Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Jarnoootje schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:53:
Als het goed is komt morgen min blauwe MI 9T Binnen. Deze wil ik graag voorzien van een eu ROM, echter wordt ik niet wijs uit de website hoe ik nu moet beginnen met installeren/rooten/unlocken.

Kan iemand daar een wat heldere (Nederlandse) uitleg over geven?
Dit topic al gezien? [Xiaomi Mi 9] Rooten & Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26
Zou je deze ook in de topicstart willen vermelden, @sunturion ?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunturion
  • Laatst online: 13-09 08:01
Ik heb de link toegevoegd

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
HMC schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:05:
[...]

Waar heb je dit vandaan? :?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.

[...]

De wachttijd is er altijd geweest. Helaas, inderdaad.
Maar het kan allemaal gewoon unlocked worden als je wil.
Vanwaar de haast?
Als ik het me goed herinner was het zo toen ik mijn mi6 kreeg. Je moest een account aanmaken en daarmee kon je dan eens per 2 weken ofzo een device unlocken. Maar pin me er niet op vast, is al even geleden allemaal. In ieder geval zou ik niet weten waarom ik anders een mi account heb aangemaakt toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02
IssY_I schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:51:
Ja uitproberen ben nu ook heeul benieuwd of er iets veranderd aan het scherm :)
Haalt xiaomi niet de dark mode en reading mode door elkaar. Volgens mij met die kschuif voor de kleur instelling wordt het scherm in de lees modus meer of minder geel. Maar kan me vergissen. Zal het straks eens uitproberen.

Nee dus. Helderheid schuif verandert voor mijn gevoel ook niet veel in de minimale helderheid.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 30-07-2019 04:09 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:13
IssY_I schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:34:
@HMC Ja als ik op hun site kijk en de verschillen wil bekijken tussen eu rom en global

dan staat er dit

Our ROMs features (Whats not in Global):

ergens tussen het rijtje

*Dark Mode (Night Mode) for 7.x/8.x/9.x devices (In the dev settings except 9.x)

dit klopt dan niet (meer) en is Zwaaaar verouderde informatie.. Tja in hoevere moet ik de rest dan geloven.. klopt de rest wel ? nee waarschijnlijk ook niet meer
Klopt wel hoor. Die 7.x/8.X etc slaat op de MIUI versie. Dus ze hebben de dark mode van MIUI 10 overgebracht naar de MIUI versies daarvoor. Mijn redmi note 2 heeft MIUI 9 en nu ook dark mode dankzij Xiaomi.eu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul123456
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 10:52
Ik heb de mi9t nu ongeveer 1,5 week. Ik vind alleen dat de accu niet langer meegaat als de bij de mix2 die ik hiervoor had(ongeveer 2 dagen met matig gebruik).maar die had toch een veel kleinere accu. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:26
paul123456 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:16:
Ik heb de mi9t nu ongeveer 1,5 week. Ik vind alleen dat de accu niet langer meegaat als de bij de mix2 die ik hiervoor had(ongeveer 2 dagen met matig gebruik).maar die had toch een veel kleinere accu. Hebben hier meer mensen last van?
Ja, heb ik ook, na 2 dagen is hij op. Vaak kom ik dan op 4 uur screen on in totaal.
In contrast daarop, in een dag is hij nauwelijks leeg te krijgen. Gisteren tikte ik de 8+ uur screen on tijd aan.
Het lijkt bij mij dus vooral aan de standby tijd te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
paul123456 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:16:
Last? Ik vind het heerlijk dat ik nu bijna 2 dagen kan!

Had hiervoor een Mi A1 en die zat aan het einde van de dag op 20 tot 40% ('s ochtends van de lader). Gisteren zat ik met de 9T op 3 uur schermtijd en nog 65% aan het einde van de dag :). Ook ongeveer een uur GPS gebruikt. Wifi, bluetooth (uurtje of 2/3 Spotify met QCY QS2 draadloze dopjes).

[ Voor 8% gewijzigd door ksborg op 30-07-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:20
Als je slecht signaal hebt dan gaat de batterij een stuk sneller leeg merk ik. Zeker slecht signaal in combinatie met mobiele data aan.

Ik haal ieder geval met gemak 2 dagen, SOT varieren wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
Iemand enig idee hoe ik Flitsmeister werkend kan krijgen? Ik heb de app volgens mij alle toegang gegeven welke hij moet hebben, maar hij geeft tekens aan dat ik gestopt ben met rijden terwijl dat niet zo is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul123456
Volgens mij slurpt de telefoon in "slaapstand" nogal wat accu.... Vannacht 20% ongeveer...geen idee waaraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

paul123456 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:25:
Volgens mij slurpt de telefoon in "slaapstand" nogal wat accu.... Vannacht 20% ongeveer...geen idee waaraan...
Dan gaat er echt iets mis. Had het toestel vorige week een nachtje niet aan de lader gehangen. Na een aantal uren nachtrust was er 1% batterij vanaf gegaan. Echt bizar zuinig.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
dropkikker schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:23:
Iemand enig idee hoe ik Flitsmeister werkend kan krijgen? Ik heb de app volgens mij alle toegang gegeven welke hij moet hebben, maar hij geeft tekens aan dat ik gestopt ben met rijden terwijl dat niet zo is..
Het zit hem in de toegang, op meerdere plekken. Ik had hetzelfde, maar ik weet niet meer waar ik het precies allemaal ingesteld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ook in instellingen -> aanvullende instellingen -> privacy -> speciale apptoegang -> batterijbesparing? En daar dan de optimalisatie uit zetten.

Wat dat betreft vind ik Miui echt nog onvolwassen. Dit krijg je aan een gewone gebruiker toch niet uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
paul123456 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:25:
Toevallig ook *Telefoon stand-by?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/35iol7l.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ninasky11 op 30-07-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
ninasky11 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:21:
[...]

[Afbeelding]
Ah, je hebt 2 sims. Ik merk dat het dan ineens heel hard gaat. Zodra ik er één uit zet gaat het beter. Dan heb ik ook geen last meer van een loeiheet toestel en battery drain. Op één of andere manier werken 2 sims niet zo lekker met elkaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
dropkikker schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:23:
Dan heb je echt nog wat instellingen over het hoofd gezien. Batterij optimalisatie uitgezet bij zowel de app info en bij aanvullende instellingen - privacy - speciale app toegang - batterij optimalisatie?

Edit:
Zie net dat @PaT dit ook al gezegd had 7(8)7

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 31-07-2019 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Xoverride schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:58:
3 - Iemand die weet hoe het zit met LineageOS op de 9T? Werkt het uberhaupt? Is het een dikke no-go?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar...

EDIT: Nog niets bekend op de LineageOS website

[ Voor 18% gewijzigd door Milo44 op 30-07-2019 15:21 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 18:29
Kan iemand mij helpen met het instellen van een werkmail op de telefoon? Ik kan bij accounts namelijk geen extra emailservice oid toevoegen. Kan dit alleen via de Gmail app? Wil graag gewoon een aparte exchange toevoegen. Normaal gesproken kan je toch gewoon bij accounts een extra account type toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
roland_otto schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:58:
Kan iemand mij helpen met het instellen van een werkmail op de telefoon? Ik kan bij accounts namelijk geen extra emailservice oid toevoegen. Kan dit alleen via de Gmail app? Wil graag gewoon een aparte exchange toevoegen. Normaal gesproken kan je toch gewoon bij accounts een extra account type toevoegen?
Krijg je een foutmelding of iets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
vinom schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:00:
[...]

Krijg je een foutmelding of iets dan?
Ik zie alleen bij accounts het mi account en kan nergens iets toevoegen of zit ik verkeerd te kijken ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 08:01
roland_otto schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:58:
Normaal krijg je een gmail icoon met erachter exchange of imap. Anders aparte app instaleren. Bij mij heb ik exchange onder gmail gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
hopiconjo schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:07:
[...]

Normaal krijg je een gmail icoon met erachter exchange of imap. Anders aparte app instaleren. Bij mij heb ik exchange onder gmail gedaan
Het is gelukt heb het gewoon onder gmail gedaan en apart account toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Milo44 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:54:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar...

EDIT: Nog niets bekend op de LineageOS website
Op het forum zijn ze druk bezig met testen voor de MI 9. Of dat snel tot een release komt, weet ik niet.

Maar ik vind het wel een hele interessante optie om LineageOS erop te gaan zetten zodra er een stable build is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
ninasky11 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:21:
[...]

[Afbeelding]
Yep...dat geeft bij mij hetzelfde beeld.. en nee ik heb geen 2 Sims...
Anders word t toch een keer een reset en kijken of t dan beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
PaT schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:34:
[...]

Dan gaat er echt iets mis. Had het toestel vorige week een nachtje niet aan de lader gehangen. Na een aantal uren nachtrust was er 1% batterij vanaf gegaan. Echt bizar zuinig.
Hmm appart... moet toch eens kijken wat er mis gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
paul123456 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:40:
[...]

Die van mij zit nu op 14,4%, lijkt me dus niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
[...]

Laat je even weten of het geholpen heeft?

Heb begrepen dat dit een oude bug van Xiaomi is, maar apart dat maar weinig mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
jelleeelco schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:28:
[...]

Klopt wel hoor. Die 7.x/8.X etc slaat op de MIUI versie. Dus ze hebben de dark mode van MIUI 10 overgebracht naar de MIUI versies daarvoor. Mijn redmi note 2 heeft MIUI 9 en nu ook dark mode dankzij Xiaomi.eu.
Aha lekker duidelijk dan, mooi dat er iemand is die er toch verstand van heeft :)
Ik ga waarschijnlijk toch niet rooten... als MIUI niks is voor mij (wat ik nu al weet omdat ik niet van het swipen ben) dan doe ik Nova launcher erop en een andere Theme erbij en je hebt een totaal andere telefoon bij wijze van.

Heb het eerlijk gezegd helemaal gehad met al dat geflash van custum rom's
maar je weet maar nooit.. (Galaxy SII periode _/-\o_ ). Wil nu gewoon een strakke phone met goede hardware en een stabiele ervaring. Tegenwoordig zitten anno 2019 ook de leuke dingentjes standaard ingebakken in de Rom met lekker veel opties zoals Dark Mode enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Iemand ervaring met de connectie met de carkit? Ik heb een Ford Focus met Ford's sync software.

Ik heb een probleempje met de voice commando's van de auto. Stel ik zeg "bel Jan Jansen mobiel" dan krijg ik bevestiging van de auto "Jan Jansen mobiel wordt opgebeld". Het probleem is nu echter dat de mi 9t nu standaard het eerste contactpersoon in mijn adresboek gaat bellen.

Op mijn Galaxy had ik hier nooit last van. Ik kan niet vinden wat ik aan kan passen zodat de telefoon mijn adresboek correct kan lezen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
[...]

Heb vandaag toch een factory reset gedaan, heeft dus 0,0 geholpen, telefoon stand-by blijft bovenaan qua energie vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
ninasky11 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:23:
[...]

Heb vandaag toch een factory reset gedaan, heeft dus 0,0 geholpen, telefoon stand-by blijft bovenaan qua energie vreten.
Doe je sim eens in het andere slot. Heb een keer ergens gelezen dat dat kon helpen. Of wissel ze om (al verwacht ik niet dat dat zou helpen).

Je kan kijken of één sim er uit halen helpt. Al is dat niet echt een geschikte oplossing natuurlijk. Maar wel interessant voor het achterhalen van het probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 31-07-2019 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Xoverride schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:46:
[...]

Op het forum zijn ze druk bezig met testen voor de MI 9. Of dat snel tot een release komt, weet ik niet.

Maar ik vind het wel een hele interessante optie om LineageOS erop te gaan zetten zodra er een stable build is.
Mij dus ook. Ik stap over van (jarenlang) iOS naar Android en vind het privacy gebeuren rondom Android toch wel wat zorgwekkender dan bij iOS.

Kan iemand mij vertellen hoe goed het privacy gedeelte is geregeld in de EU rom?
Denk dat ik die sowieso ga gebruiken en dan uiteindelijk LineageOS ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Milo44 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 09:45:
[...]

Mij dus ook. Ik stap over van (jarenlang) iOS naar Android en vind het privacy gebeuren rondom Android toch wel wat zorgwekkender dan bij iOS.

Kan iemand mij vertellen hoe goed het privacy gedeelte is geregeld in de EU rom?
Denk dat ik die sowieso ga gebruiken en dan uiteindelijk LineageOS ga gebruiken.
Beter is geregeld in welke zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
@ChinaGeek Beter geregeld in de zin van wat voor data er nog verstuurd wordt (zonder dat je hier invloed op hebt/dat je dit weet).
Is dat er uit gesloopt/verminderd bij de EU rom tegenover de Global rom of hoe moet ik dat zien.
Kan ook zijn dat ik het helemaal verkeerd heb, daarom vraag ik het want ik heb er nog geen ervaring mee.

Ik weet dat er sowieso een hoop minder bloatware in de EU rom zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Voor zover ik weet worden de analytics dingen, die data versturen naar Xiaomi, eruit gesloopt in de EU rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
ninasky11 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:23:
[...]

Weerplaza app was bij mij het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Milo44 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 10:31:
@ChinaGeek Beter geregeld in de zin van wat voor data er nog verstuurd wordt (zonder dat je hier invloed op hebt/dat je dit weet).
Is dat er uit gesloopt/verminderd bij de EU rom tegenover de Global rom of hoe moet ik dat zien.
Kan ook zijn dat ik het helemaal verkeerd heb, daarom vraag ik het want ik heb er nog geen ervaring mee.

Ik weet dat er sowieso een hoop minder bloatware in de EU rom zit.
Helemaal met je eens wat dit privacy punt betreft. Voelt voor mij momenteel ook niet goed. Als je de privacy voorwaarden van Xiaomi leest moet ik echt huilen.

Die verwijder tool heeft voor mij geen oplossing geboden. Mijn vraag is dus nu ook in hoeverre is de EU rom "clean". Andere vraag is de WideVine certificering; in hoeverre is dat een probleem? Je kan dan hgen HD content op je telefoon krijgen? Ik gebruik vooral mijn chromecast om netflix op mijn tv te krijgen, dan zou ik daar geen last van moeten hebben.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Gerard4 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:41:
[...]

Weerplaza app was bij mij het probleem.
Wel vreemd dat die dan niet bovenaan kwam te staan bij batterijgebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Xoverride schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:01:
[...]

Helemaal met je eens wat dit privacy punt betreft. Voelt voor mij momenteel ook niet goed. Als je de privacy voorwaarden van Xiaomi leest moet ik echt huilen.

Die verwijder tool heeft voor mij geen oplossing geboden. Mijn vraag is dus nu ook in hoeverre is de EU rom "clean". Andere vraag is de WideVine certificering; in hoeverre is dat een probleem? Je kan dan hgen HD content op je telefoon krijgen? Ik gebruik vooral mijn chromecast om netflix op mijn tv te krijgen, dan zou ik daar geen last van moeten hebben.... ?
Als jij via de netflix app op je telefoon de beelden naar je Chromecast stuurt, heb je daar juist wel last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
Vandaag maar eens geprobeerd om Android Auto aan de praat te krijgen op de MI 9T. Is mij (ook) niet gelukt. Bij het openen van de Android Auto app krijg ik al een foutmelding dat er iets mis is gegaan en dat Google Play Services niet zou werken. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

ChinaGeek schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:33:
[...]

Als jij via de netflix app op je telefoon de beelden naar je Chromecast stuurt, heb je daar juist wel last van.
Maar hoe ik begrijp dat het werkt is dat je in feite alleen maar tegen je Chromecast vertelt welke stream hij moet afspelen. Het daadwerkelijke streamen gaat dan direct vanaf de chromecast.

Ofwel: je streamt niet het beeld 1-op-1 naar chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Xoverride schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:08:
[...]

Maar hoe ik begrijp dat het werkt is dat je in feite alleen maar tegen je Chromecast vertelt welke stream hij moet afspelen. Het daadwerkelijke streamen gaat dan direct vanaf de chromecast.

Ofwel: je streamt niet het beeld 1-op-1 naar chromecast.
Wat bedoel je? De netflix app draait niet op je chromecast hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

ChinaGeek schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Wat bedoel je? De netflix app draait niet op je chromecast hoor.
Je chromecast kan ofwel data direct vanaf een bron tonen, bijvoorbeeld vanuit de chrome browser als je een tab shared.

Als je netflix op je telefoon connect naar je chromecast, dan geef je in feite aan je chromecast niet meer dan een linkje waarvandaan hij zelf gaat streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Xoverride schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:30:
[...]

Je chromecast kan ofwel data direct vanaf een bron tonen, bijvoorbeeld vanuit de chrome browser als je een tab shared.

Als je netflix op je telefoon connect naar je chromecast, dan geef je in feite aan je chromecast niet meer dan een linkje waarvandaan hij zelf gaat streamen.
Maar je start de app op je telefoon, waar hij detecteert dat je geen Widevine L1 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:03
ChinaGeek schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:44:
[...]

Maar je start de app op je telefoon, waar hij detecteert dat je geen Widevine L1 hebt.
De Widevine certificate wordt gecontroleerd bij het openen van de stream.
De URL wordt gestuurd naar de Chromecast.
De chromecast opent hem. Door te kijken naar de bandwidth bespreken de Chromecast en de Netflix server welke resolutie zal worden gestuurd. Op dat moment wordt het certificaat gecheckt. Dus het certificaat heeft geen gevolgen voor chromecast gebruik.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 23:03

SebasFM

BOFH

ChinaGeek schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:44:
[...]

De Chreomecast heeft wel Widevine L1 aan boord. Het enige wat je telefoon doet is aan de chromecast vertellen om de HTML5 'app' van Netflix op te starten en de URL van de video die het moet streamen. Zelf getest met mijn Mi 8 die in het begin ook geen L1 ondersteuning had, er werd gewoon in FullHD gestreamd op mijn Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

SebasFM schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 15:47:
[...]

De Chreomecast heeft wel Widevine L1 aan boord. Het enige wat je telefoon doet is aan de chromecast vertellen om de HTML5 'app' van Netflix op te starten en de URL van de video die het moet streamen. Zelf getest met mijn Mi 8 die in het begin ook geen L1 ondersteuning had, er werd gewoon in FullHD gestreamd op mijn Chromecast.
OK, dit is wel fijne info om te hebben. Dat maakt WideVine dan in principe geen showstopper om de EU rom erop te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 23:03

SebasFM

BOFH

Quote van https://support.google.com/widevine/answer/6072130?hl=en:
DRM Level 1 support
PlayReady
Widevine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luca
  • Laatst online: 12-09 15:17
Xoverride schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:58:
3 - Iemand die weet hoe het zit met LineageOS op de 9T? Werkt het uberhaupt? Is het een dikke no-go?
& @Milo44

Er is gisteren een onofficiële LineageOS 16.0 build verschenen op XDA voor de 9T.

Dat gezegd hebben, ik krijg vanavond de 9T binnen als vervanger voor mijn Mi Note 3. Wellicht ga ik weer een uitgebreide review schrijven. De laatste is al bijna een jaar geleden. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Danny.G schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:03:
[...]
& @Milo44

Er is gisteren een onofficiële LineageOS 16.0 build verschenen op XDA voor de 9T.

Dat gezegd hebben, ik krijg vanavond de 9T binnen als vervanger voor mijn Mi Note 3. Wellicht ga ik weer een uitgebreide review schrijven. De laatste is al bijna een jaar geleden. :D
Haha tof. Daar ben ik wel echt heel benieuwd naar! Ook naar je review _/-\o_ keep us posted!

Ben ook echt benieuwd of alle features van de telefoon het goed doen, zoals de popup camera etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
@Danny.G Vooral doen, ik ben erg benieuwd. d:)b

Wel fijn dat er langzamerhand vorderingen komen voor LineageOS voor de Mi 9T.
Ik hoop hem binnen nu en 1,5 week binnen te hebben zodat ik zelf ook lekker aan de slag kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul123456
Er is ook al een pixel experience rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 19:51
Ik ben aan het twijfelen tussen Samsung Galaxy A50 en de MI 9T. Maar als ik de posts hier lees is de MI 9T redelijk onstabiel qua software, of krijg ik de verkeerde indruk?
Wat zijn de ervaringen met de ingebakken reclame, ervaren jullie dit als storend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
nazimv schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:05:
Ik ben aan het twijfelen tussen Samsung Galaxy A50 en de MI 9T. Maar als ik de posts hier lees is de MI 9T redelijk onstabiel qua software, of krijg ik de verkeerde indruk?
Wat zijn de ervaringen met de ingebakken reclame, ervaren jullie dit als storend?
Mijn ervaring:
* Toestel zeer stabiel.
* Reclame absoluut niet storend aanwezig. (Ik weet niet of het ligt aan de apps die ik gebruik, maar ik ben nog niets tegengekomen).

Kortom, Happy camper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:31
Fonsz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:33:
Vandaag maar eens geprobeerd om Android Auto aan de praat te krijgen op de MI 9T. Is mij (ook) niet gelukt. Bij het openen van de Android Auto app krijg ik al een foutmelding dat er iets mis is gegaan en dat Google Play Services niet zou werken. Iemand een idee?
Ik heb afgelopen maandag een Mi 9T besteld en hoop deze uiteraard snel te ontvangen. Waar ik wel echt mee zit (ja nu al ja ;)) is dat AA niet schijnt te werken. Ik gebruik AA al 2 jaar dagelijks en wil eigenlijk ook niet zonder (zeker niet meer na de update van gisteren, wow).
Ik lees diverse berichten her en der en niemand heeft het tot nu toe werkend gekregen voor zover ik kan zien. Ik weet dat er in het begin ook problemen waren met de Pocophone (mijn huidige daily driver) en AA. Dit is toen opgelost door "disable hardware overlays' te activeren in de developer settings. Kleine kans dat het werkt, anders was dit waarschijnlijk al bekend geworden maar toch de moeite om te proberen. Heb je dit al geprobeerd?

Ik zie dat Lineage OS en Pixel Experience inmiddels ook uit zijn voor de Mi 9T, iemand al ervaring met 1 van deze ROM's en AA?

edit: ik zie in het XDA draadje al dat AA op Lineage OS ook (nog) niet werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door bob-nwk op 31-07-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
@nazimv
Ik denk ook dat de reclames (als ze er uberhaupt in zitten) allemaal uit te schakelen zijn. Van wat ik tot nu toe heb begrepen, ligt het ook aan welke regio je instelt. In India met hun inwoners aantal van bijna 1,5 miljard worden de toestellen daar zowat gratis weggeven dus zitten er reclames in (lijkt mij logisch), en die hebben de Global Rom versie, als je daar India instelt wordt je kapot gebombardeert door reclames denk ik :9 Daar hebben zij dan ook de K20/Pro met Global Rom en wij hebben de Mi 9T Global Versie, vandaar ook dat er heel weinig of geen reclames inzitten zoals @Fridge320 al zei ;)

[ Voor 3% gewijzigd door IssY_I op 31-07-2019 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
IssY_I schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:45:
@nazimv
Ik denk ook dat de reclames (als ze er uberhaupt in zitten) allemaal uit te schakelen zijn.
Even rooten, AdAway installeren en je bent in 1 klap van alle reclames af waar dan ook op je device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
@bob-nwk
als meneer (@nazimv ) geen idee heeft wat rooten is en wat het inhoudt en daar niet aan wilt beginnen?. Als het goed is is rooten niet nodig op de Global Versie Mi 9T en kan je alles uitzetten (of zit het er niet eens in) :)

[ Voor 8% gewijzigd door IssY_I op 31-07-2019 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 20:42
Heeft een Mi 9T bezitter al een video-opname geschoten op een festival, concert of in een club?
Ben benieuwd hoe deze smartphone vooral omgaat met lage tonen, wordt het overstuurd of niet.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
bob-nwk schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:34:
[...]

Ik heb afgelopen maandag een Mi 9T besteld en hoop deze uiteraard snel te ontvangen. Waar ik wel echt mee zit (ja nu al ja ;)) is dat AA niet schijnt te werken. Ik gebruik AA al 2 jaar dagelijks en wil eigenlijk ook niet zonder (zeker niet meer na de update van gisteren, wow).
Ik lees diverse berichten her en der en niemand heeft het tot nu toe werkend gekregen voor zover ik kan zien. Ik weet dat er in het begin ook problemen waren met de Pocophone (mijn huidige daily driver) en AA. Dit is toen opgelost door "disable hardware overlays' te activeren in de developer settings. Kleine kans dat het werkt, anders was dit waarschijnlijk al bekend geworden maar toch de moeite om te proberen. Heb je dit al geprobeerd?
Zojuist geprobeerd, heeft bij mijn toestel geen effect helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Fonsz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:01:
[...]

Zojuist geprobeerd, heeft bij mijn toestel geen effect helaas..
Jammer, maar bedankt voor het proberen! (Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonsz
nazimv schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:05:
Ik heb tot nu toe geen enkele reclameboodschap gehad mijn M 9T. Tijdens het configureren heb ik alle Xiaomi opties uit gezet. Ben dan ook zeer te spreken over het toestel, heb dus alleen Android Auto (nog) niet aan de praat gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Ruiten_Wisser schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:55:
Heeft een Mi 9T bezitter al een video-opname geschoten op een festival, concert of in een club?
Ben benieuwd hoe deze smartphone vooral omgaat met lage tonen, wordt het overstuurd of niet.
Jazeker, op tomorrowland en ik was blij verrast. Eigenlijk geen vervorming tezij het geluid echt extreem is (zoals toen we bij Vini Vici stonden) en zelfs dan houdt de 9T zich nog prima.

https://bartjetijs.stackstorage.com/s/ivdZwRQW1BaSNLyK

Dit is een van de vele filmpjes. Ben op vakantie dus heb er maar één op gevoel genomen. Kon zo snel met de trage WiFi verbinding het filmpje van Vini Vici niet vinden.
bob-nwk schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:47:
[...]

Even rooten, AdAway installeren en je bent in 1 klap van alle reclames af waar dan ook op je device.
Of Dns66 als je geen root hebt maar toch van reclames af wil zijn in apps, browser, etc.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 02-08-2019 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26
Zit bij anderen de frontcamera ook een beetje scheef als hij uitgeschoven is? Als ik hem een klein duwtje naar links geef zit hij perfect recht, maar als hij weer in- en uitschuift zit er toch een kleine afwijking in. Het boeit niet heel veel, maar mijn timmermansoog irriteert zich er toch een beetje aan ;)

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 15:17
Harmani schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:57:
Zit bij anderen de frontcamera ook een beetje scheef als hij uitgeschoven is? Als ik hem een klein duwtje naar links geef zit hij perfect recht, maar als hij weer in- en uitschuift zit er toch een kleine afwijking in. Het boeit niet heel veel, maar mijn timmermansoog irriteert zich er toch een beetje aan ;)
Bij mij heb ik dat probleem niet, zou hem laten vervangen voordat die camera wellicht meer kuren vertoont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ksborg
Ik lees overal dat Android Auto niet werkt op de Mi 9T. Wat werkt er precies niet dan, want ik heb het vanochtend nog gebruikt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat ik lees is dat er überhaupt geen verbinding wordt gemaakt.

Beschrijf eens hoe jij het wel (en met welke kabel) je het werkend heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
PaT schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:52:
Wat ik lees is dat er überhaupt geen verbinding wordt gemaakt.

Beschrijf eens hoe jij het wel (en met welke kabel) je het werkend heb gekregen.
Kabel? Ok ik dacht aan de app. De Android Auto app werkt dus wel gewoon goed bij iedereen. Dan zullen het auto's zijn waar een systeem is ingebouwd neem ik aan? Zo modern ben ik niet :P

Blijkbaar hebben de app en de ingebouwde systemen dan dezelfde naam.

[ Voor 7% gewijzigd door ksborg op 01-08-2019 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Auto's hebben tegenwoordig steeds vaker Apple Carplay of Android Auto aan boord waarmee je van je in car navigatiesysteem min of meer je scherm van je smartphone maakt.

Handig om bijv Google Maps op je 8 inch navigatiescherm te tonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
@ksborg , excuses voor mijn opmerking maar als je niet weet waar het over gaat, ga dan niet zomaar zeggen "dat het gewoon werkt"...
Dan vind ik je reactie erg verwarrend voor andere mensen. Google van te voren eventjes zodat je weet waar het over gaat oid.

Ik heb ook een Carplay radio in mijn auto, zal zodra ik hem binnen heb er ook eens mee gaan stoeien.

[ Voor 13% gewijzigd door Milo44 op 01-08-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
ksborg schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:54:
[...]

Kabel? Ok ik dacht aan de app. De Android Auto app werkt dus wel gewoon goed bij iedereen. Dan zullen het auto's zijn waar een systeem is ingebouwd neem ik aan? Zo modern ben ik niet :P

Blijkbaar hebben de app en de ingebouwde systemen dan dezelfde naam.
Bij mij opent de app dus niet, ik krijg direct een foutmelding dat Google Play Services niet werkt als ik de app open. Deze melding krijg ik alleen bij Android Auto. Ben dan ook benieuwd welke versie van Android Auto jij gebruikt, wellicht lost dat mijn probleem op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
Bij mij zit ie perfect recht, lijkt mij niet oké als hij niet geheel recht op het toestel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:52
Bij mij werkt de Android Auto app op het toestel prima, versie 4.5.592854-release. Kan de koppeling met de auto niet testen, mijn auto biedt dese functie niet.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ksborg
Fonsz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:30:
[...]

Bij mij opent de app dus niet, ik krijg direct een foutmelding dat Google Play Services niet werkt als ik de app open. Deze melding krijg ik alleen bij Android Auto. Ben dan ook benieuwd welke versie van Android Auto jij gebruikt, wellicht lost dat mijn probleem op. :+
Ik twijfelde of ik na de reactie boven jou nog moest reageren in dit topic, de stemming werd er niet beter op :+. But anyway, blij dat er dus blijkbaar toch problemen zijn met de App Android Auto :P

Dit is de release die ik draai:

androidauto

Misschien even controleren welke permissies er zijn gegeven en of er wellicht nog eentje ontbreekt die toegang tot de play services onmogelijk maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Laatst online: 12-09 15:17
Hoe snel laadt de 9T op bij jullie met de meegeleverde 18W lader? Dat ging gisteren behoorlijk traag. Telefoon gaf aan dat hij wel 2+ uur nodig zou hebben van 20-100%. Dat strookt niet helemaal met wat ik online lees. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Fonsz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 22:07:
[...]

Ik heb tot nu toe geen enkele reclameboodschap gehad mijn M 9T. Tijdens het configureren heb ik alle Xiaomi opties uit gezet. Ben dan ook zeer te spreken over het toestel, heb dus alleen Android Auto (nog) niet aan de praat gekregen.
Is er een mogelijkheid dat dit later wel het geval zal zijn? Want misschien is er nu nog maar weinig of zelfs geen reclame omdat ze officieel relatief nieuw zijn op de BeNeLux markt. Wanneer ze meer bekendheid krijgen en een grotere % van de smartphone koek krijgen kan dat misschien wel veranderen.

Vergelijk het met bv Spotify. Op begin was daar ook niet zoveel reclame, later is dat exponentieel gestegen. Uiteraard is die reclame wel nog altijd minder dan de klassieke radio ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
Volgens XDA klagen heleboel mensen over Android auto en ligt volgens hun aan de ROM van
MIUI zelf

https://forum.xda-develop...roid-auto-issues-t3940836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
l3art schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 02:34:
[...]

Jazeker, op tomorrowland en ik was blij verrast. Eigenlijk geen vervorming tezij het geluid echt extreem is (zoals toen we bij Vini Vici stonden) en zelfs dan houdt de 9T zich nog prima.

https://bartjetijs.stackstorage.com/s/C8ENqWd93Qou6hSt

Dit is een van de vele filmpjes. Ben op vakantie dus heb er maar één op gevoel genomen. Kon zo snel met de trage WiFi verbinding het filmpje van Vini Vici niet vinden.

[...]

Of Dns66 als je geen root hebt maar toch van reclames af wil zijn in apps, browser, etc.
Hoogste kwaliteit opgenomen want ik vind hem dat filmpje echt wel mooi (zo a zo tomorrowland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
hopiconjo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:18:
[...]

Hoogste kwaliteit opgenomen want ik vind hem dat filmpje echt wel mooi (zo a zo tomorrowland)
Opgenomen met de breedbeeld stand van de camera.
Heb die echt veel gebruikt op tomorrowland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 13:17
ksborg schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:50:
[...]

Ik twijfelde of ik na de reactie boven jou nog moest reageren in dit topic, de stemming werd er niet beter op :+. But anyway, blij dat er dus blijkbaar toch problemen zijn met de App Android Auto :P

[Afbeelding: androidauto]

Misschien even controleren welke permissies er zijn gegeven en of er wellicht nog eentje ontbreekt die toegang tot de play services onmogelijk maakt?
Lekker laten gaan. Hij had laatst ook iets wat makkelijk te vinden was met een search machine en toch hier vroeg. Zo heeft iedereen weleens wat.... ;).

Helaas zelf geen AA maar Dale laatste promo ziet er gelikt uit. Snap dat het een shows topper kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Heeft iemand de nieuwe Alpha miui launcher met app drawer al geprobeerd? Ik heb de stable gedownload van apkmirror, die installeert zonder foutmelding, maar de beloofde app drawer zie ik niet verschijnen....

Edit: je moet specifiek de Alpha installeren blijkt. App drawer werkt, top! Nu alleen home screens opnieuw inrichten, die instellingen worden weggeknikkerd....

[ Voor 28% gewijzigd door Fridge320 op 01-08-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonsz
ksborg schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 13:50:
[...]

[Afbeelding: androidauto]

Dank hiervoor. Opgelost. Het probleem lag uiteindelijk niet in de permissies. Het legen van de cache en schonen van de app gegevens van de Play services bracht de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
soskes schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:35:
[...]

Lekker laten gaan. Hij had laatst ook iets wat makkelijk te vinden was met een search machine en toch hier vroeg. Zo heeft iedereen weleens wat.... ;).
Scherp!

Mijn reactie op @ksborg had ik iets te snel gepost.
Als ik die nu terug lees had ik er ook anders op kunnen reageren bedenk ik mij :F

Dat gezegd hebbende: On topic weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 20:42
l3art schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 02:34:
[...]
ik was blij verrast. Eigenlijk geen vervorming tezij het geluid echt extreem is (zoals toen we bij Vini Vici stonden) en zelfs dan houdt de 9T zich nog prima.

https://bartjetijs.stackstorage.com/s/C8ENqWd93Qou6hSt
Pooh! Ik ben ook verrast, dankjewel voor het delen! :D
Goed geluid en tot, zover ik kan zie, geen (extreme) wobbling effect door EIS.
Door het delen ben ik meer overtuigd dat dit mijn opvolger wordt van mijn Samsung S5 Neo.
Die trouwens echt zuigt bij opnames met hard geluid..

Ben benieuwd naar de opname van Vini Vici, maar geniet nog eerst van je vakantie!

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Nee, de camera zit hier recht. Zit ook niet heel veel speling in.
Ruiten_Wisser schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:11:
[...]

Pooh! Ik ben ook verrast, dankjewel voor het delen! :D
Goed geluid en tot, zover ik kan zie, geen (extreme) wobbling effect door EIS.
Door het delen ben ik meer overtuigd dat dit mijn opvolger wordt van mijn Samsung S5 Neo.
Die trouwens echt zuigt bij opnames met hard geluid..

Ben benieuwd naar de opname van Vini Vici, maar geniet nog eerst van je vakantie!
Hier de video gemaakt bij Vini Vici....
https://bartjetijs.stackstorage.com/s/JjO8Oi2eQt4wGrmd

Moet even terug komen op mijn vorige bericht, ik denk dat ik daar per ongeluk een video gemaakt met de gopro heb gedeeld. 8)7 |:(

Heb het bericht aangepast. Hierbij nog een link naar de juiste video:
https://bartjetijs.stackstorage.com/s/ivdZwRQW1BaSNLyK

[ Voor 47% gewijzigd door 13art op 02-08-2019 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Fridge320 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:47:
Heeft iemand de nieuwe Alpha miui launcher met app drawer al geprobeerd? Ik heb de stable gedownload van apkmirror, die installeert zonder foutmelding, maar de beloofde app drawer zie ik niet verschijnen....

Edit: je moet specifiek de Alpha installeren blijkt. App drawer werkt, top! Nu alleen home screens opnieuw inrichten, die instellingen worden weggeknikkerd....
Uit pure nieuwsgierigheid, waarom verkies je de Miui launcher boven de Pocolauncher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Android Auto start niet meer op met alleen telefoon. Laatste 3 versies geïnstalleerd ook de nieuwste van 31 juli 4.5.592854
Alle toestemmingen gegeven, Playservice gewist. Reboot, weer alle gegevens gewist. Ap start op en sluit direct af. Wie weet hiervoor de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
John J. schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:38:
Android Auto start niet meer op met alleen telefoon. Laatste 3 versies geïnstalleerd ook de nieuwste van 31 juli 4.5.592854
Alle toestemmingen gegeven, Playservice gewist. Reboot, weer alle gegevens gewist. Ap start op en sluit direct af. Wie weet hiervoor de oplossing.
Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 15:17
Mole schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:31:
[...]

Uit pure nieuwsgierigheid, waarom verkies je de Miui launcher boven de Pocolauncher?
Sorry dat ik je post kaap, maar zelf kies ik daarvoor omdat bij de miui launcher het klokje in de statusbalk weggaat op de homescreen, en de poco doet dat dus niet. :9 En zoals hiervoor al aangegeven er is nu dus een alpha die een swipe up appdrawer heeft. En dat werkt echt helemaal top, ik hoef geen flashy launcher met alles customizable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
l3art schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:28:
[...]

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens ;)
Aanvulling nogmaals!!! We hebben het alleen over het toestel..

[ Voor 26% gewijzigd door John J. op 02-08-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
John J. schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:51:
Heb ik uiteraard gedaan, toestel heeft het goed gedaan.

[...]
Dat is al vrij uniek aangezien het merendeel van de mensen Android Auto op dit toestel vooralsnog niet aan de praat krijgen.

Ik vrees dat je nu dus achter aan dat rijtje kan aansluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Jup heb ik ook, verder kan ik niks raars aan het toestel ontdekken en het lijkt dus bij design.

Ik ben ook nog geen enkele reclame tegen gekomen, ben ook beniewd hoe en wanneer die dan getoond zouden worden?
Ik heb wel ook de MSA service uitgezet, dit zou ook de adds voorkomen:
https://h4ckguru.com/how-...-remove-ads-from-android/

Verder verbaas ik me soms over de accu, die gaat echt heel lang mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
Ik sta ook versteld van de accu... Alleen beetje negatief.. welke rom heb jij er eigenlijk opstaan?
Zou je ook eens kunnen kijken wat bij jou de vookeurs netwerktype zijn?
Kun je vinden onder: instellingen/over deze telefoon/5x tappen op interne opslag/jouw sim kiezen.. staat dan ergens halverwege het scherm.
Heb gelezen dat dit ook een probleem van de drain kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
paul123456 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:50:
Ik sta ook versteld van de accu... Alleen beetje negatief.. welke rom heb jij er eigenlijk opstaan?
Zou je ook eens kunnen kijken wat bij jou de vookeurs netwerktype zijn?
Kun je vinden onder: instellingen/over deze telefoon/5x tappen op interne opslag/jouw sim kiezen.. staat dan ergens halverwege het scherm.
Heb gelezen dat dit ook een probleem van de drain kan zijn.
LTE/TD-SCDMA/UMTS

Zit nu 4u van het stroom af, 1u SOT en nog 94% over.

Standaard Rom btw (toestel van Belsimpel)

[ Voor 3% gewijzigd door Rev! op 02-08-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
Rev! schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:17:
[...]

LTE/TD-SCDMA/UMTS

Zit nu 4u van het stroom af, 1u SOT en nog 94% over.

Standaard Rom btw (toestel van Belsimpel)
Oké dank je voor de reactie. Staat bij mij hetzelfde.. maar die waardes haal ik echt niet..
Had vannacht alleen al 15% minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
paul123456 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:21:
[...]

Oké dank je voor de reactie. Staat bij mij hetzelfde.. maar die waardes haal ik echt niet..
Had vannacht alleen al 15% minder..
Dat is echt teveel als je het mij vraagt. Ik haal normaal gesproken thuis iets van 0,5% per uur in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
l3art schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:23:
[...]

Dat is echt teveel als je het mij vraagt. Ik haal normaal gesproken thuis iets van 0,5% per uur in de nacht.
Ja vind ik ook.. ik heb dit ooit in het verleden ook gehad met toen de mi3.. was ook niet te verklaren, ben toen overgestapt op de EU rom en daarna was alles oké..Maar ik wou nu eigenlijk eens op de orginele rom doorgaan..wacht het nog ff af en hoop dat een update het oplost.. anders toch maar weer flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
paul123456 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:32:
[...]

Ja vind ik ook.. ik heb dit ooit in het verleden ook gehad met toen de mi3.. was ook niet te verklaren, ben toen overgestapt op de EU rom en daarna was alles oké..Maar ik wou nu eigenlijk eens op de orginele rom doorgaan..wacht het nog ff af en hoop dat een update het oplost.. anders toch maar weer flashen.
Het gebeurt vaker dat miui opeens een draain heeft. Recensies gelezen van de mi9 waarbij die in eerste instantie een drain hadden en na een reset of update dit weg was.

Pagina: 1 ... 11 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms