Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15:01

kazuka

Building Better Worlds

SinergyX schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 00:33:
Volg even de logica.. ze gaan een console uitbrengen die state of the art is, met waarschijnlijk een NVME, om vervolgens een CFExpress slot erop te gooien waarvan 500GB kaart mogelijk duurder is dan de hele console bij elkaar? En dat dan nog bij een exclusief kaart systeem terwijl USB4 (en dus TB3) dit jaar gaan komen waar je zo'n beetje elk ding wat je kan bedenken op kan aansluiten?

Nee, ik denk dat er nog eens flink wat desillusies gaan komen, wat ironisch genoeg straks allemaal op MS wordt afgerekend.
CFExpress kan ook puur de interface zijn die gebruikt wordt maar het ondersteund ook de NVME standaard via PCIE 3.0 en leessnelheden tot 4000MB/s: Wikipedia: CFexpress

Zou het eigenlijk wel een mooie oplossing vinden.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:04
Ergens snap ik het wel dat MS ook een toekomstbestendige poort zoekt/nodig heeft. Maar met 1TB aan opslag ben ik al tevreden eik, als dat de prijs drukt. Downloaden gaat zo snel dat ik met mijn 500GB One S al amper problemen heb eik. Savegames staan toch in de cloud. Kunt games toch op afstand installeren, dus zodra je thuis bent staat hij klaar :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

kazuka schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:06:
[...]

CFExpress kan ook puur de interface zijn die gebruikt wordt maar het ondersteund ook de NVME standaard via PCIE 3.0 en leessnelheden tot 4000MB/s: Wikipedia: CFexpress

Zou het eigenlijk wel een mooie oplossing vinden.
Weet ik, maar niemand gaat zo'n kaart _uitsluitend_ voor z'n xbox kopen. De huidige USB schijven kan je prima gebruiken als normale opslag, kan een oude SSD uit je PC gebruiken, kan vrij uitwisselen en zijn nog aardig betaalbaar (1TB tegen de 180euro?).
MRE-Inc schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:01:
[...]

Jah, ik kwam het tegen zoals zoveel geruchten, maar die van Brad Sams wil ik wel serieus nemen.
Zijn originele bericht komt dus van een 'random' persoon uit de reacties:
https://www.thurrott.com/...stions-for-1-24-20#515402
My speculation about it being CFExpress was based on a LinkedIn entry for a guy who helped make that particular Phison controller and said it was for the Series X and that it was a DRAM-less controller.
We komen nu wel behoorlijk in lijn hij zei dat hij zei dat hij zei verhaal. De PS5019-E19T is een PCIe interface voor NVME/SSD, dat was niets nieuws, maar omdat het dus specifiek een DRAM-less zou zijn, gokt hij dus op een CFExpress.

SinergyX wijzigde deze reactie 05-02-2020 13:51 (39%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Schaap360
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 13:28
We komen nu wel behoorlijk in lijn hij zei dat hij zei dat hij zei verhaal. De PS5019-E19T is een PCIe interface voor NVME/SSD, dat was niets nieuws, maar omdat het dus specifiek een DRAM-less zou zijn, gokt hij dus op een CFExpress.
Ik weet niet meer welke site het was maar volgens mij had iemand de poorten na gemeten aan de hand van de foto's en kwam met zo erop dat het een poort moest zijn voor CFexpress dat was de enige poort die deze dimensies had.

• justifire
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:42
Schaap360 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:46:
[...]

Ik weet niet meer welke site het was maar volgens mij had iemand de poorten na gemeten aan de hand van de foto's en kwam met zo erop dat het een poort moest zijn voor CFexpress dat was de enige poort die deze dimensies had.
Op reddit loopt hier een lijntje over, al sinds enkele minuten na de leak waarop de achterkant van de Series X te zien was.
Grappig dat er nu weer iemand mee aan de haal gaat, die denkt te weten wat het is, terwijl hij eigenlijk gewoon nablaat wat al weken op reddit staat (en meermaals is ontkracht overigens)
Leuk dat hij verstand van zaken heeft maar ik zie het niet als meer dan clickbait voor hun website :O

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:44:
[...]

Op reddit loopt hier een lijntje over, al sinds enkele minuten na de leak waarop de achterkant van de Series X te zien was.
Grappig dat er nu weer iemand mee aan de haal gaat, die denkt te weten wat het is, terwijl hij eigenlijk gewoon nablaat wat al weken op reddit staat (en meermaals is ontkracht overigens)
Leuk dat hij verstand van zaken heeft maar ik zie het niet als meer dan clickbait voor hun website :O
Beter nog, heeft de frontpage gehaald :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• justifire
SinergyX schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:57:
[...]

Beter nog, heeft de frontpage gehaald :P
Ik bedoel maar :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

SinergyX schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:54:

Zijn originele bericht komt dus van een 'random' persoon uit de reacties:
https://www.thurrott.com/...stions-for-1-24-20#515402
Dat was me niet opgevallen. Ok, dus blijkbaar toch een random. Ik zit verder niet op Reddit, era en dat soort websites (inclusief THurrot).

Het is dus nog maar te zien of die poort daadwerkelijk op het eindprodukt gaat komen.

Ander nieuws: Phil Spencer ziet Nintendo en Sony dus niet als de grootste concurrenten. Visie is dus duidelijk waar Microsoft heen wil met gaming, namelijk de cloud. Amazon en Google ziet hij meer als concurrenten. De console zal dus meer een "Just another device" worden voor console gameing ipv "The only device".

Gezien de reveal van de XSX enerzijds ook wel logisch gezien Amazon en Google wel een flinke eigen cloud infra hebben en Sony en Nintendo niet.
Microsoft wil zich dus ook gaan richten om zoveel mogelijk MS Services te leveren aan 7 biljoenmiljard mensen wereldwijd.

Vond het zelf ook wel erg vroeg van Microsoft om al heel veel details inclusief ontwerp van de XSX te onthullen. Speel je Sony toch mee in de kaart al lijkt dat dus een soort van strategie te zijn en vaart Microsoft gewoon zijn eigen weg en maakt zich blijkbaar niet druk om het feit dat de verkopen een factor 2 lager liggen dan bij Sony. Sony daarentegen ziet Microsoft dus nog wel als grootste concurrent gezien de geruchten er zijn dat Sony pas een prijskaartje aan de PS5 gaat hangen als Microsoft zijn prijzen voor de XSX bekend heeft gemaakt. Dan laad je je als Sony zijnde toch leiden door de concurrent ipv lekker je eigen weg te kiezen, iets wat Sony volgens mij helemaal niet hoeft te doen. Het gaat echt niet zo zijn dat de PS5 slecht gaat verkopen en dat de rollen compleet omgedraaid zijn.
Microsoft
For gaming veteran Microsoft, the big change this year is in who it considers its big competitors.

In the fall, Microsoft will square off once again with traditional rival Sony as each introduces new game consoles, the Xbox Series X and the PlayStation 5.

But Microsoft's Spencer says he doesn't consider Sony and Nintendo his main competition anymore, largely because neither of those Japanese companies owns its own top-end global cloud infrastructure akin to Microsoft's Azure platform. One of Microsoft's main selling points for the new Xbox will be integration with its xCloud technology, which is meant to allow you to play the same game across a console, a desktop PC and a mobile device.

"When you talk about Nintendo and Sony, we have a ton of respect for them, but we see Amazon and Google as the main competitors going forward," Spencer said. "That's not to disrespect Nintendo and Sony, but the traditional gaming companies are somewhat out of position. I guess they could try to re-create Azure, but we've invested tens of billions of dollars in cloud over the years."

Spencer said Microsoft was willing to cooperate with Nintendo and Sony on initiatives like allowing gamers on the various companies' systems to play with and against one another. He added: "I don't want to be in a fight over format wars with those guys while Amazon and Google are focusing on how to get gaming to 7 billion people around the world. Ultimately, that's the goal."
Bron: https://www.protocol.com/...amazon-facebook-microsoft

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• uchiha tijntje
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
MRE-Inc schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:51:
[...]

Dat was me niet opgevallen. Ok, dus blijkbaar toch een random. Ik zit verder niet op Reddit, era en dat soort websites (inclusief THurrot).

Het is dus nog maar te zien of die poort daadwerkelijk op het eindprodukt gaat komen.

Ander nieuws: Phil Spencer ziet Nintendo en Sony dus niet als de grootste concurrenten. Visie is dus duidelijk waar Microsoft heen wil met gaming, namelijk de cloud. Amazon en Google ziet hij meer als concurrenten. De console zal dus meer een "Just another device" worden voor console gameing ipv "The only device".

Gezien de reveal van de XSX enerzijds ook wel logisch gezien Amazon en Google wel een flinke eigen cloud infra hebben en Sony en Nintendo niet.
Microsoft wil zich dus ook gaan richten om zoveel mogelijk MS Services te leveren aan 7 biljoen mensen wereldwijd.

Vond het zelf ook wel erg vroeg van Microsoft om al heel veel details inclusief ontwerp van de XSX te onthullen. Speel je Sony toch mee in de kaart al lijkt dat dus een soort van strategie te zijn en vaart Microsoft gewoon zijn eigen weg en maakt zich blijkbaar niet druk om het feit dat de verkopen een factor 2 lager liggen dan bij Sony. Sony daarentegen ziet Microsoft dus nog wel als grootste concurrent gezien de geruchten er zijn dat Sony pas een prijskaartje aan de PS5 gaat hangen als Microsoft zijn prijzen voor de XSX bekend heeft gemaakt. Dan laad je je als Sony zijnde toch leiden door de concurrent ipv lekker je eigen weg te kiezen, iets wat Sony volgens mij helemaal niet hoeft te doen. Het gaat echt niet zo zijn dat de PS5 slecht gaat verkopen en dat de rollen compleet omgedraaid zijn.

[...]

Bron: https://www.protocol.com/...amazon-facebook-microsoft
7 miljard ;). Maar ik denk dat MS inderdaad op een hele andere manier naar de toekomst kijkt dan Sony en haar visie ook minder afhankelijk laat zijn van Sony dan andersom.

Ook al zie ik het de komende jaren nog niet gebeuren. Cloud gaming zal waarschijnlijk wel de toekomst gaan worden, waarbij verdienmodellen gebaseerd op subscriptions zoals gamepass steeds belangrijker worden.

360Gamertag.....PSN ID

uchiha tijntje schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:31:

Ook al zie ik het de komende jaren nog niet gebeuren. Cloud gaming zal waarschijnlijk wel de toekomst gaan worden, waarbij verdienmodellen gebaseerd op subscriptions zoals gamepass steeds belangrijker worden.
Ik kijk nu al weken naar techmoan, gaat zo'n beetje over elke media/opslag van afgelopen eeuw, wat er duidelijk is.. 'wordt de toekomst' is iets wat nooit zeker is.

• uchiha tijntje
  • Nu online
SinergyX schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Ik kijk nu al weken naar techmoan, gaat zo'n beetje over elke media/opslag van afgelopen eeuw, wat er duidelijk is.. 'wordt de toekomst' is iets wat nooit zeker is.
Ik kan inderdaad niet in de toekomst kijken, dus dat is inderdaad niet zeker. :P Maar ik verwacht persoonlijk niet dat we over 8 jaar (looptijd van de levenscyclus van de afgelopen generaties) nog gamen via een traditionele console zoals we die nu de afgelopen decennia kennen.

360Gamertag.....PSN ID

• Wom
uchiha tijntje schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:31:
[...]

Dat inderdaad. En daarvoor moet die dienst op zoveel mogelijk apparaten mogelijk zijn. Dus speel je via Android of iOS kun je streamen, wil je op laptop kan dat maar zit je liever achter je console is dat dus ook mogelijk. Als je daar dan een dienst zoals GamePass achter hangt heb je dus overal veel content beschikbaar voor de grootst mogelijke doelgroep. Ik snap de strategie wel eerlijk gezegd.

Zolang ze voor de 'conservatieve' gamer ook de ouderwetse schijfjes en console blijven uitbrengen heeft iedereen keuze naar zijn eigen smaak. Geeft aan dat je potentieel minder omzet haalt uit hardwareverkopen, maar dat je terugkerende inkomsten dus stijgen. En dan valt of staat het met hoe groot je totale playerbase is.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Haha, idd, erg domme fout van mij en dat mijn achtergrond in de Engelse taal.
Maar ik denk dat MS inderdaad op een hele andere manier naar de toekomst kijkt dan Sony en haar visie ook minder afhankelijk laat zijn van Sony dan andersom.
Mjah, het klopt wel wat in het artikel staat. Sony en Nintento hebben geen cloud infra om op terug te vallen of juist naar kunnen uitbereiden. Of je het nou wil of niet, cloud gaat steeds meer en meer van invloed zijn.
Tja, overal waar je wil kunnen gamen op elk device die jij wil. Ik zie het wel zitten. Ik heb een seizoenskaart van een voetbalclub en ga meestal wat vroeger naar het stadion. Vaak haal ik dan even de telefoon uit mn zak en speel ik een spelletje. Laatst begon de wedstijd een kwartier later door omstandigheden. Kun je mooi even een 10tal minuten zo'n leuke platformer spelen. Heb mijn controller en houder al eens meegenomen om het testen en het werkt prima. Nu nog met private cloud via de xbox zelf, maar straks hopenlijk ook via xCloud.

uchiha tijntje schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:41:
[...]

Ik kan inderdaad niet in de toekomst kijken, dus dat is inderdaad niet zeker. :P Maar ik verwacht persoonlijk niet dat we over 8 jaar (looptijd van de levenscyclus van de afgelopen generaties) nog gamen via een traditionele console zoals we die nu de afgelopen decennia kennen.
Console is natuurlijk koffiedik kijken, maar als ik puur naar globale praktische aspecten kijk, leuk meer ook niet. Het is ergens grappig dat zij Google als hun concurrent zien, maar als zij de benchmark zijn van streaming (stadia), dan ligt de maatstaaf toch wel zielig laag.

Maargoed, zijn we nog lang niet. Ik kijk wel jaar per jaar, ga me niet druk maken wat er mogelijk wel of niet zal zijn, of VR ooit zal aanslaan of poging #3 nog komt voor de 3D TV's.. Ergste geval zijn er helemaal geen console/PC games, en zitten we allemaal aan de farmville mobiele games :P

SinergyX wijzigde deze reactie 06-02-2020 09:58 (17%)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Iemand endig idee wat de partnership Samsung - Xbox in gaat houden met de komst van de nieuwe Samsung S20 telefoon ? Gaan alweer geruchten over die extra poort op de achterkant van de Series X en dat Microsoft en Samsung daar wat mee gaan doen.....

• justifire
Samsung werkt al veel langer samen met Microsoft.
Ze kiezen vanzelfsprekend voor de betere spullen om hun producten te promoten.
Je gaat uiteraard niet dmv checkerboarding een nieuw model tv showen.

uchiha tijntje schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:41:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je het dan wel ziet. De internet snelheden wereldwijd zijn nog lang niet klaar voor streaming massa adoptie. Ook over 8 jaar niet. Zelfs in Nederland werkt het niet bij iedereen perfect.

Wellicht dat Blu-rays verdwijnen en alles digitaal of via keys gaat of via een GamePass achtige dienst waarbij je de boel kunt downloaden, maar ik zie lokale kastjes nog lang niet verdwijnen.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:49

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

bram1984 schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 09:02:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je het dan wel ziet. De internet snelheden wereldwijd zijn nog lang niet klaar voor streaming massa adoptie. Ook over 8 jaar niet. Zelfs in Nederland werkt het niet bij iedereen perfect.

Wellicht dat Blu-rays verdwijnen en alles digitaal of via keys gaat of via een GamePass achtige dienst waarbij je de boel kunt downloaden, maar ik zie lokale kastjes nog lang niet verdwijnen.
Project xCloud zou toch gewoon moeten werken als je een beetje 'normale' verbinding hebt (en via 5G wifi of 4G connect met het internet). Moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten waarom het binnen 8 jaar (wat een enorme lange tijd is in internetland) in ieder geval binnen Nederland niet zou moeten kunnen werken.

Er zijn nu ook geen videotheken meer en het gros van de Nederlanders kijkt films/series via streamingdiensten als Netflix. Dat had 10 jaar geleden ook niemand kunnen voorspellen. Zal hetzelfde gebeuren op het gebied van gaming. Ik weet wel dat ik al met veel plezier gebruik maak van game streaming....en het werkt net zo goed als achter een fysieke console zitten. Helaas ben ik veel onderweg/van huis en ben dus blij met dit soort streaming oplossingen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

JackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:13:
[...]

Project xCloud zou toch gewoon moeten werken als je een beetje 'normale' verbinding hebt (en via 5G wifi of 4G connect met het internet). Moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten waarom het binnen 8 jaar (wat een enorme lange tijd is in internetland) in ieder geval binnen Nederland niet zou moeten kunnen werken.

Er zijn nu ook geen videotheken meer en het gros van de Nederlanders kijkt films/series via streamingdiensten als Netflix. Dat had 10 jaar geleden ook niemand kunnen voorspellen. Zal hetzelfde gebeuren op het gebied van gaming. Ik weet wel dat ik al met veel plezier gebruik maak van game streaming....en het werkt net zo goed als achter een fysieke console zitten. Helaas ben ik veel onderweg/van huis en ben dus blij met dit soort streaming oplossingen.
Dat ontken ik toch ook niet. Ik heb het over wereldwijd. Er zijn in de wereld waarschijnlijk meer plekken met waardeloos internet dan goed internet. Zolang dat nog het geval is, zie ik consoles/lokaal gamen niet verdwijnen.

Verder kun je dit niet vergelijken met films en series. Als je bij een film eerst even een minuutje moet wachten om te bufferen en dan om de 10 minuten een kleine hickup hebt, dan is dat voor de meeste mensen prima. Bij een game is dat onacceptabel en onspeelbaar. Daarbij zijn DVD en Blu-ray spelers nog steeds nite verdwenen en kun je nog gewoon media op schijf kopen.

Edit: En dan bedenk ik me dat downloaden, wat ik net noem, ook geen optie is als je internet waardeloos is.

bram1984 wijzigde deze reactie 12-02-2020 09:27 (3%)

• uchiha tijntje
  • Nu online
bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:02:
[...]

Zoals @JackSparrow zegt is 8 jaar een lange tijd. En hoe ik het zie? Nou, gewoon... streamen :+ Ik zeg ook niet dat ik geen nadelen zie in streaming, want die zijn er op dit moment nog wel degelijk. Maar het gaat naar mijn verwachting wel steeds meer die kant op. Dat zal deze generatie al gebeuren met Cloud X als mooie aanvulling op een console. En mijn verwachting is dat de balans in de toekomst wel steeds verder om gaat slaan richting streaming.

Games zijn op dit moment het enige medium dat nog niet op grote schaal gestreamed wordt. Netflix bestaat in NL echter 'slechts' 7 jaar. En kijk waar het nu staat en wat voor impact het heeft gehad op hoe een consument series en films 'consumeert'. Dus 8 jaar is een erg lange tijd in de digitale wereld.

360Gamertag.....PSN ID

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

bram1984 schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 09:26:
[...]

Dat ontken ik toch ook niet. Ik heb het over wereldwijd. Er zijn in de wereld waarschijnlijk meer plekken met waardeloos internet dan goed internet. Zolang dat nog het geval is, zie ik consoles/lokaal gamen niet verdwijnen.

Verder kun je dit niet vergelijken met films en series. Als je bij een film eerst even een minuutje moet wachten om te bufferen en dan om de 10 minuten een kleine hickup hebt, dan is dat voor de meeste mensen prima. Bij een game is dat onacceptabel en onspeelbaar. Daarbij zijn DVD en Blu-ray spelers nog steeds nite verdwenen en kun je nog gewoon media op schijf kopen.

Edit: En dan bedenk ik me dat downloaden, wat ik net noem, ook geen optie is als je internet waardeloos is.
Eh...ik heb het puur over Nederland, jij zegt "Zelfs in Nederland werkt het niet bij iedereen perfect.". Daar reageer ik op. Natuurlijk zal het wereldwijd wel even duren, want er zijn plekken waar ze inderdaad alleen 4G hebben en geen wifi/vast internet. Dat zijn ook precies de plekken waar diensten als Netflix waarschijnlijk ook niet goed werken, ook al heb je wel een punt met bufferen etc. Maar een film die elke 10 minuten moet bufferen is ook geen pretje om te kijken btw.

Maar goed, binnen Nederland zou het voor iedereen gewoon goed moeten werken. Zie geen reden waarom het dus in Nederland niet binnen die 8 jaar gewoon succesvol zou kunnen zijn.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Wom
En grote kans dat je de keuze krijgt. Men gooit de omzet van hardware sales niet zo maar overboord hoor. Je krijgt een extra keuze, het zal niet direct een vervanger zijn.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Wom schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 09:35:
En grote kans dat je de keuze krijgt. Men gooit de omzet van hardware sales niet zo maar overboord hoor. Je krijgt een extra keuze, het zal niet direct een vervanger zijn.
Dat zal het de eerste jaren zeker niet zijn. Maar ik verwacht dat we richting het eind van de volgende generatie (zo over 8-9 jaar) toch wel anders gamen dan dat we dat nu doen (in Nederland). Tuurlijk zullen er nog wel consoles verkocht worden, want de hele wereld is nog lang niet klaar voor het streamen van games....maar in West-Europa zullen we hier met een paar jaar echt wel klaar voor zijn.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
In verband met de mogelijke vertragingen door het Corona virus vrees ik weer een stepped release voor de Xbox Series X. Als de productie echt achter gaat lopen lijkt het me niet meer dan logisch dat Nederland niet als eerste er bij zit.

Maar goed, alles speculatie en koffiedik kijken. Hoop het niet, maar goed ik zit dan ook nog niet echt te springen om een nieuwe console generatie op basis van wat ik tot nu toe heb gezien.

Phusebox wijzigde deze reactie 12-02-2020 09:41 (29%)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Phusebox schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 09:39:
In verband met de mogelijke vertragingen door het Corona virus vrees ik weer een stepped release voor de Xbox Series X. Als de productie echt achter gaat lopen lijkt het me niet meer dan logisch dat Nederland niet als eerste er bij zit.
:+ De release landen zijn nog helemaal niet bekend en ik verwacht dat Nederland er gewoon bij gaat zijn hoor. Snap wel dat je 'kritisch' bent, we kennen je ook niet anders natuurlijk maar ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt.

JackSparrow wijzigde deze reactie 12-02-2020 09:42 (11%)

JackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:29:
[...]

Eh...ik heb het puur over Nederland, jij zegt "Zelfs in Nederland werkt het niet bij iedereen perfect.". Daar reageer ik op. Natuurlijk zal het wereldwijd wel even duren, want er zijn plekken waar ze inderdaad alleen 4G hebben en geen wifi/vast internet. Dat zijn ook precies de plekken waar diensten als Netflix waarschijnlijk ook niet goed werken, ook al heb je wel een punt met bufferen etc. Maar een film die elke 10 minuten moet bufferen is ook geen pretje om te kijken btw.

Maar goed, binnen Nederland zou het voor iedereen gewoon goed moeten werken. Zie geen reden waarom het dus in Nederland niet binnen die 8 jaar gewoon succesvol zou kunnen zijn.
Ik heb het over wereldwijd en geef NL als voorbeeld. Ik reageer op iemand die verwacht dat we na de komende generatie niet meer traditioneel console gamen. Dat zie ik zelf niet gebeuren. Overigens is 4G in veel gevallen nog sneller/stabieler dan wifi. En ik heb het over plekken waar wel gewoon internet is, maar gewoon dramatische snelheden zijn. Ik had afgelopen jaar iemand van KPN aan de lijn en die woonde ergens in de middle of nowhere (in Nederland) en die was een soort van verbaasd dat ik bijna de volle snelheid trok. Zelf kwam ze niet boven de 10 uit o.i.d. Zolang wereldwijde internet snelheden (en de stabiliteit ervan) op een gezond niveau komen, zie ik lokale hardware niet verdwijnen.
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:28:
[...]

Zoals @JackSparrow zegt is 8 jaar een lange tijd. En hoe ik het zie? Nou, gewoon... streamen :+ Ik zeg ook niet dat ik geen nadelen zie in streaming, want die zijn er op dit moment nog wel degelijk. Maar het gaat naar mijn verwachting wel steeds meer die kant op. Dat zal deze generatie al gebeuren met Cloud X als mooie aanvulling op een console. En mijn verwachting is dat de balans in de toekomst wel steeds verder om gaat slaan richting streaming.

Games zijn op dit moment het enige medium dat nog niet op grote schaal gestreamed wordt. Netflix bestaat in NL echter 'slechts' 7 jaar. En kijk waar het nu staat en wat voor impact het heeft gehad op hoe een consument series en films 'consumeert'. Dus 8 jaar is een erg lange tijd in de digitale wereld.
Nou, dan wil ik je over 8 jaar nog wel eens spreken. Ik zou bijna durven wedden dat traditioneel console gamen dan nog gewoon bestaat.

Klopt, games zijn het enige medium. En dat heeft één reden: games moeten zo min mogelijk inputlag en hitches hebben, want dat kan de ervaring compleet verpesten. Games vereisen ook meer bandbreedte (video, controller input, surround sound) dan een eenvoudige video of audio stream. Dat laatste is gewoon met je AB op OK drukken en voor de rest duwt de server alles één richting op naar je TV/mobile device. Hier en daar wat langer bufferen is daarbij een stuk minder funest.
JackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:41:
[...]

:+ De release landen zijn nog helemaal niet bekend en ik verwacht dat Nederland er gewoon bij gaat zijn hoor. Snap wel dat je 'kritisch' bent, we kennen je ook niet anders natuurlijk maar ik denk dat je het bij het verkeerde eind hebt.
Vorige keer dachten we ook bij releaselanden te zitten, maar dat bleek toen ook niet waar overigens ;)

Martinspire - PC, PS4, X1

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Martinspire schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 09:59:
[...]

Vorige keer dachten we ook bij releaselanden te zitten, maar dat bleek toen ook niet waar overigens ;)
Dat is waar...toen kregen we hem ook een jaar later. We gaan het meemaken. Tijdens de E3 zullen we wel meer horen verwacht ik.
bram1984 schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 09:55:
[...]

Ik heb het over wereldwijd en geef NL als voorbeeld. Ik reageer op iemand die verwacht dat we na de komende generatie niet meer traditioneel console gamen. Dat zie ik zelf niet gebeuren. Overigens is 4G in veel gevallen nog sneller/stabieler dan wifi. En ik heb het over plekken waar wel gewoon internet is, maar gewoon dramatische snelheden zijn. Ik had afgelopen jaar iemand van KPN aan de lijn en die woonde ergens in de middle of nowhere (in Nederland) en die was een soort van verbaasd dat ik bijna de volle snelheid trok. Zelf kwam ze niet boven de 10 uit o.i.d. Zolang wereldwijde internet snelheden (en de stabiliteit ervan) op een gezond niveau komen, zie ik lokale hardware niet verdwijnen.
Wereldwijd gaat het niet gebeuren binnen 8 jaar....daar geef ik je helemaal gelijk in. En natuurlijk zijn er in elk land plekken waar je 'slecht' of geen bereik hebt. Maar over het algemeen zou het in Nederland overal moeten werken, want we hebben in het hele land toch wel de beschikking over snelheden die voldoende snel zijn om cloudgaming mogelijk te maken.
[...]

Nou, dan wil ik je over 8 jaar nog wel eens spreken. Ik zou bijna durven wedden dat traditioneel console gamen dan nog gewoon bestaat.

Klopt, games zijn het enige medium. En dat heeft één reden: games moeten zo min mogelijk inputlag en hitches hebben, want dat kan de ervaring compleet verpesten. Games vereisen ook meer bandbreedte (video, controller input, surround sound) dan een eenvoudige video of audio stream. Dat laatste is gewoon met je AB op OK drukken en voor de rest duwt de server alles één richting op naar je TV/mobile device. Hier en daar wat langer bufferen is daarbij een stuk minder funest.
Volgens mij ontkend ook niemand dat de traditionele consoles niet meer bestaan. Wel verwacht ik dat het aandeel fysieke console en cloud gaming devices wel een enorme verandering heeft gemaakt. Uiteindelijk boeit het niet meer welk device je hebt, je kunt gewoon op elk device Xbox games spelen.....hoe gaaf is dat!

JackSparrow wijzigde deze reactie 12-02-2020 10:22 (75%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

.

JackSparrow wijzigde deze reactie 12-02-2020 10:22 (99%)

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:08
Zolang Duitsland erbij zit zat het deze keer ook geen probleem zijn, kun je gewoon bij MS Duitsland bestellen en krijg je hem op day one binnen. Garantie kan gewoon via MS NL

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

@JackSparrow Nou dat is dus wel een soort van gezegd:

'Maar ik verwacht persoonlijk niet dat we over 8 jaar (looptijd van de levenscyclus van de afgelopen generaties) nog gamen via een traditionele console zoals we die nu de afgelopen decennia kennen.'

Mij persoonlijk boeit het echt geen ene flikker. Ik kan nu ook mijn console streamen over een handheld, over mijn iPad en over mijn laptop. Ik maak er echter nooit gebruik van. De ervaring is gewoon totaal niet hetzelfde als op een dikke OLED.

Ik zou het wel mooi vinden als er bijvoorbeeld straks een titel op een ander platform is die ik dolgraag wil spelen en het dan mogelijk is om die gewoon via een app op mijn tv te kunnen streamen, zonder dat ik meteen een tweede of derde console hoef aan te schaffen. Dan kun je na een maand bijvoorbeeld weer opzeggen.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

bram1984 schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 10:32:
@JackSparrow Nou dat is dus wel een soort van gezegd:

'Maar ik verwacht persoonlijk niet dat we over 8 jaar (looptijd van de levenscyclus van de afgelopen generaties) nog gamen via een traditionele console zoals we die nu de afgelopen decennia kennen.'

Mij persoonlijk boeit het echt geen ene flikker. Ik kan nu ook mijn console streamen over een handheld, over mijn iPad en over mijn laptop. Ik maak er echter nooit gebruik van. De ervaring is gewoon totaal niet hetzelfde als op een dikke OLED.

Ik zou het wel mooi vinden als er bijvoorbeeld straks een titel op een ander platform is die ik dolgraag wil spelen en het dan mogelijk is om die gewoon via een app op mijn tv te kunnen streamen, zonder dat ik meteen een tweede of derde console hoef aan te schaffen. Dan kun je na een maand bijvoorbeeld weer opzeggen.
Natuurlijk niet. Maar ik verwacht dat je over 8 jaar ook wel cloud streaming kunt doen op een dikke oled. Ik zeg nergens dat het beperkt is tot smartphones. Maar eh..jij gebruikt het nu al op je iPad? Hoe dan? Volgens mij is Console Streaming er nu alleen op Android...

JackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:44:
[...]

Natuurlijk niet. Maar ik verwacht dat je over 8 jaar ook wel cloud streaming kunt doen op een dikke oled. Ik zeg nergens dat het beperkt is tot smartphones. Maar eh..jij gebruikt het nu al op je iPad? Hoe dan? Volgens mij is Console Streaming er nu alleen op Android...
Er is nu al cloud streaming mogelijk op een OLED of wat voor TV dan ook. Of bedoel je iets anders?

Diensten als PS Now en Shadow bestaan al een tijdje hoor. PS Now werkt voor nu alleen nog via je console en via een Windows PC, volgens mij. Maar daar zal ook mobile device ondersteuning voor volgen.

Remote Play is beschikbaar voor iOS en Android devices: https://www.playstation.c...ps4/features/remote-play/

En mijn zoontje doet wel eens een Lego game op de iPad ja. Ik zelf gebruik het niet.

En met OneCast (zelf geen ervaring mee) kan je zo te zien games vanaf je Xbox console streamen naar je devices: https://onecast.me/

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

Buiten het hele bandbreedte verhaal voor game streaming vind ik de latency eigenlijk veel belangrijker. Of je nu een 40MBit of 1GBit verbinding hebt, elke dienst voelt tot nu toe niet lekker qua input delay. Voor games als Civilization maakt dat wat minder uit maar elk race, schiet of sportspel is voor mij een no-go. Min of meer elke game waarbij reactietijd van belang is zal dat hebben.

Stadia heeft dat probleem ook nog steeds. Ik kan mij niet voorstellen dat xCloud of welke andere nieuwe streamingdienst dan ook dat probleem op korte termijn op gaat lossen. Het zal denk ik nooit zo lekker voelen als met een console voor je snufferd.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

bram1984 schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 10:52:
[...]

Eh er is nu al cloud streaming mogelijk op een OLED of wat voor TV dan ook. :?

Diensten als PS Now en Shadow bestaan al een tijdje hoor. PS Now werkt voor nu alleen nog via je console en via een Windows PC, volgens mij. Maar daar zal ook mobile device ondersteuning voor volgen.

Remote Play is beschikbaar voor iOS en Android devices: https://www.playstation.c...ps4/features/remote-play/

En mijn zoontje doet wel eens een Lego game op de iPad ja. Ik zelf gebruik het niet.

En met OneCast (zelf geen ervaring mee) kan je zo te zien games vanaf je Xbox console streamen naar je devices: https://onecast.me/
Ohw...we hebben het over iets anders dan xcloud (of Stadia mijn part). Volgens mij zijn streaming diensten hele andere diensten. Die Playstation diensten werken volgens mij alleen binnen je eigen netwerk en niet via bv. 4G? En daarnaast zul je dus nog steeds een Playststion aan moeten hebben staan. En OneCast, tja....wie gebruikt dat nu en hoe is de 'ervaring'?
kazuka schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 10:56:
Buiten het hele bandbreedte verhaal voor game streaming vind ik de latency eigenlijk veel belangrijker. Of je nu een 40MBit of 1GBit verbinding hebt, elke dienst voelt tot nu toe niet lekker qua input delay. Voor games als Civilization maakt dat wat minder uit maar elk race, schiet of sportspel is voor mij een no-go. Min of meer elke game waarbij reactietijd van belang is zal dat hebben.

Stadia heeft dat probleem ook nog steeds. Ik kan mij niet voorstellen dat xCloud of welke andere nieuwe streamingdienst dan ook dat probleem op korte termijn op gaat lossen. Het zal denk ik nooit zo lekker voelen als met een console voor je snufferd.
Jij hebt Console Streaming op de xbox (vanaf een mobiel devices buitenshuis) nog niet geprobeerd denk ik? xCloud gaat dat soort problemen zeker wel oplossen...al valt of staat alles natuurlijk met een stabiele internetverbinding. Helaas zal dat voor veel mensen wel de botteneck zijn/blijven.

JackSparrow wijzigde deze reactie 12-02-2020 10:57 (31%)

JackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:56:
[...]

Ohw...we hebben het over iets anders dan xcloud (of Stadia mijn part). Volgens mij zijn streaming diensten hele andere diensten. Die Playstation diensten werken volgens mij alleen binnen je eigen netwerk en niet via bv. 4G? En daarnaast zul je dus nog steeds een Playststion aan moeten hebben staan. En OneCast, tja....wie gebruikt dat nu en hoe is de 'ervaring'?

[...]

Jij hebt Console Streaming op de xbox (vanaf een mobiel devices buitenshuis) nog niet geprobeerd denk ik? xCloud gaat dat soort problemen zeker wel oplossen...al valt of staat alles natuurlijk met een stabiele internetverbinding. Helaas zal dat voor veel mensen wel de botteneck zijn/blijven.
We gaan denk ik een beetje off-topic, maar PS Now is de streaming dienst van Sony. Die is er al een tijdje. Je kunt daarmee via internet games streamen, maar ook lokaal spelen door ze net als GamePass te downloaden naar je console. Als jij ergens met een laptop zit en je verbinding is goed, kan je PS games streamen, net zoals je straks MS games kunt streamen via xCloud. Hetzelfde principe dus.

https://www.playstation.com/nl-nl/explore/playstation-now/
Stream meer dan 700 PS4-, PS3- en PS2-games van verschillende genres naar je PS4 of pc. Speel zoveel als je wilt, sla je voortgang online op en ga door waar je gebleven was vanaf elk willekeurig apparaat. Ook kun je ervoor kiezen één van de 300 PS4-games te downloaden naar je console. De game staat altijd voor je klaar in de hoogst mogelijke resolutie. Speel je op PS4 Pro? Dan geniet je natuurlijk van 4K

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

bram1984 schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 11:08:
[...]

We gaan denk ik een beetje off-topic, maar PS Now is de streaming dienst van Sony. Die is er al een tijdje. Je kunt daarmee via internet games streamen, maar ook lokaal spelen door ze net als GamePass te downloaden naar je console. Als jij ergens met een laptop zit en je verbinding is goed, kan je PS games streamen, net zoals je straks MS games kunt streamen via xCloud. Hetzelfde principe dus.

https://www.playstation.com/nl-nl/explore/playstation-now/

[...]
Dit gaat best wel off-topic idd. Maar goed, xcloud / console streaming zoals xbox dat nu aanbiedt is volgens mij iets compleet anders als PS Now....daarbij kun je met Console Streaming gewoon je hele Dashboard van je Xbox weergeven. Dus geen beperkingen m.b.t. welke games er wel of niet beschikbaar zijn.

Maar goed, heb jij Xbox Console Streaming al geprobeerd trouwens?

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

JackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:56:
[...]

Nee, ik heb geen Xbox dus nog niet kunnen proberen. Jij merkt dus geen verschil qua input delay met een controller verbonden met je console of buitenshuis op je telefoon? Chapeau als Microsoft het voor elkaar heeft weten te krijgen maar ik vraag me af hoe ze dat dan flikken. Je laatste zin geeft eigenlijk al het antwoord: je blijft afhankelijk van je internetverbinding, die input delay kan dan niet magisch worden gefixed lijkt me.

Google had daar ook zo'n mooie marketing term voor: negative latency. Hierbij zou Stadia je input gaan voorspellen.

In de praktijk valt het tot nu toe echter nog niet bepaald mee. https://www.wired.com/story/google-stadia-negative-latency/
Dan moet je console ook in de beta ring zitten, had ik weinig zin om allemaal om te zetten, al helemaal als je ook je telefoon nog steeds via VPN in ander gebied moet krijgen.

Maargoed, ik ben geen streamer, zal geen streamer worden, nu niet, over 10 jaar niet. Optioneel is helemaal prima, maar mijn core gaming blijft op hardware zelf.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

kazuka schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 11:13:
[...]

Nee, ik heb geen Xbox dus nog niet kunnen proberen. Jij merkt dus geen verschil qua input delay met een controller verbonden met je console of buitenshuis op je telefoon? Chapeau als Microsoft het voor elkaar heeft weten te krijgen maar ik vraag me af hoe ze dat dan flikken. Je laatste zin geeft eigenlijk al het antwoord: je blijft afhankelijk van je internetverbinding, die input delay kan dan niet magisch worden gefixed lijkt me.

Google had daar ook zo'n mooie marketing term voor: negative latency. Hierbij zou Stadia je input gaan voorspellen.

In de praktijk valt het tot nu toe echter nog niet bepaald mee. https://www.wired.com/story/google-stadia-negative-latency/
Als je via 5G wifi verbindt of via 4G dan is de ervaring (met oa. Forza) verbazingwekkend goed te noemen eigenlijk. Test het nu al een tijdje en ook in het (verre) buitenland werkt het eigenlijk verbazingwekkend goed.

En natuurlijk ben je afhankelijk van je internetverbinding, want je connect via het internet naar je eigen console of de xcloud machines. Helaas heb ik geen ervaring met Google Stadia, dus ik kan ook niet roepen dat dat minder goed (of beter) werkt...
SinergyX schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 11:13:
Dan moet je console ook in de beta ring zitten, had ik weinig zin om allemaal om te zetten, al helemaal als je ook je telefoon nog steeds via VPN in ander gebied moet krijgen.

Maargoed, ik ben geen streamer, zal geen streamer worden, nu niet, over 10 jaar niet. Optioneel is helemaal prima, maar mijn core gaming blijft op hardware zelf.
Hoezo zou je via VPN moeten werken? Console Streaming is gewoon beschikbaar in Nederland he sinds een tijdje...en je console moet idd in een beta ring zitten, tja...dat is nu eenmaal het geval bij previews. Al moet ik zeggen dat ik nog nooit (zit al jaren in de preview rings) issues heb gehad met (online) gaming eigenlijk...

JackSparrow wijzigde deze reactie 12-02-2020 11:33 (23%)

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ben het wel met @bram1984 eens hoor mbt dat we over 8 jaar nog steeds consoles hebben echter denk ik dat we een verschuiving gaan zien op geografisch vlak.

Nu en afgelopen generaties hebben wij als 1st World landen consoles in huis gehaald. Over 5-10 jaar zullen we hier meer op streaming over gaan en zullen de zgn 2nd en 3rd World landen de consoles in huis halen wellicht om op te gamen ipv alles via streaming te doen.

Voor ons zal de console niet meer zijn dan "Just another device" terwijl het voor die andere landen juist wel hèt device is om op te gamen. Wij kunnen idd dan op tablet, telefoon, pc, console etc etc gamen. Maar in andere landen waar het internet ook over 8 jaar nog klote zal zijn, gamen ze dan wellicht op de consoles.

Laten we eerlijk zijn, hoeveel decenia pompen we als westerse landen al geld in bv Afrika ? Het gros daar van de inwoners heeft nog steeds geen internet en diegenen die het al hebben, zullen echt geen super verbindingen hebben zoals we die hier kennen. Daarom zullen die wellicht over 8 jaar wel een console gaan halen en daar op spelen en wij hier dus op één van de devices en niet alleen maar op de console zelf.

Let wel, Microsoft heeft al aangegeven dat ze met hun gameing services zoveel mogelijk mensen wereldwijd willen bereiken. Voor Sony zal dat ook gelden.

Overigens staat bovenstaande los van de discussie of het allemaal betaalbaar is in de wat minder ontwikkelde landen rond de evenaar....

@JackSparrow Ik maak al een tijd gebruik van de Onecast app. Zowel thuis op mijn eigen wifi waar de ervaring meer dan prima is als op het 4G netwerk. 4G werkt momenteel alleen via een VPN naar je eigen thuis netwerk.

Toevallig gisteravond iets van 3 uurtjes op de iPad gegamed via Onecast. Controllerinput verliep wel gewoon via de Xbox zelf omdat die 4 meter verderop staat. Ik vind de ervaring binnenshuis erg goed.

Als test heb ik eind oktober 2019 eens mijn controller meegenomen naar een voetbalwedstrijd en voor de wedstrijd even Lego Batman gespeeld via OneCast + VPN + iPhone 7. Ook dat werkte prima. Ja dan merk je soms wel wat vertraging, maar voor een game als Lego Batman (overigens 360 titel via BC) maakt dat niet uit.

JackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:32:

Hoezo zou je via VPN moeten werken? Console Streaming is gewoon beschikbaar in Nederland he sinds een tijdje...en je console moet idd in een beta ring zitten, tja...dat is nu eenmaal het geval bij previews. Al moet ik zeggen dat ik nog nooit (zit al jaren in de preview rings) issues heb gehad met (online) gaming eigenlijk...
Ik krijg die stream app niet opgestart zonder in UK te zitten, zal wel te maken hebben met de beta registratie vorig jaar, maar kan ik nu weinig meer mee doen.

Preview ring heb ik genoeg problemen gehad, vaak kleintjes, maar wel de meest irritante.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

MRE-Inc schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 11:34:
Ben het wel met @bram1984 eens hoor mbt dat we over 8 jaar nog steeds consoles hebben echter denk ik dat we een verschuiving gaan zien op geografisch vlak.

Nu en afgelopen generaties hebben wij als 1st World landen consoles in huis gehaald. Over 5-10 jaar zullen we hier meer op streaming over gaan en zullen de zgn 2nd en 3rd World landen de consoles in huis halen wellicht om op te gamen ipv alles via streaming te doen.

Voor ons zal de console niet meer zijn dan "Just another device" terwijl het voor die andere landen juist wel hèt device is om op te gamen. Wij kunnen idd dan op tablet, telefoon, pc, console etc etc gamen. Maar in andere landen waar het internet ook over 8 jaar nog klote zal zijn, gamen ze dan wellicht op de consoles.

Laten we eerlijk zijn, hoeveel decenia pompen we als westerse landen al geld in bv Afrika ? Het gros daar van de inwoners heeft nog steeds geen internet en diegenen die het al hebben, zullen echt geen super verbindingen hebben zoals we die hier kennen. Daarom zullen die wellicht over 8 jaar wel een console gaan halen en daar op spelen en wij hier dus op één van de devices en niet alleen maar op de console zelf.

Let wel, Microsoft heeft al aangegeven dat ze met hun gameing services zoveel mogelijk mensen wereldwijd willen bereiken. Voor Sony zal dat ook gelden.

Overigens staat bovenstaande los van de discussie of het allemaal betaalbaar is in de wat minder ontwikkelde landen rond de evenaar....
Denk dat ik mij hier wel bij kan aansluiten....
@JackSparrow Ik maak al een tijd gebruik van de Onecast app. Zowel thuis op mijn eigen wifi waar de ervaring meer dan prima is als op het 4G netwerk. 4G werkt momenteel alleen via een VPN naar je eigen thuis netwerk.

Toevallig gisteravond iets van 3 uurtjes op de iPad gegamed via Onecast. Controllerinput verliep wel gewoon via de Xbox zelf omdat die 4 meter verderop staat. Ik vind de ervaring binnenshuis erg goed.

Als test heb ik eind oktober 2019 eens mijn controller meegenomen naar een voetbalwedstrijd en voor de wedstrijd even Lego Batman gespeeld via OneCast + VPN + iPhone 7. Ook dat werkte prima. Ja dan merk je soms wel wat vertraging, maar voor een game als Lego Batman (overigens 360 titel via BC) maakt dat niet uit.

[YouTube: Xbox game streaming]
Oke...'k ken de Onecast app zelf niet, maar fijn dat dat ook goed werkt. Al is een meer 'native' ervaring natuurlijk altijd fijner. Ook het feit dat je een VPN moet maken naar je thuisnetwerk is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd.
SinergyX schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 11:36:
[...]

Ik krijg die stream app niet opgestart zonder in UK te zitten, zal wel te maken hebben met de beta registratie vorig jaar, maar kan ik nu weinig meer mee doen.

Preview ring heb ik genoeg problemen gehad, vaak kleintjes, maar wel de meest irritante.
MRE-Inc schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 11:41:
[...]

Dat met die VPN, dat ligt aan microsoft. Dat had je namelijk eerst niet nodig en kon je gewoon waar je ook was op een windows laptop de Xbox app starten en je beeld streamen. Vanaf half 2018 ofzo hebben ze dat uitgeschakeld.

[...]

En ja een native ervaring van een eigen Microsoft app heeft bij mij ook de voorkeur. Volgens mij werkt die komende console streaming functie toch ook gewoon zonder VPN en rechtstreeks via het internet zoals de PS Remote app van Sony ook gewoon overal werkt buitenshuis.
Dat klopt. Jij hebt Console Streaming nog niet dan...? Werkt gewoon remote zonder VPN...

JackSparrow wijzigde deze reactie 12-02-2020 13:01 (16%)

• MRE-Inc

MRE-Inc

JackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:37:
[...]

Denk dat ik mij hier wel bij kan aansluiten....

[...]

Oke...'k ken de Onecast app zelf niet, maar fijn dat dat ook goed werkt. Al is een meer 'native' ervaring natuurlijk altijd fijner. Ook het feit dat je een VPN moet maken naar je thuisnetwerk is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd.
Dat met die VPN, dat ligt aan microsoft. Dat had je namelijk eerst niet nodig en kon je gewoon waar je ook was op een windows laptop de Xbox app starten en je beeld streamen. Vanaf half 2018 ofzo hebben ze dat uitgeschakeld.
Unfortunately with the release of the 10.0.17763.4088 OS update for the Xbox One, playing over the internet with OneCast is no longer possible.
En ja een native ervaring van een eigen Microsoft app heeft bij mij ook de voorkeur. Volgens mij werkt die komende console streaming functie toch ook gewoon zonder VPN en rechtstreeks via het internet zoals de PS Remote app van Sony ook gewoon overal werkt buitenshuis.

Wat betreft het eventueel volledig overstappen op streaming en niet meer investeren in nieuwe console hardware, wat je daarbij denk ik ook niet moet vergeten is dat het wellicht helemaal niet uitmaakt als er nog regio's zijn waar internet niet goed genoeg is. In veel gevallen zullen dat ook de armere regio's van de wereld zijn. Als straks blijkt dat 95% van de omzet uit gebieden komt waar wel snel genoeg internet beschikbaar is en het werkt daar ook echt goed genoeg, waarom zouden ze dan nog enorm investeren in hardware voor die laatste paar procentjes extra? Uiteindelijk gaat het om de bottom line en niet om elke laatste wereldbewoner aan het gamen te houden.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat ze bijvoorbeeld wel een simpele console nog blijven verkopen voor die regio's, maar dat er simpelweg niet veel R&D meer in gaat zitten en wellicht ook niet alle games er op te spelen zijn.

Gamertag: Finraziel42

• t0mmiiiii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:36
JackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:32:
[...]

Als je via 5G wifi verbindt of via 4G dan is de ervaring (met oa. Forza) verbazingwekkend goed te noemen eigenlijk. Test het nu al een tijdje en ook in het (verre) buitenland werkt het eigenlijk verbazingwekkend goed.

En natuurlijk ben je afhankelijk van je internetverbinding, want je connect via het internet naar je eigen console of de xcloud machines. Helaas heb ik geen ervaring met Google Stadia, dus ik kan ook niet roepen dat dat minder goed (of beter) werkt...
Hier herken ik mij niet helemaal in, van xbox one x via streaming naar een androidtablet in hetzelfde huis en op dezelfde wifi 5g gaf een merkbare vertraging, zowel met racen als RDR 2. Daarnaast begrijp ik niet hoe mensen zo'n klein scherm prettig vinden (zelfs mijn 10 inch tablet was een stuk minder prettig dan de tv). De beeldkwaliteit was ook iets minder goed dan op de tv, vooral met wat fijnere details (bladeren etc).
Het installeren en opstarten etc ging wel ontzettend soepel.

Internetverbinding is een 250mbps Ziggo verbinding.
@JackSparrow Nee nog nooit geprobeerd.

@MRE-Inc Er zal zeker een verschuiving plaatsvinden, maar zolang ik kan kiezen, zal ik persoonlijk altijd voor lokaal gaan. Enerzijds vind ik het een fijne gedachte dat een game echt van mij zelf is (de licentie althans) en dat ik deze ook kan spelen als ik niet online ben; anderzijds wil ik gewoon alle factoren minimaliseren die een negatieve invloed kunnen hebben op de ervaring (inputlag, bufferen, artifacts, glitches etc.). Ook merk ik dat ik wat serieuzer in een game investeer als ik daar gewoon eenmalig een paar tientjes voor neer heb geteld. Bij een Netflix achtige dienst zie ik mezelf alles kort proberen en daarna weer verder kijken omdat er zoveel keuze is en het verder toch niet boeit.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

MRE-Inc schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:34:
Beetje off topic, maar in Afrika hebben ze idd slechte broadband, maar daarentegen hebben ze wel een goede mobiele infrastructuur.. ze hebben de dial-up/broadband fase zeg maar overgeslagen..
Dus streaming op een mobile zou juist daar best wel eens populair kunnen worden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• MRE-Inc

MRE-Inc

bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:28:
@JackSparrow Nee nog nooit geprobeerd.

@MRE-Inc Er zal zeker een verschuiving plaatsvinden, maar zolang ik kan kiezen, zal ik persoonlijk altijd voor lokaal gaan. Enerzijds vind ik het een fijne gedachte dat een game echt van mij zelf is (de licentie althans) en dat ik deze ook kan spelen als ik niet online ben; anderzijds wil ik gewoon alle factoren minimaliseren die een negatieve invloed kunnen hebben op de ervaring (inputlag, bufferen, artifacts, glitches etc.). Ook merk ik dat ik wat serieuzer in een game investeer als ik daar gewoon eenmalig een paar tientjes voor neer heb geteld. Bij een Netflix achtige dienst zie ik mezelf alles kort proberen en daarna weer verder kijken omdat er zoveel keuze is en het verder toch niet boeit.
Ik wil zelf beide want ik wil keuze hebben. Enerzijds wil ik net als jij alle negatieve factoren kunnen elimineren door een device thuis te hebben staan, direct aangesloten op een internet verbinding en goede TV. Anderzijds wil ik gewoon lekker al die verloren kwartiertjes kunnen gamen. 10 minuten op de bus wachten, even gamen, uitloop bij de tandarts naar 30 minuten, even gamen. Onderweg naar je schoonfamilie, vrouw laten rijden en zelf op de achterbank lekker gamen. Klote weer en pauze op het werk dus geen rondje lopen, even gamen. Ik zie dat wel zitten.

@ToolkiT Bedankt. Wist ik niet. Streaming zou daar dus ook mogelijk kunnen zijn.

Om even weer redelijk ontopic te gaan: Het lijkt erop dat de samenwerking Microsoft Samsung iets gaat worden mbt Xcloud en dat nieuwe Samsung devices standaard met Xcloud achtige functionaliteit gaan komen. Zou ook wel een goede stap zijn mbt verkoop aantalen misschien. Als de Xcloud ervaring goed is op je telefoon, zijn die consumenten wellicht ook wel eerder geneigd een Series X te kopen of iig kennis te maken met het ecosysteem.

https://www.theverge.com/...loud-cloud-game-streaming
Microsoft and Samsung partner on Xbox cloud-based game streaming
3
xCloud could be bundled on Samsung’s future phones

By Tom Warren@tomwarren Feb 12, 2020, 5:03am EST

Samsung launched its new Galaxy S20 and Galaxy Z Flip smartphones yesterday, but the company also broadened its Microsoft partnership at the same time. Samsung and Microsoft are teaming up on a cloud-based game streaming service, and it’s likely this will involve xCloud appearing on Samsung devices in the future.

“This is just the beginning of our gaming partnership with Xbox,” explained David S. Park, head of Samsung’s US marketing, as he unveiled Microsoft’s Forza Street game for Galaxy devices. “Both Samsung and Xbox share a vision for bringing great gaming experiences to mobile players around the world. With our 5G-enabled portfolios and Microsoft’s rich history in gaming, we are working closely together to create a premium cloud-based game streaming experience. You’ll hear more about it later this year.”

Microsoft confirmed the partnership in a statement to The Verge, but both companies have offered very little details on exactly what this will mean for the future. “Having partners join us on our journey to delivering high-quality game streaming to players is of the utmost importance,” says Kareem Choudhry, Microsoft’s Project xCloud chief, in a statement to The Verge. “We’ve seen positive feedback from Project xCloud preview participants testing a range of Galaxy devices, and it will only get better as we continue to work closely with Samsung on refining the experience. It’s an exciting time to be working on Project xCloud, and we can’t wait to share more about our work with Samsung later this year.”

It’s clear this is related to xCloud somehow, rather than the type of partnership we saw Sony embark on with Microsoft for fundamental access to the company’s Azure cloud-based architecture. Microsoft and Samsung partnered last year to bridge Android and Windows closer together with tighter integration of apps like OneDrive and Your Phone into Samsung’s devices. Microsoft and Samsung designers are also working in the same rooms on part of this project, as both companies look to benefit from better software integration.

Right now all we have is a promise of more details later this year, which is when we’re expecting Microsoft to fully launch its xCloud game streaming service. Microsoft has promised an xCloud launch in 2020, complete with PC streaming and PS4 controller support. Currently, xCloud is in open beta and Microsoft has regularly been improving the number of games available on the service to more than 50 as it looks to move beyond just the US, UK, and Korea.

@MRE-Inc Hoe moet ik dat zien? Ga je dan continue met een controller op zak lopen en je telefoon er bovenop zetten of zo?

Klinkt wel gezellig trouwens, je vrouw laten rijden en dan op de achterbank gaan zitten gamen. Headsetje op ook, denk? :+

Maar nee, deze behoefte heb ik persoonlijk totaal niet. Ik speel hooguit een spelletje via Apple Arcade op mijn mobiel, maar de echte console ervaring (of dat nu streamen of lokaal is) bewaar ik echt voor thuis op het grote scherm. Dat ziet er mooier uit, is bombastischer en heeft veel meer immersie.

bram1984 wijzigde deze reactie 12-02-2020 12:53 (39%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

bram1984 schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 12:51:
@MRE-Inc Hoe moet ik dat zien? Ga je dan continue met een controller op zak lopen en je telefoon er bovenop zetten of zo?

Klinkt wel gezellig trouwens, je vrouw laten rijden en dan op de achterbank gaan zitten gamen. Headsetje op ook, denk? :+

Maar nee, deze behoefte heb ik persoonlijk totaal niet. Ik speel hooguit een spelletje via Apple Arcade op mijn mobiel, maar de echte console ervaring (of dat nu streamen of lokaal is) bewaar ik echt voor thuis op het grote scherm. Dat ziet er mooier uit, is bombastischer en heeft veel meer immersie.
er komt natuurlijk straks gewoon touch-bediening....dan heb je die controller helemaal niet meer nodig.

• MRE-Inc

MRE-Inc

bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:51:

Ligt aan de situatie. Ik heb standaard een controller in mijn laptop tas en probeer altijd zoveel mogelijk te combineren. Uit werk direct langs de tandarts bv dus ja dan kan het wel. Overigens is mijn binnenzak van mijn winterjas groot genoeg om een Xbox controller in mee te nemen, dus dat is het probleem niet.

Verder is Microsoft bezig met Touch Adaptation kit. Dat is een soort van xml welke de ontwikkelaar vrij simpel in zijn game kan implementeren om betere glass controls te krijgen. Je zou dus ook zonder controller kunnen gamen.

Zie ook: Ik vond het namelijk erg interessant om te zien de Touch Adaptation Kit. Microsoft is daar echt over aan het nadenken hoe het voor gamers beter kan.

Tja ieder zijn ding toch met hoe die wil gamen ? Tuurlijk vind ik het ook mooier om dicht op mijn tv te zitten en lekker rustig onderuitgezakt te gamen, maar ik heb al zo weinig tijd ivm kinderen, werk, reistijd, sport en sociale verplichtingen, dus dan is on te go gamen toch wel een uitkomst.

En ik heb op mn telefoon gewoon mn airpods in. Ja ik kan mijn TurtleBeach 700 ook connecten met mijn telefoon, maar voor een uurtje achterin de auto werken mijn airpods prima tijdens een spelletje Cuphead. Het on te go gamen zal ook voornamelijk platformers zijn en geen multiplayer of single player van een grote game waar ik al tijden naar heb uitgekeken. Maar een My Friend Pedro is een prima game om even een kwartiertje tijd aan te besteden.

JackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:04:
[...]

er komt natuurlijk straks gewoon touch-bediening....dan heb je die controller helemaal niet meer nodig.
Leuk voor side scrollertjes en racers wellicht (en dan nog een wereld van verschil vs. een controller), maar voor de rest werkt touch voor geen meter als je bijvoorbeeld een third of first person titel pakt.

Ik speel nu Rayman Mini via Apple Arcade. Werkt op zich prima met touch, maar nog steeds relaxter met een controller. En dat is een game die automatisch voor je rent.

• uchiha tijntje
  • Nu online
Het is een beetje offtopic gegaan, maarja.
bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:55:
[...]
Ik zal het noteren in mijn agenda O+

Verder is het een logische stap dat men de toegankelijkheid tot games wil verbreden. Waar gamen vroeger een hobby was voor een kleine groep nerds waar ik me graag onder schaarde, is gaming anno 2020 een business van heb ik jou daar met een enorme massa via traditionele consoles zoals we die nu kennen. Echter ligt er ook gewoon nog een groot potentieel om die massa verder uit te breiden door te kijken naar streaming. Zoals @MRE-Inc uitstekend illustreert is het fijn om een keuze te hebben hoe je wilt gamen. Ik heb ook een voorkeur om games te spelen op de bank met mijn X en Oled. Maar als ze straks de mogelijkheid bieden om een game te kunnen spelen op mijn surface of op mijn gsm via streaming, dan is dat toch alleen maar mooi?

Ik heb anno 2020 ook mijn bedenkingen bij een streamingdienst die sec en alleen een optie aanbiedt via streaming, zoals Stadia. Want ik denk dat de techniek nog niet zover is dat je enkel en alleen kunt vertrouwen op een streamingservice, zonder dat je een box onder je tv hebt staan om daarop terug te vallen. Wel denk ik dat die technieken beter en beter gaan worden, waardoor we over 8 jaar een nieuwe status quo hebben.

Maar dit is nog steeds off topic en heeft weinig met de nieuwe Xbox te maken. Discussie over Xcloud kan beter ergens anders gevoerd worden.

360Gamertag.....PSN ID

uchiha tijntje schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:21:
Het is een beetje offtopic gegaan, maarja.

[...]

Ik zal het noteren in mijn agenda O+

Verder is het een logische stap dat men de toegankelijkheid tot games wil verbreden. Waar gamen vroeger een hobby was voor een kleine groep nerds waar ik me graag onder schaarde, is gaming anno 2020 een business van heb ik jou daar met een enorme massa via traditionele consoles zoals we die nu kennen. Echter ligt er ook gewoon nog een groot potentieel om die massa verder uit te breiden door te kijken naar streaming. Zoals @MRE-Inc uitstekend illustreert is het fijn om een keuze te hebben hoe je wilt gamen. Ik heb ook een voorkeur om games te spelen op de bank met mijn X en Oled. Maar als ze straks de mogelijkheid bieden om een game te kunnen spelen op mijn surface of op mijn gsm via streaming, dan is dat toch alleen maar mooi?

Ik heb anno 2020 ook mijn bedenkingen bij een streamingdienst die sec en alleen een optie aanbiedt via streaming, zoals Stadia. Want ik denk dat de techniek nog niet zover is dat je enkel en alleen kunt vertrouwen op een streamingservice, zonder dat je een box onder je tv hebt staan om daarop terug te vallen. Wel denk ik dat die technieken beter en beter gaan worden, waardoor we over 8 jaar een nieuwe status quo hebben.

Maar dit is nog steeds off topic en heeft weinig met de nieuwe Xbox te maken. Discussie over Xcloud kan beter ergens anders gevoerd worden.
Klopt, echter is verbreden iets anders dan vervangen. Ik zie traditionele consoles in ieder geval niet verdwijnen de komende 20 jaar.

Zeker mooi en dat ontken ik ook nergens.

En om het toch een beetje on-topic te houden: ik las onlangs ergens een gerucht dat je op de next gen Xbox een game die aan het installeren is, alvast kan spelen via xCloud en daarna lokaal mee kan verder gaan zodra alles op je storage staat. Dat vind ik hele toffe toevoegingen en gebruik van streaming. Dit kan je ook doortrekken naar laadschermen. Gewoon alvast beginnen terwijl de game aan het laden is waarbij je console alles seamless overneemt zodra het laden voorbij is.
bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 14:27:
[...]

Klopt, echter is verbreden iets anders dan vervangen. Ik zie traditionele consoles in ieder geval niet verdwijnen de komende 20 jaar.

Zeker mooi en dat ontken ik ook nergens.

En om het toch een beetje on-topic te houden: ik las onlangs ergens een gerucht dat je op de next gen Xbox een game die aan het installeren is, alvast kan spelen via xCloud en daarna lokaal mee kan verder gaan zodra alles op je storage staat. Dat vind ik hele toffe toevoegingen en gebruik van streaming. Dit kan je ook doortrekken naar laadschermen. Gewoon alvast beginnen terwijl de game aan het laden is waarbij je console alles seamless overneemt zodra het laden voorbij is.
Klinkt cool, maar ik vermoed dat het gewoon via save game sync werkt waarbij je dus je streaming sessie moet beëindigen (en saven) en vervolgens diezelfde game lokaal weer op kunt pakken. Compleet seamless zou erg cool zijn, maar dan moet je in feite het volledige ram en status van alle CPU registers en weet ik wat allemaal gaan syncen en dat lijkt me echt veel te complex (en foutgevoelig).

• Wom
Finraziel schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:10:
[...]

Klinkt cool, maar ik vermoed dat het gewoon via save game sync werkt waarbij je dus je streaming sessie moet beëindigen (en saven) en vervolgens diezelfde game lokaal weer op kunt pakken. Compleet seamless zou erg cool zijn, maar dan moet je in feite het volledige ram en status van alle CPU registers en weet ik wat allemaal gaan syncen en dat lijkt me echt veel te complex (en foutgevoelig).
Feitelijk zou Microsoft dat kunnen doen met hun Hyper-V technologie. Dat wordt nu ook gebruikt om clusters naadloos te laten overfailen. Maar, ik verwacht nu niet direct dat ze dit gaan doen. Denk eerder aan de oplossing zoals jij die schetst inderdaad.

Maar technisch kan het wel, virtuele machine in de Azure cloud en die dan laten overfailen naar de lokale instance op je Xbox.

• justifire
bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:28:

@MRE-Inc Er zal zeker een verschuiving plaatsvinden, maar zolang ik kan kiezen, zal ik persoonlijk altijd voor lokaal gaan.
Jij speelt toevallig niet in de reclame van Ziggo ?

Wom schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:23:
[...]

Feitelijk zou Microsoft dat kunnen doen met hun Hyper-V technologie. Dat wordt nu ook gebruikt om clusters naadloos te laten overfailen. Maar, ik verwacht nu niet direct dat ze dit gaan doen. Denk eerder aan de oplossing zoals jij die schetst inderdaad.

Maar technisch kan het wel, virtuele machine in de Azure cloud en die dan laten overfailen naar de lokale instance op je Xbox.
Oh ja, vergat even dat Microsoft toch al virtualisatie gebruikt in de Xbox :P
Maar ik vermoed dat het ook te veel data zou kosten om nog echt tijdbesparend te werken (ben je klaar met het downloaden en installeren van je game, moet je alsnog wachten op het downloaden van de VM-state 8)7)

Wom schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:23:
[...]

Dat klinkt inderdaad vrij complex, nu je het zo zegt. Ach, fantaseren kan altijd. ;)

Een ander voorbeeld is streaming inzetten vanuit de digitale store. In plaats van een demo downloaden, kan je bijvoorbeeld de eerste 30 minuten kosteloos spelen en daarna de hele game unlocken door te kopen.

bram1984 wijzigde deze reactie 12-02-2020 15:33 (15%)

• Wom
Finraziel schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:27:
[...]

Oh ja, vergat even dat Microsoft toch al virtualisatie gebruikt in de Xbox :P
Maar ik vermoed dat het ook te veel data zou kosten om nog echt tijdbesparend te werken (ben je klaar met het downloaden en installeren van je game, moet je alsnog wachten op het downloaden van de VM-state 8)7)
Als je er over nadenkt zou het eigenlijk pas echt kunnen op het moment dat je de game afsluit. Dus wat dan de meerwaarde is, kun je over debatteren. En gezien het Crackdown 3/Cloud debacle denk ik niet dat Microsoft enorm gaat pushen dat er cloudtechnologie gebruikt wordt.

Overigens ben ik eens gaan kijken wat er zoal bekend is gemaakt als zijnde een game die op de Series X uitkomt. Tot het volgende lijstje en ik gekomen:

Senua's Saga: Hellblade II
Tom Clancy's Rainbow Six Quarantine
Gods & Monsters
Watch Dogs: Legion
Halo Infinite
The Lord of the Rings: Gollum
Starfield
Dying Light 2
Everwild
Crusader Kings III
Grounded
Microsoft Flight Simulator
Outriders
Battlefield 6
The Sims 5

Niet allemaal bevestigd, maar dit zijn wel de titels die ik op meerdere websites ben tegengekomen. Daarnaast denk/verwacht ik dat er een soort van Series X versie gaat komen van de volgende titels:

Minecraft Dungeons
Wasteland 3
PsychoNauts 2
Lego Star Wars: The Skywalker Saga
Dying Light 2
Phantasy Star Online 2
Crossfire X
Tales of Arise

Zijn er titels die ik zo snel over het hoofd zie?

bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:22:
[...]

Leuk voor side scrollertjes en racers wellicht (en dan nog een wereld van verschil vs. een controller), maar voor de rest werkt touch voor geen meter als je bijvoorbeeld een third of first person titel pakt.
Er zijn miljoenen mensen die Fortnite en PUBG via mobiel spelen die het erg met je oneens zijn.
En ik zou ook best een controller in mn tas kunnen doen en die meenemen. Een tablet meenemen is ook niet zo raar meer tegenwoordig.

Een Halo (we zijn tenslotte in het XSX topic) zal ik zelf ook niet doen, maar genoeg games die even tussendoor kunnen. Wreckfest zou ik ook zo wel willen spelen. Genoeg mensen die Fifa willen doen en zo nog wel meer. Niet iedereen speelt alleen maar Souls games ;)

Martinspire - PC, PS4, X1

Martinspire schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:22:
[...]

Er zijn miljoenen mensen die Fortnite en PUBG via mobiel spelen die het erg met je oneens zijn.
En ik zou ook best een controller in mn tas kunnen doen en die meenemen. Een tablet meenemen is ook niet zo raar meer tegenwoordig.

Een Halo (we zijn tenslotte in het XSX topic) zal ik zelf ook niet doen, maar genoeg games die even tussendoor kunnen. Wreckfest zou ik ook zo wel willen spelen. Genoeg mensen die Fifa willen doen en zo nog wel meer. Niet iedereen speelt alleen maar Souls games ;)
Fortnite en PUBG mobile speel je echter wel alleen tegen andere mobile spelers volgens mij. In ieder geval voor PUBG is dat zo, want een vriend van me speelde die een tijdje juist omdat hij daar meer kans had om te winnen, want iedereen had dezelfde rottige controls :+
Ik denk dat het heel erg van de game af zal hangen of het te doen is met touch, maar online competitive zou ik eigenlijk gelijk vergeten. Alles waarbij het niet uitmaakt als je wat trager reageert zal waarschijnlijk al snel lukken. Het blijft behelpen natuurlijk, maar het kan.

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
[...]

Dat is als autorijden op glad ijs met een los stuur, echt not done })

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

Mutatie schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 17:27:
[...]

Dat is als autorijden op glad ijs met een los stuur, echt not done })
Snap ik...maar goed, kan mijn stuurtje ook niet aansluiten op m'n smartphone he.

Ik voel trouwens een interessante aankondiging aankomen. Ik zou om 19:00 even Major Nelson z'n page in de gaten houden... :+

JackSparrow wijzigde deze reactie 12-02-2020 18:47 (25%)

• MRE-Inc

MRE-Inc

JackSparrow schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:29:
[...]

Snap ik...maar goed, kan mijn stuurtje ook niet aansluiten op m'n smartphone he.

Ik voel trouwens een interessante aankondiging aankomen. Ik zou om 19:00 even Major Nelson z'n page in de gaten houden... :+
iOS app voor Xcloud. Alleen weer USA, UK en Canada helaas.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

MRE-Inc schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 20:16:
[...]

Yes.....maar was dat met Console Streaming ook het geval, maar dat werkt ook in Nederland nu. Is een kwestie van tijd he. Console Streaming wordt (nog) niet ondersteund in de iOS App en xCloud is in diezelfde beschikbaar als waar nu ook xCloud beschikbaar is op Android volgens mij.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

MRE-Inc schreef op Wednesday 12 February 2020 @ 20:16:
[...]

Yes.....maar was dat met Console Streaming ook het geval, maar dat werkt ook in Nederland nu. Is een kwestie van tijd he. Console Streaming wordt (nog) niet ondersteund in de iOS App en xCloud is in diezelfde beschikbaar als waar nu ook xCloud beschikbaar is op Android volgens mij.

• justifire
[...]

Touch-bediening, dat is ouderwets.
Zouden eens iets moeten doen zonder touch, gewoon beetje met je handen in de lucht zwaaien, gezichtsherkenning, dingen naar je console roepen en zo.....

• MRE-Inc

MRE-Inc

justifire schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:46:
[...]

Touch-bediening, dat is ouderwets.
Zouden eens iets moeten doen zonder touch, gewoon beetje met je handen in de lucht zwaaien, gezichtsherkenning, dingen naar je console roepen en zo.....
Ja idd. En dan een fancy naam er voor verzinnen zoals iets met beweging maar dan anders. En verplicht maken bij aanschaf van een console. Dat zou echt super zijn :X

• justifire
MRE-Inc schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 23:55:
[...]

Ja idd. En dan een fancy naam er voor verzinnen zoals iets met beweging maar dan anders. En verplicht maken bij aanschaf van een console. Dat zou echt super zijn :X
En dan launchen met een soort game ala Dreams, zoiets als dit :

Wordt een echte system seller :+

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• justifire
Hop niet mekkeren, gewoon showen dat ding !

• uchiha tijntje
  • Nu online
Goh. Lijkt wel of MS wel een eigen koers durft te varen :+

360Gamertag.....PSN ID

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
justifire schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:51:
[Afbeelding]
Benieuwd wat ze hier willen gaan laten zien, wellicht de series s?

Xbox one: I ColoSsuZz I - PS4: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• justifire
Kijk er al weer naar uit :9

• I ColoSsuZz I
  • Nu online
Naar de persconferenties zeker, maar het hele E3 sausje heeft z'n tijd wel gehad.

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:19:
Goh. Lijkt wel of MS wel een eigen koers durft te varen :+
Hoezo ? Iemand niet dan ? O-) Blijkbaar hebben ze vertrouwen in hun produkt :P

• justifire
I ColoSsuZz I schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:19:
[...]

Naar de persconferenties zeker, maar het hele E3 sausje heeft z'n tijd wel gehad.
Vindt dit ieder jaar weer het mooiste event dat er is op gamegebied.
Groot zwart kruis in de agenda, E3 maak ik graag tijd voor.
Komt ook doordat er miljoenen tegelijkertijd naar de presentaties kijken en daar onderling op reageren, dat mis ik toch wel in deze ieder-voor-zich youtube tijd.

• MRE-Inc

MRE-Inc

[Afbeelding]

• I ColoSsuZz I
  • Nu online
justifire schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:55:
[...]

Komt ook doordat er miljoenen tegelijkertijd naar de presentaties kijken en daar onderling op reageren, dat mis ik toch wel in deze ieder-voor-zich youtube tijd.
Eens! Ik kijk er ook naar uit elk jaar, maar eigenlijk alleen naar de persconferentie van MS en Sony. E3 zelf kan mij gestolen worden :+

justifire schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:55:
[...]

Dat is in principe precies wat er gebeurt tijdens een aparte Microsoft stream, een Nintendo Direct of een State of Play hoor. Het boeit echt geen reet of dat nu tijdens de E3 plaatsvindt of op een willekeurig ander tijdstip. Daar kijken ook miljoenen naar en dan wordt er ook volop op fora gediscussieerd. :)

Het maakt mij persoonlijk weinig uit wanneer zoiets is. Ik kijk geen complete persconferenties live en geniet liever van de nieuwe trailers die direct erna vrijkomen. Na welk evenement dat is, zal me een worst wezen. Ik heb dan eerlijk gezegd liever gewoon een stream van 20 minuten waarin ze alles proppen en snel achter elkaar laten zien.

Ik ben trouwens benieuwd hoe lang MS nog op de E3 verschijnt. Zou me niks verbazen als zij besluiten vanaf volgend jaar ook gewoon iets volledig op zichzelf te doen helemaal los van het E3 merk.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

justifire schreef op Thursday 13 February 2020 @ 21:51:
[Afbeelding]
Op 6 april...? Interessant...kijk erg uit naar de MS presentatie!

JackSparrow wijzigde deze reactie 14-02-2020 09:38 (6%)

• X-Fighter
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:57
[Afbeelding]
Is dit niet de gecropte versie? De volledige versie had onderaan lorem ipsum staan. Dit is een fake.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

X-Fighter schreef op Friday 14 February 2020 @ 10:03:
[...]

Is dit niet de gecropte versie? De volledige versie had onderaan lorem ipsum staan. Dit is een fake.
Tja..de rest van de info is op beide afbeelding hetzelfde, dus wat maakt deze dan precies fake?

• X-Fighter
JackSparrow schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:11:
[...]

Tja..de rest van de info is op beide afbeelding hetzelfde, dus wat maakt deze dan precies fake?
Hier zijn meerdere redenen voor:
  • Deze is gemaakt adhv de vorige waar die lorem ipsum op stond, maar nu gewoon dat er af gecropped
  • Ik geloof totaal niet dat iemand binnen Microsoft bezig is aan een nieuwe visual voor een presentatie, en deze draft versie vroegtijdig online gooit. Dat iemand een finished product per ongeluk online gooit, sure, maar niet eentje waar nog lorem ipsum op staat. Er is normaliter nog helemaal geen verbinding tussen de source van die afbeelding en de website zo vroeg.
  • Als dit echt was had de Xbox divisie nu wel al gereageerd.
  • Microsoft zou ook geen visuals maken met zo een verwarrende datum. MM/DD/YYYY of DD/MM/YYYY? Vaak zeggen ze dan bewust May the 4th of zo, ipv datums echt zo neer te schrijven.

X-Fighter wijzigde deze reactie 14-02-2020 10:34 (27%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

X-Fighter schreef op Friday 14 February 2020 @ 10:29:
[...]

Hier zijn meerdere redenen voor:
  • Deze is gemaakt adhv de vorige waar die lorem ipsum op stond, maar nu gewoon dat er af gecropped
  • Ik geloof totaal niet dat iemand binnen Microsoft bezig is aan een nieuwe visual voor een presentatie, en deze draft versie vroegtijdig online gooit. Dat iemand een finished product per ongeluk online gooit, sure, maar niet eentje waar nog lorem ipsum op staat. Er is normaliter nog helemaal geen verbinding tussen de source van die afbeelding en de website zo vroeg.
  • Als dit echt was had de Xbox divisie nu wel al gereageerd.
  • Microsoft zou ook geen visuals maken met zo een verwarrende datum. MM/DD/YYYY of DD/MM/YYYY? Vaak zeggen ze dan bewust May the 4th of zo, ipv datums echt zo neer te schrijven.
ohw...ik begreep dat hij op de xbox site zelf stond, maar niemand heeft daar dus meer info over, behalve die ene afbeelding?

• Wom
bram1984 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:55:
[...]

Ik ben trouwens benieuwd hoe lang MS nog op de E3 verschijnt. Zou me niks verbazen als zij besluiten vanaf volgend jaar ook gewoon iets volledig op zichzelf te doen helemaal los van het E3 merk.
Feitelijk hebben ze dat al met de XO Inside Xbox shows zoals de XO19 in Londen vorig jaar. Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.

• MRE-Inc

MRE-Inc

JackSparrow schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:21:
[...]

ohw...ik begreep dat hij op de xbox site zelf stond, maar niemand heeft daar dus meer info over, behalve die ene afbeelding?
Ja hij stond op de xbox site maar is daar vanaf gehaald als ik de tweets op twitter moet geloven. Zie ook mijn eerdere post met embedded tweet.

• X-Fighter
JackSparrow schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:21:
[...]

Ah, ja ik had begrepen dat ze zeggen dat het op de Xbox site stond, maar dat dit ook niet perse waar was. Achja maakt misschien niet zo veel uit. Zou alvast leuk zijn als het in april wordt bekend gemaakt.

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 25-02 00:41

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik upgrade mijn Xbox ONE S naar X, dit gaat heel stroef merk ik.

Ik ben ingelogd op de X, heb via USB de games overgezet. Ben ik nu klaar? Of moet ik de savegames ook nog overbrengen tezamen met andere gegevens?

Gulfstream G650

SalimRMAF schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 00:14:
Ik upgrade mijn Xbox ONE S naar X, dit gaat heel stroef merk ik.

Ik ben ingelogd op de X, heb via USB de games overgezet. Ben ik nu klaar? Of moet ik de savegames ook nog overbrengen tezamen met andere gegevens?
Heb je vooraf een backup gemaakt van je S naar USB? Dan krijg je bij opstarten van je X meteen de melding of je van USB de settings wil ophalen. Savegames komen afaik allemaal van de cloud.

• Benny
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:36
sorry verkeerde topic

Benny wijzigde deze reactie 15-02-2020 12:21 (84%)

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:47
Voor het eerst in jaren twijfel ik om over te stappen van de PS naar de Xbox. De reden is Flight Simulator :)

• quorumz
  • Laatst online: 16:42
Sunri5e schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:11:
Voor het eerst in jaren twijfel ik om over te stappen van de PS naar de Xbox. De reden is Flight Simulator :)
Gewoon doen dan :)

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16:47
Ik ben wel erg benieuwd hoe ze dat met de besturing gaan doen. Ik heb het veel gespeeld op de PC maar daar heb je natuurlijk de beschikking over meer dan voldoende toetsen.

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Sunri5e schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:45:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd hoe ze dat met de besturing gaan doen. Ik heb het veel gespeeld op de PC maar daar heb je natuurlijk de beschikking over meer dan voldoende toetsen.
Je kunt tegenwoordig een aantal spellen op de Xbox met toetsenbord spelen. Het zou me verbazen als Flight Simulator niet op deze lijst komt: https://www.windowscentra...-mouse-and-keyboard-games

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:08
Buiten dat heb je ook de mogelijkheid tot shift toetsen, waardoor je dus meerder commando's op een (bv) a knop kunt zetten.

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Rainbow Six: Siege klaar voor PlayStation 5 en Xbox Series X:

https://gamer.nl/artikele...r-voor-next-gen-consoles/

Ik ben benieuwd hoe veel de game gaat verschillen vergeleken met de current gen consoles. :9~

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• JPM85
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:50
Zou toch wel een grote plus zijn om de XoX te upgraden naar een XsX.
Samsung probeert Microsoft te bewegen om naast 16:9 ook 21:9 / 32:9 ratio te gaan supporten.

https://www.techspot.com/...t-ultrawide-monitors.html
Why it matters: One of the best elements of PC gaming is the plethora of graphical options at our disposal. It’s something that consoles have been unable to match, but the Xbox Series X could feature a first for the machines: support for ultrawide monitors.
Speaking to PCGamesN, Samsung said it is pushing Microsoft to enable ultrawide aspect ratios on its consoles, possibly starting with the Xbox Series X that launches this holiday season. “We’re pushing, we’re talking,” a Samsung rep told the publication.

With 21:9 and 32:9 monitors becoming more popular, an increasing number of games are supporting the ultrawide format. But while the PS4 Pro and Xbox One X support 4K resolutions and HDR, they’re limited to a 16:9 aspect ratio. You could still hook one up to an ultrawide monitor, of course, though it would mean playing with some distracting black bars down each side of the screen.

The report states that Samsung has previously worked with Microsoft to implement ultrawide gaming on an ad hoc basis, but the feature has never received a public release.

The latest consoles are still very limited when it comes to graphical options; if a game does offer them, it’s usually a straight choice between prioritizing performance or quality.

Microsoft has long been trying to close the gap between its consoles and Windows PCs by adding cross-platform features, but even if the Xbox Series X does have ultrawide support, which is far from guaranteed, it will require games that take advantage of it. However, Microsoft will know that support for PC-style graphics settings will make the console more appealing, especially to those who want to use it with their monitors.
@JPM85 Als je die al niet had in de vorm van de SSD, de nieuwe CPU en de extra grafische kracht.
Why it matters: One of the best elements of PC gaming is the plethora of graphical options at our disposal. It’s something that consoles have been unable to match
En dit moet lekker blijven zoals het nu is. Dat is nu net het voordeel van een console. Ik heb juist geen zin in al dat getweak. :)
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True