Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:03
Sinds de Dark mode er in zit werkt het nog niet zo goed bij mij. Android 10, Miui 11
Eenmaal in dark mode ziet het er allemaal prima uit. Maar als het weer naar light mode switched, blijven sommige widgets zwart aangeven. Of light en dark door elkaar.
Dark mode wordt bij mij geactiveerd als de batterij onder de 15% komt. Het gaat weer uit als de batterij opgeladen is.
Heen en weer scrollen in de widget, bijvoorbeeld agenda of mail, baat ook niet. Meer mensen die hier mee kampen?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je in de ontwikkelaarsopties de "geforceerde" dark mode aangezet?
Die geeft wel met sommige app's problemen.
De Android 10 dark mode zonder die instelling in de ontwikkelaarsopties werkt hier prima.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MI 9T Pro draait nog op MIUI 10 (het duurt een eeuwigheid voor de update bij mij eens doorkomt) maar het valt me op dat het geluid via mijn (bluetooth) oortjes helemaal niet zo hard kan. Ik heb het volume vol open staan maar dat lijkt nog een standje of 4 zachter dan mijn vorige mobiel (LG G6). Iets wat ik hier aan kan doen?

Edit: Ik ben nu de MIUI 11 update aan het installeren, even testen of het geluid dan harder kan

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:25:
Mijn MI 9T Pro draait nog op MIUI 10 (het duurt een eeuwigheid voor de update bij mij eens doorkomt) maar het valt me op dat het geluid via mijn (bluetooth) oortjes helemaal niet zo hard kan. Ik heb het volume vol open staan maar dat lijkt nog een standje of 4 zachter dan mijn vorige mobiel (LG G6). Iets wat ik hier aan kan doen?

Edit: Ik ben nu de MIUI 11 update aan het installeren, even testen of het geluid dan harder kan
Apps?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen71974
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 10:11
Ramobo schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:02:
Even een vraagje, ik overweeg om een mi 9t pro te kopen en heb binnenkort een nieuwe wagen met Android auto maar ik zie op forums redelijk wat problemen met mi 9t en Android auto werkt dit wel bij jullie?
Heb de Mi 9t Pro sinds afgelopen donderdag, na het goed zetten van de nodige machtigingen werkt Android Auto nu 100% naar mijn zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julianbos
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:03
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:25:

In developer settings 'Disable absolute volume' uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:03
snah001 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:04:
Heb je in de ontwikkelaarsopties de "geforceerde" dark mode aangezet?
Die geeft wel met sommige app's problemen.
De Android 10 dark mode zonder die instelling in de ontwikkelaarsopties werkt hier prima.
Nope die staat uit, net gechecked.
Ik kan niet meer vinden waar de instelling is dat Dark mode automatisch aangaat als de batterij <xx% is. Standaard staat Dark mode uit, vanuit Android en Miui.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerVitesse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:19
Misschien off topic. Maar waarom stoppen alle fabrikanten, waaronder Xiaomi met de K30 (pro) met de pop up camera en wordt het allemaal hole punch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Iemand ervaring met het koppelen van QCY oordoppen? Heb de QS2's maar ze verschijnen niet bij het bluetooth menu. Heb ze ook al gereset. Heb met andere bluetooth oordoppen ook al lopen klooien maar die wel uiteindelijk werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:23
RutgerVitesse schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:29:
Misschien off topic. Maar waarom stoppen alle fabrikanten, waaronder Xiaomi met de K30 (pro) met de pop up camera en wordt het allemaal hole punch?
Een ruwe gok zou zijn dat de toekomst een niet zichtbare holepunch brengt waar je zonder gaatje foto's kan maken. Bestaan al wat prototypes van. Dan kunnen ze nu hun productieprocessen uittesten met schermen met gaatjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vond nu net de uitschuifbare camera een super oplossing om een zo groot mogelijk scherm in een relatief kleine behuizing te bouwen dat geen gat heeft voor een camera.
Selfie camera gebruik ik wellicht 1x per jaar maar dat is vaak voor anderen natuurlijk niet het geval en wellicht is een punchhole een goedkopere oplossing.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
snah001 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:29:
wellicht is een punchhole een goedkopere oplossing.
En minder bewegende onderdelen dus minder gevaar op service achteraf
En beter stof/vocht dicht te maken

• Riziko
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
MaNDaRK schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:06:
En daar is Android 10 voor de PFKMIXM versie!

Ik blijf me verbazen over de accu. Nu twee dagen met een sot van 8.6%, WiFi, GPS en Bluetooth altijd aan, en nog 16% over :)

Mi T9 Pro, 128Gb.
Zelfde versie maar hier nog geen melding van een update... Wazig!!!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
Heb de Mi9t nu bijna een week, dus kan bijna de bootloader unlocken. Welke rom wordt nu het meest aangeraden, de global of de xiaomi.eu rom?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 00:09
Riziko schreef op donderdag 28 november 2019 @ 06:34:
[...]

Zelfde versie maar hier nog geen melding van een update... Wazig!!!
Heb je blokada aan staan? Als je de xiaomi lijst er in hebt staan, kan deze hem wel eens tegen houden.
Jay_Snake schreef op donderdag 28 november 2019 @ 06:47:
Heb de Mi9t nu bijna een week, dus kan bijna de bootloader unlocken. Welke rom wordt nu het meest aangeraden, de global of de xiaomi.eu rom?
Ik zal voor het Rooten even kijken bij [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms.

En waarom zou je naar deze willen overstappen?

• Jay_Snake
  • Laatst online: 30-03 07:21
MaNDaRK schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:02:
[...]

Heb je blokada aan staan? Als je de xiaomi lijst er in hebt staan, kan deze hem wel eens tegen houden.

[...]

Ik zal voor het Rooten even kijken bij [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms.

En waarom zou je naar deze willen overstappen?
Ik had het topic gezien ja. Ben gewoon nieuwsgierig of de .eu rom misschien beter is qua features dan de global rom (global rom zat er direct uit, bij belsimpel vandaan)

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 13:14
Sinds kort de Mi 9T Pro en toch wel erg frusterende zaken:

1. Gisteren ging het autoamtisch herstarten terwijl ik navigeerde met Google Maps en Spotify.
2. Updates van een paar kb (Facebook) die maar niet verdwijnt, maar vooral het vastlopen van de camera.
3. Steeds als ik de camera opstart, dan zie ik een afbeelding van een eedere foto lijkt het. Ik kan swipen door de opties,. maar het beeld blijft vastzitten. Cache legen en app herstarten helpt niet. Zelfs na het herstarten is hetzelfde bevroren beeld nog te zien. Soms gaat het dan wel weer goed met de camera. Ik heb het toestel al 2 keer een hard reset gegeven. Zijn jullie hier bekend mee? Ik las wat topics dat het misschien te maken had met de rechten op locatie? Dit staat op altijd toestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Fridge320 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:13:
[...]

En minder bewegende onderdelen dus minder gevaar op service achteraf
En beter stof/vocht dicht te maken
ik kan me voorstellen dan een punchhole ook minder ruimte in neemt in de behuizing dan een popup camera (met motortje). helaas toch, want zelf zie ik ook liever een popup cam (wie maakt er nou selfies O-) ;) ).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:12:
Shiiit! Mijn 9t pro is net in het toilet gevallen! Enkel de onderste helft van de smartphone zat in het water. Ik heb het er meteen uitgehaald, afgedroogd. Sim card uitgedaan. Normaal gezien moet je ook de batterij verwijderen, maar dat gaat dus niet :(

En uitzetten kon ik niet meteen. Scherm reageerde niet op mijn inputs. Ik heb ook geprobeerd met lang drukken op powerknop maar dan gebeurt er een reboot ipv helemaal uit.

Nu een half uur in rijst nog eens proberen uit te zetten, nu reageert het al wat beter op inputs. Ik kon het helemaal uitzetten, fingerprint sensor herkende mijn vinger niet meer en reageerde wonky. Damp voor de sensor??
Nu is het nog verder aan het drogen in een pot rijst en haver (rijst was er niet genoeg :( ) en op de verwarming (geen directe warmte hoor). Hopelijk komt het goed ;(

Ik zie in filmpjes dat je de doos met rijst moet afsluiten? Begrijp ik toch niet goed, zo kan er toch geen damp weggaan?
Gewoon ff melden dat alles in orde is geraakt. 3 dagen in een gesloten zak met rijst en alle sillica zakjes die ik had bijgehouden (zit bij schoenen enzo) en alles werkt weer perfect! _/-\o_
En ik snap nu waarom de doos of zak afgesloten moet zijn, zo kan de rijst alle vocht uit de smartphone halen en niet van de omgevingslucht

• MaNDaRK
Jay_Snake schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:31:
[...]

Ik had het topic gezien ja. Ben gewoon nieuwsgierig of de .eu rom misschien beter is qua features dan de global rom (global rom zat er direct uit, bij belsimpel vandaan)
Volgens mij zijn alle features gewoon hetzelfde, misschien dat er iets minder vaak naar huis word gebeld. Maar daarvoor kan je ook alle bloatware uitzetten en blokada installeren.

Ik root mijn telefoon niet omdat ik Ingress speel en geen gedonder wil hebben met de updates, iets wat vroeger altijd een gedonder was met een geroote telefoon.

• Riziko
MaNDaRK schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:02:
[...]

[...]
...
Nope, gebruik geen blokada en heb developers mode geactiveerd

[ Voor 5% gewijzigd door Riziko op 28-11-2019 17:16 ]

deTuinman schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:31:
Sinds kort de Mi 9T Pro en toch wel erg frusterende zaken:

3. Steeds als ik de camera opstart, dan zie ik een afbeelding van een eedere foto lijkt het. Ik kan swipen door de opties,. maar het beeld blijft vastzitten. Cache legen en app herstarten helpt niet. Zelfs na het herstarten is hetzelfde bevroren beeld nog te zien. Soms gaat het dan wel weer goed met de camera. Ik heb het toestel al 2 keer een hard reset gegeven. Zijn jullie hier bekend mee? Ik las wat topics dat het misschien te maken had met de rechten op locatie? Dit staat op altijd toestaan.
Heb je de camera toegang gegeven tot locaties? Zo niet dan kan dat tot dit probleem leiden.

• MaNDaRK
Riziko schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:15:
[...]

Nope, gebruik geen blokada en heb developers mode geactiveerd
Wat je nog kan doen is handmatig de update installeren.
Check de how to op: https://c.mi.com/thread-1890305-1-0.html

Ben nu nog meer onder de indruk van de batterij. Nu bijna twee dagen uitgehouden en nog 28% over.
Met een sot van bijna 14%.

Ook heb ik het idee dat de camera beter presteert. De foto's zijn sneller scherp en van betere kwaliteit met slechtere licht omstandigheden.

Al met al nog steeds erg blij, ondanks het langere wachten op Android 10 en MIUI 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09
MaNDaRK schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:51:
[...]

Wat je nog kan doen is handmatig de update installeren.
Check de how to op: https://c.mi.com/thread-1890305-1-0.html

Ben nu nog meer onder de indruk van de batterij. Nu bijna twee dagen uitgehouden en nog 28% over.
Met een sot van bijna 14%.

Ook heb ik het idee dat de camera beter presteert. De foto's zijn sneller scherp en van betere kwaliteit met slechtere licht omstandigheden.

Al met al nog steeds erg blij, ondanks het langere wachten op Android 10 en MIUI 11.
Een sot van 14%? Wat zegt dit? Helemaal niks toch? Sot uitdrukken in uren:minuten zegt meer en is duidelijker.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNDaRK
l3art schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 05:58:
[...]

Een sot van 14%? Wat zegt dit? Helemaal niks toch? Sot uitdrukken in uren:minuten zegt meer en is duidelijker.
Alleen is het jammer dat het alleen in % er bij staat en aangezien je het zo lief vraagt, is dus ongeveer 6.5 uur van de 41 uur :) :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 14:09
MaNDaRK schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:03:
[...]

Alleen is het jammer dat het alleen in % er bij staat en aangezien je het zo lief vraagt, is dus ongeveer 6.5 uur van de 41 uur :) :>
Je bent een schatje. Maar je kan prima terug zien hoeveel sot je hebt. Alleen staat dat niet direct bij je batt stats, maar je kan het zeker precies terug vinden. Sowieso is er bij je instellingen een apart menu voor je schermtijd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 19:54
MaNDaRK schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:03:
[...]

Instellingen > Batterij en Prestaties > Batterijgebruik statistieken > Scherm: % > Tijd aan: h m s
Dus nog eenmaal tikken om te kijken hoeveel uren sot.

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
jdan schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:15:
[...]

Instellingen > Batterij en Prestaties > Batterijgebruik statistieken > Scherm: % > Tijd aan: h m s
Dus nog eenmaal klikken om te kijken hoeveel uren sot.
8)7 ik had er dus niet op getikt, haha. Thanks @jdan (y)

Bij de vorige versie kon je gewoon op het klokje tikken dat kon ik gister niet zo snel terug vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door MaNDaRK op 29-11-2019 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

iemand al ontdekt hoe je het dataverbruik van je tweede simkaart kan checken? sinds de android 10 update kan ik niet meer wisselen van simkaart in het data verbruik schermpje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
snah001 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:11:
[...]

Heb je de camera toegang gegeven tot locaties? Zo niet dan kan dat tot dit probleem leiden.
Locatie-recht staat idd op 'Altijd toestaan'. Als je dat bedoeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:25

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zit nu op 23%, laatste volledige lading bijna 44 uur geleden. Scherm 21% (SOT 6 uur).
Not bad lijkt me.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:53
lange schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:14:
iemand al ontdekt hoe je het dataverbruik van je tweede simkaart kan checken? sinds de android 10 update kan ik niet meer wisselen van simkaart in het data verbruik schermpje..
Oh, kon het ook op die manier :P Ik heb altijd mijn verbruik van de simkaarten gecheckt via de Beveiligsapp van Xiaomi; te klikken op Datagebruik en dan de juiste simkaart te kiezen.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

Ruiten_Wisser schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:09:
[...]

Oh, kon het ook op die manier :P Ik heb altijd mijn verbruik van de simkaarten gecheckt via de Beveiligsapp van Xiaomi; te klikken op Datagebruik en dan de juiste simkaart te kiezen.
owja die was er ook nog, dank :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Cowboy_Henk schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:54:
[...]

Gewoon ff melden dat alles in orde is geraakt. 3 dagen in een gesloten zak met rijst en alle sillica zakjes die ik had bijgehouden (zit bij schoenen enzo) en alles werkt weer perfect! _/-\o_
En ik snap nu waarom de doos of zak afgesloten moet zijn, zo kan de rijst alle vocht uit de smartphone halen en niet van de omgevingslucht
Te vroeg gekraaid!!!!! :( :( :( :(
Gisteren werkte alles terug maar vandaag ineens zwart scherm. Ik voel dat de gsm wel nog werkt want ik kan rebooten door lang op de powerknop te drukken en als ik de gsm in de computer steek en adb doe herkent die de gsm ook.

Dus ik vermoed scherm kapot toch door waterschade???

Ik heb de smartphone gekocht op banggood, en met paypal gekocht. Kan ik nu gewoon repair aanvragen en warranty proberen? Kan Paypal ook iets doen?
Of heeft iemand anders dit zwart scherm probleem kunnen oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 20:35:
[...]

Gisteren werkte alles terug maar vandaag ineens zwart scherm. Ik voel dat de gsm wel nog werkt want ik kan rebooten door lang op de powerknop te drukken en als ik de gsm in de computer steek en adb doe herkent die de gsm ook.

Ik heb de smartphone gekocht op banggood, en met paypal gekocht. Kan ik nu gewoon repair aanvragen en warranty proberen? Kan Paypal ook iets doen?
Mijn pappie had het altijd over twee weken.
Maar dat is te lang voor de huidige wereld/generaties.
Minimaal een week, maar mijn Philips mobile van tig jaar geleden heb ik toch echt twee weken laten drogen.

Edit: Terug in de (nieuwe) rijst proppen

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 29-11-2019 21:00 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 12:54
[...]

Waterschade zien ze, er zitten water gevoelige stickers aan de binnenkant. Dan is het sowieso geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 17:16
Ik heb gisteren ook een 9T besteld op banggood. Ik ben benieuwd wanneer hij binnenkomt.

Zijn er ook reclames op deze telefoon? En is het nodig om een custom rom te installeren? Of valt dat allemaal wel mee?

[ Voor 39% gewijzigd door Jantje2000 op 29-11-2019 22:11 ]

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jantje2000 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:53:
Ik heb gisteren ook een 9T besteld op banggood. Ik ben benieuwd wanneer hij binnenkomt.

Zijn er ook reclames op deze telefoon? En is het nodig om een custom rom te installeren? Of valt dat allemaal wel mee?
Even de zoekfunctie gebruiken. Vraag is hier al vaker gesteld.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17
[...]

Als ik dit filmpje zie dan is het wel heel gek dat je telefoon zo snel niet meer werkt: YouTube: Redmi K20 Pro Waterproof Test
Nu is het ook afhankelijk van hoe het water erin is gekomen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdan
Iemand die weet hoe het moet?
Je kunt 'Selecteer om uitgesproken te worden' makkelijk gebruiken als je navigatie met 3 knoppen gebruikt:
https://support.google.co...roid/answer/7650693?hl=nl
Op die pagina staat ook hoe je dat kunt doen als je navigeert via gebaren.
Dit lukt blijkbaar niet op mijn Mi 9T Pro.

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Laatst online: 18-09 11:58
Ik heb een Samsung Gear S3. Ik zag eerder in dit topic of ergens anders een lijstje staan aan acties die je moet uitvoeren zodat je alle meldingen krijgt en blijft krijgen, maar kan deze nergens meer traceren. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Laatst online: 18-09 00:38
Vandaag mijn 9T Pro 128GB mogen ontvangen.
Ik kom van een Nokia 7+ met Android one af.

Ik ben nu al wel happy met deze foon, maar het is soms nog wel even wat zoeken door de MIUI interface.
Waar ik tot nu toe het meeste last van heb ik het zoeken van een app.
Bij mijn 7+ had ik m'n homescreen met daarachter wat andere schermen.
Deed ik een swipe omhoog dan zag ik alle geïnstalleerde apps op alfabetische volgorde.

Dit is in MIUI niet aanwezig (volgens mij ;) )
Alle geïnstalleerde apps komen op de achterliggende schermen maar volgens mij op geïnstalleerde volgorde.
Nou zoek ik mij wezenloos hoe ik dit kan ordenen, liefst dus alfabetisch.
Is hierin iets mogelijk?

Daarnaast viel het mij op dat ik vandaag eigenlijk niet bereikbaar was.
4G via sim werkte gewoon, maar als ik gebeld werd kreeg diegene de voicemail.
Nou heb ik later mijn vriendin gebeld en zij belde mij daarna terug en toen werkte het wel?
Toen kreeg ik ook pas de smsjes binnen met de gemiste oproepen.
Bekend issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wellicht een provider dingetje na het activeren van je telefoon na het plaatsen van je simcard.
Meestal is dat een kwestie van minuten maar blijkbaar bij jou dus langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
etienne001 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:57:

Ik ben nu al wel happy met deze foon, maar het is soms nog wel even wat zoeken door de MIUI interface.
Deed ik een swipe omhoog dan zag ik alle geïnstalleerde apps op alfabetische volgorde.

Alle geïnstalleerde apps komen op de achterliggende schermen maar volgens mij op geïnstalleerde volgorde.
Is hierin iets mogelijk?
Download de Poco Launcher uit de App store voor deze functionaliteit.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:28
Ey! Ik heb gisteren deze telefoon binnen gekregen en tot nu toe bevalt het eigenlijk erg goed. Het enige wat ik mis zijn gestures (muziek pauzeren dmv een veeg met twee vingers) als het scherm uit staat. Dit is iets wat mijn Oneplus 3 wel had. Heeft iemand een mogelijkheid gevonden om dit mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Autoreply schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:41:
Ik heb een Samsung Gear S3. Ik zag eerder in dit topic of ergens anders een lijstje staan aan acties die je moet uitvoeren zodat je alle meldingen krijgt en blijft krijgen, maar kan deze nergens meer traceren. Anyone?
Ik heb ook even zitten pielen met mijn Mi Band 4.

Maar volgens mij moet je de app die je S3 bestuurd alle machtigingen geven en automatisch laten starten.

Instellingen > Apps > Apps beheren > "Gear S3" >
- Autostart: Aan
- Beperk datagebruik: Niet toestaan
- Batterijbesparing: Geen beperkingen

Bij de Mi Band 4 gebruik ik nog een extra app voor alle meldingen, dus deze heeft dezelfde instellingen. Net zoals mijn bankieren app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
etienne001 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:57:

Is hierin iets mogelijk?

Daarnaast viel het mij op dat ik vandaag eigenlijk niet bereikbaar was.
4G via sim werkte gewoon, maar als ik gebeld werd kreeg diegene de voicemail.
Nou heb ik later mijn vriendin gebeld en zij belde mij daarna terug en toen werkte het wel?
Toen kreeg ik ook pas de smsjes binnen met de gemiste oproepen.
Bekend issue?
Goede alternatieve launcher is Nova prime.
Daar kun je zelf instellen hoe je je appdrawer wilt openen en je kunt bijvoorbeeld die shortcut op je onderste menubalk plaatsen zodat je die altijd met 1 tik kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdan
Ik kom van Nokia 8. Mijn startscherm toen zag er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://mijnnokia.files.wordpress.com/2018/10/startschermen.png?w=554&h=258&crop=1

Op mijn Mi 9T Pro zag mijn vergrendelscherm en startscherm er zo uit, dankzij Evie Launcher in combinatie met het Pixel pie icon pack (allebei gratis). Nu met MIUI 11 nog net iets mooier ...

Afbeeldingslocatie: https://mijnsmartphone.files.wordpress.com/2019/12/startschermmi9tpro.png

Downloadlinks en handleiding op mijn site - klik op mijn gebruikersnaam links boven dit bericht en dan op de URL van mijn website (Homepage).

Wat de instellingen-app betreft, die ziet er helemaal anders uit dan op Nokia 8. Maar gelukkig is er een goed werkende zoekfunctie bovenaan: startscherm, achtergrond, schermweergave of volledig scherm enz.

Nog een tip: naam + adres + e-mailadres + vast telefoonnummer op je startscherm.
Eerlijke mensen kunnen je vergeten/verloren smartphone terugbezorgen.

[ Voor 8% gewijzigd door jdan op 01-12-2019 15:40 ]

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

evanraalte schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:52:
Ey! Ik heb gisteren deze telefoon binnen gekregen en tot nu toe bevalt het eigenlijk erg goed. Het enige wat ik mis zijn gestures (muziek pauzeren dmv een veeg met twee vingers) als het scherm uit staat. Dit is iets wat mijn Oneplus 3 wel had. Heeft iemand een mogelijkheid gevonden om dit mogelijk te maken?
Zou ik ook wel willen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
daffie82 schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:56:
[...]

Zou ik ook wel willen weten!
Er zit wel iets van gestures onder: Instellingen > Aanvullende instellingen > Volledige schermweergave, maar weet niet of dat ook meteen werkt voor het pauzeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat zijn alleen de gestures die de menu-knoppen onderin beeld vervangen. (menu, terug etc.)

Echter niet de gestures die @daffie82 bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:04
Ik las dat de haptische feedback nogal zwak is op de 9t(pro)
Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdan
evanraalte schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:52:
Het enige wat ik mis zijn gestures (muziek pauzeren dmv een veeg met twee vingers) als het scherm uit staat. Dit is iets wat mijn Oneplus 3 wel had. Heeft iemand een mogelijkheid gevonden om dit mogelijk te maken?
Ik vrees ervoor.
Kortste weg nu ... (denk ik)
1 - Pak op of dubbel tik om te wekken (Instellingen > Inactieve display en vergrendelscherm)
2 - Tik op de pauzeknop (werkt op het vergrendelscherm)

Pixel 7a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Binnetie schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:26:
[...]

Als ik dit filmpje zie dan is het wel heel gek dat je telefoon zo snel niet meer werkt: YouTube: Redmi K20 Pro Waterproof Test
Nu is het ook afhankelijk van hoe het water erin is gekomen natuurlijk.
Ja ik snap het zelf ook niet, waterschade is eerder twijfel achtig. Ik heb het nog 5 seconden in het water laten zitten, enkel de onderkant zat in het water (zat recht in de toiletpot), er zat een hoesje rond, het heeft 1 dag perfect gewerkt na dit incident (na 3 dagen drogen in rijst en sillica)

Nu zou ik willen gebruik maken van de Banggood warranty in de hoop dat ze het gratis herstellen of redunden. Ik zeg niks van dat water. Als ze toch waterschade vinden moeten ze het maar herstellen tegen een kost.
Alleszins zal ik mijn smartphone lang kwijt zijn (heen en terug van china! :F ) Laatste keer dat ik uit Europa iets bestel van dure electronica! :(

Maar ze stellen rare vragen daar bij de klantendienst. Ze vragen dus een foto van de verpakking met het shippingkabel en sku barcode?? Iedereen smijt dit toch weg na opening? Je bent toch niet verplicht om verzendverpakking bij te houden??
Ik heb dit dus niet meer en nooit foto's ervan genomen. Ik heb wel de doos van de smartphone en alle acessoires. Iemand raad wat ik nu moet doen?

Hier is de e-mail conversatie:

Dear Marius Merchiers,

Thank you for your email and order (nummer verborgen).

We truly understand how frustrated you are and feel terribly sorry for all the inconvenience caused.

First of all, could you please send us some photos and a video to show some details of the issue. Requirements are listed as follows.

1.In the photos, we could clearly see product’s shipping label and SKU bar code, which stick on the package of the parcel and the product protecting bag

2.In the video, we could clearly see the exact problem.

The reason why we need them is that after checking, we could effectively confirm the problem and find out the root cause. Furthermore, we will keep them as evidences and provide them to the supplier.

About this procedure, we have written down in Banggood warranty policy, you could refer to here:https://www.banggood.com/Popular-questions_hl103_at588

Thank you for your cooperation in advance. We will keep waiting for your reply.

Best regards,

Banggood Team

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tips:

Here are some methods you may adopt in sending video.

1.Send the video directly in email if possible

2.Upload the video to video websites like YouTube (highly recommended), Facebook and etc.

3.Upload the video to Google drive, iCloud drive or another.

----------------- Original ------------------
Date: 2019/11/30 4:13:01
Subject: Product quality issues (nummer verborgen)

Hello,The screen on my smartphone suddenly became black and stays black and doesn't come on, no response. I charged it for a couple of hours and did a reboot several times and nothing helps. Power button does respond (vibrates) after long press, computer recognises the smartphone but screen stays black. Display problem I think!I received the item on october 4th 2019 so I'm within 90 days warranty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:30

knakworst

Get more sats!

Ik denk dat ze zeker willen zijn dat het jouw filmpje is. Je zou ook kunnen vragen of een invoice OK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Net ook een Xiaomi 9T pro besteld..
Wordt als 2e toestel gebruikt naast mijn Note 10+.

Weet iemand of er vanaf fabriek een screen protector is geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riziko
038Robijno schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:01:
Net ook een Xiaomi 9T pro besteld..
Wordt als 2e toestel gebruikt naast mijn Note 10+.

Weet iemand of er vanaf fabriek een screen protector is geplaatst?
Zit standaard geen screenprotector op.
Wel aan te bevelen want het scherm krast redelijk snel. Ik had eerst geen protector en van alleen al in je broek stoppen kwamen er kleine krassen op het scherm... Viel me een beetje tegen dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
Krijg net weer een MIUI update op m'n K20 Pro. (V11.0.4.0 Stable 585M)
2 optimizations:
- Increased System Stability
- Reduced System Lag.
The usual dus. :)
Dat ik het merk zal wel suggestief zijn. :+

Kleine, snelle update. Zo gepiept (relatief gezien :P ).
Geen nieuwe security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
Ik hoop dat ik hem terug kan sturen. Sinds ik hem heb alleen maar problemen met de camera. Hij bevriest steeds als ik hem aanroep. Vervolgens cache legen, telefoon herstarten en zelfs dat mag in de meeste gevallen niet baten. Heb een tiental keer een hard reset uitgevoerd. Alle rechten aan de camera verleent. Met dank aan Xiaomi en XDA (Clear Data for Application, Restore Default Settings, Hardware Test, Factory Data Reset, MIUI Update) wat hardwaretest kunnen uitvoeren en er is geen pijl op te trekken wanneer de camera wel of niet werkt. Heb ook GCam geïnstalleerd en die heeft eigenlijk hetzelfde probleem.

Xiaomi Mi 9T Pro
MIUI Global 11.0.3 | Stable | QFKEUXM
Android 10 QKQ1.190825.002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-09 15:28
MaNDaRK schreef op zondag 1 december 2019 @ 13:42:
[...]

Er zit wel iets van gestures onder: Instellingen > Aanvullende instellingen > Volledige schermweergave, maar weet niet of dat ook meteen werkt voor het pauzeren?
Nope, dat werkt helaas niet.

Ik gebruik de gestures altijd om podcasts uit te zetten als ik in slaap val s'avonds. Kent iemand wellicht een podcast app die iets van turn to pause oid heeft? Niet echt een 9tpro specifieke vraag, maar het zou het probleem voor mij iig oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
feen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:43:
Heeft iemand de tip om de whatsapp groepsberichten zwevende meldingen uit te zetten op een dual / gekloonde app? Ik heb alle settings gehad, zowel in whatsapp zelf en in systeeminstellingen. Iedere keer doe ik meldingen tonen uitvinken en springt hij erna weer terug. Ben bang dat het aan de dual app functie ligt, maar nog nergens een antwoord kunnen vinden.
Terugkomend, ik heb dual app uitgezet en Whatsapp for Business geinstalleerd met helaas hetzelfde gevolg. Alle groepschat meldingen (dus icoontje bovenin je scherm) van Whatsapp blijven naar boven komen. Heeft iemand de gouden tip hoe ik deze uit kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Riziko schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:05:
[...]

Wel aan te bevelen want het scherm krast redelijk snel. Ik had eerst geen protector en van alleen al in je broek stoppen kwamen er kleine krassen op het scherm... Viel me een beetje tegen dit!
Inderdaad snel krassen. Je moet erg opletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
hmm net het toestel besteld en ga dan ook maar een screenprotector bestellen wat ik niet van plan was. Wat gek dat hij zo snel krast dan. Het zou Gorilla Glass 5 moeten zijn en ook in youtube video reviews geen bijzonderheden gezien bij de kras test van het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:07
Ik heb de pro versie en heb helemaal geen last van krassen in het scherm. Heb de telefoon gewoon in mijn broekzak zitten (zonder sleutels natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wren schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:06:
Ik heb de pro versie en heb helemaal geen last van krassen in het scherm. Heb de telefoon gewoon in mijn broekzak zitten (zonder sleutels natuurlijk :) )
Bij gewoon gebruik zie je het ook niet hoor.
Het is enkel als het scherm uitstaat en je houdt hem in het licht, zie je toch redelijk wat fijne haarlijntjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:07
daffie82 schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:24:
[...]

Bij gewoon gebruik zie je het ook niet hoor.
Het is enkel als het scherm uitstaat en je houdt hem in het licht, zie je toch redelijk wat fijne haarlijntjes...
ongetwijfeld, maar bij mij dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
[...]

Ik koop standaard bij telefoons een screenprotector, ook bij de 9t. Het is subtieler dan een glasplaat, maar krast helaas ook sneller. Maar goed, elke X maanden een nieuwe halen van enkele euro's valt ook te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ByteMe_ schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:24:

Ik koop standaard bij telefoons een screenprotector, ook bij de 9t. Het is subtieler dan een glasplaat, maar krast helaas ook sneller. Maar goed, elke X maanden een nieuwe halen van enkele euro's valt ook te overzien.
Is een belachelijk gedoe om dat soort prul er helemaal correct op te krijgen. En al zeker als je dit elke paar maanden opnieuw moet doen.
Dan maar een paar fijne haarlijntjes die je alleen ziet als het scherm uit staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kunnen jullie je telefoon volume bedienen met een bluetooth koptelefoon. Op mijn oneplus werd dit gesynced, maar nu zijn het volume van mn telefoon en koptelefoon apart, wat soms nogal lastig is.

Kan ik dit misschien ergens aanzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Preau schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:39:
Kunnen jullie je telefoon volume bedienen met een bluetooth koptelefoon. Op mijn oneplus werd dit gesynced, maar nu zijn het volume van mn telefoon en koptelefoon apart, wat soms nogal lastig is.

Kan ik dit misschien ergens aanzetten?
Ik weet niet of deze instelling het is, maar in developer options staat 'absoluut volume uitschakelen' aan. Misschien kan je deze uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:05:
[...]

Is een belachelijk gedoe om dat soort prul er helemaal correct op te krijgen. En al zeker als je dit elke paar maanden opnieuw moet doen.
Dan maar een paar fijne haarlijntjes die je alleen ziet als het scherm uit staat :+
Gaat me niet om die lijntjes, puur om valbescherming. Sinds het smartphone tijdperk heb ik nog nooit een telefoonscherm laten barsten. Wel zijn er meerderen gevallen, maar altijd op het hoesje terecht gekomen. Dat is echt het grote nadeel: je hebt een mooi design, maar gooit het toch in een hoesje. Ook heb ik overigens wel enkele keren flinke krassen kunnen voorkomen dankzij de protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hebben jullie vanmiddag een NL-alert gekregen? Ik niet met mijn 9T, met NL Android en alle regio's op NL staan en noodoproepen allemaal geactiveerd.
Iedereen om me heen kreeg een alert, maar ik niet, met Youfone abonnement (KPN).
Of krijg je slechts een melding als er een Chinese kerncentrale ontploft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

Ben sinds kort ook de trotste eigenaar van een Mi 9t Pro, wat een geweldige telefoon. Kom zelf af van de Oneplus 3 en dat was ook een zeer goede toestel, alleen had ik met mijn telefoongebruik een batterij die na ongeveer 3 uur screentijd opnieuw moest wordeen geladen. Werd een beetje moe om minimaal 3x per dag opladen en verplicht was rond te lopen met een 20000mAh powerbank.
Tuurlijk had ik mijn batterij voor 3 tientjes door OnePlus kunnen laten vervangen maar toen ik dat hier (mede-tweakers _/-\o_ ) op het forum las, was ik al op zoek naar een vervanging. Weet niet of dat veel zou helpen??? Heb ook gekeken naar een Oneplus 7t (Pro) maar las dat de batterij niet heel goed is en dat er vrij weinig verschil zit tussen een Oneplus 3 & Oneplus 7t (Pro) qua batterij duur. Beetje jammer van Oneplus.

Wat een verademing is dat 1x laden per 24 uur. Had mijn telefoon om 18 uur opgeladen tot 100% en de volgende dag pas na +7 uur screentijd, zat ik rond 15 uur op 21% batterij en dan staat me ambient display met Kaleidoscope tussen 6 uur en 21 uur constant aan.

Goed, dat was de veer in Xiaomi's reet. Nu de uitdaging wat ik heb sinds kort:

Van de week ook Xiaomi True Wireless Earbuds basic aangeschaft. Zijn er mensen die deze oortjes ook hebben icm Mi 9t (Pro)?? Ik merk dat wanneer ik loop op een grote NS Station (Den Haag CS, Utrecht CS etc) de oortjes flink storen en dat de verbinding constant wordt gestoord. Dit is alleen in de hal, zodra ik de perron opga is het verdwenen.
Wat ik ook merk dat als ik aan den wandel ben en mijn hand in mijn zak hou, hand in de zak over mijn telefoon, dan stoort de verbinding. Dit los ik nu op om mijn telefoon in zak om te draaien, bovenkant ligt onder maar que???
Wat ik ook had is dat als ik op de elektische scooter van Felyx zat dat de verbinding stoorde tijdens het rijden. Had maar 1 oortje rechts in en mijn telefoon zit in mijn linkerbroek zak.

Is dit normaal gedrag? NS Stations waar de perronborden met draadloze technieken de BT verbinding storen? Als ik mijn hand over de bovenkant van de telefoon zet, waar de BT chip is dat ik het signaal met mijn hand blokkeer?
Hoor graag jullie ervaringen.
ByteMe_ schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:24:
[...]

Is het voor jou mogelijk om een foto te maken van je telefoon (scherm uit) vanuit een hoek?
Ben nieuwsgierig hoe het screenprotector op een full display telefoon er uit ziet.
koelkast schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:53:
Hebben jullie vanmiddag een NL-alert gekregen? Ik niet met mijn 9T, met NL Android en alle regio's op NL staan en noodoproepen allemaal geactiveerd.
Iedereen om me heen kreeg een alert, maar ik niet, met Youfone abonnement (KPN).
Geen 9t hier maar een 9t Pro en klokslag 12 uur alert ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door N97 op 02-12-2019 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02
Cowboy_Henk schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:30:
[...]

Ja ik snap het zelf ook niet, waterschade is eerder twijfel achtig. Ik heb het nog 5 seconden in het water laten zitten, enkel de onderkant zat in het water (zat recht in de toiletpot), er zat een hoesje rond, het heeft 1 dag perfect gewerkt na dit incident (na 3 dagen drogen in rijst en sillica)

Nu zou ik willen gebruik maken van de Banggood warranty in de hoop dat ze het gratis herstellen of redunden. Ik zeg niks van dat water. Als ze toch waterschade vinden moeten ze het maar herstellen tegen een kost.
Alleszins zal ik mijn smartphone lang kwijt zijn (heen en terug van china! :F ) Laatste keer dat ik uit Europa iets bestel van dure electronica! :(

Maar ze stellen rare vragen daar bij de klantendienst. Ze vragen dus een foto van de verpakking met het shippingkabel en sku barcode?? Iedereen smijt dit toch weg na opening? Je bent toch niet verplicht om verzendverpakking bij te houden??
Ik heb dit dus niet meer en nooit foto's ervan genomen. Ik heb wel de doos van de smartphone en alle acessoires. Iemand raad wat ik nu moet doen?

Hier is de e-mail conversatie:

[/i]
Waterschade is de meest moeilijke schade die er is en heel vaak praktisch niet te repareren tenzij je grote onderdelen gaat vervangen.

Het water gaat oxideren, dan maakt het verbinding met andere dingen op je moederbord of weet ik veel wat en dan PATS. Klaar.

Heb weinig tips voor je wat je moet doen, behalve mailen. Je zegt dat je bang bent dat je je telefoon een hele tijd kwijt bent, ja dat weet ik wel zeker. Je draait in je email ook behoorlijk om de hete brij heen, namelijk dat je gewoon waterschade hebt.

Je kunt ze beter mailen: ik heb waterschade, kunnen jullie dat fixen? Als ze kunnen tegen een hele lage prijs moet je zelf de afweging maken of je hem dan lang kwijt wil zijn.

Anders kun je beter naar een Nederlands repair centre gaan, bijvoorbeeld repairngo oid.

Maak je echt maar geen illusies, waterschade zie je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Laatst online: 18-09 00:38
Op mijn 9T Pro met global rom heb ik hem keurig binnen gekregen.
Instellingen ben ik niet eens nagekeken, sinds afgelopen zaterdag de telefoon in mijn bezit.
Gister ook al een NL-Alert gekregen ivm een brand in buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
[...]

https://www.theverge.com/...-3-samsung-galaxy-s9-note

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

etienne001 schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:06:
[...]

Op mijn 9T Pro met global rom heb ik hem keurig binnen gekregen.
Instellingen ben ik niet eens nagekeken, sinds afgelopen zaterdag de telefoon in mijn bezit.
Gister ook al een NL-Alert gekregen ivm een brand in buurt.
Hier ook om 12u perfect binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:12
Ik kreeg hem binnen net voor de sirene, maar zonder geluid of trillen..... Sta normaal altijd in muted met vibration, also for calls, maar weet dus niet of dit ook de emergency broadcast stopt of niet.

Simpel,
9t pro EU latest firmware

[ Voor 8% gewijzigd door Titus op 02-12-2019 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Gewoon gekregen zonder iets in te stellen...
N97 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:54:

Is het voor jou mogelijk om een foto te maken van je telefoon (scherm uit) vanuit een hoek?
Ben nieuwsgierig hoe het screenprotector op een full display telefoon er uit ziet.
Moeilijk, heb nu ook m'n 70d niet bij de hand. Bottom line: luchtbubbels ga je je aan ergeren, als je het zeer voorzicht doet zie je er niks van. De zijkanten zie je wel enigszins op 1mm, echter valt het pas op als je geen hoesje eroomheen hebt. Waar je iig goed op moet letten is waar je de randen plaatst. 1mm te laag of te hoog geeft wel een hinderlijke (althans vind ik) rand in het actieve scherm. Het blijft een keuze: mooiste blijft zonder, maar dan is het scherm kwetsbaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
PleXtor schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:14:
[...]

Ik weet niet of deze instelling het is, maar in developer options staat 'absoluut volume uitschakelen' aan. Misschien kan je deze uitschakelen?
Heel erg bedankt, dat uitschakelen was de fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Ik heb ook niets ontvangen. Dual sim (KPN en Vodafone) in gebruik, MIUI Global v11.0.1.0, instelllingen lijken goed te staan (niets gewijzigd).

Xiaomi Mi 9T Pro

[ Voor 3% gewijzigd door Hakkie op 02-12-2019 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Was dat van NL Alert niet meer een provider ding? Dat zie je hier in "de poll" ook wel weer terug. Zal dit op elk phone topic zo gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
KaiseRRuby schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:05:
[...]

Waterschade is de meest moeilijke schade die er is en heel vaak praktisch niet te repareren tenzij je grote onderdelen gaat vervangen.

Het water gaat oxideren, dan maakt het verbinding met andere dingen op je moederbord of weet ik veel wat en dan PATS. Klaar.

Heb weinig tips voor je wat je moet doen, behalve mailen. Je zegt dat je bang bent dat je je telefoon een hele tijd kwijt bent, ja dat weet ik wel zeker. Je draait in je email ook behoorlijk om de hete brij heen, namelijk dat je gewoon waterschade hebt.

Je kunt ze beter mailen: ik heb waterschade, kunnen jullie dat fixen? Als ze kunnen tegen een hele lage prijs moet je zelf de afweging maken of je hem dan lang kwijt wil zijn.

Anders kun je beter naar een Nederlands repair centre gaan, bijvoorbeeld repairngo oid.

Alvast bedankt voor je support
Ja ik weet dat er mogelijks waterschade is maar kan ook zijn van niet. Nog geen 5 sec in het water... Als ze het open doen en ze zien dat de water plakkertjes gekleurd zijn ja dan is dat zo.
Ik ben niet de enige met zwart scherm op de Xiaomi mi 9t (pro). Kan ook hardware fout zijn.
YouTube: Error Xiaomi Mi 9T Black Screen
https://forum.xda-develop.../black-screen-9t-t3999649

het gaat mij er ook gewoon om wat Banggood vraagt, foto van shipping label van de verpakking. Ik heb dat echt niet meer.
Ik zal wel foto's maken van wat ik wel heb en we zien wel wat ze zeggen.
En ja de plaatselijke repair centre is een mogelijkheid. Kost wel minstens 150 euro denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online

Van de week ook Xiaomi True Wireless Earbuds basic aangeschaft. Zijn er mensen die deze oortjes ook hebben icm Mi 9t (Pro)?? Ik merk dat wanneer ik loop op een grote NS Station (Den Haag CS, Utrecht CS etc) de oortjes flink storen en dat de verbinding constant wordt gestoord.
Ik heb Xiaomi redmi airdots (sinds 2 weken). Volgens mij zijn dat min of meer dezelfde oordopjes. Ik kom dagelijks op Utrecht centraal, maar heb hier totaal geen last van. Dus volgens mij zijn die van jou niet goed.

[ Voor 191% gewijzigd door PaT op 02-12-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:02
Cowboy_Henk schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:52:
[...]

Ja ik weet dat er mogelijks waterschade is maar kan ook zijn van niet. Nog geen 5 sec in het water... Als ze het open doen en ze zien dat de water plakkertjes gekleurd zijn ja dan is dat zo.
Ik ben niet de enige met zwart scherm op de Xiaomi mi 9t (pro). Kan ook hardware fout zijn.
1 druppel water op de verkeerde plek en het is foute boel. Zodra de waterschade is vastgesteld dient alles wat is aangetast vervangen te worden.

Opsturen naar Banggood en duimen dat alleen het scherm is aangetast. Maar kan ook maar zo dat je kuren blijft houden. Waterschade openbaart zich soms ook pas in een veel later stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

ElisabethM schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:40:
[...]

Ik heb Xiaomi redmi airdots (sinds 2 weken). Volgens mij zijn dat min of meer dezelfde oordopjes. Ik kom dagelijks op Utrecht centraal, maar heb hier totaal geen last van. Dus volgens mij zijn die van jou niet goed.
Bedankt voor je reactie, denk ook dat het dezelfde oordopjes zijn. Dan gaan ze terug.

Afbeeldingslocatie: https://celljamaica.com/wp-content/uploads/2019/11/auricular-xiaomi-mi-true-wireless-earbuds-airdots-bluetooth-entrega-inmediata-D_NQ_NP_639988-MLA31751477858_082019-F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
Hebben jullie ook dat het toestel steeds trilt bij het installeren van een app? Ik heb 'trillen toestaan' voor play store uitgezet, maar daar heeft het kennelijk niet mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
deTuinman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:57:
Hebben jullie ook dat het toestel steeds trilt bij het installeren van een app? Ik heb 'trillen toestaan' voor play store uitgezet, maar daar heeft het kennelijk niet mee te maken.
Klopt inderdaad, wellicht is dat de beveiligingsscan die reageert, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:49

sanook

_/-\o_

Weet iemand of er al een fix is voor Android Auto en dubbele apps op de Mi 9T Pro ? Als je dubbele apps gebruikt werkt Android Auto niet. (EU versie met MIUI 11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:15
Hakkie schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:46:
[...]
Ik heb ook niets ontvangen. Dual sim (KPN en Vodafone) in gebruik, MIUI Global v11.0.1.0, instelllingen lijken goed te staan (niets gewijzigd).

Xiaomi Mi 9T Pro
Ik heb hem wel gehad.
Ik heb echter wel handmatig "ETWS-testberichten weergeven" aan gezet. (Berichten app, Instellingen, Sim, , Noodwaarschwuingen, Meer, Instellingen)
Ik weet niet of dat iets ermee te maken heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:08
Vandaag mijn nieuwe 9T Pro in ontvangst mogen nemen. Pracht apparaatje.

Ben nu op zoek naar een app die alle bestanden van je oude telefoon in 1x over kan zetten naar de nieuwe, zoal bijvoorbeeld Samsung Smart Switch.

Is er een soortgelijke app die zo ongeveer alles 1 op 1 kopieert en zoveel mogelijk instellingen en dergelijke hetzelfde instelt als op de oude telefoon? Op internet uiteraard tig apps te bekennen, maar doe het liever in 1x goed aangezien het om heel wat data gaat...

Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
  • Laatst online: 20-09 16:21
HWSHHZ schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:17:

Ben nu op zoek naar een app die alle bestanden van je oude telefoon in 1x over kan zetten naar de nieuwe, zoal bijvoorbeeld Samsung Smart Switch.

Is er een soortgelijke app die zo ongeveer alles 1 op 1 kopieert en zoveel mogelijk instellingen en dergelijke hetzelfde instelt als op de oude telefoon? Op internet uiteraard tig apps te bekennen, maar doe het liever in 1x goed aangezien het om heel wat data gaat...

Bedankt alvast!
Afgelopen weekend heeft mijn vrouw de Mi9 t in gebruik genomen. Ze komt van een Moto G3.
Gewoon beginnen. Google en bluetooth doen de rest.
Piece of cake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion

[...]

[...]
Check mijn post in het [Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] accesoire topic. Daar heb ik een aantal foto's geplaatst van mijn screenprotector.
Ik heb de melding ontvangen (Vodafone) en geen settings hoeven te wijzigen.

[ Voor 32% gewijzigd door sunturion op 03-12-2019 19:01 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:08
kootje70 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:02:
[...]

Afgelopen weekend heeft mijn vrouw de Mi9 t in gebruik genomen. Ze komt van een Moto G3.
Gewoon beginnen. Google en bluetooth doen de rest.
Piece of cake...
Heb zelf uiteraard al gegoogeld en verschillende apps geprobeerd, alleen nog geen 1 tegen gekomen die zo werkt als Samsung Switch oid? Die kan ik wel op m'n oude en nieuwe telefoon installeren, alleen krijg ik op de 9T Pro niet de optie om deze telefoon als doeltoestel in te stellen.

Vandaar ook mijn vraag, zoals gezegd uiteraard al enige tijd met googlen en uit proberen bezig geweest. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunturion

Bedankt alvast!
Naar mijn weten is er geen app die alles 1 op 1 kan kopiëren. Gaat ook bijna niet omdat elke fabrikant zijn eigen specifieke dingen heeft. De beste manier om 90% van de zaken over te zetten is via google services een backup te maken deze bij het instellen van je phone terug te zetten. Echter kun je dit alleen bij de initialisatie van de phone doen. Als je de telefoon al in gebruik hebt dan kan je geen backup terug zetten.

Lokaal opgeslagen data moet je eerst naar een pc kopiëren en dan terug naar de phone. Verder kun je met behulp van apps zoals Google Photos, Messages al content bij Google in de cloud opslaan zodat het overzetten van lokale Photos niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17
KaiseRRuby schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:05:
[...]

Sommige verzekeraars vergoeden ook waterschade onder de inboedelverzekering, je zou daar naar kunnen informeren. Als repareren dan te duur is heb je kans dat je de dagwaarde krijgt en daar een nieuwe voor kunt kopen. Hoe dan ook kost het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjie
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-04 12:07
Sinds twee weken heb ik de Mi 9 Lite, op papier dezelfde specs als 9T met mindere processor, net iets mindere camera en geen popup frontcam maar een notch.

De telefoon bevalt over het algemeen goed: mooi scherm, snel genoeg voor mij (spelletjes speel ik niet), ik vind Miui ook fijn. Echter is de geluidskwaliteit via de headphone jack is echt totaal ruk. Er is ontzettend veel vervorming te horen en de muziek mist diepte - ik speel normaal hoge kwaliteit downloaded Spotify nummers, dus kan niet aan de verbinding liggen. Het plezier in het muziek luisteren is helemaal weg dus hij gaat terug tenzij er een oplossing is. Mijn vorige telefoon was de geluidskwaliteit wel goed en ik gebruik nog steeds dezelfde oortjes (Bose noise cancelling)

In een review die ik heb gelezen werd wel aangegeven dat de Mi 9 Lite niet voor audiophiles is (klik) maar werd naar mijn idee ook niet veel vervorming aangegeven. Daar heb ik me misschien op verkeken. Ik vraag me af wat de ervaringen van 9T (Pro) gebruikers zijn op dit gebied. Iemand die zeer kritisch geluisterd heeft?

Daarnaast vraag ik me af of ik misschien softwarematig iets aan de audiokwaliteit zou kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kootje70
  • Laatst online: 20-09 16:21
HWSHHZ schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:52:
[...]

Vandaar ook mijn vraag, zoals gezegd uiteraard al enige tijd met googlen en uit proberen bezig geweest. :)
Ik bedoel niet googlen, maar de telefoon gaf zelf al aan de Google-app te openen (bij beide toestellen) en vroeg hoe alles over te zetten. Heb toen via bluetooth gekozen. Kreeg wel een paar foutmeldingen. Maar alles staat toch bij Google. Dus met hetzelfde account neemt hij alles over. Ook alle apps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bedankt alvast!
Helaas zet de backup van Google slechts beperkt de met name zo belangrijke data van apps zoals de data van spelletjes en andere apps niet terug zodat je bij die apps van voren af aan kunt beginnen.
Je zou de app Helium kunnen proberen maar die (betaalde versie) pakt ook niet alle apps.
Enige wat overblijft is Titanium Backup gebruiken (hoeft niet betaald) en daarmee kun je app voor app incl. de data backuppen en die hele backup folder naar de pc kopiëren en weer naar het nieuwe toestel kopiëren en daar eerst weer Titanium Backup op installeren en via instellingen aan de backup folder koppelen.
Daarna kun je alle gewenste gebruikersapps weer terugzetten met al hun instellingen en data.
Maarrrrr, dan moet je oude toestel als ook je nieuwe toestel unlocked en geroot zijn en laat dat nu bij toestellen die geen Qualcomm SOC hebben meestal niet kunnen of wordt het niet toegelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

tsjie schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:58:
Sinds twee weken heb ik de Mi 9 Lite, op papier dezelfde specs als 9T met mindere processor, net iets mindere camera en geen popup frontcam maar een notch.

De telefoon bevalt over het algemeen goed: mooi scherm, snel genoeg voor mij (spelletjes speel ik niet), ik vind Miui ook fijn. Echter is de geluidskwaliteit via de headphone jack is echt totaal ruk. Er is ontzettend veel vervorming te horen en de muziek mist diepte - ik speel normaal hoge kwaliteit downloaded Spotify nummers, dus kan niet aan de verbinding liggen. Het plezier in het muziek luisteren is helemaal weg dus hij gaat terug tenzij er een oplossing is. Mijn vorige telefoon was de geluidskwaliteit wel goed en ik gebruik nog steeds dezelfde oortjes (Bose noise cancelling)

In een review die ik heb gelezen werd wel aangegeven dat de Mi 9 Lite niet voor audiophiles is (klik) maar werd naar mijn idee ook niet veel vervorming aangegeven. Daar heb ik me misschien op verkeken. Ik vraag me af wat de ervaringen van 9T (Pro) gebruikers zijn op dit gebied. Iemand die zeer kritisch geluisterd heeft?

Daarnaast vraag ik me af of ik misschien softwarematig iets aan de audiokwaliteit zou kunnen doen?
En via Bluetooth? Geen idee of je überhaupt een Bluetooth headphone hebt, maar zou mooi zijn om te kunnen vergelijken.

Edit: heb trouwens paar dagen geleden met bekabelde headphone - AKG K92 - ook een album via Spotify Premium geluisterd en kan je bevindingen niet bevestigen. 9T Pro hier.

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 04-12-2019 12:14 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms