Heeft iemand de Rabo Wallet al werkend gekregen? Ik kan mijn toestel niet eens registreren, krijg foutcode RG-01-66. Kan een storing aan de kant van Rabo zijn, maar de app werkt wel nog prima op mijn Mi6.
Hoe krijg ik overigens de notificatie led werkend voor Apps als Whatsapp? Ik heb hem zo ingesteld dat hij paars moet gaan branden bij een nieuw bericht, alleen gebeurt er dus niks. Hij gaat wel branden als ik hem aan de lader hang.
Werkt hier prima, heb ook al draadloos betaald.JJerome schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:45:
Heeft iemand de Rabo Wallet al werkend gekregen? Ik kan mijn toestel niet eens registreren, krijg foutcode RG-01-66. Kan een storing aan de kant van Rabo zijn, maar de app werkt wel nog prima op mijn Mi6.
[ Voor 44% gewijzigd door Rev! op 02-08-2019 13:46 ]
Voor de mensen met de K20 Pro een vraag. Hebben jullie met het filmen soms last van focus problemen? Dat de camera gaat 'hunten'? Ik heb dit wel met de 9T en vraag me af of dit met laser autofocus op de K20 Pro (en de te verwachten 9T Pro) anders is.
Onder de instellingen van de app. En dan niet bij de app zelf maar bij instellingen - apps beheren - whatsapp - meldingen - berichten. Overigens kan je de kleur van de led niet aanpassen. Dus of hij nou op paars of wit of een andere kleur staat, het blijft rood of blauw afhankelijk van welke kleur toestel je hebt.Rev! schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:46:
Hoe krijg ik overigens de notificatie led werkend voor Apps als Whatsapp? Ik heb hem zo ingesteld dat hij paars moet gaan branden bij een nieuw bericht, alleen gebeurt er dus niks. Hij gaat wel branden als ik hem aan de lader hangt.
[ Voor 59% gewijzigd door 13art op 02-08-2019 13:58 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mbt de Android Auto issues voor de 9T, dit is een interessante thread: https://support.google.co...ad/9058578?msgid=11102506
Daar heeft iemand van het Android Auto team vandaag nog aangegeven dat ze met Xiaomi in gesprek zijn zodat die het probleem verder kunnen onderzoeken.
Voor mij is dit alvast een dealbreaker. Ik had de 9T uitgekozen als ideale opvolger van mijn Nokia 7 Plus (die wat schermissues heeft), gezien grote batterij, goede SoC en uitstekend edge-to-edge scherm. Maar zonder Android Auto begin ik er niet meer aan. Hopelijk lossen ze dit dus snel op.
Daar heeft iemand van het Android Auto team vandaag nog aangegeven dat ze met Xiaomi in gesprek zijn zodat die het probleem verder kunnen onderzoeken.
Voor mij is dit alvast een dealbreaker. Ik had de 9T uitgekozen als ideale opvolger van mijn Nokia 7 Plus (die wat schermissues heeft), gezien grote batterij, goede SoC en uitstekend edge-to-edge scherm. Maar zonder Android Auto begin ik er niet meer aan. Hopelijk lossen ze dit dus snel op.
K20 Pro hier.l3art schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:55:
Voor de mensen met de K20 Pro een vraag. Hebben jullie met het filmen soms last van focus problemen? Dat de camera gaat 'hunten'? Ik heb dit wel met de 9T en vraag me af of dit met laser autofocus op de K20 Pro (en de te verwachten 9T Pro) anders is.
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, want ik heb dat wel eens gehad met andere phones, maar ik heb het nu (met de vijf video's die geprobeerd heb goed te maken) nog niet meegemaakt.
Eat the bugs, live in a pod
Dat is jammer. Toevallig enig idee wat de "Front Camera effects" setting doet?l3art schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:55:
[...]
Onder de instellingen van de app. En dan niet bij de app zelf maar bij instellingen - apps beheren - whatsapp - meldingen - berichten. Overigens kan je de kleur van de led niet aanpassen. Dus of hij nou op paars of wit of een andere kleur staat, het blijft rood of blauw afhankelijk van welke kleur toestel je hebt.
Jazeker, daar kan je de verlichting van de front camera mee in/uitschakelen en het toontje wat je daarbij hoort veranderen of uitzetten.Rev! schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:20:
[...]
Dat is jammer. Toevallig enig idee wat de "Front Camera effects" setting doet?
Ok, dank. Ik ben benieuwd of dit zo blijft. Heb er ook lang niet altijd last van. Maar in meer uitdagende situaties (lees: situaties met minder licht) wel meer.HMC schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:16:
[...]
K20 Pro hier.
Ik begrijp wat je bedoelt, want ik heb dat wel eens gehad met andere phones, maar ik heb het nu (met de vijf video's die geprobeerd heb goed te maken) nog niet meegemaakt.
[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 02-08-2019 14:40 ]
No worries over kapensvenerator schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:30:
[...]
Sorry dat ik je post kaap, maar zelf kies ik daarvoor omdat bij de miui launcher het klokje in de statusbalk weggaat op de homescreen, en de poco doet dat dus niet.En zoals hiervoor al aangegeven er is nu dus een alpha die een swipe up appdrawer heeft. En dat werkt echt helemaal top, ik hoef geen flashy launcher met alles customizable.
Idd dit. Swipe up is fijn, verder eenvoudig, doelmatig, en een voorspeller van hoe miui 11 wordt. Ik hou van dichtbij standaard.
Nog apropos batterij, mijn toestel is ook van Belsimpel. Uitstekende ervaring qua batterij.
Klinkt goed, niet tot nauwelijks vervorming, dat kan je nog eens lekker terugluisterenl3art schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 03:35:
[...]
Nee, de camera zit hier recht. Zit ook niet heel veel speling in.
[...]
Hier de video gemaakt bij Vini Vici....
https://bartjetijs.stackstorage.com/s/JjO8Oi2eQt4wGrmd
Moet even terug komen op mijn vorige bericht, ik denk dat ik daar per ongeluk een video gemaakt met de gopro heb gedeeld.![]()
Heb het bericht aangepast. Hierbij nog een link naar de juiste video:
https://bartjetijs.stackstorage.com/s/ivdZwRQW1BaSNLyK
I love watercooling
Ik had dat nog niet gedaan en was benieuwd.l3art schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:38:
[...]
Ok, dank. Ik ben benieuwd of dit zo blijft. Heb er ook lang niet altijd last van. Maar in meer uitdagende situaties (lees: situaties met minder licht) wel meer.
Dus even geprobeerd. (Het is hier al laat.)
Een keer binnen (vrij laag licht) en een keer buiten (donker).
Beide keren halve minuut video geschoten en daarna op de PC bekeken.
Geen "hunting" te bekennen.
Wil niet zeggen dat het niet gebeurt, maar "so far, so good."
Het scherm van de phone werd wel een keer vaag, wat daarop zou kunnen duiden, maar ik zag er in het eindresultaat op de PC niets van. Op phone, al terugspelende, ook niet.
Kwaliteit hadden we het geloof ik niet over toch?
Die is niet bijster goed.

Maar wel constant in focus.
@HMC Dank voor het uittesten. Als de 9T Pro inderdaad half Augustus gepresenteerd gaat worden toch eens nadenken over of ik die niet toch wil ipv de 9T.
Krijg dezelfde foutmelding op mijn OnePlus 7 als ik wil registreren. Verwacht een storing van RabobankJJerome schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:45:
Nou mensen mijn Mi 9T is inmiddels ook binnen en de eerste indruk is meteen Wow!
Scherm is echt prachtig! en de behuizing en de kleur Carbon Black in combinatie met de rode accenten is echt stoer! meegeleverd hoesje is eigenlijk ook gewoon goed maakt je telefoon niet echt dikker maar biedt tegelijkertijd wel de nodige bescherming. LG G7 toestel die ik nu heb en naast de mi 9t leg ziet er echt verouderd uit vergeleken met de hypermoderne uiterlijk van de Mi 9T
Zojuist onverwacht een telefoontje gekregen vanuit Turkije (via Whatsapp) Kon meteen de geluidskwaliteit testen en deze was ook gewoon perfect in orde lekker helder.
Krijg inmiddels al gelijk een prompt of ik wil updaten naar de nieuwste? MIUI versie V10.3.9.0.PFJMIXM. (nog niet gedaan) maar wil eerst rondkijken
Wat ik maar niet kan vinden is de optie om de navigatie toetsen om te draaien. Back toets zit nu rechts maar deze wil ik links hebben. Hoe en waar kan ik deze instelling vinden?
Scherm is echt prachtig! en de behuizing en de kleur Carbon Black in combinatie met de rode accenten is echt stoer! meegeleverd hoesje is eigenlijk ook gewoon goed maakt je telefoon niet echt dikker maar biedt tegelijkertijd wel de nodige bescherming. LG G7 toestel die ik nu heb en naast de mi 9t leg ziet er echt verouderd uit vergeleken met de hypermoderne uiterlijk van de Mi 9T
Zojuist onverwacht een telefoontje gekregen vanuit Turkije (via Whatsapp) Kon meteen de geluidskwaliteit testen en deze was ook gewoon perfect in orde lekker helder.
Krijg inmiddels al gelijk een prompt of ik wil updaten naar de nieuwste? MIUI versie V10.3.9.0.PFJMIXM. (nog niet gedaan) maar wil eerst rondkijken
Wat ik maar niet kan vinden is de optie om de navigatie toetsen om te draaien. Back toets zit nu rechts maar deze wil ik links hebben. Hoe en waar kan ik deze instelling vinden?
[ Voor 198% gewijzigd door IssY_I op 02-08-2019 19:20 ]
wanneer de dark mode aanstaat kan ik de woorden 'selecteren' , 'knippen' en 'plakken' niet meer kan lezen omdat die ook in het zwart staan?
Kan ik hier iets aan doen?
Ook kon ik vroeger (op mijn Nokia 7+) wanneer ik Netflix aan het casten was mijn film/serie op het vergrendelscherm pauzeren, nu moet ik hiervoor altijd ontgrendelen.
Is dit iets dat ik moet inschakelen ergens of is dat gewoon niet mogelijk?
(Heb de Netflix app al toestemming gegeven mijn vergrendelscherm te gebruiken, maar dit veranderde niks)
Ook kon ik vroeger (op mijn Nokia 7+) wanneer ik Netflix aan het casten was mijn film/serie op het vergrendelscherm pauzeren, nu moet ik hiervoor altijd ontgrendelen.
(Heb de Netflix app al toestemming gegeven mijn vergrendelscherm te gebruiken, maar dit veranderde niks)
Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM
Mee eens. Ik leg 'em zelfs op tafel neer zodat iedereen dat kan zien. Niet dat ze het zien, maar toch...IssY_I schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:24:
Carbon Black in combinatie met de rode accenten is echt stoer!
Echt de eerste keer dat ik dat doe.
Prachtige telefoon.
Te vergelijken met normale call? Hangt van verbinding en app af.Zojuist onverwacht een telefoontje gekregen vanuit Turkije (via Whatsapp) Kon meteen de geluidskwaliteit testen en deze was ook gewoon perfect in orde lekker helder.
[...]
Gewoon full screen MIUI spul swipes gebruiken. Veel handiger.Wat ik maar niet kan vinden is de optie om de navigatie toetsen om te draaien. Back toets zit nu rechts maar deze wil ik links hebben. Hoe en waar kan ik deze instelling vinden?
Protest tegen de Nova Launcher-gebruikers! Boe!
@HMC
@vinom
Mijn dank is groot!, heb lopen zoeken als een gek maar die optie heb ik over het hoofd gezien
Normaal bellen heb ik inmiddels ook gedaan dat was ook gewoon heel helder en perfect.
Tot nu toe is alles perfect. Ook geen advertenties of iets dergelijks. Gewoon een mooie eerste gelukkige ervaring tot nu toe
@vinom
Mijn dank is groot!, heb lopen zoeken als een gek maar die optie heb ik over het hoofd gezien
Normaal bellen heb ik inmiddels ook gedaan dat was ook gewoon heel helder en perfect.
Tot nu toe is alles perfect. Ook geen advertenties of iets dergelijks. Gewoon een mooie eerste gelukkige ervaring tot nu toe
Ik heb 'ruzie' met de Google App. Deze geeft steeds een melding dat er iets nieuws is, kan nergens vinden waar ik dat uit kan zetten.
Verder overigens onwijs blij met mijn Mi9T, wat een verademing na bijna 5 jaar een iPhone 6 gehad te hebben.
Verder overigens onwijs blij met mijn Mi9T, wat een verademing na bijna 5 jaar een iPhone 6 gehad te hebben.
Dat met dat donker op donker loop ik soms ook tegenaan, dit alleen lang niet altijd het geval. Zal een kwestie zijn van dat de dark mode nog niet altijd goed gaat met bepaalde apps. Wellicht in de toekomst. Kan je zelf weinig aan doen.GuustVB schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:09:
wanneer de dark mode aanstaat kan ik de woorden 'selecteren' , 'knippen' en 'plakken' niet meer kan lezen omdat die ook in het zwart staan?
Dat van Netflix niet uitgeprobeerd. Op m'n tablet (ook miui) gaat Netflix automatisch verder wanneer ik de boel weer ontgrendel dus ook geen noodzaak om te bedienen via het lockscreen. Ik zou toch nog wat verder gaan rommelen met de machtigingen want denk dat daar het probleem zit.
Ik krijg de LED op de laatste update ook niet werkend. Sowieso nog geen optie gevonden om de kleur aan te passen, waar heb jij dat gedaan?Rev! schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:46:
Hoe krijg ik overigens de notificatie led werkend voor Apps als Whatsapp? Ik heb hem zo ingesteld dat hij paars moet gaan branden bij een nieuw bericht, alleen gebeurt er dus niks. Hij gaat wel branden als ik hem aan de lader hang.
[...]
Werkt hier prima, heb ook al draadloos betaald.
Wallet werkt inderdaad nu prima, was vast een storing.
Hoe bedoel je? LED brandt helemaal niet bij bijvoorbeeld een bericht?JJerome schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:54:
[...]
Ik krijg de LED op de laatste update ook niet werkend. Sowieso nog geen optie gevonden om de kleur aan te passen, waar heb jij dat gedaan?
Kleur veranderen van de LED is nog nooit mogelijk geweest op MIUI/Xiaomi/Redmi phones, voorzover ik weet.
Mi9t heeft 1 kleur notificatieled, dus kleur aanpassen zal niet gaanJJerome schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:54:
[...]
Ik krijg de LED op de laatste update ook niet werkend. Sowieso nog geen optie gevonden om de kleur aan te passen, waar heb jij dat gedaan?
Wallet werkt inderdaad nu prima, was vast een storing.
Inderdaad, geen LED bij een WhatsApp bericht bijvoorbeeld. Wel bij een gemiste oproep (en bij laden). Ik heb hier al wat meer over gelezen, maar nog niet kunnen oplossen.HMC schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:06:
[...]
Hoe bedoel je? LED brandt helemaal niet bij bijvoorbeeld een bericht?
Kleur veranderen van de LED is nog nooit mogelijk geweest op MIUI/Xiaomi/Redmi phones, voorzover ik weet.
Whatsapp - app eigenschappen - meldingen - berichten - meldingslichtJJerome schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:53:
[...]
Inderdaad, geen LED bij een WhatsApp bericht bijvoorbeeld. Wel bij een gemiste oproep (en bij laden). Ik heb hier al wat meer over gelezen, maar nog niet kunnen oplossen.
Ook apart instellen voor groepsberichten.
Werkt hier met de laatste update zonder problemen.
Staan beide al aan, helaas zonder succes.l3art schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:00:
[...]
Whatsapp - app eigenschappen - meldingen - berichten - meldingslicht
Ook apart instellen voor groepsberichten.
Werkt hier met de laatste update zonder problemen.

Edit: Nu na een reboot, net na Whatsapp geopend te hebben, werkt het wel. Ben benieuwd of het blijft werken.
[ Voor 8% gewijzigd door JJerome op 03-08-2019 14:11 ]
Ziet er bij mij sowieso al anders uit, heb meer opties:JJerome schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:05:
[...]
Staan beide al aan, helaas zonder succes.
[Afbeelding] [Afbeelding]

Zooooooo hé hé eindelijk, mijn phone helemaal naar wens ingesteld heeft een dag geduurd maargoed
Heb toch maar Nova Launcher Prime erop gedaan. Kon wel met MIUI overweg maar vindt het te simpel je kan maar weinig aanpassingen doen nu met Nova heb ik alles zelf in de hand tot de aller kleinste details dingetjes naar wens aangepast
Las hier laatst dat er mensen waren die last hadden van battery drain? dus maakte me wel een beetje zorgen!
Vannacht een battery drain van maar liefst 3% ging slapen vannacht om 2 uur met percentage van 70%.. werd wakker rond 10en en percentage was toen 67%. Vandaag even de boel testen met AOD, vindt dit een hele mooie feature.
Heb toch maar Nova Launcher Prime erop gedaan. Kon wel met MIUI overweg maar vindt het te simpel je kan maar weinig aanpassingen doen nu met Nova heb ik alles zelf in de hand tot de aller kleinste details dingetjes naar wens aangepast
Las hier laatst dat er mensen waren die last hadden van battery drain? dus maakte me wel een beetje zorgen!
Vannacht een battery drain van maar liefst 3% ging slapen vannacht om 2 uur met percentage van 70%.. werd wakker rond 10en en percentage was toen 67%. Vandaag even de boel testen met AOD, vindt dit een hele mooie feature.
Sinds gisteren ook de Mi 9T binnen. Het was geen liefde op het eerste gezicht. Alles was snel overgezet van mijn Mi6 naar de Mi 9T. Maar vervolgens wilde ik wat internetpagina's via Chrome aan mijn startscherm toevoegen (o.a. Tweakers) en liep de Chrome browser herhaaldelijk vast. De telefoon ging zelfs in reboot....
De battery drain was in 3 uur tijd 40%!!!! Grootste verbruiker was Androïd-systeem. Net alsof er nog een proces op de achtergrond draaide wat energie slurpte.
Inmiddels ben ik gebruik gaan maken van Mozilla. Heb de accu weer opgeladen en heb nu een drain van 35% in 21 uur (met ruim 3 uur sot). Dus het lijkt nu goed te gaan. Maar ik schrok wel.......
De battery drain was in 3 uur tijd 40%!!!! Grootste verbruiker was Androïd-systeem. Net alsof er nog een proces op de achtergrond draaide wat energie slurpte.
Inmiddels ben ik gebruik gaan maken van Mozilla. Heb de accu weer opgeladen en heb nu een drain van 35% in 21 uur (met ruim 3 uur sot). Dus het lijkt nu goed te gaan. Maar ik schrok wel.......
Gatver.. chrome, daar heb ik mooi alle toestemmingen van ingetrokken en geblokkeerd wat er te blokkeren viel. En zonet met Nova van mn toestel verwijderd (onzichtbaar gemaakt) . Nee ik moet niks hebben van die Spy-app.Bugs3 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:16:
Sinds gisteren ook de Mi 9T binnen. Het was geen liefde op het eerste gezicht. Alles was snel overgezet van mijn Mi6 naar de Mi 9T. Maar vervolgens wilde ik wat internetpagina's via Chrome aan mijn startscherm toevoegen (o.a. Tweakers) en liep de Chrome browser herhaaldelijk vast. De telefoon ging zelfs in reboot....
Hoe heb je alles overgezet van je oude toestel naar de 9T? Ik ben gewoon begonnen met een "schone lei" dus Mijn fotos enzo heb ik toch al op Drive (google product helaas maar in deze situatie wel handig)
Heeft een van de 9T bezitters ook het probleem wanneer de camera wordt geopend hij blijft hangen?
Als ik switch naar video of 48mp en dan weer terug naar foto werkt hij wel gewoon, euvel dus alleen wanneer de camera app wordt geopend. Wel erg frustrerend wanneer je snel een kiekje wilt schieten...
Schermopname: https://imgur.com/a/6YwKuCW
Probleem blijkt overgins bij meer mensen te spelen: https://xiaomi.eu/communi...stuck-camera-issue.51606/
Als ik switch naar video of 48mp en dan weer terug naar foto werkt hij wel gewoon, euvel dus alleen wanneer de camera app wordt geopend. Wel erg frustrerend wanneer je snel een kiekje wilt schieten...
Probleem blijkt overgins bij meer mensen te spelen: https://xiaomi.eu/communi...stuck-camera-issue.51606/
Net getest en eigenlijk gisteren de gehele dag ermee gespeelt, maar geen problemen ervaren tot nu toe. Moet nog wel updaten naar de nieuwste versie en mischien zit het daarin? welke MIUI versie heb jij?.Niek. schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:40:
Heeft een van de 9T bezitters ook het probleem wanneer de camera wordt geopend hij blijft hangen?
MIUI Global 10.3.9.0IssY_I schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:47:
[...]
Net getest en eigenlijk gisteren de gehele dag ermee gespeelt, maar geen problemen ervaren tot nu toe. Moet nog wel updaten naar de nieuwste versie en mischien zit het daarin? welke MIUI versie heb jij?
Als je nu naar Instellingen gaat en dan Apps beheren > Camera > Opslag > Gegevens wissen
en dan Cache leegt + alle gegevens verwijderen doet?
@Bugs3
Neem even een kijkje op de Playstore, en dan de ervaringen van mensen bekijken lol
iedereen klaagt over Chrome. Dat was ook echt de reden dat ik er helemaal niks meer van moet hebben, ik had Tig crasches en 100erden melden van Google dat ze mijn locatie willen weten en of ik dit wilde toestaan.. 100erden keren heb ik de toegang geweigerd & geblokkeerd en honderden keren "Niet meer vragen" aangevinkt.. Tot op een dag merkte ik op dat de app achter mijn rug om mijn gegevens heeft gebruikt om in te loggen op de app!!.. om dan ook nog eens doodleuk gewoon hardcore hardnekkige reclames midden op mijn scherm te laten verschijnen die je niet eens kon wegdrukken terwijl ik bezig was met iets ..toen was de maat vol.. Zelfs na een totale reset van mijn phone, de shitzooi bleef gewoon
Had hier maanden last van en dacht dat ik een of ander virus had opgelopen of een of ander app die dat veroorzaakt.. Tot op een dag ik besloot om Chrome even ook te verwijderen en lag gewoon aan die SHIT app.. geen virussen meer en geen reclames en geen crashes meer of ander bullshit meer.
Neem even een kijkje op de Playstore, en dan de ervaringen van mensen bekijken lol
iedereen klaagt over Chrome. Dat was ook echt de reden dat ik er helemaal niks meer van moet hebben, ik had Tig crasches en 100erden melden van Google dat ze mijn locatie willen weten en of ik dit wilde toestaan.. 100erden keren heb ik de toegang geweigerd & geblokkeerd en honderden keren "Niet meer vragen" aangevinkt.. Tot op een dag merkte ik op dat de app achter mijn rug om mijn gegevens heeft gebruikt om in te loggen op de app!!.. om dan ook nog eens doodleuk gewoon hardcore hardnekkige reclames midden op mijn scherm te laten verschijnen die je niet eens kon wegdrukken terwijl ik bezig was met iets ..toen was de maat vol.. Zelfs na een totale reset van mijn phone, de shitzooi bleef gewoon
Had hier maanden last van en dacht dat ik een of ander virus had opgelopen of een of ander app die dat veroorzaakt.. Tot op een dag ik besloot om Chrome even ook te verwijderen en lag gewoon aan die SHIT app.. geen virussen meer en geen reclames en geen crashes meer of ander bullshit meer.
[ Voor 6% gewijzigd door IssY_I op 04-08-2019 07:57 ]
Jullie krijgen Chrome op de Mi 9T? 
Hier slechts de Mi Browser op de K20 Pro, en die gaat er meteen af, net zoals op vorige Redmi Note 5.
Hier slechts de Mi Browser op de K20 Pro, en die gaat er meteen af, net zoals op vorige Redmi Note 5.
offtopic:
Opera fan hier
Opera fan hier
[ Voor 11% gewijzigd door HMC op 03-08-2019 18:40 ]
Helaas wel.. dat is dan ook de enige stukje (niet verwijderbare ) app die je kan aanmerken als bloatware die wij hebben in onze ROM. Trouwens nu we het hier over hebben, ga ik eens even die ADB tooltje gebruiken om deze zogenaamd niet verwijderbare zooi toch definitief te verwijderen, het zint me gewoon niet dat chrome lekker zn gang kan gaan ondanks dat ik alles heb ingetrokken kwa toestemmingen (mischien in de achtergrond!!), dus wil deze echt gewoon helemaal van mijn toestel af. Heb letterlijk een trauma overgehouden aan Chrome, wordt al misselijk als ik de logo ervan zieHMC schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:38:
Jullie krijgen Chrome op de Mi 9T?
offtopic:
Opera fan hier

[ Voor 3% gewijzigd door IssY_I op 03-08-2019 19:40 ]
Heb inderdaad net wat google apps verwijderd van de global rom door simpelweg je foon aan de pc te hangen en met adb (onderdeel van de android dev kit) de 'shell' van je telefoon in te gaan.
Om de mensen die dit ook even snel willen doen op gang te helpen, hier wat commando's die ik heb gebruikt:
Dat is in volgorde van uninstall:
chrome, photos, gmail, google drive, google search, youtube, duo, gmusic, gvideos, lens
Om de mensen die dit ook even snel willen doen op gang te helpen, hier wat commando's die ik heb gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| adb shell pm list packages pm uninstall -k --user 0 com.android.chrome pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.photos pm uninstall -k --user 0 com.google.android.gm pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.docs pm uninstall -k --user 0 com.google.android.googlequicksearchbox pm uninstall -k --user 0 com.google.android.youtube pm uninstall -k --user 0 com.google.android.apps.tachyon pm uninstall -k --user 0 com.google.android.music pm uninstall -k --user 0 com.google.android.videos pm uninstall -k --user 0 com.google.ar.lens |
Dat is in volgorde van uninstall:
chrome, photos, gmail, google drive, google search, youtube, duo, gmusic, gvideos, lens
[ Voor 13% gewijzigd door CT op 03-08-2019 20:37 ]
Ik heb dit tooltje gebruikt >. XiaomiADBFastbootTools-6.0
Alles aanvinken wat je wilt verwijderen en gaan met die banaan. Ook heel wat Mi troep weggedaan
Weetje wat het grappige was.. ben toen daarna naar de playstore gegaan om te zien of er bij chrome "updaten" of "installeren" stond. er stond "installeren" dus chrome is nu echt weg van mijn toestel.
Maar even later weer terug naar playstore, toen zag ik dat chrome stiekem vanzelf bezig was met installeren, was er net optijd bij
Deze SHIT app weet maar niet van ophouden, heb meteen op het kruisje gedrukt (stoppen met downloaden & installeren) en heb meteen ook deze zooi definitief verwijderd van mij geschiedenis (Bibliotheek)
Nu is chrome echt helemaal uit mijn toestel leven
Alles aanvinken wat je wilt verwijderen en gaan met die banaan. Ook heel wat Mi troep weggedaan
Weetje wat het grappige was.. ben toen daarna naar de playstore gegaan om te zien of er bij chrome "updaten" of "installeren" stond. er stond "installeren" dus chrome is nu echt weg van mijn toestel.
Maar even later weer terug naar playstore, toen zag ik dat chrome stiekem vanzelf bezig was met installeren, was er net optijd bij

Deze SHIT app weet maar niet van ophouden, heb meteen op het kruisje gedrukt (stoppen met downloaden & installeren) en heb meteen ook deze zooi definitief verwijderd van mij geschiedenis (Bibliotheek)
Zijn hier gebruikers met een 9T en Tele2? Werkt volte/vowifi. Ik overweeg dit toestel.
Ja, beide werkend.Darkz0rs schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 00:03:
Zijn hier gebruikers met een 9T en Tele2? Werkt volte/vowifi. Ik overweeg dit toestel.
Vreemd, ik herken dit totaal niet. Ik gebruik chrome al jaren. Ik ken wel de verhalen van meldingen van reclame die opeens in beeld verschenen maar dat bleek inderdaad dan van malifide apps te zijn. Kan me wel voorstellen dat Chrome gebruikt wordt door die app om de reclame te laten zien. Net zo goed als zoveel apps chrome gebruiken om pagina's in een app te laten zien (reddit bijvoorbeeld). Wat niet weg neemt dat Google veel gegevens verzameld. Ik ben me er bewust van, maar Gmail, Calender, etc zijn nu zo geïntegreerd dat alles omzetten naar iets anders niet heel makkelijk gaat zijn. Dus bespaar ik mijzelf, enigzins met tegenzin, de moeite. Overigens denk ik dat er maar weinig (wellicht geen) gratis alternatieven zijn.IssY_I schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:12:
@Bugs3
iedereen klaagt over Chrome. Dat was ook echt de reden dat ik er helemaal niks meer van moet hebben, ik had Tig crasches en 100erden melden van Google dat ze mijn locatie willen weten en of ik dit wilde toestaan.. 100erden keren heb ik de toegang geweigerd & geblokkeerd en honderden keren "Niet meer vragen" aangevinkt.. Tot op een dag merkte ik op dat de app achter mijn rug om mijn gegevens heeft gebruikt om in te loggen op de app!!.. om dan ook nog eens doodleuk gewoon hardcore hardnekke reclames midden op mijn scherm te laten verschijnen die je niet eens kon wegdrukken terwijl ik bezig was met iets ..toen was de maat vol.. Zelfs na een totale reset van mijn phone, de shitzooi bleef gewoon
Edit:
Bedenk me nu net dat we hiermee wel erg off-topic gaan. Dus terug naar de 9T zou ik zeggen.
[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 04-08-2019 06:11 ]
Ja heb ik ook last van op mijn nieuwe s10e, maar ik denk dat het komt door web view implementation. Zie developer options en dan webview implementations. Chrome is aangevinkt en de oude standaard android web viewer staat als disabled. Terwijl ik die juist wel wil gebruiken.. Lukt me ook niet de te enablen.IssY_I schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:50:
Weetje wat het grappige was.. ben toen daarna naar de playstore gegaan om te zien of er bij chrome "updaten" of "installeren" stond. er stond "installeren" dus chrome is nu echt weg van mijn toestel.![]()
Maar even later weer terug naar playstore, toen zag ik dat chrome stiekem vanzelf bezig was met installeren, was er net optijd bij![]()
Blijkbaar komt dit van google af.. https://gadgets.ndtv.com/...-android-70-nougat-863667
Net deze link gevonden https://forums.androidcen...tem-webview-disabled.html, blijkbaar moet je chrome disablen dan kan je de ander enablen. Net gedaan en hoop dat dit werkt nu
[ Voor 8% gewijzigd door hsb85 op 04-08-2019 08:24 ]
Ik heb alles draadloos overgezet. Als het nu weer gebeurd ga ik hem opnieuw installeren maar dan handmatig. Maar ik denk niet dat dat nodig is. Vooralsnog doe ik nu exact 36 uur met deze lading en staat de accu op 41%. Zeer acceptabel dus......IssY_I schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:24:
[...]
Gatver.. chrome, daar heb ik mooi alle toestemmingen van ingetrokken en geblokkeerd wat er te blokkeren viel. En zonet met Nova van mn toestel verwijderd (onzichtbaar gemaakt) . Nee ik moet niks hebben van die Spy-app.
Hoe heb je alles overgezet van je oude toestel naar de 9T? Ik ben gewoon begonnen met een "schone lei" dus Mijn fotos enzo heb ik toch al op Drive (google product helaas maar in deze situatie wel handig)
Ondanks dat Chrome een Spy-app is, moet deze gewoon kunnen werken op de Mi 9T.
[ Voor 8% gewijzigd door Bugs3 op 04-08-2019 08:29 ]
Doet Xiaomi wel een snellader bij de 9T
Pssst, kijk eens in de topicwaarschuwing...
Pssst, kijk eens in de topicwaarschuwing...
[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 04-08-2019 10:58 ]
Yep, je krijgt een 18W lader meegeleverdDarkz0rs schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:11:
Doet Xiaomi wel een snellader bij de 9T
@Powrot ja ik vroeg dat om dat ze bv bij de note 7 geen snellader doen.
Dat dus!, chrome (op de Mi 9T) is met geen enkele mogelijk uit te schakelen, hoogstens een paar toestemmingen intrekken enzo. Dus je bent verplicht om via chrome die web view implementatie te gebruiken. Nu met dat tooltje heb ik chrome verwijderd en krijg ik dit te zienhsb85 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:12:
[...]
Ja heb ik ook last van op mijn nieuwe s10e, maar ik denk dat het komt door web view implementation. Zie developer options en dan webview implementations. Chrome is aangevinkt en de oude standaard android web viewer staat als disabled. Terwijl ik die juist wel wil gebruiken.. Lukt me ook niet de te enablen.
Blijkbaar komt dit van google af.. https://gadgets.ndtv.com/...-android-70-nougat-863667
Net deze link gevonden https://forums.androidcen...tem-webview-disabled.html, blijkbaar moet je chrome disablen dan kan je de ander enablen. Net gedaan en hoop dat dit werkt nu

Vandaag wederom een hele mooie stanby tijd van 2% overnacht. Was bang met al die geklooi met toestemmingen en verwijderingen dat er wellicht conflicten gingen optreden en mijn batterij leeggetrokken zou worden ofzo maar nee hoor. Ben super blij.. ook geen enkele vastloper, bug of iets vreemds tegengekomen. Batterij is echt Super!l3art schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 06:08:
[...]
Edit:
Bedenk me nu net dat we hiermee wel erg off-topic gaan. Dus terug naar de 9T zou ik zeggen.
[ Voor 18% gewijzigd door IssY_I op 04-08-2019 10:52 ]
Bij mij vergelijkbaar. Maar aangezien ik tussen gisteravond 23:30 en vanmorgen 8:00 maar 2% drain had maak ik me daar geen zorgen over.JJerome schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:19:
Hoe ziet bij jullie de power usage eruit? Bij mij is de Cell standby een groot gedeelte van de power usage.
Ik heb nog niet echt kunnen bepalen hoeveel impact dit heeft op de battery life, ik zit er dit weekend nog teveel mee te spelen om "normaal" verbruik te kunnen bepalen.
[Afbeelding]
die standby is met name 4G. De zender blijft toch aan om eventuele telefoontjes etc te ontvangen.
Thnx voor het posten van die App. ik heb ook direct een partij Bs apps verwijderd. jammer dat die niet alle apps in het lijstje laat zien zoals bijv. de Mi gallery. ondanks dat toch al bijna 20 Mi apps verwijderdIssY_I schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:50:
Weetje wat het grappige was.. ben toen daarna naar de playstore gegaan om te zien of er bij chrome "updaten" of "installeren" stond. er stond "installeren" dus chrome is nu echt weg van mijn toestel.![]()
Maar even later weer terug naar playstore, toen zag ik dat chrome stiekem vanzelf bezig was met installeren, was er net optijd bij![]()
Bij jou is het percentage wel een stuk lager dan bij mij. Momenteel zit ik op bijna 10% standby en 12% screen. Nog even afwachten wat de impact is, maar tot dusver vond ik de batterijduur niet indrukwekkend.IssY_I schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:27:
@JJerome
Ook vergelijkbaar met die van mij.
[Afbeelding]
JJerome schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:20:
[...]
Bij jou is het percentage wel een stuk lager dan bij mij. Momenteel zit ik op bijna 10% standby en 12% screen. Nog even afwachten wat de impact is, maar tot dusver vond ik de batterijduur niet indrukwekkend.

Mijn standby tijd is Sky-High maar ik ben nog steeds tevreden hoor
Ik heb spijt dat ik een hele stuk van mijn post gisteren heb weggedaan. (hoop dat je dat nog hebt kunnen lezen) Ging over je telefoon wegleggen en dat het systeem dit ook ziet als "Verbruik"
Je moet gewoon die tabelletjes negeren maar je toestel sávonds wegleggen en het percentage even onthouden. 8-10 uur later als je wakker bent even kijken wat dan het percentage is.
Tenslotte zie ik bij jou alles in het engels? Heb je de K20-Pro? = ander ROM = ander chipset = eigenlijk ander toestel, de enige overeenkomsten is de behuizing. Ik ben echt tevreden met mijn verbruik op de Mi 9T
Dus als voor jou gevoel je batterij snel leeg gaat kan ik je hierbij niet verder helpen
Dit heb ik ook, al is het met het blote oog amper te zien. Ook kan ik de camera met de hand nog iets verder omhoog trekken, het motortje duwt de camera wel ver genoeg omhoog om een foto te kunnen maken, maar niet tot het eindpunt dus. Het lijkt me verder geen probleem eigenlijk. Meer mensen het zelfde geconstateerd?Harmani schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:57:
Zit bij anderen de frontcamera ook een beetje scheef als hij uitgeschoven is? Als ik hem een klein duwtje naar links geef zit hij perfect recht, maar als hij weer in- en uitschuift zit er toch een kleine afwijking in. Het boeit niet heel veel, maar mijn timmermansoog irriteert zich er toch een beetje aan
Oh inderdaad. Het is natuurlijk ook percentueel, dus als m'n scherm bijna niet aanstaat zal het de grootste verbruiker zijn, al is het minimaal.IssY_I schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:48:
[...]
[Afbeelding]
Mijn standby tijd is Sky-High maar ik ben nog steeds tevreden hoor![]()
Ik heb spijt dat ik een hele stuk van mijn post gisteren heb weggedaan. (hoop dat je dat nog hebt kunnen lezen) Ging over je telefoon wegleggen en dat het systeem dit ook ziet als "Verbruik"
Je moet gewoon die tabelletjes negeren maar je toestel sávonds wegleggen en het percentage even onthouden. 8-10 uur later als je wakker bent even kijken wat dan het percentage is.
Tenslotte zie ik bij jou alles in het engels? Heb je de K20-Pro? = ander ROM = ander chipset = eigenlijk ander toestel, de enige overeenkomsten is de behuizing. Ik ben echt tevreden met mijn verbruik op de Mi 9T
Dus als voor jou gevoel je batterij snel leeg gaat kan ik je hierbij niet verder helpen
En nee hoor, gewoon de Mi 9T. Alleen vind ik Engels fijner dan Nederlands op de meeste apparaten (ook makkelijker Googlen naar bepaalde termen)
@JJerome
Je telefoon wegleggen en de volgende dag kijken wat de percentage doet, zo krijg je meteen te weten of er achtergond processen onnodig aan het draaien zijn. Verbruik moet echt minimaal zijn. 2 - 3% max (enkel Wifi staat dan bij mij aan.)
Ik was gisteren de gehele dag zowat bezig geweest per App die toestemmingen/meldingen/machtigingen aan het intrekken van de meeste apps waarvan ik geen meldingen wil hebben of in de achtergrond gedraait wil hebben. Of het wat heeft uitgemaakt.. denk het niet, verbruik is nog steeds hetzelfde. Ik denk dat het systeem Slim genoeg is om Apps zoals "Nu.nl" "Rekenmachine" of "Speedtest" niet zomaar in de achtergrond te laten draaien, ondanks dat deze apps bepaalde toestemmingen hebben. Heb ze toch voor de "zekerheid" uitgezet
Je telefoon wegleggen en de volgende dag kijken wat de percentage doet, zo krijg je meteen te weten of er achtergond processen onnodig aan het draaien zijn. Verbruik moet echt minimaal zijn. 2 - 3% max (enkel Wifi staat dan bij mij aan.)
Ik was gisteren de gehele dag zowat bezig geweest per App die toestemmingen/meldingen/machtigingen aan het intrekken van de meeste apps waarvan ik geen meldingen wil hebben of in de achtergrond gedraait wil hebben. Of het wat heeft uitgemaakt.. denk het niet, verbruik is nog steeds hetzelfde. Ik denk dat het systeem Slim genoeg is om Apps zoals "Nu.nl" "Rekenmachine" of "Speedtest" niet zomaar in de achtergrond te laten draaien, ondanks dat deze apps bepaalde toestemmingen hebben. Heb ze toch voor de "zekerheid" uitgezet
[ Voor 5% gewijzigd door IssY_I op 05-08-2019 12:34 ]
Ik heb hetzelfde dat de camera niet tot het eindpunt komt en een beetje scheef staat.wolterious schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:49:
[...]
Dit heb ik ook, al is het met het blote oog amper te zien. Ook kan ik de camera met de hand nog iets verder omhoog trekken, het motortje duwt de camera wel ver genoeg omhoog om een foto te kunnen maken, maar niet tot het eindpunt dus. Het lijkt me verder geen probleem eigenlijk. Meer mensen het zelfde geconstateerd?
Heeft iemand VoWIFI al werkend gekregen met T-Mobile op deze telefoon? VoLTE werkt prima, maar krijg het over WiFi niet aan de praat.
Vandaag eventjes contactloos willen betalen bij de AH. Was en faliekante mislukking, stond voor schut eigenlijk. Dacht simpelweg NFC toggle aantikken en klaar zoals met mijn oude telefoons maar nee helaas, maargoed nu achteraf wat meer informatie te hebben verzameld moet je een instelling veranderen en nu werkt het wel.
Hoe en waar zie je dat je belt met VoLTE? in welke instelling?
Probeer dit eens te bellen *#*#869434#*#* ?Tano schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:57:
Heeft iemand VoWIFI al werkend gekregen met T-Mobile op deze telefoon? VoLTE werkt prima, maar krijg het over WiFi niet aan de praat.
[ Voor 4% gewijzigd door IssY_I op 05-08-2019 16:37 ]
Jeetje jij ook al.thijsjow schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:06:
[...]
Ik heb hetzelfde dat de camera niet tot het eindpunt komt en een beetje scheef staat.
@Harmani
@wolterious
Kunnen jullie daar een foto van maken?
Vertel op zn minst welke toestel jullie exact hebben en waar gekocht etc
Ik heb de mi 9t 64gb gekocht op AliExpress.IssY_I schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:44:
[...]
Jeetje jij ook al.
@Harmani
@wolterious
Hallo,
Ook ik heb een frontcamera die een klein beetje scheef staat (het is dat ik het hier heb gelezen, anders was mij het geen eens opgevallen), maar ik stoor mij er niet aan. Ik denk dat het gewoon hoort bij de fabricage.
Wel heb ik een andere vraag: zijn hier mensen met een k20 pro overgestapt naar de EU-rom? Ik heb momenteel de indian rom en op het eerste oogopslag loopt die gewoon goed. Het enige wat er niet inzit is nfc (maar dat gebruik ik toch niet). Nu vraag ik mij dus af of iemand tegen andere mankementen aan is gelopen met de Indian (global) rom, wat wel beter loopt op de EU-rom. Ik wil namelijk alles nu gaan instellen en heb niet zoveel zin om over een week alsnog van rom te wisselen. Ik lees namelijk dat bij de laatste eu-rom (beta) de camera niet werkt?
Ook ik heb een frontcamera die een klein beetje scheef staat (het is dat ik het hier heb gelezen, anders was mij het geen eens opgevallen), maar ik stoor mij er niet aan. Ik denk dat het gewoon hoort bij de fabricage.
Wel heb ik een andere vraag: zijn hier mensen met een k20 pro overgestapt naar de EU-rom? Ik heb momenteel de indian rom en op het eerste oogopslag loopt die gewoon goed. Het enige wat er niet inzit is nfc (maar dat gebruik ik toch niet). Nu vraag ik mij dus af of iemand tegen andere mankementen aan is gelopen met de Indian (global) rom, wat wel beter loopt op de EU-rom. Ik wil namelijk alles nu gaan instellen en heb niet zoveel zin om over een week alsnog van rom te wisselen. Ik lees namelijk dat bij de laatste eu-rom (beta) de camera niet werkt?
[...]
Probeer dit eens te bellen *#*#869434#*#* ?
[/quote]
Dat heb ik al gedaan. De VoWifi switch is ook gewoon beschikbaar, maar als ik hem aanzet doet dat niks.
VoLTE zie ik aan het icoontje dat in de statusbalk staat. Bovendien blijft de telefoon op 4G hangen wanneer ik in gesprek ben. Nummerherkenning en het horen overgaan van de telefoon als ik word gebeld werkt ook prima (dat waren twee problemen waarover ik eerder heb gepost met KPN)
Wellicht ten overvloede, maar ik heb een K20 pro
[/quote]
Dat heb ik al gedaan. De VoWifi switch is ook gewoon beschikbaar, maar als ik hem aanzet doet dat niks.
VoLTE zie ik aan het icoontje dat in de statusbalk staat. Bovendien blijft de telefoon op 4G hangen wanneer ik in gesprek ben. Nummerherkenning en het horen overgaan van de telefoon als ik word gebeld werkt ook prima (dat waren twee problemen waarover ik eerder heb gepost met KPN)
Geen idee of wij op de Mi 9T kunnen bellen via VoWifi of VoLTETano schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:23:
[...]
[/quote]
als ik dit service nummer intoets *#*#4636#*#* en dan toestelnummer 1 info krijg ik dit te zien
VoLTE is grijs gevlakt en krijg ik niet aangezet.. Hoe staat het bij jou hierin?

Bovenste 4 staan bij mij aan (dus ook Wifi calling provisioned).IssY_I schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:41:
[...]
Geen idee of wij op de Mi 9T kunnen bellen via VoWifi of VoLTE
als ik dit service nummer intoets *#*#4636#*#* en dan toestelnummer 1 info krijg ik dit te zien
VoLTE is grijs gevlakt en krijg ik niet aangezet.. Hoe staat het bij jou hierin?
[Afbeelding]
Ik heb trouwens Simpel en die bieden VoLTE/VoWifi nog niet aan, dus hopelijk dat ze daarom grijs gevlakt zijn. Denk niet dat het aan het toestel ligt? Ik ga dit binnenkort eventjes testen met een andere SimkaartTano schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:50:
[...]
Bovenste 4 staan bij mij aan (dus ook Wifi calling provisioned).
Maar nee weet het ook niet, bij jou staat alles goed zo te zien dus ff weer de telefoon instellingen induiken en daar kijken of je een optie over het hoofd hebt gezien
[ Voor 8% gewijzigd door IssY_I op 05-08-2019 18:04 ]
Ik zal ook nog een keer met een andere ROM proberen. Ik heb nu Xiaomi EU weekly draaien.IssY_I schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:01:
[...]
Ik heb trouwens Simpel en die bieden VoLTE/VoWifi nog niet aan, dus hopelijk dat ze daarom grijs gevlakt zijn. Denk niet dat het aan het toestel ligt? Ik ga dit binnenkort eventjes testen met een andere Simkaart
Maar nee weet het ook niet, bij jou staat alles goed zo te zien dus ff weer de telefoon instellingen induiken en daar kijken of je een optie over het hoofd hebt gezien
Mijn telefoon komt ook binnenkort en ik wil het contactloos betalen ook eens proberen. Over het veranderen van welke instelling heb je het?IssY_I schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:36:
Vandaag eventjes contactloos willen betalen bij de AH. Was en faliekante mislukking, stond voor schut eigenlijk. Dacht simpelweg NFC toggle aantikken en klaar zoals met mijn oude telefoons maar nee helaas, maargoed nu achteraf wat meer informatie te hebben verzameld moet je een instelling veranderen en nu werkt het wel.
@Johangoethe
Als je naar de NFC opties gaat. daar heb je 3 opties..die stond bij mij "wallet van simkaart" maar moest veranderd worden naar "HCE wallet".
Als je naar de NFC opties gaat. daar heb je 3 opties..die stond bij mij "wallet van simkaart" maar moest veranderd worden naar "HCE wallet".
Fijn, bedankt voor de tip. Ga het straks uitproberen!IssY_I schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:36:
@Johangoethe
Ik heb hem ook op HCE wallet staan en kreeg toch alleen maar foutmeldingen. Eerst 'meerdere kaarten gedetecteerd' en later 'onbekende kaart'. De 2e keer zat ik echter niet in de betalen app en ik had autostart nog niet aangevinkt dus misschien dat het daarmee te maken had. Zal het morgen nog eens proberen nu autostart wel aan staat. Scheelt dat ik zelf in de supermarkt werk dus kan het proberen zonder de schaamte als het niet luktIssY_I schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 20:36:
@Johangoethe
Ik draai overigens op 10.3.9.0 Global Stable
[ Voor 3% gewijzigd door pieterbas99 op 05-08-2019 22:16 ]
Ik heb de Mi 9T en ik bel ook over voLTE. Zit bij Tele2. Geen problemen mee.
VOWifi heb ik nog niet werkend gezien.
Voor de wallet, ik gebruik hem nu voor Rabo, SNS en ING. Het was even wat pielen maar zoals bovenstaande instelling gezet en geen standaard kaart aanhouden en het lukte.
Happy met de foon tot nu toe.
Voor de wallet, ik gebruik hem nu voor Rabo, SNS en ING. Het was even wat pielen maar zoals bovenstaande instelling gezet en geen standaard kaart aanhouden en het lukte.
[ Voor 7% gewijzigd door soskes op 05-08-2019 22:48 ]
3 dagen eigenaar van het toestel, ben er heel tevreden mee. Echter zie ik op 3 plekken onder het scherm een soort van waas. Het zit echt onder het scherm, aan de oppervlakte voel ik niks wannner ik met mn vinger overheen wrijf. Het is aan de zijkant, hebben meerder mensen hier last van? Je ziet het alleen wanneer het scherm uit staat, lijkt wel de lijm waarmee het scherm is geplakt.
Nee, dat zie ik hier niet.Neco75 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:36:
3 dagen eigenaar van het toestel, ben er heel tevreden mee. Echter zie ik op 3 plekken onder het scherm een soort van waas. Het zit echt onder het scherm, aan de oppervlakte voel ik niks wannner ik met mn vinger overheen wrijf. Het is aan de zijkant, hebben meerder mensen hier last van? Je ziet het alleen wanneer het scherm uit staat, lijkt wel de lijm waarmee het scherm is geplakt.
Dit komt mij wel bekend voor, alleen had ik het bij mijn mi8 se. Ik zag het ook als het scherm aanstond en ik had hem in direct zonlicht. Ik weet niet of ik het nog steeds heb, want ik heb er niet meer op gelet (zie je al hoe storend ik het vond). Het leek in eerste instantie op een vet vlek had ik het idee.Neco75 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:36:
Gisteren even wat rond gezocht en zowel voLTE als voWiFi aan gezet. Beide opties waren in eerste instantie niet zichtbaar en heb ik via de dailer moeten 'unlocken'.soskes schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:25:
Ik heb de Mi 9T en ik bel ook over voLTE. Zit bij Tele2. Geen problemen mee.
De voLTE code kan ik zo snel niet vinden, die voor voWiFi is "#*#869434#*#"
Ik zit ook bij Tele2 en gisteravond kon ik direct ermee bellen (airplane mode aan, wifi aan, bellen!).
Gebeld worden lukt pas sinds vanochtend, omdat er schijnbaar maar een keer per dag (of meer, geen idee, maar niet direct in ieder geval) een link tussen je simkaart en IP gemaakt wordt.
Al met al heb ik hier volledig pijnloos voLTE en voWiFi aan de praat!
Komt ook mooi uit, want ik overwoog sterk om van aanbieder te veranderen. Tele2 heeft hier in Amsterdam maar een paal staan, en die staat precies aan de andere kant van mijn appartemententoren die van verrijkt en gewapend uranium blijkt te zijn..

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Ik heb een zwart 64Gb bij coolblue gekocht.IssY_I schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:44:
[...]
Jeetje jij ook al.
@Harmani
@wolterious
Klopt, het lijkt op een vetvlek o.i.d. Ik kan me daar enorm aan irriteren
Toestel gaat terug...
Mooraalkikker schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:39:
[...]
Dit komt mij wel bekend voor, alleen had ik het bij mijn mi8 se. Ik zag het ook als het scherm aanstond en ik had hem in direct zonlicht. Ik weet niet of ik het nog steeds heb, want ik heb er niet meer op gelet (zie je al hoe storend ik het vond). Het leek in eerste instantie op een vet vlek had ik het idee.
Zie je het (ook) op lowest-brightness in het donker? (snachts in bed:P)Neco75 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:36:
Ik heb dan wel een soort 'vlek' alleen zichtbaar bij grijze gebieden (zoals notification centre).
Verder zie je het nooit - niet in de zon
Lijkt ook wel soort lijm/vet iets. Kan er op internet niks over vinden.
Las wel wat over 'lijm' zaken, maar blijkbaar kan dat 'verdampen' en trekt het weg.
Het is 1 grote doolhof ik weet het..pieterbas99 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:16:
[...]
Ik heb hem ook op HCE wallet staan en kreeg toch alleen maar foutmeldingen. Eerst 'meerdere kaarten gedetecteerd' en later 'onbekende kaart'. De 2e keer zat ik echter niet in de betalen app en ik had autostart nog niet aangevinkt dus misschien dat het daarmee te maken had. Zal het morgen nog eens proberen nu autostart wel aan staat. Scheelt dat ik zelf in de supermarkt werk dus kan het proberen zonder de schaamte als het niet lukt
Ik draai overigens op 10.3.9.0 Global Stable
Ben nu weer opzoek naar de instelling waar je bepaalde apps als standaard app wilt instellen (homescreen, berichten app, browser etc). Ben er Tig keren geweest maar nu alweer "vergeten" hoe er te komen, ondanks dat ik voor mijn idee elke regel/stap in de instellingen ben langsgegaan. Zoekfunctie helpt wel maar niet in dit geval
Dus wie o Wie
Bij nader inzien heb ik dit eigenlijk ook. Ik kan mijn popup camera een halve millimeter naar boven trekken, en staat een honderdste millimeter "scheef" enkel met een arendsoog te zien. Als jullie niks hadden gezegd was mij dit dan ook nooit opgevallen, Ik denk dat dit ook gewoon zo hoort want anders zou het betekenen dat de camera elke keer tegen de metalen bovenzijde aantikt lijkt mij ook niet goed. Hij gaat voor de rest in een vloeiende beweging zonder bijgeluiden omhoog/laag dus maak mij geen zorgen!wolterious schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:21:
[...]
Ik heb een zwart 64Gb bij coolblue gekocht.
Als je ziet hoe de 9T werkt (de camera) dan snap je waarom hij ietsie-pietsie scheef staat. Door dat het motortje (en veer) aan 1 kant druk uit oefent krijg je altijd dat beetje speling. Dus je kunt er niks aan doen en het maakt uitiendelijk ook weinig uit.
Wat is er mis met een beetje Googlen?IssY_I schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:01:
[...]
Het is 1 grote doolhof ik weet het..
Ben nu weer opzoek naar de instelling waar je bepaalde apps als standaard app wilt instellen (homescreen, berichten app, browser etc). Ben er Tig keren geweest maar nu alweer "vergeten" hoe er te komen, ondanks dat ik voor mijn idee elke regel/stap in de instellingen ben langsgegaan. Zoekfunctie helpt wel maar niet in dit geval
Dus wie o Wie
Instellingen - apps beheren - drie puntjes bovenin - standaard apps
Het boeit mij ook niet heel veel, maar was wel nieuwsgierig of ik een brakke unit had of dat het normaal is. Gelukkig is in het filmpje van Xiaomi zelf (wel geniaal dat ze dat doen trouwens!) op ongeveer 15 seconden ook goed te zien dat hij scheef zit en recht wordt getrokken bij het intrekken. Vooral op een lagere afspeelsnelheid goed te zien.CT schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:20:
Als je ziet hoe de 9T werkt (de camera) dan snap je waarom hij ietsie-pietsie scheef staat. Door dat het motortje (en veer) aan 1 kant druk uit oefent krijg je altijd dat beetje speling. Dus je kunt er niks aan doen en het maakt uitiendelijk ook weinig uit.
Volgens mij is enige vorm van waterdichtheid trouwens wel érg ver te zoeken bij deze range

Science is stranger than fiction
Nouja ik dacht dit is mijn informatiepunt mbt mi 9t. Als ik er nu achteraf naar google kom ik geen steek verder. Maar bedanktl3art schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:32:
[...]
Wat is er mis met een beetje Googlen?
Instellingen - apps beheren - drie puntjes bovenin - standaard apps
Ik blijf de melding onbekende kaart krijgen tijdens mobiel betalen. Komt iemand dat bekend voor?
Dan zit er ergens een instelling niet goed.pieterbas99 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:46:
Ik blijf de melding onbekende kaart krijgen tijdens mobiel betalen. Komt iemand dat bekend voor?
Welke bankieren app gebruik je?
Bij "positie beveiligd element" heb ik "HCE wallet" en bij "tikken en meer" staat bij mij "bankieren" als standaard ingesteld en "altijd standaard app gebruiken". En verder.. in de app alles goed ingesteld?
Android Beam staat bij mij uitgeschakeld. Of dit wat uitmaakt denk het niet
Vergeet uiteraard niet de toestemmingen en meldingen etc aan ING te verlenen
[ Voor 6% gewijzigd door IssY_I op 06-08-2019 15:25 ]
VOLTE en VOWIFI alleen mogelijk voor vodafone met root?
edit:
beide werkend kregen door eenmalig deze codes in te voeren.
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWIFI *#*#869434#*#*
na het invoeren krijg je een popup met disabled en hierdoor verschijnen er extra opties in het settings menu voor de simkaart.
edit:
beide werkend kregen door eenmalig deze codes in te voeren.
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWIFI *#*#869434#*#*
na het invoeren krijg je een popup met disabled en hierdoor verschijnen er extra opties in het settings menu voor de simkaart.
[ Voor 68% gewijzigd door Blekkienl op 06-08-2019 19:28 ]
Mi 9T Pro (global) gaat zeer binnenkort komen, op aliexpress al in de pre-sale gegaan: € 542,10 | Presell Global Versie Xiao mi mi 9 t pro 6 Gb 128GB snapdragon 855 Octa core 6.39 "amoled smartphone 48MP Triple Camera 4000mAh
https://s.click.aliexpress.com/e/blKTbChE
Pre-sale of niet; ik vind hem nog al aardig aan de prijs. Heb de k20 pro (64 gb) voor 350 euro gehaald. Ben benieuwd hoe snel de prijs gaat zakken van de global en of die in de buurt gaat komen van de k20 pro? Zal mij niks verbazen dat die een stukje duurder wordt en blijft, dan is het maar de vraag of band 20 zoveel waard is? Ik neem aan dat de Global rom ook wel geport gaat worden naar de k20 pro, dus daar hoef je hier niet voor te doen. Ben wel benieuwd of je de global rom erop zou kunnen zetten en dan de bootloader weer zou kunnen locken, zonder dat je hiermee in de anti-rollback drama terecht komt.Celica_T20 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:43:
Mi 9T Pro (global) gaat zeer binnenkort komen, op aliexpress al in de pre-sale gegaan: € 542,10 | Presell Global Versie Xiao mi mi 9 t pro 6 Gb 128GB snapdragon 855 Octa core 6.39 "amoled smartphone 48MP Triple Camera 4000mAh
Volgens mij heb ik hetzelfde als jij qua instellingen.IssY_I schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:17:
[...]
Dan zit er ergens een instelling niet goed.
Welke bankieren app gebruik je?
Bij "positie beveiligd element" heb ik "HCE wallet" en bij "tikken en meer" staat bij mij "bankieren" als standaard ingesteld en "altijd standaard app gebruiken". En verder.. in de app alles goed ingesteld?
Android Beam staat bij mij uitgeschakeld. Of dit wat uitmaakt denk het niet
Vergeet uiteraard niet de toestemmingen en meldingen etc aan ING te verlenen
https://imgur.com/a/C9gqsoh
Tikken en betalen staat op betalen app.
Ja en bij de app zelf? Bankpas juist toegevoegd etc?pieterbas99 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:07:
[...]
Volgens mij heb ik hetzelfde als jij qua instellingen.
https://imgur.com/a/C9gqsoh
Tikken en betalen staat op betalen app.
Ik heb trouwens een extra optie die aangevinkt staat. Kan daaraan liggen

[ Voor 26% gewijzigd door IssY_I op 06-08-2019 17:48 ]
Ja, inderdaad.Mooraalkikker schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:44:
[...]
Pre-sale of niet; ik vind hem nog al aardig aan de prijs. Heb de k20 pro (64 gb) voor 350 euro gehaald. Ben benieuwd hoe snel de prijs gaat zakken van de global en of die in de buurt gaat komen van de k20 pro? Zal mij niks verbazen dat die een stukje duurder wordt en blijft, dan is het maar de vraag of band 20 zoveel waard is? Ik neem aan dat de Global rom ook wel geport gaat worden naar de k20 pro, dus daar hoef je hier niet voor te doen. Ben wel benieuwd of je de global rom erop zou kunnen zetten en dan de bootloader weer zou kunnen locken, zonder dat je hiermee in de anti-rollback drama terecht komt.
Voor die prijs is het niet meer de "flagship killer" die het is.
Gaat richting het dubbele en nog via import.
Geduld, zou ik zeggen.
Ik kan me niet voorstellen dat Mi 9T Pro gecanceled is.
Pre-sale prijzen zijn altijd heel hoog. In het begin zullen de prijzen sowieso iets hoger liggen. Ik verwacht dat na een tijdje de prijs van de 9t pro gelijk getrokken wordt met de K20 pro.
https://support.google.com/androidauto/thread/9058578?hl=en
Lijkt erop alsof een nieuwe OTA de Android Auto functionaliteit hersteld. Zijn er Tweakers die dit willen testen?
Lijkt erop alsof een nieuwe OTA de Android Auto functionaliteit hersteld. Zijn er Tweakers die dit willen testen?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Na veel onderzoek heb ik besloten om voor de Xiaomi K20 Pro te gaan. Echter, na weken van wachten op de global reease wil ik hem toch via Aliexpress bestellen.
Nu is er de Chinese ROM & Global ROM (geen officiële)
Welke zal voor gebruik in Nederland het meest optimale zijn?
Ps: Kwa netwerk geen problemen aangezien ik ben overgestapt naar Tmobile
Nu is er de Chinese ROM & Global ROM (geen officiële)
Welke zal voor gebruik in Nederland het meest optimale zijn?
Ps: Kwa netwerk geen problemen aangezien ik ben overgestapt naar Tmobile
[ Voor 4% gewijzigd door Murat040 op 06-08-2019 21:48 ]
Hier ook!Fonsz schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:30:
Nieuwe versie Miui10.3.12.0 op mijn 9T:
[Afbeelding]
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms