Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• balarina
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-09 03:22
Iemand idee hoe de quick access camera vanuit locks screen gewijzigd kan worden naar Gcam?

• ninasky11
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-09 01:13
hopiconjo schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:29:
[...]

Thx, maar dat was het niet. Op het moment dat ik VoLTE activeer krijgen mijn inkomende oproepen geen caller id; zet ik dit uit dan werkt het wel 8)7

Op forum iemand gevonden die precies hetzelfde heeft op zijn mi9t. Zijn er mensen hier waarbij callerid wel werkt onde volte?

https://www.reddit.com/r/...iwlan_calls_via_key_code/
Precies hetzelfde meegemaakt met KPN. Sinds de overstap naar Vodafone en de laatste update naar 10.3.12.0 nergens last van.

Ik heb de neiging om te zeggen dat het aan KPN ligt maar kan het niet met 100% bevestigen.

P.S.

Reactie op reddit dat het op 9T niet werkt was trouwens ook van mij in tijden van KPN zie ik nu šŸ˜…šŸ˜…šŸ˜…

ninasky11 wijzigde deze reactie 29-08-2019 05:44 (7%)

• Milo44
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10-09 17:21
balarina schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:06:
Iemand idee hoe de quick access camera vanuit locks screen gewijzigd kan worden naar Gcam?
Hier liep ik toevallig gisterenavond ook tegenaan!
Ik gebruik die Quick access nog al eens vanuit het lockscreen en dan zou het wel fantastisch zijn dat je dit ook ergens in kan stellen oid.

Er is ook een snelkoppeling om 2x op je Vol. Down button te drukken, maar ook dan kom je in de "gewone" camera app terecht.
Je zou alst ware ergens in moeten stellen dat ie Gcam als standaard camera app gebruikt, helaas heb ik die optie nog niet kunnen vinden.

Dus als iemand weet of die er is/hoe je dit op lossen, graag!

Xiaomi Mi 9T met de Xiaomi.eu Stable ROM 10.3.14. In afwachting van LineageOS/HavocOS.

• manstaat
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10-09 21:58
hi all,

Zondag avond besteld, gisteren binnen gekergen. 9T PRO 128GB Blauw
Telefoon ziet er geweldig uit. Alleen wanneer ik CPU-Z open staat er 3000mAh.
Hebben jullie dat ook?
Het moet 4000mAh zijn!

• Milo44
Ik wil NFC eens gaan testen icm de Rabo Bankieren app en om ongemakkelijke momenten te voorkomen wil ik het volgende even opsommen.
Tevens ook gelijk een mooi overzicht voor iemand anders die het ook werkend wilt hebben.

De volgende instellingen heb ik veranderd:

NFC:

Settings > More > NFC aan > Secure element position > HCE Wallet.
NFC uit (en dus alleen aanzetten op het moment dat je het nodig hebt).

Mobiel bankieren app (in mijn geval Rabo Bankieren):

Manage apps > Rabo Bankieren > Autostart = On
Manage apps > Rabo Bankieren > App permissions > Alles aan (is dit ook nodig?)
Manage apps > Rabo Bankieren > Other permissions > Alles aan ("Start in background" sowieso, maar de rest ook nodig?)
Manage apps > Rabo Bankieren > Battery saver = No restrictions

Additional settings > Privacy, Battery optimization > Rabo Bankieren > Don't optimize.
jelleeelco schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:36:
Er is nog een setting die ik ben vergeten te noemen: onder NFC is een "default"; die heb ik op "banking" staan.
Echter deze optie kon ik niet vinden? (ik zit op Xiaomi.eu Stable ROM 10.3.14).

Zijn dit de juiste instellingen? Of moet ik nog iets in de Rabo Bankieren app zelf veranderen? En hoe ga ik straks te werk?
Gewoon als ik wil betalen, toestelscherm actief maken > NFC aanzetten en vervolgens toestel tegen de pin lezer houden??

Xiaomi Mi 9T met de Xiaomi.eu Stable ROM 10.3.14. In afwachting van LineageOS/HavocOS.

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Milo44 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:41:
Ik wil NFC eens gaan testen icm de Rabo Bankieren app en om ongemakkelijke momenten te voorkomen wil ik het volgende even opsommen.
Tevens ook gelijk een mooi overzicht voor iemand anders die het ook werkend wilt hebben.

De volgende instellingen heb ik veranderd:

NFC:

Settings > More > NFC aan > Secure element position > HCE Wallet.
NFC uit (en dus alleen aanzetten op het moment dat je het nodig hebt).

Mobiel bankieren app (in mijn geval Rabo Bankieren):

Manage apps > Rabo Bankieren > Autostart = On
Manage apps > Rabo Bankieren > App permissions > Alles aan (is dit ook nodig?)
Manage apps > Rabo Bankieren > Other permissions > Alles aan ("Start in background" sowieso, maar de rest ook nodig?)
Manage apps > Rabo Bankieren > Battery saver = No restrictions

Additional settings > Privacy, Battery optimization > Rabo Bankieren > Don't optimize.

[...]

Echter deze optie kon ik niet vinden? (ik zit op Xiaomi.eu Stable ROM 10.3.14).

Zijn dit de juiste instellingen? Of moet ik nog iets in de Rabo Bankieren app zelf veranderen? En hoe ga ik straks te werk?
Gewoon als ik wil betalen, toestelscherm actief maken > NFC aanzetten en vervolgens toestel tegen de pin lezer houden??
Ik heb zelf erg wisselende ervaringen momenteel met dit toestel en Rabo contactloos betalen, soms werkt het wel en soms weer niet zonder ook maar 1 instelling te veranderen.

De instellingen die je gebruikt lijken overigens goed, alleen moet je de app "Rabo Wallet" gebruiken voor contactloos betalen.

• RickvB
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12-09 20:55
Hallo iedereen,

Mijn huidige OnePlus 3T begint tekenen van ouderdom te vertonen dus ik ben aan het rondkijken voor een andere telefoon; de Mi 9T Pro lijkt mij wel de Ideale opvolger.

De 3T is een fijn toestel alleen het grote minpunt voor mij zijn de microfoons. Als ik aan het filmen ben op plekken waar het geluid hard is kan de microfoon het niet aan dus hoor je alleen maar een hard onverstaanbaar geluid.

Ik had hier bijvoorbeeld laatst last van bij het optreden van Martin Garrix bij het Formule 1 Festival in Shanghai. Van de muziek was niets meer te horen op het filmpje... Gelukkig hadden mn camera en de GoPro er geen last van.

Vandaar vroeg ik mij af hoe de microfoon van de 9T Pro zich houd bij harde geluiden. Of heeft iemand dit al kunnen testen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• Milo44
Rev! schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Ik heb zelf erg wisselende ervaringen momenteel met dit toestel en Rabo contactloos betalen, soms werkt het wel en soms weer niet zonder ook maar 1 instelling te veranderen.

De instellingen die je gebruikt lijken overigens goed, alleen moet je de app "Rabo Wallet" gebruiken voor contactloos betalen.
Okay, dus ipv bovenstaande permissies e.d. toe te staan voor Rabo Bankieren app, moet ik dit voor de Rabo Wallet app doen (zojuist gedownload).

• Rev!
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Milo44 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:56:
[...]

Okay, dus ipv bovenstaande permissies e.d. toe te staan voor Rabo Bankieren app, moet ik dit voor de Rabo Wallet app doen (zojuist gedownload).
Correct, je moet ook nog je toestel registreren.

• Jvann
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11-09 21:49
Sinds gisteren trotse eigenaar van een rode Xiaomi Mi 9T Pro 128GB. Erg positieve eerste indruk, vooral het scherm, snelheid en de rode kleur. Heb er helaas nog niet veel mee kunnen spelen maar dat komt nog wel.

Ik vind het toestel trouwens wel redelijk klein, okal is het toestel maar 2mm smaller dan mijn vorige toestel.

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:15
Heb 1 verzoek:
Daar nu de 9T Pro officiƫel in NL verkrijgbaar is lijkt het mij zinnig dat als er hier over officiƫle Rom's bericht wordt te vermelden welke Romversie voor welk toestel 9T/K20 of 9T-Pro/K20-Pro het betreft daar die dus duidelijk verschillen.
E.e.a. om verwarring te vermijden.
Om die reden hebben ze op XDA de threads voor 9T en 9T-Pro al gesplitst.

snah001 wijzigde deze reactie 29-08-2019 12:43 (17%)

• Milo44
Rev! schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:41:
[...]

Correct, je moet ook nog je toestel registreren.
Yes, gedaan. Ga het morgen/vant weekend eens ff testen.
Bedankt voor de aanvulling/hulp!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:39

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RickvB schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:45:
Vandaar vroeg ik mij af hoe de microfoon van de 9T Pro zich houd bij harde geluiden. Of heeft iemand dit al kunnen testen?

code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1926806?data[filter_keywords]=microfoon

Prachtig ding zo'n Search bovenaan het Topic! d:)b

Daarnaast heeft @Kiswum een hele leuke Review erover geschreven, zowel op Tweakers als op HWI : product: Xiaomi Mi 9T Pro en ook het een en ander tijdens een optreden getest! ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Bugs3
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 06:05
Sinds een paar weken heb ik de Mi 9T. Voldoet geweldig. Echter vannacht een enorme battery drain (vanaf 49% naar 0%) gehad met als gevolg dat ik pas om 8 uur wakker werd vanwege geen wekker omdat de accu op 0% stond.
Er is door anderen al eerder zo'n issue gepost. Ik kan niet vinden waar het van kwam. Voor ik naar bed ging merkte ik al dat er een paar % snel was gegaan maar verder geen aandacht aan besteed. Als 1 van de laatste acties heb ik een videogesprek gehad via WhatsApp. Wat ik in de accu info kan zien is dat de laatste 50% de telefoon wakker is geweest (logisch als het zo hard gaat) en dat Android-systeem iets meer stroom verbruikt heeft.
Nu gaat alles weer goed. Vanmorgen voor mijn werk nog snel opgeladen tot 58% en nu nog 44% over.

• 657800
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
Vreemd, zo'n battery drain. Hopelijk is het iets wat gemakkelijk softwarematig opgelost kan worden.
Hebben jullie de originele rom (EU of Global) of een custom rom?

• Bugs3
VALIS schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 19:28:
Vreemd, zo'n battery drain. Hopelijk is het iets wat gemakkelijk softwarematig opgelost kan worden.
Hebben jullie de originele rom (EU of Global) of een custom rom?
Global 10.3.12

• Fridge320
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:56
Volte /vowifi aanstaan?

• IssY_I
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08-09 14:10
Bugs3 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:25:
Nu gaat alles weer goed. Vanmorgen voor mijn werk nog snel opgeladen tot 58% en nu nog 44% over.
Ben bang dat het daar niet bij zal blijven. Bij mij was het om de dag een lege batterij
Dus op de dag van de batterij drain na het opladen leek het weer goed te gaan en de volgende dag ook..om vervolgens de dag daarna (2 dagen na de eerste drain) weer een lege batterij

Nu bijna na een week weer goed, maar wel na een totale fabrieks reset

• Bugs3
Ik heb het nooit aan of uit gezet. Waar kan ik dat checken?
IssY_I schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:24:
[...]

Ben bang dat het daar niet bij zal blijven. Bij mij was het om de dag een lege batterij
Dus op de dag van de batterij drain na het opladen leek het weer goed te gaan en de volgende dag ook..om vervolgens de dag daarna (2 dagen na de eerste drain) weer een lege batterij

Indien het nog een keer voorkomt dan doe ik ook een factory reset. Ik zal jullie op de hoogte houden....

Bugs3 wijzigde deze reactie 29-08-2019 20:27 (57%)

• Wyhi
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13-09 15:22
Hiervoor hebben we een prijzen en levertijden topic.

l3art wijzigde deze reactie 30-08-2019 07:43 (76%)

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:28
Bugs3 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:25:
[...]

Ik heb het nooit aan of uit gezet. Waar kan ik dat checken?

[...]

Indien het nog een keer voorkomt dan doe ik ook een factory reset. Ik zal jullie op de hoogte houden....
Je zou even kunnen kijken naar de apps die je op de achtergrond draait. Mogelijk zit er een buggy app op.

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Bij mij had ik juist totaal geen last van drain bij VoLTE en VoWiFi aan op T-Mobile en Vodafone tegelijkertijd. Waze crashte en trok die nacht de accu leeg... :/ Nu op de Mi 9T Pro met 10.3.1 nog geen drain meegemaakt, maar heb waze ook niet meer geĆÆnstalleerd staan.

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:32
HMC schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 19:12:
Mij hoeft niet direct uitgelegd te worden hoe GG werkt, over de verschillende generaties. :)
Ik stel slechts dat ik verrast ben dat er nu al dikke krassen zitten in mijn K20.
Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Eerdere phones ook in tas gedragen, want veiligste methode.
Vaak zelfs zonder bescherming.
Het moet toch even van mijn hart... Heb het toestel nu twee weken (de 'gewone' 9T non-pro).
Na de eerste week had ik al een tweetal aardig diepe krassen in het scherm... Ouch! :(
Ik ga er mee om net als met mijn OP3T, die op een paar minuscule, oppervlakkige krasjes, na nog in nieuwstaat is.
Dit valt me toch tegen, helemaal omdat ik tegelijk met het toestel een screenprotector heb besteld uit china met het idee dat het de eerste weken wel goed zou gaan. Nieuw toestel, extra voorzichtig etc.

• IssY_I
Sibrand schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 07:56:
[...]

Het moet toch even van mijn hart... Heb het toestel nu twee weken (de 'gewone' 9T non-pro).
Na de eerste week had ik al een tweetal aardig diepe krassen in het scherm... Ouch! :(
Ik ga er mee om net als met mijn OP3T, die op een paar minuscule, oppervlakkige krasjes, na nog in nieuwstaat is.
Dit valt me toch tegen, helemaal omdat ik tegelijk met het toestel een screenprotector heb besteld uit china met het idee dat het de eerste weken wel goed zou gaan. Nieuw toestel, extra voorzichtig etc.
Dat is echt klote ja. Gorilla glas (v3) van jaren terug zijn velen malen beter bestand tegen krassen.. nu zijn ze veel gevoeliger voor krassen maar beter bestand tegen barsten.

Laatst gooide ik mijn mi 9t achterover met de bedoeling op het bed te richten maar op een of ander manier is tie er naast beland plat op het scherm gevallen op het laminaat . Heb nu een mini barstje links boven het scherm :'(

.
.
.
.
.
.

.
.

Gelukkig op het glas plaatje :X

• snah001
4de dag met de 9T Pro en het batterij verbruik is verbazend laag.
Weet nog niet of ik hem unlock of niet (zou de 1ste smartphone in 13 jaar zijn waar ik dat dan niet zou doen).
Op de laatste officiƫle Global Rom stock locked met Wifi, 4G+, locatie etc. allemaal aan (geen games) met social accounts aktief en veel browsen en lezen via apps:

snah001 wijzigde deze reactie 31-08-2019 09:44 (16%)

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-09 22:17
na de eerdere problemen met random vastlopers was het gisteravond helemaal raak.
de telefoon ging weer eens op zwart en reageerde nergens meer op, nadat het toestel zichzelf na een paar minuten opnieuw had opgestart waren al mijn apps + data verwijderd. gek genoeg werkte mijn vingerafdruk en background/geluiden nog wel maar voor de rest was alles verwijderd. nu alles toch weg was het toestel gelijk maar aangemeld voor garantie.

• tquaed
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:04
Als ik bij systeem update op download het nieuwste pakket klik krijg ik de melding:

Kan update niet downloaden. Wacht een minuut of 2 en probeer dan opnieuw. Krijgen er meer mensen dit?

• ReVision.
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

Klopt het dat dit topic ook voor de niet Pro versie geld? Ik zie namelijk bijna alleen maar posts over de Pro versies?

Ik heb namelijk wat vragen over de reguliere Mi 9T :)

Discogs

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Is ook voor de 9T.
De pro is net uit dus logisch dat daar nu meer vragen over zijn. In het begin van het topic gaat het juist meer over de 9T.

Er is bovenaan de pagina een zoekfunctie dus zo kan je antwoord vinden op al eerder gestelde vragen.

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• koelkast
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Inmiddels heb ik mijn 9T in gebruik, heerlijk toestel als opvolger van mijn OnePlus3.
Nu heb ik wel het probleem dat, als ik GPS gebruik, zoals met de kaarten/navigatie app Locus Pro, als het scherm uit staat, valt ook de GPS weg. Dat had ik met mijn oude toestel niet.
Kan ik hier iets aan doen? Moet ik iets met de GPS instellingen?

• l3art
  • Nu online
koelkast schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:05:
Inmiddels heb ik mijn 9T in gebruik, heerlijk toestel als opvolger van mijn OnePlus3.
Nu heb ik wel het probleem dat, als ik GPS gebruik, zoals met de kaarten/navigatie app Locus Pro, als het scherm uit staat, valt ook de GPS weg. Dat had ik met mijn oude toestel niet.
It's all about permissions. Geeft bijvoorbeeld de app toestemming om ook in de achtergrond te draaien en beperk de batterij optimalisatie.

• ReVision.
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

Heb al even gezocht in dit topic, en ik kan veel vergelijkbare berichten vinden maar nog geen werkbare oplossing.

Op een of andere manier werkt bij mij de notificatieled niet, niet bij opladen, niet bij notificaties nergens.
Ik heb de optie bij Settings -> Additional Settings -> Notification Light aangezet.

Daarnaast heb ik bij bijvoorbeeld Whatsapp, de optie zowel in whatsapp zelf aangezet. Alsmede in MiU onder Manage Apps -> Whatsapp -> Notifications. Daarnaast ook de persmissions gecontroleerd en daar staat ook alles aan wat mij nodig lijkt.

Nu is Whatsapp even een voorbeeld, maar ik krijg dus bij geen enkele applicatie het notificatie led aan de praat. Nu lees ik dat sommige mensen het soms wel en soms niet werkend hebben. Maar ik heb dus nog geen duidelijk werkende methode gevonden.

Iemand misschien nog tips? Heb mijn toestel overigens pas een paar dagen, dus ben nog helemaal nieuw
binnen Xiaomi (MiU)

Mi 9t (non Pro) voor de volledigheid :)

Discogs

• pinojo123
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 05:39
Komende van een moto g2015 is de mi 9t pro een verademing, wat is ie mooi
Er zijn wel een paar dingen waar ik tegenaan loop.
- Boldbeast call recorder krijg ik niet werkend
- Als je de telefoon uit je zak haalt, verschijnt de vingerafdruk, is het mogelijk dat de klok daar ook bij verschijnt?
- De OpenVPN shortcut start niet automatisch

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:56
ReVision. schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:24:
Heb al even gezocht in dit topic, en ik kan veel vergelijkbare berichten vinden maar nog geen werkbare oplossing.

Op een of andere manier werkt bij mij de notificatieled niet, niet bij opladen, niet bij notificaties nergens.
Ik heb de optie bij Settings -> Additional Settings -> Notification Light aangezet.

Daarnaast heb ik bij bijvoorbeeld Whatsapp, de optie zowel in whatsapp zelf aangezet. Alsmede in MiU onder Manage Apps -> Whatsapp -> Notifications. Daarnaast ook de persmissions gecontroleerd en daar staat ook alles aan wat mij nodig lijkt.

Nu is Whatsapp even een voorbeeld, maar ik krijg dus bij geen enkele applicatie het notificatie led aan de praat. Nu lees ik dat sommige mensen het soms wel en soms niet werkend hebben. Maar ik heb dus nog geen duidelijk werkende methode gevonden.

Iemand misschien nog tips? Heb mijn toestel overigens pas een paar dagen, dus ben nog helemaal nieuw
binnen Xiaomi (MiU)

Je weet dat de LED aan de bovenkant zit? :+
Als die het zelfs bij het laden niet doet lijkt mij echter dat de LED gewoon kapot is.

Betaalde Kremlin-troll

• ReVision.
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

HMC schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:20:
[...]

Je weet dat de LED aan de bovenkant zit? :+
Als die het zelfs bij het laden niet doet lijkt mij echter dat de LED gewoon kapot is.
Ja dat weet ik, ik had het zelfs even met een filmpje van iemand gecontroleerd. Echter het lampje werkt bijvoorbeeld wel als ik de frontcamera aan doe (en omhoog komt) dat is hetzelfde lampje als het goed is?

Discogs

• HMC
Hmm, ok, dan zijn het toch de software settings.
Ik vroeg het maar ff. Misschien zat je naar de voorkant van je phone te staren. :P

Edit:
Zelf geef/gaf ik weinig om de notificatieled, en nu het eigenlijk helemaal niet meer zichtbaar is, nog minder.

HMC wijzigde deze reactie 02-09-2019 12:27 (31%)

Betaalde Kremlin-troll

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 07:24
koelkast schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:05:
Nee, dat zal waarschijnlijk ergens bij de power settings zitten. Dat had ik ook met Strava.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• koelkast
  • Niet online
Grrr. Bij mijn OP3 had ik met mijn ASN betalen app een prima oplossing om te betalen bij pinapparaten.
Maar helaas werkt dat op de 9t (nog) niet. Kaart geweigerd, niet mogelijk. Anderen ervaring met mobiel betalen met de 9t?

• ReVision.
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

NFC aan en permissie aan de ASN app gegeven dat NFC gebruikt mag worden?
Of moet je mogelijk de nieuwe telefoon opnieuw autoriseren voor mobiele betalen? Dit moest als ik het me goed herinner bij ING ook.

Discogs

• l3art
  • Nu online
koelkast schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:27:
Grrr. Bij mijn OP3 had ik met mijn ASN betalen app een prima oplossing om te betalen bij pinapparaten.
Maar helaas werkt dat op de 9t (nog) niet. Kaart geweigerd, niet mogelijk. Anderen ervaring met mobiel betalen met de 9t?
Gebruik even de zoekfunctie. Is al een paar keer voorbij gekomen en welke instellingen hiervoor het beste gebruikt kunnen worden. Niet specifiek voor asn maar ik gok dat wat voor de Rabo en ABN geldt ook voor de ASN zal gelden.

• Harmani
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12-09 13:23

Harmani

Bubblemaker

pinojo123 schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:14:
- Als je de telefoon uit je zak haalt, verschijnt de vingerafdruk, is het mogelijk dat de klok daar ook bij verschijnt?
  1. Waarschijnlijk conflict met de ingebouwde call recorder? Dus ook maar de vraag of je een aparte wilt installeren terwijl de functie standaard aanwezig is..?
  2. Ja dat zijn settings uit het ambient display / inactieve display
  3. Kijk de rechten van die app eens na

Harmani wijzigde deze reactie 02-09-2019 15:56 (10%)

Science is stranger than fiction

• koelkast
  • Niet online
ReVision. schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:31:
NFC aan en permissie aan de ASN app gegeven dat NFC gebruikt mag worden?
Of moet je mogelijk de nieuwe telefoon opnieuw autoriseren voor mobiele betalen? Dit moest als ik het me goed herinner bij ING ook.
NFC staat aan, authoriseren is gedaan en gelukt.
Maar ... ik zie inderdaad dat toegang tot NFC nog apart aangezet moet worden.
Vanavond eens opnieuw proberen, thanks voor je tip.

• DrNizeGuy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:52
ReVision. schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:24:

binnen Xiaomi (MiU)

Ik, mi 9t pro, heb het ook met whatsapp, echter een smsje of mail geeft wel een melding. Wellicht iets met de led kleur die je kan instellen, al heb ik dat nog niet getest.

Edit: kleur wit werkt bij mij!

• pinojo123
Had deze in verkeerde topic geplaatst, dank voor de verhuizing, reactie gelezen, dank voor antwoord

De standaard call recorder heb ik niet gevonden.

Het inactieve display had ik wel gevonden maar die blijft continu branden, ben bang voor burn in en eet meer van de batterij.

OpenVPN start wel op via de shortcut maar schakelt niet aan, bij de moto was het een tik op de shortcut en er werd automatisch een verbinding gemaakt en de app verdween weer naar de achtergrond.

• l3art
  • Nu online
DrNizeGuy schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:45:
[...]

Ik, mi 9t pro, heb het ook met whatsapp, echter een smsje of mail geeft wel een melding. Wellicht iets met de led kleur die je kan instellen, al heb ik dat nog niet getest.

Edit: kleur wit werkt bij mij!
Staat bij mij op wit en dat werkt prima. Overigens heeft WhatsApp zo'n beetje alle permissies bij mij. Notificaties, zwevende meldingen, led, etc. Let op, bij WhatsApp moet je groepsberichten ed apart instellen wat betreft notificaties.

• mastercard
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 18:05
hopiconjo schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:40:
[...]

Snap er niet heel van maar heb screenshot voor je gemaakt. Bij mij in display geeft die aan 4G+
UPDATE: Soms zie ik idd band 7 erbij maar ipv. Zie tot nu toe maximaal 3 frequenties die die tegelijk benut
Had vanochtend 5 banden bij T-Mobile :o
Geen idee of het in de praktijk nuttig is maar zo voelt het nog een beetje als verantwoording dat ik voor de pro ben gegaan :p

Onder havoc os trouwens. Viel me ook nog op dat Vodafone continu 1 band pakt. Misschien verschil tussen de sim sloten?

edit - volgens 4gmasten.nl kan 5CA op t-mobile op die locatie niet (geen idee of hun database klopt) en ik meen me ook te herinneren dat T-Mobile juist als enige geen 800 Mhz doet.. dus die app zal wel de vodafone band erbij rekenen? Dan 4CA op t-mobile dus..

mastercard wijzigde deze reactie 02-09-2019 17:35 (29%)

• vandeven66
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13-09 16:34
mastercard schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:03:
[...]

Geen idee of het in de praktijk nuttig is maar zo voelt het nog een beetje als verantwoording dat ik voor de pro ben gegaan :p

[Afbeelding]

Onder havoc os trouwens. Viel me ook nog op dat Vodafone continu 1 band pakt. Misschien verschil tussen de sim sloten?

edit - volgens 4gmasten.nl kan 5CA op t-mobile op die locatie niet (geen idee of hun database klopt) en ik meen me ook te herinneren dat T-Mobile juist als enige geen 800 Mhz doet.. dus die app zal wel de vodafone band erbij rekenen? Dan 4CA op t-mobile dus..
Het kan best zijn dat ze wat aan het experimenteren zijn met de banden van Tele2.
Welke app is dat btw? En is HavocOS GSI stabiel genoeg voor dagelijks gebruik?

vandeven66 wijzigde deze reactie 02-09-2019 17:52 (3%)

• mastercard
vandeven66 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:48:
[...]

Het kan best zijn dat ze wat aan het experimenteren zijn met de banden van Tele2.
Welke app is dat btw? En is HavocOS GSI stabiel genoeg voor dagelijks gebruik?
App heet NetMonster (werd met een alternatief eerder in de thread genoemd geloof ik).

Havoc heb ik gister pas geflasht (zaterdag kon ik de bootloader unlocken..). Vandaag eerste dag volledig gebruikt en tot nu toe valt het me alles mee.. Eigenlijk geen problemen op minimale dingen na. Enige wat ik me nu direct kan bedenken is dat de optie bij ambient display 'lift to check phone' minder goed werkt dan ik in het verleden op andere telefoons had en zoals in stock MIUI met het verschijnen van de finger print afbeelding. Double tap to wake werkt wel goed.

Verder is vandaag alles goed gegaan verbazingwekkend genoeg :P Wekker ging vanochtend af, standaard OV apps, social media, mail/chat/w/e, spotify via bluetooth luisteren, pinnen en vast nog wel wat dingen gingen goed :)

edit - overigens heb ik vanwege een rustige week gewoon de gok gewaagd om lekker wat te proberen. Heb Havoc-OS (na flashen TWRP) rechtstreeks eroverheen geflasht. Dus niet eerst een bepaalde versie van (CN) vendor of andere zaken zoals ik wel steeds las.

Havoc is een custom rom en hoort dan ook in het daarvoor bestemde topic besproken te worden.

l3art wijzigde deze reactie 02-09-2019 18:31 (13%)

• snah001
1. De Pro draait op Pie (Android 9) en daar heeft Google ervoor gezorgd dat call recording niet meer werkt, althans de opname van de stem van de andere kant. Werkt wel redelijk als je de Pro bij sommige call recording apps op luidspreker zet
2. Je zou "Always On" aan kunnen zetten, dan is de klok altijd zichtbaar.
3. Zou ik niet weten, gebruik zelf Torguard en die werkt prima. Oh en ook toestaan dat ie opgestart wordt.

snah001 wijzigde deze reactie 02-09-2019 23:56 (4%)

• balarina
ReVision. schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:22:
[...]

Ja dat weet ik, ik had het zelfs even met een filmpje van iemand gecontroleerd. Echter het lampje werkt bijvoorbeeld wel als ik de frontcamera aan doe (en omhoog komt) dat is hetzelfde lampje als het goed is?
Bij mij gaat het lampje niet branden als ik een notif binnen krijg, wel als ik hem in de lader doe.

Paar andere dingen die ik aan het uitzoeken ben:
-Tijd widget loopt soms niet synchroon met actuele tijd.
-Bij het maken van homescreen gesture als een Google app open is ga ik liever direct naar het homescreen i.p.v. het menu van Google apps.
-Gcam openen vanuit lockscreen i.p.v. de stock camera.
-Bij gebruik bekabelde oortjes werkt de longpress van de functiebuttons niet, op mijn opo kon ik lang induwen voor previous/next en kort voor volume control.

balarina wijzigde deze reactie 03-09-2019 01:59 (7%)

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
mastercard schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:03:
[...]

[Afbeelding]

Netmonster werkt bij mij niet goed als twee SIMs actief zijn. Merkte dat ook al maanden geleden met andere telefoon die toen ook al 800MHz aangaf voor T-Mo met actieve T-Mo + Voda SIM. Het beste kan je de Vodafone sim tijdelijk uitzetten voordat je gaat testen. Op een 3CA site krijg ik hooguit 2CA (1800+2100) en pakt nooit de 900 MHz band erbij. Zou je het nog eens kunnen testen zonder actieve Voda SIM?

Lijkt mij onzinnig dat je niet data SIM aan Carrier aggregatie doet. Kost immers meer stroom om extra banden aan te houden terwijl je alleen maar verbinding nodig hebt om telefoontjes te ontvangen.

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• ReVision.
  • Niet online

ReVision.

Vinyl enthusiast

balarina schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 01:57:
[...]

Bij mij gaat het lampje niet branden als ik een notif binnen krijg, wel als ik hem in de lader doe.

-Bij het maken van homescreen gesture als een Google app open is ga ik liever direct naar het homescreen i.p.v. het menu van Google apps.
-Bij gebruik bekabelde oortjes werkt de longpress van de functiebuttons niet, op mijn opo kon ik lang induwen voor previous/next en kort voor volume control.
Ik ben er in mijn geval uit en heb de notificatie led aan de praat. Het probleem bij mij was, als je tevens een popup notificatie hebt aan staan, dan krijg je geen led notificatie. ook niet zodra het scherm weer op zwart gaat. Met beide opties aan krijg je dus enkel de popup op het scherm.

Nu ik de popup's heb uitgezet in een aantal apps gaat wel het notificatie ledje branden.
Tevens zie ik nu ook het ledje tijdens het opladen van mijn batterij.

Discogs

• snah001
balarina schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 01:57:
[...]

Over welk toestel hebben we het hier??

• pelt
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-09 16:24
MIUI is wel echt even wennen inderdaad als je jaren lang met stock Android hebt gewerkt.
  • Bij elke app afzonderlijk kan je onder "Andere toestemmingen | Toon op vergrendelscherm" aanvinken. Wat doet deze optie? Ik heb het vinkje uitgezet, maar ook dan wordt een melding gewoon getoond op het lockscreen.
  • Ambient display valt wat tegen... Niet alle apps kunnen daar blijkbaar op getoond worden?

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:28
snah001 schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:52:
[...]

1. De Pro draait op Pie (Android 9) en daar heeft Google ervoor gezorgd dat call recording niet meer werkt, althans de opname van de stem van de andere kant. Werkt wel redelijk als je de Pro bij sommige call recording apps op luidspreker zet
2. Je zou "Always On" aan kunnen zetten, dan is de klok altijd zichtbaar.
3. Zou ik niet weten, gebruik zelf Torguard en die werkt prima. Oh en ook toestaan dat ie opgestart wordt.
Android 9 staat ook op de Mi 9 se en de Mi 9 en daarop staat het wel

De Mi 9T Pro maakt gebruik van de Google Dialer en niet van de Miui dialer. Dat is het verschil. Het ligt niet aan Miui, Android 9, maar aan de gebruikte dialer. De Miui dialer ku je eventueel sideloaden, maar niet uit de Play store downloaden.

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• balarina
snah001 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:51:
[...]

Over welk toestel hebben we het hier??
Mi 9t International version non pro

• deBoulanger
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 21:58
Iemand hier een oplossing voor de camera, als ik 48 mp selecteer dan saved hij dit als 0,7 mp 8)7 ..

Of is er een andere map waar deze in staan?

• Fridge320
mastercard schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:58:
[...]

Enige wat ik me nu direct kan bedenken is dat de optie bij ambient display 'lift to check phone' minder goed werkt dan ik in het verleden op andere telefoons had en zoals in stock MIUI met het verschijnen van de finger print afbeelding.
Daar benoem je nu precies wat ik graag zou willen: een always on display wat niet always on is, maar alleen tijdelijk aan na oppakken, precies zoals in stock het fingerprint-plaatje werkt. Verder zelfde principe, dus lichtgrijs op zwart voor zo laag mogelijk verbruik en rustig uiterlijk. Geen lift to wake lockscreen.
Een mens kan hopen... (En dit functioneerde zo op mijn oude moto g4plus)

• Bugs3
IssY_I schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 20:24:
[...]

Inmiddels zijn we 5 dagen verder en geen onverklaarbare drain meer gehad. Alles functioneert weer naar behoren. Ik heb zelfs het gevoel dat ie nog zuiniger is dan voor de onverklaarbare drain.

Hopelijk blijft het goed gaan......

• snah001
De 9T Pro nu 6 dagen in bezit en ben slechts 1 bug tegen gekomen.
Als ik het toestel wil opladen met de door Xiaomi meegeleverde lader dan gaat het scherm aan met de laadanimatie en geeft Quick Charge aan. Daarna gaat het scherm weer uit en na 2 seconden start ie de hele cyclus weer opnieuw en dat blijft zich maar herhalen (met iedere keer een piep) totdat die vol is.
Gebruik ik een gecertificeerde QC-2 lader dan doet ie dit niet, geeft ook Quick Charge aan en laadt dan op aan 1 stuk door maar met maximaal zo'n 12W gemeten met een speciale USB Tester / laad monitor.

• LML
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-09 13:33
Echt een super telefoon voor het geld. Enkele issue die ik nu heb is het stotteren van de Bluetooth als ik audio afspeel. Dit is bij alles Spotify, files op telefoon, youtube etc. Vind het ontzettend irritant. Er zijn ook andere mensen met het zeldfde probleem. Zie hier: http://en.miui.com/thread-3069018-1-1.html
Ik heb daardoor de mi9 teruggestuurd maar wil dat hele gedoe niet weer hebben.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem als ik?

Alvast bedankt!

• l3art
  • Nu online
snah001 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:46:
Als ik het toestel wil opladen met de door Xiaomi meegeleverde lader dan gaat het scherm aan met de laadanimatie en geeft Quick Charge aan. Daarna gaat het scherm weer uit en na 2 seconden start ie de hele cyclus weer opnieuw en dat blijft zich maar herhalen (met iedere keer een piep) totdat die vol is.
Gebruik ik een gecertificeerde QC-2 lader dan doet ie dit niet, geeft ook Quick Charge aan en laadt dan op aan 1 stuk door maar met maximaal zo'n 12W gemeten met een speciale USB Tester / laad monitor.
Meer een accessoires ding maar goed. Dan denk ik dat je lader of kabel niet in orde is want dit hoort niet. Het scherm hoort even aan te gaan en daarna uit en dan uit te blijven.
LML schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:24:
Echt een super telefoon voor het geld. Enkele issue die ik nu heb is het stotteren van de Bluetooth als ik audio afspeel. Dit is bij alles Spotify, files op telefoon, youtube etc. Vind het eontzettend irritant. Er zijn ook andere mensen met het zeldfde probleem. Zie hier: http://en.miui.com/thread-3069018-1-1.html
Ik heb daardoor de mi9 teruggestuurd maar wil dat hele gedoe niet weer hebben.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem als ik?

Alvast bedankt!
Nee, hier speelt alles soepel af. Aangezien je het ook met de mi9 had is er gok ik ergens een instelling die niet fijn samenwerkt met jouw Bluetooth apparaten. Heb je bij developer options als wat gespeeld met de verschillende Bluetooth protocollen? Is het zowel met een WiFi als een 4G verbinding?

l3art wijzigde deze reactie 03-09-2019 20:27 (33%)

• snah001
l3art schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:25:
[...]

Meer een accessoires ding maar goed. Dan denk ik dat je lader of kabel niet in orde is want dit hoort niet. Het scherm hoort even aan te gaan en daarna uit en dan uit te blijven.
Met originele lader en 4 andere gecertificeerde USB-C kabels en 4 verschillende (allemaal QC gecertificeerde laders) hetzelfde probleem.
Alleen met de QC-2 lader laadt ie normaal zoals het hoort, echter met maximaal 12 W.
Is geen groot issue en wellicht met de update naar Android 10 verholpen maar dat duurt nog effe.

Oh en ter info ik behoorde 13 jaar tot de dev community op XDA voor HTC toestellen maar laatste heeft helaas de bus gemist........
Ben nu al dat flashen, unlocken, rooten, custom roms testen etc. een beetje beu en voor de eerste keer in 13 jaar zal ik waarschijnlijk lekker locked blijven.
Was het 10 jaar geleden gewoon noodzakelijk een rom te customizen om iets meer prestaties en functionaliteit uit een toestel te halen, is dat nu niet meer nodig want snelheid genoeg en de rom's zelf zijn vaak al van hoge kwaliteit en dat zie je terug in de hele custom rom community op XDA: steeds minder custom rom's.en dev's.

• nero355

nero355

snah001 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:46:
Ik had dit laatst met een andere telefoon en dat bleek een kwestie te zijn van effe de USB Type-C connector op het toestel schoonmaken! :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mastercard
SebasFM schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 02:03:
[...]

Netmonster werkt bij mij niet goed als twee SIMs actief zijn. Merkte dat ook al maanden geleden met andere telefoon die toen ook al 800MHz aangaf voor T-Mo met actieve T-Mo + Voda SIM. Het beste kan je de Vodafone sim tijdelijk uitzetten voordat je gaat testen. Op een 3CA site krijg ik hooguit 2CA (1800+2100) en pakt nooit de 900 MHz band erbij. Zou je het nog eens kunnen testen zonder actieve Voda SIM?

Lijkt mij onzinnig dat je niet data SIM aan Carrier aggregatie doet. Kost immers meer stroom om extra banden aan te houden terwijl je alleen maar verbinding nodig hebt om telefoontjes te ontvangen.
Grappige is dat Vodafone juist als voorkeur voor data stond ingesteld o_0 Volgens mij stond wel ergens aan dat ze beide tegelijk 4g data actief hebben

Als ik de andere sim uitschakelde in settings zag ik het grootste deel vd tijd 3CC bij Vodafone en op Utrecht Centraal heel kort even 4CC.
T-Mobile daar juist minder. Misschien nog eens proberen als ik weer in Amersfoort kom.

• LML
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-09 13:33
l3art schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:25:

[...]

Nee, hier speelt alles soepel af. Aangezien je het ook met de mi9 had is er gok ik ergens een instelling die niet fijn samenwerkt met jouw Bluetooth apparaten. Heb je bij developer options als wat gespeeld met de verschillende Bluetooth protocollen? Is het zowel met een WiFi als een 4G verbinding?
Ik kan het uitproberen, is dit met of zonder rooting te doen?
En thanks voor je bericht!

• l3art
  • Nu online
LML schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:33:
[...]

Ik kan het uitproberen, is dit met of zonder rooting te doen?
En thanks voor je bericht!
Ja dit kan. Developer opties activeren en daar kan je het vinden.

• IssY_I
Bugs3 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:54:
[...]

Inmiddels zijn we 5 dagen verder en geen onverklaarbare drain meer gehad. Alles functioneert weer naar behoren. Ik heb zelfs het gevoel dat ie nog zuiniger is dan voor de onverklaarbare drain.

Hopelijk blijft het goed gaan......
Thnx voor de update, bij mij gaat het sindsdien ook goed gelukkig

• DeBezigeBij
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 09-09 15:15
Ik heb zojuist de 9t Pro (128, rode versie) opgehaald bij mobiel.nl.

Tot nu super blij mee tijdens een eerste verkenning. Ik kom van een iPhone dus MIUI voelt voor mij niet anders dan anders: wennen aan Android moet ik sowieso wel.

Even een vraagje: kun je het muziekje van de front camera afzonderlijk uitzetten? Ik krijg de juiste instelling niet gevonden. Ik wil wel de gewone camera geluiden, maar niet elke keer zo'n (uitermate vrolijk, dat wel) deuntje horen. Iemand een idee?

• mobstaa
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
DeBezigeBij schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:39:
Ik heb zojuist de 9t Pro (128, rode versie) opgehaald bij mobiel.nl.

Tot nu super blij mee tijdens een eerste verkenning. Ik kom van een iPhone dus MIUI voelt voor mij niet anders dan anders: wennen aan Android moet ik sowieso wel.

Even een vraagje: kun je het muziekje van de front camera afzonderlijk uitzetten? Ik krijg de juiste instelling niet gevonden. Ik wil wel de gewone camera geluiden, maar niet elke keer zo'n (uitermate vrolijk, dat wel) deuntje horen. Iemand een idee?
Zoek in de instellingen op "Voorkant camera effecten". En dan de checkbox "Geluidseffect" uitzetten.

• koelkast
  • Niet online
l3art schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:09:
[...]

It's all about permissions. Geeft bijvoorbeeld de app toestemming om ook in de achtergrond te draaien en beperk de batterij optimalisatie.
Inmiddels ben ik nog niet veel verder. Ik heb de ASN betalen app permissie gegeven de NFC chip te gebruiken. Als ik de app start, reageert de 9t wel op een betaalautomaat, maar ondertussen is de betaling geweigerd / kaart geweigerd.
Batterij optimalisatie is voor deze app ook uitgezet.
Waar kan ik het verder nog in zoeken? Of zou de app geupdate moeten worden, dat het een softwareprobleem is?

• l3art
  • Nu online
koelkast schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:40:
[...]

Inmiddels ben ik nog niet veel verder. Ik heb de ASN betalen app permissie gegeven de NFC chip te gebruiken. Als ik de app start, reageert de 9t wel op een betaalautomaat, maar ondertussen is de betaling geweigerd / kaart geweigerd.
Waar kan ik het verder nog in zoeken? Of zou de app geupdate moeten worden, dat het een softwareprobleem is?
Even de zoekfunctie gebruiken. Er is al meer geschreven hier over contactloos betalen en welke instellingen juist zijn om dit werkend te krijgen. Ik gebruik het zelf niet, dus kan het zo niet even snel opdreunen voor je :)

• Fridge320
koelkast schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:40:
[...]

Dag bijna-naamgenoot, Positie beveiligd element (bij NFC settings) omgezet naar hce Wallet?

• koelkast
  • Niet online
Fridge320 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:54:
[...]

Dag bijna-naamgenoot, Positie beveiligd element (bij NFC settings) omgezet naar hce Wallet?
Ha :). Die stond op simkaart. Vanavond maar weer even boodschappen doen om het te checken. Thanks!

• ivo001
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ik weet niet waarom, maar ik krijg op mijn Mi 9T Pro niet de optie gevonden om de pin code van mijn sim kaart te wijzigen?

Heb gezocht op PIN, Password, SIM, maar kom alleen maar de instellingen voor mijn lockscreen tegen.

Bij SIM cards & mobile networks krijg ik ook de optie nie, alleen edit sim card name en edit sim card number

• Milo44
Als je telefoon gelocked is en je klikt eenmaal op je Aan/Uit knop, dan kan je naar rechts swipen voor je camera, maar ook naar links en dan krijg je snelkoppelingen zoals Contacten, Kalender, Notes etc.

Weet iemand of je dit ook kan veranderen? Dat als ik bijvoorbeeld naar links swipe, ik andere snelkoppelingen krijg of Widgets?

• pinojo123
ivo001 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:15:
Ik weet niet waarom, maar ik krijg op mijn Mi 9T Pro niet de optie gevonden om de pin code van mijn sim kaart te wijzigen?

Heb gezocht op PIN, Password, SIM, maar kom alleen maar de instellingen voor mijn lockscreen tegen.

Bij SIM cards & mobile networks krijg ik ook de optie nie, alleen edit sim card name en edit sim card number
Kijk hier eens, bij stap 5 moet je je provider aantikken.
https://www.helpforsmartp...fono-Xiaomi-Redmi-K20-Pro

• ivo001
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-09 12:54
Yes, toevallig net gevonden haha. Volgens mij stond het bij mijn Mi5 en Mi8 ergens anders.

• tquaed
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:04
Pincode kun je wijzigen bij aanvullende instellingen en dan privacy dan simlock.

• Fridge320
Milo44 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:24:
Als je telefoon gelocked is en je klikt eenmaal op je Aan/Uit knop, dan kan je naar rechts swipen voor je camera, maar ook naar links en dan krijg je snelkoppelingen zoals Contacten, Kalender, Notes etc.

Weet iemand of je dit ook kan veranderen? Dat als ik bijvoorbeeld naar links swipe, ik andere snelkoppelingen krijg of Widgets?
Swipe rechts, camera, check.
Swipe links krijg ik niets. Weet iemand ook waar je dat uit/aan zet? (Niet gevonden onder scherm vergrendeling & wachtwoord)

• Milo44
Fridge320 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:43:
[...]

Swipe rechts, camera, check.
Swipe links krijg ik niets.
Ah interessant, misschien heeft dat te maken met dat ik Evie Launcher gebruik.
Fridge320 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 10:43:
[...]

Weet iemand ook waar je dat uit/aan zet? (Niet gevonden onder scherm vergrendeling & wachtwoord)
Ik kon ook geen oplossing vinden daar voor mijn bovenstaande vraag.
Vandaar dat ik het hier in de groep gooide.

Misschien eens een andere launcher proberen, dat je met een andere launcher je lockscreen swipe settings wel kan aanpassen...

Milo44 wijzigde deze reactie 05-09-2019 11:59 (6%)

• GainedLotus
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-09 20:06
Gister mijn rode 9t pro ontvangen. Erg blij mee en mooi om te zien wat een mooi spul je tegenwoordig kan krijgen voor weinig. vergeleken met mijn iPhone XS zijn een aantal dingen zelfs beter. Ben overigens wel een probleem tegen gekomen, vaak als ik de camera app start loopt deze vast, even naar de groothoek switchen en weer terug verhelpt dan het probleem. Meer mensen hier last van?

• balarina
GainedLotus schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:07:
Gister mijn rode 9t pro ontvangen. Erg blij mee en mooi om te zien wat een mooi spul je tegenwoordig kan krijgen voor weinig. vergeleken met mijn iPhone XS zijn een aantal dingen zelfs beter. Ben overigens wel een probleem tegen gekomen, vaak als ik de camera app start loopt deze vast, even naar de groothoek switchen en weer terug verhelpt dan het probleem. Meer mensen hier last van?
Ik heb de non pro en geen last van wat je vermeld, maar ik kan je wel aanraden gcam te installeren.
https://forum.xda-develop...glecam-port-mi-9-t3945601

• Erik11
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13-09 14:47
GainedLotus schreef op donderdag 5 september 2019 @ 11:07:
Gisteren ook de rode ontvangen en nog nergens vastlopers gehad. Alleen nog steeds aan het klooien met de whatsapp meldingen. Ik krijg wel steeds de grote pop-up in het scherm, terwijl ik alleen die meldingen bovenin wil ontvangen. Daarnaast staat er ook geen rood cijfer met het aantal ongelezen chats bij het whatsapp icoon,

Alle settings volgens mij al geprobeerd zowel in whatsapp als bij de meldingen..

• l3art
  • Nu online
Erik11 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:50:
[...]

Gisteren ook de rode ontvangen en nog nergens vastlopers gehad. Alleen nog steeds aan het klooien met de whatsapp meldingen. Ik krijg wel steeds de grote pop-up in het scherm, terwijl ik alleen die meldingen bovenin wil ontvangen. Daarnaast staat er ook geen rood cijfer met het aantal ongelezen chats bij het whatsapp icoon,

Alle settings volgens mij al geprobeerd zowel in whatsapp als bij de meldingen..
Die grote popup meldingen stel je in binnen WhatsApp. Popup meldingen: geen pop up.

• HMC
Was gisteren aardig verrast en blij met het nieuwsbericht over nieuwe Android voor K20 Pro, maar heb 'em helaas nog niet ontvangen. :P

@Kiswum Wat zei u ook alweer? :+

Lijkt er dus zelfs op dat MIUI 11 na de presentatie komt (over een weekje of zo) maar Android Q er nu al is. :D

Edit:
Een enkele button om ads (die ik zelf nog nooit gezien/gehoord heb) uit schakelen in MIUI 11.
https://en.xiaomitoday.it...e-pubblicita-miui-11.html

MIUI 11 is er al voor Mi 9. :o (closed beta, inclu DL link)
https://en.xiaomitoday.it...i-mi-9-link-download.html

Edit2: (Totaal gemist, en misschien al langsgekomen).
Scherm van Mi 9T en K20 Pro (dus vast alle vier de versies, want zelfde scherm) naar 75Hz modden:
https://en.xiaomitoday.it...e-mi9t-redmi-k2o-pro.html

HMC wijzigde deze reactie 05-09-2019 18:12 (51%)

Betaalde Kremlin-troll

• Meivogeltje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:41
l3art schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:18:
[...]

Die grote popup meldingen stel je in binnen WhatsApp. Popup meldingen: geen pop up.
Die tevens direct via whats app te bereiken is of via je instellingen>meldingen en statusbalk>app meldingen> whatsapp> app instellingen .

Dan wordt eigenlijk dat scherm in whats app geopend .
Handig als je ook met andere apps bezig bent, anders is het wellicht iets wat omslachtiger.

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 21:35
Mi 9T Pro 128
MIUI Global 10.3.1 (PFKEUXM)
2de dag, batterij nog 55% en 4u55m SOT achter de rug.
Als ik mijn vorige S7 Samsung vastpak voor wat zaken over te zetten voelt de S7 meteen al verouderd aan.

De fingerprintscanner vraagt wel een goede greep van het toestel, misschien moet ik men duim nogmaals als tweede vinger invoeren.

Komende van een Samsung met Oreo rom kan ik me meteen vinden in het Miui menu. Het is wat anders, maar zeker niet slecht of omslachtig zoals somige kritischi zeggen. Ik begrijp een Apple gebruiker wel ergens natuurlijk.

Camera is superieur. Buitenshuis zijn de foto's haarscherp. Ik heb Gcam getest, maar ik begrijp de meerwaarde er niet direct van. Stock is prima voor me.

Ik stoor me wel aan de swipe-up google search vanuit het startscherm. Kon ik het maar volledig verwijderen of aanpassen naar een favoriete applicatie.

Google Assistant heb ik al uitgeschakeld, want deze dienst is zo triest in het nederlands. Ik heb het ook in het Engels getest en dat was veel menselijker, maar Engels is ook niet meteen praktisch voor alledaags gebruik.

Netflix werkt effectief op 1080p. Redelijk belangrijk voor me, vooral op het werk. Mijn S7 gaf niet meer dan 540P (widevine L3). Dus nu lekker op L1 _/-\o_
Tip: zoek in Netflix "test patterns" en dan kan je na enkele seconden rechtsbovenaan je max resolutie controleren.

Tip2: settings > full screen gestures selecteren. Zo creƫer je nog een groter scherm. Probeer het even, want er zit een goede tutorial bij.

Nu ga ik nog even wat toevoegen aan Rooting sectie.

Spacewide wijzigde deze reactie 08-09-2019 01:01 (7%)

• nero355

nero355

Spacewide schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:25:
Ik stoor me wel aan de swipe-up google search vanuit het startscherm. Kon ik het maar volledig verwijderen of aanpassen naar een favoriete applicatie.
Dat is wel minder!

Mijn huidige telefoon heeft ook zoiets en is alleen te fixen door Nova Launcher te gebruiken... :/

• Fridge320
Spacewide schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:25:
Mi 9T Pro 128
MIUI Global 10.3.1 (PFKEUXM)
Aanpassen naar een app drawer is een mogelijkheid d.m.v. installeren van de nu-nog-beta miui appdrawer. Voelt voor mij als een natuurlijke plek/gesture voor een app drawer, maar dat is persoonlijk natuurlijk....

• Spacewide
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 21:35
Fridge320 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 07:53:
[...]

Aanpassen naar een app drawer is een mogelijkheid d.m.v. installeren van de nu-nog-beta miui appdrawer. Voelt voor mij als een natuurlijke plek/gesture voor een app drawer, maar dat is persoonlijk natuurlijk....
Protip, dankje.
Jij bedoelt dan deze neem ik aan:
https://www.apkmirror.com/apk/xiaomi-inc/miui-launcher/

• Milo44
Zojuist toch iets raars?
Ik had net een appje verstuurd en lockte mijn telefoon, vervolgens wil ik vrij kort daarna iemand bellen en kon ik mijn tel niet meer unlocken?

Scherm kon ik aan en uit zetten, maar als ik mijn vinger op het scherm legde lichtte het anders op, maar unlocken ho maar.
Andere vinger idem dito, unlocken via mijn Amazfit Bip werkt ook niet, want swipen werkte niet. Naar links of rechts (camera) openen werkte ook niet!

Power button ingedrukt houden en op Reboot/Uitschakelen drukken werkte ook niet.
FF was ik bang dat mijn touchscreen het had begeven oid, maar fps reageerde nog wel, heel vreemd...

Ik kwam dus mijn hele telefoon niet meer in, echt super vaag.

Na een harde reboot in fastboot en daarna uitzetten en opnieuw opstarten werkte alles weer :?

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 06:50
Je kunt volgens mij ook de Poco launcher op andere Xiaomi toestellen gebruiken, deze heeft ook een appdrawer:
https://play.google.com/s...roid.globallauncher&hl=en

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• l3art
  • Nu online
@sunturion Is het misschien een idee om dit tooltje aan de TS toe te voegen: https://saki-eu.github.io/XiaomiADBFastbootTools/

Aangezien menigeen toch wil debloaten zonder te rooten.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 00:42
Is het bij iedereen trouwens standaard, dat als je foto's trekt en daarbij de volumeknop gebruikt, dat hij 3 seconden nodig heeft voor de foto te trekken (hij telt zelfs af).
Is er een manier om dit uit te schakelen? Als je dan op de knop op het scherm drukt, trekt hij wel onmiddelijk.

• RedNas74
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15-09 15:46
bottom line schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:03:
Is het bij iedereen trouwens standaard, dat als je foto's trekt en daarbij de volumeknop gebruikt, dat hij 3 seconden nodig heeft voor de foto te trekken (hij telt zelfs af).
Is er een manier om dit uit te schakelen? Als je dan op de knop op het scherm drukt, trekt hij wel onmiddelijk.
Camera app openen. Dan naar instellingen en volume knoppen functie op sluiter instellen. Dan werkt hij wel meteen.

• Fridge320
Die bedoel ik inderdaad. Uit m'n hoofd gezegd moest je een van de laatste Alpha releases pakken, anders zat er geen laatje in. Nog niet op een fout kunnen betrappen (ik ben wel eens huiverig voor alpha's)

Fridge320 wijzigde deze reactie 06-09-2019 15:44 (10%)

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14-09 10:23
Vandaag mijn 9T Pro ontvangen, wat een lekker toestel! Vind het scherm echt premium aanvoelen, dit is mijn eerste Xiaomi toestel en MIUI bevalt me eigenlijk wel goed. (Kom van Pixel 2XL). Zijn er nog must haves voor MIUI?

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

• Meivogeltje
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:41
Vraagje:

In m'n whatsapp kon ik altijd tekst selecteren en dan aangeven of dit vet, cursief of doorstreept moest worden enz.

Nu viel mij op dat deze functies niet aanwezig zijn. Is dit op een of andere manier op te lossen?
Leek mij een feature van whatsapp zelf...is dit door miu?
Heb nu alleen opties voor knippen,plakken, alles selecteren en delen.

• sunturion
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:00
Meivogeltje schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:42:
Vraagje:

In m'n whatsapp kon ik altijd tekst selecteren en dan aangeven of dit vet, cursief of doorstreept moest worden enz.

Nu viel mij op dat deze functies niet aanwezig zijn. Is dit op een of andere manier op te lossen?
Leek mij een feature van whatsapp zelf...is dit door miu?
Heb nu alleen opties voor knippen,plakken, alles selecteren en delen.
Had je op je oude telefoon toevallig Gboard geĆÆnstalleerd? Volgens mij is dat namelijk een Gboard functie

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True