[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 157 Laatste
Acties:
  • 252.927 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:40

Quad

Doof

@Tweaking Art Dat geld is niet het probleem, de competitie daarentegen.. Er zullen heel veel spelers wel bij Ajax willen spelen, maar ze hebben geen zin in een potje Emmen uit en dat soort ploegen

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Quad schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:50:
@Tweaking Art Dat geld is niet het probleem, de competitie daarentegen.. Er zullen heel veel spelers wel bij Ajax willen spelen, maar ze hebben geen zin in een potje Emmen uit en dat soort ploegen
Oh dat geloof ik wel, geen enkele Nederlandse club kan concurreren met de grote competities dus dan moet je goed presteren in Europa om dat soort spelers te verleiden.

Ik denk dat er meer mogelijk is dan we denken, het succes in europa helpt enorm, en ik merk ook dat topspelers van Ajax niet meer zo snel voor de uitgang kiezen, het zal moeilijk zijn om dat vast te houden maar als Ajax het weer goed doet europees dan moet je die twijfelaars over onze competitie over de streep kunnen trekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ephymerous schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:45:
Ondertussen laat Scherpen bij jong Ajax zien waarom iedereen het een opmerkelijke transfer vindt :’)
Heb je Onana zien keepen bij Jong Ajax? Met name in het begin? Geef die jongen tijd, ben er van overtuigd dat het goed komt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
Han schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:28:
[...]

Heb je Onana zien keepen bij Jong Ajax? Met name in het begin? Geef die jongen tijd, ben er van overtuigd dat het goed komt.
Onana was inderdaad een enorme vliegenvanger bij Jong-Ajax. Elke wedstrijd wel een raar dingetje waar soms tegendoelpunten uit vielen. Maar vanaf het moment dat hij bij Ajax 1 onder de lat staat is hij sterk en heeft hij nog zo’n flater 2 keer (?) per seizoen

Van Scherpen was ik ook niet echt gecharmeerd, vooral bij hoge ballen was het allemaal instabiel vorig seizoen. Maar laat die jongen eerst even een seizoen draaien en trainen op hoger niveau voordat we hem na 1 potje afserveren. Schuurs bijvoorbeeld heeft ook een jaar moeten en mogen wennen en staat er nu wel bij. Garantie tot de voordeur maar gun hem wat tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Holkers schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:47:
[...]

Onana was inderdaad een enorme vliegenvanger bij Jong-Ajax. Elke wedstrijd wel een raar dingetje waar soms tegendoelpunten uit vielen. Maar vanaf het moment dat hij bij Ajax 1 onder de lat staat is hij sterk en heeft hij nog zo’n flater 2 keer (?) per seizoen

Van Scherpen was ik ook niet echt gecharmeerd, vooral bij hoge ballen was het allemaal instabiel vorig seizoen. Maar laat die jongen eerst even een seizoen draaien en trainen op hoger niveau voordat we hem na 1 potje afserveren. Schuurs bijvoorbeeld heeft ook een jaar moeten en mogen wennen en staat er nu wel bij. Garantie tot de voordeur maar gun hem wat tijd
Wel iets vaker volgens mij, kijk lang niet alle wedstrijden van Ajax, maar kan me genoeg flaters voor de geest halen. Vind Onana in veel gevallen een prima keeper, maar hij is wmb wel een keeper die enigszins regelmatig op foutjes te betrappen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zie ook twee handen, je kan er dus heel makkelijk voor fluiten. Maar het is hier puur de interpretatie van de scheidsrechter. Voor mij was het geen overtreding en na het zien van de beelden denk ik dat nog steeds niet.'

Feit is dat Harroui twee handen in de rug van Janssen zette. Of de duw nu hard genoeg was of niet: volgens de spelregels is dat verboden. 'Als je hiervoor fluit is het ook zeker niet fout, maar dan krijg je misschien Sparta dat zich afvraagt waarom hiervoor gefloten wordt.
Nijhuis is rustig verder met het gebruiken van z'n eigen regels. |:(
Zou toch zo fijn zijn als de KNVB een keer zegt dat ie de vastgestelde regels moet volgen ipv z'n eigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
Volgens Spaanse pers moet Real eerst ruimte maken in de selectie voordat van Beek mag komen:

https://www.mundodeportiv...pretemporada-mercato.html

Als ik hem was zou ik nog steeds niet in 2020 gaan. Zidane ziet hem nog steeds niet zitten in hem.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen in 2020.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
Tweaking Art schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:40:
[...]

Dan verschillen we daarin van mening, ik vind scherpen bij lange na niet het niveau hebben voor het eerste team, en zelfs als zou hij die potentie hebben dan moet hij heel veel beter worden, zeker voetballend, hij zit naar mening niet eens in de buurt van het niveau van Jasper Cillessen toen hij nog bij NEC speelde en toen Jasper naar Ajax kwam zat hij op de bank.

Ik heb er geen vertrouwen in, ik zou als Onana vertrekt gewoon een nieuwe gevestigde keeper kopen als dat nodig is, Ajax heeft geld zat.
Ik heb het wel over een meer jaren plan als Onana nu vertrekt moet je absoluut een vervanger halen die er meteen staat.

Maar aan keepers komt er de laatste tijd maar weinig talent door ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Die Valera doet het toch prima als tweede keeper. Mocht Onana wat overkomen dan staat er in ieder geval wat op doel wat niet meteen voor een hartverzakking zorgt. Daarnaast is Kotarski er ook nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:28
Gaat Sparta dit seizoen boven Feyenoord eindigen? :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dan verschillen we daarin van mening, ik vind scherpen bij lange na niet het niveau hebben voor het eerste team, en zelfs als zou hij die potentie hebben dan moet hij heel veel beter worden, zeker voetballend, hij zit naar mening niet eens in de buurt van het niveau van Jasper Cillessen toen hij nog bij NEC speelde en toen Jasper naar Ajax kwam zat hij op de bank.

Ik heb er geen vertrouwen in, ik zou als Onana vertrekt gewoon een nieuwe gevestigde keeper kopen als dat nodig is, Ajax heeft geld zat.
Cillessen was drie jaar ouder en logischerwijs al wat verder. Scherpen mag zich nu gewoon bij jong gaan ontwikkelen en kan dan later een kans krijgen.
Exact hetzelfde scenario als Schuurs waarvan iedereen een half jaar geleden zeker wist dat we die nooit meer gingen zien.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:24:
Gaat Sparta dit seizoen boven Feyenoord eindigen? :P
Feyenoord eindigt gewoon top 3, dus dan moet Sparta zo'n beetje kampioen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 20:54

KDL

toolkist schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Feyenoord eindigt gewoon top 3, dus dan moet Sparta zo'n beetje kampioen worden.
Sparta kan hooguit 2e worden, Fortuna is de verrassing van het seizoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:07:
[...]
Exact hetzelfde scenario als Schuurs waarvan iedereen een half jaar geleden zeker wist dat we die nooit meer gingen zien.
Zelfde scenario? Dat ze bij Jong Ajax spelen zeer zeker maar over Schuurs hoorde je wel meer positieve berichten over zijn prestaties bij Fortuna SIttard en was men over het algemeen positief over de transfer. Bij Scherpen is dat veel gematigder geweest waarbij een deel positief is waarbij de nadruk op de lengte, leeftijd en het seizoen eredivisie-ervaring was, een seizoen in de eredivisie waarin hij bijzonder regelmatig zwakke optredens heeft gehad.

Deze twee spelers vergelijken gaat iets mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
toolkist schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:11:
[...]
Het is ze gegund ;)
Alleen jammer voor ze dat wij al kampioen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10 21:58

Qu3st

Napo schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:24:
[...]

Zelfde scenario? Dat ze bij Jong Ajax spelen zeer zeker maar over Schuurs hoorde je wel meer positieve berichten over zijn prestaties bij Fortuna SIttard en was men over het algemeen positief over de transfer. Bij Scherpen is dat veel gematigder geweest waarbij een deel positief is waarbij de nadruk op de lengte, leeftijd en het seizoen eredivisie-ervaring was, een seizoen in de eredivisie waarin hij bijzonder regelmatig zwakke optredens heeft gehad.

Een speler oordelen op basis van 1 wedstrijd is ook net zo krom toch? Die jongen heeft nog zeker veel te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Qu3st schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:35:
[...]

Een speler oordelen op basis van 1 wedstrijd is ook net zo krom toch? Die jongen heeft nog zeker veel te leren.
Op basis van 1 wedstrijd? Dit seizoen ja, een nieuw seizoen houdt niet in dat je opeens alles van het voorgaande seizoen vergeet. Niet bij een speler die bij dezelfde club blijft noch bij een speler die een transfer maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10 21:58

Qu3st

Napo schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:37:
[...]

Op basis van 1 wedstrijd? Dit seizoen ja, een nieuw seizoen houdt niet in dat je opeens alles van het voorgaande seizoen vergeet. Niet bij een speler die bij dezelfde club blijft noch bij een speler die een transfer maakt.
Zeker niet, die jongen moet nog heel veel bijleren. Maar ik zie het talent bij hem wel, ja maakt nog domme foutjes, maar goh welke keeper niet? Maar omdat ie gisteren zwak was vallen er weer velen over elkaar heen om er wat van te vinden.

Laatst in de Ajax Podcast ging het met Edwin van der Sar over deze transfer. De scouts en anderen die hier over gaan zijn te spreken over zijn talent. Voor Scherpen is nu een heel opleidingstraject uitgestippeld, hij zal nog hard moeten werken om een echte goede te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Qu3st schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:43:
[...]

Zeker niet, die jongen moet nog heel veel bijleren. Maar ik zie het talent bij hem wel, ja maakt nog domme foutjes, maar goh welke keeper niet? Maar omdat ie gisteren zwak was vallen er weer velen over elkaar heen om er wat van te vinden.
Iedere speler op iedere leeftijd heeft genoeg te leren, sommige zijn simpelweg beter/verder dan andere. Dat zal nooit veranderen. Het gaat er niet om dat men over elkaar valt echter kan je de ontwikkeling en het traject van Scherpen niet vergelijken met die van Schuurs. Schuurs was mijn inziens verder dan Scherpen toen hij de transfer maakte naar (jong) Ajax.

Daarnaast zie ik op basis van Scherpen zijn laatste eredivisieseizoen weinig in hem wat hem op korte termijn een keeper voor het eerste elftal van Ajax maakt. De leeftijd en het fysiek heeft hij mee maar zonder het inzicht houdt dat op. Inzicht kan je natuurlijk wel trainen en daar kunnen de trainers bij Ajax hem zeker bij helpen maar daar moet hij nog flinke stappen maken. Het talent buiten fysieke eigenschappen zie ik niet bij hem.
Laatst in de Ajax Podcast ging het met Edwin van der Sar over deze transfer. De scouts en anderen die hier over gaan zijn te spreken over zijn talent. Voor Scherpen is nu een heel opleidingstraject uitgestippeld, hij zal nog hard moeten werken om een echte goede te worden.
Het zou pas bijzonder zijn als Edwin van der Sar, de scouts en de andere die er over gaan binnen de club Ajax zouden vertellen dat de aankoop onverklaarbaar zou zijn geweest. Dan zou er organisatorisch iets goed mis gaan bij de club Ajax - of welke club dan ook. Een gezonde club waarbij er geen interne strubbelingen zijn zal nooit roepen dat ze speler X of Y nooit hadden moeten halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Napo op 10-08-2019 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik vergelijk het scenario, niet de spelers. Volgens het scenario kan Scherpen er best nog heel goed uit komen, daar kan je nu gewoon nog weinig over zeggen. Over Schuurs was het echt ook niet allemaal hosanna.

Sowieso spelers vergelijken op basis van de mening van de stuurlui aan wal is pas iets wat mank gaat. Daar doe ik niet aan mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:01:
[...]

Ik vergelijk het scenario, niet de spelers. Volgens het scenario kan Scherpen er best nog heel goed uit komen, daar kan je nu gewoon nog weinig over zeggen. Over Schuurs was het echt ook niet allemaal hosanna.
En zelfs dan is het scenario niet gelijk.

Het spelen voor een Fortuna Sittard - of een overige BVO waarvan het om het eerste elftal gaat - in de eerste divisie is niet hetzelfde als spelen voor een tweede elftal van een BVO die ook in de eredivisie uitkomt. De belangen zijn daarvoor anders.

En correct, voor Schuurs was het ook niet allemaal hosanna, dat wordt ook niet gepretendeerd.
Sowieso spelers vergelijken op basis van de mening van de stuurlui aan wal is pas iets wat mank gaat. Daar doe ik niet aan mee.
Dat is toch het hele doel van dit topic en voetbal in zijn breedste zin :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:05:
En zelfs dan is het scenario niet gelijk.

Het spelen voor een Fortuna Sittard - of een overige BVO waarvan het om het eerste elftal gaat - in de eerste divisie is niet hetzelfde als spelen voor een tweede elftal van een BVO die ook in de eredivisie uitkomt. De belangen zijn daarvoor anders.

En correct, voor Schuurs was het ook niet allemaal hosanna, dat wordt ook niet gepretendeerd.
Je impliceerde anders duidelijk dat het bij Schuurs allemaal veel positiever was.
In mijn optiek zit er weinig verschil tussen Emmen en Fortuna. Ik vind de scenario's dan ook prima vergelijkbaar.
Dat is toch het hele doel van dit topic en voetbal in zijn breedste zin :|
Nee, zeker niet. Discussiëren aan de hand van je eigen mening wel zeker.
Maar de mening van derden gebruiken als argument in een discussie is wat anders. Want als we die het moeten geloven hadden we Schuurs nooit meer gezien.
Daarnaast wordt elke blunder van Scherpen nu als een soort meme uitgelicht, terwijl een Schuurs vorig seizoen ook heel veel fouten heeft gemaakt waar niemand me bezig was. Het zegt allemaal bar weinig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:08
Ik lees overal, dat ze in Eindhoven graag Ribery willen hebben.

Als dit klopt, dan is de paniek bij PSV groter, dan dat ik dacht. Ja, morrende supporters, maar dat is normaal.

Met Ribery haal je onrust en decadent gedrag binnen. Dat straalt slecht af op een familieclub als PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:13:
[...]

Je impliceerde anders duidelijk dat het bij Schuurs allemaal veel positiever was.
In mijn optiek zit er weinig verschil tussen Emmen en Fortuna. Ik vind de scenario's dan ook prima vergelijkbaar.
Uhm, nee?
Positiever en meer positieve berichten. Dat je daar de koppeling van maakt dat het veel positiever was is iets wat je zelf doet. Het verschil tussen Emmen en Fortuna is ook niet hetgeen ik benoem, het verschil tussen Fortuna en Jong Ajax is hetgeen ik benoem. De wil om te presteren is niet gelijk aangezien het doel van de teams niet hetzelfde is. Zover ik het begrijp - en daar kan ik mis zitten - is het voornaamste doel van Jong Ajax, Jong PSV en de overige Jong teams om spelers klaar te stomen voor het eerste elftal, de ontwikkeling van de speler is derhalve belangrijker dan de winst hoewel daar wel een overlap in zal zitten.

Wat dat betreft zou ik ook een liever Scherpen zien bij een andere eredivisieclub of zelfs een eerste divisie club waar hij op dat niveau moet presteren. Het jammere zou dan zijn dat hij niet met de selectie van Ajax kan trainen maar gevoelsmatig denk ik dat je meer leert onder de druk van het moeten presteren dan op een trainingsveldje in de Bijlmer.
[...]

Nee, zeker niet. Discussiëren aan de hand van je eigen mening wel zeker.
Maar de mening van derden gebruiken als argument in een discussie is wat anders. Want als we die het moeten geloven hadden we Schuurs nooit meer gezien.
Daarnaast wordt elke blunder van Scherpen nu als een soort meme uitgelicht, terwijl een Schuurs vorig seizoen ook heel veel fouten heeft gemaakt waar niemand me bezig was. Het zegt allemaal bar weinig.
Zeer zeker eens, daarom ook mijn reactie op het aanhalen van de Ajax podcast ;)
De rest is conform de mening over de speler die ik op basis van het vorige seizoen had en dit soort situaties helpen daar niet bij. Zeker ongelukkig maar dat moet je als keeper beter oplossen.

Blijft helaas wel zo dat een fout van keeper regelmatig een tegendoelpunt is en bij alle overige spelers er nog ruimte is om te corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
mavaros schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:19:
Ik lees overal, dat ze in Eindhoven graag Ribery willen hebben.

Als dit klopt, dan is de paniek bij PSV groter, dan dat ik dacht. Ja, morrende supporters, maar dat is normaal.

Met Ribery haal je onrust en decadent gedrag binnen. Dat straalt slecht af op een familieclub als PSV.
Denk dat dat wel meevalt. Heb ook meer het idee dat het v Bommel is die denkt, hey, die ken ik en die was ooit goed, laten we die proberen te halen omdat het goedkoop is. Vrees eigenlijk dat het niet zoveel toe gaat voegen aan het elftal en hij lijkt me niet de man die psv nodig heeft op dit moment.

Maar om onrust zou ik me geen zorgen maken, hij zal zich vast wel aanpassen als hij zou komen. Het is immers geen sterrenensemble in eindhoven en dat soort gedrag kan Ribery zich daar ook niet veroorloven denk ik (en dat kan hij zich ook wel indenken voordat hij zou komen). Kan het me niet voorstellen tho, lijkt me meer een verhaal dat wat opgeblazen wordt in de media.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:24:
Uhm, nee?

Positiever en meer positieve berichten. Dat je daar de koppeling van maakt dat het veel positiever was is iets wat je zelf doet.
Ja doei, je schrijft het zelf letterlijk. Als je met 'positiever' wat anders dan 'positiever' bedoelt dan moet je het toch echt zelf anders gaan formuleren.
Het verschil tussen Emmen en Fortuna is ook niet hetgeen ik benoem, het verschil tussen Fortuna en Jong Ajax is hetgeen ik benoem. De wil om te presteren is niet gelijk aangezien het doel van de teams niet hetzelfde is. Zover ik het begrijp - en daar kan ik mis zitten - is het voornaamste doel van Jong Ajax, Jong PSV en de overige Jong teams om spelers klaar te stomen voor het eerste elftal, de ontwikkeling van de speler is derhalve belangrijker dan de winst hoewel daar wel een overlap in zal zitten.

Wat dat betreft zou ik ook een liever Scherpen zien bij een andere eredivisieclub of zelfs een eerste divisie club waar hij op dat niveau moet presteren. Het jammere zou dan zijn dat hij niet met de selectie van Ajax kan trainen maar gevoelsmatig denk ik dat je meer leert onder de druk van het moeten presteren dan op een trainingsveldje in de Bijlmer.
Ik denk dat het doel wel mee valt, ze waren toch aardig blij met het kampioenschap. Het enige wat ik mijn voor kan stellen is dat de opstelling wat meer kan variëren om meer spelers een kans te geven.

Daarnaast zijn de faciliteiten bij Ajax gewoon heel veel beter dan bij Fortuna. Alleen dat is al een wereld van verschil in je ontwikkeling, mits je het aan kan. Zie ook de recente interviews met Schuurs.

Van een Emmen tegen Heracles ga je ook echt niet veel meer leren.
Zeer zeker eens, daarom ook mijn reactie op het aanhalen van de Ajax podcast ;)
De rest is conform de mening over de speler die ik op basis van het vorige seizoen had en dit soort situaties helpen daar niet bij. Zeker ongelukkig maar dat moet je als keeper beter oplossen.

Blijft helaas wel zo dat een fout van keeper regelmatig een tegendoelpunt is en bij alle overige spelers er nog ruimte is om te corrigeren.
Als CV kon dat ook nog wel eens tegen vallen, maar dat is inderdaad nog wel een verschil.
Neemt niet weg dat de beeldvorming bij Scherpen evengoed veel gemakkelijker negatief is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Snowdog schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:25:
[...]

Denk dat dat wel meevalt. Heb ook meer het idee dat het v Bommel is die denkt, hey, die ken ik en die was ooit goed, laten we die proberen te halen omdat het goedkoop is. Vrees eigenlijk dat het niet zoveel toe gaat voegen aan het elftal en hij lijkt me niet de man die psv nodig heeft op dit moment.

Maar om onrust zou ik me geen zorgen maken, hij zal zich vast wel aanpassen als hij zou komen. Het is immers geen sterrenensemble in eindhoven en dat soort gedrag kan Ribery zich daar ook niet veroorloven denk ik (en dat kan hij zich ook wel indenken voordat hij zou komen). Kan het me niet voorstellen tho, lijkt me meer een verhaal dat wat opgeblazen wordt in de media.
Ribery is al heel zijn leven een ongeleid projectiel en zijn moreel kompas is kapot. Als je dat tot op zijn leeftijd blijft houden, dan komt het nooit meer goed. Dus liever geen Ribery.

Ga dan voor Robben. Hij is dan wel gestopt, maar je weet maar nooit wat hij gaat doen, wanneer de club hem eens lief aankijkt.

Het zal allemaal wel niet gebeuren hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Nu online
mavaros schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:36:
[...]

Ribery is al heel zijn leven een ongeleid projectiel en zijn moreel compas is kapot. Als je dat tot op zijn leeftijd blijft houden, dan komt het nooit meer goed. Dus liever geen Ribery.

Ga dan voor Robben. Hij is dan wel gestopt, maar je weet maar nooit wat hij gaat doen, wanneer de club hem eens lief aankijkt.

Het zal allemaal wel niet gebeuren hoor. :)
Denk dat de interesse in Robben een stuk serieuzer was, maar die is er gewoon klaar mee. En tsjah, bad boy, dat zeggen ze van Afellay ook wel (iig dat zijn gedrag niet helpt), maar dat heeft hij in eindhoven (tot dusverre) nog nooit vertoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
vind dit toch niet onaardig voor een jochie van 19 YouTube: TOP 10 | De mooiste reddingen van Kjell Scherpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
[...]

die heeft zicht ook ontwikkeld stap voor stap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Snowdog schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:43:
[...]

Denk dat de interesse in Robben een stuk serieuzer was, maar die is er gewoon klaar mee. En tsjah, bad boy, dat zeggen ze van Afellay ook wel (iig dat zijn gedrag niet helpt), maar dat heeft hij in eindhoven (tot dusverre) nog nooit vertoond.
Afelay staat bij mij niet bekend als bad boy. Ik zie hem ook nooit op roddelwebsites of in de Prive. Hij zal het best geweest zijn hoor, maar dan is hij wel gegroeid. Iets wat je van Ribery gewoonweg nooit zal kunnen zeggen.

En nog effe over Onana. Uit een eerdere discussie die ik las op dit forum.

Quote uit reactie: "Wel iets vaker volgens mij, kijk lang niet alle wedstrijden van Ajax, maar kan me genoeg flaters voor de geest halen. Vind Onana in veel gevallen een prima keeper, maar hij is wmb wel een keeper die enigszins regelmatig op foutjes te betrappen is."

Onana gaat elke wedstrijd wel een keer gruwelijk in de fout. Zowel technisch als tactisch.

Hij is wel een van de betere keepers, die ik in het afgelopen decenium voorbij heb zien komen. Hij maakt de meest fantastische reddingen op uitermate belangrijke momenten.

Hij is tegerlijkertijd ook degene die Ajax uit de finale van de CL heeft gehouden. Dat vergeven we hem ooit, maar het vergeten doen we nooit.

Gelukkig is hij nog jong, dus met wat schaven en tactisch denkwek aanleren, komt hij er wel. Ik ben in ieder geval heel blij met hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milotic
mavaros schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:59:
[...]

Afelay staat bij mij niet bekend als bad boy. Ik zie hem ook nooit op roddelwebsites of in de Prive. Hij zal het best geweest zijn hoor, maar dan is hij wel gegroeid. Iets wat je van Ribery gewoonweg nooit zal kunnen zeggen.

En nog effe over Onana. Uit een eerdere discussie die ik las op dit forum.

Quote uit reactie: "Wel iets vaker volgens mij, kijk lang niet alle wedstrijden van Ajax, maar kan me genoeg flaters voor de geest halen. Vind Onana in veel gevallen een prima keeper, maar hij is wmb wel een keeper die enigszins regelmatig op foutjes te betrappen is."

Onana gaat elke wedstrijd wel een keer gruwelijk in de fout. Zowel technisch als tactisch.

Hij is wel een van de betere keepers, die ik in het afgelopen decenium voorbij heb zien komen. Hij maakt de meest fantastische reddingen op uitermate belangrijke momenten.

Hij is tegerlijkertijd ook degene die Ajax uit de finale van de CL heeft gehouden. Dat vergeven we hem ooit, maar het vergeten doen we nooit.

Gelukkig is hij nog jong, dus met wat schaven en tactisch denkwek aanleren, komt hij er wel. Ik ben in ieder geval heel blij met hem.
door onana heb je idd de cl finale gemist, fijn dat iemand die het snapt want iedereen zegt bla bla is niet zo nou het is echt zo. tijd rekken gaan juichen een kut bal geven en de 2-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Wikipedia: Stadion de Wageningse Berg

Als je ziet hoe dit ongebruikte stadion er nu heden ten dagen bij ligt. Respect.
(tip top in orde)

Ze verdienen een voetbalclub in de keukenkampien divisie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 2
vrijdag reeds gespeeld
09.08. 20:00
Sparta - VVV-Venlo 4-1

zaterdag
10.08. 18:30
FC Groningen - FC Twente
10.08. 19:45
Ajax - FC Emmen
10.08. 20:45
Willem II - Vitesse

zondag
11.08. 12:15
Fortuna Sittard - Heracles
11.08. 14:30
scHeerenveen - Feyenoord
RKC - AZ
11.08. 16:45
FC Utrecht - PEC Zwolle
11.08. 20:00
PSV - ADO Den Haag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Bas Focal schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:19:
Wikipedia: Stadion de Wageningse Berg

Als je ziet hoe dit ongebruikte stadion er nu heden ten dagen bij ligt. Respect.
(tip top in orde)
Tip top in orde?

Ik weet niet wanneer je er voor het laatst was maar het stadion is in matige staat en zeker ni et op het niveau voor de eredivisie. Het veld ligt er meer dan prima bij maar de rest van de faciliteiten zijn niet noemenswaardig.

Dit zegt eigenlijk wel genoeg :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VjAKJTK.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

milotic schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:09:
door onana heb je idd de cl finale gemist, fijn dat iemand die het snapt want iedereen zegt bla bla is niet zo nou het is echt zo. tijd rekken gaan juichen een kut bal geven en de 2-3
Als je ze niet zo kinderlijk eenvoudig terug laat komen naar 2-2 dan had je nooit enige tijdsdruk gehad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Napo schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:32:
[...]

Tip top in orde?

Ik weet niet wanneer je er voor het laatst was maar het stadion is in matige staat en zeker ni et op het niveau voor de eredivisie. Het veld ligt er meer dan prima bij maar de rest van de faciliteiten zijn niet noemenswaardig.

Dit zegt eigenlijk wel genoeg :+

[Afbeelding]
Dit is nu net het slechte deel. Maar je hebt volkomen gelijk.
Ze zijn ermee bezig, ik denk dat het wel goed komt.
Gun die mensen daar ook een leuk eigen clubje, of het ervan gaat komen is maar de vraag.
Kunnen ze nu niet een met geld overladen Rus of Chinees zo gek krijgen.

Ik vind die verkapte jeugd elftallen waar steeds spelers van het eerste in spelen competitie vervalsing.
Die mij dan maar FC Wageningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-10 22:34
Gonadan schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:43:
[...]

Als je ze niet zo kinderlijk eenvoudig terug laat komen naar 2-2 dan had je nooit enige tijdsdruk gehad.
Precies, de 2-2 was afschuwelijk en niet eens de fout van Onana imo.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Maarten_E schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:05:
[...]

Precies, de 2-2 was afschuwelijk en niet eens de fout van Onana imo.
Was dat Schöne die in de weg liep? Dat was niet de schuld van Onana.

Maar alles daarna is alleen op het conto van de keeper te schrijven. Tig keer gewaarschuwd zijn voor tijdrekken, en dat niet doorhebben. Door dat gedonder een minuut extra krijgen in de extra extra tijd. Daarna lopen klooien om de wedstrijd uit te spelen, maar juist het verkeerde doen.

Als dit FC Barcelona was overkomen, dan was hij voor eeuwig verbannen uit Barcelona. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
mavaros schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:14:
[...]

Was dat Schöne die in de weg liep? Dat was niet de schuld van Onana.

Maar alles daarna is alleen op het conto van de keeper te schrijven. Tig keer gewaarschuwd zijn voor tijdrekken, en dat niet doorhebben. Door dat gedonder een minuut extra krijgen in de extra extra tijd. Daarna lopen klooien om de wedstrijd uit te spelen, maar juist het verkeerde doen.

Als dit FC Barcelona was overkomen, dan was hij voor eeuwig verbannen uit Barcelona. -O-
de 6 minuten blessure tijd waren al om meneer gaat tijd rekken krijgt geel en ja dan komt er een minuut bij, dan zo'n slechte uittrap en 2-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Snowdog schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:43:
[...]En tsjah, bad boy, dat zeggen ze van Afellay ook wel (iig dat zijn gedrag niet helpt), maar dat heeft hij in eindhoven (tot dusverre) nog nooit vertoond.
Nog nooit?
Je zult sinds zijn terugkeer bedoelen waarschijnlijk, want dat klopt wel.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
mavaros schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:14:
[...]

Gelukkig is het Barcelona recent niet overkomen dat ze een voorsprong uit handen gaven en uitgeschakeld werden. Die spelers zijn er nog steeds... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

Nog nooit?
Je zult sinds zijn terugkeer bedoelen waarschijnlijk, want dat klopt wel.
Welke situaties speelden zich in zijn eerste periode bij PSV af dan?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:16
Dak van stadion van AZ is ingestort door de harde wind, het is maar goed dat er geen wedstrijd was want dat had serieus veel slachtoffers opgeleverd.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EBnrSAYX4AAQIIe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Die gaan even wat weken ergens anders spelen. Structureel onderzoek gaat wel even duren lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:51
Holkers schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:04:
Die gaan even wat weken ergens anders spelen. Structureel onderzoek gaat wel even duren lijkt me
Maar waar? Ze moeten donderdag al in de EL thuisspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Leon Zwiers schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:07:
[...]

iets zegt me het ADO stadion. Ajax heeft de JC Arena zelf nodig, capaciteit ADO stadion is redelijk gelijk aan AZ, bereikbaarheid etc. Ik gok daar op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 13:49
Holkers schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:11:
[...]

iets zegt me het ADO stadion. Ajax heeft de JC Arena zelf nodig, capaciteit ADO stadion is redelijk gelijk aan AZ, bereikbaarheid etc. Ik gok daar op
Denk het ook, die zullen ze gevuld krijgen. De JC Arena niet maar zal wel hogere kosten met zich meenemen.

Maar hoe kan dit gebeuren? Stadion is nog geen 15 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
Holkers schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:11:
[...]

Het ADO stadion heeft ook kunstgras dus daar is het ook geen probleem als er extra wedstrijden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
Deadsy schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:14:
[...]

Denk het ook, die zullen ze gevuld krijgen. De JC Arena niet maar zal wel hogere kosten met zich meenemen.

Maar hoe kan dit gebeuren? Stadion is nog geen 15 jaar oud.
Waait hier behoorlijk bij Alkmaar, windstoten tot 10 bft. Dat stadion staat vrij in een open gebied. Ook als je er zit, waait het behoorlijk.

Dat wordt weken geen wedstrijd daar ivm veiligheid en Feyenoord kan fluiten naar Eenhoorn lijkt me.

Is het Olympisch stadion geen optie ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
loekf2 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:23:
[...]

Waait hier behoorlijk bij Alkmaar, windstoten tot 10 bft. Dat stadion staat vrij in een open gebied. Ook als je er zit, waait het behoorlijk.

Dat wordt weken geen wedstrijd daar ivm veiligheid en Feyenoord kan fluiten naar Eenhoorn lijkt me.

Maar dan nog, dit zou toch niet mogen gebeuren. Met sterke wind moet men toch rekening gehouden hebben tijdens het ontwerp.

Denk niet dat het Olympisch station prettig zal zijn voor de toeschouwers. Voldoet deze uberhaubt nog aan de eisen van de UEFA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
loekf2 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:23:
[...]

Olympisch stadion wilde ik ook noemen, maar helaas is het totaal niet meer geschikt voor grote voetbalwedstrijden. Bij de vriendschappelijke wedstrijd van Ajax tegen Panathinaikos waren er maar 7000 kaarten beschikbaar van de ongeveer 20.000. Ik geloof dat het te maken heeft met het niet genummerd zijn van de stoelen, en verder zijn er weinig faciliteiten om supporters te begeleiden en kaarten te controleren. Vroeger stond er bijvoorbeeld een muur waar je doorheen moest om op het terrein te komen. Tegenwoordig is het terrein helemaal open en van diverse kanten te bereiken. Verder is er ook geen parkeerruimte meer na de ombouw van het Stadionplein.
Wel jammer, het best een wedstrijdje AZ willen zien in de buurt. En ook kleinere wedstrijden van Ajax zouden leuk zijn (hoewel de Arena tegenwoordig redelijk vol zit).

@Deadsy Het is voor de toeschouwers best een mooi/sfeervol stadion, maar je zit wel erg ver van het veld vanwege de atletiekbaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Erapaz op 10-08-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 13:42

Typhone

Who Dares Wins

ADDG schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:18:
[...]

Het ADO stadion heeft ook kunstgras dus daar is het ook geen probleem als er extra wedstrijden zijn.
Mag je Europees überhaupt op kunstgras spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:41
Het is wel erg typisch dat het een Alkmaars stadion is waar het dak van instort. Een brug nog geen kilometer verwijderd van het stadion word al jaren 'verbouwd'. Een prachtige berg bureaucratie en zo goedkoop mogelijk bouwen totdat het uiteindelijk duurder en van slechtere kwaliteit is. Welkom in Alkmaar :')

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10 20:54
Jeetje, heftig om te zien van het dak van AZ.

Echter... zelfs ook met deze harde wind.... dit mag toch niet gebeuren? Een stadion constructie moet toch wel meer aankunnen dan dit...!

Komende wedstrijden maar in de JCA spelen ofzo? Enige optie in de buurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ADDG
Typhone schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:33:
[...]

Ja dat mag gewoon, vorige ronde speelde de tegenstander (BK Häcken) van AZ ook op kunstgras

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Typhone schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:33:
[...]

Speelde AZ vorige pot tegen Hacken ook op kunstgras ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
ADDG schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:18:
[...]
Maar is AZ wel bereid om een belangrijke Europese wedstrijd op kunstgras af te werken?
Het Abe Lenstra stadion zou dan een betere optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Holkers schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:38:
[...]

Speelde AZ vorige pot tegen Hacken ook op kunstgras ;)
Heel Scandinavie en ik gok 3 kwart Rusland speelt op kunstgras. Tis of dat of een zandvlakte in de herfst/winter/begin lente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Groningen speelt wel fris. Sierhuis al twee brute kansen gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:39:
[...]

Maar is AZ wel bereid om een belangrijke Europese wedstrijd op kunstgras af te werken?
Het Abe Lenstra stadion zou dan een betere optie zijn.
Afstand voor eigen supporters zal toch ook wel een belangrijke factor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
[...]

Het Olympisch stadion?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Dolberg speelt niet bij Ajax, Tadic in de spits *O* (volgens fox sports staat ook op de ajax site)

[ Voor 34% gewijzigd door gws24 op 10-08-2019 18:48 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kan prima in de Arena. Wat mij betreft biedt die zich dus ook aan om AZ te helpen (en betaalt Aajx desnoods de kosten, om ze te helpen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
toolkist schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:47:
Kan prima in de Arena. Wat mij betreft biedt die zich dus ook aan om AZ te helpen (en betaalt Aajx desnoods de kosten, om ze te helpen).
Dat laatste deel slaat natuurlijk nergens op.
Maar Ajax speelt dinsdag zelf, dan hebben ze erg veel werk om alles om re bouwen etc voor donderdag. Los van de grasmat die dat niet grappig vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Holkers schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:51:
[...]

Dat laatste deel slaat natuurlijk nergens op.
Maar Ajax speelt dinsdag zelf, dan hebben ze erg veel werk om alles om re bouwen etc voor donderdag. Los van de grasmat die dat niet grappig vindt
ga er vanuit dat het sarcasme was.
Onder het motto van: Ach geld zat, Overmars betaald wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Typhone schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:43:
Groningen speelt wel fris. Sierhuis al twee brute kansen gemist.
Nu ook (terechte) penalty gemist, helpt niet als je wil winnen.
Wel goed voor mijn poule ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Niks sarcasme, was gemeend. AZ krijgt al genoeg uitdaging nu met dat stadion, die mag je dan als regio genoot best helpen. Zeker aangezien ze hier helemaal niks aan kunnen doen.
En Holkers, wat moet er in hemelsnaam omgebouwd worden om te voetballen in een voetbalstadion?
dvdkiwi schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:00:
[...]

Nu ook (terechte) penalty gemist, helpt niet als je wil winnen.
Wel goed voor mijn poule ;)
Terecht gemist ja, was niks. Al voordat ie lag ging z'n hoofd richting de scheids

[ Voor 35% gewijzigd door toolkist op 10-08-2019 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:47:
Eens met dat Ajax hulp aan biedt om in het stadion te spelen, maar ik zie niet in waarom Ajax mee zou moeten helpen met de kosten.(lol)
Zeker nu ze miljoenen (!) hebben gehad met Til.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:00:
Niks sarcasme, was gemeend. AZ krijgt al genoeg uitdaging nu met dat stadion, die mag je dan als regio genoot best helpen.
JC Arena is niet van Ajax. Die gaan echt niet alles kosten maken om een ander een plezier te doen.

En AZ heeft zelf ook geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Heel erg SP denkwijze maar zo werkt het niet toolkist..

Ombouwen: van CL naar EL façade, opruimen etc etc. Komt meer bij te kijken dan even de mensen eruit, bezem er door en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Kansen verzilveren lukt ze beide niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:31
Wat zijn dat voor gekke gedachtes hier, als je Az in de Arena laat spelen heb je in 4 dagen tijd 3! wedstrijden op dezelfde grasmat, denk niet dat ze daar zo blij mee zullen worden. Daarnaast is het inderdaad niet aan Ajax om dat te beslissen, maar de Arena zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
Rood? Wat is dit voor een koekenbakker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:04:
[...]

JC Arena is niet van Ajax. Die gaan echt niet alles kosten maken om een ander een plezier te doen.

En AZ heeft zelf ook geld.
Jullie maken zeker ook nooit geld over aan een goed doel 'ach die hebben toch geld zat'? Als je zo een bevriende club kunt helpen met 100k ofzo..

En die paar reclame bordjes vervangen is echt zo gedaan, daar heb je 2 dagen de tijd voor..

Die scheids bij Groningen.... Mijn god wat is die is slecht. Gewoon geel man. Kom er maar in VAR. En de scheids meteen wisselen en terug naar de topklasse, die had vorig jaar ook al allerlei rare fratsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zo zie je ze niet vaak, maar er is nul intentie de bal te spelen. Ik heb natrappen gezien die lichter waren en rood kregen dus wel stoer dat ie rood geeft. Opbokken VAR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Niks stoer aan, gewoon slecht van die scheids. Heel, heel, heel slecht.
Ongeschikt die gast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:12:
[...]

Jullie maken zeker ook nooit geld over aan een goed doel 'ach die hebben toch geld zat'? Als je zo een bevriende club kunt helpen met 100k ofzo..
Sinds wanneer is AZ een goed doel?
Sorry, maar dit is gewoon een commercieel bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:13:
Niks stoer aan, gewoon slecht van die scheids. Heel, heel, heel slecht.
Ongeschikt die gast.
Hoezo? Zo werd je vroeger wel eens neergetrapt bij pleintjesvoetbal. Kerel is gewoon veel te laat. Ik vind het zwaar maar wel een mooie rode kaart :). En nul komma nul intentie een bal te spelen. Gewoon neerhalen in de hoop op geel en dat werd mooi rood :*)

Commentator moet zijn negatieve mening over de VAR ook weer geven.

En de tweede rode kaart van Groningen :D

[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 10-08-2019 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 13:14
Typhone schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:15:
[...]

Hoezo? Zo werd je vroeger wel eens neergetrapt bij pleintjesvoetbal. Kerel is gewoon veel te laat. Ik vind het zwaar maar wel een mooie rode kaart :)
Waarom is het rood dan? Je hebt het over natrappen, maar dat was het niet. “Volgens de letter” zegt de commentator. Welke letter? Geen intentie om de bal te spelen?

Popt meteen iets op rondom Ajax - Juventus en de o zo slimme overtreding op Ronaldo. Dat was ook 0 intentie op de bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Hoezo? Zo werd je vroeger wel eens neergetrapt bij pleintjesvoetbal. Kerel is gewoon veel te laat. Ik vind het zwaar maar wel een mooie rode kaart :)
En dan stond je op en liep je verder.
Dit is een tikje wat je kunt vergelijken met vasthouden, niks meer. Je ziet spelers op allerlei plaatsen bewust nog even een tikje of iets geven en daar wordt niet eens voor gefloten of heeeeeeeeel misschien geel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:12:
[...]

En die paar reclame bordjes vervangen is echt zo gedaan, daar heb je 2 dagen de tijd voor..

Die scheids bij Groningen.... Mijn god wat is die is slecht. Gewoon geel man. Kom er maar in VAR. En de scheids meteen wisselen en terug naar de topklasse, die had vorig jaar ook al allerlei rare fratsen
AZ is volgens mij geen bevriende club hoor, onlangs nog hun afgunst uitgesproken naar Ajax over jeugdspelers die naar Ajax zijn gegaan.
En Az is toch geen goed doel? zoals gezegd AZ heeft onlangs nog miljoenen (las net 18 miljoen) gehad voor Til.. waarom zou Ajax financieel moeten helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Origins schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:17:
[...]

AZ is volgens mij geen bevriende club hoor, onlangs nog hun afgunst uitgesproken naar Ajax over jeugdspelers die naar Ajax zijn gegaan.
En Az is toch geen goed doel? zoals gezegd AZ heeft onlangs nog miljoenen (las net 18 miljoen) gehad voor Til.. waarom zou Ajax financieel moeten helpen?
Ze moeten niks, dat zeg ik helemaal niet. Ik zou het gewoon een mooi gebaar vinden. Niks meer, niks minder. Ben ik blijkbaar de enige mee, de rest vindt dat AZ het zelf maar uit moet zoeken. Ook prima, maar vind ik jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
[...]

En de tweede rode kaart van Groningen :D
Tjongejonge scheidsrechter Bax is op dreef.
Groningen nu met 9 man. Dag wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Montaner schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:17:
[...]

Waarom is het rood dan? Je hebt het over natrappen, maar dat was het niet. “Volgens de letter” zegt de commentator. Welke letter? Geen intentie om de bal te spelen?

Popt meteen iets op rondom Ajax - Juventus en de o zo slimme overtreding op Ronaldo. Dat was ook 0 intentie op de bal.
Zou debatable kunnen zijn maar daar is geel gegeven dus helaas niks meer aan te doen. Los daarvan is er een groot verschil tussen vasthouden en tackelen ook in de regels dus die vlieger gaat niet op.

Als de regel is dat dit soort shit rood is dan vind in het prima als dat consequent gaat gebeuren op alle niveau’s. Het zwakke ‘gele kaartje pakken want uit positie’ is daarmee meteen afgelopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 10-08-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Harribo schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:19:
[...]

Wordt meteen grimmig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De eerste huisvader stond al op het veld :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:19:
[...]

Ze moeten niks, dat zeg ik helemaal niet. Ik zou het gewoon een mooi gebaar vinden. Niks meer, niks minder. Ben ik blijkbaar de enige mee, de rest vindt dat AZ het zelf maar uit moet zoeken. Ook prima, maar vind ik jammer.
Helpen kan altijd, wedstrijden spelen ben ik het mee eens, van mij mogen ze in de Johan Cruijff Arena spelen (maar daar gaat Ajax niet alleen over) en volgens mij wilt AZ dat niet eens.

Helpen waar nodig absoluut, maar financieel nadat ze net een klapper hebben gemaakt met een transfer nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Typhone schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:21:
De eerste huisvader stond al op het veld :D
En mag meteen niet meer naar het stadion de komende jaren neem ik aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:22:
[...]

En mag meteen niet meer naar het stadion de komende jaren neem ik aan :D
Vrij herkenbaar dus als ie bij mij werkte was ie ook niet meer welkom. Hopelijk heeft ie chillere baas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:19:
[...]

2e niet gezien, terecht of niet?

We hebben in ieder geval alweer 2 uitersten, deze scheids en Nijhuis. Zie dat maar eens recht te praten KNVB. Wat zijn nou de regels maar vooral, hoe moeten ze door de scheidsrechters toegepast worden? Ik krijg niet het idee dat ze ook maar iets besproken hebben over als scheidsrechters team hetzelfde fluiten voor dezelfde situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12
Ik vond de eerste zwaar maar wel mooi. Gewoon dom van die speler om daar op het veld een speler neer te trappen. Die tweede was dik terecht :)

XXXVI

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:02:
[...]Welke situaties speelden zich in zijn eerste periode bij PSV af dan?
Er speelde heel wat, maar om jouw geheugen wat op te frissen wat voorbeelden.

Eleboog tegen Enoh (gebeurde twee keer achter elkaar, je ziet Enoh nog aan zijn oog zitten voordat Afellay het voor de tweede keer doet);

De scheidsrechter agressief een duw geven (en ermee wegkomen);
Ibrahim Afellay zal woensdag de wedstrijd tegen Ajax vanaf de tribune moeten bekijken.
De middenvelder van PSV ging zaterdagavond al na tien minuten veel te hard (en onnodig) door op Leen van Steensel van Excelsior en ontving zijn vijfde gele kaart van het seizoen, aldus de Telegraaf. Hierdoor is Afellay automatisch voor één duel geschorst.
Bron: https://nieuws.marokko.nl...-afellay-niet-tegen-ajax/
Toen de emoties even opliepen bij PSV-Heracles Almelo (2-0) trok Ibrahim Afellay alle aandacht naar zich toe met een dom vergrijp aan verdediger Emmanuel Boakye. Afellay wreekte zich op die manier voor een tackle op zijn ploeggenoot Otman Bakkal en incasseerde daarmee zijn zevende gele kaart van het seizoen. Daardoor ontbreekt hij komende zondag in de kampioenswedstrijd tegen FC Twente.
Bron: https://www.ed.nl/psv/afe...lt-zichzelf-uit~a825b7fc/
Vertonghen snapt niets van Afellay 19-04-2009

Ibrahim Afellay verklaarde nog een appeltje te moeten schillen met Jan Vertonghen en daagde hem uit nadat PSV had gescoord. De Belg weet echter van niets.

Vertonghen zou volgens Afellay in de vorige ontmoeting van Ajax en PSV iets hebben misdaan. 'Daar weet ik niets van af', zegt Vertonghen. 'Ik hield me er ook niet mee bezig toen hij voor mij kwam juichen. Ik was bezig met de wedstrijd', aldus Vertonghen.
Bron: https://www.ajaxshowtime....pt-niets-van-afellay.html

Zoals oud-scheidsrechter Van Hulten eens tegen hem zei: 'naar typetje', wat door hem (automatisch) werd vertaald naar 'vuile t*fushond'.
Bron: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=63843

Dat bevestigde hij zelf nog eens door bij Olympiakos weggestuurd te worden;
Afellay werd vorige week woensdag na een uur gewisseld in de thuiswedstrijd tegen Panionios (2-0), maar in plaats van in de dug-out te zitten ging de middenvelder direct naar de kleedkamer. Dit tot woede van Michel, die Afellay eerder verweet als enige speler de fans bij Malmö niet te hebben bedankt. Daarom liet de Spaanse coach, die zijn pupil ook een gebrek aan ijver verwijt, afgelopen zaterdag Afellay uit de ploeg in de uitwedstrijd tegen Kalloni (0-5).
Bron: https://www.ad.nl/buitenl...had-met-afellay~a5aee7dc/

En daarna bij Stoke City;
Dat de middenvelder niet meer welkom is bij Lambert heeft volgens Engelse bronnen alles te maken met zijn houding op het trainingsveld. Die zou te wensen overlaten. Lambert is ontevreden over de prestaties van de 31-jarige middenvelder en verwijt hem een gebrek aan professionaliteit op het trainingsveld, samengevat een slappe instelling.
Bron: https://www.ad.nl/nederla...ibrahim-afellay~a4141b71/

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:47
ephymerous schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:23:
Ik vond de eerste zwaar maar wel mooi. Gewoon dom van die speler om daar op het veld een speler neer te trappen. Die tweede was dik terecht :)
Is dat officieel niet gewoon geel?
Wel een smerige actie die eerste. Was wel rood waardig.

En dan gelijk te wierik die wat zegt geel geven en ook meteen zijn tweede als Bax de kans krijgt.
Een vette waarschuwing was toch wat meer waard geweest? Nu is voor elke toeschouwer de wedstrijd dood.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Volendam. Nog altijd beter dan wat je in uitwedstrijden krijgt.
kevz schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:33:
Het is wel erg typisch dat het een Alkmaars stadion is waar het dak van instort. Een brug nog geen kilometer verwijderd van het stadion word al jaren 'verbouwd'. Een prachtige berg bureaucratie en zo goedkoop mogelijk bouwen totdat het uiteindelijk duurder en van slechtere kwaliteit is. Welkom in Alkmaar :')
Die brug is van de provincie. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:28:
[...]

Is dat officieel niet gewoon geel?
Wel een smerige actie die eerste. Was wel rood waardig.

En dan gelijk te wierik die wat zegt geel geven en ook meteen zijn tweede als Bax de kans krijgt.
Een vette waarschuwing was toch wat meer waard geweest? Nu is voor elke toeschouwer de wedstrijd dood.
Daar ben ik het wel mee eens. Die gele kaart is mwa mwa voor dat protest (afhankelijk van wat ie zei hè).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-10 16:08
Bij hoeveel wordt er gestaakt, 7 spelers? Of 8 al?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ADDG schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:03:
Dak van stadion van AZ is ingestort door de harde wind, het is maar goed dat er geen wedstrijd was want dat had serieus veel slachtoffers opgeleverd.

[Afbeelding]
Nou waaide het best hard. Maar waarschijnlijk nog niet op 40% van wat het maximum aan zou moeten kunnen.

Mijn eerste, amateur, gedachte: Zaten die zonnepanelen er al op bij de bouw en zijn die meegenomen in de berekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
PWM schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:44:
[...]

Nou waaide het best hard. Maar waarschijnlijk nog niet op 40% van wat het maximum aan zou moeten kunnen.

Mijn eerste, amateur, gedachte: Zaten die zonnepanelen er al op bij de bouw en zijn die meegenomen in de berekening.
Die zonnepanelen zaten er niet op bij de bouw. Die zijn een paar jaar geleden erop gezet dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Laatst online: 04-12-2024
vuurtjih schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:42:
Bij hoeveel wordt er gestaakt, 7 spelers? Of 8 al?
Na vijf rode kaarten, oftewel als één van de teams minder dan 7 spelers op het veld heeft (bron).
Pagina: 1 ... 50 ... 157 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.