Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 13:13
DarkFire1985 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:11:
Werkt er iemand met een 2e whatsapp? Is het je gelukt om hiervoor een backup te maken of te restoren? Ik krijg geen google drive account zichtbaar / toegevoegd.
Bij mij is dat wel gelukt, alleen moet je voor die 2e whatsapp wel een andere google account toevoegen, blijkbaar kan je geen 2 backups maken onder een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:56
pelt schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:46:
[...]

Jammer dat er geen 8GB variant deze kant op komt. Nog even nadenken of ik het prijsverschil van 100 euro (of meer dan 25%) tov de 9T voor mezelf weet te rechtvaardigen.
Wat doe je met de telefoon? Ik heb altijd een high end telefoon gehad (hiervoor de Pixel 3) en dacht om eens een midranger (qua soc) te proberen. Aangezien ik nauwelijks game en geen FB gebruik moet ik zeggen dat ik absoluut niets mis aan de reguliere 9T. Ik heb zelfs geen neiging om de pro toch te bestellen.

Maar goed, zoals geschreven is het echt afhankelijk van wat je doet met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:50
Na een week gebruik toch maar even wat bevindingen tot nu delen van de Mi 9T, sommige zijn misschien wat vergezocht maar misschien heeft iemand er wat aan.

- Het mechanisme van de pop-up camera is binnenin aan de onderzijde open (gezien verschillende teardowns op YouTube). Eventueel stof wat er langs de randen van de camera zich naar binnen weet te werken zal er niet (zo snel) voor zorgen dat de camera niet helemaal meer vlak met de telefoon gaat sluiten. Er is ook geen seal aan de onderzijde van de camera te zien, dus stof kan zich wel verspreiden verder in de telefoon. De hoofdcamera's zijn wel afgedekt met een vastgeschroefd plaatje waar de afdekglaasjes op zitten. Nu is het de vraag of het stof wat binnen kan komen zich kan verplaatsen onder dat plaatje zodat er stof onder de hoofdcamera's komt.

- De fingerprint scanner onder het scherm wordt bij ieder gebruik belicht op volle helderheid door het AMOLED scherm met een blauw/groene kleur. Ik ben benieuwd of en hoe lang het duurt voor hier burn-in van zichtbaar gaat worden. Het is iedere keer maar iets van 0,5 seconde, dus snel zal het niet gebeuren maar op den duur kán het wel. Van de Mi 9 heb ik nog geen klachten gelezen m.b.t. burn-in daarvan.

- Bij het automatisch in- en uitschakelen van 'Do Not Disturb' modus wanneer standaard 'Dempen' aan staat, schakelt het profiel zoals verwacht tussen die twee standen. Bij het handmatig aan en uit zetten van DND springt het profiel iedere keer terug naar het profiel met geluid, niet naar de stand waar deze eerst op stond.

- De Xiaomi EU ROM voelt in dagelijks gebruik even snel/vloeiend als de Global ROM, maar de EU ROM heeft (meer) vertaal fouten of stukken tekst die nog Engels zijn. Ook het eerste opstart scherm verandert bij de EU ROM naar 'Redmi by Xiaomi' i.p.v. het gewone Mi logo. Verder wordt het dan ook herkend als een Redmi K20 in o.a. de instellingen.

Ik kan de app 'Galaxy Wearable (Samsung Gear)' niet vinden in de Play Store, en als ik deze via een link toch open komt er een melding dat de app niet compatibel met dit apparaat is. Mogelijk door de verandering in identificatie door de EU ROM
Zou iemand met een Mi 9T met de Global ROM eens kunnen kijken of die app dan wel vindbaar en installeerbaar is in de Play Store?

[ Voor 9% gewijzigd door Sanchaz12 op 11-08-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:52
soskes schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 08:42:
[...]

Wat doe je met de telefoon? Ik heb altijd een high end telefoon gehad (hiervoor de Pixel 3) en dacht om eens een midranger (qua soc) te proberen. Aangezien ik nauwelijks game en geen FB gebruik moet ik zeggen dat ik absoluut niets mis aan de reguliere 9T. Ik heb zelfs geen neiging om de pro toch te bestellen.

Maar goed, zoals geschreven is het echt afhankelijk van wat je doet met je telefoon.
Eigenlijk inderdaad geen reet dat een high-end rechtvaardigt, ik heb nu een low/mid range Nokia 7 plus (met grootste voordeel Android One). Maar de Tweaker in me wilt dan stiekem toch de meeste bang for buck. Maak me vooral 'zorgen' om de performance van MIUI. Hoewel dat met de 9T eigenlijk ook wel goed hoort te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik gebruik alweer m'n oude toestel om de bovengenoemde redenen :+ Eindelijk na een week de unlock, flash EU Rom, gaat prima, tot ik de Galaxy Wearable wilde installeren.. na eeuw zoek werk lijkt die app niet compatible - reden? geen flauw idee, wrscnlk omdat het toestel nu ineens een K20 is (chinees).
Enfin, zonder me buds en watch is het hele ding al onbruikbaar, maar de hele EU rom -voelt- bestwel flimsy vergeleken met de global. Helaas heeft de global zo enorm veel interne 'calls' (blokada als bron) naar allerlei metric urls en elke app heeft een 'show recommendations' optie dat ik deze ook niet helemaal prettig gebruik..

Trouwens, het flashen (terug) naar global lukt mij ook niet, zelfs nadat ik mn windows half verziekt heb met rare flashtool installers en test-mode usb-drivers.. :'(

Dus voor nu laat ik 'm maar even bricked liggen, leuk zon goedkoop toestel dat "flashbaar" is maar je schiet er onder de streep niet enorm veel mee op helaas. De tijd (6jr+ terug) dat je nog echt mooie ROMS had zijn er denk ik niet meer.

met de global was de wearable overigens prima vindbaar en werkbaar

[ Voor 3% gewijzigd door CT op 11-08-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:14
Sanchaz12 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:16:

- De fingerprint scanner onder het scherm wordt bij ieder gebruik belicht op volle helderheid door het AMOLED scherm met een blauw/groene kleur. Ik ben benieuwd of en hoe lang het duurt voor hier burn-in van zichtbaar gaat worden. Het is iedere keer maar iets van 0,5 seconde, dus snel zal het niet gebeuren maar op den duur kán het wel. Van de Mi 9 heb ik nog geen klachten gelezen m.b.t. burn-in daarvan.

Ik kan de app 'Galaxy Wearable (Samsung Gear)' niet vinden in de Play Store, en als ik deze via een link toch open komt er een melding dat de app niet compatibel met dit apparaat is. Mogelijk door de verandering in identificatie door de EU ROM
Zou iemand met een Mi 9T met de Global ROM eens kunnen kijken of die app dan wel vindbaar en installeerbaar is in de Play Store?
Galaxy waerable is vindbaar, installeerbaar en opent daarna ook zonder problemen.

Je kan de animatie veranderen van de vingerafdruk scanner of helemaal uitzetten (dus niet elke keer oplichten bij optillen) maar denk niet dat dit burn in problemen gaat veroorzaken daarvoor moeten de pixels zowat continu op maximum helderheid branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 14:56
CT schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:46:
[...]

Ik gebruik alweer m'n oude toestel om de bovengenoemde redenen :+ Eindelijk na een week de unlock, flash EU Rom, gaat prima, tot ik de Galaxy Wearable wilde installeren.. na eeuw zoek werk lijkt die app niet compatible - reden? geen flauw idee, wrscnlk omdat het toestel nu ineens een K20 is (chinees).
Enfin, zonder me buds en watch is het hele ding al onbruikbaar, maar de hele EU rom -voelt- bestwel flimsy vergeleken met de global. Helaas heeft de global zo enorm veel interne 'calls' (blokada als bron) naar allerlei metric urls en elke app heeft een 'show recommendations' optie dat ik deze ook niet helemaal prettig gebruik..

Trouwens, het flashen (terug) naar global lukt mij ook niet, zelfs nadat ik mn windows half verziekt heb met rare flashtool installers en test-mode usb-drivers.. :'(

Dus voor nu laat ik 'm maar even bricked liggen, leuk zon goedkoop toestel dat "flashbaar" is maar je schiet er onder de streep niet enorm veel mee op helaas. De tijd (6jr+ terug) dat je nog echt mooie ROMS had zijn er denk ik niet meer.

Wat lukt er dan precies niet met het terug flashen naar global? Ik wilde terug gaan naar global, omdat km ze EU rom niet goed kreeg geïnstalleerd, maar dat ging ook niet. Ik kreeg de melding dat de rom alleen op een Raphaelin (india versie) kon worden geïnstalleerd. En aangezien door de EU rom de codenaam naar Raphael wordt aangepast, is dat ook logisch. Maar mij lijkt het dat je in het script gewoon de codenaam van de rom moet aanpassen naar Raphael en dat het dan wel moet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
[...]

IssY_I schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:00:
[...]

Galaxy waerable is vindbaar, installeerbaar en opent daarna ook zonder problemen.

Je kan de animatie veranderen van de vingerafdruk scanner of helemaal uitzetten (dus niet elke keer oplichten bij optillen) maar denk niet dat dit burn in problemen gaat veroorzaken daarvoor moeten de pixels zowat continu op maximum helderheid branden.
Bedankt, misschien toch maar terug naar de Global ROM proberen te gaan. De APK via een site als Apkmirror downloaden werkt overigens wel, maar dan komen er geen automatische updates binnen.

Betreft de vingerafdruk scanner, die animatie en dat logo is het ding ook niet echt. Ik bedoel het felle oplichten van het scherm precies onder je vinger tijdens het unlocken. Dat is per definitie nodig voor het uitlezen en ook niet aan te passen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sanchaz12 op 11-08-2019 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20
[...]

Dus voor nu laat ik 'm maar even bricked liggen, leuk zon goedkoop toestel dat "flashbaar" is maar je schiet er onder de streep niet enorm veel mee op helaas.
Nee joh is niet bricked. Je moet ook niet flashen met de Windows tool. Gewoon de juiste flashable zip downloaden en via twrp flashen en klaar ben je.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
Net de Global EEA ROM geïnstalleerd via TWRP. Kreeg eerst een foutmelding met iets van "Treble compatibility error", na wat zoekwerk gevonden om het bestand Compatibility.zip uit de ROM te verwijderen, daarna zonder problemen geïnstalleerd.

De laatste Global en Global EEA rom's heb ik hier vandaan:
https://miblog.co/category/mi9/mi9-t/

Helaas ook in deze EEA ROM geen Galaxy Wearable app te vinden in de Play Store, ik ga nu de normale Global ROM proberen. Waarschijnlijk ligt het aan de bootloader die unlocked is, ik lees op meerdere plekken dat die combinatie niet werkt...

[ Voor 11% gewijzigd door Sanchaz12 op 11-08-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

l3art schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:11:
[...]

Nee joh is niet bricked. Je moet ook niet flashen met de Windows tool. Gewoon de juiste flashable zip downloaden en via twrp flashen en klaar ben je.
Gedaan via twrp alleen boot hij nu standaard in twrp en de internal storage bestaat nu uit allemaal Hex codes bestanden.. daarom ging ik het via de flash tool proberen, ook omdat ik graag OTA updates wil, en ik las dat de globale via twrp dat niet ondersteund. Had de ROM file van de global site van xiaomi zelf gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
CT schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:28:
[...]

Gedaan via twrp alleen boot hij nu standaard in twrp en de internal storage bestaat nu uit allemaal Hex codes bestanden.. daarom ging ik het via de flash tool proberen, ook omdat ik graag OTA updates wil, en ik las dat de globale via twrp dat niet ondersteund. Had de ROM file van de global site van xiaomi zelf gedownload.
En wat als je de EEA probeert te flashen?
Ik snap niet goed waarom een volledige officiële rom opeens niet meer ota's zou ondersteunen. Vind ik gek, heb zoiets in al die jaren dat ik al roms flash nog nooit gehoord.

Die hex codes zijn wel vreemd. Misschien internal storage maar formatteren en dan de boel opnieuw flashen. Misschien vanwege encryptie dat het één en ander niet goed is gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 11-08-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Sanchaz12 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:22:
Net de Global EEA ROM geïnstalleerd via TWRP. Kreeg eerst een foutmelding met iets van "Treble compatibility error", na wat zoekwerk gevonden om het bestand Compatibility.zip uit de ROM te verwijderen, daarna zonder problemen geïnstalleerd.

De laatste Global en Global EEA rom's heb ik hier vandaan:
https://miblog.co/category/mi9/mi9-t/

Helaas ook in deze EEA ROM geen Galaxy Wearable app te vinden in de Play Store, ik ga nu de normale Global ROM proberen. Waarschijnlijk ligt het aan de bootloader die unlocked is, ik lees op meerdere plekken dat die combinatie niet werkt...
Ik zal wel uitkijken met de bootloader weer locken. Zover ik weet kan je alleen de bootloader locken als je de officiële rom er weer opzet. Lock je de bootloader wanneer je er een niet officiële rom erop hebt gezet, dan raakt die wel bricked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 09:17

Xoverride

sabai sabai

Xoverride schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 14:11:
Elke foto die ik neem waar een beetje beweging in zit komt bewogen op de foto. Ik schiet met de standaard app op 16:9 format. Verder niets in de setting aangepast. Gewoon overdag, niets geks wat ik doe.

Enig idee hoe dat te verhelpen is?
Vandaag aantal uren besteed en van alles geprobeerd. Foto's blijven bewogen. Zelfs als ik in pro mode de snelste shutterspeed gebruik: er zitten vaak en veel bewogen onderdelen in de foto.

Echt super a-relaxed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Xoverride schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:44:
[...]

Vandaag aantal uren besteed en van alles geprobeerd. Foto's blijven bewogen. Zelfs als ik in pro mode de snelste shutterspeed gebruik: er zitten vaak en veel bewogen onderdelen in de foto.

Echt super a-relaxed :(
Misschien gcam (Google camera) proberen? Ik heb er overigens in de stock app ook geen last van, al weet ik natuurlijk niet wat jij als bewogen vindt? Misschien even een sample uploaden van een foto die onbedoeld toch bewogen is. En weet niet welke variant hij hebt (9t of k20 pro)? Schijnt tussen deze twee modellen toch een klein verschil te zitten qua sensor en autufocus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Mooraalkikker schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:18:
[...]

Misschien gcam (Google camera) proberen? Ik heb er overigens in de stock app ook geen last van, al weet ik natuurlijk niet wat jij als bewogen vindt? Misschien even een sample uploaden van een foto die onbedoeld toch bewogen is. En weet niet welke variant hij hebt (9t of k20 pro)? Schijnt tussen deze twee modellen toch een klein verschil te zitten qua sensor en autufocus.
Ik heb de 9t. Als ik in de settings de exposure instel op "frame average" dan lijkt het wat beter.

Met bewogen bedoel ik een soort ghosting van een object dat bewoog. Mijn zoontje die een bal schiet of naar de camera zwaait. De bal is dan bewogen en zijn zwaaiende hand ook.

In het volle licht buiten is het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Vandaag in China met wat mazzel de witte Redmi K20 pro ontvangen, was zowat overal uitverkocht.
Toestel zelf heb ik voor me zusje gekocht, zwarte houd ik maar voor mezelf, want de witte is naar mening echt bedoeld voor de vrouwen.

Reden is dat de parelmoer vergleken met de s10(+) die ik ook heb, echt veel te opvallend is en en net een discoshow word met regenboog kleuren. Het is denk ik voor een man net iets te, daarnaast zijn de randen van de telefoon rose.

Maar verder niks op aan te merken vergleken met de standaard kleuren.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
@An1mA Ja, ik zag die witte ineens als vierde op een plaatje staan pasgeleden.
Kan inderdaad ook niet echt mijn waardering krijgen, maar er zijn er vast die 'em mooi vinden.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
Mooraalkikker schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:46:
[...]

Op je 1e vraag. Ik weet niet of je Always on screen hebt aanstaan, lijkt mij dat dat wel je probleem een soort van oplost? Dan weet je tenminste wat voor notificaties je hebt? Lijkt mij toch niet ideaal dat je je notificatie (bijv WhatsApp berichten) kan doorspitten als die op vergrendelen staat? Dan kan iedereen je notificaties doornemen.

Tweede vraag heb ik geen antwoord op. Weet wel wat je bedoelt, maar op mijn k20 pro (eu rom) staat dat denk ik automatisch uit. Op mijn mi 8se had ik dat soms wel. Misschien bij instellingen - notificaties en dan alle notificatiebadges uitschakelen?

Wat betreft de 3e vraag moet je lijkt mij gewoon je synchronisatie uitzetten met Google? Ik heb dat bijvoorbeeld altijd uitstaan bij foto's (upload ook niks naar de cloud) en heb dan ook geen last van oude foto's.
IssY_I schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:30:
[...]
Een doolhof dat is het zeker. Ik heb nog nooit zo vaak de zoekfunctie moeten gebruiken om iets te kunnen vinden

Maar jou probleemje had ik ook met de meldingen. Xiaomi heeft besloten om de meldingen in de status balk standaard uit te zetten |:( . Dus even naar zoekfunctie en typ in "meldingen & statusbalk" & "vergrendelscherm"
De rest wijst zich vanzelf

Over je foto's .. dat heeft te maken met je backup instellingen. Je hebt ervoor gekozen om gegevens van je oude toestel over te zetten? En met dat bolletjes weet ik niet, gebruik een andere launcher en ik heb dat niet dus wellicht even bij Launcher instellingen? (je scherm ergens even ingedrukt houden en dan instellingen opzoeken)

Kortom ik ben met vallen en opstaan wijzer geworden. Als ik iets wil instellen of iets niet kan vinden gebruik ik de instellingen zoekfunctie
Op een of andere manier is het gelukt bij sommige apps via Moraalkikker manier. Whatsappjes, mail etc komen nu wel op vergrendelscherm. Nog geen googlenieuws of ander notificaties van nieuwsapp komen pas later, updates van app via PlayStore blijven achter het vergrendelscherm staan. Wanneer ik unlock en de statusbalk naar beneden schuif zie ik veel meer notificaties staan.....

Betreft die bolletjes/notificatiestipjes op de icons, kun je via de ''app-meldingen'' > ''app icon badge'' uitschakelen. Helaas wel per app moet je dan doen. Het is inderdaad mogelijk.

Betreft de synchronisatie, ik heb dat uitgeschakeld. Dus dat is dan wel vreemd. Op een of andere manier heb ik dat dus wel ergens ingeschakeld, ook een tiental foto's van mijn vakantie paar weken terug staan er tussen (niet allemaal, wel vreemd).

Beide bedankt voor het reageren, het is een stuk wijzer geworden. Het blijft immers een doolhof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooraalkikker
Krasloos schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:26:
[...]

[...]

Op een of andere manier is het gelukt bij sommige apps via Moraalkikker manier. Whatsappjes, mail etc komen nu wel op vergrendelscherm. Nog geen googlenieuws of ander notificaties van nieuwsapp komen pas later, updates van app via PlayStore blijven achter het vergrendelscherm staan. Wanneer ik unlock en de statusbalk naar beneden schuif zie ik veel meer notificaties staan.....

Betreft die bolletjes/notificatiestipjes op de icons, kun je via de ''app-meldingen'' > ''app icon badge'' uitschakelen. Helaas wel per app moet je dan doen. Het is inderdaad mogelijk.

Betreft de synchronisatie, ik heb dat uitgeschakeld. Dus dat is dan wel vreemd. Op een of andere manier heb ik dat dus wel ergens ingeschakeld, ook een tiental foto's van mijn vakantie paar weken terug staan er tussen (niet allemaal, wel vreemd).

Beide bedankt voor het reageren, het is een stuk wijzer geworden. Het blijft immers een doolhof!
Dat van je notificatiescherm naar beneden schuiven en dan meer notificaties zien (had er zo ook last van), kan je op deze manier oplossen: In de zoekbalk 'statusbalk' intypen of instellingen - weergaven - statusbar/statusbalk (systeem) en dan show notifications icons. Nu wordt het waarschijnlijk aangegeven door drie puntjes dat je meerdere notificaties hebt. Als het goed zie je nu gewoon alle notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
Mooraalkikker schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:34:
[...]

Dat van je notificatiescherm naar beneden schuiven en dan meer notificaties zien (had er zo ook last van), kan je op deze manier oplossen: In de zoekbalk 'statusbalk' intypen of instellingen - weergaven - statusbar/statusbalk (systeem) en dan show notifications icons. Nu wordt het waarschijnlijk aangegeven door drie puntjes dat je meerdere notificaties hebt. Als het goed zie je nu gewoon alle notificaties.
Deze instelling was al ingeschakeld. Ik zie die icons linksboven in als ik de statusbalk naar beneden schuif, wanneer ik de telefoon ontgrendel heb zie ik wel de notificaties berichten.

Bij vergrendeling en dan de statusbalk naar beneden > niet alle notificatiesberichten..
Ik blijf nog wel even doorzoeken waarom mail/whatsapp wel werkt en die andere niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Krasloos schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:39:
[...]

Deze instelling was al ingeschakeld. Ik zie die icons linksboven in als ik de statusbalk naar beneden schuif, wanneer ik de telefoon ontgrendel heb zie ik wel de notificaties berichten.

Bij vergrendeling en dan de statusbalk naar beneden > niet alle notificatiesberichten..
Ik blijf nog wel even doorzoeken waarom mail/whatsapp wel werkt en die andere niet..
Ik had eerst ook last dat sommige app notificaties niet doorkwamen. Bij mij was punt 4 hier de oplossing
https://www.guidingtech.c...otifications-not-working/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
KaleBatzZ schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:39:
Wat een telefoon! Ben er erg blij mee en na wat rechten/instellingen goed ingesteld te hebben werken alle apps die ik gebruik goed. Heb van de week zelfs voor het eerst met de telefoon betaald *O* Verder is de batterij fenomenaal en kan je overdag aardige kiekjes schieten.

Tot nu toe een ding waar ik niet helemaal uitkom, wellicht dat hier nog meer mensen er tegen aanlopen of al hebben opgelost. Wanneer ik iemand een tijdje aan de lijn heb (bellen), komt het vergrendelingsscherm te voorschijn. Dan moet ik eerst deze unlocken (met pin/vingerafdruk) voordat ik kan ophangen. Vind dat erg omslachtig.
Is er een manier dat het vergrendelingsscherm tijdens het bellen niet tevoorschijn komt?
IssY_I schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:01:
[...]

Heb 0% ervaring met Xiaomi (Mi 9T is onderweg) maar heb een beetje mee zitten lezen. Mischien een stomme reactie maar bel app ook alle rechten verleend?
Had hier dus ook last van!!. En zojuist 3 minuten aan de lijn gehangen maar vergrendelscherm kwam niet tevoorschijn totdat ik ophing. _/-\o_

Ik heb dit dus voor eens en altijd opgelost!. > Recent apps / instellingen > Apps beheren > "Telefoon diensten" > meldingen > vergrendelscherm meldingen
Die stond bij mij standaard uit .. dus weer een foutje van Xiaomi eventjes hersteld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Jarnoootje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 08:25:
[...]

Bij mij is dat wel gelukt, alleen moet je voor die 2e whatsapp wel een andere google account toevoegen, blijkbaar kan je geen 2 backups maken onder een account.
Zoiets had ik gelezen maar hoeveel google accounts ik ook toe voeg, ik krijg geen popup waarbij ik kan kiezen welke ik voor de drive backup wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Mooraalkikker schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:00:
[...]

Ik zal wel uitkijken met de bootloader weer locken. Zover ik weet kan je alleen de bootloader locken als je de officiële rom er weer opzet. Lock je de bootloader wanneer je er een niet officiële rom erop hebt gezet, dan raakt die wel bricked.
Maar de EEA is officieel van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb de xiaomi.eu stable er weer op gezet en moest een volledige format uitvoeren voordat deze weer booten, geen idee wat er mis is gegaan bij het flashen van de global dat alles zo in de soep was gelopen.

Maar nu heb ik dus 'vlekken' in mijn scherm bij low-brightness, en ghosting, dus ik stuur 'm RMA terug.
Nu wil ik de bootloader dus weer locken :) ;)

Maar de guides daarover gaan weer aan de slag met die flash-tool, is dat echt nodig? als ik nu via twrp de global eea wel goed geflashed krijg en dan lock, is dat voldoende? wellicht weet iemand daar antwoord op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooraalkikker
l3art schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 07:48:
[...]

Maar de EEA is officieel van Xiaomi.
Ja zover ik weet is het een gemodificeerde versie van de Global rom, speciaal voor Europa? Maar wat ik verder lees is dat je de bootloader alleen kan locken als je er de Rom opzet die bedoeld is voor de regio waar het toestel vandaan komt. Dus heb je een Chinees toestel, dan kan het alleen met de Chinese rom. Heb je een toestel uit India, dan zou het alleen met de india Rom kunnen. Heb dit overigens niet getest, dus zeker weten doe ik het niet, maar is wel iets waar je rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 21:01
Ik heb ook interesse in de Mi9T pro, is het niet beter om de K20 pro te bestellen?
Deze heeft ook een 8/128 GB variant en is uit China ook nog eens goedkoper.
Alleen heeft de K20 pro 1 band minder in NL.
Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:04
pinojo123 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:47:
Ik heb ook interesse in de Mi9T pro, is het niet beter om de K20 pro te bestellen?
Deze heeft ook een 8/128 GB variant en is uit China ook nog eens goedkoper.
Alleen heeft de K20 pro 1 band minder in NL.
Wat is wijsheid?
Als je 4G Band 20 niet nodig hebt (als je bij een provider op het T-Mobile netwerk zit) dan kan je ook de K20 Pro bestellen. Heb je wel Band 20 nodig dan zou ik voor de MI9T pro gaan en desnoods deze uit China bestellen als ie beschikbaar is. Je kan de MI 9T ook goedkoper bestellen uit China.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
CT schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 08:14:
Maar de guides daarover gaan weer aan de slag met die flash-tool, is dat echt nodig? als ik nu via twrp de global eea wel goed geflashed krijg en dan lock, is dat voldoende? wellicht weet iemand daar antwoord op.
Hoeft niet, als het goed is kan het ook met het commando 'fastboot oem lock' volgens een guide op het MIUI forum. Als dat niet werkt kan altijd die Miflash tool gebruikt worden met de optie onderin op 'clean all and lock' the zetten.

Ik zou voor de zekerheid wel er voor zorgen dat je eerst de originele recovery terug krijgt. Ik ontdekte per toeval dat als je de Globale/EEA ROM via TWRP flasht zonder iets te wissen en daarna ook geen Magisk of iets anders erna flasht, dat de ROM na de eerste boot weer zijn eigen MIUI recovery flasht.

[ Voor 20% gewijzigd door Sanchaz12 op 12-08-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
.

[ Voor 108% gewijzigd door Sanchaz12 op 12-08-2019 11:06 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• X-tiaan
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 00:06
Voor de mensen die alle stappen netjes op een rij willen hebben:

Install ADB on windows 10
1. Go to developer.android.com and download SDK Platform-Tools for Windows as ZIP
2. Unzip and save in a folder on the C drive
3. Check installation: Shift+right click on an empty area in the folder and select open command prompt here and type adb. The result should be similar to this: Android Debug Bridge version 1.0.39 Revision 3db08f2c6889-android Installed as C:\ADB\platform-tools\adb.exe

Unlock bootloader
1. Backup all documents
2. Turn off lockscreen security (fingerprint, code, face ID)
3. Make sure you have sufficient battery.
4. Make a Mi account: Settings > Mi account
5. Activate developer options: Settings > about > MIUI version: Tap 5 times
6. Enable OEM unlocking: Developer options > OEM unlocking
7. Enter fastboot mode: Hold volume down + power
8. Connect to PC and install drivers: Use device manager and select manually downloaded drivers
9. Download unlock tool: Go to en.MIUI/unlock > Unlock now > Sign in > Download Mi Unlock as ZIP
10. Unlock bootloader: Extract ZIP > Run miflash_unlock.exe > Sign in with your Mi account and follow instructions. The unlock tool will say unlocked successfully and the phone will reboot itself

Install TWRP
1. Enable USB debugging: Settings > Developer Options > USB Debugging
2. Download TWRP ZIP: Unzip
3. Flash TWRP: Boot into bootloader. Connect to PC. Open folder where twrp.img is stored. Shift+right click on an empty area in the folder and select open command prompt here. Type fastboot devices to ensure your phone is recognized. Flash TWRP by typing fastboot flash recovery twrp.img.

Flash custom ROM
1. Download files: Download the ROM (and other files like Gapps, Magisk) and move it to your internal storage
2. Backup stock ROM: Select backup. Select system (not system image) & select boot. Select storage where the backup will be saved. Name the backup. Swipe to backup. When the backup is done, press reboot system for your phone to start up normally. Keep a copy of the backup on the internal storage and one on your PC
3. Wipe old software: Boot into recovery. Select wipe. Select advanced wipe. Select data, cache, dalvik cache and system and swipe to wipe. When the reset is done, press back (twice) to return to the TWRP homescreen.
4. Flash ROM: Select install. Select the ROM (and add other files like Gapps, Magisk). Swipe to confirm flash. When flashing is done, press reboot system. The first boot will take a lot longer than usual.

[ Voor 9% gewijzigd door X-tiaan op 12-08-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:49
X-tiaan schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:08:
Voor de mensen die alle stappen netjes op een rij willen hebben:
(...)
Heerlijk.
Nu nog een tabel met alle mogelijke (Xiaomi) ROM's en wat de nadelen en voordelen zijn van die specifieke ROM (OTA, advertenties, compatibility...)

En misschien ook eentje met de verschillen tussen K20 (Pro) / Mi 9T (Pro), en dan is dit topic helemaal uitgeklaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Modbreak:Nogmaals, maar dan nu een officieel verzoek, wie opent er een root topic? Anders gaat er teveel door elkaar lopen.

Had het graag zelf gedaan maar vanwege vakantie nu niet in de gelegenheid.

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 12-08-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-tiaan
Mlazurro schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:25:
[...]
Nu nog een tabel met alle mogelijke (Xiaomi) ROM's en wat de nadelen en voordelen zijn van die specifieke ROM (OTA, advertenties, compatibility...)
Niet direct na een modbreak verder gaan over custom roms. Dat hoort in een eigen topic.

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 12-08-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
l3art schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:28:
[modbreak] Nogmaals, maar dan nu een officieel verzoek, wie opent er een root topic? Anders gaat er teveel door elkaar lopen. [/]

Prettige vakantie! :D

Zet de link naar de post in de "Let op!" en klaar. :D
X-tiaan in "[Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucknopfler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Wat is wijsheid, de EU ROM of de global ROM bestellen? Ik lees veel over roms in het topic maar kan nog geen conclusie trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-tiaan
lucknopfler schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:26:
Wat is wijsheid, de EU ROM of de global ROM bestellen? Ik lees veel over roms in het topic maar kan nog geen conclusie trekken.
Bij de chinese ROM verzamelt Xiaomi veel meer van je persoonlijke data, omdat dat legaal is in China, maar illegaal in de EU. Op de EU versie verzamelen ze nog steeds je persoonlijke data. Voor mij persoonlijk is MIUI geen optie. Ik installeer Lineage OS erop. Als je ook een custom ROM wil installeren, maakt het niet uit wat je koopt. Overigens kan je na je aankoop nog switchen, maat dat ik wel een beetje een gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
lucknopfler schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:26:
Ligt er aan wat je bedoeld met de EU rom. Bedoel je dan de officiële Europese versie (EEU) of de rom van xiaomi.eu?

Bij de EEU rom worden de gegevens niet naar China doorgestuurd maar naar Singapore. Dit omdat we in Europa strengere regels hebben mbt tot privacy. Je gegevens zijn daarmee iets veiliger.

De Xiaomi.eu rom is gebaseerd of de Chinese rom echter gestript en zou door de makers er voor gezorgd zijn dat er minder gegevens door gestuurd worden, of dat ook het geval is, is durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 13art
Aangezien niemand het topic lijkt te willen aanmaken ben ik zelf maar gaan prutsen op m'n telefoon...

Modbreak:Vanaf nu alles over rooten en custom roms hier bespreken: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Rooten & Custom roms

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 13-08-2019 02:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucknopfler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
l3art schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 01:39:
[...]

Ligt er aan wat je bedoeld met de EU rom. Bedoel je dan de officiële Europese versie (EEU) of de rom van xiaomi.eu?

Bij de EEU rom worden de gegevens niet naar China doorgestuurd maar naar Singapore. Dit omdat we in Europa strengere regels hebben mbt tot privacy. Je gegevens zijn daarmee iets veiliger.

De Xiaomi.eu rom is gebaseerd of de Chinese rom echter gestript en zou door de makers er voor gezorgd zijn dat er minder gegevens door gestuurd worden, of dat ook het geval is, is durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Dank! Ik bedoel de standaard eu ROM die erop zit als je het toestel in NL koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand waarom de SlowMo funtie zo kort is? Is dat een hardware limitatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 10:49
Rev! schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 09:59:
Weet iemand waarom de SlowMo funtie zo kort is? Is dat een hardware limitatie?
Wellicht, maar je weet dat je kan switchen tussen verschillende slowmo modus? 120, 240 en 960 FPS. Bij de eerste twee kun je een stuk langer opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
vinom schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Wellicht, maar je weet dat je kan switchen tussen verschillende slowmo modus? 120, 240 en 960 FPS. Bij de eerste twee kun je een stuk langer opnemen.
Nee dat wist ik niet inderdaad, maar dan is het Slowmo effect ook een stuk minder.

Hebben jullie ook lag bij de wide-angle mode met foto's maken? Met video's heb ik gek genoeg nergens last van.

Kan trouwens bevestigen dat de microfoons erg goed opnemen, ook bij zeer hard geluid en veel wind, afgelopen weekend op DV aardig wat gefilmt. Wel heeft hij af en toe moeit met een goede focus te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 21:49
Rev! schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:34:
[...]
Kan trouwens bevestigen dat de microfoons erg goed opnemen, ook bij zeer hard geluid en veel wind, afgelopen weekend op DV aardig wat gefilmt. Wel heeft hij af en toe moeit met een goede focus te vinden.
Kan je de filmpjes, in het bijzonder waarbij de moeite met de focus duidelijk zichtbaar is, met ons delen?

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:22
Laat iedereen hier de sticker op de achterzijde hangen? Even de zoekfunctie gebruikt, maar kon er niets over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Welke sticker @Flying ?
Die met info erop?
Dat soort dingen haal ik er altijd direct af, zowel voor- als achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik heb hem er nog op zitten, zit toch een hoesje omheen en volgens mij staat het serienummer en dergelijke erop. Mocht ik het ooit nodig hebben, dan heb ik het zo bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
HMC schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:31:
Welke sticker @Flying ?
Die met info erop?
Dat soort dingen haal ik er altijd direct af, zowel voor- als achterkant.
Een witte sticker met serienummer, ... op. Ik heb 'm eraf gehaald en aan de binnenkant van het hoesje gekleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Ik denk dat niemand die erop laat zitten. Ik heb 'em in de doos geplakt. Wat jij doet is wel handig ja, maar ik gebruik geen hoes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Rev! schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:34:
[...]

Wel heeft hij af en toe moeit met een goede focus te vinden.
Heel herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ruiten_Wisser schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:25:
[...]

Kan je de filmpjes, in het bijzonder waarbij de moeite met de focus duidelijk zichtbaar is, met ons delen?
Dat zal niet gewaardeerd worden ivm met herkenbaarheid, maar volgens mij zijn dergelijke filmpjes al wel eerder gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinza
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-03-2021
Onlangs ben ik ergens een mooie overzichtslink met de meeste EU telecom providers tegengekomen en welke freq. bands ze gebruiken. Vind hem niet zo terug, incl. google, iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Zo juist ook de.mi 9 t besteld. Ik zeg het gewoon maar even 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunturion
  • Laatst online: 16-09 14:51
l3art schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 15:28:
[modbreak] Nogmaals, maar dan nu een officieel verzoek, wie opent er een root topic? Anders gaat er teveel door elkaar lopen. [/]

Ik zag je verzoek gister avond dus ik dacht ik creëer het vandaag wel maar je was me voor. In ieder geval bedankt!

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
sunturion schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:22:
[...]

Ik zag je verzoek gister avond dus ik dacht ik creëer het vandaag wel maar je was me voor. In ieder geval bedankt!
Ik geloof er niets van! :+

Edit: Om mijn shitpost maar aan te vullen dan. :P

Ik heb op mijn K20 Pro al bijna twee weken geen update gekregen. Zo ging het ook op mijn Redmi Note 5. Ik hoopte toen op een dikke update met Android P upgrade erin.
En zo geschiedde het. Een juiste gedachte ende voorspelling.

Durf ik nu te denken dat mijn volgende update Android Q zal hebben op deze prachtige K20 Pro?
Ja, dat durf ik. :)
Hij zit al een tijdje in de Beta, die (als ik het goed begrijp) niet meer echt "available" is.
Ik verwacht gewoon vandaag of morgen een BAM: Android Q for your device.

[ Voor 51% gewijzigd door HMC op 13-08-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Flying schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:20:
Laat iedereen hier de sticker op de achterzijde hangen? Even de zoekfunctie gebruikt, maar kon er niets over terugvinden.
ik plak hem altijd op de doos voor moest je die ooit nog nodig hebben

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Flying schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:20:
Ik heb mijn sticker aan de binnenkant van de doos geplakt. Echter stond alle info ook op de doos zelf bij mij.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nokx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 11:13
Shinza schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:08:
Onlangs ben ik ergens een mooie overzichtslink met de meeste EU telecom providers tegengekomen en welke freq. bands ze gebruiken. Vind hem niet zo terug, incl. google, iemand een idee?
Via Kimovil krijg je echt enorm veel informatie te zien, inclusief welke banden worden ondersteund + welke providers in Nederland deze banden gebruiken
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-9t

Ik heb mijn Mi9t eergister via de Xiaomi Global store op AliExpress besteld nadat ik zag dat de nieuwste Miui firmware het Android Auto probleem had gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 23:09
nieuws: Xiaomi brengt Mi 9T Pro-smartphone volgende week uit in de Benelux

Ziet er toch wel aantrekkelijk uit. Geen reden om te upgraden, maar ja....

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:28
Hoi, vraagje tussendoor. weet iemand een backup programma die ook de usernames en wachtwoorden van de apps meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
hopiconjo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:08:
Hoi, vraagje tussendoor. weet iemand een backup programma die ook de usernames en wachtwoorden van de apps meeneemt?
De backup tool van Miui zelf.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:28
Kiswum schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:10:
[...]

De backup tool van Miui zelf.
Thx, vaak backup programmas en backuppen de app wel maar niet usernames en passwords die bij apps horen

[ Voor 27% gewijzigd door hopiconjo op 14-08-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Ik denk dat die app wel alles zal meenemen, probeer het maar een keer uit met enkele apps die niet zo belangrijk zijn.

Verder maak ik vaak gebruik van mijn Google account in games. Daarmee kun je je data ook vaak opslaan. Hierdoor hoef ik bijna nooit gebruik te maken van backups als ik van telefoon wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik heb nu meermaals meegemaakt dat de smartphone/vingerafdrukscanner niet reageert als ik mijn duim erop leg. Dus geen animatie.
@Kiswum Even ter verduidelijking. op geen enkele manier registreert het scherm aanraking. Waar je ook op drukt met welke vinger of positie dan ook. Dit gebeurt ook enkel als ik de telefoon een tijdje niet heb gebruikt.
Al kan ik niet uitsluiten of dat er wat mee te maken heeft.
Zodra ik op de powerknop druk (en nogmaals) werkt het weer.
Bekende issue?

Betreft de Mi 9T 6GB-128GB, MIUI versie 10.3.10
Toestel is een maand oud, heb het sinds vorige week (schat ik)
Inmiddels is er een update beschikbaar naar 10.3.12. Wacht ik nog heel even mee

Ik hou het nog even in de gaten. Geen game breaker, maar vervelend als je net je collega/vrienden laat kennismaken XIAOMI / MIUI door een demonstratie te geven ;)

[ Voor 36% gewijzigd door seez op 14-08-2019 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoe heb je de duim geregistreerd? Met je vinger recht of met je vinger dwars?
Kortom, geregistreerd zoals je je duim in werkelijkheid hebt als je je telefoon vasthoudt?

Alternatief: Je duim nog een keer registreren vanuit een andere hoek. Het kan zijn dat je dezelfde vinger 2x kunt registeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:48
Wie weet er een fysieke winkel waar ik deze telefoon kan uitproberen? Ik zie dat de Coolblue in Amsterdam er één op voorraad heeft maar dat is natuurlijk geen garantie dat er een demo model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
@seez Heb ik ook op mijn K20 Pro. Zeer irritant. Gebeurt regelmatig en inderdaad vaak na een langere tijd de phone niet gebruikt te hebben. De grijze versie van het duimpje komt, maar aanraking wordt niet geregistreerd. Soms helpt bij mij een double tap op screen om te waken, maar ook niet altijd.

Het is/was een "known issue" en na mijn laatste update zo'n twee weken geleden leek het weg te zijn.
Maar nu heb ik het ook weer.
Dat moeten ze fixen, en snel ook.

Edit:
Geen game breaker, maar vervelend als je net je collega/vrienden laat kennismaken XIAOMI / MIUI door een demonstratie te geven ;)
Indeed. _O-

Edit2:
@Kiswum
Zelf heb ik precies dat gedaan, na de factory reset een maand of zo geleden.
Twee verschillende profielen van mijn rechterduim als unlock.
Zat er juist nu aan te denken dat dat het probleem zou kunnen zijn. :P
Maar het lijkt toch echt een deep sleep achtig ding te zijn.
Misschien maar eens wat koffie geven aan dat ding. >:)

[ Voor 36% gewijzigd door HMC op 14-08-2019 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om wel non stop locatie te hebben terwijl je telefoon op energie besparing staat? GPS killt ie nu dus automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
Het één lijkt me het ander juist aardig uit te sluiten.
Zelf geen tot weinig ervaring met GPS (niet nodig), maar er is een reden dat dat uitgeschakeld wordt als energiebesparing aanstaat.
Als het echt aan moet blijven in deze modus, zal je waarschijnlijk je scherm aan moeten houden.

Mag ik vragen waarom je dit vraagt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DrNizeGuy schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:49:
Ik heb zojuist de mi9t pro besteld (preorder) voor 449,- (128GB versie).

Maar begrijp ik nou goed, dat de redmi k20 pro hetzelfde is?
Die kom ik op Ali tegen voor 320,-
Dat scheelt nogal.
Bijna hetzelfde. De 9T Pro ondersteunt wel alle banden en heeft hier gewoon de Global Rom. Wel zo fijn als je je UI in het Nederlands wil.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Daarnet Android Auto gebruikt met de 9T en dat werkte gewoon. Ik kon de nieuwe interface activeren. Helaas is de telefoon twee keer gecrashed en deed Spotify het niet vanuit AA, enkel handmatig in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:19
Sinds de 10.3.12 update last van uitvallende wifi (om de minuut) valt het signaal compleet weg en na 10 seconden verbind het automatisch weer.

Ervaren meer mensen dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sanchaz12
Net iets grappigs ontdekt op de Mi 9T. Wanneer de telefoon op mijn bureau ligt met de verlichting in de kamer aan, springt de helderheid steeds omhoog en weer omlaag. Vandaag ook eens bevestigd met een Lux-meter app dat de gemeten lichtsterkte door de lichtsensor elke 5 seconden ineens omhoog gaat van 2-4 naar 20-25 en een seconde later weer terug. Hoe kan dat nou dacht ik, zal toch geen (hardware) defect zijn hoop ik...

Ineens viel het kwartje... De lampen aan het plafond zijn INNR smart lampen gekoppeld aan Philips HUE, en daar viel me al eerder van op dat op lagere helderheid best een duidelijk PWM-verschijnsel aanwezig is. Wat ik denk dat er dus gebeurt, de lichtsensor in de Mi 9T leest de helderheid steeds in pulsen uit zonder 'smoothing'. Die pulsen zijn vergelijkbaar met die van de verlichting maar de frequentie valt nét niet samen met het pulseren van de verlichting, waardoor er steeds momenten zijn dat de sensor 'donker' ziet en dan weer 'licht'.

Bij het belichten van de sensor door een lichtbron zonder PWM, in mijn geval het licht van mijn 'Flicker-free' LG monitor, blijft de uitgelezen Lux-waarde rotsvast staan.

Het enige wat Xiaomi zou moeten doen om dit op te lossen is niet de ruwe data van de sensor gebruiken, maar deze eerst filteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IssY_I
Nu de batterij een beetje ingewerkt is heb ik even gisteren goed kunnen bijhouden wat het verbruik is.
Na ruim 31 uur dienst heb ik 10 uur SOT en 20% over oOo
Ben dus ZééééééR tevreden.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/F6dYQF1/Screenshot-2019-08-12-00-05-00-353-com-miui-securitycenter.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kgQnktQ/Screenshot-2019-08-12-00-05-06-472-com-miui-securitycenter.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mvxpqCy/Screenshot-2019-08-12-00-09-11-884-com-miui-securitycenter.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:00
Hier sinds deze middag ook de Mi 9T, deze avond zitten spelen met android auto.
Werkte eerst prima op de telefoon zelf zonder problemen. maar bij het aankoppelen met de auto kreeg ik 'error 16'.
zou oa kunnen liggen aan dubbele apps (had ik gebruikt voor whatsapp, vanwege 2 simkaarten). dit verwijderd, maar hielp niet.

Dan reset gedaan, taal engels gekozen, en als eerste android auto geinstalleerd en getest.. dit werkt ook in de auto. wel nog geen dubbele apps gedaan. wel alles upgedated en dan in het nederlands gezet. blijft werken.

MIUI global 10.3.12 | stabiel.
android auto 4.5.592854

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Zoo hier dan me mi9t. Gebruiken jullie screenprotector s en casings. Ik bedoel is het toestel erg krasgevoelig?

Pssst, lees de topicwaarschuwing eens....

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 15-08-2019 05:21 ]

Verwijderd

HMC schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:05:
Het één lijkt me het ander juist aardig uit te sluiten.
Zelf geen tot weinig ervaring met GPS (niet nodig), maar er is een reden dat dat uitgeschakeld wordt als energiebesparing aanstaat.
Als het echt aan moet blijven in deze modus, zal je waarschijnlijk je scherm aan moeten houden.

Mag ik vragen waarom je dit vraagt? :D
Ja is een beetje tegenstrijdig idd maar ik heb standaard batterij besparing aanstaan zodat over de maanden heen de batterijduur langer goed blijft. Maar ik wil met bijvoorbeeld hardlopen wel m'n loop kunnen tracken. Ik zet nu voor het lopen steeds batterij besparing uit maar dacht miss kan de GPS wel altijd aanstaan

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:39
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

Ja is een beetje tegenstrijdig idd maar ik heb standaard batterij besparing aanstaan zodat over de maanden heen de batterijduur langer goed blijft. Maar ik wil met bijvoorbeeld hardlopen wel m'n loop kunnen tracken. Ik zet nu voor het lopen steeds batterij besparing uit maar dacht miss kan de GPS wel altijd aanstaan
Mi Band 4 niet iets voor jou?

Verwijderd

Die heb ik. Heeft ie GPS dan? 8)7

• HMC
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

Als de phone in je zak zit of op een bureau ligt niets te doen, dan heeft batterijbesparing niet zo veel zin (denk ik). Als het ding niets doet, doet het niets. Behalve als je echt alle dingen manueel aanzet, zoals BT, GPS, etc.
Inderdaad handig om dat in een klap uit te zetten door Battery saver aan te zetten. :D
Iets als een mute.
Heb je je phone ook op airplane mode 's nachts? Ik wel.

Bij mij staan dit soort dingen eigenlijk sowieso nooit aan. :P

Lijkt me niet heel veel moeite om voor je snelwandelsessies even het een en ander aan te zetten.
Daar gaat je batterij of phone niet dood van.
Plezier ermee.

• svenerator
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 17:43:
[...]

Die heb ik. Heeft ie GPS dan? 8)7
oh wow stom, had geen idee dat dat dingetje GPS mist.

• vinom
@Verwijderd Als je hem 's nachts op airplane mode zet, kun je hem dan niet beter helemaal uitzetten? Je kunt namelijk schedulen wanneer de telefoon uit mag en vanzelf weer aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Zijn er meer mensen die push meldingen slecht ontvangen, zoals bv Whatsapp? Energie beheer staat uit op deze app. Heeft Miui nog iets ingebakken wat dit kan tegenhouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenerator
Darkz0rs schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:23:
Zijn er meer mensen die push meldingen slecht ontvangen, zoals bv Whatsapp? Energie beheer staat uit op deze app. Heeft Miui nog iets ingebakken wat dit kan tegenhouden?
Toevallig hersteld van een backup? Want dat kan wel eens niet goed werken met apps die push notificaties gebruiken. In ieder geval, mij werkt die prima en ik heb geen batterij instellingen aangepast, wel staat automatisch starten bij aan.

Mocht je er niet uit komen, probeer dan de app opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 22:00
Darkz0rs schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:23:
Heb je ontwikkelaarsmodus al geactiveerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 22:34
Ik heb de Mi 9T nu 2 weken in mijn bezit. Mijn vorige telefoon was een Mi6 die ik ruim 2 jaar gebruikt heb.

Wat mij bevalt:
- De vorm: ligt lekker in de hand.
- Vingerscanner werkt goed. Zelfs met een screenprotector.
- Scherm is duidelijk afleesbaar.
- Batterij: ik laad hem elke ochtend op tot zo'n 80% en kom er makkelijk de dag mee door. Als ik opsta heb ik doorgaans nog meer dan 40% over dus minder dan 40% drain per dag. Ik ben geen zware gebruiker. Waar het meeste aan opgaat is videobellen.
- Alles werkt snel (waar ik hem voor gebruik).
- Geluid is luid genoeg.

Wat mij minder bevalt:
- Het formaat en gewicht. Hij is echt groot en gisteren was ik broeken aan het passen in de kledingwinkel en betrapte mezelf erop dat ik de telefoon in de passende broekzak stopte om te kijken of de zak diep genoeg was. Bij veters strikken haal ik de telefoon uit mijn broekzak.

Al met al ben ik een zeer tevreden gebruiker tot nu toe. Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die net zoals ik de telefoon relatief kort opladen tot zo'n 80%. Ik heb het idee dat dit behoud van je accu is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IssY_I
@Bugs3 ik ook! mijn oplaad patroon is exact hetzelfde. Laad hem ook tot ong 80% op en aan het eind van de dag zit er zeker nog 40-50% op.

Een half uurtje sochtends aan de lader is voor mij ruimschoots voldoende om de dag door te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
Hmmmm.... Zo geweldig is de accu van de Mi 9T dus ook weer niet:

YouTube: Epic Drain Test #6! Asus ROG Phone 2 vs Black Shark 2 Pro vs Mi 9T v...

@IssY_I ik laad niet op met een gewone oplader. Dus niet met quick charge.

[ Voor 11% gewijzigd door Bugs3 op 16-08-2019 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
Bugs3 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:02:
Hmmmm.... Zo geweldig is de accu van de Mi 9T dus ook weer niet:

YouTube: Epic Drain Test #6! Asus ROG Phone 2 vs Black Shark 2 Pro vs Mi 9T v...

@IssY_I ik laad niet op met een gewone oplader. Dus niet met quick charge.
Ach video moet je ook met een korreltje zout nemen, in velen andere test was de mi 9t de winnaar of op z'n minst top3. Ik heb zelf persoonlijk nog nooit zon batterij vriendelijke toestel in mijn handen gehad als de Mi 9t :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bugs3
IssY_I schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:22:
[...]

Ach video moet je ook met een korreltje zout nemen, in velen andere test was de mi 9t de winnaar of op z'n minst top3. Ik heb zelf persoonlijk nog nooit zon batterij vriendelijke toestel in mijn handen gehad als de Mi 9t :)
Mee eens. Ik ben zeer tevreden met de performance van de accu. Echter gaat de ontwikkeling dit gebied blijkbaar zo snel momenteel dat wat gisteren goed was, vandaag ineens middenmoot blijkt te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanchaz12
Bugs3 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:55:
Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die net zoals ik de telefoon relatief kort opladen tot zo'n 80%. Ik heb het idee dat dit behoud van je accu is.
Ja hier ook, d.m.v. de app 'Battery Charge Limit' zorg ik er voor dat de telefoon vanzelf stopt met opladen bij in mijn geval 75%. Je hebt er wel root toegang voor nodig, dat is dan ook eigenlijk de enige reden dat ik mijn telefoons root. Mijn Galaxy S8 heeft na 2 jaar (mogelijk) door gebruik van deze app nog 90% capaciteit over.

Als je geen root wil/hebt is 'AccuBattery' ook aan te raden, deze geeft een melding bij het ingestelde oplaad-percentage en heeft ook een functie welke bijhoudt wat de gezondheid van de batterij is in % en mAh.

[ Voor 4% gewijzigd door Sanchaz12 op 16-08-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik laad hem een keer in de twee dagen op naar 100%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IssY_I
Sanchaz12 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:38:
[...]

Ja hier ook, d.m.v. de app 'Battery Charge Limit' zorg ik er voor dat de telefoon vanzelf stopt met opladen bij in mijn geval 75%. Je hebt er wel root toegang voor nodig, dat is dan ook eigenlijk de enige reden dat ik mijn telefoons root. Mijn Galaxy S8 heeft na 2 jaar (mogelijk) door gebruik van deze app nog 90% capaciteit over.

Als je geen root wil/hebt is 'AccuBattery' ook aan te raden, deze geeft een melding bij het ingestelde oplaad-percentage en heeft ook een functie welke bijhoudt wat de gezondheid van de batterij is in % en mAh.
Hier wordt het verschil uitgelegd tussen Li-ion en Li-Po batterijen.
artikel is wel 2 jaar oud dus beide technologiën zullen ongetwijfeld verder ontwikkeld zijn.

http://blog.ravpower.com/...ithium-polymer-batteries/

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/L9YDjvn/battery-pros-and-cons-lithium-polymer.jpg

In onze Mi 9T zit een Li-Po
Samsung & Apple bijvoorbeeld gebruiken altijd Li-ion batterijen. Huawei gebruikt bv Li-Po batterijen en ik heb verschillende toestellen gehad met verschillende soorten batterijen en mijn voorkeur gaat altijd uit naar een toestel met een Li-Po batterij.

Als ik phones vergelijk op GSM-arena kijk ik ook altijd naar wat voor soort batterij er in zitten.
Ik heb gewoon gemerkt in de loop der jaren dat een Li-Po batterij gewoon velen malen stabieler is en langer dezelfde capaciteit behoudt dan een Li-ion batterij. Je merkt gewoon en hoort gewoon van anderen dan hun (samsung/Apple) toestellen gewoon bagger aan het worden zijn na minder dan een jaar gebruik

[ Voor 3% gewijzigd door IssY_I op 16-08-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
vinom schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 18:55:
@Verwijderd Als je hem 's nachts op airplane mode zet, kun je hem dan niet beter helemaal uitzetten? Je kunt namelijk schedulen wanneer de telefoon uit mag en vanzelf weer aangaat.
Ik neem aan dat die reactie aan mij gericht was. :+
Mwah. Teveel moeite. Airplane is een simpele toggle.

Ik laad de phone eens per 4 dagen op gemiddeld, van 20% naar 80%.
@IssY_I Li-Po rules. Maar volgens mij gebruiken alle merken die inmiddels.

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 16-08-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IssY_I
HMC schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:19:
[...]@IssY_I Li-Po rules. Maar volgens mij gebruiken alle merken die inmiddels.
Nee vergis je niet. Samsung gebruikt absoluut nog die ouderwetse (goedkoper om te produceren) bagger
Li-ion batterijen, dit weet ik omdat vanwege die exploderende batterijen 2 jaar terug. Gebeurde ook met Apple dacht ik. Een Li-Po heeft een hele andere Kern en kan en zal nooit exploderen. Is duurder om de produceren maar veiliger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
Twee jaar is een lange tijd. Geen zin om het op te zoeken, maar gebruikt een S10 geen Li-Po?
Lijkt me juist dat zij de eerste waren.

Edit: S10 gebruikt Li-Ion. :F
Gelijk heb je

Nop, Li-Po. :P
Nop, edit2. Dat gaat over de charger case. :+
OMG. :F

[ Voor 34% gewijzigd door HMC op 16-08-2019 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
LOL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
Sorry, al laat hier. :+
Wilde het toch ff opzoeken.
Cheers mate! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IssY_I
vinom schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:06:
Ik laad hem een keer in de twee dagen op naar 100%.
Sinds ik mijn phone heb (2 augustus) heeft de mijne maar 2x de 100% aangetikt, altijd zit ik ong tussen de 35-85% binnenkort weer ff op zn staartje trappen
Pagina: 1 ... 14 ... 53 Laatste

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Prijzen en Levertijden
Voor accessoires: [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20 (Pro)] Accessoires
Voor rooten en custom roms van de 9T/K20 [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom roms
Voor rooten en custom roms van de 9T Pro / K20 Pro: [Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms