Maar nu de grote vraag: voor wie komen die erin dan?D-e-n schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:33:
Vraag is hoeveel landen in de wereld nooit van dit soort potjes hebben. We hebben onrealistische verwachtingen van een elftal dat aanvallend nog helemaal in ontwikkeling is.
We doen nu alsof we weer kampioen kunnen worden maar daar hebben we spelers als Stengs of Ihattaran voor nodig, spelers die er aan komen.
Berghuis & StrootmanTyphone schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:41:
[...]
Maar nu de grote vraag: voor wie komen die erin dan?
[ Voor 3% gewijzigd door bregweb op 11-10-2019 11:44 ]
Hattrick: Thorgal Eagles
Noem je Dest nou bewust niet op?D-e-n schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:33:
Vraag is hoeveel landen in de wereld nooit van dit soort potjes hebben. We hebben onrealistische verwachtingen van een elftal dat aanvallend nog helemaal in ontwikkeling is.
We doen nu alsof we weer kampioen kunnen worden maar daar hebben we spelers als Stengs of Ihattaran voor nodig, spelers die er aan komen.
Die vind ik op dit moment toch harder nodig dan die andere twee.
Besides; ik vind ons dus helemaal niet kampioenswaardig. Leuk dat we weer spelers bij topclubs hebben maar het is in Oranje gewoon nog niet goed genoeg. Qua materiaal kunnen we een outsider zijn, dat wel, maar Koeman heeft nog genoeg werk te verzetten willen we een prijs pakken.
[ Voor 21% gewijzigd door snmght op 11-10-2019 11:49 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
He ja, laten we iedereen met 10 goeie potjes bij een eredivisieclub gaan opnoemen als de mogelijke redding van Oranje.
Regeren is vooruitschuiven
Nee laten we mensen opnoemen die niet boven het maaiveld uitsteken, dat zet zoden aan de dijk.T-MOB schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:52:
He ja, laten we iedereen met 10 goeie potjes bij een eredivisieclub gaan opnoemen als de mogelijke redding van Oranje.
Niet alle elf (+reserves) die nu in Oranje staan gaan ons naar een hoger plan tillen. Er zullen wat nieuwe namen bij moeten komen. Lijkt me voor de hand te liggen om dan naar nieuw talent te kijken en ja, dan is het inderdaad afwachten of ze hun belofte waar zullen maken. Een goed alternatief is er niet echt; je kunt ervaren spelers gaan oproepen die niet eerder (of niet meer) geselecteerd worden maar het niet selecteren van hen heeft vermoedelijk een reden. Denk aan een Pieters bijvoorbeeld. Je kunt ook nieuwe spelers oproepen die niet 10 goede potjes in de eredivisie spelen maar of dat kans van slagen heeft..
Ik hoop van harte dat Stengs, Ihattaren, Boadu, Koopmeiners en Dest een keer de kans gaan krijgen. En dat een Kluivert weer aanhaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 11-10-2019 11:57 ]
En op een EK of WK spelen we ook niet altijd de sterren van de hemel tegen dat soort ploegen en ook daar geldt gewoon dat je moet winnen en niks meer dan dat.Typhone schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:20:
Dat begreep ik maar op de WK/EK's komen we die tegenstanders ook tegen. Ik vind België (in 1998) en Denemarken (anno 2012) allebei kleintjes maar net iets groter dan Noord Ierland. Er zitten ook heel wat potjes bij die we op halve kracht wonnen - en dik ook - (Zuid Korea '98, Estland '08).
Het is altijd leuker om een toernooi als 2008 te kijken en te zien hoe je elke wedstrijd zwaar domineert en iedereen afslacht maar veel toernooien heb je gewoon ook wedstrijden dat het moeizaam gaat en je gewoon blij moet zijn met de winst.
Het mooie van supporter van Oranje zijn is dat wij vaak een ploeg hebben die op de juiste momenten tegen de juiste tegenstanders geniaal voetbal kan laten zien. Dat levert al die mooie momenten op en al die wedstrijden in de knock-out fases van toernooien waar je van de eerste tot de laatste minuut met het zweet in je poten op het randje van de bank zit.
Who cares wat je op een kwalificatie of in een groepsfase tegen Macedonië, Noord-Ierland of Oostenrijk doet? Zelfs al win je met 5-0, dat is over een paar jaar niet meer dan een statistiek. Maar je moet die potjes winnen zodat je een halve finale van het WK98 of een kwartfinale van het WK2010 mag spelen, en die wedstrijden vergeet je nooit van je leven meer
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Op zijn minst geniale dingen; Sneijder tegen Brazilie, van Bronckhorst tegen Uruguay, lekker hoor.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:58:
[...]
Het mooie van supporter van Oranje zijn is dat wij vaak een ploeg hebben die op de juiste momenten tegen de juiste tegenstanders geniaal voetbal kan laten zien. Dat levert al die mooie momenten op en al die wedstrijden in de knock-out fases van toernooien waar je van de eerste tot de laatste minuut met het zweet in je poten op het randje van de bank zit.
[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 11-10-2019 12:09 ]
Ik vrees dat die goal anno 2019 door een VAR zou zijn afgekeurd vanwege een overtreding van Van Bommel. Maar wat een uithaal was dat 
Je hoeft natuurlijk geen namen te noemen. Jongens als Stengs, Dest en Ihattaren moeten het eerst nog maar eens laten zien. Elk seizoen hebben we van dit soort ontdekkingen, en pas na een tijdje weet je of zo'n talent een Maher of een Frenkie de Jong blijkt te zijn.snmght schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:56:
Nee laten we mensen opnoemen die niet boven het maaiveld uitsteken, dat zet zoden aan de dijk.
Regeren is vooruitschuiven
PSV'ers zet jullie schrap voor een jaar lang geruchten 
Het seizoen is pas net begonnen, maar FC Barcelona heeft alweer het vizier gericht op volgend jaar. De Catalaanse club zit in PSV-spits Donyell Malen een potentiële opvolger voor Luis Suárez.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zucht. Laat zo'n jongen nou gewoon eerst eens een seizoen bewijzen dat hij het echt kan voordat je hem gek maakt.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dit is ook wel een beetje non-nieuws.Martinusz schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:39:
[...]
Alsof Barcelona - of welke topclub dan ook - niet een oog heeft op elke speler die boven het team uitsteekt in enige competitie. Laat Malen eerste inderdaad maar eens een goed siezoen (of lievere twee constante) maken waarbij er ruim bovenuit steekt. Met 10 doelpunten doet hij het zeker goed maar buiten de wedstrijd tegen Vitesse met 5 doelpunten valt het met 4 uit 8 op zich kwa rendament nog wel mee.
Ja joh dit ga je weer het hele jaar krijgen, samen met de Suarez komt terug naar Ajax etc. etc. etc.
Ik vond het wel rijkelijk vroeg al voor de eerste "geruchten"
Ik vond het wel rijkelijk vroeg al voor de eerste "geruchten"
Geen clubvoetbal dit weekend, dus komkommertijd. De kranten en nieuwssites moeten uiteraard wel gewoon gevuld worden
Ja, want Frenkie heeft hem lekker gemaakt met verhalen over Catalaanse paella, waarop Luuk zei dat Sevillaanse paella veel beter smaakt, want het stadion van Sevilla ligt dichterbij de zee waardoor de vis verser is. Man man, één zwaluw maakt nog geen zomer, laat hem nog een jaar of 2 bij PSV bivakkeren en dan zien we wel weer verder. Zeg ik als PSVer zijndeMartinusz schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:39:
[...]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik schakel in bij Jong Oranje-Jong Portugal, het staat 1-1 (nu rust).
Binnen een minuut nadat ik begin te kijken komt er een Portugees met gestrekt been inglijden op een enkel, en krijgt... geel.
Binnen een minuut nadat ik begin te kijken komt er een Portugees met gestrekt been inglijden op een enkel, en krijgt... geel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik neem een wilde gok. Waardeloze scheids en geen var?Ramzzz schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:17:
Ik schakel in bij Jong Oranje-Jong Portugal, het staat 1-1 (nu rust).
Nee, gewoon PortugalDeadsy schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:26:
[...]
Ik neem een wilde gok. Waardeloze scheids en geen var?
Memphis wegens bovenbeenklachten niet naar Minsk
Nou das lekker, nu moet Koeman wel wat veranderen aan de opstelling. Zal Malen of vd Beek nu gelijk beginnen?Memphis Depay reist morgen niet met het Nederlands elftal naar Wit-Rusland. De aanvaller van Lyon, die gisteren in Rotterdam tegen Noord-Ierland nog tweemaal trefzeker was, kampt met bovenbeenklachten.
Puntverlies incomingDoeEensGek schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:12:
Memphis wegens bovenbeenklachten niet naar Minsk
[...]
Nou das lekker, nu moet Koeman wel wat veranderen aan de opstelling. Zal Malen of vd Beek nu gelijk beginnen?
Zag vanavond een stukje in DWDD over Kees de autist die even het Ajax stadion nagetekend heeft voor zijn nieuwe documentaire. Wat kan die gast tekenen, het Ajax stadion is alsof er een foto van gemaakt is.
Ik weet dat het niet echt met voetbal te maken hebt, maar wel met de club Ajax
Ik weet dat het niet echt met voetbal te maken hebt, maar wel met de club Ajax
Het mooie van voetbal is dat de discussie nooit klaar is en altijd gepaard gaat met een ontzettende hoeveelheid opportunisme. Babel vanaf links scoort er twee tegen Estland, geeft een assist tegen Duitsland, Depay speelt als zwervende spits onder Koeman al wedstrijden lang top en dat moet je allemaal om gaan gooien om een 20 jarige spits van PSV in te passen die nu in vorm is? Babel is in de afstemming met Depay belangrijk en laat normaal gesproken Depay beter functioneren in de spits. Dat is zijn rol en taak. Geen idee hoe dat tussen Depay en Malen gaat nog. Een zwervende Depay vanaf links kan zomaar continu een diepgaande spits als Malen in de weg gaan lopen. Zelfs Van Persie had iedereen in 2010 kritiek op dat hij te weinig scoorde. Alleen juist door de kwaliteiten van Van Persie (aanspeelbaar, kaatsend, slimme loopacties) konden Robben en Sneijder zo briljant renderen. Dat Van Persie dat WK zijn rol in het geheel kende en op die manier wist te spelen, maakte hem voor mij juist een van de uitblinkers.
Hetzelfde in de discussie De Roon of Van De Beek. Dit NIR is natuurlijk absoluut geen wonderploeg, maar moet je ook niet gaan vergelijken met een Andorra. Het is een zuigend, tijdrekkend, uitermate gedisciplineerd team dat wacht op de standaardsituatie, dat ene foutje van De Ligt, of de snelle uitbraak. Dat je tegen zo’n team De Roon laat staan vond ik prima te verklaren. Je zet daarmee namelijk op het middenveld iemand neer die in positie blijft en vanuit zijn positie blijft voetballen en het vermogen heeft om de counter er uit te halen. Precies de kwaliteiten waarmee hij bij Atalanta (en Middlesbrough) belangrijk was. Stel je daar Van De Beek op, heb je drie lopende, zwervende spelers met diepgang op het middenveld. Gecombineerd met twee aanvallende backs die hoog komen sta je dus bij elke serieuze tegenaanval met een beetje pech in een ondertal situatie.
@D-e-n heeft het vaak over hoe de bezetting in het veld moet blijven kloppen en slaat daarmee de spijker op zijn kop wat mij betreft. Tuurlijk wil je met veel creativiteit spelen, maar per tegenstander moet je ook kijken wie de waterdragers in het team zijn die vanuit hun discipline en positie belangrijk zijn. Juist tegen een team waarbij je zelf het spel zal moeten maken en je veel op de helft van de tegenstander tegen een muur staat te voetballen, is er namelijk een groot risico dat iedereen vanuit aanvallende intenties gaat zwerven. Dat De Roon toevallig een slechte wedstrijd speelt (zeker niet als enige) verandert er wat mij betreft niets aan dat de keuze van Koeman prima te verklaren was.
Als je Koeman iets kwalijk kan nemen, is het dat hij inderdaad beter wat eerder had kunnen wisselen. Maar ja, zoals velen hier al zeggen telt in dit soort wedstrijden alleen het scorebord. Slechte pot, mooi gewonnen. Prima resultaat tegen zo’n tegenstander.
Hetzelfde in de discussie De Roon of Van De Beek. Dit NIR is natuurlijk absoluut geen wonderploeg, maar moet je ook niet gaan vergelijken met een Andorra. Het is een zuigend, tijdrekkend, uitermate gedisciplineerd team dat wacht op de standaardsituatie, dat ene foutje van De Ligt, of de snelle uitbraak. Dat je tegen zo’n team De Roon laat staan vond ik prima te verklaren. Je zet daarmee namelijk op het middenveld iemand neer die in positie blijft en vanuit zijn positie blijft voetballen en het vermogen heeft om de counter er uit te halen. Precies de kwaliteiten waarmee hij bij Atalanta (en Middlesbrough) belangrijk was. Stel je daar Van De Beek op, heb je drie lopende, zwervende spelers met diepgang op het middenveld. Gecombineerd met twee aanvallende backs die hoog komen sta je dus bij elke serieuze tegenaanval met een beetje pech in een ondertal situatie.
@D-e-n heeft het vaak over hoe de bezetting in het veld moet blijven kloppen en slaat daarmee de spijker op zijn kop wat mij betreft. Tuurlijk wil je met veel creativiteit spelen, maar per tegenstander moet je ook kijken wie de waterdragers in het team zijn die vanuit hun discipline en positie belangrijk zijn. Juist tegen een team waarbij je zelf het spel zal moeten maken en je veel op de helft van de tegenstander tegen een muur staat te voetballen, is er namelijk een groot risico dat iedereen vanuit aanvallende intenties gaat zwerven. Dat De Roon toevallig een slechte wedstrijd speelt (zeker niet als enige) verandert er wat mij betreft niets aan dat de keuze van Koeman prima te verklaren was.
Als je Koeman iets kwalijk kan nemen, is het dat hij inderdaad beter wat eerder had kunnen wisselen. Maar ja, zoals velen hier al zeggen telt in dit soort wedstrijden alleen het scorebord. Slechte pot, mooi gewonnen. Prima resultaat tegen zo’n tegenstander.
Wim Kieft: ‘Memphis Depay heeft het niveau om te slagen bij Barça’
Bron: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=360822
Zat ik er dus toch naast. Volgens Wim beschikt Depay zelfs over extreme klasse en kan hij dus mee bij Barcelona!
Ik denk dat ik het niet helemaal eens ben met Wim. Vind Depay ook geen Barcelona speler eigenlijk.
Zat ik er dus toch naast. Volgens Wim beschikt Depay zelfs over extreme klasse en kan hij dus mee bij Barcelona!
Ik denk dat ik het niet helemaal eens ben met Wim. Vind Depay ook geen Barcelona speler eigenlijk.
Die kans heb ik ook! Niettemin maar 0,00001% maar hij is er!
In de selectie is het makkelijk ja. Maar ik denk dat @Typhone dat niet bedoelde. Maar het zou mooi zijn als die twee en ook Malen zich blijven ontwikkelen (en in het geval van Ihattaran voor Nederland kiezen) want dan hebben we luxe problemen
Een andere back gaat niet het verschil maken tussen het wel of niet kunnen slopen van Portugal. Iemand met een creatieve ingeving voorin wel.snmght schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:46:
[...]
Noem je Dest nou bewust niet op?![]()
Die vind ik op dit moment toch harder nodig dan die andere twee.
Dest kan een international worden maar heeft niet de potentie van iemand als Ihattaran. Het is verdedigend geen De Ligt ofzo.
Wat me in dat interview meer zorgen baart: de suggestie dat Koeman weg zou gaan. Wie moet het dan in godsnaam gaan doen? De KNVB kennende komen ze dan bij F de Boer uit maar dan zijn we weer terug bij af en gaan we weer ouderwets breien met 433.snmght schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:46:
De kans dat een trainer die dit meesterlijke schaakspel van Koeman niet 1 op 1 kan/wil kopiëren het stokje overneemt is erg groot.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Je noemt een bondscoach waar alle spelers positief over zijn en die eindelijk Oranje weer laat presteren, ook tegen toplanden, een laffe herder. Dat vind ik triest en belachelijk.ephymerous schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:53:
Daar staat toch niets vreemds?
Vooral omdat je mening neer zal komen op 1 speler, Vd Beek i.p.v. De Roon en het zou wel goed zijn.
@donleone83 legt overigens uitstekend uit waarom Koeman zijn beslissing nam
Hoezo neemt hij herhaaldelijk geen risico?Koeman neemt herhaaldelijk geen risico en blijft vasthouden aan een aantal spelers die keer op keer minder presteren.
Wat versta je onder risico?
Hoezo presteren een aantal spelers keer op keer minder? En wie dan?
Oranje was bezig met een vrije val naar beneden, dankzij Koeman is dit gestopt en houdt de wereld ook weer rekening met Oranje. Hij heeft de resultaten overduidelijk aan zijn zijde.
Je bent negatief over een persoon en zet die negativiteit kracht bij door een opmerking te maken over zijn omvang, dat vind ik vooral zielig, nergens op slaan en totaal niet ter zake doende.Het tweede is een constatering.
Blijkbaar vergeet men heel snel waar Oranje vandaan komt..snmght schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:56:
Niet alle elf (+reserves) die nu in Oranje staan gaan ons naar een hoger plan tillen.
Vergeleken met het recente verleden presteert Oranje in heel korte tijd op een veel hoger niveau, met de huidige groep.
Onder Koeman heeft Oranje maar 4 keer verloren en iedere keer van een topteam (Engeland, Frankrijk, Portugal en Duitsland). Hoe hoog moet het plan getild worden?
Dus we gooien er een aantal zeer jonge talenten in en ineens gaat Oranje nog beter presteren?Ik hoop van harte dat Stengs, Ihattaren, Boadu, Koopmeiners en Dest een keer de kans gaan krijgen. En dat een Kluivert weer aanhaakt.
Lekker realistisch.
Dat zeg ik niet. Lees anders even voor je reageert.Baseman77 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:07:
[...]
Dus we gooien er een aantal zeer jonge talenten in en ineens gaat Oranje nog beter presteren?
Lekker realistisch.
typisch hollands opportunisme. Depay doet nu leuk bij Oranje omdat hij het volledige vertrouwen krijgt van Koeman. Bij Barca zou hij niet de ster zijn, wordt het elftal niet op hem ingericht en zakt hij door het ijs.snmght schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:46:
Leuke speler, maar Barcelona is te hoog gegrepen, naast dat hij wat mij betreft ook niet bij het spelletje van Barca past.
Vinden jullie dat Koeman, de ligt moet gaan vervangen voor de vrij, wanneer de ligt zo slecht blijft spelen bij zowel club als land, want bij juve speelt hij echt heel matig, terwijl de vrij er wel staat bij inter.
Als Depay zijn vorm in Oranje, ook op het EK laat zien, dan zie een grote transfer ook nog wel zien gebeuren.snmght schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:46:
Dat gezegd te hebben, Suarez is op zijn oude dag nog steeds veel beter dan Depay, dus die zie ik Depay (samen met heel veel andere spitsen) niet zomaar uit de basis spelen.
Nee totaal niet, het nu lijkt alsof De Ligt al tijden slecht speelt, terwijl het 2 wedstrijden met wat foutjes zijn. Terwijl hij juist daarvoor eindelijk weer een beetje in vorm kwam na een moeilijke start.Nieuwevolger schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:16:
Vinden jullie dat Koeman, de ligt moet gaan vervangen voor de vrij, wanneer de ligt zo slecht blijft spelen bij zowel club als land, want bij juve speelt hij echt heel matig, terwijl de vrij er wel staat bij inter.
Ook niet als hij het hele seizoen zijn vorm niet weet te pakken bij Juve?Terranova schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:24:
[...]
Nee totaal niet, het nu lijkt alsof De Ligt al tijden slecht speelt, terwijl het 2 wedstrijden met wat foutjes zijn. Terwijl hij juist daarvoor eindelijk weer een beetje in vorm kwam na een moeilijke start.
Dat is iets heel anders dan nu die "paniek" over De LigtNieuwevolger schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:28:
[...]
Ook niet als hij het hele seizoen zijn vorm niet weet te pakken bij Juve?
Wat wel zo is, is dat De Vrij in NL zwaar ondergewaardeerd wordt. Is aan zijn zesde seizoen in Italië bezig en is onomstreden. Vorig jaar 28 wedstrijden in de Serie A, telkens basis en de 90 minuten vol gemaakt. Dit jaar 5 van de 7 tot nu toe gespeeld, ook steeds 90 minuten.
De Ligt heeft ongetwijfeld meer talent, maar ik denk dat een De Vrij in vorm een zeer veilige keuze is mocht De Ligt het dit seizoen moeilijk krijgen, waarbij het elftal er niet meteen veel zwakker op wordt.
De Ligt heeft ongetwijfeld meer talent, maar ik denk dat een De Vrij in vorm een zeer veilige keuze is mocht De Ligt het dit seizoen moeilijk krijgen, waarbij het elftal er niet meteen veel zwakker op wordt.
De rode kaart bij IJsselmeervogels - Spakenburg is de moeite waard om even op te zoeken. Sodemieters
De Vrij neemt de plek van De Ligt moeiteloos over, mocht die inderdaad ondersneeuwen. Zie ik overigens niet gebeuren. Maar heel fijn om zo een goede derde CV te hebben, ook nuttig als Van Dijk of De Ligt geblesseerd raken.
Deze dus: https://www.foxsports.nl/...r-rode-kaart-voor-harder/PWM schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:51:
De rode kaart bij IJsselmeervogels - Spakenburg is de moeite waard om even op te zoeken. Sodemieters
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Die is van januari
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Rode kaart is rode kaart toch?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Waarschijnlijk deze figuur:PWM schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:51:
https://www.foxsports.nl/...-kaart-zou-het-weer-doen/
Afvoeren die vent en nooit meer op een voetbalveld.

[ Voor 57% gewijzigd door Ramzzz op 12-10-2019 17:51 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Helemaal mee eensdonleone83 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:51:
Wat wel zo is, is dat De Vrij in NL zwaar ondergewaardeerd wordt. Is aan zijn zesde seizoen in Italië bezig en is onomstreden. Vorig jaar 28 wedstrijden in de Serie A, telkens basis en de 90 minuten vol gemaakt. Dit jaar 5 van de 7 tot nu toe gespeeld, ook steeds 90 minuten.
dit roep ik trouwens al enige tijd, maar dan in het Buitenlandse club topic
Vooral die opmerking ook, "ik zou het zo weer doen".
Meenemen in de strafmaat, 10 wedstrijden ofzo.
Ach joh, was niet met gestrekt been, geel was meer op zijn plek geweest
geeneens de bal in de buurt, of zelfs maar de bedoeling om de bal te pakken.
Gezien de mentaliteit die hij uitstraalt, nooit meer in een derby spelen of in de buurt van het stadion zijn tijdens een derby. Dan straf je hem echt.toolkist schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 17:59:
Vooral die opmerking ook, "ik zou het zo weer doen".
De Vrij wordt inderdaad zeer ondergewaardeerd. Daartegenover wordt Van Dijk zeer overgewaardeerd. Ik zou best eens een wedstrijdje De Vrij op de plek van Van Dijk willen zien om te kijken hoe dat gaat samen met De Ligt.donleone83 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:51:
HHmmmm. V Dijk. Gouden bal gewonnen. CL gewonnen. Geprezen in binnen en buitenland. Gewild verdediger. In vorm.P.O. Box schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:15:
[...]
De Vrij wordt inderdaad zeer ondergewaardeerd. Daartegenover wordt Van Dijk zeer overgewaardeerd. Ik zou best eens een wedstrijdje De Vrij op de plek van Van Dijk willen zien om te kijken hoe dat gaat samen met De Ligt.
De Ligt: Internationaal geen prijzen. Elke wedstrijd nog wel een jeugdige fout of eigen goal ( tegen NIR ook weer ). Heeft het erg moeilijk in Italie. Niet in vorm.
Ja ik zou inderdaad v Dijk eruit halen

Kijk, op de lange termijn gaat de Ligt waarschijnlijk wel NL's beste verdediger ooit worden. Maar daar is ie nog lang niet. Ik zou de Vrij en v Dijk in de verdediging gooien nu helemaal niet gek vinden.
Tsja, ik heb hem die persoonlijk prijzen niet gegeven. Van Dijk maakt vaak wel een fout die door de commentator als "zelfdzame fout van Van Dijk" wordt bestempelt. Iets te vaak om zeldzaam te zijn. Ik zie hem alleen maar wijzen maar zelf regelmatig te laat zijn. Daarna vakkundig de fout op andere afschuiven door te wijzen. Ik vind hem niet slecht en hij mag van mij zelfs bij Oranje zitten of een basisplaats hebben. Maar zo goed als wordt beweerd dat hij is vind ik hem absoluut niet. Let maar een op hoe vaak hij zonder man staat en alleen maar staat te wijzen in het luchtledige. Ook bij Liverpool.
De eerstkomende oefenwedstrijd zou ik daarom best wel eens De Ligt en De Vrij samen willen zien spelen. Alhoewel oefenwedstrijd over het algemeen niet het beste in het team naar boven halen, en dat heb je ook niets aan het experiment.
De eerstkomende oefenwedstrijd zou ik daarom best wel eens De Ligt en De Vrij samen willen zien spelen. Alhoewel oefenwedstrijd over het algemeen niet het beste in het team naar boven halen, en dat heb je ook niets aan het experiment.
Dat doen laatste mannen vaak, die dirigeert die overige drie verdedigers en blijft zelf zonder directe tegenstander om juist gaten dicht te lopen/rugdekking te geven.P.O. Box schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:26:
Tsja, ik heb hem die persoonlijk prijzen niet gegeven. Van Dijk maakt vaak wel een fout die door de commentator als "zelfdzame fout van Van Dijk" wordt bestempelt. Iets te vaak om zeldzaam te zijn. Ik zie hem alleen maar wijzen maar zelf regelmatig te laat zijn. Daarna vakkundig de fout op andere afschuiven door te wijzen. Ik vind hem niet slecht en hij mag van mij zelfs bij Oranje zitten of een basisplaats hebben. Maar zo goed als wordt beweerd dat hij is vind ik hem absoluut niet. Let maar een op hoe vaak hij zonder man staat en alleen maar staat te wijzen in het luchtledige. Ook bij Liverpool.
VVD is niet een klasse beter dan De Ligt/De Vrij maar 2-3 klasses en laat dat ook continue zien. De Ligt is de toekomst, maar is gewoon nog niet constant genoeg en daardoor is misschien de Vrij nog wel een betere keuze op topniveau.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Prima om te vinden wat je vindt. Dat doe ik ook en ik blijf Koeman wanneer hij niet verandert een laffe herder noemen. Verder heb ik geen trek om punt voor punt te reageren op je post.Baseman77 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:07:
[...]
Je noemt een bondscoach waar alle spelers positief over zijn en die eindelijk Oranje weer laat presteren, ook tegen toplanden, een laffe herder. Dat vind ik triest en belachelijk.
Vooral omdat je mening neer zal komen op 1 speler, Vd Beek i.p.v. De Roon en het zou wel goed zijn.
@donleone83 legt overigens uitstekend uit waarom Koeman zijn beslissing nam![]()
[...]
Hoezo neemt hij herhaaldelijk geen risico?
Wat versta je onder risico?
Hoezo presteren een aantal spelers keer op keer minder? En wie dan?
Oranje was bezig met een vrije val naar beneden, dankzij Koeman is dit gestopt en houdt de wereld ook weer rekening met Oranje. Hij heeft de resultaten overduidelijk aan zijn zijde.
[...]
Je bent negatief over een persoon en zet die negativiteit kracht bij door een opmerking te maken over zijn omvang, dat vind ik vooral zielig, nergens op slaan en totaal niet ter zake doende.
[...]
Blijkbaar vergeet men heel snel waar Oranje vandaan komt..
Vergeleken met het recente verleden presteert Oranje in heel korte tijd op een veel hoger niveau, met de huidige groep.
Onder Koeman heeft Oranje maar 4 keer verloren en iedere keer van een topteam (Engeland, Frankrijk, Portugal en Duitsland). Hoe hoog moet het plan getild worden?
[...]
Dus we gooien er een aantal zeer jonge talenten in en ineens gaat Oranje nog beter presteren?
Lekker realistisch.
XXXVI
Volledig met je eens! 100% schijtbakkenvoetbal!!ephymerous schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:57:
[...]Prima om te vinden wat je vindt. Dat doe ik ook en ik blijf Koeman wanneer hij niet verandert een laffe herder noemen. Verder heb ik geen trek om punt voor punt te reageren op je post.
Door een teveel aan veilige keuzes mag het resultaat er wezen: het is doodsaai.

Alleen het laatste stukje kan wel eens leuk zijn, alsof je een B-film kijkt waarin men alle actie in de laatste 10-15 minuten gepropt heeft.

Nieuwevolger schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:16:
Al die foutjes waar De Ligt nu op wordt afgerekend die heeft Stefan de Vrij jarenlang zelf ook gemaakt en mogen maken in het Nederlands elftal.donleone83 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:51:
Waarin zou Koeman dan moeten veranderen?ephymerous schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 22:57:
[...]
Prima om te vinden wat je vindt. Dat doe ik ook en ik blijf Koeman wanneer hij niet verandert een laffe herder noemen.
Onzin. De Vrij heeft pas 37 wedstrijden gespeeld in Oranje waarvan 14 in 2014 toen hij basis op het WK stond (en bijzonder goed speelde). De Ligt staat al op 19. Terecht dat hij meer kansen krijgt, want het is een enorm talent. Doet alleen niets af aan het feit dat De Vrij inmiddels een prima stabiele keuze is als De Ligt zijn vorm nog niet weet te vinden.strafschop schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 07:34:
[...]
[...]
Al die foutjes waar De Ligt nu op wordt afgerekend die heeft Stefan de Vrij jarenlang zelf ook gemaakt en mogen maken in het Nederlands elftal.
Eens niet als een laffe haas beginnen aan een wedstrijd. Want de afgelopen 18 keer betekende dat 13x een achterstand. Misschien moet je dan eens volledig omdenken en een ander plan opstellen. Kan ook fout gaan, maar dan heb je het in elk geval geprobeerd!
We kunnen discussiëren over vd Beek in plaats van De Roon. Dat is zeker tegen zwakkere landen een optie.
Maar de manier waarop Koeman hier als "laf" neergezet wordt is echt te bezopen voor woorden. Het gaat echt elke nuance voorbij. Koeman heeft in een hele serie wedstrijden tegen toplanden resultaten gehaald om u tegen te zeggen. En dit alles met een team in opbouw dat nog niet overliep van aanvallende kwaliteit. Het is pas nu dat jongens als Malen aan de deur kloppen en Bergwijn is er ook net.
We overschatten Oranje echt mateloos als we denken dat we iedereen als waren we Spanje in haar beste dagen even opzij kunnen zetten. En ook echte toplanden zie je wel eens moeizaam spelen.
Ik zou echt niet weten welke bondscoach het nu beter zou doen. Ik daag een ieder ook uit een geschikte opvolger te vinden over een paar jaar. Ten Hag wellicht maar die zit de komende jaren wel onder de pannen denk ik.
Maar de manier waarop Koeman hier als "laf" neergezet wordt is echt te bezopen voor woorden. Het gaat echt elke nuance voorbij. Koeman heeft in een hele serie wedstrijden tegen toplanden resultaten gehaald om u tegen te zeggen. En dit alles met een team in opbouw dat nog niet overliep van aanvallende kwaliteit. Het is pas nu dat jongens als Malen aan de deur kloppen en Bergwijn is er ook net.
We overschatten Oranje echt mateloos als we denken dat we iedereen als waren we Spanje in haar beste dagen even opzij kunnen zetten. En ook echte toplanden zie je wel eens moeizaam spelen.
Ik zou echt niet weten welke bondscoach het nu beter zou doen. Ik daag een ieder ook uit een geschikte opvolger te vinden over een paar jaar. Ten Hag wellicht maar die zit de komende jaren wel onder de pannen denk ik.
Zeker mee eens. Dit is een niet te negeren statistiek.Typhone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:16:
[...]
Eens niet als een laffe haas beginnen aan een wedstrijd. Want de afgelopen 18 keer betekende dat 13x een achterstand. Misschien moet je dan eens volledig omdenken en een ander plan opstellen. Kan ook fout gaan, maar dan heb je het in elk geval geprobeerd!
Dumfries elke keer opstellen vind ik ook vrij vreemd. Die speelt nou ook weer niet zo sterk dat er geen ruimte is om eens wat anders te proberen
Ik denk dat Koeman er al helemaal uit is, hoe die wilt spelen op het EK. En die vastigheid probeert hij erin te krijgen tegen tegenstanders als noord ierland. Weghorst kan er bijwijze van 20 schieten in de bundesliga en luuk de jong 2 in la liga, en koeman verkiest als nog luuk.
Ik denk dat hij juist nog langzaam aan het bijslijpen is. Van een team dat van alles en iedereen verloor is het getransformeerd naar een ploeg die het grote tegenstanders lastig kan maken.Nieuwevolger schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:29:
Ik denk dat Koeman er al helemaal uit is, hoe die wilt spelen op het EK. En die vastigheid probeert hij erin te krijgen tegen tegenstanders als noord ierland.
Volgende stap is het omgaan met tegenstanders die de bus parkeren. Daarvoor is het nodig dat jongens als Malen, Stengs, Bergwijn, Ihattaran zich (blijven) ontwikkelen. Want alleen Depay is niet genoeg om een ploeg als Noord Ierland makkelijk te slopen.
Ik snap echter best dat Koeman in de kwalificatie dan nog voorzichtig is. We moeten ons tenslotte nog plaatsen. Straks is er alle ruimte om te kijken hoe je de andere jongens het best kunt inpassen.
Die wedstrijd tegen Noord Ierland was te belangrijk om al vooruit te gaan kijken naar de speelwijze op het EK, er moest wel eerst nog even gewonnen worden wat tegen een dergelijke tegenstander helemaal geen zekerheidje is. Het spel van Luuk de Jong geeft Koeman trouwens ook niet direct aanleiding om hem buiten de selectie te zetten.Nieuwevolger schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 12:29:
Ik denk dat Koeman er al helemaal uit is, hoe die wilt spelen op het EK. En die vastigheid probeert hij erin te krijgen tegen tegenstanders als noord ierland. Weghorst kan er bijwijze van 20 schieten in de bundesliga en luuk de jong 2 in la liga, en koeman verkiest als nog luuk.
Wat ik zie, is dat Koeman sinds zijn aanstelling bijna altijd met dezelfde kern speelt (alleen op het begin niet, toen hij 3 verdedigers systeem uit probeerde). Volgens mij speelt koeman nu al een dik jaar met cilelesen, van dijk, de ligt, blind, frenkie, wijnaldum, depay en babel altijd in de basis.D-e-n schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:07:
[...]
Ik denk dat hij juist nog langzaam aan het bijslijpen is. Van een team dat van alles en iedereen verloor is het getransformeerd naar een ploeg die het grote tegenstanders lastig kan maken.
Volgende stap is het omgaan met tegenstanders die de bus parkeren. Daarvoor is het nodig dat jongens als Malen, Stengs, Bergwijn, Ihattaran zich (blijven) ontwikkelen. Want alleen Depay is niet genoeg om een ploeg als Noord Ierland makkelijk te slopen.
Ik snap echter best dat Koeman in de kwalificatie dan nog voorzichtig is. We moeten ons tenslotte nog plaatsen. Straks is er alle ruimte om te kijken hoe je de andere jongens het best kunt inpassen.
Dan vechten Promes en Bergwijn voor een plek rechtsvoor, en ik denk dat Koeman voor meer verdedigende zekerheid gaat op rechts achter, met veltman inplaats van dumfries.
En dan denk ik dat Babel pas na het EK wordt vervangen.
Ik denk dan ook dat Koeman vrijwel met het zelfde team gaat spelen, wat hem succes heeft gebracht in de nation league en kwalificatie.VHS schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:12:
[...]
Die wedstrijd tegen Noord Ierland was te belangrijk om al vooruit te gaan kijken naar de speelwijze op het EK, er moest wel eerst nog even gewonnen worden wat tegen een dergelijke tegenstander helemaal geen zekerheidje is. Het spel van Luuk de Jong geeft Koeman trouwens ook niet direct aanleiding om hem buiten de selectie te zetten.
Misschien deze twee citaten nog maar eens memoriseren?Typhone schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:16:
[...]
Deze:
En vooral:“Als je één goal meer maakt dan de ander, dan win je.”
“Je gaat het pas zien als je het doorhebt.”
Dat ligt er maar aan hoe je ertegenaan kijkt.VHS schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:12:
[...]
Die wedstrijd tegen Noord Ierland was te belangrijk om al vooruit te gaan kijken naar de speelwijze op het EK, er moest wel eerst nog even gewonnen worden wat tegen een dergelijke tegenstander helemaal geen zekerheidje is. Het spel van Luuk de Jong geeft Koeman trouwens ook niet direct aanleiding om hem buiten de selectie te zetten.
Noord Ierland en Wit-Rusland zijn absoluut geen voetbalgrootmachten. Sterker nog, het heeft eigenlijk niks met voetbal te maken.
Als winst zo belangrijk is, dan had ik mijn sterkste elftal opgesteld en mijn wissels daarop geselecteerd. Eerst sloop je een tegenstander, omdat je de punten nodig hebt, daarna kan je gaan experimenteren met spelers en opstelling.
Koeman doet dit andersom, lijkt wel, en dat liep de afgelopen keer maar net goed af.
Maar goed, ik gok op 0-6 voor vanavond. Dat zou ook gewoon al voor rust kunnen zijn, mits ze echt willen.
Ben benieuwd welke aanvaller gaat opstaan, nu Depay er niet bij is.mavaros schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:51:
[...]
Dat ligt er maar aan hoe je ertegenaan kijkt.
Noord Ierland en Wit-Rusland zijn absoluut geen voetbalgrootmachten. Sterker nog, het heeft eigenlijk niks met voetbal te maken.
Als winst zo belangrijk is, dan had ik mijn sterkste elftal opgesteld en mijn wissels daarop geselecteerd. Eerst sloop je een tegenstander, omdat je de punten nodig hebt, daarna kan je gaan experimenteren met spelers en opstelling.
Koeman doet dit andersom, lijkt wel, en dat liep de afgelopen keer maar net goed af.
Maar goed, ik gok op 0-6 voor vanavond. Dat zou ook gewoon al voor rust kunnen zijn, mits ze echt willen.
Ik hoop op Malen, hij is wel de man in vorm.Nieuwevolger schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:53:
[...]
Ben benieuwd welke aanvaller gaat opstaan, nu Depay er niet bij is.
Maar weet dus niet echt of hij de druk al aankan om de aanvalsleider te zijn.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Kies maar uit.Nieuwevolger schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:53:
[...]
Ben benieuwd welke aanvaller gaat opstaan, nu Depay er niet bij is.
Promes, Malen of noem maar op.
We hebben genoeg prima spelers.
Malen is wel meer gewend aan de speelstijl van Koeman dan Promes en ook in vorm.
Nog naar eentje:mavaros schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 13:51:
[...]
Dat ligt er maar aan hoe je ertegenaan kijkt.
“Het moeilijke van een makkelijke wedstrijd is om een zwakke tegenstander slecht te laten voetballen.”
De Ligt eruit halen met Dumfries en Blind op de flanken is zelfs tegen Andorra gevaarlijk. Zie liever een 3-4-3 met de Ligt en van Dijk en Blind dan de Vrij ipv de Ligt. Zet je de Roon en Donny erin samen met Malen ipv Depay en ben je klaar
Vandalen hebben vannacht De Goffert en het trainingscomplex in brand willen steken, maar dat is niet gelukt;
https://www.forzanec.nl/n...litie-doet-onderzoek.html
https://www.forzanec.nl/n...litie-doet-onderzoek.html
Malen lijkt de logische keus op Depay te vervangen. Hij zou makkelijk in staat moeten zijn om te presteren tegen wit rusland.
Maar wie is dan rechts- en linkshalf? Wie houden het veld breed daar?Holkers schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 14:18:
De Ligt eruit halen met Dumfries en Blind op de flanken is zelfs tegen Andorra gevaarlijk. Zie liever een 3-4-3 met de Ligt en van Dijk en Blind dan de Vrij ipv de Ligt. Zet je de Roon en Donny erin samen met Malen ipv Depay en ben je klaar
Voordeel zoals Koeman het nu doet is overigens dat het heel flexibel is. Hij schuift constant met Dumfries en Blind. Deze ene keer zijn ze echt back en de andere keer staan ze heel diep of staat Blind meer centraal. Babel heeft ook de hele linkerkant al bespeeld
Zou ailton dat shirtje nog uit krijgen
Jaja, maar 'Als je op balbezit speelt, hoef je niet te verdedigen, want er is maar één bal.'
Nu we toch op de filosofische toer gaan.
Nog eentje dan. 'Vier achter en vier op het middenveld kan nooit functioneren. Je driehoeken vallen weg. Je moet altijd driehoeken hebben, want alleen dan heb je constant twee afspeelmogelijkheden.'
Stel je eens voor hoe snel hij zou zijn zonder dat extra gewicht
Net zo snel als AiltonDeadsy schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:47:
[...]
Stel je eens voor hoe snel hij zou zijn zonder dat extra gewicht
Edit: Litmanen speelt
[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 13-10-2019 16:06 ]
BIj Ailton stond ik echt te kijken dat hij nog zo snel was met al die extra kilosTerranova schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:50:
[...]
Net zo snel als Ailton
Edit: Litmanen speelt
De andere dikke snelheidsduivel staat nu dus ook in't veldDeadsy schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:21:
[...]
BIj Ailton stond ik echt te kijken dat hij nog zo snel was met al die extra kilos
De opstelling van Oranje:
Cillessen;
Veltman, De Ligt, Van Dijk, Blind;
Van de Beek, Frenkie de Jong, Wijnaldum;
Bergwijn, Malen, Promes.
Cillessen;
Bergwijn, Malen, Promes.
Prima opstellingstrafschop schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:46:
Cillessen;
Bergwijn, Malen, Promes.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:24
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Geen Dumfries, de Roon, Babel en Depay. Ziet er prima uit
Dat ziet er inderdaad niet gek uit nee.
Hoe snel zou Veltman geel krijgen?
69ste minuutOPSLAGHOND schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:53:
hangt er van af hoe snel iemand tegen hem aan gaat lopenOPSLAGHOND schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:53:
26ste minuut.OPSLAGHOND schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:53:
Ik gok de 13e minuut, hij heeft ook altijd pech
7 (oud) Ajaxstrafschop schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:46:
Cillessen;
Bergwijn, Malen, Promes.
3 (oud) PSV
1 oud Groningen
met deze opstelling gaat het denk ik veel beter lopen. En nee, dat ligt echt niet alleen aan de tegenstander. (hopelijk heb ik het nu niet gejinxtstrafschop schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 16:46:
Cillessen;
Bergwijn, Malen, Promes.
Veltman is een risico. Hij is niet slecht, maar grillig en pakt te makkelijk een kaart.P.O. Box schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:09:
[...]
met deze opstelling gaat het denk ik veel beter lopen. En nee, dat ligt echt niet alleen aan de tegenstander. (hopelijk heb ik het nu niet gejinxt)
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
@Leon Zwiers kan wel counter-jinxen in geval van nood.
Jamaar, ik vind de opstelling prima en denk dat Oranje een goede 0-3 overwinning gaat halen.OPSLAGHOND schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:22:
@Leon Zwiers kan wel counter-jinxen in geval van nood.
NeeeeeeeeLeon Zwiers schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:23:
[...]Jamaar, ik vind de opstelling prima en denk dat Oranje een goede 0-3 overwinning gaat halen.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.