Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24
ow man net de update gekregen, Vette wallpapers man!!! Ook die van de aarde en dat je dan 3 verschillende lokaties mag kiezen. Idd superwallpapers. Blij met een gratis update :)

bij mij moet ik rechtsboven 1 of 2x swipen naar beneden om het controlecentrum te krijgen, en linksboven 1 x om de notificaties te checken. ga lekker de komende dagen eens alles checken. Moert zeggen dat het er allemaal erg gelikt uitziet!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
AtlAntA schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Je kan die nieuwe notificatie balk gewoon uitzetten toch? Dan krijg je gewoon het muiu11 systeem terug. Dat is het eerste wat ik gedaan heb na de update naar versie 12.
Waar kan je dit doen? Vind de nieuwe echt niet fijn werken.. je moet nu of links of rechts naar beneden swipen... ze hebben de icoontjes echt idioot groot gemaakt van het controlecentrum. Alsof het voor slecht ziende is....

Edit:
Nevermind, heb het gevonden.

[ Voor 14% gewijzigd door vali op 14-07-2020 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:36
daffie82 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:36:
[...]

Kan je eens testen via Bluetooth? Ken de specs niet van die dopjes, maar is wel handig om te vergelijken. Zou via Bluetooth zeker niet beter mogen klinken dan via headphone jack.
Want? Er zit zoveel verschil in oordopjes. Toen ik nog een LG V10 en V20 had was het geluid echt top i.c.m. goede oordopjes. Nu met goede Bluetooth dopjes is het beter dan diezelfde oordopjes via de headphone uitgang van de MI 9T of Pocophone. Heb nog een USB-c dac en dan is het geluid weer beter met de bedrade dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mother_lepard schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:27:
[...]

Want? Er zit zoveel verschil in oordopjes. Toen ik nog een LG V10 en V20 had was het geluid echt top i.c.m. goede oordopjes. Nu met goede Bluetooth dopjes is het beter dan diezelfde oordopjes via de headphone uitgang van de MI 9T of Pocophone. Heb nog een USB-c dac en dan is het geluid weer beter met de bedrade dopjes.
Dezelfde oordopjes op hetzelfde toestel gaan bedraad altijd beter moeten zijn dan via Bluetooth. Of toch zeker niet slechter.
Ik liet de optie Bluetooth vallen om echte problemen met de headphone jack uit te sluiten.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:36
daffie82 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Dezelfde oordopjes op hetzelfde toestel gaan bedraad altijd beter moeten zijn dan via Bluetooth. Of toch zeker niet slechter.
Ik liet de optie Bluetooth vallen om echte problemen met de headphone jack uit te sluiten.
Dat ligt dus o.a. aan de DAC die in het toestel zit. Een mindere DAC doet echt wel onder voor bluetooth (ACC of APT-X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mother_lepard schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Dat ligt dus o.a. aan de DAC die in het toestel zit. Een mindere DAC doet echt wel onder voor bluetooth (ACC of APT-X).
En op wat baseer je je dan om te besluiten dat de DAC in de Mi 9T Pro slecht is?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:37
DAC van de 9T pro op zich niks mee; hier een professioneel report?
overigens hele fijne app voor je toestel USB audio player pro (is vaker in de aanbieding geweest)
ook de tips die ze meegeven
op hun site staat ook een test versie evt HIER

stream thuis wel vaker naar de Ifi audio zen dac blue, Hi-res / Lossless bestanden via LDAC (ipv aptx) geluid is (vind ik) meer dan prima, ben geen audiofiel overigens. ook zij hebben fijne gebruikerstips op hun site

In de auto of in de hobbykelder gebruik ik een dragonfly middels de jack aansluiting en USB OTG kabel welke in de gsm gaat
Zowel via mijn oneplus 6 als de 9T pro van mijn vrouw

ter aanvulling wanneer je via een bedrade koptelefoon naar je muziek luistert,:
USB OTG in je GSM, de DragonFly aan t uiteinde van de kabel, Jack van koptelefoon in de dragonfly, en dit upsampled je audio (de zwarte versie volstaat, en is met beetje geduld te verkrijgen voor zo'n €70) .
Wel aan te bevelen om de eerder genoemde player te downloaden in de store

[ Voor 33% gewijzigd door pielle007 op 14-07-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 16-09 17:45
wowly schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:54:
ow man net de update gekregen, Vette wallpapers man!!! Ook die van de aarde en dat je dan 3 verschillende lokaties mag kiezen. Idd superwallpapers. Blij met een gratis update :)

bij mij moet ik rechtsboven 1 of 2x swipen naar beneden om het controlecentrum te krijgen, en linksboven 1 x om de notificaties te checken. ga lekker de komende dagen eens alles checken. Moert zeggen dat het er allemaal erg gelikt uitziet!
En hoe ervaar jij de batterij sinds de update? Ik ben er alvast niet blij om. De percentages vliegen eraf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Spacewide schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 01:46:
[...]

En hoe ervaar jij de batterij sinds de update? Ik ben er alvast niet blij om. De percentages vliegen eraf..
Eigenlijk net zo goed als voorheen, ik heb nog geen verschil gemerkt.
Overigens heb ik mijn telefoon nooit veranderd of gedebloat oid, misschien dat dat wat uitmaakt?
Mijn miuiversie is 12.0.1.0 (qfkeuxm)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

wowly schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:12:
[...]

Eigenlijk net zo goed als voorheen, ik heb nog geen verschil gemerkt.
Overigens heb ik mijn telefoon nooit veranderd of gedebloat oid, misschien dat dat wat uitmaakt?
Mijn miuiversie is 12.0.1.0 (qfkeuxm)
Ik heb wel allerlei dingen gedisabled. Mijn batterij is ook hetzelfde als voorheen. Niet slechter met MIUI 12.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
vali schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:01:
[...]

Waar kan je dit doen? Vind de nieuwe echt niet fijn werken.. je moet nu of links of rechts naar beneden swipen... ze hebben de icoontjes echt idioot groot gemaakt van het controlecentrum. Alsof het voor slecht ziende is....

Edit:
Nevermind, heb het gevonden.

OUDE INTERFACE TERUGKRIJGEN

settings -> display -> status bar -> disable control center

Inderdaad Dus, Nu hoeft de rest het niet meer te googlen

Ik vind die nieuwe interface zelf helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

pielle007 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:04:
DAC van de 9T pro op zich niks mee; hier een professioneel report?
overigens hele fijne app voor je toestel USB audio player pro (is vaker in de aanbieding geweest)
ook de tips die ze meegeven
op hun site staat ook een test versie evt HIER

stream thuis wel vaker naar de Ifi audio zen dac blue, Hi-res / Lossless bestanden via LDAC (ipv aptx) geluid is (vind ik) meer dan prima, ben geen audiofiel overigens. ook zij hebben fijne gebruikerstips op hun site

In de auto of in de hobbykelder gebruik ik een dragonfly middels de jack aansluiting en USB OTG kabel welke in de gsm gaat
Zowel via mijn oneplus 6 als de 9T pro van mijn vrouw

ter aanvulling wanneer je via een bedrade koptelefoon naar je muziek luistert,:
USB OTG in je GSM, de DragonFly aan t uiteinde van de kabel, Jack van koptelefoon in de dragonfly, en dit upsampled je audio (de zwarte versie volstaat, en is met beetje geduld te verkrijgen voor zo'n €70) .
Wel aan te bevelen om de eerder genoemde player te downloaden in de store
Zeer mooie post.
Als je echter zoals ik vooral naar Spotify luistert in 320kbit is dit allemaal wat overkill.
Hi-res / Lossless bestanden is natuurlijk een ander verhaal.

Aan de andere kant, heb recent nog wat testen gedaan via mijn speakers en ik hoor totaal geen verschil tussen lossless en 320kbit. Zelfde bronnen opgenomen in verschillende kwaliteiten. Allemaal zelfde file namen, dus in een echte blinde test.
Misschien moet ik maar gewoon gelukkig zijn dat ik het verschil niet hoor :)

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 15-07-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27

Hoe kies je je eigen locatie bij die super wallpaper aarde?
Ik kan er uit 3 kiezen, maar niet mijn eigen locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Ik kan er ook maar 3 kiezen hoor, niet mijn eigenlijkste. Dat zou wel grappignzijn trouwens,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Dit ja. Rechts controlecentrum, links notifications. Vrij annoying want swipete altijd rechts voor m'n notifications.

Is het mogelijk links en rechts om te wisselen oid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:42
Het lijkt of met de nieuwe miui 12 er ook meer naar huis gebeld wordt.
Was iemand dat al opgevallen?
au.ff.avast.sec.miui.com
update.avlyun.sec.miui.com
data.sec.intl.miui.com
api.sec.intl.miui.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Vannacht heeft de mijne de MiUI update zelf uitgevoerd. Hij stond al een paar dagen klaar, ik heb het echter bewust nog niet gedownload voor eventuele bugs. Nu alsnog de update gehad.
Het nieuwe controlecentrum begreep ik eerst niet, hoe kan ik de notificaties zien? Links en rechts swipen dus ;)
Ik geef het een kans, terug kan voorlopig altijd nog. Als er niet genoeg weerstand vanuit de community komt wordt dit wel de nieuwe standaard. Zo gaat dat met nieuwe interfaces (Windows Metro design, Android om de paar jaar als voorbeelden).

Over de accu kan ik nog niet veel zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door OneTimer op 19-07-2020 11:20 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:37
Sinds gisteravond MIUI Global 12. Mijn vpn verbinding naar huis was verwijderd. Net alles weer toegevoegd zoals het moet echter blijf ik elke keer de melding krijgen mislukt.
Kan niet achterhalen waar het hem in zit.

Met deselfde instellingen op de telefoon van mijn vriendin werkt het wel.
Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

pinojo123 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:10:
Het lijkt of met de nieuwe miui 12 er ook meer naar huis gebeld wordt.
Was iemand dat al opgevallen?
au.ff.avast.sec.miui.com
update.avlyun.sec.miui.com
data.sec.intl.miui.com
api.sec.intl.miui.com
In Blokada host log vind ik deze niet terug hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alessandr0
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 22:17
Je kan nu met de nieuwe update YouTube video's met scherm uit beluisteren met de video tool box (Video gereedschapskist)

zie YouTube: MIUI 12 - 5 MORE FAVORITE FEATURES! Vanaf 6.12 minuten

[ Voor 5% gewijzigd door Alessandr0 op 21-07-2020 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:00
Alessandr0 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:43:
Je kan nu met de nieuwe update YouTube video's met scherm uit beluisteren met de video tool box (Video gereedschapskist)

zie YouTube: MIUI 12 - 5 MORE FAVORITE FEATURES! Vanaf 6.12 minuten
YouTube Vanced is beter. Standaard resolutie selecteren, geen ads, speelt op achtergrond,...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:28:
[...]

YouTube Vanced is beter. Standaard resolutie selecteren, geen ads, speelt op achtergrond,...
Dan moet ik vanced even updaten denk ik want die zit bij mij weer vol met reclame zooi. Alleen dan niet tijdens de filmpjes maar in de app zelf wel.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
AtlAntA schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Dan moet ik vanced even updaten denk ik want die zit bij mij weer vol met reclame zooi. Alleen dan niet tijdens de filmpjes maar in de app zelf wel.
Hmm daar heb je gelijk in. Ach ja ads tijdens spelen stoorde me het meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Vanochtend mijn MI 9T een reset naar fabrieksinstellingen gegeven maar nu heb ik niet meer de mogenljkheid om de app drawer aan te zetten; de optie is er niet meer. Iemand enig idee? Het gaat om rom verie MIUI Global 11.0.6.0 QFJEUXM.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
Ik kan niet spreken voor de Mi9T maar MIUI 11 heeft voor de Mi9T Pro geen appdrawer. Als je een appdrawer wilt dan moet je Poco Launcher installeren

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Ik had toch echt voor de reset een app drawer im MIUI 11, al een paar maanden?

Update 20:15 Na een wipe via recovery mode kreeg ik de update van de launcher met app drawer binnen.

[ Voor 40% gewijzigd door pafdaddy op 22-07-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
rauwst schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:26:
[...]

Dit ja. Rechts controlecentrum, links notifications. Vrij annoying want swipete altijd rechts voor m'n notifications.

Is het mogelijk links en rechts om te wisselen oid?
Idem hier. Lijkt wel gemaakt te zijn voor en door linkshandigen. Meest logische lijkt me ook rechts swipen voor notificaties, aangezien je de gsm met 1 hand kan vasthouden.

Om links te swipen moet je al een aardige "duimstretch" uitvoeren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:20
AtlAntA schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Net maar eens gedaan aangezien ik nog op oude versies zat en ook adds zag in de app(no video just statics).

Ze zijn er nog steeds though, volgens mij heeft vamced gewoon nog geen oplossing ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Ik beb zitten googlen en geen hit gehad, dus hier maar even vragen voordat ik een engels verhaal ga typen:
Ik hen de afgelopen dagen weer dat zodra ik verbind met mijn autoradio via BT, dat die gaat bellen naar 10000000 of iets in die trant met nullen. Ik drukte altijd weg voordat die 10 sec had gebeld. Het vreemde boven op dit vreemde geval is dat het gesprek ook niet terug te vinden is in je call log.

Gisteren ging die opeens net toen ik op de plaats van bestemming was weer automatisch bellen terwijl youtube aanstond (voor muziek via radio) en ik dacht dat ik misschien door mijn data was, of dat ik op wifi over schakelde. Toen ik beter keek, zag ik dus dat die 30 sec al aan het bellen was met die nummer. Ik heb weer opgehangen uiteraard en sindsdien is het weer weg. Dit fenomeen had ik na het leek een update van een paar system apps.
Ook is dit niet de eerste keer, een paar maanden terug had ik dit ooj en volgens mij was het toen ook weggegaan nadat die minimaal 30 sec verbonden was.

Dit gebeurt dus alleen als ik met een auto bluetooth verbind. Geen verschil of het een simpele autoradio is of 1 met android auto.

Edit: zit nu nog op de 1 na nieuwste update. De vorige keer zat ik volgens mij ook op android 10, maar kan zijn dat ik toen toch op android 9 zat.

[ Voor 6% gewijzigd door Dxue op 23-07-2020 22:59 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Dxue schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:55:
Ik beb zitten googlen en geen gehad, dus hier maar even vragen voordat ik een engels verhaal ga typen:
Ik hen de afgelopen dagen weer dat zodra ik verbind met mijn autoradio via BT, dat die gaat bellen naar 10000000 of iets in die trant met nullen. Ik drukte altijd weg voordat die 10 sec had gebeld. Het vreemde boven op dit vreemde geval is dat het gesprek ook niet terug te vinden is in je call log.

Gisteren ging die opeens net toen ik op de plaats van bestemming was weer automatisch bellen terwijl youtube aanstond (voor muziek via radio) en ik dacht dat ik misschien door mijn data was, of dat ik op wifi over schakelde. Toen ik beter keek, zag ik dus dat die 30 sec al aan het bellen was met die nummer. Ik heb weer opgehangen uiteraard en sindsdien is het weer weg. Dit fenomeen had ik na het leek een update van een paar system apps.
Ook is dit niet de eerste keer, een paar maanden terug had ik dit ooj en volgens mij was het toen ook weggegaan nadat die minimaal 30 sec verbonden was.

Dit gebeurt dus alleen als ik met een auto bluetooth verbind. Geen verschil of het een simpele autoradio is of 1 met android auto.
Ik heb dit ook Toyota Auris. Irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
@Dxue Gebruik je geen Flitsmeister of iets dergelijks. Die 'belt' ook als die een melding doorgeeft via bluetooth naar de auto via dit nummer.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Titus schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:33:
[...]

Net maar eens gedaan aangezien ik nog op oude versies zat en ook adds zag in de app(no video just statics).

Ze zijn er nog steeds though, volgens mij heeft vamced gewoon nog geen oplossing ervoor.
Damn, nu kan ik niet meer casten vanuit vanced. Schijnt een microG ding te zijn? Maar met de rooted versie van Vanced zou het wel moeten werken?

Misschien dan maar eens rooten, TWRP erop gooien, naar Xiaomi.eu, Magisk erop, en dan Vanced. Ik vond het juist wel nice zonder root, met blockada en vanced : :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Sinds de os update loopt mijn Chrome browser regelmatig vast. Jullie ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:01
rauwst schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:47:
Sinds de os update loopt mijn Chrome browser regelmatig vast. Jullie ook last van?
Yes. Gedwongen stoppen en opnieuw beginnen lost het wel op, of wachten. Irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:45

IkWilbert

Het is mij!

Ja bij mij ook, super irritant.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:51
Ligt niet aan de update in ieder geval. Heb er ook last van op MIUI 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikkib70
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 30-01-2024
Het scherm van mijn Xiaomi Mi 9T Pro is afgelopen woensdag van dof naar wit flikkerend naar zwart gegaan. Ik kan met wat gegok mijn voorcamera aanzetten, hij komt namelijk omhoog. Heb met wat rondgetik ook bij toeval mijn zaklamp en muziek gevonden.

Heb alleen geen USB-debugging aan en het blijkt dat de 9T Pro ook geen beeld kan verzenden naar een monitor m.b.v. een OTG kabel.

Heeft iemand screenshots/een video van hoe je van het inlogscherm (met een 4-cijferige code) inlogt en vervolgens de MTP data transfer aan kan zetten? Ik heb hem blind nog niet kunnen vinden en dus als ik em aan mijn computer verbind zie ik wel ''MTP USB-apparaat'' staan maar omdat de computer geen toegang heeft laat ie em alleen op.

Ik ga er namelijk ook vanuit dat ik Belsimpel niet kan vragen om mijn data over te zetten naar een meegestuurde USB stick of de data gewoon niet te verwijderen, ookal kunnen zij er vast en zeker wel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Nikkib70 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:23:
Het scherm van mijn Xiaomi Mi 9T Pro is afgelopen woensdag van dof naar wit flikkerend naar zwart gegaan. Ik kan met wat gegok mijn voorcamera aanzetten, hij komt namelijk omhoog. Heb met wat rondgetik ook bij toeval mijn zaklamp en muziek gevonden.
Ik heb dit ook gehad. Bij mij hielp een reset door de aan/uit knop 20 seconden ingedrukt te houden tot het MIUI logo in beeld kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Messje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Yes. Gedwongen stoppen en opnieuw beginnen lost het wel op, of wachten. Irritant is het wel.
Hmmmm zuur. T gebeurt ook iets te vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Al mijn apps die ik gebruik, Strava, Komoot, Polar Steps, Google Fit, eigenlijk alles wat GPS gebruikt en/of in de achtergrond moeten draaien, worden steeds gekilled. Irritant dat je dan per app de rechten moet gaan aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sleeon schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:30:
Al mijn apps die ik gebruik, Strava, Komoot, Polar Steps, Google Fit, eigenlijk alles wat GPS gebruikt en/of in de achtergrond moeten draaien, worden steeds gekilled. Irritant dat je dan per app de rechten moet gaan aanpassen.
Ja, kan je irritant vinden maar is een uitvloeisel van de privacy- en beveiligingseisen die aan Android en ook aan Apple worden gesteld (en steeds uitgebreider worden) om te voorkomen dat apps zonder jouw medeweten allerlei verbindingen en taken gaan uitvoeren waarvan jij geen weet hebt tot en met malware aan toe.
Ben blij dat niet iedere app zomaar toegang heeft tot dit soort info of andere bestanden/gegevens op jouw telefoon.
Jij bent dus de baas over welke app toegang heeft tot verbindingen, opslag, privacy gevoelige info, camera etc. etc., 1x instellen per app en klaar.
En zo hoort het ook.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
TTMJ! schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:37:
Maar wat kunnen we verwachten qua Android updates of beveiligingsbeleid? Ik heb nog nooit iets van Xiaomi gehaald maar kan er niks officieels over vinden :)
Ik heb zelf een Oneplus One en 3T gehad en ik kan je vertellen dat de xiaomi (mijn 9T iig) vaker updates krijgt dan mijn oneplus modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
Zojuist de Europese release van MIUI12 geïnstalleerd op mijn Mi9T, https://piunikaweb.com/20...ces-download-link-inside/. Voor de zekerheid eerst een back-up gemaakt van het toestel vervolgens via de update de update geïnstalleerd. Met succes geinstalleerd :)

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikkib70
Bart40 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:18:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Bij mij hielp een reset door de aan/uit knop 20 seconden ingedrukt te houden tot het MIUI logo in beeld kwam.
Helaas lukt dat niet. Met 20 seconden ingedrukt houden trilt hij ongeveer 2 aparte keren, maar het beeld blijft zwart.

Mijn enige hoop is of screenshots volgen van iemand die MIUI 12 heeft die kan laten zien waar de USB MTP connectie vraag op het display tevoorschijn komt, of hopen dat Belsimpel mij terugbelt met goed nieuws dat ze met mijn toestemming de protocollen kunnen negeren en mijn foto's/video's eraf kunnen halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold

Heb alleen geen USB-debugging aan en het blijkt dat de 9T Pro ook geen beeld kan verzenden naar een monitor m.b.v. een OTG kabel.

Heeft iemand screenshots/een video van hoe je van het inlogscherm (met een 4-cijferige code) inlogt en vervolgens de MTP data transfer aan kan zetten? Ik heb hem blind nog niet kunnen vinden en dus als ik em aan mijn computer verbind zie ik wel ''MTP USB-apparaat'' staan maar omdat de computer geen toegang heeft laat ie em alleen op.

Ik ga er namelijk ook vanuit dat ik Belsimpel niet kan vragen om mijn data over te zetten naar een meegestuurde USB stick of de data gewoon niet te verwijderen, ookal kunnen zij er vast en zeker wel bij!
Als je de telefoon aansluit op je pc of laptop krijg je toch een pop up die vraagt of je alleen wilt opladen, bestandsoverdracht en nog iets wilt doen.

Daar kan je dan toch een gok wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
De automatische helderheid werkt na de update niet zo goed meer bij mij.
Het gaat in een soort golfbeweging van donker naar helder en dat continu. Ik heb het nu maat uitgezet en ik regel de helderheid zelf.
De zonlichtmodus heb ik niet goed geprobeerd.

En chrome deed het ook niet meer zo lekker, zoals hierboven ergens werd vermeld. Firefox doet het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
snah001 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:09:
[...]

Ja, kan je irritant vinden maar is een uitvloeisel van de privacy- en beveiligingseisen die aan Android en ook aan Apple worden gesteld (en steeds uitgebreider worden) om te voorkomen dat apps zonder jouw medeweten allerlei verbindingen en taken gaan uitvoeren waarvan jij geen weet hebt tot en met malware aan toe.
Ben blij dat niet iedere app zomaar toegang heeft tot dit soort info of andere bestanden/gegevens op jouw telefoon.
Jij bent dus de baas over welke app toegang heeft tot verbindingen, opslag, privacy gevoelige info, camera etc. etc., 1x instellen per app en klaar.
En zo hoort het ook.
Maar vraag dit dan bij het opstarten, niet pas nadat je er achter komt dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
Bij het chargen mis ik de indicatie hoeveel minuten het nog duurt tot 100%. Ook kan ik niet zien of ik aan het regulier of fast chargen ben.

Iemand enig idee hoe ik dit inzichtelijk kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

rauwst schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:42:
Bij het chargen mis ik de indicatie hoeveel minuten het nog duurt tot 100%. Ook kan ik niet zien of ik aan het regulier of fast chargen ben.

Fast charge komt gewoon in beeld te staan. Zet het toestel op zijn lockscreen. Steek de laadkabel erin en het accupercentage komt groot in beeld. Ziet je toestel dat het een fast charge lader is, dan wordt er onder het accu percentage 'snel opladen' weergegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFaw-C2Ow880WHytH8NzrCOPJi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JMdvvyQr9JldVG6xkZzHilRo.jpg?f=fotoalbum_large

De laatste tijd valt mij wel op dat mijn 9T wat kieskeurig is qua laadkabel. Niet iedere kabel wil altijd er voor zorgen dat fast charge goed werkt.

[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 29-07-2020 13:10 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleeon schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:28:
[...]

Maar vraag dit dan bij het opstarten, niet pas nadat je er achter komt dat het niet werkt.
Nadat je een app geïnstalleerd hebt en opstart zal deze ATLIJD om toestemming vragen voor toegang tot camera, GPS, bestandssysteem etc..
Zoniet dan is er met die app iets aan de hand en wellicht dan maar niet gebruiken??

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaT schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Fast charge komt gewoon in beeld te staan. Zet het toestel op zijn lockscreen. Steek de laadkabel erin en het accupercentage komt groot in beeld. Ziet je toestel dat het een fast charge lader is, dan wordt er onder het accu percentage 'snel opladen' weergegeven.

De laatste tijd valt mij wel op dat mijn 9T wat kieskeurig is qua laadkabel. Niet iedere kabel wil altijd er voor zorgen dat fast charge goed werkt.
Dat is inderdaad laadkabel afhankelijk en heb een QC-3 kabel voor mijn destijds HTC-U11 toestel en die werkt dus niet met de 9T Pro althans wil niet fast chargen.
Gebruik je de originele kabel van Xiaomi dan werkt het wel.
Bij mijn Poco F2 Pro moet je de meegeleverde kabel gebruiken omdat die QC-4+ nodig heeft om Turbo Charge te kunnen gebruiken (werkt ook op de 9T Pro).
Heb alleen nog geen alternatieve kabel die langer is gevonden die dit ook ondersteunt, gezocht bij talloze websites en Ali etc. maar geen enkele geeft aan dat ie echt QC-4+ ondersteunt (USB-A > USB-C)
Heb al kabels geprobeerd die 60W zouden ondersteunen maar die weigert de F2 te herkennen om Turbo Charge (QC-4+) te gebruiken.
Voor mij gaat het dus om een langere kabel die Mi Turbo Charge ondersteunt.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 29-07-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Met de bijgeleverde lader doet deze kabel het bij mij wel met fast charge. Ik ben sowieso fan van Ugreen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 17:10

misschien heb je hier wat aan. Ik zit wel op xiaomi.eu rom maar ik denk dat dit niet veel uitmaakt.

succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:55
Nikkib70 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:36:
[...]

Helaas lukt dat niet. Met 20 seconden ingedrukt houden trilt hij ongeveer 2 aparte keren, maar het beeld blijft zwart.

Mijn enige hoop is of screenshots volgen van iemand die MIUI 12 heeft die kan laten zien waar de USB MTP connectie vraag op het display tevoorschijn komt, of hopen dat Belsimpel mij terugbelt met goed nieuws dat ze met mijn toestemming de protocollen kunnen negeren en mijn foto's/video's eraf kunnen halen!
Woon je in buurt van Utrecht? Dan kan je wel even langskomen, kan je mijn mobiel ernaast houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nikkib70
DrNizeGuy schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:05:
[...]

[YouTube: 20200729 180043]

misschien heb je hier wat aan. Ik zit wel op xiaomi.eu rom maar ik denk dat dit niet veel uitmaakt.

succes!
Wow je hebt mij gewoon gered!!! Wat een held!

Ik ben ingelogd d.m.v. een keyboard via de OTG kabel. Ik heb een meetlat ernaast gelegd, kabel erin gedaan en tussen 4 en 5 cm getikt en voila!

Hartstikke bedankt voor de moeite! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kunnen we het vervolg ook lezen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allessendro
  • Laatst online: 31-07 12:54
rauwst schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:42:

Accubattery Pro installeren. Dan kun je aflezen met hoeveel Ampere er wordt geladen en hoe lang het nog duurt voor dat je 100% bereikt.
Kun je gebruiken om te bepalen welke van je kabels en laders meer/minder snel laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Wat me trouwens vandaag opviel (ik had de camera al een tijdje niet meer gebruikt :P ) is dat je niet meer tussen de verschillende camera's kan kiezen door te swipen (anywhere) op het scherm als de camera-app actief is.
Je moet nu per sé op dat pietepeuterige rondje tikken om te kiezen of je main/telefoto/ultra wide wilt gebruiken.

Toch vreemd hoe ze bepaalde functies die je eerder kon swipen uit de software gesloopt hebben.

Edit: MIUI 12 op Redmi K20 Pro dus. :)

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 30-07-2020 21:13 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwQYNlCvKBj5dF28qOpQoW2K6Mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvqqGjlsJ1qjqcDV1YWfjN0E.jpg?f=fotoalbum_large

Wat doet die witte streep daar onderin sinds MIUI 12? En hoe zet ik het uit? Snoept nu paar rijen pixels weg en ik heb geen idee waarom

[ Voor 8% gewijzigd door Errieseeka op 31-07-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Errieseeka schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:58:
[Afbeelding]

Wat doet die witte streep daar onderin sinds MIUI 12? En hoe zet ik het uit? Snoept nu paar rijen pixels weg en ik heb geen idee waarom
Even zoeken in het topic, iemand had de exacte stappen geplaatst. Maar het zit ergens in de settings ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Errieseeka schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:58:
[Afbeelding]

Volgens mij zit ie bij "volledig scherm weergave" en dan: indicator voor volledig scherm verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier komt net OTA Miui 12 aan voor de 9T. Ik ben benieuwd. Zo maar even met een wifi verbinding downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:03:
Hier komt net OTA Miui 12 aan voor de 9T. Ik ben benieuwd. Zo maar even met een wifi verbinding downloaden.
Hier ook omtvangen op de 9T, maar ik loop tegen een bug aan. Instellingen -> achtergrond crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pafdaddy schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 02:23:
[...]

Hier ook omtvangen op de 9T, maar ik loop tegen een bug aan. Instellingen -> achtergrond crashed.
Hmm, dat gaat hier wel goed. Al herstart?

De batterij werd na de update wel weer lekker leeg getrokken. Hopelijk het optimalisatieproces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
PaT schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 07:36:
[...]

Hmm, dat gaat hier wel goed. Al herstart?

De batterij werd na de update wel weer lekker leeg getrokken. Hopelijk het optimalisatieproces.
Ja, opnieuw opgestart maar dat lost het niet op.

Edit: Ik ben i.i.g. niet de enige waarbij dit gebeurt maar de oplossings staat er ook bij. https://www.reddit.com/r/...options_crashes_settings/

[ Voor 21% gewijzigd door pafdaddy op 01-08-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:32
Ik stel de update nog even een dag uit. Xiaomi heeft er een handje van om updates met bugs te leveren heb ik het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb de update al lopen. Algemene indruk, werkt allemaal keurig netjes als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
pielle007 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:20:

kunt de google play systeemupdate naar juli ook forceren door deze APK te downloaden
zojuist ook uitgevoerd bij de 9T pro en oneplus6

[ Voor 3% gewijzigd door pielle007 op 02-08-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisztiaan
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-01-2021
Vandaag heb ik helaas mijn Mi 9T Pro laten vallen. Door de val blijft helaas het scherm volledig zwart op één pixel line na. Wat betekent dit precies? Is het beeldscherm stuk of is er meer schade in de telefoon zelf?

Daarnaast vroeg ik mij af wat ik nu het beste kan doen. Ik heb het toestel augustus 2019 gekocht op Banggood, oftewel vanuit China. Valt het toestel onder garantie ondanks ik het uit China heb gekocht, kan ik het toestel opsturen ergens naar toe?

Dat zijn de vragen die mij nu even te binnen schiet. Mocht iemand antwoorden hebben hoor ik dat heel graag!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
Of er meer stuk is, is met geen mogelijkheid te zeggen. Je zou het toestel open kunnen maken om te kijken, garantie kan je toch naar fluiten nu. Valschade valt niet onder de garantie.

Ongetwijfeld kan je het toestel ook ergens in NL laten repareren, zal je even moeten uitzoeken waar. Mogelijk is het scherm ook vrij makkelijk zelf te vervangen. Daar zijn vast wel videos van op YouTube te vinden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Miui 12 is nog steeds niet beschikbaar op mijn mi9t. Ik heb de zip file voor miui12 gedownload op mijn telefoon. Ik ga naar de update setting op mijn telefoon en klik op de drie puntjes. Ik kies dan selecteer update pakket. Volgens het internet zou ik dan de keus moeten krijgen om de zip file te selecteren. Ik krijg dan echter de optie om te kiezen tussen Instagram, drive en Whatsapp. Ik kan zo met geen mogelijkheid mijn gedownloade zipfile te selecteren... Iemand een idee? Heb al een keer de cache en gegevens van de updater app gewist maar dit helpt niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5zyNRyIYODqhd75CMXDL5B95b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/By9fcgZPHXjZCZi1FbqVQ4ST.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 02-08-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De zip file moet in een map staan met de naam "downloaded_rom".
Is die map niet aangemaakt en staat daar geen flash able zip in dan werkt het niet en "ziet" de update functie die niet.
Als je het goed doet meldt je toestel vanzelf bij het checken voor een update dat hij klaar is om die te installeren.

[ Voor 24% gewijzigd door snah001 op 02-08-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

snah001 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:14:
De zip file moet in een map staan met de naam "downloaded_rom".
Is die map niet aangemaakt en staat daar geen flash able zip in dan werkt het niet en "ziet" de update functie die niet.
Als je het goed doet meldt je toestel vanzelf bij het checken voor een update dat hij klaar is om die te installeren.
Dat is het geval...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4WSfr9Ew0BSRovGKKERFrd2Fdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUh0RtrE2UWAeLihh6Ahsl6e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die folder moet in dezelfde folder staan waar "downloads" folder ook in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

snah001 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:37:
Die folder moet in dezelfde folder staan waar "downloads" folder ook in staat.
Het is gelukt, het kwam omdat ik de mi Explorer niet geïnstalleerd had. Deze geïnteresseerd en kon de zip file selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Zojuist weer een update ontvangen op mijn mi9t global.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miP1ICIPDiXxd-eSnH_O_oDC7TM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRlkn3wQOTILmjSrI7SPm8UW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die was sinds de 28ste beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik draai nu een paar dagen met Miui 12, maar merk wel dat de batterij harder leegloopt dan voorheen. Het is niet dat ik halverwege de dag met een leeg toestel zit, maar ik kom toch wel een procentje of 10 a 20 lager uit dan voorheen.Ik weiger een harde reset te doen, dat was immers met de upgrade van Miui 10 naar 11 ook niet nodig.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, misschien dat het toestel nog druk bezig is met optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
In de statusbalk wordt er bij meer dan 3 icoontjes de rest samengevat met een paar puntjes. Compleet onnodig want er is genoeg ruimte beschikbaar. Iemand een idee hoe dat terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
PaT schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:18:
Ik draai nu een paar dagen met Miui 12, maar merk wel dat de batterij harder leegloopt dan voorheen. Het is niet dat ik halverwege de dag met een leeg toestel zit, maar ik kom toch wel een procentje of 10 a 20 lager uit dan voorheen.Ik weiger een harde reset te doen, dat was immers met de upgrade van Miui 10 naar 11 ook niet nodig.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, misschien dat het toestel nog druk bezig is met optimaliseren.
Dat wordt een hard reset ben ik bang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Lightning89 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:22:
In de statusbalk wordt er bij meer dan 3 icoontjes de rest samengevat met een paar puntjes. Compleet onnodig want er is genoeg ruimte beschikbaar. Iemand een idee hoe dat terug te krijgen?
Lijkt een design keuze te zijn in miui. Volgens mij is dit niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
PaT schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:18:

Heb laatst voor het eerst bijna 3 dagen met de accu gedaan. Heb het idee dat ik het toestel met MIUI 12 echt véél langer kan gebruiken. 2 dagen is in principe geen uitdaging meer, dat lukt gewoon met gemak. Geen idee waarom het soms zo verschilt per toestel en installatie :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ksborg schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:59:
[...]

Heb laatst voor het eerst bijna 3 dagen met de accu gedaan. Heb het idee dat ik het toestel met MIUI 12 echt véél langer kan gebruiken. 2 dagen is in principe geen uitdaging meer, dat lukt gewoon met gemak. Geen idee waarom het soms zo verschilt per toestel en installatie :/.
Ongetwijfeld dat dat te maken heeft met welke apps je geïnstalleerd heb staan. Ik heb het toestel gisteren eens helemaal uit gezet en daarna opgeladen. Ik ga het vandaag aankijken of dat verbetering geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Is er eigenlijk een scherm koppeling of iets bij de magisk modules zodat ik DC dimming makkelijker aan en uit kan zetten? In bed mag het altijd uit want anders is het scherm te helder voor vrouwlief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Lightning89 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:22:
[...]

Dat wordt een hard reset ben ik bang
Nope, vandaag gedroeg het toestel zich voorbeeldig. Aan het einde van de dag had ik nog 71% accu over. Dat is zelfs beter dan met Miui 11. Blijkbaar moest iets toch geoptimaliseerd worden waardoor er meer stroom nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisztiaan
Ik heb een nieuw scherm in mijn telefoon geplaatst. Echter zit ik nu met het probleem dat de telefoon niet mijn sim kaart weet te activeren. Bij settings wordt Tele2 NL wel herkend, maar blijft het op not set en word ik niet verbonden met een mobiel netwerk. Ook handmatig zoeken naar Mobiele netwerken toont geen beschikbare netwerken.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Chrisztiaan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:00:
Ik heb een nieuw scherm in mijn telefoon geplaatst. Echter zit ik nu met het probleem dat de telefoon niet mijn sim kaart weet te activeren. Bij settings wordt Tele2 NL wel herkend, maar blijft het op not set en word ik niet verbonden met een mobiel netwerk. Ook handmatig zoeken naar Mobiele netwerken toont geen beschikbare netwerken.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Pas op met vervangschermen. Het is niet altijd het origineel van Xiaomi zelf zoals bij mij ook het geval was. Mijn scherm is vervangen door een OEM screen en ik kan niet updaten naar Miui 12 omdat de vingerafdruk sensor niet werkt dan. Waarschijnlijk zijn de vendor files (zoals firmware) niet compatibel met het vervang scherm, vingerafdruk sensor zit aan scherm vast.

Ik weet niet op welke rom versie je zit? 11.06 of 12? Misschien moet je eens een fabrieksreset doen of een clean install als dat niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisztiaan
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:39:
[...]

Pas op met vervangschermen. Het is niet altijd het origineel van Xiaomi zelf zoals bij mij ook het geval was. Mijn scherm is vervangen door een OEM screen en ik kan niet updaten naar Miui 12 omdat de vingerafdruk sensor niet werkt dan. Waarschijnlijk zijn de vendor files (zoals firmware) niet compatibel met het vervang scherm, vingerafdruk sensor zit aan scherm vast.

Ik weet niet op welke rom versie je zit? 11.06 of 12? Misschien moet je eens een fabrieksreset doen of een clean install als dat niet werkt?
Ik zit op 12.0.1.
Anders inderdaad maar even een fabrieks reset proberen. Wat is de beste manier om vervolgens weer alles op m'n telefoon te hebben voor ik de reset uitvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Chrisztiaan schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 00:04:
[...]

Ik zit op 12.0.1.
Anders inderdaad maar even een fabrieks reset proberen. Wat is de beste manier om vervolgens weer alles op m'n telefoon te hebben voor ik de reset uitvoer?
Ik doe gewoon een backup naar Google zelf. Al mijn foto's staan toch op Google foto's en google herstelt alle apps die ik had.
Je kan ook locale backup van Xiaomi zelf proberen.
Dus bij instellingen naar 'over deze telefoon' - - backup resetten - - lokale backups. Dan wordt er dus een backup gemaakt van de telefoon en ergens in een map geplaatst. Ik weet niet of je die backup dan eventjes op je pc kan zetten voor extra veiligheid

Maar je hebt ook Mi pc suite. Dan kan je via een pc programma alles backuppen van je Xiaomi gsm
https://mobiletrans.wonde.../backup-xiaomi-to-pc.html

[ Voor 10% gewijzigd door Cowboy_Henk op 05-08-2020 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:39:
[...]

Je zou bij Miui 12 de vendor files van Miui 11 eens kunnen flashen om te kijken of dat werkt.
Werkt dat niet dan kun je die van Miui 12 weer terug flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
snah001 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:40:
[...]

Je zou bij Miui 12 de vendor files van Miui 11 eens kunnen flashen om te kijken of dat werkt.
Werkt dat niet dan kun je die van Miui 12 weer terug flashen.
Ja was ik ook al aan het denken maar ik ben tevreden op 11.06 Alles werkt voorlopig. Wat zou ik missen van Miui 12? Niet veel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je system safety updates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
En battery drain. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Miui 12 is een heel stuk agressiever achtergrondapps aan het stoppen, mijn VPN met adblock wordt continu gestopt, zelfs als ik aangeef dat er geen enkele restrictie is voor de app. Komt China natuurlijk goed uit, want de VPN blokkeert ook alle phone home naar Xiaomi... Iemand een idee hoe dit aangepast kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is blokada gebruiken een optie voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik gebruik nu iets soortgelijks, wat DoH ondersteunt en bescherming biedt tegen CNAME cloaking. Ik kan van beide opties niet vinden of Blokada dat ook ondersteunt. Net de app geupdatet (gaat natuurlijk niet via de Play store...), tot nu toe lijkt het te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Mijn Redmi K20 Pro heeft weer een update gekregen. (12.0.3)
Slechts "bug fixes" en "June 2020 security patch", de welbekende Xiaomi/Redmi-melding.

Zie niet echt welke fixes er zijn gedaan, want swipen is nog steeds niet zo handig als in MIUI 11.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:49
Fk irritant trouwens. Sinds die update is opeens m'n Google weer widget weg. En m'n camera app is standaard met n timer van 3 seconden.

Herkenbaar hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Errieseeka schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:08:
Fk irritant trouwens. Sinds die update is opeens m'n Google weer widget weg. En m'n camera app is standaard met n timer van 3 seconden.

Herkenbaar hier?
Weer widget weet ik niet, maar de camera werkt hier nog als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
gebruik blokada, die xiaomi blokker is geactiveerd en de ultimate lijst van https://energized.pro/ je download op de pagina (scroll naar onder) onder t kopje ultimate bv host txt, slaat deze op en verplaatst hem op je gsm in de map blokada, hierna selecteer je hem via blokada host lijst. dns kies ik hier cloudfare. wanneer alles goed is ingeladen kun je even via deze link checken https://energized.pro/check/#about

(kan dit ook gebruiken via ublock op je pc bv, zelfde wijze, host lijst importeren en toepassen, checken als je klaar bent via bovenstaande link)
Pagina: 1 ... 45 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms