Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste
Acties:

• detim
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12-01 23:48
Ik heb nu ongeveer een jaar een iPhone XR. Heb er altijd erg veel plezier van gehad, maar sinds IOS 13 erger ik me kapot aan dat ding.
Er zitten verschillende super irritante kleine bugjes in, waardoor ik eigenlijk bijna op het punt sta om weer een Android aan te schaffen.
Ik hoop dat iemand tips heeft of ik van de volgende problemen af kan komen?

- Ik gebruik swiftkey als toetsenbord, als ik een agenda item toe wil voegen verschijnt het toetsenbord, ik kan typen, maar er verschijnt geen tekst. Als ik hem dan sluit en opnieuw open weer wel. Ik heb swiftkey al opnieuw geïnstalleerd, maar het heeft niet geholpen. Het is echt alleen in de agenda, maar dus erg irritant als ik even snel een afspraak toe wil voegen.

- Als er een mailtje binnen komt en deze open vanuit de notificatie hangt de mail app ruim 10 seconden voordat ik iets kan doen of de mail kan lezen.

- Soms heb ik geen mobiel internet meer, na een herstart van het toestel weer wel, mobiele data uit en aan zetten helpt niet. Ben ondertussen ook al van provider geswitcht, maar maakt geen verschil. (was ook al met ios 12)

- Flitmeister geeft tijdens het rijden aan dat ik gestopt ben met rijden, als ik flitsmeister dan open zie ik ook geen snelheid meer. Na het sluiten van de app en opnieuw openen doet hij het weer een paar minuten.

- Sommige dagen is de accu super snel leeg zonder duidelijke reden. Andere dagen gaat hij super lang mee.

- Als ik tijdens het bellen een notificatie krijg licht het scherm op en duw ik met mijn oor allerlei knoppen in zoals mute of facetime waardoor alles een beetje op hol slaat.

Heeft iemand een oplossing/tips voor bovenstaande problemen toevallig of zijn dit bugs waarbij we afhankelijk zijn tot Apple een update uitbrengt?
Ah dat met mobiel internet heb ik ook. Heel irritant ja. Rest ken ik niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Udrene
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:14
@detim het enige wat ik herken is de mail-app die freezed. Verder niet

• Ener103
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-01 23:13
Udrene schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 16:44:
@detim het enige wat ik herken is de mail-app die freezed. Verder niet
Idem dito. Daarom geswitched naar Gmail app en Outlook. Hiermee geen problemen. Ben er nog niet uit welke Mail app blijft.
Ik heb het freezen ook bij andere apps zoals de rtlnieuws en Nike training app. Voor iOS 13 liep alles gesmeerd, nu hapert er idd wel eens wat.

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-01 18:23
Ener103 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:00:
[...]

Idem dito. Daarom geswitched naar Gmail app en Outlook. Hiermee geen problemen. Ben er nog niet uit welke Mail app blijft.
Ik heb het freezen ook bij andere apps zoals de rtlnieuws en Nike training app. Voor iOS 13 liep alles gesmeerd, nu hapert er idd wel eens wat.
Kijk eens naar Spark.

Bing

Dat is inderdaad een dikke aanrader.

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 21-01 11:29
Ik heb meer dan 10GB vrije ruimte op mijn iPhone. Toch zegt Photos dat er niet genoeg iPhone storage is om up te loaden.
Echt weer zo'n rare bug.. :/

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@detim swift keyboard en iOS 13.3 (bug) daar komt misschien in 13.3.1 een update voor, kun je voor nu beter uitschakelen en de iOS quickpath swipe toetsenbord voor gebruiken (wereldbol select engels)

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-01 15:31

stefimke

Fire Walk With Me

Orinoco schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:32:
@detim swift keyboard en iOS 13.3 (bug) daar komt misschien in 13.3.1 een update voor, kun je voor nu beter uitschakelen en de iOS quickpath swipe toetsenbord voor gebruiken (wereldbol select engels)
... of GBoard van Google.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Dan is de volgende url wel handig om door te lezen voor installatie van 3e party keyboards.
https://support.apple.com/en-us/HT210613?/en-us/advisory

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Orinoco schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:03:
[...]

Dan is de volgende url wel handig om door te lezen voor installatie van 3e party keyboards.
https://support.apple.com/en-us/HT210613?/en-us/advisory
daar staat dat je voor het fixen van die bug moet updaten naar iOS 13.1.1 of iPadOS 13.1.1. We zitten op 13.3 dus lijkt me voor de meeste mensen (die up-2-date zijn qua OS) niet van toepassing.

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Orinoco schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:32:
Die van iOS doet nog steeds geen Nederlands toch? Ik heb SwiftKey een tijdje gebruikt, maar die werkte voor geen meter bij mij. De meeste woorden werden verkeerd voorspeld of geïnterpreteerd, GBoard is wat dat betreft nog de beste in mijn ervaring.

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Had al sinds ik een nieuw toestel heb zo nu en dan 'last' van het verschijnsel dat de icoontjes op mijn scherm naar beneden zakten om erboven een leeg vak te laten zien. Herkende dat niet van mijn vorige toestellen.
Ik maar afvragen wat dat vak precies deed (kon er niets aan toevoegen ofzo). Kon het niet reproduceren en zoeken erop viel ook niet mee.

Uiteindelijk toch gevonden, not a bug but a feature: da's dus de 'reachability' functie die je helpt de bovenste icoontjes op grotere toestellen ook te kunnen benaderen.
Weer wat geleerd (ook hoe ik hem op moet roepen, met een 'double tap').

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Yucko schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:39:
[...]

daar staat dat je voor het fixen van die bug moet updaten naar iOS 13.1.1 of iPadOS 13.1.1. We zitten op 13.3 dus lijkt me voor de meeste mensen (die up-2-date zijn qua OS) niet van toepassing.
Het is voor die swiftkey nog steeds niet opgelost voor redelijk wat iOS gebruikers.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

bram1984 schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:54:
[...]

Die van iOS doet nog steeds geen Nederlands toch? Ik heb SwiftKey een tijdje gebruikt, maar die werkte voor geen meter bij mij. De meeste woorden werden verkeerd voorspeld of geïnterpreteerd, GBoard is wat dat betreft nog de beste in mijn ervaring.
Klopt quickpath is nu nog steeds geen NL, hopelijk komt dit snel.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Ik ben deze kerstvakantie weer eens serieus aan het proberen om m'n iPhone te gaan gebruiken als daily driver.

Oh boy, sommige dingen zijn erg fijn... maar pffff. Dingen die zo intuïtief/productief zijn op Android zijn ??? op iOS. Leercurve misschien, maar toch jammer dat er hier geen "Help Android -> iOS overstappers op weg" topic is aangezien je direct als iOS basher en "ga maar weer terug naar je Android hok"-afgeserveerd wordt als je ook maar iets kritisch zegt over iOS.

• bram1984
  • Nu online
stefimke schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:19:
Ik ben deze kerstvakantie weer eens serieus aan het proberen om m'n iPhone te gaan gebruiken als daily driver.

Oh boy, sommige dingen zijn erg fijn... maar pffff. Dingen die zo intuïtief/productief zijn op Android zijn ??? op iOS. Leercurve misschien, maar toch jammer dat er hier geen "Help Android -> iOS overstappers op weg" topic is aangezien je direct als iOS basher en "ga maar weer terug naar je Android hok"-afgeserveerd wordt als je ook maar iets kritisch zegt over iOS.
Voorbeelden?

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 09:21

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ben dan wel benieuwd naar wat je tegenhield om je iPhone als daily te gebruiken en je dus een Android hebt gebruikt. Even goede vrienden; je moet een toestel kopen op basis van je eigen ervaringen. De ene vind A beter en de andere B. Maar comments als deze hebben geen enkel nut of inhoud zonder voorbeelden.

Voorbeeld van mij:
Ik ben van Android naar iOS gegaan omdat ik de fragmentatie binnen Android zat was, de Samsung S8 zat was en helemaal klaar was maar ook een beetje uitgekeken was op Google. Heb een tijd met een iPad gewerkt en die beviel uitstekend.

At the end of the line a survivor will be born

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Zie onderstaande link naar topic android naar iOS
Android naar iPhone overzetten - haalbaar scenario?

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Even voor iedereen: het gaat me totaaaaaaaaal niet om een goed/slecht-oordeel te vellen, maar puur om in kaart te brengen waar ik tegenaan loop met een Android->iPhone overstap, en vooral om hiervoor oplossingen te vinden (zonder de open deur "dan ga je toch terug naar je Android"), vast iets waar meer mensen mee worstelen of zich afvragen.

Sommige dingen zijn vast mijn pure onkunde/niet-wetendheid. Sommige dingen zijn vast ook helemaal niet aan iOS te wijten, wellicht aan de apps zelf, of beperkingen van iOS aan apps die op Android er niet zijn.

Mijn doel:
ik wil niet afhankelijk zijn van Android danwel iOS en wil makkelijk kunnen switchen of liefst zelfs naast elkaar een Android én iPhone kunnen gebruiken, met dezelfde mail accounts, dezelfde contacts, dezelfde Appie AH account, bankieren-apps, etc. Dat Whatsapp, Telegram e.d. gelinked zijn aan één SIM/telefoon en chats lastig over te zetten zijn is vervelend maar daar is helaas even niks aan te doen.
>:) zie beneden.
Mrjraider schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:00:
Ben dan wel benieuwd naar wat je tegenhield om je iPhone als daily te gebruiken en je dus een Android hebt gebruikt. Even goede vrienden; je moet een toestel kopen op basis van je eigen ervaringen. De ene vind A beter en de andere B. Maar comments als deze hebben geen enkel nut of inhoud zonder voorbeelden.
Sommige dingen vind ik echt TOP aan iOS. De apps zien er over het algemeen gelikter en uniformer uit dan op Android en werken smooth. Dat ik gemakkelijk notificaties van m'n Nest camera's kan zien zonder te unlocken bijvoorbeeld is fancy. Het alternatief van het "widget-scherm" is prima in vergelijk met de vrij plaatsbare widgets in Android.
Sommige apps werken ook niet fatsoenlijk op Android (Disney Circle app bijvoorbeeld), of zijn er überhaupt niet op Android (OpenADSB bijvoorbeeld).

Maar wat dingen waar ik kromme tenen van krijg op iOS - en nogmaals, wellicht ligt het aan mezelf, de apps en niet aan iOS, maar het is wel de eerste indruk die ik krijg met overstappen:

Het begint al bij het lockscreen, op m'n Pixel zie de tijd, datum, weer (best handig als je wakker wordt en meteen kunt zien of het ruiten krabben wordt), of m'n telefoon op stil staat, of en zoja hoelaat morgen m'n wekker staat (best fijn ook die native wakeup-light van de Pixel), en als ik wil ook nog welk liedje er op de achtergrond speelt. Eventueel always-on met een kleine batterylife-penalty. Op iOS geen always-on, okay, maar voor de rest alleen de tijd en datum.

Notificaties... ik begin eraan te wennen, maar het is x jaar terug in de tijd t.o.v. Android. Onhandige/geen bundeling van notificaties van dezelfde apps, geen mogelijkheid om meldingen te snoozen, simpel een mailtje wegswipen gaat niet en vereist klikken.

System-bar: misschien door de huge notch, maar je hebt geen idee of er iets te doen is. Op m'n Pixel zie ik direct of ik whatsappjes heb, gemiste telefoontjes, smsjes, mailtjes, ...

Multitasking... excuse me... maar Google Maps kan nog geen offline kaartje op de achtergrond downloaden. Op Android kan je bijvoorbeeld terwijl je aan het navigeren bent met Google Maps een andere app starten en wordt het Maps window een kleine picture-in-picture. Erg handig als je wilt kijken of er een geocache in de buurt ligt als je ergens naar toe gaat bijvoorbeeld.

Contacten toevoegen: easypeasy op Android, gegevens invullen en meteen even aangeven bij welk Google account de contact hoort. Done. Op iOS lukt dit me nu ook maar moet het weer met een omweg (zie deze thread een paar dagen terug).

Set&forget lijkt niet te bestaan op iOS. Voorbeeldjes: Google Photos backup, Synology DS Photo backup, Flitsmeister automatische start. Op Android is het één keer instellen en het werkt. Force-quit/reboot of niet, het werkt.

YouTube: een stuk skippen in een video, op Android touch je ergens op de "afspeelbalk" en hij jumpt meteen naar die plek. Op iOS: eerst op de video touchen om de "afspeelbalk" in beeld te krijgen, dan priegelen om precies het puntje te selecteren waar je bent gebleven en dan kun je hem pas naar links/rechts slepen.

Geluiden: Hoe hard staat de wekker eigenlijk? Ringtone-volume? Waarom niet gescheiden?

Wekker: bestaande wekker aanpassen? Hoe dan? Lijkt alsof ik alleen een nieuwe kan toevoegen, geen bestaande aanpassen. Om te checken of een wekker staat moet ik de app checken?

Iets zoeken (winkel, restaurant, bioscoop, ziekenhuis,...) kan niet eenvoudig vanuit spotlight en dan de optie krijgen om ernaartoe te navigeren met Google Maps, relevante website bekijken. Weinig synergie tussen telefoon/browser/navigatie.

Camera-sluiter-klik: lijkt alleen iOS "uit" te kunnen als de telefoon op stil staat.

Ik wilde vanmiddag een paar A4-tjes die bij elkaar horen scannen. Op Android kan dit met Google Drive/Microsoft Office Lens probleemloos. Saven naar jpg/pdf/... whatever.. lokatie bepalen, kan allemaal.
Op iOS krijg ik het niet voor elkaar. Met Google Drive kan 1 pagina gescand worden, dan weer een nieuw document. Met Office Lens kan het wel maar ik ben nog steeds aan het zoeken waar hij in hemelsnaam wat heeft opgeslagen. Hij gaf de illusie een pdf van meerdere pagina's te maken maar het lijken nu losse jpg's te zijn per pagina in m'n Fotostream.

Google Maps: waarom geen weergave van snelheid en huidige weg onder je "pijltje"? Wellicht ligt het aan de app-ontwikkeling, Waze kan het namelijk wel. Zo heb je op Android geen kompas in Google Maps gedurende navigatie, erg vreemd.

Flitsmeister: iOS app start helaas niet zoals bij Android gelinkt met Bluetooth van auto op (set&forget). iOS app zegt tijdens het rijden "u rijdt niet meer", start ook niet automatisch op met beweging, zelfs zonder force-quit werkt het niet. Totaal onbetrouwbaar. Geluidsinstelling op 100% of afhankelijk media(?)-volume? Overlay met speed/max-speed/alerts kan niet op iOS.

GBoard (google Keyboard): iets handigs als even een woord selecteren, en dan door op shift te drukken het woord te laten beginnen met een hoofdletter of helemaal in hoofdletters/kleine letters weer te geven, kan niet met de iOS versie (vast een app-beperking).
Voorbeeld van mij:
Ik ben van Android naar iOS gegaan omdat ik de fragmentatie binnen Android zat was, de Samsung S8 zat was en helemaal klaar was maar ook een beetje uitgekeken was op Google. Heb een tijd met een iPad gewerkt en die beviel uitstekend.
Een iPad gebruik ik al jaren tevreden, puur voor media-consumptie/gaming, dus iOS is me niet totaal vreemd.
Thx! Zal het eens doorstruinen.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@stefimke
Het weer op je lockscreen als je wakker word:
Instellingen - Niet storen - Bij gepland tijd instellen en switch gepland/dim toegangsscherm aan.
Nu zie je het weer op je lockscreen als je wakker word.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@stefimke Notificaties kun je onder Instellingen - berichtgeving per app groeperen.
Mail weg swipen, wat bedoel je hier precies mee?

• bram1984
  • Nu online
@stefimke Weer kun je gewoon bij je widgets zetten. Even naar rechts swipen en je ziet het. Wat er afspeelt kan ik gewoon zitten op mijn lockscreen? Verder heb ik mijn toestel altijd op stil staan (heb een Apple Watch en dus geen geluidjes nodig), maar kan me voorstellen dat je dat irritant vindt. Always on mis ik ook niet.

Notificaties kun je gewoon instellen of terugvinden door omlaag te swipen. Persoonlijk hoef ik dat niet allemaal nog eens op het beginscherm te hebben.

Multitasking: die snap ik niet helemaal. Kaarten navigeert gewoon vrolijk verder als ik een andere app start.

Contacten toevoegen: geen idee, dat doe ik misschien 3x per jaar. Voor zover ik weet 5 seconden werk?

YouTube: ligt eerder aan de app dan aan iOS? Daar moet je denk ik bij Google voor zijn. ;)

Geluiden: is gescheiden. Fysieke knoppen en control panel.

Wekker: kun je gewoon aanpassen via Wijzig linksboven.

Iets zoeken: wat is het probleem met de navigatie app openen en daarbinnen zoeken? Ik kan trouwens gewoon in spotlight een plaatsnaam invoeren en dan aangeven dat iOS in Kaarten moet zoeken. Wellicht moet je van Google Maps afstappen? Is third party en wordt dus minder ondersteund.

Set & forget: geen idee wat dit is. Blijkbaar mis ik het niet.

Scannen: zijn prima apps voor die dat kunnen.

Verder ben je wel een beetje aan het zoeken hoor, heb ik het idee (no offence verder). Waarschijnlijk kun je een vergelijkbare lijst over Android maken.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@stefimke scannen kan ook in Notities, nieuwe notitie - select icon camera - scan

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@stefimke Set & Forget?, maar met je voorbeelden daar heb ik "Opdrachten voor" (Siri Shortcuts).
Dit was de app Workflow (Android/iOS), overgenomen door Apple.

• Udrene
@stefimke Bij Youtube kun je gewoon ergens op de statusbalk drukken en dan heen en weer swipen. Je hoeft niet persé op het bolletje te drukken.

Je weet dat Google en Apple grote concurrenten zijn, dus Google apps zullen op een iPhone altijd minder fijn werken dan op een Android toestel. Ik gebruik zo min mogelijk Google apps dus herken jouw irritaties niet.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:54

Christiano007

Ich bin der champion

Ik gebruik de gmail app voor de mail van zowel gmail als hotmail. Maar nu krijg ik de push meldingen van Gmail wel binnen maar niet van hotmail. Deze ontvang ik alleen als ik handmatig mail ophaal.

Alles staat op push of 15 min synchroniseren. Meer mensen dit probleem?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@stefimke Navigeren zoals je aangeeft dat werkt goed hier, maar gebruik daar Apple Maps voor.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

@allen: dank voor de constructieve reacties! TOP!
Orinoco schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:33:
Het weer op je lockscreen als je wakker word:
Instellingen - Niet storen - Bij gepland tijd instellen en switch gepland/dim toegangsscherm aan.
Nu zie je het weer op je lockscreen als je wakker word.
Die tip heb ik al eens gelezen, op een iPad hier werkt dit enigszins, op m'n iPhone krijg ik dit niet consequent aan de praat, maar dat ligt vast aan mezelf.
Orinoco schreef op maandag 30 december 2019 @ 20:43:
Notificaties kun je onder Instellingen - berichtgeving per app groeperen.
Mail weg swipen, wat bedoel je hier precies mee?
Ja, als ik het forceer per app groepeert hij het wel, maar het automatisch groeperen laat te wensen over. Je zou verwachten dat als je smorgens 20 Outlook mailtjes hebt hij zelf snapt dat groeperen best handig zou zijn. Iets met smartphone enzo.

Met mail weg swipen bedoel ik het in een keer wegswipen van een notificatie. Als je subtiel swiped moet je door dat "beheer, bekijk, wis" riedeltje heen. Ik kom er nu achter als ik helemaal van rechts->links swipe een notificatie in één keer weg gaat overigens. Weer wat geleerd.
bram1984 schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:06:
Weer kun je gewoon bij je widgets zetten. Even naar rechts swipen en je ziet het.
Klopt, dat werkt ook prima, handig om buienradar, buienalarm, knmi widgets bij elkaar te plaatsen voor een goed overzicht! (Tips voor nóg betere weer-apps/widgets zijn altijd welkom)

Ik doelde echter meer vanuit het lockscreen. Ff heul snel checken hoe brrrrrr het is.
Wat er afspeelt kan ik gewoon zitten op mijn lockscreen?
Ik bedoelde meer de native soort van Shazam-functionaliteit in de Pixel. Niet wat je op het device zelf afspeelt.
Verder heb ik mijn toestel altijd op stil staan (heb een Apple Watch en dus geen geluidjes nodig), maar kan me voorstellen dat je dat irritant vindt. Always on mis ik ook niet.
Snap ik... always-on is persoonlijk, heb het meestal ook uitstaan. Maar met een tik op het gelockte scherm van een Pixel heb je sneller door wat er allemaal speelt dan op een iPhone.
Notificaties kun je gewoon instellen of terugvinden door omlaag te swipen. Persoonlijk hoef ik dat niet allemaal nog eens op het beginscherm te hebben.
Moet daar nog m'n draai in vinden tussen de verschillende smaakjes van notificaties. FB, Insta ... hoef ik bijvoorbeeld ook geen notificatie van, de rode puntjes (badges?) zijn voldoende.
Multitasking: die snap ik niet helemaal. Kaarten navigeert gewoon vrolijk verder als ik een andere app start.
Het gaat me meer om dat bepaalde taken waarvan je zou denken: dat kan prima op de achtergrond terwijl ik wat anders aan het doen ben, niet op de achtergrond werken. Als je bijvoorbeeld een Google Map offline map wilt downloaden kan dat alleen op de voorgrond. Een Fortnite (m'n kids, niet voor mij ;)) update kan ook alleen op de voorgrond gedownload worden, en dat zijn geen kleine updates dus duren lang, laat staan als je op reis bent en je zit ergens met crappy wifi.

Ik merk idd dat als je bijv ook met Google Maps activeert dan en een andere app actief maakt de klok linksboven blauw wordt, dit zal wel zijn om aan te geven dat je er nog iets anders erg actief is en je snel terug kunt naar die app?
Contacten toevoegen: geen idee, dat doe ik misschien 3x per jaar. Voor zover ik weet 5 seconden werk?
Ik beheer een buurt-whatsapp groep.. definitely >3x per jaar.
YouTube: ligt eerder aan de app dan aan iOS? Daar moet je denk ik bij Google voor zijn. ;)
Daarom ook mijn disclaimer: dat veel dingen vast aan eigen onkunde of aan de apps zelf liggen. Maar dit lijkt wel bij meer video-afspeel dingen te zijn, ook in fb ofzo.
Wekker: kun je gewoon aanpassen via Wijzig linksboven.
8)7 my bad...
Iets zoeken: wat is het probleem met de navigatie app openen en daarbinnen zoeken? Ik kan trouwens gewoon in spotlight een plaatsnaam invoeren en dan aangeven dat iOS in Kaarten moet zoeken. Wellicht moet je van Google Maps afstappen? Is third party en wordt dus minder ondersteund.
Mjah... voor m'n gevoel is er gewoon wat meer synergie in Android tussen, search engine, phone, browser, navigator lijken meer "één".

(Ben ook best benieuwd of m'n iPhone ook automagisch gaat caller-ID'en als ik wordt gebeld door een nummer wat niet in m'n contacts staat)
Set & forget: geen idee wat dit is. Blijkbaar mis ik het niet.
Zoals gezegd: Google Photos backup, Synology Photo backup, Flitsmeister. Op Android is dat 1 keer instellen en het blijft altijd werken. Op iOS is het maar afwachten of er iets gebeurd. En dat kan best aan de apps in kwestie liggen, maar feit is wel dat het niet één keer instellen is en geen omkijken meer naar hebben.
Scannen: zijn prima apps voor die dat kunnen.
Kun je iets aanraden? Ik heb er 2 geprobeerd die op Android top werken maar op iOS dus totaal niet. Zeker van Microsoft Office Lens verbaasde me dat nogal.
Verder ben je wel een beetje aan het zoeken hoor, heb ik het idee (no offence verder).
Nee ik zoek niet, zoals ik zei, heb m'n SIM van m'n Pixel->iPhone verhuisd en dit is waar ik na een paar dagen tegenaan loop.
Orinoco schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:21:
scannen kan ook in Notities, nieuwe notitie - select icon camera - scan
Thanks, zal het eens proberen, maar dan scan ik vast wel iets wat naar de iCloud ofzo gaat? Wil er graag op m'n Android/laptop ook nog bij kunnen.

Ik krijg overigens alleen een keyboard te zien bij Notities, en een Gereed knop.
Orinoco schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:30:
Set & Forget?, maar met je voorbeelden daar heb ik "Opdrachten voor" (Siri Shortcuts).
Dit was de app Workflow (Android/iOS), overgenomen door Apple.
Opdrachten blijft vragen of ik even wil bevestigen dat ik Flitsmeister echt wil starten als m'n iPhone verbinding maakt met de BT van m'n auto. Niet zo handig als ie in m'n broekzak zit.
Udrene schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:35:
@stefimke Bij Youtube kun je gewoon ergens op de statusbalk drukken en dan heen en weer swipen. Je hoeft niet persé op het bolletje te drukken.
Hey leuk, een keer tappen op het video window en dan kun je inderdaad ergens tappen om de "cursor" te verschuiven. Nice!
Je weet dat Google en Apple grote concurrenten zijn, dus Google apps zullen op een iPhone altijd minder fijn werken dan op een Android toestel.
Nou, dat zal je verbazen... sommige Google Apps zien er op iOS beter uit dan de Android counterparts. Zo laat Maps op iOS leuk het weer zien op een locatie en een kompas tijdens navigeren, doet de Android versie niet.
Orinoco schreef op maandag 30 december 2019 @ 21:51:
@stefimke Navigeren zoals je aangeeft dat werkt goed hier, maar gebruik daar Apple Maps voor.
Tsja, ik ben nu maar wat meer Waze aan het gebruiken omdat ik simpelweg geen idee heb of Flitsmeister iets aan het doen is op de achtergrond (how can you tell?).

Nogmaals dank voor de vele reacties!!! _/-\o_

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08:35
@stefimke, eigenlijk zou je jouw post prima als startpost kunnen gebruiken voor een nieuw topic 'Android naar iOS, waar loop je tegen aan' kunnen gebruiken.

En dan bij elk probleem wat opgelost wordt, of waar een omweg voor gevonden wordt, streep je de vraag/opmerking door en plaats je een link naar de post waarin de oplossing beschreven wordt.

Daarmee maak je een handige overstap-hulp voor andere migranten. :)

• Udrene
@stefimke Met de OneDrive app kun je perfect scannen. Op het plusje drukken en dan heb je verschillende keuzes waaronder scannen. Deze kun je dan opslaan op je telefoon of in OneDrive zodat je hem ook op je laptop kunt openen.

Bij onbekende vaste nummers krijg ik te zien vanuit welke plaats er gebeld wordt.

Klopt als je op de blauwe klok drukt, ga je snel weer naar de navigatie-app.

Instellingen => berichtgeving Hier kun je per app aangeven welke meldingen apps mogen geven.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@stefimke

Hier screendump met Flitsmeister op de achtergrond actief, zie linksboven blauw icon.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-01 21:49
stefimke schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:53:
Kun je iets aanraden? Ik heb er 2 geprobeerd die op Android top werken maar op iOS dus totaal niet. Zeker van Microsoft Office Lens verbaasde me dat nogal.
Scanner Pro!
Thanks, zal het eens proberen, maar dan scan ik vast wel iets wat naar de iCloud ofzo gaat? Wil er graag op m'n Android/laptop ook nog bij kunnen.
Op www.icloud.com kan je bij al je notities, foto's, drive, etc..
Ik beheer een buurt-whatsapp groep.. definitely >3x per jaar.
Onder Instellingen - Contacten - Standaardaccount selecteer je onder welk account een contact moet worden opgeslagen. Kan je volgens mij niet per keer instellen inderdaad!

Verder raad ik je aan toch eens proberen te werken met first party apps en functies. Apple Maps ipv Google Maps (kan je gewoon via Spotlight naar locaties zoeken en zijn nav-notificaties ook beter) en iCloud om automatisch je foto's te laten backuppen. Veel dingen die je nu doet/wilt doen gebeuren bij mij al automatisch zonder dat ik er over nadenk.

wardjj wijzigde deze reactie 31-12-2019 13:53 (15%)

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-01 20:44
wardjj schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:46:

Verder raad ik je aan toch eens proberen te werken met first party apps en functies. Apple Maps ipv Google Maps (kan je gewoon via Spotlight naar locaties zoeken en zijn nav-notificaties ook beter) en iCloud om automatisch je foto's te laten backuppen. Veel dingen die je nu doet/wilt doen gebeuren bij mij al automatisch zonder dat ik er over nadenk.
Dat is bij iedereen (was ook bij mij zo) het probleem, je bent een bepaalde werkwijze, apps en dus flow gewend en zoekt die terug op een nieuw OS. En dat....werkt niet altijd prettig. ik bleef halsstarrig aan TomTom voor navi vast houden, totdat daar gedoe met een nieuwe (m.i. niet goed werkende) app en ineens betaling bij hoorde. Google maps gaan proberen, net als Apple maps. Ze hebben beiden wat, maar ik heb gemerkt dat ik Apple maps wel prima vind, op wat quirks na dan. Google maps heb ik er ook op staan, just in case.

Toen ik mijn eerste Mac binnen had ging ik op 'de windows' manier allerlei dingen proberen te regelen. Bepaalde dingen hoefde ik simpelweg niet te regelen, bij anderen bleek dat ik door mijn windows ervaringen veel te moeilijk dacht. (lees: waar zijn bijv. mijn foto- en muziek bestanden want ik wil mapjes in mijn Finder!!?? wrong thoughts)

Probeer inderdaad eens met de flow van Apple te werken, dus ook met de default apps. Het zal je verbazen (of niet ;-) hoe goed dat werkt. En zo niet, dan kun je altijd nog naar andere apps kijken, keuze zat.

Het is niet alles goud wat Apple doet, al zeker de prijzen niet. Maar het zal je verbazen wat ze wel goed voor elkaar hebben.

Overigens heb ik dezelfde issues met de opdrachten functionaliteit: waarom apple maps en flitsmeister in een flow kunnen zetten maar vervolgens alsnog deze handmatig moeten activeren als je in je auto stapt? vreemd.....
“Scannen“ kan overigens ook gewoon binnen de standaard notities app. Werkt best goed, ik gebruik het regelmatig.

• Hyloba
  • Laatst online: 21-01 10:37
Vraagje over emergency SOS. Dus als ik mijn power knop 5 keer snel na elkaar induw, begint er een timer af te tellen met luid lawaai. Wat gebeurt er nadien? Belt de gsm automatisch de hulpdiensten? Of moet ik zelf nog iets doen? Wil het niet testen voor als ik dan effectief de hulpdiensten bel.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07:34
Hyloba schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:21:
Vraagje over emergency SOS. Dus als ik mijn power knop 5 keer snel na elkaar induw, begint er een timer af te tellen met luid lawaai. Wat gebeurt er nadien? Belt de gsm automatisch de hulpdiensten? Of moet ik zelf nog iets doen? Wil het niet testen voor als ik dan effectief de hulpdiensten bel.
Je kan toch ophangen voordat het overgaat?
Lang geleden dat ik het heb geprobeerd, maar volgens mij wordt er automatisch gebeld.

Edit:
Je kan onder instellingen > Emergency SOS automatisch bellen aan- of uitzetten.
Indien aan, dan wordt er na 3 seconden automatisch gebeld, indien uit, dan kan je kiezen uit drie opties, namelijk telefoon uitzetten, medisch ID, of hulpdiensten bellen.

Tartarus wijzigde deze reactie 01-01-2020 22:06 (19%)

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11-01 11:01
Apple Maps gebruiken ipv Google Maps gaat voor mij helaas niet werken, want er is geen mogelijkheid om als vervoer een fiets te selecteren :/

iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green // i7 6700 + RX580 +16GB + 500GB + Define S

• Tartarus
ItsWillem schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:29:
Apple Maps gebruiken ipv Google Maps gaat voor mij helaas niet werken, want er is geen mogelijkheid om als vervoer een fiets te selecteren :/
Dan pak je toch de voetgangers optie? En de keren dat een fietspad niet naast een voetpad ligt ga je op je instinct af.
Navigatie is een leidraad, geen regel. Zolang je dat onthoudt kom je ver.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hyloba schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:21:
Ja dan bel je 112 en eventuele contacten die je hebt opgegeven, ook je locatie word verstuurd. Heb dit na een ritje achtbaan ook meteen uitgeschakeld :X

Kreeg netjes een smsje van 112 dat ik waarschijnlijk per ongeluk gebeld had nadien...

Mijn boefje is liev!

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11-01 11:01
Tartarus schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 00:32:
[...]

Dan pak je toch de voetgangers optie? En de keren dat een fietspad niet naast een voetpad ligt ga je op je instinct af.
Navigatie is een leidraad, geen regel. Zolang je dat onthoudt kom je ver.
Die is ook niet erg prettig, vaak genoeg is er wel een fietspad maar geen voetpad in mijn situaties :|

iPhone 11 Pro Max 64GB Midnight Green // i7 6700 + RX580 +16GB + 500GB + Define S

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:37
Hallo,

Ik heb een hardnekkige issue met een bepaalde app op mijn iPhone 8+ met de laatste versie van iOS.

Ik krijg de app NRC, Nike Run Club, niet verwijderd van mijn telefoon. Ik had deze app ooit eens geïnstalleerd, maar nooit wat mee gedaan. Omdat deze app mij niet lastig viel, heb ik hier ook verder niet naar om gekeken. Echter, halverwege vorige maand verscheen daar elke dag weer de melding dat ik de app moest updaten, hetgeen ik ook elke dag weer trouw deed, maar omdat deze melding elke dag bleef verschijnen, werd ik er zat van en verwijderde ik de app. Maar de volgende dag staat de app gewoon weer op mijn telefoon! Of ik deze nu verwijder met het 'kruisje' of via de apps, dit maakt niet uit, de app staat de volgende dag weer op mijn telefoon. Op mijn AW staat deze app niet geïnstalleerd.

Hoe krijg ik deze app nu toch eens echt weg?

• tahomas
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-01 22:50
RicoK schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:20:
Hallo,

Ik heb een hardnekkige issue met een bepaalde app op mijn iPhone 8+ met de laatste versie van iOS.

Ik krijg de app NRC, Nike Run Club, niet verwijderd van mijn telefoon. Ik had deze app ooit eens geïnstalleerd, maar nooit wat mee gedaan. Omdat deze app mij niet lastig viel, heb ik hier ook verder niet naar om gekeken. Echter, halverwege vorige maand verscheen daar elke dag weer de melding dat ik de app moest updaten, hetgeen ik ook elke dag weer trouw deed, maar omdat deze melding elke dag bleef verschijnen, werd ik er zat van en verwijderde ik de app. Maar de volgende dag staat de app gewoon weer op mijn telefoon! Of ik deze nu verwijder met het 'kruisje' of via de apps, dit maakt niet uit, de app staat de volgende dag weer op mijn telefoon. Op mijn AW staat deze app niet geïnstalleerd.

Hoe krijg ik deze app nu toch eens echt weg?
Bij instellingen -> algemeen -> opslag heb je een functie “ruim apps op”, waarin oude apps worden opgeruimd die je niet meer gebruikt.

Als je een beetje geluk hebt ben je daarmee verlost van die app.

• RicoK
@tahomas Bedankt voor je reactie. Ik had de app al eens 'verwijderd' op de manier zoals jij deze aangeeft...:( In ieder geval heb ik het zojuist nog eens gedaan. Morgen nog maar eens zien dan.

• BSOD baby
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 00:59
Ik moet niet de eerste zijn met deze opmerking maar what the actual.. Vandaag NS Dagkaart gekocht met QR code en zodra ik hem wil scannen bij het incheck poortje van NS (die met een QR scanner) opent Apple Pay? En dit is gewoon niet uit te zetten. Zat ik lekker in paniek omdat ik niet naar m'n trein kan, uiteindelijk m'n kaart moeten verwijderen om er voor te zorgen dat Apple Pay niet triggered. Wie moet ik hiervoor benaderen? NS devs? Apple of doe ik zelf iets fout?

• tahomas
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-01 22:50
BSOD baby schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 14:02:
Ik moet niet de eerste zijn met deze opmerking maar what the actual.. Vandaag NS Dagkaart gekocht met QR code en zodra ik hem wil scannen bij het incheck poortje van NS (die met een QR scanner) opent Apple Pay? En dit is gewoon niet uit te zetten. Zat ik lekker in paniek omdat ik niet naar m'n trein kan, uiteindelijk m'n kaart moeten verwijderen om er voor te zorgen dat Apple Pay niet triggered. Wie moet ik hiervoor benaderen? NS devs? Apple of doe ik zelf iets fout?
Het is een probleem dat ik ook heb. Vanwege de lag die in het openen van Apple Pay zit, gaat het meestal wel goed na een paar keer proberen.

Omdat ik het dagelijks moet doen heb ik er automatisch 1 of ander vingervlug trucje voor aangeleerd waardoor het bijna standaard goed gaat, maar wat dat is kan ik je niet vertellen omdat het een soort automatisme is.

Blijft irritant, maar als voorlopige oplossing is het wel te doen gelukkig.

• Ethiron
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21-01 21:55

Ethiron

Advocatus diaboli

Tijdens het toevoegen van een Exchange account op iOS 13.3, voor mijn privé mail, kreeg ik de volgende melding:
Als je een Exchange-account toevoegt, kan de Exchange-beheerder je apparaat op afstand beheren. De beheerder kan beperkingen toevoegen of verwijderen en je apparaat of afstand wissen.
Ik kan mij niet herinneren dat ik deze melding op eerdere iOS versies kreeg. Van deze melding word ik niet per se blij.. Het gaat om een e-mailaccount dat ik afneem bij een webhosting.

Kan mijn webhoster nu mijn apparaat op afstand wissen? :?

Ethiron wijzigde deze reactie 02-01-2020 16:43 (8%)

• Tartarus
Ethiron schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:42:
Tijdens het toevoegen van een Exchange account op iOS 13.3, voor mijn privé mail, kreeg ik de volgende melding:

[...]

Ik kan mij niet herinneren dat ik deze melding op eerdere iOS versies kreeg. Van deze melding word ik niet per se blij.. Het gaat om een e-mailaccount dat ik afneem bij een webhosting.

Kan mijn webhoster nu mijn apparaat op afstand wissen? :?
Nee, dat kunnen ze niet.

• Ethiron

Ethiron

Advocatus diaboli

@Tartarus Thanks, dat is op zich het antwoord dat ik zocht. Ben wel nog benieuwd naar het hoe en waarom van die melding dan.. :)

• RicoK
tahomas schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:25:
Bij instellingen -> algemeen -> opslag heb je een functie “ruim apps op”, waarin oude apps worden opgeruimd die je niet meer gebruikt.

Als je een beetje geluk hebt ben je daarmee verlost van die app.
Aaargh, de app stond vanmorgen weer op mijn telefoon. Ook stond de update van 16/12 weer gereed. Hier gaat het mis, lijkt het. Deze update staat ook weer iedere dag gereed, terwijl ik deze iedere keer weer draai.

Ik wil heel graag van de Nike Run Club af, maar tot nu toe lukt dit niet. :(

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

RicoK schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 07:25:
[...]

Aaargh, de app stond vanmorgen weer op mijn telefoon. Ook stond de update van 16/12 weer gereed. Hier gaat het mis, lijkt het. Deze update staat ook weer iedere dag gereed, terwijl ik deze iedere keer weer draai.

Ik wil heel graag van de Nike Run Club af, maar tot nu toe lukt dit niet. :(
En je hebt automatische downloads en updates in iOS uit staan?
Instellingen - iTunes Store en App Store - Muziek/Apps/Boeken en audioboeken/App updates uitzetten.
Mobiele Data - Automatische downloads uitzetten
Appdownloads - Vraag altijd selecteren

Instellingen - Nike run club - mobiele data uitzetten

Dan zou de app toch niet meer zomaar terug kunnen komen lijkt mij :)

• raginus3
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-01 21:37

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Donstil schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:54:
“Scannen“ kan overigens ook gewoon binnen de standaard notities app. Werkt best goed, ik gebruik het regelmatig.
En scannen kan ook met de app ‘bestanden’. Klik eens op de drie ... :P

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 00:27
Wat is je onderbouwing van dit statement?

• RicoK
Orinoco schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:48:
Instellingen - iTunes Store en App Store - Muziek/Apps/Boeken en audioboeken/App updates uitzetten.

Damn :X , automatische download stond dus wel aan.

Bedankt voor deze tip!

• Tartarus
pacificocean schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:22:
[...]

Wat is je onderbouwing van dit statement?
Zolang je geen profiel download om toegang te verschaffen tot je telefoon, kan niemand er bij.

Edit: alleen gegevens gedownload en geassocieerd met Outlook zullen worden gewist op afstand.

Zie: https://docs.microsoft.co...ices?view=exchserver-2019

Tartarus wijzigde deze reactie 03-01-2020 13:21 (29%)

• tslh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-01 14:05
kdhoe schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:15:
[...]

Getest met een USB-c hub met 2x USB-A, SD & HDMI. Alles eens tegelijk aangesloten. De 2 USB sticks en SD kaart verschijnen gewoon in de files app en je kan er gewoon door browsen, lezen & schrijven.
NTFS bestandssysteem geeft “Cannot read media”. exFAT & FAT32 werkt wel.
Ik betwijfel of MKV rechtstreeks zal werken. Zal je mss eerst moeten importeren naar een app zoals VLC. MP4 files kunnen wel rechtstreeks vanaf de stick worden afgespeeld.

Update ivm MKV files: MKV files worden door de Files app gezien als video files, maar kunnen niet rechtstreeks worden afgespeeld in de app zoals MP4 files. Je kan er wel voor kiezen om de MKV te openen met VLC, en dan werkt het wel. Wat ik merk tov vorige iOS versies, is dat de files nu enkel worden afgespeeld en niet eerst gekopieerd worden naar de VLC media library.
De MKV moet wel op de interne storage van je toestel staan. Wanneer files op een USB stick staan krijg je ook wel de optie om te openen in VLC, maar het werkt niet. Kan wel een bug zijn. Het is tenslotte nog maar beta 1.
Kan iemand vertellen of het, met behulp van de camera adapter, imiddels al mogelijk is om naast MP4 ook MKV files af te spelen vanaf een externe harddisk? Danwel direct, danwel via de VLC media library? Zijn er wellicht ook andere videoplayers (Infuse oid) die dit nu kunnen?

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Tartarus schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:15:
[...]

Zolang je geen profiel download om toegang te verschaffen tot je telefoon, kan niemand er bij.

Edit: alleen gegevens gedownload en geassocieerd met Outlook zullen worden gewist op afstand.

Zie: https://docs.microsoft.co...ices?view=exchserver-2019
Volgens mij geldt dit dus alleen als je de outlook app gebruikt. ‘Gewoon’ inloggen via ios zelf (instellingen-accounts) valt hier m.i. niet onder en zal waarschijnlijk wel een full wipe betekenen.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

S023 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:47:
[...]

Volgens mij geldt dit dus alleen als je de outlook app gebruikt. ‘Gewoon’ inloggen via ios zelf (instellingen-accounts) valt hier m.i. niet onder en zal waarschijnlijk wel een full wipe betekenen.
Heb je hier bron van die het laatste wat betreft inloggen via iOS wel een full wipe kan betekenen.

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Orinoco schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:59:
[...]

Heb je hier bron van die het laatste wat betreft inloggen via iOS wel een full wipe kan betekenen.
Staat letterlijk als je via instellingen - accounts - nieuw - exchange klikt als melding op het scherm

“De beheerder kan ... je apparaat op afstand wissen”

De eerder genoemde website legt uit dat het alleen outlook zelf betreft, maar daar wordt meermaals gemeld dat het specifiek om de app Outlook gaat. Dus van wat ik ervan begrijp geldt dat niet voor de situatie zonder die app.

• RicoK
Orinoco schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 08:48:

Na jouw reactie had ik de automatische downloads uit gezet. Deze staan nu nog steeds uit, maar weer stond vanmorgen de Nike Run Club app tussen de app updates, klaar voor de update van 16/12 en stond de app weer op mijn telefoon.

Ik vind dit nu wel heel erg vervelend. Hoe kan dit toch?

Ik had de app al op diverse manieren verwijderd, zonder resultaat en nu ook met automatische downloads en updates uit, komt deze app dus weer terug.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

RicoK schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:11:
[...]

Na jouw reactie had ik de automatische downloads uit gezet. Deze staan nu nog steeds uit, maar weer stond vanmorgen de Nike Run Club app tussen de app updates, klaar voor de update van 16/12 en stond de app weer op mijn telefoon.

Ik vind dit nu wel heel erg vervelend. Hoe kan dit toch?

Ik had de app al op diverse manieren verwijderd, zonder resultaat en nu ook met automatische downloads en updates uit, komt deze app dus weer terug.
Even een domme vraag maar heeft er ook nog iemand anders toegang tot je iPhone? :)

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@RicoK Als je die nike app gedeleted heb zie je dat ook in de Apple app store als je naar die app gaat?

• Ethiron

Ethiron

Advocatus diaboli

Misschien een andere optie: heb je de Nike Run Club app op je Apple Watch?

• RicoK
@Orinoco Bedankt.

Ja, ik ben de enige die toegang heeft tot mijn telefoon. Deze unlock ik met mijn fingerprint en alleen mijn vrouw weet mijn code voor het geval dat.

Als ik naar de app store ga en zoek de NRC app dan staat daar nu het wolkje bij.

Omdat ik misschien de app wilde gaan gebruiken op mijn AW4 had ik de app gedownload. Op mijn AW4 staat de app niet geïnstalleerd. Deze staat wel tussen de apps, maar de knop ‘Install’ staat actief.
Ik overweeg nu de app ook op mijn AW4 te installeren, om te zien of ik dan de app ook kan updaten, want met de update van 16/12 die niet lijkt te lukken, omdat deze de volgende dag weer klaar staat, lijkt het te zijn mis gegaan.
Maar toch, waarom zou dit moeten uitmaken....

• RicoK
Ethiron schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:41:
Misschien een andere optie: heb je de Nike Run Club app op je Apple Watch?
Zie mijn post hiervoor. Ja, daar staat ie, maar niet geïnstalleerd.

• Ethiron

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik heb het even getest: ik heb de NRC app op mijn Watch geïnstalleerd en daarbij werd hij ook automatisch op mijn iPhone geplaatst.

Maar aangezien jij de app nog niet op je AW had, zou dat het niet moeten zijn.

Ethiron wijzigde deze reactie 05-01-2020 11:45 (23%)

• RicoK
@Ethiron
Ik ga de app nu ook op mijn AW4 installeren. Als de app tussen de updates verschijnt, ga ik eens kijken of ik dan wel de update van 16/12 kan installeren. Als dit dan lukt en dus de volgende dag niet meer tussen de updates verschijnt dan ga ik de NRC weer verwijderen.

Ik weet het zeker, het hangt met de update van 16/12.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@RicoK En je hebt niet toevallig onder Instellingen - iTunes Store en App Store - Ruim apps op "geactiveerd " staan?

• RicoK
@Orinoco Ruim apps op is niet actief.

• vanaalten
Misschien ook tussendoor een keer zowel je telefoon als watch uit & aanzetten. Geen idee of dat verschil gaat maken, maar heb wel eens een hangende update gehad die opgelost werd met een herstart. Wellicht dat zo iets hierbij ook helpt.

• RicoK
@vanaalten bedankt, maar meerdere malen al uit en weer aan gezet ;)
S023 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:52:
[...]

Staat letterlijk als je via instellingen - accounts - nieuw - exchange klikt als melding op het scherm

“De beheerder kan ... je apparaat op afstand wissen”

De eerder genoemde website legt uit dat het alleen outlook zelf betreft, maar daar wordt meermaals gemeld dat het specifiek om de app Outlook gaat. Dus van wat ik ervan begrijp geldt dat niet voor de situatie zonder die app.
Zolang een toestel met ActiveSync een e-mail account geconfigureerd heeft zijn er twee manieren van wipe mogelijk.

1. Alles wat met die e-mail te maken heeft (Dus mail, contacten, agenda) ook in de native iOS apps
2. Een volledige wipe van het toestel.

Zover ik weet is 2. Niet meer (dit was wel zo) mogelijk via Office 365 en is dit alleen nog een optie bij onpremise Exchange.

Ik weet niet wat de hoster van de vraag hierboven gebruikt maar dat zal ongetwijfeld Hosted Exchange zijn. Oftewel 2. Is niet meer mogelijk.

• Ethiron

Ethiron

Advocatus diaboli

@RicoK Hoe is het afgelopen?

• RicoK
@Ethiron Ik had de app niet meer handmatig opnieuw geïnstalleerd vanuit de cloud. Maar ook, en dat is het vreemde, maar wel gelukkig, is deze niet meer automatisch op mijn iPhone geïnstalleerd.
Vooralsnog problem solved....

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Als ik op een gmail account op een Android een event toegestuurd krijg dan heb ik daarbij de mogelijkheid om vanuit gmail deze te accepteren, en dan komt ie meteen in m'n google calender.

Hoe krijg ik dit voor elkaar op een iPhone? Het event lijkt herkent te worden, maar ik zie nergens knoppen om te accepteren (en automatisch laten toevoegen aan m'n google calendar). Er zit ook een .ics file bij maar daar kan ik ook niks mee doen.

• vanaalten
stefimke schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:01:
Als ik op een gmail account op een Android een event toegestuurd krijg dan heb ik daarbij de mogelijkheid om vanuit gmail deze te accepteren, en dan komt ie meteen in m'n google calender.

Hoe krijg ik dit voor elkaar op een iPhone? Het event lijkt herkent te worden, maar ik zie nergens knoppen om te accepteren (en automatisch laten toevoegen aan m'n google calendar). Er zit ook een .ics file bij maar daar kan ik ook niks mee doen.
Dat laatste vind ik vreemd: ik krijg regelmatig een bevestigingsmail van een reservering met een .ics-file er bij - en die kan ik gewoon openen als een kalender-invite - en dus de afspraak in m'n agenda laten zetten.

Wat gebeurd er als je die .ics probeert te openen?

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

vanaalten schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:44:
Dat laatste vind ik vreemd: ik krijg regelmatig een bevestigingsmail van een reservering met een .ics-file er bij - en die kan ik gewoon openen als een kalender-invite - en dus de afspraak in m'n agenda laten zetten.

Wat gebeurd er als je die .ics probeert te openen?
Dan krijg ik de optie "Gereed" (gaat terug naar vorig scherm), of delen (delen met van alles maar niet met een agenda app).

Argh.. en waar pas je de Bedtime - wakeup sound en vooral het volume daarvan aan? Dat zou volgens een filmpje gekoppeld moeten zijn aan m'n ringtone volume, nou dat heb ik gechecked en staat behoorlijk hard (~75%), maar van die wakeup sound wordt ik never nooit wakker want die hoor je echt amper.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@stefimke
Agenda - inkomend

Bedtime - opties - volume
Instellingen - toegankelijkheid - FaceID en aandacht - voorzieningen aandachtsdetectie

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Daar zie ik een afspraak in, maar niet alle, terwijl ik daar wel ics files aan de mails had hangen. Maar gmail kan ze for some reason ook niet porten naar de google calender.
Bedtime - opties - volume
Instellingen - toegankelijkheid - FaceID en aandacht - voorzieningen aandachtsdetectie
Ah.. that explains, lager volume als ik de telefoon unlocked is. Ik was al wakker en vroeg me af of het niet handig zou zijn als die wekker harder zou afgaan :)

Zie nu de bedtime volume optie trouwens wél... vreemd.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

stefimke schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 07:56:
[...]

Daar zie ik een afspraak in, maar niet alle, terwijl ik daar wel ics files aan de mails had hangen. Maar gmail kan ze for some reason ook niet porten naar de google calender.

[...]

Ah.. that explains, lager volume als ik de telefoon unlocked is. Ik was al wakker en vroeg me af of het niet handig zou zijn als die wekker harder zou afgaan :)

Zie nu de bedtime volume optie trouwens wél... vreemd.
Ik gebruik voor gmail/outlook enz.. de Apple mail app in iOS, dus ik weet niet hoe het met ics bestanden in de Gmail app geregeld is.
Wat laat iOS 13.3.1 PB2 lang op zich wachten dan? :P Zitten wat nasty bugs met sideloading in PB1, hoop dat nu de feestdagen voorbij zijn we weer een nieuwe krijgen. Vanavond misschien? :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• CheopsChefren
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19-01 13:13
Ik denk dat sideloading voor apple een lage prioriteit heeft. Mijn idee hoor.
CheopsChefren schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:00:
Ik denk dat sideloading voor apple een lage prioriteit heeft. Mijn idee hoor.
Dat zal denk ik meevallen, immers is het een nogal belangrijke functie voor ontwikkelaars. ‘T kan ook zijn dat ‘t niet werkt door een ongedocumenteerde wijziging (aan healthkit entitlements), maar dat zou slordig zijn. :)

Of ‘t opgelost is in PB2 is dan ook maar de vraag hoor, hoop het natuurlijk wel - garantie heb je nooit. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Nick25
  • Laatst online: 10:11
mensen ook last dat Spark (email app) niet meer de inbox laad?

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:54

Christiano007

Ich bin der champion

Nick25 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:21:
Op de iPhone geen probleem

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Nick25
Hmm hier wel cannot reach mailbox :

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:33
Nick25 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:21:
Geen problemen, net nog gebruikt. Wellcht even opnieuw installeren?

• Nick25
Pierre_nr1 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:23:
[...]

Geen problemen, net nog gebruikt. Wellcht even opnieuw installeren?
Al gedaan zelfde gezeur...

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07:27
Zijn hier mensen die gebruik maken van iCloud Photos Shared Albums?

Wanneer ik foto's wil toevoegen aan een Shared album, krijg ik continu de volgende melding:

https://tweakers.net/ext/f/hApQZgAkeDHH1qmaiJw7iSXP/thumb.png

Google geeft me weinig inzicht en de Apple Support website bied ook geen soelaas (bij problemen met Shared albums, disable het en enable het weer....).

Ik dacht eerst dat het lag aan het album, dus die heb ik meerdere malen verwijdert en later opnieuw aangemaakt. Toen voegde ik foto's toe vanuit het album. De eerste ±100 foto's gaan goed en daarna krijg ik deze melding te zien. Echter kan je ook foto's vanuit het overzicht toevoegen aan een shared album, dus dit heb ik als laatste gedaan. Ook toen gingen de eerste ±100 foto's goed. Nu krijg ik continu deze melding, wat ik ook doe.

Een reboot van al mijn devices mocht niet helpen. Daarna heb ik me afgemeld van iCloud op al mijn iDevices, misschien dat dat nog mocht helpen, maar ook dacht mocht niet baten.

Mocht niemand dit bekend voorkomen, zal ik een support ticket bij Apple zelf inschieten. Ervaring leert echter dat zij het ook niet altijd weten en dan met rigoreuze oplossingen komen waarbij er dataverlies kan optreden.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

RnB schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:00:

Wanneer ik foto's wil toevoegen aan een Shared album, krijg ik continu de volgende melding:

[Afbeelding]

Google geeft me weinig inzicht en de Apple Support website bied ook geen soelaas (bij problemen met Shared albums, disable het en enable het weer....).

Ik dacht eerst dat het lag aan het album, dus die heb ik meerdere malen verwijdert en later opnieuw aangemaakt. Toen voegde ik foto's toe vanuit het album. De eerste ±100 foto's gaan goed en daarna krijg ik deze melding te zien. Echter kan je ook foto's vanuit het overzicht toevoegen aan een shared album, dus dit heb ik als laatste gedaan. Ook toen gingen de eerste ±100 foto's goed. Nu krijg ik continu deze melding, wat ik ook doe.

Een reboot van al mijn devices mocht niet helpen. Daarna heb ik me afgemeld van iCloud op al mijn iDevices, misschien dat dat nog mocht helpen, maar ook dacht mocht niet baten.

Mocht niemand dit bekend voorkomen, zal ik een support ticket bij Apple zelf inschieten. Ervaring leert echter dat zij het ook niet altijd weten en dan met rigoreuze oplossingen komen waarbij er dataverlies kan optreden.
Wellicht even kijken bij Apple's System Status website of er toevallig een storing is?
https://www.apple.com/my/support/systemstatus/

edit: zie net dat je daar al gekeken hebt :)

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07:19
RnB schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:00:

[Afbeelding]

Er zit een Max op wat je op een dag in die folder mag zetten. Weet zo niet uit mijn hoofd hoeveel maar als je zegt dat de eerste 100 goed gaan zal de Max 100 zijn

https://support.apple.com/en-us/HT202299

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  iPods Pro

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07:27
Thanks, deze site heb ik over het hoofd gezien.

Echter:
Shared Albums limits
These are the Shared Albums hourly and daily limits:
Maximum number of photos and videos from a single contributor across all shared albums, per hour: 1000
Maximum number of photos and videos from a single contributor across all shared albums, per day: 10,000
Daar kom ik bij lange na niet aan, laat staan in het uur.

• Hooli-gan
  • Laatst online: 07:19
RnB schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:07:
Thanks, deze site heb ik over het hoofd gezien.

Echter:

[...]

Daar kom ik bij lange na niet aan, laat staan in het uur.
Hmmm.. nee. Dan ligt het toch aan iets anders. Misschien probeer je iets te delen wat niet geaccepteerd word, waardoor de boel vastloopt.

Het is mij ook nogsteeds niet geheel duidelijk met die shared folders. Ik had 200Gb iCloud afgenomen en dacht handig met mijn vrouw een gezamenlijke folder voor foto’s. Maar na diverse sites te raadplegen, oa die ik net linkte, blijkt die shared folder helemaal los te staan van je iCloud storage. Stel ik had geen extra iCloud storage afgenomen dan had ik evengoed zo’n 5k foto’s kunnen opslaan en delen met mijn vrouw.
Als je gewoon een 2e account maakt zou je zo’n folder kunnen delen met jezelf en deze misbruiken als foto opslag.
Ook blijven de foto’s nog gewoon in je normale album staan, je verplaats ze niet naar de shared folder. Weliswaar kan ik ze daarna verwijderen uit mijn normale folder, dan blijven ze nog wel zichtbaar in de shared folder.

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  iPods Pro

• OosterF
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 10:25
Plotseling lijkt het alsof het RAM probleem weer terug is op mijn telefoon. Tabbladen op Safari reloaden iedere keer als ik geswitcht ben naar een andere app. Meestal in combinatie met de melding: “this web page reloaded because a problem occurred”. Dit gebeurt 100% van de keren. Tevens merk ik dat andere apps ook direct opnieuw worden geladen wanneer ik er slechts even niet naar toe geswitcht ben. Ik zit op iOS 13.3 (al geruime tijd, dus het is niet plotseling ontstaan na een update) en gebruik een iPhone 7. Herkent iemand dit probleem nog steeds?

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Waarom spreek je van het "RAM" probleem? Ik heb het een tijdje ook gehad maar (na een update van IOS) is het niet meer voor gekomen. Mijn RAM is niet veranderd.

• OosterF
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 10:25
Ik meende dat dit bij een aantal iOS 13.x versies werd omschreven als een ‘RAM issue’ maar wellicht niet accuraat omschreven. Hoe heb je het opgelost? Alleen door iOS te updaten? Het is behoorlijk vervelend namelijk.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
@OosterF Ja beste irritant idd! Ik had er bij een paar veel gebruikte app's last van, IOS updaten en ook de app's zijn inmiddels bijgewerkt. Dus zeker weten of het aan IOS lag of het samenspel IOS - app's, dat blijft onduidelijk.
Ik heb nog steeds iig 1 app welke steeds opnieuw start, maar de anderen werken gelukkig wel weer goed.

Heb je van Safari al eens alle webdata weggegooid?

• Trolololo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20-01 22:06
Is dit een gekende bug? Anders wil ik deze wel op de juiste plaats melden.

https://share.icloud.com/photos/0ouynEa6o0i0vC1XnrwgHh-hA

Trolololo wijzigde deze reactie 11-01-2020 20:06 (32%)

• Vuvuzela
  • Laatst online: 01:04

Vuvuzela

My spire is forming

Als ik bijvoorbeeld een foto selecteer dan krijg ik een menu met verschillende opties waaronder het bestand via iMessage naar iemand te sturen. Is dit weg te halen? Ik gebruik iMessage alleen voor contact met m'n werkgever dus dat is de enige suggestie. Ik ben dus vrij vaak 1 klik verwijderd van een gênante situatie.

edit// inmiddels met google wat gevonden.. maar het is dus niet uit te schakelen. Enige optie is om het gesprek in iMessage steeds te verwijderen. :/

Vuvuzela wijzigde deze reactie 12-01-2020 23:38 (19%)

I served in a company of heroes.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Via deel - meer - wijzig kun je berichten uit je favorieten halen als dat je doel is.
Pagina: 1 ... 40 41 42 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True