Acties:
  • +5 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:30:
[...]

Echter zijn GamePass titels tijdelijk, dus als je minder fanatiek bent, dan loop je weer een groter risicio dat je niet op tijd klaar bent met je game. :P
Jij doet echt hard je best om nadelen te vinden he...
De Microsoft titels blijven er meen ik gewoon permanent in staan en voor de rest heb ik ook niet het idee dat dingen heel hard verdwijnen.

Gamertag: FinrazielNL

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:32

TheVMaster

Moderator WOS
MRE-Inc schreef op Monday 16 December 2019 @ 10:27:
Zomaar wat afbeeldingen.

EDIT: gemaakt door de community, niks hiervan (op de Series X na) is bevestigd vanuit Microsoft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik verwacht ook dat er wel een 'cloud-only' versie gaat komen. Makes sense....maar vraag me af of we die volgend jaar al gelijk gaan zien. Kan natuurlijk altijd zijn dat ze dat laten afhangen van het succes van xCloud.
Finraziel schreef op Thursday 19 December 2019 @ 17:32:
[...]

De Microsoft titels blijven er meen ik gewoon permanent in staan en voor de rest heb ik ook niet het idee dat dingen heel hard verdwijnen.
Volgens mij groeit die bibliotheek op dit moment alleen maar.

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 19-12-2019 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Finraziel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:32:
[...]

Of jij kiest ervoor om het zo te lezen en mist volledig de smiley. Helaas het probleem van veel mensen op internet tegenwoordig.

Ik vind GamePass vanuit consumenten-oogpunt namelijk een fantastische dienst en zou willen dat PS Now zo goedkoop was en alle first party titels er dag 1 op aanbood. d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:57:
[...]

Of jij kiest ervoor om het zo te lezen en mist volledig de smiley. Helaas het probleem van veel mensen op internet tegenwoordig.

Ik vind GamePass vanuit consumenten-oogpunt namelijk een fantastische dienst en zou willen dat PS Now zo goedkoop was en alle first party titels er dag 1 op aanbood. d:)b
Tja, sommige mensen denken dat een smiley betekent dat ze kunnen zeggen wat ze willen en dat het allemaal niks meer betekent "want er staat toch een smiley bij?".
Je kunt zelf ook wel bedenken dat jij hier als groot Playstation man zit dus eerlijk gezegd, zelfs als je het als grapje bedoelt of misschien dan wel juist, het wordt vermoeiend.

• bram1984
Finraziel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:10:
[...]

Tja, sommige mensen denken dat een smiley betekent dat ze kunnen zeggen wat ze willen en dat het allemaal niks meer betekent "want er staat toch een smiley bij?".
Je kunt zelf ook wel bedenken dat jij hier als groot Playstation man zit dus eerlijk gezegd, zelfs als je het als grapje bedoelt of misschien dan wel juist, het wordt vermoeiend.
En ook met de smiley erbij zeg ik niks geks en onwaars. Sterker: ik vind GP inderdaad meer geschikt voor de fanatieke speler in plaats van voor iemand die 2/3 games per jaar en 1 tegelijk speelt en per game heel lang doet. Een casual heeft dat aanbod helemaal niet nodig en vooral niet als bepaalde titels weer verdwijnen. Dat jij dat als "nadelen zoeken" bestempelt, moet je helemaal zelf weten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:21:
[...]

En ook met de smiley erbij zeg ik niks geks en onwaars. Sterker: ik vind GP inderdaad meer geschikt voor de fanatieke speler in plaats van voor iemand die 2/3 games per jaar en 1 tegelijk speelt en per game heel lang doet. Een casual heeft dat aanbod helemaal niet nodig en vooral niet als bepaalde titels weer verdwijnen. Dat jij dat als "nadelen zoeken" bestempelt, moet je helemaal zelf weten.
Nee het is niet dat je iets onwaars zegt (hoewel je wel kort door de bocht gaat want zoveel verdwijnt er niet) of dat het gek is...
Maar ik heb voor de gein eens even op jouw username gezocht in dit topic en even snel bijgehouden wat je zegt:
  • PS4 Pro verdedigd
  • Senua is een mini game
  • Playstation exclusives verdedigd
  • Xbox is spuuglelijk
  • Benamingen zijn niet te volgen
  • Jezelf verdedigd tegen SinergyX
  • Nog meer de naamgeving van Microsoft aanvallen
  • !!! een post waarbij je aangeeft benieuwd te zijn naar gameplay van exclusieve titels van de volgende generatie zonder waarde oordeel :) vervolgens een algemene over de SSD grootte en dat alleen de PS5 op de planning staat (en dat die wellicht ook op de grond moet)
  • En vervolgens kom je aan met de Gamepass post dat de titels tijdelijk zijn.
Ik vraag me dan toch af wat je hier doet want je bent bijna alleen maar negatief bezig.

• bram1984
Knip.
Edit: En om maar weer even een soort van inhoudelijk verder te gaan; MS is/was blijkbaar met een delegatie in Polen, dus geruchten over een overname zwengelen weer aan.

https://www.resetera.com/...could-join-to-xgs.160292/

O.a. People Can Fly (Gears) en Techland (Dying Light) worden genoemd. CD Projekt Red is ook Pools, maar die lijkt me onwaarschijnlijker.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 19-12-2019 21:39 ]

Anoniem: 337891

@bram1984 & @Finraziel willen jullie deze discussie hier beeindigen aub. Voor jullie vast interessant voor de rest niet zo. DM is een prima plek om verder te spreken. Thanks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 18:21:
[...]

Gamepass is juist voor de casual super d:)b Mijn neef is echt een casual een speelt lekker ontspannen van alles door elkaar. Minigames, uitgebreidere oudere titels en alle MS titels.. Door Gamepass heeft hij COD niet gekocht ‘niet nodig’..

Dus je mening aub niet zomaar als feit deponeren ;)
Zo te merken is dit de eerste video met Ninja van het officiële Xbox kanaal waar ook even de XSX wordt genoemd:

En natuurlijk is het wel een beetje cringe, maar ik vond het toch wel een geinige video

Martinspire - PC, PS4, X1

• bram1984
D-Ed schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:47:
[...]

Gamepass is juist voor de casual super d:)b Mijn neef is echt een casual een speelt lekker ontspannen van alles door elkaar. Minigames, uitgebreidere oudere titels en alle MS titels.. Door Gamepass heeft hij COD niet gekocht ‘niet nodig’..

Dus je mening aub niet zomaar als feit deponeren ;)
Ik zeg letterlijk "ik vind". Dus juist geen feit. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 23:02:
[...]

Ik zeg letterlijk "ik vind". Dus juist geen feit. :Y)
Ah ja, stond in de zin ervoor.. Afijn, Gamepass kan juist zorgen dat casuals meer verschillende games gaan spelen omdat ze op deze manier laagdrempeliger kennis kunnen maken met de games.. Vrienden kunnen nu sneller zeggen: ‘check die game ff op Gamepass 👍”

Dit geld eigenlijk ook voor de ‘hardcore’ gamers als ik het zo terug lees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:17

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Voor wie wat wallpapers wil downloaden van de trailer die tijdens de aankondiging van de Xbox werd vertoond:

https://senuassaga.com/media/

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:24
Nieuw topic :9

Ik zie jullie over jaar weer als ie is gelanceerd in december :+
Kan ie eindelijk die oude dikke xbox one vervangen :)

@D-Ed welnee, hoe kom je daarbij. Kom zelfs tijd tekort voor al die game-pass games :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:41
Weer nieuwe video van DF, deze keer van Richard. Hij gaat er voorlopig van uit dat deze console echt 12TF RDNA krijgt. Wat een beest als dat waar is

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 02:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Anton.net schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:50:
Weer nieuwe video van DF, deze keer van Richard. Hij gaat er voorlopig van uit dat deze console echt 12TF RDNA krijgt. Wat een beest als dat waar is
[YouTube: Xbox Series X Reveal Analysis: How Next-Gen Redefines Console Design]
Hij verwacht ook dat de prijs niet hoger, of veel hoger dan 500 euro komt te liggen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Anton.net schreef op donderdag 26 december 2019 @ 18:50:
[YouTube: Xbox Series X Reveal Analysis: How Next-Gen Redefines Console Design]
Als je goed kijkt, dan zie je dat de triggers voorzien zijn van profiel net zoals bij de Elite V2. Dat zou wel een vooruitgang zijn al is de standaard controller momenteel ook al dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:10:
[...]

Hij verwacht ook dat de prijs niet hoger, of veel hoger dan 500 euro komt te liggen.
Ondanks dat de vermoedelijke specs een prijs van dik €600,- zeker moeten rechtvaardigen (als we deze video mogen geloven) dan geloof ik niet dat iemand het aandurft hoger te gaan dan €500,-.. Die €600,- grens is nooit een succes gebleken namelijk bij welke lancering van een console dan ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
D-Ed schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 00:48:
[...]

Ondanks dat de vermoedelijke specs een prijs van dik €600,- zeker moeten rechtvaardigen (als we deze video mogen geloven) dan geloof ik niet dat iemand het aandurft hoger te gaan dan €500,-.. Die €600,- grens is nooit een succes gebleken namelijk bij welke lancering van een console dan ook..
Ik gok zelf dat het wel eens 600-700 kan zijn en een instapmodel van 400-500 oid. De PS2 was bij release 1200gulden, de 360 was 500 de PS3 600 en de huidige consoles werden in crisistijd gereleased en hadden beetje budgethardware.
Dit is wel monsterhardware als het zo klopt, ik weet niet hoe ver MS kan gaan, ze hebben op de eerste xbox en tijdens ieder geval de eerste jaren van de 360 gigantische verliezen gemaakt. Ze hebben het geld wel, maar druk van aandeelhouders e.d.
Ik ben behoorlijk benieuwd waar Sony mee gaat komen, bv 1 dikke console of 1 mindere of ook 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mutatie schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 01:50:
[...]

Ik gok zelf dat het wel eens 600-700 kan zijn en een instapmodel van 400-500 oid. De PS2 was bij release 1200gulden, de 360 was 500 de PS3 600 en de huidige consoles werden in crisistijd gereleased en hadden beetje budgethardware.
Dit is wel monsterhardware als het zo klopt, ik weet niet hoe ver MS kan gaan, ze hebben op de eerste xbox en tijdens ieder geval de eerste jaren van de 360 gigantische verliezen gemaakt. Ze hebben het geld wel, maar druk van aandeelhouders e.d.
Ik ben behoorlijk benieuwd waar Sony mee gaat komen, bv 1 dikke console of 1 mindere of ook 2
Van wat ik online zie was de 360 vanaf 300 dollar te koop bij release. Wat de prijs hier was is iets minder goed te zien maar ook minder interessant voor hoe goed de console het in totaal deed.
De PS3 is algemeen geaccepteerd dat die hoge prijs hun enorm geschaad heeft en de prijs kwam dan ook snel naar beneden.
De PS2 is dus volgens mij je enige voorbeeld en volgens mij had die niet echt erg goede concurrentie op dat moment (Sega was zijn eigen grootste vijand). Bovendien is dat ondertussen 20 jaar geleden als de nieuwe consoles uitkomen, en bood de PS2 op precies het juiste moment een dvd speler.

[ Voor 5% gewijzigd door Finraziel op 27-12-2019 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik hoop zelfs op een hogere prijs (of misschien dat het gewoon steeds wat hoger wordt zo richting de 600 of liever 700 euro.) Het zou mooi zijn als de consoles echt gaan opboksen tegen de PC wat betreft graphics en framerate. Als ik kijk naar RDR2 wat ik op de X heb en op de PC (5700 XT, op 4k freesync) heb is wat mij betreft de X net niet gelijkwaardig maar eigenlijk alleen op framrate gebied. De graphics op de PC zijn natuurlijk beter, soms echt een groot genot. Maar tijdens het echte spelen merk je dat veel minder. (In tegenstaelling tot GTA wat ik na de PC uitkomst eigenlijk niet echt meer op de console gespeeld heb.) Met een console van zo ongeveer 700 euro kun je gewoon (vanwege het gesloten systeem) echt de PC uitdagen dat alleen de absolute topkaarten (2080 +) beter zijn.
Zet er dan maar een lichtere console onder die eigenlijk alleen afwijkt in resolutie (1080 vs 4k) en verder gelijkwaardig zodat het gesloten systeem zoveel mogelijk in tact blijft. Voor 400-500 moet dat kunnen. Volgens mij moet die differntiatie gewoon kunnen werken zonder de ontwikkelaars het echt moeilijker te maken. (Gewoon omlaag schalen of zo zou prima als startpunt kunnen werken denk ik.)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zie een hoge(re) prijs ook wel gebeuren en/of zitten. Er is een grote groep gamers opgegroeid met gaming en nu volwassen met dito banen en inkomens. Die groep kan en wil mogelijk best meer betalen voor echt serieuze hardware in een console verpakking.

Ik persoonlijk zit bijvoorbeeld niet te wachten op een Windows computer in huis maar wil (natuurlijk) wel de grafische pracht van een dikke bak met een 2080 erin :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bullet NL schreef op donderdag 26 december 2019 @ 23:10:
[...]

Hij zegt 500 dollar. Dat kan nog steeds 600 euro zijn en zou niet de eerste keer zijn dat de prijs hier hoger ligt. Sowieso is het daar altijd al zonder BTW, dus reken maar dat het eerder €550 zal zijn, maar ik verwacht gewoon €600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Finraziel schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:14:
[...]

Van wat ik online zie was de 360 vanaf 300 dollar te koop bij release. Wat de prijs hier was is iets minder goed te zien maar ook minder interessant voor hoe goed de console het in totaal deed.
De PS3 is algemeen geaccepteerd dat die hoge prijs hun enorm geschaad heeft en de prijs kwam dan ook snel naar beneden.
De PS2 is dus volgens mij je enige voorbeeld en volgens mij had die niet echt erg goede concurrentie op dat moment (Sega was zijn eigen grootste vijand). Bovendien is dat ondertussen 20 jaar geleden als de nieuwe consoles uitkomen, en bood de PS2 op precies het juiste moment een dvd speler.
Is waar ook idd, de 360 had je in goedkope vorm zonder HD voor 300 en premium van 400 bij release. Stond me bij dar de ps3 100 meer was, was dus een stuk meer nog :X

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 27-12-2019 13:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

De strakke vorm zal het redelijk makkelijk maken om te je console te customizen.

Voor meer skins: https://www.slickwraps.co...g/xbox/xbox-series-x.html

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EMzVTOjWoAIEfFu?format=jpg&name=medium

Afbeeldingslocatie: https://www.slickwraps.com/media/catalog/product/cache/1/image/491x491/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/x/b/xbox_series_x_orange_color_1.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.slickwraps.com/media/catalog/product/cache/1/image/491x491/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/x/b/xbox_series_x_green_color_1.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door MRE-Inc op 27-12-2019 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Nvidia claims RTX 2080 Max-Q is faster than PS5, Xbox Series X

https://www.notebookcheck...ox-Series-X.448695.0.html

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Concurrent van AMD zegt dat ze sneller zijn. More news at 11. En nee, die GPU is echt wel sneller dan een 1080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een claim, een jaar voor hij uit is, door een concurrerend bedrijf....tsja. De meeste slagen in de lucht in dit topic zin interessanter in mijn ogen.

Oh ja gaan ze die inbouwen in laptops voor dezelfde prijs als de consoles?

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D-Ed schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 00:48:
[...]

Sega Saturn 1800 gulden :X
@Sagat zei de gek :')
Eerlijk is eerlijk.... Sega als fabrikant bestaat niet meer....

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 28-12-2019 02:43 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:53
Hulleman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:54:
[...]
Ik denk dat de next-gen relatief gezien de dikste consoles ooit worden.
Ik vermoed eerlijk gezegd dat de PS3 toen deze net uitkwam wellicht nog wel "dikker" was. Zeker wanneer je je bedenkt dat een reguliere Blu-Ray speler praktisch dezelfde prijs had en deze ingebouwd zat..

Maar goed, ik ben wel benieuwd waar ze nu mee gaan komen. Voorlopig ben ik meer dan tevreden met mijn Nintendo Switch i.c.m. mijn game PC (GTX 1080) + X-Box Elite Controller setup :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:54
Lol. Ach, alsof nvidia al weet hoe krachtig de gpu's gaan worden in de XsX en PS5. Digital Foundry heeft weer wat interessants gepost over de XsX. Geruchten lijken sterk uit te gaan naar een GPU voor de XsX die krachtiger is dan de 5700XT.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 21:42
titelfix om meer in lijn van overige algemene topics te vallen...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:57
Mooie vooruitzichten voor Xbox gaming dan :+ })

Lichtpuntje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geronimous schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 15:14:
[mbr] titelfix om meer in lijn van overige algemene topics te vallen... [/]
Niet helemaal mee eens. TS is bewust opgezet om niet in een geruchtenmolen te vallen. De XSX is aangekondigd en een release-indicatie is bekend. Zodra er verder nieuwtjes verschijnen, worden die hier neergezet. Dus mij lijkt het gewoon deel 1 van de next-gen?

PS5 valt meer in speculaties omdat er verder nog niks van is aangekondigd. Microsoft heeft nu 2 keer aankondigingen gedaan, dus we kunnen er al vrij zeker over praten. Als het nou december 2018 was, ok. En dat sommigen geruchten plaatsen kan ik weinig aan doen, ik ben geen mod :P

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 29-12-2019 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:36:
[...]

Niet helemaal mee eens. TS is bewust opgezet om niet in een geruchtenmolen te vallen. De XSX is aangekondigd en een release-indicatie is bekend. Zodra er verder nieuwtjes verschijnen, worden die hier neergezet. Dus mij lijkt het gewoon deel 1 van de next-gen?

PS5 valt meer in speculaties omdat er verder nog niks van is aangekondigd. Microsoft heeft nu 2 keer aankondigingen gedaan, dus we kunnen er al vrij zeker over praten. Als het nou december 2018 was, ok. En dat sommigen geruchten plaatsen kan ik weinig aan doen, ik ben geen mod :P
Ook niet mee eens.
*snip* denigrerend zijn met verkeerde aannames mag je achterwege laten

[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 29-12-2019 08:28 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 21:42
Martinspire schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:36:
[...]

Hij is nog lang niet op de markt, ik vind 'Ervaringen topic' dan wat vreemd staan, zeker aangezien er nog zat niet is aangekondigd. Als ie op de markt is is de titel zo aangepast naar het Ervaringen topic. Er staat nergens geruchten / speculaties in de titel, dus jullie interpreteren 'vooruitzichten' verkeerd.
Maar vooruit, maken we er gewoon Ervaringen van :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nu ben ik het even kwijt. Ervaringen duurt nog een jaar, bespreken we de geruchten, releases en andere randzaken nu ook hier? Of komt daar een los topic voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:57
Gaan we hier nu dezelfde discussie over hebben als met de naam van de nieuwe Xbox :+

We weten allemaal waar het over gaat joh :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:58:
Nu ben ik het even kwijt. Ervaringen duurt nog een jaar, bespreken we de geruchten, releases en andere randzaken nu ook hier? Of komt daar een los topic voor?
Je mag een apart geruchtentopic maken, maar dat is bij Xbox altijd vrij nutteloos omdat er al genoeg officiële berichtgeving uitkomt. Zoals weer een interview met de head of Xbox over backwards compatibility:
https://mp1st.com/news/ne...-it-to-be-the-best-xbox-2

Dat er bij Sony veel wordt geroddeld is prima, maar in het Xbox kamp is het allemaal een stuk opener als het aankomt op informatie voor nieuwe consoles. Er zijn nu al 2 presentaties over gegeven en er resteert nog maar weinig details (release, prijs, allerlaatste specificaties), maar we hebben dus al een naam, een releasewindow en een deel van de specs. Dan hoef je het alleen nog maar te hebben over welke games er uitkomen en of je de console straks wel of niet gaat halen om welke redenen. Prijs zal doorslaggevend zijn voor velen, maar die komt de komende E3 heus wel gegeven. Al is het maar omdat gameshops de preorders willen aannemen.

Liever dus informatie plaatsen die van betrouwbare bronnen komt, zodat er geen onnodige speculaties ontstaan over onwaarheden. Zoals concurrentie die denkt beter te zijn of iemand die een leuke wishlist voor de E3 presenteert alsof het om echte gelekte info gaat. Geen fake-news maar feiten dus...

Dus hier de hele podcast:
https://majornelson.com/p...decade-with-phil-spencer/

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 29-12-2019 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:41:
Liever dus informatie plaatsen die van betrouwbare bronnen komt, zodat er geen onnodige speculaties ontstaan over onwaarheden. Zoals concurrentie die denkt beter te zijn of iemand die een leuke wishlist voor de E3 presenteert alsof het om echte gelekte info gaat. Geen fake-news maar feiten dus...
Nou stel je voor dat er leuk gespeculeerd wordt zeg, dat zou wel echt zonde van iedereen zijn tijd zijn, straks lijkt het net alsof sommige hier voor hun plezier komen |:(

Wat een gedoe weer. Laat mensen gewoon lekker babbelen over alles wat met de nieuwe Xbox te maken heeft, dan kan een nieuw topic ten tijden van de release altijd nog.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 29-12-2019 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:44

SD5k

>4&X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SD5k schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:48:
[...]

Ja... en wat voegt dit plaatje toe?
Mij er even aan herinneren dat dit het mooiste console design in jaren is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Donstil schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:04:
[...]

Mij er even aan herinneren dat dit het mooiste console design in jaren is :)
Het brengt mij ook nog eens aan het twijfelen tussen een PS5 en Series X. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Martinspire schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:41:
[...]

Je mag een apart geruchtentopic maken, maar dat is bij Xbox altijd vrij nutteloos omdat er al genoeg officiële berichtgeving uitkomt. Zoals weer een interview met de head of Xbox over backwards compatibility:
https://mp1st.com/news/ne...-it-to-be-the-best-xbox-2

Dat er bij Sony veel wordt geroddeld is prima, maar in het Xbox kamp is het allemaal een stuk opener als het aankomt op informatie voor nieuwe consoles. Er zijn nu al 2 presentaties over gegeven en er resteert nog maar weinig details (release, prijs, allerlaatste specificaties), maar we hebben dus al een naam, een releasewindow en een deel van de specs. Dan hoef je het alleen nog maar te hebben over welke games er uitkomen en of je de console straks wel of niet gaat halen om welke redenen. Prijs zal doorslaggevend zijn voor velen, maar die komt de komende E3 heus wel gegeven. Al is het maar omdat gameshops de preorders willen aannemen.

Dus hier de hele podcast:
https://majornelson.com/p...decade-with-phil-spencer/
Ik denk dat het wel meevalt hoe doorslaggevend die prijs is. Ik verwacht geen verschil van meer dan 100 euro tussen de PS5 en Xbox. Fans die per sé een bepaalde exclusive willen gaan spelen of gewoon fan zijn van het een of ander zullen een paar tientjes tot misschien wel 100 euro een worst wezen lijkt me. Als het nou richting de 150-200 euro gaat is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Thomas schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:22:
[...]

Ik denk dat het wel meevalt hoe doorslaggevend die prijs is. Ik verwacht geen verschil van meer dan 100 euro tussen de PS5 en Xbox. Fans die per sé een bepaalde exclusive willen gaan spelen of gewoon fan zijn van het een of ander zullen een paar tientjes tot misschien wel 100 euro een worst wezen lijkt me. Als het nou richting de 150-200 euro gaat is het een ander verhaal.
Halo = Xbox dus -> Xbox series X voor huize @D-Ed _/-\o_ En vermoedelijke meteen de dikste versie mochten er twee uitkomen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Een witte wil ik ook wel

Afbeeldingslocatie: https://www.slickwraps.com/media/catalog/product/cache/1/image/491x491/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/x/b/xbox_series_x_white_color_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat is een concept, neem ik aan? Ziet er mijn inziens beter uit dan de zwarte, hoewel wit weer niet in mijn interieur past.

Begin nu toch wel nieuwsgierig te worden naar de vormfactor van Lockhart en PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

bram1984 schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:19:
[...]

Dat is een concept, neem ik aan? Ziet er mijn inziens beter uit dan de zwarte, hoewel wit weer niet in mijn interieur past.

Begin nu toch wel nieuwsgierig te worden naar de vormfactor van Lockhart en PS5.
Kwam de rode tegen op Twitter, blijkt via https://www.slickwraps.co...ns-for-xbox-series-x.html dat je tzt wraps kunt kopen al zal Microsoft vast zelf wel een witte en zwarte uitbrengen net zoals de witte One S en later de witte One X (Fall Out Edition)

Ben er zelf niet zo van dat wrappen maar was meer ter illustratie om te laten zien dat het met deze formfactor vrij makkelijk is om te doen, althans zo lijkt het. In ieder geval geen rare afwijkende rondingen, hoekjes etc etc.

Ben zelf nog steeds blij met mijn gradient One X Scorpio Edition die van zwart links naar grijs rechts gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 02:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Volgens DF, 9,6TF voor de PS5 en inderdaad 12TF voor de Series X,
De X schijnt inderdaad een beest te worden, wat qua prijs nadelig kan zijn.
Maar uiteindelijk bepaalde MS de prijs op basis van marketing, waarbij ze de concurrentie dwars kunnen zitten door een zelfde prijs niveau aan te houden.

Kortom.... Mooie tijden...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:22:
[...]

Ik denk dat het vooral af hangt of men toch een S zal halen of een X. Verder gaat ook niet iedereen hem bij launch halen als het een duur systeem is. Ik heb de afgelopen jaren ook nog een paar maandjes gewacht. Vooral ook omdat ik liever games aanschaf en je pas na een paar maanden een gat hebt qua releases. Ik vond de launchgames de afgelopen keren ook niet heel sterk dat ik best 6 maanden kon wachten. Wellicht nu weer, maar het hangt bij mij wel even van de prijs af of ik hem meteen haal. En qua hardwarefalen is wat wachten ook niet heel dom gebleken, al heb ik met zowel de Xbox One als de Xbox 360 alsnog problemen gehad waar garantie aan te pas moest komen. Overigens bij de Playstations nooit, maar die stonden dan ook minder uren aan.

Als de launch titels deze keer episch zijn, dan wil ik wel een gokje wagen, maar als het alleen Forza, Hellblade en Halo zijn, dan sla ik nog effe over denk ik. Ik gok dat ik daarmee niet de enige zal zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 30-12-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Next-gen console komt er toch wel en in het eerste jaar zakt de prijs meestal niet tot nauwelijks. Daarmee is het voor mij niet interessant te wachten en als ik dan toch niet wacht dan op launch ook. Hopen dat we niet weer helemaal naar Duitsland hoeven hiervoor.

Ik ben benieuwd wat Microsoft gaat doen met de prijs, “$100,- less than PlayStation 5” lijkt mij een machtige manier om Sony in een hoek te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:19
''Power your dreams''
Dat zou dus al een goed begin zijn, door met een console aan te komen waar je u tegen zegt :)
Dalijk word Halo Infinite nog de nieuwe Crysis :P

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:06:
[YouTube: PlayStation 5/ Xbox Series X New GPU Spec Leak Analysis: 9.2TF vs 12TF?]

Volgens DF, 9,6TF voor de PS5 en inderdaad 12TF voor de Series X,
De X schijnt inderdaad een beest te worden, wat qua prijs nadelig kan zijn.
Maar uiteindelijk bepaalde MS de prijs op basis van marketing, waarbij ze de concurrentie dwars kunnen zitten door een zelfde prijs niveau aan te houden.

Kortom.... Mooie tijden...
9.2TF vs 12TF
Big if true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Donstil schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 01:18:
Next-gen console komt er toch wel en in het eerste jaar zakt de prijs meestal niet tot nauwelijks. Daarmee is het voor mij niet interessant te wachten en als ik dan toch niet wacht dan op launch ook. Hopen dat we niet weer helemaal naar Duitsland hoeven hiervoor.

Ik ben benieuwd wat Microsoft gaat doen met de prijs, “$100,- less than PlayStation 5” lijkt mij een machtige manier om Sony in een hoek te zetten.
Beide bedrijven hebben genoeg kapitaal om op hetzelfde prijspeil te gaan zitten. Zou het niet verkeerd vinden als het een soort wedloop wordt van wie de laagste introductieprijs weet te hanteren :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 17:28

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Microsoft hoeft in principe niet eens dezelfde pricepoint te hanteren als ze bij lancering ook nog eens de verkoop van ultimate gamepass (3 maanden voor 1 euro) harder gaan pushen. 100 euro verschil is goed genoeg en overbrugbaar.

Want met de gamecatalogus van gamepass inclusief de series X launchgames van Microsoft Game Studios hoef je in principe alleen te investeren in de X series X. Games hoef je in principe dan niet te kopen. Dat scheelt al wel heel veel geld.

Als je net als bij de PS ook nog eens apart moet betalen voor launchgames die er eventueel zijn en meesten halen denk ik al wel snel 2 a 3 games bij launch dan ben je bijna/net zoveel kwijt als een Series X met Gamepass.

Ik denk dat Sony daarom ook pushed om BC klaar te maken voor de PS5 om zo ook een redelijke catalogus op te bouwen bij launch, alleen dan is Gamepass toch weer meer value for money omdat ook de launchtitels erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
MaakmeGek schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:31:
Microsoft hoeft in principe niet eens dezelfde pricepoint te hanteren als ze bij lancering ook nog eens de verkoop van ultimate gamepass (3 maanden voor 1 euro) harder gaan pushen. 100 euro verschil is goed genoeg en overbrugbaar.

Want met de gamecatalogus van gamepass inclusief de series X launchgames van Microsoft Game Studios hoef je in principe alleen te investeren in de X series X. Games hoef je in principe dan niet te kopen. Dat scheelt al wel heel veel geld.

Als je net als bij de PS ook nog eens apart moet betalen voor launchgames die er eventueel zijn en meesten halen denk ik al wel snel 2 a 3 games bij launch dan ben je bijna/net zoveel kwijt als een Series X met Gamepass.

Ik denk dat Sony daarom ook pushed om BC klaar te maken voor de PS5 om zo ook een redelijke catalogus op te bouwen bij launch, alleen dan is Gamepass toch weer meer value for money omdat ook de launchtitels erbij zitten.
Ik denk dat ze gewoon standaard iets van een maand gratis GP/xCloud gaan doen bij de aankoop van een next gen console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:21

Toshirou

Vinyl Surfer

bram1984 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 09:55:
[...]

Ik denk dat ze gewoon standaard iets van een maand gratis GP/xCloud gaan doen bij de aankoop van een next gen console.
Ga daar maar zeker van uit. Ze moeten de massa toch op een manier naar GamePass overhalen om een abo te nemen. Ik twijfel nog gezien veel games niet duur meer zijn en zeker als je op de tweedehands markt kijkt. Maar het is zeker voor de volgende generatie zeker een goede manier van games spelen en ervaren.

Ik ben benieuwd of alle launchgames direct beschikbaar zijn op GamePass of dat ze ervoor kiezen om ze om de zoveel tijd stuk voor stuk eraan toe te voegen.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Toshirou schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:23:
[...]

Ga daar maar zeker van uit. Ze moeten de massa toch op een manier naar GamePass overhalen om een abo te nemen. Ik twijfel nog gezien veel games niet duur meer zijn en zeker als je op de tweedehands markt kijkt. Maar het is zeker voor de volgende generatie zeker een goede manier van games spelen en ervaren.

Ik ben benieuwd of alle launchgames direct beschikbaar zijn op GamePass of dat ze ervoor kiezen om ze om de zoveel tijd stuk voor stuk eraan toe te voegen.
Microsoft games (Gears, Forza, Halo) zitten altijd direct in gamepass. Games van de andere grote uitgevers nooit. Er zijn wel veel indy games die direct erin komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe xbox wordt een beest en komt vanaf dag 1 in huis. Met gamepass is gamen nog nooit zo goedkoop geweest.

Van de laatste 15 games die ik heb gespeeld zijn er 11 uit gamepass waarvan 8 ook echt goede games. Heeft me al meer dan 100 euro bespaard. Heck, meer dan 200. Dus 100 euro meer of minder dan de concurrent is qua value for money nog steeds een koopje.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 01:18:

Ik zeg ook niet dat ik hem niet direct haal zodat ie nog in prijs zakt. Ik bedoel dat er in Q3 en Q4 altijd genoeg games uitkomen en ik daar liever x00 euro aan besteed dan alleen een console. Dan koop ik die liever als er gewoon even niks uit komt. Ik heb wel een aardig budget voor gaming, maar ook niet zoveel om en games en consoles te gaan kopen. Meeste games zijn dan toch nog voor de huidige generatie geopatimaliseerd, dus heel veel winst is er vaak qua graphics toch niet te halen. En ik moet ook nog steeds een HDR monitor halen, maar wat er nu beschikbaar is, vind ik nog niet heel spannend en veelal enorm overpriced. Sowieso is HDMI2.1 er nog niet op, dus dat is ook wel zonde en veel schermen zitten nog op 4ms.

Ik denk dat het even afhangt wat Sony gaat uitbrengen, 1 of 2 modellen. Als ze 1 model doen, dan gaat MS er gewoon omheen zitten qua prijzen. 2 modellen zullen ze wellicht matchen. Of ze doen een game gratis waarmee ze qua prijs gelijk komen. Of GamePass er een paar maanden bij. Of zowel pricematching als stuff erbij.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 31-12-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ah zo.

Ik verwacht eigenlijk dat al die einde jaar games (in ieder geval de multiplatforms die ik veel speel) ook gelijk naar de Next-Gen komen. Dan jeukt dat voor mij te veel om die nog op oude hardware te spelen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Donstil schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:35:
Ah zo.

Ik verwacht eigenlijk dat al die einde jaar games (in ieder geval de multiplatforms die ik veel speel) ook gelijk naar de Next-Gen komen. Dan jeukt dat voor mij te veel om die nog op oude hardware te spelen eigenlijk.
Bij mij juist andersom, elke nieuwe multiplatform game die na de release van de nieuwe Xbox uitkomt gaat hier ook gelijk ervoor gehaald worden. Vaak merk ik toch dat op de oude(re) consoles dat die nieuwe games toch wat minder goed draaien. Een Xbox One X kan nog wel even mee, maar een S of de PS4 (non pro) zullen toch echt wel zweten om het nog soepel vele multiplatforms te kunnen draaien (of wel maar dan met de nodige beperkingen).

Daarnaast verwacht ik dat de komende games van eind volgend jaar best wel weer al wat grenzen gaan opzoeken. Maar aan de andere kant zal ook een groot deel simpel gaan voor de 60fps op 4K. Denk aan games als Guilty Gear Strive bijvoorbeeld, zal eind dit jaar uitkomen en zal net als Xrd ook op beide verschijnen.

Dit jaar zal de E3 weer echt spannend worden en gaan we nu toch echt de eerste impressies gaan krijgen wat de toekomst gaat brengen. 2020 wordt een mooi jaar, weliswaar een opstart naar de volgende generatie, maar wel één die weer veel goeds gaat brengen. Nieuwe vooruitgang in technologie op hardware als software zoals bijvoorbeeld amper tot geen laadtijden, ray tracing en een nieuwe resolutie standaard, namelijk 4K(aantal fps even erbuiten gelaten, 30fps zal nog veel gebruikt gaan worden). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toshirou schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 21:44:
Bij mij juist andersom, elke nieuwe multiplatform game die na de release van de nieuwe Xbox uitkomt gaat hier ook gelijk ervoor gehaald worden.
Andersom? Dat is toch precies wat ik zeg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Donstil schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 22:02:
[...]

Andersom? Dat is toch precies wat ik zeg :+
Haha, verkeerd en te snel gelezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:21
Voor diegene die op zoek zijn naar 1 van de meer betrouwbare bronnen in verband microsoft / xbox:

YouTube: Xbox Series X: Size, Name, Design, and Future Versions Detailed

Brad Sams, aan te raden om te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antigo
https://www.techpowerup.c...s/xbox-series-x-gpu.c3482

laatste nieuws rond de GPU en wat meer details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuws? Is er een bron waarop zijn deze specs zijn gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:42:
[...]

Nein
Based off of speculation/reddit and other sources online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:42:
[...]

Nope, zowel de GPU voor de PS5 als de Series X daar zijn placeholders en gebaseerd op geruchten en bestaande GPU's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antigo
YouTube: First Look: Xbox Series X CPU

Zo ziet de SoC er dus uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:41
Geplukt van Resetera:
Ethernet
TOSLink
2x USB-C
2x HDMI 2.1
Power
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7hMp3Wj.png

Werd net getoond in de CES presentatie van AMD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zo dus. Phil Spencer heeft deze foto als profielfoto op z’n Twitter account.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENnvb9SXUAc4Mn-?format=jpg&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:39
Die gast doet er inmiddels alles aan om zo'n video asap online te gooien? Zeker rond 1:30, neem dan werkelijk 1 minuut de tijd om die transitors te tellen ipv te zeggen dat het 'even wat maths nodig heeft'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:05
Anton.net schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:08:
Geplukt van Resetera:
Ethernet
TOSLink
2x USB-C
2x HDMI 2.1
Power
[Afbeelding]

Werd net getoond in de CES presentatie van AMD
Beetje dommig van AMD

"AMD just admitted it showed us a fake Xbox Series X render"
https://www.theverge.com/...connectivity-amd-ces-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lord of the Rings: Gollum Confirmed for PS5, Xbox Series X - IGN

https://nl.ign.com/the-lo...gd-voor-ps5-xbox-series-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Wat verwachten jullie voor de prijs van de Xbox Series X? (gezien de mooie discussie bij het PS5 topic)

Zelf verwacht ik 599, wat prima in mijn ogen is, wel verwacht ik dat Microsoft een Lockhart (Xbox series S?) rond de 399 gaat zitten. PS er tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Pixel Witcher schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:21:
Wat verwachten jullie voor de prijs van de Xbox Series X? (gezien de mooie discussie bij het PS5 topic)

Zelf verwacht ik 599, wat prima in mijn ogen is, wel verwacht ik dat Microsoft een Lockhart (Xbox series S?) rond de 399 gaat zitten. PS er tussen.
Microsoft kennende zullen ze wel weer een enorme fuckup ergens van gaan maken met de release van de Series X. Op welk vlak, weet ik nog niet, maar de prijs is daarvoor een uitstekende gelegenheid voor.

Ik geloof ook niet dat het verschil tussen de Series X (Gerucht 12,x TF vs PS5 9.2 TF) zo groot zal zijn. Er zijn diverse berekeningen mbt de TF waarbij het zo dus heel veel lijkt, maar in een andere berekening het veel dichter bij elkaar ligt dan 12 vs 9 en beiden dus op ongeveer hetzelfde uitkomen.

In dat laatste geval kan MS dus niet 100€ hoger gaan zitten dan Sony. Mocht het verschil daadwerkelijk 12 vs 9 zijn dan zou MS gewoon verlies moeten nemen en op hetzelfde prijs niveau van de PS5 gaan zitten om eventueel wat terrein terug te winnen door wat meer nadruk op de specs te leggen, maar dan nog zal het moeilijk worden omdat (grove schatting, geen keihard onderbouwde cijfers) een gros toch voor het gemak van digitale aanschaf gaat ipv fysiek. Je kunt nou eenmaal niet je digitale bibliotheek aan games verkopen zonder afstand te doen van je account als je van PS naar Xbox overstapt en vice versa.

Destijds was de overstap van X360 naar PS4 makkelijker omdat de vorige generatie meer leunde op fysieke media en het was dus makkelijker om je games via Marktplaats bv te verkopen.

Kortom, ik hoop op 499 max 550. Maar 599 zal voor velen toch echt net een stap te hoog zijn.

Aan de andere kant denk ik dat het Microsoft niet zo heel veel uitmaakt wat de prijs van de PS5 zal zijn. Ik heb steeds meer het gevoel dat MS de zaken redelijk goed op orde heeft en gewoon haar eigen pad volgt. Dat zie je ook terug in de aankondiging van de Series X. Gewoon veel info, direct de kaarten op tafel en Sony kan daar nu op antwoorden. Maar dat zal MS om het even zijn. Die willen gewoon zoveel mogelijk services op zoveel mogelijk platformen (GamePass, xCloud, XBL) ipv zich alleen te focussen op 1 device.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01-2024
MRE-Inc schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Microsoft kennende zullen ze wel weer een enorme fuckup ergens van gaan maken met de release van de Series X. Op welk vlak, weet ik nog niet, maar de prijs is daarvoor een uitstekende gelegenheid voor.
Ik heb het gevoel dat ze deze keer een echt goed gameplan uitgewerkt hebben, en er geen fuckup zal komen.

Bijvoorbeeld, de reden waarom ze zo vroeg al het design hebben getoond is volgens mij puur omdat het verschillend is van de normale consoles, en ze niet willen dat dit in de laatste 6 maanden een probleem is. Bij de release is iedereen het al gewoon dat hij er zo uit ziet.

Dan gaat er zo hard gehamerd worden op features zoals Game Streaming, Game Pass, Backwards compatible, Xcloud, wat er allemaal vanaf day 1 zal zijn dat ze puur op vlak van services normaal gezien beter zullen doen als Sony.

Het games verhaal is af te wachten. Ben benieuwd wat al die nieuwe studio's uit hun hoed gaan toveren met de release. Eigenlijk in het begin van vorige generatie had Xbox ook een betere launch line-up, maar dat heeft weinig uitgemaakt door de hele power, prijs, kinect fuck up toen.

Ohja en om daadwerkelijk verder te gaan op jouw prijs schatting. Prijs denk ik gewoon 499 EUR.

[ Voor 3% gewijzigd door X-Fighter op 09-01-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

X-Fighter schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:50:
[...]

Ik heb het gevoel dat ze deze keer een echt goed gameplan uitgewerkt hebben, en er geen fuckup zal komen.
Ik hoop dat je gelijk hebt.
Bijvoorbeeld, de reden waarom ze zo vroeg al het design hebben getoond is volgens mij puur omdat het verschillend is van de normale consoles, en ze niet willen dat dit in de laatste 6 maanden een probleem is. Bij de release is iedereen het al gewoon dat hij er zo uit ziet.
Goed punt idd. Zo had ik het nog niet bekeken maar zal idd de reden zijn geweest om zo vroeg info naar buiten te brengen. Te kort voor de release en je kunt idd niks meer wijzigen zonder uitstel van je release datum.
Dan gaat er zo hard gehamerd worden op features zoals Game Streaming, Game Pass, Backwards compatible, Xcloud, wat er allemaal vanaf day 1 zal zijn dat ze puur op vlak van services normaal gezien beter zullen doen als Sony.
Ja maar dan moet Microsoft zich meer gaan focussen op de wereld buiten de USA en dat is een groot probleem. Als je kijkt naar wat hier in NL aan reclame wordt gedaan voor Xbox of Xbox gerelateerde services, dan zakt je broek van je kont. In de UK is dat meer, maar er is meer dan alleen Engels sprekende landen. Ja wij zijn maar een klein landje voor Microsoft maar zolang Microsoft al die kleine landjes niet serieus neemt, zal het altijd op gaming gebied achter lopen. Volgens mij heeft Sony dat veel beter voor elkaar. Neem nou alleen al de Champions League. Boordevol Playstation reclame.

WIndowsCentral had er onlangs een artikel over: https://www.windowscentra...eed-fix-your-localization
Het games verhaal is af te wachten. Ben benieuwd wat al die nieuwe studio's uit hun hoed gaan toveren met de release. Eigenlijk in het begin van vorige generatie had Xbox ook een betere launch line-up, maar dat heeft weinig uitgemaakt door de hele power, prijs, kinect fuck up toen.

Ohja en om daadwerkelijk verder te gaan op jouw prijs schatting. Prijs denk ik gewoon 499 EUR.
Die nieuwe Studio's, ik ben idd ook wel nieuwsgierig wat die gaan uitbrengen. Echter denk ik niet dat het gros van die games mij zal trekken. Dat zelfde geldt overigens voor de Sony exclusives. Alleen Uncharted vond ik geinig, de rest ook niet. Maar dat is puur een kwestie van smaak. Anderen spelen alles wat los en vast zit (@uchiha tijntje bv 8) Ik ben zelf meer van de Shooters als COD en Battlefield.

Over de prijs. In de USA heb je al een soort abo vorm waarbij je een Xbox en Gold/Gamepass voor een bepaald bedrag per maand afneemt. Na 2 jaar is de Xbox dan van jou. Volgens mij geldt er nu ook een optie dat je je One X of One S bij de release kunt omwisselen voor nieuwe Series X (pin me er niet op vast). Zal mooi zijn als Microsoft hier ook zoiets zou doen. Je oude One X inleveren met bijbetaling voor een Series X. Maar dat zal wel niet gebeuren. Oh daar heb je de fuckup. Microsoft kennende mag je als early adopter gewoon het volle pond betalen (kies je natuurlijk zelf ook voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Reclame heeft 0,0 invloed, kracht van de series X ook niet, het is een simpel principe als beide consoles volledig BC zijn.. zou jij je hele huidige library opgeven voor een 'andere' console? Natuurlijk komen er nieuwe games uit, daar hoef je het niet voor te doen, maar alle games die doorlopend zijn na introductie van nieuwe consoles, zal gros in (bijvoorbeeld) Nederland gewoon bij de PS5 blijven, net zoals gros bij een XBSX blijven.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
SinergyX schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:46:
Reclame heeft 0,0 invloed, kracht van de series X ook niet, het is een simpel principe als beide consoles volledig BC zijn.. zou jij je hele huidige library opgeven voor een 'andere' console? Natuurlijk komen er nieuwe games uit, daar hoef je het niet voor te doen, maar alle games die doorlopend zijn na introductie van nieuwe consoles, zal gros in (bijvoorbeeld) Nederland gewoon bij de PS5 blijven, net zoals gros bij een XBSX blijven.
Ik denk dat word-of-mouth en de indruk dat mensen van een console hebben, het meest zal doen. En die kan je ook beinvloeden met reclame. In het begin van huidige generatie was het gewoon PS4 is goedkoper, krachtiger, en meer consumer friendly => betere keuze. Als je daarmee al een voorsprong neemt en dan heb je ook nog de betere library doorheen de generatie... Dan verkoop je dus minder consoles als Microsoft zijnde.

Huidige library opgeven denk ik dat een non-reden gaat zijn naar de toekomst toe. Daarvoor hebben ze Game Pass en PSNow uitgevonden. Je zou het kunnen doen voor de exclusives wel, maar denk niet dat dat op lange termijn zo veel uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
X-Fighter schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:56:

Huidige library opgeven denk ik dat een non-reden gaat zijn naar de toekomst toe. Daarvoor hebben ze Game Pass en PSNow uitgevonden. Je zou het kunnen doen voor de exclusives wel, maar denk niet dat dat op lange termijn zo veel uitmaakt.
Jij mag het een non-reden vinden, ik praat over een setup van bijna 600 euro wat ik niet meer kan gebruiken, games in bv MMO genre waar je vanaf 0 moet beginnen (en er al 100den euros in heb zitten), een game pass of PSNow hebben lang niet de complete scope van alle games en scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fighter
SinergyX schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:02:
[...]

Jij mag het een non-reden vinden, ik praat over een setup van bijna 600 euro wat ik niet meer kan gebruiken, games in bv MMO genre waar je vanaf 0 moet beginnen (en er al 100den euros in heb zitten), een game pass of PSNow hebben lang niet de complete scope van alle games en scenarios.
Er zullen inderdaad enkele games zijn waar je de savegame van wilt behouden, of waar je los van de aankoop van het spel ook al veel geld in-game hebt gestopt. Hoe groot denk je dat die groep is? Ik denk niet dat dat zo veel mensen van de totale markt is, en games zijn steeds meer en meer cross-platform. Dat zelfs je savegames mee overgaan, dus dit is eerder iets dat de developer moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
X-Fighter schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:10:
[...]

Er zullen inderdaad enkele games zijn waar je de savegame van wilt behouden, of waar je los van de aankoop van het spel ook al veel geld in-game hebt gestopt. Hoe groot denk je dat die groep is? Ik denk niet dat dat zo veel mensen van de totale markt is, en games zijn steeds meer en meer cross-platform. Dat zelfs je savegames mee overgaan, dus dit is eerder iets dat de developer moet oplossen.
De grootte maakt niet zoveel uit (al is die bijzonder groot), het is wéér een groep, naast genoeg andere redenen om te blijven waar je zit. Je friendlist, gewenning, exclusives, controller (dealbreaker voor mij), de stadia en anti-MS groepen, welke komt eerder uit etc, nog wel meer aspecten, elk heeft overlapping en stukje eigen groep die geen reden ziet om bij nieuwe generatie over te stappen.

Ergens ook niet erg, helemaal prima, ik ben absoluut niet van het 'ooh X verslaat Y in verkopen dus ik moet X kopen', maar ik ben wel aardig gebonden aan m'n games en mijn hardware, dat een reclame of een verkoopcijfertje mij echt niet anders laat denken. Zolang de platformen (stadia er nu bij) maar een goed ecosysteem krijgen met een gezonde playerbase, vind ik het allemaal wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:50

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

SinergyX schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:28:
[...]

De grootte maakt niet zoveel uit (al is die bijzonder groot), het is wéér een groep, naast genoeg andere redenen om te blijven waar je zit. Je friendlist, gewenning, exclusives, controller (dealbreaker voor mij), de stadia en anti-MS groepen, welke komt eerder uit etc, nog wel meer aspecten, elk heeft overlapping en stukje eigen groep die geen reden ziet om bij nieuwe generatie over te stappen.

Ergens ook niet erg, helemaal prima, ik ben absoluut niet van het 'ooh X verslaat Y in verkopen dus ik moet X kopen', maar ik ben wel aardig gebonden aan m'n games en mijn hardware, dat een reclame of een verkoopcijfertje mij echt niet anders laat denken. Zolang de platformen (stadia er nu bij) maar een goed ecosysteem krijgen met een gezonde playerbase, vind ik het allemaal wel prima.
Reclame zal mij en waarschijnlijk de meeste hier niet overhalen om naar het andere kamp te gaan. Reclame heeft zeker wel invloed op de groep die nog geen console heeft. En dat is volgens mij een hele grote groep.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht echt een goede launch van MS. Ze hebben het de laatste jaren prima op de rit in mijn optiek. Misschien dat de prijs rond de 599 ligt in tegenstelling tot een gevoelsmatige fijnere 499 maar met Gamepass heb je die 100 euro met 2 first party launch titels er al weer uit... Liever een wat hogere prijs met vette hardware en goede bouwkwaliteit dan 399 of 499 waar onnodige concessies aan gedaan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dit keer hoeft er geen kinect bij. Dat moet de prijs toch flink drukken? :+

De fouten van de vorige keer (een jaar wachten voordat je in NL en andere third ring landen kon kopen, verplicht Kinect erbij, focus op tv/multimedia ongein en al het gedoe rondom always connected) verwacht ik niet bepaald terug te zien. Met uitzondering misschien van de staggered release. Duitsland en Engeland zijn niet zo heel ver weg.

Wat al goed klinkt is: uitbreiding backwards compatible zowel qua games als qua accessoires. En een hele console generatie gamepass. 2 X Halo, 2 x gears, 4 x forza allemaal voor nop. Het lijkt weer veel meer om de gamer te gaan dan om de randzaken.

Prijs maakt me eigenlijk niets uit. Omgerekend naar het aantal uur dat ik met een console speel is een prijsverschil van 100 euro toch peanuts. Het maakt mij verder vrij weinig uit hoeveel mensen ook een xbox kopen. Ik ben fan van 1 voetbalclub, 2 schrijvers, 3 bands en 0 bedrijven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 337891 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:48:
Dit keer hoeft er geen kinect bij. Dat moet de prijs toch flink drukken? :+

De fouten van de vorige keer (een jaar wachten voordat je in NL en andere third ring landen kon kopen, verplicht Kinect erbij, focus op tv/multimedia ongein en al het gedoe rondom always connected) verwacht ik niet bepaald terug te zien. Met uitzondering misschien van de staggered release. Duitsland en Engeland zijn niet zo heel ver weg.

Wat al goed klinkt is: uitbreiding backwards compatible zowel qua games als qua accessoires. En een hele console generatie gamepass. 2 X Halo, 2 x gears, 4 x forza allemaal voor nop. Het lijkt weer veel meer om de gamer te gaan dan om de randzaken.

Prijs maakt me eigenlijk niets uit. Omgerekend naar het aantal uur dat ik met een console speel is een prijsverschil van 100 euro toch peanuts. Het maakt mij verder vrij weinig uit hoeveel mensen ook een xbox kopen. Ik ben fan van 1 voetbalclub, 2 schrijvers, 3 bands en 0 bedrijven. :)
Man United kun je toch nu ook wel even zien als een bedrijf ;) Want goed voetballen zit er even niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
ah leuk om even in het andere kamp te kijken :)

maar even een paar punten.... het gaat om de games waarbij je je lekker voelt, bij de een is dat Forza en bij de ander bv de uncharted serie.

Persoonlijk denk ik dat microsoft niet dezelfde fouten gaan maken als bij de vorige lancering, beide kampen hebben hun voor en tegens.

Qua specs zullen ze elkaar niet ontlopen vergeet niet dat ik gok dat er een architectuur van de gpu aan komt die nog niet beschikbaar is voor de pc markt zodat ze een tijdelijke voordeel hebben.

mensen moeten zich niet blind staren op of de xbox nu sneller is dan de ps5 of dat de laadtijden wel 2 seconden sneller zijn op bv de Sony. Het gaat qua hardware en software allemaal om het totaal plaatje.

De switch is ook aardig bezig maar is lang niet zo krachtig als de consoles van sony en microsoft.

Wat wel een doorslag kan geven is het eco systeem wat er voor zorgt dat je niet zo snel over stapt als je oudere games op je nieuwe console kan geven.

En wat prijzen betreft..... de technologie is een stuk voor uit gegaan ten opzichte van de tijd van de ps2 en de xbox er zijn meer mogelijkheden dan vroeger en vergeet de grote afzetmarkt voor beidde partijen niet qua afnames van chips UHD drives etc...

Het worden mooie tijden voor zowel het Sony kamp als het Microsoft kamp.... heb een xbox 360 gehad en een ps4 nu... wie weet wat de toekomst brengt...

maar het gaat vooral om het genieten van games, online als offline en dat is altijd beter dan rotzooi schoppen op straat :)

Kortom laten we genieten van een zonnige toekomst.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Als er een Forza op Launch komt dan ga ik op zeker voor de nieuwe Xbox. Dat blijf ik toch de fijnste controller racer vinden.

Verder vind ik Microsoft met Gamepass voor mij nu het lekkerste pakket hebben. Dat model spreekt mij wel aan, geen gedoe en meer te spelen dan ik tijd voor heb.

Sony Exclusives zouden hier nog een klein beetje verandering in kunnen brengen maar als ik eens objectief kijk naar de exclusives van deze generatie dan heb ik mij eigenlijk alleen echt vermaakt met GodOfWar en Uncharted. Echt een selling point is dat voor mij dus ook niet meer.
Gandalf68 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:20:

ah leuk om even in het andere kamp te kijken :)

mensen moeten zich niet blind staren op of de xbox nu sneller is dan de ps5 of dat de laadtijden wel 2 seconden sneller zijn op bv de Sony. Het gaat qua hardware en software allemaal om het totaal plaatje.
Dat vind ik een typische claim. Nu de Xbox krachtiger lijkt te worden draait het daar ineens niet meer om en schrijft het hele Ps5 topic over nieuwe methodes van rekenen waardoor het “allemaal wel mee valt”, maar toen de Xbox One minder krachtig was kwamen diezelfde gebruikers uit “het andere kamp” wel vertellen dat hun console 3fps meer had in multiplatform games en leek dat allemaal heel belangrijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 09-01-2020 22:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik vind het allemaal nobel hoor, fps en graphics doen er in hoofdzaak allemaal niet toe d:)b
Waarom zou je dan uberhaupt upgraden ??
PS4 / Xbox One spelen alle games ook gewoon netjes af (@20 fps maar ja, dat doet er niet toe, toch ? )
Mooiste opmerking vindt ik nog "op gepaste afstand zie je echt geen verschil" :+
Als ik vanuit de tuin naar binnen op de tv kijk zie ik inderdaad geen verschil tussen 8 bit en 8K _O- _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Donstil Ik weet niet of je weet wat het verschil is tussen resolutie en framerate, maar 720p/900p vs.1080p is geen 3fps.

De originele Xbox One was natuurlijk op meerdere fronten een aanfluiting in 2013: hij was het duurst, draaide resoluties die we al op de X360 en PS3 hadden (en zelfs daaronder) en lanceerde maar in een selectief aantal landen. Daarbij werden er in sommige gevallen meer zaken dan alleen resolutie omlaag bijgesteld. Dat is natuurlijk de internet meme goden over je afroepen. Mooi dat Microsoft nu alles goed op de rit lijkt te hebben. Ik ben super benieuwd naar de prijs van de Series X. Volgens mij heeft Phil gezegd dat Lockhart later op de markt komt, dus dat wordt interessant.
justifire schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 00:39:
Ik vind het allemaal nobel hoor, fps en graphics doen er in hoofdzaak allemaal niet toe d:)b
PS4 / Xbox One spelen alle games ook gewoon netjes af (@20 fps maar ja, dat doet er niet toe, toch ? )
Mooiste opmerking vindt ik nog "op gepaste afstand zie je echt geen verschil" :+
Als ik vanuit de tuin naar binnen op de tv kijk zie ik inderdaad geen verschil tussen 8 bit en 8K _O- _O- _O- _O- _O-
Ik zit op 3.80 meter en heb een 65 inch OLED. Ben nu met The Witcher 3 bezig. Ik heb echt geen flauw idee op welke resolutie die draait. Ik weet alleen vrij zeker dat het hoger dan 1080p is. Shadow of the Colossus heeft als ik het goed zeg een 1440p/30fps mode en een 1080/60fps mode. Nou, schiet mij maar lek. Die heb ik lekker op 60fps gezet. Geen zichtbaar verschil behalve dat 60fps natuurlijk aanzienlijk vloeiender gaat. Zo zijn er nog talloze voorbeelden. Checkerboarding is voor mij al helemaal onzichtbaar. Het feit dat Digital Foundry 200- of 400% moet inzoomen om te laten zien dat er op een hogere resolutie een boompje 2 km verderop iets meer blaadjes heeft, zegt al genoeg.

Waarom upgraden? Serieuze vraag? Omdat er meer dingen zijn dan resolutie misschien? Framerate, raytracing, grotere gedetailleerdere werelden, meer NPC's, 3D audio, SSD en dus veel kortere laadtijden, snellere texture streaming, meet effecten en particles, destructie etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 00:39:
Haha ja precies. Dan wordt het niet meer gezien. Of zitten ze er ineens te ver om verschil te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Donstil schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:43:
Als er een Forza op Launch komt dan ga ik op zeker voor de nieuwe Xbox. Dat blijf ik toch de fijnste controller racer vinden.

Verder vind ik Microsoft met Gamepass voor mij nu het lekkerste pakket hebben. Dat model spreekt mij wel aan, geen gedoe en meer te spelen dan ik tijd voor heb.

Sony Exclusives zouden hier nog een klein beetje verandering in kunnen brengen maar als ik eens objectief kijk naar de exclusives van deze generatie dan heb ik mij eigenlijk alleen echt vermaakt met GodOfWar en Uncharted. Echt een selling point is dat voor mij dus ook niet meer.

[...]

Dat vind ik een typische claim. Nu de Xbox krachtiger lijkt te worden draait het daar ineens niet meer om en schrijft het hele Ps5 topic over nieuwe methodes van rekenen waardoor het “allemaal wel mee valt”, maar toen de Xbox One minder krachtig was kwamen diezelfde gebruikers uit “het andere kamp” wel vertellen dat hun console 3fps meer had in multiplatform games en leek dat allemaal heel belangrijk.
Ja helaas heb je altikd azijn zeurders aan beide kanten zitten die hier over vallen.

Net als framerate etc. Soms laat ik een ander bewust een spel spelen zodat ik juist eens wat andere dingen kan zien.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:36
Gandalf68 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Ja helaas heb je altikd azijn zeurders aan beide kanten zitten die hier over vallen.
Over azijnpissers gesproken, ik ben net als beetlejuice :+

Ik heb beide consoles op de launchdag gekocht, waarbij ik de Xbox One in Duitsland heb gehaald.

Op de Xbox One heb ik uiteindelijk zeker 50 spellen gekocht, voor de PS4 volgens mij in totaal 4, waarvan er nog twee in de cellofaan liggen al een jaar of meer.

Voor mij draait het niet om graphics, maar ook niet om exclusives, maar gewoon het eco systeem waar ik me het beste in thuis voel. Voor mij persoonlijk werkt alles op de Xbox gewoon lekkerder, de controller ligt me veel beter (dat is denk ik wel de hoofdreden, met een PS controller kan ik echt niet overweg) en dan zijn er nog de (voor mij) betere digitale diensten.

De komende generatie ga ik dan ook niet meer voor beide systemen maar enkel nog voor Xbox. Iedereen moet gewoon doen waar die zich het prettigst bij voelt; who cares dat ik verder bijna niemand ken met een Xbox en iedereen van mijn vrienden en collega's een PS4 hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 10-01-2020 08:47 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gandalf68 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Net als framerate etc. Soms laat ik een ander bewust een spel spelen zodat ik juist eens wat andere dingen kan zien.
Klopt. Zo heb je nu weer mensen die toen alles wegwuifden en nu bijna een doos tissues pakken als DF weer eens 400% moet inzoomen en dan het internet op gaan en roepen "mijn console" delivers again!!11!!!".

Wat ik al zei in een ander topic: ik ben heel benieuwd wat de verschillen gaan zijn als de berichten kloppen (en ook als ze niet kloppen). Zowel qua prijs als graphics/features. Mooie tijden komen eraan in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Donstil schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:43:

Leuk hè die dubbele moraal. De volgende die ze gaan gebruiken is de kwaliteit van de exclusives. Sinds 2017, na de release van de One X, draait het ineens niet meer om de kracht van de console maar verschoof dat naar het aantal exclusives.
Toen begon Microsoft te investeren in de aankoop van Studio's en kon je de klok erop gelijk zetten dat binnen een jaar of 3-5 er een flink aantal Microsoft exclusives van de band af zullen gaan rollen. Ja dan gaat het niet meer om het aantal exclusives, maar nu gaat het ineens om de kwaliteit van die exclusives want een Obsidian/Ninja Theory/Playground etc etc, kunnen natuurlijk niks en halen het qua kwaliteit never nooit niet bij een bv Naughty Dog of Insomniac. Leuk detail is dat er een aantal developpers juist van Sony (1st party Studio's) naar XBox Game Studios zijn gegaan. Genoeg berichten daarover op LinkedIn.

Bewaar deze post maar, dan zul je zien dat ik gelijk krijg met bovenstaande !!
bram1984 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:12:
@Donstil Ik weet niet of je weet wat het verschil is tussen resolutie en framerate, maar 720p/900p vs.1080p is geen 3fps.
Ja maar vergeet niet dat destijds in 2013 de meesten (even los van de Tweakers hier die direct de nieuwste technologie kopen) nog gewoon op hun oude HD ready en FHD LCD's aan het gamen waren. De gewone gamer zag het verschil tussen 900 en 1080p ook niet eens. Ga je de base One en PS4 nu op een high end 4k/hdr etc etc aansluiten dan zul je dat verschil wellicht wel zien als je weet waar je naar moet kijken.
De originele Xbox One was natuurlijk op meerdere fronten een aanfluiting in 2013: hij was het duurst, draaide resoluties die we al op de X360 en PS3 hadden (en zelfs daaronder) en lanceerde maar in een selectief aantal landen. Daarbij werden er in sommige gevallen meer zaken dan alleen resolutie omlaag bijgesteld. Dat is natuurlijk de internet meme goden over je afroepen. Mooi dat Microsoft nu alles goed op de rit lijkt te hebben. Ik ben super benieuwd naar de prijs van de Series X. Volgens mij heeft Phil gezegd dat Lockhart later op de markt komt, dus dat wordt interessant.
Aaanfluiting ???? Wat mild van je Bram, gaat alles wel goed met je ? Dit is het Xbox topic hè, jij en vooral jij hoort hier de xbox af te zeiken :9
Ik durf als Xbox liefhebber gerust te zeggen dat het een complete regelrechte ramp release was. De hoofdreden voor de uitstel in de BeNeLux en oa Scandinavie en andere landen was oa de localization. Microsoft kon of wilde niet releasen zonder juiste vertalingen blablabla bullshit redenen. Ik heb direct toen een One gehaald via MS Duitsland en tot op de dag van vandaag nog steeds exact dezelfde beleving als toen in 2013.
Waarom upgraden? Serieuze vraag? Omdat er meer dingen zijn dan resolutie misschien? Framerate, raytracing, grotere gedetailleerdere werelden, meer NPC's, 3D audio, SSD en dus veel kortere laadtijden, snellere texture streaming, meet effecten en particles, destructie etc.
Meer zit ik niet op te wachten. Meer NPC's bv kost alleen maar weer extra kracht. Dan ga je hetzelfde krijgen als met de ontwikkeling van internet. Vroeger op je 56k6 lijntje deed je er 30 minuten over om 10MB te downloaden, nu doe je er met je 200Mbit er ook weer 30 minuten over omdat de bestanden ook zijn meegegroeid. In games als Assassins Creed bv is het aantal NPC's goed maar met de nieuwe hardware zal dat wat vloeiender gaan, denk ik. Laat ze dat maar optimaliseren ipv steeds maar meer en meer en groter en groter. Dat gaat toch weer ten koste van kracht en ga je hetzelfde krijgen als wat we nu hebben, dat het net niet allemaal vlekkeloos en vloeiend loopt.

Nieuwe technieken (voor consoles) zoals raytracing mag van mij wel. Nu je weet dat het op de pc kan en hoe dat eruit ziet, dan wil je dat ook wel op de consoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Modbreak:Ok laten we weer focussen op de console en minder op randzaken en geschiedenis

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Xbox heeft naar mijn mening het beste idee voor gamen, het zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, zoals play anywhere en gamepass en BC.
Zoals dat eerder hier ook gezegd is als de Series X uitkomt en je hebt de gamepass dan zit je gelijk al goed zonder een euro extra eraan uit te geven.

De controller, de services etc vind ik allemaal top op de Xbox en ik verwacht dat het nog steeds zo blijft zo niet beter.

De games gaan eraan komen met de verschillende studio's die zijn overgenomen, ik voorzie een mooie toekomst voor Xbox. ik denk echt dat ze de juiste weg zijn ingeslagen een aantal jaar terug.
Zeker ook met de nieuwe gen die eraan komt en de communicatie van Microsoft hierin vind ik zeker uitstekend.

Wel hoop ik dat de UI op de schop genomen wordt.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.