Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 17:51
boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:43:
[...]

Dat die ps2 op zijn zij wel past in mijn tv-meubel :p
Toch denk ik dat het de bedoeling is dat mensen hem veelal achter/naast de tv gaan plaatsen dan in kasten. Hij is ook vrij smal dus als je je tv niet hebt opgehangen, dan kan dat op veel meubels wel prima. Bij mij op mn bureau komt ie waarschijnlijk ook achter een monitor te staan.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:13
FrankoNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:05:
[...]

Die cores zijn ook de reden dat, met name de Xbox one x, op 1080p nauwelijks de 60 fps kan aantikken. Die dingen zijn zo hopelijk verouderd....
Ja, wat dat betreft is het indrukwekkend wat ze nog uit deze generatie hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:28
FrankoNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:00:
[...]

En dat is ook terecht. De ps4 en Xbox one waren al redelijk underpowered toen ze uitkwamen. Ze staan ongeveer gelijk aan een 7850 of 7790 en dat waren kaarten die in 2013/2014 al aan de onderkant van de midrange hingen. Dat is met de specificaties van die nieuwe wel anders.

300+ meerprijs zou dus best gerechtvaardigd zijn.
Probleem is wel dat het merendeel niet naar de hardware maar naar de prijs kijkt bij de aanschaf..Als je dan de PS4 Pro voor €299 in het rek ziet staan en in dezelfde winkel de PS5 voor €699 is dat psychologisch erg lastig om de aanschaf van de PS5 te rechtvaardigen.
De meerprijs is terecht, maar hoe ga je de gemiddelde consument ervan overtuigen dat het die €300 of meer waard is als je daar twee Pro's voor kunt kopen terwijl er op die dozen 4K staat?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
Lekker Ventje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:17:
[...]

Probleem is wel dat het merendeel niet naar de hardware maar naar de prijs kijkt bij de aanschaf..Als je dan de PS4 Pro voor €299 in het rek ziet staan en in dezelfde winkel de PS5 voor €699 is dat psychologisch erg lastig om de aanschaf van de PS5 te rechtvaardigen.
De meerprijs is terecht, maar hoe ga je de gemiddelde consument ervan overtuigen dat het die €300 of meer waard is als je daar twee Pro's voor kunt kopen terwijl er op die dozen 4K staat?
Tja, totdat alle games alleen nog voor de PS5 verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 11:17
Lekker Ventje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:17:
[...]

Klopt helemaal. Daarmee heeft Sony zichzelf dus in de vingers gesneden. De ps4 pro is in de praktijk nauwelijks een 4k console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42
FrankoNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:38:
[...]

Klopt helemaal. Daarmee heeft Sony zichzelf dus in de vingers gesneden. De ps4 pro is in de praktijk nauwelijks een 4k console.
Doen we gewoon een HD momentje, 'HD ready' als HD neerzetten, dus True4K op de doos van de PS5 :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik had gehoopt op ryse son of rome 2...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
FrankoNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:38:
[...]

In de vingers gesneden? De PS4 Pro is marketing technisch briljant en heeft zonder twijfel meer opgebracht dan de krachtigere en veel beter ontworpen X1X . Het gros van de games op Pro is niet eens native 4K maar desondanks kunnen ze het ding wel als zodanig in de markt zetten en voor een zo laag mogelijke prijs verkopen. Ik heb het vaker gezegd, maar checkerboarding was vanuit de fabrikant de meeste bang for the buck voor de mid gen refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:54
Hamazaki schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:51:
ik had gehoopt op ryse son of rome 2...
Ik ook, Ryse son of Rome 1 op de pc gespeeld en zag er echt geweldig uit maar was snel uitgespeeld jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
NotSoSteady schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:26:
[...]

Tja, totdat alle games alleen nog voor de PS5 verschijnen.
Maar dat kan nog wel 2 jaar duren na introductie als de huidige generatie nog lang gebruikt wordt. Het blijft echter speculeren, wellicht snappen MS en Sony zelf ook dat de prijs niet te hoog mag worden. :) Het succes van de huidige generatie is mede door de toegankelijkheid bepaald (lage prijs).

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Ik ben erg benieuwd, heb tot nu toe de 1e Xbox, x360 en de One S gehad, moet er wel bij zeggen dat ik bij allen heb gewacht tot ze ver in prijs gedaald waren (One S heb ik vorig jaar met BF gekocht bijv.).

Ben zéér te spreken over FH4 en FM7, ben erg benieuwd wat ze met de volgende delen kunnen bieden. :*)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Wel jammer dat MS geen VR gaat doen. Is voor mij toch wel iets waar ik toekomst in zie. Forza Motorsport 8 in VR was gaaf geweest. Op de PC mis ik dat soort games wel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41
Vind het uiterlijk wel tof, maar denk niet dat ik direct bij release deze console ga kopen. Ben in de huidige generatie ook pas ingestapt bij de release van de One S. Moet wel zeggen dat ik die veel meer gebruikt heb dan ik had verwacht. Goedkope aanschafprijs van games icm. Gamepass is echt wel een gouden greep voor mijzelf gebleken.

Maar aangezien ik nog geen 4K TV heb kan ik het ook nog wel even uitzingen op de One S. Ben allang blij dat het puur over games en de console ging. Geen vreemde extra zaken waar niemand op zit te wachten.

Hopelijk de komende tijd een flinke sloot van aankondigingen met nieuwe games. Met (bij voorkeur) daarbij veel 1st party, zodat ik ze fijn via Gamepass kan spelen. Het zijn goede tijden om een console in huis te hebben in ieder geval :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 02:52

Bullet NL

Eigen Wijs

boe2 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:37:
[...]

Ik gok dat dit met concurrentievervalsing te maken heeft. Een bedrijf met diepe zakken kan een kleine onderneming de markt uitduwen door een product veel te goedkoop te verkopen. Niet echt van toepassing op Sony VS MIcrosoft natuurlijk, maar ze zijn wel aan dezelfde wetten gebonden.
Neen.... je mag een product als fabrikant prima met verlies in de markt zetten.... sterker bijna alle auto fabrikanten doen het. Een TV producent gaat ook pas winst maken op een specifiek model als er maar voldoende van worden verkocht. Let wel op, je moet dit wel in het grote geheel zien.

Voorbeeld; Microsoft is zo groot, ze bieden meer diensten aan dan alleen Xboxjes, ze maken ook meer dan voldoende winst op andere producten dan alleen de hardware. Denk aan games (fysiek of digitaal) of abonnementen als Live of Gamepas. Natuurlijk is het zo dat je als bedrijf onbeperkt verlies kan maken, Op een gegeven moment moet er iets tegenover een schuld staan, of iets of iemand moet deze schuld over willen nemen.

Sony of MS kunnen zelf het prijspeil en daarmee de winst op hun producten bepalen. Wat ze echter niet mogen is een wederverkoper (winkel) verplichten om hun product met verlies aan een consument te verkopen. Sterker, het is juridisch erg lastig om een adviesverkoopprijs te onderbouwen.

Afijn.... al kost de Xbox Series X 700 euro om hem te maken (development, marketing, service, garantie , verpakking enz enz.) door de producent dan is er geen enkele wetgeving die zegt dat een wederverkoper hem niet voor 300euro mag verkopen. Staat volkomen los van elkaar.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Ik denk dat @boe2 uit Belgie komt. Daar is het bij wet verboden een product met verlies te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wom schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:26:
Ik denk dat @boe2 uit Belgie komt. Daar is het bij wet verboden een product met verlies te verkopen.
Iets wat geld voor wederverkopers.... ook in België worden auto's verkocht die per product verlies geven en gewoon verkocht worden. Zo ook bij MS

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met wat servetlogica geprobeerd de dimensies van het ding te benaderen...

Uitgaande van dat de schijfopening net iets groter is dan een CD doosje, ben uitgegaan van zo'n 12,5 cm.
Dan kom ik uit op een krappe 15 cm breed (en daarmee ook diep want lijkt een vierkant te zijn van boven gezien) en zo'n 28,5 cm hoog. Daarmee zou hij op zijn kant liggend zo'n 2,5 keer zo hoog zijn als een One X.

In volume zal het nog wel meevallen want hij is niet diep, maar ja, het frontfacing oppervlak is groot.
Mij deed het ook aan de Corsair One denken, maar in vergelijking daarmee is hij (als mijn schattingen kloppen) toch nog erg compact. Die is 20 x 17,6 x 38 cm en wordt geprezen om zijn compactheid met dikke hardware er in. Dan is 15 x 15 x 28,5 gewoon ronduit indrukwekkend te noemen (want qua power lijkt hij ook wel in de buurt te komen).

En ik begrijp het ontwerp ook wel, het is een super ontwerp voor koeling. Ik heb dan ook wel vertrouwen er in dat dit ding weer goed stil kan blijven. Het is afwachten hoe ze het werkelijk doen, maar ze zouden bijvoorbeeld domweg een 140mm fan bovenin kunnen stoppen die op een laag toerental ronddraait en daarmee met een zeer laag geluidsniveau alles koel kan houden.

edit: Overigens zou hij met deze dimensies nog net wat minder hoog zijn dan mijn AV receiver, die volgens mij redelijk gemiddeld is (voor receivers). Dus mensen met vrij minimalistische setups zullen het lastig hebben, maar als je ook al een dikke sound setup hebt dan kan hij wellicht gewoon nog naast je receiver staan liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Finraziel op 13-12-2019 17:57 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03

v8power67

Psn: Mausosaurus

Bijna dubbele aan volume is sexbox vs xox :
https://www.windowscentra...ouble-size-xbox-one-x?amp

Using stills from the Xbox Series X announcement trailer, the console is an estimated 31cm tall, with 16cm width and depth, give or take a couple of millimeters for margin of error. That compares to the 30cm x 24cm x 6cm dimensions of Xbox One X, Microsoft's currently most powerful and smallest console on the market. Those dimensions provide an estimated volume of 7936 cubic centimeters for Xbox Series X, almost double of the Xbox One X's 4320.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Zullen we kinderachtige afkortingen achterwege laten?

____

Enige waar ik benieuwd naar ben is backwards compatability van Xbox One controllers. En dan vooral de Elite versies. Zou wel zuur zijn als je een controller van 180 euro effectief maar anderhalf jaar kan gebruiken. Daar is nog niets over bekend van officiële bronnen of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:07:

____

Enige waar ik benieuwd naar ben is backwards compatability van Xbox One controllers. En dan vooral de Elite versies. Zou wel zuur zijn als je een controller van 180 euro effectief maar anderhalf jaar kan gebruiken. Daar is nog niets over bekend van officiële bronnen of wel?
Ik heb ergens in een quote gelezen dat de controllers forward en backward compatible zijn..... Dus One (X) controllers werken op de Serie X, en One (X) controllers werken op de Serie X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 337891 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:07:

____

Die is compatible. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
Senua 2 als exclusive is wel een goede move.
Het is het soort games dat Xbox, IMO, hard miste deze gen ( story driven quality single player games )

Ik weet dat heel veel mensen fan zijn van Forza of Gears of Halo maar constant daarop leunen begon voor mij wel heel saai te worden en het type game zoals Senua of Horizon Zero Dawn of Uncharted was voor mij een heel groot gemis bij Xbox deze gen.

More details :

- suspend & resume functie is 3 different games.
- you can adjust the green light on top.
- size: 12x6
- 2 HDMI, 3 USB 3.0
- Controller has a share button ( wisten we eig al )
- The Console can play two games. (on console + xCloud together)
- console can be placed on its side
- all 15 Xbox Studio's developing for it.
- Totally quiet

Als ze nu nog meer op E3 voorstellen in de trend van Senua 2 als type van exclusives ( of andere RPG's of story driven games ) zou ik wel eens dag 1 kunnen om zijn voor Xbox next gen.

Ik hoop alleen dat ze een totaal revamped OS brengen, ik ben echt geen fan van het Dashboard hoewel de lichte revamp na One X launch beter is geworden vind ik het homescreen nog steeds cluttered, altijd wel ergens een ''link'' of ''plug'' richting Mixer of nieuws over een game, dat heb ik op PS4 en Switch niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Katmi op 13-12-2019 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dat ze de opvolger een jaar voordat ie uitkomt tonen kan wel eens betekenen dat ze gewoon een hele dikke E3 in de planning hebben staan.. Gewoon paar minuutjes aan de nieuwe consoles besteden en voor de rest alleen maar games, games en gamepass 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Katmi schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:53:
Senua 2 als exclusive is wel een goede move.
Het is het soort games dat Xbox, IMO, hard miste deze gen ( story driven quality single player games )

Ik weet dat heel veel mensen fan zijn van Forza of Gears of Halo maar constant daarop leunen begon voor mij wel heel saai te worden en het type game zoals Senua of Horizon Zero Dawn of Uncharted was voor mij een heel groot gemis bij Xbox deze gen.

More details :

- size: 12x6
- 2 HDMI, 3 USB 3.0
- Controller has a share button ( wisten we eig al )
- The Console can play two games. (on console + xCloud together)
- console can be placed on its side
- all 15 Xbox Studio's developing for it.
- Totally quiet

Als ze nu nog meer op E3 voorstellen in de trend van Senua 2 als type van exclusives ( of andere RPG's of story driven games ) zou ik wel eens dag 1 kunnen om zijn voor Xbox next gen.

Ik hoop alleen dat ze een totaal revamped OS brengen, ik ben echt geen fan van het Dashboard hoewel de lichte revamp na One X launch beter is geworden vind ik het homescreen nog steeds cluttered, altijd wel ergens een ''link'' of ''plug'' richting Mixer of nieuws over een game, dat heb ik op PS4 en Switch niet.
De eerste Senua is een soort mini game van 7 uurtjes met weinig boeiende gameplay. Ik mag hopen dat deel 2 meer voor gaat stellen, want deel 1 had denk ik geen deuk in een pakje boter geslagen als het een exclusive was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
bram1984 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:29:
[...]

De eerste Senua is een soort mini game van 7 uurtjes met weinig boeiende gameplay. Ik mag hopen dat deel 2 meer voor gaat stellen, want deel 1 had denk ik geen deuk in een pakje boter geslagen als het een exclusive was geweest.
Zal vast wel langer gaan zijn al moet je met dit soort games ook realistisch blijven en wss geen 20+ uur verwachten zoals met Horizon Zero Dawn of dergelijk, al moet hij niet veel langer zijn dan zijn voorganger om genoeg te zijn want Uncharted 4 was ook maar 13u , Last of Us ook, en Lost Legacy minder dan 10 ( al was dat ook een soort add-on na UC4 )

Blijft hoe dan ook leuk te zien als Xbox exclusive en zeker fresh air na altijd dezelfde 3 namen als ''Xbox trekkers'' zien voorbij te komen, ik vond Gears en Halo wel tof in mijn tijd maar heb het na multiple installs wel ermee gehad en als ze daarmee bleven als zowat hun enige Xbox exclusives had ik zeker nooit meer omgekeken van mijn PS4 of Switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:29:
[...]

Senua vond ik echt tof. Zeker met een goede headset. Maarja smaken verschillen. :) En wat maakt het uit of het een exclusive was voor het slaan van een deuk in een pakje boter? Zouden de reviews en de beleving dan anders zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
v8power67 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:22:
Bijna dubbele aan volume is sexbox vs xox :
https://www.windowscentra...ouble-size-xbox-one-x?amp

Using stills from the Xbox Series X announcement trailer, the console is an estimated 31cm tall, with 16cm width and depth, give or take a couple of millimeters for margin of error. That compares to the 30cm x 24cm x 6cm dimensions of Xbox One X, Microsoft's currently most powerful and smallest console on the market. Those dimensions provide an estimated volume of 7936 cubic centimeters for Xbox Series X, almost double of the Xbox One X's 4320.
Zie de size comparison die ik al had gemaakt vanochtend. Klopt wel met wat ik toen ook al schatte die 30 cm. (Repost uit Xbox topic)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2HCKYhStX7eVGCDmmcVDmLhU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Best groot. Maar qua design wel mooi strak vind ik. Misschien dat de andere versies er anders uitzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
Het lijkt wel heel erg op deze pc case maar net wat strakker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SN804nxtIRJIh9P0OGcF9oxcA50=/i/1337168312.jpeg

https://www.silverstonetek.com/product.php?pid=333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Bullet NL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:35:
[...]

Ik heb ergens in een quote gelezen dat de controllers forward en backward compatible zijn..... Dus One (X) controllers werken op de Serie X, en One (X) controllers werken op de Serie X
Klopt, volgens mij is dat bij Gamespot ook ergens bevestigd.

Ik vind het wel vreemd dat ze specifiek controllers noemen en ben dus nog op zoek of er ook headsets compatible blijven. Zou zonde zijn als mn Astro A50 niet meer werkt, ook omdat een alternatief waarschijnlijk wel weer lang op zich laat wachten (bij de One duurde het ook maanden voor er een draadloze chat mogelijk was). Hopelijk openen ze de console nog voor andere devices zoals bijvoorbeeld gewoon via Bluetooth zelf.
Katmi schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 20:53:
More details :

Dus je kunt meerdere games/apps open hebben en snel hervatten? Dat is wel nice. Beetje afwisselen tussen een singleplayer game als er even niemand online is en een multiplayer titel als dat wel het geval is.
Deze vind ik wel komisch.
- 2 HDMI, 3 USB 3.0
Nu nog weten of het 2x HDMI Out is of 1x In + 1x Out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
@Katmi Ik weet niet hoe jij gespeeld hebt, maar zowel Uncharted 4 als The Last of Us hebben mij de eerste keer rond de 25 uur gekost. 14 uur is oogkleppen op en in een rechte lijn overal langs rennen op standje easy?
uchiha tijntje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:56:
[...]

Senua vond ik echt tof. Zeker met een goede headset. Maarja smaken verschillen. :) En wat maakt het uit of het een exclusive was voor het slaan van een deuk in een pakje boter? Zouden de reviews en de beleving dan anders zijn?
Als je even leest, dan is mijn reactie bedoeld voor iemand die zegt dat dit is wat Xbox mist Okay, misschien klopt dat heel zwart wit qua genre, maar dan moet deel 2 wel echt grootser en vooral dieper zijn, want zoals deel 1 zal het geen system seller zijn.

@Phusebox Als ik dat plaatje zo zie, vraag ik me af waarom ze dat ding in de marketing uiting rechtop hebben gezet. Ik bedoel, 9 van de 10 mensen moeten 'm kwijt in een TV meubel. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet averechts werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 14-12-2019 07:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
bram1984 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 06:58:
@Katmi Ik weet niet hoe jij gespeeld hebt, maar zowel Uncharted 4 als The Last of Us hebben mij de eerste keer rond de 25 uur gekost. 14 uur is oogkleppen op en in een rechte lijn overal langs rennen op standje easy?
Last of Us kan ik je nog geven afhankelijk van je playstyle ( waar wachten en traag zijn ook nuttig zijn ) maar Uncharted 4 25u ? heb je even ingezoomd op elk blaadje op de grond om van de gfx te genieten ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Katmi schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 07:34:
[...]

Last of Us kan ik je nog geven afhankelijk van je playstyle ( waar wachten en traag zijn ook nuttig zijn ) maar Uncharted 4 25u ? heb je even ingezoomd op elk blaadje op de grond om van de gfx te genieten ? :+
Nee hoor. Gewoon rustig explorend met focus op stealth. Completionist playthrough op howlongtobeat geeft ook 28 uur aan, dus heel gek is het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bram1984 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 07:40:
[...]

Nee hoor. Gewoon rustig explorend met focus op stealth. Completionist playthrough op howlongtobeat geeft ook 28 uur aan, dus heel gek is het niet.
Ja, maar howlongtobeat toont ook dat de meeste mensen dichter bij die 14 uur zitten dan bij die 25 die jij aangeeft (hoewel 14 wel aan de snelle kant is, 15,5 is gemiddeld voor de originele, 14,5 voor de remaster).
De 7 uur die je Senua geeft is dan ook weer aan de snelle kant. De completionist daar staat op ruim 9 uur.
Ik heb de game zelf niet eens gespeeld hoor, maar het valt me op dat je completionist tijden van de Sony exclusives tegen een snelle main story tijd houdt van Senua's. Alsnog is het een korte game zo te zien en mag de sequel zeker wat groter worden als het een exclusieve launch titel wordt, en eigenlijk is het een wat onzinnige vergelijking, maar als we dan gaan vergelijken moeten we het wel eerlijk doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
Modbreak:Kunnen de discusies over de PS4 games in hun respectievelijke topics? We hebben het hier over de nieuwe Xbox :+

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-backwards compatibility, dus speel je Xbox One games ook gewoon op deze console. 4 generaties ver (alle Xbox generaties dus)
Is dit bevestigd door Microsoft?
Want dan ga ik NFS Underground 2 van de orginele Xbox weer eens spelen, heb de disc nog liggen _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:29

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

G_Dragon schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:57:
[...]

Is dit bevestigd door Microsoft?
Want dan ga ik NFS Underground 2 van de orginele Xbox weer eens spelen, heb de disc nog liggen _/-\o_
One Console, Four Generations of Gaming

One of the things we’re most proud of with Xbox Series X is the promise we’re delivering to our fans who have and continue to invest with Xbox. Thanks to backward compatibility, you can expect your gaming legacy, thousands of your favorite games across four generations of gaming, all your Xbox One gaming accessories, and industry-leading services like Xbox Game Pass to be available when you power on your Xbox Series X in Holiday 2020.
Bron: https://news.xbox.com/en-...ft-unveils-xbox-series-x/

Uiteraard op voorwaarde dat de game geschikt wordt gemaakt voor BC.

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 14-12-2019 10:41 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRE-Inc schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:40:
[...]

[...]

Bron: https://news.xbox.com/en-...ft-unveils-xbox-series-x/

Uiteraard op voorwaarde dat de game geschikt wordt gemaakt voor BC.
Dank u!

Moet dus wel weer beschikbaar worden gemaakt voor BC, dat is dan wel weer jammer. Maar als een Xbox alle generaties kan afspelen is het wel super gaaf, weet dat de huidige Xbox one ook veel BC bevat. Maar mis er nog genoeg, hoop dat ze met deze nieuwe meer titels zullen toevoegen :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Het spijt me om te zeggen maar wat een inspiratieloos spuuglelijk design zeg. En ik snap de keuze voor de naam ook niet zo goed. Ze maken het lekker verwarrend voor de normale consument. Niet dat een naam mij verder uitmaakt. Maar dat design....Ik denk dat Sony een fles champagne heeft opengetrokken.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 19:03
zwembroek schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:22:
Het spijt me om te zeggen maar wat een inspiratieloos spuuglelijk design zeg. En ik snap de keuze voor de naam ook niet zo goed. Ze maken het lekker verwarrend voor de normale consument. Niet dat een naam mij verder uitmaakt. Maar dat design....Ik denk dat Sony een fles champagne heeft opengetrokken.
Wat maakt het design van de console uit? Wat is er "mooi" aan de huidige Xbox One en Xbox One X?
Wat was er mooi aan de Xbox original en Xbox360? Gaat om de specs en de games.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja het design is voor mij ook niet echt belangrijk, tenzij het echt een lelijk ding zou zijn zoals de PS3 voor mij ooit was en in zekere zin de tweede editie van de Xbox 360. Dit is lekker neutraal, onopvallend en laat hopelijk de performance spreken en niet het plastic omhulsel.

Jammer dat het zo groot is geworden maar de PS5 zal ook niet compacter zijn, hoogstens een andere form factor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zwembroek schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:22:
Ik denk dat Sony genoeg klachten heeft gekregen van opstijgende boeings met hun Pro versie dat ze voor de PS5 wel even beter nadenken over de balans tussen koeling, design en geluid. :) En ik hoop dat ze dan ook niet teveel champagne hebben gedronken als ze hun console gaan designen. :P

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-12-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Rivanov schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:29:
[...]

Wat maakt het design van de console uit? Wat is er "mooi" aan de huidige Xbox One en Xbox One X?
Wat was er mooi aan de Xbox original en Xbox360? Gaat om de specs en de games.
In de basis is dat natuurlijk zo. Specs boven design. Maar de One X is toch een mooi apparaat? Ik vind het een gemiste kans. Hij staat wel in je woonkamer. Ik zou zo niet weten waar ik deze neer zou zetten. Het is een beetje makkelijk om te zeggen het gaat toch om de specs. Dan probeer je de aandacht op iets anders te vestigen. Je kan ook met deze goede specs een mooi modern, straks design ontwerpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
zwembroek schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:38:
[...]

In de basis is dat natuurlijk zo. Specs boven design. Maar de One X is toch een mooi apparaat? Ik vind het een gemiste kans. Hij staat wel in je woonkamer. Ik zou zo niet weten waar ik deze neer zou zetten. Het is een beetje makkelijk om te zeggen het gaat toch om de specs. Dan probeer je de aandacht op iets anders te vestigen. Je kan ook met deze goede specs een mooi modern, straks design ontwerpen.
Moderner en strakker dan dit kan volgens mij niet ?
Hoe recht wil je de lijnen hebben ?
Minimalisme ten top !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
justifire schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:41:
[...]

Moderner en strakker dan dit kan volgens mij niet ?
Hoe recht wil je de lijnen hebben ?
Minimalisme ten top !
Smaken verschillen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Kan iemand me trouwens vertellen wat een next-generation SSD is? Is er een nieuwe techniek of iets wat aan de huidige SSD's ontbreekt? Wat kunnen ze verder nog optimaliseren ten opzichte van hoe huidige NVMe SSD's werken (afgezien van een directere verbinding op het moederbord)?

En
Additionally, our patented Variable Rate Shading (VRS) technology will allow developers to get even more out of the Xbox Series X GPU
lijkt me ook wel interessant, maar ik kan niet precies thuisbrengen wat dat dan doet. Dat niet elke frame de schaduw bijwerkt? Hoe handig gaat dit zijn? Of gaat het niet over rate van frames, maar van componenten waar schaduw op berekend gaat worden?

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 14-12-2019 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08-2024
IGN heeft een mockup gemaakt en vergelijkt deze met de PS4 pro en Xbox One X

[ Voor 59% gewijzigd door crobo op 14-12-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Het kan ook gewoon een designkeuze zijn om hem als ‘toren’ te ontwerpen zodat mensen de moeite ook niet nemen om hem in te bouwen... Het ding zal een flinke hoeveelheid lucht moeten gaan verplaatsen om de boel koel te houden namelijk.

Met dit design hebben mensen niet eens de mogelijkheid om het in te bouwen, prima keuze wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Ik wist niet dat Xbox en Siri een relatie hadden, maar blijkbaar is dit Siri's Ex.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
crobo schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:29:

[YouTube: Here's How Big the Xbox Series X Is (Our Best Guess)]
Nice, ziet er zelfs zo lekker uit.
En man wat is mijn PS4 pro toch een lelijk Aziatisch ding zo naast de twee Xboxen. Nooit mooi gevonden maar dit bevestigd het maar weer eens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08-2024
Donstil schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:35:
[...]

Nice, ziet er zelfs zo lekker uit.
En man wat is mijn PS4 pro toch een lelijk Aziatisch ding zo naast de twee Xboxen. Nooit mooi gevonden maar dit bevestigd het maar weer eens.
Ik moet zeggen dat ik de ps4 en ps4 pro nooit mooi heb gevonden. Het enige spannende is de schuine/diagonale afloop. Voor de rest ontzettend saai.

De xbox one met de half matte half glazende afwerking vond ik iets spannender maar verder niet echt boeiend. De xbox one x was door de matte afwerking en simpele vorm misschien wel het minst spannend van de huidige generatie consoles.

De orginele ps3 en xbox360 waren qua uiterlijk toch wel een stuk spannender vind ik. Smaak is natuurlijk subjectief dus snap dat velen het niet met me eens zullen zijn
Het hoeft voor mij ook niet te spannend/gek worden maar ben wel positief verrast dat de xbox series x voor een andere 'form factor' gaat.

Ben benieuwd hoe de ps5 eruit gaat komen te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door crobo op 14-12-2019 14:30 . Reden: Typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984

Volgens mij lijkt hij groter dan hij daadwerkelijk is. Ik blijf hem spuuglelijk vinden. Helemaal naast de One X. Dat is qua design de mooist ontworpen console deze generatie, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Ben trouwens benieuwd of externe hds nog wel kunnen op de next gen. als sony en ms beide proprietary i/o commando sets gaan gebruiken. het zou dat kunnen inhouden dat hierdoor andere disks op dezelfde bus wellicht niet meer aangestuurd kunnen worden.. de toekomst zal het uitwijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
quorumz schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:23:
Ben trouwens benieuwd of externe hds nog wel kunnen op de next gen. als sony en ms beide proprietary i/o commando sets gaan gebruiken. het zou dat kunnen inhouden dat hierdoor andere disks op dezelfde bus wellicht niet meer aangestuurd kunnen worden.. de toekomst zal het uitwijzen :)
MS ging er nogal prat op dat je zo makkelijk met een externe schrijf kon uitbreiden.. Wellicht een externe HDD voor opslag en een stuk van de SSD als buffer gebruiken in de toekomst? Volgens mij doen ze dat nu ook maar weet het niet zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:45:
Kan iemand me trouwens vertellen wat een next-generation SSD is? Is er een nieuwe techniek of iets wat aan de huidige SSD's ontbreekt? Wat kunnen ze verder nog optimaliseren ten opzichte van hoe huidige NVMe SSD's werken (afgezien van een directere verbinding op het moederbord)?
Volgens mij doelen ze op een NVME schijf aangesloten met PCI express 4.0. Die verdubbelt de snelheid weer ten opzichte van 3.0 wat nu nog gebruikelijk is in PC's. 4.0 is geïntroduceerd met de nieuwe chipset van AMD (geen idee of Intel het ondertussen ook al ergens heeft maar geloof het niet) en er zijn ondertussen wat SSD's op de markt die het kunnen gebruiken. Toen Sony claimde snellere SSD's te gebruiken dan wat verkrijgbaar was voor de PC waren de nieuwe Ryzen en bijbehorende chipsets nog niet uit, dus kreeg toen al het idee dat dat zou zijn waar ze op doelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nice. De grootte valt erg mee inderdaad, lijkt alsof hij ongeveer even breed/diep is als een halve originele Xbox One. Die heb ik nog staan en is IMO te groot. Ik vind 'm in ieder geval mooi, lekker strak en minimalistisch. Doet IMO denken aan een erg kleine tower PC, maar dan zonder alle toeters en bellen die in de meeste gaming behuizingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:29
Ik vind het design heel mooi. Ik hou wel van die industrial look, ziet er matuur en luxueus uit.
De ps4 ziet er uit als een speelgoedje, vergeleken met deze Series X. (Belachelijke naam trouwens. Xbox Infinite vond ik VEEL beter).

Ik wil het ding wel hebben, maar ik vind een dure Xbox heel moeilijk te rechtvaardig. Je kan het geld ook gebruiken voor een PC, die dezelfde games speelt + meer.
Langs de andere kant: zelfs voor €600 zou het een redelijk koopje zijn.
12tf, 8 cores, (16gb?)ram, ssd en een controller...

Ik hoop vooral dat Microsoft eindelijk dikke games gaat maken. Hellblade II is al een stap in de goede richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Ik vind het design echt oerlelijk, maar ja, gelukkig mag iedereen een mening hebben. Maar het is niet alsof ik design belangrijk vind, ik zou nooit een Xbox kopen welke Serie(s) dan ook. Ik zou wel meteen de PS5 kopen, zelfs als hij eruit zou zien als de huidige devkit, hell, zelfs al zou Sony de PS5 ontwerpen in de vorm van een kliko zou ik hem nog kopen 8)7 :+

Wat de naam betreft, ze hebben een kans gemist! Ze hadden hem Xbox TOP moeten noemen, ofwel Xbox Tower of Power...

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 14-12-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:42

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Phusebox schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:42:
Van mij mogen ze best een Series S (De Xbox SS) uitbrengen voor 399 en een SX voor 699. Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren.
De Xbox "ss" benaming in Nederland is niet erg handig met wat er gebeurd is in de tweede wereldoorlog :(

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:04

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Deze gaat er gewoon weer komen vanaf dag 1. Goede combi met mijn LG OLED C9. _/-\o_

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Kalder schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:25:
Ik vind het design echt oerlelijk, maar ja, gelukkig mag iedereen een mening hebben. Maar het is niet alsof ik design belangrijk vind, ik zou nooit een Xbox kopen welke Serie(s) dan ook. Ik zou wel meteen de PS5 kopen, zelfs als hij eruit zou zien als de huidige devkit, hell, zelfs al zou Sony de PS5 ontwerpen in de vorm van een kliko zou ik hem nog kopen 8)7 :+

Wat de naam betreft, ze hebben een kans gemist! Ze hadden hem Xbox TOP moeten noemen, ofwel Xbox Tower of Power...
Goede bijdrage! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FWTNH5G/IMG-20191214-142802.jpg
photo uploaden

Maten vergeleken met de Xbox One X in cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Phusebox schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:42:
Van mij mogen ze best een Series S (De Xbox SS) uitbrengen voor 399 en een SX voor 699. Maar goed, dat gaat toch niet gebeuren.
Is het al echt zeker dat er twee modellen komen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ach je weet toch hoe het gaat? Elke Xbox game is kilo Utrecht tango in de ogen van kamp blauw, tot dat er een Naughty Dog labeltje op zit ondanks 7 uur gameplay. Dan issie ineens steengoed.

Opvallend ook hoeveel blauwen hier hun gal komen spuwen. Gewoon een normale model/vorm, geen gekke tierelantijntjes, hoekjes, rondjes etc,etc, maar toch spuug lelijk hoor, totdat de PS5 straks er net zo uit gaat zien dan is het uiteraard weer State of the art top of the class shizzle dizzle Uber geil 8)7 :w :')

Edit! Ik blijf die d-pad niet mooi vinden. Beetje dubbel op wat we nu op de Elite controller hebben. Heb toch echt liever helemaal rond of vierkantje ipv zoals nu vierkant op rond.

[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 14-12-2019 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
@MRE-Inc Ik ben een voorstander van PS en zeg daarnet toch dat ik het design van de Series X heel goed vind?
Je bent zeker ook welkom in kamp blauw (waarom zo vijandig?) om jouw mening te geven over de ps5. :)

Zou trouwens heel graag willen dat ik goede kritiek kon geven op de games van Xbox (want daar gaat het mij om: games), maar dan kom ik nog steeds tot de conclusie dat er gewoon behoorlijk weinig te spelen valt qua Microsoft games ('The Holy Trinity' Gears-Forza-Halo niet meegerekend)
Microsoft lijkt eindelijk door te hebben dat goede games de prioriteit moet zijn, dus hopelijk komen die er eindelijk op de Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anton.net schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:53:
@MRE-Inc Ik ben een voorstander van PS en zeg daarnet toch dat ik het design van de Series X heel goed vind?
Je bent zeker ook welkom in kamp blauw (waarom zo vijandig?) om jouw mening te geven over de ps5. :)

Zou trouwens heel graag willen dat ik goede kritiek kon geven op de games van Xbox (want daar gaat het mij om: games), maar dan kom ik nog steeds tot de conclusie dat er gewoon behoorlijk weinig te spelen valt qua Microsoft games ('The Holy Trinity' Gears-Forza-Halo niet meegerekend)
Microsoft lijkt eindelijk door te hebben dat goede games de prioriteit moet zijn, dus hopelijk komen die er eindelijk op de Series X
Eens! (Al is de the Holy Trintiy wel vrij goed hoor. :)) Games daar gaat het om. Of dat ding spuuglelijk is of niet het gaat erom wat je ermee kan niet of je een stuk kunst koopt. Dat de console mooi wordt lijkt me echt het allerlaatste argument om hem te kopen of niet. Dat je er leuk mee kan gamen daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me af, aangezien ze de nieuwe console Series X genoemd hebben, of we ook echt met een serie te maken gaan krijgen ?
Als in, je koopt een pc toren (de X) met standaard hardware voor €400,- en kan dan kiezen voor een 500GB of 1TB SSD, extra harde schijf, meer geheugen, snellere processor, grotere koeler met overclock, etc etc voor een meerprijs.
Beetje zoals Dell hun producten altijd verkocht.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht meer aan een soort iPad model... Volgend jaar krijgen we de series x 2020. Misschien 2 jaar later een series x 2022 (elk jaar lijkt me niet te gebeuren, elke 2 jaar is al veel).
En dan wellicht een series s er naast die ook langzaam beter wordt maar meer budget georiënteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
Net zoals een pc eigelijk, upgrades tussendoor IPV een compleet nieuw systeem. Dus net zoals met de nieuwe, alle games van de one kun je er direct op spelen zonder gezonden (zo heb ik het begrepen) xbox360 en Xbox games dienen wel aangepast te worden natuurlijk

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

LuisjeNL schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:32:
Net zoals een pc eigelijk, upgrades tussendoor IPV een compleet nieuw systeem. Dus net zoals met de nieuwe, alle games van de one kun je er direct op spelen zonder gezonden (zo heb ik het begrepen) xbox360 en Xbox games dienen wel aangepast te worden natuurlijk
Als het net als een pc vlot upgraden wordt met wat jij belangrijk vindt en ook net als een console geen gedoe met drivers maar gewoon kopen en spelen. Dan ben ik prima tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-05 09:14

Megalodon86

Enzyme X

Finraziel schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:29:
Ik dacht meer aan een soort iPad model... Volgend jaar krijgen we de series x 2020. Misschien 2 jaar later een series x 2022 (elk jaar lijkt me niet te gebeuren, elke 2 jaar is al veel).
En dan wellicht een series s er naast die ook langzaam beter wordt maar meer budget georiënteerd is.
Zal me zeker niet verbazen als ze dat voor ogen hebben.

En Sony had ook al dingen geroepen dat de PS5 de laatste zal zijn, in huidige vorm toch? Denk dat beide kampen inzien dat er bij elke generatie stap een risico ligt om veel gamers te verliezen. Ze houden liever wat ze hebben vast. Zeker voor Sony zal dan op dit moment gelden. Maar eigenlijk ook voor Microsoft, zij willen al hun Xbox 360 én One eigenaren over hebben naar de Series X, en liefst zo veel mogelijk van de andere kant afsnoepen ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
@exactor it

Ik denk gewoon zoals de Xbox one naar de one x, iedereen kan alles blijven spelen maar op de nieuwe het mooiste.

Lijkt me sterk dat je enkel een gpu kan ook omwisselen

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuisjeNL schreef op zondag 15 december 2019 @ 00:37:
@exactor it

Ik denk gewoon zoals de Xbox one naar de one x, iedereen kan alles blijven spelen maar op de nieuwe het mooiste.

Lijkt me sterk dat je enkel een gpu kan ook omwisselen
Had eerlijk gezegd verwacht dat de Xbox One X de laatste echte console zou zijn.
Microsoft zet vol in op play anywhere en probeert daarmee veel gamers naar de pc te trekken.
De Series X is eigenlijk gewoon een small tower pc met een gesloten eco systeem (ala apple ios)
Meerdere versies zullen mij dus niet verbazen.
Waarschijnlijk de laatste stap richting een dikke game-pc met een Xbox omgeving, naar goed voorbeeld van steam :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 15 december 2019 @ 02:39:
[...]

Had eerlijk gezegd verwacht dat de Xbox One X de laatste echte console zou zijn.
Microsoft zet vol in op play anywhere en probeert daarmee veel gamers naar de pc te trekken.
De Series X is eigenlijk gewoon een small tower pc met een gesloten eco systeem (ala apple ios)
Meerdere versies zullen mij dus niet verbazen.
Waarschijnlijk de laatste stap richting een dikke game-pc met een Xbox omgeving, naar goed voorbeeld van steam :9
Ik denk eigenlijk niet dat ze Xbox gamers naar de pc willen trekken (al zullen ze het ook niet echt erg vinden) maar dat het meer gaat om pc gamers in hun ecosysteem te krijgen en daarmee klanten weg te snoepen bij bijvoorbeeld Steam. En ik moet zeggen vooral met gamepass doen ze daar momenteel echt een goede gooi naar wat mij betreft (al hebben ze nog steeds bepaalde nadelen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 13:29
Donstil schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:14:
Vanwege de Xbox One Elite controller wil ik dol graag weer terug naar Xbox voor mijn hoofd platform (zoals op de 360) maar dan moeten wel mijn vrienden mee, of dat gaat gebeuren moet ik nog maar zien eigenlijk.
Ik speel met de Elite V1 op mijn PS4 Pro via de Brook Super Converter. 45 euro en lag free. Wel met kabel. Maar wil je draadloos dan schijnt de Brook X One perfect te werken. Ik speel Siege (en Cod) en ben heel gevoelig voor dingen zoals vertraging of stick drift, maar dit werkt echt goed.

[ Voor 8% gewijzigd door kesj op 15-12-2019 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Wat word hier nog meer bijgedragen dan meningen over het uiterlijk en mensen die zeggen ik koop hem wel of niet?
Of mag je niet in het xbox topic mee discussiëren als je niet van plan bent een xbox te kopen?
Ik zal het nog eens zeggen: Ik zal nooit een xbox kopen (tot ze betere games hebben dan PS maar dat zie ik nog lang niet gebeuren) maar ik ben blij dat er gezonde concurrentie is tussen beide consoles dus ik ben ook blij dat er een nieuwe Xbox komt. Had wel begrepen dat MS een hele hoop game studios opgekocht had ofzo, dus wie weet komen er voor de volgende generatie wel betere games voor de xbox, maar mocht ik die zonodig willen spelen koop ik ze wel voor m'n PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shutdown
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-06-2020
Dat van betere games blijft smaak. Ik heb niks met (de meeste) Japanse spellen. Ik speel liever een goede racegame of shooter en die zijn mijn inziens weer veel beter op de Xbox dan de PS. Wat dat betreft heeft de Xbox dus de betere games :)

Zal dus ook nooit meer een PS kopen zolang dat niet verbetert. Zo zijn er nog wel meer punten die de PS moet verbeteren ten opzichte van de Xbox, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Shutdown schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:20:
Dat van betere games blijft smaak. Ik heb niks met (de meeste) Japanse spellen. Ik speel liever een goede racegame of shooter en die zijn mijn inziens weer veel beter op de Xbox dan de PS. Wat dat betreft heeft de Xbox dus de betere games :)

Zal dus ook nooit meer een PS kopen zolang dat niet verbetert. Zo zijn er nog wel meer punten die de PS moet verbeteren ten opzichte van de Xbox, maar goed.
Kwa onderscheid in race games zie ik niet veel verschil bij Xbox en PS, Xbox heeft Forza, PS heeft Gran Turismo, voor de rest, Project Cars, Asetto Corsa, Dirt, en allerlei andere race games zijn allemaal multiplatform dus die kun je op beide consoles spelen, en enkel de Xbox One X heeft een voordeel tenopzichte van de PS4 pro in de zin dat hij meer rauwe rekenkracht heeft en de games er net iets beter uitzien op de Xbox. Maar race games halen mij niet over om de ene of andere console te kopen, games als The Last of Us, Horizon Zero Dawn, God of War, Spiderman, en ga zo maar door wel. En dat zijn toch echt geen japanse games btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:39
twijfel nog steeds tussen de ps5 en xbox series x
maar tot nu toe staat de xbox voor
+ Design
+ controller
+ de eerste aangekondigde game (hellbade)
+ gamepass

Playstation
+ als ik van de ps4 linup van games uitga zal de ps5 ook wel goed worden met bijvoorbeeld GOW, LOU. Spiderman HZD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shutdown
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-06-2020
Kalder schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:25:
[...]

Kwa onderscheid in race games zie ik niet veel verschil bij Xbox en PS, Xbox heeft Forza, PS heeft Gran Turismo, voor de rest, Project Cars, Asetto Corsa, Dirt, en allerlei andere race games zijn allemaal multiplatform dus die kun je op beide consoles spelen, en enkel de Xbox One X heeft een voordeel tenopzichte van de PS4 pro in de zin dat hij meer rauwe rekenkracht heeft en de games er net iets beter uitzien op de Xbox. Maar race games halen mij niet over om de ene of andere console te kopen, games als The Last of Us, Horizon Zero Dawn, God of War, Spiderman, en ga zo maar door wel. En dat zijn toch echt geen japanse games btw.
De oude Gran turismo was echt geweldig. 1 van mijn all-time favoriete spellen. Jammer genoeg hebben ze dat niveau nooit meer gehaald en komt alleen Forza enorm dicht in de buurt. De overige spellen die je noemt doen mij niks. Last of us niet uitgespeeld en de overige niet eens aangeraakt. Zal om die reden dan ook niet snel voor een PS gaan. Gewoon een te matig aanbod voor wat betreft mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Shutdown schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:51:
[...]

De oude Gran turismo was echt geweldig. 1 van mijn all-time favoriete spellen. Jammer genoeg hebben ze dat niveau nooit meer gehaald en komt alleen Forza enorm dicht in de buurt. De overige spellen die je noemt doen mij niks. Last of us niet uitgespeeld en de overige niet eens aangeraakt. Zal om die reden dan ook niet snel voor een PS gaan. Gewoon een te matig aanbod voor wat betreft mijn smaak.
Moet toegeven dat Gran Turismo niet meer is wat het geweest is, vooral niet voor mensen die graag offline tegen A.I. racen en graag een uitgebreide carrière mode zouden zien.
Gran Turismo Sport is naar mijn idee volledig gericht op online racen, en moet zeggen dat ik de introductie van Sportiviteits- en Coureurs-beoordeling een hele goede vind, als je sportiviteit beoordeling A of S krijgt worden de races online wel veel leuker en zijn er veel minder rammende idioten op de weg. Ik zelf heb talloze uren plezier gehad met GT Sport, en speel het nog steeds regelmatig, maar ik heb ook een Logitech G29 race stuurtje wat de game naar mijn mening nog veel leuker maakt. Kan me nu ook niet meer echt herinneren of de game met controller goed speelde, maar kan me voorstellen dat Forza met een controller beter gaat omdat Forza toch net iets meer arcade-achtig is, waar Gran Turismo zich meer richt op realisme (afgezien van auto schade wat helaas z.g.a. niet aanwezig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:10
Ik vind het design geweldig, is eens iets anders dan de zoveelste VCR look. Controller van de One vind ik de beste, blij dat ze er bij het nieuwe model niet ver van afwijken. Day one dus, hopelijk met Forza erbij

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Kalder schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:07:
[...]

Wat word hier nog meer bijgedragen dan meningen over het uiterlijk en mensen die zeggen ik koop hem wel of niet?
Of mag je niet in het xbox topic mee discussiëren als je niet van plan bent een xbox te kopen?
Ik zal het nog eens zeggen: Ik zal nooit een xbox kopen (tot ze betere games hebben dan PS maar dat zie ik nog lang niet gebeuren) maar ik ben blij dat er gezonde concurrentie is tussen beide consoles dus ik ben ook blij dat er een nieuwe Xbox komt. Had wel begrepen dat MS een hele hoop game studios opgekocht had ofzo, dus wie weet komen er voor de volgende generatie wel betere games voor de xbox, maar mocht ik die zonodig willen spelen koop ik ze wel voor m'n PC.
Prima om mee te discussiëren maar discussiëren met zo’n vooringenomenheid is weinig zinvol. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kalder schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:25:
[...]

Vooral Forza Horizon heeft Sony geen antwoord op. Circuit racers is inderdaad meer keuze in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
justifire schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:27:
Ik vraag me af, aangezien ze de nieuwe console Series X genoemd hebben, of we ook echt met een serie te maken gaan krijgen ?
Als in, je koopt een pc toren (de X) met standaard hardware voor €400,- en kan dan kiezen voor een 500GB of 1TB SSD, extra harde schijf, meer geheugen, snellere processor, grotere koeler met overclock, etc etc voor een meerprijs.
Wellicht bestaat de serie uit verschillende producten die een XBox logo dragen en dat kan dan meer zijn dan een console. Geen idee wat maar ze willen het XBox merk versterken dus wellicht zit er meer in de pijplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 22:14

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

justifire schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:27:
De lijn is ingezet met de Xbox One X, ik denk dat die zo de Two X is. De generatie/upgrade na de Two X zal de Three X zijn.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Anton.net schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:53:

:) Ik heb het ook niet specifiek over jou. Jij praat gewoon normaal mee hier ipv een paar die denken dat ze in het “10 redenen om geen Xbox te kopen” topic zitten. Draag bij aan het topic door iets over de Xbox Series X te noemen qua hardware, de release, de eventuele prijs, maar ga niet in een Xbox topic de Xbox afzeiken of benoemen waarom je vooral wel een PS4/5 wil en waarom PS games zoveel beter zijn. Dat zie ik andersom namelijk ook niet gebeuren, tenzij jij in het PS5 geruchten topic het ene na het ander bericht ziet van een paar Groenen die afgeven op de PS5.

En je hebt het over de holy trinity maar oh wee als er wat gezegd wordt over Uncharted deel 4,5 en God of war deeltje 8. Je snapt wel waar ik het over heb, iets met dubbele moraal, net zoals in 2017 toen power in eens niet zo belangrijk was na de release van de One X en nu Microsoft iets van 12 nieuwe Studio’s heeft dat exclusives niet belangrijk zijn, maar het ineens om de kwaliteit van die exclusives draait. Right....

Ik sla je uitnodiging vriendelijk af om in blauwe topics te reageren. Het enige wat ik dan te zeggen heb is dat mijn PS4 slim het prima doet als het aankomt op het opladen van mijn Xbox Elite controller en het enige pro aan de PS4 pro het geluid van de ventilator is en dat ik de Ds4 controller gewoon ronduit slecht vind. Maar met zulke berichten draag ik niet echt bij aan een constructieve discussie in die betreffende topics, dus doe ik dat ook niet in tegenstelling tot sommige ps fans die alleen maar in Xbox topics reageren als er wat negatiefs over te vermelden is of waarom ze vooral geen Xbox willen.

Verder on topic: een filmpje van de aankondiging vanuit het publiek en de reactie van het publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:13
Goelan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:57:
Ik ben vooral benieuwd wanneer we de nieuwe Xbox kunnen pre-orderen en wat hij gaat kosten. Hopelijk komen ze snel met die info.
Dat zal tijdens de E3 2020 zijn denk ik, de tijd zal het leren! :)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goelan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:57:
Ik ben vooral benieuwd wanneer we de nieuwe Xbox kunnen pre-orderen en wat hij gaat kosten. Hopelijk komen ze snel met die info.
Ja ik ook, ben zelf erg benieuwd naar de grote van de ssd. Zullen ze niet weer dezelfde fout maken zoals met de eerste Xbox one? Hopelijk krijgen we minimaal een 1tb ssd erin

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
MRE-Inc schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:17:
[...]

Verder on topic: een filmpje van de aankondiging vanuit het publiek en de reactie van het publiek.

[YouTube: Crowd Reacts to Xbox Series X and Hell Blade 2 World Reveal]
Het filmpje vind ik wel geinig, de reactie van het publiek valt me wel mee. Had wat meer commotie verwacht rond de naam of de vorm. Maar uiteindelijk merk je wel dat het de meeste toch om de games zal gaan.

Verder lijkt het me handig om even de discussie vs de PS5 te laten varen tot we daar simpelweg meer van weten en meer te richten op wat er wel aan zit te komen bij het groene kamp.

Zoals Phil al aangaf zitten 15 eigen studio's te zwoegen om nieuwe games te maken. Forza, Halo en Hellblade 2 weten we dus al wel. Maar wat nog meer?

Ik hoop dat het niet alleen ports gaat zijn van games die nu uit zijn, maar wellicht een nieuwe Dead Rising, Ryse (Son of Rome vervolg, maar dan met iets boeiendere gameplay en wat meer. Wellicht nog een game als Screamride of Zoo Tycoon, maar ook nog wat anders.

Compulsion Games (Contrast en We Happy Few) is ook alweer met wat bezig, lijkt me.
Rare heeft naast Sea of Thieves toch wel wat meer lopen?
The Initiative komt nog wel met een klapper, dat moet volgens mij een tegenhanger worden van Sony's Worldwide Studios. Ik verwacht hier wel een open wereld game van.
Undead Labs is naast State of Decay ook wel met iets bezig. En verder misschien nog wel wat anders.

343 is dus met Halo bezig.
Double Fine met Psychonauts 2,
inXile Entertainment (Wasteland en Bard's Tale games) zit volgens mij aan Wasteland 3 te werken
Ninja Theory dus aan Hellblade 2.
Mojang dus met de Minecraft Dungeons RPG volgens mij.
Playground Games met Forza Horizon 5. Al hebben ze hopelijk nog iets leuks voor bij de launch.
Turn 10 dus met Forza Motorsport 8 lijkt me.
The Coalition heeft net Gears afgemaakt en is nog wel bezig met ondersteunen. Ik verwacht niks, maar het zou wel leuk zijn.
World's Edge is met de nieuwe Age of Empires bezig. Ik denk dat die meer voor PC wordt dan console maar GamePass komt ie in ieder geval in.
Obsidian Entertainment (van The Outer Worlds, maar ook South Park Stick of Truth) heeft ook net een game uitgebracht. Ik dacht alleen dat ze geen story DLC gingen maken, dus ik verwacht dat ze wel met een nieuwe titel bezig zijn.

Van het rijtje is dus eigenlijk alleen The Initiative een groot vraagteken. Ik denk alleen dat de tijd sinds oprichting te kort is om al een game te kunnen uitbrengen. Alleen als ze al een demo in een ander bedrijf hebben ontwikkeld en alleen de studio opgericht hebben voor het administratieve plaatje, geef ik ze nog wel een kans. Als ik kijk wat Ubisoft in een jaar kan maken, dan is er op zich nog wel wat te verwachten :>

Ports en releases op meerdere platformen verwacht ik wel. Gears 5 zal vast een rerelease krijgen, net als State of Decay 2 en The Outer Worlds. Forza Horizon 4 wellicht ook. Iets zegt me dat FH5 in Japan gaat afspelen, maar we wachten af.

Obsidian lijkt ook te werken aan een nieuw deel van The Pillars of Eternity (top down RPG).
InXile schijnt een rerelease van The Bard's Tale 4 te plannen (lijkt me vrij logisch waar die op gaat uitkomen). Rare met Battletoads maar dat lijkt me ook niet een AAA game. Van de lijst van developers zou ik zeggen dat er nog wel 3 AAA titels bij kunnen komen.

Wat denken jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 16-12-2019 00:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Playground is aan het werk met Fable volgens de geruchten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Finraziel schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:46:
[...]

Vooral Forza Horizon heeft Sony geen antwoord op. Circuit racers is inderdaad meer keuze in.
Volgens mij is dat de enige free roam racer die er is. Kan me op de ps niks vergelijkbaars herinneren.

Iemand die trouwens weet of ik de rijrichting in FH3 ergens kan veranderen naar rechts? Zeker op rotondes of de wat grotere kruisingen ga ik vaak de mist in.

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 16-12-2019 03:56 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 16 december 2019 @ 00:25:
Obsidian Entertainment (van The Outer Worlds, maar ook South Park Stick of Truth) heeft ook net een game uitgebracht. Ik dacht alleen dat ze geen story DLC gingen maken, dus ik verwacht dat ze wel met een nieuwe titel bezig zijn.
Er is wel dlc aangekondigd ondertussen:
stijn014 in "[Multi] The Outer Worlds"
Jorgen schreef op maandag 16 december 2019 @ 03:52:
[...]

Volgens mij is dat de enige free roam racer die er is. Kan me op de ps niks vergelijkbaars herinneren.

Iemand die trouwens weet of ik de rijrichting in FH3 ergens kan veranderen naar rechts? Zeker op rotondes of de wat grotere kruisingen ga ik vaak de mist in.
NFS, maar die haalt het niveau niet.
En nee rijrichting aanpassen gaat niet, dat hoort bij het feit dat het in Australië plaats vindt :)
Deel 4 is hetzelfde maar dan omdat het in Engeland is.
Wel nogal off topic, dit had je ook zelf kunnen zoeken of even het horizon topic kunnen bezoeken... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op maandag 16 december 2019 @ 01:38:
Playground is aan het werk met Fable volgens de geruchten. :)
Weet niet of het specifiek Fable betreft, maar ze zijn in ieder geval al een behoorlijke tijd bezig met een grote RPG :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 16 december 2019 @ 03:52:
[...]

Dan moet je waarschijnlijk de wet aan gaan passen.
Het speelt zich immers af in de UK :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop echt dat Home Sharing tussen de One S en de One Series X gewoon kan, zoals ik alles tot nu toe lees en gezien heb lijkt me dit wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:28

BM

Moderator Spielerij
justifire schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:04:
[...]

Weet niet of het specifiek Fable betreft, maar ze zijn in ieder geval al een behoorlijke tijd bezig met een grote RPG :Y
Ik hoop van harte dat het een nieuwe Fable is, maar dan met wat meer diepgang qua gameplay. Vond de vorige Fables stuk voor stuk erg leuk qua setting, maar qua gameplay vond ik ze wat oppervlakkig. Hoeft geenszins een RPG a la (uhm...) The Witcher oid te worden, dan haak ik ook af, maar tikje erbij mag wel.
Fable is een te leuke franchise om niks meer mee te gaan doen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
Denk dat je al redelijk dicht bij datgene wat te voorspellen is zit. Verder verwacht ik nog wel een game of twee van een third-party waar Microsoft flink wat geld tegenaan gooit. Denk aan een Quantum Break zoals bij de Xbox One.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.