Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:59
daffie82 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:47:
[...]

kwaliteit setting?
Kan je AAC forceren in de bluetooth settings van JBL Charge 3?

Andere vraag :
gisteren de upgrade gedaan naar MIUI 11, nu krijg ik vandaag ineens melding dat "browser" automatisch is bijgewerkt.
Hoe stel ik in dat Systeem-apps NIET automatisch mogen upgraden? Kan het nergens vinden...
Instellingen-->Systeem-apps update--> Instellingen-->aanvullende instellingen

• daffie82
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:28

daffie82

Mi 9T Pro V11.0.3.0 (QFKEUXM)

Wren schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:56:
[...]

Instellingen-->Systeem-apps update--> Instellingen-->aanvullende instellingen
was het niet helemaal bij mij maar heb het wel gevonden via de zoekfunctie. thanks

Heb trouwens zonet ook het volgende nog disabled :
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.miservice

Dit was er bijgekomen sinds de update - erg onnodig volgens mij.

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:59
daffie82 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:04:
[...]

was het niet helemaal bij mij maar heb het wel gevonden via de zoekfunctie. thanks

Heb trouwens zonet ook het volgende nog disabled :
.\adb shell pm disable-user --user 0 com.miui.miservice

Dit was er bijgekomen sinds de update - erg onnodig volgens mij.
Wat deed dit bij jou?

• daffie82

daffie82

hier niet hoor. Is hier iemand die kan bevestigen dat ALLE apps op autostart staan sinds de update?

Panasonic TX-P50GT60 / Marantz SR5004 / 4 x KEF HTS 3001 SE (front + rear) + HTC 3001 SE (centre) + REL T-9 sub / Oppo BDP-103EU (MultiRegion+MultiZone)

• daffie82

daffie82

services & feedback heet die app.
Volgens mij wou dit mij vanalles vertellen wat er mogelijk was sinds de update.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:10

IkWilbert

Het is mij!

daffie82 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:05:
[...]

hier niet hoor. Is hier iemand die kan bevestigen dat ALLE apps op autostart staan sinds de update?
Bij mij niet... instellingen stonden nog zoals voor de update.

I intend to live forever. So far, so good.

Wat een onzin artikel. Zelfs al zou auto start ineens automagisch aanstaan voor alle apps, en dat is bij mijn K20 Pro niet het geval en zoooo simpel te checken op jouw eigen phone, dan zou de normale agressieve battery saver al die apps gewoon killen.

Het artikel spreekt zichzelf zelfs behoorlijk tegen, bijvoorbeeld qua notificaties, en zo.

Het artikel spreekt ervan dat het niet speelt op K20 (pro) maar, kom op zeg.
Ik ben er niet van overtuigd dat dit een ding is, en ja, dat kan ik fout hebben, maar je moet gewoon even checken wat er constant werkt.

Misschien is het wel zoiets simpels als "ik had een nieuwe update, dus ik speelde constant met de phone. Ik ging duizendmaal door alle settings heen, want het ziet er allemaal veel leuker uit."

Conspiracy: Probeer ook je vinger opnieuw in te scannen, want de scanner is nu altijd aan, na de update.
Doe ook weer een ADB uninstall sessie, want Xiaomi/Redmi heeft er 20k nieuwe spyware apps op gezet.

Zucht.

Edit: @SpeedersPeugeot Zou je een screenshot kunnen plaatsen van alle apps op auto start? (En dan bedoel ik niet door jou aangezet, maar na de update) :+

HMC wijzigde deze reactie 06-11-2019 15:42 (7%)

Betaalde Kremlin-troll

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22-01 22:15
DM89 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:04:
[...]

[...]

Via apps beheren naar chrome zoeken en dan de updates en cache verwijderden. Nu werkt het weer goed.
Maakt volgens mij niet veel uit update en cache verwijderen krijg je al melding dat er update staat voor Chrome.
MrOsman schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:43:
[...]

Maakt volgens mij niet veel uit update en cache verwijderen krijg je al melding dat er update staat voor Chrome.
Je bent niet verplicht updates te installeren.

Betaalde Kremlin-troll

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 13:15
Ja geen sterk artikel, alhoewel ik wel even door de auto start apps ben gegaan. In ieder geval goed te lezen dat meer mensen het battery drain probleem hebben. Wat ik wel heb gedaan is het commentaar van een lezer gevolgd op die site; het herinstalleren van Miui11, wellicht biedt dat een oplossing, maar dat kan ik dan pas vanavond zien of dat zo is.
HMC schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:35:
[...]

Wat een onzin artikel. Zelfs al zou auto start ineens automagisch aanstaan voor alle apps, en dat is bij mijn K20 Pro niet het geval en zoooo simpel te checken op jouw eigen phone, dan zou de normale agressieve battery saver al die apps gewoon killen.

Het artikel spreekt zichzelf zelfs behoorlijk tegen, bijvoorbeeld qua notificaties, en zo.

Ik ben er niet van overtuigd dat dit een ding is, en ja, dat kan ik fout hebben, maar je moet gewoon even checken wat er constant werkt.

Misschien is het wel zoiets simpels als "ik had een nieuwe update, dus ik speelde constant met de phone. Ik ging duizendmaal door alle settings heen, want het ziet er allemaal veel leuker uit."

Conspiracy: Probeer ook je vinger opnieuw in te scannen, want de scanner is nu altijd aan, na de update.
Doe ook weer een ADB uninstall sessie, want Xiaomi/Redmi heeft er 20k nieuwe spyware apps op gezet.

Zucht.

Edit: @SpeedersPeugeot Zou je een screenshot kunnen plaatsen van alle apps op auto start? (En dan bedoel ik niet door jou aangezet, maar na de update) :+

Mary had a crypto key...

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22-01 15:16
Ik heb miui 11, en met de gcam 6.2 gaat het gewoon goed

• daffie82

daffie82

HMC schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:35:
[...]

Zucht.

Geef eens een paar voorbeelden van die 20k nieuwe spyware apps svp? Die dus nieuw zijn sinds de update.

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb dat chrome niet zoals op mijn andere toestel tabs in een eh, caroussel laat zien, maar als miniaturen naast elkaar. Ook naar is dat ie als ik bijvoorbeeld hier een link volg die een nieuwe tab opent, dat die tab dan in de tab opent die ik had voor die pagina.

Weet iemand hoe ik die miniaturen uit kan krijgen, en terug naar de caroussel kan gaan?

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• Eigertje
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 06-11-2019
Net de MIUI 11.0.3 global update kunnen installeren op mijn Mi 9T Pro.
Lijkt allemaal goed te werken.
Ik dacht alleen gelezen te hebben dat er in de Alpha versies van 11 update een App Drawer mogelijkheid was toegevoegd. Ik vind dit echt nergens terug in deze stable versie.

Iemand enig idee hoe dit evt te vinden en te activeren?

• GuustVB
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22-01 22:01
daffie82 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:05:
[...]

Bij mij stonden 90% van de apps idd op autostart :O

Mi 9T MIUI 11.0.2.0 PFJEUXM

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pjottum schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:53:
Ik heb dat chrome niet zoals op mijn andere toestel tabs in een eh, caroussel laat zien, maar als miniaturen naast elkaar. Ook naar is dat ie als ik bijvoorbeeld hier een link volg die een nieuwe tab opent, dat die tab dan in de tab opent die ik had voor die pagina.

Weet iemand hoe ik die miniaturen uit kan krijgen, en terug naar de caroussel kan gaan?
Ah, tuurlijk, in de experimentele features, features uitzetten.
https://support.google.com/chrome/thread/10225214?hl=en

Niks geen probleem met miu of android 11, maar een Google keuze..

pjottum wijzigde deze reactie 06-11-2019 22:20 (5%)

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

• wowly
vreemd, ik krijg die xiaomi adb tool niet geopend op mijn w10 64 biot pc
9t pro, QFKEUXM met MIUI global 11.0.3 erop

Ik heb mezelf developer gemaakt, usb debugging aangezet. PTP gekozen. Maar krijg niets als ik op de xiaomiadbfastboottools druk: heel even een flits op het scherm maar verolgens niets. Via de android abd tool krijg ik wel een command achtig screen, maar ik wil graag via die xiaomi tools werken want betere UI

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:19

knakworst

Get Dilberted!

Binnenkort verwacht ik dat we met google cam ook astrofotografie hebben op de Mi9t pro en andere modellen. Schept met een statiefje leuke extra mogelijkheden als je op zeer donkere locaties bent. Ik weet het het blijft een gimmick ten opzichte van superprofessionele apparatuur, maar toch leuk dat het kan met een mobieltje van 400 euro.

• sunturion
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:47
wowly schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:07:

Ik heb mezelf developer gemaakt, usb debugging aangezet. PTP gekozen. Maar krijg niets als ik op de xiaomiadbfastboottools druk: heel even een flits op het scherm maar verolgens niets. Via de android abd tool krijg ik wel een command achtig screen, maar ik wil graag via die xiaomi tools werken want betere UI
Je moet even een terminal (cmd) openen en navigeren naar de map waar adb staat en vervolgens deze commando uitvoeren: java -jar XiaomiADBFastbootTools.jar.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• iceheart
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-01 21:59
FWIW, 9t pro, MIUI 11, ook bijna alle apps op auto start enabled, maar totaal geen issues met de accuduur. Paar procent op een nacht rust - en dan had de play store ook nog wat updates binnengehengeld.
Zegt natuurlijk net zo weinig als diegenen waarbij het wel fout is gegaan :)

• MaNDaRK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:09

MaNDaRK

Android Fan

wowly schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:07:

Je bent niet de eerste met deze vraag, check even: MaNDaRK in "[Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie" Rond dat antwoord staan een paar oplossingen :)

Online Backup Vergelijken? - Binair klokkijken

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22:10

IkWilbert

Het is mij!

De drain op mijn 9t PJFMIXM is weer terug.
Android gebruikt bijna 40% sinds vannacht.
Ik kijk zojuist de autostart na en alle apps staan opeens aan... Terwijl dit er maar een stuk of 11 waren. Heb nu bij de overige apps autostart uitgezet.

Vreemd dat dit opeens aangezet wordt...

I intend to live forever. So far, so good.

• jdan
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 20:46
Eigertje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:00:
Ik dacht alleen gelezen te hebben dat er in de Alpha versies van 11 update een App Drawer mogelijkheid was toegevoegd. Ik vind dit echt nergens terug in deze stable versie.

Neen, ook tevergeefs gezocht. Ik blijf de Evie launcher gebruiken met Pixel pie icon pack. Meer info: https://mijnsmartphone.wo...5/instellingen-aanpassen/

Mi 9T Pro - MIUI Global 11.0.4.0(QFKEUXM)

• Riziko
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-01 14:30
Een feature wat ik mis van mij G6...
Het herkennen van je thuis en/of werkplek via gps en dat je gsm dan automatisch je wifi aanzet!

Iemand een oplossing? Al in de play store gezocht op wifi en gps maar niets gevonden helaas!

• wowly
Owja, astromodus is gewoon te gebruiken met de gcam port!

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Riziko schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:34:
Het herkennen van je thuis en/of werkplek via gps en dat je gsm dan automatisch je wifi aanzet!

Iemand een oplossing? Al in de play store gezocht op wifi en gps maar niets gevonden helaas!
Je zou Tasker kunnen proberen maar IFTTT is sterk in opkomst en er zijn tig applets voor en daar zit die wat jij zoekt ook tussen en werkt precies zoals jij zegt.

Screenshot:

snah001 wijzigde deze reactie 07-11-2019 09:31 (8%)

Mi 9T Pro - V11.0.4.0. - QFKEUXM

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 13:15
IkWilbert schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:14:
Ik kijk zojuist de autostart na en alle apps staan opeens aan... Terwijl dit er maar een stuk of 11 waren. Heb nu bij de overige apps autostart uitgezet.

Nee dat gaat niet helpen; die battery drain zit ergens in de Android code zelf. Ik had het gisteravond ook weer, pas als de accu rond de 40% zit wordt het toestel warm en loopt de accu in 2u tijd naar 0 toe, gaat tussentijds ook uit zelfs. Vette bug! Heb al herinstallatie Miui 11 gedaan maar helpt niks hier.

Mary had a crypto key...

• Spacewide
  • Laatst online: 21-01 17:43
In Android 10 (miui11) kan je donkere modus forceren en dus ook in apps die het nog niet ondersteunen.
Developer settings -> Override force dark (onderaan het menu).

Werkt goed op mi 9t pro

Developer settings activeren?
Settings - about phone - 5x tikken op "Miui version"

Spacewide wijzigde deze reactie 07-11-2019 10:06 (19%)

• PostalDude
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12-12-2019
IkWilbert schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:14:

Gisteren mijn telefoon uit en aan gedaan omdat mijn Facebook app raar doet (update van 500kb die niet kan installeren) en daarna stonden bij mij ook bijna alle apps op autostart. Lijkt een bug te zijn dus.

• Wozie
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 08-11-2019
Gisteren de update binnengehaald (Miui 11 - Android 10), sinds vandaag geen mobiel netwerk meer te bespeuren... nog iemand hetzelfde probleem? (België, heb hem bij de Belgische winkel Alternate besteld)

• golden1988
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:03
PostalDude schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:22:
[...]

Gisteren mijn telefoon uit en aan gedaan omdat mijn Facebook app raar doet (update van 500kb die niet kan installeren) en daarna stonden bij mij ook bijna alle apps op autostart. Lijkt een bug te zijn dus.
Dit probleem had ik dus ook, bij mij bleef boven in de playstore staan dat hij bezig wat met het updaten van een functie van facebook, dat lijkt op dit moment weg te zijn, echter heb ik het nu ook met netflix.

Heb al een herinstallatie/factory reset gedaan, helpt niet.

• sander.mol
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:35
Mi 9T, MIUI 11.0.2.0 PFJEUXM, volgens mij ben ik de enige, maar accuduur is verdubbeld t.o.v. MIUI 10.
Ik haalde altijd maar 3 uur SOT over 24 uur. Nu haal ik 7 uur over 48 uur op een lading.
Na de update heb ik een factory reset gedaan en vervolgens de google backup van mijn apps terug gezet.

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
Wozie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:36:
Gisteren de update binnengehaald (Miui 11 - Android 10), sinds vandaag geen mobiel netwerk meer te bespeuren... nog iemand hetzelfde probleem? (België, heb hem bij de Belgische winkel Alternate besteld)
Volgens mij moet je dan even je APN opnieuw toevoegen.

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• Wozie
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 08-11-2019
Ari Gold schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:42:
[...]

Volgens mij moet je dan even je APN opnieuw toevoegen.
Inderdaad... blijkbaar gebruikt die andere instellingen.
Na het instellen en enkele minuten geduld heb ik terug mobiele data!

Thanks _/-\o_

• sergioBossie
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16-01 13:05
er wordt altijd gezegd dat na een update een factory reset wordt aangeraden dit zouden de mensen met battery drain kunnen proberen.

• daffie82

daffie82

snah001 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:08:
[...]

Je zou Tasker kunnen proberen maar IFTTT is sterk in opkomst en er zijn tig applets voor en daar zit die wat jij zoekt ook tussen en werkt precies zoals jij zegt.

Screenshot:

[Afbeelding]
Je moet eerst account maken in die app?
Kan je kort zeggen wat je precies moet doen om dit te laten werken?

• snah001
  • Nu online
daffie82 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:52:
[...]
Je moet eerst account maken in die app?
Kan je kort zeggen wat je precies moet doen om dit te laten werken?
Geen account voor nodig.
Gewoon de app installeren, openen en Get More selecteren en op de applet die de functionaliteit heeft die je zoekt klikken en daarna kies je "connect".

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
De Mi 9T blauw 128GB besteld, missus had al de rode variant besteld en binnen. Ik ben benieuwd hoe het dagelijkse accuverbruik nu zal worden icm navigatie & camera. Bij m'n huidige telefoon onder 30% pieken met apps zorgt voor een dropout. Hij zou nu circa 1890 mAh capaciteit hebben bij een ontwerp van 3000 mAh.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Samsung 50ru7170

• Floris92
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-01 15:12
Eigertje schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:00:
Net de MIUI 11.0.3 global update kunnen installeren op mijn Mi 9T Pro.
Lijkt allemaal goed te werken.

Ik hoopte dat dit er ook in zit (net als bij xiaomi.eu), maar helaas.. Ik heb online de launcher gevonden waarin de drawer wél zit. *knip* Linken naar APK bestanden is niet toegestaan.
Als je de nieuwste versie installeert lijkt de standaard launcher opeens te werken met drawer.

-edit: na een factory reset en mijn telefoon als nieuw toestel ingesteld te hebben werkt dit niet meer. Daarna heb ik mijn telefoon hersteld naar de Mi backup van het moment dat ik een xiaomi.eu ROM draaide mét de drawer, en nu werkt de drawer opeens wél (incl alpha APK bestand installeren). Een beetje een vaag verhaal, maar het lijkt erop dat de drawer wel werkt in de alpha launcher, maar dat de knop om deze aan te zetten ontbreekt in de stock miui 11 :?

rens-br wijzigde deze reactie 07-11-2019 16:02 (28%)

• gijs1105
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 15-01 08:53
Hoi,

Wie kan mij helpen? Ik heb sinds een week een MI 9T Pro en hij bevalt erg goed moet ik zeggen. Sinds vandaag werkt mijn vindersscanner niet meer na een herstart zijn de instellingen van de vingerscanner ook verdwenen.. :(

gijs1105 wijzigde deze reactie 07-11-2019 16:04 (24%)

Gijs

• golden1988
Floris92 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:37:
[...]

Ik hoopte dat dit er ook in zit (net als bij xiaomi.eu), maar helaas.. Ik heb online de launcher gevonden waarin de drawer wél zit. *knip*
Als je de nieuwste versie installeert lijkt de standaard launcher opeens te werken met drawer.
De alpha versie geinstalleerd? als ik deze download geeft hij aan dat het niet geinstalleerd kan worden:(

rens-br wijzigde deze reactie 07-11-2019 16:03 (6%)

• Floris92
golden1988 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:48:
[...]

De alpha versie geinstalleerd? als ik deze download geeft hij aan dat het niet geinstalleerd kan worden:(
Heb je de nieuwste versie (29 oktober) geprobeerd? Bij mij werkt die wel namelijk

• daffie82

daffie82

snah001 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:20:
[...]

Geen account voor nodig.
Gewoon de app installeren, openen en Get More selecteren en op de applet die de functionaliteit heeft die je zoekt klikken en daarna kies je "connect".
Krijg het niet werkend. Bij scherm waar je je adres moet ingeven kom ik niet verder. Kan mijn adres wel zoeken maar kan het niet opslaan.

• golden1988
Floris92 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:58:
[...]

Heb je de nieuwste versie (29 oktober) geprobeerd? Bij mij werkt die wel namelijk
ja die kan ik nu wel installeren, maar helaas krijg ik geen app drawer.

• sunturion
Is er een reden waarom je specifiek die launcher wilt en niet bijvoorbeeld de Poco Launcher? Met de Poco Launcher heb ik gewoon een app drawer en de app staat ook gewoon in de playstore

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• golden1988
sunturion schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:15:
Is er een reden waarom je specifiek die launcher wilt en niet bijvoorbeeld de Poco Launcher? Met de Poco Launcher heb ik gewoon een app drawer en de app staat ook gewoon in de playstore
Dat klopt, die gebruik ik nu ook, maar de effecten van de launcher van xiaomi vind ik mooier;)

• Floris92
golden1988 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:10:
[...]

ja die kan ik nu wel installeren, maar helaas krijg ik geen app drawer.
Ik ben er achter gekomen dat ik alleen de drawer krijg als ik backup van een versie waarin de drawer wél aan te klikken is (in mijn geval de xiaomi.eu rom). Niet ideaal dus.. Ik hoop dat de stock ROM van xiaomi binnenkort gewoon die drawer mogelijkheid krijgt

• snah001
  • Nu online
daffie82 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:06:
[...]
Krijg het niet werkend. Bij scherm waar je je adres moet ingeven kom ik niet verder. Kan mijn adres wel zoeken maar kan het niet opslaan.
Vreemd, geen problemen mee gehad. Al eens op hun website gekeken?

• daffie82

daffie82

snah001 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:50:
[...]

Vreemd, geen problemen mee gehad. Al eens op hun website gekeken?
Geen idee. Weer eraf gegooid :)

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-01 19:13
Sinds miui 11 update werkt "ok Google" commanod niet meer. Nu moet ik dus altijd langdrukken op home button. Nog iemand last van?

MI 9t pro eea global

Cowboy_Henk wijzigde deze reactie 07-11-2019 19:47 (8%)

Mi 9T Pro V11.0.3.0. - QFKEUXM ( eea global). TWRP en magisk installed

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:19

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

pjottum schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:53:

Het enige dat je moet weten voor Chrome is :

code:
1
chrome://flags

Is hetzelfde als :

code:
1
about:config

In Firefox dus leef je uit! ;)
Riziko schreef op donderdag 7 november 2019 @ 07:34:

Dat is nou echt iets waarvan ik zeg : Dat doe ik wel zelf gewoon!

Maar goed... ieder zijn ding... :)

nero355 wijzigde deze reactie 07-11-2019 21:30 (26%)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SanderWit
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Meer mensen die afgelopen maandag geen noodmelding hebben ontvangen? Ik zie dat er meerdere problemen zijn met Xiaomi telefoons en noodmeldingen maar dat dat op te lossen is door bepaalde kanalen toe te voegen, ik kan die optie echter nergens vinden. Los daarvan had ik op mijn vorige telefoon met kale android de optie om bij informatie bij nood zg ICE gegevens (bloedgroep, allergieën ed) toe te voegen. Kennelijk kun je in miui alleen noodcontacten toevoegen. Of zou dat met een andere launcher op te lossen zijn? 9t pro, global 1.0.3

Verder uiterst tevreden als opvolger van moto g5s plus!

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:09
Ik denk dat niemand een noodmelding kreeg op de eerste maandag in november. Dit wordt maar twee keer per jaar getest. Luchtalarm niet gehoord by the way. Wordt ook deze niet meer maandelijks getest?

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-01 20:42
Hier in Amerika toevallig gisteren 2x een Amber alert ontvangen. Deze noodmelding kwam prima door. Maar goed dat is in Amerika en in Nederland heb ik het nog niet kunnen ervaren.

Zijn er mensen die gebruik maken van NotifyBuddy? https://forum.xda-develop...d-simulation-app-t3950801 een app die een ledje op je display laat zien! Bij mij werkt het prima, maar met vingerafdruk ingesteld ervaar ik wel problemen. Hopelijk wordt dat snel opgelost.

• snah001
  • Nu online
Zoals je daar wellicht gelezen hebt en bij de reviews in de Play Store blijkt dat bij gebruik van de FPR laatste niet meer werkt.
Jammer maar had er al eerder naar gekeken en werkt gewoon niet samen met de FPR.

• sunturion
Ik merk op dat 4G verkeer wordt onderbroken als mijn Mi 9T Pro verbinding probeert te maken met een WiFI netwerk. Heel vervelend als je bijvoorbeeld op een NS station staat want bijna elke trein heeft free Wifi. Hebben jullie dit probleem ook? Iemand hier een oplossing voor?

Ik heb al gespeeld met alle WiFi settings maar niets blijkt te helpen. De enige oplossing is WiFi uitschakelen, maar dat is niet echt een oplossing

• jdan
Automatisch verbinden uitschakelen van dat (free wifi-)netwerk. Eenmaal je op de trein zit, kies je zelf het (juiste) netwerk.

• MVA.
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 22-01 09:07
Wozie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:36:
Same haha, laat je me weten als je een oplossing vindt?
Edit: het werkt weer *O* de update had inderdaad een VPN verwijdert, dom dat ik daar zo lang achter gezocht heb 8)7

MVA. wijzigde deze reactie 08-11-2019 12:39 (13%)

• Joshua...
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13:26
De Xiaomi Popphone F2 lijkt toch te komen: Klik

• stefanroelofs
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-01 20:54
Mijn telefoon meld dat hij een update heeft naar: MIUI V10.3.3.0.PFKMIXM
Helaas nog geen Miui 11 dus...

• Remcooo87
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-01 08:55
stefanroelofs schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:15:
Mijn telefoon meld dat hij een update heeft naar: MIUI V10.3.3.0.PFKMIXM
Helaas nog geen Miui 11 dus...
Same here idd! (Betreft de MI 9T Pro). Benieuwd wanneer Miui 11 komt

• sunturion
jdan schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:53:
Automatisch verbinden uitschakelen van dat (free wifi-)netwerk. Eenmaal je op de trein zit, kies je zelf het (juiste) netwerk.
Ik dacht al dat het misschien was dus ik heb dat vanochtend al gedisabled. Moet vanmiddag even controleren of dat inderdaad het probleem oplost. Maar bedankt voor de extra confirmatie.

• Atropos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 20:21
Remcooo87 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:21:
[...]

Same here idd! (Betreft de MI 9T Pro). Benieuwd wanneer Miui 11 komt
Dat is de reden waarom ik eerder al eens de eeu rom erop gezet heb. Updates komen daarop eerder uit kreeg ik het idee.

Mi 9T Pro - MIUI11.0.3 - PFKEUXM

LOL. Beetje off, maar mijn vriendin speelt nog wel met haar Note 5. Die is ook naar MIUI 11 gegaan, maar niet naar Android 10. Die heeft dus ook dat een hele zooi apps op autostart staat nu net.

Ik keek m'n ogen uit als non-believer. :P
Dus ik check mijn eigen Note 5 (die tot Wifi Dongle is gedegradeerd) en verrek...
Trip advisor en Mi Health als Autostart-dingen.

Ik neem mijn eerdere commentaar over dat vage artikel terug.
Het lijkt een ding te zijn. En inderdaad alleen niet op de K20 Pro. (Mijn huidige phone.)

Excuses @SpeedersPeugeot :)

HMC wijzigde deze reactie 08-11-2019 17:08 (3%)

Betaalde Kremlin-troll

• Ari Gold
  • Nu online
Vandaag ook de Mi 9T Pro binnengekregen.

Voor het configen even update checken en 10.3.4 is beschikbaar (PFKEUXM).

Updaten en factory reset erover heen. :)

Edit: en na bovenstaande update, een update naar Miui 11

Ari Gold wijzigde deze reactie 08-11-2019 21:11 (16%)

• jdan
Ari Gold schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:57:
Vandaag ook de Mi 9T Pro binnengekregen.

Voor het configen even update checken en 10.3.4 is beschikbaar (PFKEUXM).

Updaten en factory reset erover heen. :)

Edit: en na bovenstaande update, een update naar Miui 11
Wat ik nog kan aanraden:
- een mooier startscherm mét app-lade erop plaatsen
- een gcam installeren
- Opera gebruiken in plaats van Chrome

Nog iemand een tip?

Een linkje naar je eigen site moet kunnen als het wat toevoegt aannde discussie, maar om voor al deze basale zaken linkjes op te nemen naar je eigen website zien we als spam en daar houden we niet zo van. Vandaar deze edit.

PaT wijzigde deze reactie 13-11-2019 08:47 (24%)

• golden1988
golden1988 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:26:
Sinds de update naar miui11 krijg ik bij het openen van facebook onderstaande melding in mijn meldingen lijst. deze kan ik wegslepen, echter bij een volgende keer opent de melding net zo hard weer. zijn er meer mensen die er last van hebben? als ik op de melding klik, opent hij de playstore en staat daar dat alles up to date is.

[Afbeelding: facebook]
heeft niemand last van dit probleem? ik heb het bij facebook, postnl app en nog een aantal apps. heb al factory reset gedaan, helpt allemaal niet. :-(

• snah001
  • Nu online
golden1988 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:15:
[...]
heeft niemand last van dit probleem? ik heb het bij facebook, postnl app en nog een aantal apps. heb al factory reset gedaan, helpt allemaal niet. :-(
Yup, hetzelfde hier.
Houdt op als je naar de play store gaat om te kijken wat voor update het is.

• golden1988
snah001 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:45:
[...]

Yup, hetzelfde hier.
Houdt op als je naar de play store gaat om te kijken wat voor update het is.
Ja klopt, of naar links swipen, dan is het ook weg, hopelijk wordt dit in een update opgelost.

• snah001
  • Nu online
golden1988 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 22:11:
[...]Ja klopt, of naar links swipen, dan is het ook weg, hopelijk wordt dit in een update opgelost.
Overigens vandaag niet meer gezien.

• Ari Gold
  • Nu online
[...]

Had je de reactie van @MaNDaRK gelezen en geprobeerd?

Anders kan je nog altijd even cache clearen van de Play Store en Play Store Services.

• iceheart
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20-01 21:59
[...]

Toen ik m'n 9T pro net had speelde dit een paar dagen, maar dan "feature for Chrome" (vermoed dat functie gewoon de vertaling van feature is hier).
Hield vanzelf op voordat ik me er voldoende aan stoorde om te gaan snuffelen. Dat was nog op MIUI 10.3.4.0 IIRC.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:19

knakworst

Get Dilberted!

[...]

Ik heb precies dezelfde issue met Facebook en postnl. Irritant maar voor mij geen reden voor factory reset.

• golden1988
Ari Gold schreef op zondag 10 november 2019 @ 00:37:
[...]

Had je de reactie van @MaNDaRK gelezen en geprobeerd?

Anders kan je nog altijd even cache clearen van de Play Store en Play Store Services.
Zeker heb ik dat gelezen en gedaan:) maar gezien meer mensen het ervaren zal het wel ergens in de software zitten.

• daffie82

daffie82

iceheart schreef op zondag 10 november 2019 @ 01:50:
[...]

Toen ik m'n 9T pro net had speelde dit een paar dagen, maar dan "feature for Chrome" (vermoed dat functie gewoon de vertaling van feature is hier).
Hield vanzelf op voordat ik me er voldoende aan stoorde om te gaan snuffelen. Dat was nog op MIUI 10.3.4.0 IIRC.
Same here

• Spacewide
  • Laatst online: 21-01 17:43
jdan schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:32:
[...]

Wat ik nog kan aanraden:
- een mooier startscherm mét app-lade erop plaatsen
- een gcam installeren
- Opera gebruiken in plaats van Chrome

Nog iemand een tip?
Zeker weten

ADB fastboot tools op je pc downloaden. (Java is nodig)
Enkele overbodige apps verwijderen, zoals YouTube in dit voorbeeld.

Knip, ondanks veel gebruikt is waar je naar linkte niet legaal. Daarom verwijderd.

En last but definitely not least; Blokada!
Rooten is niet meer nodig voor me dankzij Blokada.

l3art wijzigde deze reactie 10-11-2019 18:27 (19%)

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14:25
Iemand die MIUI 11 globale binnen via de officiële weg? Ik heb nog niks binnen (mi 9T Pro via Belsimpel)

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• jdan
Punkbuster schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:48:
Iemand die MIUI 11 globale binnen via de officiële weg? Ik heb nog niks binnen (mi 9T Pro via Belsimpel)
Waar je je toestel koopt is niet belangrijk. Maar wel welke versie.
Instellingen > Over deze telefoon - daarop klikken
Dan staat er bij mij:
MIUI Global 11.0.3
Stabiel
11.0.3.0(QFKEUKM)

En dat is inderdaad MIUI 11 - met Android 10 - Europese versie
Ik kreeg deze update op dinsdag 5 november.
Je kunt in dit forum zien dat ik lang niet de enige ben.
Blader maar even terug tot pagina 105.

jdan wijzigde deze reactie 10-11-2019 18:11 (8%)

• Jordymt
  • Laatst online: 20:25
Ik zit hier met een klein probleempje. Ik heb hier een 'kapotte' Mi 9T overgenomen om in eerste instantie te gebruiken voor mijn 'kapotte' Mi 9T. Het doel is echter om de overgenomen telefoon ook eerst werkend te krijgen en op het moment zit hij vast in een boot loop door onbekende reden.

Nu ben ik wat rond aan het zoeken en schijnt flashen een mogelijke oplossing te zijn. Erg leuk en aardig, maar dit lijkt niet te lukken, aangezien dit naar voren komt:

Oke, fair, dan zal ik hem even unlocken. Vervolgens krijg ik de melding dat de telefoon geblokkeerd is. Letterlijke vertaling volgens Google: "Deze mobiele telefoon is vergrendeld door telefoon 622 **** 111."

Vorige eigenaar zegt hier niets van te weten en kan me niet verder helpen.

Kan ik hier nog iets mee? Alle dubieuze tooltjes heb ik ongeveer wel gebruikt.

Edit: Ik heb de telefoon overigens open liggen en kan hier dus ook eventueel dingen in doen. Wat ik al geprobeerd heb is via hier in de EDL mode te komen en dat lijkt ook te werken, maar vervolgens schiet ik er weinig mee op.

Jordymt wijzigde deze reactie 10-11-2019 19:03 (10%)

• jdan
Spacewide schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:11:
Zeker weten

ADB fastboot tools op je pc downloaden. (Java is nodig)
Enkele overbodige apps verwijderen, zoals YouTube in dit voorbeeld.

[mbr] Knip, ondanks veel gebruikt is waar je naar linkte niet legaal. Daarom verwijderd. [/]

En last but definitely not least; Blokada!
Rooten is niet meer nodig voor me dankzij Blokada.
Is dit nodig /nuttig ... als je een Europese versie hebt? Ik krijg geen reclame of vervelende pop-ups enz., de Xiaomi-apps gebruik ik niet, tenzij Galerie (is een noodzaak, ook als je ADB... gebruikt) en Agenda (ik gebruikte op mijn vorig toestel de Google agenda). Ik downloadde ADB ... op mijn MacBook Pro maar deed er niets mee. Voorlopig.

• Svinken
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 17:44
Heeft iemand hier toevallig ook een Tesla M3? Ik merk dat ik m'n telefoon (9T Pro) vrijwel altijd moet unlocken voordat de auto van het slot gaat. Ik begrijp dat dat meer aan de telefoon dan aan de auto ligt. Normaal gedrag is dat je telefoon enkel bij je hoeft te hebben en dat de auto dan al ontgrendeld. Ben al wat aan het spelen met battery saving mode van de Tesla app maar nog zonder resultaat. Iemand ideeën of ervaring? Merci, Sige

• Preau
  • Niet online
Svinken schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:25:
Heeft iemand hier toevallig ook een Tesla M3? Ik merk dat ik m'n telefoon (9T Pro) vrijwel altijd moet unlocken voordat de auto van het slot gaat. Ik begrijp dat dat meer aan de telefoon dan aan de auto ligt. Normaal gedrag is dat je telefoon enkel bij je hoeft te hebben en dat de auto dan al ontgrendeld. Ben al wat aan het spelen met battery saving mode van de Tesla app maar nog zonder resultaat. Iemand ideeën of ervaring? Merci, Sige
Wat voor mij uteindelijk werkte om een app nooit af te laten sluiten, mocht dat hier ook het issue zijn: Alle battery saving dingen ervoor uitzetten en de app locken (met het slotje) in je recent apps scherm.

• Svinken
  • Laatst online: 17:44
Preau schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:28:
[...]

Wat voor mij uteindelijk werkte om een app nooit af te laten sluiten, mocht dat hier ook het issue zijn: Alle battery saving dingen ervoor uitzetten en de app locken (met het slotje) in je recent apps scherm.
Dank voor je snelle reactie. Ik zal lock eens proberen. Wat doet dat eigenlijk precies, kan er zo snel niks over vinden? Voorkomen dat de app überhaupt gesloten wordt oid?

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:24
Jordymt schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:02:
Ik zit hier met een klein probleempje. Ik heb hier een 'kapotte' Mi 9T overgenomen om in eerste instantie te gebruiken voor mijn 'kapotte' Mi 9T. Het doel is echter om de overgenomen telefoon ook eerst werkend te krijgen en op het moment zit hij vast in een boot loop door onbekende reden.

Nu ben ik wat rond aan het zoeken en schijnt flashen een mogelijke oplossing te zijn. Erg leuk en aardig, maar dit lijkt niet te lukken, aangezien dit naar voren komt:

[Afbeelding]

Oke, fair, dan zal ik hem even unlocken. Vervolgens krijg ik de melding dat de telefoon geblokkeerd is. Letterlijke vertaling volgens Google: "Deze mobiele telefoon is vergrendeld door telefoon 622 **** 111."

[Afbeelding]

Edit: Ik heb de telefoon overigens open liggen en kan hier dus ook eventueel dingen in doen. Wat ik al geprobeerd heb is via hier in de EDL mode te komen en dat lijkt ook te werken, maar vervolgens schiet ik er weinig mee op.
Lijkt er op dat de telefoon niet ontkoppeld is van de vorige gebruiker zijn mi account. Xiaomi telefoons kan je niet zomaar doorverkopen, je moet eerst het toestel los koppelen van het mi account, dan ook op de telefoon uitloggen en dan pas een factory reset doen. Aangezien de vorige eigenaar niet in de telefoon kon gok ik dat dit niet meer mogelijk was.

Wat nog geprobeerd kan worden is dat de vorige eigenaar alsnog de telefoon ontkoppeld van zijn/haar mi account via i.mi.com

Hopelijk kan je dan alsnog in de telefoon komen.

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon.

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 21:59
Ik heb met behulp van ADB fastboot tools enkele Mi apps en bloatware van mijn Mi 9T Pro uitgeschakeld.
Wat voor apps hebben jullie hiervoor in de plaats/als alternatief?

Ben vooral benieuwd naar jullie keuze in internetbrowser, file manager en muziek-app.

Mi 9T Pro - MIUI Global 11.0.1 - PFKMIXM

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Qua browser gebruik ik al een tijdje Brave en dat bevalt prima. Zelfde engine als Chrome, maar met ingebouwde adblocker en meer privacy dingetjes.
Mijn muziekspeler is Spotify aangezien ik eigenlijk nooit meer naar geripte mp3'tjes luister.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• l3art
Ruiten_Wisser schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:43:
Ik heb met behulp van ADB fastboot tools enkele Mi apps en bloatware van mijn Mi 9T Pro uitgeschakeld.

Ben vooral benieuwd naar jullie keuze in internetbrowser, file manager en muziek-app.
Mix browser kan ik je zeker aan raden. Gratis te downloaden via 'xda labs'. Deze laaste even naar googlen. Naast Spotify gebruik ik Pi Music Player voor mp3's ed. Browser wil ik binnenkort Opera eens de kans geven.

• PostalDude
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12-12-2019
Sinds de update naar Android 10 en Miui 11 gaat mijn scherm niet meer aan met meldingen.
Mijn vriendin heeft een Mi Mix 2 met Miui 11 maar Android 9. Daar heb je een optie bij “vergrendelscherm” in het instellingen menu met “ scherm ontwaken bij meldingen”.

Die optie is dus bij Android 10 verdwenen. Ik zie wel een soortgelijk iets staan maar die staat bij het gedeelte van “inactieve display”.
Iemand tips?
l3art schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:03:
[...]

Browser wil ik binnenkort Opera eens de kans geven.
Ga je geen spijt van krijgen. Gebruik Opera al jaren, en zeker de laatste tijd is er flink aan gesleuteld. Een volwassen, mooie browser.
/spam. :+

Betaalde Kremlin-troll

• Titus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:44
PostalDude schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:13:
Sinds de update naar Android 10 en Miui 11 gaat mijn scherm niet meer aan met meldingen.
Mijn vriendin heeft een Mi Mix 2 met Miui 11 maar Android 9. Daar heb je een optie bij “vergrendelscherm” in het instellingen menu met “ scherm ontwaken bij meldingen”.

Die optie is dus bij Android 10 verdwenen. Ik zie wel een soortgelijk iets staan maar die staat bij het gedeelte van “inactieve display”.
Iemand tips?
Ambient screen opties en dan de optie when notifications come and the screen is off. Ik gok dat je de 2e optie zoekt, light up screen

• Titus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:44
Double post, deze mag weg

Titus wijzigde deze reactie 11-11-2019 08:16 (95%)

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Android 10 is nog niet uit toch?

• Aggressor
  • Laatst online: 21:27
Rev! schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:19:
Android 10 is nog niet uit toch?
Wel op de EU versie.

• MaNDaRK
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:09

MaNDaRK

Android Fan

Ruiten_Wisser schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:43:

Browser: Chrome, ik wil binnenkort Firefox een kans geven.
Filemanager: Solid Explorer, betaalde variant. Ik vind het vooral prettig dat ik mijn shares in mijn netwerk kan beveiligingen met mijn vingerafdruk.
Muziek-App: Google Music en Spotify.

Online Backup Vergelijken? - Binair klokkijken

• Jordymt
l3art schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:47:
[...]

Lijkt er op dat de telefoon niet ontkoppeld is van de vorige gebruiker zijn mi account. Xiaomi telefoons kan je niet zomaar doorverkopen, je moet eerst het toestel los koppelen van het mi account, dan ook op de telefoon uitloggen en dan pas een factory reset doen. Aangezien de vorige eigenaar niet in de telefoon kon gok ik dat dit niet meer mogelijk was.

Wat nog geprobeerd kan worden is dat de vorige eigenaar alsnog de telefoon ontkoppeld van zijn/haar mi account via i.mi.com

Hopelijk kan je dan alsnog in de telefoon komen.
Dat helpt al een beetje. De vorige eigenaar heeft het account ontkoppelt, echter kan ik nu nog niet unlocken. Mijn account staat niet op de telefoon en er moet toch echt een Mi account op staan wil ik unlocken. Hier nog een oplossing voor?

• l3art
Jordymt schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:00:
[...]

Dat helpt al een beetje. De vorige eigenaar heeft het account ontkoppelt, echter kan ik nu nog niet unlocken. Mijn account staat niet op de telefoon en er moet toch echt een Mi account op staan wil ik unlocken. Hier nog een oplossing voor?
Hmmm, ik zou het zo 1, 2, 3, niet weten.
Waar heeft de vorige eigenaar hem gekocht? Welke rom stond er origineel op? Kan het zijn dat waar de vorige eigenaar hem gekocht heeft dat er daar een global rom op gezet is, terwijl het een CN/EN rom was die er origineel op stond? Als de vorige eigenaar dan de bootloader heeft proberen te locken zonder er eerst de originele CN/EN rom er op te zetten, dan ben ik bang dat er niet heel veel meer aan te doen is. Een global rom zetten op een CN/EN rom kan, maar als je dan de bootloader gaat locken resulteert dit in een brick.

Er is ook nog zoiets als de Xiaomitool V2. Mogelijk dat je daarmee nog iets mee voor elkaar kan krijgen...

• Jordymt
l3art schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:08:
[...]

Hmmm, ik zou het zo 1, 2, 3, niet weten.
Waar heeft de vorige eigenaar hem gekocht? Welke rom stond er origineel op? Kan het zijn dat waar de vorige eigenaar hem gekocht heeft dat er daar een global rom op gezet is, terwijl het een CN/EN rom was die er origineel op stond? Als de vorige eigenaar dan de bootloader heeft proberen te locken zonder er eerst de originele CN/EN rom er op te zetten, dan ben ik bang dat er niet heel veel meer aan te doen is. Een global rom zetten op een CN/EN rom kan, maar als je dan de bootloader gaat locken resulteert dit in een brick.

Er is ook nog zoiets als de Xiaomitool V2. Mogelijk dat je daarmee nog iets mee voor elkaar kan krijgen...
Hij is in Nederland gekocht, geen andere ROM op gezet tussentijds. De tool werkt overigens niet, ik heb geen toegang tot de schermen en dan is de tool helaas niet te gebruiken.

• l3art
Jordymt schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:14:
[...]

Hij is in Nederland gekocht, geen andere ROM op gezet tussentijds. De tool werkt overigens niet, ik heb geen toegang tot de schermen en dan is de tool helaas niet te gebruiken.
Geen toegang tot fastboot of de recovery bedoel je?

• Jordymt
l3art schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:16:
[...]

Geen toegang tot fastboot of de recovery bedoel je?
De tool werkt (nog) niet vanuit fastboot.
Als ik hem in recovery zet, gaat het programma aan het werk, maar wordt de telefoon opnieuw opgestart waardoor hij unconnect van de computer. Resultaat: programma kan z'n werk niet doen.

Edit: Ik kan overigens niets anders dan EDL/fastboot/recovery. Anders zit ik vast in een boot loop

Edit2: Hij heeft uiteindelijk andere software erin gezet en komt nu steeds terecht in een zwart scherm met alleen de menuknoppen onderin. Lijkt erop dat hij officieel niet terug te halen is..

Jordymt wijzigde deze reactie 11-11-2019 09:35 (27%)

• snah001
  • Nu online
Jordymt schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:02:

Dit komt vaker voor bij exemplaren verkocht via Bangood of gelijksoortige kanalen.
Blijken toestellen te zijn die al eerder in gebruik zijn geweest en dus via Xiaomi geregistreerd en gekoppeld zijn aan dat nummer van die gebruiker.
Worden daarna als "nieuw" verkocht en zijn vaak al te herkennen omdat de bootloader meestal unlocked is en er een rom op staat die niet origineel op dat toestel thuis hoort of gewoon bricked zijn en is de doos niet meer factory gesealed.
Wordt op XDA dringend voor gewaarschuwd.

EDL flash is dan de enige manier om het "origineel" werkend te krijgen en in 1 van de XDA threads staat een nummer van een Russiche user die dit voor jou op afstand doet tegen een kleine vergoeding. Die kun je dan via WA of Telegram benaderen.

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True