Donstil schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:43:
Dat vind ik een typische claim. Nu de Xbox krachtiger lijkt te worden draait het daar ineens niet meer om en schrijft het hele Ps5 topic over nieuwe methodes van rekenen waardoor het “allemaal wel mee valt”, maar toen de Xbox One minder krachtig was kwamen diezelfde gebruikers uit “het andere kamp” wel vertellen dat hun console 3fps meer had in multiplatform games en leek dat allemaal heel belangrijk.
Leuk hè die dubbele moraal. De volgende die ze gaan gebruiken is de kwaliteit van de exclusives. Sinds 2017, na de release van de One X, draait het ineens niet meer om de kracht van de console maar verschoof dat naar het aantal exclusives.
Toen begon Microsoft te investeren in de aankoop van Studio's en kon je de klok erop gelijk zetten dat binnen een jaar of 3-5 er een flink aantal Microsoft exclusives van de band af zullen gaan rollen. Ja dan gaat het niet meer om het aantal exclusives, maar nu gaat het ineens om de kwaliteit van die exclusives want een Obsidian/Ninja Theory/Playground etc etc, kunnen natuurlijk niks en halen het qua kwaliteit never nooit niet bij een bv Naughty Dog of Insomniac. Leuk detail is dat er een aantal developpers juist van Sony (1st party Studio's) naar XBox Game Studios zijn gegaan. Genoeg berichten daarover op LinkedIn.
Bewaar deze post maar, dan zul je zien dat ik gelijk krijg met bovenstaande !!
Ja maar vergeet niet dat destijds in 2013 de meesten (even los van de Tweakers hier die direct de nieuwste technologie kopen) nog gewoon op hun oude HD ready en FHD LCD's aan het gamen waren. De gewone gamer zag het verschil tussen 900 en 1080p ook niet eens. Ga je de base One en PS4 nu op een high end 4k/hdr etc etc aansluiten dan zul je dat verschil wellicht wel zien als je weet waar je naar moet kijken.
De originele Xbox One was natuurlijk op meerdere fronten een aanfluiting in 2013: hij was het duurst, draaide resoluties die we al op de X360 en PS3 hadden (en zelfs daaronder) en lanceerde maar in een selectief aantal landen. Daarbij werden er in sommige gevallen meer zaken dan alleen resolutie omlaag bijgesteld. Dat is natuurlijk de internet meme goden over je afroepen. Mooi dat Microsoft nu alles goed op de rit lijkt te hebben. Ik ben super benieuwd naar de prijs van de Series X. Volgens mij heeft Phil gezegd dat Lockhart later op de markt komt, dus dat wordt interessant.
Aaanfluiting ???? Wat mild van je Bram, gaat alles wel goed met je ? Dit is het Xbox topic hè, jij en vooral jij hoort hier de xbox af te zeiken
Ik durf als Xbox liefhebber gerust te zeggen dat het een complete regelrechte ramp release was. De hoofdreden voor de uitstel in de BeNeLux en oa Scandinavie en andere landen was oa de localization. Microsoft kon of wilde niet releasen zonder juiste vertalingen blablabla bullshit redenen. Ik heb direct toen een One gehaald via MS Duitsland en tot op de dag van vandaag nog steeds exact dezelfde beleving als toen in 2013.
Waarom upgraden? Serieuze vraag? Omdat er meer dingen zijn dan resolutie misschien? Framerate, raytracing, grotere gedetailleerdere werelden, meer NPC's, 3D audio, SSD en dus veel kortere laadtijden, snellere texture streaming, meet effecten en particles, destructie etc.
Meer zit ik niet op te wachten. Meer NPC's bv kost alleen maar weer extra kracht. Dan ga je hetzelfde krijgen als met de ontwikkeling van internet. Vroeger op je 56k6 lijntje deed je er 30 minuten over om 10MB te downloaden, nu doe je er met je 200Mbit er ook weer 30 minuten over omdat de bestanden ook zijn meegegroeid. In games als Assassins Creed bv is het aantal NPC's goed maar met de nieuwe hardware zal dat wat vloeiender gaan, denk ik. Laat ze dat maar optimaliseren ipv steeds maar meer en meer en groter en groter. Dat gaat toch weer ten koste van kracht en ga je hetzelfde krijgen als wat we nu hebben, dat het net niet allemaal vlekkeloos en vloeiend loopt.
Nieuwe technieken (voor consoles) zoals raytracing mag van mij wel. Nu je weet dat het op de pc kan en hoe dat eruit ziet, dan wil je dat ook wel op de consoles.