Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
Murat040 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:47:
Na veel onderzoek heb ik besloten om voor de Xiaomi K20 Pro te gaan. Echter, na weken van wachten op de global reease wil ik hem toch via Aliexpress bestellen.

Nu is er de Chinese ROM & Global ROM (geen officiële)

Welke zal voor gebruik in Nederland het meest optimale zijn?

Ps: Kwa netwerk geen problemen aangezien ik ben overgestapt naar Tmobile
Uhm voor het gebruik in Nederland zou ik voor de Global gaan. Heb ik zelf ook gedaan en is gewoon in het Nederlands en je hoeft uiteindelijk zelf niet meer de bootloader te unlocken (kan dagen kosten). Ik ben wel naar de EU rom gestapt ivm het ontbreken van NFC in de rom. Verder weet ik niet hoe het met dat widevine zit (gebruik geen Netflix) qua rom. Daarnaast was er volgens mij ook iets met de open bootloader en het gebruik maken van draadloos betalen, en dan niet van de echte banken, maar met Google pay, maar zeker weet ik het niet. Ik zou dus gewoon voor de Global versie gaan. Enige is wel dat je dan een telefoon krijgt die dus al uit de verpakking is geweest, (van mij was gewoon heel goed verpakt) om de bootloader te unlocken en een andere rom erop is gezet. Dat was namelijk bij mij denk ik wel het geval (geen seal op het doosje), maar ik vind dat totaal niet erg. Overigens volgens Ali had ik hem binnen een kleine 10 dagen binnen, dus is zeker wel een aanrader. Kreeg zelfs nog een extra case omdat zij het spijtig vonden dat het een dagje langer dan gepland duurde alvorens zij hem op de post konden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:36
Jeroenneman schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:43:
Lijkt erop alsof een nieuwe OTA de Android Auto functionaliteit hersteld. Zijn er Tweakers die dit willen testen?
Waar lees jij dat? Ik zie enkel het volgende staan:
Side note: on Xiaomi Mi 8 with the same issue OP reports I fixed it by disabling Dual Apps feature on the phone settings. AFAIK Android Auto and dual apps do not go along nicely...
Ik zou het graag willen testen maar mijn 9T is nog onderweg helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:20
Mooraalkikker schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:22:
[...]

Uhm voor het gebruik in Nederland zou ik voor de Global gaan. Heb ik zelf ook gedaan en is gewoon in het Nederlands en je hoeft uiteindelijk zelf niet meer de bootloader te unlocken (kan dagen kosten). Ik ben wel naar de EU rom gestapt ivm het ontbreken van NFC in de rom. Verder weet ik niet hoe het met dat widevine zit (gebruik geen Netflix) qua rom. Daarnaast was er volgens mij ook iets met de open bootloader en het gebruik maken van draadloos betalen, en dan niet van de echte banken, maar met Google pay, maar zeker weet ik het niet. Ik zou dus gewoon voor de Global versie gaan. Enige is wel dat je dan een telefoon krijgt die dus al uit de verpakking is geweest, (van mij was gewoon heel goed verpakt) om de bootloader te unlocken en een andere rom erop is gezet. Dat was namelijk bij mij denk ik wel het geval (geen seal op het doosje), maar ik vind dat totaal niet erg. Overigens volgens Ali had ik hem binnen een kleine 10 dagen binnen, dus is zeker wel een aanrader. Kreeg zelfs nog een extra case omdat zij het spijtig vonden dat het een dagje langer dan gepland duurde alvorens zij hem op de post konden doen.
Wordt die van jullie ook aangegeven als zijnde de mi 9 t pro? Als je ' m aansluit op de pc of zoals bij instellingen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Atropos schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:12:
[...]

Wordt die van jullie ook aangegeven als zijnde de mi 9 t pro? Als je ' m aansluit op de pc of zoals bij instellingen staat?
Die van mij wordt gewoon aangegeven als K20 pro, maar heb er niet echt naar gekeken toen ik de 'global' rom erop had staan, volgens mij kan het verschillen per rom hoe een telefoon wordt aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:23
Atropos schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:12:
[...]

Volgens mij kan dat niet, de K20 pro is een ander toestel dan de (mogelijke) Mi 9T pro. Waarom dringt dat niet door? Steeds dit soort vragen, terwijl dit al talloze malen aangegeven is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
jaxel70 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:38:
[...]

Volgens mij kan dat niet, de K20 pro is een ander toestel dan de (mogelijke) Mi 9T pro. Waarom dringt dat niet door? Steeds dit soort vragen, terwijl dit al talloze malen aangegeven is :(
Volgens mij is dat wel gewoon mogelijk toch? Uiteindelijk is het puur softwarematig hoe de pc de telefoon herkent? Kan mij volgens mij nog herinneren dat mijn nexus 7 na een andere rom niet meer als nexus 7 werd herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:58
Gisteravond de update er op gezet... Batterij drain gelijk opgelost... Van ongeveer 10 a 15 % per nacht naar 2%.. nu schakeld die ook weer netjes in slaapstand... Ben benieuwd wat dit met mijn accuduur doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53
jaxel70 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:38:
[...]

Dat is prima mogelijk, je kan elke telefoon elke naam geven die je wilt en dat hij als dusdanig ook aangegeven wordt wanneer aangesloten op de computer of Bluetooth of wat dan ook.
Mooraalkikker schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:22:
[...]

Verder weet ik niet hoe het met dat widevine zit (gebruik geen Netflix) qua rom.
Er zit geen widevine L1 op de K20 (Pro).
Uiteindelijk toch wel: https://www.bgr.in/news/x...w-support-hdr-on-netflix/ (Dat maakt dan ook meteen xiaomi.eu rom veel interessanter).
bob-nwk schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:49:
[...]

Waar lees jij dat? Ik zie enkel het volgende staan:
Staat op het www dus waar ;)
Oa op reddit zijn meldingen gemaakt door mensen dat AA nu bij ben werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 07-08-2019 09:19 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:43
Men heeft het hier regelmatig over batterysdrains en of ze wifi en bluetooth wel/niet aan hebben staan.

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar of men hier Googles Location History en Google Assistant (ook als default app) aan hebben staan.

Ik kan me zo voorstellen dat dit, helemaal in standby, best een impact kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murat040
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-12-2020
Hoe makkelijk is het om een Xiaomi.eu Rom erop te zetten voor iemand die er niet veel verstand van heeft?

Is dit makkelijker op een Chinese Rom of Global Rom?

Lees namelijk dat het flashen van een andere Rom het eind kan betekenen voor een toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Murat040 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:12:
Hoe makkelijk is het om een Xiaomi.eu Rom erop te zetten voor iemand die er niet veel verstand van heeft?

Lees namelijk dat het flashen van een andere Rom het eind kan betekenen voor een toestel
Het is niet zo ingewikkeld, zolang je de handleidingaar maar goed volgt. Gaat er toch nog iets mis is het 9 van de 10 keer nog altijd goed op te lossen. Maar inderdaad theoretisch kan je het toestel dusdanig verpesten dat er niet veel meer mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 15:17

Als je geen moeite hebt om instructies te volgen en toe te passen, is het mijn inziens 'veilig'.
En nee, het is niet makkelijker, een stuk moeilijker zelfs, de eerste keer dan.

Je moet eerst de bootloader unlocked, dan vervolgens via je PC een custom recovery erop zetten. Eenmaal dit achter de rug is het heel gemakkelijk ROMs te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker

Global rom is makkelijker, aangezien de bootloader unlocked is. Het enige wat je moet doen is twrp recovery via fastboot erop knallen en vanuit daar de EU rom installeren. Je moet wel een rom pakken met dezelfde Android versie (dus Android 9), anders brick je je telefoon ivm anti rollback en ben je verder van huis (ik kan het weten).

Er staan genoeg stap voor stap guides online, maar mocht je nog een oude Android telefoon hebben, dan zou ik daar eerst het flashen mee oefenen, alvorens je probeert om op je nieuwe xiaomi een rom te flashen. Gaat je oude stuk dan maakt het niet echt uit, al is echt stuk gaan bij flashen wel lastig want mijn ervaring leert dat er altijd wel weer een weg is om het apparaat aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
IssY_I schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:40:
[...]

Ja en bij de app zelf? Bankpas juist toegevoegd etc?

Ik heb trouwens een extra optie die aangevinkt staat. Kan daaraan liggen

[Afbeelding]
Ik neem aan dat als de app die nodig heeft dat hij in ieder geval aan te vinken zou zijn..
Als ik terug ben van vakantie zal ik eens bellen met de bank of ze het probleem kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
pieterbas99 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:38:
[...]

Ik neem aan dat als de app die nodig heeft dat hij in ieder geval aan te vinken zou zijn..
Als ik terug ben van vakantie zal ik eens bellen met de bank of ze het probleem kennen.
Typ in het zoekveld van de instellingen (bovenin) "Systeem instellingen aanpassen" > bankieren > systeem instellingen aanpassen.

Weet niet of ik deze zelf aan heb gevinkt, volgens mij wel. Probeer maar mischien dat het eindelijk wel werkt.

Fijne vakantie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:20
Mooraalkikker schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:19:
[...]

Die van mij wordt gewoon aangegeven als K20 pro, maar heb er niet echt naar gekeken toen ik de 'global' rom erop had staan, volgens mij kan het verschillen per rom hoe een telefoon wordt aangegeven?
Dat is dus waarschijnlijk in de (global)rom "gezet" zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Atropos schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:58:
[...]

Dat is dus waarschijnlijk in de (global)rom "gezet" zeg maar?
Zo kan je het wel zien ja. Waarschijnlijk probeert de verkoper daarmee de schijnt op de houden dat het de mi9t pro is en dus band 20 ondersteunt, terwijl dit dus niet waar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snikkelbibs
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:36
Android auto werkt nu met de .12 update! Nu voldoet hij aan al mijn wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
Mooraalkikker schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Zo kan je het wel zien ja. Waarschijnlijk probeert de verkoper daarmee de schijnt op de houden dat het de mi9t pro is en dus band 20 ondersteunt, terwijl dit dus niet waar is.
Hmm, als ik via mn pc in de play store kijk geeft hij aan mi9t, als ik m aan pc aansluit ook mi9t, maar kreeg ook dit in een mailtje van google:

"Er is zojuist ingelogd op je Google-account vanaf een nieuw Redmi K20-apparaat. Je ontvangt deze e-mail omdat we zeker willen zijn dat jij het was."
IssY_I schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:58:
[...]

Typ in het zoekveld van de instellingen (bovenin) "Systeem instellingen aanpassen" > bankieren > systeem instellingen aanpassen.

Weet niet of ik deze zelf aan heb gevinkt, volgens mij wel. Probeer maar mischien dat het eindelijk wel werkt.

Fijne vakantie 8)
Bij geavanceerd bedoel je toch? Daar kan ik alleen aanzetten dat mijn bankieren app onbekende apps mag installeren. Zie niet hoe dat relevant is maar wie weet is het de instelling die ervoor zorgt dat het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Snikkelbibs schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:42:
Android auto werkt nu met de .12 update! Nu voldoet hij aan al mijn wensen.
Fantastische timing! Ik heb zojuist mijn toestel in ontvangst mogen nemen (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
bob-nwk schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Fantastische timing! Ik heb zojuist mijn toestel in ontvangst mogen nemen (Y)
Onder het motto "één zwaluw maakt de lente niet": kan jij ook even bevestigen dat AA werkt nu?

Dit is voor mij het enige struikelblok bij deze mooie smartphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:57
De Pro variant is nu te bestellen bij Belsimpel, €429,-. https://www.belsimpel.nl/xiaomi-mi-9t-pro/64gb-zwart

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 00:06
De Xiaomi Mi 9T Pro is nu beschikbaar voor pre-order op belsimpel:

"Goed nieuws: de Xiaomi Mi 9T Pro 64GB Black is nu te pre-orderen als los toestel! Als je de Xiaomi Mi 9T Pro nu alvast bestelt, dan heb je deze als een van de eersten in huis. Wacht dus niet langer en neem een kijkje op onze website."

Dit lijkt mij sterk, aangezien Xiaomi nog niks heeft laten weten over de Mi 9T Pro. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-tiaan schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:52:
De Xiaomi Mi 9T Pro is nu beschikbaar voor pre-order op belsimpel:

"Goed nieuws: de Xiaomi Mi 9T Pro 64GB Black is nu te pre-orderen als los toestel! Als je de Xiaomi Mi 9T Pro nu alvast bestelt, dan heb je deze als een van de eersten in huis. Wacht dus niet langer en neem een kijkje op onze website."

Dit lijkt mij sterk, aangezien Xiaomi nog niks heeft laten weten over de Mi 9T Pro. Iemand enig idee?
is gewoon een redmi k20 pro maar dan voor nl/eu markt dus is toch niet onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
Verwijderd schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

is gewoon een redmi k20 pro maar dan voor nl/eu markt dus is toch niet onmogelijk
Dat weet ik, maar Xiaomi heeft nog niks laten weten over de Xiaomi Mi 9T Pro. Bij de non-pro versie deed Belsimpel ook iets vergelijksbaars: beweren dat de telefoon (binnenkort) beschikbaar is terwijl dat niet het geval was. Ik vroeg me af of iemand hier meer van af weet.

UPDATE: Een andere officiele Xiaomi reseller uit Maleisie beweert ook dat de Xiaomi Mi 9T Pro binnenkort beschikbaar is. Zie deze reddit post: https://www.reddit.com/r/..._officially_available_in/

[ Voor 19% gewijzigd door X-tiaan op 07-08-2019 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:19
MatthiasDS schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:13:
[...]

Onder het motto "één zwaluw maakt de lente niet": kan jij ook even bevestigen dat AA werkt nu?

Dit is voor mij het enige struikelblok bij deze mooie smartphone :)
Zie ook het forum van xiaomi:
https://c.mi.com/thread-2241883-18-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik gebruik de pixel icon pack en bij elke app werkt dit perfect enkel niet bij de playstore app
De eerste paar dagen gingen het goed tot hij vandaag de play store niet meer wil openen en steeds volgende melding geeft: 'Google Play Store stopt steeds'

Wanneer ik het dan via de originele icon probeer werkt de playstore zonder enig probleem.

Nog iemand die dit voorheeft of weet hoe dit wordt opgelost?

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

X-tiaan schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:03:
[...]

Dat weet ik, maar Xiaomi heeft nog niks laten weten over de Xiaomi Mi 9T Pro. Bij de non-pro versie deed Belsimpel ook iets vergelijksbaars: beweren dat de telefoon (binnenkort) beschikbaar is terwijl dat niet het geval was. Ik vroeg me af of iemand hier meer van af weet.

UPDATE: Een andere officiele Xiaomi reseller uit Maleisie beweert ook dat de Xiaomi Mi 9T Pro binnenkort beschikbaar is. Zie deze reddit post: https://www.reddit.com/r/..._officially_available_in/
Hij is nu te pre-orderen bij Belsimpel voor 429 euro. (kreeg zojuist een notificatie)
FREAKJAM in "[Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen"

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
FREAKJAM schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:42:
[...]

Hij is nu te pre-orderen bij Belsimpel voor 429 euro. (kreeg zojuist een notificatie)
FREAKJAM in "[Xiaomi Mi 9] Levertijden & Prijzen"
Dat weet ik. Ik zei precies hetzelfde. Ik vind het gewoon apart dat het toestel al gepre-orderd kan worden zonder dat Xiaomi iets bekend heeft gemaakt. Ik vroeg mij af of ik een announement van Xiaomi over het hoofd heb gezien, of dat dit Belsimpel praktijken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

X-tiaan schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:47:
[...]

Dat weet ik. Ik zei precies hetzelfde. Ik vind het gewoon apart dat het toestel al gepre-orderd kan worden zonder dat Xiaomi iets bekend heeft gemaakt. Ik vroeg mij af of ik een announement van Xiaomi over het hoofd heb gezien, of dat dit Belsimpel praktijken zijn.
Ah sorry, ik had je voorgaande posts gemist. Ik ben zelf nog heel erg in twijfel om sowieso deze te bestellen. Mijn OnePlus 3 is al meer dan 3 jaar oud en mijn scherm is voor de 2de keer stuk gegaan.

Ik wacht ook nog even op de release van de Pixel 4, maar die zal een stuk prijziger zijn.
Ben het trouwens met je eens waarom Xiaomi zelf nog niet met een statement naar buiten is gekomen.

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
pieterbas99 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:50:[...]

Bij geavanceerd bedoel je toch? Daar kan ik alleen aanzetten dat mijn bankieren app onbekende apps mag installeren. Zie niet hoe dat relevant is maar wie weet is het de instelling die ervoor zorgt dat het wel werkt.
Als je naar de algemene android instellingen gaat heb je een zoekveld bovenin (kan je dingen intypen als je iets niet kan vinden)

daar typ je in *Systeeminstellingen aanpassen"

> Bankieren

> Systeem instellingen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
IssY_I schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:18:
[...]

Als je naar de algemene android instellingen gaat heb je een zoekveld bovenin (kan je dingen intypen als je iets niet kan vinden)

daar typ je in *Systeeminstellingen aanpassen"

> Bankieren

> Systeem instellingen aanpassen
Ja ik snap wat je bedoelt. Alleen Systeem instellingen aanpassen staat er bij mijn mobiel betalen app niet tussen. Bij bijvoorbeeld de camera app wel maar deze app niet. Hiermee ga ik er dan vanuit dat de app daar nooit toestemming voor heeft gevraagd en het dus niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
pieterbas99 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:21:
[...]

Ja ik snap wat je bedoelt. Alleen Systeem instellingen aanpassen staat er bij mijn mobiel betalen app niet tussen. Bij bijvoorbeeld de camera app wel maar deze app niet. Hiermee ga ik er dan vanuit dat de app daar nooit toestemming voor heeft gevraagd en het dus niet nodig is.
Even een gekke vraag.. Welke bank heb jij en is die bekend met contactloos en/of mobiel betalen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
IssY_I schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:23:
[...]

Even een gekke vraag.. Welke bank heb jij en is die bekend met contactloos en/of mobiel betalen? :D
Regiobank, onderdeel van hetzelfde concern als SNS en ASN. Mobiel betalen hebben ze nu zo'n 2 jaar. De klachten die ik nu heb komen me wel bekend voor van mijn mi6, maar als ik het me goed herinner heb ik dat toen gefixt door hce element te kiezen, iets wat ik nu al gedaan heb.

Ik zal ze gewoon eens bellen als ik terug ben, misschien is het een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
@pieterbas99

Heb je uberhaupt de bovenste gekozen wat in het rood staat? met de 3 puntjes links
Dus niet de onderste maar de bovenste "Systeeminstellingen aanpassen"
Het lijkt mij sterk dat jou Bankieren App hier niet tussen staat. Bij mij staan zowat alle apps erin

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R6BTNTV/Screenshot-2019-08-07-17-24-14-121-com-android-settings.png

Dus "Systeeminstellingen aanpassen" doe je 2x (typen/zoeken & meteen erop klikken)

*je zoekt het (typt het in zoekbalk instellingen)

*je wacht een seconde of 3 (want systeem is bezig met zoeken wat je hebt getypt)

*dan krijg je daarna een lijst met gevonden zoekresultaat en dan is het meteen de bovenste (te herkennen aan de 3 puntjes . . .

[ Voor 30% gewijzigd door IssY_I op 07-08-2019 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
IssY_I schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:32:
@pieterbas99

Heb je uberhaupt de bovenste gekozen wat in het rood staat? met de 3 puntjes links
Dus niet de onderste maar de bovenste "Systeeminstellingen aanpassen"
Het lijkt mij sterk dat jou Bankieren App hier niet tussen staat. Bij mij staan zowat alle apps erin

[Afbeelding]

Dus "Systeeminstellingen aanpassen" doe je 2x (typen/zoeken & meteen erop klikken)

*je zoekt het (typt het in zoekbalk instellingen)

*je wacht een seconde of 3 (want systeem is bezig met zoeken wat je hebt getypt)

*dan krijg je daarna een lijst met gevonden zoekresultaat en dan is het meteen de bovenste (te herkennen aan de 3 puntjes . . .
Ja precies hetzelfde krijg ik en ik klik inderdaad de bovenste aan. Mijn mobiel betalen app staat daar wel tussen maar als ik daar dan op klik staat er niet nog een keer systeeminstellingen aanpassen. Ik kan dus niet aanvinken dat de app dat mag, terwijl ik dat voor bijvoorbeeld de camera app wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
pieterbas99 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:49:
[...]

Ja precies hetzelfde krijg ik en ik klik inderdaad de bovenste aan. Mijn mobiel betalen app staat daar wel tussen maar als ik daar dan op klik staat er niet nog een keer systeeminstellingen aanpassen. Ik kan dus niet aanvinken dat de app dat mag, terwijl ik dat voor bijvoorbeeld de camera app wel kan.
Dan is er echt iets niet in orde! is het aanvink balkje grijs gevlakt?.. dus je ziet die balkje wel maar mag je niet aanzetten zeg maar? Ik zou gewoon die hele app eraf gooien en alles weer opnieuw installeren

[ Voor 6% gewijzigd door IssY_I op 07-08-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
IssY_I schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:53:
[...]

Dan is er echt iets niet in orde! is het aanvink balkje grijs gevlakt?.. dus je ziet die balkje wel maar mag je niet aanzetten zeg maar? Ik zou gewoon die hele app eraf gooien en alles weer opnieuw installeren
Nee het hele balkje is er niet.

https://imgur.com/a/ZM32ZPH

Eerste plaatje zijn de 'Andere toestemmingen' bij de app details
Tweede plaatje is wanneer ik zoek op systeeminstellingen aanpassen en dan de betalen app kies. Waar het oranje streepje staat is waar bij jou systeeminstellingen aanpassen staat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
@pieterbas99

Klopt bij mij heb ik die extra regel, okay we hebben dus alles geprobeerd het enige wat nog rest is die app deinstalleren en weer downloaden en alles opnieuw instellen, en anders ligt het gewoon aan de App.. Als ik naar jou versie nummer kijk (1.0.2) is deze nog vers van de pers en wellicht vol met "kinderziektes" dus ff wachten op updates

De mijne (ING) zit inmiddels op versie 3.51.1.0+2 dus heel wat volwassener :+
Het ligt iniedergeval niet aan de toestel want werkt hier al een aantal keer achterelkaar zonder problemen

[ Voor 10% gewijzigd door IssY_I op 07-08-2019 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Android Auto werkt nog steeds niet, ook niet met de laatste update van vandaag. 10.3.12.0.
Krijg communicatie fout 16.met VW 7.
En op de mobiel opent de app en sluit direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Iedereen spreekt van een nieuwe update versie 10.3.12
Maar bij mij is het 10.3.11

Hoe en waarom?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GvX2ZKg/Screenshot-2019-08-07-18-58-54-062-com-android-updater.png

inhoud/fixes is wel hetzelfde maar de MB is kleiner bij mijn update

Bij sommigen staat ook achter de versie nummer "PFJEUXM" bij mijn staat er "PFJMIXM"

andere rom?

Edit; na wat gegoogle idd andere Rom, ik heb blijkbaar Global en niet de EEA versie.

[ Voor 33% gewijzigd door IssY_I op 07-08-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
John J. schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 18:27:
Android Auto werkt nog steeds niet, ook niet met de laatste update van vandaag. 10.3.12.0.
Ik heb ook de EU versie, heb nu onderhand alles wel geprobeerd, ben een beetje klaar met deze telefoon
Oude Samsung er maar weer aan gehangen, hier nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucknopfler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Vreemd, op het xiaomi forum louter positieve reacties mbt AA na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:57
Een oorzaak van het probleem met error 16 kan te maken hebben indien je een app dupliceer, bijvoorbeeld WhatsApp voor twee nummers. Heb ik zelf ook last van en nog niet weten op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Al een beetje aan het spelen geweest op de telefoon, bevalt tot nu toe prima.
Echter kan ik hem nog niet unlocken, daar moet ik nog een weekje mee wachten.

Wil er eerst een Google-vrije ROM opzetten of iig eentje waar ik ook standaard apps mee kan verwijderen voordat ik de telefoon überhaupt ga gebruiken.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikkelbibs
  • Laatst online: 14-09 20:36
mailis schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:26:
[...]

Een oorzaak van het probleem met error 16 kan te maken hebben indien je een app dupliceer, bijvoorbeeld WhatsApp voor twee nummers. Heb ik zelf ook last van en nog niet weten op te lossen...
Ja volgens mij moet de second space uit staan, je mag dus geen tweede omgeving actief hebben om dual apps te draaien. Verder Android auto de permissies voor autostart etc geven.

Ik heb een C4 Picasso/spacetourer en had steeds dat de app niet opende na de update wel meteen. Check ook ff of de update wel echt gelukt is. Bij mij was de update eerst gefaald, zonder duidelijke melding.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:23
IssY_I schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:02:

Hoe en waarom?

[Afbeelding]

Bij sommigen staat ook achter de versie nummer "PFJEUXM" bij mijn staat er "PFJMIXM"

andere rom?

Edit; na wat gegoogle idd andere Rom, ik heb blijkbaar Global en niet de EEA versie.
Ik heb ook de Global rom, maar wel versie 10.3.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 20:00
.Niek. schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:40:
Heeft een van de 9T bezitters ook het probleem wanneer de camera wordt geopend hij blijft hangen?
Als ik switch naar video of 48mp en dan weer terug naar foto werkt hij wel gewoon, euvel dus alleen wanneer de camera app wordt geopend. Wel erg frustrerend wanneer je snel een kiekje wilt schieten...
Schermopname: https://imgur.com/a/6YwKuCW

Probleem blijkt overgins bij meer mensen te spelen: https://xiaomi.eu/communi...stuck-camera-issue.51606/
Nog even terugkomend op mijn bericht van een paar dagen geleden. Dit probleem is vreemd genoeg verholpen door de camera toegang te geven tot mijn locatie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:19
[...]

Ik heb het opgelost door in de second space WhatsApp te installeren via een aparte appstore (apptoide). Het gaat erom dat WhatsApp geen 2x gebruik maakt van play services meen ik. Ik gebruik overigens nog een mi5, maar volg dit topic omdat de Mi9t hoog op het verlanglijstje staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
[...]

Als je second space alleen gebruikt voor Whatsapp kan je overwegen om Whatsapp Business te installeren uit de Play store voor je 2e nummer. Deze app is nagenoeg gelijk aan de normale Whatsapp en is gewoon voor privé doeleinden te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Milo44 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:54:
Echter kan ik hem nog niet unlocken, daar moet ik nog een weekje mee wachten.
Lucky you, de unlock tool geeft bij mij aan dat ik nog 720 (!!) uur moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
bob-nwk schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:16:
[...]

Lucky you, de unlock tool geeft bij mij aan dat ik nog 720 (!!) uur moet wachten.
Denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik al een aantal maanden een actief Mi Account had ivm mijn Amazfit Bip watch.
Dus dan hoef ik niet meer te wachten op goedkeuring van het account zelf, maar alleen die van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Milo44 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:19:
[...]
Denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik al een aantal maanden een actief Mi Account had ivm mijn Amazfit Bip watch.
Dus dan hoef ik niet meer te wachten op goedkeuring van het account zelf, maar alleen die van het toestel.
Ik heb al jaren een Mi account, heb ook al diverse devices unlocked dus had ook de stiekeme hoop dat ik niet zo lang hoefde te wachten maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:57
Vin87 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:44:
[...]

Als je second space alleen gebruikt voor Whatsapp kan je overwegen om Whatsapp Business te installeren uit de Play store voor je 2e nummer. Deze app is nagenoeg gelijk aan de normale Whatsapp en is gewoon voor privé doeleinden te gebruiken.
Dat is wellicht een goed alternatief, nog niet aan gedacht! Inmiddels heb ik geen Android Auto meer in mijn nieuwe auto en de app stand-alone werkt wel gewoon.

ps. overigens gebruik ik de optie 'Gedupliceerde apps' ipv. 'Tweede ruimte', maar het kan natuurlijk zijn dat de onderliggende techniek hetzelfde is en daardoor dezelfde problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
bob-nwk schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:16:
[...]

Dat was bij mij met m'n Mi Pad 4 tablet ook (eerste xiaomi toestel dat ik unlockte). Nu was het gelukkig 'maar' een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
jaxel70 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:57:
[...]

Ik heb ook de Global rom, maar wel versie 10.3.12
Vreemd, bij mij zegt ie geen updates beschikbaar. Maar als ik op die 3 puntjes klik rechtsboven kan ik wel "Download het nieuwste pakket" kiezen en begint dan ook met iets te downloaden, alleen hij verteld niet wat het download.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bob-nwk
Ik kan bevestigen dat AA hier werkt (zelfs de nieuwe layout jippie) . Zowel in de auto als de app.

AA versie: 4.5.592854
MiUI versie: MIUI Global 10.3.11 | Stable. 10.3.11.0(PFJMIXM)

@MatthiasDS FYI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
bob-nwk schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Ik kan bevestigen dat AA hier werkt (zelfs de nieuwe layout jippie) . Zowel in de auto als de app.

AA versie: 4.5.592854
MiUI versie: MIUI Global 10.3.11 | Stable. 10.3.11.0(PFJMIXM)

@MatthiasDS FYI
OK, ik heb de EU versie en die werkt dus niet. Geen dubbele apps etc. Werkelijk bijna alles geprobeerd, blijft nog over 2 mogelijkheden,terug naar fabrieksinstellingen. Of naar de weekly EU Rom.
Maar daar ben ik niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
John J. schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:55:
[...]
OK, ik heb de EU versie en die werkt dus niet. Geen dubbele apps etc. Werkelijk bijna alles geprobeerd, blijft nog over 2 mogelijkheden,terug naar fabrieksinstellingen. Of naar de weekly EU Rom.
Maar daar ben ik niet blij mee.
Wellicht overbodig om te vragen maar je hebt je app data al een keer verwijderd?
Draai je dezelfde AA versie?

Let op: alle permissies moeten wel weer opnieuw worden toegestaan de 1e keer dat je met de auto connect (wat overigens zo snel gaat dat het de eerste keer bijna altijd mislukt en je hem opnieuw moet connecten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
bob-nwk schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:58:
[...]

Wellicht overbodig om te vragen maar je hebt je app data al een keer verwijderd?
Draai je dezelfde AA versie?

Let op: alle permissies moeten wel weer opnieuw worden toegestaan de 1e keer dat je met de auto connect (wat overigens zo snel gaat dat het de eerste keer bijna altijd mislukt en je hem opnieuw moet connecten).
Zo ver kom ik niet, op mijn mobiel alleen draait hij al niet, alle machtiging gegeven autostart. Daarnaar wilt die opstarten maar klapt er gelijk weer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 08:01
IssY_I schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:02:

Hoe en waarom?

[Afbeelding]

andere rom?

Misschien is dat het verschil met dingen die uitlegde niet bij anderen zichtbaar was]Echter weet zo niet verschil tussen de 2 roms[/s] https://www.reddit.com/r/...ui_global_rom_vs_eea_rom/

Bron roms:
https://miblog.co/

[ Voor 14% gewijzigd door hopiconjo op 08-08-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Vandaag een beetje filmpjes zitten kijken en informatie opgedaan over NFC op mobiele apparaten, maar kan niet echt concreet mijn antwoord vinden.
Ik wil dit graag gaan gebruiken op de Mi 9T straks, want ik wil nog al eens mijn portemonnee vergeten, maar ben er een beetje huiverig voor.

Hoe veilig is het?

Ik ga er vanuit dat je NFC alleen aanzet op het moment dat je het nodig hebt? En daarna weer uitzetten?
Wie kan mij hierover meer vertellen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
IssY_I schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:11:
[...]

Vreemd, bij mij zegt ie geen updates beschikbaar. Maar als ik op die 3 puntjes klik rechtsboven kan ik wel "Download het nieuwste pakket" kiezen en begint dan ook met iets te downloaden, alleen hij verteld niet wat het download.
Daar ben ik "vroegah" ook wel eens ingetrapt.
Dan haalt 'ie gewoon de versie op die je al hebt. Helaas. :P

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
@Milo44

Het is gewoon veilig. Veiliger als contactloos betalen met de pas (vindt ik) en dat heb ik uitgezet via de website want als jij je bankpas verliest kan de dief er lekker mee shoppen tot een bepaald bedag (€25). Per dag

Bij mobiel betalen is de telefoon de pas zeg maar maar heeft de dief wel je pincode/vinger afdruk/patroon nodig om het toestel te ontgrendelen. Want NFC mobiel betalen werk enkel met een ontgrendeld scherm.

En ja ik doe gewoon NFC uitzetten na het betalen maar dat hoeft niet, maar anders kost het weer een extra onnodig achtergrond service wat nutteloos aan het draaien is en 0,0001% aan batterij verbruik, en dat wil ik niet, alle beetjes helpen :+

Ik doe niks anders dan mobiel betalen. Pas laat ik 99% in mijn auto. Enkel nodig als ik eens flinke boodschappen doe of bij debiele pinapparaten die contactloos betalen nog niet ondersteunen. :)
Een toestel zonder NFC zal ik dan ook nooit kopen

Edit!

Trouwens als ik mij niet vergis kan je wel meer dan 25€ betalen maar dan vraagt ie om je pincode. Zelfs dan is je pas niet nodig!

[ Voor 9% gewijzigd door IssY_I op 08-08-2019 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
HMC schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:45:
[...]

Daar ben ik "vroegah" ook wel eens ingetrapt.
Dan haalt 'ie gewoon de versie op die je al hebt. Helaas. :P
Achjaa maak me niet druk, zolang de stabiliteit/prestaties en batterij verbruik blijft zoals het is heb ik niks te klagen. Wel heb ik nu de optie "ontvang updates eerder dan anderen" aangevinkt bij de update instellingen, even zien of dit wat uitmaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

IssY_I schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:45:
@Milo44

.Want NFC mobiel betalen werk enkel met een ontgrendeld scherm.
.
Je scherm hoeft alleen 'aan', dus twee keer kloppen en -bliep- betaald. Ontgrendelen is niet nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:43
Ik heb sinds gisteren even de accupercentages en bijbehorende SOTs bijgehouden. Volgens mij vallen de resultaten best tegen, gezien ik eigenlijk alleen maar browse en en muziek luister:

Sochtends 0930 van de lader.
Na 10h, accu 71%, 1h30min SOT
Na 23h, accu 55%, 2h6min SOT,
Na 29h, accu 39%, 2h55min SOT
Na 34h, accu 15% 3h55min SOT

Hoe houdt jullie accu het uit?

[ Voor 8% gewijzigd door Mole op 08-08-2019 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
CT schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

Je scherm hoeft alleen 'aan', dus twee keer kloppen en -bliep- betaald. Ontgrendelen is niet nodig hoor.
Ik betaal altijd met een ontgrendeld scherm, had een keer problemen met betalen totdat ik het scherm ontgrendelde wel raar maar mischien toeval, (dit was trouwens met 2 toestellen terug!) en is sindsdien automatisme geworden :o .Zal het morgen proberen met enkel scherm 'aan'.

Maar ontgrendelen moet ik dus sowieso doen om de NFC aan te kunnen zetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door IssY_I op 08-08-2019 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Mole schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:38:
Ik heb sinds gisteren even de accupercentages en bijbehorende SOTs bijgehouden. Volgens mij vallen de resultaten best tegen, gezien ik eigenlijk alleen maar browse en en muziek luister:

Na 38 uur, nog 30% over en 4 uur SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie de topicwaarschuwing. (y)

[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 09-08-2019 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
https://www.notebookcheck...A-in-Europe.428851.0.html

Een kritische review over die mi 9t pro tov mi 9
Trager opslag dan mi9(beide toch ufs2.1?)
Trager wifi (hoe meten ze dit uit?)
Een speaker minder
Throttling SoC bij load
Gunstiger batterij en notchless uiteraard

Vreemde review, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Spacewide schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:09:
https://www.notebookcheck...A-in-Europe.428851.0.html

Een kritische review over die mi 9t pro tov mi 9
Trager opslag dan mi9(beide toch ufs2.1?)
Trager wifi (hoe meten ze dit uit?)
Een speaker minder
Throttling SoC bij load
Gunstiger batterij en notchless uiteraard

Vreemde review, niet?
Bedoel je deze review: https://www.notebookcheck...p-up-camera.428552.0.html

Notebookcheck die reviewt toestellen altijd erg uitgebreid, blijkbaar is de Mi 9 in enkele opzichten beter dan de K20 ... maar om het nou 'Dead on Arrival' te noemen vindt ik ook overdreven. Persoonlijk heb ik toch liever die grotere accu en het notchloze scherm dan die ietwat snellere opslag en wifi.

Als er wat meer winkeltjes zijn die de Mi 9T Pro Rood aanbieden ga ik hem kopen trouwens, had twijfel om de K20 Pro bij de Mi Global Store op AliExpress te kopen maar heb toch liever Nederlandse garantie. :) De blauwe en zwarte Mi 9T Pro 128GB hebben momenteel trouwens 3 weken levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

Wisselend. Is van ontzettend veel factoren afhankelijk. 7 uur sot is ongetwijfeld haalbaar maar dan wel op 1 dag, met WiFi en binnen zodat de brightness niet te hoog moet. Op vakantie met een brakke WiFi, scherm groot gedeelte op meest felle stand wordt er bij lange na niet de sot gehaald waar dit toestel om geroemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 08:59
Ik ga waarschijnlijk de switch maken naar android, mijn excuses dus voor de wellicht domme vraag: Als ik bij belsimpel of amazon.de koop, zit er dan al meteen de EU ROM op? Of moet ik ook nog unlocken (en dus waarschijnlijk lang wachten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 14:07
Ben_Beton schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:29:
Ik ga waarschijnlijk de switch maken naar android, mijn excuses dus voor de wellicht domme vraag: Als ik bij belsimpel of amazon.de koop, zit er dan al meteen de EU ROM op? Of moet ik ook nog unlocken (en dus waarschijnlijk lang wachten?)
Bij EU webshops zit je in principe altijd goed. zolang je maar een Mi 9T koopt en geen K20 (Pro). Die hebben een global ROM. Er bestaat ook een custom xiaomi.eu ROM, daarvoor moet je wel unlocken.

[ Voor 9% gewijzigd door Harmani op 09-08-2019 08:42 ]

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 11:01

Dat haal ik op me OnePlus 3 ook. Dat is niet best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben_Beton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 08:59
Harmani schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 08:40:
[...]
Bij EU webshops zit je in principe altijd goed. zolang je maar een Mi 9T koopt en geen K20 (Pro). Die hebben een global ROM. Er bestaat ook een custom xiaomi.eu ROM, daarvoor moet je wel unlocken.
En dat is de reden dat de meeste van jullie unlocken?
Voor andere newbies: Xiaomi EU ROM Features

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Ben_Beton schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:34:
[...]

En dat is de reden dat de meeste van jullie unlocken?
Voor andere newbies: Xiaomi EU ROM Features
Je unlocked je toestel om er (o.a.) een andere rom op te zetten ja.
Er zijn er meer dan genoeg en de voorkeur verschilt per persoon.

Ik heb mijn Mi 9T afgelopen woensdag ontvangen, deze heeft een Global ROM.
Aangezien er flink wat Google meuk op staat gebruik ik het toestel nog niet.
Ik moet nog een weekje wachten en dan kan ik mijn toestel unlocken, dan zet ik de EU rom erop en dan sloop ik zoveel mogelijk Google dingen eruit.
Als er uiteindelijk een stabiele versie van LineageOS voor de Mi 9T komt dan zal dat de volgende ROM worden.

Maargoed, denk dat dit soort dingen meer in het Rooten en Custom ROM topic horen dus houd ik er hier over op.

EDIT: @hopiconjo Dat tooltje had ik idd ook gevonden tijdens mijn kennisverbreding en inmiddels gebruikt, alsnog wacht ik met het toestel in gebruik nemen want ik wil hem geroot hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Milo44 op 09-08-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Mijn toestel komt van Belsimpel en heeft global rom erop. (En taal NL, nergens reclames, alles wat ik wil werkt netjes, dus ik vind het prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 08:01
Milo44 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Je unlocked je toestel om er (o.a.) een andere rom op te zetten ja.
Er zijn er meer dan genoeg en de voorkeur verschilt per persoon.

Ik heb mijn Mi 9T afgelopen woensdag ontvangen, deze heeft een Global ROM.
Aangezien er flink wat Google meuk op staat gebruik ik het toestel nog niet.
Ik moet nog een weekje wachten en dan kan ik mijn toestel unlocken, dan zet ik de EU rom erop en dan sloop ik zoveel mogelijk Google dingen eruit.
Als er uiteindelijk een stabiele versie van LineageOS voor de Mi 9T komt dan zal dat de volgende ROM worden.

Maargoed, denk dat dit soort dingen meer in het Rooten en Custom ROM topic horen dus houd ik er hier over op.
Je zou ook post van Issy kunnen volgen; heeft bij mij ook gewerkt
Ik heb dit tooltje gebruikt >. XiaomiADBFastbootTools-6.0

Alles aanvinken wat je wilt verwijderen en gaan met die banaan. Ook heel wat Mi troep weggedaan
Weetje wat het grappige was.. ben toen daarna naar de playstore gegaan om te zien of er bij chrome "updaten" of "installeren" stond. er stond "installeren" dus chrome is nu echt weg van mijn toestel. _/-\o_
Maar even later weer terug naar playstore, toen zag ik dat chrome stiekem vanzelf bezig was met installeren, was er net optijd bij 8)7

Deze SHIT app weet maar niet van ophouden, heb meteen op het kruisje gedrukt (stoppen met downloaden & installeren) en heb meteen ook deze zooi definitief verwijderd van mij geschiedenis (Bibliotheek)

Nu is chrome echt helemaal uit mijn toestel leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
IssY_I schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:27:
[...]

Achjaa maak me niet druk, zolang de stabiliteit/prestaties en batterij verbruik blijft zoals het is heb ik niks te klagen. Wel heb ik nu de optie "ontvang updates eerder dan anderen" aangevinkt bij de update instellingen, even zien of dit wat uitmaakt
Dat is voor het Beta-programma, geloof ik. Maar, daar stopt Xiaomi/Redmi mee als ik het goed begrijp. Houd ons op de hoogte of/wanneer je binnenkort een beta krijgt aangeboden, aub. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
John J. schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:09:
[...]

Zo ver kom ik niet, op mijn mobiel alleen draait hij al niet, alle machtiging gegeven autostart. Daarnaar wilt die opstarten maar klapt er gelijk weer uit.
Gevonden eindelijk !!!!!! verstopt zit de toestemming van (toestemming van meldingen, bereik je via privacy, speciale app toegang) . Het blijft een ondoorzichtige instelling menu. Bedankt allemaal voor de suggesties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
Milo44 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Ik denk alleen niet dat we de 9T root opties moeten gaan bespreken in het mi9 root topic. Ja er is overlap, maar roms zijn anders, andere twrp etc.

Kortom wie maakt er een root topic aan voor de 9T?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 10:07
Ja! Heb hem net een paar dagen geleden van Amazon.de ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Dit spreekt mijn eerdere bericht aardig tegen: :P
https://www.firstpost.com...edmi-k20-pro-7136471.html
9 Augustus. MIUI met Q zit in de Beta. Eerst K20 Pro, maar ook "Globally" (zal vast niet lang erna zijn).

Edit: Trouwens die witte versie van de K20 Pro nog nooit eerder gezien. :D

@John J. Dat wordt dus waarschijnlijk nog meer zoekwerk als je Q hebt. :+

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 09-08-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
@l3art Ik geef je gelijk, maar ik kon idd geen 9T topic vinden en er was al het 1 en ander voor de 9T voorbij gekomen daar.
Dus vandaar dat ik dit linkte :X

Als iemand het op zich wil nemen om deze te openen voor de Mi 9T zou dat fijn zijn.
Ik ben er nog te noob voor in deze Android wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Jvann schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:21:
[...]

Bedoel je deze review: https://www.notebookcheck...p-up-camera.428552.0.html

Notebookcheck die reviewt toestellen altijd erg uitgebreid, blijkbaar is de Mi 9 in enkele opzichten beter dan de K20 ... maar om het nou 'Dead on Arrival' te noemen vindt ik ook overdreven. Persoonlijk heb ik toch liever die grotere accu en het notchloze scherm dan die ietwat snellere opslag en wifi.

Als er wat meer winkeltjes zijn die de Mi 9T Pro Rood aanbieden ga ik hem kopen trouwens, had twijfel om de K20 Pro bij de Mi Global Store op AliExpress te kopen maar heb toch liever Nederlandse garantie. :) De blauwe en zwarte Mi 9T Pro 128GB hebben momenteel trouwens 3 weken levertijd.
Dat verklaard. Ik had jou link nergens gevonden en kon dus niet uitmaken waarvan die "facts" vandaan kwamen. Door die review beslis ik om toch maar even met mijn oude S7 (930e) verder te doen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Heeft iemand Smart Lock al aan de praat gekregen? Normaliter configureer ik mijn smartwatch hier zodat ik eigenlijk nooit een lockscreen krijg, als ik echter niet in de buurt van mn smartphone ben wordt hij wel gelocked. De optie is aanwezig in MIUI echter werkt hij (bij mij) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Laatst online: 15-09 17:50
Misschien een onrealistisch scenario wat batterijduur betreft, maar bij deze mijn eerste ervaring.

Afgelopen zaterdag opgeladen tot 100% en van de lader af gehaald rond 14.00u.
Telefoon is continu verbonden met WiFi met redelijke signaalsterkte, zonder SIM-kaart erin.
De afgelopen week heeft deze op het bureau gelegen, en een enkele keer kort iets opgezocht of een instelling aangepast. Echt minimaal gebruik dus. Net ook nog even de laatste MIUI update naar 10.3.12 binnengehaald en geïnstalleerd.

Resultaat na 6 dagen en 8 uur, nog 43% over. Prima resultaat naar mijn mening.
Het is geeft dan ook vooral een inzicht in hoe zuinig de Snapdragon 730 kan zijn onder bepaalde omstandigheden. In dit geval enkel WiFi en waarschijnlijk 2G verbinding (gezien de screenshot onder 'Mobiel netwerksignaal, dat zal geen 3 of 4G zijn).

De reden van het zo weinig gebruiken? Dat vanwege het wachten tot morgen tot de wachttijd voor het unlocken van de bootloader verstreken is. Volgens de instructies daarvan wordt bij het unlocken alles van de telefoon gewist, niet de moeite waard om daarvoor alles helemaal al in te gaan stellen. Leek me leuk om in die tijd een testje te doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZJBD2zp/Screenshot-2019-08-09-22-19-34-103-com-miui-securitycenter.png

[ Voor 14% gewijzigd door Sanchaz12 op 09-08-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
bob-nwk schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 20:55:
Heeft iemand Smart Lock al aan de praat gekregen? Normaliter configureer ik mijn smartwatch hier zodat ik eigenlijk nooit een lockscreen krijg, als ik echter niet in de buurt van mn smartphone ben wordt hij wel gelocked. De optie is aanwezig in MIUI echter werkt hij (bij mij) niet.
Nee werkt niet met miui helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Werkt er iemand met een 2e whatsapp? Is het je gelukt om hiervoor een backup te maken of te restoren? Ik krijg geen google drive account zichtbaar / toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Ik zie "battery drops" zoals vroegah op mijn Jiayu phones. :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UgL9hFNVJso2OlRWQp5JAtI9/medium.jpg

Nog steeds niet echt erg. Ik red de vijf dagen wel.
Maar toen elektriciteit hier vorige week zondag uit was de hele dag (vreemd dat dat niet in het nieuws is geweest daar in NL) gebruikte ik de phone ook als flashlight en aangezien providers ook gedeeltelijk down waren lukte zelfs internetten met phone om updates over wat er aan de hand was te krijgen, ook amper.
Dat slurpt aardig energie, als de phone constant moet zoeken naar signaal.

[ Voor 50% gewijzigd door HMC op 10-08-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
HMC schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:16:
Ik zie "battery drops" zoals vroegah op mijn Jiayu phones. :(

[Afbeelding]

Nog steeds niet echt erg. Ik red de vijf dagen wel.
Maar toen elektriciteit hier vorige week zondag uit was de hele dag (vreemd dat dat niet in het nieuws is geweest daar in NL) gebruikte ik de phone ook als flashlight en aangezien providers ook gedeeltelijk down waren lukte zelfs internetten met phone om updates over wat er aan de hand was te krijgen, ook amper.
Dat slurpt aardig energie, als de phone constant moet zoeken naar signaal.
Maar dat is niet heel gek natuurlijk. Constant scannen naar netwerken kost logischerwijs meer energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Sinds deze week ook de 9T in bezit, even een paar vraagjes, ben ik niet tegen gekomen ergens in dit topic. Zelf al heel veel settings door geweest, echter is dat af en toe een doolhof. Niet voor mij alleen lees hier terug.

Wanneer mijn telefoon vergrendeld is laat hij geen notificaties zien in de notificatiebalk als ik hem naar beneden schuif. Hoe fixt ik dit? Bij ontgrendelen zie ik wel notificatie en berichten.

Daarnaast zie ik op de home screen ook bolletjes bij de apps staan met de hoeveelheid nieuwe berichten. Hoe kan ik dit uitschakelen?

Ik zie ook bij het instellen van de telefoon dat er al standaard oude foto's erop staan. Dit hoefde ik niet. Hoe kan ik dit uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Krasloos schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:24:
Sinds deze week ook de 9T in bezit, even een paar vraagjes, ben ik niet tegen gekomen ergens in dit topic. Zelf al heel veel settings door geweest, echter is dat af en toe een doolhof. Niet voor mij alleen lees hier terug.

Wanneer mijn telefoon vergrendeld is laat hij geen notificaties zien in de notificatiebalk als ik hem naar beneden schuif. Hoe fixt ik dit? Bij ontgrendelen zie ik wel notificatie en berichten.

Daarnaast zie ik op de home screen ook bolletjes bij de apps staan met de hoeveelheid nieuwe berichten. Hoe kan ik dit uitschakelen?

Ik zie ook bij het instellen van de telefoon dat er al standaard oude foto's erop staan. Dit hoefde ik niet. Hoe kan ik dit uitschakelen?
Op je 1e vraag. Ik weet niet of je Always on screen hebt aanstaan, lijkt mij dat dat wel je probleem een soort van oplost? Dan weet je tenminste wat voor notificaties je hebt? Lijkt mij toch niet ideaal dat je je notificatie (bijv WhatsApp berichten) kan doorspitten als die op vergrendelen staat? Dan kan iedereen je notificaties doornemen.

Tweede vraag heb ik geen antwoord op. Weet wel wat je bedoelt, maar op mijn k20 pro (eu rom) staat dat denk ik automatisch uit. Op mijn mi 8se had ik dat soms wel. Misschien bij instellingen - notificaties en dan alle notificatiebadges uitschakelen?

Wat betreft de 3e vraag moet je lijkt mij gewoon je synchronisatie uitzetten met Google? Ik heb dat bijvoorbeeld altijd uitstaan bij foto's (upload ook niks naar de cloud) en heb dan ook geen last van oude foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Elke foto die ik neem waar een beetje beweging in zit komt bewogen op de foto. Ik schiet met de standaard app op 16:9 format. Verder niets in de setting aangepast. Gewoon overdag, niets geks wat ik doe.

Enig idee hoe dat te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Even dubbel checken, heb nu de Redmi K20 pro uit China. Maar de Redmi K20 pro is in feit toch een Mi9?
Dus als ik het onderstaande topic volg om de bootloader te unlocken en roms te flashen, is de kans klein dat ik een bricked toestel heb, toch?

[Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooraalkikker
An1mA schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:15:
Even dubbel checken, heb nu de Redmi K20 pro uit China. Maar de Redmi K20 pro is in feit toch een Mi9?
Dus als ik het onderstaande topic volg om de bootloader te unlocken en roms te flashen, is de kans klein dat ik een bricked toestel heb, toch?

[Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's
Met de bootloader unlocken heb ik geen ervaring (was al unlocked), maar dat proces hoort gewoon hetzelfde te zijn. Wat betreft de recovery installeren heb je wel speciale versies voor de k20 pro. Die heb ik ook geïnstalleerd en werkt als een trein, maar volgens mij werkt de algemene versie lol gewoon. Zolang je maar een rom gebruikt die je huidige android versie of hoger heeft kan er niks gebeuren. Een rom met een lagere android versie moet je niet doen, want dan heb je wel een probleem. Had wel problemen bij de EU-rom, dat ik geen (grote) apps/bestanden kon downloaden/installeren en foto's geen kon maken, maar dat was na 4x opnieuw flashen en proberen om de indian rom te flashen, verholpen. Leek wel of die mijn partitie niet goed in deelden, had namelijk ook geen mappen in mijn file manager staan. Maar met die guide moet het wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Mooraalkikker schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:38:
[...]

Met de bootloader unlocken heb ik geen ervaring (was al unlocked), maar dat proces hoort gewoon hetzelfde te zijn. Wat betreft de recovery installeren heb je wel speciale versies voor de k20 pro. Die heb ik ook geïnstalleerd en werkt als een trein, maar volgens mij werkt de algemene versie lol gewoon. Zolang je maar een rom gebruikt die je huidige android versie of hoger heeft kan er niks gebeuren. Een rom met een lagere android versie moet je niet doen, want dan heb je wel een probleem. Had wel problemen bij de EU-rom, dat ik geen (grote) apps/bestanden kon downloaden/installeren en foto's geen kon maken, maar dat was na 4x opnieuw flashen en proberen om de indian rom te flashen, verholpen. Leek wel of die mijn partitie niet goed in deelden, had namelijk ook geen mappen in mijn file manager staan. Maar met die guide moet het wel goedkomen.
Duidelijk, thanks voor de uitgebreide uitleg.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Krasloos schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:24:

Een doolhof dat is het zeker. Ik heb nog nooit zo vaak de zoekfunctie moeten gebruiken om iets te kunnen vinden

Maar jou probleemje had ik ook met de meldingen. Xiaomi heeft besloten om de meldingen in de status balk standaard uit te zetten |:( . Dus even naar zoekfunctie en typ in "meldingen & statusbalk" & "vergrendelscherm"
De rest wijst zich vanzelf

Over je foto's .. dat heeft te maken met je backup instellingen. Je hebt ervoor gekozen om gegevens van je oude toestel over te zetten? En met dat bolletjes weet ik niet, gebruik een andere launcher en ik heb dat niet dus wellicht even bij Launcher instellingen? (je scherm ergens even ingedrukt houden en dan instellingen opzoeken)

Kortom ik ben met vallen en opstaan wijzer geworden. Als ik iets wil instellen of iets niet kan vinden gebruik ik de instellingen zoekfunctie
HMC schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:21:
[...]

Dat is voor het Beta-programma, geloof ik. Maar, daar stopt Xiaomi/Redmi mee als ik het goed begrijp. Houd ons op de hoogte of/wanneer je binnenkort een beta krijgt aangeboden, aub. :D
(y)

[ Voor 14% gewijzigd door IssY_I op 10-08-2019 21:51 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms