Xbox-loos ben wellicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Martinspire schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:01:
Denk het niet. Dit gaat volledig wachten zijn op E3, dat was vorige keer ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:58
Welke E3 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:19:
Wat games betreft, ik denk dat het nog steeds wel even kan duren voor er veel echt goede exclusives (Xbox/Windows exclusive) komen... Maar wat ze al laten zien van bestaande games die ook al veel profijt hebben van de kracht van dit beest vind ik ook al erg mooi en doet mij eigenlijk denken dat dit misschien wel de eerste keer ooit wordt dat ik een console meteen bij launch wil hebben. Maar goed speelt ook mee dat ik momenteel Xbox-loos ben wellicht :+
Volgende week komt Bleeding Edge uit.
Als ze die op 4K 120fps krijgen met een Series X upgrade, take my money !! oOo

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Voor de duidelijkheid :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwQziSECzjX2VJx2Pz-WPZrISbo=/f/image/yT8JnzpvJXLi4qH6hS7t9P1e.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

justifire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 06:55:
[...]

Volgende week komt Bleeding Edge uit.
Als ze die op 4K 120fps krijgen met een Series X upgrade, take my money !! oOo
Ik moet alleen nog een 4K 120fps tv gaan vinden :')... Tips iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Thomas schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:29:
[...]

Ik moet alleen nog een 4K 120fps tv gaan vinden :')... Tips iemand?
Simpel: LG C9 of de nieuwe 2020 series. Beste (gaming) TV's die er zijn. Ik blijf voorlopig nog even bij mijn B7. Ik wil eerst zien wat HDMI 2.1 daadwerkelijk gaat toevoegen. Als het bij een handje vol games blijft, dan blijf ik bij mijn B7. Tenzij de slaapkamer TV het begeeft. Dan moet ik de wederhelft overhalen dat we boven de 65 inch van beneden moeten ophangen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Slecht nieuws voor de gebruikers van headsets die gebruik maken van de optische poort (oa @Martinspire ) en van de gebruikers van de Xbox Media Remote (ikzelf). Leuk dat HDMI-CEC er nu wel op zit, dus controller aanzetten = Xbox aan = TV aan op juiste HDMI poort in Game mode.

Volgens mij zijn er wel IR blasters add-ons. Althans, kan me herinneren dat een maat van me destijds zijn Xbox in een afgesloten kast had staan en toch kon bendienen met zijn XBox Remote via een IR Blaster extension kit.

Toch klote voor hen die gebruik maken van een headset via optische poort of het geluid via een versterker met 5.1 of 7.1 setup.
Xbox Series X won't have SPDIF optical audio, or an IR blaster
Eagle-eyed viewers may have noticed in the recent Xbox Series X reveals that the SPDIF optical audio port is missing, despite being present on some leaked prototypes. Microsoft has offered us an update.
JEZ CORDEN
16 Mar 2020
12
Xbox Series X
Source: Microsoft

Yesterday, Microsoft blew the lid off the Xbox Series X, giving us a deeper look into the console than ever before (while also confirming the majority of our previous leaks). The Xbox Series X will sport 12TF of graphical computational power, atop some powerful storage enhancements, ray tracing technology, and much more.

A while back, a bunch of photos leaked giving us a proper look at the ports on the Xbox Series X, although there was some confusion over what some of them were. Now we know the long strip is for expansion cards, but we've also learned that the prototype ports weren't final. In a bad way.

Xbox Series X Ports
Source: Microsoft

Some users noticed in today's footage of the Xbox Series X that the SPDIF optical audio port was missing on some of the pictures. We reached out to Microsoft for comment, and a spokesperson confirmed to us that indeed, the SPDIF optical audio port will not be available on the retail units.

No. Xbox Series X will include ports for Networking (Ethernet), HDMI out, Seagate Storage Expansion Card and three USB 3.1 ports.

We also asked if the Xbox Series X will feature an IR Blaster, given that some accessories like the Xbox Media Remote use the IR Blaster to send commands to compatible television sets. Unfortunately, Microsoft confirmed that this too, has been removed. Microsoft will opt for HDMI-CEC controls instead for the Xbox Media Remote. HDMI-CEC stands for "Consumer Electronics Control," and allows devices to send signals over a HDMI connection for things like power and volume control. Different TV manufacturers use a variety of different names and brands to describe HDMI-CEC, but most modern sets are capable of using it.

Astro A50 (2019) headsest
Source: Windows Central
A handful of headsets use the Xbox SPDIF optical port, including the Astro A50 wireless dock.

For those of us with speaker systems and headsets that have SPDIF optical audio connections such as the Astro A50 wireless dock and certain audio controllers, it looks like our headsets and accessories won't work with the Xbox Series X, despite Microsoft's prior statements that all existing accessories will be compatible. There's a chance some of them could be updated via firmware to work via USB instead, as many of them have PC configurations designed to work that way instead, but it remains to be seen whether or not manufacturers will offer those capabilities as an alternative.

Microsoft probably has data that only a small portion of users were utilizing the IR Blaster and the SPDIF port on the Xbox One consoles, leading to their ultimate demise. Removing them may shed a few pennies off the final cost of the Xbox Series X, but it's a bit sucky if you're someone who picked up a SPDIF device hoping it would be forwards compatible.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 13:27
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:24:
[...]

Het is een monster. CPU is een Zen 2, 8 cores en 16 threads met een all core van 3,6GHz. Dat is maar net iets langzamer dan een 3700X die meestal rond de 4GHz of iets meer zitten, all core. Dit is uitstekend want de XBONE en PS4 werden enorm tegengehouden door hun CPU's.

Ja het is een monster op eerste gezicht met deze specs, en het zou voor het eerst zijn dat ze redelijk gelijk of zelfs voor liggen op de gemiddelde PC gaming specs.
Echter zo een console moet wel een paar jaar meegaan en is niet zelf uit te breiden, dus uiteindelijk word de prijs weer bepalend voor veel mensen.
Nee ik verwacht deze console niet voor onder de 500,- maar 800,- lijkt mij ook het doel voorbij gestreven.

Ik denk dat MS er alles aan wilt doen deze slag te "winnen" zover me dit nodig lijkt, en misschien door deze specs nu uit te geven meer exclusives aan games probeert te krijgen. ( pure speculatie uiteraard ) Sony zit natuurlijk ook niet stil en hoe je het ook bekijkt tot nu toe is Sony altijd puur op gaming gericht en MS probeert de middenweg te zoeken tussen High end gaming en een volwaardig Mediacenter neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ErwinJ schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:21:
[...]

Ja het is een monster op eerste gezicht met deze specs, en het zou voor het eerst zijn dat ze redelijk gelijk of zelfs voor liggen op de gemiddelde PC gaming specs.
Echter zo een console moet wel een paar jaar meegaan en is niet zelf uit te breiden, dus uiteindelijk word de prijs weer bepalend voor veel mensen.
Nee ik verwacht deze console niet voor onder de 500,- maar 800,- lijkt mij ook het doel voorbij gestreven.

Ik denk dat MS er alles aan wilt doen deze slag te "winnen" zover me dit nodig lijkt, en misschien door deze specs nu uit te geven meer exclusives aan games probeert te krijgen. ( pure speculatie uiteraard ) Sony zit natuurlijk ook niet stil en hoe je het ook bekijkt tot nu toe is Sony altijd puur op gaming gericht en MS probeert de middenweg te zoeken tussen High end gaming en een volwaardig Mediacenter neer te zetten.
360/PS3 specs lagen destijds ook voor op de gemiddelde PC hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af of je de console wel horizontaal kan gebruiken in een tv meubel na het zien van de airflow :),

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 17-03-2020 08:22 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 13:27
bram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:22:
[...]

Klopt maar niet lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Desalniettemin is het niet voor het eerst, zoals jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:42

Toshirou

Vinyl Surfer

Wat Microsoft hier gemaakt heeft is gewoon een zeer solide console die behoorlijk krachtig is en tegelijkertijd niet bij release al eigenlijk underpowered is. Dit is toch echt wel klasse! Ik denk dat de E3 presentatie gericht op de games en de hardware nu de spotlight heeft gehad

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErwinJ schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:21:
[...]

Dat de PC de console weer voorbij streeft... ja, op zich wel, maar niet meer zo hard als vroeger denk ik. De ontwikkelingen in hardware land, vooral voor gamers, gaan steeds langzamer. Vooral op CPU vlak is er weinig vooruitgang. Ik heb van 2011 tot vorig jaar gedaan met mijn i5 2500K en de enige reden dat het nu toch tijd werd om te upgraden was dat games ondertussen toch langzaam meer cores nodig gaan hebben. De singlethreaded performance is wel gestegen, maar niet heel veel. De vorige generatie was gewoon al outdated bij launch en in de tijd van de 360 gingen de ontwikkelingen nog veel harder.
Op GPU vlak is nog wel wat meer ontwikkeling, maar ook daar zie je dat de curve af lijkt te vlakken. Het is makkelijker om daar op te blijven schalen omdat je gewoon meer cores er tegenaan kan gooien, maar je ziet dat nieuwe kaarten vooral ook erg groot en duur worden om die dikke prestaties te halen.

Dat Microsoft een middenweg zoekt... volgens mij is dat niet waar. Dat probeerden ze met de vorige generatie en dat is in hun gezicht ontploft. Nee, Microsoft is echt volop in aan het zetten op gaming, ik heb ze ook over niks anders gehoord volgens mij. Media is ook helemaal niet spannend meer... Dat je console blu-rays af kan spelen is redelijk vanzelfsprekend, dat er een netflix app voor is ook, en voor beiden heb je al die power niet nodig. Alles wat Microsoft aan het doen is is juist voor gaming.
G_Dragon schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:22:
Ik vraag me af of je de console wel horizontaal kan gebruiken in een tv meubel na het zien van de airflow :),
Ja dat kan, dat was bij de 1e reveal al gezegd en in een van de filmpjes die eerder gedeeld zijn werd dat nog een keer herhaald. Het effect dat warme lucht stijgt wordt ook vaak overdreven. Volgens mij is het door tech youtubers wel eens aangetoond dat het veel minder effect heeft dan je denkt. Als ik me niet vergis hadden ze een kast met fans die de lucht van onder naar boven blaast waarbij het dus geholpen zou worden door thermiek op zijn kop gezet en getest, en had dat nauwelijks negatief effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

En we zijn weer terug bij memory cartridges zoals bij de ps1! Wat zijn ze klein zeg. Die ga ik goed kunnen kwijtraken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Toshirou schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:26:
Wat Microsoft hier gemaakt heeft is gewoon een zeer solide console die behoorlijk krachtig is en tegelijkertijd niet bij release al eigenlijk underpowered is. Dit is toch echt wel klasse! Ik denk dat de E3 presentatie gericht op de games en de hardware nu de spotlight heeft gehad
Al de tweede die over de E3 begint. Jullie weten dat de E3 niet doorgaat dit jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:42

Toshirou

Vinyl Surfer

bram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:53:
[...]

Al de tweede die over de E3 begint. Jullie weten dat de E3 niet doorgaat dit jaar?
Ik weet het, maar rond de tijd van de E3 zal zullen er toch wel online presentaties zijn of iets in die geest. Daar doelde ik meer op. Dat Microsoft dat moment gaat gebruiken voor het aankondigen van de eerste set launch games.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Wow wat een heerlijke specs voor de Xbox Series X, echt indrukwekkend!
Mooi ook die loading times en die resumes van meerdere games (aangezien ik meerdere games speel)

De communicatie is echt super goed bij Microsoft, iedere maand droppen ze stukjes info en houden ze de mensen warm.
Alleen maar positiviteit voor Xbox en zeker in deze tijden is dat meer dan welkom.

Zeer benieuwd naar de nieuwe generatie games voor Xbox, er komen mooie tijden aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:31
Anoniem: 337891 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:51:
[...]

En we zijn weer terug bij memory cartridges zoals bij de ps1! Wat zijn ze klein zeg. Die ga ik goed kunnen kwijtraken. :o
Gewoon in je Xbox laten zitten, dan kost het wat meer moeite om kwijt te raken :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 14:01
Pff wat een dikke console is dit zeg. Ben heel benieuwd naar de prijs. Zelfs € 999 is nog een koopje voor deze hardware.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:22:
[...]

Die specs waren moeilijk vergelijkbaar. 360 gebruikte een triple core powerpc architectuur, en ps3 had zijn cell. Bij de ps4/xboxone reveals was het echter vrij duidelijk dat zij al achterlagen op pc nog voordat ze uitkwamen (en waarom ik toen alle interesse in de consoles verloor). Dat is bij de nieuwe generatie helemaal niet het geval.

Die geheugenkaartjes: Rot dat het proprietaire tech is, maar het enige alternatief dat gelijkaardige performance garandeert is door klanten zelf M.2 kaartjes in hun console te laten prikken, en denk dat Microsoft noch Sony daar om staan te springen ivm garantie.

[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 17-03-2020 10:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Pixel Witcher schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:11:
Wow wat een heerlijke specs voor de Xbox Series X, echt indrukwekkend!
Mooi ook die loading times en die resumes van meerdere games (aangezien ik meerdere games speel)

De communicatie is echt super goed bij Microsoft, iedere maand droppen ze stukjes info en houden ze de mensen warm.
Alleen maar positiviteit voor Xbox en zeker in deze tijden is dat meer dan welkom.

Zeer benieuwd naar de nieuwe generatie games voor Xbox, er komen mooie tijden aan.
Over dat stukje communiceren ben ik het echt helemaal met je eens. Rustig aan doen en geen karren vol aan informatie in een keer brengen. Het spelen via DF, die alle informatie duidelijk uitlegt, is ook een hele slimme van hun.
Ik verwacht dat de PS5 ook gewoon een hele dikke console wordt, maar ik denk dat Microsoft zijn marketing al zo’n beetje gewonnen heeft.

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hulleman schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:36:
Pff wat een dikke console is dit zeg. Ben heel benieuwd naar de prijs. Zelfs € 999 is nog een koopje voor deze hardware.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik denk hoe dan ook dat MS een verlies gaat nemen. Maar hoe diep zullen ze gaan.

Als dit bijvoorbeeld € 499,- gaat kosten, dan hebben ze een aardige beuker. Als de exclusives dan ook nog te pruimen zijn, dan zet ik er hier ook eentje neer t.z.t. Ik ben niet voornemens voor een console te kiezen omdat multiplats er iets beter uitzien, tenzij het zichtbare verschil groter is dan wat nu het geval is (wat ik niet verwacht, aangezien 4TF vs. 6TF een groter verschil is dan bijvoorbeeld 10TF vs. 12TF).

En waar gaat Lockhart zich dan positioneren? Dat is misschien nog interessanter. Die gaat onmogelijk meer dan € 399,- kosten. En wat gaat de PS5 dan doen? Exciting times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja maar wat je dan dus leest, is dat elke XSX game dus vanaf intern of die kaartjes moet draaien. Zelfs een externe SSD mag dus blijkbaar niet. Ook geen andere snelle devices aan USB.

Ik mag hopen dat ze op een gegeven moment wel met een 10TB chip komen, anders ben ik aan het wisselen als een malle. En ik had gehoopt met digitale games daar wel voorbij te zijn...
MRE-Inc schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:10:
Slecht nieuws voor de gebruikers van headsets die gebruik maken van de optische poort (oa @Martinspire ) en van de gebruikers van de Xbox Media Remote (ikzelf). Leuk dat HDMI-CEC er nu wel op zit, dus controller aanzetten = Xbox aan = TV aan op juiste HDMI poort in Game mode.

Volgens mij zijn er wel IR blasters add-ons. Althans, kan me herinneren dat een maat van me destijds zijn Xbox in een afgesloten kast had staan en toch kon bendienen met zijn XBox Remote via een IR Blaster extension kit.

Toch klote voor hen die gebruik maken van een headset via optische poort of het geluid via een versterker met 5.1 of 7.1 setup.

[...]
Hmm, idd balen. Staat wel dat het misschien via USB zal kunnen, maar even afwachten. Ik verwacht eigenlijk geen update vanuit Astro. Zou mooi zijn als ze dat doen, maar verwacht het niet. Momenteel kun je hem ook op de PC aansluiten via USB en dat werkt ook.

Al zie ik ook devices staan voor het halen van de audio uit HDMI-kabels. Voorop gesteld dat die dan ook niet voor lag zorgt en gewoon fatsoenlijk werkt met de monitor/tv (waar ik nu ook wel eens ruzie mee heb), dan kun je gewoon op die manier de audio aansluiten. Enige wat ik dan nodig heb, is dat de voicechat wel via USB blijft werken. Maar ik ging er al vanuit dat ik een nieuwe headset nodig ging hebben. Hopelijk heb ik nog even een tussenweg, maar ik verwacht wel weer wat nieuws te moeten aanschaffen. Ik hoop alleen dat het genoeg volume heeft voor mijn gehoor-situatie. Maar goed, daarom zou ik het fijn vinden als ik weer gewoon wat via PC kan aansluiten, want op die manier kan ik ook volume boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Een 10TB chip? Wat moet dat gaan kosten dan? Meer dan de Series X zelf waarschijnlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:02
Anoniem: 337891 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:51:
[...]

En wss net zo'n premium prijzen voor de hoeveelheid opslag die je krijgt als met die memory cards. 8Mb en wat waren de kosten van die krengen vroeger ook alweer. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 16:12
Begin wel hyped te raken voor de XSX! Wat een mooie tijd om in te leven is het toch, heerlijke specs :)

Eigenlijk doet MS alles goed de laatste tijd. Gaat Sony nog een hele kluif aan hebben, al hebben die wel het momentum van de PS4 nog. Ben benieuwd, meer concurrentie is voor ons als consument altijd beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
R4m0n_46 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:11:
Begin wel hyped te raken voor de XSX! Wat een mooie tijd om in te leven is het toch, heerlijke specs :)

Eigenlijk doet MS alles goed de laatste tijd. Gaat Sony nog een hele kluif aan hebben, al hebben die wel het momentum van de PS4 nog. Ben benieuwd, meer concurrentie is voor ons als consument altijd beter!
Tja, specs hebben nog nooit een console "war" gewonnen. Momenteel verkoopt de Switch meer dan PS4 en Xbox. Vooral als MS goede games gaat pompen, kunnen ze een hele grote inhaalslag maken. Daar hebben ze nu een stuk meer focus op, dus beter gaat deze generatie sowieso worden.

Sony zit aan de andere kant momenteel in een zetel omdat ze BC aanbieden met de op één na beste verkochte thuis console ooit (lees: 100+ miljoen gebruikers in je ecosysteem die meteen day one een goede library tot hun beschikking hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, die SSD maakt integraal onderdeel uit van het systeem en het functioneren ervan. Ik heb er geen problemen mee. Ik heb nooit meer dan een game of 10 geinstalleerd staan en die zijn echt niet allemaal 100GB groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Het is jammer dat wij geen externe USB devices kunnen gebruiken voor storage van XSX games, ook niet met een vergroote opstart tijd om een aantal bestanden te cachen op de interne SSD.

Ik heb juist veel games geïnstalleerd staan omdat ik met mijn beperkte game tijd geen zin heb om te wachten totdat een game ver genoeg gedownload is om te kunnen starten, waarna je vaak alsnog moet wachten omdat de modus/missie/map/etc die je wilt spelen nog niet gedownload is... (fyi: ik heb 500Mbit glas liggen en verder alles bekabeld aangesloten)

Gelukkig kunnen wij in ieder geval XB1 games wel via USB storage afspelen. Al vraag ik mij hoe het gaat op het moment dat een XB1 game een XSX patch krijgt. Moet je de game dan eerst overzetten naar de goedgekeurde (intern/expansion) SSD?

[ Voor 29% gewijzigd door Caayn op 17-03-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Laatst online: 26-05 22:19
Zou toch mooi zijn als je deze console op de één of andere manier om kunt toveren in een gewone pc, of op z'n minst 'gewone' software kunt gebruiken. Zou voor m'n video editing werk niet verkeerd zijn, met zo'n videokaart. Al is het werkgeheugen wel wat aan de krappe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Even een stukje over Gears 5 op de Series X
The improvements don't stop there, as The Coalition also mentioned on Xbox Wire that Gears 5 runs at over 100FPS on Xbox Series X and the team is actively looking at 120FPS for the multiplayer modes. Gears 5 supports Smart Delivery, so these upgrades will all be free for Xbox Series X owners.
https://www.windowscentral.com/gears-5-xbox-series-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:48:
[...]
Mja maar wat je dan dus leest, is dat elke XSX game dus vanaf intern of die kaartjes moet draaien. Zelfs een externe SSD mag dus blijkbaar niet. Ook geen andere snelle devices aan USB.

Ik mag hopen dat ze op een gegeven moment wel met een 10TB chip komen, anders ben ik aan het wisselen als een malle. En ik had gehoopt met digitale games daar wel voorbij te zijn...
Heb je echt zoveel games die je op elk moment zonder vertraging wil kunnen starten?
Dat je games lokaal wil hebben kan ik inkomen, maar parkeer ze anders gewoon op een dikke HDD als je ze niet actief aan het spelen bent. Het is even afwachten hoe vlot de Series X games van HDD naar SSD kan kopiëren, maar in principe moet dat lekker vlot kunnen. Stel dat gaat met 200 MB/s of zo, dan kost het je 10 minuten om een game van dik 100 GB naar je SSD over te pompen.
Hangt er een beetje vanaf hoe ze het implementeren natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat ze een functie inbouwen om een series X game naar HDD te zetten in een soort van container zodat de HDD niet allemaal losse files hoeft te lezen als je hem weer terughaalt, dan moet 200 MB/s geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Finraziel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Heb je echt zoveel games die je op elk moment zonder vertraging wil kunnen starten?
Dat je games lokaal wil hebben kan ik inkomen, maar parkeer ze anders gewoon op een dikke HDD als je ze niet actief aan het spelen bent. Het is even afwachten hoe vlot de Series X games van HDD naar SSD kan kopiëren, maar in principe moet dat lekker vlot kunnen. Stel dat gaat met 200 MB/s of zo, dan kost het je 10 minuten om een game van dik 100 GB naar je SSD over te pompen.
Hangt er een beetje vanaf hoe ze het implementeren natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat ze een functie inbouwen om een series X game naar HDD te zetten in een soort van container zodat de HDD niet allemaal losse files hoeft te lezen als je hem weer terughaalt, dan moet 200 MB/s geen probleem zijn.
Met een grootte van 100gb van sommige games: ja.

Dat gaat alleen maar groter worden, komende generatie. Als je uitgaat van een gemiddelde grootte van 50gb, dan zit je nog steeds aan 20 games. Ik ga regelmatig terug naar wat oudere games als daar nieuwe DLC voor uitkomt. Ik speel regelmatig meerdere games door elkaar en laat de ene soms weken liggen, waar de andere elk weekend wel even voorbij komt.

En als je een pre-order doet of uberhaupt games download, dan komen die toch altijd op de schijf die je daarvoor als standaard instelt. Dan zit ie vrij snel vol hoor?

Ik wil me niet storen aan het verplaatsen van games. Stuff moet gewoon meteen werken, dáár koop ik een console voor. Als ik alles handmatig wil doen, dan schaf ik wel een pc aan

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 17-03-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:21:
[...]

Dat gaat alleen maar groter worden, komende generatie. Als je uitgaat van een gemiddelde grootte van 50gb, dan zit je nog steeds aan 20 games. Ik ga regelmatig terug naar wat oudere games als daar nieuwe DLC voor uitkomt. Ik speel regelmatig meerdere games door elkaar en laat de ene soms weken liggen, waar de andere elk weekend wel even voorbij komt.

En als je een pre-order doet of uberhaupt games download, dan komen die toch altijd op de schijf die je daarvoor als standaard instelt. Dan zit ie vrij snel vol hoor?

Ik wil me niet storen aan het verplaatsen van games. Stuff moet gewoon meteen werken, dáár koop ik een console voor. Als ik alles handmatig wil doen, dan schaf ik wel een pc aan
Het werkt toch ook? Alleen niet op de manier die jij blijkbaar prettig vindt :P.

Wat is er mis met ff een download aan zetten als je gaat eten? Met een beetje verbinding heb je die 50GB binnen als je je toetje op hebt :P Of nog beter... als je in je auto stapt om naar huis te rijden. Installeer je hem gewoon via de xbox app :P

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-03-2020 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Met twee games geïnstalleerd op mijn PS4 pro snap ik dit ook niet echt maar was er niet aangegeven door een developer dat games juist veel kleiner werden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Het werkt toch ook? Alleen niet op de manier die jij blijkbaar prettig vindt :P.

Wat is er mis met ff een download aan zetten als je gaat eten? Met een beetje verbinding heb je die 50GB binnen als je je toetje op hebt :P Of nog beter... als je in je auto stapt om naar huis te rijden. Installeer je hem gewoon via de xbox app :P
Downloads aanzetten vind ik geen issue, maar als ik een invite krijg voor een game, dan wil ik die gewoon kunnen accepteren zonder elke keer te wachten op downloads. Er zijn aardig wat games die ik geïnstalleerd wil hebben en dat aantal vereist ook gewoon veel schijfruimte.

Gaan we nou echt zeggen dat 1TB de komende 5 jaar voldoende schijfruimte is? Kom op, MS/Seagate moet gewoon meer groottes beschikbaar maken. Ik heb bij de Xbox One ook gewoon 8x meer opslag dan waar ie mee is geleverd. Dus nu verwacht ik ook 8x meer opslag eraan te kunnen hangen, zonder als disk-jockey te werk te moeten gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ben erg benieuwd naar de XBOX Series X in combinatie met FlightSimulator die er ook aan komt.
Zelf denk ik dat die 2 in een bundel uitgebracht gaan worden, gezien beide rond de zelfde tijd uit komen.
Voor de Xbox One X was dat Forza Motorsport 7, en met FlightSimulator kan Microsoft mooi zijn "skills" tonen. (Console, Game & Azure Cloud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Caayn schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:25:
Het is jammer dat wij geen externe USB devices kunnen gebruiken voor storage van XSX games, ook niet met een vergroote opstart tijd om een aantal bestanden te cachen op de interne SSD.

Ik heb juist veel games geïnstalleerd staan omdat ik met mijn beperkte game tijd geen zin heb om te wachten totdat een game ver genoeg gedownload is om te kunnen starten, waarna je vaak alsnog moet wachten omdat de modus/missie/map/etc die je wilt spelen nog niet gedownload is... (fyi: ik heb 500Mbit glas liggen en verder alles bekabeld aangesloten)

Gelukkig kunnen wij in ieder geval XB1 games wel via USB storage afspelen. Al vraag ik mij hoe het gaat op het moment dat een XB1 game een XSX patch krijgt. Moet je de game dan eerst overzetten naar de goedgekeurde (intern/expansion) SSD?
Dat komt waarschijnlijk omdat dedicated next gen titels ook tijdens gameplay gebruik maken van de mogelijkheden van de interne SSD.
PurpleBlue schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:52:
Ben erg benieuwd naar de XBOX Series X in combinatie met FlightSimulator die er ook aan komt.
Zelf denk ik dat die 2 in een bundel uitgebracht gaan worden, gezien beide rond de zelfde tijd uit komen.
Voor de Xbox One X was dat Forza Motorsport 7, en met FlightSimulator kan Microsoft mooi zijn "skills" tonen. (Console, Game & Azure Cloud)
Dat zou me echt heel erg verbazen. Flight Simulator is voor op de consoles een totaal niets zeggende titel. De mainstream zit niet te wachten op een Flight Sim. Daar ga je echt geen units mee doen. Dan zie ik ze veel eerder een Halo of Forza bundel uitbrengen.

Flight Simulator ziet er overigens wel absurd mooi uit.

[ Voor 27% gewijzigd door bram1984 op 17-03-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:41:
[...]

Downloads aanzetten vind ik geen issue, maar als ik een invite krijg voor een game, dan wil ik die gewoon kunnen accepteren zonder elke keer te wachten op downloads. Er zijn aardig wat games die ik geïnstalleerd wil hebben en dat aantal vereist ook gewoon veel schijfruimte.

Gaan we nou echt zeggen dat 1TB de komende 5 jaar voldoende schijfruimte is? Kom op, MS/Seagate moet gewoon meer groottes beschikbaar maken. Ik heb bij de Xbox One ook gewoon 8x meer opslag dan waar ie mee is geleverd. Dus nu verwacht ik ook 8x meer opslag eraan te kunnen hangen, zonder als disk-jockey te werk te moeten gaan
Voor mij zal die 1TB wel genoeg zijn. Voor anderen niet. :) Ik verwacht uiteraard dat er wel verschillende groottes beschikbaar komen. Echter hangt daar natuurlijk wel een prijskaartje aan. Maar wie zegt dat zij dit niet beschikbaar maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:21:
[...]

Met zo'n 1 TB kaartje er in is dat dus al 40 games van gemiddeld 50 GB. Jij had het over een 10 TB kaartje... 220 games?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:36
PurpleBlue schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:52:
Wellicht geven ze een aantal maanden gratis Game Pass bij de Series X, dan heb je de game meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:40
uchiha tijntje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:00:
[...]

Voor mij zal die 1TB wel genoeg zijn. Voor anderen niet. :) Ik verwacht uiteraard dat er wel verschillende groottes beschikbaar komen. Echter hangt daar natuurlijk wel een prijskaartje aan. Maar wie zegt dat zij dit niet beschikbaar maken?
Het is voor de meeste mensen wel genoeg. Maakte Sony onlangs niet bekend dat er gemiddeld 11 of 12 games per console worden verkocht? Dat zijn nog geen twee games per jaar als je de console op de dag van release haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Anton.net schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:06:
[...]

Wellicht geven ze een aantal maanden gratis Game Pass bij de Series X, dan heb je de game meteen.
Ah. had niet gezien dat hij in de GamePass komt! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PurpleBlue schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:10:
[...]

Ah. had niet gezien dat hij in de GamePass komt! (y)
Alle MS games komen in Gamepass. Een deal van de eeuw... Dus ook al is de console 100 euro duurder dan je zou willen. Met Gamepass haal je dat er makkelijk uit. Dat zijn 2 games die je niet voor retail prijs hoeft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 14:01
bram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik denk hoe dan ook dat MS een verlies gaat nemen. Maar hoe diep zullen ze gaan.

Als dit bijvoorbeeld € 499,- gaat kosten, dan hebben ze een aardige beuker. Als de exclusives dan ook nog te pruimen zijn, dan zet ik er hier ook eentje neer t.z.t. Ik ben niet voornemens voor een console te kiezen omdat multiplats er iets beter uitzien, tenzij het zichtbare verschil groter is dan wat nu het geval is (wat ik niet verwacht, aangezien 4TF vs. 6TF een groter verschil is dan bijvoorbeeld 10TF vs. 12TF).

En waar gaat Lockhart zich dan positioneren? Dat is misschien nog interessanter. Die gaat onmogelijk meer dan € 399,- kosten. En wat gaat de PS5 dan doen? Exciting times.
Precies dit.

Ik verwacht dat de Lockheart zelfs goedkoper van € 399 wordt. Sony blijft denk ik de exclusives hebben die mij heel erg aanspreken. Sowieso heeft Microsoft geen tegenhangers van ontwikkelaars als Guerilla, Santa Monica en Naughty Dog. Al komt Horizon Zero dawn ook voor pc uit. Ik verwacht dat Microsoft een veel beter ecosysteem heeft en beter in gaat spelen op streaming as a service dan Sony. Wordt voor mij nog een lastige keus. Ik ga ze niet allebei kopen en heb altijd playstations gehad. Verschil tussen de PS5 9,2TF en Series X 12TF is ook minder dan het verschil tussen PS4 en One S, dus dat is niet super boeiend.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:54:

Dat zou me echt heel erg verbazen. Flight Simulator is voor op de consoles een totaal niets zeggende titel. De mainstream zit niet te wachten op een Flight Sim. Daar ga je echt geen units mee doen. Dan zie ik ze veel eerder een Halo of Forza bundel uitbrengen.

Flight Simulator ziet er overigens wel absurd mooi uit.
Ik denk dat ze juist Flight Simulator op de kaart willen zetten, daar het zo absurd mooi is
Maar ben het met je eens dat een mainstream console gamer daar niet op zit te wachten.

[ Voor 11% gewijzigd door PurpleBlue op 17-03-2020 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik moet zeggen dat ze met Ori wel een sterke IP hebben. De 2e game in de serie is ook echt heel tof. Haal er geen Xbox voor in huis maar Gamepass on PC is daarvoor wel een hele mooie oplossing :) Heb een SFF PC aan m'n TV gekoppeld met een Xbox controller erbij en dat werkt perfect. Die Xbox app zit ook degelijk in elkaar.

De grootste uitdaging is dat het gewoon jaren kost voordat we output van alle aangekochte studios gaan terug zien. Dus ben wel zeer benieuwd waar ze mee komen in de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
PurpleBlue schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat ze juist Flight Simulator op de kaart willen zetten, daar het zo absurd mooi is
Maar ben het met je eens dat een mainstream console gamer daar niet op zit te wachten.
Ja, maar de mainstream gaat dit niet "spelen" joh. Het is eigenlijk niet eens een game maar een keiharde sim met duizend knopjes. Laten we eerlijk zijn, als je niks met gelikte graphics en vliegen hebt, dan is het ook nog eens dodelijk saai, want je doet verder geen hol in die game. De CoD en FIFA mainstream zit hier niet op te wachten.

Dat gezegd hebbende, ben ik benieuwd hoe ze de controls gaan implementeren op de console. Ik verwacht iets met een pointer en interactieve cockpit knoppen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:00:

De grootste uitdaging is dat het gewoon jaren kost voordat we output van alle aangekochte studios gaan terug zien. Dus ben wel zeer benieuwd waar ze mee komen in de komende jaren.
Bestaande studios waren natuurlijk al bezig aan games. Die gaan natuurlijk nog steeds gewoon uitkomen, maar dan enkel voor het XBOX label. Zie Bleeding Edge bijvoorbeeld :)

Enkel The Initiative is van 0 gestart, daar zal het dus wel iets langer bij duren inderdaad.
bram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:00:
[...]

Dat gezegd hebbende, ben ik benieuwd hoe ze de controls gaan implementeren op de console. Ik verwacht iets met een pointer en interactieve cockpit knoppen oid.
Er komende verschillende gradaties in datgene wat je zelf kunt. Dus feitelijk zou je alles via controller kunnen doen en de rest overlaten aan de 'auto-pilot'. Maar als je veel externe hardware aan je systeem hebt hangen kun je elk knopje ook zelf bedienen. Dus dat gaat flink flexibel zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Wom op 17-03-2020 14:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mijn verwachting is dat iedereen die gamepass heeft Flight Simulator gaat proberen, want iedereen wil toch even boven zijn of haar woonplaatsje vliegen :) Zelfs de CoD of Fifa gamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:27
bram1984 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:00:

Dat zit er zelfs al in, ze lieten dit al zien met muis bediening, maar zou dus ook met controller kunnen. Verder kan je behoorlijk wat niveau aan assists aan/uitzetten, dat het zelfs mogelijk is gewoon gas te geven, op te stijgen en vrolijk rondvliegen.

Verschil is wel, het is een markt dit op dit moment helemaal geen console heeft/hoeft, het is geen keuze volk zoals alle console-bezitters nu, dat is natuurlijk wel een stukje nieuwe markt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.