Het gaat hier om de eerste 3 laadbeurten. Niet over de beurten daarna. Echter zijn er veel onderzoeken naar verricht en in het verleden was de conclusie elk jaar anders.
Ik ga het artikel nog wel bekijken als ik thuis ben.
@
S0epkip , ik heb het artikel gelezen en ik zie dat die uit 2010 komt, maar nog wel onlangs is geupdate:
Last updated 2019-07-10
Ik weet niet hoe betrouwbaar dit onderzoek nog is en mogelijk is muntje al diverse keren meerdere kanten op gevallen. Wat het beste is, dat weet ik niet. Ik weet wel voor 100% zeker, dat een accu de eerste 2-3 ladingen niet betrouwbaar zijn en ik waarschuw mensen daar ook voor als ze na 1 dag slechte accu prestaties hebben. Tot nu toe zijn die mensen er na 1 week ook wel op teruggekomen.
De accu's zijn de afgelopen jaren veranderd, het verbruik ging van 1x in de 3 dagen opladen, maar meerdere keren per dag opladen. In het artikel wordt vooral gewaarschuwd om de accu niet te warm te laten worden. Veel gamen of de accu langere tijd kei-hard laten werken, is (als ik het zo zie) slechter dan de accu volledig laden/ontladen. De huidige smartphones (zoals Sony), zorgen er ook nog eens voor dat de accu niet al te snel wordt opgeladen. 1 uur voordat je wekker gaat, dan gaan de laatste percentages nog naar de accu toe.
Kortom, ik ben er nog niet uit en je moet zeker niet van 1 onderzoek uitgaan, vooral niet als die wat ouder is. De techniek van de accu veranderd, ons gebruik veranderd en de software van onze producten veranderd.
[
Voor 49% gewijzigd door
Kiswum op 26-08-2019 20:39
]