Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:51

v8power67

Psn: Mausosaurus

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-07 23:11
Ik lees net hele verhalen over de Game Pass, maar ik vind het net als Tijntje een uitkomst. Eerlijk gezegd koop ik de laatste tijd weinig games meer aangezien de meeste toch wel in de pass komen.

Als ik dan hoor dat er niks in zit, dan begrijp ik het niet meer. Waarschijnlijk heb je de games al eerder zelf gekocht. Dat heb ik ook gehad met The Witcher, GTA, Metro of Halo. Maar je kunt toch niet zeggen dat het aanbod mager is.
Het scheelt mij een hele hoop geld in de maand. Gisteren begonnen met de nieuwe Theme Hospital en wil yakuza ook wel een keer proberen. Echt een geweldige service!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Sayonara Wild Hearts is erg tof. Hij is deze week uitgekomen. Het is een bizarre runner game met super goede muziek (althans voor de game) en een hoge moeilijkheidsgraad als je alle achievements wil halen. Doet me denken aan Thumper meets bitrunner. Wat mij betreft zeker 13 euro waard!

Edit: whoops verkeerde Xbox topic. Maar hij zal vast backwards compatible zijn. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 28-02-2020 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:05:
Doet me denken aan Thumper meets bitrunner.
Wel, mijn aandacht is getrokken in ieder geval

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:05:
Sayonara Wild Hearts is erg tof. Hij is deze week uitgekomen. Het is een bizarre runner game met super goede muziek (althans voor de game) en een hoge moeilijkheidsgraad als je alle achievements wil halen. Doet me denken aan Thumper meets bitrunner. Wat mij betreft zeker 13 euro waard!
Komt deze ook op de series X? ;)

Erg toffe game inderdaad!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Even een topic report aangemaakt want dit kan natuurlijk niet, mods van tegenwoordig ... :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benieuwd of ze voor de Series X ook nog wat gaan optimalizeren zoals ze destijds voor de One X ook gedaan hebben :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is geen speculatie topic :P maar ik zag net dit voorbij komen:

https://twitter.com/klobrille/status/1234842860937240577

Rumor:
- MS attends AMD Financial Day to demonstrate RDNA2 (March 5)
- Turn 10 "showing off an unnamed racing game in the rain" with Raytracing
- Playground Games showing FH4 4K/120fps on XSX
- Azure Raytracing by Playground Games second team, forest tease

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39
uchiha tijntje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:51:
Gaan ze nu weer een FM maken met meer focus op nutteloze eyecandy ipv daadwerkelijke race aspecten?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Gaan ze nu weer een FM maken met meer focus op nutteloze eyecandy ipv daadwerkelijke race aspecten?
Lekker kort door de bocht (haha woordgrapje). Waarom meteen een oordeel over iets wat niet genoemd staat :p

Het is een gerucht voor een demo bij AMD, niet bij een simracing event :p

[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

uchiha tijntje schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:51:
Het is geen speculatie topic :P maar ik zag net dit voorbij komen:

https://twitter.com/klobrille/status/1234842860937240577

Rumor:
- MS attends AMD Financial Day to demonstrate RDNA2 (March 5)
- Playground Games showing FH4 4K/120fps on XSX
- Azure Raytracing by Playground Games second team, forest tease
De link in de tweet naar Reddit geeft wat meer "info" _/-\o_
https://www.reddit.com/r/..._amd_financial_day_rdna2/
We gaan het zo wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fireshade schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:32:
[...]

De link in de tweet naar Reddit geeft wat meer "info" _/-\o_
https://www.reddit.com/r/..._amd_financial_day_rdna2/
We gaan het zo wel zien :)
Zit die post ook even te lezen.
Wordt daar nou glashard beweerd dat RDNA2 exclusief beschikbaar is voor Microsoft producten en het topsegment Radeon kaarten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

justifire schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:06:
[...]

Wordt daar nou glashard beweerd dat RDNA2 exclusief beschikbaar is voor Microsoft producten en het topsegment Radeon kaarten ?
Nee, created for. Heel iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:06:
[...]

Blijkbaar is de post al ontkracht :p

Vandaar dat we in dit topic weg blijven van speculaties! Mijn schuld :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:40

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Voor wie het hdd/ssd/nvme nog niet snapt en wat het gaat betekenen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ESMUDFLX0AEk07I?format=jpg&name=medium

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +13 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:16:
Voor wie het hdd/ssd/nvme nog niet snapt en wat het gaat betekenen.

[Afbeelding]
Mja, niet echt een goede uitleg als je het mij vraagt. Die tekst doet het voorkomen alsof het een probleem is dat het één frame duurt voordat je een texture ingeladen hebt en dat is echt niet het probleem. Die texture wordt als het goed is niet pas ingeladen op het moment dat die frame gemaakt gaat worden maar als je er in de buurt komt. Anders is het gewoon een slecht gebouwde game of engine. Een ssd zou dat wellicht kunnen maskeren maar dat is niet waar het voordeel in zit.

Wat latency betreft zit het verschil vooral in het feit dat een hdd mechanisch is. Het ding bestaat uit een stel rond draaiende platen boven elkaar met een arm die heen en weer kan bewegen om de koppen (voor elke plaat een) over de schijf te bewegen naar de juiste positie. De latency is dus zoveel hoger omdat de kop fysiek naar de juiste track moet en vervolgens moet je ook nog even wachten tot het begin van de data die je wil lezen onder de kop door beweegt (daarom is 7200 rpm wat sneller dan 5400, naast dat de data ook sneller onder die kop beweegt).

Maar het wordt bij een hdd vooral problematisch als je allemaal verschillende data tegelijk wil lezen die niet netjes achter elkaar staat. De kop moet dan steeds heen en weer springen om het juiste stukje te vinden. Dat is waardoor als verschillende programma's tegelijk een hdd benaderen de boel enorm kan vertragen.

Een ssd heeft dat probleem niet. Er zijn geen mechanische delen en in principe maakt het dan ook niet echt uit waar alle data precies staat en hoeveel programma's tegelijk iets willen lezen of schrijven (de controller maakt nog wel uit en is de voornaamste reden van verschillen tussen ssd's maar is nu niet heel belangrijk).

En dat is dus de grote reden dat je op een pc zo'n enorm verschil ziet als je naar een ssd gaat want een pc is een vrij ongecontroleerde multitask machine. Er draaien waarschijnlijk honderden processen waarvan veel niet echt op elkaar is afgestemd omdat het allemaal van verschillende ontwikkelaars komt. Een ssd lost daar dus het probleem op dat die processen de hdd van hot naar her lieten springen.

Maar... Dat probleem was veel minder op consoles. Je console is een apparaat dat veel strakker gedirigeerd wordt door de ontwikkelaar. Kort door de bocht heb je eigenlijk alleen het systeem en de game zelf draaien, en het systeem is ontwikkeld om de game zo min mogelijk in de weg te zitten. Die game is dan weer vaak zo gemaakt dat data die samen gelezen wordt vaak ook bij elkaar staat op de schijf waardoor een hdd niet steeds de kop hoeft te verplaatsen. Op pc is dat overigens ook zo vandaar dat voor games een ssd ook niet zo kritisch is als voor je os.

Dit is dus eigenlijk de grootste reden dat een ssd voor je huidige console niet zo'n grote impact heeft als op een pc. Iedereen heeft het altijd maar over de beperkte bandbreedte van de interface, maar de belangrijkste reden is gewoon dat de hdd in de console niet zo zwaar belast wordt met allemaal verschillende kleine opdrachten als in een pc. Het helpt wel wat, maar vaak eigenlijk hetzelfde effect als dat het ook helpt om je game op een externe schijf te hebben staan terwijl je os de interne schijf blijft gebruiken. Minder opdrachten per schijf is minder heen en weer springen van de kop en dus minder vertraging.

Nee dé grote verbetering van de nvme ssd in de aankomende consoles zit vrijwel alleen in de doorvoersnelheid. Een harde schijf biedt zo'n 100 tot 200 MB per seconde grof gezegd, terwijl een sata ssd tot grofweg 500 gaat (en dat wordt dus beperkt door die interfaces op de huidige consoles), terwijl de nieuwe generatie nvme ssd's als ik me niet vergis theoretisch tot zo'n 7 GB per seconde kunnen gaan. Je kunt dus domweg veel meer data inladen in dezelfde tijd.

Het probleem dat je oplost als we het dus bv over texture pop-in hebben is niet dat het 16 ms duurt om die texture te krijgen nadat je hem opvraagt, maar dat de doorvoersnelheid niet hoog genoeg ligt om de honderden textures in te laden als je heel snel door de game wereld gaat. Het is namelijk ook niet zo dat als je honderd textures in moet laden dat je honderd keer op die 16 ms moet wachten, als ze netjes bij elkaar in de buurt staan op de schijf, maar het is gewoon veel data.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17
@Finraziel
Jij zat op tijd al aan de koffie (y)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Finraziel schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:02:Technisch uitstekende analyse van Finraziel...
_/-\o_ mooie analyse en dat op de vroege morgen :*) Je had niks te doen tijdens de koffie ?

Maar het was meer een korte recap in een pic. Jij hebt het nu in zijn geheel geanalyseerd maar de gewone huis/tuin/keuken xbox koper zal dat natuurlijk een worst wezen. Die hoort in de winkel alleen maar "Sneller, nog sneller en allersnelst" en vind dàt alleen maar interessant. Ik zit er een beetje tussen in. Soms verdiep ik me in de technische kant, soms ook niet en wil ik gewoon een plaatje met een paar regeltjes tekst. Gisteravond was ik in zo'n bui.

Maar nogmaals, mooie uitleg waar ik zelf ook nog eea van heb opgestoken !!!

Verder is onderstaande nog wel leuk, ook voor onze Belgische Tweakers wellicht aangezien ze in België nog wel eens een datalimiet hebben op hun internet verbinding.

....en het antwoord van Phil Spencer. Wellicht een feature die in de nieuwe Series X gaat komen (en eigenlijk al in het huidige OS had mogen zitten).

En wie nog wat meer wil lezen over VRS en misschien wel wil analyseren hier O-)
https://www.gamesradar.co...-xbox-series-x-explained/

Oh ja, en het is niet de eerste die de andere kant op gaat:

https://seasonedgaming.co...ns-inexile-entertainment/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617899

Finraziel schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:02:
[...]
Op pc is dat overigens ook zo vandaar dat voor games een ssd ook niet zo kritisch is als voor je os.
Zou dat niet komen omdat veel games multiplatform zijn en daardoor de limitaties van de consoles meegenomen worden naar de pc? Extreem voorbeeld: Star Citizen is onspeelbaar zonder SSD. De framerate kakt dan helemaal in. Oke alpha en amper geoptimaliseerd, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17
Star citizen is er toch niet voor de consoles ;)
Verkeerde voorbeeld of ik begrijp je verkeerd

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
Nice, goed om te zien dat ze steeds meer senior talent binnen hun studio's kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:37:
[...]

_/-\o_ mooie analyse en dat op de vroege morgen :*) Je had niks te doen tijdens de koffie ?

Maar het was meer een korte recap in een pic. Jij hebt het nu in zijn geheel geanalyseerd maar de gewone huis/tuin/keuken xbox koper zal dat natuurlijk een worst wezen. Die hoort in de winkel alleen maar "Sneller, nog sneller en allersnelst" en vind dàt alleen maar interessant. Ik zit er een beetje tussen in. Soms verdiep ik me in de technische kant, soms ook niet en wil ik gewoon een plaatje met een paar regeltjes tekst. Gisteravond was ik in zo'n bui.

Haha ja lag wakker te worden :+ maar thanks :)
En ja klopt, voor de consument is het enige dat telt dat het sneller is en het zwaardere games mogelijk maakt. Maar als je het dan probeert uit te leggen vind ik dat je het wel goed moet doen.
Anoniem: 617899 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:20:
[...]

Zou dat niet komen omdat veel games multiplatform zijn en daardoor de limitaties van de consoles meegenomen worden naar de pc? Extreem voorbeeld: Star Citizen is onspeelbaar zonder SSD. De framerate kakt dan helemaal in. Oke alpha en amper geoptimaliseerd, maar toch.
Dat zal vast meehelpen, maar ook op pc kun je er nog niet echt vanuit gaan dat mensen de game op een ssd hebben staan. De ssd is niet echt meer weg te denken in de meeste pc's, maar het wordt pas de afgelopen jaren normaler om een grote te hebben waar je ook je games op zet. Dus ook voor pc's is het aan te raden nog te optimaliseren voor hdd's.

En @LuisjeNL dat was het punt denk ik net, een game noemen die niet op console is en een ssd vereist, waar multiplats dat niet doen omdat ze al rekening houden met consoles. Maar ik denk inderdaad dat het meer te maken heeft met het feit dat star citizen nog in ontwikkeling is en dat het een game is op een schaal zoals we niet eerder gezien hebben (althans, dat is wat ik er van meekrijg, ik volg het niet echt, zie het wel als hij ooit 'af' is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Verder is onderstaande nog wel leuk, ook voor onze Belgische Tweakers wellicht aangezien ze in België nog wel eens een datalimiet hebben op hun internet verbinding.

[Twitter]

....en het antwoord van Phil Spencer. Wellicht een feature die in de nieuwe Series X gaat komen (en eigenlijk al in het huidige OS had mogen zitten).

[Twitter]

En wie nog wat meer wil lezen over VRS en misschien wel wil analyseren hier O-)
https://www.gamesradar.co...-xbox-series-x-explained/

Oh ja, en het is niet de eerste die de andere kant op gaat:

https://seasonedgaming.co...ns-inexile-entertainment/
Volgens mij is het handiger om de games die je niet bijgewerkt wilt hebben dan op een externe schijf te zetten en die eruit te trekken als je er niks mee doet. Eventueel een hubje met knopje zoeken zodat je niet de aansluitingen sloopt :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Volgens mij is het handiger om de games die je niet bijgewerkt wilt hebben dan op een externe schijf te zetten en die eruit te trekken als je er niks mee doet. Eventueel een hubje met knopje zoeken zodat je niet de aansluitingen sloopt :P
Games moeten nou eenmaal bijgewerkt worden als je ze wil spelen. Ik heb al vaak genoeg een update van BF5 voor mijn kiezen gekregen nadat ik het spel had gestart. Zonder update kan je niet verder.

Windows 10 heeft een soort gelijk iets al ingebouwd, namelijk active hours waarin je kunt aangeven wanneer wel en niet updates geinstalleerd moeten worden. Sommige providers hebben een data limiet tussen bepaalde uren. 's Nachts onbeperkt, maar over dag dus niet. Lijkt me prima te implementeren. Kwestie van een vinkje zetten bij games die wel overdag mogen worden bijgewerkt en je dus vaak speelt. De rest van de games kan dan updates buiten game hours downloaden.

Men vergeet wel eens dat we hier in NL enorm verwend zijn met dikke internet lijnen zonder data limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:55:
[...]

Games moeten nou eenmaal bijgewerkt worden als je ze wil spelen. Ik heb al vaak genoeg een update van BF5 voor mijn kiezen gekregen nadat ik het spel had gestart. Zonder update kan je niet verder.

Windows 10 heeft een soort gelijk iets al ingebouwd, namelijk active hours waarin je kunt aangeven wanneer wel en niet updates geinstalleerd moeten worden. Sommige providers hebben een data limiet tussen bepaalde uren. 's Nachts onbeperkt, maar over dag dus niet. Lijkt me prima te implementeren. Kwestie van een vinkje zetten bij games die wel overdag mogen worden bijgewerkt en je dus vaak speelt. De rest van de games kan dan updates buiten game hours downloaden.

Men vergeet wel eens dat we hier in NL enorm verwend zijn met dikke internet lijnen zonder data limiet.
Ik snap je wel, en het kan altijd beter, maar ik geef aan dat er al wel een oplossing is voor het niet updaten van sommige games. Ik vind alleen dat de focus moet liggen op het daadwerkelijk updaten van games voor je gaat spelen dan dat we dit soort features nodig hebben want auto-update werkt echt brak. En waarom ie vele minuten nodig heeft om uit te vinden of je games een update nodig hebben, snap ik ook niet helemaal. Maar goed, de huidige dashboard vind ik dan ook een draak om mee te werken hoe traag sommige componenten ervan zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 04-03-2020 13:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:54:
[...]

FM7 vind ik de fijnste console racer tot nu toe, dus dat + nutteloze eye candy, yes please!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Fighter
Nog wel een belangrijke reactie van een developer op een vraag van de gamers.

[Twitter: https://twitter.com/ItagakiScarlett/status/1235602460636409857]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

X-Fighter schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:41:

[Twitter]
[Twitter]
ik denk niet dat 'holding back' een zorg is voor mensen die willen kiezen tussen een goedkoop of een duurder model. In een ideale wereld zit het verschil puur in de resolutie waarop de game gerenderd wordt: Als je dan geen 4K nodighebt is dat plots een hele gemakkelijke beslissing.
Maar we weten allemaal donders goed dat het niet zo eenvoudig is: Bij veel games krijgt de duurdere versie vaak een 'performance mode', waarbij je op 1080p blijft renderen, maar de performance veel beter is met hogere/stabielere framerate.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:11:
[...]

ik denk niet dat 'holding back' een zorg is voor mensen die willen kiezen tussen een goedkoop of een duurder model. In een ideale wereld zit het verschil puur in de resolutie waarop de game gerenderd wordt: Als je dan geen 4K nodighebt is dat plots een hele gemakkelijke beslissing.
Maar we weten allemaal donders goed dat het niet zo eenvoudig is: Bij veel games krijgt de duurdere versie vaak een 'performance mode', waarbij je op 1080p blijft renderen, maar de performance veel beter is met hogere/stabielere framerate.
Hangt helemaal van de specs van Lockhart af maar daar is volgens mij nog niks van bekend toch? Of heb ik wat gemist?
Zolang er niet significant op cpu, geheugen en ssd performance beknibbeld wordt hoeft het games absoluut niet tegen te houden.
Op gpu power kun je heel makkelijk beknibbelen en gewoon de resolutie en/of framerate omlaag gooien. De vraag is alleen, gaat het lukken om een budget model te maken met alleen op gpu vlak een flinke downgrade? De cpu en vooral de ssd lijken me toch een significant deel van het budget in te nemen... En geheugen ook trouwens, hoewel je daar misschien nog wel makkelijker weg komt ook met wat lagere performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Geruchten zijn dat deze identiek aan Series X is, behalve 4TF GPU. Dus kwestie van resolutie omlaag schalen. Zou me om Lockhart geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Fighter schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:41:

[Twitter]
[Twitter]
Mja ik denk dat als we op 4K willen gamen, we sowieso water bij de wijn moeten doen om een game bespeelbaar te maken. Dat er een goedkoper model lagere resoluties uitpompt is dan gewoon prima lijkt me. Laat de kopers maar kiezen. Het verschil is toch nog wel te overzien.

En hoewel de OG Xbox One wellicht voor de XOX games heeft versimpelt, was dat vooral een ding vanwege de opzet van de architectuur (met 32mb hele snelle processing vs waar de PS5 door GDDR5 het hele geheugen kon aanspreken). Dat je Battlefield 4 toen op 720p speelde, waar de concurrent al naar de 900p ging en de Pro/X eigenlijk gewoon 1080p hadden kunnen renderen. Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom BF4 nooit een update heeft gekregen om de resolutie op te krikken. Zelfs op mijn X doet ie nog steeds 720p :/

Maar zoals gezegd ligt de focus bij de komende generatie vooral op 4K en bij de huidige was dat vooral 1080p. En dat was bij veel games in het begin al een probleem. Nu 1080p al makkelijker te renderen is voor de nieuwe consoles, verwacht ik ook minder problemen met achterblijvende hardware. 4TF is ook gewoon snel. Bovendien heb je op PC ook gewoon nog machines die games moeten spelen met minder nieuwe hardware. Kijk maar naar Steam. Lang niet iedereen heeft daar een 2080TI in zitten, dus multiplatform games zullen nog gewoon op minder snelle systemen blijven draaien. SSD wordt wel verplicht, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whoooehooe:

Ultimate Fishing Simulator 2 confirmed for Xbox Series X

https://www.trueachieveme...simulator-2-xbox-series-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vermoed dat Phil zich iedere morgen even op de schouders klopt :P
https://www.polygon.com/2...-microsoft-sony-marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar ik echt naar uitkijk met de nieuwe generatie zijn de kortere laadtijden. Ben nu bezig met Pillars of Eternity 2 en ben echt wel klaar met die laadschermen :P

3 seconden lopen, halve minuut laadscherm, 10 seconden lopen, halve minuut laden... Het is dat ik een fan ben van dit soort games, maar dit is wel echt heel erg. :) Standaard dan ook gewoon laptop er naast om gewoon andere dingen te doen.

Dus als dit soort laadschermen met de nieuwe generatie geschiedenis is, dan is het de aankoop al waard.

[ Voor 53% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-03-2020 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 19:21:
Waar ik echt naar uitkijk met de nieuwe generatie zijn de kortere laadtijden. Ben nu bezig met Pillars of Eternity 2 en ben echt wel klaar met die laadschermen :P

3 seconden lopen, halve minuut laadscherm, 10 seconden lopen, halve minuut laden... Het is dat ik een fan ben van dit soort games, maar dit is wel echt heel erg. :) Standaard dan ook gewoon laptop er naast om gewoon andere dingen te doen.

Dus als dit soort laadschermen met de nieuwe generatie geschiedenis is, dan is het de aankoop al waard.
Ja maar dat is gewoon ruk geoptimaliseerd... De nieuwe hardware zal vast helpen, maar ik kijk toch meer uit naar nieuwe dingen die ze kunnen doen dan dat het een lapmiddel kan zijn voor luie devs... (Ja dat is kort door de bocht, weet ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Bij The Witcher 3 zou het wel verlies van motivatie betekenen om niet dood te gaan, die 1-1,5 minuut laden wil je wel voorkomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat is ook de reden dat ik er een SSD aan heb gehangen. Ik had er al 1 in mn PC zitten, die heb ik vervangen door een sneller exemplaar en de oude SSD hangt nu aan mn Xbox. Ik moet elk kwartaal wel even kijken wat erop zit en wat naar een grotere externe schijf kan of naar de trage interne schijf, maar laadtijden zijn dan een stuk minder erg. En alle fluff kan lekker intern staan als het toch verder niet boeiende graphics heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Was dit al bekend ? Een dedicated Audio chip on de Series X
Xbox Series X audio chip will provide hardware accelerated 3D audio

Microsoft’s next-generation console will benefit from 3D audio powered by a hardware accelerated Xbox Series X audio chip.

Revealed by employees at the Microsoft-owned Ninja Theory in an article by VGC, the Xbox Series X audio chip may be used for ray-traced audio to create more realistic 3D audio in games.

When speaking to the outlet, Ninja Theory’s sound team revealed that the next-gen console’s audio hardware makes them “extremely excited”.

While the current-generation of Xbox consoles already support the 3D audio of Dolby Atmos, developers have to wrestle with hardware to squeeze realistic audio into games while keeping solid performance.

“We’re going to have a dedicated chip to work with audio, which means we finally won’t have to fight with programmers and artists for memory and CPU power,” revealed senior sound designer Daniele Galante.

“We take for granted that graphics are powered by their own video cards,” explained audio lead David Garcia. “But in audio, we haven’t had anything like that. Now we have some power dedicated to us.”

Unlike nowadays, the future of hardware accelerated audio will allow developers to craft more complex and realistic audio environments. There will be less of a limit on the amount of sounds that can be processed at once and powerful sound hardware can craft more intuitive sounds.

“I really like how Microsoft is giving us more tools to improve the sound and to be more creative,”Daniele Galante said. “Because at the end of the day it’s not a matter of, ‘we want more memory because we are more cool’, we just want to be able to do our jobs without thinking about limitations.

“Making games always has you thinking about technical limitations. Eventually these limitations become less and less the more you evolve with new consoles, but at the same time it’s always a constant thing: These are the maximum number of voices we can have, because otherwise the game is going to lag.”

We expect the next-gen Xbox Series X audio hardware will be used extensively in Ninja Theory’s Hellblade 2. After the first game’s incredible implementation of spatial audio, the next-gen audio ray-tracing can only help make it even better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Gek, ik veronderstelde altijd dat de vorige/huidige generatie consoles al dedicated audiohardware hadden aangezien die miezerige cpu niet veel cycles kan missen om aan 3D audio te besteden (en al helemaal met dolby atmos).

Hopelijk betekent dat meer consistente spatial audio in games, want nu kan dat enorm verschillen van titel tot titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:38:

[...]
Dit gaat toch gewoon over die raytracing audio dinges? Normaal komt Dolby e.d. al via chip volgens mij, maar dit gaat over de audio-berekeningen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MRE-Inc schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:38:

[...]
Ja dat was al bekend inderdaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wellicht interessant.

https://developer.microso...-game-stack-live-schedule
Game Stack Live Schedule
​​​Day 1 - March 17, 2020​
10:00 Welcome to Game Stack Live!​
10:25 How The Coalition built Gears 5 to be more accessible
10:45 Building accessibility into your game - the Xbox Accessibility Guidelines
11:00 Panel: The changing nature of today’s game industry
11:35 Panel: How to be intentionally inclusive in your game design
12:15 What is Microsoft Game Stack?
12:30 The Importance of LiveOps
1:00 Rare: Building Sea of Thieves with a LiveOps Mentality
1:35 What it means to run a game studio – a conversation with Turn 10
2:00 Maximizing impact and reach for your independent games with the ID@Xbox team​

Day 2 - March 18, 2020
10:00 Previously on Game Stack Live
10:15 How inXile used creative iteration to drive Wasteland's development
10:40 Panel: How online services are defining the next generation of game development
11:40 Xbox Series X + Project xCloud = New Chapter in Gaming
12:40 The spark of creativity that drives Double Fine
1:20 What’s new in DirectX: Raytracing, mesh shading, and more

//Team Game Stack

[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 09-03-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

boe2 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:03:
Gek, ik veronderstelde altijd dat de vorige/huidige generatie consoles al dedicated audiohardware hadden aangezien die miezerige cpu niet veel cycles kan missen om aan 3D audio te besteden (en al helemaal met dolby atmos).

Hopelijk betekent dat meer consistente spatial audio in games, want nu kan dat enorm verschillen van titel tot titel.
Dat laatste ligt niet aan de Xbox hardware, maar aan de keuze (onkunde?) van de sound engineers/devs.
Ze werken allemaal met dezelfde developer kits, en kunnen het verschil met andere titels ook gewoon horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

dat onderdeel is echt heel interessant ja. Ben benieuwd wat hun idee gaat zijn. Een combinatie van de cloud met toch thuis een sterke console kan natuurlijk heel mooie dingen opleveren als je de kracht van beide weet te combineren.

Soort van stadia base onderweg, maar thuis een XsX ++ ervaring.

[ Voor 195% gewijzigd door ArthurMorgan op 10-03-2020 15:29 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mja, het meest interessante kan nu al: streamen vanaf je eigen console naar je andere apparaten. Geeft voor mij het voordeel dat ik kan verdergamen als mijn vrouw TV wil kijken. Streamen vanaf je console over internet kan ook al als je wat handig bent en thuis een vpn server draait.

Puur streamen vanuit "de cloud" heb ik dezelfde bedenkingen als bij stadia: ik denk dat de markt voor mensen die alles willen streamen ipv dedicated hardware te kopen zeer klein is. Microsoft heeft wel de game pass als plus, dus die kunnen ze wel mee in een streaming abo steken. Zodra dat uit is kan google hun stadia project opbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ArthurMorgan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:25:

dat onderdeel is echt heel interessant ja. Ben benieuwd wat hun idee gaat zijn. Een combinatie van de cloud met toch thuis een sterke console kan natuurlijk heel mooie dingen opleveren als je de kracht van beide weet te combineren.

Soort van stadia base onderweg, maar thuis een XsX ++ ervaring.
Of ze gaan simpelweg gewoon iets vertellen over de console en de dienst? Je kan nu ook al cloud streamen op de console.

E3 lijkt trouwens geannuleerd te gaan worden.

https://www.resetera.com/...all-but-confirmed.174395/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-07 21:11
Vind het toch vrij voorbarig, E3 is nog 3 maanden en het Corona virus is al aan het vertragen in China.
Neem dan een beslissing eind April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Katmi schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 04:08:
Vind het toch vrij voorbarig, E3 is nog 3 maanden en het Corona virus is al aan het vertragen in China.
Neem dan een beslissing eind April.
E3 is niet in China. Rest van de wereld wordt het de komende maanden eerst nog erger waarschijnlijk. Daarbij zal het ook niet meehelpen dat meerdere clubs al hebben afgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-07 21:11
bram1984 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 06:46:
[...]

E3 is niet in China. Rest van de wereld wordt het de komende maanden eerst nog erger waarschijnlijk. Daarbij zal het ook niet meehelpen dat meerdere clubs al hebben afgezegd.
''Waarschijnlijk'' is het keywoord in je post, ik vind het gewoon dom om half Maart al iets af te zeggen wat pas de 2de week van Juni plaats vind door een virus wat ''waarschijnlijk'' nog dit of ''misschien'' nog dat gaat doen, wacht dan af tot eind April en dan heeft iedereen nog steeds 5 weken om all zijn shit te cancellen voor E3.

En E3 heeft wel meer te bieden dan Sony, voor 2020 stonden op de official website al 43 companies als deelnemers waaronder oa Xbox, Nintendo, Activision, Square Enix, Bethesda, Nvidia etc.
De lijst met ''afvallers'' is een hand groot en zal weinig te maken met de afzegging.

En mijn punt was niet dat E3 in China was, mijn punt was dat het al in een neerwaarse spiraal aan het gaan is in het land van oorsprong en we zijn met moeite 4 weken verder sinds het begin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Is dit het Corona topic ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Katmi schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:04:
[...]

''Waarschijnlijk'' is het keywoord in je post, ik vind het gewoon dom om half Maart al iets af te zeggen wat pas de 2de week van Juni plaats vind door een virus wat ''waarschijnlijk'' nog dit of ''misschien'' nog dat gaat doen, wacht dan af tot eind April en dan heeft iedereen nog steeds 5 weken om all zijn shit te cancellen voor E3.

En E3 heeft wel meer te bieden dan Sony, voor 2020 stonden op de official website al 43 companies als deelnemers waaronder oa Xbox, Nintendo, Activision, Square Enix, Bethesda, Nvidia etc.
De lijst met ''afvallers'' is een hand groot en zal weinig te maken met de afzegging.

En mijn punt was niet dat E3 in China was, mijn punt was dat het al in een neerwaarse spiraal aan het gaan is in het land van oorsprong en we zijn met moeite 4 weken verder sinds het begin.
Je kan bij dit soort uitbraken prima prognoses doen. Voorlopig gaat het stijgen en pas over een paar maanden zal het weer zakken.

Ik heb het niet over Sony specifiek en daarbij zouden er 100% zeker nog meer bedrijven afhaken de komende maanden. Dat soort dingen worden echt wel besproken tussen organisatie en deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Covid-19 kan de E3 wel eens voor altijd slopen, ook al vind ik het jammer straks moeten de uitgevers en Microsoft wel naar wat anders kijken en als dat andere dan bevalt waarom zouden ze in 2021 dan terug keren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Net even gelezen. Ik vraag me oprecht af waar dit artikel op gebaseerd is. Als je een Google search trend instelt, krijg je compleet het tegenovergestelde resultaat namelijk, ongeacht de periode die je selecteert. Zelfs in de VS alleen. Of mis ik iets?

Trouwens wel benieuwd naar de livestream volgende week en dan met name xCloud. Hopelijk gaan ze dat heel breed aanbieden (TV app etc.). Daar heb ik wel oren naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benieuwd naar de presentaties van volgende week. Wel leuk die continue stroom van informatie. Kan al dat gespeculeer lekker op een laag pitje blijven.

Hoop dat ze snel Xcloud gaan uitrollen op allerlei devices en ook in NL :). Ik vind het toch wel een toffe aanvulling als ik gewoon games kan spelen op mijn telefoon of tablet buitenshuis :P

Edit:

Ik verwacht eigenlijk nog wel een nieuwe "kleinere" game van Rare bij launch. Bijvoorbeeld een Viva Pinata, of een andere franchise die zij in eigendom hebben. Zo zijn Grounded en Bleeding Edge ook gemaakt door kleinere teams en werkt het overgrote deel aan de wat grotere games. Een dergelijke werkwijze kan ik wel waarderen.

Zo zie je eigenlijk dat de afgelopen en komende maanden ook best wel wat games uitkomen vanuit de Xbox game studio's, zijnde dat sommige games uiteraard nog op andere platformen uit komen, zoals Wasteland 3 en The outer worlds vorig jaar.

[ Voor 45% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-03-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:58:
Benieuwd naar de presentaties van volgende week. Wel leuk die continue stroom van informatie. Kan al dat gespeculeer lekker op een laag pitje blijven.

Hoop dat ze snel Xcloud gaan uitrollen op allerlei devices en ook in NL :). Ik vind het toch wel een toffe aanvulling als ik gewoon games kan spelen op mijn telefoon of tablet buitenshuis :P

Edit:

Ik verwacht eigenlijk nog wel een nieuwe "kleinere" game van Rare bij launch. Bijvoorbeeld een Viva Pinata, of een andere franchise die zij in eigendom hebben. Zo zijn Grounded en Bleeding Edge ook gemaakt door kleinere teams en werkt het overgrote deel aan de wat grotere games. Een dergelijke werkwijze kan ik wel waarderen.

Zo zie je eigenlijk dat de afgelopen en komende maanden ook best wel wat games uitkomen vanuit de Xbox game studio's, zijnde dat sommige games uiteraard nog op andere platformen uit komen, zoals Wasteland 3 en The outer worlds vorig jaar.
Ik ben niet alleen benieuwd naar xCloud, ook de kant die Microsoft op gaat en wil gaan in de toekomst. Met de komst van de Series X zie je een verschuiving van alleen de traditionele console + games naar een services portfolio in zijn algemeen wat Microsoft wil aanbieden aan gamers inclusief onderliggende backend.

Je kan dus straks een Series X kopen om op te gamen. Wil je meer, dan neem je GamePass/xCloud/Xbox Live erbij. Wil je nog meer dan neem je GamePass Ultimate zodat je sommige titels ook op de PC kan spelen (native) al zou je ook met een xCloud abo uit de voeten kunnen maar dan moet je dus wel streamen ipv native spelen.

Grote voordeel wat Microsoft heeft tov de concurrentie, is dat ze er de onderliggende backend voor hebben, namelijk Azure. En in Azure wordt meer gedaan dan alleen simpele vm's aanbieden. Ook Machine Learning en AI wordt daarvoor gebruikt wat weer gebruikt wordt door Xbox Game Studio's.

Dit is een verschuiving die overigens niet alleen binnen de XBox divisie plaatsvindt, maar ook bij andere divisies. Waar Microsoft eerst alleen Windows georiënteerd was, richten ze zich nu op een veel breder publiek. Publiek dat ook op andere platformen zit. Office apps werken daarom dus ook op iOS/iPadOS/Android. Het gaat Microsoft dus om zoveel mogelijk van hun services aan de man te brengen, ongeacht platform, tot op zekere hoogte want een xCloud client zie ik nog niet zo snel in de PS Store verschijnen.

Microsoft gaat ook lekker zijn eigen gang, dat zie je wel aan de info over de Series X die ze al hebben uitgebracht zonder zich echt 100% te focussen wat de concurrent doet. Ja uiteraard houden ze dat wel in de gaten, maar daar ligt niet de focus. Microsoft heeft de middelen om haar eigen koers te varen omdat ze alles in eigen beheer hebben, XGS, XBL, GamePass, xCloud, Azure alleen de hardware maken ze niet zelf.

Overigens:
Dat is Los Angeles tijdzone als ik het goed heb gezien, dus woensdag 18 maart 19:40 Nederlandse tijd.

Artikel van een maand oud mbt ML en AI icm Azure en Xbox Game Studio's
https://wccftech.com/an-x...ai-upscaled-in-real-time/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
E3 is geannuleerd. MS gaat een digitaal event organiseren:

https://twitter.com/XboxP3/status/1237768900244156417

Phil Spencer's tweet:
E3 has always been an important moment for Team Xbox. Given this decision, this year we'll celebrate the next generation of gaming with the @Xbox community and all who love to play via an Xbox digital event. Details on timing and more in the coming weeks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Project xCloud heeft nu een eigen YouTube channel. Nog niet veel info, maar dat komt vast nog wel

Er lijkt ook een xCloud app voor Windows PC's aan te komen. Lijkt me logisch aangezien het ook werkt op iPad/iPhone en Android telefoons en tablets. Zo kun je dus kiezen of je titels native op je pc speelt als je PC dat aankan, of via xCloud als je pc mindere specs heeft.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/2lr2a2ez9zl41.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=d140bcd3ab7d748f3f5ad89f45db1dd6ca6e6aac

[ Voor 52% gewijzigd door MRE-Inc op 12-03-2020 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Whoops verkeerde topic O+

[ Voor 88% gewijzigd door justifire op 12-03-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07 04:30
:9
Katmi schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:04:
[...]

In Europa is er nog geen neerwaartse spiraal en in de VS begint het nu pas. Tel daarbij de voorbereidingen die ook geld kosten en het is logisch dat ze nu al duidelijkheid scheppen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.windowscentra...__twitter_impression=true

Uitstel wordt steeds waarschijnlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-07 08:05
En een ramp zou dat toch niet echt zijn. Of we nu die consoles 6 maanden later hebben. Zolang iedereen maar gezond blijft, het gezondheidssysteem overeind blijft en er geen grote recessie aankomt.

Ik heb vooral angst voor de economische impact van deze pandemie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Uitstel levert ook economische problemen op:
-MS later geld betekent minder winst dan verwacht wat betekent minder waarde op de beurs.
-Sales boosts voor winkels later.
-Uitgevers/devs schuiven release ook naar achter (wat doen ze met personeel?).
-Werknemers game devs hebben minder werk want release naar achteren betekent niet vast beginnen aan volgend project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 337891 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:12:
Uitstel levert ook economische problemen op:
-MS later geld betekent minder winst dan verwacht wat betekent minder waarde op de beurs.
-Sales boosts voor winkels later.
-Uitgevers/devs schuiven release ook naar achter (wat doen ze met personeel?).
-Werknemers game devs hebben minder werk want release naar achteren betekent niet vast beginnen aan volgend project.
Zolang het in hetzelfde boekjaar verschijnt, is er toch minder aan de hand?

En veel devs gaan gewoon voor multiplatform, zeker het eerste half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-07 08:05
https://twitter.com/xboxp3/status/1239194422568316928?s=21

Kijk naar zijn profiel foto. :-) volgens resetera is dat een 320bit bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Antigo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:48:
https://twitter.com/xboxp3/status/1239194422568316928?s=21

Kijk naar zijn profiel foto. :-) volgens resetera is dat een 320bit bus.
Zag het ook net: Max 20GB...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETNgR81XkAYCkn1?format=png&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:51:
[...]

[Afbeelding]
Wat zie ik precies? :P

Ah, memory. Lees 10 GDDR6 chips, means 320 bit bus, means 20GB max. Niet verkeerd zegt mijn zeeeeer beperkte technische kennis.

[ Voor 65% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-03-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
MRE-Inc schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:51:
[...]

[Afbeelding]
Zou je zoiets posten als je weet dat mensen nu weten dat het max 20GB zal zijn? Ik wil maar zeggen, mensen kunnen nu alleen maar teleurgesteld zijn als het geen 20GB is. Dus mogen we de voorzichtige conclusie niet maken dat het 20GB zal zijn? 16 voor de game, 4 voor OS ofzo?

EDIT: Heb wel gelezen dat bij de Scarlett video op E3 ook 1GB zat, dus nu denken ze dat het 16GB is, 6x 2GB en 4x 1GB.

[ Voor 10% gewijzigd door X-Fighter op 16-03-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:39
X-Fighter schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Zou je zoiets posten als je weet dat mensen nu weten dat het max 20GB zal zijn? Ik wil maar zeggen, mensen kunnen nu alleen maar teleurgesteld zijn als het geen 20GB is. Dus mogen we de voorzichtige conclusie niet maken dat het 20GB zal zijn? 16 voor de game, 4 voor OS ofzo?

EDIT: Heb wel gelezen dat bij de Scarlett video op E3 ook 1GB zat, dus nu denken ze dat het 16GB is, 6x 2GB en 4x 1GB.
Help mij even om dit in perspectief te plaatsen, is dit positief of negatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Fighter
Blaauw87 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Help mij even om dit in perspectief te plaatsen, is dit positief of negatief?
16GB is goed, 20GB is fantastisch. Kan zelf moeilijk inschatten of ze veel meer nodig hebben. Huidige Xbox One X heeft 12GB (waarvan 3GB voor het OS), PS4 en PS4 Pro hebben 8GB.

Meeste denken dat het 16GB zal zijn, waarvoor dus een gedeelte naar het OS moet gaan. Dit is nog steeds zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Maar is daar niet ook een gedeelte van voor de grafische kaart? Dan vind ik het opeens een stuk minder klinken. (Al beken ik gelijk dat ik gewoon een leek ben)

Zeker voor 4k op 60fps in een open world game (ik blijf hopen) heb je toch meer nodig dan 16 of 20 GB?

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-03-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
ArthurMorgan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:47:
Maar is daar niet ook een gedeelte van voor de grafische kaart? Dan vind ik het opeens een stuk minder klinken. (Al beken ik gelijk dat ik gewoon een leek ben)

Zeker voor 4k op 60fps in een open world game (ik blijf hopen) heb je toch meer nodig dan 16 of 20 GB?
Hoeveel had je dan verwacht? Je mag niet vergeten dat de bandwidth ook hoger ligt dan vorige generatie consoles. Dus niet alleen een grotere hoeveelheid, ook een grotere bandwidth. Xbox One X heeft een bandwidth van 326 GB/s, van de Xbox Series X wordt een bandwidth verwacht van 560 GB/s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-07 11:09

Letterlijk hands-on met de XSX hardware.

Ivm. geheugen discussie hier boven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjuTrKhBRzgBxRmxWoBUUc-qh-o=/800x/f/image/sGSYSPY9A6ZjGpT1EkN7Lmvk.png?f=fotoalbum_large

En die vreemde poort? Kun je de opslagcapaciteit mee uitbreiden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w788HH_9m3Fc33P19vRECRgw2qE=/800x/f/image/rtzlEZ68hmP6vbqKfs3GuKol.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Wom op 16-03-2020 13:14 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:47
Mega blogpost van Microsoft zelf:

https://news.xbox.com/en-us/2020/03/16/xbox-series-x-tech/

Xbox Series X: A Closer Look at the Technology Powering the Next Generation

En digital foundry:

[ Voor 33% gewijzigd door menzo op 16-03-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.eurogamer.net...-xbox-series-x-full-specs

Digital foundry heeft hands on gehad. Specs zijn ook bekend.

Goh, 12.155 TF. Dat is hetzelfde als 12 toch? :P

Bizar dat ze nu al zoveel informatie geven..

Ik begrijp er weinig van, maar toch!

[ Voor 39% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-03-2020 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:51

v8power67

Psn: Mausosaurus

CPU 8x Cores @ 3.8 GHz (3.66 GHz w/ SMT) Custom Zen 2 CPU
GPU 12 TFLOPS, 52 CUs @ 1.825 GHz Custom RDNA 2 GPU
Die Size 360.45 mm2
Process 7nm Enhanced
Memory 16 GB GDDR6 w/ 320mb bus
Memory Bandwidth 10GB @ 560 GB/s, 6GB @ 336 GB/s
Internal Storage 1 TB Custom NVME SSD
I/O Throughput 2.4 GB/s (Raw), 4.8 GB/s (Compressed, with custom hardware decompression block)
Expandable Storage 1 TB Expansion Card (matches internal storage exactly)
External Storage USB 3.2 External HDD Support
Optical Drive 4K UHD Blu-Ray Drive
Performance Target 4K @ 60 FPS, Up to 120 FPS

Cpu draait echt hoge clocks !!
Mooi stuk hardware gaat dit worden. Design van binnen de box is ook gaaf en zeer slim!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 170423

[Video] Your first look at Xbox Series X Loading Times:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
In het filmpje wat ik daarnet postte staat een demo hoe snel je kan schakelen tussen (in dit geval iets van 5 games). Elke game was binnen 5 seconden speelbaar, met de status waar je hem achterliet. Vond dat heel indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Wom schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:30:
In het filmpje wat ik daarnet postte staat een demo hoe snel je kan schakelen tussen (in dit geval iets van 5 games). Elke game was binnen 5 seconden speelbaar, met de status waar je hem achterliet. Vond dat heel indrukwekkend.
Je kan diverse games nu al 'suspended' wegzetten, probleem is dat bij veel games door inactiviteit je ook geen verbinding meer hebt, division 2, Fifa, forza, leuk zo'n feature maar ik verwacht niet dat developers rekening gaan houden met veel 'suspended actieve' verbindingen.
Vergelijken met een Xbox fat interne schijf? Mijn X en SSD is echt niet zo traag.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:33:
[...]

Je kan diverse games nu al 'suspended' wegzetten, probleem is dat bij veel games door inactiviteit je ook geen verbinding meer hebt, division 2, Fifa, forza, leuk zo'n feature maar ik verwacht niet dat developers rekening gaan houden met veel 'suspended actieve' verbindingen.

[...]

Vergelijken met een Xbox fat interne schijf? Mijn X en SSD is echt niet zo traag.
Wel goed kijken: het is tussen een Xbox One X en een Series X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Laatst online: 06:02

De Nelis

en anders maar niet...

SinergyX schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:33:
[...]

Ze vergelijken het natuurlijk met de Stock Xbox One X met HDD, gemiddelde consument upgrade die niet naar SSD.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Anoniem: 170423 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:35:

Wel goed kijken: het is tussen een Xbox One X en een Series X.
De 1 met een shared HDD, de ander met een (vermoedelijk) dedicated NVME... rocketscience nodig om te zien dat dit sneller is?

Zal vanavond eens testen, no way dat ik een minuut laadtijd hebt.

Secondair is dit een singleplayer, een NVME met division 2 of warframe online doet weinig extra aan laadtijden.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 16-03-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel fijn dat de nieuwe voordelen voor de nieuwe controllers met de nieuwe xbox ook beschikbaar zijn voor de huidige controllers via een software update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wat ik fijn vind is dit:
Performance Target Series X: 4K at 60fps - up to 120fps One X: 4K at 30fps - up to 60fps
Daar lijken ze toch echt de 30fps los te willen laten. Hopelijk dat ze dat ook een beetje kunnen afdwingen bij de ontwikkelaars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-Fighter
Zo veel informatie. Hun raytrace oplossing is ook zeer impressive, alsook het "automatische" HDR stuk voor games die dit niet ondersteunen uit zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja bizar dat ze zoveel info geven. Enige wat ze niet doen is de prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
uchiha tijntje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:47:
Ja bizar dat ze zoveel info geven. Enige wat ze niet doen is de prijs. :)
Heeft ook meer met de concurrentie te maken, en hoe de markt zich beweegt komende maanden (misschien invloed van Corona?). Zullen de prijs wel krijgen tijdens hun E3 presentatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dus dat slot op de achterkant was dus wel voor expandable storage. In dit geval dus een mobiele ssd. Lekker makkelijk als je bv even op je Series X boven wil spelen.

Overigens is de ingebouwde SSD ook een custom made by Microsoft. Die load times zijn echt minimaal en het verschil tussen een nog snellere en deze is dus zo goed als verwaarloosbaar. Ik bedoel 2 seconden sneller, ja dat ga ik echt merken....

Verder echt mooi om te zien hoe Microsoft gewoon zijn eigen gang gaat en niet kijkt naar de concurrentie. Bam gewoon op een maandag een full reveal op de prijs na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
X-Fighter schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Heeft ook meer met de concurrentie te maken, en hoe de markt zich beweegt komende maanden (misschien invloed van Corona?). Zullen de prijs wel krijgen tijdens hun E3 presentatie.
Wat mij betreft wachten ze lekker op Sony. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
MRE-Inc schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:51:

Verder echt mooi om te zien hoe Microsoft gewoon zijn eigen gang gaat en niet kijkt naar de concurrentie. Bam gewoon op een maandag een full reveal op de prijs na.
Op een maandag als het nieuws vol staat met corona... Je weet dus dat het lastiger gaat worden om de volle exposure te pakken. Ik vind het lef hebben :D
Puntje bonus voor MS deze ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Video] Your first look at Xbox Series X Quick Resume:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nah, juist nu zit iedereen thuis achter hun pctje ;)

Nee, maar mensen die interesse hebben in de nieuwe generatie zitten toch al op het vinkentouw. Dit soort informatie boeit de gemiddelde consument totaal niet. Dus daar voor hoef je ook niet te wachten totdat je op het 8 uur journaal hoeft te komen...

En beetje afleiding van al het depressieve corona nieuws :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
Alle video's en previews worden door Xbox zelf hier verzameld: https://majornelson.com/2...ails-about-xbox-series-x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kijk, van dit soort features word ik blij. Lang leve de SSD's in de next gen consoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42

BM

Moderator Spielerij
(jarig!)
bram1984 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Kijk, van dit soort features word ik blij. Lang leve de SSD's in de next gen consoles.
Ik heb het eerder gezegt, dit is voor mij dé feature waar ik het meeste enthousiast van word. ALs ik zo snel kan wisselen hoef ik zelfs geen laadtijden van <10 seconden te hebben

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Toch een Anaconda op het Mobo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUfyaE_T-XgN5_aWM35554R2iG8=/f/image/B1fKKbu78lArRvb8aZa9Hbzl.png

En zo groot is de Series X dus ook weer niet. Bij de One X krijg je een plaat zodat je de One X vertikaal kan neer zetten. Die heb ik 2 weken geleden eens geprobeerd en dat stond best mooi op mijn tv meubel naast de tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQDiobBG_vcN_y40OIR3c4-mekM=/f/image/yZzHM3Z5sD4oo0TYIfWJ3J4a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Yes!! Eindelijk raytracing voor Minecraft :)
YouTube: Xbox Series X Gameplay - Minecraft Ray Tracing & Gears 5
In plaats van al die hobby shaders.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.