Acties:
  • +3Henk 'm!

Introductie

Op 4 juni 2018 kondigde Apple naar verwachting en goed gebruik iOS 12 aan op het eigen Worldwide developer conference. Deze conference bedoelt voor developers geeft via de voorafgaande Keynote ook ons eind gebruikers een fijne vooruitblik op de toekomst van het platform.

iOS 12 komt later dit jaar uit voor alla apparaten welke ook iOS11 draaien en bied onder andere notificatie groepering, een vernieuwde Night mode, aangepaste Siri en een digitale gezondheid assistent. Een volledig overzicht van iOS 12 vind je op de iOS 12 website.

In dit topic bespreken we de nieuwe features, bespreken we de eerste weken de beta's en is er later ruimte voor het bespreken van de iOS 12 Final en zijn updates zoals dat nu gebeurd in het iOS 11 topic.

[Voor 43% gewijzigd door Donstil op 04-06-2018 21:57]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:52
Super...dank voor de moeite @Donstil Zeer benieuwd naar iOS 12... (y)

[Voor 39% gewijzigd door dafmay op 03-06-2018 16:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:19
Darkmode en Always on display staan hoog op mijn lijstje! Ik hoop dat deze keynote niet tegenvalt! :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:52
martijnmartijn schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:55:
Darkmode en Always on display staan hoog op mijn lijstje! Ik hoop dat deze keynote niet tegenvalt! :9
Ik heb weinig Keynotes gezien die niet tegenvielen. Misschien komt dat doordat ik altijd torenhoge verwachtingen heb. In iedergeval, zoals ik net in WWDC topic poste hoop ik op een stabiel iOS12! Eerste keer dat ik iOS vervloek door de irritante bugs.

[Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 14-01-2019 22:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:20
Ik vrees er ook beetje voor dat het gaat tegenvallen...

Dark mode zou leuk zijn voor op de iPhone X.

Ben wel bennieuwd wat ze voor de rest gaan doen...
De WWDC-uitnodiging is vooral wit en met diepte dus ben benieuwd waar dit juist dan zijn invloed gaat op hebben...

Soit: als de roddels van een dark-mode en animoji gebruiken bij FaceTime zal ik al beetje content zijn.
Dan kunnen de kids ( en ja ikzelf ook hoor) als beer/hond/... FaceTimen naar de (groot)ouders...

Xbox Gamertag: Urbanus4809

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik heb zelf eigenlijk slechts 1 echte wens/hoop voor iOS 12;

Eindelijk eens echt een fatsoenlijke, productieve notificatie afhandeling. Want dat is imho alles behalve productief en efficiënt in iOS.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Er gaan best wel sterke geruchten over notificatie vernieuwing. Dus dat zit misschien wel goed.

Maar wat is een productieve notificatie afhandeling? Hoe moet ik dat zien?

Ik heb voor vrijwel alles notificaties uitstaan. Dat werkt overigens ook erg fijn

Acties:
  • 0Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:33:

Maar wat is een productieve notificatie afhandeling? Hoe moet ik dat zien?
Kijk naar de notificatie afhandeling in Oreo. Daar kun je deze afhandeling naar hartelust inrichten.
Bij iOS heb je zelf nauwelijks tot geen invloed hier op.
Apple zou daar de gebruikers wat meer mogelijkheden in moeten geven. Dan is het uiteraard aan de gebruiker nog of hij daar behoefte aan heeft.
Bij Apple is het zo’n beetje “the Apple way, or the highway”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-03 19:46
Ik ben de afgelopen tijd redelijk druk geweest, dus ik heb de geruchten niet zo goed gevolgd als vorig jaar. Ik verwacht echter dat iOS 12 vooral kleine verbeteringen en bugfixes met zich meebrengt. Een beetje zoals iOS 8 bij iOS 7 zeg maar. Zelf hoop ik alleen vurig op een Dark Mode. Het is nu vrijwel zeker dat het op macOS komt, dus ik hoop dat het nu dan ook op iOS 12 gaat komen. We wachten er al lang genoeg op.

Daarnaast hoop ik inderdaad op een verbetering van de notificaties. De lay-out is prima, maar ik word er gestoord van dat er voor elk nieuw bericht een nieuwe notificatie verschijnt. Vooral in drukke app-groepen is dat irritant. Elk jaar na de WWDC verbaas ik me dat ze die notificaties nog steeds niet hebben aangepast.

Edit: de notificaties in Android Oreo zijn inderdaad een goed voorbeeld hiervan. Alle notificaties staan lekker overzichtelijk bij elkaar.

[Voor 8% gewijzigd door jordiv30 op 03-06-2018 20:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Geert1976 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:51:
[...]

Kijk naar de notificatie afhandeling in Oreo. Daar kun je deze afhandeling naar hartelust inrichten.
Bij iOS heb je zelf nauwelijks tot geen invloed hier op.
Apple zou daar de gebruikers wat meer mogelijkheden in moeten geven. Dan is het uiteraard aan de gebruiker nog of hij daar behoefte aan heeft.
Bij Apple is het zo’n beetje “the Apple way, or the highway”
Maar wat houd het in dan, wat is er in te richten?

Ik zie aan Oreo niet zo gek veel anders behalve de handige groepering maar ik ben verder geen gebruiker en moet daarom van YouTube afgaan. Zou dus zomaar kunnen dat ik iets groots over het hoofd zie.

Edit: Wat ik wel mooi vind van Android 8.0 is de gekleurde notificatie mogelijkheden zials bijvoorbeeld bij CoverArt in de afspeel widget.

[Voor 18% gewijzigd door Donstil op 03-06-2018 21:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:10

Jeoh

blaat

Zou eigenlijk wel fijn zijn dat third-party keyboards betere ondersteuning krijgen. Heb nu SwiftKey voor Nederlands/Engels en de standaard iOS keyboards voor Chinees / Koreaans, maar dan kan je bij een hoop apps alleen maar Chinees / Koreaans typen :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik hoop dat naast dat ze het OS eens wat stabieler gaan maken (ik heb nog steeds regelmatig haperingen op m'n X) ze nu echt eens wat nieuwe features toe gaan voegen. Het zijn al een hele tijd alleen maar super kleine wijzigingen, terwijl er nog veel te verbeteren is. Waarvan 1 bijvoorbeeld de notificaties inderdaad. Al-ways onscreen voor notificaties lijkt me op de X ook een goede en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ze missen tegenover Android ondertussen wel een serieuze lijst aan features helaas :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jordiv30
En? Wat vinden we van iOS 12?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
Prima voor een jaar

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
De beta's zullen wel minder buggy zijn dan normaal aangezien het met name performance updates zijn. Niet zozeer nieuwe functies.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Balen van de DarkMode maar al met al wel een mooie bugfix release. Vooral de groepering van notificaties en de nieuwe privacy mogelijkheden doen het voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 25-03 15:26
[verwijderd]

[Voor 88% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41

Ethirty

Who...me?

Wanneer kwam 12 public, september ergens toch?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mar.tin schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:21:
Ik ben positief! Met name de nieuwe siri functies carplay functies _/-\o_
Aah ja shit dat vergeet ik helemaal, GPS Apps op CarPlay!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ethirty schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:22:
Wanneer kwam 12 public, september ergens toch?
Dat is wel de verwachting ja. Closed beta elk moment, public beta later, final in September.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 25-03 15:26
[verwijderd]

[Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
Kan nog later heh beta 5 ofzo :p

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41

Ethirty

Who...me?

Donstil schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:22:
[...]

Dat is wel de verwachting ja. Closed beta elk moment, public beta later, final in September.
Heb mijn Mini 2 op IOS 10 gehouden, misschien probeer ik 11 gewoon alsnog helemaal over te slaan als het zoveel beter gaat worden als ze stellen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PurpleMadness
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-03 14:55
Wachten op de beta. Hoop dat het een beetje stabiel is. Wat zijn de algemene ervaringen met de eerste beta's van major releases?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mar.tin schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:23:
[...]

Ik heb net toch maar een carplay radio besteld :P was voir mij de enige reden om het niet te doen nog eigenlijk
Ahhh cool, ik heb sinds twee maandjes CarPlay. Best wel blij mee :)
Vooral terug sms'en (lees iMessage) werkt fijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
PurpleMadness schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:24:
Wachten op de beta. Hoop dat het een beetje stabiel is. Wat zijn de algemene ervaringen met de eerste beta's van major releases?
iOS11 Beta 1 was wel oke dacht ik, iOS10 beta 1 was een drama als ik het mij goed herinner.

Daar zijn ze: Apple releases first developer betas of iOS 12, watchOS 5, macOS 10.14, and tvOS 12

Edit: Ik krijg hem met het 11.x profiel alleen nog niet binnen en developer portaal laad niet 8)7

[Voor 29% gewijzigd door Donstil op 04-06-2018 21:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jordiv30
Dat notificatiecenter ben ik ook erg blij mee. Zit er eigenlijk al jaren op te wachten, maar was niet meer in de verwachting dat Apple dit snel ging aanpakken. Voor de rest zijn het redelijke functies. Niet baanbrekend, maar dat is ook niet nodig volgens mij. Enige jammere is inderdaad dat er geen Dark Mode is gekomen uiteindelijk.

Nu even proberen of ik via het Developer profiel van een goede vriend (die ik al lang ken en ook netjes betaald, geen zorgen) de beta kan krijgen. Anders wordt het wachten op de Public Beta. Ik probeer hem in ieder geval eerst op de iPad mocht deze beta grote problemen geven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:17
Updating!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
Kijk eerst even een dagje de kat uit de boom om de reacties te lezen over Beta 1, voordat ik 'm op m'n iPhone X installeer.

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hackus schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:40:
[...]

Als jij alleen deze gebruikt. Zou geen profiel van iemand anders gebruiken, dat kan voor vervelende problemen zorgen.
Profielen rechtstreeks van Apple bevatten geen persoonlijke data van het developer account. Dit profiel van een developer "verkrijgen" kan dus gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MelvinW
Animojis zijn nu 30 seconden in plaats van 10 seconden. Ff kijken of ik nog meer kan vinden.

iOS 12 voelt ook erg snel aan vergeleken met iOS 11. Je merkt het duidelijk.

[Voor 30% gewijzigd door MelvinW op 04-06-2018 21:45]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rivanov
En morgen alle 'battery drainage' posts lezen. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:51
Ipad voelt sneller.
Handig ook: datum naast de klok.

Acties:
  • 0Henk 'm!
kdhoe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:42:
Ik wil maar zeggen, je kan je gerust registreren op de developer site (je hoeft geen betalend abbo nemen) en kijken of de downloads ook voor jou beschikbaar zijn.
Even kort getest met mijn tweede Apple Id maar werkt niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MelvinW
Rivanov schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:48:
Beta's installeer je op een testdevice, niet op je main device :P Doe je dat wel, tja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
MelvinW schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:50:
[...]

Beta's installeer je op een testdevice, niet op je main device :P Doe je dat wel, tja.
Dat weet jij, dat weet ik..maar dat doet het halve internet niet. ;)

En ach, restore is zo gedaan aangezien alles in iCloud zit..en nu met Messages in the Cloud écht alles!

[Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 04-06-2018 21:53]

Acties:
  • +3Henk 'm!
MelvinW schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:50:
[...]

Gewoon doen, Yolo. Altijd spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:41
Rivanov schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:48:
Ik gok dat de mensen die bèta's installeren gelukkig niet zo dom zijn, dat is meestal alleen met de reguliere versies. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03 11:02

Splinter Cell

AMD HD7850

Gaat het installeren van iOS 12 nu ook sneller?

Acties:
  • 0Henk 'm!
EditL Inmiddels is de iOS12 pagina live.

https://www.apple.com/ios/ios-12-preview/
Rivanov schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:44:
Kunnen de twee iOS 12 topics even worden samengevoegd?
Ik heb hier al een TR voor ingediend :)

[Voor 17% gewijzigd door Donstil op 04-06-2018 21:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

matthijst schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:49:
Ipad voelt sneller.
Handig ook: datum naast de klok.
Welke iPad heb je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:53:
[...]

Ik heb hier al een TR voor ingediend :)
Mooi! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
Pro 10.5 :)
Animaties zijn korter.

[Voor 7% gewijzigd door matthijst op 04-06-2018 21:56]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MelvinW
Erg mooi die nieuwe wallpaper :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dafmay
Hier maar even snel aangemeld als developer... :) Nu ios 12 bèta downloaden...ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

matthijst schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:55:
[...]

Pro 10.5 :)
Animaties zijn korter.
Mooi, die heb ik ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Is het een OTA restore of update?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdhoe
  • Laatst online: 16-03 20:57
Net geïnstalleerd op mijn iPad pro 10.5. Is echt wel een stuk vlotter en komt stabiel over. MIjn meest gebruikte apps werken toch al.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MelvinW
Er is nu ook een optie in Software-Update om Automatisch updaten aan of uit te zetten. Als je dat aan zet krijg je dus niet meer voor elke update een melding of je het automatisch wilt installeren in de nacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
kdhoe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:00:
Net geïnstalleerd op mijn iPad pro 10.5. Is echt wel een stuk vlotter en komt stabiel over. MIjn meest gebruikte apps werken toch al.
Dat merk je al snel na 2 minuten. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdhoe
  • Laatst online: 16-03 20:57
Rivanov schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:01:
[...]

Dat merk je al snel na 2 minuten. ;)
Staat er al een 20 tal minuten op. Genoeg om een 15tal meestgebruikte apps te testen ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PurpleMadness
Geinig, die screen time is met terugwerkende kracht gevuld (gedeeltelijk). Ik zie al duidelijke trends in mijn telefoongebruik :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Shortcuts app zit er nog niet in lees ik op Reddit.
Die achterlijke volume interface nog wel.. :(

[Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 04-06-2018 22:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MelvinW
Rivanov schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:08:
Shortcuts app zit er nog niet in lees ik op Reddit.
Die achterlijke volume interface nog wel.. :(
Apple zei ook dat dat pas later kwam volgens mij. Je kunt via Instellingen -> Siri al wel enkele shortcuts maken.

Edit: Je hoeft in multitasking nu ook geen apps ingedrukt meer te houden om af te sluiten op de X. Gewoon direct naar boven swipen.

[Voor 17% gewijzigd door MelvinW op 04-06-2018 22:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
Ah, bedieningspaneel op ipad nu rechtsboven naar beneden swipen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:12
Toch wel dark mode voor iOS aanstaande? Misschien iets voor 12.1?

https://developer.apple.c...tyle?changes=latest_minor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MelvinW
matthijst schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:11:
Ah, bedieningspaneel op ipad nu rechtsboven naar beneden swipen.
De iPad heeft volgens mij meerdere gestures van de iPhone X overgenomen in iOS 12.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Alternate Appearance voor Face ID

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PurpleMadness
Eerste indruk na 10 minuten spelen: super smooth, measure app werkt geweldig, Screentime is cool, gegroepeerde notifications is helemaal vet.

Getest op een iPhone X, straks maar even mee spelen op een iPad air 2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
MelvinW schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:11:
[...]

De iPad heeft volgens mij meerdere gestures van de iPhone X overgenomen in iOS 12.
Ah idd.
Swipe omhoog voor homescreen.
Vast wennen voor de homebutton loze.

[Voor 7% gewijzigd door matthijst op 04-06-2018 22:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57
MelvinW schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:11:
[...]

Alvast voor de nieuwe iPads met FaceID ;)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PurpleMadness
Donstil schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:17:
Waar zijn de mannelijke memojis?
Is unisex ;) Gewoon mannelijk haar onderin kiezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:17:
Waar zijn de mannelijke memojis?
Genderneutraal! :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:29
Ik wacht nog even eerste ervaringen af, wel jammer dat siri shortcuts nog niet werken. Morgen eens kijken of er al wel developer documentatie voor is en devs op werk alvast voorbereiden op een nieuwe feature O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Eigenlijk begint over een uur pas de echte interessante keynote, de State of the Union waarin de developers te horen krijgen welke functionaliteiten hun ter beschikking gaan krijgen. En welke feature we dus kunnen gaan verwachten in de apps.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MelvinW
Crazyanz schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:18:
Ik wacht nog even eerste ervaringen af, wel jammer dat siri shortcuts nog niet werken. Morgen eens kijken of er al wel developer documentatie voor is en devs op werk alvast voorbereiden op een nieuwe feature O-)
Zit er al in hoor. Alleen de app zelf ontbreekt nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!
MelvinW schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:23:
[...]

Zit er al in hoor. Alleen de app zelf ontbreekt nog.

[afbeelding]
Haha spreek dat maar eens uit die suggestie van Siri :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
PurpleMadness schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:12:
Eerste indruk na 10 minuten spelen: super smooth, measure app werkt geweldig, Screentime is cool, gegroepeerde notifications is helemaal vet.

Getest op een iPhone X, straks maar even mee spelen op een iPad air 2.
Hoe precies is de measure app? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

AMD HD7850

PBP schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:11:
Toch wel dark mode voor iOS aanstaande? Misschien iets voor 12.1?

https://developer.apple.c...tyle?changes=latest_minor
Er is nog hoop. Maar waarom denk je 12.1? September is nog 3 maanden weg. Het kan er nog ingebouwd worden. :)

Misschien bewaard Apple dit wel voor de september '18 Keynote? :)

[Voor 8% gewijzigd door Splinter Cell op 04-06-2018 22:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Lees op zowel macrumors en Reddit dat FaceID beduidend vlotter werkt in deze 1ste beta van iOS 12.

Mensen met een iPhone X hier, wat zijn jullie 1ste bevindingen hiermee?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Geert1976 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:43:
Lees op zowel macrumors en Reddit dat FaceID beduidend vlotter werkt in deze 1ste beta van iOS 12.

Ik kwam naar het topic om dat te posten. Ik merk dat ook!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay

Yup...hier ook een stuk vlotter.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Is de batterij nu ook vlotter :9 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:12
Splinter Cell schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:41:
[...]

Er is nog hoop. Maar waarom denk je 12.1? September is nog 3 maanden weg. Het kan er nog ingebouwd worden. :)

Misschien bewaard Apple dit wel voor de september '18 Keynote? :)
Ik noem maar wat. Ze brengen vaak nieuwe features in .x versies. Het kan inderdaad ook nog ingebouwd worden en getoond worden met de iPhone keynote.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:35
Kan iemand met een iPhone x en ios 12 controleren of faceid het nu ook horizontaal doet? Maw als je ligt? Bvc

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-03 17:45
TheKerremenke schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:55:
Kan iemand met een iPhone x en ios 12 controleren of faceid het nu ook horizontaal doet? Maw als je ligt? Bvc
Dat deed die al?
Hier althans wel..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:24
Beta is vlot, klein puntje die in de volgende beta wel gefixt zal zijn denk ik:

Bij een witte achtergrond blijven de letter wit en worden ze niet zwart en andersom. Ook is de ForceTouch tekst niet gematched met de achtergrond, kijkt niet zo fijn :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PurpleMadness
Zover ik kan zien werkt het niet.

Hmm, is me niet per se opgevallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PurpleMadness
grote_oever schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:32:
[...]

Hoe precies is de measure app? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik richtte hem naar een vloertegel, en hij wist precies de afmetingen en de oppervlakte :) Maar niet heel uitgebreid getest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famous
Nieuwe Avater? ;)

Die measure app werkt wel goed moet ik zeggen!
Mooi spul.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dat kon altijd al, maar als je ligt ben je geneigd je armen te krommen en dus het toestel zo dicht op je gezicht te hebben dat ie je niet meer kan scannen. Gewoon je telefoon wat verder weg houden en voila, het werkt prima.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
  • Laatst online: 22:37
Zojuist iOS 12 geinstalleerd. Erg blij dat ze eindelijk een functie hebben toegevoegd dat je kunt zien hoe lang je een App gebruikt. (En eigenlijk ook de screen-on-time, al zegt dat ook niet alles uiteraard)

Verse iTunes installatie, maar wel een backup van de apps teruggezet.

Oh en op de iPhone X kun je EINDELIJK apps wegswipen zonder ingedrukt te houden. Ook erg benieuwd naar grouped notifications. Moet even wachten voor ik een paar berichten krijg :p

Tevens, telegram is een beetje glitchy op iOS 12. Verder, eerste indruk is opzich positief. Scrollen voelt wat soepeler.

De batterij percentage, netwerknaam en alle icoontjes als je bedieningspaneel naar beneden swiped zijn ietsjes groter.

Erg jammer is wel dat continuity meteen niet meer werkt op de laatste stabiele MacOS versie (de niet-beta dus). :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famous
kevinkrs schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:47:

Oh en op de iPhone X kun je EINDELIJK apps wegswipen zonder ingedrukt te houden. Ook erg benieuwd naar grouped notifications. Moet even wachten voor ik een paar berichten krijg :p
Hij unlockt zo snel dat je het amper ziet, bij unlocken klapt namelijk alles open.

Hier blijft alleen wel Niet storen prominent aanwezig zolang het aanstaat.
Zowel op lockscreen als met notificatiecenter naar beneden.
Ene kant fijn andere kant neemt het ook weer onnodig ruimte in..

Hij groepeert ook oudere meldingen zie bijv. Bedtijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevinkrs
  • Laatst online: 22:37
Famous schreef op maandag 4 juni 2018 @ 23:55:
[...]

Hij unlockt zo snel dat je het amper ziet, bij unlocken klapt namelijk alles open.

Hier blijft alleen wel Niet storen prominent aanwezig zolang het aanstaat.
Zowel op lockscreen als met notificatiecenter naar beneden.
Ene kant fijn andere kant neemt het ook weer onnodig ruimte in..

Hij groepeert ook oudere meldingen zie bijv. Bedtijd.

[afbeelding]
Ik heb dat bio detectie ding uitstaan, dus ik zie altijd notificaties ook al ziet hij mijn gezicht niet (wil boven mijn bureau gewoon de notificaties zien zonder hem op te pakken)

Ik krijg soms tot wel 300 - 400 notificaties in een paar uurtjes tijd. Heb liever dit dan eindeloos scrollen.

Ik heb trouwens wel dat scrollen op het homescreen een beetje laggy gaat. Weet niet of meer mensen dit hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crawl NL
  • Laatst online: 13:04
Google maps al beschikbaar in Carplay?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
Je kunt nu multi-user Face ID instellen (max 2 gezichten) met de Alternate Appearance mode.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
kevinkrs schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 00:02:
[...]

Ik heb dat bio detectie ding uitstaan, dus ik zie altijd notificaties ook al ziet hij mijn gezicht niet (wil boven mijn bureau gewoon de notificaties zien zonder hem op te pakken)

Ik krijg soms tot wel 300 - 400 notificaties in een paar uurtjes tijd. Heb liever dit dan eindeloos scrollen.

Ik heb trouwens wel dat scrollen op het homescreen een beetje laggy gaat. Weet niet of meer mensen dit hebben?
Ik had ook een tijdje de notificaties zichtbaar, maar gauw weer terug gegaan. Geen loerende mensen naar mijn telefoon op het moment dat ik een notificatie krijg. Heerlijk... functie die ik nooit meer uit zal zetten.
Pagina: 1 2 3 ... 25 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee