Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:37
Ik heb na veel overpeinzingen nog eens druk met de duimstok in mijn broekzakken zitten schuiven.
De laatste 6mm zijn toch echt op of over het randje van de broekzak ben ik bang.

Iemand in het geruchten circuit al wat vernomen over een Redmi K20 SE of Xiaomi Mi 9T (Pro) SE?

• Madd0gz
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 15-10 18:21
Heb nu zelf sinds een week ook de Xiaomi mi 9T. Heb helaas afgelopen nacht ook te maken gehad met een enorme batterij drain (~80% naar 1%!), waar ik erg van schrok. Vervolgens nog voor werk opgeladen, waarbij het op werk gewoon weer verder ging met het leegtrekken van de batterij. Een reboot van het toestel loste het probleem wel op, echter weet ik nog steeds niet waarom dit zo enorm hard ging.

Wat mij ook opviel bij mijn batterij settings is dat mijn mi 9T eigenlijk altijd op 'Awake' staat, terwijl mijn scherm vaak genoeg uitstaat. Weet iemand hoe dit zit?

• Gman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-10 15:36
Ik heb met al mijn android toestellen battery drains gehad (af en toe), een app blijft hangen en trekt de cpu vol.

Zo kan je cpu load indicator aanzetten:
https://mobileinternist.com/cpu-usage-android

(geen idee of dat met MIUI ook kan, ik heb mijn 9T pro nog niet).

Gman wijzigde deze reactie 23-08-2019 15:21 (31%)
Reden: url vergeten + opmaak

• Dstruct
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 09-10 19:38
Ik heb nu een weekje mijn telefoon. Over het algemeen erg blij, echter vind ik het Miui systeem behoorlijk omslachtig en buggy. Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit eerder gehad bij een telefoon.

Ik krijg mijn notificaties bij Whatsapp op het lockscreen maar niet aan de praat. Behoorlijk vervelend om notificaties te missen als je telefoon op stil staat en je niet de mogelijkheid hebt om je telefoon helemaal te unlocken. Heeft iemand al een oplossing hiervoor?

Voor de rest is de telefoon goed. Camera werkt zeer goed. Batterij houdt het ook goed vol... Echter niet zo goed als mijn vorige telefoon (mijn grote liefde de Lenovo P2 RIP).

• Joshua...
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 16:10
hopiconjo schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:54:
[...]

Ligt er ook aan wat je budget is. Als foto's maken belangrijkste is zou je eens moeten kijken naar Google Pixel 2 (XL). Deze kost tussen 350 en 400. Als je budget tussen 200 en 300 euro is dan is Mi9T een goede aankoop. Verwacht geen top foto's (zeker in het donker) maar zijn wel vrij goed
Hoe zouden de foto's zijn in vergelijking met een Samsung Galaxy S7 Edge? Deze heb ik en maakt hele mooie foto's. Is de Xiaomi Mi 9T een upgrade denken jullie?

• paul123456
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19:07
Madd0gz schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:58:
Heb nu zelf sinds een week ook de Xiaomi mi 9T. Heb helaas afgelopen nacht ook te maken gehad met een enorme batterij drain (~80% naar 1%!), waar ik erg van schrok. Vervolgens nog voor werk opgeladen, waarbij het op werk gewoon weer verder ging met het leegtrekken van de batterij. Een reboot van het toestel loste het probleem wel op, echter weet ik nog steeds niet waarom dit zo enorm hard ging.

Wat mij ook opviel bij mijn batterij settings is dat mijn mi 9T eigenlijk altijd op 'Awake' staat, terwijl mijn scherm vaak genoeg uitstaat. Weet iemand hoe dit zit?
Heb hier ook last van gehad. Heb de telefoon gereset, en vanaf toen gaat die netjes slapen...
IssY_I schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:44:
Vandaag een enorme batterij drain! Ging slapen wetende dat de batterij 66% aangaf. Werd wakker 7uur later met een percentage van 11%!!

55% in 7 uurtjes, ben hier niet blij mee :O
Heb Vowifi en VoLTE uitgeschakeld, weet niet of het hier aan ligt maar moet ergens beginnen en dit waren enigszins de instellingen waar ik mee heb gerommeld laatst
Heb VoWifi en VoLTE zelf ook weer uitgeschakeld. Het grafiekje was duidelijk steiler, maar zo drastisch als bij jou ook weer niet. :+
Mijn provider doet er volgens mij ook weinig mee, of ik weet erder niet echt hoe ik het moet gebruiken. :P

Edit: Zet je de phone niet op airplane gedurende de nacht?

HMC wijzigde deze reactie 23-08-2019 17:54 (4%)

Betaalde Kremlin-troll

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:39
Joshua... schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:27:
[...]

Hoe zouden de foto's zijn in vergelijking met een Samsung Galaxy S7 Edge? Deze heb ik en maakt hele mooie foto's. Is de Xiaomi Mi 9T een upgrade denken jullie?
https://m.gsmarena.com/pi...Phone1=7945&idPhone2=9738

Persoonlijke mening, maar komende van S7 flat ben ik wel aan het switchen.

• IssY_I
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:43
HMC schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:53:
[...]

Heb VoWifi en VoLTE zelf ook weer uitgeschakeld. Het grafiekje was duidelijk steiler, maar zo drastisch als bij jou ook weer niet. :+
Mijn provider doet er volgens mij ook weinig mee, of ik weet erder niet echt hoe ik het moet gebruiken. :P

Edit: Zet je de phone niet op airplane gedurende de nacht?
Nee geen airplane mode. Gebruik wel de klok als wekker maar voor de rest niks raars ingesteld.. ging gewoon weken perfect totdat plots vandaag de batterij bijna leeg is gezogen.

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:57
Dstruct schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:33:
....

Ik krijg mijn notificaties bij Whatsapp op het lockscreen maar niet aan de praat. Behoorlijk vervelend om notificaties te missen als je telefoon op stil staat en je niet de mogelijkheid hebt om je telefoon helemaal te unlocken. Heeft iemand al een oplossing hiervoor?

...
Dit is een redelijk normale vraag bij nieuwe Xiaomi en Huawei gebruikers, maar hiermee gaat het wel lukken:

Ga naar instellingen -> Batterij & Prestaties -> Kies apps -> Kies je Social media apps uit (zoals Whatsapp) en zet de instelling op: Geen beperkingen.

Sorry ik las het verkeerd. Het bovenstaande geldt vooral om ervoor te zorgen dat apps niet op de achtergrond afsluiten.

Hier is mogelijk het echte antwoord:
Instellingen -> Schermvergrendeling & wachtwoord -> Geavanceerde Instellingen -> Op vergrendelingsscherm -> Alle meldingen en bijbehorende inhoud tonen.

Kiswum wijzigde deze reactie 23-08-2019 23:38 (39%)

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Mike P
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19-10 15:03
Avondfoto met de 9t icm Gcam. Toch niet gek hoor.

https://photos.app.goo.gl/BnboUEcsdEj3GSyd7

• Fridge320
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18:45
Stomme vraag misschien, maar hebben we het dan over gcam uit de playstore gewoon? Ik lees ook dat er her en der beta's staan, wat is aan te raden? En betrouwbaar? (Over het algemeen ben ik wat huiverig om vanaf andere plekken dan de Playstore iets te installeren)

• Mike P
Nee, gcam zul je niet in de playstore vinden voor zover ik weet. Je moet een port installeren zoals deze: https://miui.blog/redmi-k20/ported-gcam-apk-mi-9t-redmi-k20/. Helemaal soepel werkt het bij mij niet, maar de resultaten zijn bij weinig licht wel een stuk beter dan met de normale Xiaomi app.

• Kiswum
.
Het ziet er goed uit, maar eerlijk gezegd zie ik op deze foto weinig verschil met de originele app. Zou je daarvan een vergelijking kunnen maken?

In veel andere situaties zag je namelijk wel een duidelijk verschil, waarbij de Gcam als winnaar uit de bus kwam.

• Mike P
Nee, sorry, ik heb de telefoon teruggebracht omdat ik hem niet snel genoeg vond om (spiegelreflex)foto’s te bewerken. Ik ga binnenkort de Pro kopen, dan zal ik weleens zo’n vergelijking doen.

• Rikki
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 21:55
Uur geleden mijn MI 9T Pro binnen gekregen. Zo'n 10 dagen geleden besteld bij Belsimpel, verwachting was levering 29 augustus maar nu dus al binnen. Nu ontgrendelen en 7 dagen wachten....

[mod edit]
Zo dat is apart! Begonnen met unlocken en ongelofelijk maar waar werkte het meteen. Niks wachten. Ik weet niet of dat komt doordat het een Pro is maar goed, unlocked is unlocked.

PaT wijzigde deze reactie 24-08-2019 17:07 (34%)

• Rikki
Wijzig je laatste bericht als je als laatste gereageerd heb

PaT wijzigde deze reactie 24-08-2019 17:07 (80%)

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:39
Rikki schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:48:
Zo dat is apart! Begonnen met unlocken en ongelofelijk maar waar werkte het meteen. Niks wachten. Ik weet niet of dat komt doordat het een Pro is maar goed, unlocked is unlocked.
Heb je een link met een tutorial? Veel plezier >:)
Wat dacht je van het Rooten en Custom rom topic zoals vermeld in de topic waarschuwing? 8)7 ;)

l3art wijzigde deze reactie 24-08-2019 15:08 (13%)

• Rikki
Heel behulpzaam, maar dit hoort in het custom rom en root topic

PaT wijzigde deze reactie 24-08-2019 17:08 (94%)

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17:00
Madd0gz schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:58:

Dat heb ik vannacht nu ook voor het eerst aan de hand gehad. Tijdens het autorijden met Waze aan (scherm uit, alleen gesproken instructies) klapte Waze er halverwege de rit uit. Thuis aangekomen leek dit programma ook niet meer op de achtergrond te draaien. In het app overzicht met open applicaties was verder geen geopende app meer te zien. Vanmorgen dus een lege accu en een gemiste wekker.

Na volledig opladen lijkt de drain nu inderdaad weer opgelost.

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• Fryslanboy
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:03
Hier ook gehad, ergens vermeld hier. Bleek om een slechte versie van de Google Play Services te gaan.
SebasFM schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:21:
[...]

Dat heb ik vannacht nu ook voor het eerst aan de hand gehad. Tijdens het autorijden met Waze aan (scherm uit, alleen gesproken instructies) klapte Waze er halverwege de rit uit. Thuis aangekomen leek dit programma ook niet meer op de achtergrond te draaien. In het app overzicht met open applicaties was verder geen geopende app meer te zien. Vanmorgen dus een lege accu en een gemiste wekker.

Na volledig opladen lijkt de drain nu inderdaad weer opgelost.

• DrNizeGuy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:42
Komend van een mix 2 (en daarvoor een nexus 6P) met een fingerprint scanner aan de achterzijde, dan is de scanner onder het glas wel een partij ruk :/
Veel trager, áls de vinger al goed gescand wordt. Heb nu al 3x dezelfde vinger toegevoegd in allerlei posities, maar nog steeds vaak een no- match.

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:23
DrNizeGuy schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:53:
Komend van een mix 2 (en daarvoor een nexus 6P) met een fingerprint scanner aan de achterzijde, dan is de scanner onder het glas wel een partij ruk :/
Veel trager, áls de vinger al goed gescand wordt. Heb nu al 3x dezelfde vinger toegevoegd in allerlei posities, maar nog steeds vaak een no- match.
Ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk geen last van heb, enkel met vochtige vingers dat hij soms even moet 'zoeken'.

Voor de rest is het voor mij juist een grote plus omdat ik de fingerprint op de achterkant helemaal zat was. Aangezien ik vaak in de auto zit of dat de telefoon op het bureau ligt vind ik de FPS op de voorkant vele malen fijner.

Xiaomi Mi9T - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460

• IssY_I
Vandaag is de batterij weer helemaal leeg getrokken!!, kreeg hem geeneens meer aan. Ben momenteel bezig met een totale reset.. lekker dit
Ben je weken bezig de batterij optimaal en in topconditie te houden krijg je met deze shitzooi te maken. Er is niets ergers dan een batterij continu op 0% :O

Geluk dat het zondag is dus geen werk maar heb zojuist een echte wekker besteld want ik vertrouw dit toestel niet meer

• bcome
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-10 20:38
Heeft hier iemand het scherm al bekeken met een gepolariseerde zonnebril? Geeft dat problemen?

• TankiEEE
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:39
bcome schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 14:59:
Heeft hier iemand het scherm al bekeken met een gepolariseerde zonnebril? Geeft dat problemen?
Zojuist de T9 Pro bekeken met mijn polaroid zonnebril. Scherm ziet er perfect uit, geen problemen met leesbaarheid. Al moet ik eerlijk bekennen dat dat nog wel kan wisselen afhankelijk van het type screenprotector dat je gebruikt.

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

• bcome
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-10 20:38
TankiEEE schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Zojuist de T9 Pro bekeken met mijn polaroid zonnebril. Scherm ziet er perfect uit, geen problemen met leesbaarheid. Al moet ik eerlijk bekennen dat dat nog wel kan wisselen afhankelijk van het type screenprotector dat je gebruikt.
Ik weet dat het bij de Mi A2 een probleem was, maar ik weet eerlijk gezegd niet of het met OLED überhaupt een probleem is. Bedankt voor het controleren!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik kan bevestigen dat een 9T geen problemen geeft met een gepolariseerde bril.

Ik ken de problemen van mijn LG G5, maar die zijn er niet met de 9T

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• mhnl1979
  • Laatst online: 16:32
Hallo allen,

Zit te twijfelen tussen s10e en de 9T Pro.
Hoe zit het met de accu en weet iemand ook waarom de mi 9 beter presteert volgens verschillende sites de mi 9 pro? Ik kan in de specs niets verschillend vinden wat dat verklaard.

• DrNizeGuy
Als je tussen de 10e en de 9t pro moet kiezen, zou ik eerder kijken naar: het formaat (10e is kleiner) en of je miui of touchwizz prettig vindt. Qua prestaties irl (dus normaal gebruik en geen benchmarks) ontlopen ze elkaar niet veel. misschien camera qualiteit vergelijken als je dat belangrijk vindt.

• Milo44
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-10 10:54
Sanchaz12 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:38:
[...]

Ja hier ook, d.m.v. de app 'Battery Charge Limit' zorg ik er voor dat de telefoon vanzelf stopt met opladen bij in mijn geval 75%. Je hebt er wel root toegang voor nodig.
Krijg die van mij niet aan de praat? Hij laad doodleuk steeds verder op als het maximaal opgeven % ?

Volgende dingen nagekeken:

- App heeft autostart
- App start op de achtergrond
- Mag notificaties geven
- MIUI Battery saver staat op "No Restrictions".

Mis ik nog iets? :?

PaT wijzigde deze reactie 25-08-2019 22:40 (4%)

Xiaomi Mi 9T met de Xiaomi.eu Stable ROM 10.3.14. In afwachting van LineageOS/HavocOS.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Milo44 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:25:
[...]

Krijg die van mij niet aan de praat? Hij laad doodleuk steeds verder op als het maximaal opgeven % ?

Volgende dingen nagekeken:

- App heeft autostart
- App start op de achtergrond
- Mag notificaties geven
- MIUI Battery saver staat op "No Restrictions".

Mis ik nog iets? :?
Batterijoptimalisatie uitgezet?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• mhnl1979
  • Laatst online: 16:32
En qua accu? Ik twijfel omdat ij een goede accu belangrijk vindt. Maar goede support ook. Ik lees hier toch ook wel veel software issues.
DrNizeGuy schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:30:
Als je tussen de 10e en de 9t pro moet kiezen, zou ik eerder kijken naar: het formaat (10e is kleiner) en of je miui of touchwizz prettig vindt. Qua prestaties irl (dus normaal gebruik en geen benchmarks) ontlopen ze elkaar niet veel. misschien camera qualiteit vergelijken als je dat belangrijk vindt.

• Milo44
PaT schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:40:
[...]

Batterijoptimalisatie uitgezet?
Dat is toch deze?

"- MIUI Battery saver staat op "No Restrictions"."

Toch niet, optie nu op "Optimized" gezet. Eens kijken wat ie doet.

Milo44 wijzigde deze reactie 25-08-2019 23:08 (16%)

Xiaomi Mi 9T met de Xiaomi.eu Stable ROM 10.3.14. In afwachting van LineageOS/HavocOS.

• svenerator
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-10 16:26
Milo44 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 23:04:
[...]

Dat is toch deze?

"- MIUI Battery saver staat op "No Restrictions"."

Toch niet, optie nu op "Optimized" gezet. Eens kijken wat ie doet.
Optimized betekent juist dat batterij optimalisatie aan staat. Maar dat ter zijde, ik kreeg hem wel werkend. En ik hoefde helemaal niets te veranderen. Gedownload, en werkte direct. Weet je heel zeker dat root goed werkt bij jou? Een laatste optie is in je recent apps menu, de app te 'locken', dan blijft hij in het geheugen.

• Mlazurro
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 05:00
Net ondervonden dat de "Cinema 4K" app wel nog werkt, maar de "flat profile" - te vergelijken met LOG profile - voor video niet werkt op de Mi 9T. Natuurlijk geen idee of het ligt aan de app, hogere Android versie of de Camera2 API van Xiaomi zelf.

Jammer, die app was echt super. Kon je relatief hoogkwalitatieve video's maken, met hoger dynamisch bereik en zachte kleuren. Beetje de Gcam voor video.

Ook snel even getest met een soortgelijke app - Lumio Cam. Helaas.

Deed echt wonderen op m'n Oneplus 3T.

Minpuntje ;(

EDIT: Open Camera app kan "flat profile" toepassen (samen met veel semi interessante features), maar het is niet dezelfde kwaliteit als bij Cinema 4K app (met Oneplus 3t).

Mlazurro wijzigde deze reactie 26-08-2019 03:23 (18%)

• Kiswum
IssY_I schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 13:22:
Vandaag is de batterij weer helemaal leeg getrokken!!, kreeg hem geeneens meer aan. Ben momenteel bezig met een totale reset.. lekker dit
Ben je weken bezig de batterij optimaal en in topconditie te houden krijg je met deze shitzooi te maken. Er is niets ergers dan een batterij continu op 0% :O

Geluk dat het zondag is dus geen werk maar heb zojuist een echte wekker besteld want ik vertrouw dit toestel niet meer
Voor geen enkele hedendaagse telefoon zou het een probleem mogen zijn om weleens op 0% uit te komen. De eerste 3 laadbeurten is dat juist wel goed, zodat de batterij + software beter worden afgestemd en dat het dan duidelijk wordt wat de grenzen zijn.

Tijdens mijn benchmarks ben ik diverse keren van 100% naar 0% gegaan.

Mocht iemand nog vragen hebben, hier is de volledige review van de Mi 9T Pro:

productreview: Xiaomi Mi 9T Pro 128GB Zwart review door Kiswum

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Gisteren de MI 9T Pro blauw 128GB besteld bij Belsimpel echter toestel is nu even niet op voorraad.
Na 13 jaar onafgebroken alle topmodellen van HTC te hebben gehad en ook volop bezig te zijn geweest in de dev community van HTC op XDA een giga stap natuurlijk en ben benieuwd waar die mij gaat brengen.
Houdt mijn U11 nog wel tijdje ernaast en hoop op een actief en ruim kwalitatief goed custom rom aanbod op XDA.

• Neco75
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 15-10 07:43
DrNizeGuy schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 19:30:
Heb ze allebei gehad. De batterij van de Mi 9T gaat vele malen langer mee dan de S10E.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:19
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 07:19:
[...]

Voor geen enkele hedendaagse telefoon zou het een probleem mogen zijn om weleens op 0% uit te komen. De eerste 3 laadbeurten is dat juist wel goed, zodat de batterij + software beter worden afgestemd en dat het dan duidelijk wordt wat de grenzen zijn.
Er blijft veel onduidelijk over wat nu echt goed is voor de accu. Ik vraag me dan ook ten zeerste af of je het 3x volledig opladen en leeg laten lopen zo kan stellen. Van wat ik gelezen heb niet namelijk. Maar misschien heb jij ergens een goede onderbouwing gezien/gelezen van wat jij zegt?

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• Milo44
svenerator schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 01:20:
[...]

Optimized betekent juist dat batterij optimalisatie aan staat. Maar dat ter zijde, ik kreeg hem wel werkend. En ik hoefde helemaal niets te veranderen. Gedownload, en werkte direct. Weet je heel zeker dat root goed werkt bij jou? Een laatste optie is in je recent apps menu, de app te 'locken', dan blijft hij in het geheugen.
Dus dan moet ie juist uitstaan.

En voor zover ik weet werkt de root prima? Geloof niet dat er nog een middenweg is tussen niet geroot en wel geroot? Als je toestel geroot is, dan werkt de root gewoon?

Ik kan ook AdAway en AFWall+ enzo gebruiken, daar moet je toestel ook geroot voor zijn.
Zal voor de volgende lading nog eens kijken of het nu (goed) werkt.

• Prolution
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:52
Ik ben wel benieuwd of de Mi 9T Pro ook LTE CA (Carrier Aggregation) goed ondersteund op de Nederlandse 4G netwerken, bijvoorbeeld op KPN. Zou namelijk graag wel 4G+ met 3CA of zelfs 4CA willen gebruiken.

Dat het toestel de 4G banden van NL moet ondersteunen begrijp ik, maar het gaat mij dus om of hij ook de verschillende banden kan combineren voor hogere snelheden via LTE CA (4G+)

Zou iemand dat kunnen checken? 3CA kan bijvoorbeeld op de banden 20+3+1 (800, 1800 & 2100 MHz) werken, en 4CA met band 7 (2600 MHz) daar nog boven op? Dit kan je checken in de NetMonster of Network Signal Guru apps.

• SebasFM
Prolution schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:01:
Ik ben wel benieuwd of de Mi 9T Pro ook LTE CA (Carrier Aggregation) goed ondersteund op de Nederlandse 4G netwerken, bijvoorbeeld op KPN. Zou namelijk graag wel 4G+ met 3CA of zelfs 4CA willen gebruiken.
Ik kan het met een beetje geluk vanavond voor je testen met T-Mobile en Vodafone. Vodafone heeft in de buurt een 5CA mast en de T-Mobile mast voor de deur doet hooguit 3CA. De Mi 9T die ik nu heb (ik stap over op de Mi 9T Pro) doet op T-Mobile hooguit 2CA. Maar dat doet mijn Pixel 3a die ik zakelijk gebruik op T-Mobile niet beter, terwijl de processor in de Pixel ook 3CA aan zou moeten kunnen.

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• DrNizeGuy
mhnl1979 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 23:02:
En qua accu? Ik twijfel omdat ij een goede accu belangrijk vindt. Maar goede support ook. Ik lees hier toch ook wel veel software issues.
[...]
Zoals @Neco75 al aangaf gaat de 9t (pro) langer mee, want die accu is een stuk groter. Al zal het wel afhankelijk zijn van wat je ermee doet natuurlijk.

• hopiconjo
  • Laatst online: 18-10 22:11
Prolution schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:01:

Dat het toestel de 4G banden van NL moet ondersteunen begrijp ik, maar het gaat mij dus om of hij ook de verschillende banden kan combineren voor hogere snelheden via LTE CA (4G+)

Zou iemand dat kunnen checken? 3CA kan bijvoorbeeld op de banden 20+3+1 (800, 1800 & 2100 MHz) werken, en 4CA met band 7 (2600 MHz) daar nog boven op? Dit kan je checken in de NetMonster of Network Signal Guru apps.
Snap er niet heel van maar heb screenshot voor je gemaakt. Bij mij in display geeft die aan 4G+
UPDATE: Soms zie ik idd band 7 erbij maar ipv. Zie tot nu toe maximaal 3 frequenties die die tegelijk benut

hopiconjo wijzigde deze reactie 26-08-2019 17:34 (5%)

• X-tiaan
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 15:21
Bij mij is vandaag 1x random de front camera omhoog gekomen en direct weer omlaag gegaan, zonder naar de camera app te switchen. Heeft iemand anders dit ook gehad?

UPDATE: Inmiddels meerdere keren gebeurd.

X-tiaan wijzigde deze reactie 26-08-2019 12:14 (12%)

• dropkikker
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18:26
Ik krijg het maar niet voor elkaar om het beeld op volledig scherm te kijken als ik via de Ziggo app kijk, heeft iemand hier een oplossing voor? Als ik bij toestemmingen kijk bij desbetreffende app, staat er nergens iets van volledig scherm :(

• X-tiaan
Hebben bij jullie de volume knoppen ook een ander "klikgevoel" dan de power button? De volumeknoppen voelen heel tactile, maar de powerbutton voelt totaal anders.

• X-tiaan
dropkikker schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:13:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om het beeld op volledig scherm te kijken als ik via de Ziggo app kijk, heeft iemand hier een oplossing voor? Als ik bij toestemmingen kijk bij desbetreffende app, staat er nergens iets van volledig scherm :(
Onder instellingen kan je dat dacht ik forceren. Waar weet ik niet meer, maar je kan het zoekveld in de instellingen app gebruiken om te zoeken naar fullscreen

• dropkikker
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18:26
Klopt, zelfs daar staat het al ingeschakeld. Maar helaas geen full screen zodra ik tv kijk :'(
X-tiaan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:16:
[...]

Onder instellingen kan je dat dacht ik forceren. Waar weet ik niet meer, maar je kan het zoekveld in de instellingen app gebruiken om te zoeken naar fullscreen

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 07:19:
[...]

Tijdens mijn benchmarks ben ik diverse keren van 100% naar 0% gegaan.
Foei, full discharge is voor geen enkele Li-accu goed.

https://batteryuniversity...g_lithium_based_batteries

100 - 0% kun je ~300 keer doen, is je accu op.
100 - 40% (60%DoD) kun je ~600 keer doen.

Het fijnste voor de batterij is om te pendelen tussen 75%-45%.

2430Wp ZW

• Volvados
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:30
X-tiaan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:05:
Bij mij is vandaag 1x random de front camera omhoog gekomen en direct weer omlaag gegaan, zonder naar de camera app te switchen. Heeft iemand anders dit ook gehad?

UPDATE: Inmiddels meerdere keren gebeurd.
Toevallig tijdens het browsen? Deed Firefox bij mij wel eens, totdat ik de camera permissies heb ingetrokken.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Volvados schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:24:
[...]

Toevallig tijdens het browsen? Deed Firefox bij mij wel eens, totdat ik de camera permissies heb ingetrokken.
Nice one 8)

2430Wp ZW

• Kiswum
S0epkip schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:23:
[...]

Foei, full discharge is voor geen enkele Li-accu goed.

https://batteryuniversity...g_lithium_based_batteries

100 - 0% kun je ~300 keer doen, is je accu op.
100 - 40% (60%DoD) kun je ~600 keer doen.

Het fijnste voor de batterij is om te pendelen tussen 75%-45%.
Het gaat hier om de eerste 3 laadbeurten. Niet over de beurten daarna. Echter zijn er veel onderzoeken naar verricht en in het verleden was de conclusie elk jaar anders.

Ik ga het artikel nog wel bekijken als ik thuis ben.

@S0epkip , ik heb het artikel gelezen en ik zie dat die uit 2010 komt, maar nog wel onlangs is geupdate:
Last updated 2019-07-10
Ik weet niet hoe betrouwbaar dit onderzoek nog is en mogelijk is muntje al diverse keren meerdere kanten op gevallen. Wat het beste is, dat weet ik niet. Ik weet wel voor 100% zeker, dat een accu de eerste 2-3 ladingen niet betrouwbaar zijn en ik waarschuw mensen daar ook voor als ze na 1 dag slechte accu prestaties hebben. Tot nu toe zijn die mensen er na 1 week ook wel op teruggekomen.

De accu's zijn de afgelopen jaren veranderd, het verbruik ging van 1x in de 3 dagen opladen, maar meerdere keren per dag opladen. In het artikel wordt vooral gewaarschuwd om de accu niet te warm te laten worden. Veel gamen of de accu langere tijd kei-hard laten werken, is (als ik het zo zie) slechter dan de accu volledig laden/ontladen. De huidige smartphones (zoals Sony), zorgen er ook nog eens voor dat de accu niet al te snel wordt opgeladen. 1 uur voordat je wekker gaat, dan gaan de laatste percentages nog naar de accu toe.

Kortom, ik ben er nog niet uit en je moet zeker niet van 1 onderzoek uitgaan, vooral niet als die wat ouder is. De techniek van de accu veranderd, ons gebruik veranderd en de software van onze producten veranderd.

Kiswum wijzigde deze reactie 26-08-2019 20:39 (49%)

• Dethroned
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 18:19
Ik dacht dat miui standaard call recorder functie had? Is dat eruit gesloopt?

I got a problem-solver and its name is revolver

• svenerator
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17-10 16:26
Dethroned schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:06:
Zie je niets bij: Telefoon -> instellingen -> automatisch opname ?

• hopiconjo
Dethroned schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:06:
Nope, zit erin. oproep icoon> menu linksonder>Gesprek opnemen

Edit: net wat eerder een antwoord :)

hopiconjo wijzigde deze reactie 26-08-2019 13:27 (7%)

• DrNizeGuy
Mijn 9t pro heeft niet de miui dailer maar die van google. Misschien heeft @Dethroned dat ook?

• hopiconjo
DrNizeGuy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:46:
Mijn 9t pro heeft niet de miui dailer maar die van google. Misschien heeft @Dethroned dat ook?
je kunt hem ook vinden bij zoeken bij instellingen naar "oproepinstellingen"

• Dethroned
Oh klopt. Dus een andere dialer installeren?
hopiconjo schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

je kunt hem ook vinden bij zoeken bij instellingen naar "oproepinstellingen"
Wat moet er staan dan? Want ik zie daar niks tussen staan?

• l3art
Dethroned schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:40:
[...]

Oh klopt. Dus een andere dialer installeren?

[...]

Wat moet er staan dan? Want ik zie daar niks tussen staan?
Daar staat niet de optie 'gesprek opnemen'?

Ik zou het gek vinden als de 9t pro hierin zou afwijken van de 9t.

• X-tiaan
Volvados schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:24:
[...]

Inderdaad door firefox.

• IssY_I
svenerator schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:26:
[...]

Zie je niets bij: Telefoon -> instellingen -> automatisch opname ?
Als je iemand opbelt komt vanzelf de "Opnemen" knop tevoorschijn, dus je kan zelf wanneer nodig een gesprek opnemen. Als je automatisch opnemen aanvinkt neemt ie elke gesprek standaard op! en raakt het toestel geheid een keer vol als je dit aan laat staan

• DrNizeGuy
l3art schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:21:
[...]

Daar staat niet de optie 'gesprek opnemen'?

Ik zou het gek vinden als de 9t pro hierin zou afwijken van de 9t.
Ik ook, ik heb verschillende xiaomi's gehad maar de 9t pronis bij mij zonder dailer en berichten app. Heb al gekeken om het te downloaden maar kon het niet zo snel vinden.

• l3art
DrNizeGuy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Ik ook, ik heb verschillende xiaomi's gehad maar de 9t pronis bij mij zonder dailer en berichten app. Heb al gekeken om het te downloaden maar kon het niet zo snel vinden.
Vreemd. Vraag aan de anderen, is dit bij alle 9T Pro's het geval?
Waar heb jij die van jou vandaag? Gewoon uit een NL winkel? Welke rom staat er op? Kan je zien bij instellingen -> Over deze telefoon.

• DrNizeGuy
l3art schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:45:
[...]

Vreemd. Vraag aan de anderen, is dit bij alle 9T Pro's het geval?
Waar heb jij die van jou vandaag? Gewoon uit een NL winkel? Welke rom staat er op? Kan je zien bij instellingen -> Over deze telefoon.
Belsimpel, global 10.3.1

DrNizeGuy wijzigde deze reactie 26-08-2019 15:51 (87%)

• l3art
Hmmm 10.3.1 waar de 9T reeds op 10.3.12 zit.
Is er geen update? Het kan natuurlijk dat ze voor de pro er een andere versie nummering op na houden al zou ik het wel wat vreemd vinden.

• DrNizeGuy
Niet via ota in ieder geval en op de miui site staat de 9t pro nog niet in de lijst.
Volgende week kan ik unlocken dus dan gaat er sowieso wat anders op, maar apartnis het wel.

• IssY_I
De mensen die heeel graag de officiele Xiaomi dialer willen hebben

Astu.

*knip* Linken naar APK files is niet toegestaan.

Hoppa, ook de berichten App

*knip* Linken naar APK files is niet toegestaan.

Ps. ff benaderen met je toestel en een tiental seconden wachten want het duurt eventjes voordat de "download APK" knop actief wordt.

Geen dank

rens-br wijzigde deze reactie 26-08-2019 16:23 (77%)

• lucknopfler
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:32
Sinds vorige week heb ik de mi9t binnen. De geluidskwaliteit bij afspelen via bluetooth, hoofdtelefoon en Android auto valt mij voor zowel bellen als muziek tegen. Een stuk minder dan m'n oude iPhone naar mijn idee.

Hebben meer mensen hier last van en is hier wat aan te doen of is dit de hardware?

Voor mij wel een dingetje aangezien ik veel muziek luister...

• Dethroned
IssY_I schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:11:
De mensen die heeel graag de officiele Xiaomi dialer willen hebben

Astu.

[mbr]*knip* Linken naar APK files is niet toegestaan.[/]

Hoppa, ook de berichten App

[mbr]*knip* Linken naar APK files is niet toegestaan.[/]

Ps. ff benaderen met je toestel en een tiental seconden wachten want het duurt eventjes voordat de "download APK" knop actief wordt.

Geen dank
Werkt niet bij mij

• l3art
lucknopfler schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:34:
Sinds vorige week heb ik de mi9t binnen. De geluidskwaliteit bij afspelen via bluetooth, hoofdtelefoon en Android auto valt mij voor zowel bellen als muziek tegen. Een stuk minder dan m'n oude iPhone naar mijn idee.

Hebben meer mensen hier last van en is hier wat aan te doen of is dit de hardware?

Voor mij wel een dingetje aangezien ik veel muziek luister...
Klopt, zijn meer mensen de er over klagen. Bellen is me niet opgevallen. Maar muziek via Bluetooth ik in de auto klinkt wel minder dynamisch

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:36
Hmm, nee kan niet zeggen dat het anders klinkt. Voor mij precies hetzelfde. Skoda Octavia 3 facelift met Canton speakers.

• 657800
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
l3art schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

Klopt, zijn meer mensen de er over klagen. Bellen is me niet opgevallen. Maar muziek via Bluetooth ik in de auto klinkt wel minder dynamisch
Shit, dit zou ik erg vervelend vinden aangezien ik vooral via mijn telefoon (via goede, bekabelde headphones) muziek luister. Mijn Sony is daar iig krachtig genoeg voor.

Ik dacht dat de mi een gecertificeerde amp heeft of is dat alleen bij de pro? Als ik een dac moet bijkopen ben ik toch weer duurder uit...

Ondervinden anderen dit ook?

657800 wijzigde deze reactie 26-08-2019 17:28 (3%)

• l3art
VALIS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:18:
[...]

Shit, dit zou ik erg vervelend vinden aangezien ik vooral via mijn telefoon (via goede, bekabelde headphones) muziek luister. Mijn Sony is daar iig krachtig genoeg voor.

Ik dacht dat de mi een gecertificeerde amp heeft of is dat alleen bij de pro? Als ik een dac moet bijkopen ben ik toch weer duurder uit...

Vandaag zijn m'n kz oordoppen binnen gekomen. Zal eens kijken hoe het geluid daar mee is. Via Bluetooth is in ieder geval bekend dat de kwaliteit/volume minder is. Is overigens met meer xiaomi toestellen het geval.

• Kiswum
Deze is rechtstreeks van Xiaomi, maar inderdaad ook voorzien van de Google Dialer en niet die van Xiaomi.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:38

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mike P schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:38:
Nee, sorry, ik heb de telefoon teruggebracht omdat ik hem niet snel genoeg vond om (spiegelreflex)foto’s te bewerken. Ik ga binnenkort de Pro kopen, dan zal ik weleens zo’n vergelijking doen.
Wat moet ik me daarbij voorstellen :?

Dat is toch iets wat je het liefst gewoon lekker thuis achter de PC doet ?!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Mike P
nero355 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:53:
[...]

Wat moet ik me daarbij voorstellen :?

Dat is toch iets wat je het liefst gewoon lekker thuis achter de PC doet ?!
Ik doe dat op vakantie liefst direct in Lightroom Mobile.

• Svinken
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18:46
Ben geen geluidfreak dus FWIW, maar ik was juist aangenaam verrast vanmorgen in mn auto (via bluetooth) over de geluidskwaliteit van mn podcasts. Stuk helderder dan vorige telefoons (S7 en A50).

quote]VALIS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:18:
[...]

[/quote]

• lucknopfler
Heeft iemand een linkje naar de meest actuele gcam voor de mi9t?

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:22

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• lucknopfler
Dank! Ben benieuwd naar de resultaten. De foto's via de standaard app kunnen me nog niet bekoren.

• lucknopfler
l3art schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

Dank je. Is daar iets aan te tweaken?
Voor hoofdtelefoon kan ik een USB c dac aanschaffen maar daar fix ik Android auto niet mee.

• Mlazurro
Net Kiswum zijn nette revieuw van de Mi 9T pro gelezen.

Wat mij opvalt is dat er toch wat verschil zit in de camera's/sensoren met de non-pro. Had ik nog niet helemaal door. Ook is de wideangle op de pro te gebruiken als macro lens

Pro: 48+12+16MP / F1.75+2.4+2.4 diafragma camera's
non-pro: 48+8+13MP / F1.75+2.4+2.4 diafragma camera's

Maar in de openingspost hier hebben beide modellen helemaal dezelfde camera setup.. beetje verwarrend.

Op mijn non-pro die ik nu ongeveer anderhalve week heb, is er geen macro stand in de menu's en er is zelf geen autofocus met de wide angle (of ben ik de enige?) - niet dat niet nodig is met zo'n kleine sensor en brede lens, maar het is toch een significant verschil met de Pro versie. Misschien is die sensor/lens ook iets beter qua beeldkwaliteit?

Mlazurro wijzigde deze reactie 26-08-2019 21:59 (15%)

• Kiswum
Mlazurro schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:54:
Net Kiswum zijn nette revieuw van de Mi 9T pro gelezen.

Wat mij opvalt is dat er toch wat verschil zit in de camera's/sensoren met de non-pro. Had ik nog niet helemaal door. Ook is de wideangle op de pro te gebruiken als macro lens

Op mijn non-pro die ik nu ongeveer anderhalve week heb, is er geen macro stand in de menu's en er is zelf geen autofocus met de wide angle (of ben ik de enige?) - niet dat niet nodig is met zo'n kleine sensor en brede lens, maar het is toch een significant verschil met de Pro versie. Misschien is die sensor/lens ook iets beter qua beeldkwaliteit?
De macro lens is eigenlijk inzoomen op 0,6x en dan haal je voorwerpen dichterbij (en je hebt dan tevens een wide angle). Ik denk dat de Non Pro dat ook wel heeft.

• Milo44
Voor de mensen die roepen over slechtere kwaliteit via oordoppen/hoofdtelefoons en bluetooth:

Kan je dit niet tweaken via ViPER4Android? (als je tel geroot is)

Heb het zelf nog niet getest hoor, dus ik weet niet hoe het geluid standaard is via mijn oordopjes of bluetooth speaker.

• Mlazurro
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:59:
[...]

De macro lens is eigenlijk inzoomen op 0,6x en dan haal je voorwerpen dichterbij (en je hebt dan tevens een wide angle). Ik denk dat de Non Pro dat ook wel heeft.
Maar op mijn non-pro is er duidelijk fixed focus op de wide angle (0.6x)... onderwerpen dichtbij brengen = onscherpe onderwerpen. De sweetspot qua scherpte ligt ongeveer op 1m en verder.. (cf ook mijn aanvulling op mijn post hierboven). Ofwel is mijn wide angle defect, of er is een groter verschil tussen beide modellen (sensoren zijn ook anders volgens de tabel in jouw review - maar bijvoorbeeld niet in de tabel hier op de eerste pagina)

• Kiswum
Mlazurro schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:03:
[...]
Maar op mijn non-pro is er duidelijk fixed focus op de wide angle (0.6x)... onderwerpen dichtbij brengen = onscherpe onderwerpen. De sweetspot qua scherpte ligt ongeveer op 1m en verder.. (cf ook mijn aanvulling op mijn post hierboven). Ofwel is mijn wide angle defect, of er is een groter verschil tussen beide modellen (sensoren zijn ook anders volgens de tabel in jouw review - maar bijvoorbeeld niet in de tabel hier op de eerste pagina)
Ik heb een fout gemaakt bij de vergelijkingstabel. Ik heb de gegevens van de Mi 9 overgezet. De camera MP's van de 9T en 9T Pro zijn toch wel hetzelfde.

https://www.mi.com/global/mi-9-t-pro/specs/
https://www.mi.com/global/mi-9-t/specs/

p.s. het focussen op dingen die dichterbij zijn (zoals het toetsenbord van de laptop waar ik op type), gaat bij mij zonder problemen.

Kiswum wijzigde deze reactie 26-08-2019 22:08 (7%)

• Mlazurro
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:06:
[...]

p.s. het focussen op dingen die dichterbij zijn (zoals het toetsenbord van de laptop waar ik op type), gaat bij mij zonder problemen.
Uit je review:

Dankzij de groothoek lens, kun je nu nog meer van de omgeving op de foto zetten. Deze lens wordt tevens gebruikt om macrofoto's te maken.

Maar met de groothoek kan ik helemaal geen foto's nemen van dingen dichtbij - logisch ook, door de grote beeldhoek. Plus, de focus is officieel fixed op de groothoek, dus de camera zou niet scherpstellen op iets dat op 5-10cm van de groothoek zit.

Waar je wel dichtbij foto's kan mee nemen, is de gewone standaardlens. Daar kan je ongeveer tot op 10cm focussen - als je dan wat subtiel inzoomt of cropt heb je een "macro foto" :)

• Kiswum
@Mlazurro ik gebruik toch echt de 0,6x zoom voor beide zaken.

Standaard instelling is 1x zoom. Rechts heb je 2x en links heb je 0,6x waarmee ook goed kan inzoomen op mijn toetsenbord (zelfs in het donker ;)).
Ik gebruik overigens de originele camera app hiervoor.

• Mlazurro
Kiswum schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:28:
@Mlazurro ik gebruik toch echt de 0,6x zoom voor beide zaken.

Standaard instelling is 1x zoom. Rechts heb je 2x en links heb je 0,6x waarmee ook goed kan inzoomen op mijn toetsenbord (zelfs in het donker ;)).
Ik gebruik overigens de originele camera app hiervoor.
Ik ook. Maar als je start op de groothoek (0.6x) en inzoomt naar 1.0x zit je uiteraard niet meer op de groothoek maar op de standaardlens... - net nog een getest met een stuk tape over de breedhoek.

De beeldkwaliteit is beter met de standaardlens, er zijn meer pixels en je kan dichterbij. Dus hoe jij met de fixed focus breedhoek (onlogisch voor macro) tóch de beste macrofoto's kan nemen uit de drie camera, is mij een raadsel, vandaar dat ik hier nog even op doorga :)
En nog sterker: met de telelens kan je nog meer macro gaan - waar de camera app vanaf 2.0x automatisch op overschakelt natuurlijk.

Hieronder snel even een even wetenschappelijk burotafel testje (alle zoomfases gewoon met de pinch vinger + phone en object telkens niet verplaatst): KLIK

Het lijkt mij niet dat de groothoek de beste kandidaat is voor macro..

EDIT: na lang googlen, vond ik dit:
https://forum.xda-develop...hp?p=80034380&postcount=5

Er is (nog) geen macro mode op de Mi 9T's, toch alleszins geen dedicated knop in het menu zoals in de Mi 9. Na het volgen van deze stappen in de link, krijg je wel een macro mode - optimaal met de standaardlens, niet de breedhoek. Er wordt nergens dichterbij gefocust dan in gewone fotostand. Maar de combinatie van manuele focus, standaardlens en 48MP zorgen (theoretisch) voor het meeste detail in close-ups
  1. ga naar "Pro" modus in de stock camera app.
  2. F = focusafstand, sleep weg van "auto" en het eerste streepje is de dichtste focusafstand. Je ziet dat er een bloem verschijnt in het F kader (=manuele focus = "macro mode")
  3. zet "48" aan bovenaan (= 48MP foto)
  4. voorzie voldoende licht ;)

Mlazurro wijzigde deze reactie 27-08-2019 00:24 (27%)

Vandaag een nieuwe update op m'n K20 Pro gekregen.
Een Mi Cloud update. :O
Meteen maar even gecheckt of dat ook niet meteen overal aangezet was. :P
Niet het geval.

Zijn er hier Opera Browser gebruikers?
Die maakt altijd een account aan, die wil syncen.
Als je die verwijdert staat 'ie er binnen no-time weer bij.
Ge-Google't, maar kan niets vinden over permanent verwijderen.
(Misschien een noob-raag)

Betaalde Kremlin-troll

• jaxel70
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 17:56
Svinken schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:08:
Ben geen geluidfreak dus FWIW, maar ik was juist aangenaam verrast vanmorgen in mn auto (via bluetooth) over de geluidskwaliteit van mn podcasts. Stuk helderder dan vorige telefoons (S7 en A50).

quote]VALIS schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:18:
[...]

[/quote]
Nee geen last, ik vind het geluid goed, helder, goede bas. Ik luister met een bekabelde headphone.
Het volume is ook goed. Geluid is een stuk beter dan op m'n vorige telefoon, de RM Note 5. Vergeet niet bij hoofdtelefoons & audio-effecten, Hi-Fi audio aan te zetten.

• deBoulanger
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19:57
Sinds zondag bezitter van de Mi9T pro, besteld bij bel simpel zaterdagavond zondag binnen.

Komend van een one plus 2 wereld van verschil, positief. Even wennen aan de interface maar dat komt wel goed.

Ik gebruik dual sim, als ik 1 kaart data uit zet blijft er 3G naast staan. Bij m'n op2 ging dat weg. Is dit normaal dat het aan blijf staan? Kost meer batterij lijkt me, als het daadwerkelijk aan blijft staan.

• Prolution
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:52
hopiconjo schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:40:
[...]

Snap er niet heel van maar heb screenshot voor je gemaakt. Bij mij in display geeft die aan 4G+
UPDATE: Soms zie ik idd band 7 erbij maar ipv. Zie tot nu toe maximaal 3 frequenties die die tegelijk benut
[Afbeelding]
Bedankt! lijkt er inderdaad op dat hij 3CA op de door KPN gebruikte 4G frequenties ondersteund. Wellicht 4CA (met 4 frequenties) dus niet, maar dat kan ook aan de betreffende KPN mast liggen waarmee je verbonden bent.
SebasFM schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:51:
[...]

Ik kan het met een beetje geluk vanavond voor je testen met T-Mobile en Vodafone. Vodafone heeft in de buurt een 5CA mast en de T-Mobile mast voor de deur doet hooguit 3CA. De Mi 9T die ik nu heb (ik stap over op de Mi 9T Pro) doet op T-Mobile hooguit 2CA. Maar dat doet mijn Pixel 3a die ik zakelijk gebruik op T-Mobile niet beter, terwijl de processor in de Pixel ook 3CA aan zou moeten kunnen.
Heb jij dit nog kunnen checken? Lijkt me ook wel interessant om te zien hoe de Mi 9T Pro het qua 4G+ (CA) ondersteuning doet op de T-Mobile & Vodafone netwerken :)

• ivo001
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18-10 13:43
Is het enige verschil tussen de K20 Pro en de Mi 9T Pro de 4G banden B2, B4, B20, B28 vs B34, B39, B41?

https://www.kimovil.com/e...edmi-k20-pro-6gb-128gb-cn

Vind het prijsverschil met €100-€130 wel erg groot, al is dat dan wel Aliexpress vergelijken met Amazon europa en nederlandse winkels.

Als ik het goed zie op onderstaande site zou je met T-mobile niks missen aan frequentiebanden, maar bij KPN, Tele-2 en Vodafone wel?

https://4gmasten.nl/dekking/4g/t-mobile-4g

• hopiconjo
ivo001 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:45:
Is het enige verschil tussen de K20 Pro en de Mi 9T Pro de 4G banden B2, B4, B20, B28 vs B34, B39, B41?

Vind het prijsverschil met €100-€130 wel erg groot, al is dat dan wel Aliexpress vergelijken met Amazon europa en nederlandse winkels.

Als ik het goed zie op onderstaande site zou je met T-mobile niks missen aan frequentiebanden, maar bij KPN, Tele-2 en Vodafone wel?

klopt mi 9T band 20 erbij; https://www.kimovil.com/e...mi-mi-9t,xiaomi-redmi-k20

• SebasFM
Prolution schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:58:
Heb jij dit nog kunnen checken? Lijkt me ook wel interessant om te zien hoe de Mi 9T Pro het qua 4G+ (CA) ondersteuning doet op de T-Mobile & Vodafone netwerken :)
Op een 3CA T-Mobile mast doet de telefoon 2CA op band 3 + 1 (1800 + 2100 MHz) en haalde ik 143 Mbps down.
Op een 5CA Vodafone mast doet de telefoon 3CA op band 3+7+7 (1800 + 2x 2600 MHz) en haalde ik 244 Mbps down. Een OnePlus 7 van een collega doet 4CA op dezelfde mast.

Screenshots:
https://imgur.com/JGE4Nfl
https://imgur.com/arNVeRV

• hopiconjo

• lange
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-10 11:27

lange

Boom Boom?

ivo001 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:45:

precies dit inderdaad, daarom heb ik ook de k20 pro besteld.
ik gebruik al jaren xiaomi (en een keer nubia) met vodafone en tele2 dual sim, en heb in de randstand negen van de tien keer 4G(+) of anders 3G. daarbij heb ik nooit het idee dat ik bandbreedte tekort kom.
Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True