Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 09:56
iOS 12.4.6 is uit met verbeteringen op het gebied van beveiliging.

• Barbapapaman
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14-06 08:27
Hoe veilig zijn de laatste iOS12 updates? Dekken deze net zoveel af als de meest courante iOS13 versie?

Ik was altijd van de school: niet de laatste iOS-versie betekent onveilig apparaat, maar ik lees gemengde verhalen en durf niet meer zo stellig te zijn.

• robcoenen
iOS 12.4.9 is ook uitgekomen.

FaceTime
Impact: A user may send video in Group FaceTime calls without knowing that they have done so

Description: A logic issue existed in the handling of Group FaceTime calls. The issue was addressed with improved state management.

CVE-2020-27929: James P (@Jam_Penn)

FontParser
Impact: Processing a maliciously crafted font may lead to arbitrary code execution. Apple is aware of reports that an exploit for this issue exists in the wild.

Description: A memory corruption issue was addressed with improved input validation.

CVE-2020-27930: Google Project Zero

Kernel
Impact: A malicious application may be able to disclose kernel memory. Apple is aware of reports that an exploit for this issue exists in the wild.

Description: A memory initialization issue was addressed.

CVE-2020-27950: Google Project Zero

Impact: A malicious application may be able to execute arbitrary code with kernel privileges. Apple is aware of reports that an exploit for this issue exists in the wild.

Description: A type confusion issue was addressed with improved state handling.

CVE-2020-27932: Google Project Zero

[Voor 118% gewijzigd door robcoenen op 05-11-2020 21:18]

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
robcoenen schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:02:
iOS 12.4.9 is ook uitgekomen.

FaceTime
Impact: A user may send video in Group FaceTime calls without knowing that they have done so

Description: A logic issue existed in the handling of Group FaceTime calls. The issue was addressed with improved state management.

CVE-2020-27929: James P (@Jam_Penn)

FontParser
Impact: Processing a maliciously crafted font may lead to arbitrary code execution. Apple is aware of reports that an exploit for this issue exists in the wild.

Description: A memory corruption issue was addressed with improved input validation.

CVE-2020-27930: Google Project Zero

Kernel
Impact: A malicious application may be able to disclose kernel memory. Apple is aware of reports that an exploit for this issue exists in the wild.

Description: A memory initialization issue was addressed.

CVE-2020-27950: Google Project Zero

Impact: A malicious application may be able to execute arbitrary code with kernel privileges. Apple is aware of reports that an exploit for this issue exists in the wild.

Description: A type confusion issue was addressed with improved state handling.

CVE-2020-27932: Google Project Zero
Mooi dat redelijke oude toestellen (zoals de iPad mini 2 van mijn zoontje) nog steeds beveiligingsupdates krijgt.

• meesje
  • Nu online
iOS 12.5 is beschikbaar voor:
iPhone 5s
iPhone 6 en iPhone 6 Plus
iPad Air (wifi, wifi + cellular)
iPad mini 2 (wifi, wifi + cellular)
iPad mini 3 (wifi, wifi + cellular)
iPod touch 6e generatie

Releasenotes iOS 12.5
Met iOS 12.5 kun je indien gewenst op je iPhone gebruikmaken van de functie ‘Meldingen over blootstelling aan COVID-19’. De beschikbaarheid van deze functie hangt af van ondersteuning door lokale gezondheidsautoriteiten.
Deze versie biedt ook beveiligingsupdates en wordt aanbevolen voor alle gebruikers.
Raadpleeg voor meer informatie over de beveiligingsaspecten van software-updates van Apple de volgende website:
https://support.apple.com/HT201222

Het viel me nu pas op. Voordat de update werd geïnstalleerd kreeg ik de melding om apps tijdelijk te verwijderen, om ruimte vrij te maken. Mooie functie! Voorheen moest ik de iPad aan de MacBook hangen om te updaten.
Ik dacht eerst “wat wordt er nou weer voor een oud topic omhoog geschopt” alleen 12.5 voor deze oude devices is toch wel netjes van Apple.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• robcoenen
iOS 12.5.2 staat klaar voor de de iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPad Air, iPad mini 2, iPad mini 3, en iPod touch (6e generation):

Impact: Processing maliciously crafted web content may lead to universal cross site scripting. Apple is aware of a report that this issue may have been actively exploited.

Description: This issue was addressed by improved management of object lifetimes.

CVE-2021-1879: Clement Lecigne of Google Threat Analysis Group and Billy Leonard of Google Threat Analysis Group

[Voor 76% gewijzigd door robcoenen op 26-03-2021 18:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Knip

[Voor 99% gewijzigd door PWM op 04-05-2021 07:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:12
PWM schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:32:
Ik ben al geen Apple fan, maar mijn vrouw en kinderen zijn het gewend. Ik heb 4 nieuwe iPads gekocht, 3 iPad 2020 en een Pro voor mijzelf :p

Reden is vooral de kinderen een beetje kunnen managen. Schermtijd instellen, apps beheren, etc .

Nou, ingesteld dat ze pas vanaf 07.30 mogen gamen en hij weer om 19.00 weer uit gaat. Top dus.

Eerste ochtend kom ik beneden om 07.15: Zitten ze te gamen 8)7 Blijkt Apple een "nog 1 minuut" optie ingebouwd te hebben, die ze gewoon continu kunnen indrukken 8)7

Blijkbaar al een, debiele, onvolkomenheid die er sinds 2019 inzit, dus weinig hoop. Ben ik weer mooi ingetuind. Iemand nog tips om toch echt te kunnen blokkeren?
Foute topic. iOS12 is achterhaald.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 07:47:
[...]

Foute topic. iOS12 is achterhaald.
Niet voor oa iPhone 5S en 6 gebruikers en iPad Air1 :>

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:12
Hackus schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Niet voor oa iPhone 5S en 6 gebruikers en iPad Air1 :>
Maar wel voor de apparaten die schrijver noemt. En daar reageerde ik op.
Ik snap dat er nog mensen met bejaarde toestellen rondlopen waar wel nog iOS 12 op draait.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nou en dan is het toch alleen maar fijn dat er security patches uitkomen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• meesje
  • Nu online
Ook oude idevices kunnen geüpdatet worden.
https://9to5mac.com/2021/...portant-security-updates/
The update is available for the iPad Air, the iPad mini 2, and iPad mini 3, as well as the 6th gen iPod touch, iPhone 5s, iPhone 6, and iPhone 6 Plus.
meesje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:24:
Ook oude idevices kunnen geüpdatet worden.
https://9to5mac.com/2021/...portant-security-updates/
The update is available for the iPad Air, the iPad mini 2, and iPad mini 3, as well as the 6th gen iPod touch, iPhone 5s, iPhone 6, and iPhone 6 Plus.
iOS 12.5.4 update
build versie: 16H50

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True