Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24
vuurpaard66 schreef op maandag 18 november 2019 @ 06:44:
[...]

Apart om het normaal te vinden voor gloednieuw toestel en ook te accepteren
Apart dat mensen zoveel waarde hechten aan zo'n app. Het is geen betrouwbare manier van meten.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Sinds de update naar Android 10 gaat de batterij nog langer mee op de Pro. 3 dagen zonder laden, alleen heb ik niet gekeken naar de SOT. Dat zal ik bij de volgende lading eens doen.
In ieder geval positief dat de accu nog iets langer mee gaat na een update.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Droid schreef op zondag 17 november 2019 @ 20:08:
Ik heb zojuist een kleine week mijn Mi 9T Pro. Nu zie ik in de accubattery app dat mijn battery health maar 92% is. Is dit normaal voor een nieuwe telefoon?
Hoelang het toestel meegaat lijkt me belangrijker. Daar kan de app een goede indicatie in geven. En als je je netjes tussen het 80-20% gebied begeeft, zou de slijtage minder moeten zijn. Zelf kan je ook wat rekenen hoelang het toestel meegaat. Met navigatie aan op 100% helderheid ging bij mij het toestel bijvoorbeeld circa 3% achteruit per kwartier. Dus 12% per uur, dat is ergens tussen 8 en 8,5 uur SoT. De app geeft zelf gemiddeld 10,5 uur SoT aan.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

vuurpaard66 schreef op maandag 18 november 2019 @ 06:44:
[...]

Apart om het normaal te vinden voor gloednieuw toestel en ook te accepteren
Helemaal niet. Die waarde is wat het is, een waarde. Niets om als een vaststaand feit te zien.
Was bij mijn vorige telefoon exact hetzelfde.
Zoals hier al reeds gemeld, belangrijker is hoe lang je telefoon effectief meegaat en je SOT.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
l3art schreef op maandag 18 november 2019 @ 06:59:
[...]

Apart dat mensen zoveel waarde hechten aan zo'n app. Het is geen betrouwbare manier van meten.
Ik reageerde wel op zijn laatste comment. Maar ik bedoel meer in algemeen en heb het niet zo zeer over een app(accu). Je leest veelal dat de SOT niet echt om naar huis te schrijven is voor een toestel met flagship specs. Je bent dus gedwongen te gaan tweaken of xiaomi moet met deugdelijke software update komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
vuurpaard66 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 01:05:
[...]

Ik reageerde wel op zijn laatste comment. Maar ik bedoel meer in algemeen en heb het niet zo zeer over een app(accu). Je leest veelal dat de SOT niet echt om naar huis te schrijven is voor een toestel met flagship specs. Je bent dus gedwongen te gaan tweaken of xiaomi moet met deugdelijke software update komen
Is een beetje afhankelijk van waar je leest. Ik lees juist veel berichten over een goede sot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:37

knakworst

Get more sats!

Vooral de nieuwste MIUI versie kan de boel verklooien doordat alle applicaties ineens op autostart staan. Ik heb nog MIUI 10 en de SOT is meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Ik heb ook de xiomi mi 9t pro 128 gb en heb de laaste dagen last van als mensen me bellen en ik neem op dat ik niets hoor hebben meer mensen hier last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 09:10
Fibrenl schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:16:
Ik heb ook de xiomi mi 9t pro 128 gb en heb de laaste dagen last van als mensen me bellen en ik neem op dat ik niets hoor hebben meer mensen hier last van.
hehhehe vergelijkbaarprobleem bij mn vrouw. kwam weinig geluid uit. Toen zei ik dat ze haar oor dichtbij de speaker moest zetten en niet op het scherm zelf (oude phone had natuulijk speaker op een andere plek en toestel was niet zo groot) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
vuurpaard66 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 01:05:
[...]

Alhoewel ik met mijn MI9T global in eerste instantie na de MIUI11 update veel battery drain problemen had, zijn die nu wel verdwenen. Wat ik heb gedaan is:
1) Play Store cache leeggooien
2) MIUI11 herinstallatie
3) Autostart apps verminderd naar welke voor mij relevant lijken

Is wel een goede update geweest, extra features, nieuwe look op bepaalde plekken. Helaas bij de T variant nog geen Android 10. Bij mij is de SoT erg goed, 2dgn doe ik meestal met een acculading.

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedersPeugeot op 19-11-2019 13:53 ]

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
SolarOrbiter schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:37:
[...]

hehhehe vergelijkbaarprobleem bij mn vrouw. kwam weinig geluid uit. Toen zei ik dat ze haar oor dichtbij de speaker moest zetten en niet op het scherm zelf (oude phone had natuulijk speaker op een andere plek en toestel was niet zo groot) :+
Was dat het maar, bij mij helaas niet. Is echt het toestel. Ik lees op andere forums meer klachten.

Wat interpunctie toegevoegd en de terechte, doch offtopic reacties daarover verwijderd. Nu snel weer verder over de Mi 9 serie.

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 19-11-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
l3art schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:40:
[...]

Is een beetje afhankelijk van waar je leest. Ik lees juist veel berichten over een goede sot.
Blijkbaar lees ik het veel hier want ik antwoord ook hier. Daarnaast lees ik het ook op xda developers. Maar heb jij zelf zo'n toestel want je komt nogal positief over? Mocht je de tip hebben om aan goede sot te komen,hoor ik het graag. Met mij vele andere die je eeuwig dankbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
knakworst schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:13:
Vooral de nieuwste MIUI versie kan de boel verklooien doordat alle applicaties ineens op autostart staan. Ik heb nog MIUI 10 en de SOT is meer dan prima.
Zou fijn zijn als men de eigen behaalde sot concreet benoemd in uren en niet in woorden als prima, okay, netjes etc etc

Graag je voorgaande bericht aanpassen ipv meerdere berichten onder elkaar te posten.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 20-11-2019 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:58
vuurpaard66 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 02:14:
[...]
sot concreet benoemd in uren en niet in woorden als prima, okay, netjes etc etc
met deze zoekopdracht, m.b.v. de handige zoekfunctie bovenaan dit topic, kom je al wat verder ;)

je kan ook kloten met boolean operators, voor een specifiekere zoekopdracht

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
vuurpaard66 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 02:12:
[...]

Blijkbaar lees ik het veel hier want ik antwoord ook hier. Daarnaast lees ik het ook op xda developers. Maar heb jij zelf zo'n toestel want je komt nogal positief over? Mocht je de tip hebben om aan goede sot te komen,hoor ik het graag. Met mij vele andere die je eeuwig dankbaar zullen zijn.
Ik had de 9T maar deze weer verkocht. Ik heb hier nooit echt problemen mee gehad. 1 of 2x een onverwachte drain gehad maar dat was met het legen van de cache van wat Google apps en/of een reboot weer klaar. Echt gekke dingen deed ik er niet mee om tot een goede sot te komen.

Overigens moet je je niet blindstaren op sot getallen. Dit is vrijwel onmogelijk om goed 1 op 1 te vergelijken omdat hier zoveel verschillende factoren op van invloed zijn. Dus iedereen kan leuk getallen roepen maar daar heb je dus nog bar weinig aan.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 20-11-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 08:34
Hoi, ik was een beetje teleurgesteld in de chineesheid van de interface van mijn Realme, daarom heb ik hem weer weg gedaan. Hoe zit dat bij de Mi 9T Pro/MiUi? Is de boel goed vertaald of is het vaak krom nederlands/engels?

Kan je ook MiUi helemaal vervangen als je daar zin in hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door Grotbewoner op 20-11-2019 08:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:55
@Grotbewoner De NL vertaling is meer dan prima.

Custom Roms zijn wel beschikbaar zoals LineageOS. Neem daarvoor even een kijkje op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
l3art schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:31:
[...]

Ik had de 9T maar deze weer verkocht. Ik heb hier nooit echt problemen mee gehad. 1 of 2x een onverwachte drain gehad maar dat was met het legen van de cache van wat Google apps en/of een reboot weer klaar. Echt gekke dingen deed ik er niet mee om tot een goede sot te komen.

Overigens moet je je niet blindstaren op sot getallen. Dit is vrijwel onmogelijk om goed 1 op 1 te vergelijken omdat hier zoveel verschillende factoren op van invloed zijn. Dus iedereen kan leuk getallen roepen maar daar heb je dus nog bar weinig aan.
Ja met laatste opmerking daar heb je wel een goed punt mee :)
Welke toestel heb je nu dan en waarom voor deze gekozen. Ik twijfel nu tussen xiaomi en de realme.

Hoe pas ik mijn voorgaande berichten trouwens aan. Wat bedoel je hiermee?

[ Voor 11% gewijzigd door vuurpaard66 op 20-11-2019 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
l3art schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:31:
[...]

Ik had de 9T maar deze weer verkocht.

[...]
:o
Al weer weggedaan?
Schokkend!

K20 Pro FTW! *O*

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
HMC schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:29:
[...]

:o
Al weer weggedaan?
Schokkend!

K20 Pro FTW! *O*
Nahhh dan loop ik tegen dezelfde issues aan vrees ik.
Ga de 7T een tweede kans geven en anders weet ik het even niet. Dan maar rustig wachten op wat er komen gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
Batterijduur, het blijft een dingetje.

Voor de mensen die geen goeie batterijduur ervaren, denk eens aan het volgende.

Welke apps heb je draaien? Facebook (was in het verleden energieslurper, nu geen idee), WhatsApp (had laatst een bug betreft energie)? Neem eens kijkje bij Batterij & prestaties > Batterijgebruik statistieken. Daar zie je welke apps er draaien.

Zit je op MIUI 11? Controleer de auto-start van de apps. Deze zal voor elke app aanstaan. Schakel dit uit voor de apps die het niet nodig hebben of voor alles. (Ik weet btw niet of MIUI 10 auto-start heeft..)

Of heb je MIUI geupdatet naar een nieuwe versie? Het is nu inmiddels bekend dat na een MIUI update het aangeraden is om een factory reset te doen. Het is veel werk, maar tot nu toe lost het wel 9 vd 10 keer de batterijduur issue op.

Verder ligt het natuurlijk ook aan eigen gebruik. Constant WiFi, GPS aan? Spelletjes etc.. allemaal factoren die meespelen. Laat je niet op het verkeerde spoor lijden door een Accu-app. Geef je misschien een leuk overzicht en handige info, maar als je het bovenstaande controleert op je telefoon zal de app alleen maar een energieverbruiker zijn.

Moment van typen zit ik op 22% met een SOT van 7u50m. Express niet opgeladen gisteravond om te kijken hoe dat zou gaan, dus tijd sinds laatste keer opladen is 1d 14u 48m. (spotify, socials, browsen..)

Bovenstaande had ik niet verwacht omdat ik elke avond wel oplaadt.

Toestel: Mi 9T Pro 128GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
PM_Petrol schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:08:
Sinds de update naar Android 10 gaat de batterij nog langer mee op de Pro. 3 dagen zonder laden, alleen heb ik niet gekeken naar de SOT. Dat zal ik bij de volgende lading eens doen.
In ieder geval positief dat de accu nog iets langer mee gaat na een update.
Nu nog 6% over. SOT 9h 40m.
1d 18h sinds de laatste lading.
Betere resultaten dan met Android 9/Miui10

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:35
Totaal geen last van grote drain, echt belachelijk hoelang je met de 9t pro kunt doen. 2 dagen makkelijk. Wat kan ik de SOT vinden? Kan ik vergelijken met anderen. Draai de miui 11 zonder fabriek reset.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 19:54
wowly schreef op donderdag 21 november 2019 @ 00:11:
Totaal geen last van grote drain, echt belachelijk hoelang je met de 9t pro kunt doen. 2 dagen makkelijk. Wat kan ik de SOT vinden? Kan ik vergelijken met anderen. Draai de miui 11 zonder fabriek reset.
Instellingen > Batterij en Prestaties > Batterijgebruik statistieken > Scherm:
Tijd aan

Pixel 7a

• Roxy90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-09 15:59
Dat snel opladen functie kun je dat ook uitgeschakelen? Ik heb niet de pro versie

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Misschien een aparte vraag, maar waarom gaat niemand voor de k20 (pro) ?
JA, hij is voor de chinese markt bedoelt, maar als je bijvoorbeeld bij t-mobile (of een van de vele onder-bedrijfjes) zit, dan kan de mobiel alle banden ontvangen die ze uitzenden.
Het prijsverschil is behoorlijk aanzienlijk, vandaar dat ik het me afvroeg.

• SolarOrbiter
99ruud99 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:32:
JA, hij is voor de chinese markt bedoelt, maar als je bijvoorbeeld bij t-mobile (of een van de vele onder-bedrijfjes) zit, dan kan de mobiel alle banden ontvangen die ze uitzenden.
wat is dan het grote prijsverschil? als ik op kimovil kijk zie ik als verschil paar euries (bij de 64GB uitvoeringen dan)

edit: de k20 Pro heeft premium versies en een versie met 12GB werkgeheugen. dit zie ik bij de Mi9T Pro niet terug. Maar zoals ik zeg, als je appels met appels vergelijkt, dan zie ik geen prijsverschil.

[ Voor 15% gewijzigd door SolarOrbiter op 21-11-2019 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
Kan vanalles zijn maar voor mij persoonlijk zou meespelen:
- garantie
- minder makkelijk doorverkopen
- niet gebonden aan Europese regelgeving dus meer data wordt doorgesluisd.
- meer bloat

• 99ruud99
Ah oke, dus als ik er zo'n custom rom op zet van de 9t dan heb ik niet exact een 9t?
Het prijsverschil zit alleen bij 9t, niet bij 9t pro inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

99ruud99 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:39:
Ah oke, dus als ik er zo'n custom rom op zet van de 9t dan heb ik niet exact een 9t?
Het prijsverschil zit alleen bij 9t, niet bij 9t pro inderdaad.
sommige van ons hebben wel een k20pro en zijn daar blij mee ;)
met een global 9t pro rom word hij gezien als een 9t pro, maar dit is in mijn geval wel vanuit de (mi)shop zo geleverd.

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Ik heb helaas met mijn Mi 9T Pro ook last van een verschrikkelijk slechte batterijduur, heb al van alles geprobeerd om het probleem op te lossen, waaronder een factory reset. Zelfs zonder zelf apps te installeren loopt ie standby snel leeg (veel sneller dan ik gewend ben van andere telefoons). Ik las op XDA dat meer mensen met deze problemen kampen en dat er apps als AccuBattery ook aangeven dat er geen 4000mAh in de batterij gaat maar slechts 3700mAh. Zelf kom ik uit op 3600 mAh.
Ik wil hem eigenlijk terugbrengen naar de winkel (Belsimpel) maar ik heb hem nu al een maand of 3, weet iemand hoe ik dat het beste aan kan pakken?
RMA aanvragen bij Belsimpel.
Dan gaat ie de reparatie in en dan afwachten wat er uit komt.
Omruilen kan niet meer dus blijft alleen nog deze optie open.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:26
snah001 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:23:
RMA aanvragen bij Belsimpel.
Dan gaat ie de reparatie in en dan afwachten wat er uit komt.
Omruilen kan niet meer dus blijft alleen nog deze optie open.
Pas wel dat accuproblemen ook een perceptie dingetje kunnen zijn. Is een toestel nieuw en loopt de accu in bijv 3 uur leeg,dan is het idd niet goed.
Hier wordt echter gesproken dat men de accuduur minder dan andere telefoons vindt, dat is subjectiever. Kan natuurlijk echt niet goed zijn,maar als er niks aan de hand is betaalt de verzender wel mogelijk onderzoeks- en verzendkosten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Ik las nog ergens een optie voor de battery drain problems; het on screen fingerprint dingetje schijnt actief te blijven wat accu slurpt:

Settings - Passwords & Security - Fingerprint unlock. Turn off "Show fingerprint icon when the screen is off". That solved the problem for me. After I turned off "show fingerprint icon when the screen is off" there had been no more battery drain.

:D

Mary had a crypto key...

• HMC
SpeedersPeugeot schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:41:
Ik las nog ergens een optie voor de battery drain problems; het on screen fingerprint dingetje schijnt actief te blijven wat accu slurpt:

Settings - Passwords & Security - Fingerprint unlock. Turn off "Show fingerprint icon when the screen is off". That solved the problem for me. After I turned off "show fingerprint icon when the screen is off" there had been no more battery drain.

:D
Lijkt me stug. Zelfs als dat constant aanstaat wacht de phone slechts op de sensor trigger.
Leuk gevonden door die user, maar het heeft hier altijd aangestaan (K20 Pro) en nooit last van drains gehad.
Maar ja, je kan inderdaad alle leuke functionaliteit uit je phbone slopen in de hoop dat de batterij het langer uithoudt.

Het moet software gerelateerd zijn, in mijn opinie.

Edit: Duf. :F Dat is ook software. Ik bedoel apps, of zelfs het OS dat onnodig actief blijft.

Edit2: LMAO _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DoPMPjh5nyTgcxi3LDh6mRSr/medium.jpg
Klopt ook niet helemaal...
Gaat hier gemiddeld 3 dagen mee, met 7 uur SOT.

[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 21-11-2019 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:28
net miui 11 android 10 update binnen voor mijn 9tpro global

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

HMC schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:46:
[...]

Lijkt me stug. Zelfs als dat constant aanstaat wacht de phone slechts op de sensor trigger.
Leuk gevonden door die user, maar het heeft hier altijd aangestaan (K20 Pro) en nooit last van drains gehad.
Maar ja, je kan inderdaad alle leuke functionaliteit uit je phbone slopen in de hoop dat de batterij het langer uithoudt.

Het moet software gerelateerd zijn, in mijn opinie.

Edit: Duf. :F Dat is ook software. Ik bedoel apps, of zelfs het OS dat onnodig actief blijft.

Edit2: LMAO _O-
[Afbeelding]
Klopt ook niet helemaal...
Gaat hier gemiddeld 3 dagen mee, met 7 uur SOT.
Heb gelijkaardige ervaring mbt je screenshot. Klopt hier ook niks van, inclusief SOT tijd is totaal fout. Enkel via Accubattery zijn de gegevens correct.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
daffie82 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:50:
[...]

Heb gelijkaardige ervaring mbt je screenshot. Klopt hier ook niks van, inclusief SOT tijd is totaal fout. Enkel via Accubattery zijn de gegevens correct.
Hier ga ik geen extra apps installeren om slechts batterij te checken.
Dat is zo 2010.
Ik ga op gebruik en gevoel.
Gaat gewoon dikke drie dagen mee.
Voor de rest kan het me weinig schelen.

Redmi Note 5 doet het ok nog steeds goed.
Als ik ooit weer iets nieuws koop wordt het zeker Redmi/Xiaomi.
Als ze inmiddels dan ook niet de prijzen omhoog hebben gegooid. :P

• SolarOrbiter
Zojuist miui 11 update (gebaseerd op android 10) gedownload voor de mi 9t pro global version.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Heeft er dan niemand last van dat met 'niet storen' aan er af en toe toch nog notificatie geluiden worden afgespeeld wanneer er een bericht van een 'favoriet' contact doorkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
l3art schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:51:
Heeft er dan niemand last van dat met 'niet storen' aan er af en toe toch nog notificatie geluiden worden afgespeeld wanneer er een bericht van een 'favoriet' contact doorkomt?
Dat is volgens mij de bedoeling. Zo gebruik ik het ook op m'n s8+ en voorheen ook op m'n OP2. Op de mi 9T pro geen melding bij WhatsApp. Maar gelukkig wel bij sms en telefoontjes.

• 13art
SolarOrbiter schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:56:
[...]

Dat is volgens mij de bedoeling. Zo gebruik ik het ook op m'n s8+ en voorheen ook op m'n OP2. Op de mi 9T pro geen melding bij WhatsApp. Maar gelukkig wel bij sms en telefoontjes.
Nee ook van WhatsApp. Was het maar alleen bij sms/telefoon dan was het ok geweest.

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
dirk38 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:32:
net miui 11 android 10 update binnen voor mijn 9tpro global
Ik kreeg ook een melding van een nieuwe update aan het begin van de avond, alleen toen ben ik even gaan eten. En nu is deze melding dus verdwenen, en als ik op update click zegt ie "no updates available".

Erg vaag! Iemand een idee hoe ik deze weer naar boven tover? :)

[ Voor 6% gewijzigd door streelder op 21-11-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopje_Koffie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:47
Ik overweeg de Xiaomi Mi 9T Pro te kopen bij een reguliere Nederlandse webshop en wil deze telefoon gebruiken met een TMobile abonnement (Sim Only). Welke banden zou ik dan niet kunnen gebruiken?
In de specificaties van Tweakers staat dat de telefoon de volgende banden ondersteund:
LTE FDD: B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 / B20 / B28
LTE TDD: B38 / B40
Deze komen toch overeen met wat TMobile gebruikt of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@Kopje_Koffie ja, je kan alle banden ontvangen van T-mobile. Dat is juist wat ik probeerde neer te zetten.
(bijvoorbeeld tele 2 en kpn hebben een enkele band die je niet kan ontvangen.
Maar de mi k20 is hetzelfde als de mi 9t (geldt ook voor de pro versies).

[ Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 22-11-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramobo
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-08 14:38
Even een vraagje, ik overweeg om een mi 9t pro te kopen en heb binnenkort een nieuwe wagen met Android auto maar ik zie op forums redelijk wat problemen met mi 9t en Android auto werkt dit wel bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:26
Ramobo schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:02:
Even een vraagje, ik overweeg om een mi 9t pro te kopen en heb binnenkort een nieuwe wagen met Android auto maar ik zie op forums redelijk wat problemen met mi 9t en Android auto werkt dit wel bij jullie?
Bij mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
streelder schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:34:
[...]

Ik kreeg ook een melding van een nieuwe update aan het begin van de avond, alleen toen ben ik even gaan eten. En nu is deze melding dus verdwenen, en als ik op update click zegt ie "no updates available".

Erg vaag! Iemand een idee hoe ik deze weer naar boven tover? :)
Same here. Update was beschikbaar. Geklikt op bijwerken, maar deze bleef steken op 'informatie ophalen 0%'.

Na een keer opstarten krijg ik ook de mededeling dat er geen updates beschikbaar zijn.

Blijkbaar is de uitrol voor de 9T Pro (global, via belsimpel) nog niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:28
Was ik net op tijd zeker. 9t pro global update sinds gisteren er op staan tot nu toe geen problemen tegengekomen . edit Geen battery drain gehad

[ Voor 11% gewijzigd door dirk38 op 22-11-2019 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streelder
Bij mij ook!

[ Voor 46% gewijzigd door streelder op 22-11-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
dirk38 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:25:
Was ik net op tijd zeker. 9t pro global update sinds gisteren er op staan tot nu toe geen problemen tegengekomen .
Geen battery drains of iets dergelijks gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:58
l3art schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:03:
[...]

Mix browser kan ik je zeker aan raden. Gratis te downloaden via 'xda labs'.
Ik heb binnenin xda labs gezocht naar mix browser, maar kan deze niet vinden via de zoekfunctie of onder de apps van de ontwikkelaar "Hootan Parsa".

Staat deze onder een andere naam vermeldt?

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
Man....2 dagen gebruik en 8u30m SOT. Blijf me echt maar weer verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ruiten_Wisser schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 00:04:
[...]

Ik heb binnenin xda labs gezocht naar mix browser, maar kan deze niet vinden via de zoekfunctie of onder de apps van de ontwikkelaar "Hootan Parsa".

Staat deze onder een andere naam vermeldt?
Zoek alleen op mix, dan vind je hem zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
l3art schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 07:00:
[...]

Zoek alleen op mix, dan vind je hem zo.
Je bedoelt MiXplorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 01:00
Hoe ervaren jullie het grote formaat van de telefoon?
Is dit goed hanteerbaar en past deze in de jaszak/broekzak?

Ik twijfel hierdoor nog een beetje tussen de SE en de PRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:24
AcIDeR schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 08:59:

Ik had dezelfde twijfel maar geen spijt van de 9T PRO. Hij is wel groot maar voor mij net niet te groot... En je hebt wel betere specs voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 09:09

sanook

_/-\o_

Vandaag de Mi 9T Pro ontvangen en tot nu toe zeer tevreden. Miui 11 erop.
Maar het wil mij niet lukken om bv met de DigID app mijn ID in te lezen. Zowel rijbewijs als paspoort. Ik hoor wel een piep maar vervolgens gebeurt er niks en app blijft zeggen dat ie nog geen ID ziet. Ook met een losse NFV chip getest met zelfde resultaat. Telefoon piept wel even maar er gebeurt vervolgens niks. Am I missing something ?
En klopt het dat er geen icoon in de notificatie balk komt als NFC aan staat ?

Edit: opgelost, bleek een rechten kwestie. DigID App opnieuw geinstalleerd en toen kwam de vraag voor toestemming NFC en ID werd keurig gescand.

[ Voor 21% gewijzigd door sanook op 24-11-2019 08:47 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

19:9,5 toestellen zijn best klein vergeleken met 16:9 modellen dus niet meteen schrikken als er 6,4 inch staat! ;)

Kijk maar eens hiernaar : https://www.phonearena.co...-9T-Pro/phones/9766,11225

Je zou in feite kunnen zeggen dat de 9T Pro gewoon een klein toestel is! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ramobo schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:02:
Volgens mij was dit een paar maanden geleden al opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ik kom van een Lenovo P2 met 5,5 inch 16:9 scherm en de 9T Pro is praktisch net zo groot (maar effectief wel een veel groter scherm natuurlijk)

Volgende keer graag je vorige bericht wijzigen ipv meerdere berichten onder elkaar te posten.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 23-11-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Vraagje: als ik wil dat de phone niet vergrendeld wordt zolang als ik in mijn thuis wifi netwerk zit, hoe kan ik dat instellen? Gebruik de nova launcher

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
wowly schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:56:
Vraagje: als ik wil dat de phone niet vergrendeld wordt zolang als ik in mijn thuis wifi netwerk zit, hoe kan ik dat instellen? Gebruik de nova launcher
Je zou je thuis locatie in kunnen stellen bij Smart Lock (tenzij Xiaomi Smart Lock uit Android heeft gesloopt?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
wowly schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:56:
JJnJ schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:42:
[...]

Je zou je thuis locatie in kunnen stellen bij Smart Lock (tenzij Xiaomi Smart Lock uit Android heeft gesloopt?).
Dat is er uit gesloopt.
Smart lock werkt niet met miui. Althans niet op de 9T.
En voor zover ik uitgezocht heb is het echt een miui ding. Eén van de grote nadelen van miui als je het mij vraagt.

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 24-11-2019 12:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JJnJ schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:42:
[...]
Met de app IFTTT kun je allerlei applets downloaden via de IFTTT app en daar zit o.a. een applet tussen die kan wat jij wilt.
Ik gebruik o.a. de applet die automatisch WiFi uit/in schakelt wanneer ik van huis ga en weer terugkom.

Zie: https://ifttt.com/discover

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 24-11-2019 13:52 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:40:
[...]

Pi music player en spotify
En gewoon Chrome. Gebruik toch Blokada dus advertenties heb ik geen last van.
Of zijn andere browsers beter qua batterijverbruik?

En file manager heb ik niet. Heb nog geen reden gevonden om dit te gebruiken... Waar heb je dat echt voor nodig?
Pi music player gedumpt voor foobar2000. De eerste speelt niet gapless, de tweede wel. Nooit geweten dat foobar2000 ook een Android app had. Beste audio player voor PC. Gebruik het al jaren. Nu dus ook mogelijk op telefoon 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

daffie82 schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:47:
Nooit geweten dat foobar2000 ook een Android app had. Beste audio player voor PC. Gebruik het al jaren. Nu dus ook mogelijk op telefoon 8)
FYI : Hebben ze geld voor ingezameld één jaar geleden ongeveer als ik het me goed herinner! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 19-09 16:39
Ik heb een aantal weken geleden de update gekregen naar 11.0.3.0 (QFKEUXM) op mijn Xiaomi Mi 9T Pro 128GB (gekocht bij Amazon.it)

Sindsdien merk ik dat mijn batterij veel sneller leeg loopt. Vaak in de avond nog maar 15% ipv de 40% die ik eerst meestal over hield.

Ook heb ik regelmatig dat de telefoon freezed op het moment dat ik foto's/video's wil delen via whatsapp of instagram etc, en dat bijvoorbeeld stories op instagram niet willen laden, terwijl ik wel gewoon met wifi verbonden ben.

Andere mensen soortgelijke problemen ervaren, en eventuele oplossingen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan helaas dit soort problemen niet bevestigen.
Acculading gaat net zolang mee als bij MIUI10 (Android 9) en geen ongewenste freezes.
Tot nog toe een uitstekend toestel.
Enige wat na de update niet meer wil werken is VoLte (Vodafone) en die werkte eerst wel perfect maar is gelukkig slechts een minor issue.

[ Voor 28% gewijzigd door snah001 op 25-11-2019 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madsky
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-08-2023
ivo001 schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:39:
Ik heb een aantal weken geleden de update gekregen naar 11.0.3.0 (QFKEUXM) op mijn Xiaomi Mi 9T Pro 128GB (gekocht bij Amazon.it)

Sindsdien merk ik dat mijn batterij veel sneller leeg loopt. Vaak in de avond nog maar 15% ipv de 40% die ik eerst meestal over hield.

Ook heb ik regelmatig dat de telefoon freezed op het moment dat ik foto's/video's wil delen via whatsapp of instagram etc, en dat bijvoorbeeld stories op instagram niet willen laden, terwijl ik wel gewoon met wifi verbonden ben.

Andere mensen soortgelijke problemen ervaren, en eventuele oplossingen gevonden?
De accuduur is bij mij juist wat verbeterd vind ik...
Maar ik heb idd ook 2 x een freeze gehad waarvan 1 x bij een app en 1 x helemaal! Zal wel weer een update overheen moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 19-09 23:44

SebasFM

BOFH

snah001 schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:59:
Enige wat na de update niet meer wil werken is VoLte (Vodafone) en die werkte eerst wel perfect maar is gelukkig slechts een minor issue.
Eventueel opnieuw activeren door *#*#VOLTE#*#* en *#*#VOWIFI#*#* te bellen.
VoLTE icoontje kan ik niet meer terug vinden, maar tijdens bellen op het Vodafone netwerk blijf ik wel op 4G zitten. VoWifi werkt ook nog gewoon (met icoontje in de statusbar).

[ Voor 18% gewijzigd door SebasFM op 25-11-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:56
SebasFM schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:07:
[...]

VoLTE icoontje kan ik niet meer terug vinden, maar tijdens bellen op het Vodafone netwerk blijf ik wel op 4G zitten. VoWifi werkt ook nog gewoon (met icoontje in de statusbar).
Is er een mogelijkheid om het nog actief zijn van deze instellingen te controleren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SebasFM schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:07:
[...]
Dat is het eerste waar je mee begint hoor.
Inmiddels al het nodige speurwerk gedaan en tijdens bellen blijft hij op 4G+ staan dus bellen doet ie wel met VoLte en via *#*#4636#*#* kun je in het modem kijken en daar staat VoLte registratie wel op AAN maar is niet blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 19-09 23:44

SebasFM

BOFH

adjep07 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:26:
Is er een mogelijkheid om het nog actief zijn van deze instellingen te controleren?
In instellingen in het SIM kaart menu staan twee 'schakelaars' om de opties aan te zetten en voor Vodafone is er de optie om VoWIFI te prefereren boven VoLTE. Verder kan je het vooralsnog alleen zien bij een actief telefoontje als je WiFi uit staat dat je verbinding op 4G blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik zie telkens deze telefoon voorbij komen als ik zoek naar eventuele alternatieven voor de Oneplus 7. Wie kan mij het beste advies hierin geven, deze of de OP7? Qua bedrag is deze natuurlijk veel aantrekkelijker. Echter heb ik de OPO, OP5 gehad de laatste jaren, en vind ik ze gewoon fantastisch. Ik zou niet snel voor de OP7T/pro gaan, puur door de prijs.

Dus Mi 9t pro of de OP7 / voor/nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meeste "Bang for Bucks" krijg je bij de 9T-Pro.
Voor de rest ligt alles zo'n beetje op gelijke hoogte en is op camera gebied de 9T-Pro ietsjes beter maar ligt er maar aan wat jij belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
snah001 schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:02:
Meeste "Bang for Bucks" krijg je bij de 9T-Pro.
Voor de rest ligt alles zo'n beetje op gelijke hoogte en is op camera gebied de 9T-Pro ietsjes beter maar ligt er maar aan wat jij belangrijk vindt.
Vooral snelheid en gebruiksgemak. Oxygen werkte wel als een trein vind ik. het is dat de oneplus5 me kapot is gevallen, anders had ik er denk ik nog wel wat jaartjes mee door willen gaan. Snelheid was na 2 jaar nog niet/nauwelijks aangetast. Camera is wel een pluspunt, maar ik ga het verschil waarschijnlijk niet zien tussen de PRO en OP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
drxevdb schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:14:
[...]

Vooral snelheid en gebruiksgemak. Oxygen werkte wel als een trein vind ik. het is dat de oneplus5 me kapot is gevallen, anders had ik er denk ik nog wel wat jaartjes mee door willen gaan. Snelheid was na 2 jaar nog niet/nauwelijks aangetast. Camera is wel een pluspunt, maar ik ga het verschil waarschijnlijk niet zien tussen de PRO en OP
Miui ziet er wel wat anders uit dan Oxygen, dat qua look & feel de standaard Android look zoveel mogelijk nastreeft. Daarentegen is Miui toch ingrijpend gewijzigd. Er zit standaard ook veel meer functionaliteit in. Het goede aan Miui is vooral dat ze dit gedaan hebben zonder dat het OS trager lijkt (dat is bij bvb. Samsung toch nog steeds wel wat het geval) - Miui loopt echt als een trein.

Zelf ben ik nogal een stock Android adept, maar heb toch eens het gokje gewaagd gezien de value/money ratio van de 9T (ik heb een non-pro). Ik moet nog wel eens zoeken in de instellingen wanneer ik iets moet wijzigen, maar eens de telefoon ingesteld is zoals je wil heb je niet echt vaak meer de instellingen nodig.

Installeer vervolgens een launcher met app drawer (bvb. Nova) en je dagelijkse ervaring is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Ik had voorheen een op3, er ben zeer tevreden over miui hoor. Had er bij de op3 de Microsoft launcher overheen zitten, bij de mi9t nu de nova launcher. Deze is nog fijner.

Maargoed, de prijs van een op7 is zo veel hoger dat ik daar nog geen seconde over twijfel hoor... ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

drxevdb schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:53:
Ik zie telkens deze telefoon voorbij komen als ik zoek naar eventuele alternatieven voor de Oneplus 7. Wie kan mij het beste advies hierin geven, deze of de OP7? Qua bedrag is deze natuurlijk veel aantrekkelijker. Echter heb ik de OPO, OP5 gehad de laatste jaren, en vind ik ze gewoon fantastisch. Ik zou niet snel voor de OP7T/pro gaan, puur door de prijs.

Dus Mi 9t pro of de OP7 / voor/nadelen?
Kom zelf van een Oneplus 3T en heb nu de 9T Pro. Nog geen spijt van gehad.
Oneplus 7 is veel en veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxevdb
Ja, wellicht ben ik een beetje een OP fanboy geworden :'). Van IOS naar OP gegaan, en ik vond juist Oxygen echt een verademing. Juist ook tegenover inderdaad Samsung etc. Nu totaal niet bekend met Miui. Maar de looks van Oxy was perfect voor mij. Kan dus inderdaad wel makkelijk 100E besparen als ik dit zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drxevdb
daffie82 schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:08:
[...]

Kom zelf van een Oneplus 3T en heb nu de 9T Pro. Nog geen spijt van gehad.
Oneplus 7 is veel en veel te duur.
Veel te duur?? 100 euro voor nagenoeg hetzelfde als ik het zo lees? (al is dat natuurlijk makkelijk besparen, eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 16-09 17:45
Twee app vault updates in Playstore. Geen idee waarom eigenlijk.
Appvault

Verder sinds de launch nog enorm tevreden hiervan. Als ik echt moet muggenziften is het soms wel eens lastig dat de camera in m'n broek eruit schuift bij inkomende WhatsApp videocall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Spacewide schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:53:
Twee app vault updates in Playstore. Geen idee waarom eigenlijk.
[Afbeelding: Appvault]

Verder sinds de launch nog enorm tevreden hiervan. Als ik echt moet muggenziften is het soms wel eens lastig dat de camera in m'n broek eruit schuift bij inkomende WhatsApp videocall.
Dat lijkt mij niet echt muggenziften, dat lijkt mij juist super slecht voor de camera en haast een ontwerpfout. Ik heb er dan ook nog nooit bij stil gestaan. Zijn daar geen settings voor in WhatsApp te vinden om dit aan te passen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 16-09 17:45
@Edzeau voorlopig overbrug ik dit door WhatsApp geen toegang te geven aan de camera. Geen instellingen gevonden hieromtrent.

pocketmode zoals hieronder aangehaald werd heeft enkel betrekking tot touchfuncties

[ Voor 27% gewijzigd door Spacewide op 26-11-2019 12:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OneTimer
Dat met de popup cam heb ik ook al een keer mee gemaakt. Als het teveel kracht kost om de cam uit te schuiven, weigert deze automatisch. Je krijgt dan ook een melding dat het uitschuiven niet is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd dat bij het ontvangen van een WA voice call niet eerst de beller wordt getoond en pas na opnemen van het gesprek de camera wordt geactiveerd en dus dan pas uitschuift.
Dat zou de meest logisch manier zijn m.i..
Maar ja, ik gebruik die functie niet dus heb er dus ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Edzeau schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:17:
[...]

Dat lijkt mij niet echt muggenziften, dat lijkt mij juist super slecht voor de camera en haast een ontwerpfout. Ik heb er dan ook nog nooit bij stil gestaan. Zijn daar geen settings voor in WhatsApp te vinden om dit aan te passen?
Broekzakmodus aanzetten in instellingen? De proximity sensor zou moeten voorkomen dat je scherm aan gaat en dus je camera uitschuift. Werkt bij mij in ieder geval wel met Whatsapp video oproepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Kreeg gisteren een Miui update op de MI9T; 11.0.3.0 PFJEUXM nu. Heb bij system updates de optie in instellingen bijwerken 'krijg updates vroeg' aangezet. Voelt stabiel aan, kan nog niet genoeg zeggen over de SoT o.i.d. maar lijkt goed, na 100% accu om 6:45 ervan af gehaald, het is nu bijna 12:00 en de accu staat op 83% (20 ontgrendelingen, 45min SoT)

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Shiiit! Mijn 9t pro is net in het toilet gevallen! Enkel de onderste helft van de smartphone zat in het water. Ik heb het er meteen uitgehaald, afgedroogd. Sim card uitgedaan. Normaal gezien moet je ook de batterij verwijderen, maar dat gaat dus niet :(

En uitzetten kon ik niet meteen. Scherm reageerde niet op mijn inputs. Ik heb ook geprobeerd met lang drukken op powerknop maar dan gebeurt er een reboot ipv helemaal uit.

Nu een half uur in rijst nog eens proberen uit te zetten, nu reageert het al wat beter op inputs. Ik kon het helemaal uitzetten, fingerprint sensor herkende mijn vinger niet meer en reageerde wonky. Damp voor de sensor??
Nu is het nog verder aan het drogen in een pot rijst en haver (rijst was er niet genoeg :( ) en op de verwarming (geen directe warmte hoor). Hopelijk komt het goed ;(

Ik zie in filmpjes dat je de doos met rijst moet afsluiten? Begrijp ik toch niet goed, zo kan er toch geen damp weggaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:12:
Ik zie in filmpjes dat je de doos met rijst moet afsluiten? Begrijp ik toch niet goed, zo kan er toch geen damp weggaan?
Het idee is dat het in de rijst gaat zitten. Deksel open of dicht zou daarin naar mijn idee niet heel veel verschil moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:36
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:12:

Nu een half uur in rijst nog eens proberen uit te zetten, nu reageert het al wat beter op inputs. Ik kon het helemaal uitzetten, fingerprint sensor herkende mijn vinger niet meer en reageerde wonky. Damp voor de sensor??
Nu is het nog verder aan het drogen in een pot rijst en haver (rijst was er niet genoeg :( ) en op de verwarming (geen directe warmte hoor). Hopelijk komt het goed ;(

Het beste is minimaal 2 dagen in de rijst te laten staan, voordat je hem weer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 23:38
Ik overweeg de mi 9t pro als mijn volgende telefoon.

Wat is de algemene ervaring van de camera's (zowel achter als front cam)

Heb al het een en ander online via youtube gezien maar ervaringen van anders tweakers ben ik toch benieuwd naar.

En heeft iemand de 75/81hz mode geprobeerd, wat is de ervaring? Verbruikt meer batterij lijkt me..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
BigF25 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:29:
Ik overweeg de mi 9t pro als mijn volgende telefoon.

Wat is de algemene ervaring van de camera's (zowel achter als front cam)

Heb al het een en ander online via youtube gezien maar ervaringen van anders tweakers ben ik toch benieuwd naar.

En heeft iemand de 75/81hz mode geprobeerd, wat is de ervaring? Verbruikt meer batterij lijkt me..
Met de gewone 9T best goed, alleen de wide angle valt vies tegen, die gebruik je liever niet. Voor de rest kan je met de juiste instellingen//belichting leuke shots maken.

Ik ben geen modder, geen idee w/b die hz.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:33
ByteMe_ schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:41:
[...]

Met de gewone 9T best goed, alleen de wide angle valt vies tegen, die gebruik je liever niet. Voor de rest kan je met de juiste instellingen//belichting leuke shots maken.

Ik ben geen modder, geen idee w/b die hz.
Vreemd, heb juist goede ervaringen met de wide angle, zowel met standaard als Gcam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 00:09
En daar is Android 10 voor de PFKMIXM versie!

Ik blijf me verbazen over de accu. Nu twee dagen met een sot van 8.6%, WiFi, GPS en Bluetooth altijd aan, en nog 16% over :)

Mi T9 Pro, 128Gb.

[ Voor 11% gewijzigd door MaNDaRK op 27-11-2019 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:37

knakworst

Get more sats!

Ik heb sinds vandaag MIUI 11 én Android 10 in één upgrade op model M1903F11G (in Hong Kong gekocht). Installatie duurde nog geen 10 minuten en eerste indruk prima. Hopelijk geen battery drain anders moet ik een factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
Heeft iemand de tip om de whatsapp groepsberichten zwevende meldingen uit te zetten op een dual / gekloonde app? Ik heb alle settings gehad, zowel in whatsapp zelf en in systeeminstellingen. Iedere keer doe ik meldingen tonen uitvinken en springt hij erna weer terug. Ben bang dat het aan de dual app functie ligt, maar nog nergens een antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 00:09
knakworst schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:46:
Ik heb sinds vandaag MIUI 11 én Android 10 in één upgrade op model M1903F11G (in Hong Kong gekocht). Installatie duurde nog geen 10 minuten en eerste indruk prima. Hopelijk geen battery drain anders moet ik een factory reset proberen.
Die update was inderdaad zo gepiept. Officiële updates op mijn nexus telefoons deden er langer over.

Op dit moment nog niets van een drain te merken, paar procent maar en al een drie kwartier youtube gekeken.
Pagina: 1 ... 30 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms