Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17:26
matz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:40:
Kleine uitdaging waarbij ik met wat online zoeken nog niet uit ben...

Ik heb een iPhone 7 met de laatste iOS 13. Van deze iphone wil ik een reserve kopie maken om op mijn nieuwe XS te zetten.
Bij het verbinden van mijn iPhone 7 met iTunes (Mac) krijg ik gelijk het scherm te zien van “welkom bij je nieuwe iphone” met de opties:
- zet een kopie terug
- installeer als nieuwe iphone

Maar beide opties moet ik niet hebben... normaal kom ik gelijk in het overzicht terecht om allerlei zaken te doen. Zoals het kunnen maken van een reserve kopie.

Iemand dit al eens gehad en/of weet wat te doen?
Geen idee maar misschien werkt dit, je zet dan het automatische proces om een backup te maken aan. en met een '1' weer uit!
"%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt DeviceBackupsDisabled 0
"%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt AutomaticDeviceBackupsDisabled 0

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:34
Mel33 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:50:
[...]

Geen idee maar misschien werkt dit, je zet dan het automatische proces om een backup te maken aan. en met een '1' weer uit!
"%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt DeviceBackupsDisabled 0
"%ProgramFiles%\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt AutomaticDeviceBackupsDisabled 0
Hij schrijft dat hij met een Mac werkt!

Have Fun Funske

• Mel33
funske schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Oke, die staat ook in de link.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:03

JB

Cédric roelt!

funske schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:02:
[...]

Laatste MacOS kent geen iTunes meer toch?

Mijn boefje is liev!

• matz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:07
Dank voor de reacties. Ik ga ze eens uit proberen. Mocht ik de oplossing hebben dan zal ik het zeker plaatsen!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17:33

Mrjraider

De mannelijke zuster

Zelfs met de 13.3.1 update is het fetchen binnen de standaard mail applicatie nog niet helemaal gefixt... :/
Of doe ik iets fout...

At the end of the line a survivor will be born

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:16
Mrjraider schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:52:
Zelfs met de 13.3.1 update is het fetchen binnen de standaard mail applicatie nog niet helemaal gefixt... :/
Of doe ik iets fout...
Werkt inderdaad nog steeds niet optimaal. Met name mail van m’n iCloud account duurt lang voordat het opgehaald is. M’n zakelijk Exchange account (Office365) mail is veel sneller binnen.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Rivanov schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:21:
[...]

Werkt inderdaad nog steeds niet optimaal. Met name mail van m’n iCloud account duurt lang voordat het opgehaald is. M’n zakelijk Exchange account (Office365) mail is veel sneller binnen.
Ik heb alleen een outlook account in de mail applicatie staan... die geeft keurig een melding aan maar haalt ze bij openen dan niet direct binnen :?

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
Mrjraider schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:33:
[...]

Ik heb alleen een outlook account in de mail applicatie staan... die geeft keurig een melding aan maar haalt ze bij openen dan niet direct binnen :?
Hier ook niet met Gmail ;(

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Mrjraider schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:52:
Of doe ik iets fout...
hier werkt de Mail ook nog steeds niet naar behoren. Ga er maar niet van uit dat Apple dit nog in iOS13 gaat fixen.
Na ruim 6 maanden (1ste iOS13 beta) kun je wel concluderen dat voor Apple de Mail app totaal irrelevant is geworden.
Blijkbaar is het fatsoenlijk werken van een core functie van iOS een onmogelijke opgave geworden met iOS 13.

In iOS 12 werkte de Mail app gewoon zoals het hoorde.

Reddit en het forum van macrumors staan werkelijk vol van problemen met de stock Mail app. Er worden massaal bug reports aangemaakt voor Mail app, maar zonder echt gewenst resultaat uiteindelijk.

Geert1976 wijzigde deze reactie 31-01-2020 04:01 (4%)

Ik ga weer downgraden naar iOS 13.3. Veel instabiliteit met bluetooth apparaten, dus ik wacht wel ff op een volgende versie. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• matz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:07
RicoK schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:27:
[...]

Heel erg herkenbaar :(
Heb dit ook eens aan de hand gehad. Erg irritant. Dood-doener: Ik weet niet meer hoe ik dit had opgelost....

Volgens mij, maar dat weet ik niet meer zeker, had ik de oude reservekopie verwijderd.
Het verwijderen van de al bestaande kopieën was de oplossing. Bedankt!

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18:01
Mijn 7+ gaat steeds sneller leeg door die nieuwe update. Loopt ook allemaal niet soepel. Melding van mailtjes die er niet zijn, vaak korte freeze. Sinds ios 13 is het allemaal wat minder. Kan liggen aan de ouderdom van mijn 7+ maar betwijfel of het dat is

• OosterF
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 08:38
Ik heb een subscribed calendar op mijn Macbook die deze pusht naar mijn iPhone. Dit werkte altijd erg fijn. Nu wil ik deze agenda wijzigen, dus heb ik een ander iCal-adres opgegeven voor de agenda op mijn Macbook. Op mijn Macbook wijzigt deze direct in de juiste agenda, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar dat deze op mijn iPhone ook wijzigt. Ik loop er al een halve dag mee te hannesen.

De opslaglocatie van de agenda is iCloud. De iPhone en de Macbook zijn ingelogd op hetzelfde iCloud account. Het heeft eerder wel gewerkt. Handmatige wijzigen in de agenda worden wél direct gepusht naar mijn iPhone (m.a.w. als ik een losse event in de agenda op mijn Macbook aanmaak is deze vrijwel direct zichtbaar op mijn iPhone). De Macbook zit op 10.14.6 Mojave, en de iPhone op iOS 13.3. Iemand die me hierbij kan helpen? Ik gebruik de agenda op mijn iPhone namelijk zeer regelmatig.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17-02 22:24

AntonyterHorst

Apple Maniak

matz schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:26:
Dank voor de reacties. Ik ga ze eens uit proberen. Mocht ik de oplossing hebben dan zal ik het zeker plaatsen!
Waarom zou je niet voor een iCloud back-up gaan? Alleen je apps en dergelijke worden dan terug gezet en moet je opnieuw inloggen, maar dan begin je wel weer redelijke clean imo.

Man man man

• Mel33
OosterF schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:55:
Ik heb een subscribed calendar op mijn Macbook die deze pusht naar mijn iPhone. Dit werkte altijd erg fijn. Nu wil ik deze agenda wijzigen, dus heb ik een ander iCal-adres opgegeven voor de agenda op mijn Macbook. Op mijn Macbook wijzigt deze direct in de juiste agenda, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar dat deze op mijn iPhone ook wijzigt. Ik loop er al een halve dag mee te hannesen.

De opslaglocatie van de agenda is iCloud. De iPhone en de Macbook zijn ingelogd op hetzelfde iCloud account. Het heeft eerder wel gewerkt. Handmatige wijzigen in de agenda worden wél direct gepusht naar mijn iPhone (m.a.w. als ik een losse event in de agenda op mijn Macbook aanmaak is deze vrijwel direct zichtbaar op mijn iPhone). De Macbook zit op 10.14.6 Mojave, en de iPhone op iOS 13.3. Iemand die me hierbij kan helpen? Ik gebruik de agenda op mijn iPhone namelijk zeer regelmatig.
Hier staat
U ziet een agenda-abonnement pas terug op al uw apparaten nadat u zich op de Mac op die agenda hebt geabonneerd. Als u zich op een iOS-apparaat op de agenda abonneert, wordt deze door iCloud niet bijgewerkt naar uw andere apparaten.

link

• OosterF
@Mel33 die ben ik ook tegengekomen inderdaad. Maar ‘abonneren’ doe ik op mijn Macbook, wat dus geen iOS apparaat is. Een iPhone (wel iOS apparaat) zou dit dan wel moeten overpakken, toch?

• Mel33
OosterF schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:06:
@Mel33 die ben ik ook tegengekomen inderdaad. Maar ‘abonneren’ doe ik op mijn Macbook, wat dus geen iOS apparaat is. Een iPhone (wel iOS apparaat) zou dit dan wel moeten overpakken, toch?
Neem aan dat je alles gelezen hebt op de vorige site?
En de optie vernieuwen wel aan staan? zoals hier wordt uitgelegd

https://support.apple.com/nl-nl/guide/calendar/icl1024/mac

Mel33 wijzigde deze reactie 01-02-2020 17:01 (5%)

• OosterF
Mel33 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:00:
[...]

Neem aan dat je alles gelezen hebt op de vorige site?
En de optie vernieuwen wel aan staan? zoals hier wordt uitgelegd

https://support.apple.com/nl-nl/guide/calendar/icl1024/mac
Refreshing stond aan. Nadat ik dit handmatig deed zoals in je link staat beschreven verscheen plotseling de oude (verkeerde) calendar die mijn iPhone nog liet zien ook weer terug op mijn Macbook. Dit deed me vermoeden dat het oude iCal-adres nog steeds actief stond in iCloud en dat nieuwe iCal-adressen niet worden geüpdatet in iCloud. Dit werkte eerder wel, dus dit lijkt me een bug in iCloud. Hierna heb ik de calendar volledig verwijderd uit iCloud en deze opnieuw met het juiste (meest recente) iCal-adres toegevoegd. Zowel de iPhone als de Macbook laten nu de juiste agenda zien. Bedankt voor het meedenken!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:37

Geronimous

Moderator Spielerij
matz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:40:
Kleine uitdaging waarbij ik met wat online zoeken nog niet uit ben...

Ik heb een iPhone 7 met de laatste iOS 13. Van deze iphone wil ik een reserve kopie maken om op mijn nieuwe XS te zetten.
Bij het verbinden van mijn iPhone 7 met iTunes (Mac) krijg ik gelijk het scherm te zien van “welkom bij je nieuwe iphone” met de opties:
- zet een kopie terug
- installeer als nieuwe iphone

Maar beide opties moet ik niet hebben... normaal kom ik gelijk in het overzicht terecht om allerlei zaken te doen. Zoals het kunnen maken van een reserve kopie.

Iemand dit al eens gehad en/of weet wat te doen?
Uhh... je moet gewoon (heel veilig) kiezen voor "Stel in als nieuwe iPhone" :)

Het is wat onhandig geschreven door Apple, maar dit zorgt niet dat je iPhone wordt gewist, maar meer dat je voor de eerste keer die iPhone in iTunes configureert. Dat 'opnieuw instellen' is dut voor iTunes, niet voor de iPhone...

Daarna zit je in het bekende iTunes overzicht en kun je je backup maken :)

FT-17 FTW!

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Geert1976 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 04:01:
[...]

hier werkt de Mail ook nog steeds niet naar behoren. Ga er maar niet van uit dat Apple dit nog in iOS13 gaat fixen.
Na ruim 6 maanden (1ste iOS13 beta) kun je wel concluderen dat voor Apple de Mail app totaal irrelevant is geworden.
Blijkbaar is het fatsoenlijk werken van een core functie van iOS een onmogelijke opgave geworden met iOS 13.

In iOS 12 werkte de Mail app gewoon zoals het hoorde.

Reddit en het forum van macrumors staan werkelijk vol van problemen met de stock Mail app. Er worden massaal bug reports aangemaakt voor Mail app, maar zonder echt gewenst resultaat uiteindelijk.
Maar ook daar zijn er mensen die absoluut geen mail problemen hebben onder iOS 13.3.x
Dus dan word het snel lastig om er een oplossing voor te vinden, en is het maar afwachten of Apple met iets komt.

• Runescom
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:20
Orinoco schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 19:22:
[...]

Maar ook daar zijn er mensen die absoluut geen mail problemen hebben onder iOS 13.3.x
Dus dan word het snel lastig om er een oplossing voor te vinden, en is het maar afwachten of Apple met iets komt.
Hier ook helaas problemen al sinds de beta, heb Gmail en Office365 e-mail maar schiet niet op. Emails staan wel als ongelezen als aantal maar niets te zien, aantal keer heen en weer en het is in zicht.
:/

Give 2 Get

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Runescom schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 20:48:
[...]

Hier ook helaas problemen al sinds de beta, heb Gmail en Office365 e-mail maar schiet niet op. Emails staan wel als ongelezen als aantal maar niets te zien, aantal keer heen en weer en het is in zicht.
:/
Ja, inderdaad jammer!
Heb zelf een gmail account & office365 (privé/zakelijk)/outlook zonder problemen via de iOS mail app.
Maar het kan al iets klein zijn met push (mail) setting en iets te veel je location settings te strak hebben staan, waardoor je iPhone te lang naar een zendmast moet zoeken.

• Mel33
Mijn mail app doet het wel maar af en toe heeft het gewoon kuren. Zoals niet 2 keer achterelkaar handmatig alles binnen halen, de 2de keer wordt vaak niet uitgevoerd, fouten in account profielen maar alles komt wel binnen. Ook het verwijderen van een mail gaat met flitsen, alsof hij een snapshot maakt en dan pas verdwijnt.

Iphone x ios 13.3.1, outlook. live.nl, hotmail. gmail accounts.

• Waarez
  • Registratie: december 2010
  • Nu online
Dagelijkse Apple ID verificaties vereist en dit voor 80% van de iPhone gebruikers in het bedrijf. Dit icm met mobile iron. Al heel veel geprobeerd (apple id password change, icloud logout, etc..). Er blijkt nog geen allesomvattende oplossing te zijn.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Waarez schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:21:
Dagelijkse Apple ID verificaties vereist en dit voor 80% van de iPhone gebruikers in het bedrijf. Dit icm met mobile iron. Al heel veel geprobeerd (apple id password change, icloud logout, etc..). Er blijkt nog geen allesomvattende oplossing te zijn.
Misschien IT afdeling vervangen :)

• Waarez
  • Nu online
Orinoco schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:24:
[...]

Misschien IT afdeling vervangen :)
Blijkbaar zou het probleem zich aan de Apple kant bevinden (er zijn ook tal van topics op internet). Van MI restricties zien we niets dat dit zou moeten veroorzaken.

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waarez schreef op zondag 2 februari 2020 @ 10:57:
[...]

Blijkbaar zou het probleem zich aan de Apple kant bevinden (er zijn ook tal van topics op internet). Van MI restricties zien we niets dat dit zou moeten veroorzaken.
Kan ik bevestigen. Ik heb onlangs ook vrij lang aan de telefoon gehangen met Ierland (kantoor Apple zit daar), omdat ik op al mijn devices pop up`s bleef krijgen.. Ze zijn een half uur bezig geweest met diverse resets en opeens kon ik weer in mijn accounts. Ze konden niet aangeven waar het probleem zat, behalve dat ik het in de gaten moest houden..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Waarez
  • Nu online
Michael Knight schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Kan ik bevestigen. Ik heb onlangs ook vrij lang aan de telefoon gehangen met Ierland (kantoor Apple zit daar), omdat ik op al mijn devices pop up`s bleef krijgen.. Ze zijn een half uur bezig geweest met diverse resets en opeens kon ik weer in mijn accounts. Ze konden niet aangeven waar het probleem zat, behalve dat ik het in de gaten moest houden..
Blijf het straf vinden dat Apple zich zo een dingen kan permiteren.. anderen zouden er zwaar op afgestraft worden.

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-02 20:25

Saven

Administrator

Lang verhaal kort: ik wil graag mn notifications uittrekken als ik naar beneden swipe vanaf een willekeurige plek op m'n homescreen. Erg irritant dat ik nu helemaal naar de bovenkant moet met m'n duim en 'm alleen daar kan uittrekken.. :) De standaard actie (het zoeken) gebruik ik echt nooit.

Weet iemand of dat mogelijk is? Op m'n Galaxy S10 was dit een eenvoudige instelling :9

Saven wijzigde deze reactie 02-02-2020 16:39 (8%)

• Mel33
Saven schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:38:
Lang verhaal kort: ik wil graag mn notifications uittrekken als ik naar beneden swipe vanaf een willekeurige plek op m'n homescreen. Erg irritant dat ik nu helemaal naar de bovenkant moet met m'n duim en 'm alleen daar kan uittrekken.. :) De standaard actie (het zoeken) gebruik ik echt nooit.

Weet iemand of dat mogelijk is? Op m'n Galaxy S10 was dit een eenvoudige instelling :9
This niet helemaal wat je bedoeld, maar met deze knop, die kan je overal plaatsten op je scherm, kan je de berichten tevoorschijn halen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT202658

• Waarez
  • Nu online
Mel33 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:41:
[...]

This niet helemaal wat je bedoeld, maar met deze knop, die kan je overal plaatsten op je scherm, kan je de berichten tevoorschijn halen.

Hey leuk! Thanks voor de tip.

• Saven

Saven

Administrator

[...]

Hehe inventief, maar idd helaas niet wat ik zoek :)

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
[...]

Als je reachability heb ingeschakeld kan je vanaf de onderkant van je iPhone 10 en hoger of door te dubbelklikken op je homeknop op oudere iPhones de scherm omlaag halen. Dan kan je vanaf de statusbalk naar beneden swipen om notificaties tevoorschijn te toveren.

• Rivanov
iOS 13.4 Developer Beta komt vandaag.
Apple will release the first developer beta of iOS 13.4 today. This update comes after the public release of iOS 13.3.1 last week, which included new privacy settings, Screen Time updates, and more.

We don’t yet know what to expect in iOS 13.4 and iPadOS 13.4. Apple’s release notes indicate that the update includes bug fixes and performance improvements, but we’ll dive deeper once the update is available.
https://9to5mac.com/2020/02/05/ios-13-4-beta-release/

Rivanov wijzigde deze reactie 05-02-2020 19:01 (86%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Rivanov
En beschikbaar!

• Rivanov
817MB op m'n test iPhone 7.

Je kunt je laatste bericht aanpassen he :+
Dat is ook vreemd. Dit soort beta's zijn altijd volledige installaties, dat zou hem voor de iPhone 7 eerder 3,5 GB oid maken dan 800 MB

Op mijn 11 pro Max is hij 4.04GB namelijk.

Donstil wijzigde deze reactie 05-02-2020 19:15 (79%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rivanov
iCloud Drive Folder Sharing wordt weer ondersteund!

New ‘CarKey’ feature in iOS 13.4 beta brings built-in support for unlocking, driving, and sharing NFC car keys

https://ww.9to5mac.com/9:...Ih1dIvVcH2OhUFcunGVe:ms0g

Rivanov wijzigde deze reactie 05-02-2020 20:26 (58%)

• Rivanov
Nieuwe CarPlay interface features.

Now Playing

Call screen

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:07:
Nieuwe CarPlay interface features.

Now Playing

[Afbeelding]

Call screen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wordt wel een beetje druk zo. Waar is de eenvoud heen?

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17-02 09:37
Die is er nog steeds; je kunt gewoon voor de 'oude'/fullscreen interface kiezen.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17:35

amphora

Online creatie

Eindelijk weer een normale knoppenbalk in mail!

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Wat heeft Voldemort ermee te maken? :+ :9
Die wijziging aan Siri lijkt me wel relaxt trouwens. :) Alleen aan de andere kant... Siri is nu soms al bijzonder trigger-happy, zelfs als je een filmpje aan het kijken bent kan het apparaat vanuit zichzelf Siri opeens activeren omdat Siri iets "hoort" in de video. (Maar als je onder de douche staat roepen naar Siri dat het volgende nummer aan moet ho maar ;(). Misschien wordt het dan nog erger. Maar eens testen en kijken of de voordelen opwegen tegen de nadelen.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 07-02-2020 18:25 (50%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

WhatsappHack schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:23:
[...]

Wat heeft Voldemort ermee te maken? :+ :9
Die wijziging aan Siri lijkt me wel relaxt trouwens. :) Alleen aan de andere kant... Siri is nu soms al bijzonder trigger-happy, zelfs als je een filmpje aan het kijken bent kan het apparaat vanuit zichzelf Siri opeens activeren omdat Siri iets "hoort" in de video. (Maar als je onder de douche staat roepen naar Siri dat het volgende nummer aan moet ho maar ;(). Misschien wordt het dan nog erger. Maar eens testen en kijken of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Dat “Hey Siri” heb ik nooit lekker aan de praat gekregen. Ik heb het daarom op alle apparaten (behalve de HomePod) uitstaan.

Het gaat echter na een update nog wel eens aan en wat me dan opvalt is dat alleen mijn iPad en iPhone verkeerd reageren. Als er iets in een podcast gezegd wordt ofz springen die wel aan maar mijn HomePod meestal niet.

Geen idee of dat een ander systeem is maar als dat zo is. Bouw het dan als de wiedeweer in op mobiele iOS :)
THE_BASE schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:16:
[...]

Wordt wel een beetje druk zo. Waar is de eenvoud heen?
Inderdaad. Wordt er niet beter op met al die updates.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Is in deze Beta ook dan de fetching van de mailtjes in de mail app gefixt?
Dat is toch een dingetje in mijn beleving.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:11
Sinds de update van 13.3.1 is met mijn iPad Air 2019 AirPlay,
ruk geworden naar de Samsung-UE55nu7470, beeld staat steeds stil :(

Albert020 wijzigde deze reactie 08-02-2020 20:45 (18%)

• Alexknl
  • Laatst online: 17:22
Als iemand een foto wil uitprinten via iPhone of iPad, en diegene heeft geen pc tot beschikking, kan hij dan ook ergens aangeven dat hij deze in een half A4 formaat wil printen? Ik zie nu namelijk alleen de mogelijkheid tot geheel A4. Of is hier wellicht een app voor? Deze heb ik zelf nog niet kunnen vinden namelijk.

Edit; En toen vond ik de HP Smart app :)

Alexknl wijzigde deze reactie 09-02-2020 09:24 (7%)

• Mel33
@Alexknl de app van de printer waar je het op af wil drukken kan dat vaak wel.

En in de app 'pages' kan je het formaat aanpassen

Mel33 wijzigde deze reactie 09-02-2020 09:25 (24%)

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:40
Bijzonder.

iPhone 7 met 13.3.1 in Airplane mode ontvangt van Burgernet app een actiebericht.

Terwijl de iPhone duidelijk op Airplane mode staat met de Wifi uit 8)7

Ik forceer altijd Wifi uit via de settings, zo ook nu.

Is dit normaal van iOs 13?

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

@toro
Misschien via headphone jacket aangesloten AirPod??

• toro
Orinoco schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:10:
@toro
Gebruik ik niet. Alles staat uit.
Orinoco schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:10:
@toro
Huh, hoe bedoel je dit?
Dit ging toch over data?

(En sinds wanneer hebben AirPods een “headphone jack”)

Donstil wijzigde deze reactie 09-02-2020 17:17 (14%)

• toro
Donstil schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:15:
[...]

Huh, hoe bedoel je dit?
Dit ging toch over data?

(En sinds wanneer hebben AirPods een “headphone jack”)
Ja precies.

Snapte het ook niet helemaal :)
Ik maakte net per ongeluk een gesture op het hoofdscherm en kreeg een soort pull down van de App Store met voorgestelde apps. Wazda? :) Had het nog nooit gezien. Ben benieuwd hoe je dat triggered en wat het praktisch nut ervan is. :P

-edit- Ahhh ben er al achter. Moet wel heel verrekte snel zijn gegaan. De appsuggestie onder de zoekfunctie als je ‘t hele scherm naar beneden haalt. Moet op de een of andere manier pull down hebben gedaan én op die suggestie getikt hebben.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 09-02-2020 18:20 (34%)

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

toro schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:14:
[...]

Gebruik ik niet. Alles staat uit.
Ken de burgernet app niet, maar text kan "over the air".
Als er naar die app ook foto's en dergelijke verstuurd worden dan is het een ander verhaal :)

• Mel33
toro schreef op zondag 9 februari 2020 @ 14:56:
Bijzonder.

iPhone 7 met 13.3.1 in Airplane mode ontvangt van Burgernet app een actiebericht.

Terwijl de iPhone duidelijk op Airplane mode staat met de Wifi uit 8)7

Ik forceer altijd Wifi uit via de settings, zo ook nu.

Is dit normaal van iOs 13?
Airplane mode aan. Dan is echt alle communicatie uit.
Je kan wifi aan doen en alleen met wifi werken
Maar met airplane aan, dan moet alles direct uit zijn.
Missc gaat het niet helemaal goed, doe eens een herstart of een force restart.

• toro
Mel33 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:27:
[...]

Airplane mode aan. Dan is echt alle communicatie uit.
Je kan wifi aan doen en alleen met wifi werken
Maar met airplane aan, dan moet alles direct uit zijn.
Missc gaat het niet helemaal goed, doe eens een herstart of een force restart.
Ik krijg ook gewoon Telegram berichten binnen :S

Het airplane icoontje staat aan en nergens zie ik het Wifi icoontje.

Kijk ik in de settings staat gewoon Wifi aan 8)7

Even rebooten kijken wat ie doet.

//edit:
Na reboot verschijnt het Wifi icoontje weer naast de Airplane.

Ik zal het eens kijken of het weer gaat gebeuren.

De iPhone staat aan de hele dag op Airplane mode met Wifi uit.

toro wijzigde deze reactie 09-02-2020 21:57 (14%)
Reden: toevoeging.

Orinoco schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:58:
[...]

Ken de burgernet app niet, maar text kan "over the air".
“Over the air”? Airplane mode is gewoon alle communicatie uit (als dat werkt dan zoals we nu geconstateerd hebben), waar doel jij nog op?

• toro
Donstil schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:01:
[...]

“Over the air”? Airplane mode is gewoon alle communicatie uit (als dat werkt dan zoals we nu geconstateerd hebben), waar doel jij nog op?
Ow ik dacht dat ik dat duidelijk gemaakt had :)

Ik kreeg in Airplane mode berichten binnen via Wifi, terwijl ik toen ik de eerste keek Wifi uitstond en nergens een Wifi icoontje naast het Airplane icoontje te zien was.

Een beetje later keek ik weer in de settings en daar stond toen Wifi aan terwijl er nergens een Wifi icoontje te zien was.

Ik had de iPhone 7 sinds gisteravond in Airplane mode staan met de Wifi (zoals ik zelf dacht) uitgezet via de settings. Dus ik was verbaasd om eerst Burgernet meldingen te zien binnenkomen en later dus telegram berichten. Al die tijd zag ik geen Wifi icoontje vandaag en de 1e keer dat ik keek stond Wifi uit in de settings.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Je kunt je in Airplane mode, je wifi en/of Bluetooth aanzetten en gebruiken:
https://support.apple.com/en-us/HT204234
Use Wi-Fi and Bluetooth in Airplane Mode
If the airline allows it, you can use Wi-Fi and Bluetooth while in Airplane mode. You just need to turn them on separately. On your iPhone, iPad, or iPod touch, you can turn on Wi-Fi or Bluetooth with Control Center.

Hulliee wijzigde deze reactie 09-02-2020 22:10 (52%)

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Donstil schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:01:
[...]

Ik heb het niet over het uitschakelen van mobiel, wifi en bluetooth want dat gebeurd met airplane mode.
Dat had @toro uitstaan heeft hij gezegd, dus dan zou je geen berichten meer binnen kunnen krijgen van burgernet toch.... :)
Dus dan zou je denken dat er nog een ander protocol waarbij bv text over air softwarematig aanwezig kan zijn, waarbij je headset draad als antenne fungeert. Is niet iets nieuws hoor :)

• toro
Hulliee schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:09:
Je kunt je in Airplane mode, je wifi en/of Bluetooth aanzetten en gebruiken:
https://support.apple.com/en-us/HT204234

[...]
Ja heel goed, maar die had ik zover ik wist juist uitstaan in de Airplane mode :)
Orinoco schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:15:
[...]

Ik heb het niet over het uitschakelen van mobiel, wifi en bluetooth want dat gebeurd met airplane mode.
Dat had @toro uitstaan heeft hij gezegd, dus dan zou je geen berichten meer binnen kunnen krijgen van burgernet toch.... :)
Dus dan zou je denken dat er nog een ander protocol waarbij bv text over air softwarematig aanwezig kan zijn, waarbij je headset draad als antenne fungeert. Is niet iets nieuws hoor :)
Dit is geen ding op een iPhone. Enige waar de draad als antenne fungeerde is zover ik weet bij oude toestellen die FM radio ondersteunde.

• CheopsChefren
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16:45
Hij is er, beta 13.4 public

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:58
Draai nu een paar dagen de DP1 van 13.4 en mijn batterijduur is erop vooruit gegaan in vergelijking met 13.3 en 13.3.1.

Na een werkdag had ik rond de 55% over op de vorige versies, nu schommel ik rond de 70%.

Functioneel gezien werkt het voor mij even lekker als 13.3.1, net zo snel en geen bugs tot nu toe.

iCloud Photos shared albums lijkt voor mij ook weer te werken.

• mahoganyboyd
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 13-02 13:31
*snip* spam

Daedalus wijzigde deze reactie 11-02-2020 20:13 (99%)

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:08

Bas170

En toen deed ie 't niet meer

*snip* voor de volgende keer is het beter een topic report te maken, in plaats van te reageren :)

Daedalus wijzigde deze reactie 11-02-2020 20:13 (86%)

PSN | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• Karel127
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 13-02 22:22
Het geluid van mijn iPhone staat zeer zacht. Ik vermoed dat de begrenzer aanstaat, maar ik kan deze nergens vinden via Instellingen. Via de website van Apple wordt verwezen naar 'Muziek', maar deze functionaliteit is onvindbaar. Heeft iemand enig idee hoe ik de begrenzer kan uitzetten? Het geluid van sommige podcast is, in combinatie met omgevingsgeluid, namelijk wel heel erg zacht.

• Banshee
  • Laatst online: 15:15
Zoek op geluidscontrole in spotlight.
Daar de 2 sliders uitzetten.

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 18:04
Geen idee of het een iOS 13 dingetje is, maar wat mij opvalt is dat als ik een filmpje wil afspelen deze altijd begint met “geluid uit”. Raar. Herkenbaar?

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:19
Ik heb bij de 13.4 beta in de mail dat ik niet meer links kan swipen voor terug naar een niveau hoger. Dus van uit bericht terug naar Inkomend en vanuit Inkomend terug naar Postbussen. Is dit een instelling of een nieuwe feature? Echter irritant, want ongemerkt gebruik ik dit vaak.

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16:58
Als ik naar rechts swipe in de mail app, ga ik wel een niveau hoger (dus van mail naar postvak in naar Mailboxes).
DaKa86 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:29:
Geen idee of het een iOS 13 dingetje is, maar wat mij opvalt is dat als ik een filmpje wil afspelen deze altijd begint met “geluid uit”. Raar. Herkenbaar?
Silent mode toevallig aanstaan?

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:19
RnB schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:26:
Als ik naar rechts swipe in de mail app, ga ik wel een niveau hoger (dus van mail naar postvak in naar Mailboxes).

[...]

Wat ik ook probeerde, van links naar rechts swipen werkt niet. Maar Mail app opnieuw opstarten heeft het probleem vooralsnog verholpen.... 8)7
Een filmpje waar? Safari? Foto’s app? YouTube? Dumpert? Overal? :P

In de foto’s app is de default mute als je AutoPlay aan hebt staan. Dit kun je uitzetten in de instellingen.

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17:35

amphora

Online creatie

Veel video's die je vanuit de browser/safari start hebben geluid standaard uit.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 12:39
Het gebeurt ook met video’s in je fotorol.

• Karel127
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 13-02 22:22
Banshee schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:44:
Zoek op geluidscontrole in spotlight.
Daar de 2 sliders uitzetten.
Ik kom geluidscontrole niet tegen in Instellingen. Ik kom ook Muziek niet tegen in Instellingen. Wat bedoel je precies?
Karel127 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:11:
[...]

Ik kom geluidscontrole niet tegen in Instellingen. Ik kom ook Muziek niet tegen in Instellingen. Wat bedoel je precies?
Als ik er op zoek komt er ook meteen een resultaat naar voren, zoek je wel goed?
Probeer anders eens niet te zoeken in instellingen, maar dmv de zoekfunctie als je het scherm naar beneden trekt.

@Karel127 Muziek app instaleren die je waarschijnlijk hebt verwijdert

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-02 23:25
Gelukkig maar, ooit van iPhone afgestapt omdat apps altijd mijn instellingen konden overrulen. Zat je in een stilte coupé en zat er ergens een autoplayfilmpje die geluid natuurlijk voluit afspeelde ondanks dat ik alles op stil had staan.
Blijkbaar is dat probleem eindelijk opgelost.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Saven

Saven

Administrator

Man man man, uit frustratie van een Samsung Galaxy S10 weer teruggegaan naar een iPhone 11 Pro. Valt bluetooth af en toe weg in de auto als ik aan het bellen ben :r Blijkbaar een probleem sinds iOS 13 van wat ik lees, en nog steeds(!!!!!) niet opgelost.

Anderen ook ervaring hiermee?

https://discussions.apple.com/thread/250659886

Dit was namelijk bij mijn S10 zo'n beetje het enige wat het wel fatsoenlijk deed :') Héél erg frustrerend dit

Saven wijzigde deze reactie 14-02-2020 14:57 (14%)

• Mel33
@Saven Een force restart gedaan?

• Rivanov
Saven schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:56:
Man man man, uit frustratie van een Samsung Galaxy S10 weer teruggegaan naar een iPhone 11 Pro. Valt bluetooth af en toe weg in de auto als ik aan het bellen ben :r Blijkbaar een probleem sinds iOS 13 van wat ik lees, en nog steeds(!!!!!) niet opgelost.

Anderen ook ervaring hiermee?

https://discussions.apple.com/thread/250659886

Dit was namelijk bij mijn S10 zo'n beetje het enige wat het wel fatsoenlijk deed :') Héél erg frustrerend dit
Heb hier ook heel af en toe last van. Niet structureel, maar incidenteel.

@Saven Ik had last met bluetooth stabiliteit op zowat alle apparaten, maar op iOS 13.3.1 is dit voor mij opgelost - de verbinding is weer uiterst stabiel en ik heb sinds 13.3.1 geen enkele drop meer gehad. Tot mijn verbazing werkt een apparaat dat notoir is voor problematiek omtrent reconnectie als ie even buiten bereik van de telefoon is geweest zelfs naar behoren... Het kan 5 minuten duren, maar hij verbind wel opnieuw. Dat terwijl dit specifieke apparaatje er om bekend staat om simpelweg vaak niet opnieuw te willen verbinden tot je hem reset. 13.3.1 is dus op dit gebied voor mij wel een verademing. Als je nog niet geupdatet hebt is dat misschien iets om te overwegen. :)

• Twiin3000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 14-02 16:59
Oi, oi,

Ik heb een iPhone 6 en 7 allebei op iOs 13.3.1
De 6 werkt alles perfect maar op de 7 is ineens mijn boven info verdwenen, dus de operator/netwerk info, wifi info, tijd, en accu info. Nada.
Alleen als ik een app opstart of afsluit komt het heel even in beeld. Vreemd.

Een herstart haalt de info gelukkig weer terug.

Dit ben ik niet gewend van Apple. oef!

Twiin3000 wijzigde deze reactie 14-02-2020 16:43 (14%)

• Mel33
@Twiin3000 Al een force restart gedaan, ik herhaal vaak, maar this wel de optie om veel gehaper op te lossen.

• Twiin3000
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 14-02 16:59
Yep. Thx.

• Mel33
Een force restart is nog net even iets beter om te doen, ipv alleen een herstart.

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-02 19:30

stefimke

Fire Walk With Me

Ik heb als "Gezinshoofd" een gezin gemaakt bij m'n Apple ID. Hierin staan m'n vriendin als "Volwassene" en enkele kinderen. "Delen van aankopen" staat aan. Echter, als ik nu enkele aangekochte apps bekijk die als het goed is gedeeld zouden kunnen worden binnen een gezin (Cachly, OpenADSB), krijgen gezinsleden gewoon de KOOP-knop voor hun neus.

Wat doe ik verkeerd?

• Mel33
@stefimke Even synchroniseren, evt door uit te loggen en in te loggen op de andere accounts.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Mel33 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:57:
@stefimke Even synchroniseren, evt door uit te loggen en in te loggen op de andere accounts.
Ik kan nu op een device van de gezinsleden ondertussen in de appstore bladeren door aankopen die ik heb gedaan/apps die ik heb geïnstalleerd. Selecteer ik nu een aangekochte app dan zegt ie "Kan niet downloaden - Om gedownload materiaal te delen moet je gezin een geldige betaalmethode hebben."
Terwijl er een gezinsbetaalmethode is, welke ook geldig is.

• Mel33
@stefimke Instellingen voor het delen van aankopen controleren

Maar doe ook een force restart op de andere device's , dat kan helpen.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Mel33 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:30:
@stefimke Instellingen voor het delen van aankopen controleren

Maar doe ook een force restart op de andere device's , dat kan helpen.
Het werkt! Thx!

Uit privacy oogpunt vind ik het eigenlijk best vreemd dat iedereen binnen een gezin kan zien wie welke apps heeft geïnstalleerd.

• Saven

Saven

Administrator

WhatsappHack schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:21:
@Saven Ik had last met bluetooth stabiliteit op zowat alle apparaten, maar op iOS 13.3.1 is dit voor mij opgelost - de verbinding is weer uiterst stabiel en ik heb sinds 13.3.1 geen enkele drop meer gehad. Tot mijn verbazing werkt een apparaat dat notoir is voor problematiek omtrent reconnectie als ie even buiten bereik van de telefoon is geweest zelfs naar behoren... Het kan 5 minuten duren, maar hij verbind wel opnieuw. Dat terwijl dit specifieke apparaatje er om bekend staat om simpelweg vaak niet opnieuw te willen verbinden tot je hem reset. 13.3.1 is dus op dit gebied voor mij wel een verademing. Als je nog niet geupdatet hebt is dat misschien iets om te overwegen. :)
Las idd dat bij sommigen de problemen daarmee verholpen zijn, bij mij helaas nog niet ;(

• DaKa86
RnB schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:26:

[...]

Nope...

Voor de duidelijkheid; filmpje bekijkend vanuit de galerij (filmrol). Dan begint ‘ie altijd zónder geluid. Best irritant.

• Banshee
DaKa86 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:34:
[...]

Nope...

Voor de duidelijkheid; filmpje bekijkend vanuit de galerij (filmrol). Dan begint ‘ie altijd zónder geluid. Best irritant.
Heb je toevallig autoplay aanstaan in je foto instellingen?
Ik heb het net even getest, zodra die instelling aan staat, en ik start een video in de filmrol, is het geluid idd gedempt.
Bij uitschakelen autoplay, moet je weliswaar in het filmpje op play drukken, maar dan is hij niet gedempt.
Andere opties om dit te kunnen wijzigen heb ik niet kunnen vinden.
Ios13.3.1 op een i8 hier.

Banshee wijzigde deze reactie 15-02-2020 00:54 (9%)

• DaKa86
Banshee schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 00:45:
[...]

Heb je toevallig autoplay aanstaan in je foto instellingen?
Ik heb het net even getest, zodra die instelling aan staat, en ik start een video in de filmrol, is het geluid idd gedempt.
Bij uitschakelen autoplay, moet je weliswaar in het filmpje op play drukken, maar dan is hij niet gedempt.
Andere opties om dit te kunnen wijzigen heb ik niet kunnen vinden.
Ios13.3.1 op een i8 hier.
Verdomd zeg, dat is het _/-\o_

Tanx!

• Banshee
Karel127 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:11:
[...]

Muziek app teruginstalleren vanuit de Apple store indien verwijderd.
Dan naar instellingen -> muziek -> en dan bij afspelen geluidscontrole en volumebegrenzing uitschakelen. Dan zou het volume weer gewoon hoog moeten zijn.
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True