Ben het wel met @
bram1984 eens hoor mbt dat we over 8 jaar nog steeds consoles hebben echter denk ik dat we een verschuiving gaan zien op geografisch vlak.
Nu en afgelopen generaties hebben wij als 1st World landen consoles in huis gehaald. Over 5-10 jaar zullen we hier meer op streaming over gaan en zullen de zgn 2nd en 3rd World landen de consoles in huis halen wellicht om op te gamen ipv alles via streaming te doen.
Voor ons zal de console niet meer zijn dan "Just another device" terwijl het voor die andere landen juist wel hèt device is om op te gamen. Wij kunnen idd dan op tablet, telefoon, pc, console etc etc gamen. Maar in andere landen waar het internet ook over 8 jaar nog klote zal zijn, gamen ze dan wellicht op de consoles.
Laten we eerlijk zijn, hoeveel decenia pompen we als westerse landen al geld in bv Afrika ? Het gros daar van de inwoners heeft nog steeds geen internet en diegenen die het al hebben, zullen echt geen super verbindingen hebben zoals we die hier kennen. Daarom zullen die wellicht over 8 jaar wel een console gaan halen en daar op spelen en wij hier dus op één van de devices en niet alleen maar op de console zelf.
Let wel, Microsoft heeft al aangegeven dat ze met hun gameing services zoveel mogelijk mensen wereldwijd willen bereiken. Voor Sony zal dat ook gelden.
Overigens staat bovenstaande los van de discussie of het allemaal betaalbaar is in de wat minder ontwikkelde landen rond de evenaar....
@
JackSparrow Ik maak al een tijd gebruik van de Onecast app. Zowel thuis op mijn eigen wifi waar de ervaring meer dan prima is als op het 4G netwerk. 4G werkt momenteel alleen via een VPN naar je eigen thuis netwerk.
Toevallig gisteravond iets van 3 uurtjes op de iPad gegamed via Onecast. Controllerinput verliep wel gewoon via de Xbox zelf omdat die 4 meter verderop staat. Ik vind de ervaring binnenshuis erg goed.
Als test heb ik eind oktober 2019 eens mijn controller meegenomen naar een voetbalwedstrijd en voor de wedstrijd even Lego Batman gespeeld via OneCast + VPN + iPhone 7. Ook dat werkte prima. Ja dan merk je soms wel wat vertraging, maar voor een game als Lego Batman (overigens 360 titel via BC) maakt dat niet uit.