Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:38
daffie82 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:07:
[...]

Hoe zet je die floating screens dan uit?
Dat zit bij mij in settings>special features.
Dus die bijna helemaal onderaan staat, waar nu ook MIUI labs onder valt.

Betaalde Kremlin-troll

• daffie82
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:47

daffie82

Mi 9T Pro V12.0.1 (QFKEUXM)

siwi schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:11:
[...]

Nope, die gesture is voor switchen tussen apps

https://www.reddit.com/r/...orner_to/#bottom-comments

Gevonden en het zit weer lekker diep verborgen :)

Settings > Apps > Manage apps > (3 puntjes rechtsboven) Default apps > Assist and voice input > assists app op None
Assists app stond/staat bij mij op google. Maar als ik vanonder swipe krijg ik toch echt geen Google. Vreemd.

EDIT : wel dus. Je moet echt op een bepaalde manier swipen. Krijg je inderdaad google assistent. Ga ik ook maar eens uitzetten.
HMC schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Dat zit bij mij in settings>special features.
Dus die bijna helemaal onderaan staat, waar nu ook MIUI labs onder valt.
Daar staat inderdaad de tutorial. Maar toch niet echt een optie om het uit te zetten?
Riziko schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:27:

Waar valt dit onder? Wil er ook vanaf, en van de zwevende schermen aub...
Irritant, had je alle apps full screen. Heb je nu allemaal zwarte randen om sommige apps door dat zwevend scherm! Snap de logica hier niet van!
https://www.reddit.com/r/...e_line_at_bottom_miui_12/

It is "full screen indicator" It is possible to hide at Additional Settings -> Full Screen Display

[Voor 49% gewijzigd door daffie82 op 30-06-2020 16:30]

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / Mi 9T Pro V12.0.1 (QFKEUXM)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMC
daffie82 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:18:
[...]

Daar staat inderdaad de tutorial. Maar toch niet echt een optie om het uit te zetten?

[...]
Shit. Dacht dat ik 'em gevonden had. :P Maar zit natuurlijk gewoon in de settings in het notificatie menu. (Twee vingers naar beneden scrollen, anywhere.)

Edit: Waar ook je airplane, wifi, BT, what-not-toggles zitten

[Voor 7% gewijzigd door HMC op 30-06-2020 16:39]

Betaalde Kremlin-troll

• Jvann
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 10:06
gsiebert schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:44:
Gisteren zag ik de melding voor de OTA update, vandaag geen updates beschikbaar. ☹️
Is er een manier om de OTA te forceren?
(Mi 9T Pro V11.0.6.0. - QFKEUXM)
Ik heb niet eens een melding gehad en kan ook niet updaten 😭.

Jammer hoor.

[Voor 3% gewijzigd door Jvann op 30-06-2020 17:31]

• streelder
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02-07 21:51
Ik heb sinds gisteren de 12.0.1.0 (QFKMIXM)

Alleen die super wallpaper optie werkt niet, en ook indien ik naar settings --> Wallpaper ga krijg ik een "foutmelding".

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:34
Wie de Mi Browser wil verwijderen kan dit helaas niet meer.
Via adb kan je deze app wel uitschakelen via volgende command
code:
1
adb shell pm disable-user com.mi.globalbrowser

Heb je zelf handige tweaks of QOL improvements omtrent MIUI12? Post 'em below!

• Riziko
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 02:34
daffie82 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:18:
[...]

https://www.reddit.com/r/...e_line_at_bottom_miui_12/

It is "full screen indicator" It is possible to hide at Additional Settings -> Full Screen Display
Al beter maar nog niet helemaal! De witte balk is idd verdwenen, ook in de landscape modus! Maar er zijn nog steeds apps die niet meer full screen zijn in landscape modus. Links en rechts is er nog een zwarte rand... Voor Miui12 was dit iig niet!
Toch bedankt 👍🏿

• streelder
streelder schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:46:
Ik heb sinds gisteren de 12.0.1.0 (QFKMIXM)

Alleen die super wallpaper optie werkt niet, en ook indien ik naar settings --> Wallpaper ga krijg ik een "foutmelding".

Meer mensen hier last van?
Ik maak ook gebruik van de "second space" optie, zodat ik mijn werk-sim en prive-sim helemaal gescheiden kan houden. Nu zie ik dus dat super wallpaper op mijn second space wel werkt maar op mijn "hoofd" variant dus niet.

Lekker gaar dit.

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18:59

Metalfreak

Hoije woh!

Jvann schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:30:
[...]

Ik heb niet eens een melding gehad en kan ook niet updaten 😭.

Jammer hoor.
Ik werd juist wakker en toen stond 'ie er al op, niets zelf voor gedaan...

• Fusionmania
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:35
snah001 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:03:
[...]

Er moet in de naam van de file tenminste dit staan: "miui-blockota-raphael_eea_global".
Staat erin, maar wilt hem niet pakken dan krijg ik weer die foutmelding.

[Voor 13% gewijzigd door Fusionmania op 30-06-2020 22:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:07
Fusionmania schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:13:
[...]

Staat erin, maar wilt hem niet pakken dan krijg ik weer die foutmelding.
Dan is die waarschijnlijk beschadigd. Wordt dus wachten op de hernieuwde vrijgave of unlocken en via twrp flashen.

Heb nog voor jou geprobeerd om de ota opnieuw binnen te halen (download nieuwste pakket) maar dan heeft ie geen download file beschikbaar.
Dus toch nog ff wachten.

[Voor 21% gewijzigd door snah001 op 01-07-2020 11:30]

Mi 9T Pro - V12.0.1.0. - QFKEUXM / Poco F2 Pro 8/256GB V11.0.6.0 - QJKEUXM

Acties:
  • +2Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Spacewide schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:48:
Wie de Mi Browser wil verwijderen kan dit helaas niet meer.
Via adb kan je deze app wel uitschakelen via volgende command
code:
1
adb shell pm disable-user com.mi.globalbrowser

Heb je zelf handige tweaks of QOL improvements omtrent MIUI12? Post 'em below!
Heb ook nog deze disabled :
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.huanji

En de lijst eens opnieuw gecheckt en kwam erachter dat weer enkele services terug aan stonden in MIUI 12, waaronder :
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.micloud.sdk
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.xiaomi.calendar
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.analytics
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.facebook.services
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.weather2

Dus deze ook weer opnieuw disabled.

[Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 01-07-2020 14:13]

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone) / Mi 9T Pro V12.0.1 (QFKEUXM)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01-07 23:36
Zelf nog niet helemaal tevreden over de nieuwe update

- Batterij lijkt het (iets) minder lang uit te houden
- Soort 'zwarte gloed' die hij over fotos zet (las het hier al eerder ook)
- De 2 losse schermen bovenin (dus app notificaties nu los van het 'controlecentrum' (wifi icoon etc)
- Batterijspecificaties niet meer kloppend (eerder kon je zien hoelang je telefoon al van de stroom af was, nu zie je los de 'standby-tijd' en de 'gebruikstijd' maar deze opgeteld kloppen niet
- Verbruik van 4G was eerst makkelijk te zien als je naar beneden swipete. Die optie is nu ook weg

Nog niet heel veel verbeterpunten gezien helaas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snah001
Links resp rechts naar beneden swipen voor notificaties of controlecentrum kun je eenvoudig uitzetten zodat het weer werkt zoals met Miui 11.

• HMC
Ik heb met de MIUI 12 update (12.0.2 hier trouwens) voor mijn Redmi K20 Pro helemaal geen software teruggekregen, zoals de browser, oid.
Allemaal nog steeds afwezig, nadat ik die er een jaar geleden af had gegooid middels ADB.

Edit: @snah001 Ik heb het hele notificatiemeu weer teruggezet naar MIUI 11 -stijl.
Vind ik een betere implementatie, en dat is niet omdat ik graag aan het oude vasthoud.

Edit2: Ik vind trouwens die "app behavior" in app management erg mooi. :D
Je ziet goed wat alle apps uitvreten in een soort time line en wat wel en niet toegelaten is.

[Voor 45% gewijzigd door HMC op 01-07-2020 16:27]

Betaalde Kremlin-troll

• daffie82

daffie82

HMC schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:12:

Je ziet goed wat alle apps uitvreten in een soort time line en wat wel en niet toegelaten is.
Waar zie je dat precies?
kan je screenshot maken?

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:27
In navolging van het probleem dat de vingerafdruksensor bij mij niet meer werkt na update naar MIUI 12
- ik ben niet de enige, ondertussen 3 pagina's op xda https://forum.xda-develop...unlock-defective-t4122135
Oorzaak is waarschijnlijk een vervanging van het scherm door een niet originele van Xiaomi -

Heb ik gevraagd aan de reparatiewinkel of ze een origineel of niet origineel vervangscherm hebben gebruikt:

Dit is hun antwoord:

"Goedemiddag ....,

De schermen die wij van Xiaomi kunnen bestellen zijn OEM

Dat betekent zo goed als origineel meer dan net een klein beetje anders.

De kwaliteit is goed en we geven 1 jaar garantie maar het kan zijn dat het geen oled is.

Mvg,
Kevin"

Dus ze geven toe dat ze een niet origineel scherm gebruiken van Xiaomi maar iets gelijkaardigs.
Wat zou ik nu doen? Zijn ze in fout of niet?

[Voor 5% gewijzigd door Cowboy_Henk op 01-07-2020 17:10]

Mi 9T Pro V11.0.6.0. - QFKEUXM ( eea global). TWRP en magisk installed

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMC
daffie82 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:55:
[...]

Waar zie je dat precies?
kan je screenshot maken?
Settings>Apps>manage apps en dan het tab'je "app behavior"
Engels, maar plaatsing zal in het Nederlands niet anders zijn.

https://tweakers.net/i/HxQ2uJEkjcDXrz33Ke3MsLzmXrc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfJHOMxXeqajp8HvhKT5B0Gc.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/oT_H5m8dZ3rpgUdMDX3o_sNSQNU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7t8Px8nN04p84gieDKCwpGLi.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/PuCTYpGzZ3yqGAfaueX6XCiGmmE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrzGgtOdX2iFjcdqjX4l4hut.jpg?f=fotoalbum_small

Edit: Zie nu dat je dan ook op de app kan klikken voor nog meer details.

[Voor 17% gewijzigd door HMC op 01-07-2020 18:44]

Betaalde Kremlin-troll

• daffie82

daffie82

Dacht het al... Die optie heb ik hier helemaal niet... Staat er gewoon niet op dat scherm.

@HMC

[Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 01-07-2020 18:56]

• HMC
Ja, dat is nieuw. Ik dacht al dat ik dat totaal gemist had, maar het is een MIUI 12 dingetje. Die heb je nog niet?

Betaalde Kremlin-troll

• streelder
HMC schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:02:
Ja, dat is nieuw. Ik dacht al dat ik dat totaal gemist had, maar het is een MIUI 12 dingetje. Die heb je nog niet?
Ik heb wel miui 12 maar deze optie ontbreekt ook bij mij (global rom).

Iemand een idee of je bepaalde miui onderdelen nog eens los kunt installeren/downloaden? Want wallpaper optie in settings werkt dus helemaal niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• streelder
HMC schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:12:
Ik heb met de MIUI 12 update (12.0.2 hier trouwens) voor mijn Redmi K20 Pro helemaal geen software teruggekregen, zoals de browser, oid.
Allemaal nog steeds afwezig, nadat ik die er een jaar geleden af had gegooid middels ADB.

Edit: @snah001 Ik heb het hele notificatiemeu weer teruggezet naar MIUI 11 -stijl.
Vind ik een betere implementatie, en dat is niet omdat ik graag aan het oude vasthoud.

Eens ook ik heb notificatie oude stijl weer in ere-hersteld, maar dat je de mi applicaties niet weer terug hebt gekregen is wel apart. Hoor iedereen dat deze weer terug zijn (ook bij mij dus).

• HMC
@streelder Is het niet zo dat jullie met Global op 12.0.1 zitten? Hier direct naar 12.0.2. Misschien is dat het verschil?
In de "what's new" stond ook een paar keer (fix) achter bepaalde dingen.
Wat dan wel weer vervelend is, is dat ik dat nu niet weer terug kan halen. Als je nu op "what's new" tikt opent de browser die je naar je xiaomi account leidt, waar ik al maanden niet meer ingelogd ben en ook het wachtwoord niet meer van weet. :P

Betaalde Kremlin-troll

• streelder
HMC schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:32:
@streelder Is het niet zo dat jullie met Global op 12.0.1 zitten? Hier direct naar 12.0.2. Misschien is dat het verschil?
In de "what's new" stond ook een paar keer (fix) achter bepaalde dingen.
Wat dan wel weer vervelend is, is dat ik dat nu niet weer terug kan halen. Als je nu op "what's new" tikt opent de browser die je naar je xiaomi account leidt, waar ik al maanden niet meer ingelogd ben en ook het wachtwoord niet meer van weet. :P
Klopt ik zit op 12.0.1

• HMC

Ik heb wel dat het scherm soms niet goed reageert. Bijvoorbeeld na dit screen shot. Dan wil ik 'em van m'n phone via Telegram naar mezelf sturen, zodat ik 'em hier op de desktop naar mijn Tnet fotoalbum kan sturen.
Scherm doet alles, maar op "send to"-icoontje tikken doet niets, voor zeker 5 seconde.

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spacewide
Als je alles samenvat is deze update nogal gerusht.

@HMC jij hebt dus een chinese versie, vandaar 12.0.2 zeker?
Die response delay in het touchscherm ervaar ik ook. Ik dacht dat het eerst aan mij lag :+

@daffie82 Thanks buddy, jou lijstje gebruikt.

[Voor 21% gewijzigd door Spacewide op 01-07-2020 19:54]

• HMC
Ja, Chinese versie, @Spacewide

Ik zie ook bijvoorbeeld, dat met dat supertoffe super wallpaper (aarde of Mars) als ik dubbel-tap op het scherm als uit, dat dan de versie met in het ravijn nog zichtbaar is voor een milliseconde voor het weer terugspringt naar zoom-out- aarde of Mars. Gewoon niet mooi.

Betaalde Kremlin-troll

• daffie82

daffie82

@Spacewide graag gedaan! Heb er wel eentje uitgehaald na edit, daardoor kon ik een invite.ics bijlage uit een email niet meer rechtstreeks in mijn google agenda zetten. Was iets met calendar erin. Die heb ik dus terug moeten enablen.

@HMC zoals eerder gezegd, heb wel degelijk MIUI12 maar gewoon die optie niet ;)

• HMC
daffie82 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:13:
[...]
@HMC zoals eerder gezegd, heb wel degelijk MIUI12 maar gewoon die optie niet ;)
Ja wel, ik houd niet van iedereen bij of zo de nieuwste versie al hebben. Sorry.
Of welke van de 4 phones ze uit dit topic hebben. :P

Ah well, je krijgt die optie dan vast binnen de 2 maanden.

Betaalde Kremlin-troll

• daffie82

daffie82

Staat in mijn handtekening, toen nog niet though 😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snah001
Cowboy_Henk schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:09:

"Goedemiddag ....,

De kwaliteit is goed en we geven 1 jaar garantie maar het kan zijn dat het geen oled is.

Mvg,
Kevin"

Dus ze geven toe dat ze een niet origineel scherm gebruiken van Xiaomi maar iets gelijkaardigs.
Heb ik het nu goed gelezen dat ze zeggen dat het kan zijn dat het GEEN Oled is????
Dat wil ik dan wel eens zien waar ze de background verlichting voor LCD vandaan halen en zaken zoals voeding, en LCD aansturing.
Kan technisch dus niet want dan moet je die hele beeldscherm aansturing, backlight etc. extra gaan iinbouwen en de software (dus Rom) gaan aanpassen en ook nog de FPR in het scherm gaan verwerken (kan bij Lcd dus niet).
M.a.w. ze weten gewoon niet waar ze het over hebben, wat een kletskoek.
De FPR heeft vóór de update naar Miui 12 gewerkt dus ik zou zeggen flash eens terug naar Miui11 indien je unlocked bent om te bekijken of de FPR het dan weer wel doet.
Of zoals op XDA gepost zou een volledige clean install van Miui 12 ook voldoende zijn.

[Voor 3% gewijzigd door snah001 op 01-07-2020 22:54]

• Jan Perdon
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 18:25
Cowboy_Henk schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:09:
In navolging van het probleem dat de vingerafdruksensor bij mij niet meer werkt na update naar MIUI 12
- ik ben niet de enige, ondertussen 3 pagina's op xda https://forum.xda-develop...unlock-defective-t4122135
Oorzaak is waarschijnlijk een vervanging van het scherm door een niet originele van Xiaomi -

Heb ik gevraagd aan de reparatiewinkel of ze een origineel of niet origineel vervangscherm hebben gebruikt:

Dit is hun antwoord:

"Goedemiddag ....,

Mvg,
Kevin"

Dat is een moeilijke. Op het moment van vervanging werkt alles ok. Is het de reparateur te verwijten dat door een update je toestel niet meer goed werkt? Ik denk alleen als hij adverteerde met een origineel scherm.

Maar wel gek overigens dat de sensor niet meer werkt. Kan het niet ergens anders aan liggen?

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:57
Zuaro schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Het is in dit geval een positieve afwijking maar dat komt vooral omdat de GPS heel grillig is. Zie screenshot: [Afbeelding]

Op zowel de heen als terugweg heb ik links op de stoep gelopen
Ik heb zelf nog maar zelden een GPS Fix met Waze. Lijkt sinds de laatste update. Ik heb de telefoon herstart, alle apps met location of GPS de data van verwijderd. Battery permissions op non restrictions en alsnog geen Fix. Iemand ideeën?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cowboy_Henk
snah001 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:41:
[...]

Heb ik het nu goed gelezen dat ze zeggen dat het kan zijn dat het GEEN Oled is????
Dat wil ik dan wel eens zien waar ze de background verlichting voor LCD vandaan halen en zaken zoals voeding, en LCD aansturing.
Kan technisch dus niet want dan moet je die hele beeldscherm aansturing, backlight etc. extra gaan iinbouwen en de software (dus Rom) gaan aanpassen en ook nog de FPR in het scherm gaan verwerken (kan bij Lcd dus niet).
M.a.w. ze weten gewoon niet waar ze het over hebben, wat een kletskoek.
De FPR heeft vóór de update naar Miui 12 gewerkt dus ik zou zeggen flash eens terug naar Miui11 indien je unlocked bent om te bekijken of de FPR het dan weer wel doet.
Of zoals op XDA gepost zou een volledige clean install van Miui 12 ook voldoende zijn.
Clean flash naar 11.06 heb ik gedaan en alles werkt. Dus er is iets met de firmware (drivers) zodat het vervangscherm niet goed wordt ondersteund.
Clean flash naar Miui 12 heb ik nog niet gedaan, er is geen fastboot rom van eea stable. Enkel recovery en ota.
https://mirom.ezbox.idv.tw/en/phone/Raphael/
Zelfs de ota is niet meer beschikbaar in gsm zelf bij instellingen - systeemupdate. Heeft Xiaomi die weer tijdelijk verwijderd?

En ja ben beetje boos op mijn reparatiewinkel ( https://www.detelefoonreparatiewinkel.be/)
De reparatie was in garantie, van Banggood mocht ik zelf een reparatiewinkel kiezen en dan factuur mailen naar hun. Dus ik verwachtte dat ze alles met originele stukken gingen herstellen, prijs maakt toch niks uit.
Op de factuur staat "Xiaomi 9T Pro scherm Module" als gebruikt stuk dus eigenlijk moeten ze eentje van Xiaomi zelf gebruiken.
Ze bieden 1 jaar garantie op de herstelling aan dus als er een defect is op het gebruik of als mijn toestel niet meer compatibel is met hun geïnstalleerd scherm door een update is dat hun fout vind ik. Dan moeten ze maar echte, originele stukken gebruiken.

[Voor 3% gewijzigd door Cowboy_Henk op 02-07-2020 10:06]

• snah001
Weet dat het soms veel extra werk is maar haal alle wachtwoorden en geregistreerde prints eerst eens weg en doe dan een factory reset en stel dan alles opnieuw in.
Wellicht dat dat werkt.
Als ook dat niet goed werkt denk ik dat er in de displaydrivers van de firmware van MIUI 12 een probleem zit.
I.i.g. zoals reeds eerder opgemerkt is er geen enkele melding gemaakt van een stable Miui12 voor Global EEA op het officiële telegram kanaal en ik denk dat ze "per ongeluk" begonnen zijn met het uitrollen van de Ota en toen ze daar achter kwamen snel ermee zijn gestopt.

• Shivan_20
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:43
Update afgelopen maandag uitgevoerd. Tot nu toe gematigd positief; snelheid van interface is goed, batterijverbruik lijkt 'on par' met MIUI 11.
Vandaag wel gezien dat er serverside iets gewijzigd is waardoor ik Superwallpaper Mars kon updaten en Earth kon downloaden :*) (alhoewel dit ook niet meer dan een geinige gimmick is)

• daffie82

daffie82

HMC schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:58:
Ja, Chinese versie, @Spacewide

Ik zie ook bijvoorbeeld, dat met dat supertoffe super wallpaper (aarde of Mars) als ik dubbel-tap op het scherm als uit, dat dan de versie met in het ravijn nog zichtbaar is voor een milliseconde voor het weer terugspringt naar zoom-out- aarde of Mars. Gewoon niet mooi.
Ik heb een eigen foto als lockscreen en als ik die ontwaak met vingerafdruk komt er inderdaad nog even dat Mars gedoe in beeld alvorens hij naar het (standaard ravijn) startscherm afbeelding overgaat.
Is dat "normal behavior" ?

EDIT: die super wallpaper gebruik ik niet meer. Gewoon mijn eigen instellingen voor always-on display, vergrendelscherm en startscherm.

[Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 02-07-2020 19:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Het afzetten van die super wallpaper zorgt er trouwens ook voor dat het RAM gebruik terug veel meer in lijn ligt met MIUI 11.
Leuke gimmick, maar geen extra 500 MB Ram geheugen waard IMO.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fusionmania
Zojuist MIUI 12.0.1.0 mogen ontvangen, werkt mooi snappy tot nu toe! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enverlin
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Ik heb een vervelend probleem recentelijk met mijn Mi 9T Pro: WIFI verbreekt random de verbinding.

Zowel op het werk als thuis verbind ik met een 5Ghz netwerk maar zowel thuis als op het werk valt zeer regelmatig plots WIFI weg. Soms kost het enkele seconden om opnieuw te verbinden maar soms ook enkele minuten.
In mijn scherm zie ik het WIFI weg vallen (greyed out). Thuis zie ik in de UNIFI controller dat het toestel ook de verbinding verliest maar zonder enige foutmelding. (alsof ik zelf de WIFI verbreek)
In de settings van miui valt ook de gehele WIFI optie leeg. Alsof de adapter is uitgeschakeld.

Ik had eerst dualsim (vodafone beide) in de telefoon. Ik dacht eerst dat dat storing veroorzaakte maar nu gebruik ik 1 simkaart en nog steeds verbreekt de verbinding.
Als ik thuis ben zal ik de telefoon forceren alleen met 2.4Ghz te verbinden.

Herkennen jullie dit probleem?

Ik draai op dit moment MIUI 12.01 en Android 10.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Fusionmania schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:55:
Zojuist MIUI 12.0.1.0 mogen ontvangen, werkt mooi snappy tot nu toe! :)
Mi 9t pro neem ik aan?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:34
daffie82 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:52:
Het afzetten van die super wallpaper zorgt er trouwens ook voor dat het RAM gebruik terug veel meer in lijn ligt met MIUI 11.
Leuke gimmick, maar geen extra 500 MB Ram geheugen waard IMO.
Ik heb zitten zoeken, maar ik krijg die super wallpapers niet eens aan 8)7
Ik had wel een nieuwe mars achtergrond, die best mooi was (en wat donkerder door dark theme), maar er beweegt of verandert niets. I wonder, zou het alsnog geheugen kosten :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HMC
@daffie82 Inderdaad een dikke 500MB aan RAM.
Ben ook weer teruggegaan naar random duf plaatje als achtergrond. Ik mis de originele K20 Pro animatie nog steeds.
Titus schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:09:
[...]

Ik heb zitten zoeken, maar ik krijg die super wallpapers niet eens aan 8)7
Ik had wel een nieuwe mars achtergrond, die best mooi was (en wat donkerder door dark theme), maar er beweegt of verandert niets. I wonder, zou het alsnog geheugen kosten :?
Super wallpaper kan je kiezen in "wallpaper"-setting. Het wordt aardig aangeprijsd. Mars of aarde.

Had trouwens weer dat ik de screen wilde sharen, maar dat de (denk ik) Gallery app totaal niet meer reageerde. Hier is nog wel wat werk aan de winkel.

Betaalde Kremlin-troll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:34
HMC schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:32:
@daffie82 Inderdaad een dikke 500MB aan RAM.
Ben ook weer teruggegaan naar random duf plaatje als achtergrond. Ik mis de originele K20 Pro animatie nog steeds.

[...]

Super wallpaper kan je kiezen in "wallpaper"-setting. Het wordt aardig aangeprijsd. Mars of aarde.
[Afbeelding]

Had trouwens weer dat ik de screen wilde sharen, maar dat de (denk ik) Gallery app totaal niet meer reageerde. Hier is nog wel wat werk aan de winkel.
Ah, ja die "wallpaper" setting, die crasht bij mij 110%. Zal wel iets gedebloat hebben in MIUI11 waardoor ie crasht O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fusionmania
Correct!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchlawer
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 08:38
Gisteren is hier een mi 9t binnengekomen, alles werkt goed. Echter kan ik niet mijn ASN bankieren app gebruiken, omdat hij zegt dat er apps actief zijn op mijn toestel en die zorgen voor een veiligheidsconflict. Ik heb weergaven voor andere apps, voor elke app uitgezet, maar de melding blijft. Is hier een oplossing voor? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jvann
Ik heb sinds vandaag de update gedownload, maar de vingerafdrukscanner is nu extreem traag. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spacewide
Jvann schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:14:
Ik heb sinds vandaag de update gedownload, maar de vingerafdrukscanner is nu extreem traag. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Herkenbaar van een vorige update. Verwijderen en elke vinger een keer met lage helderheid en een keer met max helderheid registreren. Kan je het resultaat even laten weten?

Onderstaande versie voelt zo solide aan dat ik niet meer naar 12.0.1 terug wil!

[Voor 26% gewijzigd door Spacewide op 03-07-2020 19:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jvann
Spacewide schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:44:
[...]

Herkenbaar van een vorige update. Verwijderen en elke vinger een keer met lage helderheid en een keer met max helderheid registreren. Kan je het resultaat even laten weten?

Onderstaande versie voelt zo solide aan dat ik niet meer naar 12.0.1 terug wil!
[Afbeelding]
Blijkbaar is na de update de batterijbesparingsmodus aangedaan, dit was de boosdoener.
Toen ik deze uit had gezet werkte de vingerafdrukscanner weer snel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Madsky
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 14:29
Iemand enig idee of je bij de dark mode de wallpaper gewoon zijn normale kleuren kan laten behouden? Donkere gloed verpest de foto van m'n kind.. :') Irriteert me zwaar, maar de dark mode zelf is zo lekker.... Waarom doen ze dit nou!
Leuk zo'n update naar 12...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Spacewide
Madsky schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:47:
Iemand enig idee of je bij de dark mode de wallpaper gewoon zijn normale kleuren kan laten behouden? Donkere gloed verpest de foto van m'n kind.. :') Irriteert me zwaar, maar de dark mode zelf is zo lekker.... Waarom doen ze dit nou!
Leuk zo'n update naar 12...
Een GPU driver update zal in't kort OTA gepusht worden en zal enkele "flaws" oplossen die niet lekker aanvoelen op EEA. In china is die al live.

Maar probeer volgende wallpaper setting eens uit te schakelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Heeft er iemand die misschien ook fingerprint problem had zoals ik de re-release van MIUI 12 geprobeerd? Bij mij werkte de fingerprint sensor niet, daarom was ik naar 11.06 terug gegaan. Gelukkig geen rollback protection in deze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Spacewide schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:54:
[...]

Een GPU driver update zal in't kort OTA gepusht worden en zal enkele "flaws" oplossen die niet lekker aanvoelen op EEA. In china is die al live.

Maar probeer volgende wallpaper setting eens uit te schakelen.

[Afbeelding]
Veel beter nu die setting uitstaat. Thanks! Verpeste echt je foto's!

• snah001
Even een simpel vraagje:
Heeft de 9T (Pro) de mogelijkheid om bij gebruik van een flip cover het beeldscherm uit te schakelen als je de cover sluit?
Kan het zo 1-2-3 niet vinden.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:02

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

snah001 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:40:
Heeft de 9T (Pro) de mogelijkheid om bij gebruik van een flip cover het beeldscherm uit te schakelen als je de cover sluit?
Kan je makkelijk testen door een magneet bij de telefoon te houden denk ik :)

Zo werkt het bij mijn ZUK Z2 Pro in ieder geval!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True