Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +3Henk 'm!

Introductie

Op 4 juni 2018 kondigde Apple naar verwachting en goed gebruik iOS 12 aan op het eigen Worldwide developer conference. Deze conference bedoelt voor developers geeft via de voorafgaande Keynote ook ons eind gebruikers een fijne vooruitblik op de toekomst van het platform.

iOS 12 komt later dit jaar uit voor alla apparaten welke ook iOS11 draaien en bied onder andere notificatie groepering, een vernieuwde Night mode, aangepaste Siri en een digitale gezondheid assistent. Een volledig overzicht van iOS 12 vind je op de iOS 12 website.

In dit topic bespreken we de nieuwe features, bespreken we de eerste weken de beta's en is er later ruimte voor het bespreken van de iOS 12 Final en zijn updates zoals dat nu gebeurd in het iOS 11 topic.

Donstil wijzigde deze reactie 04-06-2018 21:57 (43%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!
Gereserveerd.

Donstil wijzigde deze reactie 20-06-2018 18:46 (94%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Er gaan best wel sterke geruchten over notificatie vernieuwing. Dus dat zit misschien wel goed.

Maar wat is een productieve notificatie afhandeling? Hoe moet ik dat zien?

Ik heb voor vrijwel alles notificaties uitstaan. Dat werkt overigens ook erg fijn

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Geert1976 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:51:
[...]

Kijk naar de notificatie afhandeling in Oreo. Daar kun je deze afhandeling naar hartelust inrichten.
Bij iOS heb je zelf nauwelijks tot geen invloed hier op.
Apple zou daar de gebruikers wat meer mogelijkheden in moeten geven. Dan is het uiteraard aan de gebruiker nog of hij daar behoefte aan heeft.
Bij Apple is het zo’n beetje “the Apple way, or the highway”
Maar wat houd het in dan, wat is er in te richten?

Ik zie aan Oreo niet zo gek veel anders behalve de handige groepering maar ik ben verder geen gebruiker en moet daarom van YouTube afgaan. Zou dus zomaar kunnen dat ik iets groots over het hoofd zie.

Edit: Wat ik wel mooi vind van Android 8.0 is de gekleurde notificatie mogelijkheden zials bijvoorbeeld bij CoverArt in de afspeel widget.

Donstil wijzigde deze reactie 03-06-2018 21:11 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zo ik heb nog even een backup gemaakt via iTunes. Ik ben klaar voor de Beta!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Edit: Oeps Dubbel

Donstil wijzigde deze reactie 04-06-2018 20:43 (92%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Balen van de DarkMode maar al met al wel een mooie bugfix release. Vooral de groepering van notificaties en de nieuwe privacy mogelijkheden doen het voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
mvdam schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:21:
Ik ben positief! Met name de nieuwe siri functies carplay functies _/-\o_
Aah ja shit dat vergeet ik helemaal, GPS Apps op CarPlay!

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Ethirty schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:22:
Wanneer kwam 12 public, september ergens toch?
Dat is wel de verwachting ja. Closed beta elk moment, public beta later, final in September.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
mvdam schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:23:
[...]

Ik heb net toch maar een carplay radio besteld :P was voir mij de enige reden om het niet te doen nog eigenlijk
Ahhh cool, ik heb sinds twee maandjes CarPlay. Best wel blij mee :)
Vooral terug sms'en (lees iMessage) werkt fijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
PurpleMadness schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:24:
Wachten op de beta. Hoop dat het een beetje stabiel is. Wat zijn de algemene ervaringen met de eerste beta's van major releases?
iOS11 Beta 1 was wel oke dacht ik, iOS10 beta 1 was een drama als ik het mij goed herinner.

Daar zijn ze: Apple releases first developer betas of iOS 12, watchOS 5, macOS 10.14, and tvOS 12

Edit: Ik krijg hem met het 11.x profiel alleen nog niet binnen en developer portaal laad niet 8)7

Donstil wijzigde deze reactie 04-06-2018 21:30 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Hackus schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:40:
[...]

Als jij alleen deze gebruikt. Zou geen profiel van iemand anders gebruiken, dat kan voor vervelende problemen zorgen.
Profielen rechtstreeks van Apple bevatten geen persoonlijke data van het developer account. Dit profiel van een developer "verkrijgen" kan dus gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Aah de mijne gaat nu ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
kdhoe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:42:
Ik wil maar zeggen, je kan je gerust registreren op de developer site (je hoeft geen betalend abbo nemen) en kijken of de downloads ook voor jou beschikbaar zijn.
Even kort getest met mijn tweede Apple Id maar werkt niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
MelvinW schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:50:
[...]

Beta's installeer je op een testdevice, niet op je main device :P Doe je dat wel, tja.
Gewoon doen, Yolo. Altijd spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
EditL Inmiddels is de iOS12 pagina live.

https://www.apple.com/ios/ios-12-preview/
quote:
Rivanov schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:44:
Kunnen de twee iOS 12 topics even worden samengevoegd?
Ik heb hier al een TR voor ingediend :)

Donstil wijzigde deze reactie 04-06-2018 21:56 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Rivanov schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:00:
Is het een OTA restore of update?
Kan allebei. Ik ben de OTA nu aan het installeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ah dit is nu al lekker

Acties:
  • +1Henk 'm!
Waar zijn de mannelijke memojis?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Geert1976 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:43:
Lees op zowel macrumors en Reddit dat FaceID beduidend vlotter werkt in deze 1ste beta van iOS 12.

Mensen met een iPhone X hier, wat zijn jullie 1ste bevindingen hiermee?
Ik kwam naar het topic om dat te posten. Ik merk dat ook!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Vind de bèta tot nu toe überhaupt erg vlot!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zaklamp uit als je unlocked is ook handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Rivanov schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:25:
Hoe houdt de batterijduur zich met iOS 12 Beta 1? Misschien nog te vroeg om te oordelen, maar toch benieuwd of het een drainer is of dat het stabiel/normaal blijft. Met name op iPhone X.
Te vroeg idd maar het lijkt geen slurper zoals de vroegere eerste beta's.
Vanmorgen 07:00 van de lader, nu nog 97% op een iPhone X.
quote:
jordiv30 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:28:
Kan ik met 12% batterij (in de oplader uiteraard) het risico nemen om de iPad te laten installeren? Moet zometeen weg dus kan hem niet later starten, maar heb al weleens eerder meegemaakt dat de iPad in herstel-modus kwam omdat de accu leeggetrokken werd. Better be safe than sorry. :)
Nou onder de noemer "Better safe than sorry" zou ik even wachten :)

Donstil wijzigde deze reactie 05-06-2018 08:55 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik vind de kleuren wel vat vlakker op mijn iPhone, vooral die van bijvoorbeeld het notificatie icoon.

@hierboven, dat is niet veranderd met iOS12 en werkt daarom idd gewoon :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik heb sinds zaterdag (dat staat er ook in gek genoeg) al 501x gepakt. Best wel zorgelijk :D

Vanmorgen alleen al bijna 40x (Al zitten daar wel veel "Is dat nou iOS 12" gesprekken bij)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
MelvinW schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:54:
Als je sterk afhankelijk bent van bepaalde apps dan is het gewoon niet verstandig om een beta te installeren. Er zijn een flink aantal populaire apps die niet functioneren onder iOS 12, waaronder apps van Microsoft. iOS 12 heeft nog een waslijst aan problemen en hoewel het stabiel en snel aanvoelt, is het nog niet geschikt voor dagelijks gebruik.
Ik vind het juist erg keurig deze release, Al mijn apps lijken tot nu toe te werken en daar zitten ook wel een aantal breed gebruikte apps bij.

Gelukkig kun je via DFU eenvoudig terug mocht dat toch nodig zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
MelvinW schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:13:
Gelukkig wel. Gaat bij de Watch helaas niet, dus die laat ik nog even op watchOS 4.
Die heb ik zojuist ook geupdate 8)7
Eerste verhalen waren positief namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
MelvinW schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:00:
[...]

Bugfixes mogen wel, nieuwe features implementeren vΓ³Γ³r de officiele release niet.
Bugfixes mogen ook niet als het bugs zijn alleen voor iOS12 toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Hackus schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:01:
Is Batterijconditie nog steeds Bèta ?
Yup.

Acties:
  • +2Henk 'm!

Batterij verder dikke prima. Nog 37% na een dagje. Dat zagen we niet eerder met een beta :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zo schermtijd is gelukkig nog erg buggy.
Ik zou het toestel vandaag 250 keer gepakt hebben en van 10:00 tot 11:00 zelfs 60 keer.

Terwijl hij toen tijdens een overleg gewoon plat op de tafel lag 8)7
quote:
Geert1976 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:13:
Kan iemand bevestigen dat GPS in deze 1ste bèta behoorlijk onbetrouwbaar is?

Wil 'm heel graag installeren, maar ben nu een Roadtrip door de VS aan het maken en heb voor sommige gebieden waar ik kom echt wel TomTom op m'n iPhone X, nodig.
Nee dat kan ik niet bevestigen. Werkt prima hier.

Wel kn ik je afraden om op reis bΓ¨ta’s te installeren :) Zeker deze, dat is hij echt niet waard. Wacht lekker tot je thuis bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Vind batterij ook top trouwens. Nu nog 63% over. Normaal zat ik al onder de 50% rond dit tijdstip.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Hee is dit nieuw?
quote:
Mr Brightside schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:52:
[...]

Kan je nog downgraden naar iOS 11.4 als het moet?
Ja dat kan. Via DFU mode.

quote:
Famous schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:37:
[...]

Kan aan mij liggen, maar dit is zowat gelijk aan die van iOS zelf?
Heb 1Password nooit gebruikt, enkel die van iOS.

[afbeelding]
Ik ben ook 1Password gebruiker. Erg fijn, ondanks dat de naam anders doet vermoeden is dat meer dan alleen een password manager.

iCloud sleutelhanger is wel echt een password manager. Werkt prima maar is wat meer basic.

Nu met iOS 12 komt daar wel iets verandering in nu het via het keyboard werkt i.p.v. in de app moet zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Famous schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:17:
[...]

Gebruik hier alleen Apple producten en hij synct alles mooi, nog geen toegevoegde waarde van/voor een andere app gevonden :+
Heb ook bij enkele websites de password suggestie van Apple gebruikt, ideaal al zeg ik het zelf.

Nieuwe achtergrond nog erg tevreden mee :)
Buggs vallen goed mee, zeker voor een eerste beta.

Ik is blij :)F
Ik gebruik hier ook alleen Apple producten maar dat heeft er eigenlijk niets mee te maken :)

1Password is de completere dienst, ook op alleen maar Apple apparaten maar als je voldoende hebt aan "wachtwoorden onthouden" dan zit je bij iCloud Sleutelhanger prima inderdaad.

Donstil wijzigde deze reactie 06-06-2018 23:27 (7%)

quote:
bardi-1 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:45:
Probleem gevonden: OpenVPN Connect

Na het verbinding maken met een VPN connectie via de OpenVPN Connect App, verliest de VPN z'n verbinding bij het verlaten van de app.

1. Open de app
2. Maak verbinding
3. Keer terug naar homescreen
4. Verbinding verbroken
Hè fuck ik heb dit ook, eerste app die echt niet werkt. Iets gevonden nog?

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Hackus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:57:
[video]

ik ben benieuwd of er meer mensen het hiermee eens zijn

Ik verwacht zelf niet veel van 1e Beta versie. Het lijkt er op dat men teveel verwacht, het is nog niet de FR( Final Release)
EverythingApplePro :r

Ik zal de doelgroep wel niet zijn maar wat een knuppel zeg. Geef mij maar echte Apple journalisten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Edit: Oeps verkeerde aanname.

Donstil wijzigde deze reactie 09-06-2018 15:59 (93%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Hackus schreef op zondag 10 juni 2018 @ 09:27:
Grote update zoals van 10 naar 11 en ook deze, is altijd beter m niet OTA te doen.
Dit lees je online vaak maar is nergens op gebaseerd, ook dit soort updates kunnen prima OTA geΓ―nstalleerd worden.

Op de manier waarop OTA bij Apple werkt is 11.4 naar 12.0 niet anders als 12.0 naar 12.0.1. Er wordt altijd een volledige image gedownload. Net zoals bij iTunes, zelfde grote zelfde file.

GPS fix is gewoon een hardnekkige bug die niet iedereen heeft. Opnieuw met de hand installeren (zoals hierboven) kan dit oplossen maar dat geld ook voor iOS 11 en opnieuw de OTA update plaatsen.

Donstil wijzigde deze reactie 10-06-2018 10:39 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Hackus schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:11:
[...]

De praktijk wijst dat uit. Veel (problemen) na iOS update 10 -> 11 waren opgelost na herstel IPSW uit te voeren. (neemt niet weg dat het huidige 'GPS' hierdoor bij iedereen gefikst is)
iedereen mag zelf updaten hoe hij/zij wil. ik doe het in elk geval zo en heb er profijt van.
Dat kan ook aan het brakke iOS 11 liggen natuurlijk.

De update techniek is onderhuids precies hetzelfde. Natuurlijk mag iedereen het zelf bepalen maar jij brengt het nu als feit en dat is simpelweg onjuist. Vandaar mijn reactie.

Het huidige GPS probleem is verder gewoon een bug. Dat is niet bij iedereen opgelost door een IPSW installatie te doen, zo werkt mijn GPS prima terwijl ik gewoon een OTA update gedaan heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
tom.cx schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:13:
Ik ben bezig met het testen van iCloud Schermtijd. Ben heel benieuwd hoe goed het tot nu toe werkt.
Hier werkt het nog erg matig. Eerste dag leek het wel aardig maar ik had daarna vergader uren waarin in het toestel toch 50x gepakt zou hebben volgens de app 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
jimzz schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:52:
Enige wat ik wel kan vertellen dat ik wel eens eerder problemen met de iphone heb gehad en dat het meestal met een IPSW is opgelost. Overigens update ik normaal wel OTA, want ja dat is gemakkelijk ;)
Wat technisch dus niet kan. Het verschil tussen OTA en iTunes is de overdracht via USB.

De daadwerkelijke upgrade file die de telefoon uit voert is gelijk.

Donstil wijzigde deze reactie 10-06-2018 17:52 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
jimzz schreef op zondag 10 juni 2018 @ 20:35:
Technisch kan dat wel, OTA zijn Delta updates oftewel enkel de gewijzigde bestanden worden gedownload en gewijzigd. Een IPSW is een full build, want het is ook mogelijk om een IPSW te gebruiken om een iphone te herstellen (dus niet updaten).
Dit is onjuist. Major releases en zeker bij bΓ¨ta’s zijn het geen delta updates.

Dit zie je gedurende de bΓ¨ta’s vaker, iOS 11.4 naar 12.0 Beta is 2,3 GB, geen delta update. Beta 1 naar 2 waarschijnlijk wel.

Daar kan je ook altijd goed aan zien of een bepaalde beta de laatste is. Als beta 6 naar beta 7 ineens geen delta update meer is en ook ruim 2 GB weegt is dat waarschijnlijk de final.

Gaat al jaren zo.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
jimzz schreef op zondag 10 juni 2018 @ 20:55:
[...]

Nogmaals, eerst proberen, dan pas oordelen of het daadwerkelijk zo is. Technisch mogelijk of niet. Drie toestellen die het wel doen daardoor, dus ja lijkt me een beetje vreemd dan he, als ze na een reset met ipsw wel werken maar na een reset en OTA updates niet. Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, ik zeg wel dat je het eerst moet proberen. Aan theorie hebben we niks als de praktijk anders bewijst.
Ja vooral niet ingaan op de uitleg en nog eens hetzelfde vertellen, neemt echter niet weg dat OTA en IPSW bij deze update gelijk is.

Ik hoef verder niets te proberen want bij mij werkte het al, na een OTA update :)

Drie keer succes is verder voor jou fijn maar bewijst niets, er zitten hier wel meer mensen waar het gewoon werkt na een OTA update, ik zou daar geen conclusies aan verbinden, zeker niet als je weet hoe de update procedure technisch werkt :+

Donstil wijzigde deze reactie 10-06-2018 21:33 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Hackus schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:49:
[...]

Het is niet zo dat elke OTA dit veroorzaakt, maar het kan wel. En het kan verholpen worden door IPSW te gebruiken/ herstellen. blijkt vaak in de praktijk een oplossing te zijn ( al jaren ) ;)
Ja dat zou absoluut kunnen. Downgrade naar 11.4 en dan OTA naar 12.0 kan het ook oplossen. Alles kan, het is alleen geen garantie dat is het nou net punt.

quote:
Mr Brightside schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:47:
[...]

Dan gaat het rond dinsdag/woensdag worden. Lees net dat afgaande op afgelopen jaren het juist nog wel even kan duren. Enkele weken.

https://mic.com/articles/...-the-public-beta-come-out
Nou de update rondes van iOS11 bewijzen wel dat het strakke schema van het verleden de deur uit is.

Ik verwacht vanavond/morgen closed beta 2 en dan ook deze week wel public beta 1.

Als ik zie hoe closed beta 1 draait dan hoeft public beta 1 niet lang meer te duren.

Maar goed ik snap die heisa rond de public beta nooit zo, dat was meer iets van vroeger toen de closed bΓ¨ta’s nog echt voor developers waren en je ook je udid moest registreren enz.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
MelvinW schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:43:
[...]

Helaas zijn ze daarmee gestopt. Was altijd goed geld mee te verdienen door UDID-registraties te verkopen :P Heel veel mensen met developer accs deden dat en daardoor is Apple er waarschijnlijk ook mee gestopt.
Ik ontken alles ;)

quote:
swv schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:08:
Oke vandaag 3e beta van 11.4.1. Dan morgen nieuwe kans :)
Mm kak, dat zal wel dan :)

quote:
Mr Brightside schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:26:
[...]

Denk begin volgende week nieuwe beta 2 dev. En over 2 weken public beta 1 :)
Drie weken dat lijkt mij wel wat lang voor de eerste beta. Morgen of deze week lijkt mij een betere gok.

quote:
Mr Brightside schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:54:
Nog geen teken van DP2. Dan toch volgende week lijkt het ;(
Is vrijwel zelden voor 19:00 (onze tijd) :)
(En er zijn nog drie andere werkdagen hè)

quote:
Mr Brightside schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:07:
[...]

DP’s zijn 75% van de tijd op dinsdag. Dus nog een week wachten ;)
Ja dat was vroeger idd maar met iOS 11 is daar zeer regelmatig vanaf geweken.

Inmiddels is de beta er trouwens.

Donstil wijzigde deze reactie 19-06-2018 19:09 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

Heel de wereld duikt erop 8)7

quote:
Hackus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:13:
Public Beta12 is ook beschikbaar. (wel versie 1)
Ja gelijk aan Beta 2, was wel te verwachten. Doen ze al jaren.
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:13:
hier nog 3 minuten te gaan.... ruim 600Mb (totaal)
Flinke update, mooi! Had toch wel wat irritaties de laatste week.

Donstil wijzigde deze reactie 19-06-2018 19:16 (215%)

quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:22:
een Chevy Camaro (vergelijkbaar met jouw Mustang)
Totaal offtopic maar daar ben ik het niet mee eens hoor. De Camaro zit wel een stapje boven de Mustang in de vs. Zeker boven de Mustang met een Ecoboost motor 8)7 .
quote:
Rivanov schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:20:
Benieuwd wanneer Waze en/of Google Maps met de update gaan komen waarmee ze CarPlay ondersteuning krijgen. Ga eind augustus naar Florida en in m'n huurauto (Ford Mustang) zit CarPlay dus dan zou het wel handig zijn. Zet ik tegen die tijd wel even iOS 12 Beta op m'n iPhone. ;)
Nou ik ga elk jaar naar de VS en had mijn laatste paar keer een Camaro SS (cabrio) met CarPlay. AppleMaps werkt daar juist heel goed :)
quote:
Geert1976 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:20:
[...]

ook het build nr is compleet anders. Jij bent daar meer thuis in dan ik.
Dit betekent....?
Build nummer is altijd wel anders, dat zegt niet zo heel veel.
Grote van de download ook niet heel veel maar is hij 2,x GB op de X dan is het geen Delta, alles daaronder wel en dan is een 20 MB update in theorie "kleiner" dan een 500 MB update.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Rivanov schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:26:
[...]

Jep I know. Vorig jaar aan de West Coast had ik ook een Ford Mustang Cabrio. ;)
Vandaar dat we hier dit jaar in Florida weer voor gaan. Was echt een genot.

[afbeelding]
Nou als ik je een Tip mag geven. Zoals Geert al aanhaalt, wordt even (gratis) Hertz gold member en ze upgraden je gratis of vrijwel gratis naar een Camaro SS (die met V8 dus!), doe ik al jaren. Werkt altijd en is toch net leuker als je in Miami bij het stoplicht staat naast de Mustangs met ecoboost :P

Donstil wijzigde deze reactie 19-06-2018 19:38 (7%)

quote:
Rivanov schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:39:
Ik heb de auto gehuurd bij Alamo. ;)
Ooh dat is zonde, deed ik vroeger ook maar toen ik achter dit trucje kwam wat jaartjes geleden naar Hertz overgestapt.

Al heeft Alamo wel iets soortgelijks overigens. Je kunt voor 15,- ook Gold member worden en krijg je 5% korting op alles. Kan ook wel interessant zijn.

Maar goed, back to iOS 12. Ik heb hem geΓ―nstalleerd, merk nog niets :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dit is wel nieuw (en lelijk).

quote:
ronaldm3 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:42:
[...]

Dat is dan een 3 cilinder toch? :+ 8)7
Hahaha ja bijna wel 8)7

Donstil wijzigde deze reactie 19-06-2018 19:44 (19%)

quote:
stefve1 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:44:
[...]

Op die manier krijg ik nog gewoon de Beta van ios 11? Ik denk dat 12 publiek nog niet beschikbaar is?
Lijkt nog niet uit idd, Ben benieuwd welke bron @Hackus gebruikt heeft.
quote:
Rivanov schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:45:
[...]

Nee hoor, een 2.3 4-cilinder met 317PK en 432Nm koppel. Dus echt geen sloeber hoor.
Maar geen V8 >:)
Zonder gekheid, best prima waarde voor een vier cilindertje natuurlijk
quote:
KingsforIT schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:46:
Ik had problemen met mijn wekker. Meer mensen?
Nope hier prima

Donstil wijzigde deze reactie 19-06-2018 19:47 (20%)

quote:
Hackus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:10:
Sorry, men had mij de gek aangestoken. Komt vanavond na 22u of morgen.
Bron?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Closed Beta wel hoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Haha precies, geen dus 8)7
Gokken kunnen we allemaal, 50% kans dat je goed zit gezien het verleden.

Donstil wijzigde deze reactie 19-06-2018 20:19 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Hackus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:24:
25juni gok ik zelf op
(we zien het wel, heb nu beta2 dev bijna er op)
Bijna leuk er soms een kratje pils op te zetten :)
Ik gok vanavond 🍻

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
drusloos schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:25:
Rijden er 2.3 liter ecoboost in Amerika? Ik kon alleen maar kiezen uit de 5.0 liter v8. Kwam van een golf 6 2.5 liter, dus vond het wel prima
Absoluut en heel veel ook. Bepaald type verhuurbedrijven hebben ze veel.

Donstil wijzigde deze reactie 19-06-2018 22:51 (12%)

quote:
amphora schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:24:
Hmmm... Net m'n iPhone weer aangemeld voor public beta's, krijg ik 11.4.1 Pubic beta 3...

[...]

Edit: #fakenews blijkbaar.
Haha FakeNews idd. Hackus poste het als een feit maar bleek in zijn glazen bol te kijken.
quote:
Ondanks dat EverythingApplePro een clickbait zuchtige pannenkoek is vind ik het wel bijzonder hoe snel ze alles vinden. Althans het is zijn werk natuurlijk maar dan nog.

Donstil wijzigde deze reactie 20-06-2018 17:02 (33%)

Hahaha toch niet alleen dat ene berichtje? Gister had je het nog over:
quote:
Check het volgende keer zelf zou ik zeggen. Goeie informatie delen is veel waardevoller dan de eerste willen zijn.

quote:
Hackus schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:15:
(wel bij de les blijven he :) )

Ik kreeg gister de melding dat PB12 verkrijgbaar was. Weet sinds net pas dat bovenstaande de bron was van degene wie mij het bericht stuurde.

quote die je aanhaalt van 'geruchtencircuit' heeft betrekking op op geruchten dat er gister na 22u PB12 kwam of vanavond.
Ja op niets gebaseerde bla bla dus. Liever goeie gecontroleerde informatie dan de eerste zijn.
quote:
Hackus schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:15:
Wat je telkens tegen EAP hebt weet ik niet, je gebruikt hun zelf ook.
kijk echt nooit wat van dat irritante mannetje, zie wel wat je bedoeld denk ik. In post 2 van dit topic heb ik gelinkt naar een concept video die hij bij elkaar gejat heeft. Gelijk verwijderd, bedankt!

Donstil wijzigde deze reactie 20-06-2018 18:51 (26%)

quote:
Hackus schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:49:
@Donstil zie de link in mijn vorige bericht. BTW je kijkt zelf ook voor iOS update via MacRumors, dus wat je hele discussie inhoudt van nu begrijp ik ook niet.

Iemand de les willen lezen terwijl jij zelf exact hetzelfde doet.
[afbeelding]

[...]
Je zei zelfs op mijn bericht van PB12, dat het al jaren zo is dat het gelijk komt met Dev Beta2
Zeggen dat het vroeger altijd zo was is natuurlijk compleet iets anders dan zeggen dat de beta er is zonder dat zelf te controleren.

Leuk dat je mij probeert te vangen maar dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel. Want je “hoeft jou immers niets over iOS te vertellen”.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Edit:
quote:
Hackus schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:05:
Ik heb geen tijd voor verdere discussie. Zit op MacRumors de pagina te verversen of Public Beta 12 zo beschikbaar is. :>
Post je toch gewoon dat hij er is? Geef je later weer iemand anders de schuld als het niet gebeurd :+ .

Donstil wijzigde deze reactie 20-06-2018 21:42 (7%)

quote:
DennusB schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:26:
Wat is die eerder genoemde fix? En waar zie ik welke chip ik heb?
Omdat dit een bug lijkt is opnieuw installeren voor sommige de oplossing. Er werd eerder daarom gedacht dat opnieuw updaten van 11.4 naar 12.0 beta met een IPSW de daadwerkelijke oplossing was.
quote:
DennusB schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:46:
Mag hopen dat Apple t snel patcht. Vindt het al belachelijk dat het zo lang moet duren, ook al is het een beta...
Natuurlijk niet belachelijk. Die dingen zijn simpelweg niet bedoelt om in productie of consumenten omgevingen te draaien.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Gelijk aan Developer Beta 2 dus, was wel te verwachten natuurlijk maar nu officieel.

Oftewel geen nieuwe Dev beta deze week 🙂

quote:
swv schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:34:
Jeej voor het slapen gaan toch nog ff installeren :9
Ja had je braaf op de Public beta gewacht?

quote:
tom.cx schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:27:
Ben wel heel benieuwd naar de Public beta. De DEV beta wilde ik niet installeren op m'n iPad. Ga hem straks even installeren op het werk.
Nou dev beta 1 niet installeren snap ik wel inderdaad. Public beta 1 is echter niets anders dan dev beta 2 natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
RonG schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:29:
Is er iemand met de Public Beta die even een paar Nederlandse apps kan testen of die nog werken? Zou denk heel fijn zijn voor Tweakers die nog twijfelen om 'm te installeren (zoals ik). Er is wel een lijst op MacRumors maar daar staan geen Nederlandse apps bij.

Voorbeelden zijn bijvoorbeeld NOS, Nu.nl, banken apps, 9292, NS, zulk soort apps. Lijkt me wel handig om in 1 post wat te verzamelen voordat het een opsomming wordt, maar weet niet zo goed hoe :/
Nou als jij nou even de beta installeert en de Apps test dan zet ik ze wel in de OP :)

quote:
Fl0werp0wer schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 00:22:
Hier ook sinds gisteren ios12 beta op mijn iPhone 8 plus. Sinds vandaag lijkt mijn batterij veel langer mee te gaan. Sinds vanochtend 7 uur nu nog 51%. De notificaties is echt een verademing maar verder vind ik weinig spectaculairs al kan dat ook aan mij liggen. Wel zag ik dat het me 28 gb geheugen kost aan het systeem alleen. Hier nog niet veel bugs tot nu toe.
Stand-by op de X is prima maar tijdens gebruik gaat hij wel erg hard ja.

Dat van 28 GB moet een andere reden hebben. Dat komt niet zomaar door deze beta.

quote:
RnB schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:29:
Ik vind beta 2 maar een achteruitgang, ik heb last van gekke bugs die ik in beta 1 niet had.
Ik heb dit ook inderdaad. Er zijn wat dingen opgelost in Beta2 maar ook een grote hoop dingen ontstaan.

Maar goed het is pas de tweede beta natuurlijk, die zijn altijd stroef. We zit dit jaar alleen verwend met een fijne eerste beta.
quote:
Tylen schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:47:
Ik neem aan dat je de bugs gerapporteerd hebt?
Haha yeah right, alsof iedereen dat doet. Het gross installeert de beta natuurlijk voor de lol.

Ik doe het persoonlijk altijd wel maar of het zin heeft? Al vaak zat kleine bugjes gemeld die nog in de final zaten.

Donstil wijzigde deze reactie 30-06-2018 13:58 (14%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
DeNachtwacht schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:38:
Mijn antwoord zou zijn; niet aan beginnen als ik je post zo lees ;)

BΓ¨ta’s zijn echt voor techneuten die het leuk vinden met dit soort dingen te experimenteren. Daadrbij hoort een actieve, zoekende houding waarbij je die vragen die je nu stelt al lang zelf gevonden had met Google.

Geen verwijt verder maar het is niet zo simpel als even installeren en daarna weer terug als het niet leuk meer is...
Precies dit. Als je een dergelijke vraag moet stellen (of drie) dan is de beta niet voor jou bedoelt.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
323 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:44:
Sorry dat ik zulke vragen stel
Ik ben een leek op dit gebeid
Hoe zijn jullie begonnen dan ook toch met vragen stellen.
Nou vragen stellen is hier niet de eerste stap. Jezelf inlezen is dat wel.

We zijn hier geen Google natuurlijk :)

Veranderd overigens niets aan het eerder genoemde standpunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
323 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:37:
Het moet nou ook eens klaar zijn toch heb het antwoord
Prima. Ga jij lekker zonder voorbereiding een beta installeren, daar zijn ze voor :w

Acties:
  • +1Henk 'm!
Aah fijn. Beta 2 ging hier best stroef namelijk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
VjezeFur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:57:
Ik heb ook de Public Beta draaien, en het automatische updates aanstaan.
Hoe kan ik nu zien of hij is geupdate naar PB2? Ik zie alleen iOS 12.0 is up to date.
Kan je ergens een versienummer checken?
Dat is een beetje onduidelijk inderdaad. Dat kan dus niet echt. Je kunt natuurlijk wel het build nummer controleren alleen die weet nagenoeg geen gebruiker natuurlijk.

Het lijkt mij dat die versie bedoelt is voor mensen die gewoon de laatste versie willen draaien (om welke reden dan ook) en er niet naar om willen kijken. Niet zozeer nu voor de beta updates maar later als we van 12.0 naar 12.0.1 gaan enz.

quote:
Xmoo schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:00:
Carplay zou toch gefixed zijn in b3? Of had ik het verkeerd gelezen.

Werk in ieder geval nog niet
Gaat hier prima. Alle drie de betas al.

quote:
jakob schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:22:
Ik heb toch vaak freezes op de laatste public beta. Op mijn iPhone 8.
Ik ook. Zowel op de X als op de iPad Pro (10.5), stapje achteruit deze beta. Voor mijn gevoel was de eerste tot nu toe het beste.

Edit: Ook lijkt het stuk dat apps in de achtergrond draaien.

Donstil wijzigde deze reactie 10-07-2018 16:58 (9%)

quote:
kevinkrs schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:48:
Ik ben benieuwd of vanavond de nieuwe developers beta uitkomt.
Kans is niet zo groot. Dp3 is pas 1 week oud.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
NickC schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:36:
Werkt bij jullie de schermtijd wel. Bij mij geeft ie zoeel op mijn iPhone als iPad niets weer.
Dat is bij mij sinds beta 2 ook stuk inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Hackus schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:26:
[...]
Die tool gebruik ik niet
Dan hoef je niet per se te reageren hè. Niet reageren zegt dan wel voldoende 8)7

Edit: @Hackus Ahh je hebt je post aangepast. Zo is het al wat relevanter. Goed bezig!
quote:
NickC schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:01:
Bij mij heeft ie op de 1e publieke beta ook al niet gewerkt. En ik heb hem daarna een keer gedowngrade en opnieuw er op gezet en hij werkt nog steeds niet. (was niet de reden voor de downgrade)
Nou dat zou wel kunnen dan. Ik had het over DP2 welke gelijk is aan PB1. Ongetwijfeld nog een bug.

Misschien dinsdag weer een nieuwe kans :)

Donstil wijzigde deze reactie 15-07-2018 13:13 (56%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Barry schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:32:
Zijn jullie nu boos op elkaar?
Goeie Signature :+

quote:
PhilipsFan schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:09:
[...]

Tja, zo ken ik er nog wel een paar. Niet gebruiken op een device waar FaceID noodzakelijk is, of uberhaupt internet...

Tuurlijk begrijp ik dat een beta nog niet af is. Kleine rafeltjes en glitches had ik ook wel verwacht. Of nieuwe functionaliteit die kapot is of nog niet af. Maar dat er een complete functie, die al jaren in IOS zit, gewoon stuk is, daar kan ik echt niet bij.
Natuurlijk kan dat wel. Want het is een beta.

Een OS schrijven is wel even wat anders dan wat nieuwe functies toevoegen.

Maar goed geeft niet. Jij hebt een VPN “nodig” en dan is deze beta gewoon niet voor jou. Geef niet toe aan je FOMO en wacht gewoon op de final.

quote:
Tylen schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:16:
[...]
Wat werkt er niet dan? VPN werkt hier helemaal perfect (db3)
VPN op basis van OpenSSL niet.

quote:
Tylen schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:31:
Volgens mij heb je daar ook een aparte app voor nodig (probleem ligt dus niet bij Apple). De ingebouwde VPN cliΓ«nt werkt gewoon goed.
Klopt daar is een app voor nodig. Ligt echter niet alleen bij die developer, ik heb wel meer apps die niet meer op de achtergrond draaien. Geeft niet hoor want: beta maar je kunt niet alleen naar de app Developers wijzen.

Edit: Neemt trouwens niet weg dat Apple OpenSSL VPN best wel zou mogen ondersteunen in het OS, dat is tegenwoordig behoorlijk gangbaar namelijk maar dat is dan weer geen discussie voor hier :)

Donstil wijzigde deze reactie 16-07-2018 20:47 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
iOS 12 Developer Beta 4 is live.

Mooi stabiel schema deze beta’s.

Donstil wijzigde deze reactie 17-07-2018 19:20 (75%)

quote:
dafmay schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:19:
[...]
Bij jou de download ook zo tergend langzaam?
Nee paar seconden ofz.
quote:
kevinkrs schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:19:
[...]

Ik krijg ‘m nog niet (over the air)...
Ik zie hem op mijn iPad ook nog niet. iPhone Al wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
cranebird schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:51:
Ik heb met NordVPN ook geen problemen met VPN (in geen enkele publieke beta tot nu toe). Maar dat is wel op een iPad. iPhone niet getest.
quote:
bing69 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:00:
[...]
Late reactie (vakantie) maar vanaf beta 1 werkte de vpn (ipvanish) gewoon normaal!!
Al eerder aangegeven maar hij doelde op OpenSSL VPN. Dat werkt idd niet meer sinds de beta omdat daar een app voor nodig is.

Alle aanbieders of fabrikanten die met die techniek werken liggen er dus uit op deze betas.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Klopt OpenSSL is het probleem. Althans dat Apple dat niet native ondersteund maar je een app moet gebruiken is het probleem.

Hier al eerder besproken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Nicj56 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 12:00:
Is daar al feedback over ingediend?
Yup ook de vorige keer besproken :)
quote:
traxxion schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:45:
[...]

Apple zou al een tijdje op de hoogte moeten zijn van dit probleem: https://twitter.com/OpenVPN/status/1013776853583179777

Donstil wijzigde deze reactie 22-07-2018 12:03 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het komt door de aanpassing waarop apps in de achtergrond draaien inderdaad.

Ik heb wel meer apps die dat niet lekker meer doen.

Een dergelijk feedback report kan er echter wel
Voor zorgen dat een app van Apple alvast ge-update mag worden. Dit is ik het verleden wel vaker gebeurd.

Donstil wijzigde deze reactie 22-07-2018 12:16 (38%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
edit: En dit is nieuw/aangepakt.

quote:
Aah ja idd :)
Onverwacht zo ineens op maandag.

Donstil wijzigde deze reactie 30-07-2018 22:21 (21%)

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True