Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Heb de 9T sinds vandaag in huis. Erg tevreden mee.

Twee dingen vallen me op :
- Signal messenger laat geen notificaties zien. De bar komt niet naar beneden (ook niet op lock screen).
- Mijn ASN bankieren app klaagt over apps die actief zijn die "de schermhelderheid regelen" daarom wil de app niet verder. Zou iets met security te maken hebben.

Ik heb Nova launcher Pro erop staan.

Meer mensen met deze issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 13:17
Xoverride schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:46:
Heb de 9T sinds vandaag in huis. Erg tevreden mee.

Twee dingen vallen me op :
- Signal messenger laat geen notificaties zien. De bar komt niet naar beneden (ook niet op lock screen).
- Mijn ASN bankieren app klaagt over apps die actief zijn die "de schermhelderheid regelen" daarom wil de app niet verder. Zou iets met security te maken hebben.

Ik heb Nova launcher Pro erop staan.

Meer mensen met deze issues?
Ik gebruik dezelfde combi en heb (gelukkig) nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesisToasted
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-01 00:17
Ik overweeg enorm te gaan voor de redmi K20 pro (geen idee of en wanneer de globale versie komt). Zijn er mensen die de K20 pro hebben in combinatie met een Tele2 abonnement en hierover kunnen delen? Vraag me nou af of hoeveel de B20 gebruikt wordt bij hun 4G netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:41
GenesisToasted schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:20:
Ik overweeg enorm te gaan voor de redmi K20 pro (geen idee of en wanneer de globale versie komt). Zijn er mensen die de K20 pro hebben in combinatie met een Tele2 abonnement en hierover kunnen delen? Vraag me nou af of hoeveel de B20 gebruikt wordt bij hun 4G netwerk...
Gaat niet werken, Tele2 zal toestel niet op netwerk accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 21:02
Hier een vreemd probleem met Netflix. Gisteren probleemloos 2 afleveringen op mijn telefoon bekeken. Nu krijg ik 1 beeld en dan een zwart scherm met enkel geluid... Cache wissen, opnieuw installeren van Netflix, herstarten etc het wil niet baten... Iemand al eens iets dergelijks meegemaakt en opgelost?

Vreemd.. probeer het net weer en nu werkt het weer..

[ Voor 8% gewijzigd door mightym op 27-07-2019 08:12 ]

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

soskes schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:21:
[...]

Ik gebruik dezelfde combi en heb (gelukkig) nergens last van.
Wat bizar. Je hebt alles hetzelfde? Nova Launcher (pro) en ook Signal erop staan én jij krijgt op het lock screen gewoon de notifications balk? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Jep, echt exact hetzelfde. Signal gebruik ik enkel voor het gezin.

Nova launcher Pro ( of Prime) omdat MIUI voor mij het niet is en ik krijg de notificaties. Zal kijken of ik een screenshot kan maken als ik eraan denk. Wel vakantie dus de Signal berichten staan op een laag pitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wel notificaties aangezet?

Toestel bevalt goed tot nu toe, wel heb ik de Poco launcher erop gezet en imho werkt hij niet veel anders dan mijn OP3 nu. Wel opvallend dat de fingerprint scanner het amper/niet doet na het handen wassen en dat kan ook even duren voordat het wel weer goed werkt. Na een douche mag je helemaal lang wachten.

Ik heb overigens dit hoesje erop zitten, ik had dezelfde op mijn OP3 en die heeft mijn toestel vele malen gered van beschadigingen, vaak gevallen en nooit een kapot scherm zonder screenprotector, hopelijk doet hij op dit toestel net zo goed zijn werk. Ziet er ook gewoon mooi strak uit.

https://www.knaldeals.com...ed-tpu-case-zwart-3030226

Voor accessoires hebben we een apart topic.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 27-07-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
@Rev! Er is al Poco launcher 2
https://play.google.com/s...mi.android.globallauncher

Edit:
Nevermind. Die krijg je automatisch

[ Voor 17% gewijzigd door HMC op 27-07-2019 13:24 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02
soskes schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:59:
Jep, echt exact hetzelfde. Signal gebruik ik enkel voor het gezin.

Nova launcher Pro ( of Prime) omdat MIUI voor mij het niet is en ik krijg de notificaties. Zal kijken of ik een screenshot kan maken als ik eraan denk. Wel vakantie dus de Signal berichten staan op een laag pitje.
Zal een kwestie zijn van de juiste machtigen aan zetten. Oa die van notificaties en het mogen laten zien van meldingen op het lockscreen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
GenesisToasted schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:20:
Uit ervaring: die wordt veel gebruikt. Het is een van de redenen dat ik binnenkort een nieuw toestel ga halen die alle frequenties gewoon ondersteunt. Je zit over het algemeen best veel op 3G en bij Tele2 betekent dat dat de snelheid max 2Mbit/s is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Als ik bellen via 4G aanzet zie ik alleen dat onbekend nummer mij belt, zet ik deze weer uit werkt nummerherkenning weer. Is dit een bug van Xiaomi of zijn er extra instellingen die ik aan moet zetten?

Xiaomi 9T met KPN heb ik

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.imggmi.com/uploads/2019/7/27/10de955fa5de76c4dc3626434c8d2922-full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ninasky11 op 27-07-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
Flossy Carter (wie kent hem niet) geeft deze phone 3 Major Go's💪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
@Xoverride

Dit bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wl1mLiHhAWszwWXrgEpi7UNY/medium.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleo123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-09 14:29
Wellicht dat dit al is geplaatst maar toch:

Iedereen kent de bekende Android Easter eggs wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GUDBbsXON7ObMLT8g4lxFyQ6/thumb.png

Maar als je daar dus nog op doorklikt kom je bij een app genaamd paint.apk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AGZcwMA5OulSA6vuSoi3iNQF/thumb.png

Deze kan ik nergens anders vinden en lees er niks over op internet. Leuk om je (gelimiteerde) creativiteit op los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Zo... bootloader unlocked, India (Global) ROM erop, NL taal nu ook standaard beschikbaar... best lekker toestelletje zo.
Ik heb dus de Redmi K20 Pro 8GB/256GB :9

I love watercooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Ik heb het inmiddels ook weer aan de praat. De oplossing kwam hier vandaan onder punt 4 : https://www.guidingtech.c...otifications-not-working/

Maar gek dat dat bij jou dan standaard al goed stond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Vraagje, ik lees hier vaak over dat er geen notificatie iconen te zien zijn bij xiaomi phones
Maar nu zag ik net de review van Flossy over de mi 9t en ik zie toch duidelijk alle notificatie iconen in de status bar....

Of klagen jullie totaal over iets anders?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2prcv3l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:43
Fantasio7 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 02:26:
Vraagje, ik lees hier vaak over dat er geen notificatie iconen te zien zijn bij xiaomi phones
Maar nu zag ik net de review van Flossy over de mi 9t en ik zie toch duidelijk alle notificatie iconen in de status bar....

Of klagen jullie totaal over iets anders?

[Afbeelding]
Bij de mi9t zijn ze prima te zien, op Xiaomi telefoons met een notch maar heel even en dan verdwijnen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Garrett schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:28:
Zo... bootloader unlocked, India (Global) ROM erop, NL taal nu ook standaard beschikbaar... best lekker toestelletje zo.
Ik heb dus de Redmi K20 Pro 8GB/256GB :9
En waarom de India Global en niet een Xiaomi.eu rom?
Wordt de NL taal beter ondersteund dan bij de xiaomi.eu rom waar zo nu en dan toch nog wat dingen in het Engels staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Xoverride schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:16:
[...]

Ik heb het inmiddels ook weer aan de praat. De oplossing kwam hier vandaan onder punt 4 : https://www.guidingtech.c...otifications-not-working/

Goed om te zien dat het is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Xoverride schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:16:
[...]

Je moet ook gewoon luisteren naar je tweakers vriendjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

l3art schreef op zondag 28 juli 2019 @ 05:14:
[...]

En waarom de India Global en niet een Xiaomi.eu rom?
Wordt de NL taal beter ondersteund dan bij de xiaomi.eu rom waar zo nu en dan toch nog wat dingen in het Engels staan?
Volgens "sommigen" op XDA schijnt de Global stabieler te zijn.
En alles staat in het Nederlands ja, bevalt prima zo... misschien probeer ik nog weleens de .eu uit maar ik kijk eerst dit even aan :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Wat doen jullie met die security scan? Dat is een stukje software van Xiaomi, right? Als ik hem aanklik vraagt hij om toestemming om "personal data" met Xiaomi te delen.

Ik zie verder niet of ik die "feature" uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Xoverride schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:06:
Wat doen jullie met die security scan? Dat is een stukje software van Xiaomi, right? Als ik hem aanklik vraagt hij om toestemming om "personal data" met Xiaomi te delen.

Ik zie verder niet of ik die "feature" uit kan zetten.
Die kan je ook niet uit zetten dacht ik. Heb geprobeerd de app te 'bevriezen' met Titanium Backup, maar zelfs dat deed niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

l3art schreef op zondag 28 juli 2019 @ 11:14:
[...]

Die kan je ook niet uit zetten dacht ik. Heb geprobeerd de app te 'bevriezen' met Titanium Backup, maar zelfs dat deed niks...
Ik maak me wel een beetje zorgen over die privacy policy van ze. Heb je die gelezen ?

http://www.miui.com/res/doc/privacy/en.html

Lineos draait volgens mij nog niet op de 9t, anders had ik dat wel willen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Xoverride schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:12:
[...]

Ik maak me wel een beetje zorgen over die privacy policy van ze. Heb je die gelezen ?

Lineos draait volgens mij nog niet op de 9t, anders had ik dat wel willen overwegen.
Nee, niet gelezen, maar ja het is en blijft xiaomi... Had niet veel anders verwacht.

Zodra xiaomi.eu rom ook widevine L1 ondersteund ga ik overstappen. Daar zijn in ieder geval dit soort apps er uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 15:17
l3art schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:17:
[...]

Zodra xiaomi.eu rom ook widevine L1 ondersteund ga ik overstappen. Daar zijn in ieder geval dit soort apps er uit gehaald.
Precies dit, momenteel echt een dealbreaker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Xoverride schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:12:
[...]

Ik heb het ook niet gelezen, maar ben wel benieuwd welke dingen er in staan waar je je zorgen over maakt. Altijd fijn om te weten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Portret modes met de standaard camera is waardeloos ,levert foto's met zeer veel ruis op op de een of andere manier. Met gcam krijg je wel mooie portret foto's.

Waar zet ik overigens wifi bellen aan? Heb de settings doorlopen maar ik kan het 123 niet vinden.

Als ik muziek via Spotify op mijn Sonos speaker afspeelt dan springt het display soms aan, enig idee waarom dat gebeurt en hoe ik dat uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 14:45
Rev! schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:25:

Als ik muziek via Spotify op mijn Sonos speaker afspeelt dan springt het display soms aan, enig idee waarom dat gebeurt en hoe ik dat uitzet?
Dat komt omdat "wake screen" voor notificaties aan hebt staan. Had er ook last van bij het streamen van Spotify op de chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

l3art schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:17:
[...]

Nee, niet gelezen, maar ja het is en blijft xiaomi... Had niet veel anders verwacht.

Ik ben niet bekend met widevine. Is dat een optie die je boven een lineos zou aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Xoverride schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:17:
[...]

Ik ben niet bekend met widevine. Is dat een optie die je boven een lineos zou aanraden?
Widevine L1 heb je nodig om hdr content op youtube te bekijken en HD op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

l3art schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:23:
[...]

Widevine L1 heb je nodig om hdr content op youtube te bekijken en HD op Netflix.
Ah ik heb er even wat over gelezen. Maar wat je zegt is dus dat de EU rom geen l1 certificaat heeft? Maar als die er komt, wat is dan de reden dat je een EU rom zou willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Rev! schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:25:

Waar zet ik overigens wifi bellen aan? Heb de settings doorlopen maar ik kan het 123 niet vinden.
Tano schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:01:
[...]

Ik bedoel dat degene die mij belt de telefoon niet hoort overgaan (tuut.......tuut.......tuut....).

Qua activeren:
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWIFI *#*#869434#*#*

Zodra je deze code intikt zie je dat bijvoorbeeld VoLTE detectie wordt uitgeschakeld. Dat betekent dat je het vervolgens handmatig kan inschakelen in de sim card settings (settings -> sim cards & mobile networks -> en dan de betreffende simkaart kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Ik had een Xperia z3 die plots uitviel, ging snel over op een budget foon en daarna naar een s8+.
Nu naar 2 jaar eindelijk een nieuwe foon mogen kiezen, maar in de afgelopen 2 jaar moet ik eerlijk zeggen dat mijn focus en verwachting enzo wat verschoven is. Eerst wilde ik en had ik ook de hoop op de snap855 en wilde ik snelste van het snelste, maar nu de prijzen zijn gestegen en de prestaties van de budget phones zijn gestegen vind ik het echt niet meer de moeite waard.

Ik ben echt heel benieuwd hoe de switch zal zijn van Samsung naar Xiaomi en MIUI vooral. Waar ik wel naar uitkijk is een betere accuduur en hopelijk ook een betere connector. Bij zowel mijn S8 als de s9 (die mn vriendin pas een paar maanden heeft) is de oplaadpoort al ruk).

Heeft iemand trouwens ervaring met ABN en NFC met de m9t?

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Xoverride schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:01:
[...]

Ah ik heb er even wat over gelezen. Maar wat je zegt is dus dat de EU rom geen l1 certificaat heeft? Maar als die er komt, wat is dan de reden dat je een EU rom zou willen?
Even voor de duidelijkheid xiaomi.eu staat helemaal los van Xiaomi zelf. Het is dus niet zozeer een EU rom van Xiaomi zelf.

De xiaomi.eu roms hebben alle bloat, reclame etc er uit gesloopt. Daarbij zitten er handige extra's in. Zoek even in dit topic of kijk even op xiaomi.eu daar vind je de lijst met aanpassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
l3art schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:05:
[...]

Even voor de duidelijkheid xiaomi.eu staat helemaal los van Xiaomi zelf. Het is dus niet zozeer een EU rom van Xiaomi zelf.

De xiaomi.eu roms hebben alle bloat, reclame etc er uit gesloopt. Daarbij zitten er handige extra's in. Zoek even in dit topic of kijk even op xiaomi.eu daar vind je de lijst met aanpassingen
Ik ben nieuw mbt Xiaomi/MIUI dus vergeef mijn domheid indien dit het geval is maar krijg je met de .eu rom wel gewoon OTA en beveiligings updates? Want als het compleet los staat van Xiaomi wie verzorgt de beveiligings en OTA updates dan? Of moet elke keer de nieuwste versie zelf downloaden en instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
IssY_I schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Ik ben nieuw mbt Xiaomi/MIUI dus vergeef mijn domheid indien dit het geval is maar krijg je met de .eu rom wel gewoon OTA en beveiligings updates? Want als het compleet los staat van Xiaomi wie verzorgt de beveiligings en OTA updates dan? Of moet elke keer de nieuwste versie zelf downloaden en installen.

Vergeef mijn domheid
Geeft niks. Ota zou moeten werken en komt dan via xiaomi.eu.

Bij xiaomi.eu nemen ze de nieuwste originele CN rom en strippen die van alle bloat en voegen wat extra's toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

l3art schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:58:
[...]

Bij xiaomi.eu nemen ze de nieuwste originele CN rom en strippen die van alle bloat en voegen wat extra's toe.
Nice, weer wat geleerd 😃

En is die widevine l1 voor nu echt een showstopper? Ik stream nu vooral over Chromecast, gebruik wel netflix op mijn telefoon,maar dan is het geen issue denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
l3art schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:58:
[...]

Is het echt zo erg als ze zeggen die bloat. Ik dacht dat de Global Version (europese markt?) al heel wat minder bloat heeft meegekregen .

Dus .eu rom is dus niet direct door xiaomi ondersteund maar eigenlijk gewoon een custum rom van een community net als op XDA. Daar heb ik uiteraard wel ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
IssY_I schreef op zondag 28 juli 2019 @ 16:10:
[...]

Is het echt zo erg als ze zeggen die bloat. Ik dacht dat de Global Version (europese markt?) al heel wat minder bloat heeft meegekregen .

Dus .eu rom is dus niet direct door xiaomi ondersteund maar eigenlijk gewoon een custum rom van een community net als op XDA. Daar heb ik uiteraard wel ervaring mee
Ja daar kan je het wel mee vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

IssY_I schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Ik ben nieuw mbt Xiaomi/MIUI dus vergeef mijn domheid indien dit het geval is maar krijg je met de .eu rom wel gewoon OTA en beveiligings updates? Want als het compleet los staat van Xiaomi wie verzorgt de beveiligings en OTA updates dan? Of moet elke keer de nieuwste versie zelf downloaden en instaleren.
Niks domheid. Vind het een hele goede vraag. Ik ben ook nieuw met Xiaomi en had me dit niet gerealiseerd. Ik bestel mijn foon bij Belsimpel en heb eigenlijk geen idee welke ROM op mijn foon dadelijk staat en hoe het updaten zal verlopen eigenlijk.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Dethroned schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:55:
[...]

Niks domheid. Vind het een hele goede vraag. Ik ben ook nieuw met Xiaomi en had me dit niet gerealiseerd. Ik bestel mijn foon bij Belsimpel en heb eigenlijk geen idee welke ROM op mijn foon dadelijk staat en hoe het updaten zal verlopen eigenlijk.
Ja het was ook voor mij verwarrend toen ik de woorden " Xiaomi.eu " en "EU ROM" voorbij zag komen. Ik dacht serieus dat dit de officiele Xiaomi website was maar dan voor de europeanen :F

Blijkt achteraf nu een community website te zijn. Als jij je telefoon via Belsimpel hebt gekocht hoef je niks te vrezen, daar zit gewoon een officiele rom op en krijgt dan gewoon netjes de updates.

de EU rom waar wij het over hadden is te vinden op www.xiaomi.eu en dat is dezelfde Rom als de officiele maar dan zonder reclames en al die onzinnige apps... met wat extra toevoegingen, de updates krijg je dus niet van Xiaomi maar van de community die daar de Rom hebben aangepast voor "ons"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik gebruik sinds kort een Mi 9T. Als ik in Chrome een video fullscreen maak blijft die vast hangen. In andere apps geen probleem.
Hebben jullie hier ook last van?

[ Voor 31% gewijzigd door Meessen op 29-07-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __BlackEyed__
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Werken bankapps van bv ING en Rabo op een Xiaomi EU ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
__BlackEyed__ schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:23:
Werken bankapps van bv ING en Rabo op een Xiaomi EU ROM?
Ik heb nog nooit problemen gehad met de Rabo app op welke rom bij welk toestel dan ook met en zonder root. Ik zie dus niet in waarom het niet zou werken op een toestel met een Xiaomi.eu rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Ook ik ben helemaal nieuw met Android/MIUI -> Welke ROM staat er op de versie die je bij Banggood besteld?

Ik lees "Global version 6.39", maar mij zegt dat niets? :X

[ Voor 15% gewijzigd door Milo44 op 29-07-2019 07:02 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
.

[ Voor 99% gewijzigd door soskes op 29-07-2019 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Milo44 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:01:
Ook ik ben helemaal nieuw met Android/MIUI -> Welke ROM staat er op de versie die je bij Banggood besteld?

Ik lees "Global version 6.39", maar mij zegt dat niets? :X
Sorry maar dit is wellicht te makkelijk geplaatst. Als ik zoek kom ik op Google verschillende hits tegen waarbij een aantal een duidelijk verschil aangeven:

https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Dus de welbekende GoT vraag, wat heb je zelf al gedaan om dit te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:55
Heb net een 9T, had hiervoor een Poco F1.
Maar vraag me af waar jullie die reclame zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 08:01
Voor degenen die willen weten wat verschil is tussen officiele global en eu rom

Our ROMs features (Whats not in Global):
Based on China Stable / Weekly builds (except POCOF1, HMNote6Pro)
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
3way reboot menu (in dev settings)
Dark Mode (Night Mode) for 7.x/8.x/9.x devices (In the dev settings except 9.x)
Removed ads in MIUI system apps
Face Unlock for all 7.x/8.x/9.x devices
Vertical clock widget on lockscreen
Steps counter in Assistant screen
More shortcuts on left lockscreen
Wake up gestures for 7.x/8.x/9.x devices
AI preloading option in MIUI Lab for 8.x/9.x devices
Fullscreen gestures for 8.x/9.x devices
Option to auto-expand first notification
Notifications priority settings
More edit options in Gallery app
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
Removed 5GHz region restrictions
Confirm dials from call logs
Morning report on alarm at morning
More apps supported for AOD notifications
More styles for AOD screen
Raise to wake gesture
AOD notification received animation
Default volume control stream toggle
Tap fingerprint sensor to wake toggle
More Camera features
Double tap to lock screen
Battery AI scenes
Allowed disabling specific system apps
Importing theme .mtz from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps
Advanced menu with color icons
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Added Spell Checker switch for 7.x devices
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Optimized Battery consumption
Optimized RAM consumption
Added 3D Touch to MI5S 3GB RAM version
Added GSMalphabet into SMS app options
Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 4x7, 5x5, 5x6, 5x7 (depends on device)
SafetyNet passed (Google Pay)
Play Store Certified
Deodexed
Added automated tasks in Security app
Added game speed booster
Added erase module (magic elimination) to Gallery photo edit options
Fixed low volume sound via headphone
Charging screen for all Android 7.x/8.x/9.x devices
And more, and more made by our 8 years MIUI mods experience.

Bron: https://xiaomi.eu/community/threads/9-7-25.51516/

[ Voor 8% gewijzigd door hopiconjo op 29-07-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

hopiconjo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:41:
Voor degenen die willen weten wat verschil is tussen officiele global en eu rom

Based on China Stable / Weekly builds (except POCOF1, HMNote6Pro)
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
3way reboot menu (in dev settings)
Dark Mode (Night Mode) for 7.x/8.x/9.x devices (In the dev settings except 9.x)
Removed ads in MIUI system apps
Face Unlock for all 7.x/8.x/9.x devices
Vertical clock widget on lockscreen
Steps counter in Assistant screen
More shortcuts on left lockscreen
Wake up gestures for 7.x/8.x/9.x devices
AI preloading option in MIUI Lab for 8.x/9.x devices
Fullscreen gestures for 8.x/9.x devices
Option to auto-expand first notification
Notifications priority settings
More edit options in Gallery app
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
Removed 5GHz region restrictions
Confirm dials from call logs
Morning report on alarm at morning
More apps supported for AOD notifications
More styles for AOD screen
Raise to wake gesture
AOD notification received animation
Default volume control stream toggle
Tap fingerprint sensor to wake toggle
More Camera features
Double tap to lock screen
Battery AI scenes
Allowed disabling specific system apps
Importing theme .mtz from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps
Advanced menu with color icons
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 27 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Added Spell Checker switch for 7.x devices
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Optimized Battery consumption
Optimized RAM consumption
Added 3D Touch to MI5S 3GB RAM version
Added GSMalphabet into SMS app options
Added more icons grid layout 4x5, 4x6, 4x7, 5x5, 5x6, 5x7 (depends on device)
SafetyNet passed (Google Pay)
Play Store Certified
Deodexed
Added automated tasks in Security app
Added game speed booster
Added erase module (magic elimination) to Gallery photo edit options
Fixed low volume sound via headphone
Charging screen for all Android 7.x/8.x/9.x devices
And more, and more made by our 8 years MIUI mods experience.

Bron: https://xiaomi.eu/community/threads/9-7-25.51516/
Tof. Zit er erg over na te denken om die rom erop te gaan zetten. Waar ik nog over twijfel is of je niet zoiets als een LineageOS wil. Met name het privacy aspect vind ik erg belangrijk en wat ik nu slecht kan beoordelen met die eu rom is of dat dan sluitend is.

Prima dat die bloatware eruit is, maar kan je vervolgens stellen dat je ook geen (personal) data meer lekt naar derde partijen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 06:22
Zijn er ook zaken die (momenteel) missen of niet (goed) werken met een xiaomi.eu ROM?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Wat een kwakzalvers bij Xiaomi. Ik mag ineens 168 uur wachten om te kunnen unlocken, op een account waarmee ik al jaren unlock. Bedrijf wordt er niet klantvriendelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
ChinaGeek schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:47:
Wat een kwakzalvers bij Xiaomi. Ik mag ineens 168 uur wachten om te kunnen unlocken, op een account waarmee ik al jaren unlock. Bedrijf wordt er niet klantvriendelijker op.
Tja, dat is hoe het werkt tegenwoordig. Ik moest met m'n mipad 4 plus 372uur wachten en nu met de Mi 9T inderdaad 168uur.
Harmani schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:39:
Zijn er ook zaken die (momenteel) missen of niet (goed) werken met een xiaomi.eu ROM?
Ik had problemen met de fps maar dat is alweer een paar versies terug. Niet alles is vertaald in het Nederlands, soms zie je nog wat Engels tussendoor en je gaat van Widevine L1 naar L3.

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 29-07-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Meessen schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:03:
Ik gebruik sinds kort een Mi 9T. Als ik in Chrome een video fullscreen maak blijft die vast hangen. In andere apps geen probleem.
Yup, dat daar heb ik ook last van. Firefox heeft dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
J3roen schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:07:
[...]

Yup, dat daar heb ik ook last van. Firefox heeft dat probleem niet.
Kan er online vrij weinig over vinden, alleen dit: https://support.google.com/chrome/thread/2681154?hl=en
Met de genoemde hardware acceleratie uit krijg ik zwarte video's.

Ik mis bij Firefox erg het swipe om tabblad te wisselen en gebruik daarom liever Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Meessen schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:03:
Kan ook gewoon aan chrome zelf liggen,
Gebruik al jaaaren Opera en werkt gewoon fijner, voor mij zo min mogelijk Google zooi (privacy redenen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
Ik ben inmiddels wat wijzer geworden mbt Xiaomi/MIUI. Heb gisteren de gehele dag informatie vergaard.
Maar 1 ding snap ik dan nog niet helemaal of is nog onduidelijk
De Global Version is gewoon de China ROM maar dan aangepast door Xiaomi zelf naar Europese maatstaven. (minder chinese zooi en Playstore integratie). In deze versie kan je gewoon alle advertenties en bloatware uitschakelen/verwijderen? Waarom zou je dan alsnog over willen schakelen naar de EU ROM, je mist hiermee Widevine L1 en gaat naar L3 en sommige woorden zijn nog in het engels etc kortom hier en daar hele kleine bugjes

Ja ik snap dat er wat extra features in zitten maar zijn die features echt zo over de streep trekkend? wat krijg je dan zoal, noem eens een paar voorbeelden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Kan het kwaad om mijn Mi9 T op te laden met de lader van mijn Nokia 7 plus of mijn Nexus 5X?

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 11:50
IssY_I schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:08:
Ik ben inmiddels wat wijzer geworden mbt Xiaomi/MIUI. Heb gisteren de gehele dag informatie vergaard.
Maar 1 ding snap ik dan nog niet helemaal of is nog onduidelijk
De Global Version is gewoon de China ROM maar dan aangepast door Xiaomi zelf naar Europese maatstaven. (minder chinese zooi en Playstore integratie). In deze versie kan je gewoon alle advertenties en bloatware uitschakelen/verwijderen? Waarom zou je dan alsnog over willen schakelen naar de EU ROM, je mist hiermee Widevine L1 en gaat naar L3 en sommige woorden zijn nog in het engels etc kortom hier en daar hele kleine bugjes

Ja ik snap dat er wat extra features in zitten maar zijn die features echt zo over de streep trekkend? wat krijg je dan zoal, noem eens een paar voorbeelden..
https://xiaomi.eu/community/threads/9-7-25.51516/

Kijk op bovenstaande site en zie de lange lijst met verschillen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 06:22
GuustVB schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:02:
Kan het kwaad om mijn Mi9 T op te laden met de lader van mijn Nokia 7 plus of mijn Nexus 5X?
Nee, alleen zal quick charge waarschijnlijk niet werken.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
Kan iemand misschien even voor mij kijken of je met de .eu rom in de play store de regiobank mobiel betalen app ziet?
https://play.google.com/s...obank.mobielbetalen&hl=nl

Edit: stuk weggehaald omdat het hierboven letterlijk stond 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door pieterbas99 op 29-07-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 08:01
pieterbas99 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:19:
Kan iemand misschien even voor mij kijken of je met de .eu rom in de play store de regiobank mobiel betalen app ziet?
https://play.google.com/s...obank.mobielbetalen&hl=nl

Edit: stuk weggehaald omdat het hierboven letterlijk stond 8)7
Playstore is toch playtore?; bedoel dat het toch niet mag uitmaken welke rom je draait?. Ik heb even gekeken op mijn Meizu M6 Note met chinese rom en zie bovenstaande link erbij staan en kon hem instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
hopiconjo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:26:
[...]

Playstore is toch playtore?; bedoel dat het toch niet mag uitmaken welke rom je draait?. Ik heb even gekeken op mijn Meizu M6 Note met chinese rom en zie bovenstaande link erbij staan en kon hem instaleren
Ja dat zou je denken, maar het was toen met de mi6 een bekend probleem. Sommige apps stonden niet in de playstore. Voor netflix geen probleem, want die download je dan wel op een andere site, maar met m'n bank app ging dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
atomix9 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:11:
[...]

https://xiaomi.eu/community/threads/9-7-25.51516/

Kijk op bovenstaande site en zie de lange lijst met verschillen...
Lijkt mij opzich wel de moeite waard om te switchen, alleen voor de Dark/Night mode al.
Als ik het goed begrijp moet je de bootloader van het toestel eerst "unlocken" toch?

Zodra ik mijn toestel binnen heb, maar gelijk doen. Kan ik in die tussentijd een beetje gewend raken aan Android/MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
Milo44 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:36:
[...]

Lijkt mij opzich wel de moeite waard om te switchen, alleen voor de Dark/Night mode al.
Als ik het goed begrijp moet je de bootloader van het toestel eerst "unlocken" toch?

Zodra ik mijn toestel binnen heb, maar gelijk doen. Kan ik in die tussentijd een beetje gewend raken aan Android/MIUI.
Klopt, en om te voorkomen dat retailers er hun eigen rotzooi opzetten moet je een mi account aanmaken/gebruiken om dit te doen en vervolgens ook nog bepaalde tijd wachten. In mijn herinnering was het 72 uur maar zie hierboven veel grotere getallen staan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
pieterbas99 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:38:
[...]

Klopt, en om te voorkomen dat retailers er hun eigen rotzooi opzetten moet je een mi account aanmaken/gebruiken om dit te doen en vervolgens ook nog bepaalde tijd wachten. In mijn herinnering was het 72 uur maar zie hierboven veel grotere getallen staan helaas.
Mi Account heb ik al, ik gebruik namelijk ook een AmazFit BIP. Ik kon zojuist al gelijk de Unlock-tool downloaden.
Nu alleen nog even wachten op het toestel haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
pieterbas99 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:38:
Klopt, en om te voorkomen dat retailers er hun eigen rotzooi opzetten moet je een mi account aanmaken/gebruiken om dit te doen

[...]
Waar heb je dit vandaan? :?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.
en vervolgens ook nog bepaalde tijd wachten. In mijn herinnering was het 72 uur maar zie hierboven veel grotere getallen staan helaas.
De wachttijd is er altijd geweest. Helaas, inderdaad.
Maar het kan allemaal gewoon unlocked worden als je wil.
Vanwaar de haast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Milo44 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:36:
[...]

Ja Dark Mode is wel nice! daar doe ik het wel voor maar zowat elke youtube video van de Mi 9T die ik heb bekeken had wel die dark mode.. lijkt mij toch sterk dat al die youtubers even snel de phone hebben geunlocked en de eu rom erop hebben gezet alvorens een video te maken. Dus ik heb een sterk vermoeden dat dit al standaard ingebakken zit in de officiele Xiaomi rom? (maarjah dat weet jij dus ook niet)

iemand? DarkMode in de normale Global Versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
IssY_I schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:10:
[...]

Natuurlijk zit Dark mode in Global Version. Want van Redmi.
Hoogstwaarschijnlijk ook in Global ROM. Want van Redmi.

En Dark mode zit ook in .eu ROM, want van Chinese MIUI "geleend".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dark mode zit standaard in de rom, Settings > Display > Dark mode.

Overigens werkt full screen video prima in de Brave browser (Chrome+add block).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
HMC schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Natuurlijk zit Dark mode in Global Version. Want van Redmi.
Hoogstwaarschijnlijk ook in Global ROM. Want van Redmi.

En Dark mode zit ook in .eu ROM, want van Chinese MIUI "geleend".
Dus gewoon Native officiele Dark Modus _/-\o_

Dark Mode werd door de xiaomi.eu makers als punt aangehaald dat zogenaamd de Dark Mode wel in hun Rom zat en niet in de Global versie/rom (wat dus niet klopt!)

Edit; of de informatie op die pagina is natuurlijk verouderd en bestond Dark Mode toen nog niet... dus nu inderdaad gejat van Xiaomi :)

[ Voor 13% gewijzigd door IssY_I op 29-07-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Ah, ik zie nu waar je op doelt, @IssY_I
Lijkt me sterk dat ze dat er eerst uitslopen en er dan weer inbouwen.
Zit er gewoon in, lijkt mij.
Als ze dat echt bij de Global ROM niet hebben, loopt die zwaar, ZWAAAAR achter.
Kan ik me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
@HMC Ja als ik op hun site kijk en de verschillen wil bekijken tussen eu rom en global

dan staat er dit

ergens tussen het rijtje

*Dark Mode (Night Mode) for 7.x/8.x/9.x devices (In the dev settings except 9.x)

dit klopt dan niet (meer) en is Zwaaaar verouderde informatie.. Tja in hoevere moet ik de rest dan geloven.. klopt de rest wel ? nee waarschijnlijk ook niet meer

[ Voor 22% gewijzigd door IssY_I op 29-07-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Ja, zeer goed Engels en daar doelde ik ook op. Mooie single/plural-fout. :+
Maar dat is in mijn ogen dus onzin.

Edit: Geen ervaring met .eu-ROMs, want ik ben blij met het Engels in mijn in China gekochte laatste twee Redmi phones.

[ Voor 35% gewijzigd door HMC op 29-07-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Ik begin het een beetje te snappen, maar nog niet 100%

Paar vragen die ik nu heb:
1- In die lijst met verschillen van de eu rom t.o.v. de global staat bijvoorbeeld dit: "Added automated tasks in Security app" . Is het dan nog wel de Xiaomi Security app, of is het een andere security app? Mijn probleem met die security app is dat hij bij opstarten vraagt om personal data naar Xiaomi te sturen. Dat wil ik dus niet.

2 - In het custom roms topic poste iemand dit linkje (https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools/releases) waarmee je system apps kan verwijderen. In hoeverre bereik je daarmee niet ook een groot deel van je doel om een meer cleane rom te krijgen? Biedt dit niet meer voordelen dan installeren van de eu rom?

3 - Iemand die weet hoe het zit met LineageOS op de 9T? Werkt het uberhaupt? Is het een dikke no-go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
IssY_I schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:10:
[...]

Ja Dark Mode is wel nice! daar doe ik het wel voor maar zowat elke youtube video van de Mi 9T die ik heb bekeken had wel die dark mode.. lijkt mij toch sterk dat al die youtubers even snel de phone hebben geunlocked en de eu rom erop hebben gezet alvorens een video te maken. Dus ik heb een sterk vermoeden dat dit al standaard ingebakken zit in de officiele Xiaomi rom? (maarjah dat weet jij dus ook niet)

Heb darkmode op de Mi 9T uit Nederland. Of is dat niet wat je bedoeld? (Rom discussie niet helemaal gevolgd)

[ Voor 5% gewijzigd door Meessen op 29-07-2019 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
HMC schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:05:
[...]

Waar heb je dit vandaan? :?
Daar heb ik nog nooit van gehoord.

[...]

De wachttijd is er altijd geweest. Helaas, inderdaad.
Maar het kan allemaal gewoon unlocked worden als je wil.
Vanwaar de haast?
De wachttijd op een bestaand account is er helemaal niet altijd geweest.
Ik wil mijn schoonvader graag een goed vertaalde, stabiele telefoon geven met een eu ROM.
Maar daar moet ik dus een week voor wachten.
Schijtirritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Rev! schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:18:
Dark mode zit standaard in de rom, Settings > Display > Dark mode.

Overigens werkt full screen video prima in de Brave browser (Chrome+add block).
Met brave helaas hetzelfde probleem al lijkt het iets minder vaak. Afgezien daarvan wel een interessante browser, was er niet bekend mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Meessen op 29-07-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
ChinaGeek schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:26:
[...]

De wachttijd op een bestaand account is er helemaal niet altijd geweest.
Ik wil mijn schoonvader graag een goed vertaalde, stabiele telefoon geven met een eu ROM.
Maar daar moet ik dus een week voor wachten.
Schijtirritant.
Na nog wat meer gelezen te hebben lijk je gelijk te hebben.
Was dus voor mijn tijd.

't Is allemaal niet zo'n ramp toch?
In ieder geval korter geworden, en bij andere chinageek-merken kan het helemaal niet.

Edit: Ik mis Jiayu. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 15:48
Kan iemand mij uitleggen wat de nachtmodus onder weergave --> helderheidsniveau --> nachtmodus doet?

Ik kan het nergens vinden. Op internet vind je vooral topics over darkmode of leesmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Mole schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:07:
Kan iemand mij uitleggen wat de nachtmodus onder weergave --> helderheidsniveau --> nachtmodus doet?

Ik kan het nergens vinden. Op internet vind je vooral topics over darkmode of leesmodus.
Maakt wit zwart, en zwart wit. Voornamelijk handig op amoled schermen omdat dat ook nog eens energie scheelt.

Verder niet zo heel veel, behalve dat het je preferentie kan zijn. Werkt ook voornamelijk in menu's en zo, en niet in apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
HMC schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:53:
[...]

Maakt wit zwart, en zwart wit. Voornamelijk handig op amoled schermen omdat dat ook nog eens energie scheelt.

Verder niet zo heel veel, behalve dat het je preferentie kan zijn. Werkt ook voornamelijk in menu's en zo, en niet in apps.
Dat is toch dark mode? Night mode lijkt iets anders te zijn, maar Google maakt mij ook niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
@meesen

Ja das exact wat ik bedoelde dan ga ik ervan uit dat jij dan de Global Version hebt ;)
Denk niet dat nederlandse retailers een CN versie hebben verkocht aan je en volgens mij is de Global ROM niet aan de orde bij de Mi 9T :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
vinom schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:00:
[...]

Dat is toch dark mode? Night mode lijkt iets anders te zijn, maar Google maakt mij ook niet veel wijzer.
Night mode is een ding in de camera. Dark mode is een ding in de MIUI.
Vandaar dat ik altijd Engels gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@HMC night mode is inderdaad van de camera, maar toch ook een instelling onder weergave>helderheidsniveau, dus weer iets anders :)

[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 29-07-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Xoverride schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:58:
Ik begin het een beetje te snappen, maar nog niet 100%

Paar vragen die ik nu heb:
1- In die lijst met verschillen van de eu rom t.o.v. de global staat bijvoorbeeld dit: "Added automated tasks in Security app" . Is het dan nog wel de Xiaomi Security app, of is het een andere security app? Mijn probleem met die security app is dat hij bij opstarten vraagt om personal data naar Xiaomi te sturen. Dat wil ik dus niet.

2 - In het custom roms topic poste iemand dit linkje (https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools/releases) waarmee je system apps kan verwijderen. In hoeverre bereik je daarmee niet ook een groot deel van je doel om een meer cleane rom te krijgen? Biedt dit niet meer voordelen dan installeren van de eu rom?

3 - Iemand die weet hoe het zit met LineageOS op de 9T? Werkt het uberhaupt? Is het een dikke no-go?
Ik zou die eerste vraag op het forum daar even stellen (wel even account aanmaken dus) denk niet dat je hier antwoord gaat krijgen.

#2 Als je met deze tool simpel apps zoals google play music/movies/books en al die andere onnozele apps definitief kan de-installeren maakt mij dat een heel gelukkig mens..

3* Geen idee ken heel die Rom niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
vinom schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:13:
@HMC night mode is inderdaad van de camera, maar toch ook een instelling onder weergave>helderheidsniveau, dus weer iets anders :)
Je hebt gelijk. Ik zie het nu, ja.
Dat is iets voor de reading mode? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
vinom schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:13:
Ik heb op mijn LG G7 onder weergave instellingen staat er iets van "Comfortabele weergave gebruiken" & "Blauwlichtfilter" als ik deze aanvink vergeelt het scherm. en met de slider "blauwlichtfilter kan ik een slider heen en weer aanpassen en bij max is het scherm gewoon zwaar gelig. Kan je zogenaamd midden in de nacht makkelijker lezen en is rustiger voor de ogen, denk dat dit het is op de Mi 9T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@IssY_I Dat is weer de reading mode op de Mi9T, dus het blijft nog steeds een raadsel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
vinom schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:24:
@IssY_I Dat is weer de reading mode op de Mi9T, dus het blijft nog steeds een raadsel :P
Doet het dan helemaal niks als je die optie aanvinkt/aanzet? normaal staat er een korte beschrijving bij wat het precies doet of ook niet?

[ Voor 13% gewijzigd door IssY_I op 29-07-2019 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/35iol7l.jpg

Heb deze fix geprobeerd maar mocht niet baten.. Iemand anders nog advies?
Enter the following USSD code *#*#4636#*#* in the dialer.
Set the LTE / WCDMA mode to both SIMs

In this way, only the European frequencies will be used, eliminating the battery drain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
IssY_I schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:27:
[...]

Doet het dan helemaal niks als je die optie aanvinkt/aanzet? normaal staat er een korte beschrijving bij wat het precies doet of ook niet?
Er staat bij hoe je het kan activeren, maar wat het doet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TWuVOTJ4bcCmIdYQvYXUp2pv/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
vinom schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:40:
[...]

Er staat bij hoe je het kan activeren, maar wat het doet?
[Afbeelding]
Nou gewoon doen wat er staat :9
Bij heel weinig licht doe je die bovenste slider :"automatische helderheid" helemaal terug (naar links)
en dan even kijken of er een verschil is als je aan die sliders rommelt :?

[ Voor 3% gewijzigd door IssY_I op 29-07-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@IssY_I Zal ik eens doen vanavond, had de optie ook nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
Ja uitproberen ben nu ook heeul benieuwd of er iets veranderd aan het scherm :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 15:48
IssY_I schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:51:
Ja uitproberen ben nu ook heeul benieuwd of er iets veranderd aan het scherm :)
Ok heb even getest.
Dark mode uit, anders zie je het verschil niet.
Helderheid op laagst
Helderheid nachtmodus balk heen en weer halen.

Het lijkt een instelling te zijn die de minimale helderheid beïnvloed. Dus als je de helderheid nachtmodus op max zet, dan is de laagste helderheid hoger dan als je de die balk op z'n zachtst instelt.

Kleur instelling nog niets in gezien, waarschijnlijk nog te licht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 17:04
Als het goed is komt morgen min blauwe MI 9T Binnen. Deze wil ik graag voorzien van een eu ROM, echter wordt ik niet wijs uit de website hoe ik nu moet beginnen met installeren/rooten/unlocken.

Kan iemand daar een wat heldere (Nederlandse) uitleg over geven?
Pagina: 1 ... 10 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms