Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-09 18:10
Na veel te hebben meegelezen hier, uiteindelijk de stap gezet en de Xiaomi Mi 9T Pro 128 glacier blue aangeschaft! Toestel heeft mij positief verrast! Kwam van een S8 en die mis ik totaal niet tot nu toe! Meteen 3 updates gedaan en momenteel zit ik op Android 10, Miui 11. Heb meteen opnieuw Nova Launcher als standaard Launcher er op gezet en alles is top. De camera vond ik wel wat minder, maar dat was gisteren met grijs grauw weer. Ik zal binnenkort eens kijken naar een Gcam port. De trilmotor van dit toestel vind ik ook meevallen. Had het minder verwacht! Tot slot is de accu ook prima, opladen mooi vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand of er ook een 8gb ram met 256gb geheugen hier in NL wprdt verkocht i.c.m. abbo?

Heb zelf de 6GB ram en 128GB nog nieuw in de doos, besteld bij mobiel.nl

Daar hadden ze geen 256gb model namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
038Robijno schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:25:
Weet iemand of er ook een 8gb ram met 256gb geheugen hier in NL wprdt verkocht i.c.m. abbo?

Heb zelf de 6GB ram en 128GB nog nieuw in de doos, besteld bij mobiel.nl

Daar hadden ze geen 256gb model namelijk.
Naar mijn weten is het model met 256GB niet hier te verkrijgen. Heb hier zelf ook naar lopen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Dual whatsapp vandaag meteen op mijn 9T pro aangezet zoals ik op mijn oneplus ook had. Echter iedere keer als ik whatsapp start vanaf het originele icoon moet ik kiezen welke van de twee ik wil starten. In een youtube video zie ik iemand dat ook doen. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik altijd 2x moet drukken om in Whatsapp te komen? Dat was op mijn Oneplus iig niet zo. Maar tot nu toe kom ik er niet omheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Nu net wel zoiets vreemds meegemaakt op m'n K20 Pro. :?

Kreeg dus eergister de melding dat er weer een update was, dus even snel opgeladen naar 60% voor het updaten.

Ik houd m'n phone graag tussen 20-80, of zelfs 30-70%. Dat duurt hier wel een dagje of twee.

De grafieken bleven maar vreemd, met dingen als al in geen weken opgeladen, etc.
Batterij ging in mijn ogen ook flink sneller leeg, vergeleken met toen ik 'em net had.

Ok, dus, kinderbedtijd hier (Jakarta) dus nog even checken of de phone nog boven de 20% zal zitten morgen bij ontwaken.
Staat 'ie gewoon op 97%. :o
En charged 20s geleden. :N
* HMC heeft niet het beste geheugen, maar ik heb vandaag niet de phone aan de lader gehangen.
Edit: Hij zat rond de 35%, wat ik me kon herinneren van eerder vandaag

Phone uit, weer aan. Precies hetzelfde.
Phone weer uit en weer aan. Precies hetzelfde.

_O-

Snap er helemaal niets van.
We zien het morgenochtend wel, maar ik ga ervan uit dat de wekker gewoon netjes afgaat. :P

Edit: 12 uur later:
Sinds dat rare voorval gisteren gaat de batterij echt heel erg goed. (Als in, heel langzaam.)
Volle dag gebruikt. Zit nu op 92%.
Geen idee wat hier aan de hand is.
Ik verwacht een drop, a la Jiayu phones binnenkort. :+

[ Voor 14% gewijzigd door HMC op 05-12-2019 10:51 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:08
Bedankt voor de reacties op mijn bericht, overzetten is inmiddels gelukt met wat verschillende apps, dus helemaal super.

Nu valt me alleen op dat mijn 4G snelheid erg laag is, rond de 30 mbit up en down, waar dat eerst rond de 150 lag (T-Mobile). YouTube video's laden helemaal niet, blijft eindeloos rondjes draaien.
Instellingen en alles al nagelopen en geverifieerd, maar nog geen resultaat.
Iemand ideeën of tips hiervoor?

Weet iemand ook of het mogelijk is om de vergrendelscherm afbeelding te veranderen? Ik kan op geen mogelijkheid kiezen uit een eigen afbeelding om in te stellen....

[ Voor 16% gewijzigd door HWSHHZ op 04-12-2019 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 19:54
HWSHHZ schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:15:

Weet iemand ook of het mogelijk is om de vergrendelscherm afbeelding te veranderen? Ik kan op geen mogelijkheid kiezen uit een eigen afbeelding om in te stellen....
Instellingen > Achtergrond > Lokale foto's.
Je kunt daar kiezen tussen foto's en albums. Bij albums zit ook het album 'Downloads' met de foto's die je op je toestel hebt gedownload.

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Ik krijg binnenkort de telefoon, maar wilde alvast vragen of iemand al ervaringen heeft met gcam 7.2? Of moet ik hiervoor in de custom rom sectie zitten?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 22:46

SebasFM

BOFH

HWSHHZ schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:15:
Bedankt voor de reacties op mijn bericht, overzetten is inmiddels gelukt met wat verschillende apps, dus helemaal super.

Nu valt me alleen op dat mijn 4G snelheid erg laag is, rond de 30 mbit up en down, waar dat eerst rond de 150 lag (T-Mobile). YouTube video's laden helemaal niet, blijft eindeloos rondjes draaien.
Instellingen en alles al nagelopen en geverifieerd, maar nog geen resultaat.
Iemand ideeën of tips hiervoor?

Ik heb gemerkt dat de Mi 9T Pro niet het maximaal aantal LTE frequentiebanden kan combineren (Carrier Aggregatie, CA) wat de processor aan kan. Ik heb de telefoon niet boven de 3CA uit zien komen, zowel op T-Mobile als Vodafone. DIt kan je bijvoorbeeld zien met een App genaamd Netmonster. Die app werkt alleen goed indien er maar 1 SIM kaart in je telefoon zit.

Op een Vodafone 5CA site doet bijv. een OnePlus 7T 4CA, waar mijn Mi 9T Pro blijft hangen op 3CA. Overigens moet dat nog steeds snel genoeg zijn om op rustige momenten 200 Mbps er uit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
HMC schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:48:

Kreeg dus eergister de melding dat er weer een update was, dus even snel opgeladen naar 60% voor het updaten.

Ik houd m'n phone graag tussen 20-80, of zelfs 30-70%. Dat duurt hier wel een dagje of twee.

De grafieken bleven maar vreemd, met dingen als al in geen weken opgeladen, etc.
Batterij ging in mijn ogen ook flink sneller leeg, vergeleken met toen ik 'em net had.

Ok, dus, kinderbedtijd hier (Jakarta) dus nog even checken of de phone nog boven de 20% zal zitten morgen bij ontwaken.
* HMC heeft niet het beste geheugen, maar ik heb vandaag niet de phone aan de lader gehangen.

_O-

We zien het morgenochtend wel, maar ik ga ervan uit dat de wekker gewoon netjes afgaat. :P

Sinds dat rare voorval gisteren gaat de batterij echt heel erg goed. (Als in, heel langzaam.)
Gevalletje calibratie misschien?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:08
jdan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:31:
[...]

Instellingen > Achtergrond > Lokale foto's.
Je kunt daar kiezen tussen foto's en albums. Bij albums zit ook het album 'Downloads' met de foto's die je op je toestel hebt gedownload.
Top, dat was het, dankje! _/-\o_
SebasFM schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:02:
[...]

Ik heb gemerkt dat de Mi 9T Pro niet het maximaal aantal LTE frequentiebanden kan combineren (Carrier Aggregatie, CA) wat de processor aan kan. Ik heb de telefoon niet boven de 3CA uit zien komen, zowel op T-Mobile als Vodafone. DIt kan je bijvoorbeeld zien met een App genaamd Netmonster. Die app werkt alleen goed indien er maar 1 SIM kaart in je telefoon zit.

Op een Vodafone 5CA site doet bijv. een OnePlus 7T 4CA, waar mijn Mi 9T Pro blijft hangen op 3CA. Overigens moet dat nog steeds snel genoeg zijn om op rustige momenten 200 Mbps er uit te persen.
Vreemd, zojuist nog een speedtest gedaan, en haal nu netjes de 150+ mbit, dus misschien was het gisteren even een hick upje ofzo. Maar in ieder geval bedankt voor de info, hou ik dat effe in me achterhoofd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
Weet iemand of de mediamarkt ook een clearplex screen protector plakt voor de 9T pro?

Van de top modellen van Samsung, Huawei en Apple weet ik het wel zeker, maar van de Xiaomi niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Voxxie schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:46:
[...]

Ik heb hem wel gehad.
Ik heb echter wel handmatig "ETWS-testberichten weergeven" aan gezet. (Berichten app, Instellingen, Sim, , Noodwaarschwuingen, Meer, Instellingen)
Ik weet niet of dat iets ermee te maken heeft ?
Die optie heb ik UIT staan. Je weet nooit zeker of zo'n instelling van belang is in deze, maar gezien de omschrijving lijkt het mij van niet. Inschakelen kan vast geen kwaad, dus nu maar half jaar wachten op volgende test. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
ByteMe_ schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:12:
[...]

Gevalletje calibratie misschien?
Dat zou je zeggen ja.
Maar ik vind het wel even best zo.

Zou bijna denken dat 'ie zichzelf correct gekalibreerd heeft. :P
Maar daar is de AI van MIUI niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Zijn er mensen die mobiel betalen van ING gebruiken?
Volgens de ING app hoeft enkel het scherm aan te staan maar dit werkt bij mij niet
Ook als ik het toestel unlock werkt het niet, ING app actief of niet maakt ook geen verschil

Mobiel betalen staat aan, NFC staat aan, ben ik iets vergeten?
Andere Wallet instellen? Tap & Pay aanpassen. Wie kan mij helpen?

Ik gebruik de Mi 9T (non Pro)

[ Voor 5% gewijzigd door ReVision. op 05-12-2019 16:13 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:38
HMC schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:48:

_O-

Als je de telefoon niet volledig oplaad, dan worden de stats ook niet gereset volgens mij.
Dat heb ik ook al een paar keer gezien. Tussentijds de telefoon opladen, maar niet tot 100%, dan krijg ik ook te zien dat de telefoon al meer dan 10 dagen niet is opgeladen. Dus alleen als de accu 100% aantikt worden de stats gereset.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

@ReVision. Staat positie beveiligd element (in instellingen) op gerbuik HCE wallet?

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 05-12-2019 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:11

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PM_Petrol schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:15:
[...]

Als je de telefoon niet volledig oplaad, dan worden de stats ook niet gereset volgens mij.
Dat heb ik ook al een paar keer gezien. Tussentijds de telefoon opladen, maar niet tot 100%, dan krijg ik ook te zien dat de telefoon al meer dan 10 dagen niet is opgeladen. Dus alleen als de accu 100% aantikt worden de stats gereset.
Dit kan ik bevestigen.

Doen hier veel mensen enkel opladen tussen 20-80% omdat dat beter voor de batterij is ?
Of maakt dit amper verschil ?
Ik lees hier zo veel tegenstrijdige dingen over...
Ik deed het wel bij mijn vorige telefoon, maar doe het nu niet meer.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
daffie82 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:10:
[...]

Dit kan ik bevestigen.

Doen hier veel mensen enkel opladen tussen 20-80% omdat dat beter voor de batterij is ?
Of maakt dit amper verschil ?
Ik lees hier zo veel tegenstrijdige dingen over...
Ik deed het wel bij mijn vorige telefoon, maar doe het nu niet meer.
Meh. Wat ik weet over hedentendaagse batterijen is dat ze gewoon niet te vaak te heet moeten worden, als je ze wat langer wilt laten meegaan.
Dus ik gebruik voornamelijk mijn Redmi Note 5 lader thuis, of zelfs nog ouder spul (oude Jiayu lader op werk). Lekker langzaam laden, en niet boven de 80 en/of onder de 20.

De hardcore K20 Pro lader gebruik ik soms als ik in een wip wat extra juice nodig heb, bijvoorbeeld als er een update is en de phone op bijvoorbeeld 25% zit en ik niet kan wachten. :D
Dan voel je de phone (de batterij dus) warm worden, en dat is gewoon niet goed.

Ga je over twee jaar een nieuwe phone kopen? Dan maakt het niets uit.

Edit: En soms vergeet je dat het ding aan de lader hangt, en zit 'ie op 100% de volgende ochtend, en gaat 'ie beduidend langer mee. :D
Komt erop neer dat het niet zo heel veel uitmaakt. We hebben gemiddeld toch een andere phone binnen 2 a 3 jaar.
Slechts een obsessie om zorg te dragen voor de batterij.

[ Voor 14% gewijzigd door HMC op 05-12-2019 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:15:
@ReVision. Staat positie beveiligd element (in instellingen) op gerbuik HCE wallet?
Staat op Sim wallet, moet HCE zijn begrijp ik dus?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

ReVision. schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:39:
[...]

Staat op Sim wallet, moet HCE zijn begrijp ik dus?
Zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Bedankt, ik pas het aan en ga het morgen even testen :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
ReVision. schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:43:
Bedankt, ik pas het aan en ga het morgen even testen :)
Ik had hetzelfde. Wou met de standaardinstelling voor geen meter lukken, na instellen op HCE werkt het super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdan
Wat het opladen betreft. Ik laad mijn smarphone (bijna) elke nacht op - de gsm ligt dan op een koude ondergrond (een vensterbank bijvoorbeeld) zodat de batterij vlug zijn warmte kan afgeven. Ik gebruik een tijdschakelklok zodat het opladen niet langer dan anderhalf uur duurt, tussen half vijf en zes 's morgens.

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

jdan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:02:
Wat het opladen betreft. Ik laad mijn smarphone (bijna) elke nacht op - de gsm ligt dan op een koude ondergrond (een vensterbank bijvoorbeeld) zodat de batterij vlug zijn warmte kan afgeven. Ik gebruik een tijdschakelklok zodat het opladen niet langer dan anderhalf uur duurt, tussen half vijf en zes 's morgens.
Maar wel snel opladen met de lader die bij de 9T zit?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdan
daffie82 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:49:
[...]

Maar wel snel opladen met de lader die bij de 9T zit?
Ja. Let op: ik heb een 9T Pro
Het is ook 'maar' een 18W lader - volgens techradar kan het toestel 27W aan.
Op mijn website vind je de bronnen waarop ik mij baseer omtrent het opladen van de batterij.

[ Voor 42% gewijzigd door jdan op 06-12-2019 12:36 ]

Pixel 7a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReceiverNL
038Robijno schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:24:
Weet iemand of de mediamarkt ook een clearplex screen protector plakt voor de 9T pro?

Van de top modellen van Samsung, Huawei en Apple weet ik het wel zeker, maar van de Xiaomi niet..
Yes die hebben ze! Na veel schermprotectors te hebben geprobeerd uiteindelijk voor clearplex gekozen. Best prijzig maar wel super strak. Andere screen protectors lukte mij niet. Altijd bubbels... Dit kostte mij 19,99. Toevallig net gisteren gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
jdan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:58:
[...]

volgens techradar kan het toestel 27W aan.
Ik neem aan dat dit enkel de pro versie is die dat ondersteund en niet de gewone 9T?

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
GuustVB schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:31:
[...]

Ik neem aan dat dit enkel de pro versie is die dat ondersteund en niet de gewone 9T?
Klopt!

Btw dit zijn mijn SOT tijden (Mi 9T Pro). Zeker niet verkeerd. Helemaal niet vergeleken met mijn oude Samsung S8😎

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qmeoa12mx.miui.securitycenter.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tba8bx3.miui.securitycenter.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door ReceiverNL op 06-12-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:17

sanook

_/-\o_

Hakkie schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:39:
[...]
Die optie heb ik UIT staan. Je weet nooit zeker of zo'n instelling van belang is in deze, maar gezien de omschrijving lijkt het mij van niet. Inschakelen kan vast geen kwaad, dus nu maar half jaar wachten op volgende test. :P
En de optie 'meldingen uitschakelen' ? Die vind ik een beetje tegenstrijdig klinken. Staan de meldingen uit als hij blauw is of als hij wit is ? stond bij mij op wit (wat op mij overkomt dat de meldingen aan staan) en ik heb niks ontvangen (KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

ninasky11 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 05:33:
[...]

Precies hetzelfde meegemaakt met KPN. Sinds de overstap naar Vodafone en de laatste update naar 10.3.12.0 nergens last van.

Ik heb de neiging om te zeggen dat het aan KPN ligt maar kan het niet met 100% bevestigen.

P.S.

Reactie op reddit dat het op 9T niet werkt was trouwens ook van mij in tijden van KPN zie ik nu 😅😅😅
Bij mij met Simyo (KPN netwerk) ook geen caller ID bij inkomende oproepen als ik volte inschakel. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 22:59

DaOverclocker

Overclocker for life...

jdan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:02:
Dit deed ik met mijn S7 ook altijd, en heb nu weer een tijdklok aan mn oplader gehangen. Batterij lang op 100% is niet het allerbeste voor een accu (tenminste bij een tesla is dit zo) daarom laad ik mijne, met een normale lader, inderdaad van 03:00 tot 07:00. Dan is hij altijd vol s'morgens
Ik heb 2 jaar terug de Motorola Xplay gehad met een groote accu, deze laade ik elke dag van ~50% naar 100%. Ik dacht dat dit ook de levensduur zou verlengen. maar naar ~2jaar was de accu ook gaar want hij viel tijdens camera gebruik gewoon spontaan uit als de accu <30% was. een paar keer van 0 naar 100 hielp niet. Bottom line, ik laad mijn telefoon nu soms om de dag op, maar laad hem ongeveer wel elke maand een keertje helemaal uitvallen, zodat de hij in elk geval goed gekalibreerd is. En niet de hele nacht aan de lader helpt denk ik ook wel (iets). Dat van die koude ondergrond (steen/metaal) lijkt me ook wel iets, maar ik laad hem altijd op met hoesje, ook mijn s7, ik ga niet elke dag dat hoesje eraf halen..:)

systeem specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DaOverclocker schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:06:
[...]

Dit deed ik met mijn S7 ook altijd, en heb nu weer een tijdklok aan mn oplader gehangen. Batterij lang op 100% is niet het allerbeste voor een accu (tenminste bij een tesla is dit zo) daarom laad ik mijne, met een normale lader, inderdaad van 03:00 tot 07:00. Dan is hij altijd vol s'morgens
Ik heb 2 jaar terug de Motorola Xplay gehad met een groote accu, deze laade ik elke dag van ~50% naar 100%. Ik dacht dat dit ook de levensduur zou verlengen. maar naar ~2jaar was de accu ook gaar want hij viel tijdens camera gebruik gewoon spontaan uit als de accu <30% was. een paar keer van 0 naar 100 hielp niet. Bottom line, ik laad mijn telefoon nu soms om de dag op, maar laad hem ongeveer wel elke maand een keertje helemaal uitvallen, zodat de hij in elk geval goed gekalibreerd is. En niet de hele nacht aan de lader helpt denk ik ook wel (iets). Dat van die koude ondergrond (steen/metaal) lijkt me ook wel iets, maar ik laad hem altijd op met hoesje, ook mijn s7, ik ga niet elke dag dat hoesje eraf halen..:)
Helemaal naar 0 laten gaan is ook niet goed blijkbaar. Tussen de 20 en 80% constant houden zou het beste zijn. Alleen gebruik je dan maar continu 60% van je capaciteit... Ook zo zonde :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

daffie82 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:26:
Helemaal naar 0 laten gaan is ook niet goed blijkbaar. Tussen de 20 en 80% constant houden zou het beste zijn. Alleen gebruik je dan maar continu 60% van je capaciteit... Ook zo zonde :+
En ook nergens voor nodig! :)

Ik laad mijn huidige telefoon altijd op vanaf 10% naar 100% en soms zelfs als die nog wat leger is en heb na 3 jaar gebruik amper last van een mindere batterij!

Het is geen Samsung of zo tenslotte... >:) :+

"Maar waarom volg je dit Topic dan ?!" hoor ik je al denken.
Gewoon... omdat het een bloedmooi toestel is met een redelijke prijs! _O_

#SayNoToNotchesAndOtherCrap!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ChombyNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:35
Met MIUI 11 is het mogelijk om de app drawer te activeren!

Omdat deze functie nog niet in het menu verwerkt zit (maar dus wel al in de ROM) is er een tooltje nodig om dit aan te zetten.

Mij is het gelukt met het tooltje 'Simple Shortcuts' middels deze stappen: https://c.mi.com/thread-2677503-1-0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nero355 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:48:
[...]

En ook nergens voor nodig! :)

Ik laad mijn huidige telefoon altijd op vanaf 10% naar 100% en soms zelfs als die nog wat leger is en heb na 3 jaar gebruik amper last van een mindere batterij!

Het is geen Samsung of zo tenslotte... >:) :+

"Maar waarom volg je dit Topic dan ?!" hoor ik je al denken.
Gewoon... omdat het een bloedmooi toestel is met een redelijke prijs! _O_

#SayNoToNotchesAndOtherCrap!
Welke telefoon heb jij dan?
ChombyNL schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:30:

Omdat deze functie nog niet in het menu verwerkt zit (maar dus wel al in de ROM) is er een tooltje nodig om dit aan te zetten.

Mij is het gelukt met het tooltje 'Simple Shortcuts' middels deze stappen: https://c.mi.com/thread-2677503-1-0.html
d.m.v. swiping up on the home screen you open the app drawer.
OK, en wat als je zoals ik gestures gebruikt ipv navigatieknoppen? Want dan heeft swiping up from homescreen al een andere functie...

[ Voor 35% gewijzigd door daffie82 op 07-12-2019 14:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

ZUK Z2 Pro :)

[ZUK Z2 Pro] Ervaringen en Discussie

Gekocht in December 2016 en in gebruik sinds Januari 2017 en nu dus bijna 3 jaar oud zonder enig probleem! :*) 8)

Dergelijke tooltjes zijn sowieso goud voor "Chinaphones" en halen heel vaak allerlei verborgen functies of instellingen naar boven die men niet in de standaard Launcher van het merk heeft verwerkt! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChombyNL
daffie82 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:58:
d.m.v. swiping up on the home screen you open the app drawer.
OK, en wat als je zoals ik gestures gebruikt ipv navigatieknoppen? Want dan heeft swiping up from homescreen al een andere functie...
Zelf gebruik ik ook de navigatie gestures en er is een verschil met de 'swipe up' van de app drawer

Bij de navigatie gestures begin je echt helemaal onderaan je scherm met omhoog swipen. Voor de app drawer start je je swipe net iets hoger.

Navigatie gestures is dus geen probleem in combinatie met de app drawer.

(Zou kunnen dat het even wennen is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:56

Helemaal top, alleen moet je het startscherm weer opnieuw indelen.
Dank voor de tip.

Wat ik wel even kwijt ben is de knop op mijn startscherm om mijn telefoon te vergrendelen, iemand een idee hoe ik die weer terug krijg?

[ Voor 11% gewijzigd door pinojo123 op 07-12-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
ChombyNL schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:37:
[...]

Zelf gebruik ik ook de navigatie gestures en er is een verschil met de 'swipe up' van de app drawer

Bij de navigatie gestures begin je echt helemaal onderaan je scherm met omhoog swipen. Voor de app drawer start je je swipe net iets hoger.

(Zou kunnen dat het even wennen is natuurlijk)
Er zit standaard toch geen app-drawler op?

[ Voor 18% gewijzigd door 038Robijno op 07-12-2019 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinojo123
038Robijno schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:34:
[...]

Er zit standaard toch geen app-drawler op?
Jazeker wel je moet alleen even een truuk uithalen.
zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60844126

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChombyNL
pinojo123 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:31:
[...]
Wat ik wel even kwijt ben is de knop op mijn startscherm om mijn telefoon te vergrendelen, iemand een idee hoe ik die weer terug krijg?
Widgets --> Snelfuncties --> Vergrendelen

Bedoel je deze widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Yes, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17
Ik had op mijn homescreen de standaard klok nog staan (handig ivm de wekker) maar nu is deze verdwenen. Als ik bij de widgets kijk dan zie ik alleen een analoge klok.

Weet iemand hoe ik de standaard klok op het homescreen terugkrijg?
Of komt die omdat ik Evie als appdrawer gebruik? Want met Evie heeft het ook gewoon gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Bij mij lukt dat dus niet.. die balk met 'AllApps' staat daar dus niet tussen.

Hoe kan dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pinojo123 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:31:
[...]
Andere optie die je hebt is om in Aanvullende instellingen/Knop snelkoppelingen/Scherm uitschakelen de home knop of andere knop in te stellen door (home) knop lang ingedrukt houden te selecteren.
Dan heb je geen extra knop op je home screen en kun je toch eenvoudig snel het toestel vergrendelen.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno

Zal wel een stomme vraag zijn.. maar onder het kopje 'systeem launcher' staan bij mij maar 6 rijtjes onder elkaar.
Op de link die jij online zette staan er 8.

Ik kan het niet activeren.
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdan
Binnetie schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:58:
Ik had op mijn homescreen de standaard klok nog staan (handig ivm de wekker) maar nu is deze verdwenen. Als ik bij de widgets kijk dan zie ik alleen een analoge klok.

Weet iemand hoe ik de standaard klok op het homescreen terugkrijg?
Of komt die omdat ik Evie als appdrawer gebruik? Want met Evie heeft het ook gewoon gewerkt.
Download klok-app van Google. Die heeft een widget met digitale klok.
https://play.google.com/s....google.android.deskclock

Pixel 7a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17
jdan schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:26:
[...]

Download klok-app van Google. Die heeft een widget met digitale klok.
https://play.google.com/s....google.android.deskclock
Dat is het! Ik had namelijk 2 klok-apps naast elkaar staan en eentje kon ik verwijderen. Dat was de reden, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChombyNL
038Robijno schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:19:
Zal wel een stomme vraag zijn.. maar onder het kopje 'systeem launcher' staan bij mij maar 6 rijtjes onder elkaar.
Op de link die jij online zette staan er 8.

Ik kan het niet activeren.
Wat doe ik verkeerd?
Misschien een verschil in MIUI versie?

Zelf zit ik op MIUI Global 11.0.3(QFKEUXM).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
ChombyNL schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:23:
[...]

Heb idd de 11.0.1 en beveiliging patch 1 oktober.
Wel Android 10.
QFKMIXM versie..

Loop flink achter dus (heb het toestel nu 4 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Probeer nu een OTA te downloaden naar de 11.0.3 Europe

https://www.google.com/am...and-install-manually/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
Pompende helderheid,

Sinds de laatste update “pompt” de helderheid flink in schemerlicht condities, bekend isseu? En vooral: is er wat aan te doen?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

ChombyNL schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:23:
[...]

Ik heb hetzelfde problem, zit wel op dezelfde ROM 11.03.

Ik heb al een reboot geprobeerd en ook op developers gezet. Wat doe ik fout? Heb net de app shortcuts gedownload en de rom naar 11.03 geupdate, dus die zijn ook up to date.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChombyNL
Dxue schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:40:
[...]

Ik heb hetzelfde problem, zit wel op dezelfde ROM 11.03.

Ik heb al een reboot geprobeerd en ook op developers gezet. Wat doe ik fout? Heb net de app shortcuts gedownload en de rom naar 11.03 geupdate, dus die zijn ook up to date.
Misschien een 'Systeem-apps' update?

Op 25 november heb ik daar nog een update van de 'System launcher' ontvangen.

Specifiek deze versie:
System launcher DEV-4.13.1316-11151923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik een oproep aannemen?
Dat lukt alleen als de Mi 9T is uitgeschakeld of in slaap modus verkeert.
Zodra ik echter bezig ben in een of andere app en iemand mij belt, verschijnt bovenaan het scherm het statusbalkje met een rood en groen telefoontje, doch klikken op het groene icoontje of pogingen om het (naar L, R, boven of onder) te verschuiven blijven helaas zonder effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een vlek (ziet eruit als vetvlek)linksonder op het scherm, zon beetje waar ik met mijn duim kom als ik van links naar rechts swipe.

Ik vermoed dat de oleophobic laag daar weg is.

Is dat normaal dat zoiets zo snel gebeurd ? Kan ik het herstellen ?

Ik twijfel nu of ik mijn toestel terugstuur, had al vanaf het begin een minuscuul vlekje onder het scherm van de lijm maar heb dat maar voor lief genomen.

Neem aan dat het onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:15
wowly schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:26:
Pompende helderheid,

Sinds de laatste update “pompt” de helderheid flink in schemerlicht condities, bekend isseu? En vooral: is er wat aan te doen?
Heb ik ook last. Wel alleen in de auto wanneer ik flitsmeister open heb staan en de zon erop schijnt, tenmiste alleen bij die app heb ik het gemerkt. Scherm schiet dan vol de helderheid in en zakt daarna weer af.

Heb geen auto-helderheid aanstaan.

Edit: 11% nu en 9.45u SOT :o
9T PRO

[ Voor 3% gewijzigd door Ari Gold op 08-12-2019 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
Voordat ik de stappen doorloop, dien je hiervoor ook de miui launcher te gebruiken? Ik heb namelijk Nova draaien.

Hoop dat ik dit die nieuwe drawer ook aan het werk kan krijgen want op mijn vorige toestel kon ik inderdaad net iets hoger beginnen met swipen en dat gaat nu 100x per dag mis waarna ik bij de correctie mijn duim in onmogelijke posities moet brengen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

mrnn schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:22:
[...]

Voordat ik de stappen doorloop, dien je hiervoor ook de miui launcher te gebruiken? Ik heb namelijk Nova draaien.

Hoop dat ik dit die nieuwe drawer ook aan het werk kan krijgen want op mijn vorige toestel kon ik inderdaad net iets hoger beginnen met swipen en dat gaat nu 100x per dag mis waarna ik bij de correctie mijn duim in onmogelijke posities moet brengen :/
Nova launcher heeft toch een app drawer? Als het om de shortcut zelf gaat, dat moet in principe lukken als je de Nova launcher kiest ipv miui launcher. Welke bestand je precies moet hebben, moet je zelf uitvogelen. Waarschijnlijk iets met Nova launcher-> een bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nova launcher heeft zelf een App-drawer en kun je bij de instellingen daarvan bepalen wanneer en hoe je daar gebruik van kunt maken.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik heb mijn Galaxy active 2 smartwatch nu gekoppeld aan de 9t pro, maar krijg er geen Whatsapp meldingen op..

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20
Heb je toegang tot notificaties ingeschakeld voor de app van je smartwatch? Heb het toestel zelf op Engels staan, daar vind je het bij Settings / Passwords & security / privacy / special app access / Notification access.

[ Voor 8% gewijzigd door Millert op 09-12-2019 14:24 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
snah001 schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:23:
Nova launcher heeft zelf een App-drawer en kun je bij de instellingen daarvan bepalen wanneer en hoe je daar gebruik van kunt maken.
Dit klopt echter doet niets af aan mijn bericht. Het is met nova launcher niet mogelijk om op het midden van je scherm naar boven te vegen om de verticale drawer te openen. Dit was op mijn Oneplus met Nova + Android drawer wel mogelijk. Binnen de instellingen van Nova kan je bij de gebaren alleen kiezen voor vegen om te openen maar niet waar er dan geveegd moet worden. Als dit volgens jou wel kan dan ben ik erg benieuwd waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
mrnn schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:26:
[...]

Dit klopt echter doet niets af aan mijn bericht. Het is met nova launcher niet mogelijk om op het midden van je scherm naar boven te vegen om de verticale drawer te openen. Dit was op mijn Oneplus met Nova + Android drawer wel mogelijk. Binnen de instellingen van Nova kan je bij de gebaren alleen kiezen voor vegen om te openen maar niet waar er dan geveegd moet worden. Als dit volgens jou wel kan dan ben ik erg benieuwd waar.
Even voor je getest. Veeg omhoog ingesteld op Applicatielade openen en zelfs aan de bovenkant van het scherm kan ik omhoog swipen en wordt de applicatielade geopend..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdan
Ari Gold schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:47:
[...]

Even voor je getest. Veeg omhoog ingesteld op Applicatielade openen en zelfs aan de bovenkant van het scherm kan ik omhoog swipen en wordt de applicatielade geopend..
Klopt. Dit lukt ook met de Evie launcher.

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
Verwijderd schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:21:
Ik heb sinds kort een vlek (ziet eruit als vetvlek)linksonder op het scherm, zon beetje waar ik met mijn duim kom als ik van links naar rechts swipe.

Ik vermoed dat de oleophobic laag daar weg is.

Is dat normaal dat zoiets zo snel gebeurd ? Kan ik het herstellen ?

Ik twijfel nu of ik mijn toestel terugstuur, had al vanaf het begin een minuscuul vlekje onder het scherm van de lijm maar heb dat maar voor lief genomen.

Neem aan dat het onder garantie valt.
Als het erg storend is, terugsturen.. hoort niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
[...]

Hey thanks voor het testen! Nog eens alle instellingen van de launcher doorlopen en het blijkt niet voldoende om de instellingen bij Applicatielade in te stellen op "veeg om te openen". Daarnaast moet je ook in het menu "gebaren en invoer" de "veeg omhoog" koppelen aan de actie applicatielade.

Maar hiermee is gelukt dus mijn duim en ik zijn blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
mrnn schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:50:
[...]

Hey thanks voor het testen! Nog eens alle instellingen van de launcher doorlopen en het blijkt niet voldoende om de instellingen bij Applicatielade in te stellen op "veeg om te openen". Daarnaast moet je ook in het menu "gebaren en invoer" de "veeg omhoog" koppelen aan de actie applicatielade.

Maar hiermee is gelukt dus mijn duim en ik zijn blij!
Uiteraard instellen bij Gebaren & invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Iemand een idee wanneer android 10 voor de Mi 9T uitkomt? Had deze eigenlijk vorige maand al verwacht rond de tijd dat hij door de PRO versie uitkwam.

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC
[...]

Je hoeft ook niet helemaal aan de bovenkant naar beneden te swipen om de notificatiebalk-uitklap te krijgen. Dat kan met 1 of 2 vingers ook gewoon in het midden. Of met 3 vingers voor een screenshot. Heb je de notificaties niet in beeld bij je screenshot. :D
MIUI rules!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Millert schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:14:
Heb je toegang tot notificaties ingeschakeld voor de app van je smartwatch? Heb het toestel zelf op Engels staan, daar vind je het bij Settings / Passwords & security / privacy / special app access / Notification access.
Nee geen verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
Oké meteen de volgende dan :9

Ik werk graag fullscreen, dus zonder de navigatie knoppen onderin beeld. Op mijn oneplus had ik een gesture waarbij ik in de linker onderhoek omhoog kon vegen om terug te gaan (in apps, etc.). Bij MIUI moet naar links of rechts vegen vanaf de zijkant van het scherm. Hierdoor is het voor mij bijna onmogelijk geworden om mijn toestel (fullscreen) met één hand te bedienen. De gesture lukt alleen aan de kant waar mijn duim zit, de andere pakt hij niet omdat je met de muis van je hand het scherm aanraakt.

Heb je hier ook een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

mrnn schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:43:
[...]

Oké meteen de volgende dan :9

Ik werk graag fullscreen, dus zonder de navigatie knoppen onderin beeld. Op mijn oneplus had ik een gesture waarbij ik in de linker onderhoek omhoog kon vegen om terug te gaan (in apps, etc.). Bij MIUI moet naar links of rechts vegen vanaf de zijkant van het scherm. Hierdoor is het voor mij bijna onmogelijk geworden om mijn toestel (fullscreen) met één hand te bedienen. De gesture lukt alleen aan de kant waar mijn duim zit, de andere pakt hij niet omdat je met de muis van je hand het scherm aanraakt.

Heb je hier ook een tip voor?
Bij MIUI moet je niet Links of Rechts vegen, je heb keuze uit beide. Heb je hem links in je hand dan doe je rechts swipen, heb je de telefoon in je rechterhand dan kan je links swipen.

Zoals MIUI zelf omschrijft: Swipe left or right from the edge of the screen.

Kom van OnePlus 3 en heb mijn Mi 9t Pro sinds dag 1 in full display mode. Naar mijn mening werkt het goed die functie.

[ Voor 5% gewijzigd door N97 op 10-12-2019 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
@N97 oh wow wat dom dat heb ik compleet over het hoofd gezien. Even getest en dat werkt inderdaad dikke prima!

Dan is een groot deel van mijn ergernissen opgelost en dat lag meer aan mijzelf dan aan de telefoon gelukkig :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
De 9T of de 9T Pro?

Ik heb in dit topic gezocht op "kiezen" maar twijfel nog. Als gamen NIET je (mijn) ding is, is er dan een reden om de extra euro's uit te geven? Ik denk namelijk dat in normaal alledaags nieuws/FB/Whatsapp/bankieren/foto/video/youtube geen merkbaar verschil gaat zijn. Of zit ik er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
@grolle Zelf ook geen gamer en ik durf te stellen dat ik een veel te brute telefoon (K20 Pro) heb gekocht voor mijn "needs". Gebruik is vergelijkbaar met jou.
Dus de K20/9T is meer dan genoeg.
Dit is mijn eerste high end phone. Hiervoor altijd budget gekocht (Jiayu, Redmi Note 5)

Maar... :+

Als je eenmaal high end spul hebt en er een poos dus dagelijks mee speelt, en je krijgt dan iets anders in de hand, dan merk je toch wel fors verschil. :D Echt heel erg veel verschil.

Komt erop neer of je het waard vindt om de extra Euro's erin te pompen voor een Pro. Spijt zal je van beiden in ieder geval niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

grolle schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:03:
De 9T of de 9T Pro?

Ik heb in dit topic gezocht op "kiezen" maar twijfel nog. Als gamen NIET je (mijn) ding is, is er dan een reden om de extra euro's uit te geven? Ik denk namelijk dat in normaal alledaags nieuws/FB/Whatsapp/bankieren/foto/video/youtube geen merkbaar verschil gaat zijn. Of zit ik er naast?
Het verschil tussen de 9T & 9T Pro zit hem in de kleine dingen.

Hoewel de CPU & GPU van de 9T Pro geschikt is voor games en applicaties dat flinke rekenkracht vragen, is met de CPU & GPU van de 9T niets mis en ruim voldoende voor alle daags gebruikt.

9T Pro heeft Dual GPS met 2 banden ipv standaard GPS met 1 band.

9T Pro heeft als hoofdcamera de SONY IMX586 sensor, de 9T de SONY IMX582. Verschil zit hem in video opnames de 9T is 4K@30fps, terwijl de 9T Pro 4K@60fps.

9T Pro heeft een laserfocus wat foto's maken in het donker iets beter zal presteren dan de 9T.

9T Pro heeft 27w snel laden en de 9T "maar" 18w snel laden.

Als jij het mij zou vragen dan is de keuze tussen een 9T 64GB Blauw á 299 euro VS 9T Pro 64GB Blauw á 341 euro gauw gemaakt. Ik zou die 42 euro extra betalen maar ik kan niet in jou portemonnee kijken.

Stel jezelf ook de vraag, hoe lang wil ik met mijn telefoon doen. Volgend jaar een nieuwe of wil je er een aantal jaar mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Vinden jullie de K30 ook een beetje een teleurstelling? Geen OLED meer en een punchhole, ik vond het fullscreen OLED scherm van de Mi 9T juist zo fijn.

Hebben ze wss gedaan zodat ze de prijs verder konden verlagen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jvann op 10-12-2019 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
@N97 Bij 9T Pro 27W lader? :o
Bij mijn K20 Pro slechts 18W.

@Jvann Indeed. K30 is qua specs niets als de K20. Misschien dat er nog een Pro komt, maar lijkt me niet dat ze daar ineens een OLED instoppen.
Zeer vreemde gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

@HMC
Nope… ik had het over ladeN ;)

Hoewel ik het met je eens bent dat het vreemd is dat Xiaomi een 18w lader levert terwijl de telefoon 27w aankan. Neem aan dat je daarop doelt?
Zou überhaupt iemand hier zijn die 27w charger van Xiaomi apart heeft aangeschaft?

@Jvann
Er is geen peil op te trekken met al die Xiaomi Mi-serie/RedMi-Serie releases. Denk dat de K30 Pro over een half jaartje wel wat betere specs zal komen.

[ Voor 14% gewijzigd door N97 op 10-12-2019 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Ah, yes. Gelijk heb je @N97. :F
Maar dat het ladeN ook anders is wist ik ook niet.
Ik laad het liefst zo langzaam mogelijk.
Behalve als snel wat prik nodig gebruik ik altijd oudere laders.

27W laders zijn er gewoon. Maar "no need" lijkt mij de beste specificatie.
Alhoewel het toch een vreemd verhaal blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:53
Ik heb voor de Mi 9T Pro gekozen om deze redenen:
N97 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:42:
[...]
9T Pro heeft een laserfocus wat foto's maken in het donker iets beter zal presteren dan de 9T.
Stel jezelf ook de vraag, hoe lang wil ik met mijn telefoon doen. Volgend jaar een nieuwe of wil je er een aantal jaar mee doen.
Met name gekeken naar de toekomst; ik heb namelijk begrepen dat, correct me if i'm wrong, er meer en betere custom rom support is voor de high-end socs, dan bij de mid-range.

De overige verschillen hebben niet de doorslag voor mij gegeven / heb ik niet meegenomen in de keuze.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Net iets vreemds meegemaakt, de front camera ging opeens aan, terwijl ik op got aan het lezen was via firefox. Kan nu helaas niet achterhalen welke app dat was. Ben maar door de permissions gegaan en dan zie je ineens veel apps die geen camera nodig hebben en toch die permissie hebben. Af en toe de permissies checken is wel verstandig dus! Zit op mi 9t pro, officiële rom met laatste updates beschikbaar miui 11 10.0.3.0 met Android 10. (heb een verschil met andere mensen qua rom en apps die zelfde firmware hebben. Zelfs na een factory reset. Misschien moet ik opnieuw de rom via fastboot flashen. Heb de telefoon via ebay gekocht met black Friday)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 22:02
Heeft er niemand slechte ervaringen met externe mic's als onderdeel van een headset? Ik zie dat op Tweakers nergens terug. Als ik mijn AKG headset in plug dan wordt wel het headset icoontje met mic zichtbaar echter doet de mic niets in calls, de speakers doen het wel.

Een Marshall headset en een goedkope merkloze headset werken wel. De AKG headset werkt wel op andere telefoons.

Google fu levert wel resultaten op met dezelfde issues. Wat me niet helemaal duidelijk wordt is of dit nu een defect is of een "feature"..

[ Voor 5% gewijzigd door IPeukieI op 11-12-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
IPeukieI schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:33:
Heeft er niemand slechte ervaringen met externe mic's als onderdeel van een headset? Ik zie dat op Tweakers nergens terug. Als ik mijn AKG headset in plug dan wordt wel het headset icoontje met mic zichtbaar echter doet de mic niets in calls, de speakers doen het wel.

Een Marshall headset en een goedkope merkloze headset werken wel. De AKG headset werkt wel op andere telefoons.

Google fu levert wel resultaten op met dezelfde issues. Wat me niet helemaal duidelijk wordt is of dit nu een defect is of een "feature"..
Ik gok dat dit met de pinlayout te maken heeft. Je zou verwachten dat dit overal hetzelfde is, maar ik meen mij te herinneren dat dit niet het geval is. Overigens past deze vraag beter in het accessoires topic.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 11-12-2019 11:51 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb al een tijdje het weirde probleem dat na verloop van tijd al mijn geluid uit de earspeaker komt, enige wat het oplost is een reboot. Soms doet het zich voor na een halve dag, soms pas na een week. Met google vind ik niet meer mensen met dit probleem, toevallig hier iemand die dit probleem ook ondervind?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N97

N97

@HMC
Iedereen heeft zo zijn laad rituelen, als ik op kantoor ben doe ik hem tot 80% laden met een 45w lader maar thuis doe ik het via langzame lader. Als je nog niet eerder je telefoon snel heb geladen, dan heb je vast ook niet het SS logo gezien. Ja, die SS.
Ben benieuwd of Xiaomi na geklaag uit Europa overstag is gegaan en bij een volgende update het heeft aangepast. :X

@Ruiten_Wisser
Volgens mij heb je gelijk dat de High end telefoons over het algemeen vaker gesupport worden dan de mid-range telefoons. LineageOS had bijvoorbeeld voor de Oneplus 7 pro al heel snel na de release een custom rom gemaakt. Terwijl de Oneplus 7 custom rom er nog steeds niet is.
Dxue schreef op woensdag 11 december 2019 @ 00:05:
Net iets vreemds meegemaakt, de front camera ging opeens aan, terwijl ik op got aan het lezen was via firefox. ... Heb de telefoon via ebay gekocht met black Friday)
Dit... Dit is de reden waarom ik blij ben dat er pop up camera's tegenwoordig zijn. Android is redelijk goed af geschermd, je geeft binnen een applicatie toestemming voor de camera. Maar als er een bug in een android build is geslopen? Bij normale telefoons zal men niets merken totdat het toevallig ontdekt wordt.
Een telefoon met een pop up camera, gaat gelijk omhoog als de front cam wordt aangesproken. Dan gaan er wel heel snel vragen komen.

In een (bekende) Nederlandse webwinkel heb ik vertrouwen in, onze wetgeving zit prima in elkaar en mocht een winkel apparatuur verkopen met spyware dan zal zo'n winkel geen lang leven en hebben met waarschijnlijk nog een celstraf erbij. Dat vertrouwen is er ook bij (bekende) EU webwinkels immers de EU rechten voor een EU burger zijn vrij sterk.
Dan heb je de rest van de wereld zoals Amerikaanse en Chinese webwinkels, daar heb ik absoluut geen vertrouwen in. In die landen wordt de eigen (particuliere) consument niet goed beschermt, laat staan een buitenlandse consument. Als ik telefoons/computers/apparatuur met firmware tweedehands of buiten de EU bestel, is het eerste wat ik doe voordat ik deze met de buitenwereld doen communiceren is handmatig opnieuw de Rom/OS/Firmware installeren. Voorkomen is beter dan genezen

[ Voor 6% gewijzigd door N97 op 11-12-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 22:02
l3art schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:50:
[...]

Ik gok dat dit met de pinlayout te maken heeft. Je zou verwachten dat dit overal hetzelfde is, maar ik meen mij te herinneren dat dit niet het geval is. Overigens past deze vraag beter in het accessoires topic.
Ik dacht dat de 3.5mm jack redelijk universeel was. Als het echt een "feature" is dan maakt het het uitzoeken van een nieuwe headset wel lastig, er is geen eigenschap om een nieuwe headset op te selecteren. En retour sturen kan om hygiëne redenen niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rev! schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:19:
Ik heb al een tijdje het weirde probleem dat na verloop van tijd al mijn geluid uit de earspeaker komt, enige wat het oplost is een reboot. Soms doet het zich voor na een halve dag, soms pas na een week. Met google vind ik niet meer mensen met dit probleem, toevallig hier iemand die dit probleem ook ondervind?
Gat ie weer: over welk toestel hebben wij het hier en op welke Rom draait de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

IPeukieI schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:23:
[...]

Ik dacht dat de 3.5mm jack redelijk universeel was. Als het echt een "feature" is dan maakt het het uitzoeken van een nieuwe headset wel lastig, er is geen eigenschap om een nieuwe headset op te selecteren. En retour sturen kan om hygiëne redenen niet..
Als xiaomi nog dezelfde compatibiliteit met Apple headsets heeft als toen met een xiaomi mi 2 toestel en je akg een apple compatible headset is, weet je nu waarom. Mijn Sony headset met een snoer die compatible was met apple werkte toen ook niet.
Anders weet ik het ook niet

Edit: na het zien van het plaatje
N97 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:22:
@HMC
Als je nog niet eerder je telefoon snel heb geladen, dan heb je vast ook niet het SS logo gezien. Ja, die SS.
Ben benieuwd of Xiaomi na geklaag uit Europa overstag is gegaan en bij een volgende update het heeft aangepast. :X
Zo kan je overal wel iets achter zoeken. Dat zijn 2 iconen die stroom (of bliksem) representeren zo'n beetje overal in de wereld. Tuurlijk lijkt het wel op SS, maar dan mag je wereldwijd dus geen 2 bliksemschichten meer gebruiken omdat het in West Europa door een bepaalde groep als SS kan worden gezien. Ik snap je frustratie als je het als SS ziet, maar dat is zeker niet wat het voorstel.

[ Voor 38% gewijzigd door Dxue op 11-12-2019 13:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
IPeukieI schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:23:
[...]

Think again ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5NnWWttT/4b589f6f2a795390476033df660f95b0.png

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N97

N97

@Dxue
Ho ho… ik klaag niet, heb er alleen een opmerking overgemaakt. Ben oprecht nieuwsgierig hoe Xiaomi met dit soort kritiek omgaat. ;)
Als je naar het bestaande SS logo kijkt dan zijn dat dikke rechte strepen in vorm van een bliksemschicht. Zoals jezelf aangeeft is het (universele) laad logo een daadwerkelijke bliksemschicht.
Zelfde geld voor de swastika, al millennia lang wordt het swastika teken gebruikt als o.a. teken van geluk, alleen heeft een pisvlek met een dun snorretje 90 jaar geleden de swastika misbruikt door voor een ziekelijk gestoorde ideologie, het verschil tussen de bestaande swastika's en een hakenkruis is dat een hakenkruis gekanteld is.

In mijn ogen is er dus niets mis met alle andere swastika's en vind ik het veel te ver gaan. Japan gaat voor de Olympische spelen in 2020 hun plattegronden voor westerse mensen aanpassen omdat de swastika in het japans de teken voor een tempel is. Alleen om ons westerse mensen niet voor het hoofd te stoten. De wereld is groter dan de westerse wereld en we zullen moeten accepteren dat bepaalde tekens door een meerderheid van de planeet anders wordt gezien. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

N97 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:22:
Als je nog niet eerder je telefoon snel heb geladen, dan heb je vast ook niet het SS logo gezien. Ja, die SS.
Dat is gewoon het KISS logo jongûh!!! :P

https://duckduckgo.com/?q...t=h_&iax=images&ia=images 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

N97 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:56:
@Dxue
Ho ho… ik klaag niet, heb er alleen een opmerking overgemaakt. Ben oprecht nieuwsgierig hoe Xiaomi met dit soort kritiek omgaat. ;)
Als je naar het bestaande SS logo kijkt dan zijn dat dikke rechte strepen in vorm van een bliksemschicht. Zoals jezelf aangeeft is het (universele) laad logo een daadwerkelijke bliksemschicht.
Zelfde geld voor de swastika, al millennia lang wordt het swastika teken gebruikt als o.a. teken van geluk, alleen heeft een pisvlek met een dun snorretje 90 jaar geleden de swastika misbruikt door voor een ziekelijk gestoorde ideologie, het verschil tussen de bestaande swastika's en een hakenkruis is dat een hakenkruis gekanteld is.

In mijn ogen is er dus niets mis met alle andere swastika's en vind ik het veel te ver gaan. Japan gaat voor de Olympische spelen in 2020 hun plattegronden voor westerse mensen aanpassen omdat de swastika in het japans de teken voor een tempel is. Alleen om ons westerse mensen niet voor het hoofd te stoten. De wereld is groter dan de westerse wereld en we zullen moeten accepteren dat bepaalde tekens door een meerderheid van de planeet anders wordt gezien. :/
In dat geval heb ik helemaal niks gezegd ;). Dat swastika geval ben ik helaas maar al te bekend mee. Ben zelf van Chinese afkomst en heb veel goed geluk plaatjes gekregen die vol met mini swastika's om de randen heen zitten. Als klein kind dat meenemen op zak was een ramp!

Anyway, back on topic, iemand die gsam battery gebruikt? Ik heb hem de battery permission gegeven, maar zie geen verschil in mijn statistieken? Of heeft het een restart nodig? Stupid, dat ik daar nu aan denk ipv voor het typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:40
Vandaag is mijn Mi9T Pro na 4 weken gebruik op een hoek van een verwarming gevallen.
Het scherm heeft het niet overleefd.

Ik zoek dus een origineel scherm. Iemand ervaring met witrigs?
Linkje: https://www.witrigs.com/o...edmi-k20-pro-carbon-black

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pastonchi
  • Laatst online: 03-09 23:31
N97 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:50:
@HMC
Nope… ik had het over ladeN ;)

Hoewel ik het met je eens bent dat het vreemd is dat Xiaomi een 18w lader levert terwijl de telefoon 27w aankan. Neem aan dat je daarop doelt?
Zou überhaupt iemand hier zijn die 27w charger van Xiaomi apart heeft aangeschaft?

@Jvann
Er is geen peil op te trekken met al die Xiaomi Mi-serie/RedMi-Serie releases. Denk dat de K30 Pro over een half jaartje wel wat betere specs zal komen.
Heb 27w lader inbegrepen gekregen bij m'n redmi k20 pro premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Kom nu nog iets raars tegen, ik gebruik blokada zoals een paar anderen hier, niks mis mee. Maar nu zie ik te vaak dat blokada niet kan verbinden en dat die vraagt om internet, terwijl ik volgens de telefoon minimaal 2 tot 3 streepjes heb (de helft dus). Ik dacht eerst aan een probleem met de installatie van blokada, maar internet werkt op die momenten ook erg hakkelend. Ik zit op het tele2 netwerk en vraag me af of het komt door het schakelen tussen de 2 netwerken (automatisch) en dat blokada daarna flipt. Stoppen en dan weer starten helpt niet in het programma, maar programma via recents sluiten en dan programma opnieuw opstarten werkt vaak wel

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb een vraagje betreft de Stil/niet storen modus.
Oproepen, alarmen en meldingen zouden volgens tijdschema geen geluid mogen maken. Als ik hierin oproepen uitzonder, dan krijg ik ook geluid van meldingen binnen. Als ik aangeeft dat ik geen inkomende oproepen wil, dan is alles wel gewoon stil.
Nu vermoed ik dat dat komt omdat deze van dezelfde geluidsbalk gebruik maakt.
Bij Geluid valt oproepen, herinneringen en meldingen onder hetzelfde balkje .
Is dit op te lossen? Wil echt alleen dat telefoontjes erdoor komen, echter hoor ik nu dus bv in niet storen modus ook de Whatsapp berichten ....tenzij ook inkomende oproepen geweigerd worden .

Mi 9t
Miui global 11.0.3

• drxevdb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Na lang wikken en wegen toch voor de MI 9T Pro ipv de OP7 gegaan. Even wennen aan de pop-up camera, vooral het geluid van het motortje. Maar verder kan ik er denk ik wel aan wennen. Alleen iets waar ik nog niet helemaal uitkwam;

Ik wou de telefoon volledig op tril hebben, behalve WhatsApp (en eventuele sociale media). Whatsapp blijft maar trillen. Nu heb ik de telefoon op trillen gezet, en weet niet welke opties gebruikt, en WhatsApp trilt niet meer. Alleen in de notificatiebalk zie je normaliter op welke stand die staat; stil/tril/DND etc. Alleen het tril logo staat er bij mij niet, wat best vervelend is? Ik kan op werk niet echt gebruiken dat het geluid aan staat, maar ik kan in m'n scherm dus niet zien of die op tril of geluid staat. Op stil krijg je wel dat belletje belletje met de / erdoor. Is de notificatie van tril er niet meer?
Pagina: 1 ... 32 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms