LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Klopt helemaal, maar de vraag werd gesteld wat er verbeterd kon worden aan de opvolger...daffie82 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:09:
[...]
Dat wist je toch op voorhand dat er geen SD-slot inzat?
Ik ben in bezit van een Mi 9T Pro Rood 128GB. Het viel mij op dat de main camera en de 2x zoom beide de middelste lens gebruiken. De 2x zoom hoort toch zijn aparte lens te gebruiken?
Dit is getest met standaard camera app in de photo sectie. In de pro modus doet deze het wel.
M.v.g,
Jvann
[ Voor 9% gewijzigd door Jvann op 13-05-2020 20:52 ]
Verrek, bij mij (Mi 9T Pro Zwart 128GB) is dat ook het gevalJvann schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:49:
Hallo Tweakers,
Ik ben in bezit van een Mi 9T Pro Rood 128GB. Het viel mij op dat de main camera en de 2x zoom beide de middelste lens gebruiken. De 2x zoom hoort toch zijn aparte lens te gebruiken?
Dit is getest met standaard camera app in de photo sectie. In de pro modus doet deze het wel.
M.v.g,
Jvann

Probeer eens op een lichte omgeving, bij mij gebruikt hij dan in normale fotomodus wel de bovenste lens.Jvann schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:49:
Hallo Tweakers,
M.v.g,
Jvann
Net getest en je hebt gelijk, in een relatief donkere omgeving blijft hij op de standaard lens, in een lichte omgeving pakt hij de zoom lens.knakworst schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:16:
[...]
Probeer eens op een lichte omgeving, bij mij gebruikt hij dan in normale fotomodus wel de bovenste lens.
https://amp.reddit.com/r/.../mi_9t_pro_camera_lenses/Jvann schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:49:
Hallo Tweakers,
M.v.g,
Jvann
Dus zoom gebruikt de 48mp lens inderdaad. Omdat het zo'n hoog aantal mp heeft can die daarop inzoomen zonder al teveel kwaliteitsverlies, de 48mp lens wordt als zoomlens genomen in low light.Portrait is the top lens
1x and 2x (48mp) is the middle lens
Wide angle is the bottom lens
So the top lens is only just for portrait, and the 2x tele lens is a crop of 1x lens. This is what is happening in my phone or I just need to update my system.
As far as i know, if the light is not optimal, the 2x button will switch to the main camera and automatically zoom in. If you're outside, in bright daylight, it will probably use the telephoto lens, which has a different minimum focal distance btw, so for close ups i'd still recommend the main one.
[ Voor 38% gewijzigd door Cowboy_Henk op 14-05-2020 12:57 ]
Nog iemand last van?
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Heb je in Blokada de host lists voor Xiaomi gekozen?
Je kunt ook nog andere host lists kiezen en toevoegen dus zou dat eerst proberen.
Zorg ook de Blokada up to date is.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Je moet ook zien dat Blokada wel degelijk aan staat, je kan dit zien door vpn symbool rechtsboven in statusbalk.daffie82 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:29:
Sinds kort heb ik in bepaalde Apps terug reclame ondanks het gebruik van Blokada. Werd voorheen netjes blocked door Blokada. Heb verder niets aangepast. Voorbeeld in de apps: letterboxd en Nachos.
Nog iemand last van?
En Blokada moet dus wakker gehouden worden;
In eigenschappen van de app (bij app info) moet autostart aan staan en batterij besparing uit.
In Blokada zelf ga je naar instellingen en doe je 'actief blijven' aan.
Heb het opgelost door in host log te kijken bij het openen van die Apps en die entries dan handmatig te blokken. Veel entries met "ad" uiteraard.
Lijkt alsof de Energized Blu lijst nood heeft aan een update 😉
Anoniem: 1344348
Sneller terug opladen?Anoniem: 1344348 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:19:
Ik heb op m’n 9t pro (Mini global 11.0.4) alle meldingen uit staan (hou van rust...). Echter: als mijn mobiel onder de 20 procent batterijniveau komt hoor ik helaas toch een melding. En ik kan niet de instelling vinden om die melding uit te krijgen. Iemand een idee?
Sorry, erg flauw
Heb ook even gezocht, ik vind het ook niet zo meteen.
Krijg helemaal geen beeld meer, ook vingerafdruk scanner licht niet meer op.
Hoor hem wel gewoon afgaan als ik bericht of telefoontje krijg.
Iemand die dat ook heeft meegemaakt toevallig?
Ik ga hem in ieder geval opsturen vanmiddag
hoi
Succes met de afhandeling en post ook even hoe het dan is/wordt opgelost.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Kan je niet gewoon de grens verlagenAnoniem: 1344348 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:19:
Ik heb op m’n 9t pro (Mini global 11.0.4) alle meldingen uit staan (hou van rust...). Echter: als mijn mobiel onder de 20 procent batterijniveau komt hoor ik helaas toch een melding. En ik kan niet de instelling vinden om die melding uit te krijgen. Iemand een idee?
Vaak kan je die lager zetten bij de meeste telefoons : 20/15/10/5 procent
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja ik, ergens paar maanden geleden meegemaakt. 199 euro reparatiekosten (nieuw scherm) maar banggood heeft alles netjes terugbetaald.ReVision. schreef op maandag 18 mei 2020 @ 13:51:
Helaas is uit het niets mijn beeldscherm overleden van mijn MI9T.
Krijg helemaal geen beeld meer, ook vingerafdruk scanner licht niet meer op.
Hoor hem wel gewoon afgaan als ik bericht of telefoontje krijg.
Iemand die dat ook heeft meegemaakt toevallig?
Ik ga hem in ieder geval opsturen vanmiddag
Ik vermoed dat het te maken had met olie dat je moest gebruiken toen ik glazen screen protector plaatste. Die olie is achter scherm gegaan ofzo. Ik weet niet of je ook zoiets hebt gedaan?
Misschien dit afzetten?Anoniem: 1344348 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:19:
:strip_exif()/f/image/xpvm5zYtmSlPqOZrr86fRQFr.jpg?f=fotoalbum_large)
Instellingen - batterij & prestatie - tandwiel icoon rechts boven drukken en daar vind je het
screenshot kleiner gemaakt.
[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 19-05-2020 09:04 ]
Nee heb geen screen protector enkel een leren hoesje. Is ook gewoon random van het ene op andere moment gebeurt terwijl het toestel op het bureau lag.Cowboy_Henk schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:40:
Ja ik, ergens paar maanden geleden meegemaakt. 199 euro reparatiekosten (nieuw scherm) maar banggood heeft alles netjes terugbetaald.
Ik vermoed dat het te maken had met olie dat je moest gebruiken toen ik glazen screen protector plaatste. Die olie is achter scherm gegaan ofzo. Ik weet niet of je ook zoiets hebt gedaan?
hoi
Dank voor deze tip, maar die instelling heb ik uit staan, dus dat is niet de oplossing.Cowboy_Henk schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:42:
[...]
Instellingen - batterij & prestatie - tandwiel icoon rechts boven drukken en daar vind je het
Kom ik weer met een rare vraag.
Ik heb zo nu en dan (random tijden) dat ik aan het typen ben en ineens toont hij niet meer dat ik aan het typen ben. Als ik dan in een ander vak klik(bv browser) en terug klik staat alle tekst er wel. Ook zie ik dat de woorden van autocorrectie gewoon meegaan tijdens het typen.
Ik heb dit eigenlijk al vanaf het begin, maar maakte me er niet druk om. Ondertussen dacht ik dat jullie er vast wel een fix voor weten.
Atm draai ik miui 11.0.4.0, QFKMIXM, als het goed is global ROM.
Android Auto zit automatisch ingebakken in Android 10. En zou op moeten starten als je met de USB kabel verbindt.blinded schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:33:
Iemand een idee welke versie van Android auto ik kan instaleren? Na de installatie krijg ik geen icoontje. (met apk want niet in store als Belg)
OK, kan ik daar verder nog iets aan configureren?Lightning89 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:34:
[...]
Android Auto zit automatisch ingebakken in Android 10. En zou op moeten starten als je met de USB kabel verbindt.
Nee volgens mij niet, je moet even in je auto zitten en de usb kabel verbinden. Dan zou je android auto moeten zien.blinded schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:37:
[...]
OK, kan ik daar verder nog iets aan configureren?
Ik heb mijn 9T Pro een maand geleden een eerste keer laten vallen, scherm gebarsten en touch werkte niet meer (wel nog beeld). Scherm toen zelf vervangen. Vandaag helaas weeral laten vallen en nu is er geen beeld meer, maar de touch werkt nog.
Voor de rest content, maar scherm is rommel. GSM gaat de vuilbak in. Mijn vorige (HUAWEI) is tientallen keren tegen de grond gegaan, scherm is praktisch verbrijzeld, maar werkt verder nog perfect.
Anyway, ik zou graag nog wat bestanden redden. Kan iemand aub enkele screenshots doorsturen zodat ik weet waar ik precies moet klikken/swipen eenmaal de USB kabel ingeplugd is (meest recente versie van OS)? Er wordt dan ergens een keuzemogelijkheid getoond (opladen VS file transfer VS nog iets), ik dacht in notificaties.
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten,
Mark
ik heb ook zoiets soortgelijks. Is altijd op een forum waar ik vaak actief ben dat dit soms gebeurt. Heel irritant is dit! Het lijkt alsof hij vasthangt en niet meer typt maar als je weggaat en weer teruggaat zie je inderdaad dat het toch getypt werd.99ruud99 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:58:
Hoi lieve mensen,
Kom ik weer met een rare vraag.
Ik heb zo nu en dan (random tijden) dat ik aan het typen ben en ineens toont hij niet meer dat ik aan het typen ben. Als ik dan in een ander vak klik(bv browser) en terug klik staat alle tekst er wel. Ook zie ik dat de woorden van autocorrectie gewoon meegaan tijdens het typen.
Ik heb dit eigenlijk al vanaf het begin, maar maakte me er niet druk om. Ondertussen dacht ik dat jullie er vast wel een fix voor weten.
Atm draai ik miui 11.0.4.0, QFKMIXM, als het goed is global ROM.
Doe jij ook swypen ? Misschien ligt het daar aan.
Na 10 maanden dienst heb ik gisteren met mi9T ook laten vallen. Scherm doet het niet meer, touch nog wel. Na een snelle search kwam ik toch de conclusie dat vervangende schermpjes erg duur zijn. Dus ik moet weer op zoek naar een nieuwe telefoon. Nu weer even behelpen, met voornamelijk de beperkte accu van de mi6.GargamelDeGrote schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:03:
Hallo,
Ik heb mijn 9T Pro een maand geleden een eerste keer laten vallen, scherm gebarsten en touch werkte niet meer (wel nog beeld). Scherm toen zelf vervangen. Vandaag helaas weeral laten vallen en nu is er geen beeld meer, maar de touch werkt nog.
Voor de rest content, maar scherm is rommel. GSM gaat de vuilbak in. Mijn vorige (HUAWEI) is tientallen keren tegen de grond gegaan, scherm is praktisch verbrijzeld, maar werkt verder nog perfect.
Anyway, ik zou graag nog wat bestanden redden. Kan iemand aub enkele screenshots doorsturen zodat ik weet waar ik precies moet klikken/swipen eenmaal de USB kabel ingeplugd is (meest recente versie van OS)? Er wordt dan ergens een keuzemogelijkheid getoond (opladen VS file transfer VS nog iets), ik dacht in notificaties.
Groeten,
Mark
Duur inclusief het vervangen zelf dan?groggy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:15:
[...]
Na 10 maanden dienst heb ik gisteren met mi9T ook laten vallen. Scherm doet het niet meer, touch nog wel. Na een snelle search kwam ik toch de conclusie dat vervangende schermpjes erg duur zijn. Dus ik moet weer op zoek naar een nieuwe telefoon. Nu weer even behelpen, met voornamelijk de beperkte accu van de mi6.
Ik heb nu al meerdere(

Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Ik heb vaker zelf van ipads en telefoons (o.a.mi5s) schermpjes vervangen, dat was altijd tientjes werk. Ik vind 100 euro behoorlijk aan de prijs voor een vervangend schermpje wat altijd minder resultaat oplevert. Plus de onzekerheid of je met een schermpje het volledige probleem verhelpt...Kodess schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:21:
[...]
Duur inclusief het vervangen zelf dan?
Ik heb nu al meerdere() schermen gekocht en zelf vervangen en ze waren rond de 100 euro. Dat is nog steeds goedkoper dan een nieuwe telefoon volgens mij.
En de fingerprint in het scherm zal het niet goedkoper en makkelijker maken.groggy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:25:
[...]
Ik heb vaker zelf van ipads en telefoons (o.a.mi5s) schermpjes vervangen, dat was altijd tientjes werk. Ik vind 100 euro behoorlijk aan de prijs voor een vervangend schermpje wat altijd minder resultaat oplevert. Plus de onzekerheid of je met een schermpje het volledige probleem verhelpt...
€129.40 zonder BTWknakworst schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:30:
[...]
En de fingerprint in het scherm zal het niet goedkoper en makkelijker maken.
en dan heb je nog geen lijm en toolkit
[ Voor 8% gewijzigd door GargamelDeGrote op 20-05-2020 16:46 ]
Dit bedoel je toch he?GargamelDeGrote schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:03:
Hallo,
Groeten,
Mark
*knip* afbeelding even verwijderd, want deze is wel erg groot.
[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 20-05-2020 21:57 ]
Ja die bedoel ik!
Om een of andere reden lukt het niet. Heb jij nog een OS update klaarstaan? Ik dacht dat dat bij mij in notificaties verscheen.
Ik probeer nog even verder op basis van die screenshot.
Geen update klaarstaan nee. Heb je twrp geïnstalleerd?GargamelDeGrote schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:49:
[...]
Ja die bedoel ik!
Om een of andere reden lukt het niet. Heb jij nog een OS update klaarstaan? Ik dacht dat dat bij mij in notificaties verscheen.
Ik probeer nog even verder op basis van die screenshot.
Helaas was ik in die fase nog niet aanbeland, alles stock.Cowboy_Henk schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:16:
[...]
Geen update klaarstaan nee. Heb je twrp geïnstalleerd?
Mijn acties:
inloggen met swipe code (dat lukt)
USB kabel insteken -> in windows opent een lege explorer voor USB device, dus dat lukt ook
Dan klik ik ter hoogte van waar jouw screenshot "Bestandsoverdracht" toont -> er gebeurt niets
Al op 101 andere plaatsen ook geklikt. Het moet iets simpel zijn dat ik mis

Ik swipe altijd, zonder autocorrectie.99ruud99 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:06:
@daffie nee ik typ letterlijk letters. Gebruik wel autocorrectie omdat ik soms niet zo netjes typ. (Kwam ik vooral achter toen het nog niet aan stond, mijn vorige mobiel had het ook)
Hier moeten toch meer mensen last van hebben?
Nu is er een framework update beschikbaar en ook deze heeft een changelog in het Chinees.
Hetgeen ik hier lees over Xiaomi's spyware is een serieuze zaak. Hebben ze al een officieel bericht gegeven?
Gewoon Blokkada gebruiken met de juiste hostlijst en dan kan geen enkele browser nog die data versturen.
Ik heb hetzelfde probleem zo nu en dan.
Alleen ik gebruik geen autocorrect en swipe niet.
Het probleem doet zich eigenlijk altijd voor in Chrome. In andere apps heb ik het nog niet meegemaakt. Tijdens het typen blijft de telefoon wel trillen bij elke aanslag en de text staat er
na enkele seconden ook gewoon. Alleen wordt het met een vertraging weergegeven. Ik stoor me er niet zo aan, het komt niet zo vaak voor.
Dit fenomeen kwam trouwens ook voor bij m'n vorige telefoon, een Nexus, dus misschien is het een Chrome kwaaltje?
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
En voor welke apps maak je uitzondering? Bij mij werkt whatsapp, ing, DuckDuckGo niet (goed), die Moerbeke bij de uitzonderingen zetten.snah001 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:53:
Alweer een tijdje geleden (Xiaomi browser) en dat ze geanonimiseerde data verzamelen zonder dat de identiteit of andere privé zaken worden verzameld, eigenlijk wat Google o.a. met hun Chrome browser ook doet.
Gewoon Blokkada gebruiken met de juiste hostlijst en dan kan geen enkele browser nog die data versturen.
Is hier ook altijd in Chrome. Verschil met jou is wel dat bij mij de tekst niet verschijnt na enkele seconden. Ik moet echt manueel op de pagina ergens anders tikken alvorens de tekst verschijnt.PM_Petrol schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:18:
@daffie82 @99ruud99
Het probleem doet zich eigenlijk altijd voor in Chrome. In andere apps heb ik het nog niet meegemaakt. Tijdens het typen blijft de telefoon wel trillen bij elke aanslag en de text staat er
na enkele seconden ook gewoon. Alleen wordt het met een vertraging weergegeven. Ik stoor me er niet zo aan, het komt niet zo vaak voor.
Dit fenomeen kwam trouwens ook voor bij m'n vorige telefoon, een Nexus, dus misschien is het een Chrome kwaaltje?
En welke hostfile gebruik je dan in Blokada om dit in Chrome te voorkomen?snah001 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:53:
Alweer een tijdje geleden (Xiaomi browser) en dat ze geanonimiseerde data verzamelen zonder dat de identiteit of andere privé zaken worden verzameld, eigenlijk wat Google o.a. met hun Chrome browser ook doet.
Ik heb dat hier ook met een 9T icm Swiftkey. Vooral hier op GoT blijft tijdens het typen ineens de tekst niet meer verschijnen. 1 tik op de backtoets zodat het toetsenbord verdwijnt en de getypte tekst staat er weer. Ik gebruik overigens Brave als browserPM_Petrol schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:18:
@daffie82 @99ruud99
Zal wel komen doordat de vertaalmachine op de servers van Google even moeten omschakelen
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Gewoon even op het web zoeken welke hostfile de meeste google links blokkeert.of zelf de hostfile bekijken.daffie82 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:49:
[...]
En welke hostfile gebruik je dan in Blokada om dit in Chrome te voorkomen?
Las net dat Duck and Go soms een probleem gaf met Blokkada en dan moet je op het moment dat je Duck and Go gebruikt even in de logfile van Blokkada kijken welke server die dan blokkeert en die handmatig toevoegen aan de uitzonderingen.
Ligt dus niet aan Chrome maar waarschijnlijk aan Swiftkey.PaT schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:51:
[...]
Ik heb dat hier ook met een 9T icm Swiftkey. Vooral hier op GoT blijft tijdens het typen ineens de tekst niet meer verschijnen. 1 tik op de backtoets zodat het toetsenbord verdwijnt en de getypte tekst staat er weer. Ik gebruik overigens Brave als browser
Zal wel komen doordat de vertaalmachine op de servers van Google even moeten omschakelen
Het lijkt wat ingewikkelder te liggen.daffie82 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:10:
[...]
Ligt dus niet aan Chrome maar waarschijnlijk aan Swiftkey.
Verschillende telefoons, verschillende browser, maar ook verschillende toetsenborden (in mijn geval).
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dus geen vergrendelgeluid, dat is namelijk bij zowel ontgrendelen als vergrendelen...
Nevermind. Blijkbaar probeerde NFC mn bankpasje te lezen die ik achter de telefoon, in het hoesje, had gestopt.
[ Voor 19% gewijzigd door Errieseeka op 22-05-2020 15:24 ]
Ja dat gebeurt soms wel eens. Sowieso wel. Maar het mechanisme werkt nog precies zoals op dag 1 (heb hem nu bijna een jaar)stutrecht schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:31:
Ik heb hier reeds een los topic voor aangemaakt maar heeft iemand hier met zijn/haar 9t dat als de valdetectie plaats vindt, er na het sluiten van de front camera je een knetterend geluid hoort?
Net even getest op bed, en dat geluid heb ik ook.stutrecht schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:31:
Ik heb hier reeds een los topic voor aangemaakt maar heeft iemand hier met zijn/haar 9t dat als de valdetectie plaats vindt, er na het sluiten van de front camera je een knetterend geluid hoort?
I intend to live forever. So far, so good.
Heeft iemand al eens het back cover glas vervangen?
Ik zie op aliexpress verschillende voor 15 euro of minder dus die prijs valt mee.
Heeft iemand een aanrader? Ervaringen met de installatie?
In principe is het gewoon goed opwarmen (haardroger moet volstaan denk ik?) dan met suction Cup het glas er afhalen samen met zo'n dun kaartje
Geen ervaring maar het lijkt een goede samenvatting van dit filmpje en niet bijzonder gecompliceerd YouTube: Xiaomi Redmi K20 Pro Battery Cover&Camera Glass ReplacementCowboy_Henk schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:19:
In principe is het gewoon goed opwarmen (haardroger moet volstaan denk ik?) dan met suction Cup het glas er afhalen samen met zo'n dun kaartje
Ja lijkt me niet moeilijk. Ik heb alle tools, alleen heb ik zo geen heat gun, hopelijk lukt het met haardrogerknakworst schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:22:
[...]
Geen ervaring maar het lijkt een goede samenvatting van dit filmpje en niet bijzonder gecompliceerd YouTube: Xiaomi Redmi K20 Pro Battery Cover&Camera Glass Replacement
En hopelijk is de cover die ik besteld heb ok. Ik heb niet de duurste gekomen, waarschijnlijk gaat die ook van kunststof zijn. Maar dat vind ik niet erg, kunststof is sterker dan glas.
Speciaal voor jou : ThinkPadd in "(Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic"Cowboy_Henk schreef op maandag 25 mei 2020 @ 09:29:
Ik heb alle tools, alleen heb ik zo geen heat gun
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
OTA
https://bigota.d.miui.com...JMIXM-e8d9872534-10.0.zip
Recovery ROM
https://bigota.d.miui.com...JMIXM_08c5c4366b_10.0.zip
Zo hekel ik al tijden tegen een theter probleem. Ik kan me telefoon niet hangen aan me router om dan bv het internet te delen. Dat is echt een telefoon ding overigens want met 5 andere toestellen werkt het meer dan prima.
verkeerde topic
[ Voor 49% gewijzigd door Darkz0rs op 26-05-2020 11:29 ]
Ja, alleen nog maar in beta beschikbaar voor testers.Rev! schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:27:
Dat is een beta, toch?
I intend to live forever. So far, so good.
De oplossing op het KPN forum werkt misschien voor de Mi 9T, echter niet voor mijn Pro.
Stock ROM: Global QFKMIXM 11.0.4.0
[ Voor 12% gewijzigd door LucienS op 26-05-2020 17:54 . Reden: Details toegevoegd voor een duidelijker verhaal. ]
I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)
Met Vodafone werkt het i.i.g. perfect dus moet gewoon een KPN dingetje zijn.
Heel vreemd, hebben jullie dit ook?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Nope, alleen als ik Snapchat open gebeurt dat. Ook als ik alleen snaps bekijk gebeurt dit.XanderDrake schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:42:
Ik heb nu mijn 9T al acht maanden en bevalt uitstekend. Maar heel af en toe heb ik dat de pop-up camera uit zichzelf op komt en direct weer naar beneden gaat. Ik heb op dat moment geen app met camera mogelijkheden aan staan.
Gebeurt het alleen als je de telefoon gebruikt of ook als het scherm uit staat?
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
China is spying on you 😂XanderDrake schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:42:
Ik heb nu mijn 9T al acht maanden en bevalt uitstekend. Maar heel af en toe heb ik dat de pop-up camera uit zichzelf op komt en direct weer naar beneden gaat. Ik heb op dat moment geen app met camera mogelijkheden aan staan.
Misschien helpt het om de gegevens (data en cache) van camera te wissen.
Alleen als het scherm aan staat en ik hem vast heb.PM_Petrol schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:49:
[...]
Gebeurt het alleen als je de telefoon gebruikt of ook als het scherm uit staat?
Cowboy_Henk schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:50:
China is spying on you 😂

Ik zal eens kijkenMisschien helpt het om de gegevens (data en cache) van camera te wissen.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Je bedoelt deze oplossing?LucienS schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:30:
Ik kan nergens op het forum vinden of iemand het voor elkaar heeft gekregen om met de Mi 9T Pro, via 4G te bellen met werkende nummerherkenning icm een KPN abonnement.
De oplossing op het KPN forum werkt misschien voor de Mi 9T, echter niet voor mijn Pro.
Stock ROM: Global QFKMIXM 11.0.4.0
Bij mij werkte dit wel. Ik zit op 11.0.6.0 (QFKEUXM).
Heb je de juiste Vodafone config gekozen? Er is echt een hele lijst. Je moet specifiek de generic/eu/vodafone/volte/netherla/mcfg_sw.mb config selecteren.
Deze stappen had ik reeds geprobeerd. Nu nogmaals gedaan. Volte icoontje verschijnt echter bij bellen schakelt ie terug naar HSDPA of zelfs Edge..Tigerblood schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 22:01:
[...]
Je bedoelt deze oplossing?
Bij mij werkte dit wel. Ik zit op 11.0.6.0 (QFKEUXM).
Heb je de juiste Vodafone config gekozen? Er is echt een hele lijst. Je moet specifiek de generic/eu/vodafone/volte/netherla/mcfg_sw.mb config selecteren.
[ Voor 0% gewijzigd door LucienS op 28-05-2020 16:31 . Reden: Typo ]
I'm fed up 'cause all you wanna do is critisize.... (Alexander O'Neal '84)
Heb je Firefox toevallig? Bij mij was het Firefox die bij bepaalde websites die iets opvragen ineens de pop-up cam omhoog deed. Creepy. Mensen op Reddit gaven aan dat het waarschijnlijk Firefox was, rechten ingeperkt en toen was het klaarXanderDrake schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:42:
Woo dat kan wel eens waar zijn, ik gebruik Firefox. Thanks, ga het bekijken.Call of Duty schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:48:
[...]
Heb je Firefox toevallig? Bij mij was het Firefox die bij bepaalde websites die iets opvragen ineens de pop-up cam omhoog deed. Creepy. Mensen op Reddit gaven aan dat het waarschijnlijk Firefox was, rechten ingeperkt en toen was het klaar
Maar ik heb niet echt sites die om cameras vragen denk ik.
Trouwens, hebben hier meer mensen last van dat de telefoon ineens google opent? ik heb er alleen last van als ik in de auto zit. Alsof hij een "ok google" hoort. Ik heb die functie uitstaan en vraag me af waar het door gebeurt. Gebeurt in verschillende auto's (ik rij in 2 auto's, prive en zakelijk). Laatste paar maanden geen last gehad, omdat ik erg weinig op de weg ben en de xiaomi houder met wireless lader gebruik, maar daarvoor in een andere houder die absoluut ook niet in de buurt van de powerknop zit (daarmee kan je het ook oproepen door langer de powerknop in te drukken bij mij, wegens full gestures)
[ Voor 63% gewijzigd door Dxue op 29-05-2020 15:17 ]
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Gaat naar mijn raspberry pi thuis met pivpn, werkt allemaal prima maar als ik de app gebruikt heb, reboot mijn mi 9t pro na een tijdje uit zichzelf.
Hebben misschien meer mensen deze combinatie draaien en hier last van?
Had het al bij android 9 en nu ook bij android 10.
nee dat dacht ik ook maar dat is wellicht een fout in de code ofzo, geen idee. Maar het waren wel altijd dezelfde sites die die trigger voor de camera gaven. En daarnaast, toen ik de rechten had ingeperkt was het probleem opgelost. Dus ik zou het proberenXanderDrake schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:00:
[...]
Woo dat kan wel eens waar zijn, ik gebruik Firefox. Thanks, ga het bekijken.
Maar ik heb niet echt sites die om cameras vragen denk ik.
Ben blij dat je dankzij de pop-up camera dit ontdekt hebt want met een keyhole camera oid was je er zeker niet 1,2,3 achter gekomen en hadden ze je lekker kunnen bespioneren zonder het te weten.
Niet zo veel porno sites bezoekenCall of Duty schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 01:31:
[...]
nee dat dacht ik ook maar dat is wellicht een fout in de code ofzo, geen idee. Maar het waren wel altijd dezelfde sites die die trigger voor de camera gaven. En daarnaast, toen ik de rechten had ingeperkt was het probleem opgelost. Dus ik zou het proberen
Ja mi 9t is heel fragiel inderdaad. Mijn 9t pro is ook gevallen in hoesje en ik had barsten in back glass.Sosua schreef op maandag 1 juni 2020 @ 08:44:
Gisteren is mijn mi9t ongelukkig gevallen. Met hoesje. Scherm kapot en digitizer ook. Reparatie schijnt rond de 215 euro te liggen. Nieuwprijs toestel 315. Wellicht merk je hier toch een stukje bouwkwaliteit / prijs verhouding. M’n note voelde toch wat steviger aan. Verder was het een prima telefoon. Goede accu! Ik ben zelf niet handig genoeg en thuis in de eigenhandige reparaties. Heb daar ook de spullen niet voor. Op zoek naar een andere maar dan.
Daarom prefereer ik toch kunststof omhulsel, het is lichter en steviger. Aluminum behuizing wil ik ook niet, komen direct deuken in.
Proximity sensor en lichtsensor lijken niet te werken!
Ik zag vandaag toen ik aan het bellen was dat mijn scherm niet uit ging. Ik heb een appje gedownload om site te testen en die zegt dat er niets wordt geregistreerd.
Ook appje voor lichtsensor geprobeerd. Die zegt dat er geen lichtsensor aanwezig is? 🙁
Ook heb ik CIT (interne tool voor van alles the testen ) test gedaan door een paar keer op kernel terug drukken bij "over telefoon"
Allebei fail. Bij proximity sensor komen geen waarden, bij lichtsensor ook niet.
Iemand dit voorgehad? Oplossingen?
Ik heb wel een glazen screenprotector geïnstalleerd maar die is 1 mm van de rand
Edit : ok ik heb in twrp caches gewist. Lichtsensor werkt terug. Proximity sensor nog niet
[ Voor 11% gewijzigd door Cowboy_Henk op 03-06-2020 12:24 ]
En anders een clean flash proberen (vergeet geen nandroid backup te maken).
Tis in orde geraakt voor de 2 sensoren met cache wissen.snah001 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:34:
Misschien eens proberen de rom dirty te reflashen.
En anders een clean flash proberen (vergeet geen nandroid backup te maken).
Daarna werd de app door Knab verwijderd en moest de app opnieuw installeren.
Na opstarten bij het koppelen moet je opnieuw ID scannen en via NFC paspoort scannen.
Werkte prima.
Daarna moest ik een selfie nemen om foto van ID te verifiëren en de pop-up camera kwam niet omhoog.
Ligt dus aan de app en heb via helpdesk met een alternatieve manier de app kunnen activeren.
Echter nu kan ik de FPR om in te loggen niet meer gebruiken omdat Magisk Hide voor de app niet (meer) werkt.
Heb al de Magisk manager app opnieuw geïnstalleerd en app verwijderd uit Hide lijst en weer opnieuw toegevoegd. Werkt niet en app blijft root zien.
Iemand een idee?
Ja dit heb ik ook, ook bij andere bank apps.snah001 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:12:
Gisteren om de Knab bank app te gebruiken eerst een nieuwe ID check moeten uitvoeren in de app.
Daarna werd de app door Knab verwijderd en moest de app opnieuw installeren.
Na opstarten bij het koppelen moet je opnieuw ID scannen en via NFC paspoort scannen.
Werkte prima.
Daarna moest ik een selfie nemen om foto van ID te verifiëren en de pop-up camera kwam niet omhoog.
Ligt dus aan de app en heb via helpdesk met een alternatieve manier de app kunnen activeren.
Echter nu kan ik de FPR om in te loggen niet meer gebruiken omdat Magisk Hide voor de app niet (meer) werkt.
Heb al de Magisk manager app opnieuw geïnstalleerd en app verwijderd uit Hide lijst en weer opnieuw toegevoegd. Werkt niet en app blijft root zien.
Iemand een idee?
Het ergste: Ik had root, de telefoon heeft zichzelf geupdate. Ik heb geen root meer. Alle bank apps zeggen dat ik nog root heb. Echt flauwekul.
Ze zeggen toch ook niet op mijn computer dat ik het admin wachtwoord heb en daardoor niet op hun website mag inloggen...
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Hmm het probleem komt terug steeds maar bij een reboot is het tijdelijk verholpen. Moet mast eens een reset uitvoeren. Waarschijnlijk is het software matig probleem. TWRP en magisk zijn geïnstalleerd en ook blokada, ik vraag me af of het daarmee te maken heeft 'Cowboy_Henk schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:31:
[...]
Tis in orde geraakt voor de 2 sensoren met cache wissen.
Moet ok wel zeggen dat het sherm al eens is vervangen.
Als het toestel zelf de update installeert dan heb je i.d.d. geen root meer.Kodess schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:45:
[...]
Ja dit heb ik ook, ook bij andere bank apps.
Het ergste: Ik had root, de telefoon heeft zichzelf geupdate. Ik heb geen root meer. Alle bank apps zeggen dat ik nog root heb. Echt flauwekul.
Ze zeggen toch ook niet op mijn computer dat ik het admin wachtwoord heb en daardoor niet op hun website mag inloggen...
Dan moet je TWRP of Orangefox opnieuw flashen en daarna Magisk en rebooten.
Daarna werkt alles weer.
Echter het blijkt dat sommige bankapp's kijken of er een folder Magisk Manager bestaat en zo ja werkt hide niet meer.
Oplossing is via settings in Magisk Manager de app te hernoemen naar Manager.
Daarna wordt Magisk Manager opnieuw gedownload en geïnstalleerd als Manager en niet als Magisk Manager.
Deze naamswijziging van de app is voldoende om de hide functie voor KNAB te doen werken zodat je de FPR als inlog en bevestiging weer kunt gebruiken.
Was ff zoeken hoe en wat maar het werkt.
:strip_exif()/f/image/04XLyCCKZiYHfI50yuQVEz8v.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok ik heb 11.0.6. opnieuw geflasht met Xiaomi tool, dit heeft wel ook mijn internal storage leeggemaakt, ach ja. Dus volledige reset.Cowboy_Henk schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:42:
[...]
Hmm het probleem komt terug steeds maar bij een reboot is het tijdelijk verholpen. Moet mast eens een reset uitvoeren. Waarschijnlijk is het software matig probleem. TWRP en magisk zijn geïnstalleerd en ook blokada, ik vraag me af of het daarmee te maken heeft '
Moet ok wel zeggen dat het sherm al eens is vervangen.
Er zijn een paar verbeteringen. Proximity en lichtsensor vallen niet meer uit voorlopig.
Maar er is iets met lockscreen: traag traag traag!
De vingerafdruk sensor werkt niet naar behoren, heeft nooit echt snel gewerkt maar nu is het echt slecht. Ik heb mijn rechterduim verschillende keren geregistreerd maar het probleem blijft hetzelfde.
Er lijkt wel een enorme lag te zitten op de sensor. Het lijkt wel vanaf dat je wil unlocken dat de sensor even slaapt, ik hou mijn vinger erop paar sec, niets. Ik doe even mijn vinger eraf, wacht 3 sec en dan terug vinger erop, wel instant unlock.
Ook als ik op power knop druk voor scherm uit te schakelen en dan terug dubbel tik gebeurt dit : scherm gaat aan en gaat voorbij lockscreen, maar na 2 seconden gaat het toch naar lockscreen omdat mijn gsm zich ineens herinnert dag ik nog mijn vingerafdruk of paswoord moet ingeven.
Opnieuw werkt vingerafdruk sensor niet, paar seconden wachten, opnieuw proberen en dan werkt het wel.
Ook met paswoord unlocken (ontwaken, niet opstarten!) duurt het 4 seconden vooraleer dat het voorbij lockscreen gaat. Dit is toch veel te lang allemaal.
Ik denk dat het toch een bug is hoor.
Always on display staat aan, dubbel tik om te ontwaken ook, pak op om te ontwaken ook
Gaat bliksemsnel zonder vertraging.
Na nova launcher te verwijderen heb ik instant fingerprint unlock '
Maar ik wil wel nova launcher verder gebruiken dus ik ga doen war hier staat en waar ook het probleem is beschreven
https://www.google.com/am...er-not-working.html%3famp
Of course, Nova needs to look into the issue as a matter of screen lock methods for Rooted/Unrooted devices.
But for the time being what nova has developed yet can be seen in its advanced settings:
Open 'Nova Launcher Settings' > Scroll it down and find 'Advanced' > Under this drop down menu find 'Screen Lock Method'
You will find the following 2 options:
1. Device Admin: Immediately fully lock the device, requiring a PIN to unlock. This will not allow fingerprint to unlock.
2. Timeout: Show a black screen for 5 seconds while the screen timeouts and turns off. This will respect your device's normal security settings when the screen times out, allowing fingerprint scanners to unlock.
As per my point of view (might be different in your case) Timeout option seems to be good enough for the time being until unless issue is resolved.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NXYiutm6wFABX6WilED01gkd.jpg?f=user_large)
[ Voor 45% gewijzigd door snah001 op 09-06-2020 11:24 ]
Fingerprint werkt perfect nu. Jeezes had ik fit eerder geweten. Ik ga toch Nova eens een berichtje sturen dat ze dit moeten oplossen of tenminste een waarschuwing geven '
Ik neem ook altijd mijn instellingen mee van gsm naar gsm.
Ik heb ook Nova Launcher Prime en heb nog nooit ergens last van gehad. Ik heb onder Geavanceerd > Schermvergrendelingsmethode ook maar 2 smaken: Toegankelijkheid en Apparaatbeheerder. Geen van beide is geselecteerd.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:30:
Mja ik wel, ik heb ook Nova prime. Ik heb toegankelijkheid optie genomen. Ik ben niet rooted. Dan ging het verder naar toegankelijkheids opties van Android zelf en ik moest Nova permissie geven.
Fingerprint werkt perfect nu. Jeezes had ik fit eerder geweten. Ik ga toch Nova eens een berichtje sturen dat ze dit moeten oplossen of tenminste een waarschuwing geven '
Ik neem ook altijd mijn instellingen mee van gsm naar gsm.
In het artikel op de frontpage wordt de Mi9T niet specifiek genoemd, maar wel Xiaomi.
Van laatste is van nog geen enkel Xiaomi toestel bekend wanneer, ik gok rond oktober/november a.s..
[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 12-06-2020 22:09 ]
Vergeet het maar. De telefoon is geleverd met Android 9, 10 is een halfjaar geleden geupgrade. Voor de prijs zou ik ook geen 11 verwachten eerlijk gezegd. De tijd zal het leren.PM_Petrol schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:32:
Ik verwacht het ook wel. De telefoon is net een jaar uit. Zelfs een eventuele Android 12 update verwacht ik nog.
Ik moet eerlijk zeggen dat de versienummers vroeger mega stappen waren (2.2, 4, 5). Nu zijn de upgrades marginaal.
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms