Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Donstil schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:20:
[...]

Yup, vandaar dat ik ook zeg "Niet heel gebruikelijk".

[...]

Komt deze niet naar de laatste generatie iPod Touch?
ja, 6. a 2.3gb
iOS11.4.1 ;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

je bedoelt dat er nog geen 12.3.1 is en gelijk 12.4

Hackus schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:32:
[...]

je bedoelt dat er nog geen 12.3.1 is en gelijk 12.4
Nee dat bedoel ik niet en daarom staat dat er ook niet. Wat ik bedoel en wat er wel letterlijk staat, is dat x.4 niet zo gebruikelijk is.

Niet zo gebruikelijk betekend in deze context dat het maar af en toe is voorgekomen. Als final nu pas 2x sinds 2007.

Donstil wijzigde deze reactie 15-05-2019 20:37 (4%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Donstil schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:36:
[...]

Nee dat bedoel ik niet en daarom staat dat er ook niet. Wat ik bedoel en wat er wel letterlijk staat, is dat x.4 niet zo gebruikelijk is.

Niet zo gebruikelijk betekend in deze context dat het maar af en toe is voorgekomen. Als final nu pas 2x sinds 2007.
Vrij nutteloos geleuter weer. het is minder gebruikelijk om direct na 12.3 nu 12.4 beta 1 uit te brengen ipv 12.3.1 beta1

Hackus schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:39:
[...]

Vrij nutteloos geleuter weer. het is minder gebruikelijk om direct na 12.3 nu 12.4 beta 1 uit te brengen ipv 12.3.1 beta1
Dat bedoel ik dus niet. Man man wil je het nou niet begrijpen of ben je echt zo slecht in begrijpend lezen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kan de discussie weer ontopic gaan over iOS 12, en niet over of het wel of niet ongebruikelijk is dat er een .4 release is?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:11
ik weet niet goed of dit nou persé in dit topic hoort, maar sinds ik een tijdje in Japan ben geweest heb ik ''last'' van dat instagram, fb, safari en nog wat apps Japanse reclames tonen. Alsof ik daar nog ben. Het begint me nu te storen, omdat ik er niks van kan lezen, en het niet nodig is. Kan je je locatie ID vernieuwen ofzo?
*snip* flame

Daedalus wijzigde deze reactie 15-05-2019 21:34 (95%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-07 10:48
drusloos schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:21:
ik weet niet goed of dit nou persé in dit topic hoort, maar sinds ik een tijdje in Japan ben geweest heb ik ''last'' van dat instagram, fb, safari en nog wat apps Japanse reclames tonen. Alsof ik daar nog ben. Het begint me nu te storen, omdat ik er niks van kan lezen, en het niet nodig is. Kan je je locatie ID vernieuwen ofzo?
Denk het niet. Externe adverteerders 'flaggen' jou als inwoner van Japan, heb je weinig invloed op. Zou vanzelf moeten gaan.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Instellingen -> privacy -> reclame -> stel reclame-ID opnieuw in.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 23:53

amphora

Online creatie

BillSpaarbank schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 07:30:
[...]

Instellingen -> privacy -> reclame -> stel reclame-ID opnieuw in.
Dat werkt alleen voor apple ads volgens mij. Probleem zit 'm in de vele tracking cookies die nog in je browser(s) aanwezig zijn, die allemaal wissen is ook niet te doen, als je er één vergeet weet Google/facebook je toch wel weer te herkennen.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01:00
Instellingen / Safari / Geavanceerd / Website data / Verwijdere alle websitedata

Is dat misschien een oplossing?
Ik zou ff je iOS er compleet opnieuw opzetten.eerst even de instellingen per app nakijken en wat je wel of niet in reservekopie wilt. Neem aan dat je oa in Safari websitedata en geschiedenis al hebt gewist ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora

amphora

Online creatie

Jeroen O schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:45:
Instellingen / Safari / Geavanceerd / Website data / Verwijdere alle websitedata

Is dat misschien een oplossing?
Apps hebben ook hun eigen tracking meuk. Deze instellingen hebben geen effect denk ik op de Instagram en Facebook apps. Maar waarschijnlijk snappen ze na een paar dagen ook wel dat je niet meer in Japan zit en dus weer relevante reclame ziet voor je huidige locatie.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Osmo Mobile

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01:00
In geval van apps zou ik proberen de app te verwijderen. Als het goed is worden dan ook alle gegevens verwijderd. En daarna de app weer installeren.

Maar ik vraag me af of er ook niet ergens online wordt bewaard waar je bent geweest (waarschijnlijk wel). In dat geval kun je wissen wat je wilt maar dan heeft Facebook / Instagram / whatever de data op jouw telefoon niet nodig om te weten dat je in Japan bent geweest. Dan wordt het waarschijnlijk afwachten totdat de advertenties vanzelf weer verdwijnen.
Idd gewoon caches en cookies weglazeren en t anders uitzitten. (Wat boeit het eigenlijk dat de ads Japans zijn? Prima toch als je die shit toch niet kan lezen? :P) Toestel opnieuw installeren voor wat ads is wel heel extreem. oO

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-07 19:14
amphora schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:19:
[...]

Dat werkt alleen voor apple ads volgens mij. Probleem zit 'm in de vele tracking cookies die nog in je browser(s) aanwezig zijn, die allemaal wissen is ook niet te doen, als je er één vergeet weet Google/facebook je toch wel weer te herkennen.
Ik zou eens proberen je advertising ID te resetten. Wordt veelal gebruikt door ad SDKs.
settings > privacy > advertising > reset advertising identifier
(en zet gelijk limit ad tracking aan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:38
Vraag aan de experts.

Binnen het gezin hebben wij ipads en ik als ouder moet toestemming geven voor het installeren van de apps op de ipads van de kinderen.

Is het mogelijk om eerder goedgekeurde apps nu in te trekken?

Reden:
Zoon gebruikt iPad op school maar is teveel afgeleid met games etc.
Heb zijn ipad al vaker opgeschoond, maar hij kan eerder geïnstalleerde apps (en apps die ik zelf op de ipad heb) gewoon weer installeren...

nu wil ik het weer opschonen, maar ook alle voorgaande toestemmingen intrekken...

Hoe doe ik dat???

wijze woorden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Valandil schreef op zondag 19 mei 2019 @ 19:56:
Vraag aan de experts.

Binnen het gezin hebben wij ipads en ik als ouder moet toestemming geven voor het installeren van de apps op de ipads van de kinderen.

Is het mogelijk om eerder goedgekeurde apps nu in te trekken?

Reden:
Zoon gebruikt iPad op school maar is teveel afgeleid met games etc.
Heb zijn ipad al vaker opgeschoond, maar hij kan eerder geïnstalleerde apps (en apps die ik zelf op de ipad heb) gewoon weer installeren...

nu wil ik het weer opschonen, maar ook alle voorgaande toestemmingen intrekken...

Hoe doe ik dat???
Wat dacht je ervan om schermtijd in te stellen?

Zo kan je alles blokkeren tijdens school, op zijn nodige apps na :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:00
Ik zit momenteel op 12.4 beta en denk erover terug te stappen (voorlopig) naar 12.3. Kortom een clean install. Moet kunnen lijkt mij maar wat is nu eigenlijk de beste methode?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
dafmay schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:05:
Ik zit momenteel op 12.4 beta en denk erover terug te stappen (voorlopig) naar 12.3. Kortom een clean install. Moet kunnen lijkt mij maar wat is nu eigenlijk de beste methode?
De IPSW hier : https://ipsw.me/12.3 downloaden en via iTunes Met 'Shift Restore' een clean install uitvoeren. Dat lijkt mij de beste methode.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Beta profiel verwijderen en toestel opnieuw opstarten.(sorry @dafmay , dat werkt alleen van 12.3 opvolgende beta's terug naar 12.3. niet van 12.4 naar 12.3)

update:

iOS 12.4 Beta 2 (public beta is ook al beschikbaar)
build: 16G5027i
van iPhone 5s t/m XS max', en iPad Air t/m iPad air 3, en iPod touch6

Hackus wijzigde deze reactie 22-05-2019 14:35 (27%)
Reden: public beta

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:22

NielsNL

DigiCow

Hebben jullie al meegemaakt dat iPhones niet meer opladen na het upgraden naar 12.3? We hebben hier een 5s, 6s & 7+ binnengekregen die nergens meer op reageren, zelfs USB wordt niet herkent. Gaat geen (0,0) Ampère in. Datalijnen gaan wel naar 1.7V. Harde reset heeft geen enkel effect. Ik heb (nog) geen verdere info kunnen vinden.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
http://i63.tinypic.com/zwmgiv.jpg
Hackus schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:42:
Beta profiel verwijderen en toestel opnieuw opstarten.
Dit werkt niet. Downgrade moet via iTunes.

Donstil wijzigde deze reactie 20-05-2019 20:21 (45%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:35
NielsNL schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:40:
Hebben jullie al meegemaakt dat iPhones niet meer opladen na het upgraden naar 12.3? We hebben hier een 5s, 6s & 7+ binnengekregen die nergens meer op reageren, zelfs USB wordt niet herkent. Gaat geen (0,0) Ampère in. Datalijnen gaan wel naar 1.7V. Harde reset heeft geen enkel effect. Ik heb (nog) geen verdere info kunnen vinden.
Ik heb meegemaakt dat mijn iPhones en iPad sinds 12.3 niet meer opladen in gelockte toestand. Pas bij het unlocken, beginnen ze met laden.

Dit heeft te maken met de volgende optie, die gek genoeg ook al in de vorige versies zat, maar toen niet voor het opladen gold:

https://tweakers.net/ext/f/PIE5BsyupKCyrW01E1hwpi3u/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-07 13:25
Vraagje over het opnemen van video’s: ik wil graag dat mijn xs opneemt in mp4. Dit zou mogelijk moeten zijn als je bij de settings -> camera -> structuren deze op compatible zet ipv high efficiency zet. Echter blijft de camera opnemen in .mov

Settings staan verder op 1080p/30fps

roT- wijzigde deze reactie 20-05-2019 21:44 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
roT- schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:20:
Vraagje over het opnemen van video’s: ik wil graag dat mijn xs opneemt in mp4. Dit zou mogelijk moeten zijn als je bij de settings -> camera -> structuren deze op compatible zet ipv high efficiency zet. Echter blijft de camera opnemen in .mov

Settings staan verder op 1080p/30fps
Een XS neemt altijd op in Mov toch? Althans de mijne wel. Weet alleen niet of dat sinds iOS 12 is of sinds de XS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-07 10:48
Donstil schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:36:
[...]

Een XS neemt altijd op in Mov toch? Althans de mijne wel. Weet alleen niet of dat sinds iOS 12 is of sinds de XS
Daarnaast kan je het heel eenvoudig op welke computer dan ook omzetten van MOV naar MP4 middels bijv. de gratis tool HandBrake.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
Pierre_nr1 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:13:
[...]
De IPSW hier : https://ipsw.me/12.3 downloaden en via iTunes Met 'Shift Restore' een clean install uitvoeren. Dat lijkt mij de beste methode.
Gisteren de clean install zonder problemen uitgevoerd. Nogmaals dank voor de info.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: juni 2005
dafmay schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:02:
[...]

Gisteren de clean install zonder problemen uitgevoerd. Nogmaals dank voor de info.
Graag gedaan! En dank voor de feedback.

Pierre_nr1 wijzigde deze reactie 21-05-2019 11:23 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

RnB schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:15:
[...]

Ik heb meegemaakt dat mijn iPhones en iPad sinds 12.3 niet meer opladen in gelockte toestand. Pas bij het unlocken, beginnen ze met laden.

Dit heeft te maken met de volgende optie, die gek genoeg ook al in de vorige versies zat, maar toen niet voor het opladen gold:

[Afbeelding]
Deze toestellen zijn compleet gebricked, worden nergens herkent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-07 13:25
xoniq schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Daarnaast kan je het heel eenvoudig op welke computer dan ook omzetten van MOV naar MP4 middels bijv. de gratis tool HandBrake.
Jaja.. ik weet dat dat kan. Maar zoals ik het lees zou ‘meest compatibel’ een mp4 moeten uitspugen

By default you camera will be set at ‘High Efficiency’, if you want to change that tap on ‘Most Compatible’, this will now allow you to take pictures and videos on JEPG and MP4

https://www.google.nl/amp..._articleshow/61800846.cms

Https://www.google.nl/amp...ead-of-heif-and-hevc/amp/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:36
Apple News werkt opeens niet meer als widget en geeft de melding "Lees artikelen in Apple News".
Als ik daarop klik kom ik echter ook op een foutmelding dat het artikel niet beschikbaar is 8)7

Xbox live: Ghesous

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-07 13:59
Famous schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:50:
Apple News werkt opeens niet meer als widget en geeft de melding "Lees artikelen in Apple News".
Als ik daarop klik kom ik echter ook op een foutmelding dat het artikel niet niet beschikbaar is 8)7
Jep hier ook last van. Erg jammer.. :-(

©2004

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora

amphora

Online creatie

roT- schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:45:
[...]

Jaja.. ik weet dat dat kan. Maar zoals ik het lees zou ‘meest compatibel’ een mp4 moeten uitspugen

By default you camera will be set at ‘High Efficiency’, if you want to change that tap on ‘Most Compatible’, this will now allow you to take pictures and videos on JEPG and MP4

https://www.google.nl/amp..._articleshow/61800846.cms

Https://www.google.nl/amp...ead-of-heif-and-hevc/amp/
MOV en MP4 is eigenlijk weinig verschil. Is alleen de container. Beide kunnen H.264 (wat most compatible is) en H.265 aan (wat ook HEVC wordt genoemd)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

harm12nl schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:51:
[...]

Jep hier ook last van. Erg jammer.. :-(
Volgens mij doet ie het weer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• harm12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 18-07 13:59
KRGT schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 19:01:
[...]

Volgens mij doet ie het weer
Klopt. Thx voor het melden :)

©2004

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 20:32

Uffje

THT: Zie signature

Ik heb laatst een kaart in de Wallet app gezet via pass4wallet en die app verwijderd. Blijft die app nu data krijgen of niet?

... na de zomer

Acties:
  • +1Henk 'm!
RnB schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:15:
[...]

[Afbeelding]
Het gold toen ook met opladen als het om een USB-accessoire ging, zoals bijvoorbeeld opladen via de USB-poort van een laptop of je audiosysteem. Enkel stroom werkt, maar zodra er ook maar iets van de datapoorten wordt aangeroepen dan kapt ie ermee tot je hem unlockt. (Als ie al langer dan 60 min. niet unlocked is geweest of hij lockt om andere reden (zoals vol up + aan/uit ingedrukt houden.)

Als hij ook aan de oplader niet wilt laden door die optie, dan is dat een bug; want dat hebben ze in iOS 12.x destijds met de iPhone X juist als softwarebug opgelost. :P Aan de originele oplader moet ie altijd laden, ongeacht die instelling.
NielsNL schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:04:
[...]

Deze toestellen zijn compleet gebricked, worden nergens herkent.
Ook niet in DFU-modus?
Uffje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:31:
Ik heb laatst een kaart in de Wallet app gezet via pass4wallet en die app verwijderd. Blijft die app nu data krijgen of niet?
Nee.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 22-05-2019 14:24 (4%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:35
WhatsappHack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:01:
[...]

Het gold toen ook met opladen als het om een USB-accessoire ging, zoals bijvoorbeeld opladen via de USB-poort van een laptop of je audiosysteem. Enkel stroom werkt, maar zodra er ook maar iets van de datapoorten wordt aangeroepen dan kapt ie ermee tot je hem unlockt. (Als ie al langer dan 60 min. niet unlocked is geweest of hij lockt om andere reden (zoals pwr up + aan/uit ingedrukt houden.)

Als hij ook aan de oplader niet wilt laden door die optie, dan is dat een bug; want dat hebben ze in iOS 12.x destijds met de iPhone X juist als softwarebug opgelost. :P Aan de originele oplader moet ie altijd laden, ongeacht die instelling.
Je hebt gelijk, ik was in de war.
Hij laadt inderdaad niet op op de laptop, wel op de originele lader (zonder te unlocken).
RnB schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:20:
[...]

Je hebt gelijk, ik was in de war.
Hij laadt inderdaad niet op op de laptop, wel op de originele lader (zonder te unlocken).
Yup! Ergens vind ik dat nog steeds raar. Het blokkeren van de dataverbinding: top, heel goed idee.
Maar om dan ook het opladen te stoppen: dat vind ik vaag. Stroom is stroom, negeer gewoon die dataverzoeken - maar laat het opladen doorlopen. :P

Heb het ook als ik hem aan m'n Dock hang. Dan geeft ie eerst een piepje dat ie gaat opladen en een paar seconden later opeens 2x trillen dat ie blokkeert en unlocked wil worden. Als je meteen wegloopt heb je het misschien niet eens door, wel eens gehad dat ik dus dacht dat ie aan het laden was - mooi niet. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dafmay
Hackus schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:42:
[...]
Beta profiel verwijderen en toestel opnieuw opstarten.(sorry @dafmay , dat werkt alleen van 12.3 opvolgende beta's terug naar 12.3. niet van 12.4 naar 12.3)
Geen punt. Ik heb de clean install reeds kunnen doen. Ps scheelt best wel vwb soepelheid en accuduur. was de moeite waard.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58914978

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Uffje Geniale app trouwens, bedankt. Hoop dat t werkt bij de AH vanuit wallet. :) Hoef ik niet m’n telefoon te unlocken, Stocard zoeken, kaart aantikken, etc - nee gewoon 2 tikjes op de aan/uit knop, kaart aantikken en hoppa. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uffje

Uffje

WhatsappHack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:53:
@Uffje Geniale app trouwens, bedankt. Hoop dat t werkt bij de AH vanuit wallet. :) Hoef ik niet m’n telefoon te unlocken, Stocard zoeken, kaart aantikken, etc - nee gewoon 2 tikjes op de aan/uit knop, kaart aantikken en hoppa. :)
Gister getest, de bonuskaart werkt. De vraag kwam ook daardoor op omdat het logo in de linker onderhoek staat (edit: terwijl de app verwijderd is).

Ik had het getest bij van de doe het zelf kassa's (niet die scanners die je door de winkel meeneemt).

Uffje wijzigde deze reactie 22-05-2019 14:57 (3%)

... na de zomer

Acties:
  • +1Henk 'm!
Uffje schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:57:
[...]

Gister getest, de bonuskaart werkt. De vraag kwam ook daardoor op omdat het logo in de linker onderhoek staat (edit: terwijl de app verwijderd is).

Ik had het getest bij van de doe het zelf kassa's (niet die scanners die je door de winkel meeneemt).
Nice! Ik doe ‘t altijd met handscanner, maar als de zelfscan werkt zal dit ook wel werken. :) Wel jammer dat ze op de Watch de bar- of QR-code niet tonen. :P

Oh dat logo’tje is trouwens volgens mij simpelweg embedded in de afbeelding van de kaart die de app genereert. Weet niet zeker of de app dat zelf doet of dat iOS het doet (logo is gelijk aan applogo), meen me te herinneren dat Booking.com hetzelfde deed, maar van Eventbrite weet ik het niet meer zeker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uffje

Uffje

WhatsappHack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Nice! Ik doe ‘t altijd met handscanner, maar als de zelfscan werkt zal dit ook wel werken. :) Wel jammer dat ze op de Watch de bar- of QR-code niet tonen. :P

Oh dat logo’tje is trouwens volgens mij simpelweg embedded in de afbeelding van de kaart die de app genereert. Weet niet zeker of de app dat zelf doet of dat iOS het doet (logo is gelijk aan applogo), meen me te herinneren dat Booking.com hetzelfde deed, maar van Eventbrite weet ik het niet meer zeker.
Ik vermoed vanuit iOS. Als je de wallet na een tijdje opent fade dat logo in en als je er op klikt dan word je naar de app store en de app geleidt.

... na de zomer

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07-07 20:29
WhatsappHack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:53:
Ik kan drukken zoveel als ik wil (8+) maar de wallet verschijnt niet, zelfde op de watch.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Bing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uffje

Uffje

bing69 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:41:
[...]

Ik kan drukken zoveel als ik wil (8+) maar de wallet verschijnt niet, zelfde op de watch.
Je moet een Bankkaart hebben voor Apple Pay.

... na de zomer

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18-07 16:29
Je kan toch gewoon ook je bonuskaart op je widgetscherm zetten middels de AH app? Hoef je alleen bij de kassa je phone te ontwaken, naar rechts te swipen en hoppa scannen maar.

PSN: Sluuz

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07-07 20:29
Sluuz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:56:
Je kan toch gewoon ook je bonuskaart op je widgetscherm zetten middels de AH app? Hoef je alleen bij de kassa je phone te ontwaken, naar rechts te swipen en hoppa scannen maar.
Klopt heb ik nu ook, maar even hier boven las ik van die twee keer drukken....

Bing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uffje

Uffje

Sluuz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:56:
Ik probeer zo min mogelijk apps op mijn telefoon te hebben, sowieso gebruik ik de bonuskaart niet vaak. Daarom vind ik het wel makkelijk om die in mijn wallet te hebben staan.

... na de zomer

Acties:
  • +1Henk 'm!
bing69 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:41:
[...]

Ik heb een X. Bij de 8 kan je op het lockscreen (en enkel daar) twee keer op de homeknop drukken. Maar ik ben vergeten of dat nog een setting is ergens die je eerst aan moet zetten op de 8, ik meen van wel. Heb de 8 nu niet bij de hand dus misschien dat iemand anders dat ff op kan zoeken.

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

WhatsappHack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:01:
[...]
Ook niet in DFU-modus?
[...]
Nee, helemaal niets, worden niet herkend als USB device, er gaat geen mA aan stroom in.
Enige wat ze nog doen is de USB datalijnen Voltage omlaag trekken.
Ook het ingedrukt houden van de Power en Homeknop heeft geen effect.

NielsNL schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:50:
[...]

Nee, helemaal niets, worden niet herkend als USB device, er gaat geen mA aan stroom in.
Enige wat ze nog doen is de USB datalijnen Voltage omlaag trekken.
Ook het ingedrukt houden van de Power en Homeknop heeft geen effect.
Leip, aan een originele Apple lader (dus niet via USB) doen ze ‘t ook niet? Dan zou ik ff contact opnemen met Apple, dat klopt niet natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Moet zeggen, gebruik nu al een lange tijd iCab als default browser (Safari staat uit) en toch blijft die app semi-verborgen gems hebben die ik niet eerder had gezien. (Ook een kwestie van luiheid hoor, iets met RTFM). mp4’tje oid downloaden (kan gewoon vanuit zo’n beetje alle webplayers :P), meteen naar je filmrol knallen en uit de cache mieteren? Geen probleem! Swipe gesture voor bijv de URL kopiëren, scrollbar hiden, QR-code scannen, etc: geen probleem, zo toe te voegen. Wat een geniale browser is het toch. Zo dat moest er ff uit. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-07 18:13
iOS update komt zojuist uit, 12.3.1, op een vrijdag ... klinkt alsof er snel iets gefixed moest worden :?

papa van Emma en Saartje

Acties:
  • 0Henk 'm!
itsme schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:20:
iOS update komt zojuist uit, 12.3.1, op een vrijdag ... klinkt alsof er snel iets gefixed moest worden :?
VoLTE en iMessage bugs

@itsme oa iOS12.3.1

Hackus wijzigde deze reactie 24-05-2019 20:56 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-07 18:13
Hackus schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:27:
[...]

VoLTE en iMessage bugs

Ik zie in de info daar niets over, en wat er staat lijkt me geen vrijdag release?

Vraag me af of er een relatie is met:

itsme wijzigde deze reactie 24-05-2019 19:40 (14%)

papa van Emma en Saartje

Acties:
  • +1Henk 'm!

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +2Henk 'm!
Om het iOS 12 topic niet te veel te bevuilen met iOS 13 nieuws/beta's heb ik een nieuw topic gemaakt.

Het officiële iOS 13 topic vind je daarom hier: [iOS13 Beta] Ervaringen & Discussie
Ziet er wel goed uit, nog een paar dagen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:04
Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:34:
Om het iOS 12 topic niet te veel te bevuilen met iOS 13 nieuws/beta's heb ik een nieuw topic gemaakt.

Het officiële iOS 13 topic vind je daarom hier: [iOS13 Beta] Ervaringen & Discussie

[...]

Ziet er wel goed uit, nog een paar dagen :P
Weer een bookmark er bij. ;) Top!

Acties:
  • +1Henk 'm!
iOS 12.4 dev Beta 3
build: 16G5038d

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17:05
Ehm weet iemand of berichten die verwijderd zijn op de iPhone, ook gelijk automatisch verwijderd worden van de iPad?
Ja namelijk wat iMessage berichten van mijn vrouw die niet geschikt zijn voor kinderogen, en mijn dochter zit met de iPad bij opa en oma!😂
Had al gezocht maar kan het niet echt vinden.😬

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
DaveD1109 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:03:
Ehm weet iemand of berichten die verwijderd zijn op de iPhone, ook gelijk automatisch verwijderd worden van de iPad?
Ja namelijk wat iMessage berichten van mijn vrouw die niet geschikt zijn voor kinderogen, en mijn dochter zit met de iPad bij opa en oma!😂
Had al gezocht maar kan het niet echt vinden.😬
Je maakt me nieuwsgierig.... :+
Net een test gedaan, imessage bericht verwijderd van iPad (twee spam berichten van rabo en ing). Maar ik zie deze nog wel op de iphone. Op iphone ook app even hard afgesloten. Nog steeds zichtbaar. Ook onder account icloud kan ik niet vinden of er een sync optie is.
Wel vreemd eigenlijk, ik zou wel verwacht hebben dat dit automatisch gesynchroniseerd zou worden. Ik kan natuurlijk ook iets fout doen. Dan hoor ik dat graag van andere tweakers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 20-07 14:12
Heb net het e.e.a. nagekeken, maar op mijn iPad staat een berichtje van 2018 die ik niet zie op mijn iPhone en/of mijn iMac. Ik heb een berichtje verwijderd op mijn iPhone en een op mijn iMac, maar er wordt totaal niets gesynchroniseerd.

Edit;
Nog even nagekeken en bij alledrie de apparaten staat berichten gewoon aan op iCloud.... :?
Dan zou je toch verwachten dat deze ook gesynchroniseerd zouden worden.

funske wijzigde deze reactie 02-06-2019 12:03 (27%)

Have Fun Funske

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaveD1109
meesje schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:49:
[...]

Je maakt me nieuwsgierig.... :+
Net een test gedaan, imessage bericht verwijderd van iPad (twee spam berichten van rabo en ing). Maar ik zie deze nog wel op de iphone. Op iphone ook app even hard afgesloten. Nog steeds zichtbaar. Ook onder account icloud kan ik niet vinden of er een sync optie is.
Wel vreemd eigenlijk, ik zou wel verwacht hebben dat dit automatisch gesynchroniseerd zou worden. Ik kan natuurlijk ook iets fout doen. Dan hoor ik dat graag van andere tweakers.
Laat ik het zo zeggen.. ik ben 8 dagen in het buitenland en mijn vrouw mist mij erg..😜
Crap kind helemaal geshockeerd bij opa en oma op de bank!😂

DaveD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

DaveD1109 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:08:
[...]

Laat ik het zo zeggen.. ik ben 8 dagen in het buitenland en mijn vrouw mist mij erg..😜
Crap kind helemaal geshockeerd bij opa en oma op de bank!😂
Vraag je opa oma toch om het te verwijderen voor je.

:P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
KRGT schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:10:
[...]

Vraag je opa oma toch om het te verwijderen voor je.

:P
😂 Nou hoor zojuist van mijn vrouw dat het er inderdaad nog opstaat! Kennelijk werkt het verwijderen dus niet nee via synchronisatie

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
DaveD1109 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:16:
[...]

😂 Nou hoor zojuist van mijn vrouw dat het er inderdaad nog opstaat! Kennelijk werkt het verwijderen dus niet nee via synchronisatie
Wel bijzonder hoor dat in het cloud tijdperk het niet automatisch in sync is. Wellicht wel in iOS13, maar dat weten we wanneer de eerste beta testers aan de slag zijn gegaan. ;)

Edit:
@DaveD1109 Euh.... het kan wel.
https://www.appletips.nl/imessage-synchroniseren-ios-macos/
Bij mij staat de optie uit.... nu gelijk aan gezet.
@carpebios @funske zie edit

meesje wijzigde deze reactie 02-06-2019 13:06 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:22
meesje schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Wel bijzonder hoor dat in het cloud tijdperk het niet automatisch in sync is. Wellicht wel in iOS13, maar dat weten we wanneer de eerste beta testers aan de slag zijn gegaan. ;)
Ik heb dit soms ook met de mail via de standaard mail app. Verwijderd op de iPhone en op de iPad verdwijnen ze niet (of visa versa)

Acties:
  • 0Henk 'm!
carpebios schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:55:
[...]

Ik heb dit soms ook met de mail via de standaard mail app. Verwijderd op de iPhone en op de iPad verdwijnen ze niet (of visa versa)
Dat ligt denk ik aan je settings. Ik gebruik ook de standaard mail app, met IMAP, en alles synchroniseert netjes met elkaar - ook het verwijderen van mails. Het zou kunnen dat je de map voor verwijderde berichten op beide apparaten eens moet instellen op de Trash-folder op de server ipv lokaal “op iPhone”.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:22
Bedankt voor de tip! Dat ga ik vanavond een uitzoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
[...]

Edit:
Zo thanks man!!! 👍💪

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funske
Die vink had ik bij mijn iMac ook nog niet aanstaan. Zodra ik die aan had gezet ging het bericht dat ik verwijderd had op mijn iMac ook meteen van mijn iPad af.
Maar het andere berichtje dat ik op mijn iPad had staan uit 2018 staat nog steeds alleen maar op de iPad.
Dus echt 100% betrouwbaar is het echt niet.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
funske schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:08:
Die vink had ik bij mijn iMac ook nog niet aanstaan. Zodra ik die aan had gezet ging het bericht dat ik verwijderd had op mijn iMac ook meteen van mijn iPad af.
Maar het andere berichtje dat ik op mijn iPad had staan uit 2018 staat nog steeds alleen maar op de iPad.
Dus echt 100% betrouwbaar is het echt niet.
Doe nu nog eens een test? Dit werkt bij mij gewoon goed. Oude berichten verwijderd van voor het aanzetten van dit vinkje werden niet alsnog verwijderd op andere devices. Heb je op je iPad wel het vinkje aanstaan? Dus: instellingen, je account naam, icloud en dan berichten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-07 16:36
Nee het is niet 100%. Heb er oom veel last van, alle devices staat icloud aan, met 2 factor authentication.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funske
meesje schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:57:
Doe nu nog eens een test? Dit werkt bij mij gewoon goed. Oude berichten verwijderd van voor het aanzetten van dit vinkje werden niet alsnog verwijderd op andere devices. Heb je op je iPad wel het vinkje aanstaan? Dus: instellingen, je account naam, icloud en dan berichten.
Op iPad, iPhone en iMac staat het vinkje aan.
Zelfs alles uit gezet en daarna weer alle 3 opnieuw aangezet, maar het maakt geen verschil.
Het berichtje uit 2018 staat nog steeds alleen op mijn iPad en niet op de iMac en iPhone.
dr paaj schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:11:
Nee het is niet 100%. Heb er oom veel last van, alle devices staat icloud aan, met 2 factor authentication.
En die 2 factor authentication staat ook aan.

funske wijzigde deze reactie 02-06-2019 20:15 (17%)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20:51
[...]

Edit:
Ach als je nagaat dat de optie Berichten in iCloud er pas sinds halverwege iOS 11 of zelfs pas aan het begin van iOS 12 gekomen is is het niet zo gek.

Vilgens mij is die instelling ook meer een backup van je berichten en geen synchronisatie tussen verschillende apparaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!
iMessage in iCloud zou juist wel een sync moeten zijn tussen je apparaten. Zo werkt het hier ook. Alleen het kan wel even duren voor het gestroomlijnd werkt als bepaalde apparaten later zijn toegevoegd.

Dit kwam beschikbaar in iOS 11.4 trouwens. Dus is er nu net iets meer dan een jaartje.

Donstil wijzigde deze reactie 02-06-2019 20:38 (59%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
funske schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:13:
[...]

Op iPad, iPhone en iMac staat het vinkje aan.
Zelfs alles uit gezet en daarna weer alle 3 opnieuw aangezet, maar het maakt geen verschil.
Het berichtje uit 2018 staat nog steeds alleen op mijn iPad en niet op de iMac en iPhone.

[...]

En die 2 factor authentication staat ook aan.
Bijzonder dat het niet goed werkt bij jou (zou wel moeten). Op mijn Macbook stond het vinkje nog niet aan. Aangezet en het werkt aan daar! Bericht verwijderd en op iPhone en iPad verdween het bericht gelijk.
Wel bijzonder trouwens dat dit vinkje alleen onder Voorkeuren via de Berichten app bereikbaar is. En niet via Systeemvoorkeuren en Accounts. Dit mogen ze van mij wel een synchroon gaan maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Gebruik iMessage eigenlijk nooit. Klinkt aan de ene kant wel relaxt als ‘t synct op alle apparaten, maar wat jammer dat dat dan weer in iCloud gezet moet worden en bewaard blijft. Als ‘t nou enkel als buffer was... Beetje zoals Signal werkt, prima combo.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Voor de gebruikers ervan die het misschien interesseert: iMazing heeft een Windows versie van iMazing Mini uitgebracht. Inbegrepen in de laatste update. Voor mij was dat nogal belangrijk omdat de Synology natuurlijk geen MacOS kan draaien, maar wel Windows VM's; en ik ergerde me eraan dat m'n Macbook er perse voor aan moet staan. :P Nu gaat het back-uppen volautomatisch via een Windows VM op de nas als de telefoons 's nachts aan de lader hangen, geniaal. Alleen eens in de zoveel tijd controleren of ie nog wel nieuwe backups maakt (wat je natuurlijk nog prima kan zien in de MacOS client. Wel zorgen dat Mini op Windows en Mac niet tegelijkertijd proberen te back-uppen, dan gaat het mis.)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 04-06-2019 00:26 (4%)

• meesje
Normaal gesproken start ik thuis Spotify op via de app op mijn iPad. Nu een keer gedaan via mijn iPhone. Het viel me op dat nu bij sommige (recente) nummers de bijbehorende muziekvideo wordt getoond. Dit zie ik wel op mijn iPhone maar niet op iPad.

meesje wijzigde deze reactie 08-06-2019 17:22 (10%)

• Banshee
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-07 00:12
12.3.2 staat live, alleen voor gebruikers van de i8 plus 👍🏼

• TimmieWho
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12-07 23:11
12.4 beta 4 is er.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Banshee schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:34:
12.3.2 staat live, alleen voor gebruikers van de i8 plus 👍🏼
Build:16F250
iOS 12.3.2 resolves an issue that could cause Camera to capture Portrait mode photos without depth effect on some iPhone 8 Plus devices.

• mc-elvin
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 19:31
Mensen die iPhone 8 plus met iOS 12.3.2 hebben hou rekening mee dat iCloud terugzetten op een andere iPhone niet gaat werken. Daarvoor moet je eerst via iTunes iOS 12.3.1 terugzetten en opnieuw backup maken.

Gisteren kwam ik thuis met een nieuwe iPhone XS Max, wil ik backup terugzetten krijg ik steeds de melding iOS versies komen niet overheen 🌚. Het is dat ik er verstand van heb maar normaal iemand had nu wel een probleem.
mc-elvin schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:24:
Mensen die iPhone 8 plus met iOS 12.3.2 hebben hou rekening mee dat iCloud terugzetten op een andere iPhone niet gaat werken. Daarvoor moet je eerst via iTunes iOS 12.3.1 terugzetten en opnieuw backup maken.

Gisteren kwam ik thuis met een nieuwe iPhone XS Max, wil ik backup terugzetten krijg ik steeds de melding iOS versies komen niet overheen 🌚. Het is dat ik er verstand van heb maar normaal iemand had nu wel een probleem.
Dat zal nu tijdelijk zijn tot 12.4 FR er is

• Scott
  • Laatst online: 20-07 06:34

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Kwam net dit een screenshot tegen, kunnen Nederlandse nieuwssites nu ook toegevoegd worden aan Apple News? Iemand enig idee hoe dit werkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Scott Regio naar Nederland zetten, en je krijgt NL'se berichten. of via Widgets als je Apps gebruikt als RTL nieuws, AD etc etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!
iOS 12.4 Beta 5 build:16G5056d beschikbaar
(voor degenen die nog niet op 13 draaien)

Lol, kom er nu pas achter dat je dat strontvervelende Google AMP volledig kan omzeilen door Peek ‘n Pop te gebruiken via 3DTouch om de link te openen. :+ Wat een verademing.

• specops0i0
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:18
Op mijn iPhone 6s krijg ik geen notificaties van Instagram dm's. Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ben alle instellingen nagelopen. Het gekke is dat ik andere notificaties van Instagram wel krijg. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!
iOS 12.4 Beta 6 PB en DB
build: 16G5069a

een dezer dagen FR

Hackus schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:49:
iOS 12.4 Beta 6 PB en DB
build: 16G5069a

een dezer dagen FR
Dat zal dan dinsdag zijn lijkt me.

iOS 12.4 Beta 7
Build: 16G5077a

nog geen FR, maar beta 7

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True