• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:53

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zomaar wat afbeeldingen.

EDIT: gemaakt door de community, niks hiervan (op de Series X na) is bevestigd vanuit Microsoft.

[Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 16-12-2019 11:26]

XBL: MRE Inc

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

Ik ga deze zeker op dag 1 halen. Mocht er een digital ony most powerfull komen dan koop ik die. Is de beste alleen met een disc drive te krijgen dan zal dat hem worden.

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

Mooie afbeeldingen, er komen dus 3 verschillende versies die ook verschillende grotes hebben.
Ben erg benieuwd hoeveel GB de SSD is :).
Kan niet wachten op meer informatie,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:27

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

JSchut schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:30:
Ik ga deze zeker op dag 1 halen. Mocht er een digital ony most powerfull komen dan koop ik die. Is de beste alleen met een disc drive te krijgen dan zal dat hem worden.
Als die digital only de helft kleiner wordt (zoals op de plaatjes) is dat idd iets om te overwegen, maar ik vind de vrijheid om discjes te kunnen gebruiken toch echt wel een fijne. helemaal ook met Backwards compatbile stuff in het achterhoofd.

Maar goed, iit tot de meeste hier heb ik er geen haast mee, en ik hoop ook zeker op een slim MET discdrive en een iets traditionelere form factor. Ben er ook absoluut niet uit of ik eerst de ps5 of xsx haal maar gamepass is wel een heel sterk argument om naar kampt groen terug te keren.....helemaal als de ' most powerfull' bewering waarheid gemaakt kan worden.

offtopic:
Omdat ik mijn jurassic pc ga upgraden, en helemaal icm met xcloud of zelfs shadow, sluit ik het ook niet uit dat ik gewoon via pc dan de xbox games ga doen. Enige wat je dan nodig hebt is een controller en dan wel met mogelijk nadeel dat sommige (de meeste?) games dan niet crossplay zouden zijn, dat zou dan een reden kunnen zijn om toch wel voor een console te gaan. Al hoewel ik over het algemeen toch niet echt een multiplayer ben.

10 second ninja DONE

Zou de S ook niet een schijflade moeten hebben.

Wel even vermelden dat die laatste 2 dus impressies zijn en niet officiële aankondigingen ;)
Jorgen schreef op maandag 16 december 2019 @ 03:52:
[...]

Volgens mij is dat de enige free roam racer die er is. Kan me op de ps niks vergelijkbaars herinneren.
The Crew is ook nog wel een vergelijkbare game. Doet wel zijn eigen ding verder. Vond vooral de muziek leuk gemaakt en de races een stuk leuker dan in deel 2.

[Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 16-12-2019 10:44]

Martinspire - PC, PS4, X1

G_Dragon schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:40:
Mooie afbeeldingen, er komen dus 3 verschillende versies die ook verschillende grotes hebben.
Ben erg benieuwd hoeveel GB de SSD is :).
Kan niet wachten op meer informatie,
Let wel, dit zijn geen officiele images vrijgegeven door Microsoft. Dit is door de community zelf gemaakt :)

Maar ik gok dat dit niet ver van de waarheid gaat zitten.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Wom schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:44:
[...]

Let wel, dit zijn geen officiele images vrijgegeven door Microsoft. Dit is door de community zelf gemaakt :)

Maar ik gok dat dit niet ver van de waarheid gaat zitten.
Oh goed dat je het zegt :), dacht namelijk dat dit officiële afbeeldingen waren 8) .

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-06 16:49

Megalodon86

Enzyme X

Toch zie ik dit nog wel gebeuren. Eerst een jaar de Series X, daarna ook de Series S en evt. Series C. Microsoft gaat gewoon helemaal inzetten op Xbox als merk, en de 2 of 3 series als versies. Series X zal altijd de snelste blijven, ook als er nieuwere versies komen in de toekomst. De Series S zal de 'budget' versie worden. En de Series C (of wat de cloud/streaming versie dan ook mag worden), zal in aanschaf nog goedkoper zijn, maar wel met verplichte abonnementsdienst dan?

Voorlopig kom ik niks tekort (nouja, tijd) met de PS4, Switch en PC, maar ik zal zeker de Series X in overweging nemen voor de volgende generatie.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 12:01
Mijn console verleden:
Nintendo NES
Nintendo SNES
Playstation 2
Xbox (omgebouwd met de Xecuter Chip)
Xbox 360 (40+ games op disc bij verkoop erbij gedaan, allemaal origineel)
PS4
PS4 Pro (met PSVR) (en heb sinds kort een Switch ernaast)

En altijd wel een Game PC gehad, nu al een paar jaar niet meer.

Ik ben nooit zo onder de indruk geweest van de huidige gen xbox, maar ik mis Halo en Splinter Cell. Ik mis ook de xbox controller. De PS4 controller krijg ik kramp in mijn handen van en er is gewoon geen enkele aftermarket controller die de kwaliteit van de xbox controller naar de PS4 brengt.

Ik ben nu wel onder de indruk van de Game Pass en de aankomende nieuwe xbox. Ik vind het design ook prima, gewoon een zeer strak ontworpen tower, nog altijd kleiner dan een mini-tower pc, volgens mij.

Het zou zo maar kunnen dat ik eind volgend jaar een keuze ga maken tussen de xbox of de ps5, maar ik vermoed dat ze beide onder mijn tv komen te staan.

Persoonlijk kan ik niet wachten op de next gen consoles!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

De fijne controller is wel een van de sterkste punten om weer naar Xbox te gaan inderdaad (Xbox 360 heb ik nog wel). Al heb ik ook de pro controller op de Switch en die ligt ook fijn in de hand.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:07
Megalodon86 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:02:
Toch zie ik dit nog wel gebeuren. Eerst een jaar de Series X, daarna ook de Series S en evt. Series C. Microsoft gaat gewoon helemaal inzetten op Xbox als merk, en de 2 of 3 series als versies. Series X zal altijd de snelste blijven, ook als er nieuwere versies komen in de toekomst. De Series S zal de 'budget' versie worden. En de Series C (of wat de cloud/streaming versie dan ook mag worden), zal in aanschaf nog goedkoper zijn, maar wel met verplichte abonnementsdienst dan?

Voorlopig kom ik niks tekort (nouja, tijd) met de PS4, Switch en PC, maar ik zal zeker de Series X in overweging nemen voor de volgende generatie.
Gezien de naam lijkt het me heel gek als ze een "series x" , "series s", "series c" etc doen. En dan van elke x s en c meerdere versies doen, lijkt me een rommeltje. Hoezo noem je het anders series? Ik heb meer het idee dat ze in kortere periodes nieuwe versies van de series x gaan uitbrengen en beginnen met 2 verschillende "series x" een series x base, series x pro, series x ultra oid. Vind het sws een vreemde naam, series

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:16
Mutatie schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:40:
[...]

Gezien de naam lijkt het me heel gek als ze een "series x" , "series s", "series c" etc doen. En dan van elke x s en c meerdere versies doen, lijkt me een rommeltje. Hoezo noem je het anders series? Ik heb meer het idee dat ze in kortere periodes nieuwe versies van de series x gaan uitbrengen en beginnen met 2 verschillende "series x" een series x base, series x pro, series x ultra oid. Vind het sws een vreemde naam, series
Nu heb je toch ook een X, O, S en SAD (haha), afhankelijk van de tijdbestek maken ze gewoon een nieuwe Series X (2023) als er weer nieuwe hardware beschikbaar is.

De vraag is of de brand 'Xbox Series' is en model 'X', of is het brand 'Xbox' met model 'Series X'. Eerste geval klinkt logischer, het is een Xbox die hele 'serie' van modellen kan draaien, X is dan het type en zullen er ook gewoon S en anderen uit gaan komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

De benamingen van MS zijn al jaren een complete rommel en niet meer te volgen, dus het zou me ook weer niets verbazen als ze er gewoon totaal niets mee van plan zijn verder.

• SinergyX
bram1984 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:18:
[...]

De benamingen van MS zijn al jaren een complete rommel en niet meer te volgen, dus het zou me ook weer niets verbazen als ze er gewoon totaal niets mee van plan zijn verder.
Is het niet weer eens tijd terug te gaan naar je PS topic? Als je nog enige onderbouwing had in je logica..

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Mutatie
SinergyX schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:14:
[...]

Nu heb je toch ook een X, O, S en SAD (haha), afhankelijk van de tijdbestek maken ze gewoon een nieuwe Series X (2023) als er weer nieuwe hardware beschikbaar is.

De vraag is of de brand 'Xbox Series' is en model 'X', of is het brand 'Xbox' met model 'Series X'. Eerste geval klinkt logischer, het is een Xbox die hele 'serie' van modellen kan draaien, X is dan het type en zullen er ook gewoon S en anderen uit gaan komen.
Zou kunnen, maar de huidige versies zijn allemaal de one reeks zoals het op me overkomt word dit de series x reeks. Maar MS is raar met namen dus ik kan er flink naast zitten kan idd de xbox series zijn ipv de series x. Maar een naam met een series x en dan maar 1 versie van die "series x" maken klinkt mij raar. En meerdere van series s x c lijkt me chaos. Nja we zullen zien, ik ben behoorlijk nieuwschierig wat de plannen zijn.

• SinergyX
Mutatie schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:30:
[...]

Zou kunnen, maar de huidige versies zijn allemaal de one reeks zoals het op me overkomt word dit de series x reeks. Maar MS is raar met namen dus ik kan er flink naast zitten kan idd de xbox series zijn ipv de series x. Maar een naam met een series x en dan maar 1 versie van die "series x" maken klinkt mij raar. En meerdere van series s x c lijkt me chaos. Nja we zullen zien, ik ben behoorlijk nieuwschierig wat de plannen zijn.
Of ze gooien er tzt alsnog een andere naam tegenaan, een andere console in hun 'Xbox series' (doet me denken aan SteelSeries). Als het 'Xbox Series' zou zijn, kunnen ze gewoon X, X1, X2020, X Pro, XL, whatever er allemaal tegenaan gooien.

Zie Series als 'Galaxy' van Samsung, beetje hetzelfde.

Ik zou zelfs willen stellen dat de Xbox One X de eerste Xbox Series X is en dit eigenlijk de 2e is. Maar wie weet. Het is Microsoft.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:28
Xbox Series X Ultra Turbo Tournament Edition 2.5 X

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

[...]

Dat denk ik dus juist niet. Series X en dan weer allemaal versies in verschillende prijsklasses is juist een rommeltje. Ze willen duidelijk verschil laten zien tussen de high-end en de normale versie. Ook als er over een paar jaar nieuwe versies uitkomen. Oftewel;

Series X (2020), Series X (2024), Series X (2028), Series X (2032) a 599€
Series S (2020), Series S (2024), Series S (2028), Series S (2032) a 399€

Zoiets :9
bram1984 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:18:
[...]

True. Maar ze wilde blijkbaar geen xbox 2 uitbrengen toen de ps3 uitkwam, en geen xbox 3 toen de ps4 uitkwam. Vandaar die vage benamingen. En ze hebben van Xbox als device name (van Microsoft), de brandname gemaakt.

edit: ze hadden ook creatief kunnen tellen, Xbox (1), Xbox 360 (2), Xbox One (3), Xbox One X (4) -> Xbox 5 bedenk ik me nu. Deed apple ook met hun iPhone (iPhone, iPhone 3G, iPhone 4) en zij zelf met Windows 8, Windows 10). Maar dat hebben ze dus ook niet gedaan. Ze zijn echt wel wat van plan met die 'series' benaming.

[Voor 14% gewijzigd door Megalodon86 op 16-12-2019 16:09]

• bram1984
SinergyX schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:26:
[...]

Is het niet weer eens tijd terug te gaan naar je PS topic? Als je nog enige onderbouwing had in je logica..
Wat is dit nou weer voor een reactie? Jij vindt de namen die MS aan Xbox geeft een hoop hout snijden dus?

Ik denk dat wat @Megalodon86 zegt een stuk meer hout snijdt, al ga ik er wel vanuit dat ze nog onderscheid binnen de line-ups gaan maken. Dus Series X II bijvoorbeeld.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:35
SinergyX schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:26:
[...]
Als je nog enige onderbouwing had in je logica..
Kan jij dan onderbouwen welke logica er zit in de naamgeving van Xbox?
-Xbox --> oke, eerste console. logische naam
-Xbox 360 --> want ja: 360 graden, revolutie, gamer staat centraal... Logisch toch??
-Xbox One --> want de Xbox is een All in One apparaat die al de apparatuur onder je tv vervangt. Is nogal een fail gebleken marketing wise
-Xbox Series X --> want...?

Je kan toch niet ontkennen dat het nogal een rommeltje is? :P

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30

BM

Moderator Spielerij
MS had/heeft de pech dat ze 1 generatie na Sony zijn ingestapt. Het was voor MS 'onmogelijk' om de Xbox 360 de Xbox 2 te noemen omdat Sony daar de PS3 tegenover zette. Vanaf dat moment zaten ze vast in een afwijkende naamgeving. Dat MS daarnaast dan 'ietwat creatief' met de naamgeving is zal ik niet ontkennen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining

• SinergyX
bram1984 schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:59:
[...]

Wat is dit nou weer voor een reactie? Jij vindt de namen die MS aan Xbox geeft een hoop hout snijden dus?

Ik denk dat wat @Megalodon86 zegt een stuk meer hout snijdt, al ga ik er wel vanuit dat ze nog onderscheid binnen de line-ups gaan maken. Dus Series X II bijvoorbeeld.
Nog steeds geen antwoord, wat is er dan precies slecht aan? Begin tijd van de 360 zou nog een punt zijn, maar toen waren ze allemaal opzoek naar zoveel mogelijk modellen (Elite/Prem/Arcade - Core, maar had sony ook met z'n 20/40/60/80 modellen), welke uiteindelijk bij de slim versies redelijk werd gelijkgetrokken (de S en E versies).

Met de huidige Xbox was het stuk makkelijker, XBO, XBS, XBX en XBSAD.
Anton.net schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:26:
[...]

Kan jij dan onderbouwen welke logica er zit in de naamgeving van Xbox?
-Xbox --> oke, eerste console. logische naam
-Xbox 360 --> want ja: 360 graden, revolutie, gamer staat centraal... Logisch toch??
-Xbox One --> want de Xbox is een All in One apparaat die al de apparatuur onder je tv vervangt. Is nogal een fail gebleken marketing wise
-Xbox Series X --> want...?

Je kan toch niet ontkennen dat het nogal een rommeltje is? :P
Moeten die dingen aansluiten op elkaar? Wat heb jij nu nog in de logica van eerste of 360 in lijn met een XBO te maken? Maar jij je nog druk over de GT 7 en 8 series van Nvidia, of zelfs de Ti-series? De 8 of k series van AMD?

Ze kunnen niet doornummeren omdat ze 1 nummer achterlopen op Sony, ze hebben er al 3 gehad, dus nu 'Xbox Four' te noemen is net zo onlogisch, dus je kiest gewoon weer een nieuwe naam, die binnen de naam prima te doen is.

Dat je graag een mooie 'doornummering' wil zien, hebben ze niet gedaan, konden ze niet meer, maar dat betekent niet opeens dat alles maar gewoon een rommeltje is geworden, als de series zelf altijd al 'Xbox' hebben geheten (probeer dat eens bij Nintendo of Sega).

[Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 16-12-2019 16:35]

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Anton.net Series X = X Slim, X pro, X super. Een soort 'i' als in 'iPhone' maar dan met X :P

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Ach, bij Nintendo is het ook niet logisch toch :P

Nintendo Entertainment System
Super Nintendo Entertainment System
Nintendo N64
Nintendo GameCube
Nintendo Wii
Nintendo Wii U
Nintendo Switch

• bram1984
SinergyX schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:33:
[...]

Nog steeds geen antwoord, wat is er dan precies slecht aan? Begin tijd van de 360 zou nog een punt zijn, maar toen waren ze allemaal opzoek naar zoveel mogelijk modellen (Elite/Prem/Arcade - Core, maar had sony ook met z'n 20/40/60/80 modellen), welke uiteindelijk bij de slim versies redelijk werd gelijkgetrokken (de S en E versies).

Met de huidige Xbox was het stuk makkelijker, XBO, XBS, XBX en XBSAD.
Buiten het feit dat er geen enkele lijn in te bekennen is en het bijzonder verwarrend is voor de doorsnee consument? Xbox, Xbox 360. Dan ineens de One en de One X. En dan nu komen met een Series X. Wij kennen hier het verschil wel, maar moet je straks eens voorstellen als je een nietsvermoedende kerstshoppper voor het Xbox schap staat. Die snapt er niks meer van. Je noemt eerst iets 360, dan noem je iets One, daarna noem je iets X en daarna noem je iets Series X. Ik vind het marketing technisch vrij onhandig, maar wie ben ik natuurlijk.

Het had beter geweest als ze na de 360 gewoon lekker simpel de Xbox 3 (of III) hadden gelanceerd en dan daarop voortborduren. Maar goed, wellicht dat ze nu welk gewoon hun premium model Series X blijven noemen en daar daar getallen aan zullen geven. Kan me voorstellen dat ze er op de marketing afdeling van MS ook wel klaar mee zijn. :)

@Megalodon86 Bij Nintendo kan je weliswaar de volgorde niet uit de namen afleiden, maar dat zijn tenminste wel consoles met compleet nieuwe namen ten opzichte van elkaar. Mijn schoonmoeder weet bijvoorbeeld dat de Switch het nieuwste model is.

• Anton.net
SinergyX schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:33:
Moeten die dingen aansluiten op elkaar? Wat heb jij nu nog in de logica van eerste of 360 in lijn met een XBO te maken? Maar jij je nog druk over de GT 7 en 8 series van Nvidia, of zelfs de Ti-series? De 8 of k series van AMD?

Ze kunnen niet doornummeren omdat ze 1 nummer achterlopen op Sony, ze hebben er al 3 gehad, dus nu 'Xbox Four' te noemen is net zo onlogisch, dus je kiest gewoon weer een nieuwe naam, die binnen de naam prima te doen is.
Doornummering is niet nodig, maar houdt het gewoon logisch zodat de naam effectief is (namelijk: producten makkelijk onderscheiden van elkaar).
Met Series X creëer je verwatering, want de One X is ook Series X? of toch niet?

Probleem is misschien gewoon dat ze het marketingtechnisch niet zo slim hebben aangepakt op TGA. Als je plots met een 'Series' naam komt, leg dan ook even uit wat je visie hier achter is als bedrijf.

• SinergyX
bram1984 schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:58:
[...]
Buiten het feit dat er geen enkele lijn in te bekennen is en het bijzonder verwarrend is voor de doorsnee consument? Xbox, Xbox 360. Dan ineens de One en de One X. En dan nu komen met een Series X. Wij kennen hier het verschil wel, maar moet je straks eens voorstellen als je een nietsvermoedende kerstshoppper voor het Xbox schap staat. Die snapt er niks meer van. Je noemt eerst iets 360, dan noem je iets One, daarna noem je iets X en daarna noem je iets Series X. Ik vind het marketing technisch vrij onhandig, maar wie ben ik natuurlijk.

Het had beter geweest als ze na de 360 gewoon lekker simpel de Xbox 3 (of III) hadden gelanceerd en dan daarop voortborduren. Maar goed, wellicht dat ze nu welk gewoon hun premium model Series X blijven noemen en daar daar getallen aan zullen geven. Kan me voorstellen dat ze er op de marketing afdeling van MS ook wel klaar mee zijn. :)
Hoevaak moet je terug vallen op de vorige series, om te zien wat nu het aanbod is? Maakt het iemand nu nog uit dat ze een 360 hebben gehad, of een PS2/3? Het is puur de vraag wat ze precies met de benaming gaan doen, dat straks alleen de vraag is 'welke Xbox series heb jij'? Een X, S, C of whatever.

Elke variatie zal een verwarring geven, iPad/iMac zijn altijd 'zo' geweest maar hebben weet ik hoeveel versies tot heden gehad, die gaven gewoon een jaartal erbij. Andere gaan door op een naam, maar zijn inmiddels op een ander segment gekomen (wat Golf was, is nu Polo formaat, de BMW 1 tot 3 series), waarom stopte Intel ooit met hun Pentium nummering? Waarom wilde AMD opeens van de Radeon's naar Vega naar RX (en nog een vage uitstap naar Fury)? En dan begin ik nog niet eens over de namen die fabrikanten van die dingen maken, dan heb je er 60 af te werken van 1 dezelfde chipset, om maar Star Wars niet te gaan noemen :P
Anton.net schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:08:
[...]

Doornummering is niet nodig, maar houdt het gewoon logisch zodat de naam effectief is (namelijk: producten makkelijk onderscheiden van elkaar).
Met Series X creëer je verwatering, want de One X is ook Series X? of toch niet?

Probleem is misschien gewoon dat ze het marketingtechnisch niet zo slim hebben aangepakt op TGA. Als je plots met een 'Series' naam komt, leg dan ook even uit wat je visie hier achter is als bedrijf.
MS en marketing heeft veelal niet lekker gewerkt, soms door teveel te vertellen kreeg je backfire (Always online), en nu door te weinig, de verwarring. Je kan er 40 theorieën tegenaan gooien, er zal vanzelf ergens een interview komen wat de precieze uitsplitsing van de naam zal zijn.

https://www.ign.com/artic...t-does-xbox-series-x-mean
Hier heb je al wat pogingen wat mensen denken hoe de naam werkt, kan nog alle kanten op en misschien is dit juist het stukje marketing om de 'wereld' zelf te laten zoeken naar de 'mooiste' naam en deze oppakken.

[Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 16-12-2019 17:22]

• Mutatie
De one x in de komende generatie houden kan toch geen goed idee zijn met die trage cpu? Het lijkt me echt not done om de games ook nog eens te gaan opsplitsen.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38

v8power67

Psn: Mausosaurus

Mutatie schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:33:
[...]

De one x in de komende generatie houden kan toch geen goed idee zijn met die trage cpu? Het lijkt me echt not done om de games ook nog eens te gaan opsplitsen.
Nee mee eens deze gen zsm droppen qua support zodra next gen er is!
Plus ik hoop ook niet dat ze met meerdere sku's komen die dus ook next gen games moeten gaan draaien want dat gaat ontwikkeling tegen houden. Gewoon een ps5 en sx box en klaar. Gaan hoogstwaarschijnlijk heel dicht bij mekaar zitten met nagenoeg zelfde technieken. Dus maximale eruit halen is makkelijk voor devs. Ga je weer trage boxen erbij halen kost dit dev tijd. Athans zo kijk ik er tegenaan. Zeker gezien crossplay dan veel eerlijker is. Zal nagenoeg parity zijn tussen de 2 dus dan is er geen voordeel voor iemand.

[Voor 7% gewijzigd door v8power67 op 16-12-2019 18:01]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Uitleg over de naam: Let op: Onderstaand artikel kan voor sommigen voor verwarring zorgen O-)
Bron: https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T
The next-generation Xbox has a much simpler name than you might think: It's actually just 'Xbox'
Ben Gilbert
1 hour ago
Xbox Series X Xbox Series X
The next-generation Xbox, which is scheduled to arrive in the 2020 holiday season. Microsoft

The next-generation Xbox was officially unveiled last Thursday at the 2019 Game Awards in Los Angeles.
It was introduced as the "Xbox Series X," but the way that name was presented made it look like the console generation was actually just named "Xbox."
That is the case, Microsoft confirmed to Business Insider. The next-generation Xbox consoles are actually just named "Xbox," starting with the Xbox Series X.
"The name we're carrying forward to the next generation is simply Xbox," a Microsoft spokesperson told Business Insider. "The name 'Xbox Series X' allows room for additional consoles in the future."
Visit Business Insider's homepage for more stories.

The next generation Xbox got a big reveal last week, with a first look at the box itself and a name: Xbox Series X.

The Xbox Series X is part of the fourth generation of Xbox from Microsoft, following the original Xbox, the Xbox 360, and the Xbox One generations.

It's quite a list of names, especially compared to the dead simplicity of Sony's PlayStation line which starts with the PlayStation 1 in 1995 and runs through to the upcoming PlayStation 5 that's scheduled for 2020.

But there was something particular about the way that Microsoft revealed the name of the Series X:
Xbox Series X Phil Spencer
Microsoft's Xbox head Phil Spencer on stage at the 2019 Game Awards, where Microsoft introduced the new Xbox Series X. Microsoft / The Game Awards

Do you see it?

"THE NEW" is tiny, followed by "XBOX" in huge letters, and then "SERIES X" in medium-sized letters below that.

Like this:
Xbox Series X, just Xbox
Microsoft

Upon closer inspection, it appears that "Xbox" is the make and "Series X" is the model — as if the name going forward for Xbox consoles is simply "Xbox."

It turns out there's a good reason for that.

"The name we're carrying forward to the next generation is simply Xbox," a Microsoft representative told Business Insider, "And at The Game Awards you saw that name come to life through the Xbox Series X."

Like the first Xbox generation, the next one is simply named "Xbox."

It's a basic rebranding, but a meaningful one that could help to simplify the Xbox line for interested consumers. It also clarifies Microsoft's intention with its console line.

"Similar to what fans have seen with previous generations, the name 'Xbox Series X' allows room for additional consoles in the future," the Microsoft rep told us.
Xbox One X / Xbox One S
The Xbox One X, left, and Xbox One S, right. Microsoft

Currently, there are two models of Xbox One: The Xbox One X and the Xbox One S. Both came out after the original Xbox One, which launched in November 2013.

For several years, Microsoft also offered that Xbox One, which looked different from both of the consoles seen above. All three of these consoles are part of the "Xbox One" generation, which tracks with 2013 to present day. They all play the same Xbox One games, though the Xbox One X is technically far more powerful than the other two boxes.

Confused yet?

That's exactly why Microsoft is simplifying its naming convention going forward. At the same time, of course, the statement indicates that Microsoft is already working on other versions of the next-generation Xbox — something that lines up with repeated rumors of a disc-less, streaming-focused Xbox. Microsoft isn't saying just yet, though. "We're excited to offer fans a glimpse at the next generation of gaming with Xbox Series X," the rep said, "But beyond that, we have nothing further to share."

One thing is clear: That "Series X" bit isn't so important — it's just Xbox from now on.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:28
Een USB A poort? Seriously? Het ding komt eind 2020 en heeft als hoofd aansluiting een USB A poort?

Ik snap voor backward compatibility dat die poort er ergens op moet zitten maar geen USB C aan de voorkant is imho wel een dikke fail als dit klopt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Anton.net
@MRE-Inc Die foto is interessant. Zijn die specs volledig bevestigd of zijn dit geruchten?
Dit is de eerste keer dat ik een effectieve clockspeed lees (3,6GHz)

Over de GPU: Ik weet dat MS over 2x de power van Xbox One X (6tf) heeft gesproken. Maar hebben ze bevestigd dat het effectief 12tf is? Ik had hier gisteren een video van Digital Foundry geplaatst. Zij kwamen tot de conclusie dat een nieuwere RX5700 XT van 9,7tf in de praktijk al 2x zo krachtig is als de Xbox One X.
Het is dus niet duidelijk of die 2x wijst op theoretische tf of effectieve performance in de praktijk.

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Anton.net Foto kwam ik online tegen. Is niet bevestigd behalve de afmetingen.

Wat info over de nieuwe controller. Is backwards compatible volgens het artikel inclusief rumble triggers en haptic feedback.

https://www.gamespot.com/...__twitter_impression=true
Xbox Series X Controller: New Design Adds Share Button
Peter Brown
December 13, 2019 at 3:44PM PST
The new Xbox Series X controller gets a slight redesign, hybrid d-pad, and share button.
The Xbox controller has been a gold standard in gamepads for quite some time, so you really shouldn't expect Microsoft to reinvent the wheel for its next-generation Project Scarlett console, now officially known as the Xbox Series X. A redesign isn't necessary, but some slight tweaks and additions certainly seem to be welcome additions to the upcoming Xbox controller that'll come with the new console. We spoke to Xbox boss Phil Spencer about many things Xbox Series X related, including a few details about what's changed for the new Xbox Series X controller.

"We think we have a good controller in the market today, so we didn't really feel like we needed to go back to square one to build [a new controller]. But there were certain things that we've learned through doing the Elite controller and just listening to fans," Spencer said. "One of them is on the d-pad. We have a new hybrid d-pad that we've been working and think is important."

Xbox Series X - Exclusive Details On Microsoft's Next-Gen Console

Xbox Series X Specs Quick Look

CPU: AMD Ryzen Zen 2 CPU
GPU: AMD Navi-based GPU (~12 TFLOPs)
RAM: GDDR6 SDRAM (capacity not confirmed)
Storage: NVMe SSD (capacity not confirmed)
Max Output Resolution: 8K
Max Refresh Rate: 120Hz
Another sensible addition is one that improves a system-level function, which competitors Sony and Nintendo have already done: a share button. Spencer understands that it's an important feature, saying, "We're not the first ones to do a share button, so we're not going to say that we invented that, but we've heard feedback that sharing is such a part of a gaming experience now for many of our players. I wanted a dedicated button to share, so you'll see that."

The Xbox Series X controller
It doesn't seem like Microsoft is trimming anything either, as Spencer confirmed that rumble triggers and haptic feedback are still in the controllers. And in keeping with the Series X's apparent unification of all things Xbox, the new controller is backwards compatible as well. This means you can use it on the Xbox One (it'll also be PC-compatible). Likewise, you can use existing Xbox One controllers, including both iterations of the Elite, on the Series X.

Ad

You don't need to fix what isn't broken, but you can add some new bells and whistles, which seems to be the case for the new Xbox controller. We have plenty of coverage on Microsoft's next-gen console, coming Holiday 2020, so be sure to read our exclusive in-depth feature about the Xbox Series X and all our other stories below.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:31
Anton.net schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:56:
@MRE-Inc
Over de GPU: Ik weet dat MS over 2x de power van Xbox One X (6tf) heeft gesproken. Maar hebben ze bevestigd dat het effectief 12tf is? Ik had hier gisteren een video van Digital Foundry geplaatst. Zij kwamen tot de conclusie dat een nieuwere RX5700 XT van 9,7tf in de praktijk al 2x zo krachtig is als de Xbox One X.
Het is dus niet duidelijk of die 2x wijst op theoretische tf of effectieve performance in de praktijk.
Dat komt omdat dat Rdna tf zijn, die nieuwe architectuur zou met dezelfde aantal tf sneller moeten zijn. Dat hebben ze bij Digital Foundry ook getest. Dus 1tf Rdna geeft betere prestaties als 1tf oude chips, van wat ik las is Tf als benchmark achterhaald. De bron is interessant leesvoer wat dat betreft :)

Bron: https://www.eurogamer.net...f-current-gen-vs-next-gen

Zou ook perfect zijn, want als 9.7tf Rdna al sneller is dan 2x "one X(2x6tf)" dan belooft de 12 tf Rdna van de "series x" een hooop _/-\o_

Edit: ik las jou verhaal nog eens, en nu vraag ik mij ook af of MS zelf al heeft aangegeven dat het 12tf Rdna is

[Voor 13% gewijzigd door LuisjeNL op 16-12-2019 21:05]

Lichtpuntje... (Xbox: LuisjeNL)

• SinergyX
Blijf altijd zitten bij die 'holiday 2020', technisch is Paasen toch ook gewoon een holiday? :P

• Anton.net
LuisjeNL schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:48:
Dat komt omdat dat Rdna tf zijn, die nieuwe architectuur zou met dezelfde aantal tf sneller moeten zijn. Dat hebben ze bij Digital Foundry ook getest. Dus 1tf Rdna geeft betere prestaties als 1tf oude chips, van wat ik las is Tf als benchmark achterhaald. De bron is interessant leesvoer wat dat betreft :)
Zou ook perfect zijn, want als 9.7tf Rdna al sneller is dan 2x "one X(2x6tf)" dan belooft de 12 tf Rdna van de "series x" een hooop _/-\o_

Edit: ik las jou verhaal nog eens, en nu vraag ik mij ook af of MS zelf al heeft aangegeven dat het 12tf Rdna is
Inderdaad ja. Persoonlijk denk ik dat ze met 2x gpu power eerder doelen op performance in de praktijk. Dan lijkt me 9-10tf rdna aannemelijker.
Maargoed, een verdubbeling van gpu kracht in de praktijk is gewoon een dikke upgrade. Je vergelijkt het dan al met de mid-gen versie. Eigenlijk moet je de vergelijking maken met de originele One, dan is het verschil nog veel groter.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:31
@Anton.net

Ligt eraan op welke Xbox je nu gamed toch :+ ik helaas op de x, dus het is maar 2x sterker :|

Windows central zou van meerdere "insiders" de 12tf te horen hebben gehad, dus ik ga gewoon daar vanuit voor nu

Lichtpuntje... (Xbox: LuisjeNL)

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 02:37
SinergyX schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:51:
Blijf altijd zitten bij die 'holiday 2020', technisch is Paasen toch ook gewoon een holiday? :P
Neen want Holiday 2020 is eigenlijk een USA term voor de periode tussen 1 Nov en 31 Dec.
Dus Thanksgiving, Black Friday, Cyber Monday en Kerst en de dagen daarvoor en erna in Nov/Dec.
LuisjeNL schreef op maandag 16 december 2019 @ 21:27:
@Anton.net

Ligt eraan op welke Xbox je nu gamed toch :+ ik helaas op de x, dus het is maar 2x sterker :|

Windows central zou van meerdere "insiders" de 12tf te horen hebben gehad, dus ik ga gewoon daar vanuit voor nu
GPU wel.
De CPU is echter beduidend sneller en laat die nu grotendeels voor de framerate verantwoordelijk zijn :)
Hebben we het nog niet over SSD, een flinke bak razendsnel geheugen alsmede een nieuwe architectuur die het hele zooitje met elkaar laat communiceren.
Is straks of je vanuit een Opel OPC in een Mercedes GTR stapt, rijdt ook niet opeens 10 keer zo hard, maar het verschil zal duidelijk merkbaar zijn :P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Nou idd!

Dat heb ik altijd met microtransactions, die dan 20 euro zijn. weinig micro aan hè,dat is gewoon een transactie.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nope Easter is geen “holiday” in de v.s.
Edit: Ooh ligt aan de bron zie ik, nou wordt niet bedoeld met “the holidays” in ieder geval, dat is de periode met Thanksgiving en Christmas erin.
Megalodon86 schreef op maandag 16 december 2019 @ 22:38:
[...]

Nou idd!

Dat heb ik altijd met microtransactions, die dan 20 euro zijn. weinig micro aan hè,dat is gewoon een transactie.
Voor jou misschien, voor andere is dat gewoon nog micro :+

[Voor 49% gewijzigd door Donstil op 16-12-2019 23:17]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Donstil schreef op maandag 16 december 2019 @ 23:14:

[...]

Voor jou misschien, voor andere is dat gewoon nog micro :+
:o

Nee maar serieus, dat slaat toch nergens op.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vind het design echt heel fraai. De industriële look van de One S en One X vond ik ook al top.

Wat ik vooral interessant vind aan Microsoft t.o.v. de vorige generatie is hoe vroeg ze er nu al bij zijn met een deel van de specificaties, hoe de console en controller eruit komen te zien en de naamgeving. We zitten pas in December. Van de One wisten we pas iets in April 2013, 7 maanden voordat het ding op de markt kwam.

Ik vraag me daarom af of ze weer met een los media event komen voor de E3 2020 of gewoon mondjesmaat info vrijgeven de komende maanden en dan all out gaan tijdens de E3. Kan ook goed een los event zijn de dag voordat de E3 begint.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
Dus houd dat in dat er op de hoesjes van de games gewoon alleen XBOX komt te staan? Kan ik ze dan ook in een originele eerste generatie XBOX afspelen? 8)7
Is er eigenlijk uberhaupt nog iemand die iets snapt van de benamingen?
Waar Xbox One games nog Xbox One waren
worden Xbox Series X games dan Xbox Series games of Xbox Games?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Anoniem: 337891

Het kruipt toch gewoon naar pc gaming en steeds meer digitaal. Achterop pc game hoesjes zie je system requirements. Je zal vast op xbox hoesjes gaan zien op welke versies van de xbox het gaat werken. Dat lijkt me prima.

Ophef over de naam vind ik overtrokken. Alleen de Playstation main console serie heeft opeenvolgende nummering gebruikt. Verder heb je PSP, (PSP 1000,2000,3000,Go) PS Vita en NES, Snes, N64, Game cube, Wii, WiiU, Switch (aan gameboys ga ik niet eens beginnen). Voor telefoons is het nog veel ingewikkelder. Volgens mij kochten we allemaal vrij eenvoudig het juiste spel voor onze consoles. Het is ook niet alsof er elke maand een nieuwe versie komt waardoor je het spoor bijster raakt.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-06 13:25
Gezever over de naam, pff. Bijna iedereen met een console die ik ken heeft een XBox of een Playstation. Bijna niemand die een XBox One of Playstation 4 heeft en nu het Series X wordt is de type aanduiding opeens van belang.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Idd.. Als ik nu in de markt ben voor (bijvoorbeeld) een nieuwe VW Golf dan weet ik toch ook wel dat er verschillende varianten zijn qua vorm en motor inhoud (of batterij for that mather..)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:41:
Gezever over de naam, pff. Bijna iedereen met een console die ik ken heeft een XBox of een Playstation. Bijna niemand die een XBox One of Playstation 4 heeft en nu het Series X wordt is de type aanduiding opeens van belang.
Ja precies dat zei ik een paar dagen geleden ook al, het is gewoon "Ik speelde op de Xbox".
Megalodon86 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:00:
[...]

:o

Nee maar serieus, dat slaat toch nergens op.
Haha ja afhankelijk van wat je krijgt natuurlijk maar 20,- doe ik persoonlijk maar zelden.

[Voor 24% gewijzigd door Donstil op 17-12-2019 19:02]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ivysaur schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:33:
@Anton.net Series X = X Slim, X pro, X super. Een soort 'i' als in 'iPhone' maar dan met X :P
Zat ik er dan toch heel dichtbij, hé? _/-\o_

• MRE-Inc

MRE-Inc

Lekker Ventje schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:41:
Tja, als je goed kijkt, komt dat gezever voornamelijk van een bepaald soort gasten (niet allemaal hoor) die een bepaald soort console hebben (hint: het begint met een P en eindigt op laystation!) Die moeten en zullen iets te zeiken hebben want iets positiefs zeggen, is te moeilijk, dus tja, wat moet je dan.

Je krijgt dan reacties als deze:
Lief toch dat iemand van het andere kamp zich zo zorgen maakt over aanstaande Xbox kopers? Je weet wel die staan bij de Media Markt en zien daar alle Xboxen liggen, de originele Xbox, de Xbox 360 met 20Gb schijf, de Xbox 360 Elite, de Xbox 360 Slim met 4Gb schijf, de Xbox One, de One S, de One X, de One SAD en Dan ook nog straks de nieuwe Xbox. Oh jee..... die raken compleet gefrustreerd zeg.

Maar goed degene die dit schreef heeft er zelf niet zo’n moeite mee om wat marktonderzoek te doen als het aankomt op de vervanging van zijn iPhone 8 Plus door een nieuwe iPhone X, Xr, Xs,Xs Max, 11, 11 Pro of 11 Pro Max (nog los van de verschillende scherm formaten, opslag capaciteit en andere verschillen)

Hey, daar heb je die dubbele moraal weer....

Eigenlijk heb ik niks meer toe te voegen aan het artikel van WindowsCentral.

https://www.windowscentra...x-series-x-name-confusing
Is the 'Xbox Series X' name confusing?
With the Xbox Series X finally outed, some people are claiming the name is "confusing," drawing parallels to the Wii-U. Is it genuinely confusing, or is this a pile of concern trolling?

JEZ CORDEN
17 Dec 2019

The Xbox Series X was revealed at The Game Awards, alongside an incredibly impressive trailer for Hellblade II, comprised of in-engine footage. As tends to be the case with new console announcements, commentators set out to pick the device apart. So far, it seems that one "flaw" has risen above the other criticisms to take center stage in the wider narrative — that the Xbox Series X has a confusing name.

According to my Twitter feed, the fear is that confused grandparents will "accidentally" purchase an Xbox One X for little Timmy at Christmas, leading to mass disappointment-induced trauma (seriously, who are these grandparents buying $500+ dollar consoles for their grandkids?)

I keep seeing the Xbox Series X compared to the Wii successor, the Wii-U, which some blamed for the console's general failure. Of course, it was absolutely nothing to do with the Wii-U's hardware limitations. Funny then that nobody has been confused between the Xbox One, Xbox One S, and Xbox One X, either, but I digress.

The notion of the Xbox Series X name being "confusing" rings like hollow grasping at straws from concern trolls looking for any inlet to put the console down. Microsoft clarified in a statement that the next generation of Xbox consoles is simply called "Xbox," and that the "Series" part of the name will denote the different models. I expect then we'll get a less powerful Xbox Series S (rumored to be codenamed Lockhart). And future consoles may just be called "Xbox Series X (2025)," or something of that nature, similar to how laptops are often named. I've owned three different types of Razer Blade laptops, all with completely different designs and internals, while also sharing the same name. Have I been confused? No, but I am also someone who knows how to search for the differences in Google/Bing. You know, like practically everyone.

The one time I recall being confused about a console naming convention was Nintendo's "New 3DS," which replaced and upgraded its old 3DS. To circumvent this cognitive horror that Nintendo had imparted upon me, I simply searched "Differences between 3DS and new 3DS." Lo and behold, thousands of articles comprehensively explaining the differences enlightened me in mere seconds.

We live in the information age. I am utterly convinced that literally nobody is going to find this confusing. Look at the damn thing; it's obviously not an Xbox One in any way, shape, or form. How do the ignorant masses manage to buy the correct phone every year if tech names are so damn confusing?

You can argue that you simply don't like the name — and that's fine. Because, when you're playing Halo Infinite at 8K resolution, I doubt you are going to be sitting there thinking, "oh wow, my enjoyment would be tenfold higher if the console had a cooler name." I at least hope not.

In any case, where do you stand on this apparently controversial topic? Vote in our poll, sound off in the comments, let's hear all the talking points. We're on the internet, after all.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

MRE-Inc schreef op woensdag 18 december 2019 @ 01:08:
[...]

Tja, als je goed kijkt, komt dat gezever voornamelijk van een bepaald soort gasten (niet allemaal hoor) die een bepaald soort console hebben (hint: het begint met een P en eindigt op laystation!) Die moeten en zullen iets te zeiken hebben want iets positiefs zeggen, is te moeilijk, dus tja, wat moet je dan.

Je krijgt dan reacties als deze:

[...]

Lief toch dat iemand van het andere kamp zich zo zorgen maakt over aanstaande Xbox kopers? Je weet wel die staan bij de Media Markt en zien daar alle Xboxen liggen, de originele Xbox, de Xbox 360 met 20Gb schijf, de Xbox 360 Elite, de Xbox 360 Slim met 4Gb schijf, de Xbox One, de One S, de One X, de One SAD en Dan ook nog straks de nieuwe Xbox. Oh jee..... die raken compleet gefrustreerd zeg.

Maar goed degene die dit schreef heeft er zelf niet zo’n moeite mee om wat marktonderzoek te doen als het aankomt op de vervanging van zijn iPhone 8 Plus door een nieuwe iPhone X, Xr, Xs,Xs Max, 11, 11 Pro of 11 Pro Max (nog los van de verschillende scherm formaten, opslag capaciteit en andere verschillen)

Hey, daar heb je die dubbele moraal weer....

Eigenlijk heb ik niks meer toe te voegen aan het artikel van WindowsCentral.

https://www.windowscentra...x-series-x-name-confusing

[...]
Ik ben het grotendeels met je eens hoor. En hooguit is het een fwp, maar. Ik heb idd regelmatig meegemaakt dat ik door een mm liep of met name de intertoys dat je idd wel vragen over de wii en wii u hoorde.
Of andere gesprekken waarbij ik initieel dacht ‘dat weet je toch wel?’
Goed dat was natuuurlijk ook bij uitstek de ‘casual’ console.

Dus is het een groot probleem? Nope. Zou er verwarring uit kunnen optreden? Ja. En vanuit die gedacht vind ik wel dat je (milde) kritiek op de naam mag geven. Ongeacht je console (of pc :P ) voorkeur.

Maar zelfs in die bovenstaande situatie zouden de meeste mensen in deze google tijd hun weg toch wel mogen vinden.

10 second ninja DONE

• Lekker Ventje
Misschien wordt de XBO X wel uit de handel genomen volgend jaar herfst en vervangen door een Series S?
Mij zijn in ieder geval geen verhalen bekend van mensen die een een S wilden maar per ongeluk met een X thuis kwamen omdat ze niet wisten dat je verschillende modellen hebt in deze generatie. Idem voor de gewone PS4 en Pro.

Er zal rond launchtijd genoeg aandacht zijn in de media maar ook in de folders van MM en Game Mania. Knappe jongen die dan nog de verkeerde mee neemt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Lekker Ventje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 07:29:
Misschien wordt de XBO X wel uit de handel genomen volgend jaar herfst en vervangen door een Series S?
Mij zijn in ieder geval geen verhalen bekend van mensen die een een S wilden maar per ongeluk met een X thuis kwamen omdat ze niet wisten dat je verschillende modellen hebt in deze generatie. Idem voor de gewone PS4 en Pro.

Er zal rond launchtijd genoeg aandacht zijn in de media maar ook in de folders van MM en Game Mania. Knappe jongen die dan nog de verkeerde mee neemt.
De prijs is meestal een betere indicatie dan de naam.

Al zie ik het best gebeuren dat een vadertje straks thuiskomt met een Xbox One X ipv een Xbox (want die X is toch zeker beter dan de vanilla ?! Aaaaarghhhh !!)
Dat wordt volgend jaar flink wat treurige kindergezichtjes op hun verjaardag :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Tja, ik denk dat de mensen die dat voor elkaar krijgen het ook voor elkaar zouden kunnen krijgen om met een PS4 Pro aan te komen ipv PS5, want Pro is toch beter? Maakt die +1 dan echt meer verschil dan dat deze Pro is?

Uiteindelijk denk ik dat dit ook een visie voor de toekomst is van Microsoft. Misschien dat het nu op het moment van release van de 'nieuwe generatie' (voor zover je daar van kunt spreken, dat moeten we nog even afwachten) enige verwarring kan veroorzaken, maar uiteindelijk denk ik dat het juist duidelijker kan zijn (over een paar jaar, als je bij Microsoft gewoon naar het jaartal of zo kunt kijken terwijl je bij Sony dan misschien moet gaan kijken of het een Pro is, of dat er een PS6 aankomt). Maken ze dat waar, dat is natuurlijk nog even afwachten.

Verder is het ook afwachten hoe die dingen straks precies in de winkel gaan liggen. Misschien wijkt de uiteindelijke naam op de doos straks nog wel af van wat ze nu presenteren of staan er andere verduidelijkingen op. Vooralsnog zie ik in ieder geval niet echt een probleem.

Gamertag: FinrazielNL

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Deze discussies gaan al jaren over allerlei dingen. CPU's, GPU's, consoles, televisies, etc etc. Is de gemiddelde consument dan echt zo dom? Ja. Maar is de gemiddelde koper van die dingen zo dom? Nee, denk ik niet. Die doet toch echt wel even onderzoek voordat hij/zij een aanschaf doet. Het zal allemaal wel goedkomen. En anders kan je altijd nog ruilen toch?

Doet me ook denken aan die waarschuwing bij bol.com bij blu-rays, dat die alleen afgespeeld kunnen worden in een blu-ray speler. Zegt genoeg haha.

Of dat er nog steeds mensen zijn die niet kunnen omgaan met een pinpas, maar alles contant willen doen... Je kan gewoon niet met alles en iedereen rekening houden, als er altijd een klein percentage idioten bij zal zijn. In de regel zal de gemiddelde console koper, echt wel weten welke het moet worden.

[Voor 23% gewijzigd door Megalodon86 op 18-12-2019 08:48]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ach, de naamgeving is vooral handig om "dat soort mensen" meteen te kunnen herkennen in online discussies wanneer ze naar xbox refereren als Xbone/SAD/sexbox, zodat je weet dat je niet op hen hoeft te reageren :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-06 18:24
Oudere mensen en ouders zullen best een vergissing maken, waarvan de helft zijn fout aangekochte console netjes kan omruilen bij de winkel. Stond met m'n 2e hands XBOX One 4 dagen later in de winkel om hem om te ruilen voor een nieuwe One X en daar werd geeneens om gemekkerd.
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat zelf onderzoek doen nooit kwaad kan, maar dat zal voor het Tweakers volk niet gek in de oren klinken.
Al noemen ze hem supergraphicspooper X, dan koop ik hem evengoed :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik dit topic lees zou ik hem gewoon Xbox 6 noemen, winnen ze eindelijk :D :P

Maar serieus, ik kijk niet naar de naam. Maar ik weet wel welke naam ik moet hebben voor ik hem koop. Mensen die dat niet doen, tsja...

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Hoop dat er snel meer info komt over de specs, die naam kan me gestolen worden, gaat om de specs en prestaties :).

[Voor 43% gewijzigd door G_Dragon op 18-12-2019 10:44]

• bram1984
G_Dragon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:43:
Hoop dat er snel meer info komt over de specs, die naam kan me gestolen worden, gaat om de specs en prestaties :).
Het grootste gedeelte is al redelijk bekend toch? Volgens mij weten we alleen het exacte aantal RAM en de hoeveelheid opslag nog niet.

Ik ben vooral benieuwd naar de eerste echte gameplay van titels die exclusief voor de volgende generatie ontwikkeld zijn. Als die in-engine cinematic van Hellblade iets is om op af te gaan, dan gaat dat spectaculair worden.

IGN heeft trouwens een kartonnen model van de Series X nagemaakt en deze naast de One X gezet.

https://twitter.com/DestinLegarie/status/1207124225154113536

Waarschijnlijk kan je hem in de meeste gevallen het beste achter je TV of gewoon op de grond naast je meubel zetten. Heb je ook meteen optimale koeling.
bram1984 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:58:
[...]

Het grootste gedeelte is al redelijk bekend toch? Volgens mij weten we alleen het exacte aantal RAM en de hoeveelheid opslag nog niet.

Ik ben vooral benieuwd naar de eerste echte gameplay van titels die exclusief voor de volgende generatie ontwikkeld zijn. Als die in-engine cinematic van Hellblade iets is om op af te gaan, dan gaat dat spectaculair worden.

IGN heeft trouwens een kartonnen model van de Series X nagemaakt en deze naast de One X gezet.

https://twitter.com/DestinLegarie/status/1207124225154113536

Waarschijnlijk kan je hem in de meeste gevallen het beste achter je TV of gewoon op de grond naast je meubel zetten. Heb je ook meteen optimale koeling.
Ja klopt de meeste specs zijn al bekend, ben persoonlijk het meest benieuwd of ze er een 1tb of 2tb ssd in gaan gooien. Bij de Xbox One maakten ze bij de release ook de grote fout door er een te kleine HDD in te gooien, ben bang dat ze dit weer zullen doen.

Oh dat is gewoon twee keer de one x , dat past wel in mijn tv kast :) en als we een andere woning krijgen word het toch een groter kastje, ziet er wel dik uit ondanks design wel mist. Maar vind prestaties meer intressant inderdaad, wat zullen we van mooie open world games gaan krijgen op deze Xbox Series X.

• SinergyX
Ik heb nog een decoder en PS3 staan, daar kan straks prima mijn XBSX komen (ha, met afkortingen blijft de naam duidelijk)

• bram1984
G_Dragon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:28:
[...]

Ja klopt de meeste specs zijn al bekend, ben persoonlijk het meest benieuwd of ze er een 1tb of 2tb ssd in gaan gooien. Bij de Xbox One maakten ze bij de release ook de grote fout door er een te kleine HDD in te gooien, ben bang dat ze dit weer zullen doen.

Oh dat is gewoon twee keer de one x , dat past wel in mijn tv kast :) en als we een andere woning krijgen word het toch een groter kastje, ziet er wel dik uit ondanks design wel mist. Maar vind prestaties meer intressant inderdaad, wat zullen we van mooie open world games gaan krijgen op deze Xbox Series X.

[Afbeelding]
Ik hoop van harte dat zowel Sony als MS een goede deal voor een 2TB SSD hebben gemaakt, maar ik vrees dat we opgescheept gaan worden met 1TB. Ben dan ook erg benieuwd naar de mogelijkheden tot storage uitbreiding.

Ja, het scheelt dat je geen volle bak AV receiver in je kast hebt staan. Die heb ik dus wel, samen met KPN kastje, PS4 Pro (die gaat er als het goed is weer uit), PSVR + passthrough kastje en heb ik ook mijn spellen in dezelfde ruimte staan.
bram1984 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:33:
[...]

Ik hoop van harte dat zowel Sony als MS een goede deal voor een 2TB SSD hebben gemaakt, maar ik vrees dat we opgescheept gaan worden met 1TB. Ben dan ook erg benieuwd naar de mogelijkheden tot storage uitbreiding.

Ja, het scheelt dat je geen volle bak AV receiver in je kast hebt staan. Die heb ik dus wel, samen met KPN kastje, PS4 Pro (die gaat er als het goed is weer uit), PSVR + passthrough kastje en heb ik ook mijn spellen in dezelfde ruimte staan.
Ja klopt ben er zelf ook bang voor, maar dan heb ik nog altijd mijn 2tb externe HDD. Ja gelukkig hebben wij toen de Bose 500 met sub gehaald, was niet goedkoop maar levert uitermate kwaliteit geluid. Ja dan moet waarschijnlijk plek gaan zoeken in je kast als ik het zo lees, heb je een ps4 en een xbox?

• bram1984
G_Dragon schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:41:
[...]

Ja klopt ben er zelf ook bang voor, maar dan heb ik nog altijd mijn 2tb externe HDD. Ja gelukkig hebben wij toen de Bose 500 met sub gehaald, was niet goedkoop maar levert uitermate kwaliteit geluid. Ja dan moet waarschijnlijk plek gaan zoeken in je kast als ik het zo lees, heb je een ps4 en een xbox?
Op dit moment alleen een PS4 en een Switch, maar de Switch staat bovenop het meubel naast de TV zodat deze er makkelijker uit kan.

Vooralsnog staat alleen een PS5 op de planning, maar als die net zo groot is als de Series X, dan gaat ook die ernaast op de grond of achter de TV. Ik kan dit niet kwijt helaas.
Ik heb zelf echt nooit problemen met opslag. Heb nu 1TB en denk dat ik nog nooit meer dan 60% heb gebruikt. Heb meestal zelf een stuk of 10 spellen geinstalleerd staan. Als ik een game wil spelen download ik hem wel. Duurt max een kwartiertje met de meeste games.

Als nieuwe games met de nieuwe generatie ineens 150+ gig gaan beslaan dan zou 2TB wel handig zijn, maar ik denk dat een 2TB SSD wel een flinke kostenpost gaat worden.

Gamertag: VAS taijyn

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 16:18
Installeer maar eens modern warfare en bf.... dan gaat het hard! :P

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 17:39

Famous

R 400+

Xenophoben schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:34:
Installeer maar eens modern warfare en bf.... dan gaat het hard! :P
Zijn inderdaad genoeg spellen die ruim over de 100gb heen gaan.
Ik heb er een externe HDD aan hangen met USB 3.0 van 2tb, voldoet prima en zorgt ook voor snellere laadtijden.

Toen ik de XBOX opstuurde ter reparatie was het ook ideaal bij terugkomst :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 16:18
Ik heb gewoon een samsung t5 500gb er aan hangen... forza en cod geinstalleerd... Je merkt het verschil wel goed!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:21:
Ik heb zelf echt nooit problemen met opslag. Heb nu 1TB en denk dat ik nog nooit meer dan 60% heb gebruikt. Heb meestal zelf een stuk of 10 spellen geinstalleerd staan. Als ik een game wil spelen download ik hem wel. Duurt max een kwartiertje met de meeste games.

Als nieuwe games met de nieuwe generatie ineens 150+ gig gaan beslaan dan zou 2TB wel handig zijn, maar ik denk dat een 2TB SSD wel een flinke kostenpost gaat worden.
De laatste maanden gaan de downloads op de Xbox echt niet zo hard/lekker wat mij betreft.. Gewoon speedrestje geeft:
Ping: 7
Download: 115.62 Mbs
Upload: 40.93 Mbs

Maar op de Xbox kom ik met vlagen net boven de 40 Mis uit (vaker richting de 30/35)..

Dan kan het wat langer duren helaas :(

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Instabuy wat mij betreft.
Van mij mag het nog meer de 'sim' kant op gaan dan het nu al is.
Als ik zo het artikel lees, hebben ze wel verbeteringen doorgevoerd die daar voor zorgen :).
Arcade is ook leuk, maar dan doe ik wel Forza Horizon.
Als er maar volledige dag/nacht transitie in zit incl. volledige weather ondersteuning.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• SinergyX
Eerlijk, zou ik het niet echt weten. FM moet wel van bizar ver nu gaan komen om in dat segment nog een aandeel te houden, looks&feel zaten altijd wel goed maar features is het toch flink verschil geworden.

Al die 'gimmicks' met regen, dacht/nacht, leuk maar boeide me al bar weinig, er was gewoon amper een mogelijkheid om goeie competities op te zetten, geen spectate mode, penalty systeem blijft ronduit ruk, balans van auto's ver te zoeken, zaken die ze zelfs in GT al beter hadden.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:45

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Rivanov schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:30:
Als er maar volledige dag/nacht transitie in zit incl. volledige weather ondersteuning.
Werking van de Lobby 's in the online multiplayer mag ook wel op de schop. Ik wil graag een lijst met lobbies zien waaruit ik kan kiezen. Type sessie, type auto's, circuit.

Daarnaast mag de manier waarop de timing wordt getoond ook anders. Wie is er het snelste op de baan?
Wie is er het snelste in welke sector. Groen, Paars zoals de F1.

Xbox Live: Miesjh NL

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30

BM

Moderator Spielerij
Ik zou heel verbaasd zijn als dat géén launch-title blijkt te zijn. Voor mij een no-brainer, insta-buy (of nahja, insta-download uit gamepass denk ik :+).

Was (imho) al te verwachten toen bleek dat T10 een jaar ging overslaan met nieuwe FM-release.

Xbox
Even the dark has a silver lining

Rivanov schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:30:
Maar waarom? Vanwaar de drang om dat te zien? Is ook alleen van toepassing in lange races volgens mij. Als een race niet lang genoeg is, start je er toch gewoon weer 1. De kans dat je dan nog met mensen aan het vechten bent, is verwaarloosbaar, dus een nieuwe race zet iedereen weer bij elkaar.

Je ziet bij de 25% races in F1 of zelfs 5 rondes bij Wreckfest dat er al weinig te winnen is als je de laatste ronde in gaat. Ik snap de drang voor races van zo lang niet helemaal en bij korte races ga je het verschil meestal toch niet merken. Enige wat dan opvalt is dat de zon zo laag staat dat je niks fatsoenlijk meer kunt zien. De rumble is wel aardig, maar je ontbreekt toch veel gevoel over waar wel of niet grip is met een natte baan, dus dat je daar verandering in wilt zien is me ook wat onduidelijk.

Laat Forza gewoon zijn ding doen met hele mooie auto's, enorme library aan banen en voertuigen, veel customization en een dikgepakte singleplayer. Laat ze banen toevoegen die leuker zijn om te rijden, zodat je niet artificiële zaken toe moet voegen om het nog een beetje leuk te krijgen. 9/10 races die ik online reed ging iemand er aan het begin vandoor en die zag je dan ook niet meer terug. Dus waarom dat proces 10 uur willen rekken?

Ik denk ook niet dat vanuit de massa er een drang is om dat toe te voegen. Ik heb nog niemand Forza horen spelen op de werkvloer oid en dan klagen over gebrek aan weersomstandigheden of dag/nacht ritme. En iets zegt me dat als ze dat toevoegen, een deel van de community wel weer wat anders vindt om over te klagen en na een tijdje ook zijn schouders ophaalt omdat dan de nieuwigheid er vanaf is.

[Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 18-12-2019 16:11]

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 19:29
Leuk voor de race fans, maar ik hoop op een echte unieke systemseller. Zie ik niet zo snel gebeuren bij MS, maar daarmee zouden ze echt een USP hebben.

PSN ID Binloading_nl

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:35
SinergyX schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:31:
Eerlijk, zou ik het niet echt weten. FM moet wel van bizar ver nu gaan komen om in dat segment nog een aandeel te houden, looks&feel zaten altijd wel goed maar features is het toch flink verschil geworden.

Al die 'gimmicks' met regen, dacht/nacht, leuk maar boeide me al bar weinig, er was gewoon amper een mogelijkheid om goeie competities op te zetten, geen spectate mode, penalty systeem blijft ronduit ruk, balans van auto's ver te zoeken, zaken die ze zelfs in GT al beter hadden.
Penalty systeem in GT is ook ruk, iemand rijdt jou aan, en jij krijgt minpunten..

Buiten dat, nog steeds geen schade bij GT.

In de Rumble voel ik genoeg bij Forza om de auto op te vangen of weten wat er aan de hand is.
steefje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:32:
[...]

Leuk voor de race fans, maar ik hoop op een echte unieke systemseller. Zie ik niet zo snel gebeuren bij MS, maar daarmee zouden ze echt een USP hebben.
Waar zit jij dan aan te denken ?

steefje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:32:
[...]

Gamepass noem ik anders een behoorlijke system seller. Zeker met de toekomstige 1st party games die er aan zitten te komen. :9

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• steefje
justifire schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:40:
[...]

Waar zit jij dan aan te denken ?
Vooral iets unieks wat direct ook hoge scores krijg. Ik zoek het dus wat minder in de generieke games (hoe goed een FM8 of Halo ook kan zijn)

- Een goede Fable game
- Een goede game van Rare

Ik verwacht dit overigens niet hoor. Vooral in de eerste levensjaar zijn het veelal generieke games die uitkomen. Het aantal gebruikers die een Xbox hebben is nogal wat lager dan na een jaar of 4. Toch hoop ik hier stiekem op. Ik verwacht qua hardware niet heel veel onderscheid tussen Sony en MS en dan moet men zich toch onderscheiden in games. Ik heb beide consoles, maar qua exclusives wint Sony het voor mij. Multiplatform games speel ik dan weer op de X.

Ik verwacht dan ook dan ik eerst de PS5 haal en pas later de Xbox, tenzij MS direct al een game heeft die ik echt moet spelen.

PSN ID Binloading_nl

• SinergyX
Segafreak83 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:37:
[...]

Penalty systeem in GT is ook ruk, iemand rijdt jou aan, en jij krijgt minpunten..

Buiten dat, nog steeds geen schade bij GT.

In de Rumble voel ik genoeg bij Forza om de auto op te vangen of weten wat er aan de hand is.
Penalty systeem in elke racegame is wel ergens ruk, als je juist misbruik maakt van die regels (iracing kan je ook iemand 4 punten aannaaien door zelf gewoon vroeg te remmen :P). GT heeft z'n dingen ook, maar heeft wel aardig wat nette features (qua banden, fuelflow, ers), merk je toch dat Forza daar wat achterloopt.
steefje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:51:
Vooral iets unieks wat direct ook hoge scores krijg. Ik zoek het dus wat minder in de generieke games (hoe goed een FM8 of Halo ook kan zijn)

- Een goede Fable game
En dan? Exclusives van MS komen altijd ook uit voor de PC, dus zelfs met een super game zal je direct de reacties horen 'oh maar die koop ik op PC wel, heb ik geen Xbox voor nodig', Xbox is niet echt meer het platform van 'console exclusives' voor dat argument. Dan heb je juist, wat @Wom ook zegt, het punt van de gamepass, daar zitten afaik elke MS-eigen game altijd al in.

Anoniem: 337891

Wom schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:41:
[...]

Gamepass noem ik anders een behoorlijke system seller. Zeker met de toekomstige 1st party games die er aan zitten te komen. :9
Gamepass is wel bijzonder. Je speelt bergen games voor heel weinig. Alle forza's, halos, gears en andere exclusives zitten vanaf release erin (sinds start gamepass, oudere niet allemaal). Met daarnaast bergen aan goede games. Xboxers zijn hyperenthousiast. Maar de marketing staat niet aan lijkt het. Als je buiten het xbox topic kijkt, halen mensen hun schouders op over gamepass. In elk geval lijken mensen niet te zien hoe goed gamepass is. MS heeft goud in handen voor de grote groep casual gamers maar lijkt er weinig mee te doen. Misschien dat dat buiten NL anders is overigens. Wij blijven een raar buitengebiedje natuurlijk.
steefje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:51:
[...]

- Een goede Fable game

Ik verwacht dit overigens niet hoor. Vooral in de eerste levensjaar zijn het veelal generieke games die uitkomen. Het aantal gebruikers die een Xbox hebben is nogal wat lager dan na een jaar of 4. Toch hoop ik hier stiekem op. Ik verwacht qua hardware niet heel veel onderscheid tussen Sony en MS en dan moet men zich toch onderscheiden in games. Ik heb beide consoles, maar qua exclusives wint Sony het voor mij. Multiplatform games speel ik dan weer op de X.

Ik verwacht dan ook dan ik eerst de PS5 haal en pas later de Xbox, tenzij MS direct al een game heeft die ik echt moet spelen.
Duidelijk !
Ikzelf hoop stiekem op een Killer Instinct 2 :9

SinergyX schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:07:
[...]

En dan? Exclusives van MS komen altijd ook uit voor de PC, dus zelfs met een super game zal je direct de reacties horen 'oh maar die koop ik op PC wel, heb ik geen Xbox voor nodig', Xbox is niet echt meer het platform van 'console exclusives' voor dat argument. Dan heb je juist, wat @Wom ook zegt, het punt van de gamepass, daar zitten afaik elke MS-eigen game altijd al in.
Mja, dat hoor je hier, of op andere fora, maar dat zijn de diehards... De gemiddelde console gamer heeft niet ook een dikke game pc staan volgens mij, dus dan is een Microsoft game die voor Xbox en PC uitkomt alsnog een usp voor de Xbox (voor die persoon die probeert te besluiten of ie een Xbox of PS5 gaat kopen).

En daarnaast is het natuurlijk gewoon altijd leuk om een vette nieuwe game te kunnen spelen, het hoeft helemaal niks te maken te hebben met wat de consolewar idioten er van vinden. Ik heb zelf ook geen Xbox meer, maar ik heb wel gamepass en de games daaruit download en speel ik vanuit een app genaamd... Jawel, Xbox. Ik krijg daarin ook achievements en mijn gamerscore gaat daarvan omhoog. Ik zie ook mijn Xbox vriendjes online. Effectief zie ik eigenlijk weinig verschil of iemand nou Xbox speelt op een machine die werkelijk als Xbox verkocht is, of dat ie op de PC zit en daar Xbox games speelt.

• SinergyX
Finraziel schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:55:
En daarnaast is het natuurlijk gewoon altijd leuk om een vette nieuwe game te kunnen spelen, het hoeft helemaal niks te maken te hebben met wat de consolewar idioten er van vinden. Ik heb zelf ook geen Xbox meer, maar ik heb wel gamepass en de games daaruit download en speel ik vanuit een app genaamd... Jawel, Xbox. Ik krijg daarin ook achievements en mijn gamerscore gaat daarvan omhoog. Ik zie ook mijn Xbox vriendjes online. Effectief zie ik eigenlijk weinig verschil of iemand nou Xbox speelt op een machine die werkelijk als Xbox verkocht is, of dat ie op de PC zit en daar Xbox games speelt.
Dat is denk ik ook eerder de visie uiteindelijk van MS, of je nu PC, Xbox, tablet/phone (xcloud) zit, als het maar 'xbox' is. Zou ik dan denken, daar kan je toch een flink marketingsoffensief voor neer kunnen zetten (play everywhere, anywhere), als ze dan ook nog het laatste stapje van TV erbij kunnen halen (xcloud is momenteel android/ios limited, geen 'native' TV zoals Stadia kan met chromecast).

SinergyX schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:06:
[...]

Dat is denk ik ook eerder de visie uiteindelijk van MS, of je nu PC, Xbox, tablet/phone (xcloud) zit, als het maar 'xbox' is. Zou ik dan denken, daar kan je toch een flink marketingsoffensief voor neer kunnen zetten (play everywhere, anywhere), als ze dan ook nog het laatste stapje van TV erbij kunnen halen (xcloud is momenteel android/ios limited, geen 'native' TV zoals Stadia kan met chromecast).
Klopt, daarom is het zo raar om een Microsoft exclusive af te doen met 'ja maar die kan ik gewoon op de PC spelen'... Dan heeft Microsoft je dus al waar ze je hebben willen.

• SinergyX
Finraziel schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:07:
[...]

Klopt, daarom is het zo raar om een Microsoft exclusive af te doen met 'ja maar die kan ik gewoon op de PC spelen'... Dan heeft Microsoft je dus al waar ze je hebben willen.
Omdat je 3 groepen hebt, de techies, de 'camp blue' en de rest :P

• Lekker Ventje
Anoniem: 337891 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:33:
[...]

Gamepass is wel bijzonder. Je speelt bergen games voor heel weinig. Alle forza's, halos, gears en andere exclusives zitten vanaf release erin (sinds start gamepass, oudere niet allemaal). Met daarnaast bergen aan goede games. Xboxers zijn hyperenthousiast. Maar de marketing staat niet aan lijkt het. Als je buiten het xbox topic kijkt, halen mensen hun schouders op over gamepass. In elk geval lijken mensen niet te zien hoe goed gamepass is. MS heeft goud in handen voor de grote groep casual gamers maar lijkt er weinig mee te doen. Misschien dat dat buiten NL anders is overigens. Wij blijven een raar buitengebiedje natuurlijk.
De reden dat ik Gamepass heb is die enorm voordelige aanbieding. Vrijwel alle games die ik frequent speel zitten niet Gamepass. Als ik kijk naar de mensen uit mijn omgeving die frequent gamen, ze spelen vrijwel allemaal maar drie of vier verschillende games per jaar en dat zijn vooral MP als CoD, BF en FIFA. Veel mensen wisselen nauwelijks wat games betreft, wellicht dat het veranderd als er straks meer exclusives komen.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:35
Anoniem: 337891 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 18:33:
[...]

Gamepass is leuk en aardig, maar zonder de "bijna-voor-nop" methode, had ik het niet gehad.

Het doet mij denken aan de PS2 tijd, veel geleende spellen, lang niet alle tijd om ze te spelen en uiteindelijk is dat zonde..

Dan download je iets vanuit gamepass, loopt 5 meter en bent er weer klaar mee.

En mbt de harde schijf, ik heb bewust een behoorlijke externe schijf eraan hangen, wil niet iedere keer alles moeten downloaden.. We leven niet allemaal in 1 gbps (Tweak / T-Mobile) gebied.

• steefje
Lekker Ventje schreef op woensdag 18 december 2019 @ 22:39:
[...]

De reden dat ik Gamepass heb is die enorm voordelige aanbieding. Vrijwel alle games die ik frequent speel zitten niet Gamepass. Als ik kijk naar de mensen uit mijn omgeving die frequent gamen, ze spelen vrijwel allemaal maar drie of vier verschillende games per jaar en dat zijn vooral MP als CoD, BF en FIFA. Veel mensen wisselen nauwelijks wat games betreft, wellicht dat het veranderd als er straks meer exclusives komen.
Gamepass is wel een fantastisch iets natuurlijk. Nu moet ik zeggen dat ik de meeste toppers inmiddels al heb gespeeld, maar ik kan me goed voorstellen dat dit voor de wat minder fanatieke gamer een leuke bijkomstigheid is. MS zou hier inderdaad wel wat meer reclame voor mogen maken.
Maar goed..beetje offtopic inmiddels.

PSN ID Binloading_nl

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-06 16:43
Martinspire schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:10:
[...]

Maar waarom? Vanwaar de drang om dat te zien? Is ook alleen van toepassing in lange races volgens mij. Als een race niet lang genoeg is, start je er toch gewoon weer 1. De kans dat je dan nog met mensen aan het vechten bent, is verwaarloosbaar, dus een nieuwe race zet iedereen weer bij elkaar.

Je ziet bij de 25% races in F1 of zelfs 5 rondes bij Wreckfest dat er al weinig te winnen is als je de laatste ronde in gaat. Ik snap de drang voor races van zo lang niet helemaal en bij korte races ga je het verschil meestal toch niet merken. Enige wat dan opvalt is dat de zon zo laag staat dat je niks fatsoenlijk meer kunt zien. De rumble is wel aardig, maar je ontbreekt toch veel gevoel over waar wel of niet grip is met een natte baan, dus dat je daar verandering in wilt zien is me ook wat onduidelijk.

Laat Forza gewoon zijn ding doen met hele mooie auto's, enorme library aan banen en voertuigen, veel customization en een dikgepakte singleplayer. Laat ze banen toevoegen die leuker zijn om te rijden, zodat je niet artificiële zaken toe moet voegen om het nog een beetje leuk te krijgen. 9/10 races die ik online reed ging iemand er aan het begin vandoor en die zag je dan ook niet meer terug. Dus waarom dat proces 10 uur willen rekken?

Ik denk ook niet dat vanuit de massa er een drang is om dat toe te voegen. Ik heb nog niemand Forza horen spelen op de werkvloer oid en dan klagen over gebrek aan weersomstandigheden of dag/nacht ritme. En iets zegt me dat als ze dat toevoegen, een deel van de community wel weer wat anders vindt om over te klagen en na een tijdje ook zijn schouders ophaalt omdat dan de nieuwigheid er vanaf is.
Lijkt mij juist heel tof om een volledige dag/nachtcyclus te hebben met dynamisch weer. Wel versneld uiteraard. Vind die beelden van Le Mans of andere endurance races van het WEC altijd erg sfeervol.

Als ik zo die features lees zou dat best mogelijk zijn. Een endurance race van een uur in de singleplayer met verschillende omstandigheden is van harte welkom.

(Veel) Nieuwe tracks moeten er sowieso komen. Ik vind Forza daar altijd wel een beetje in tegenvallen bij elke editie.

• bram1984
steefje schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:47:
[...]

Gamepass is wel een fantastisch iets natuurlijk. Nu moet ik zeggen dat ik de meeste toppers inmiddels al heb gespeeld, maar ik kan me goed voorstellen dat dit voor de wat minder fanatieke gamer een leuke bijkomstigheid is. MS zou hier inderdaad wel wat meer reclame voor mogen maken.
Echter zijn GamePass titels tijdelijk, dus als je minder fanatiek bent, dan loop je weer een groter risicio dat je niet op tijd klaar bent met je game. :P

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

bram1984 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:30:
[...]

Echter zijn GamePass titels tijdelijk, dus als je minder fanatiek bent, dan loop je weer een groter risicio dat je niet op tijd klaar bent met je game. :P
Tsja maar dan heb je al wel genoeg kunnen spelen om te bepalen of je een game wil of niet. en gamepass games hebben ook vaak korting als ze in gamepass zitten.

10 second ninja DONE

• MRE-Inc

MRE-Inc

SinergyX schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:07:
[...]
https://mspoweruser.com/t...aystation-now-in-january/

HZD en Uncharted LL naar de PC dus. Geen PS4 meer nodig. O-)
steefje schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:47:
[...]

@Miesjh was vorige week in de UK en zei dat daar veel en veel meer reclame wordt gemaakt voor oa Gampass en Xbox.

Hier in NL hoef je op wat product placement in GTST en Flikken Maastricht niks te verwachten van Microsoft NL. Die zijn er hier niet voor de consument, alleen voor de zakelijke markt.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
Ze komen niet "echt" uit op PC, ze komen op PS Now, wat je ook vanaf een windows PC kan "streamen".
Het is dus gewoon cloud gaming wat je dan doet. En je betaalt aan PlayStation als je een PS Now abonnement afsluit.
Het is niet zo dat je die games straks kunt installeren op je eigen PC, of een fysiek exemplaar kunt bezitten.
Maar je hebt er inderdaad geen PS voor nodig, alleen een abonnement van PS.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned
https://www.eurogamer.net...-series-x-reveal-analysis

Uitgebreide analyse op technisch vlak. Veel te technisch voor mijn kennisniveau, maar wellicht leuk leesvoer voor de techneuten hier.

En hier gaan ze in op de Senua trailer:

https://www.eurogamer.net...lblade-2-trailer-analysis

[Voor 24% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-12-2019 14:45]

Gamertag: VAS taijyn

Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee