Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 45 Laatste
Acties:

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Misschien een domme vraag, maar:
is er al een optie om bepaalde apps juist wel een push-notificatie te laten sturen in slaapstand? (Bijvoorbeeld alarm van je huis, cameradetectie, etc).

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Kecin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 04:22:
Misschien een domme vraag, maar:
is er al een optie om bepaalde apps juist wel een push-notificatie te laten sturen in slaapstand? (Bijvoorbeeld alarm van je huis, cameradetectie, etc).
Slaapstand? Bedoel je niet storen of...? Volgens mij niet.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

WhatsappHack schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:30:
[...]

Slaapstand? Bedoel je niet storen of...? Volgens mij niet.
Ja, het maantje, niet storen dus. Deze heb ik snachts aan zodat ik niet wakker wordt.
Maar van sommige applicaties zou ik juist wel een uitzondering willen, gek dat dat er nog niet is. Bijvoorbeeld een alarm in homekit e.d.

Of wellicht iets met shortcuts doen? If "app" triggert "alarm" dan "slaapstand uit" en "geef push note".
Zal eens prutsen :).

Dus voor het geval een binnencamera iets ziet op slaapstand mag ik best een melding krijgen. Thuisalarm net zo, de deurtriggers laat ik iets later afgaan (zodat je een code kan intoetsen), maar er komt wel gelijk een melding dat de deur open is. Zolang ik thuisben wil ik die melding wel ontvangen in slaapstand. Of een Nest rookalarm oid. Al deze systemen hebben hun eigen sirenes, maar een pushnote zou nog weer extra prettig wezen.

[Voor 28% gewijzigd door Kecin op 13-01-2020 12:06]

Kecin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:04:
[...]

Ja, het maantje, niet storen dus. Deze heb ik snachts aan zodat ik niet wakker wordt.
Maar van sommige applicaties zou ik juist wel een uitzondering willen, gek dat dat er nog niet is. Bijvoorbeeld een alarm in homekit e.d.

Of wellicht iets met shortcuts doen? If "app" triggert "alarm" dan "slaapstand uit" en "geef push note".

Dus voor het geval een binnencamera iets ziet op slaapstand mag ik best een melding krijgen. Thuisalarm net zo, de deurtriggers laat ik iets later afgaan (zodat je een code kan intoetsen), maar er komt wel gelijk een melding dat de deur open is. Zolang ik thuisben wil ik die melding wel ontvangen in slaapstand. Of een Nest rookalarm oid. Al deze systemen hebben hun eigen sirenes, maar een pushnote zou nog weer extra prettig wezen.
Kan je dan niet beter stille modus gebruiken? Die is makkelijker met uitzonderingen.

Er blijkt trouwens wel een uitzondering te zijn:
https://developer.apple.c...3116-criticalalertsetting Maar dan is het aan de appmaker om dat aan te vragen en ik weet niet hoe strict de goedkeuring daar op is. Je kan ook feedback bij Apple indienen dat je dit in Homekit wil instellen :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• HaydenNL
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 15:09
Hey Tweakers,

Ik heb iets raars meegemaakt sinds iOS 13.3 (Iphone 7). Mijn iPhone crasht wel eens spontaan, maar ook niet echt. Wat ik daarmee bedoel is dat het scherm volledig zwart wordt en er dat ronddraaiende streepjes logo verschijnt, maar dat ie geen volledig boot doorloopt omdat het slechts enkele seconde duurt en het toesteel meteen klaar voor gebruik is (geen password/sim pin/netwerk zoeken etc). Wat er wel gebeurd is in de tussentijd is dat het hele ding nu op Engels/Amerikaans staat ingesteld. Mijn taal- en regio instellingen zijn naar Amerikaans gegaan en het icoontje van Opdrachten (dat ik normaal gesproken in een map heb weggedrukt) staat ineens weer op mijn hoofdscherm. Ik moet dus via de instellingen de iPhone weer terugzetten op Nederlands. Dit is nu al een keer of 3 gebeurd, vaak in combinatie met gebruik van Apple Carplay. Op Google kan ik geen andere mensen vinden die deze issue hebben, zijn er hier mensen die er van gehoord hebben? En nog beter, die weten hoe ik het kan verhelpen dat het toestel spontaan crasht?

• Mel33
  • Laatst online: 08:09
@HaydenNL Je hebt vast ooit een apple id aangemaakt voor de USA

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Kroontje
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13:21
Kecin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:04:
[...]

Ik kan met home-assistant en de companion app wél critical notifications versturen die binnenkomen tijdens bijvoorbeeld do-not-disturb ..

Misschien leuk om daar eens mee te prutsen 😉

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Kroontje schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:28:
[...]

Ik kan met home-assistant en de companion app wél critical notifications versturen die binnenkomen tijdens bijvoorbeeld do-not-disturb ..

Misschien leuk om daar eens mee te prutsen 😉
Blijkbaar kan deze app "Critical Alerts" versturen. Het is dus wel een optie in iOS, echter gebruikt geen developer dit dus... :? 8)7
https://tweakers.net/ext/f/wjEQiNbgEk3OTZvJ4pV4fkY3/thumb.png

Kecin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:52:
[...]

Blijkbaar kan deze app "Critical Alerts" versturen. Het is dus wel een optie in iOS, echter gebruikt geen developer dit dus... :? 8)7
[Afbeelding]
Zo gelukkig niet zeg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Nou, als ik bijvoorbeeld voor een cam-app zou kunnen kiezen tussen gewone alerts en zwaardere alerts per cam zou dat handig zijn. Of de inbraakmeldt functie op de rolluiken die ook een push-note sturen. Rookmelders van Nest... Homey flows...

Genoeg ideeën te bedenken voor zaken die normaal ook een flink alarm zouden afgeven.

Kecin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:17:
[...]

Nou, als ik bijvoorbeeld voor een cam-app zou kunnen kiezen tussen gewone alerts en zwaardere alerts per cam zou dat handig zijn. Of de inbraakmeldt functie op de rolluiken die ook een push-note sturen. Rookmelders van Nest... Homey flows...

Genoeg ideeën te bedenken voor zaken die normaal ook een flink alarm zouden afgeven.
Ja maar ook een hele hoop zaken te bedenken waar dat enorm misbruikt zou kunnen worden.

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Donstil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:21:
[...]

Ja maar ook een hele hoop zaken te bedenken waar dat enorm misbruikt zou kunnen worden.
Eens. Maar wees eerlijk, elke applicatie vraagt al locatietoegang, 5 sterren, push... Om ziek van te worden. En dan doet iOS het nog netjes :).

Kecin schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:22:
[...]

Eens. Maar wees eerlijk, elke applicatie vraagt al locatietoegang, 5 sterren, push... Om ziek van te worden. En dan doet iOS het nog netjes :).
Ja zeker, we zijn op de goeie weg met hoe dat nu in ios13 werkt. Ik heb het voor 95% uit staan overigens.
Alleen iMessage, sommige whatsapp contacten, 1 mailbox en bekende bellers komen door. Voor de rest alleen dat rode rondje.

• HaydenNL
Mel33 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:23:
@HaydenNL Je hebt vast ooit een apple id aangemaakt voor de USA
Niet zover ik weet :X kan ik dat ergens via me.com ofzo checken?

• Mel33
HaydenNL schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Niet zover ik weet :X kan ik dat ergens via me.com ofzo checken?
Dat weet ik zo niet, heb je je apple store wel eens naar USA gezet in het verleden om een app te kopen die niet in nl was te krijgen. dat zijn dingen die mij te binnen schieten waardoor hij dus een engels profiel inlaad bijv.

Je zou ook voor de zekerheid alle wachtwoorden kunnen veranderen en f2a in kunnen stellen uit voorzorg.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned
Nou het heeft even geduurd maar er is weer wat te updaten.

https://i.ibb.co/StcCWdk/8000-E7-CA-CE10-4-A21-B9-C2-CE8-D205-FACA7.jpg

https://www.macrumors.com...3-1-beta-2-to-developers/

[Voor 24% gewijzigd door Donstil op 14-01-2020 19:54]

• dafmay
Hopelijk zometeen de public beta...

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:16
Hoera! Ik kan weer fatsoenlijk via luidspreker bellen zonder dat mensen zichzelf terug horen. Had ik problemen mee sinds beta 1 van iOS 13.3.1

• dafmay
Public beta is nu ook beschikbaar.
dafmay schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:04:
Public beta is nu ook beschikbaar.
toch weer op de beta trein? ;)

Lees her en der dat in deze DP de stock Mail app nog steeds niet bij iedereen naar behoren werkt (zoals in iOS 12), ook niet na deze nieuwe DP dus.

Maar ja, wellicht moet ik mijn verwachtingen naar beneden bijstellen, het is Apple Inc. waar we het over hebben; een zeer jong, klein startup bedrijf met weinig resources.
iOS 13 is nu ook pas zo'n 6 maanden oud, dus 't nog even een paar maanden de tijd geven...

• dafmay
Geert1976 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 04:12:
[...]

toch weer op de beta trein? ;)
B) Jij...nog steeds 'on the wagon'?

• RobbieT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:20
HaydenNL schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:21:
Hey Tweakers,

Ik heb iets raars meegemaakt sinds iOS 13.3 (Iphone 7). Mijn iPhone crasht wel eens spontaan, maar ook niet echt. Wat ik daarmee bedoel is dat het scherm volledig zwart wordt en er dat ronddraaiende streepjes logo verschijnt, maar dat ie geen volledig boot doorloopt omdat het slechts enkele seconde duurt en het toesteel meteen klaar voor gebruik is (geen password/sim pin/netwerk zoeken etc). Wat er wel gebeurd is in de tussentijd is dat het hele ding nu op Engels/Amerikaans staat ingesteld. Mijn taal- en regio instellingen zijn naar Amerikaans gegaan en het icoontje van Opdrachten (dat ik normaal gesproken in een map heb weggedrukt) staat ineens weer op mijn hoofdscherm. Ik moet dus via de instellingen de iPhone weer terugzetten op Nederlands. Dit is nu al een keer of 3 gebeurd, vaak in combinatie met gebruik van Apple Carplay. Op Google kan ik geen andere mensen vinden die deze issue hebben, zijn er hier mensen die er van gehoord hebben? En nog beter, die weten hoe ik het kan verhelpen dat het toestel spontaan crasht?
Ik heb precies hetzelfde.
Heb bij Apple dit topic erover gevonden: https://discussions.apple.com/thread/250908177

Helaas nog nergens een oplossing kunnen vinden. Dacht eerst al dat dit het begin van het einde van m'n iPhone 7 was.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 03:14

Geronimous

Moderator Spielerij
RobbieT schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:35:
[...]

Heb bij Apple dit topic erover gevonden: https://discussions.apple.com/thread/250908177

Helaas nog nergens een oplossing kunnen vinden. Dacht eerst al dat dit het begin van het einde van m'n iPhone 7 was.
Je kunt dit soort dingen melden bij AppleCare, als je een senior spreekt kunnen die mogelijk was doorzetten naar de developers, wellicht met wat verzamelen van logbestanden. Zo kun je helpen om de bugs op te lossen :) Het is alleen geen garantie dat dat direct gebeurd.

FT-17 FTW!

• HaydenNL
RobbieT schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:35:
[...]

Gelukkig ben ik dus niet de enige mini yay _/-\o_

Anyway, ik heb het probleem verder kunnen indikken... het treedt bij mij op als ik mijn iPhone in combinatie met Apple Carplay en Spotify gebruik. In dat geval loopt Spotify ineens vast (muziek blijft hangen, rest van Apple CP werkt nog prima, bijvoorbeeld mn Tomtom-app) en als ik daarna de telefoon bekijk is alles ineens weer naar het Engels omgezet. Herkenbaar of treden jou problemen anders op?

• RobbieT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:20
HaydenNL schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:08:
[...]

Gelukkig ben ik dus niet de enige mini yay _/-\o_

Anyway, ik heb het probleem verder kunnen indikken... het treedt bij mij op als ik mijn iPhone in combinatie met Apple Carplay en Spotify gebruik. In dat geval loopt Spotify ineens vast (muziek blijft hangen, rest van Apple CP werkt nog prima, bijvoorbeeld mn Tomtom-app) en als ik daarna de telefoon bekijk is alles ineens weer naar het Engels omgezet. Herkenbaar of treden jou problemen anders op?
Flitsmeister wil bij mij dan ook niet meer.

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 01-04 15:09
Weer een dev update :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 03-04 07:53
Ik gebruik flitsmeister altijd met CarPlay. Tegenwoordig rijd ik ook vaker een andere auto en dan gebruik ik flitsmeister zonder CarPlay. Het verbaast mij dat als ik de app open heb staan de iPhone na een minuut vergrendeld. Scherm word dus gedimd waarna deze vergrendeld word.

Voorheen bleef flitsmeister altijd zichtbaar zonder dat de telefoon vergrendeld. Altijd handig om te zien hoe hard je mag rijden. Zie ik een instelling over het hoofd of is dit nieuw?

[Voor 5% gewijzigd door Deef_K op 22-01-2020 19:19]

• dafmay
...en de Public Beta is er nu ook.

• Milan1NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 29-03 18:06
Nieuwste DEV update. Fantastische update! Batterij gaat erg lang mee. 💪🏼

• kaisoj
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 24-01 07:32
Milan1NL schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 03:19:
Nieuwste DEV update. Fantastische update! Batterij gaat erg lang mee. 💪🏼
Dat idee heb ik idd ook. Vandaag erg lang met mijn batterij gedaan.

• Ronwiel
  • Niet online
Ik ben helaas geen kenner op het gebied van iOS security, of in het algemeen. Maar recent ben ik meer gebruik gaan maken van de iOS Mail app. Twee dingen vallen mij op:

1. Als je een melding van een nieuwe mail krijgt via 'stroken' kan je deze omlaag vegen en krijg je een preview van de mail. Echter worden hier afbeeldingen van de afzender direct ingeladen, ongeacht of je dit hebt geblokkeerd via de instellen (het downloaden van afbeeldingen van externe)
2. Bijlagen zoals PDF's worden automatisch gedownload en in sommige gevallen als preview getoond.

Kan iemand hier voor aangeven of dit veiligheids/privacy issues zijn?

• kamerplant
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

kamerplant

Did you mean: dataquest

Ronwiel schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:17:
Ik ben helaas geen kenner op het gebied van iOS security, of in het algemeen. Maar recent ben ik meer gebruik gaan maken van de iOS Mail app. Twee dingen vallen mij op:

1. Als je een melding van een nieuwe mail krijgt via 'stroken' kan je deze omlaag vegen en krijg je een preview van de mail. Echter worden hier afbeeldingen van de afzender direct ingeladen, ongeacht of je dit hebt geblokkeerd via de instellen (het downloaden van afbeeldingen van externe)
2. Bijlagen zoals PDF's worden automatisch gedownload en in sommige gevallen als preview getoond.

Als de afbeeldingen als bijlagen zijn meegestuurd is er geen privacy impact. Indien als link, dan kan de ontvanger zien wanneer de link is gedownload - dus dat heeft privacy impact.

• Mel33
Wat hij bedoeld is, als zo’n plaatje nou een virus bevat, is dan een voorvertoningen wel zo veilig?.

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Ronwiel schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:17:

Dat kun je in de instellingen wijzigen!

• Ronwiel
  • Niet online
Orinoco schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:01:
[...]

Dat kun je in de instellingen wijzigen!
Zoals ik schrijf: die instelling wordt alleen in de app gerespecteerd. Niet als je vanaf je homescreen de notificatie open veegt en ren preview van de mail krijgt in je notificatie.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Ronwiel schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:36:
[...]

Zoals ik schrijf: die instelling wordt alleen in de app gerespecteerd. Niet als je vanaf je homescreen de notificatie open veegt en ren preview van de mail krijgt in je notificatie.
Wil je een exacte beschrijving hoe je dit kunt oplossen in de instellingen?

• Ronwiel
  • Niet online
Orinoco schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:11:
[...]

Wil je een exacte beschrijving hoe je dit kunt oplossen in de instellingen?
Ok. Misschien was ik iets te snel met mijn reactie. Ik ontvang graag de oplossing!

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@Ronwiel

Instellingen - Berichtgeving - Toon voorvertoning - Altijd/Indien ontgrendeld/Nooit (Lockscreen previews)
Instellingen - Meldingsstijl - Mail - Betreffende mailbox - Toon voorvertoning - Altijd/Indien ontgrendeld/Nooit (Lockscreen previews per app)

Instellingen - Mail - Berichtenlijst - Geen/1 tm 5 regels
Instellingen - Mail - Berichten - laadafbeeldingen - Ja/Nee

Dus zowel Lockscreen als Notification Center.

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03-04 16:28
Ik draai mee sinds de iPhone 3G maar dit is in al die jaren de eerste keer dat mijn iPhone onstabiel werkt. Sinds ik IOS 13 heb geinstalleerd loop ik tegen div. issues aan. Mijn vriendin heeft hetzelfde toestel (iPhone 7) en nog niet geupdate en zij heeft nergens last van.

Issues waar ik tegen aan loop:

1. De mail app werkt voor geen meter meer:
- Nieuwe mails zie je wel doormiddel van een cijfertje naast de inbox maar je moet 3-4x refreshen eer die zichtbaar zijn.
- Telekens als je de Inbox opent is deze leeg, duurt dan 5-10 sec eer de mails zichtbaar worden.
- Mails verwijderen of op gelezen / ongelezen zetten kost meerdere pogingen.

2. Apple carplay bij vlagen onstabiel:
- Muziek blijft spelen na uittrekken telefoon (op de telefoon zelf dan)
- Apps sluiten zich continu af

3. Taal springt steeds op engels

4. Telefoon na 4-5 dagen aan te hebben gestaan enorm traag. Na een reboot gaat het weer een paar dagen en dan moet ie weer een herstart. Voorheen deed ik 3x per jaar een herstart zonder enig issue.

Amd Phenom II 1055T, Asus M4A89GTD-Pro, 8GB Kingston Hyperx DDR3, Ati Radeon HD4850, Corsair HX650W, Coolermaster CM 690, PS3 80 GB

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13:23

Mrjraider

De mannelijke zuster

VulcanRaven schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:21:
Ik draai mee sinds de iPhone 3G maar dit is in al die jaren de eerste keer dat mijn iPhone onstabiel werkt. Sinds ik IOS 13 heb geinstalleerd loop ik tegen div. issues aan. Mijn vriendin heeft hetzelfde toestel (iPhone 7) en nog niet geupdate en zij heeft nergens last van.

- Nieuwe mails zie je wel doormiddel van een cijfertje naast de inbox maar je moet 3-4x refreshen eer die zichtbaar zijn.
- Telekens als je de Inbox opent is deze leeg, duurt dan 5-10 sec eer de mails zichtbaar worden.

4. Telefoon na 4-5 dagen aan te hebben gestaan enorm traag. Na een reboot gaat het weer een paar dagen en dan moet ie weer een herstart. Voorheen deed ik 3x per jaar een herstart zonder enig issue.
Ik herken je in 1,3 en 4.
4 merk ik doordat apps hangen en moeten refreshen. Denk aan facebook.

3 bemerk ik ook. Mijn toetsenbord verspringt steeds naar Engels, ik heb zowel Nederlands als Engels als toetsenbord en ik wil zelf bepalen in welke taal ik typ. Helaas is mijn iPhone het daar niet mee eens.

De buggy mail applicatie is nog geen haar beter dan na de zogenoemde fix... ik wacht af en lees de mailtjes wel op de laptop :+

At the end of the line a survivor will be born

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

VulcanRaven schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:21:

- iOS 13 updaten naar 13.3
1. Betreft het een Office365/Exchange/Outlook mail account?
3. Heb je misschien onder favoriete bij notes misschien iets als duolingo staan?
4. Misschien iets met Safari settings?
- Instellingen - Safari - Downloads - Verwijder onderdelen uit downloadlijst - Na 1 dag/Nadat het downloaden geslaagd is/Handmatig
- Instellingen - Safari - Tabbladen - Sluit tabbladen - Handmatig/na 1 dag/na 1 week/Na 1 maand

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03-04 16:28
Orinoco schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:29:
[...]

- iOS 13 updaten naar 13.3
Die staat er al op.
1. Betreft het een Office365/Exchange/Outlook mail account?
Gaat zich om een Hotmail account.
3. Heb je misschien onder favoriete bij notes misschien iets als duolingo staan?
Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb wel in het verleden ooit duolingo geinstalleerd gehad maar dat was nog op mijn vorige toestel.
4. Misschien iets met Safari settings?
- Instellingen - Safari - Downloads - Verwijder onderdelen uit downloadlijst - Na 1 dag/Nadat het downloaden geslaagd is/Handmatig
- Instellingen - Safari - Tabbladen - Sluit tabbladen - Handmatig/na 1 dag/na 1 week/Na 1 maand

Amd Phenom II 1055T, Asus M4A89GTD-Pro, 8GB Kingston Hyperx DDR3, Ati Radeon HD4850, Corsair HX650W, Coolermaster CM 690, PS3 80 GB

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Excuus, verkeerd topic.

[Voor 90% gewijzigd door meesje op 27-01-2020 20:18]

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Als je de hotmail via de outlook instelling van iOS mail app heb geïnstalleerd, zou eens kunnen proberen om dit via de exchange instelling te doen en eens kijken hoe dit loopt ( inkomend: imap-mail.outlook.com en uit smtp-mail.outlook.com)

Duolingo wil ook nog weleens voor problemen zorgen maar dit heb je nu dus niet op je iPhone staan.

• dijitallisans
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 28-01 02:30
*snip* spam

[Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 28-01-2020 12:39]

Niet echt een leesbare link voor een Nederlands forum.

[Voor 23% gewijzigd door Daedalus op 28-01-2020 12:40]

• Ronwiel
  • Niet online
Orinoco schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:34:
@Ronwiel

Instellingen - Berichtgeving - Toon voorvertoning - Altijd/Indien ontgrendeld/Nooit (Lockscreen previews)
Instellingen - Meldingsstijl - Mail - Betreffende mailbox - Toon voorvertoning - Altijd/Indien ontgrendeld/Nooit (Lockscreen previews per app)

Instellingen - Mail - Berichtenlijst - Geen/1 tm 5 regels
Instellingen - Mail - Berichten - laadafbeeldingen - Ja/Nee

Dus zowel Lockscreen als Notification Center.
Eerste deel dat je beschrijft gaat als het goed is over of wel of niet een preview wil tonen op basis van touch if face id.

Het tweede deel zijn instellingen in de mail app. Daar doet het probleem met afbeeldingen zich niet voor.

Waar het om gaat is dat in de mail app, in een mail bijlagen automatisch worden geladen. En over afbeeldingen in de volgende situatie: je zit op homescreen of in andere app -) je krijgt een mail -) iOS toont een notificatie in de vorm van een strook -) je veegt de strook naar beneden -) je krijgt buiten de mail app een volledige preview van de mail te zien, in de notificatie maar altijs met afbeeldingen geladen.

Ik krijg dat met de instellingen die je noemt helaas niet gefixt.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Ronwiel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:05:
[...]

Eerste deel dat je beschrijft gaat als het goed is over of wel of niet een preview wil tonen op basis van touch if face id.

Het tweede deel zijn instellingen in de mail app. Daar doet het probleem met afbeeldingen zich niet voor.

Waar het om gaat is dat in de mail app, in een mail bijlagen automatisch worden geladen. En over afbeeldingen in de volgende situatie: je zit op homescreen of in andere app -) je krijgt een mail -) iOS toont een notificatie in de vorm van een strook -) je veegt de strook naar beneden -) je krijgt buiten de mail app een volledige preview van de mail te zien, in de notificatie maar altijs met afbeeldingen geladen.

Ik krijg dat met de instellingen die je noemt helaas niet gefixt.
Als je je instelling op nooit heb staan en dan krijg je nog je bijlage bij een voovertoning te zien dan weet ik het ook niet meer.
Succes met je zoektocht naar de oplossing!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:14

https://i.imgur.com/dl8WctD.jpg

[Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 28-01-2020 19:05]

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03-04 18:50

Splinter Cell

AMD HD7850

Nu uit.

iOS./iPad 13.3.1.

[Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 28-01-2020 19:03]

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 02:16
Had stille hoop dat de Mail app nu wel goed zou werken met mijn Gmail account, helaas. Mails worden nog altijd niet automatisch gepusht.

• Ronwiel
  • Niet online
Ronwiel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:05:
[...]

...
Zoals @Rivanov al post, nieuwe iOS en wonder boven wonder:
Addresses an issue with Mail that could cause remote images to load even when the “Load Remote Images” setting is disabled
.
Benieuwd of dit ook de notificatie fixed.

Edit: gefixed door Apple!

[Voor 17% gewijzigd door Ronwiel op 28-01-2020 23:23]

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

APPLE-SA-2020-1-28-1 iOS 13.3.1 and iPadOS 13.3.1

iOS 13.3.1 and iPadOS 13.3.1 are now available and address the
following:

Audio
Available for: iPhone 6s and later, iPad Air 2 and later, iPad mini 4
and later, and iPod touch 7th generation
Impact: An application may be able to execute arbitrary code with
system privileges
Description: A memory corruption issue was addressed with improved
memory handling.
CVE-2020-3857: Zhuo Liang of Qihoo 360 Vulcan Team

FaceTime
Impact: A remote FaceTime user may be able to cause the local user's
camera self-view to display the incorrect camera
Description: An issue existed in the handling of the local user's
self-view. The issue was corrected with improved logic.
CVE-2020-3869: Elisa Lee

ImageIO
Impact: Processing a maliciously crafted image may lead to arbitrary
code execution
Description: An out-of-bounds read was addressed with improved input
validation.
CVE-2020-3870
CVE-2020-3878: Samuel Groß of Google Project Zero

IOAcceleratorFamily
kernel privileges
memory handling.
CVE-2020-3837: Brandon Azad of Google Project Zero

IPSec
Impact: Loading a maliciously crafted racoon configuration file may
lead to arbitrary code execution
Description: An off by one issue existed in the handling of racoon
configuration files. This issue was addressed through improved bounds
checking.
CVE-2020-3840: @littlelailo

Kernel
Impact: An application may be able to read restricted memory
Description: A validation issue was addressed with improved input
sanitization.
CVE-2020-3875: Brandon Azad of Google Project Zero

Kernel
Impact: An application may be able to read restricted memory
Description: A memory initialization issue was addressed with
improved memory handling.
CVE-2020-3872: Haakon Garseg Mørk of Cognite and Cim Stordal of
Cognite

Kernel
Impact: A malicious application may be able to determine kernel
memory layout
Description: An access issue was addressed with improved memory
management.
CVE-2020-3836: Brandon Azad of Google Project Zero

Kernel
kernel privileges
memory handling.
CVE-2020-3842: Ned Williamson working with Google Project Zero
CVE-2020-3858: Xiaolong Bai and Min (Spark) Zheng of Alibaba Inc,
Luyi Xing of Indiana University Bloomington

Kernel
kernel privileges
Description: A race condition was addressed with improved locking.
CVE-2020-3831: Corellium, Proteas of Qihoo 360 Nirvan Team

Kernel
Impact: A malicious application may be able to execute arbitrary code
with system privileges
Description: A type confusion issue was addressed with improved
memory handling.
CVE-2020-3853: Brandon Azad of Google Project Zero

Kernel
kernel privileges
input validation.
CVE-2020-3860: Proteas of Qihoo 360 Nirvan Team

libxpc
Impact: Processing a maliciously crafted string may lead to heap
corruption
input validation.
CVE-2020-3856: Ian Beer of Google Project Zero

libxpc
Impact: An application may be able to gain elevated privileges
Description: An out-of-bounds read was addressed with improved bounds
checking.
CVE-2020-3829: Ian Beer of Google Project Zero

Mail
Impact: Turning off "Load remote content in messages" may not apply
to all mail previews
Description: This issue was addressed with improved setting
propagation.
CVE-2020-3873: Alexander Heinrich (@Sn0wfreeze) of Technische
Universität Darmstadt

Impact: A person with physical access to an iOS device may be able to
access contacts from the lock screen
Description: An inconsistent user interface issue was addressed with
improved state management.
CVE-2020-3859: Simone PC of X10X (TWR)

Impact: Users removed from an iMessage conversation may still be able
to alter state
Description: This issue was addressed with improved checks.
CVE-2020-3844: Lance Rodgers of Oxon Hill High School

Phone
Impact: A person with physical access to an iOS device may be able to
access contacts from the lock screen
Description: A lock screen issue allowed access to contacts on a
locked device. This issue was addressed with improved state
management.
CVE-2020-3828: an anonymous researcher

Safari Login AutoFill
Impact: A local user may unknowingly send a password unencrypted over
the network
Description: The issue was addressed with improved UI handling.
CVE-2020-3841: Sebastian Bicchi (@secresDoge) from Sec-Research

Screenshots
Impact: Screenshots of the Messages app may reveal additional message
content
Description: An issued existed in the naming of screenshots. The
issue was corrected with improved naming.
CVE-2020-3874: Nicolas Luckie of Durham College

wifivelocityd
system privileges
Description: The issue was addressed with improved permissions logic.
CVE-2020-3838: Dayton Pidhirney (@_watbulb)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:06

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Ronwiel schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:52:
[...]

Zoals @Rivanov al post, nieuwe iOS en wonder boven wonder:
[...]
.
Benieuwd of dit ook de notificatie fixed.

Edit: gefixed door Apple!
Niet gefixed door apple want in een Nederlandse iOS heet deze setting “Laad afbeeldingen”. Straks maar even een melding van maken dat ding moet hernoemd worden naar “Laad externe afbeeldingen.” Was overigens altijd al zo en vond het al raar over welke optie je het had ;)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• matz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-04 22:07
Kleine uitdaging waarbij ik met wat online zoeken nog niet uit ben...

Ik heb een iPhone 7 met de laatste iOS 13. Van deze iphone wil ik een reserve kopie maken om op mijn nieuwe XS te zetten.
Bij het verbinden van mijn iPhone 7 met iTunes (Mac) krijg ik gelijk het scherm te zien van “welkom bij je nieuwe iphone” met de opties:
- zet een kopie terug
- installeer als nieuwe iphone

Maar beide opties moet ik niet hebben... normaal kom ik gelijk in het overzicht terecht om allerlei zaken te doen. Zoals het kunnen maken van een reserve kopie.

Iemand dit al eens gehad en/of weet wat te doen?

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 03-04 18:05
Ik kreeg nooit agenda afspraken te zien in Google. Net na de update eens gekeken en nu staan ze er eindelijk.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 03-04 23:32
matz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:40:

Ik heb een iPhone 7 met de laatste iOS 13. Van deze iphone wil ik een reserve kopie maken om op mijn nieuwe XS te zetten.
Bij het verbinden van mijn iPhone 7 met iTunes (Mac) krijg ik gelijk het scherm te zien van “welkom bij je nieuwe iphone” met de opties:
- zet een kopie terug

Maar beide opties moet ik niet hebben... normaal kom ik gelijk in het overzicht terecht om allerlei zaken te doen. Zoals het kunnen maken van een reserve kopie.

Heel erg herkenbaar :(
Heb dit ook eens aan de hand gehad. Erg irritant. Dood-doener: Ik weet niet meer hoe ik dit had opgelost....

Volgens mij, maar dat weet ik niet meer zeker, had ik de oude reservekopie verwijderd.

• funske
  • Laatst online: 12:55

- zet een kopie terug

Als het op de iMac niet lukt om een backup te maken, dan zou ik er een maken in iCloud.

Have Fun Funske

• Mel33

- zet een kopie terug

Geen idee maar misschien werkt dit, je zet dan het automatische proces om een backup te maken aan. en met een '1' weer uit!
"%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt DeviceBackupsDisabled 0
"%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt AutomaticDeviceBackupsDisabled 0

• funske
  • Laatst online: 12:55
Mel33 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Geen idee maar misschien werkt dit, je zet dan het automatische proces om een backup te maken aan. en met een '1' weer uit!
"%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt DeviceBackupsDisabled 0
"%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt AutomaticDeviceBackupsDisabled 0
Hij schrijft dat hij met een Mac werkt!

Have Fun Funske

• Mel33
funske schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Oke, die staat ook in de link.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03-04 18:40

JB

Cédric roelt!

funske schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Laatste MacOS kent geen iTunes meer toch?

Mijn boefje is liev!

• matz
Dank voor de reacties. Ik ga ze eens uit proberen. Mocht ik de oplossing hebben dan zal ik het zeker plaatsen!

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Zelfs met de 13.3.1 update is het fetchen binnen de standaard mail applicatie nog niet helemaal gefixt... :/
Of doe ik iets fout...

• Rivanov
Mrjraider schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:52:
Zelfs met de 13.3.1 update is het fetchen binnen de standaard mail applicatie nog niet helemaal gefixt... :/
Of doe ik iets fout...
Werkt inderdaad nog steeds niet optimaal. Met name mail van m’n iCloud account duurt lang voordat het opgehaald is. M’n zakelijk Exchange account (Office365) mail is veel sneller binnen.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Rivanov schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Werkt inderdaad nog steeds niet optimaal. Met name mail van m’n iCloud account duurt lang voordat het opgehaald is. M’n zakelijk Exchange account (Office365) mail is veel sneller binnen.
Ik heb alleen een outlook account in de mail applicatie staan... die geeft keurig een melding aan maar haalt ze bij openen dan niet direct binnen :?

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:44
Mrjraider schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:33:
[...]

Ik heb alleen een outlook account in de mail applicatie staan... die geeft keurig een melding aan maar haalt ze bij openen dan niet direct binnen :?
Hier ook niet met Gmail ;(

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Mrjraider schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:52:
Of doe ik iets fout...
hier werkt de Mail ook nog steeds niet naar behoren. Ga er maar niet van uit dat Apple dit nog in iOS13 gaat fixen.
Na ruim 6 maanden (1ste iOS13 beta) kun je wel concluderen dat voor Apple de Mail app totaal irrelevant is geworden.
Blijkbaar is het fatsoenlijk werken van een core functie van iOS een onmogelijke opgave geworden met iOS 13.

In iOS 12 werkte de Mail app gewoon zoals het hoorde.

Reddit en het forum van macrumors staan werkelijk vol van problemen met de stock Mail app. Er worden massaal bug reports aangemaakt voor Mail app, maar zonder echt gewenst resultaat uiteindelijk.

[Voor 4% gewijzigd door Geert1976 op 31-01-2020 04:01]

Ik ga weer downgraden naar iOS 13.3. Veel instabiliteit met bluetooth apparaten, dus ik wacht wel ff op een volgende versie. :P

• matz
RicoK schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Heel erg herkenbaar :(
Heb dit ook eens aan de hand gehad. Erg irritant. Dood-doener: Ik weet niet meer hoe ik dit had opgelost....

Volgens mij, maar dat weet ik niet meer zeker, had ik de oude reservekopie verwijderd.
Het verwijderen van de al bestaande kopieën was de oplossing. Bedankt!

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 03-04 17:01
Mijn 7+ gaat steeds sneller leeg door die nieuwe update. Loopt ook allemaal niet soepel. Melding van mailtjes die er niet zijn, vaak korte freeze. Sinds ios 13 is het allemaal wat minder. Kan liggen aan de ouderdom van mijn 7+ maar betwijfel of het dat is

• OosterF
  • Nu online
Ik heb een subscribed calendar op mijn Macbook die deze pusht naar mijn iPhone. Dit werkte altijd erg fijn. Nu wil ik deze agenda wijzigen, dus heb ik een ander iCal-adres opgegeven voor de agenda op mijn Macbook. Op mijn Macbook wijzigt deze direct in de juiste agenda, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar dat deze op mijn iPhone ook wijzigt. Ik loop er al een halve dag mee te hannesen.

De opslaglocatie van de agenda is iCloud. De iPhone en de Macbook zijn ingelogd op hetzelfde iCloud account. Het heeft eerder wel gewerkt. Handmatige wijzigen in de agenda worden wél direct gepusht naar mijn iPhone (m.a.w. als ik een losse event in de agenda op mijn Macbook aanmaak is deze vrijwel direct zichtbaar op mijn iPhone). De Macbook zit op 10.14.6 Mojave, en de iPhone op iOS 13.3. Iemand die me hierbij kan helpen? Ik gebruik de agenda op mijn iPhone namelijk zeer regelmatig.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:46

AntonyterHorst

Apple Maniak

matz schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:26:
Dank voor de reacties. Ik ga ze eens uit proberen. Mocht ik de oplossing hebben dan zal ik het zeker plaatsen!
Waarom zou je niet voor een iCloud back-up gaan? Alleen je apps en dergelijke worden dan terug gezet en moet je opnieuw inloggen, maar dan begin je wel weer redelijke clean imo.

Man man man

• Mel33
OosterF schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:55:
Ik heb een subscribed calendar op mijn Macbook die deze pusht naar mijn iPhone. Dit werkte altijd erg fijn. Nu wil ik deze agenda wijzigen, dus heb ik een ander iCal-adres opgegeven voor de agenda op mijn Macbook. Op mijn Macbook wijzigt deze direct in de juiste agenda, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar dat deze op mijn iPhone ook wijzigt. Ik loop er al een halve dag mee te hannesen.

De opslaglocatie van de agenda is iCloud. De iPhone en de Macbook zijn ingelogd op hetzelfde iCloud account. Het heeft eerder wel gewerkt. Handmatige wijzigen in de agenda worden wél direct gepusht naar mijn iPhone (m.a.w. als ik een losse event in de agenda op mijn Macbook aanmaak is deze vrijwel direct zichtbaar op mijn iPhone). De Macbook zit op 10.14.6 Mojave, en de iPhone op iOS 13.3. Iemand die me hierbij kan helpen? Ik gebruik de agenda op mijn iPhone namelijk zeer regelmatig.
Hier staat
U ziet een agenda-abonnement pas terug op al uw apparaten nadat u zich op de Mac op die agenda hebt geabonneerd. Als u zich op een iOS-apparaat op de agenda abonneert, wordt deze door iCloud niet bijgewerkt naar uw andere apparaten.

link

• OosterF
  • Nu online
@Mel33 die ben ik ook tegengekomen inderdaad. Maar ‘abonneren’ doe ik op mijn Macbook, wat dus geen iOS apparaat is. Een iPhone (wel iOS apparaat) zou dit dan wel moeten overpakken, toch?

• Mel33
OosterF schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:06:
@Mel33 die ben ik ook tegengekomen inderdaad. Maar ‘abonneren’ doe ik op mijn Macbook, wat dus geen iOS apparaat is. Een iPhone (wel iOS apparaat) zou dit dan wel moeten overpakken, toch?
Neem aan dat je alles gelezen hebt op de vorige site?
En de optie vernieuwen wel aan staan? zoals hier wordt uitgelegd

https://support.apple.com/nl-nl/guide/calendar/icl1024/mac

[Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 01-02-2020 17:01]

• OosterF
  • Nu online
Mel33 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:00:
[...]

Neem aan dat je alles gelezen hebt op de vorige site?
En de optie vernieuwen wel aan staan? zoals hier wordt uitgelegd

https://support.apple.com/nl-nl/guide/calendar/icl1024/mac
Refreshing stond aan. Nadat ik dit handmatig deed zoals in je link staat beschreven verscheen plotseling de oude (verkeerde) calendar die mijn iPhone nog liet zien ook weer terug op mijn Macbook. Dit deed me vermoeden dat het oude iCal-adres nog steeds actief stond in iCloud en dat nieuwe iCal-adressen niet worden geüpdatet in iCloud. Dit werkte eerder wel, dus dit lijkt me een bug in iCloud. Hierna heb ik de calendar volledig verwijderd uit iCloud en deze opnieuw met het juiste (meest recente) iCal-adres toegevoegd. Zowel de iPhone als de Macbook laten nu de juiste agenda zien. Bedankt voor het meedenken!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 03:14

Geronimous

Moderator Spielerij

- zet een kopie terug

Uhh... je moet gewoon (heel veilig) kiezen voor "Stel in als nieuwe iPhone" :)

Het is wat onhandig geschreven door Apple, maar dit zorgt niet dat je iPhone wordt gewist, maar meer dat je voor de eerste keer die iPhone in iTunes configureert. Dat 'opnieuw instellen' is dut voor iTunes, niet voor de iPhone...

Daarna zit je in het bekende iTunes overzicht en kun je je backup maken :)

FT-17 FTW!

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Geert1976 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 04:01:
[...]

hier werkt de Mail ook nog steeds niet naar behoren. Ga er maar niet van uit dat Apple dit nog in iOS13 gaat fixen.
Na ruim 6 maanden (1ste iOS13 beta) kun je wel concluderen dat voor Apple de Mail app totaal irrelevant is geworden.
Blijkbaar is het fatsoenlijk werken van een core functie van iOS een onmogelijke opgave geworden met iOS 13.

In iOS 12 werkte de Mail app gewoon zoals het hoorde.

Reddit en het forum van macrumors staan werkelijk vol van problemen met de stock Mail app. Er worden massaal bug reports aangemaakt voor Mail app, maar zonder echt gewenst resultaat uiteindelijk.
Maar ook daar zijn er mensen die absoluut geen mail problemen hebben onder iOS 13.3.x
Dus dan word het snel lastig om er een oplossing voor te vinden, en is het maar afwachten of Apple met iets komt.

• Runescom
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01-04 19:42
Orinoco schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:22:
[...]

Maar ook daar zijn er mensen die absoluut geen mail problemen hebben onder iOS 13.3.x
Dus dan word het snel lastig om er een oplossing voor te vinden, en is het maar afwachten of Apple met iets komt.
Hier ook helaas problemen al sinds de beta, heb Gmail en Office365 e-mail maar schiet niet op. Emails staan wel als ongelezen als aantal maar niets te zien, aantal keer heen en weer en het is in zicht.
:/

Give 2 Get

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Runescom schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:48:
[...]

Hier ook helaas problemen al sinds de beta, heb Gmail en Office365 e-mail maar schiet niet op. Emails staan wel als ongelezen als aantal maar niets te zien, aantal keer heen en weer en het is in zicht.
:/
Ja, inderdaad jammer!
Heb zelf een gmail account & office365 (privé/zakelijk)/outlook zonder problemen via de iOS mail app.
Maar het kan al iets klein zijn met push (mail) setting en iets te veel je location settings te strak hebben staan, waardoor je iPhone te lang naar een zendmast moet zoeken.

• Mel33
Mijn mail app doet het wel maar af en toe heeft het gewoon kuren. Zoals niet 2 keer achterelkaar handmatig alles binnen halen, de 2de keer wordt vaak niet uitgevoerd, fouten in account profielen maar alles komt wel binnen. Ook het verwijderen van een mail gaat met flitsen, alsof hij een snapshot maakt en dan pas verdwijnt.

Iphone x ios 13.3.1, outlook. live.nl, hotmail. gmail accounts.

• Waarez
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07:32
Dagelijkse Apple ID verificaties vereist en dit voor 80% van de iPhone gebruikers in het bedrijf. Dit icm met mobile iron. Al heel veel geprobeerd (apple id password change, icloud logout, etc..). Er blijkt nog geen allesomvattende oplossing te zijn.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Waarez schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:21:
Dagelijkse Apple ID verificaties vereist en dit voor 80% van de iPhone gebruikers in het bedrijf. Dit icm met mobile iron. Al heel veel geprobeerd (apple id password change, icloud logout, etc..). Er blijkt nog geen allesomvattende oplossing te zijn.
Misschien IT afdeling vervangen :)

• Waarez
Orinoco schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:24:
[...]

Misschien IT afdeling vervangen :)
Blijkbaar zou het probleem zich aan de Apple kant bevinden (er zijn ook tal van topics op internet). Van MI restricties zien we niets dat dit zou moeten veroorzaken.

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waarez schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:57:
[...]

Blijkbaar zou het probleem zich aan de Apple kant bevinden (er zijn ook tal van topics op internet). Van MI restricties zien we niets dat dit zou moeten veroorzaken.
Kan ik bevestigen. Ik heb onlangs ook vrij lang aan de telefoon gehangen met Ierland (kantoor Apple zit daar), omdat ik op al mijn devices pop up`s bleef krijgen.. Ze zijn een half uur bezig geweest met diverse resets en opeens kon ik weer in mijn accounts. Ze konden niet aangeven waar het probleem zat, behalve dat ik het in de gaten moest houden..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Waarez
Michael Knight schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Kan ik bevestigen. Ik heb onlangs ook vrij lang aan de telefoon gehangen met Ierland (kantoor Apple zit daar), omdat ik op al mijn devices pop up`s bleef krijgen.. Ze zijn een half uur bezig geweest met diverse resets en opeens kon ik weer in mijn accounts. Ze konden niet aangeven waar het probleem zat, behalve dat ik het in de gaten moest houden..
Blijf het straf vinden dat Apple zich zo een dingen kan permiteren.. anderen zouden er zwaar op afgestraft worden.

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Saven

Administrator

Lang verhaal kort: ik wil graag mn notifications uittrekken als ik naar beneden swipe vanaf een willekeurige plek op m'n homescreen. Erg irritant dat ik nu helemaal naar de bovenkant moet met m'n duim en 'm alleen daar kan uittrekken.. :) De standaard actie (het zoeken) gebruik ik echt nooit.

Weet iemand of dat mogelijk is? Op m'n Galaxy S10 was dit een eenvoudige instelling :9

[Voor 8% gewijzigd door Saven op 02-02-2020 16:39]

• Mel33
Saven schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:38:
Lang verhaal kort: ik wil graag mn notifications uittrekken als ik naar beneden swipe vanaf een willekeurige plek op m'n homescreen. Erg irritant dat ik nu helemaal naar de bovenkant moet met m'n duim en 'm alleen daar kan uittrekken.. :) De standaard actie (het zoeken) gebruik ik echt nooit.

Weet iemand of dat mogelijk is? Op m'n Galaxy S10 was dit een eenvoudige instelling :9
This niet helemaal wat je bedoeld, maar met deze knop, die kan je overal plaatsten op je scherm, kan je de berichten tevoorschijn halen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT202658

• Waarez
Mel33 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:41:
[...]

This niet helemaal wat je bedoeld, maar met deze knop, die kan je overal plaatsten op je scherm, kan je de berichten tevoorschijn halen.

Hey leuk! Thanks voor de tip.

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 03-04 10:33

Saven

Administrator

[...]

Hehe inventief, maar idd helaas niet wat ik zoek :)

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06:23
[...]

Als je reachability heb ingeschakeld kan je vanaf de onderkant van je iPhone 10 en hoger of door te dubbelklikken op je homeknop op oudere iPhones de scherm omlaag halen. Dan kan je vanaf de statusbalk naar beneden swipen om notificaties tevoorschijn te toveren.

• Rivanov
iOS 13.4 Developer Beta komt vandaag.
Apple will release the first developer beta of iOS 13.4 today. This update comes after the public release of iOS 13.3.1 last week, which included new privacy settings, Screen Time updates, and more.

We don’t yet know what to expect in iOS 13.4 and iPadOS 13.4. Apple’s release notes indicate that the update includes bug fixes and performance improvements, but we’ll dive deeper once the update is available.
https://9to5mac.com/2020/02/05/ios-13-4-beta-release/

[Voor 86% gewijzigd door Rivanov op 05-02-2020 19:01]

• Rivanov
En beschikbaar!

https://i.imgur.com/xVFNDiU.jpg

• Rivanov
817MB op m'n test iPhone 7.

Je kunt je laatste bericht aanpassen he :+
Dat is ook vreemd. Dit soort beta's zijn altijd volledige installaties, dat zou hem voor de iPhone 7 eerder 3,5 GB oid maken dan 800 MB

Op mijn 11 pro Max is hij 4.04GB namelijk.

[Voor 79% gewijzigd door Donstil op 05-02-2020 19:15]

• Rivanov
iCloud Drive Folder Sharing wordt weer ondersteund!

New ‘CarKey’ feature in iOS 13.4 beta brings built-in support for unlocking, driving, and sharing NFC car keys

https://ww.9to5mac.com/9:...Ih1dIvVcH2OhUFcunGVe:ms0g

[Voor 58% gewijzigd door Rivanov op 05-02-2020 20:26]

• Rivanov
Nieuwe CarPlay interface features.

Now Playing

https://i.imgur.com/Ql5QRor.jpg

Call screen

https://i.redd.it/5l7kdbrqp7f41.png

https://i.redd.it/paj7g78lp7f41.jpg

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:07:
Nieuwe CarPlay interface features.

Now Playing

[Afbeelding]

Call screen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wordt wel een beetje druk zo. Waar is de eenvoud heen?

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

Pagina: 1 ... 42 ... 45 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True