Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-07 19:00
bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:32:
@JPM85 Als je die al niet had in de vorm van de SSD, de nieuwe CPU en de extra grafische kracht.

[...]

En dit moet lekker blijven zoals het nu is. Dat is nu net het voordeel van een console. Ik heb juist geen zin in al dat getweak. :)
Met de info die ik tot op heden heb gevonden, heb ik nog geen directe reden gezien om mijn XoX te upgraden. Grafisch hoef ik niet het beste van het beste te hebben, huidige X laad snel genoeg dus hoeveel sneller moet het allemaal worden.

Tweaken van graphics is voor mij absoluut geen noodzaak, maar het racen in 32:9 gaat wel een enorm verschil maken t.o.v. 16:9. Zo zullen er wel meer gamers zijn die de xbox niet aan een tv koppelen maar juist aan een 27"/34"/49" widescreen willen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
JPM85 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:47:
[...]

Met de info die ik tot op heden heb gevonden, heb ik nog geen directe reden gezien om mijn XoX te upgraden. Grafisch hoef ik niet het beste van het beste te hebben, huidige X laad snel genoeg dus hoeveel sneller moet het allemaal worden.

Tweaken van graphics is voor mij absoluut geen noodzaak, maar het racen in 32:9 gaat wel een enorm verschil maken t.o.v. 16:9. Zo zullen er wel meer gamers zijn die de xbox niet aan een tv koppelen maar juist aan een 27"/34"/49" widescreen willen koppelen.
Als je denkt dat een SSD alleen maar voor sneller laden is, zou ik me even inlezen. Sneller laden is wel een van de minst interessante aspecten. :)

Daarbij is de CPU ook hopeloos verouderd. Buiten de grafische verbeteringen gaat als het goed is ook de performance flink omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:00:
[...]

Daarbij is de CPU ook hopeloos verouderd. Buiten de grafische verbeteringen gaat als het goed is ook de performance flink omhoog.
Dit. Ik vind de graphics die er vandaag op zowel PS4 als Xbox uitgeperst worden nog steeds indrukwekkend, gezien de relatief matige specs.

Ik hoop, nog meer dan betere graphics, vooral een flinke sprong voorwaarts te zien in animaties, AI en mechanics. Die verhoogde immersie zou mij echt het next-gen gevoel kunnen geven. Op dat gebied zitten we toch wel al zo'n 2 console generaties op hetzelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-07 19:00
bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:00:
[...]

Als je denkt dat een SSD alleen maar voor sneller laden is, zou ik me even inlezen. Sneller laden is wel een van de minst interessante aspecten. :)

Waar zeg ik dan dat ik denk dat een SSD voor sneller laden is? Je hoeft mij de les niet te gaan lezen hier over hardware en prestaties. Mijn mening...ik zie nog geen directe reden om te upgraden op basis van de huidige berichten.

Huidige hardware draait hoogstwaarschijnlijk nog prima voor de komende 2-3 jaar (zoals een 1e generatie Xbox One ook nog kan gamen). Ik zie namelijk geen features terugkomen in de XsX die mij overtuigen om een directe switch te maken, maar dat zou 32:9 zeker wel zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bram1984
JPM85 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:09:
[...]

Waar zeg ik dan dat ik denk dat een SSD voor sneller laden is? Je hoeft mij de les niet te gaan lezen hier over hardware en prestaties. Mijn mening...ik zie nog geen directe reden om te upgraden op basis van de huidige berichten.

Huidige hardware draait hoogstwaarschijnlijk nog prima voor de komende 2-3 jaar (zoals een 1e generatie Xbox One ook nog kan gamen). Ik zie namelijk geen features terugkomen in de XsX die mij overtuigen om een directe switch te maken, maar dat zou 32:9 zeker wel zijn.
Vanwege dit zinnetje lijkt het alsof je dat als reactie op de SSD post.
huidige X laad snel genoeg dus hoeveel sneller moet het allemaal worden.
12TF is trouwens zojuist bevestigd door het officiële Xbox Twitter account. Daar hoeft dus geen twijfel meer over te bestaan. Dat is wel een beest. Benieuwd wat dat gaat kosten. Dat is beter dan een 5700XT á € 400,-.

Edit: https://news.xbox.com/en-...c_xbo_tw_Video_lrn_2.24.1
What You Can Expect From the Next Generation of Gaming

The future of gaming has never been more inspiring. Creativity in games is flourishing. New services empower you to discover more games—and bring you closer to the games and creators and streamers you love. The cloud creates a massive opportunity to stream console-quality games and play with the people you want, wherever you want. And for many of us, nothing is more inspiring than the dawn of a new console generation.

We know you expect the next generation of consoles to set new standards in graphical power and processing speed, converging together in games that look incredible and feel alive. This will be defined by worlds that are visually astounding and immediately immersive, with innovative leaps in CPU, GPU and storage technology to give you frictionless access to new stories and new creators constantly.

We’ve been using Xbox Series X in our internal Takehome program and are energized by the feedback we’ve been receiving. At Xbox we value being open and transparent with you, and I’m proud to be able to share details about some of the technologies we are enabling for the next generation, and look forward to boldly sharing more as we head towards E3.

Xbox Series X
A superior balance of power and speed

Compared to the previous generation, Xbox Series X represents a superior balance of power and speed in console design, advancing on all technological fronts to delivering amazing, dynamic, living worlds and minimize any aspects that can take you out of the experience. Our job at Team Xbox is to give teams the tools they need to achieve their ambitions and tap into the console’s power with efficiency, a few of which we’re detailing today. Raw power is just part of the story:

Next Generation Custom Processor: Xbox Series X is our most powerful console ever powered by our custom designed processor leveraging AMD’s latest Zen 2 and RDNA 2 architectures. Delivering four times the processing power of an Xbox One and enabling developers to leverage 12 TFLOPS of GPU (Graphics Processing Unit) performance – twice that of an Xbox One X and more than eight times the original Xbox One. Xbox Series X delivers a true generational leap in processing and graphics power with cutting edge techniques resulting in higher framerates, larger, more sophisticated game worlds, and an immersive experience unlike anything seen in console gaming.
Variable Rate Shading (VRS): Our patented form of VRS empowers developers to more efficiently utilize the full power of the Xbox Series X. Rather than spending GPU cycles uniformly to every single pixel on the screen, they can prioritize individual effects on specific game characters or important environmental objects. This technique results in more stable frame rates and higher resolution, with no impact on the final image quality.
Hardware-accelerated DirectX Raytracing: You can expect more dynamic and realistic environments powered by hardware-accelerated DirectX Raytracing – a first for console gaming. This means true-to-life lighting, accurate reflections and realistic acoustics in real time as you explore the game world.
Immersion in an instant

The next console generation will be defined by more playing and less waiting. And when play begins, we know many gamers demand ultra-low latency to be as immersed and precise as possible. To this end, the team analyzed every step between player and game, from controller to console to display, and asked how we could make it faster.

SSD Storage: With our next-generation SSD, nearly every aspect of playing games is improved. Game worlds are larger, more dynamic and load in a flash and fast travel is just that – fast.
Quick Resume: The new Quick Resume feature lets you continue multiple games from a suspended state almost instantly, returning you to where you were and what you were doing, without waiting through long loading screens.
Dynamic Latency Input (DLI): We’re optimizing latency in the player-to-console pipeline starting with our Xbox Wireless Controller, which leverages our high bandwidth, proprietary wireless communication protocol when connected to the console. With Dynamic Latency Input (DLI), a new feature which synchronizes input immediately with what is displayed, controls are even more precise and responsive.
HDMI 2.1 Innovation: We’ve partnered with the HDMI forum and TV manufacturers to enable the best gaming experience through features such as Auto Low Latency Mode (ALLM) and Variable Refresh Rate (VRR). ALLM allows Xbox One and Xbox Series X to automatically set the connected display to its lowest latency mode. VRR synchronizes the display’s refresh rate to the game’s frame rate, maintaining smooth visuals without tearing. Ensuring minimal lag and the most responsive gaming experience.
120 fps Support: With support for up to 120 fps, Xbox Series X allows developers to exceed standard 60 fps output in favor of heightened realism or fast-paced action.
The next generation of game compatibility

The benefits of the next console generation extend in every direction, bringing greater visual fidelity and improved loading speeds to your existing gaming legacy, in addition to new games. We’re continuing our commitment to compatibility with Xbox Series X and investing in technology that makes game ownership easier across generations.

Four generations of gaming: Our commitment to compatibility means existing Xbox One games, including backward-compatible Xbox 360 and original Xbox games, look and play better than ever before. Your favorite games, including titles in Xbox Game Pass, benefit from steadier framerates, faster load times and improved resolution and visual fidelity – all with no developer work required. Your Xbox One gaming accessories also come forward with you.
Smart Delivery: This technology empowers you to buy a game once and know that – whether you are playing it on Xbox One or Xbox Series X – you are getting the right version of that game on whatever Xbox you’re playing on. We’re making the commitment to use Smart Delivery on all our exclusive Xbox Game Studios titles, including Halo Infinite, ensuring you only have to purchase a title once in order to play the best available version for whichever Xbox console they choose to play on. This technology is available for all developers and publishers, and they can choose to use it for titles that will be release on Xbox One first and come to the Xbox Series X later.
Xbox Game Pass: In addition to games from across four generations of consoles, our leading game subscription service, Xbox Game Pass, will continue to have our first party games, like Halo Infinite, included at their launch. We look forward to millions of you experiencing the Xbox Game Pass portfolio and immersing yourselves in a deep library of high-quality games, playing those you love now and also discovering your next great adventure.
A generation with players at the center

Xbox Series X is our fastest, most powerful console ever, designed for a console generation that has you at its center. This means a high-fidelity gaming experience enclosed in a quiet and bold design, with the ability to discover thousands of games across four generations, all with more playing and less waiting.

Whether it’s empowering amazing creators at our 15 Xbox Game Studios, fueling game discovery with Xbox Game Pass, or expanding what and where you can play with Project xCloud, Team Xbox stands for frictionless pathways between players and the best experiences our remarkable art form has to offer. Xbox Series X represents that same commitment for players who want immediate immersion in games that also look and feel better than ever.

We can’t wait to share more details about the new Xbox with you in the coming months.

[ Voor 79% gewijzigd door bram1984 op 24-02-2020 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
12TF hadden we al vaker van "insiders" gehoord, maar dus ook RDNA 2.0, dat is wel zeer proper. Zou nu wel verbaasd zijn als de console 499 EUR gaat kosten. Ik verwacht misschien 549 of 599 EUR nu.

[ Voor 12% gewijzigd door X-Fighter op 24-02-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36

v8power67

Psn: Mausosaurus

Word een beest. Zou ik geld ervoor hebben zou ik hem halen ipv mijn pc. Daar speel ik nu de xbox/pc exclusives maar is slechts een gtx1070 dus dit word zoveel sneller.
Ben nu wel benieuwd wat sony neerzet. Wil sowieso een ps5 voor de sony exclusives maar kan me wel voorstellen dat ik een series x voor multiplatform en xbox exclusives haal en mn pc verkoop maar momenteel staat zelfs de ps5 bij launch on hold want moet ook nog een tv en geluidset en heb ook nog andere (dure ) hobbys..
Heb gamepass tot ergens 06/2022 dus heb de tijd :P voorlopig hou ik bij ps4 pro en pc gamepass. En ga sparen als een malle..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
X-Fighter schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:40:
12TF hadden we al vaker van "insiders" gehoord, maar dus ook RDNA 2.0, dat is wel zeer proper. Zou nu wel verbaasd zijn als de console 499 EUR gaat kosten. Ik verwacht misschien 549 of 599 EUR nu.
Ik neig ook naar 599 minimaal of ze gaan een significant deel slikken op 499 om Sony een klap toe te brengen.

Saillant detail is wel dat ze het de hele tijd expliciet over "our" most powerful console hebben. Dat betekent dat ze niet weten wat de PS5 specs zijn óf dat de PS5 specs gelijkwaardig of beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:03:
[...]

Ik neig ook naar 599 minimaal of ze gaan een significant deel slikken op 499 om Sony een klap toe te brengen.

Saillant detail is wel dat ze het de hele tijd expliciet over "our" most powerful console hebben. Dat betekent dat ze niet weten wat de PS5 specs zijn óf dat de PS5 specs gelijkwaardig of beter zijn.
Zo'n saillant detail is dat toch niet? Totdat de console van de concurrentie formeel is aangekondigd met alle specs kun je dat statement toch ook niet maken? Trouwens, al een idee wanneer Sony met wat specs komt?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:32:
@JPM85 Als je die al niet had in de vorm van de SSD, de nieuwe CPU en de extra grafische kracht.

[...]

En dit moet lekker blijven zoals het nu is. Dat is nu net het voordeel van een console. Ik heb juist geen zin in al dat getweak. :)
Het grote voordeel van dat getweak is dat je voor jezelf bepaalt wat belangrijk is: Iets meer gedetaileerde graphics of betere framerate. Mijn $800 euro PCtje is bijna 4 jaar oud, maar draait alles tegen gelockte 60fps. Niet omdat die zo uberkrachtig is, maar omdat ik er zelf voor kies om bvb in 1080p te blijven en schaduwen wat lager te zetten zodat ik die 60fps haal.
Consoles geven nu soms een keuze met een "performance mode", maar dat blijkt vaak toch enorm tegen te vallen aangezien hun target zeer vaak 30fps is.
Wat ik graag zou willen zien in de volgende generatie (en waarschijnlijk wel veel flexibeler wordt aangezien zowel MS als Sony een reeks aan verschillende hardwareprofielen moeten ondersteunen) is dat je als consolegamer meer inspraak hebt in "ik wil meer performance, schroef graphics maar wat naar beneden".

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 17:23
[...]

Ben heel benieuwd. € 599 zou een hele bijzondere strategie zijn van MS. De Series X is het absoluut waard gezien de hardware die het krijgt, maar ik denk dat geen hond die console dan koopt, omdat de PS5 op basis van geruchten eerder naar € 499 neigt te gaan. MS heeft in deze generatie niet echt naam gebouwd met goede exclusives. Ik denk dat mensen vooral dat meenemen. Het is met de X vooral een console geworden die op multiplatform de beste performance/graphics laat zien. Mijn voorkeur gaat uit naar de toffe single player games van Sony, maar ben benieuwd wat voor totaalervaring beide next-gen consoles gaan bieden.

Als MS de Series X met deze specs voor € 499 aan de man gaat brengen moet Sony wel naar € 399 gaan om competitief te blijven. Tenzij de PS5 tegen alle geruchten in ook over RDNA 2.0 rond de 12 Tflops gaat bieden.

We gaan het zien, maar indrukwekkende specs voor de Series X _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 24-02-2020 16:28 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
[...]

Ik denk dat je zoiets gewoon niet gaat zeggen als je nog niets weet over de andere console. Stel dat de PS5 11.5TF zou zijn, dan ga je ze dat wel horen zeggen. Maar ze weten het niet goed. Beide partijen zullen wel weten hoe het met de devkits zit en de target specs er van, maar je wacht altijd op de echt voorstelling, de communicatie naar het publiek toe, alvorens je dingen gaat claimen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Cyberpunk 2077

Gamers should never be forced to purchase the same game twice or pay for upgrades. Owners of #Cyberpunk2077 for Xbox One will receive the Xbox Series X upgrade for free when available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 170423 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:37:
Cyberpunk 2077

Gamers should never be forced to purchase the same game twice or pay for upgrades. Owners of #Cyberpunk2077 for Xbox One will receive the Xbox Series X upgrade for free when available.
Ben sowieso benieuwd of de XSX crossplay naar de XBO zal hebben, zal leuk worden voor de vele Fifa fans als EA dit dus niet doet en je in ~3 maanden 2x fifa mag aanschaffen, die onderling niet te spelen zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 18:40
Anoniem: 170423 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:37:
Cyberpunk 2077

Ben benieuwd of dit ook post-launch geldt of alleen als pre-order.

Verder zie ik niks nieuws in de berichtgeving over de XSX. Volgens mij was het allemaal al wel bekend en bevestigd, maar sommigen nemen ook nooit wat van andere aan. :z

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 24-02-2020 18:05 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Ik weet niet eens wat een terraflop is. (Dat mag ook zo blijven. Als ik het wil weten, kost dat 4 seconden googlewerk). Als 12 teraflops betekent dat de Xbox 600 kost en 9 teraflops betekent dat de PS5 400 kost dan is het heel simpel.

Ik koop ze allebei. :+

Al enige tijd zorgt gamepass ervoor dat ik nauwelijks iets uitgeef aan spellen. Spaarpotje voor games, die voor gamepass vrij leeg bleef, is nu aardig gevuld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:39
Indrukwekkend wel! Dan zit je al boven een 2080 super. In realiteit misschien al dicht bij een 2080TI!
€600 zou nog een koopje zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:52

icn

Hoop dat ms ons de keuze laat met bvb een high end/mid end/low end console zo is er voor ieder wat wils

Persoonlijk geef ik liever 800-900€ uit voor een xsx die met een pc kan meekomen met een 2080 Of 2080Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
X-Fighter schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:25:
[...]

Ik denk dat je zoiets gewoon niet gaat zeggen als je nog niets weet over de andere console. Stel dat de PS5 11.5TF zou zijn, dan ga je ze dat wel horen zeggen. Maar ze weten het niet goed. Beide partijen zullen wel weten hoe het met de devkits zit en de target specs er van, maar je wacht altijd op de echt voorstelling, de communicatie naar het publiek toe, alvorens je dingen gaat claimen.
Dat is waar, maar ik denk dat ze meer van elkaar weten dan wij. Ook omdat bijvoorbeeld AMD ertussen zit. Maar misschien ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:05:
[...]

Ben sowieso benieuwd of de XSX crossplay naar de XBO zal hebben, zal leuk worden voor de vele Fifa fans als EA dit dus niet doet en je in ~3 maanden 2x fifa mag aanschaffen, die onderling niet te spelen zijn.
ik mag aannemen dat elk spel overal op draait als ik het digitaal koop, zou toch erg lomp zijn als Phil beweerd dat de console alles kan draaien, 1 nieuwe series x koop en het spel niet meer op mijn andere xbox'en kan spelen…

klinkt als die discussie van de one naar de x dat mensen eerst voor de 4k content moest gaan betalen wat niet zo bleek te zijn..

Ik heb al sinds e3 watchdogs 3 pre-ordered, ubisoft heeft gezegd dat ze ook op de series X komen, ik ga er vanuit dat het dezelfde versie is die series x optimized is (wat niet zo heel moeilijk is doordat de series x, net als de one x gebruik maakt van dynamic resolution en variabele rate shading)....

(en anders moet ik 3 xbox'n vervangen.... :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quorumz schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:57:
[...]

ik mag aannemen dat elk spel overal op draait als ik het digitaal koop, zou toch erg lomp zijn als Phil beweerd dat de console alles kan draaien, 1 nieuwe series x koop en het spel niet meer op mijn andere xbox'en kan spelen…

klinkt als die discussie van de one naar de x dat mensen eerst voor de 4k content moest gaan betalen wat niet zo bleek te zijn..

Ik heb al sinds e3 watchdogs 3 pre-ordered, ubisoft heeft gezegd dat ze ook op de series X komen, ik ga er vanuit dat het dezelfde versie is die series x optimized is (wat niet zo heel moeilijk is doordat de series x, net als de one x gebruik maakt van dynamic resolution en variabele rate shading)....

(en anders moet ik 3 xbox'n vervangen.... :9 )
Je hoeft in beginsel maar 1x fifa te kopen, namelijk die voor de huidige generatie. Vanwege de backwards compatibility is die ook te spelen op de Series X. Of er dan net zoals met Cyperpunk een update komt met graphics of wat dan ook is een tweede. Een andere vraag die nu nog niet beantwoord kan worden is of je cross platform / cross generation kan multiplayeren.

Echter zal dat steeds meer een ding worden. Kijk maar alleen al naar Call of Duty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
quorumz schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:57:
[...]

Aannemen doe ik niet zomaar, Fifa 14 bijvoorbeeld werd in september voor de PS3/X360 uitgebracht, maar kwam doodleuk als nieuwe game weer uit toen de PS4 en XBO uitkwamen 2 maanden later.

https://www.ea.com/en-gb/...a-14-ps4-upgrade-offer-uk
Goed, je kreeg hem via bepaalde trade-ins bijna gratis, maar neemt niets weg dat EA doodleuk de game los uitbrengt voor beide consoles.

BC voor fifa is helemaal geen gegeven, er is nog geen fifa geweest van de x360 die op de BC lijst, naast het punt dat vorige generatie met huidige generatie kan spelen, puur de vraag of EA de XSX als huidige blijft zien of als 'next gen' en deze dus aparte servers geeft (zoals X360 ook nooit in 2013 kon spelen met XBO's).

Natuurlijk, voor MS zal het XBOX2.0 zijn, maar betekent niet dat elke uitgever dit precies hetzelfde zal zien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:22:
[...]

Ben heel benieuwd. € 599 zou een hele bijzondere strategie zijn van MS. De Series X is het absoluut waard gezien de hardware die het krijgt, maar ik denk dat geen hond die console dan koopt, omdat de PS5 op basis van geruchten eerder naar € 499 neigt te gaan. MS heeft in deze generatie niet echt naam gebouwd met goede exclusives. Ik denk dat mensen vooral dat meenemen. Het is met de X vooral een console geworden die op multiplatform de beste performance/graphics laat zien. Mijn voorkeur gaat uit naar de toffe single player games van Sony, maar ben benieuwd wat voor totaalervaring beide next-gen consoles gaan bieden.

Als MS de Series X met deze specs voor € 499 aan de man gaat brengen moet Sony wel naar € 399 gaan om competitief te blijven. Tenzij de PS5 tegen alle geruchten in ook over RDNA 2.0 rond de 12 Tflops gaat bieden.

Nou, 599 voor 12TF of 499 voor 9 TF lijkt mij een no-brainer.

Ook voor de zogenaamde jan met de pet / vader die voor zijn kinderen een console haalt.
Investeren in de toekomst en dus gaan voor het beste dat er op consolegebied beschikbaar is ? -> Xbox Series X
Of toch liever 300 euro minder betalen en voor een PS4 Pro gaan ?

Als specs er toch niet toe doen zou ik het wel weten !
Zo wel, kijk je niet op 100 euro meer of minder.
Zeker niet in een tijd dat de prijs van een game tussen de 60 tot 120 euro ligt...

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Lol, nou als vader vind ik een Switch voldoende voor de kids. Zeker qua prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:02:
Lol, nou als vader vind ik een Switch voldoende voor de kids. Zeker qua prijs. :)
En zo werkt het ook :)
Je gaat voor prijs of prestaties.
En een handje mensen gaat voor exclusives (Mario, Zelda, Sonic, GoW, GoW....)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
SinergyX schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:27:
[...]

Aannemen doe ik niet zomaar, Fifa 14 bijvoorbeeld werd in september voor de PS3/X360 uitgebracht, maar kwam doodleuk als nieuwe game weer uit toen de PS4 en XBO uitkwamen 2 maanden later.

https://www.ea.com/en-gb/...a-14-ps4-upgrade-offer-uk
Goed, je kreeg hem via bepaalde trade-ins bijna gratis, maar neemt niets weg dat EA doodleuk de game los uitbrengt voor beide consoles.

BC voor fifa is helemaal geen gegeven, er is nog geen fifa geweest van de x360 die op de BC lijst, naast het punt dat vorige generatie met huidige generatie kan spelen, puur de vraag of EA de XSX als huidige blijft zien of als 'next gen' en deze dus aparte servers geeft (zoals X360 ook nooit in 2013 kon spelen met XBO's).

Natuurlijk, voor MS zal het XBOX2.0 zijn, maar betekent niet dat elke uitgever dit precies hetzelfde zal zien.
Ik hoop dat MS de ballen heeft om dit voor elke uitgever te eisen, maar inderdaad zal dit niet bij elke publisher geaccepteerd worden. En om nou de releases op het spel te zetten van grote games is ook weer zo. Alleen als er een financiële incentive is vanuit MS naar de publisher, zie ik het ze wel doen. Ik denk ook dat Ubisoft wel mee gaat met zoiets. EA en Take 2 natuurlijk niet.

Overigens hoop ik niet alleen dat games te spelen zijn op beide platformen, maar ook dat de savegames mee gaan. Ik merk bij sommige remasters (bv die van Ubisoft) dat ik heel graag met mn oude save verder zou willen gaan. Maar dat kan dus niet en dat maakt dat ik sommige spellen ook verder niet meer gedaan heb. Nu Cyberpunk het doet, verwacht ik dat MS ook snel de aankondiging zal doen, maar van de rest is het even afwachten. Wellicht zet Cyberpunk nu het goede voorbeeld en doet het anderen volgen nadat ze zien hoeveel positieve marketing het oplevert. Ik zal nu ook eerder pre-orders plaatsen van games als ik weet dat ik op nieuwe platformen ook aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:06
Hulleman schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:22:
[...]

599,499,699 ik weet nu al dat ik enthousiast bent, dus dat word sparen en kopen eind dit jaar :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-07 14:23

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

bram1984 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:20:
[...]

Vanwege dit zinnetje lijkt het alsof je dat als reactie op de SSD post.

[...]

12TF is trouwens zojuist bevestigd door het officiële Xbox Twitter account. Daar hoeft dus geen twijfel meer over te bestaan. Dat is wel een beest. Benieuwd wat dat gaat kosten. Dat is beter dan een 5700XT á € 400,-.

Edit: https://news.xbox.com/en-...c_xbo_tw_Video_lrn_2.24.1

[...]
Zozo Bram, een inhoudelijke post in een Xbox topic zonder het woordje Sony te gebruiken.... Je leert het nog wel of je zou bijna gaan denken dat..... ;) >:)

Ben ook benieuwd wat dit gaat kosten. Als je alles even op een rijtje zet, ook niet Xbox gerelateerde zaken van Microsoft dan vind ik het lastig om daar iets over te zeggen. Zoals ik al wel vaker heb gezegd, is en blijft het Microsoft die altijd wel ergens een gigantische fuckup doen. Verder ben ik van mening dat hun marketing afdeling niet niet echt bekend staat om hun, hoe zal ik het netjes zeggen, fantastische track record. Laten we het daar maar op houden.

Kijk je naar de release van de Xbox One in 2013 en alle media daarom heen vanaf de presentatie in juni 2013, dan zou je zeggen dat ze geleerd hebben van dat debacle en dus niet 100 euro boven de concurrent gaan zitten. Nou zat die extra 100 euro hem destijds in de verplichte Kinect en al hebben ze nu (nog) niet zo'n extra apparaat, echter zouden ze ivm de specs zomaar de prijs daaraan kunnen linken door minimaal breakeven te spelen.

Als je kijkt naar andere produkten van Microsoft, bv de Surface lijn, dan schromen ze ook niet om zgn premium prijzen te vragen à la Apple.

Het stomste wat ze kunnen doen is proberen directe winst te maken door 50-100 euro boven de kostprijs te gaan zitten en eventueel dan ook boven de prijs van de PS5 gaan zitten. Als Microsoft slim is, dan zetten ze in op een prijs tussen 399 en 499. Dat lijkt voor de pro's die hier op Tweakers zitten wellicht erg laag, maar vergeet niet dat de normale consument daar toch echt wel de grens trekt en het niet allemaal uitmaakt qua specs en exclusives. Als ik rondom me heen kijk is toch het meeste multiplat wat er gespeeld wordt, zoals Fifa en Fortnite.

Edit: omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden.
Afbeeldingslocatie: https://news.xbox.com/en-us/wp-content/uploads/sites/2/2020/02/Xbox_ShortBullets_JPG.jpg?w=1200

[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 25-02-2020 08:20 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:49
Ik ben ook benieuwd hoe het sharing zal gaan verlopen. Mijn zoon en ik hebben beiden een Xbox One(X), ik hoop dat de nieuwe Series X ook mee kan in dit plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mobygo76 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:27:
Ik ben ook benieuwd hoe het sharing zal gaan verlopen. Mijn zoon en ik hebben beiden een Xbox One(X), ik hoop dat de nieuwe Series X ook mee kan in dit plaatje.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar, momenteel doe ik aan sharing met mijn stiefvader.
Zou mooi zijn als wij dit door kunnen zetten, ook wanneer hij geen Xbox Series X koopt en ik wel.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MRE-Inc schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:19:
[...]

Edit: omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden.
[Afbeelding]
Eerlijk gezegd is het enige zinnetje dat me intereseert in dat plaatje "quick resume for multiple games". :p
Over die raytracing: Zelfs de duurste videokaarten hebben een gevoelige performance impact bij het gebruik van raytracing. Bij raytracing demo's van oudere games (quake RT) is het visuele verschil zeer groot, maar bij moderne games is het verschil in belichting zo klein dat die performance hit me het echt niet waard lijkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
MRE-Inc schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:19:
[...]

Zozo Bram, een inhoudelijke post in een Xbox topic zonder het woordje Sony te gebruiken.... Je leert het nog wel of je zou bijna gaan denken dat..... ;) >:)
Gebeurt regelmatig hoor. Het grappige is dat het juist andere mensen zijn die Sony er weer bij moeten betrekken (en vice versa in het andere topic). Dat mensen dat niet zien of doorhebben, dat is niet mijn probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt na mijn gok een 500GB SSD in, als ze zeggen dat Rdr2 of Cod Mw een kwart gaan innemen van de ssd. Want beide games zijn per stuk ongeveer rond of boven de 100GB, ik hoop dat ik het mis heb.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
G_Dragon schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:50:
Er komt na mijn gok een 500GB SSD in, als ze zeggen dat Rdr2 of Cod Mw een kwart gaan innemen van de ssd. Want beide games zijn per stuk ongeveer rond of boven de 100GB, ik hoop dat ik het mis heb.
Heb je daar een bron van? En ik hoop juist dat je gelijk hebt. In dat geval heb je aan 500GB zat, lijkt me?

Ik had laatst een uitleg van een dev (kan 'm even niet meer terugvinden) met een technisch verhaal waaruit naar voren kwam dat CoD maar 10GB scheelde op een SSD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waar lees je dat dit een kwart in neemt? Zelf heb ik trouwens nooit meer dan 400GB van de 1TB in gebruik. Ik delete games waar ik klaar mee ben of games die ik niet speel. Dus ik kom precies goed uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh
  • Laatst online: 19-07 22:35

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

De spellen worden steeds groter. De Xbox One X krijgt een extra Enhanced download die ervoor zorgt dat je met betere graphics kan spelen. Dit verwacht ik ook voor de Series X. Daarom verwacht ik minimaal 1TB.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@uchiha tijntje @bram1984
Maar ook de toevoeging van de SSD-opslag aan de Xbox Series X moet wonderen verrichten. Games worden door de vele kleine detail alleen nog maar groter. Zo neemt een game als Red Dead Redemption 2 of Call of Duty: Modern Warfare al gauw een kwart van je opslag op. Dan nog niet gesproken over de immense laadtijden die deze games kunnen bedragen. De SSD moet er voor gaan zorgen dat deze gigantische werelden een stuk sneller inladen.
Bron: https://gamersnet.nl/537523/xbox-series-x-details/

Ik hoopte eerder op een 1TB interne SSD, 500GB was al te weinig bij de Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Laatst online: 20:05
Miesjh schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:00:
[...]

De spellen worden steeds groter. De Xbox One X krijgt een extra Enhanced download die ervoor zorgt dat je met betere graphics kan spelen. Dit verwacht ik ook voor de Series X. Daarom verwacht ik minimaal 1TB.
Games zouden met de komst van SSD juist kleiner moeten kunnen.
Nu zouden veel files dubbel op de disc staan ivm HDD

Bron: https://www.forbes.com/si...t-to-be-a-mixed-blessing/

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
G_Dragon schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:00:

[...]

Ik hoopte eerder op een 1TB interne SSD, 500GB was al te weinig bij de Xbox One.
Ah ik las het verkeerd. Dacht dat je bedoelde dat die games op de SSD maar een kwart van hun oorspronkelijke grootte innemen vanwege het niet hoeven dupliceren van assets etc. Nee ik mag hopen dat 1TB de minimum is. Ik heb nu ook rond de 1.5TB in gebruik.
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:07:
[...]

Games zouden met de komst van SSD juist kleiner moeten kunnen.
Nu zouden veel files dubbel op de disc staan ivm HDD

Bron: https://www.forbes.com/si...t-to-be-a-mixed-blessing/
Relatief gezien misschien, maar an sich worden ze vanzelf groter met zaken als 4K textures en grotere werelden die mogelijk zijn door de nieuwe hardware.

[ Voor 32% gewijzigd door bram1984 op 25-02-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:11:
[...]

Ah ik las het verkeerd. Dacht dat je bedoelde dat die games op de SSD maar een kwart van hun oorspronkelijke grootte innemen vanwege het niet hoeven dupliceren van assets etc. Nee ik mag hopen dat 1TB de minimum is. Ik heb nu ook rond de 1.5TB in gebruik.
Geen probleem :), ik hoop ook op een 1TB.
Heb extern wel de Samsung T5 1TB SSD aan mijn huidige Xbox One X hangen, die gaat mooi mee naar de nieuwe. Mijn externte 2tb HDD misschien niet, want als je intern een SSD hebt kan je er extern geen HDD aanhangen. Dan verlies je teveel snelheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:00:

[...]

Alleen gaat dat over de huidige grootte, niet over de komende... Daar is nog niets over gemeld. Maar ik zou heel erg raar staan kijken bij 500GB. Ik hoop gewoon op 1 TB met een optie voor 2 (of meer)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
justifire schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:55:
[...]

Nou, 599 voor 12TF of 499 voor 9 TF lijkt mij een no-brainer.

Ook voor de zogenaamde jan met de pet / vader die voor zijn kinderen een console haalt.
Investeren in de toekomst en dus gaan voor het beste dat er op consolegebied beschikbaar is ? -> Xbox Series X
Of toch liever 300 euro minder betalen en voor een PS4 Pro gaan ?

Als specs er toch niet toe doen zou ik het wel weten !
Zo wel, kijk je niet op 100 euro meer of minder.
Zeker niet in een tijd dat de prijs van een game tussen de 60 tot 120 euro ligt...
Wel een tegenstrijdig verhaal. Als specs er niet toe doen dan gaat jan met de pet / vader een console halen met de beste specs en de hoogste prijs? Nee, als specs er niet toe doen dan gaat jan met de pet voor de laagste prijs en kijk je zeker wel op € 100 meer of minder. MS heeft met de series X een hele dikke console die ze gewoon heel goed moeten zien te prijzen tov de PS5 om ook die doelgroep aan te spreken. Ik ben een PS man, maar wil best graag Halo, Gears en Forza/Horizon spelen. Als de Series X een veel dikkere console dan de PS5 wordt met een betere gebruikservaring dan wil ik mss nog wel overstappen. Ik heb meer vertrouwen in MS voor wat betreft clouddiensten dan Sony en de komende generatie zal het daar wel meer naar toe gaan. Betekent wel dat ik geen games van Guerilla, Naughty Dog en Santa Monica kan spelen..... lastige keuze....

Ik betaal bijna nooit € 60 voor een game, laat staan € 120... wie betaal er nu € 120 voor een game? Het zijn geen N64 tijden meer he. Games voor de PS/Xbox nemen heel snel in waarde af. 2 maanden na release pik je ze voor € 40 op, verkoopt ze voor € 20, heb je voor € 20 een game gespeeld.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-07 16:38
Hulleman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Wel een tegenstrijdig verhaal. Als specs er niet toe doen dan gaat jan met de pet / vader een console halen met de beste specs en de hoogste prijs? Nee, als specs er niet toe doen dan gaat jan met de pet voor de laagste prijs en kijk je zeker wel op € 100 meer of minder. MS heeft met de series X een hele dikke console die ze gewoon heel goed moeten zien te prijzen tov de PS5 om ook die doelgroep aan te spreken. Ik ben een PS man, maar wil best graag Halo, Gears en Forza/Horizon spelen. Als de Series X een veel dikkere console dan de PS5 wordt met een betere gebruikservaring dan wil ik mss nog wel overstappen. Ik heb meer vertrouwen in MS voor wat betreft clouddiensten dan Sony en de komende generatie zal het daar wel meer naar toe gaan. Betekent wel dat ik geen games van Guerilla, Naughty Dog en Santa Monica kan spelen..... lastige keuze....

Ik betaal bijna nooit € 60 voor een game, laat staan € 120... wie betaal er nu € 120 voor een game? Het zijn geen N64 tijden meer he. Games voor de PS/Xbox nemen heel snel in waarde af. 2 maanden na release pik je ze voor € 40 op, verkoopt ze voor € 20, heb je voor € 20 een game gespeeld.
Same here, ik ben een PS speler vanwege de games. De One X en de diensten van MS zijn wel echt beter dan die van Sony. Dat zou nog wel een ding kunnen worden voor me. Ja, ik ga games als Spider-Man, The Last of Us enzo vreselijk missen, maar op de Xbox game je vaak wel goedkoper.

Ik heb momenteel geen One X of PS4 meer (alleen een Switch), maar wel beide gehad. Het begint nu wel weer een beetje te kriebelen, maar ik betwijfel of ik dan voor de nieuwste console moet gaan.

Ik begrijp dat de nieuwe Xbox BC zal zijn, dus ik kan al die games die ik nog niet heb gespeeld ook op de nieuwe console spelen. Ik kan dan dus One X games kopen (fysiek?) en die spelen op de nieuwe Xbox? Want die One X games kun je voor een prikkie kopen, dus dat zou wel vet zijn.

Als het prijsverschil tussen de One X en de nieuwe minder is dan € 250,00 dan ga ik denk ik wel voor de nieuwe. Even afwachten dus, maar ik zit wel echt te twijfelen om voor de Xbox te gaan (ik ga geen 2 consoles meer aanschaffen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Digital Foundry die wat meer de technische kant beschrijft van de info die recent door MS is uitgebracht.

https://www.eurogamer.net...ies-x-power-play-analysis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
uchiha tijntje schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:01:
Digital Foundry die wat meer de technische kant beschrijft van de info die recent door MS is uitgebracht.

https://www.eurogamer.net...ies-x-power-play-analysis
Helden zijn dat, altijd goede content bij DF!

@Cyrax0508, volgens mij werkt de BC wel zo ja. En anders lekker digitaal, kosten die games ook geen reet. Als je weer voor een Xbox of PS wil gaan gaan zou ik wel voor de nieuwste gaan. Zijn allebei back-wards compatible, de Series X zelfs tot aan de 1e xbox aan toe. BC voor late-gen games vind ik nog wel interessant. PS3 of 360 games hoef ik niet meer te spelen.

Laatst god of war remastered gespeeld. Was in mijn herinnering echt episch... met nadruk op was... De gameplay wordt gewoon snel oud. Nu speel ik the witcher 3 een game van ca 5 jaar oud. Is grafisch nog aardig te pruimen en nog tof om te spelen. Maar ik merk wel dat de camera en het paardrijden echt oud zijn geworden in 5 jaar als je dat vergelijkt met nieuwere games als AC Odyssey en RDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Hulleman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:22:
[...]

Helden zijn dat, altijd goede content bij DF!

@Cyrax0508, volgens mij werkt de BC wel zo ja. En anders lekker digitaal, kosten die games ook geen reet. Als je weer voor een Xbox of PS wil gaan gaan zou ik wel voor de nieuwste gaan. Zijn allebei back-wards compatible, de Series X zelfs tot aan de 1e xbox aan toe. BC voor late-gen games vind ik nog wel interessant. PS3 of 360 games hoef ik niet meer te spelen.

Laatst god of war remastered gespeeld. Was in mijn herinnering echt episch... met nadruk op was... De gameplay wordt gewoon snel oud. Nu speel ik the witcher 3 een game van ca 5 jaar oud. Is grafisch nog aardig te pruimen en nog tof om te spelen. Maar ik merk wel dat de camera en het paardrijden echt oud zijn geworden in 5 jaar als je dat vergelijkt met nieuwere games als AC Odyssey en RDR2.
Ik vind BC voor alles ook niet echt nodig. Ik heb praktisch geen interesse in PS3/360 games, een enkele mogelijke uitzondering daargelaten. Ik heb me nog niet voldoende verdiept in de PS5, maar mocht die ook BC zijn (voor PS4 games) dan is het mogelijk zo dat ik dan toch voor de PS5 zal kiezen. Maar dat is vooralsnog koffiedik kijken, ik heb geen idee in welke prijscategorie de consoles gaan zitten.

Ik ben ook een retro liefhebber, maar alles > 16bit is een no-go wat mij betreft. 32/64 bit is echt zo lelijk oud geworden, dat kan ik ook echt niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 17:28

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Cyrax0508 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:41:
[...]
Ik begrijp dat de nieuwe Xbox BC zal zijn, dus ik kan al die games die ik nog niet heb gespeeld ook op de nieuwe console spelen. Ik kan dan dus One X games kopen (fysiek?) en die spelen op de nieuwe Xbox? Want die One X games kun je voor een prikkie kopen, dus dat zou wel vet zijn.
Ja, als je de One X disc in de Series X stopt dan zou het gewoon moeten werken, hij installeert dan of de disc op de hardeschijf of download de versie op de hardeschijf. Daarbij komt nu met de nieuwe Smart Delivery functie ook iets nieuws bij. Mocht er een verbeterde versie zijn voor de Series X, dan wordt deze versie geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Cyrax0508 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:03:
[...]
Ik ben ook een retro liefhebber, maar alles > 16bit is een no-go wat mij betreft. 32/64 bit is echt zo lelijk oud geworden, dat kan ik ook echt niet spelen.
Wat wil je spelen dan? 1-bit games?
Je redenatie lijkt de verkeerde kant van de bits te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De enige generatie die echt lelijk verouderd is, is de PS1 generatie. Latere generaties kunnen er nog heel mooi uitzien in hoge resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Fireshade schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:27:
[...]

Wat wil je spelen dan? 1-bit games?
Je redenatie lijkt de verkeerde kant van de bits te gaan.
Alles boven de 16bits vind ik persoonlijk niet zo aantrekkelijk om te spelen. Dat spijt me verschrikkelijk, maar helaas denk ik er echt zo over. 16bits, daar kan ik van genieten, 32bits gruwel ik echt van. 64bits kan (soms) nog wel. Latere generatie voelt niet echt retro voor mij persoonlijk. Oud wel, maar niet echt retro.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyrax0508 op 25-02-2020 15:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
beetje off topic (ok een heleboel)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERjsq1_WkAA4SY4.jpgAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ERjspOhW4AA1qDr.jpg

wel erg grappig om te zien :)

/edit: even uitzoeken hoe ik moet embedden, dacht dat dat automagisch ging.
/edit2: dan maar zo :X

[ Voor 57% gewijzigd door ArthurMorgan op 25-02-2020 16:22 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Wel een tegenstrijdig verhaal. Als specs er niet toe doen dan gaat jan met de pet / vader een console halen met de beste specs en de hoogste prijs? Nee, als specs er niet toe doen dan gaat jan met de pet voor de laagste prijs en kijk je zeker wel op € 100 meer of minder.

Ik betaal bijna nooit € 60 voor een game, laat staan € 120... wie betaal er nu € 120 voor een game? Het zijn geen N64 tijden meer he.
Lezen is ook een ding he ? :')
Als specs er niet toe doen koopt jan met de pet / vader een PS4 Pro voor 300 euro ipv een Series X van 600 euro.

Ik koop 9 van de 10 keer de ultimate edition van een game, mag daar toch altijd wel een meijertje voor aftikken hoor :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:48:
[...]

Als specs er niet toe doen koopt jan met de pet / vader een PS4 Pro voor 300 euro ipv een Series X van 600 euro.

Ik koop 9 van de 10 keer de ultimate edition van een game, mag daar toch altijd wel een meijertje voor aftikken hoor :?
Ik vind de 60 euro grens eigenlijk wel een lastige voor developers. Met name kleine developers. Als ik ga kijken wat Team Cherry met Hollow Knight bijvoorbeeld voor een game heeft afgeleverd, dan vind ik het eigenlijk echt schandalig dat die gewoon voor maar 20 of 30 euro te koop was (en in de sale soms rond de 10 euro). Voor mij is die game echt 60 euro waard bij release. Maarja, het is maar 'een indy' dus full priced is out of the question. Dat mogen alleen AAA games, zoals een Anthem, of een Fallout 76, of een Ghost Recon Breakpoint... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Interessant wat Brad zegt over de resume functie en het vertrouwen dat ze hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door MRE-Inc op 26-02-2020 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 18:11
Ik zou er niet van staan te kijken, als ze de Series X gebruiken om hoge ogen te gooien bij het wat veeleisender publiek om vervolgens de twijfelende mensen te verassen met die “Lockhart”. Daarmee geven ze Sony ook nog een pak rammel. Ik ben dan ook zeer benieuwd waar Sony mee aan komt. In ieder geval al slim van MS om gewoon keihard naar buiten te komen met van allerlei specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
justifire schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:48:
[...]

Begrijpend schrijven is ook een ding he ? :')

Prima dat jij ultimate editions koopt, maar dan ben je wel een heel klein percentage van de kopers. Moet je niet gaan zitten verkondigen dat we in een tijd leven dat games € 120 kosten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Men heeft het in de huidige discussies vaak over de prijs van de next gen consoles. Echter vind ik dat je bij het beoordelen van de prijs naar het totaal pakket moet kijken. Dus ook naar bijvoorbeeld services als gamepass.

Stel je een situatie voor dat de console 500 euro zou kosten, maar dat er geen service als gamepass zou zijn. Binnen 3 exclusives ben je 180 euro kwijt. En nee, ik heb het over digitale aankopen, niet over discs.

Stel je een situatie voor dat de console 600 euro zou kosten, maar dat er wel sprake is van een service als gamepass. Gamepass kost nu in principe circa 10 euro per maand (waar velen het nu hebben voor een paar euro voor een jaar of wat)... Dan weet ik wel waar ik voor kies. Zelfs als de console 700 euro zou kosten en er sprake is van gamepass ben ik uiteindelijk spekkoper.

Dus als prijs het belangrijkste argument is voor iemand, is het verstandig om bij het bepalen van welke console het beste is voor je portemonnee, verder te kijken dan alleen de launch prijs van de console an sich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

uchiha tijntje schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:33:
Men heeft het in de huidige discussies vaak over de prijs van de next gen consoles. Echter vind ik dat je bij het beoordelen van de prijs naar het totaal pakket moet kijken. Dus ook naar bijvoorbeeld services als gamepass.
De gamepass is de enige reden dat ik deze generatie alsnog een xbox gekocht heb, en waarom de opvolger op mijn radar staat. Games kopen aan 50-60 euro doe ik al heel veel jaren niet meer aan mee op PC :)

Daarom zou het me niet verbazen als Sony iets gelijkaardig in de planning heeft. De enorme kwalitatieve gamepass catalogus gecombineerd met gratis toegang tot first/second party titels vanaf dag 1 gaat dat echter een enorm moeilijke taak maken om te overtreffen.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 26-02-2020 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 19:20
@uchiha tijntje klopt als een bus.
Met kinderen is de afweging wellicht anders. De consolekeuze wordt mogelijk afhankelijk van welke console hun vriendjes en vriendinnetjes hebben. Zodat ze (als groep) samen kunnen gamen of fysieke disks kunnen uitwisselen.
Waarschijnlijk zal crossplay tussen consoles wel meer gangbaar worden maar het is geen uitgemaakte zaak dat dit voor alle first- second- of thirdparty games zal gelden.

@boe2 Het is goed dat er stevige concurrentie is op de (console) gamemarkt. Dit stimuleert de innovatie of implementie van beschikbare nieuwere en/of krachtiger technologieën.

[ Voor 8% gewijzigd door ariekanari op 26-02-2020 11:10 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verbaasde mij heel erg dat CoD Modern Warfare al crossplay heeft tussen PC, Xbox en Playstation. Enige wat dan nog ontbreekt is een private voice chat mogelijkheid, bijvoorbeeld een discord app op de Xbox of Playstation ofzo.

Als dat er is, maakt het op zich niet meer uit voor CoD op welk platform je speelt. Dat is eigenlijk een situatie die denk ik wel steeds meer gaat ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@uchiha tijntje, eens. Het totaalpakket wordt de komende gen denk ik belangrijker om op te letten dan bij deze gen. Vooral als die MS gamepass steeds beter en beter wordt en je voor 2 tientjes per maand steevast nieuwe releases kan spelen is dat bijna een nobrainer.

Ben benieuwd wat MS en Sony in petto hebben voor dat soort abonnementen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 26-02-2020 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Stel je een situatie voor dat de console 500 euro zou kosten, maar dat er geen service als gamepass zou zijn. Binnen 3 exclusives ben je 180 euro kwijt. En nee, ik heb het over digitale aankopen, niet over discs.

Stel je een situatie voor dat de console 600 euro zou kosten, maar dat er wel sprake is van een service als gamepass. Gamepass kost nu in principe circa 10 euro per maand (waar velen het nu hebben voor een paar euro voor een jaar of wat)... Dan weet ik wel waar ik voor kies. Zelfs als de console 700 euro zou kosten en er sprake is van gamepass ben ik uiteindelijk spekkoper.

Dus als prijs het belangrijkste argument is voor iemand, is het verstandig om bij het bepalen van welke console het beste is voor je portemonnee, verder te kijken dan alleen de launch prijs van de console an sich.
Dit

Maar jij weet toch ook wel dat de prijs er niet toe doet als er power is en als er geen power is, dat de prijs er dan toe doet ? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:58:
[...]

Begrijpend schrijven is ook een ding he ? :')

Prima dat jij ultimate editions koopt, maar dan ben je wel een heel klein percentage van de kopers. Moet je niet gaan zitten verkondigen dat we in een tijd leven dat games € 120 kosten.
Dat jij leest wat je wil lezen is prima, maar dat je vervolgens alles zo verdraaid dat het in jouw straatje past vind ik wel ergerlijk.
justifire schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:55:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

10 per maand is niet helemaal eerlijk. Je moet er bij de meeste spellen ook wel Xbox Live bij krijgen. Verder moeten we nog maar zien of Microsoft deze launch 3 AAA games kan lanceren. Ik verwacht eigenlijk van niet. Anders hadden ze wel wat meer getoond. Dat wordt Halo en Cyberpunk als grote launchgames. Misschien nog een leuke deal met Cyberpunk. Ik verwacht er wel een launch-bundel mee en daarom wacht ik ook nog wel even met pre-orders insturen (sowieso wil ik eerst een releasedatum)

GamePass wordt alleen interessant als ze ook wat nieuwere AAA games meenemen. Het liefst heb ik gewoon een all-you-can-eat-game abonnement. Gewoon alle games spelen, maar dat zal niet gaan lukken. Ubisoft moet ook nog steeds hun plus service lanceren, al vind ik bij zowel Ubisoft als EA dat er gewoon te weinig games uitkomen om zo'n abonnement te rechtvaardigen. Ik denk wel dat we de komende generatie naar meer abonnementen toe gaan omdat uitgevers hebberig zijn meer verspreid inkomsten willen binnenhalen.

Ik vraag me verder af of Microsoft misschien nog meerdere stores gaat toestaan. Dus dat je games ook in de EA Store, de Ubi Store, de Epic Store of anders kunt binnenhalen. Het kost ze wel wat marge (maar ook daar kunnen ze over onderhandelen), maar geeft uitgevers de mogelijkheid om ook cross-platform hun games te verkopen en te laten spelen. En dus ook hun eigen abonnementen te verkopen.

Vooralsnog is het even afwachten in welke staat de consoles gaan lanceren, maar ik mag hopen dat we nog wel wat nieuwe exclusives te zien krijgen. Anders wordt de launch net zo karig als de 2 consoles hiervoor...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:48:
[...]

10 per maand is niet helemaal eerlijk. Je moet er bij de meeste spellen ook wel Xbox Live bij krijgen. Verder moeten we nog maar zien of Microsoft deze launch 3 AAA games kan lanceren. Ik verwacht eigenlijk van niet. Anders hadden ze wel wat meer getoond. Dat wordt Halo en Cyberpunk als grote launchgames. Misschien nog een leuke deal met Cyberpunk. Ik verwacht er wel een launch-bundel mee en daarom wacht ik ook nog wel even met pre-orders insturen (sowieso wil ik eerst een releasedatum)

GamePass wordt alleen interessant als ze ook wat nieuwere AAA games meenemen. Het liefst heb ik gewoon een all-you-can-eat-game abonnement. Gewoon alle games spelen, maar dat zal niet gaan lukken. Ubisoft moet ook nog steeds hun plus service lanceren, al vind ik bij zowel Ubisoft als EA dat er gewoon te weinig games uitkomen om zo'n abonnement te rechtvaardigen. Ik denk wel dat we de komende generatie naar meer abonnementen toe gaan omdat uitgevers hebberig zijn meer verspreid inkomsten willen binnenhalen.

Ik vraag me verder af of Microsoft misschien nog meerdere stores gaat toestaan. Dus dat je games ook in de EA Store, de Ubi Store, de Epic Store of anders kunt binnenhalen. Het kost ze wel wat marge (maar ook daar kunnen ze over onderhandelen), maar geeft uitgevers de mogelijkheid om ook cross-platform hun games te verkopen en te laten spelen. En dus ook hun eigen abonnementen te verkopen.

Vooralsnog is het even afwachten in welke staat de consoles gaan lanceren, maar ik mag hopen dat we nog wel wat nieuwe exclusives te zien krijgen. Anders wordt de launch net zo karig als de 2 consoles hiervoor...
Jij iedere keer met je AAA titels... :P Je weet dat er ook andere games zijn dan EA en Ubisoft titels met voiceacting he ;)

Gamepass wordt alleen interessant als ze ook wat nieuwere AAA games meenemen?

Nou, wij kunnen niet verder van elkaar af zitten qua mening. :) Gamepass is wat mij betreft een no brainer voor iemand die ook maar een beetje meer games speelt als Fifa en Cod. Een simpel voorbeeldje, een vriend van me die heeft een PS4 en zat al een tijdje te wachten op two point hospital. Die kwam deze week uit. Hij mocht lekker 40 euro dokken voor een digitaal exemplaar en ik stuur hem een screenshotje dat ik hem aan het downloaden was via gamepass. Eerste reactie wat hij aangaf is dat hij denkt over te gaan stappen naar de xbox bij de volgende generatie, juist vanwege gamepass.

Want wil hij een financieel betere deal hebben dan gamepass, dan moet hij minimaal 5 maanden achter elkaar enkel en alleen Two Point Hospital willen spelen en geen nieuwe games kopen.

Edit: en waarom moeten er drie exclusives direct bij launch zijn? Als ze in de looptijd van 2021 verschijnen ben je nog steeds goedkoper uit met gamepass... Voor alleen die drie games... laat staan alle andere games die je kunt spelen.

Oja, hier heb je blijkbaar de eerstvolgende AAA MS exclusive titel :+ :

https://www.eurogamer.net...-triple-a-2d-metroidvania

Zin in *O*

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-02-2020 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
uchiha tijntje schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 14:57:
[...]

Jij iedere keer met je AAA titels... :P Je weet dat er ook andere games zijn dan EA en Ubisoft titels met voiceacting he ;)

Gamepass wordt alleen interessant als ze ook wat nieuwere AAA games meenemen?

Nou, wij kunnen niet verder van elkaar af zitten qua mening. :) Gamepass is wat mij betreft een no brainer voor iemand die ook maar een beetje meer games speelt als Fifa en Cod. Een simpel voorbeeldje, een vriend van me die heeft een PS4 en zat al een tijdje te wachten op two point hospital. Die kwam deze week uit. Hij mocht lekker 40 euro dokken voor een digitaal exemplaar en ik stuur hem een screenshotje dat ik hem aan het downloaden was via gamepass. Eerste reactie wat hij aangaf is dat hij denkt over te gaan stappen naar de xbox bij de volgende generatie, juist vanwege gamepass.

Want wil hij een financieel betere deal hebben dan gamepass, dan moet hij minimaal 5 maanden achter elkaar enkel en alleen Two Point Hospital willen spelen en geen nieuwe games kopen.

Edit: en waarom moeten er drie exclusives direct bij launch zijn? Als ze in de looptijd van 2021 verschijnen ben je nog steeds goedkoper uit met gamepass... Voor alleen die drie games... laat staan alle andere games die je kunt spelen.

Oja, hier heb je blijkbaar de eerstvolgende AAA MS exclusive titel :+ :

https://www.eurogamer.net...-triple-a-2d-metroidvania

Zin in *O*
Tuurlijk, gamepass is leuk voor de mensen die nooit games kopen of vrijwel nooit hun console aan zetten en wellicht is dat ook de grootste groep deze dagen die een console koopt, maar voor publishers is het niet de interessantste groep en daarom geven ze ook aardig wat games weg met GamePass omdat het toch niet veel meer op gaat leveren.

Maar jij en ik, en ik denk de meeste actieve leden in dit topic, willen toch wel wat meer. Als je eenmaal bij bent met games, net als met films of series, dan ga je niet graag een jaar wachten tot een game die je wilt spelen in GamePass zit. De launch van Gears of State of Decay 2 waren wel leuk in GamePass, maar daarbuiten heb ik maar met mondjesmaat profijt gehad van GamePass. Er komt gewoon te weinig in wat echt een beetje nieuw is. Het is leuk voor de vaders en moeders die verder niet teveel geld in de hobby van zichzelf of diens kinderen willen stoppen, maar momenteel biedt het nog weinig voor de die-hards.

2d metroidvania vind ik verder ook geen AAA game. Ik vind het vooral bizar hoeveel geld je blijkbaar in een dergelijke game kunt stoppen, maar ik wens diegenen veel plezier. Ik heb er in ieder geval niet mijn console voor aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:07:
[...]

Tuurlijk, gamepass is leuk voor de mensen die nooit games kopen of vrijwel nooit hun console aan zetten en wellicht is dat ook de grootste groep deze dagen die een console koopt, maar voor publishers is het niet de interessantste groep en daarom geven ze ook aardig wat games weg met GamePass omdat het toch niet veel meer op gaat leveren.

Maar jij en ik, en ik denk de meeste actieve leden in dit topic, willen toch wel wat meer. Als je eenmaal bij bent met games, net als met films of series, dan ga je niet graag een jaar wachten tot een game die je wilt spelen in GamePass zit. De launch van Gears of State of Decay 2 waren wel leuk in GamePass, maar daarbuiten heb ik maar met mondjesmaat profijt gehad van GamePass. Er komt gewoon te weinig in wat echt een beetje nieuw is. Het is leuk voor de vaders en moeders die verder niet teveel geld in de hobby van zichzelf of diens kinderen willen stoppen, maar momenteel biedt het nog weinig voor de die-hards.

2d metroidvania vind ik verder ook geen AAA game. Ik vind het vooral bizar hoeveel geld je blijkbaar in een dergelijke game kunt stoppen, maar ik wens diegenen veel plezier. Ik heb er in ieder geval niet mijn console voor aangeschaft.
De discussie over AAA games hebben we al een keer gevoerd volgens mij :P. Dit is in mijn optiek afhankelijk van wat je onder AAA verstaat. Als ik google zie ik:

AAA (pronounced and sometimes written Triple-A) is an informal classification used for video games produced and distributed by a mid-sized or major publisher, typically having higher development and marketing budgets. AAA is analogous to the film industry term "blockbuster".

Ik zie persoonlijk een AAA game echter vooral als een game met buitengewone kwaliteit. Een kwaliteit wat ver boven de normale verwachting voor een game in een bepaald genre ligt. Niet zozeer hoeveel geld er tegen aan is gegooid. Zo zijn Anthem of Fallout 76 AAA games vanuit financieel perspectief maar zijn het natuurlijk geflopte games met op zijn hoogst mediocre kwaliteit.

Als we het er echter over eens kunnen zijn dat AAA games niet per definitie gelijk hoeft te staan aan hoge kwaliteit, dan kunnen we wellicht wat dichter bij elkaar komen voor wat betreft de definitie :P.

Dus ik denk dat het net jouw smaak qua type games is dat net even niet lekker klikt met de gamepass titels. :) Want om te zeggen dat het weinig biedt voor de die-hards is niet helemaal juist vind ik en doe je sommige games wel wat te kort. Want zo zaten uit mijn hoofd de volgende niet MS exclusive games sinds eind 2018 denk ik direct bij launch op de Xbox in gamepass:

-Ashen
-Below
-The Outer Worlds
-Children of Morta
-Creature in the Well
-Indivisible
-Two Point Hospital
-Lonely Mountains Downhill
-My Friend Pedro
-Untitled goose game
-Yakuza 0
-Outer Wilds

De meeste van deze games hebben positieve tot zeer positieve beoordelingen, ook al zijn het niet allemaal grote producties. Het zijn wel degelijk games die ook die hards aan kunnen spreken. :)

En dan zal ik er ongetwijfeld nog wel een aantal missen want dit zijn slechts degenen die ik me kan herinneren en die ik zelf gespeeld heb of wil gaan spelen. De waarde van deze games overstijgt natuurlijk ver de abonnementsprijs van Gamepass. Dat haal je er met vier games al uit als je die bij release zou willen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Als er nu toevallig een titel uitkomt die niet in de gamepass zit, maar je toch ECHT asap wil spelen kan je die altijd nog sowieso kopen natuurlijk, maar in mijn geval is dat vrij uitzonderlijk: Met gamepass alleen heb ik al meer titels die ik best wil spelen dan dat ik tijd heb om te spelen.

Volgende maand komt Doom Eternal uit bijvoorbeeld. Daar plan ik een tijdje mee zoet te zijn, en dan zet ik die gamepass gewoon een maandje stop. Als ik klaar ben met doom kan ik weer gewoon verder met men enorme gamepass backlog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Gamepass is een leuke deal maar moet zeggen aanbod is nou niet echt super. Heb mijn oude xbox one aan mn neefje en mn nichtjes gegeven. Hebben van alles gedownload voor ze maar spelen voornamelijk alleen Minecraft. Verder vinden ze meeste niks aan. En heb zelfde op pc, speel horizon 4 soms maar die verveelt snel. Maar verder zie ik echt niks staan wat me boeit. Heb toen crackdown 3 gespeelt maar ook na paar uur weer weggegooid.
Dus ja als je geluk hebt en veel erop leuk vind is dit echt de deal voor jou. Maar is het zoals bij mij en mn neefje/nichtjes dan is het niet echt een goeie match.

Maar dit is nu en dit gaat over de toekomst, en met de aankoop van een hoop studios en meer inzet voor goede exclusieve games kan het natuurlijk flink veranderen.
Ben dan ook flink benieuwd wat de toekomst gaat bieden. Hoop flink wat toppers, en misschien ook meer boeiende ( is kwestie van smaak uiteraard) 3rd party in gamepass.

Heb gamepass ultimate tot juni 2022, dus hoop in de tussentijd wel beetje gebruik ervan te kunnen maken, nogmaals is puur mijn smaak en lees veel positieve berichten van mensen die niks anders meer willen. En dat is super tof voor hun maar persoonlijk vind ik het nog niet top. Dus vandaar kijk ik echt wel uit naar wat ms gaat bieden.
Zeker als dit ineens must haves worden, dan hoef ik niks meer te doen want heb ze al!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Tja, als je geen enkel spel van eender welk genre leuk vindt moet je je misschien eerder afvragen of je uberhaupt nog wel een spelconsole nodig hebt ipv je 3 jaar te abonneren op een service die je niet leuk vindt, op een spelconsole die je eerder al eens weggegeven hebt :z

[ Voor 28% gewijzigd door boe2 op 26-02-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:29:
Tja, als je geen enkel spel van eender welk genre leuk vindt moet je je misschien eerder afvragen of je uberhaupt nog wel een spelconsole nodig hebt ipv je 3 jaar te abonneren op een service die je niet leuk vindt, op een spelconsole die je eerder al eens weggegeven hebt :z
Agree! :)

Er zitten echt onwijs veel genres in gamepass, en vaak wat minder bekende pareltjes. Als je ook niet de wat onbekendere titels probeert, waar gamepass juist ideaal voor is, namelijk downloaden en kijken of het wat is zonder dat je daar eerst wat euros voor neer hoeft te tellen, dan is het inderdaad een service die niet geschikt voor je is.

En geen idee hoe oud je neefjes zijn, maar als ze rond de 10-13 jaar zijn, tja, overtref Minecraft maar eens inderdaad. :P

[ Voor 37% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-02-2020 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Heb de service voornamelijk voor mn neefje en nichtjes genomen. Omdat ik die xbox one gaf aan ze, was eigenlijk alleen bedoeld zodat ze disney + konden gebruiken want hebben alleen een switch en verder niks. Had verder gehoopt zelf ook gebruik ervan te gaan maken maar zeker op pc is het voor mij best karig. En heb geen xbox console meer dus ja moet met pc doen.
Heb destijds heel veel kleine games voor ze gedownload maar ze willen alleen Minecraft.
Neefje is 11 btw. Nichtjes 8 en 6.

Speel btw nu zelf ook Minecraft alleen dan op ps4. Echt wel heel tof dus snap wel dat ze leuk vinden daar niet van :P
Wie weet in de toekomst dat ze meer gaan uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Je hebt ze een xbox gegeven met 3 jaar gamepass ultimate? Zo'n suikeroom had ik vroeger ook wel gewild :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
uchiha tijntje schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:36:
[...]

De discussie over AAA games hebben we al een keer gevoerd volgens mij :P. Dit is in mijn optiek afhankelijk van wat je onder AAA verstaat. Als ik google zie ik:

AAA (pronounced and sometimes written Triple-A) is an informal classification used for video games produced and distributed by a mid-sized or major publisher, typically having higher development and marketing budgets. AAA is analogous to the film industry term "blockbuster".

Ik zie persoonlijk een AAA game echter vooral als een game met buitengewone kwaliteit. Een kwaliteit wat ver boven de normale verwachting voor een game in een bepaald genre ligt. Niet zozeer hoeveel geld er tegen aan is gegooid. Zo zijn Anthem of Fallout 76 AAA games vanuit financieel perspectief maar zijn het natuurlijk geflopte games met op zijn hoogst mediocre kwaliteit.

Als we het er echter over eens kunnen zijn dat AAA games niet per definitie gelijk hoeft te staan aan hoge kwaliteit, dan kunnen we wellicht wat dichter bij elkaar komen voor wat betreft de definitie :P.

Dus ik denk dat het net jouw smaak qua type games is dat net even niet lekker klikt met de gamepass titels. :) Want om te zeggen dat het weinig biedt voor de die-hards is niet helemaal juist vind ik en doe je sommige games wel wat te kort. Want zo zaten uit mijn hoofd de volgende niet MS exclusive games sinds eind 2018 denk ik direct bij launch op de Xbox in gamepass:

-Ashen
-Below
-The Outer Worlds
-Children of Morta
-Creature in the Well
-Indivisible
-Two Point Hospital
-Lonely Mountains Downhill
-My Friend Pedro
-Untitled goose game
-Yakuza 0
-Outer Wilds

De meeste van deze games hebben positieve tot zeer positieve beoordelingen, ook al zijn het niet allemaal grote producties. Het zijn wel degelijk games die ook die hards aan kunnen spreken. :)

En dan zal ik er ongetwijfeld nog wel een aantal missen want dit zijn slechts degenen die ik me kan herinneren en die ik zelf gespeeld heb of wil gaan spelen. De waarde van deze games overstijgt natuurlijk ver de abonnementsprijs van Gamepass. Dat haal je er met vier games al uit als je die bij release zou willen kopen.
Mja ik zei ook al dat het qua budget wel een AAA titel was, maar ik vind het niet echt een exclusive die veel consoles gaat verkopen en dat is waar ik meer op hoop bij Xbox. Titels die je versteld doen staan en als je die aan je vrienden of familie laat zien ze wellicht ook een console doen aanschaffen. Ori is een aardige franchise, maar zet weinig zoden aan de dijk (wat sommige pers je ook wil doen geloven. En geen van de titels die je noemt zijn naar voren gekomen als console-sellers. Een Ryse, Sunset Overdrive of Forza hebben dat toch wel wat meer gedaan (wat je ervan vind laat ik even in het midden).

De titels die je noemt zijn verder ook over de afgelopen 2 jaar uitgekomen, niet echt een hele lange lijst dus, dat is minder dan 1 per maand. En de meeste games in het lijstje, zijn geen titels waar je maanden mee bezig bent. Sommigen zijn zelfs in een dag uit te spelen.

Ik heb bij GamePass hetzelfde als met Games with Gold. Leuk voor erbij, maar voor mij geen reden om een console te halen of om games te spelen die ik nu niet full price hoef aan te schaffen. Er moeten significant meer games in om mij aan te sporen minder games aan te schaffen en volledig over te gaan op die 2 subscriptions.

Net zo min als dat ik aan Netflix voldoende heb om al mijn favo series te kijken of genoeg titels uit te brengen die ik leuk vind om te kijken.
boe2 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 15:42:
Als er nu toevallig een titel uitkomt die niet in de gamepass zit, maar je toch ECHT asap wil spelen kan je die altijd nog sowieso kopen natuurlijk, maar in mijn geval is dat vrij uitzonderlijk: Met gamepass alleen heb ik al meer titels die ik best wil spelen dan dat ik tijd heb om te spelen.

Volgende maand komt Doom Eternal uit bijvoorbeeld. Daar plan ik een tijdje mee zoet te zijn, en dan zet ik die gamepass gewoon een maandje stop. Als ik klaar ben met doom kan ik weer gewoon verder met men enorme gamepass backlog :)
Tja, als je niet veel uur aan gamen besteed, dan is het best prima en dat ontken ik ook niet. Maar mijn week beschikt over meer game-uur dan dat. Doom zou me hoogstens een weekje bezig houden, wellicht minder dan dat. Er zit wel multiplayer in, maar ik verwacht niet dat dat een hit gaat worden. Maar goed, Doom is mijn ding niet, dus die skip ik sowieso.
boe2 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:29:
Ik ben het wel met V8 eens. Er ontbreken bepaalde genres en settings in GamePass. Ik weet niet hoeveel spellen met demonen ze er nog in kunnen stoppen, maar blijkbaar is de voorraad nog niet leeg. Ook 2d/2,5d games heb ik niks mee. Metroidvania, dungion crawlers, zombiekillers, turnbased strategy en whatever is niet mijn ding. Prima als dat voor jullie wel helemaal top is. Maar er blijft genoeg over wat er gewoon niet in zit.

Juist nu het voor bijna niks erbij zit, merk ik dat ik er maar erg weinig uit haal. Enerzijds omdat ik titels al gespeeld heb die erin komen. Anderzijds omdat de titels die wel nieuw voor me zijn, gewoon niet zo bijzonder zijn.

Leuk dat Two Point hospital erin zit, maar die is ook al langer uit op PC (waar ie ook nog eens een stuk beter te bedienen is), net als Cities Skylines en Surviving Mars. Tekken 7, Witcher 3, Mortal Combat, GTA5, Rocket League waren ook al lang uit. Prima als je in de afgelopen 5 jaar amper titels hebt aangeschaft, maar een beetje gamer zal de meesten al wel in huis hebben. Daarom zeg ik al: Voor mij is het allemaal te oud of niks aan. Met meer nieuwe titels erin, zou ik het een betere deal vinden, maar momenteel zie ik het alleen voor de casual gamer of mensen met een erg beperkt budget een aardige deal.
Veelal onbekende titels zijn het ook niet, gezien de meeste titels al wel ergens op de markt zijn geweest met prima reviews.

Met de studio's die MS heeft aangeschaft hoop ik op wel wat meer toppers, maar vooralsnog is GamePass leuk voor erbij, niet als primaire bron voor games. Liefhebber voor indie-titels wellicht, maar voor AAA games blijft het gewoon too little too late

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:12:
[...]

Mja ik zei ook al dat het qua budget wel een AAA titel was, maar ik vind het niet echt een exclusive die veel consoles gaat verkopen en dat is waar ik meer op hoop bij Xbox. Titels die je versteld doen staan en als je die aan je vrienden of familie laat zien ze wellicht ook een console doen aanschaffen. Ori is een aardige franchise, maar zet weinig zoden aan de dijk (wat sommige pers je ook wil doen geloven. En geen van de titels die je noemt zijn naar voren gekomen als console-sellers. Een Ryse, Sunset Overdrive of Forza hebben dat toch wel wat meer gedaan (wat je ervan vind laat ik even in het midden).
Het belangrijkste vind ik dat ik zelf mooie games heb om te spelen en waar ik zelf versteld van sta. En Ori is zo'n game voor mij. Dat jij het slechts een aardige franchise noemt komt gok ik voornamelijk doordat je weinig op hebt met het genre.

Ik hoop altijd dat een game die ik geweldig leuk vind goed verkoopt, aangezien dan de kans dat er een vervolg komt groter is. Maar om te spreken van consolesellers... daar moet je je niet druk om maken. Die strijd win je niet in de biased gaming community. :P En iedere gamer heeft wel weer een ander beeld bij een consoleseller.

Verder heb ik ook niet beweerd dat de titels die ik noemde console sellers zijn. Het zijn echter wel titels waar ik en vast ook genoeg andere medetweakers (@justifire hoe vond jij bijv. Ashen en Children of Morta) me mee heb vermaakt. Deze games waren direct bij release op de Xbox one via gamepass te spelen. Jij gaf namelijk aan dat er geen nieuwe games uit kwamen. Trouwens Outer Wilds staat op genoeg lijstjes van Game of the Year voor 2019 :). Dat dit dan niet jouw type game is, tja dat doet niets af aan de kwaliteit van games die worden gereleased.
De titels die je noemt zijn verder ook over de afgelopen 2 jaar uitgekomen, niet echt een hele lange lijst dus, dat is minder dan 1 per maand.
Ik zeg volgens mij niet dat dit een limitatieve lijst was? :P
En de meeste games in het lijstje, zijn geen titels waar je maanden mee bezig bent. Sommigen zijn zelfs in een dag uit te spelen.
Maar juist dan is een service als gamepass toch ideaal? Geen aankoopprijs van een 10tje of 20 euro voor een game waar je wellicht binnen een dag klaar mee bent... Die zou je daarom misschien niet gekocht hebben, terwijl het wel een leuke game is.
Ik heb bij GamePass hetzelfde als met Games with Gold. Leuk voor erbij, maar voor mij geen reden om een console te halen of om games te spelen die ik nu niet full price hoef aan te schaffen. Er moeten significant meer games in om mij aan te sporen minder games aan te schaffen en volledig over te gaan op die 2 subscriptions.

Net zo min als dat ik aan Netflix voldoende heb om al mijn favo series te kijken of genoeg titels uit te brengen die ik leuk vind om te kijken.
Ik denk dat we op dit punt dan langs elkaar heen praten, want ik heb volgens mij niet gezegd dat alleen gamepass met games with gold voldoende is. Ik koop nog genoeg games die ik gewoon direct wil spelen en wacht niet tot ze wellicht in gamepass of via games with gold komen. Echter gamepass is dan nog steeds voor mij financieel een stuk voordeliger. Ik heb in de afgelopen twee jaar nog nooit zoveel games gespeeld voor zo weinig geld.
Ik ben het wel met V8 eens. Er ontbreken bepaalde genres en settings in GamePass. Ik weet niet hoeveel spellen met demonen ze er nog in kunnen stoppen, maar blijkbaar is de voorraad nog niet leeg. Ook 2d/2,5d games heb ik niks mee. Metroidvania, dungion crawlers, zombiekillers, turnbased strategy en whatever is niet mijn ding. Prima als dat voor jullie wel helemaal top is. Maar er blijft genoeg over wat er gewoon niet in zit.
Welke genres mis je behalve de open world games van Ubisoft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@uchiha tijntje Ashen, Children of Morta, Hollow Knight, pareltjes :)
Mijn goty 2019 zit nu ook in game pass : Remnant From The Ashes
Remnant vult tesamen met Ashen mijn Donkere Ziel met vreugde \[T]/

Afgelopen weekend heb ik mij meer dan uitstekend vermaakt met de beta van Bleeding Edge, in mijn ogen een van de eerste sterke kaarten die microsoft in handen heeft sinds de koopwoede van ome Phil en 24 maart ook gewoon weer dag één in de game pass komt :9

Momenteel vermaak ik mij met Yakuza 0, eveneens in de game pass.
Moet ik nog even doorgaan met jubellen ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ray Tracing Audio, DLI, HDMI 2.1 and more !! :o
https://majornelson.com/p...ext-generation-of-gaming/
Larry Hryb:
Hi. It's Larry Hryb, Xbox live Major Nelson, welcome to the show. I'm excited. We're doing a little bit something a little bit different today. Joining me is Jason Ronald who is the partner director of program management project management. We'll just say he's the kind of working with Phil on Xbox. Good to see you.

Jason R:
Good to see you Larry.

Larry Hryb:
This is exciting because you know earlier this week we had some news Phil had a blog post and I know we won't talking about that and I wanted to get you in the studio to kind of give you some context because sir Phil's head of Xbox and all the team has been working on this but your team really specifically is on the engineering side is talking a lot about of it and 12 teraflops. So let's talk about some of the news that we announced. Lets go through that.

Jason R:
Yeah. Absolutely. We're really excited to start sharing more and more details about what we're delivering with the Xbox series X.

Larry Hryb:
Yeah.

Jason R:
And as part of Phil's blog, we really focus on our vision of generation nine and what we expect to come with the next generation of Xbox.

Larry Hryb:
Right.

Jason R:
And that's everything from the new level of power that we're delivering, unlike anything that we've ever seen before, as well as pairing that with innovative speed.

Larry Hryb:
Right.

Jason R:
And really making sure that we're focused on getting the player to the phone as quickly as possible. And then obviously our continued commitment to compatibility and really building upon what we did with Xbox one and taking it to the next level with Xbox series X.

Larry Hryb:
And some of the stuff we announced earlier this weekend in blog post by Phil, which I'll link into the comments and, but it's, we talked about, we got 12 teraflops, so we confirm that which can you give folks an idea of what the I mean, that's a big number, I guess. I don't know. They really don't know what teraflops is. Can you talk a little bit about that?

Jason R:
Yeah. Teraflops is an easy way to describe the overall power of the system and the GPU, but in reality we actually view power much more expansive.

Larry Hryb:
Sure.

Jason R:
Than just teraflops itself. We've put a lot of innovation into the Xbox series X and the real magic is going to be the integration between hardware and software to not only use the raw capabilities of the Xbox, but also to use it in the most efficient way possible to make your games even better.

Larry Hryb:
Yeah, and there's I mean there's a lot that goes into that. We talked about variable rates shading. Now what is that?

Jason R:
So variable rate shading is actually a technique that allows a developer to really focus the power that they have available to them to add more precision and more detail into the areas of the scene that really matter. Whether that's your hero character, certain parts of the action that you're experiencing.

Larry Hryb:
Yeah.

Jason R:
And not focusing on areas that don't really change or maybe there's some motions blur that's happening. There's no real benefit in adding that level of detail. So it just really allows a developer to be that much more efficient. With the power that we deliver.

Larry Hryb:
Would you say this is maybe a way for the developers to kind of really, it really just allows them to focus a lot of power in areas that they wanted to be in and kind of not maybe not in other areas. Is that accurate?

Jason R:
Yeah, absolutely.

Larry Hryb:
Okay.

Jason R:
And once again it's really about how can developers best use all the power that we're delivering to them in the hardware.

Larry Hryb:
Now we also talked about hardware accelerated direct X, Ray tracing, that's a lot of words.

Jason R:
It is a Ray tracing is always really been the Holy grail in computer graphics. The techniques of retracing had been around for many, many years, but we've never actually had the power to be able to do this in real time.

Jason R:
And now with the introduction of hardware accelerated Ray tracing with the Xbox series X, we're actually able to enable a whole new set of scenarios, whether that's more realistic lighting, better reflections, we can even use it for things like spatial audio and have Ray trace audio so that.

Larry Hryb:
Wait a minute,

Jason R:
You are much more immersed.

Larry Hryb:
Ray tracing audio is the first time I've heard that's interesting.

Jason R:
Absolutely. Absolutely. And that's the thing is what we're really focused on is really driving that next level of immersion.

Larry Hryb:
Yeah.

Jason R:
In your gaming experiences. And that imply, that applies to both the visuals as well as the audio experience that you have.

Larry Hryb:
Yeah, right. I mean Ray tracing is one of those things where people, it's tough to, I mean obviously we're in an audio format, here's a podcast. It's tough to describe but you need to really see it and the texture and just makes scenes and areas just come to life. Right,

Jason R:
Exactly, exactly. And with spatial audio a huge part of it as well as just really putting you in the Play space environment really understanding where the enemies are or being just that much more immersed.

Jason R:
So there's a lot of new capabilities that developers are going to have with Xbox series X that they'd never been able to do before.

Larry Hryb:
Now I have to admit the next feature that we're going to talk about is one that I'm really excited about because I've had a chance to use it in the lab and that is a quick resume which is going to be available for multiple games. Explain to folks what quick resume is because they kind of may read it and think we kind of have that today with Xbox.

Jason R:
Yeah. So we actually incubated some of this technology with the existing Xbox one today. You can actually quick resume the last game that you were playing.

Larry Hryb:
Sure.

Jason R:
But with Xbox series X we're actually able to do that for multiple titles and we've basically taken this to the next level of capability. And this is really powered by our custom built SSD. That's a part of the Xbox series X, which actually allows us to have multiple games saved at any one time. And then I can instantly jump between them or jump into them and resume exactly where it was when I left off.

Larry Hryb:
Yeah. Because I got to tell you I'd have, I'll probably get in trouble for talking about this. Sorry Phil. But here we go. One of the things that I was noticing when I was in the lab was I was playing it I was switching back and forth just real quickly and seamlessly between games.

Larry Hryb:
But then I had to reboot because I had a system update and then I went back to the game and went right back to it. So it survives a reboot that's amazing.

Jason R:
Absolutely. And as somebody like yourself who had been using the Xbox series X for a number of months it's almost difficult to even go back to the old way of playing games. It's so transformative.

Larry Hryb:
Yeah.

Jason R:
And if I just want to have a quick gaming experience, I can instantly jump in have a great time and then know that the next time I come back I'll be right where I was.

Larry Hryb:
I mean quick resume. We're all used to our mobile phones and faster tablets and what not that just kind of are there and you're able to go back to exactly where you left.

Larry Hryb:
And that's kind of what this is all about. So instead of having to sit through, I mean, I love it. We love our developers. I love our publishers, but you know all those splash screens at the top, which we love seeing who did the game but we want to get to play the game.

Jason R:
Absolutely.

Larry Hryb:
To your point about getting into the game faster this really is kind of enables that vision as well doesn't it?

Jason R:
Absolutely. And that's the thing is we're thinking about it holistically across what the experiences in the title and what we can do at the platform level to just really get players into the fun as quickly as possible.

Larry Hryb:
Now one of the other areas that I saw a lot of folks also excited about was smart delivery, which makes sense I guess but explain that one because I mean once I learned more about it I was that's kind of smart.

Jason R:
Absolutely. So smart delivery is really about our vision and our commitment to put the player at the center of everything that we do. And we really want to make sure that players whether you're playing on an Xbox one or you're playing in an Xbox series X, you always get the best version of the game that's been tailored for that device.

Larry Hryb:
Sure.

Jason R:
So with smart delivery when you purchase a game or say you have access to a game with Xbox game pass, if you play the game on an Xbox series X, you'll get the assets, you'll get everything that you need to have a great gaming experience. But then if I choose to actually go back and play in the Xbox one, or maybe I, you go to your friend's house and they don't have an Xbox series X, the game moves forward with you and you'll get the version that's optimized for the device that they have.

Larry Hryb:
Right.

Jason R:
So it's really about putting the player at the center of everything that we do and making sure that you always have the best version of the game regardless of what device you choose to play in.

Larry Hryb:
So it's not downloading stuff that I don't need.

Jason R:
Exactly.

Larry Hryb:
And it's downloading all the stuff that I do need.

Jason R:
Exactly. And as, as Phil mentioned in the blog post all of our Xbox games do you use games moving forward, we'll leverage the smart delivery technology and we're making this technology available to our third party developers as well. And I'm really excited that CD project red announced support with cyberpunk, because cyberpunk is going to be one of the biggest games this year.

Larry Hryb:
Yeah.

Jason R:
And knowing that you can purchase the game this year and then when you actually buy an Xbox series X and they release an update though, you'll get that automatically.

Larry Hryb:
Yeah, I mean I saw them tweet that out that when we may be an announce, I was like, I didn't even know that was coming. That's great.

Jason R:
Absolutely.

Larry Hryb:
Now there's some other stuff in there. There's, I mean there's a lot more, but this is kind of what we talked about earlier this week. Dynamic latency input or DLI. We love our acronyms here, don't we Technically explain DLI a little bit.

Jason R:
Yeah. So DLI, one of our focus areas, gamers really demand a low latency experience and they want to have the most precise and responsive controls. So what we've really done is we've analyzed the end to end pipeline to really identify every area of the pipeline where we can reduce latency and DLI is a new technology we've introduced, which actually allows the game to get the most recent input from the player. So that way you don't miss your input even if you input happens between different frames. And when we talk about games running at 120 frames a second.

Larry Hryb:
Yeah.

Jason R:
That ultra low latency is critical to having a really great gaming experience. So we knew we needed to improve everything from the controller to the console as well as the console to the TV with new features in HDMI 2.1 such as auto low latency mode or variable refresh rate. And it's really about getting the player to have that great immersive experience at all times.

Larry Hryb:
So this is interesting. So you kind of went back because a lot of folks don't realize what their there is just it because of the physics. There's input lag when you press a button and maybe sometimes you feel and sometimes you don't, but you guys, the engineers went in and kind of went through the entire chain and said let's tighten this up and make it faster, et cetera, et cetera. Because you need that for the higher frame rate.

Jason R:
Absolutely. And that's the thing is we're really proud of the experience that we have on Xbox one today. But as we think about the next generation, we knew that we needed to really focus on eliminating as much as possible.

Jason R:
And that includes things like influencing the direction of the HDMI standard to add gaming centric features that maybe have existed in PC's for a while and we're now bringing those to the console and we're bringing them to the TV ecosystem to once again give that ultra precise latency, a gaming experience.

Larry Hryb:
Let's talk about that. In the blog post we talk about HDMI 2.1 innovation and that's something that obviously the console will have. And for those of us over at the AVS forums. Let's give them some stuff to start. So let's talk about what it's going to support and what some of those things that you did bring over. You mentioned some of them earlier.

Jason R:
Yeah. So with HDMI 2.1 this is the first version of the Sandler that supports 120 frames a second, which is absolutely critical for those ultra competitive games, esports experiences. Another good example is variable refresh rate, which has been in the PC space for a while, which basically allows the display to be in perfect synchronization with the output coming from the console so that even if you're not running in a locked frame rate, you still get a great low latency gaming experience with no tearing,

Larry Hryb:
Right?

Jason R:
And then auto low latency mode is actually the ability of the Xbox console to set the TV in the lowest latency mode possible today many people often will try to go into their TV settings and identify game mode. [inaudible 00:11:04] They enable it on different.

Larry Hryb:
Turn on all that cinema stuff off. Right?

Jason R:
Exactly.

Larry Hryb:
Right. We got to do that.

Jason R:
But what we want to do is we wanted to make this just super simple for players. So we can actually now do that at the console level so that when you jump into a game experience, we can actually automatically set the TV into its lowest latency mode possible,

Larry Hryb:
Right.

Jason R:
And then when you exit out of the game, we can revert the TV back to the normal display mode so that the player doesn't actually have to do anything.

Larry Hryb:
Right. It's just all automatic and it all goes over HDMI.

Jason R:
Exactly.

Larry Hryb:
That's the beautiful part about it. Now, the other we talked about was the next generation of game compatibility. Of course, with Xbox one, we've got this incredible back compact story and it gets, it's get better in, in series X, doesn't it?

Jason R:
Absolutely. Compatibility is something that is near and dear to our heart and we're fully committed to it because I think we all have our favorite games or franchises that we played over the generations.

Larry Hryb:
Right?

Jason R:
And as you move to the next generation, we want all of those games to move forward with you. We want your gaming legacy to move forward with your progression, your stats, your achievements, but not only that do we want the games to be able to play we want them to play better than you've ever seen them before.

Larry Hryb:
Right?

Jason R:
So with the increased power that we have with Xbox series X, you'll see things improved or more steady frame rates no more drop frames or you'll be running at higher frame rates. Some titles use feet techniques like dynamic resolution scaling where frame to frame the resolution actually changes to maintain that rock steady frame rate.

Larry Hryb:
Right.

Jason R:
With the extra power that we have with Xbox series X, you'll always be running at the highest resolution possible while still maintaining that steady frame rate. And then you also look at things like the advancements in storage technology and the advancements we have on the CPU.

Jason R:
You'll have faster load times you'll be able to get into experiences much faster. And then our back combat team is one of the best in the industry and we're really looking at what new opportunities the Xbox series X gives us where we can enhance titles even further than you've seen them before.

Larry Hryb:
I think best in the industry is an understatement. I mean those that team has consistently delivered a time and time again at an incredible rate haven't they?

Jason R:
Absolutely. And as a member of the team, I can say the team loves these franchises just as much as players and developers over the years. It's critically important to them that they always respect the artistic integrity of the original creator.

Jason R:
But at the same time too, we want these games to look and play better than you've ever seen them before. And the team constantly is inventing brand new techniques things that we never even thought were possible to really be able to push the boundaries.

Larry Hryb:
Yeah. Because that's what we talked about that when I, when we talked about back compat a few years ago about how when they were going through the process with back compact the some of the games have assets that you didn't even know were there or weren't reveal because the console's back then couldn't, didn't have enough power to show that resolution or that color palette or what have you, isn't there. They're unlocking all sorts of stuff. That's kind of a digital archeologist right there. They're finding all these crazy things aren't they?

Jason R:
Absolutely. And I said before, they're inventing brand new techniques all the time.

Larry Hryb:
Yeah.

Jason R:
And it's really awesome to see the creativity and the innovation coming from that team. And it's the exact same team that did the three 60 compact in the original Xbox compat on the Xbox one. The exact same team is continuing to push the state of the art with the Xbox series.

Larry Hryb:
So now I have to tell a funny story because you went, you've been around X, let's back, let's talk about that for a second. Should have the next box for quite a long time. Like almost as long as I have. Right.

Jason R:
Yeah. This is my 15th year in Xbox.

Larry Hryb:
So tell us can you tell us a little bit about where you came from and because I want to we've got some stories we want to share together.

Jason R:
Absolutely. So I've been at Xbox for the about the last 15 years and I jokingly say that I've done everything in Xbox except for physically build the hardware with round two hands.

Larry Hryb:
Right.

Jason R:
You know, about half of my time I spent in our party studios working on a whole host of franchises, co-developing game engines, backend services.

Larry Hryb:
Yeah.

Jason R:
Previously I owned a or I led parts of Xbox live.

Larry Hryb:
Yap.

Jason R:
And then right before this role I actually led the Xbox advanced technology group.

Larry Hryb:
Right.

Jason R:
Really thinking about where the future of technology is going, how can developers take full advantage of the platforms that we've built. And this has transitioned into this role whereas we're designing our next generation platform, we've really designed it with both players and developers in mind because what's critically important is that the best games that you can play are on the Xbox.

Larry Hryb:
Yeah. Now what I have to ask, I would be who it would be? Who I didn't ask you, what are you playing now?

Jason R:
So right now ironically I just started a replay, a final flood and see 10 remastered versions.

Larry Hryb:
Yeah.

Jason R:
And then a bunch of us are actually competing right now in a game called demons till that's available on game pass.

Larry Hryb:
Oh really?

Jason R:
Absolutely. So a bunch of us within the team are constantly trash talking about our high scores. I was in the lead for a while. Right now I'm in third so I've got to start grinding a little bit more.

Larry Hryb:
You've been busy this week.

Jason R:
Exactly.

Larry Hryb:
And frankly don't play too much because you have a console to shift later.

Jason R:
Exactly.

Larry Hryb:
Now when we talked at the top of the interview, we talked about 12 teraflops and all of that. Can you give us a little bit of scope and scale of how that relates to Xbox one today?

Jason R:
Absolutely. So from a raw performance perspective, you can think of 12 teraflops is two times the performance of an Xbox one X.

Larry Hryb:
Okay. So the world's most powerful console today. Xbox one X.

Jason R:
Exactly.

Larry Hryb:
This a two times more powerful.

Jason R:
Exactly. And it's actually more than eight times more powerful than the original Xbox one.

Larry Hryb:
Right?

Jason R:
So it's a massive increase in overall performance, but not only that, but with the new DNA two graphics technology that we've leveraged from AMD it's actually significantly more efficient as well.

Jason R:
So it's a much more high performance box. And what you'll actually see in the titles that ship on Xbox series X will be unlike anything that you've seen before.

Larry Hryb:
Yeah. I mean I saw, I was, when we made the announcement earlier this week, I was kind of looking through of all the details I was looking through some of the gaming forums and people like you can't build a gaming PC like this today at almost any price. Right?

Jason R:
Absolutely. And that's the thing is we have a great partnership with AMD and we're really leveraging the bleeding edge technology from them to make sure that this console is really designed for the future.

Larry Hryb:
And again, that's what consoles are all about because the developers, they certainly PC gamers, we love our PC gamers, but a console your developers are writing for us. They know exactly what the specs of this thing are. They read write speed, the graphics capabilities, they call what we write to the metal, I believe is what you guys call it. Right?

Jason R:
Yeah, absolutely. And we've also really focused on how do we make it as easy for developers to basically ship their game on PC, on console and with project X cloud. So we're really focused on making it as easy as possible for developers to reach the largest audience of players and really focus on making the best game possible.

Larry Hryb:
Yeah, it's I mean there's a lot of news going on here. We've we talked, of course we revealed the console in December at the game awards. You and I were there together.

Jason R:
Absolutely.

Larry Hryb:
That was exciting and people got to see for the first time and now they're kind of getting some more details so we were just kind of getting all this great information that we're going out there. We've got a lot more ahead. Right,

Jason R:
Absolutely. As Phil mentioned, you know our commitment and our promise is to be transparent with the community and share details between now all the way through launch and even though we've shared a lot of information there's a lot more coming and we're excited to share more over the coming months.

Larry Hryb:
I mean I feels I've rushed through the interview which I kind of have but I didn't want to, but I know this is, this is true. You're safe to leave here because you have a film meeting.

Jason R:
I do. I've got to go to another building and provide more updates to Phil on where we're at with the Xbox series X.

Larry Hryb:
Fantastic. Well listen, Jason, I appreciate you coming on the show and kind of talking through the announcements that we had this week about the 12 teraflops, the variable rate shading, the hard works.

Larry Hryb:
I mean we'll, I'll put a link and you can read the blog post and of course many conversations will and so how do people find you? Are you on social media?

Jason R:
I am.

Larry Hryb:
okay.

Jason R:
At Jay Ronald on Twitter.

Larry Hryb:
I'll go off to that.

Jason R:
And I'm always excited to hear from the community any feedback. I will definitely say all the teams listen to the feedback from the community.

Larry Hryb:
Yeah.

Jason R:
Because we really do this for you.

Larry Hryb:
Sure.

Jason R:
We want to make sure that we're providing the best platform possible for both players and developers, and it's critically important that we hear from the community.

Larry Hryb:
Jason, I appreciate your time. I know you've got to get to your film meeting. Thanks for coming in. We'll have you on again. We'll have you.

Jason R:
Absolutely.

Larry Hryb:
In the future to talk more about Xbox series X. Thank you, my friend.

Jason R:
Perfect. Thank you.

[ Voor 104% gewijzigd door BM op 27-02-2020 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 17:12:
Grappig dat je dat zegt, want deze hele discussie deed me juist denken dat het exact hetzelfde is als de discussie die je wel vaker over Netflix ziet waarbij sommige mensen het aanbod slecht vinden en weinig vinden om te kijken... Terwijl ik niet eens door alles wat me cool lijkt zou komen als ik niet meer hoefde te werken en de hele dag Netflix ging kijken _O-

Gamepass bevat voor mij ook veel meer dan waar ik ooit tijd voor heb om te spelen, ja zelfs op pc.

Trouwens dat transcript hierboven is redelijk nutteloos, totaal niet te volgen wat mij betreft. Zit er nu naar te luisteren en dan is het wel interessant.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Finraziel schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:46:
[...]

Grappig dat je dat zegt, want deze hele discussie deed me juist denken dat het exact hetzelfde is als de discussie die je wel vaker over Netflix ziet waarbij sommige mensen het aanbod slecht vinden en weinig vinden om te kijken... Terwijl ik niet eens door alles wat me cool lijkt zou komen als ik niet meer hoefde te werken en de hele dag Netflix ging kijken _O-
Ik val ook zowat van mijn stoel wanneer ik lees dat mensen beweren dat er niets naar hun smaak in de gamepass zit. Over welk genre gaat het dan juist?
Als je kijkt naar wat er de laatste maanden nog maar uitgebracht is zitten daar meerdere award winnaars tussen, en ik heb ook geen flauw idee wanneer ik die allemaal zou moeten spelen.

Zaken uit het majornelson interview dat ik interessant vond:
One of the things that I was noticing when I was in the lab was I was playing it I was switching back and forth just real quickly and seamlessly between games.

Larry Hryb:
But then I had to reboot because I had a system update and then I went back to the game and went right back to it. So it survives a reboot that's amazing.
Ben vrij energiebewust, maar switch regelmatig van power saver naar quick boot met als enige reden dat ik dan direct weer in mijn game zit. Dit is erg leuk om te horen :D
There's, I mean there's a lot more, but this is kind of what we talked about earlier this week. Dynamic latency input or DLI. We love our acronyms here, don't we Technically explain DLI a little bit.

Jason R:
Yeah. So DLI, one of our focus areas, gamers really demand a low latency experience and they want to have the most precise and responsive controls. So what we've really done is we've analyzed the end to end pipeline to really identify every area of the pipeline where we can reduce latency and DLI is a new technology we've introduced, which actually allows the game to get the most recent input from the player.
Dit is een GROOT werkpunt bij de huidige xbox, dus goed om te horen dat ze dit aanpakken.

[ Voor 44% gewijzigd door boe2 op 27-02-2020 08:40 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:54

BM

Moderator Spielerij
Larry Hryb:
Yeah. Because I got to tell you I'd have, I'll probably get in trouble for talking about this. Sorry Phil. But here we go. One of the things that I was noticing when I was in the lab was I was playing it I was switching back and forth just real quickly and seamlessly between games.

Larry Hryb:
De hele discussie over TF, SSD size etc is allemaal hartstikke leuk en interessant, maar het zijn dit soort dingen waar ik eigenlijk écht enthousiast van word. Dat is voor mij een veel grotere en belangrijke vooruitgang dan dat graphics weer een slag beter worden (al ga ik er van uit dat mijn upgrade van een og X1 naar een X1sX wel de moeite waard gaat zijn op dat vlak :+)
justifire schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:15:

Larry Hryb:
Yeah.

Larry Hryb:
Right.

Larry Hryb:
Right.

Larry Hryb:
Sure.

Larry Hryb:
Yeah.

Larry Hryb:
Okay.

Larry Hryb:
Wait a minute,

Larry Hryb:
Yeah.

Larry Hryb:
Sure.

Larry Hryb:
Yeah.

Larry Hryb:
Sure.

Larry Hryb:
Right.

Larry Hryb:
Yeah.

Larry Hryb:
Yeah.

Larry Hryb:
Right?

Larry Hryb:
Right. We got to do that.

Larry Hryb:
Right.

Larry Hryb:
Right?

Larry Hryb:
Right?

Larry Hryb:
Right.

Larry Hryb:
Yeah.

Larry Hryb:
Right.

Larry Hryb:
Yeah.

Larry Hryb:
Yap.

Larry Hryb:
Right.

Larry Hryb:
Yeah.

Larry Hryb:
Oh really?

Larry Hryb:
Right?

Larry Hryb:
okay.

Larry Hryb:
Yeah.

Larry Hryb:
Sure.
Yeah, right. Goed verhaal Larry, lekker kort :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Die Jason is wel ABSOLUTELY zeker van zijn zaak :P

Vanmorgen even in de auto geluisterd. Toch wel leuk dat ze gewoon wel een steady stroom aan informatie leveren.

• X-Fighter
Ook zeer handig. Moet je hier een speciale TV voor hebben, of gaat dit voor elke TV dankzij HDMI 2.1?
Jason R:
And then auto low latency mode is actually the ability of the Xbox console to set the TV in the lowest latency mode possible today many people often will try to go into their TV settings and identify game mode. [inaudible 00:11:04] They enable it on different.

Jason R:
But what we want to do is we wanted to make this just super simple for players. So we can actually now do that at the console level so that when you jump into a game experience, we can actually automatically set the TV into its lowest latency mode possible,

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:54

BM

Moderator Spielerij
Als het onderdeel is van de HDMI2.1 standaard zou het op elke TV moeten werken die die standaard ondersteund. Maar het zou niet de 1e keer zijn dat apparaten maar een deel van een standaard ondersteunen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• X-Fighter
BM schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:06:
Als het onderdeel is van de HDMI2.1 standaard zou het op elke TV moeten werken die die standaard ondersteund. Maar het zou niet de 1e keer zijn dat apparaten maar een deel van een standaard ondersteunen
Zelf even wat liggen Google. Het is inderdaad een HDMI 2.1 feature, en veel TV's ondersteunen dit dus al. Er is wel een kleine issue bij de Xbox One X, je instellingen moeten ook op 120hz staan om het op de juiste manier te combineren met variable refresh rate. Link

TL; DR - ALLM and VRR do not function properly when passed from the X1X. When VRR is on, it forces all content (except disc-based video) in to ALLM. When VRR is off, ALLM functions properly (i.e. only engages during gaming). This appears to be a bug in the way that the X1X is sending the ALLM and VRR flags to the TV.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Veel tv’s? HDMI 2.1 is juist nog erg zeldzaam toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• X-Fighter
Donstil schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:15:
Veel tv’s? HDMI 2.1 is juist nog erg zeldzaam toch?
Ik zag gewoon dat de LG C9 dit al had. Dus dan is het toch al meer als 1 jaar oud, zou denken dat elke nieuwe tv dit heeft. Nu ik ben sowieso van plan de LG CX te kopen met Black Friday dit jaar om mijn PS5 of XSX aan te complementeren, dus ik zal het kunnen gebruiken alvast.
X-Fighter schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Ik zag gewoon dat de LG C9 dit al had. Dus dan is het toch al meer als 1 jaar oud, zou denken dat elke nieuwe tv dit heeft. Nu ik ben sowieso van plan de LG CX te kopen met Black Friday dit jaar om mijn PS5 of XSX aan te complementeren, dus ik zal het kunnen gebruiken alvast.
LG is juist redelijk uniek hierin geloof ik, een van hun usp's wat mij betreft.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Futureproofing he. Nu hebben extreem weinig mensen een hdmi 2.1 televisie, maar over 5 jaar kan dat anders zijn. De aansluitingen en de specs zijn er nu al, dus ze zouden gek zijn om het niet te implementeren.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
X-Fighter schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:23:
[...]

aah oke, nee het is nog helemaal niet gangbaar juist.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Mijn Sony Oled van een goede 2 jaar oud heeft het helaas niet. Dus december kan een dure maand worden als dit veel voordelen biedt. :P

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-02-2020 12:27 ]

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:51
Zit je dan met je receiver die geen 2.1 heeft :+
Dat word pas duur...

[ Voor 18% gewijzigd door LuisjeNL op 27-02-2020 12:42 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
LuisjeNL schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:42:
Dat word pas duur...
Mijn tv is toch echt een stuk duurder dan mijn receiver. Speakers zijn veel belangrijker voor goed geluid dan een receiver en mijn speakers zijn dan weer een stuk duurder dan mijn tv :P Maar ik snap je punt, de hele keten moet HDMI 2.1 ondersteunen, niet alleen je tv en console als je ook een receiver gebruikt.

HDMI 2.1 kan me gestolen worden, ook de komende generatie. HDMI 2.0 doet 4K@60fps met HDR. Dat is genoeg voor de komende generatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2020 16:34 ]

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Dat word pas duur...
Ik weet het... zo oud is mijn Onkyo TZ-RZ810 nog niet grr en door pech was mijn vorige behoorlijk prijzige tv net na garantie met een streep in het midden total loss verklaard door Sony (en die doet geen reparatie dus kon ik bijbetalen voor wel weer gloednieuw model en garantie)..

denk dat mijn volgende stap ook eerder naar een 4 hdr ultra short throw beamer gaat worden voor nog meer "immersie"met gamen (incl philips hue sync, led strips, hue play lampen en 2 staande lampen)

any way, kan ik de xbox series x al pre-orderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Hoe Square Enix tegen current en next gen games releases aan kijkt: https://nl.ign.com/final-...en-only-games-uitgbrengen
Ik denk dat best veel publishers dit gaan doen. Wat ook logisch is.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 19:20
Klinkt mij in de oren als een normale overgangsperiode van de oude naar de nieuwe generatie consoles waarbij het vrij gebruikelijk is dat spellen voor beide generaties verschijnen.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nogal logisch. Als er een installed base is van tig miljoen consoles dan is dat geen (doel)groep om zomaar over te slaan, daar zit juist het geld (en zekerheid). Kijk naar een GTA5.

Die transitiefase is dus heel begrijpelijk vanuit bedrijfskundig standpunt. Natuurlijk staat het deels innovatie in de weg maar je kunt niet zonder meer de gok nemen dat jouw game op een nieuwe console zoveel exemplaren zal gaan verkopen dat je break even draait, laat staan winst maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat word pas duur...
ARC? Of heeft dat ook weer nadelen?
Ik heb net een paar weken een 4k tv maar mijn receiver is nog uit het FHD tijdperk. Alles wat 4k uitstuurt hangt nu dus gewoon rechtstreeks aan de tv en de tv zet via HDMI automatisch de receiver aan en stuurt het geluid daarheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:51
@Finraziel klopt, zo kun je dat ook doen. Maar eARC(opvolger) werkt ook pas vanaf 2.1, met ARC kun je niet de nieuwste audio formaten doorsturen, atmos , dtsx. En die gebruik ik nu met de OneX

En dan is het in mijn geval nog steeds niet te doen aangezien alles vanuit 1 audio meubel werkt die achterin de ruimte staat, de SeriesX is niet mooi genoeg om de thuisbios te verpesten :x

First world problems :P

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwachten wij Baldurs Gate 3 voor de nieuwe generatie? Omdat het nu redelijk turn based is zou dat qua control scheme niet heel verkeerd zijn om te bedienen met een controller.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.