In het verleden heeft xiaomi oude modellen nog 5 jaar van updates voorzien. Weet niet of ze dit zullen blijven doen. Dus positief blijven
Meestal twee grote Android updates, zeker 3 Miui updates, en nog een tijdje security updates, bovendien gaat een grote bulk van de security updates via de play store dus een tijdje met een wat oudere Android security patch is een steeds kleinere ramp.
Ik had exact hetzelfde probleem, vaak sneeuw soms alleen beeld in de eerste paar pixel lijnen. Maar het werd steeds erger tot ik nog maar sporadisch beeld had...Digi-t schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:34:
Heeft iemand hetzelfde probleem met het scherm van de 9T Pro? Regelmatig gaat het scherm op "sneeuw", het lijkt nog wel te reageren op touch maar is onbruikbaar verder. Zelfs een reboot heeft geen zin maar naar verloop van tijd komt het normale scherm wel weer terug. Komt zowel voor met stock ROM als xiaomi.eu Custom.
[Afbeelding]
2x opgestuurd ter reparatie (probleem kwam gewoon terug), nu uiteindelik m'n geld teruggekregen omdat het allemaal zo lang duurde. Had online gelezen dat het iets met de displaykabel zou kunnen zijn / productie foutje. Alle touch functionaliteit en knoppen werkte gewoon nog tijdens de sneeuw, maar beetje lastig allemaal zonder iets te kunnen zien. Nu maar de spirituele opvolger gekocht (poco f2 pro).
Ik ben de laatste tijd veel aan het hardlopen met mijn 9T pro en merk dat de GPS ongeveer een foutmarge heeft van 40m per 1000m, opzich niet heel erg maar mijn competitieve drang wil het graag zo accuraat mogelijk hebben. Iemand die dit ook ervaart en misschien weet hoe ik de accuraatheid kan verhogen?
App: Strava
App: Strava
Hoe bedoel je precies?Anoniem: 1344348 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:14:
Is de afwijking beide kanten op?
Anoniem: 1344348
Is de afwijking positief? (Dus geeft je telefoon/de app steeds aan dat je méér hebt gelopen dan werkelijk het geval is?) Of is de afwijking negatief? Of wisselt het?
Het is in dit geval een positieve afwijking maar dat komt vooral omdat de GPS heel grillig is. Zie screenshot:Anoniem: 1344348 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:54:
Is de afwijking positief? (Dus geeft je telefoon/de app steeds aan dat je méér hebt gelopen dan werkelijk het geval is?) Of is de afwijking negatief? Of wisselt het?
:fill(white):strip_exif()/f/image/gb4KDij20t4bP0MT6cjhT2tX.png?f=user_large)
Op zowel de heen als terugweg heb ik links op de stoep gelopen
Ik word helemaal gek van de vingerafdrukscanner van mijn 9T. Ik heb 'm al diverse keren opnieuw laten herkennen, daarna is het een paar dingen goed, maar vervolgens herkent 'ie geen enkele vinger meer. Vooral heel irritant met betalen en wachtwoordkluis.
Er zit vanaf het begin een gel-screenprotector op. Zou dat het kunnen zijn? Er zitten wat kleine beschadigingen op deze protector.
Er zit vanaf het begin een gel-screenprotector op. Zou dat het kunnen zijn? Er zitten wat kleine beschadigingen op deze protector.
Dat kan het zijn.koelkast schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:32:
Ik word helemaal gek van de vingerafdrukscanner van mijn 9T. Ik heb 'm al diverse keren opnieuw laten herkennen, daarna is het een paar dingen goed, maar vervolgens herkent 'ie geen enkele vinger meer. Vooral heel irritant met betalen en wachtwoordkluis.
Altijd vingerafdruk laten registreren na plaatsing van screen protector.
Je vingerafdruk ook meerdere keren laten registreren per vinger
En heb je nova launcher? Dan moet je een paar dingen instellen zodat de finger print sensor werkt ermee.
Heb ik hier beschreven Cowboy_Henk in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 7% gewijzigd door Cowboy_Henk op 17-06-2020 12:07 ]
Correct.
Na plaatsen van een screenprotector altijd de te gebruiken vinger(s) opnieuw inscannen.
Je kunt ook de te gebruiken vinger(s) 2x inscannen zodat die er 2x in staan om de snelheid te verhogen.
Na plaatsen van een screenprotector altijd de te gebruiken vinger(s) opnieuw inscannen.
Je kunt ook de te gebruiken vinger(s) 2x inscannen zodat die er 2x in staan om de snelheid te verhogen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ja, maar de screenprotector zit er vanaf het begin op, en daarna al talloze keren opnieuw gescand. Dus nooit zonder gebruikt.snah001 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:27:
Correct.
Ik ga de tip van het meerdere keren inscannen eens proberen, thanks!
Ja lap ik het het weer zitte, klote Xiaomi met hun klote MIUI
ineens is er weer vanalles stuk gegaan.
Dus ik heb nova launcher prime.
Er zijn iconen verdwenen uit de app launcher
:strip_exif()/f/image/34wDKJz7awWxTFfyB2TyxUQh.jpg?f=fotoalbum_large)
Vingerafdruksensor werkt niet
En lockscreen animatie werkt niet, gewoon stilstaand beeld terwijl het zo'n live achtergrond is
:strip_exif()/f/image/xPbUqBgQUofhU5LJ7jPIeK2G.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu denk ik dat het weer een bug is. Vandaag heb ik package installer geüpdatet, 1 van de system apps.
:strip_exif()/f/image/q0hmbQR3sSAvVlGgFrnDq2tK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus ik denk dat het daaraan ligt. Pfft volgende keer geen Xiaomi meer. Mooiere telefoons qua hardware maar zooo buggy
Screenshots wat kleiner gemaakt.
Er zijn iconen verdwenen uit de app launcher
:strip_exif()/f/image/34wDKJz7awWxTFfyB2TyxUQh.jpg?f=fotoalbum_large)
Vingerafdruksensor werkt niet
En lockscreen animatie werkt niet, gewoon stilstaand beeld terwijl het zo'n live achtergrond is
:strip_exif()/f/image/xPbUqBgQUofhU5LJ7jPIeK2G.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu denk ik dat het weer een bug is. Vandaag heb ik package installer geüpdatet, 1 van de system apps.
:strip_exif()/f/image/q0hmbQR3sSAvVlGgFrnDq2tK.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus ik denk dat het daaraan ligt. Pfft volgende keer geen Xiaomi meer. Mooiere telefoons qua hardware maar zooo buggy
Screenshots wat kleiner gemaakt.
[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 19-06-2020 11:27 ]
Sorry maar dit lijkt echt niet de schuld van xiaomi, eerder van Nova launcher.. Als je even terug leest zie je wat het probleem is met je lockscreen / vingerafdrukscanner etc. De icoontjes zijn van nova launcher dus... daar even naar kijken?Cowboy_Henk schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:21:
Ja lap ik het het weer zitte, klote Xiaomi met hun klote MIUI
Ja maar Nova was niet geupdate maar wel iets van Xiaomi. Het lijkt wel of Nova en Xiaomi constant vechten tegen elkaar voor rechten van iets (van de launcher, van de iconen, van de lockscreen. Bij mij toch...Madbee schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:05:
[...]
Sorry maar dit lijkt echt niet de schuld van xiaomi, eerder van Nova launcher.. Als je even terug leest zie je wat het probleem is met je lockscreen etc. De icoontjes zijn van nova launcher dus... daar even naar kijken?
Nu iets anders. Netflix werkt niet meer. Kan ik ook niet meer downloaden van Playstore. Blijkbaar is mijn toestel niet meer certifiied ineens. Bootloader is wel unlocked, heeft het daarmee te maken? Is het wel al maanden zo. Nu ineens gedaan met Netflix. Geen magisk geïnstalleerd.
Ach ja ik heb de laatste apk van Netflix ergens anders gedownload, werkt ook. Wel maar widevine l3
[ Voor 5% gewijzigd door Cowboy_Henk op 19-06-2020 00:12 ]
Klinkt als een Chinese versie omgezet naar EU. Anders zou het L1 zijn. Of het moet door die unlock komen.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:12:
[...]
Blijkbaar is mijn toestel niet meer certifiied ineens. Wel maar widevine l3
Ben ook unlocked en rooted maar is gewoon netjes L1.
Draai al jaren Nova prime en heb daar nog nooit enig probleem mee gehad.
Weet niet wat je gedaan hebt maar die app drawer maar die ziet er heel anders dan standaard uit. Enige aanpassing die ik met Nova heb gedaan is de klassieke iconen gebruiken.
Weet niet wat je gedaan hebt maar die app drawer maar die ziet er heel anders dan standaard uit. Enige aanpassing die ik met Nova heb gedaan is de klassieke iconen gebruiken.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ben je rooted met magisk? Ja dan blijf je playstore certified (safetynet certified)snah001 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:15:
Ben ook unlocked en rooted maar is gewoon netjes L1.
Heb alleen geen zin in gedoe met ota updaten dat het niet goed gaat met magisk enzo
En app drawer heb ik niets speciaals gedaan. Gewoon andere icon pack, verticale indeling, beetje transparantie enzo. Dit zijn nova instellingen die al 2 smartphones meegaan en die ik telkens over breng.
Ach ja tis al terug in orde, alweer moest ik een paar aanpassingen doen in nova.

Ook werkt vinger afdruk sensor weer naar behoren en licht en proximity sensor.... soms
Misschien en ik hoop dit echt dat een volgende firmware update alles gaat oplossen
Anoniem: 1344348
Ik gebruik een andere app (ASICS) en heb afwijking naar boven waardoor het lijkt alsof ik in een hoog tempo ren...Zuaro schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:58:
[...]
Het is in dit geval een positieve afwijking maar dat komt vooral omdat de GPS heel grillig is. Zie screenshot: [Afbeelding]
Op zowel de heen als terugweg heb ik links op de stoep gelopen
Gisteren na precies vier weken mijn Mi 9T weer retour gekregen van reparatie.
Scherm is onder garantie vervangen dus ik ben weer blij
Scherm is onder garantie vervangen dus ik ben weer blij
hoi
Als ik een screenshot die ik genomen op mijn telefoon wil openen op mijn laptop (windows photo viewer), krijg ik de volgende foutmelding 'Deze afbeelding kan niet worden weergegeven. Er is mogelijk niet genoeg geheugen beschikbaar. Sluit enkele programma's die u niet gebruikt, of maak ruimte op de harde schijf vrij (als deze bijna vol is). Probeer het vervolgens opnieuw'.
Iemand een idee hoe dit komt?
Resolutie van genomen foto's? Hoeveel geheugen in laptop? Al ander progje geprobeerd in Windows? (irfanview, bv.)
Correct gekopieerd? Extensie correct op de laptop?
Correct gekopieerd? Extensie correct op de laptop?
Eat the bugs, live in a pod
Staat de foto bij het bekijken nog op de telefoon of heb je die naar de PC gekopieerd?
Als die nog op de telefoon staat kan het zijn dat het te lang duurt om die te lezen en weer te geven via de Usb kabel.
Als die nog op de telefoon staat kan het zijn dat het te lang duurt om die te lezen en weer te geven via de Usb kabel.
Dit probleem heb ik ook met de screenshots van mijn Mi 9T Pro. Met een andere tool dan Windows Photo Viewer (bijv. MS Paint) kan ik datzelfde screenshot op hetzelfde device prima openen en bekijken.nazimv schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:27:
Als ik een screenshot die ik genomen op mijn telefoon wil openen op mijn laptop (windows photo viewer), krijg ik de volgende foutmelding 'Deze afbeelding kan niet worden weergegeven. Er is mogelijk niet genoeg geheugen beschikbaar. Sluit enkele programma's die u niet gebruikt, of maak ruimte op de harde schijf vrij (als deze bijna vol is). Probeer het vervolgens opnieuw'.
Redmi K20 Pro/Mi 9T Pro Global Stable V12.0.1.0
OTA
https://bigota.d.miui.com...KMIXM-91c3721684-10.0.zip
Recovery ROM
http://bigota.d.miui.com/...KMIXM_3909d01bab_10.0.zip
3.
OTA
Recovery ROM
3.
Leuk, maar ik wacht liever nog even af. Zie op het Mi9T subreddit al posts voorbij komen over battery drain en andere bugs. Hier ook een overzicht van de bugs in MIUI 12: https://c.mi.com/thread-3084860-1-0.html
Ik heb de afgelopen 5 maanden een stuk of 6 van die reboots gehad.. nu ik op Miui global 11.0.6.0 zit al 3 reboots. Heel irritant.. iemand enig idee? Ik gebruik geen VPN.pinojo123 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 05:38:
[...]
Dit lijkt eerder op een spontane reboot, ik heb al meerdere malen zo'n reboot gehad.
Ik heb een vermoeden dat dit voorkomt wanneer ik een vpn gebruikt heb....
Gebruik jij vpn?
Ik weet niet of het alarm niet afgaat omdat de sim pin nog vrijgegeven moet worden?
Anders misschien eens tijdelijk proberen zonder sim pin of dan wel het alarm afgaat.
Hier ontbreekt het woordje Beta, het is namelijk nog niet de Final release.Jay_Snake schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:47:
Redmi K20 Pro/Mi 9T Pro Global Stable V12.0.1.0
OTA
Recovery ROM
3.
Sinds gisteren worden de eerste stable Miui 12 stable versies uitgerold naar diverse toestellen.
Het is geen beta want de updates worden via Ota uitgerold, dit in tegenstelling tot beta builds die je manueel moest flashen.
Wat betreft de K20 Pro/9T Pro is het voorlopig alleen voor de Global versie.
De rest zal wel snel volgen de komende 8 weken, het tijdvak wat ook Xiaomi eerder heeft aangegeven waarin Miui 12 zou worden uitgerold.
Zie (3de van onderaan de pagina): https://t.me/s/MIUI11_Updates
Het is geen beta want de updates worden via Ota uitgerold, dit in tegenstelling tot beta builds die je manueel moest flashen.
De rest zal wel snel volgen de komende 8 weken, het tijdvak wat ook Xiaomi eerder heeft aangegeven waarin Miui 12 zou worden uitgerold.
[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 23-06-2020 10:53 ]
Yep, heb ik hier ook. Enkel bij de standaard tool om dit soort bestanden te openen (Windows Photo Viewer dus) krijg ik die opmerking/error. Geen idee waar het aan ligt, maar het is 100% zeker iets wat de Mi 9T Pro veroorzaakt.Neophyte_NL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:25:
[...]
Dit probleem heb ik ook met de screenshots van mijn Mi 9T Pro. Met een andere tool dan Windows Photo Viewer (bijv. MS Paint) kan ik datzelfde screenshot op hetzelfde device prima openen en bekijken.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)
MIUI12 Global net binnen gekregen op mijn Mi 9T Pro, maar het control panel is wel slick man!
automation fanboy
Hier helaas nog niks. Welke regio heb je ingesteld?Punkbuster schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:13:
MIUI12 Global net binnen gekregen op mijn Mi 9T Pro, maar het control panel is wel slick man!
Ik heb de QFKMIXM (rom) en mijn regio is gewoon Netherlands.init schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:14:
[...]
Hier helaas nog niks. Welke regio heb je ingesteld?
automation fanboy
Ah, dat verklaart het. Ik heb de QFKEUXM rom (global). regio Netherlands. En de kans is natuurlijk aannemelijk dat ze het geleidelijk uitrollen.Punkbuster schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:16:
[...]
Ik heb de QFKMIXM (rom) en mijn regio is gewoon Netherlands.
Is dat de nieuwe swipe down? Nu is het 1x swipen 5 icoontjes en notificaties en 2x swipen alle icoontjes.
Is dat er nog steeds?
Edit: zie dat je die control centre ook kan uitzetten.
Is dat er nog steeds?
[ Voor 18% gewijzigd door Ari Gold op 23-06-2020 13:07 ]
Of 1 keer swipen met 2 vingers tegelijk.Ari Gold schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:05:
Is dat de nieuwe swipe down? Nu is het 1x swipen 5 icoontjes en notificaties en 2x swipen alle icoontjes.
Is dat er nog steeds?
En kan ook overal op het scherm, hoeft niet per sé bovenaan.
Screenshot met 3 vingers. Ook niet vanaf boven, zodat de notificaties niet mee omlaag komen.
Die dingen vergeet ik nog vaak genoeg.
Edit: Kan er zelf niet zo goed tegen dat de Global voor de Chinese versie komt.

Is wel vaker het geval.
Zit je dan met je Redmi K20 Pro waarmee je graag eerder wilt zijn dan een 3 maanden later uitgekomen telefoon, Mi 9T Pro.
[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 23-06-2020 13:13 ]
EEA global is er ook maar enkel recovery rom. Nog eventjes wachten op OTA dussnah001 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:51:
Sinds gisteren worden de eerste stable Miui 12 stable versies uitgerold naar diverse toestellen.
Niet dus...gewoon de stable releaseknakworst schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:45:
[...]
Hier ontbreekt het woordje Beta, het is namelijk nog niet de Final release.
Alleen vooor de normale 9T toch, niet de pro volgens mijCowboy_Henk schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:09:
[...]
EEA global is er ook maar enkel recovery rom. Nog eventjes wachten op OTA dus
[ Voor 35% gewijzigd door Jay_Snake op 23-06-2020 15:03 ]
Ik heb sinds zondag geen dataverbinding meer. Reeds contact opgenomen met de provider, alles is ok aan hun kant. Ook op een andere gsm werkt mijn data.
Datalimiet is niet ingesteld, APN is ook correct. Ik krijg ook een H of 4G+ symbool te zien in de statusbalk. Reeds meerdere keren herstart, MIUI updater het laatste pakket opnieuw laten installeren, ... Helpt allemaal niet. Nog iemand een idee of gaat dit een hardware issue zijn?
Datalimiet is niet ingesteld, APN is ook correct. Ik krijg ook een H of 4G+ symbool te zien in de statusbalk. Reeds meerdere keren herstart, MIUI updater het laatste pakket opnieuw laten installeren, ... Helpt allemaal niet. Nog iemand een idee of gaat dit een hardware issue zijn?
Ja je hebt gelijk nog geen 9t pro versie.Jay_Snake schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:42:
[...]
Niet dus...gewoon de stable release
[...]
Alleen vooor de normale 9T toch, niet de pro volgens mij
Hier 12.0.1 QFKMIXM global voor Mi 9T Pro gisteren OTA binnengekregen. Even wennen.
I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)
Downmi de update gedownload. Zip file van 2.39 GB. Echter als ik de file handmatig selecteer geeft het systeem een error :
:strip_exif()/f/image/OthRN55FE4qXKSjvrZKwUaVV.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie het al... Verkeerde rom... 🙈
:strip_exif()/f/image/OthRN55FE4qXKSjvrZKwUaVV.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie het al... Verkeerde rom... 🙈
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 23-06-2020 20:55 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)
Je hebt hetzelfde als ik nu dus de Mi 9t Pro met EEA global rom dus de Europese versie. Daar is nog geen ota update voor.daffie82 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:53:
Downmi de update gedownload. Zip file van 2.39 GB. Echter als ik de file handmatig selecteer geeft het systeem een error :
[Afbeelding]
Ik heb dat met een andere telefoon gehad en toen bleek de SIM een beetje scheef te zitten, want zelf gekniptKrize18 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:40:
Ik heb sinds zondag geen dataverbinding meer. Reeds contact opgenomen met de provider, alles is ok aan hun kant. Ook op een andere gsm werkt mijn data.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Helaas, dat is het probleem niet. In sim slot 2 steken helpt ook nietnero355 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 01:35:
[...]
Ik heb dat met een andere telefoon gehad en toen bleek de SIM een beetje scheef te zitten, want zelf geknipt![]()
![]()

Gevoelsmatig trekt Miui 12 wel wat sneller de batterij leeg...
Niet dramatisch, haal nog steeds makkelijk de dag met overschot. Maar zie nu na 24 uur al iets meer batterij verbruik dan met Miui 11 met normaal gebruik!
Niet dramatisch, haal nog steeds makkelijk de dag met overschot. Maar zie nu na 24 uur al iets meer batterij verbruik dan met Miui 11 met normaal gebruik!
Ik krijg nu net de mei update via ota binnen op mijn mi9t global.
167MB.
V11.0.6.0.QFJMIXM
167MB.
V11.0.6.0.QFJMIXM
I intend to live forever. So far, so good.
Zijn ze voor de 9T mee begonnen uit te rollen na 12:10 uur vanmiddag.
De laatste tijd als ik een banking app wil gebruiken krijg ik de melding 'Een app die u gebruikt, komt boven Easy Banking te staan. Schakel de app uit om door te gaan'. Als ik heropstart kan ik terug de banking app gebruiken, maar na een tijdje krijg ik terug hetzelfde melding. Hoe kan ik achterhalen welke app dit veroorzaakt?
Ben je rooted of niet?
Zo niet dan heeft een andere app toestemming om áltiid vóór en over andere apps op het scherm weergegeven te worden en dat vinden banking app om security redenen niet zo fijn.
Weet niet zo gauw waar die instellingin in Miui te vinden is b.t.w..
Zo niet dan heeft een andere app toestemming om áltiid vóór en over andere apps op het scherm weergegeven te worden en dat vinden banking app om security redenen niet zo fijn.
Ik vind het zwevend venster in Miui 12 maar irritant. Apps die normaal in landscape modus beeldvullend zijn, zijn dat nu niet meer. Sommige wel, sommige niet! Iemand al uitgevonden hoe die zwevende vensters uit te zetten?
En ja ik snap dat je op dat witte balkje moet drukken en naar beneden moet slepen. Maar in sommige apps is dat witte balkje niet meer aanwezig. Oplossingen hiervoor?
En ja ik snap dat je op dat witte balkje moet drukken en naar beneden moet slepen. Maar in sommige apps is dat witte balkje niet meer aanwezig. Oplossingen hiervoor?
neen, gewoon origineel.snah001 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 00:20:
Ben je rooted of niet?

Het lijkt erop dat gebruikers met de EU versie van MIUI nog even moeten wachten op MIUI 12.
Bron: https://www.reddit.com/r/...guess_the_eu_update_isnt/
Mi forum post: https://c.mi.com/thread-3166477-1-0.html
Er zijn, nadat de ota voor de 9T Pro Global was uitgebracht, nogal wat issues gemeld o.a. op performance gebied en enkele bugs. Verwacht dat ze die er eerst willen uithalen.
Gaan ze eerst beta testen uitrollen. Daarna komt de stable die ze dan weer terugtrekken ivm bugs....snah001 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:46:
Er zijn, nadat de ota voor de 9T Pro Global was uitgebracht, nogal wat issues gemeld o.a. op performance gebied en enkele bugs. Verwacht dat ze die er eerst willen uithalen.
Ze maken goede telefoons qua hardware maar op software gebied krab ik me soms achter de oren.
I intend to live forever. So far, so good.
Dat doe ik nu ook op dit moment...IkWilbert schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:55:
[...]
Gaan ze eerst beta testen uitrollen. Daarna komt de stable die ze dan weer terugtrekken ivm bugs....
Ze maken goede telefoons qua hardware maar op software gebied krap ik me soms achter de oren.
Sinds Xiaomi de beta testgroep waar iedereen aan kon deelnemen heeft stopgezet komt dit vaker voor.
Gebeurde ook al bij een eerdere ota.
Gebeurde ook al bij een eerdere ota.
[quote]snah001 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:46:
Heb ook problemen nu met Android Auto, start niet meer op naar laatste 9T Pro Global update.
Miui 12!
Heb ook problemen nu met Android Auto, start niet meer op naar laatste 9T Pro Global update.
Miui 12!
Ik heb er zelf nog niet gekeken maar al eens op het Mi Community forum gekeken en gezocht naar vergelijkbare ervaringen? Als het goed is heb je een Mi account dus kun je er zo op.
Android auto forum bekeken, nog niets bekend van problemen met MIUI 12 ( global).
Van alles geprobeerd, cache clear alle permissies nagekeken. Alles staat goed Altijd goed gewerkt op MIUI 11.
Denk dat ik maar weer terug ga!
Opgelost laatste update van Android Auto was de oorzaak. Alle updates verwijderd en een update van begin juni erop gezet.
Alles werkt weer!!
Van alles geprobeerd, cache clear alle permissies nagekeken. Alles staat goed Altijd goed gewerkt op MIUI 11.
Denk dat ik maar weer terug ga!
Opgelost laatste update van Android Auto was de oorzaak. Alle updates verwijderd en een update van begin juni erop gezet.
Alles werkt weer!!
[ Voor 24% gewijzigd door John J. op 27-06-2020 19:45 ]
en enig merkbaar verschil?init schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:54:
EU update (mi 9T Pro) is reeds beschikbaar
[Afbeelding]
Tot dusver werkt het vloeiend/stabiel. De verbeterde interface zit er ook goed uit. Mijn inziens werken de gestures ook beter. Nog wel wennen dat settings en notificaties nu gescheiden zijn (vanaf linksboven swipen is notificaties, vanaf rechtsboven is settings).
[ Voor 5% gewijzigd door init op 29-06-2020 18:43 ]
Dank u, ik was me rot aan het zoeken naar mijn settings. Vind het niet echt een verbetering die grote settings knoppeninit schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:42:
[...]
Tot dusver werkt het vloeiend/stabiel. De verbeterde interface zit er ook goed uit. Mijn inziens werken de gestures ook beter. Nog wel wennen dat settings en notificaties nu gescheiden zijn (vanaf linksboven swipen is notificaties, vanaf rechtsboven is settings).

Kan je uitzetten.Thy... schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:52:
[...]
Dank u, ik was me rot aan het zoeken naar mijn settings. Vind het niet echt een verbetering die grote settings knoppen
Scherm > Statusbalk als dat niet aangepast is.init schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:37:
[...]
Waar vindt ik dit? Kan het niet vinden namelijk.
Hmmm updaten lukt niet.
Ik had orangefox recovery om persist.img te flashen. Nu heb ik recovery rom van miui 12 gedownload en via orangefox geinstalleerd (enkel dalvic en cache gewist) en dan zip geinstalleerd. Er waren geen fouten.
Dan reboot; heeft lang geduurd. Dan kwam het naar lockscreen; paswoord invoeren maar dan steeds reboot. Opnieuw en opnieuw.
Ok dat wordt clean flash
Ik had orangefox recovery om persist.img te flashen. Nu heb ik recovery rom van miui 12 gedownload en via orangefox geinstalleerd (enkel dalvic en cache gewist) en dan zip geinstalleerd. Er waren geen fouten.
Dan reboot; heeft lang geduurd. Dan kwam het naar lockscreen; paswoord invoeren maar dan steeds reboot. Opnieuw en opnieuw.
Ok dat wordt clean flash
Instellingen -> meldingen -> meldingenpaneel -> statusbalk -> gebruik nieuwe controlescherm uitvinken. Lekker ver weggestoptinit schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:37:
[...]
Waar vindt ik dit? Kan het niet vinden namelijk.
Duurde ook even voordat ik dat doorhad. Ben er nog niet over uit of het beter is of niet.init schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:42:
[...]
Settings enzo zien er wel nice uit, all in all wel nice, maar sommige dingen (lite mode) zijn leuk, maar als je ze uit zet moet je allerlei settings opnieuw gaan lopen instellen....
Achtergrond vervangen, probeer hem terug te zetten, krijg een soort filter over mijn foto

Heeft iemand de fastboot rom link van EEA globla voor 9t pro?
Op mijn Mi 9 is de achtergrond ook donker geworden na de miui 12 lijkt wel of de helderheid omlaag is.Titus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:39:
[...]
Duurde ook even voordat ik dat doorhad. Ben er nog niet over uit of het beter is of niet.
Settings enzo zien er wel nice uit, all in all wel nice, maar sommige dingen (lite mode) zijn leuk, maar als je ze uit zet moet je allerlei settings opnieuw gaan lopen instellen....
Achtergrond vervangen, probeer hem terug te zetten, krijg een soort filter over mijn fotoMaar de nieuwe standaard was ook wel nice, dus dan die maar houden...
Het licht aan de donkere modus, daar zit een setting pas achtergrond aan, aan donkere modus
[ Voor 6% gewijzigd door wortelsoft op 29-06-2020 21:07 . Reden: toevoeging ]
Ook de melding voor de ota binnengekregen.
Vanavond maar flashen.
Vanavond maar flashen.
Ok gelukt
Clean flash naar 11.06 terug. Dan OTA update naar MIUI 12 is goed gelukt.
Ik vind de nieuwe interface wel mooi; ik moest ook even wennen dat je links moest trekken voor meldingen en rechts voor settings.
Achtergrond is ook wel mooi!
Ik vind de nieuwe interface wel mooi; ik moest ook even wennen dat je links moest trekken voor meldingen en rechts voor settings.
Ik vind dat juist weer superirritant. Gelukkig heb ik het uit kunnen zetten.Cowboy_Henk schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:09:
Miui 12 zeker wennen. Vooral als je de gestures veel gebruikt. Ik ga het even paar dagen gebruiken en kans geven om aan te wennen. Mooi is het in ieder geval. Kost ook wel meer Ram... Verbruikt ongeveer 700mb meer Ram vergeleken met Miui 11.
Gisteren zag ik de melding voor de OTA update, vandaag geen updates beschikbaar. ☹️
Is er een manier om de OTA te forceren?
(Mi 9T Pro V11.0.6.0. - QFKEUXM)
Goed om te lezen dat dat uitgezet kan worden. Heb eerder een toestel gehad dat ongeveer hetzelfde deed. En de linker bovenhoek van het scherm kom ik echt niet, tenzij ik het toestel met 2 handen ga vasthouden. Dat lijkt me niet erg praktisch, iedere keer als je notificaties wil zien. Gewoon alles in één dropdown is gewoon het meest praktischWren schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:13:
[...]
Ik vind dat juist weer superirritant. Gelukkig heb ik het uit kunnen zetten.
Dat kun je overigens wisselen via: Instellingen -> meldingen -> meldingenpaneel -> statusbalk -> Switch Control center sideCowboy_Henk schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:09:
Ok gelukt
Vind ik een stuk handiger in ieder geval
[ Voor 0% gewijzigd door RaptorRVL op 30-06-2020 09:32 . Reden: typo ]
Ik zie mij trouwens die zwevende vensters niet echt veel gebruiken in de praktijk. Iemand die dit anders ziet?
Die setting staat daar bij mij niet hoor. Enkel om de nieuwe control center uit te zetten en dan ga je terug hoe het was in MIU11. Maar ik kan links en rechts niet wisselenRaptorRVL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:02:
[...]
Dat kun je overigens wisselen via: Instellingen -> meldingen -> meldingenpaneel -> statusbalk -> Switch Control center side
Vind ik een stuk handiger in ieder geval
Oh vreemd. Dat zal dan wel komen omdat ik xiaomi.eu rom gebruik..? (12.0.3 momenteel)daffie82 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:36:
[...]
Die setting staat daar bij mij niet hoor. Enkel om de nieuwe control center uit te zetten en dan ga je terug hoe het was in MIU11. Maar ik kan links en rechts niet wisselen
Denk het wel inderdaad.RaptorRVL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:03:
[...]
Oh vreemd. Dat zal dan wel komen omdat ik xiaomi.eu rom gebruik..? (12.0.3 momenteel)
12.0.1 Global hier (QFKEUXM)
Downmi app?gsiebert schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:44:
Gisteren zag ik de melding voor de OTA update, vandaag geen updates beschikbaar. ☹️
[ Voor 35% gewijzigd door daffie82 op 30-06-2020 10:41 ]
Ik had exact hetzelfde, gelijk gedownload en wilde hem nu installeren dus klikte op installeren en ineens ging die weg en als ik nu op zoeken klik zegt ie vervolgens dat er geen updates zijngsiebert schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:44:
Als je via de 3 dots de ota opslaat wordt die opgeslagen in de folder "downloaded_rom".
Ik denk dat er nog veel bugs in zitten en dat het daarom er terug is afgehaald.
Ik heb eerst 11.06 geinstalleerd door CLEAN flash te doen via Mi flash tool. Eerst alle apps terug laten installeren door google backup. Nog geen wachtwoord ingesteld of vingerafdruk.
Dan OTA geupdate gedaan ook gisteren naar MIUI 12.
Ok alles stond er op en leek te werken. Dan vinger afdruk willen registeren. Crash en reboot.
Nova Launcher er af gedaan (want dit gaf ook soms conflicten)
Terug vingerafdruk sensor proberen te registreren: crash en reboot;
Wat ik ook probeer, vingerafdruk registratie geeft een crash.
Ik heb ook CIT tool geprobeerd (interne test tool - paar keer op kernel versie drukken)
vingerafdruk sensor lijkt wel te werken, geeft "all succes" aan.
Ik ga dan maar terug en doe opnieuw clean flash naar 11.06.
Dat Xiaomi hun rommel MIUI maar eens op orde krijgt eerst.
Ik ben trouwens niet de enige die hier last van heeft
https://forum.xda-develop...unlock-defective-t4122135
Daar spreken ze ook van "You've got the same problem as me after update to miui12. Have you ever replaced the lcd on your phone? Because I did it.'
Ja ik ook dus, scherm is al eens vervangen geweest.
Niks dan pech met dit toestel
Ik heb eerst 11.06 geinstalleerd door CLEAN flash te doen via Mi flash tool. Eerst alle apps terug laten installeren door google backup. Nog geen wachtwoord ingesteld of vingerafdruk.
Dan OTA geupdate gedaan ook gisteren naar MIUI 12.
Ok alles stond er op en leek te werken. Dan vinger afdruk willen registeren. Crash en reboot.

Nova Launcher er af gedaan (want dit gaf ook soms conflicten)
Terug vingerafdruk sensor proberen te registreren: crash en reboot;
Wat ik ook probeer, vingerafdruk registratie geeft een crash.
Ik heb ook CIT tool geprobeerd (interne test tool - paar keer op kernel versie drukken)
vingerafdruk sensor lijkt wel te werken, geeft "all succes" aan.
Ik ga dan maar terug en doe opnieuw clean flash naar 11.06.
Dat Xiaomi hun rommel MIUI maar eens op orde krijgt eerst.
Ik ben trouwens niet de enige die hier last van heeft
https://forum.xda-develop...unlock-defective-t4122135
Daar spreken ze ook van "You've got the same problem as me after update to miui12. Have you ever replaced the lcd on your phone? Because I did it.'
Ja ik ook dus, scherm is al eens vervangen geweest.
[ Voor 17% gewijzigd door Cowboy_Henk op 30-06-2020 11:44 ]
Heb ik gedaan, maar dan krijg ik deze melding?snah001 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:21:
Als je via de 3 dots de ota opslaat wordt die opgeslagen in de folder "downloaded_rom".
:strip_exif()/f/image/Zg3VSyeu804gk0CHCric1jzF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook opgemerkt en eigenlijk 900mb meer in gebruik hier. Bij de vorige grote update had ik net hetzelfde en met een schone installatie was dat opgelost. Dus, als je eens zin hebt daarindaffie82 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:51:
Miui 12 zeker wennen. Vooral als je de gestures veel gebruikt. Ik ga het even paar dagen gebruiken en kans geven om aan te wennen. Mooi is het in ieder geval. Kost ook wel meer Ram... Verbruikt ongeveer 700mb meer Ram vergeleken met Miui 11.
1
Ook zijn er met de V12 update terug bloatware apps bijgekomen. XiaomiFastBootTools kan ze nog niet verwijderen.
2
Interface heeft een haperend gevoel (mi9tpro) tijdens multi tasken.
3
Die witte lijn onderaan uitzetten via "addidional settings" - fullscreen.
[ Voor 19% gewijzigd door Spacewide op 30-06-2020 13:21 ]
Yeehaw! Mijn Redmi K20 Pro krijgt nu ook de update binnen hier in Jakarta.
Eerst even de phone een beetje opladen. Ben benieuwd.
Eerst even de phone een beetje opladen. Ben benieuwd.

Dan heeft ie deze wellicht niet goede opgeslagen.Fusionmania schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:38:
[...]
Heb ik gedaan, maar dan krijg ik deze melding?
Las net dat anderen deze ota ineens niet meer zien, gisterenavond bij mij nog wel.
Heb je daar een andere rom.zip naar toe gekopiëeerd of is het de gedownloade ota?
Vreemde is dat op het officiële Telegram kanaal deze ota nog helemaal niet genoemd wordt.
Since de update naar MIUI 12 heb ik het volgende:
Wanneer ik vanuit linker- of rechteronderhoek naar boven swipe, dan wordt Google Assistant geactiveerd. Dit terwijl Launch Google Assistant uit heb staan. Enig idee hoe ik dit uit kan zetten?
Wanneer ik vanuit linker- of rechteronderhoek naar boven swipe, dan wordt Google Assistant geactiveerd. Dit terwijl Launch Google Assistant uit heb staan. Enig idee hoe ik dit uit kan zetten?
Voorlopig geen zin in een clean install, maar dat is goed om te weten!Spacewide schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:47:
[...]
Ook opgemerkt en eigenlijk 900mb meer in gebruik hier. Bij de vorige grote update had ik net hetzelfde en met een schone installatie was dat opgelost. Dus, als je eens zin hebt daarin
1
Ook zijn er met de V12 update terug bloatware apps bijgekomen. XiaomiFastBootTools kan ze nog niet verwijderen.
2
Interface heeft een haperend gevoel (mi9tpro) tijdens multi tasken.
3
Die witte lijn onderaan uitzetten via "addidional settings" - fullscreen.
Haperend gevoel, snap wat je bedoelt. Heb nog niet liggen multi tasken maar kan wel kloppen. Ook niet gek met al die extra animaties.
Die witte lijn onderaan had ik meteen naar gegoogeld en uitgezet. Erg lelijk. Gelukkig kan je dat uitzetten.
Waar valt dit onder? Wil er ook vanaf, en van de zwevende schermen aub...daffie82 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:11:
[...]
Die witte lijn onderaan had ik meteen naar gegoogeld en uitgezet. Erg lelijk. Gelukkig kan je dat uitzetten.
Irritant, had je alle apps full screen. Heb je nu allemaal zwarte randen om sommige apps door dat zwevend scherm! Snap de logica hier niet van!
Originele OTA, vannacht gedownload. Maar kan hem dus niet meer installeren, gaat dus iets niet goed daarsnah001 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:11:
[...]
Dan heeft ie deze wellicht niet goede opgeslagen.
Las net dat anderen deze ota ineens niet meer zien, gisterenavond bij mij nog wel.
Heb je daar een andere rom.zip naar toe gekopiëeerd of is het de gedownloade ota?
Vreemde is dat op het officiële Telegram kanaal deze ota nog helemaal niet genoemd wordt.
Floating screens staat hier standaard uit op de Redmi K20 Pro. Opt-in dus, zeg maar.
Ik vind MIU 12 wel leuk, al heb ik wel notificatiemenu weer naar MIUI 11-stijl gezet. Zag er iets te Mickey Mouse uit, IMHO.
En ik mis nu al mijn rode animatie op unlock screen.
Dat World of dat Mars ding vind ik eigenlijk maar niets.
@siwi Er is een "nieuwe" swipe vanaf onder en dan naar links of rechts. Heeft het misschien daar iets mee te maken?
Ik vind MIU 12 wel leuk, al heb ik wel notificatiemenu weer naar MIUI 11-stijl gezet. Zag er iets te Mickey Mouse uit, IMHO.
@siwi Er is een "nieuwe" swipe vanaf onder en dan naar links of rechts. Heeft het misschien daar iets mee te maken?
Er moet in de naam van de file tenminste dit staan: "miui-blockota-raphael_eea_global".Fusionmania schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:33:
[...]
Originele OTA, vannacht gedownload. Maar kan hem dus niet meer installeren, gaat dus iets niet goed daar
Hoe zet je die floating screens dan uit?HMC schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:36:
Floating screens staat hier standaard uit op de Redmi K20 Pro. Opt-in dus, zeg maar.
Nope, die gesture is voor switchen tussen appsHMC schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:36:
https://www.reddit.com/r/...orner_to/#bottom-comments
Gevonden en het zit weer lekker diep verborgen
Settings > Apps > Manage apps > (3 puntjes rechtsboven) Default apps > Assist and voice input > assists app op None
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms