Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

Introductie

Op 3 juni 2019 kondigd Apple naar verwachting en goed gebruik iOS 13 aan op het eigen Worldwide developer conference. Deze conference bedoelt voor developers geeft via de voorafgaande Keynote ook ons eind gebruikers een fijne vooruitblik op de toekomst van het platform.

In dit topic bespreken we de nieuwe features, bespreken we de eerste weken de beta's en is er later ruimte voor het bespreken van de iOS 13 Final en zijn updates zoals dat nu gebeurd in het iOS 12 topic.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:02

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Rivanov

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Rivanov

Rivanov wijzigde deze reactie 02-06-2019 21:50 (7%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 15:42

Apple heeft vandaag een preview gegeven van iPadOS, het krachtige besturingssysteem met een nieuwe naam om de specifieke ervaring van iPad te benadrukken. iPadOS bouwt voort op dezelfde basis als iOS en bevat krachtige nieuwe mogelijkheden en intuïtieve features die specifiek zijn voor het grote display en de veelzijdigheid van iPad. iPadOS introduceert nieuwe manieren om in meerdere vensters met apps te werken, meer informatie die in één oogopslag kan worden bekeken op het nieuw ontworpen beginscherm, en meer natuurlijke manieren om met Apple Pencil te werken. Bovendien zijn alle geweldige nieuwe updates van iOS 13 in iPadOS opgenomen, waardoor iPad het ideale device is voor zowel consumenten als creatieve professionals.

“iPad transformeert de manier waarop mensen werken en uiting geven aan hun creativiteit. Met iPadOS gaan we nog een stap verder en leveren we indrukwekkende mogelijkheden die zijn afgestemd op het grotere werkgebied en de uitgebreide veelzijdigheid”, vertelt Craig Federighi, Senior Vice President Software Engineering van Apple. “iPadOS heeft geweldige features zoals een nieuw beginscherm met widgets, nog betere multitasking en nieuwe tools waardoor Apple Pencil nog natuurlijker in het gebruik wordt.”

Nieuw beginscherm
Het beginscherm is volledig nieuw ontworpen en bevat nu meer apps per pagina. Het kan nu bovendien worden aangevuld met de Vandaag-weergave, die snel toegang biedt tot widgets met directe informatie, zoals krantenkoppen, het weer, de agenda, evenementen, tips en meer.

Doe meer met Split View en Slide Over
iPad-gebruikers kunnen nu met verschillende bestanden en documenten uit dezelfde app werken dankzij updates voor Split View. Met Slide Over kunnen ze snel meerdere apps bekijken en van de ene naar de andere app gaan. Klanten kunnen bijvoorbeeld een mail schrijven terwijl ze een andere mail in beeld hebben, of met een enkele swipe meerdere apps zoals Berichten of Agenda openen. Met een enkel tikje geeft App Exposé een snel overzicht van de geopende vensters van een app.

Meer manieren om Apple Pencil te gebruiken
Met iPadOS is Apple Pencil nog nauwer geïntegreerd in de iPad-ervaring. Klanten kunnen nu complete webpagina’s, documenten of e-mails annoteren en versturen op iPad door Apple Pencil vanuit de hoek van het scherm te swipen. Een nieuw ontworpen tool-palet biedt snelle toegang tot tools, kleurpaletten, vormen, een gum voor objecten, een nieuwe wisser voor pixels om een deel van een streep te verwijderen, en een liniaal om perfect rechte lijnen te trekken. Apple Pencil voelt nog natuurlijker aan dankzij geavanceerde voorspellende algoritmen en optimalisaties die de toonaangevende latentie verlagen tot maar 9 milliseconden.

De Bestanden-app is nog krachtiger
De Bestanden-app is een centrale locatie om snel documenten de openen en beheren, en met iPadOS wordt de app nog beter dankzij iCloud Drive-ondersteuning voor het delen van mappen. Iedereen met toegang tot een gedeelde map kan de map zien in iCloud Drive en heeft altijd toegang tot de meest recente versie. iPadOS ondersteunt ook externe schijven, zodat gebruikers USB-stations of SD-kaarten kunnen aansluiten of kunnen inloggen bij een SMB-bestandsserver. Allemaal vanuit de Bestanden-app. In de nieuwe kolomweergave met voorvertoningen in hoge resolutie kunnen gebruikers door mappen navigeren – en dankzij ondersteuning voor Quick Actions zoals annoteren, draaien en pdf’s maken kunnen ze nog sneller en handiger werken op iPad. Nieuw in iPadOS is ook lokaal bewaren, bestanden in- en uitpakken en nieuwe toetscombinaties.

Internetten op desktopniveau met Safari.
Safari op iPad is krachtiger dan ooit. iPadOS laat automatisch de desktopversie van websites zien – passend gemaakt voor het iPad-display – en optimaliseert ze voor touch-mogelijkheden, zodat apps als Google Documenten, Squarespace en Wordpress geweldig werken in Safari op iPad. Safari ondersteunt ook belangrijke nieuwe features als een downloadmanager, dertig nieuwe toetscombinaties en verbeteringen in het tabbladbeheer.

Verbeterde tekstverwerking
Tekstverwerking krijgt met iPadOS een belangrijke update: het is nu nog leuker en makkelijker om exacte posities aan te wijzen met meer precisie en snelheid, tekst te selecteren door even te swipen en nieuwe bewegingen te gebruiken om te knippen, te kopiëren, te plakken en handelingen ongedaan te maken.

Andere features in iPadOS
• Donkere modus biedt een indrukwekkend donker kleurenschema dat er systeembreed geweldig uitziet en prettiger is voor de ogen in een omgeving met weinig licht.

• Aangepaste lettertypen voor gebruik in het hele systeem zijn ideaal om mooi opgemaakte documenten te maken op iPad. Lettertypen van kleinere en grote leveranciers zoals Adobe, DynaComware, Monotype, Morisawa en Founder worden aangeboden via de App Store.

• Een nieuw zwevend toetsenbord bespaart ruimte en biedt ondersteuning voor QuickPath – zodat je gemakkelijk met één hand kunt typen en er meer ruimte overblijft voor de weergave van apps. Klanten kunnen het zwevende toetsenbord inschakelen met een knijpbeweging en het verslepen en overal op het scherm neerzetten.

• Foto’s beheert de bibliotheek en markeert de beste afbeeldingen, zodat overbodige foto’s automatisch worden verborgen en belangrijke gebeurtenissen van de afgelopen dag, de afgelopen maand of het afgelopen jaar worden uitgelicht. De bewerking van foto’s is intuïtiever geworden met nieuwe tools die gemakkelijker te gebruiken, aan te passen en te herzien zijn. Bovendien zijn alle bewerkingsopties voor foto’s ook beschikbaar voor videobewerking.

• Log in met Apple is een snelle, eenvoudige en afgeschermde manier om je met je Apple ID aan te melden bij apps en websites.

• Kaarten heeft een nieuwe basiskaart die volledig nieuw is ontworpen: kijk om je heen met Look Around en ontdek prachtige beelden van steden op straatniveau met 3D-foto’s in hoge resolutie, gebruik verzamelingen om op een nieuwe manier restaurants, winkels of bestemmingen te delen, of favorieten om snel naar veelgebruikte locaties te reizen.1

• Prestatieverbeteringen zorgen ervoor dat het hele systeem vloeiender reageert dankzij sneller ontgrendelen met Face ID. En er is een nieuwe manier om iPad-apps in de App Store te verpakken waardoor de bestanden die je downloadt tot 50 procent kleiner zijn, updates voor apps tot 60 procent kleiner zijn en apps tot twee keer zo snel starten.

Beschikbaarheid
iPadOS wordt dit najaar geïntroduceerd als gratis software-update voor iPad Air 2 en hoger, alle iPad Pro-modellen, iPad van de 5e generatie en hoger en iPad mini 4 en hoger.

robcoenen wijzigde deze reactie 03-06-2019 22:41 (57%)
Reden: Topicstart aangevuld met nieuwe informatie en vertaling naar de Nederlandse taal

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• robcoenen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:25
Heel belangrijk om bij stil te staan, THANK GOD:

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
xoniq schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:32:

[Afbeelding]
Was al bekend. ;)

https://9to5mac.com/2019/...lume-indicator-in-ios-13/

Rivanov wijzigde deze reactie 03-06-2019 22:37 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14:59
Geert1976 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:46:
nu op 6,68 van 7,6Gb voor de laatste beta van Xcode 11

de iOS13 beta file heb ik al helemaal binnen

#GeduldisEenSchoneZaak
Gaat best vlot hier...
https://tweakers.net/ext/f/48ep2xRPl7H8060eNKeT6xjg/full.png

crypt0rr wijzigde deze reactie 03-06-2019 22:50 (4%)

Pi-Hole | Pi-hole

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16:04
Geert1976 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:58:
[...]

altijd baas boven baas he! (gefeliciteerd!) ;)
Dubbel baas dan maar? ;)

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone 11 Pro Max Silver 256GB - Apple Watch Series 5 Hermès

Acties:
  • +3Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-10 14:15
xoniq schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:32:
Geert1976 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 23:00:
je kan vanuit het Control Centre direct WiFi netwerken en Bluetooth devices selecteren
Naast kleinere volume changer op scherm.. eindelijk ook vanuit control center direct switchen tussen WIFI netwerken en bluetooth devices!! 8) Must have features (die er eigenlijk al sinds iOS11 in hadden moeten zitten toen Apple de Instellingen widget launchers (URL schemes) geblokkeerd heeft.
Miki schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:50:
[...]

Ik ben diep geroerd dat het eindelijk zover is ;(

[iCulture modus]Nederlands is natuurlijk is een verdomd lastige taal waar de knappe koppen zich in Cupertino op stuk beten. Om ontwikkelingscapaciteit te besparen hebben de ontwikkelaars vooral de focus gelegd om iOS beter te maken voor alle gebruikers. Gelukkig is het eindelijk zover. Wil je het nieuwe toetsenbord gebruiken dan zul je even moeten wachten op de definitieve uitgifte of inschrijven als beta tester. Wij zullen in ieder geval snel uitproberen en een review plaatsen of deze feature sinds iOS 9 nog verder is ontwikkeld. [/iCulture modes]

God nondeju wat werd dat tijd zeg. Eigenlijk best treurig voor zo’n bedrijf terwijl ieder ander platform dit heel snel op orde had. Zelfs Windows Phone dat nu niet meer bestaat had dit al ingebakken. Het is weer amazing inclusief staande ovatie.
Absoluut het werd eens tijd.
Er is zelfs een swipe/woord veeg toetsenbord (eindelijk!!) echter lees ik nog niet geschikt voor Nederlands zucht. We blijven dus nog maar Gboard gebruiken.

"At launch, QuickPath supports English, Simplified Chinese, Spanish, German, French, Italian, and Portuguese keyboards. "

Daarnaast ook helaas voor iPadOS nog niks kunnen vinden over meerdere profielen :'( .
Ook jammer dat mijn iPad mini2 (I know erg oud) niet meer iOS13 krijgt. Gelukkig nog wel de iPad Air2.

Wel fijn de (optionele) widgets op de homescreen van iPadOS 8)

funrider wijzigde deze reactie 04-06-2019 10:40 (12%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• xoniq
Even wat screenshots van automatisering:

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

Acties:
  • +4Henk 'm!
Edit: damned dit ziet er toch wel lekker uit.

http://i63.tinypic.com/xpq9ue.jpg
mprkooij schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:00:
Okééé, zet net de iPhone 7 iOS 13 update aan. Zie ik het Apple logo en al 15 minuten de balk eronder die niet gevuld wordt. Iemand anders dit ervaren?
Ja ik op de Xs gisteren. Heeft zeker 20 minuten geduurd

Donstil wijzigde deze reactie 04-06-2019 21:04 (13%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15:54
Met iOS 13 hebben mijn iPhone XR en SE overigens allebei 3D Touch functionaliteit gekregen! Lang drukken op een homescreen icoon geeft nu het 3D Touch menu.

EDIT: Dit geldt ook voor iPads.

BleuZ wijzigde deze reactie 04-06-2019 22:24 (9%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rivanov

8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
Uffje schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:27:
[...]

Hmm, ik zie helemaal geen shortcuts in het share menu...

Ook handige feature is dat de iPad automatisch Low Data Mode inschakelt als je connect met je iPhone hotspot. :)

• Krulliebol
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 10-10 18:28
gielie schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:39:
Ik hoop dat ze eindelijk de volume Control, die vol en te lang, in beeld is aanpassen. Dit is iets waar ik mij dagelijks aan erger als ik mijn iPhone/iPad harder/zachter zet dat dit zo pontificaal en veel te lang midden in het beeld staat. Dat kan toch veel subtieler.
Het opvallende is dat iOS individuele apps wel toestaat een alternatief volume control te tonen in plaats van het volume control van iOS. Bijvoorbeeld Instagram en Snapchat:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: november 2009
Uffje schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:41:
[...]

Settings > Shortcuts > iets met untrusted
Uuhhh... :+
https://tweakers.net/ext/f/W9ozTuLpoIOdCG4bgIBcrbQk/thumb.png

Xbox live: Ghesous

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Rivanov
Erg nice hoor, CarPlay in iOS 13.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Is deze superhandige optie al voorbij gekomen:

https://tweakers.net/ext/f/I9oiKbEHMmbgfminChXBScSb/thumb.jpg

Ik heb het overigens (nog) niet nodig, gezien ik net een nummerwisseling heb gehad, maar toch leuk. :+
Ik irriteerde me enorm aan alle unknown callers met mijn vorige nummer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 10-10 18:28
Toppe schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:14:
[...]
Het is gewoon een iPad met een minderwaardigheidscomplex :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• crypt0rr
Handige feature in het WiFi-netwerken overzicht, bekende netwerken worden nu onder een eigen tab aangegeven.

Pi-Hole | Pi-hole

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous
Als je via control center drukt op de helderheid slider heb je daar nu ook wat opties bij :)

https://tweakers.net/ext/f/9S5ve6Se5FRFBqY53BOCwyGA/thumb.png

Acties:
  • +2Henk 'm!

• xoniq
Leuk die automatisering, zodra ik m'n Playstation controller aan zet, gaat deze automatisering aan :+

Dit maakt automatisering wel handig. Nu alleen nog even een telefoon mount voor m'n DS4 controller printen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
je kan nu (geinstalleerde) apps direct vanuit de AppStore verwijderen.

Geert1976 wijzigde deze reactie 06-06-2019 05:54 (28%)

• Famous
Als je in control center drukt op een melding, 3D touch, kan je kiezen tussen nuttig of niet.
Weet iemand wat het precies doet?
Laat het een melding minder vaak doorkomen? Maar dat zou onlogisch zijn in principe..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crypt0rr
mark777 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:08:
Kan je ook anonieme nummers blockeren in iOS? heb zelf veel last van anonieme telefoontjes.
In iOS 13: Instellingen (settings) > Telefoon (Phone)

Pi-Hole | Pi-hole

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-10 10:56

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Gaan er nu Lightning hubs komen? Zoals die er al zijn voor USB-c

Acties:
  • +1Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:25:
Benieuwd hoe snel we Beta.2 kunnen verwachten. Komende week is te vroeg denk ik.. over twee weken misschien? Of pas volgende maand als de Public Beta wordt uitgebracht.
hier heb je een overzicht van alle beta's vanaf iOS 2.0 ;)

Kijkend naar de grafiek, denk ik dat we zo'n beetje elke 2 weken een DP kunnen verwachten (en wellicht bij een DP waar een haast onwerkbare fout/bug zit uiteraard eerder)

Geert1976 wijzigde deze reactie 08-06-2019 21:34 (8%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rivanov
Zojuist m’n Dual Shock controller aangesloten. Real Racing werkt super! Jammer dat Asphalt 9 niet werkt in de bèta van iPadOS. Zometeen even Fortnite testen.

Eindelijk fatsoenlijke controller ondersteuning. Had enkele weken geleden bijna de Nimbus willen kopen, maar goed dat ik dat niet gedaan heb. Straks ook nog even de Xbox One X controller testen. :)

/edit: PS4 Remote Play werkt ook perfect i.c.m. Controller :)

Rivanov wijzigde deze reactie 08-06-2019 22:06 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:47
Wie gebruikt er klanten kaarten in Wallet? Ik gebruik hiervoor Pass2uWallet voor (betaalde versie) maar alle kaarten zitten plat geslagen in Wallet waardoor je alleen hele kleine randjes ziet qua kleur... lijkt me een bug?

Edit: Hier wat foto's
Dit is dus niet handig:

Dit is dus wél handig:

Toppe wijzigde deze reactie 09-06-2019 09:03 (63%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Fonts worden niet goed weergegeven. Zie NOS app.
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe

Zojuist weer een feedback ingeschoten :) wordt er fanatiek in 8)

Het opslaan van een afbeelding gaat nu makkelijker als je het mij vraagt, probeer deze gif maar op te slaan :P

Toppe wijzigde deze reactie 09-06-2019 12:09 (30%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Is het bekend welke storage formaten worden ondersteund in iPadOS?
Ik heb een externe schijf geformatteerd naar exFAT voor compatibiliteit met Windows en MacOS, maar deze wordt niet ondersteund in iPadOS:

https://tweakers.net/ext/f/rFh2hvv1QEtHfB5lGfSEMEVA/thumb.jpg

Ik kan alleen informatie vinden over SD kaarten, die dienen in FAT32 formaat geformatteerd te zijn. Ik kan echter niets vinden over iPadOS compatibiliteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-10 15:53
Ik moest lachen om de Important Note _O-

https://tweakers.net/ext/f/AXddiclR76IzA2G4rh917X0x/thumb.png

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
What's new in Beta 2 (updating)

https://9to5mac.com/2019/06/17/ios-13-beta-2-features/

O.a. SMB werkt nu in Files.

Rivanov wijzigde deze reactie 17-06-2019 19:35 (38%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
Nice. Now Playing op Carplay laat coverart zien.

Morgenvroeg direct proberen in de auto. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Map in Dock is wel lelijk geworden. Dat moeten ze nog even fixen.

Edit: ooh en de spacing ook trouwens. Drie iconen staan nu ver uit elkaar en daardoor niet op de plek waar ze al jaren staan.

Donstil wijzigde deze reactie 17-06-2019 23:31 (33%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
Battery Drain lijkt stuk verbeterd op m’n iPad. Ben nu al 30 minuten bezig op het apparaat en staat nog steeds op 100%. In Beta 1 was het al zéker gedaald.

/edit: Nice.

Rivanov wijzigde deze reactie 18-06-2019 06:45 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
Carplay Now Playing :)

Flitsmeister crashed nog steeds helaas bij het starten vanuit Carplay. @melliw90

Rivanov wijzigde deze reactie 18-06-2019 08:18 (3%)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:17

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

dafmay schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:33:
Hebben jullie toevallig ook binnen de Photos app onderin de All photos tab de tekst 'analysing library'?

Ik vermoed een beta dingetje... 8)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Toppe
Hebben jullie toevallig ook binnen de Photos app onderin de All photos tab de tekst 'analysing library'?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

mvdam

EV-Gekkie

offtopic:
Als we dan toch aan het opscheppen zijn dat het werkt :+

@Geert1976 gaan? zijn :+

mvdam wijzigde deze reactie 19-06-2019 20:07 (3%)

Nissan Leaf 2018 40kWh Editiòn - Op de zaak => Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Famous
Wat moeten jullie met zoveel fotos??

Ik doe elke keer gewoon lekker vers, veel overzichtelijker, 15 maart nog.
Heerlijk :)

Edit: bij mij hoeft die ook niet te updaten :+

Famous wijzigde deze reactie 19-06-2019 21:28 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
Mocht iemand in de veronderstelling zijn dat Announce Messages gaat werken met de AirPods 1st gen. Helaas.

• Rivanov
Maar zeiden ze over Catalina ook niet juli? En ik heb het niet persé over de PB van iOS / iPadOS. Maar misschien Beta 3. :)

/edit: Hmm, nu ook een iOS 13 hands-on online op diverse websites. Misschien toch wat meer vandaag dan enkel Catalina?

Ja dus.
Apple’s iOS 13 is here — or rather, the public beta for iOS 13 has arrived, giving the masses their first chance to take Apple’s latest operating system for a spin.
https://www.theverge.com/...-dark-mode-maps-reminders

Rivanov wijzigde deze reactie 24-06-2019 19:22 (79%)

• juliank
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 14-10 00:35
Iemand een idee waar de prive modus zicht verstopt? In safari?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 10:07
Sinds gisteren overgegaan op iOS 13, maar ik heb issues met tweakers. Ik krijg de hele tijd de volgende melding (zowel op 4G als WiFi);

https://tweakers.net/ext/f/opz7cB4K2RAT32FLiOFsRCKd/thumb.png

Via Chrome werkt het wel. Nog meer mensen met dit probleem?

Reboot heeft het opgelost... :z

Untouchablezz20 wijzigde deze reactie 01-07-2019 00:54 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
Mouse icon is kleiner te maken in iPadOS! *O*

Acties:
  • +3Henk 'm!

• xoniq

:+

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-10 10:59
Even vraagje. Onder beta 2 kon ik eindelijk de links in topdesk aanklikken (in het frame). Bij beta 3 niet meer mogelijk... iemand tips?

Gaat om een iPad Pro

Acties:
  • +2Henk 'm!
carpebios schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:05:
[...]

Hier nog niet. Ook als je hem even uit het geheugen haalt?
Softreset heeft het opgelost.
dafmay schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:16:
[...]

...en daar ben ik natuurlijk ook benieuwd naar...

;) >:)
Geert1976 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:01:
Overall het OS wel beduidend stabieler dan de vorige?
Daar is wat langer testen voor nodig maar eerste indruk is goed. Zo is bijvoorbeeld de respring na unlock opgelost, deze had ik elke keer.

Edit; nieuwe interface/animatie voor woorden is wel erg lelijk geworden zeg.

Donstil wijzigde deze reactie 17-07-2019 22:08 (9%)

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
Ik kan geen video's verwijderen van Whatsapp omdat het aantal op 0 staat (wel 3,5 GB). Is dit een beta-bug, of zou dit een foutje in Whatsapp zijn?
iPhone SE iOS13 PB3

PV Output

• thefal
  • Laatst online: 15:21
Donstil schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:06:
[...]

Edit; nieuwe interface/animatie voor woorden is wel erg lelijk geworden zeg.

[Afbeelding]
Huh? Ik had begrepen dat het toetsenbord in iOS 13 eindelijk gelijk zou worden getrokken aan de Engelse, met 3 suggesties rechtstreeks boven het toetsenbord in plaats van geen enkele suggestie en een klein venstertje naast je verkeerd getype woord. Als ik jouw screenshot zie werkt het dus nog steeds niet op de nieuwe manier?

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:44

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Is het een bug of een feature? Ik ben de optie open in kwijt.

https://tweakers.net/ext/f/Z2Ua1KQavOEgCWO3mXO548Gd/thumb.jpg

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Rivanov
iPad Pro draait nu DB 5. iPhone 7 (voor CarPlay) is aan het updaten.
Nieuwe iPadOS feature: kiezen hoe groot de homescreen icons moeten zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
[Feature] Actions in Share Sheet are now sectioned by default, with the option to pin Favorites on top!

Rivanov wijzigde deze reactie 29-07-2019 20:13 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
robbinonline schreef op maandag 29 juli 2019 @ 20:09:
In opdrachten is automatisering verdwenen in beta 5 :(
https://i.imgur.com/H9uExNh.jpg%0D%0Ahttps://i.imgur.com/fZHkXN0.jpg

• Rivanov
Van Reddit, extra CarPlay optie.

• crypt0rr
MartijnMartijn schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:31:
Beta 5 voelt echt rock solid aan. Een mooi vooruitzicht op wat nog gaat komen.
Inderdaad, alle glitches die ik had zijn weggewerkt. Bijvoorbeeld het crashen van springboard als je snel uit multitasker terug klikt op het 'bureaublad'.

Ook een toffe toevoeging vind ik dat het nu mogelijk is om alle instellingen per applicatie te beheren in plaats van verspreid over meerder plekken.

crypt0rr wijzigde deze reactie 31-07-2019 09:15 (7%)

Pi-Hole | Pi-hole

• Famous
DB5:

Zie ook even rechtsboven in, een kruisje bij de batterij. Snapte er niets van. Het was bij het openen van Instagram. (Was in Duitsland maar lijkt mij niet van toepassing?).

Zo even de nieuwe installeren.

@Tylen :Y)

• Famous
*weet niet of het specifiek ios13 is*

Als ik in mijn control center harder druk op Home krijg ik mijn favoriete ingestelde te zien. Nu heb ik vandaag een nieuw ding toegevoegd maar wil eigenlijk de weergave van het logo omdraaien.

Het betreft automatisering van het zonnescherm, werkt verder perfect, maar "opgerold" staat die op Open en dus op "aan". Ik wil dan graag dat die op uit staat (licht grijs ipv wit).

https://tweakers.net/ext/f/78tiKndpuuydnHOeiA8heQu0/thumb.jpg

Het als ik hem via de slider wil bedienen in Home zie je ook dat opgerold eigenlijk "uit" is:

https://tweakers.net/ext/f/GNwkaCyJgoCk4s8LXEyS1sNF/thumb.png

Iemand een idee of en hoe die weergave is aan te passen?

ocd

• Famous
Mail app verwijderen had helaas geen zin..
Hij doet weer niets met het bericht :+

Weer op mijn hotmail.. en weer reclame, lijkt toch ergens een connectie tussen te zitten.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Nieuwe feature???

Als je gaat uploaden via safari. (Bijvoorbeeld hier in got). Daarnaast lijkt het uploaden van foto’s hier op got ook eindelijk goed te lopen. 😂

• Famous
Zo even een reboot, Siri werkt niet helemaal lekker :+

• Wromsi
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-10 15:53
Apple heeft eindelijk het dollarteken vervangen door een euroteken als secundair karakter voor de “D” op het Nederlands keyboard.

PB6
https://tweakers.net/ext/f/cVBPaCaltpfsjQ2KyJluJ26G/thumb.jpg

PB7
https://tweakers.net/ext/f/OiuDwKbbubxDHm3hqSchiwLN/thumb.jpg

Wromsi wijzigde deze reactie 22-08-2019 20:16 (3%)

• Famous
14 uur sinds eind maart 2019 :+
Valt wel mee toch :)

Famous wijzigde deze reactie 27-08-2019 15:50 (16%)

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:23
13.1 developer beta...

:? (y) (y)

dafmay wijzigde deze reactie 27-08-2019 19:15 (51%)

• Famous
Me like

• Rivanov
Bug? De bovenste actions zijn blurred en werken niet.

Rivanov wijzigde deze reactie 28-08-2019 16:12 (29%)

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:21
WhatsappHack schreef op zondag 1 september 2019 @ 00:08:
[...]

Is het een series 4? Zo neen, dat kan kloppen - de drain bug is enkel op de S4. :P
Sorry maar ik heb echt de S4

Bing

• Rivanov

• Lothiriel
  • Laatst online: 06:34
Ik heb nu ook een vreemd probleem met het updaten van apps. Lijkt een visuele bug want sommige apps blijven “grijzig” vasthangen terwijl ze wel al gedownload en geïnstalleerd zijn. Ze worden terug normaal weergegeven als ik ze selecteer en vervolgens de download “stop”.

Lothiriel wijzigde deze reactie 20-09-2019 11:06 (10%)

MacBook Pro 13' Early '15 128/8gb |  iPad 2018 |  iPhone 7 | Watch S3

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
https://tweakers.net/ext/f/gJSI14uQrmIniG5Q0Pk1BIet/thumb.jpg

Iemand hier ook last van?

• captainleduc
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
Heel tof eindelijk verbinden met een degelijke controller. Werkt leuk met de Apple Arcade games

Iemand die ook dit heeft op de laatste iOS 13.1 beta?

Al een aantal keer doorlopen, ingelogd met iCloud account. Dan vraagt hij de pincode van mijn toestel en daarna is het “goed”. Uurtje later (ongeveer) komt het dan terug.

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

Wel mooi dat ik nu het dock en de map icoontjes met de achtergrond kan laten samensmelten! 8)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• jordi1345
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13:06
Hoe zet je de emoji button op je toetsenbord uit?

https://imgshare.io/image/seDIO
https://imgshare.io/image/seDIO

jordi1345 wijzigde deze reactie 22-09-2019 23:52 (17%)

• Yero
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:09

Yero

Reviewer
Is hier iemand die bij Toegankelijkheid Zoomen heeft ingeschakeld of daarmee bekend is? Ik heb dit al een tijdje, want het scheelt weer een leesbril ergens vandaag toveren om aan het eind van een (vermoeide) dag te controleren of ik echt naar perron 13 (ipv 15) moet op het station, maar ik gebruik het slechts af en toe.

Sinds iOS 13 krijg ik echter bij iedere app of ieder willekeurig scherm dat ik open de melding 'zoomen ingeschakeld' te zien, vaak pas een seconde of twee na het openen. Dit is bijzonder irritant, want de melding wordt overal overheen geplaatst waardoor je niet verder kunt lezen. Bovendien is hij volstrekt irrelevant. Leuk dat het is ingeschakeld, dat wist ik al, ik gebruik het wel wanneer ik het nodig heb. :F

Voorbeeld:
https://tweakers.net/ext/f/86QAs4Za9cBj6RfZYwd4SbCW/thumb.png

Heb de functie voor nu dus maar weer uitgeschakeld, want dit is onwerkbaar. Ik zit op iOS 13.0 op een iPhone 11 Pro Max (groter scherm dan de iP7+ dus misschien is het niet eens nodig).

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

AyeAyeCaptain! schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:20:
Wel mooi dat ik nu het dock en de map icoontjes met de achtergrond kan laten samensmelten! 8)

Kan iemand testen of dit nog werkt in 13.1?
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:02:
[...]

Het werkt juist omdat ik Dark-mode permanent aan laat staan.
Als je teruggaat naar Light-mode zie je het weer normaal.

- Ik heb (toegankelijkheid > weergave en tekstgrootte > “maak minder doorzichtig”) uitgezet.
- Daarna heb ik Dark-mode aangezet.
- Achtergrond aangepast naar de kleur van de folder.

(save, instellen als achtergrond)
Anders skip ik deze update! :'(

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 24-09-2019 21:27 (62%)

Retro Sale 2019!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:10:
[...]

Kan iemand testen of dit nog werkt in 13.1?

[...]

Anders skip ik deze update! :'(
Ja.

Tylen wijzigde deze reactie 24-09-2019 21:37 (30%)

• Rivanov

Rivanov wijzigde deze reactie 25-09-2019 06:07 (30%)

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-10 20:56

Iemand een idee waarom de icoontjes van tweakers en linkedin stukje kleiner zijn dan de rest in safari?
Opnieuw toevoegen heeft geen effect :P

• Rivanov
They listened!

• Jovano
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:55
Ik heb sinds iOS 13 het probleem dat mijn iPhone XS Max even wordt opgeladen, zich ontlaad tot een bepaald punt en als ik de volgende ochtend de oplaad kabel er opnieuw in steek het in no time oplaad naar 100%... dit kan gewoon niet kloppen?

Ios13charge

iPhone XS Max
iOS 13.1

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:06
Ik heb een gekke oplaadcurve op mijn iPhone 8 op iOS 13.1:
Oplaadcurve iOS 13

Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling van geoptimaliseerd laden toch?
Hij heeft de hele nacht aan de lader gehangen (zie groen gearceerd deel met bliksemschichtje), maar niet opgeladen.
Of zal hij verrast zijn dat ik om 6.13 hem van de lader haalde? (wat gek zou zijn, aangezien dit mijn vaste prik is).

Hij zou toch altijd naar 80% moeten laden en dan wachten?

• Pindasaus
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:09

Mijn ipad 2018 blijft hier op hangen, hij draait op ios 12.
Opnieuw opstarten maakt geen verschil, het wifi netwerk is gewoon prima want mijn iPhone update wel gewoon prima.

Heeft iemand een suggestie wat te doen nu?

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

Werkt dit nog in 13.1.1?
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:20:

AyeAyeCaptain! schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:02:
[...]

Het werkt juist omdat ik Dark-mode permanent aan laat staan.
Als je teruggaat naar Light-mode zie je het weer normaal.

- Ik heb (toegankelijkheid > weergave en tekstgrootte > “maak minder doorzichtig”) uitgezet.
- Daarna heb ik Dark-mode aangezet.
- Achtergrond aangepast naar de kleur van de folder.

(save, instellen als achtergrond)

Retro Sale 2019!

• Rivanov

• winwiz
  • Nu online
Black-Death schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:48:
[...]

Dank.
Is het ook mogelijk 1 van de 2 sim's (eSim zou dat voor mij zijn) te blokkeren? Zodat ik zakelijk kan uitschakelen in weekenden en vakantie etc
yup

http://files.winwiz.nl/e-sim4.png

Overigens kun je de lijnen anders benoemen. Persoonlijk + Zakelijk bijvoorbeeld

winwiz wijzigde deze reactie 30-09-2019 14:00 (11%)

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• jaspov
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:35
vanaalten schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:39:
[...]
Hmmm, even gekeken maar ik (iPhone SE, iOS13.1.1) zie dit in elk geval niet. Nieuwe mail opstellen, "+" drukken voor contactenlijst, mijzelf kiezen (de enige waarvan ik weet dat 'ie twee adressen heeft) en ik kan gewoon direct tussen de twee adressen kiezen.
Hier een voorbeeld. Als ik iemand mail die twee mailadressen heeft, dan zie ik er als ik de naam invoer standaard maar 1.

Klik ik op de dropdown (grijze pijl) dan kan ik de ander kiezen

Alleen dat iedere keer doen is wat extra geklik
-de keuze is niet sticky, in het voorbeeld is prive default, kies ik work dan zal de volgende mail toch standaard weer naar prive gaan
-ik zie geen optie om per contact of voor iedereen prive danwel work als default te zetten
-of om de hele optie uit te schakelen en gewoon weer direct twee mailadressen zie zien in autocomplete

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
stefimke schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

Nee, dat bedoel ik niet, dit werkt ook niet fatsoenlijk. Als je even stil staat gaat FM uit, vervolgens weer te laat aan, of niet aan. erg onbetrouwbaar.

Met Android kun je gewoon native in FM instellen dat hij moet starten (op de achtergrond eventueel) als je connect met de BT van je auto, werkt perfect. Bij iOS werkt dat niet in FM zelf maar sinds iOS13 schijn je met "opdrachten" iets in elkaar te kunnen sleutelen wat hetzelfde doet.

zie: https://twitter.com/GNijboer/status/1173628806025928704
Download de app Opdrachten (Shortcuts in het Engels). Onder de tab Automatisering kan je een opdracht maken dat als Bluetooth verbindt met je auto Flitsmeister opent. ;)

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
Milo85 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:17:
Heeft iemand nog een iPhone SE met IOS 13? Ik heb sinds IOS 13 regelmatig vastlopers op mijn SE. De balk vanonder loopt dan vast, dan kan ik nergens meer op tikken (mail, contacten etc) en moet ik de SE opnieuw starten. Daarna werkt het weer wel.
Of gewoon in whatsapp bijvoorbeeld, loopt de hele applicatie vast. Net alsof hij heel hard aan het denken is. Dan moet ik de applicatie afsluiten en weer herstarten.

Erg irritant, en dit soort problemen had ik nooit op IOS 12 (of daarvoor). Ik draai gewoon de laatste updates.
Hier geen probleem. Telefoon wordt wel heel traag rond de 1, 2% accucapaciteit maar dat is niet echt een probleem.

Ik heb de laatste 2 dagen problemen gehad met Flitsmeister (ook beta) die m'n accu leegtrekt terwijl de app in z'n geheel niet aanstaat. Ik ben erachter gekomen dat dit te maken heeft met locatiebepaling. Deze stond op 'altijd'. Ik denk een bug in de FM beta (heb het al gemeld)

Kees_B wijzigde deze reactie 02-10-2019 15:56 (3%)

PV Output

Geert1976 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 19:05:
1ste DB 13.2 released

Maar ik zie 'm nog niet in de Dev Portal staan
Hee keurig. Zit deep fake erin?

Edit: Yup zit Erin.

Full image ook.

Donstil wijzigde deze reactie 02-10-2019 19:13 (32%)

• Rivanov
:)
It’s back!

Rivanov wijzigde deze reactie 02-10-2019 20:05 (10%)

• Rivanov
winwiz schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:15:
Dure iPhone gekocht nu geen stroom meer in huis
Geen geld meer voor inderdaad.

Nieuwe features:
- Automatic AirPlay to Apple TV
- Apple TV handoff is terug
- In-ear noise canceling AirPods glyph opgedoken de beta files.

Rivanov wijzigde deze reactie 02-10-2019 20:29 (34%)

• Rivanov

• Rivanov
Deep Fusion (links) vs. Smart HDR (rechts)

Disclaimer: foto van Reddit

WhatsappHack schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 02:50:
Dat login met Apple is best wel vloeiend eigenlijk :) Kwam opeens tevoorschijn op icloud.com. :P
Waar zie je dit op iCloud.com? Ik zie niets over Apple Sign In.

Rivanov wijzigde deze reactie 03-10-2019 07:22 (63%)

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:53

Domino

30 Watts and overheating...

coelho schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:24:
Waarom lukt het apple na 13 versies van iOS nog steeds niet om in Contacten een veld aan te maken voor tussenvoegsels? Ik wil iemand die 'de Vries' heet graag bij de V in mijn lijst, niet bij de D. De enige optie die in de buurt komt is het toevoegen van het veld Tweede Naam
Via icloud.com heb je die optie wel:

Desnoods invoeren op de iPhone/iPad en later 'corrigeren' via icloud.com.
Overigens lukt het mij op iOS 13 ook gewoon door het extra veld 'Middle Name' toe te voegen :?

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True