Toon posts:

[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!
Iemand hier weet ‘t vast wel: kan je Apple Maps gebruiken om te navigeren en tegelijkertijd op de achtergrond Flitsmeister draaien? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:02
WhatsappHack schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:52:
Iemand hier weet ‘t vast wel: kan je Apple Maps gebruiken om te navigeren en tegelijkertijd op de achtergrond Flitsmeister draaien? :)
Ja zeker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23:37
Daarstraks ineens de melding dat ik moest inloggen in de Podcasts app en toen de melding dat ik mijn Apple ID wachtwoord moest aanpassen. Probeerde ik eerst op icloud.com in te loggen en bleek mijn account schijnbaar gelocked te zijn vanwege security redenen. Password reset gedaan in ieder geval, anders kwam ik er niet meer in.

Maar in de mail zie ik niks van inlogpogingen, ik heb ook geen 2FA meldingen gekregen of iets.
Ook staat het mail adres wat ik voor het Apple ID heb gebruikt niet in de bekende lijsten.

Beetje apart, had op z'n minst iets van een mailtje verwacht met uitleg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Hehe, eindelijk split view ondersteuning voor Gmail op de iPad.
https://9to5google.com/2020/07/06/gmail-ipad-split-view/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:29
Ik kan niet wachten op een fix voor die battery drain in 13.5.1, wordt redelijk irritant zo :(

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 03-12 17:25
Oke ik had wel iets vreemds net. Eerst zag ik dat de News app geïnstalleerd was. Daarna merkte ik in mijn kalender dat het de feestdag Tax Day was en dat ik een abonnement op Amerikaanse feestdagen agenda had. Bij het bladeren door de instelling staat alles in het Engels (het duurde serieus even voordat ik het door had). Bleek dat mijn taal en regio instellingen op Engels/US stonden. Ik kan me niet herinneren dat ik dit zelf gedaan heb.

Hoe zou dit veroorzaakt kunnen zijn?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

Noisia schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:50:
Oke ik had wel iets vreemds net. Eerst zag ik dat de News app geïnstalleerd was. Daarna merkte ik in mijn kalender dat het de feestdag Tax Day was en dat ik een abonnement op Amerikaanse feestdagen agenda had. Bij het bladeren door de instelling staat alles in het Engels (het duurde serieus even voordat ik het door had). Bleek dat mijn taal en regio instellingen op Engels/US stonden. Ik kan me niet herinneren dat ik dit zelf gedaan heb.

Hoe zou dit veroorzaakt kunnen zijn?
Dat zit ook in Beta14.
(bug)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Noisia
Beta14? Ik draai 13.5.1

• CheopsChefren
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03-12 16:00
Let op het woordje OOK

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Ennnnn spotify stopt er van de ene op andere moment mee? Beetje jammer dit.

OFFLINE enkele berichten geedit

• Releases
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 03-12 16:54

Releases

Ja maar!

Mrjraider schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:58:
Ik ben dus niet de enigste. Hier precies hetzelfde.

• Tijmenn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 03-12 18:19
Spotify en Storytel bij mij. Idem bij vrienden. Heel vreemd dit

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Releases schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:59:
[...]

Ik ben dus niet de enigste. Hier precies hetzelfde.
Reboot van de telefoon had geen effect dus ik dacht even eraf en opnieuw erop maar helaas.

• Endevour
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-12 22:11
Ja hier ook... Spotify na update kapot, al opnieuw geinstalleerd maar helaas...

• Endevour
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-12 22:11

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tijmenn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 03-12 18:19

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Zo zie je hoe ontzettend knudde het is als bepaalde functies niet zonder elkaar kunnen bestaan.

• Incognitum
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 00:12
Waze werkt ook niet meer.

• Jorizzz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:30
Spotify, Waze, Flitsmeister. Die drie doen het bij mij niet. Wat heeft dat in hemelsnaam met Facebook te maken? Ik begrijp dat niet...

Edit: ik heb geen Facebook account of app, dus ik heb ook niets met Facebook gekoppeld. Ik gok dat het met de 'login met', of 'connect with' Facebook functionaliteit te maken heeft, maar als je dat niet gebruikt en je hebt nog last van crashende apps, hoe stabiel zijn die apps dan überhaupt gebouwd?

[Voor 53% gewijzigd door Jorizzz op 10-07-2020 13:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:53
Jorizzz schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:30:
Spotify, Waze, Flitsmeister. Die drie doen het bij mij niet. Wat heeft dat in hemelsnaam met Facebook te maken? Ik begrijp dat niet...
Het zijn allemaal apps die in hun ontwikkeling de Facebook SDK gebruiken voor bepaalde functies. Het probleem is dat die SDK mee opstart met de app en die meteen de error gooit (wat het dus ook moeilijk maakt om er een 'bescherming' voor in te bouwen).

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Blijkbaar dus meerdere apps. Tvgids tinder MyFitnessPal etc doen het ook niet. Ben benieuwd doe dit op Android is.

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 04-12 12:46

SuBBaSS

-has Ryzen

Had gisteren flink wat updates geinstalleerd maar bijv. spotify nog niet gebruikt.
Probeer het net en hier laat hij ook alleen het beginscherm zien om hem vervolgens weer af te sluiten.

Het werkt wel als je vliegtuigmodus activeert maar da's natuurlijk geen fijne workaround als je ook nog contact met mensen via het ding wilt hebben.
Wonderlijk... Ik haat die facebook login opties met passie dus die gebruik ik sowieso niet.

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• Thallyos
SuBBaSS schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:43:
Had gisteren flink wat updates geinstalleerd maar bijv. spotify nog niet gebruikt.
Probeer het net en hier laat hij ook alleen het beginscherm zien om hem vervolgens weer af te sluiten.

Het werkt wel als je vliegtuigmodus activeert maar da's natuurlijk geen fijne workaround als je ook nog contact met mensen via het ding wilt hebben.
Wonderlijk... Ik haat die facebook login opties met passie dus die gebruik ik sowieso niet.
De Facebook SDK wordt natuurlijk niet enkel gebruikt om logins te voorzien. Ze kan ook gebruikt worden voor analyse van wat je doet in de app (en nog zoveel meer). Of het wenselijk is, dat is iets anders natuurlijk.

• meesje
Thallyos schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:01:
[...]

De Facebook SDK wordt natuurlijk niet enkel gebruikt om logins te voorzien. Ze kan ook gebruikt worden voor analyse van wat je doet in de app (en nog zoveel meer). Of het wenselijk is, dat is iets anders natuurlijk.
Mij is bekend dat je bij sommige diensten kunt inloggen met je Facebook of Google account. Dat is iets wat ik nooit doe, ook voor Spotify niet. Hoe kan het dat ik dan wel hinder heb ondervonden? Is dit slecht programmeerwerk? Als je wel FB gebruikt om in te loggen, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Het is toch niet zo dat FB mijn Spotify gedrag analyseert, ook als er geen link ligt tussen FB en Spotify?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:07
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:59:
[...]

Mij is bekend dat je bij sommige diensten kunt inloggen met je Facebook of Google account. Dat is iets wat ik nooit doe, ook voor Spotify niet. Hoe kan het dat ik dan wel hinder heb ondervonden? Is dit slecht programmeerwerk? Als je wel FB gebruikt om in te loggen, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Het is toch niet zo dat FB mijn Spotify gedrag analyseert, ook als er geen link ligt tussen FB en Spotify?
Dat was dus precies wat ik dacht. Ik gebruik NOOIT een FB inlog. Kun je net zo goed al je gegevens in koeienletters op Google zetten…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• meesje
Serena schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:20:
[...]

Dat was dus precies wat ik dacht. Ik gebruik NOOIT een FB inlog. Kun je net zo goed al je gegevens in koeienletters op Google zetten…
Voor mij overigens wel een extra argument om over te stappen naar Apple Music. Daarnaast betere integratie met Siri en offline muziek op Apple Watch. Ik vind alleen de Muziek app een draak van een app. Als ik me niet vergis wordt deze wel onder handen genomen in iOS14?

• Serena
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:36:
[...]

Voor mij overigens wel een extra argument om over te stappen naar Apple Music. Daarnaast betere integratie met Siri en offline muziek op Apple Watch. Ik vind alleen de Muziek app een draak van een app. Als ik me niet vergis wordt deze wel onder handen genomen in iOS14?
Ik heb al vanaf de start Apple Music. In iOS14 niet heel veel veranderd. Ik vind het overigens geen draak, ben er echt aan gewend.
Ik mis wel bijvoorbeeld het feit dat ik niet kan zien hoeveel abonnees ik heb op een lijst.
Ik zet wekelijks de Nederlandse Top 40 online en heb denkelijk meer dan 1000 abonnees, maar zou het graag precies kunnen zien.
Verder vind ik het wel fijn dat er ook meteen radio in zit, ook fijn met scènes in HomeKit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Ik heb al vanaf de start Apple Music. In iOS14 niet heel veel veranderd. Ik vind het overigens geen draak, ben er echt aan gewend.
Ik mis wel bijvoorbeeld het feit dat ik niet kan zien hoeveel abonnees ik heb op een lijst.
Ik zet wekelijks de Nederlandse Top 40 online en heb denkelijk meer dan 1000 abonnees, maar zou het graag precies kunnen zien.
Verder vind ik het wel fijn dat er ook meteen radio in zit, ook fijn met scènes in HomeKit.
Wat leuk zeg! Dat wist ik niet. Als ik AM heb, heb je er in ieder geval een abonnee bij!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:48:
[...]

Wat leuk zeg! Dat wist ik niet. Als ik AM heb, heb je er in ieder geval een abonnee bij!
[Afbeelding]
Ik heb veel lijsten. Top 2000 doet het ook altijd goed.
Wel een bult werk!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Ik heb veel lijsten. Top 2000 doet het ook altijd goed.
Wel een bult werk!
Vooral door gaan zou ik zeggen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thallyos
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:59:
[...]

Je moet Facebook veel breder zien dan de site die je kent. Ze bieden met hun framework een suite aan tools aan die (app) ontwikkelaars voor verschillende doeleinden kunnen gebruiken. Analyse is er een van. Denk dan eerder dat Spotify (als ze dat deeltje van de sdk gebruiken) volgt hoe gebruikers hun apps gebruiken. Ze zouden die code ervoor zelf kunnen schrijven, maar de Facebook sdk gebruiken is makkelijker. Veel apps hebben ook verschillende van dat soort trackers ingebouwd. Op zich is de opzet niet kwaad van inborst. Ontwikkelaars willen oprecht weten wat ze beter kunnen maken, wat het meest gebruikt wordt... Maar ik durf niet zeggen dat brokjes data zo niet tot bij Facebook zelf raken, daarvoor ken ik de materie niet goed genoeg.

Waarom de boel crasht is dat, tenzij je in je code aangeeft dat de Facebook sdk pas geladen mag worden als hij gevraagd wordt, die code meteen gerund wordt bij het opstarten van de app.

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:13

The Chosen One

Zie signature!

Nou was hier even geleden een kleine 'discussie' over weer apps.

Iemand ervaring of een aanrader voor een weer/regen app die op korte termijn (denk aan uur/uren) hoeveelheid
regen(kans) laat zien?
Had vroeger altijd regenmeter (?) op Windows phone. Die was altijd zeer accuraat en fijn in gebruik maar blijkbaar alleen daar (als die nog steeds bestaat).

Zo niet dan gaan we er morgen een stel downloaden. :P

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Jaws77
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21:17
The Chosen One schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:41:
Nou was hier even geleden een kleine 'discussie' over weer apps.

Iemand ervaring of een aanrader voor een weer/regen app die op korte termijn (denk aan uur/uren) hoeveelheid
regen(kans) laat zien?
Had vroeger altijd regenmeter (?) op Windows phone. Die was altijd zeer accuraat en fijn in gebruik maar blijkbaar alleen daar (als die nog steeds bestaat).

Zo niet dan gaan we er morgen een stel downloaden. :P
Buienalarm? Die stuurt je zelfs nog een waarschuwing als het gaat regen ;)

En anders vind ik Weer & Radar ook een fijne app!

• meesje
Volgens mij is er geen afzonderlijk Apple Music topic, dus ik plaats mijn vraag maar hier.
In de Apple Muziek app zie ik dat je nu 3 maanden gratis krijgt. Is dit altijd zo geweest of nu een tijdelijke actie?

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 04-12 10:01
Hier is het Apple Music topic: [Apple Music] Ervaringen & Discussie

Maar om je vraag te beantwoorden: volgens mij is het niet altijd drie maanden geweest.

Toen Apple Music net gelanceerd werd, was het drie maanden. Toen is het een tijdje één maand geweest. Later werd het weer drie maanden gratis en kon ik voor de tweede keer een proefabonnement afnemen.
Daarna ben ik maar gelijk betalend lid gebleven.

• meesje
Jeroen O schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:35:
Hier is het Apple Music topic: [Apple Music] Ervaringen & Discussie

Maar om je vraag te beantwoorden: volgens mij is het niet altijd drie maanden geweest.

Toen Apple Music net gelanceerd werd, was het drie maanden. Toen is het een tijdje één maand geweest. Later werd het weer drie maanden gratis en kon ik voor de tweede keer een proefabonnement afnemen.
Daarna ben ik maar gelijk betalend lid gebleven.
Dank! Weer een bookmark er bij. Dan wacht ik niet te lang met het afsluiten met AM. Spotify loopt nog tot 1 aug. maar zul je zien dat per 1 aug het proefabonnement weer 1 maand is. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:29
Ik twijfel nu of mijn vraag hier of in ‘Apple Muziek’ thuis hoort, maar omdat het wel een instelling in iOS is, post ik hem hier.

Ik heb nu sinds gisteren Apple Muziek. Nu eerst 3 maanden op proef, maar ik heb wel het idee dat dit een blijvertje gaat worden. Past wel mooi/beter in mijn eco-systeem en zeker nu ik ook sinds enkele wel Apple’s CarPlay heb, maar dat terzijde.

Op mijn iPhone heb ik bij Instellingen > Muziek > Synchroniseer Bibliotheek het schuifje op groen gezet, maar op mijn iPad weigert dit schuifje dit. Het schuifje schuift wel op groen, maar blijft niet op groen. Ook in de App Muziek bij het drukken op Synchroniseer Bibliotheek verschijnt daar wel het ‘kringeltje’, dat er iets lijkt te gebeuren, maar er gebeurt verder niets.

Ik heb uiteraard gegoogled, maar alle hits wijzen naar het schuifje bij Instellingen. Ik heb het gevoel alsof ik iets mis. Maar mis ik ook echt iets? Doe ik iets fout?

NB Een notitie gemaakt op mijn iPad is wel op al mijn andere apparaten zichtbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:04

Hoedje

Moderator Apple Talk
De laatste post komen er allerlei vragen naar voren over specifieke app's. Dit topic is echt bedoeld om het besturingssysteem te bespreken. Dus graag een nieuw topic maken voor discussie, vragen of problemen over specifieke app's.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
@RicoK Ik heb je vraag gequote en in het Apple Music topic gereageerd. Verder vind ik 'specifieke app's' en 'allerlei vragen' wel een beetje overdreven. Het gaat over 1 app en 1 issue.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:50
Vreemd dat Shazam opeens zoveel batterij verbruik toont, zelfs na geforceerd afsluiten staat verbruik gewoon op 60% terwijl ik app niet eens gebruikt hebt afgelopen dagen. Verbruik is zelfs hoger dan van Tile, terwijl die wel constant op de achtergrond z'n ding moet doen.

Andere gebruikers met deze ervaring?

iPhone 11 iOS13.5.1

team [GOT] FH5 member? Donderdagavond klokslag 20:00 wekelijks event The Trial. Mocht je zin hebben, vooral doen. Misschien treffen [GOT] members elkaar in hetzelfde team. Mijn gamertag B4byDr1v3r7583

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 03-12 11:09
Mr. Freeze schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:15:
Vreemd dat Shazam opeens zoveel batterij verbruik toont, zelfs na geforceerd afsluiten staat verbruik gewoon op 60% terwijl ik app niet eens gebruikt hebt afgelopen dagen. Verbruik is zelfs hoger dan van Tile, terwijl die wel constant op de achtergrond z'n ding moet doen.

Andere gebruikers met deze ervaring?

iPhone 11 iOS13.5.1
Is een bug in iOS 13.5.1. Op de frontage is dit al voorbij gekomen ook. Verwacht deze week of volgende week een update naar 13.6

Wijziging: ligt niet alleen aan Shazam, ook Apple Music en andere apps hebben hier last van.

[Voor 7% gewijzigd door alexhooven op 14-07-2020 15:24]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

iOS 13.6 voegt ondersteuning voor digitale autosleutels toe en bevat een nieuwe symptomencategorie in de app Gezondheid. Deze versie bevat ook probleemoplossingen en verbeteringen.

Digitale autosleutels
  • Ontgrendel, vergrendel en start je compatibele auto met je iPhone
  • Verwijder digitale sleutels veilig van een verloren apparaat via iCloud
  • Deel digitale sleutels eenvoudig via iMessage
  • Profielen voor specifieke bestuurders, zodat je gedeelde sleutels kunt configureren voor volledige toegang of rijden met beperkte functionaliteit
  • Spaarstand waarmee je je auto nog tot vijf uur lang kunt ontgrendelen en starten nadat de batterij van de iPhone is leeggeraakt
Gezondheid
  • Nieuwe symptomencategorie in de app Gezondheid, waaronder symptomen die zijn vastgelegd in de app Cyclus bijhouden en de Ecg-app
  • Mogelijkheid om nieuwe symptomen, zoals koorts, koude rillingen, keelpijn of hoesten, vast te leggen en te delen met apps van derden
Deze update bevat ook probleemoplossingen en andere verbeteringen.
  • Er is een nieuwe instelling toegevoegd waarmee je kunt kiezen of updates automatisch op je apparaat moeten worden gedownload als je bent verbonden met een wifinetwerk
  • Er is een probleem verholpen waarbij apps niet meer reageerden bij het synchroniseren van gegevens van iCloud Drive
  • Er is een probleem verholpen waarbij dataroaming leek te zijn uitgeschakeld op eSIM, ook al bleef de functie actief
  • Er is een probleem verholpen waarbij sommige telefoongesprekken vanuit Saskatchewan als afkomstig uit de Verenigde Staten werden weergegeven
  • Er is een probleem verholpen waarbij audio kon worden onderbroken bij telefoongesprekken via bellen via wifi
  • Er is een probleem verholpen waarbij sommige iPhone 6S- en iPhone SE-apparaten zich niet konden registreren voor bellen via wifi
  • Er is een probleem verholpen waarbij het softwaretoetsenbord onverwacht werd weergegeven bij verbinding met bepaalde hardwaretoetsenborden van derden
  • Er is een probleem verholpen waarbij Japanse hardwaretoetsenborden onjuist konden worden herkend als een Amerikaans toetsenbord
  • Er zijn stabiliteitsproblemen verholpen met de toegang tot het bedieningspaneel wanneer AssistiveTouch was ingeschakeld
  • Beheerders kunnen nu gebruikmaken van een mechanisme om domeinen te specificeren die moeten worden uitgesloten van verkeer dat wordt verwerkt via altijd actieve VPN-verbindingen
Sommige functies zijn mogelijk niet in alle regio's of op alle Apple apparaten beschikbaar. Raadpleeg voor meer informatie over de beveiligingsaspecten van software-updates van Apple de volgende website: https://support.apple.com/kb/HT201222

[Voor 3% gewijzigd door Mrjraider op 15-07-2020 19:23]

“ Beheerders kunnen nu gebruikmaken van een mechanisme om domeinen te specificeren die moeten worden uitgesloten van verkeer dat wordt verwerkt via altijd actieve VPN-verbindingen”

Hm, dat is interessant :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Noisia
ik heb nog steeds de apple Cash kaart in mijn wallet, dus de update lost het regio-probleempje niet op.

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06-10 15:40
merkt iemand verschil met deze IOS versie?

A person who never made a mistake never tried anything new.

• RicoK
Nick25 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:47:
T.o.v. welke versie?
Is er iets waar je op doelt?

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Het werkt, ben benieuwd hoe het met de accu drainage zit die in 13.5.1 aanwezig was. Het is te kort dag daar nu wat over te zeggen.

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Na de update 4G verbindings problemen, zowel kpn/t-mobile dual sim iPhone 11 Pro

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06-10 15:40
Mrjraider schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Het werkt, ben benieuwd hoe het met de accu drainage zit die in 13.5.1 aanwezig was. Het is te kort dag daar nu wat over te zeggen.
Dat bedoelde ik meer :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Let op dat als je het uit had staan: iOS 13.6 schakelt automatische updates weer in zo te zien... Op zowel m'n iPhone als iPad staat het opeens weer aan. Je kunt het wel weer uitzetten inclusief het automatisch downloaden ervan (dat kon eerst niet, downloaden deed ie sowieso), maar let er dus op dat het default aan staat.

[Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 16-07-2020 17:07]

• Bastiaan
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 03-12 15:05

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bij mij was de instelling na de update onveranderd (als in: nog steeds uit), komend van 13.5.1. Alleen de nieuwe optie 'Download iOS-updates' stond bij bij default ingeschakeld (en nu ook uitgezet).

[Voor 5% gewijzigd door Bastiaan op 16-07-2020 17:15]

🏁 Honda CBR1000F-SS •  iPhone 11 •  MacBook Air (2015) •  TV 4K •  Watch S6 •  AirPods Pro

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:28
Dat van de apps wist ik, bevalt me opzich wel dat dat automatisch gaat. Als daar een keer een rotte update tussen zit is de ellende wel te overzien.

Alleen wel even de automatische iOS updates uitgezet, het gebeurt net even te vaak dat er iets niet klopt dus ik installeer liever niet als één van de eersten een dergelijke update.

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03-12 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

Mrjraider schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Nou, eigenlijk is het heel makkelijk te testen volgens mij: bij 13.5.1 gebruikt de Buienalarm app 100% batterij op de achtergrond, dus als je die app opstart, vervolgens je iphone een uurtje weglegt en dan batterijverbruik checkt, zou je makkelijk moeten kunnen zien of het probleem is opgelost. Ik moet zelf nog updaten naar 13.6 dus kan het zelf nog niet testen, maar als dit zich niet meer voordoet, is het denk ik wel opgelost.

• meesje
Ervaren jullie ook af en toe dat als je een website intoetst in Safari op je iPad er dan eerst heel kort een andere website wordt getoond?
Bijvoorbeeld: ik toets in ‘apple.nl’. Dan wordt heel snel eVen de website van appletips.nl getoond en daarna pas de Apple website.

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 05:07
meesje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:12:
Ervaren jullie ook af en toe dat als je een website intoetst in Safari op je iPad er dan eerst heel kort een andere website wordt getoond?
Bijvoorbeeld: ik toets in ‘apple.nl’. Dan wordt heel snel eVen de website van appletips.nl getoond en daarna pas de Apple website.
Heb daar geen last van met mijn iPhone 11
Misschien even je browser geschiedenis wissen ?

[Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 16-07-2020 19:31]

• meesje
Albert020 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:30:
[...]

Heb daar geen last van met mijn iPhone 11
Misschien even je browser geschiedenis wissen ?
Dat is een goed idee! Al weer een tijdje geleden dat ik de browser gescheidenis heb gewist.

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 03:19
Sinds de update gedaan te hebben rond 14:00 ziet het er volgens mij wel beter uit ... Vanaf morgen eens zien of ik na hele dag weer boven 20% battery kan blijven..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:28
Nu heb ik geen meting voor/na gedaan, dus onderstaand is o.b.v. gevoel.

Ik heb mijn iPhone 11 nog niet zo lang, ik was echter vanaf dag 1 weer erg blij met de lange accuduur.
Paar weken later vond ik de accuduur toch weer tegenvallen, toen kwam ik berichten tegen m.b.t. 13.5.1. Ik had echter geen specifieke apps die mijn telefoon snel leegtrokken. Had wel het idee dat de mindere accu kwam sinds de update er op stond.

Gisterenochtend 13.6 geïnstalleerd. De telefoon gisteren om 11.43 van de lader gehaald met 99% batterij, op het moment van schrijven zit ik nog op 57%.
Ik heb de telefoon niet meer of minder gebruikt dan anders, dus ik ben positief verrast. De grafiek in de instellingen verloopt nu ook weer veel vlakker als voorheen.

Het is allemaal nog kort dag en ik heb het dus niet echt gemeten, maar het gevoel is goed!

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03-12 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

jasjenl schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:12:
[...]

Nou, eigenlijk is het heel makkelijk te testen volgens mij: bij 13.5.1 gebruikt de Buienalarm app 100% batterij op de achtergrond, dus als je die app opstart, vervolgens je iphone een uurtje weglegt en dan batterijverbruik checkt, zou je makkelijk moeten kunnen zien of het probleem is opgelost. Ik moet zelf nog updaten naar 13.6 dus kan het zelf nog niet testen, maar als dit zich niet meer voordoet, is het denk ik wel opgelost.
Ik heb inmiddels geupdate naar 13.6 en meteen getest met buienalarm. So far so good, ik zie nu dat die app niet meer 100% op de achtergrond blijft draaien, dus volgens mij is dit probleem opgelost.

• sverzijl
Laatste weken had ik aan het eind van de dag nog 10-20% battery over. Nu eerste dag na 13.6 update (zelfs iets meer gebruikt dan andere dagen) nog 60% over. Dat is een stuk beter gelukkig nu.

• Albert020
sverzijl schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:48:
Laatste weken had ik aan het eind van de dag nog 10-20% battery over. Nu eerste dag na 13.6 update (zelfs iets meer gebruikt dan andere dagen) nog 60% over. Dat is een stuk beter gelukkig nu.
Nu 2 dagen in gebruik met iOS13.6 en nog 56% batterij (iPhone 11) ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruiken jullie die iPhones uberhaubt wel? Hoe kan je nou 60% overhouden einde van de dag.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Jaws77
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 21:17
Tylen schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:50:
Gebruiken jullie die iPhones uberhaubt wel? Hoe kan je nou 60% overhouden einde van de dag.
Screen on time samen met het batterijpercentage zegt meer lijkt mij...

• Albert020
Jaws77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:19:
[...]

Screen on time samen met het batterijpercentage zegt meer lijkt mij...

• sverzijl
Scherm aan activiteit bij mij ongeveer zelfde (1,5uur), maar scherm uit nu 3.5 uur. Alles vanuit “mail op achtergrond” tussen 0-3AM vannacht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Meer gebruikan dat ding. Anders kan je wel een nokia 3310 kopen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ik heb sinds iOS 13.5.1 dat de Google Sheets app crasht na het openen van een bepaalde spreadsheet. Ik weet echter niet of dit is ontstaan na de update naar iOS 13.5.1 of de update van de Google Sheets app zelf, dit heb ik namelijk samen gedaan. Er zijn nu al een aantal app updates geweest en nu iOS 13.6, maar het probleem blijft.

Het is bij 2 spreadsheets, na het openen wordt de data ververst (Google Finance) en binnen 10 seconde crasht de app, andere spreadsheets werken wel zonder problemen.

Ik vermoed dat het iets is in de spreadsheet wat niet optimaal werkt, echter kan ik niet achterhalen wat dit dan is. In de Analytics Data zie ik alleen wat JetSamEvent records komen, maar daar kan ik niets uit halen.

Iemand tips hoe ik kan achterhalen wat dit veroorzaakt? Ik heb dit probleem zowel op mijn iPad als iPhone.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@The_FrankO Heb je al eens geprobeerd de spreadsheet in een browser te openen? Misschien is de sheet zelf wel corrupt o.i.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:04
Tylen schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:50:
Tja als je de hele dag met dat ding aan je oor zit dan lukt dat ook niet :+

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
RicoK schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:57:
@The_FrankO Heb je al eens geprobeerd de spreadsheet in een browser te openen? Misschien is de sheet zelf wel corrupt o.i.d.
In de browser op de iPad werkt het wel. Het is dus de combinatie van de app en deze spreadsheet.

Inmiddels achtergekomen wat het veroorzaakt, op één tabblad worden een hoop (~200) query functies uitgevoerd. Als ik deze weg haal crasht de app niet. Toch maar eens die sheet optimaliseren denk ik :|

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
@The_FrankO En weer wat geleerd; de app is dus geen volwaardig alternatief voor sheets in de browser.

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:24
Hebben meer mensen dat sinds 13.6 Nightshift ineens aan gaat op tijden dat het niet hoort? Betreft een iPhone 7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RicoK
@Naafkap Ik herken dit niet op mijn 11 Pro Max met iOS 13.6.

• Erulezz
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:12
Naafkap schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:09:
Hebben meer mensen dat sinds 13.6 Nightshift ineens aan gaat op tijden dat het niet hoort? Betreft een iPhone 7
Niet op m’n iPhone, maar had dat toevallig zondag wel op m’n Mac die ik die ochtend had bijgewerkt. Nog nooit eerder gehad :S

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Sinds wanneert toont die News-widget 8 items? oO Stuk beter. Bleef hier eerst altijd hangen op 4 stuks. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:59
WhatsappHack schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:00:
Sinds wanneert toont die News-widget 8 items? oO Stuk beter. Bleef hier eerst altijd hangen op 4 stuks. :P
Apart. Ik ging kijken terwijl ik je post zag en zag hem verspringen van 4 naar 6 items :)
Inderdaad stuk beter.

Acties:
  • +2Henk 'm!
lifeguard schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:42:
[...]

Apart. Ik ging kijken terwijl ik je post zag en zag hem verspringen van 4 naar 6 items :)
Inderdaad stuk beter.
Hij is hier helaas weer terug naar 4. ;( Erg jammer, maar hopelijk een voorbode voor een aanstaande wijziging? :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19:59
WhatsappHack schreef op maandag 27 juli 2020 @ 02:13:
[...]

Hij is hier helaas weer terug naar 4. ;( Erg jammer, maar hopelijk een voorbode voor een aanstaande wijziging? :P
Klopt was hie ook eenmalig
Had er zelfs 8

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:14

-SaveMe-

-klik-

Ik erger me meer en meer aan alle ads en vooral de manier waarop ze worden gepresenteerd (over content, etc) als ik op mijn iPad zit. Ik surf met Chrome. Is er ondertussen voor Chrome op iOS of iOS 13(14) in general al een goede adblocker (zoals uBlock Origin op de desktop) ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

-SaveMe- schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:46:
Ik erger me meer en meer aan alle ads en vooral de manier waarop ze worden gepresenteerd (over content, etc) als ik op mijn iPad zit. Ik surf met Chrome. Is er ondertussen voor Chrome op iOS of iOS 13(14) in general al een goede adblocker (zoals uBlock Origin op de desktop) ?
;)

AdGuard ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ff zoeken, wekt dat in Chrome of iPad wide? En in geval het laatste, zonder snelheidsverlies?

Adguard werkt alleen met Safari ?

[Voor 7% gewijzigd door -SaveMe- op 30-07-2020 16:29]

-SaveMe- schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:26:
[...]

Ff zoeken, wekt dat in Chrome of iPad wide? En in geval het laatste, zonder snelheidsverlies?

Adguard werkt alleen met Safari ?
Try It ;)

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ah, ok, thanks. Voor de dns servers moet je volgens mij wel de paid/premium variant hebben, maar dat is niet erg ...

HA! Die DNS servers werken ook met de gratis variant! Super! Gelijk ff goed testen _/-\o_

EDIT
Op YT lijken die dns servers geen effect te hebben, daar krijg ik gewoon ads ...

[Voor 22% gewijzigd door -SaveMe- op 31-07-2020 10:08]

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 00:48
Naafkap schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:09:
Ik heb op mijn 7+ dit “probleem” al een tijdje. Volgens mij al sinds begin 13.1. Om ergens rond 18:00 uur gaat hij al aan, en dan rond 20:00 uur weer ineens uit, en dan Is die vaak weer om 23;00 weer aan als ik nog even kijk. Heb het een paar keer zien uitgaan tijdens het bezig zijn op mn telefoon op tijden dat ik dus verwachte dat die aan zou gaan

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:57
@Naafkap @drusloos hebben jullie een 2de tijdzone ingesteld?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 00:48
Mel33 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:17:
Hier dacht ik ook aan, maar ik heb geen 2e tijdzone ingesteld

• Mel33
drusloos schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

Hier dacht ik ook aan, maar ik heb geen 2e tijdzone ingesteld
Ook niet een Midden-Oosten account en een NL, iets in die trant ( ben nog niet helemaal helder dus ik kan de verkeerde tijd-kant op gokken ;) )

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:24
Mel33 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:17:
Nee ik ook niet. 1 tijdzone (tijd automatisch bepalend)

Ik moet zeggen dat de laatste tijd het probleem zich niet meer heeft voorgedaan. :)

• Mel33
Naafkap schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:10:
[...]

Nee ik ook niet. 1 tijdzone (tijd automatisch bepalend)

Ik moet zeggen dat de laatste tijd het probleem zich niet meer heeft voorgedaan. :)
Glitch in the matrix dan.

• apexia0087
  • Laatst online: 23:22
Helaas werkt mijn carplay niet meer na update naar ios 13.6. Kan ik nog terug naar 13.5.1? Daar werkte het namelijk helemaal prima. Heb een restore geprobeerd via itunes maar dit lukt niet. Ik krijg de volgende melding:

The iPhone “iPhone” could not be restored. Declined to authorize this image on this device for this user.

• meesje
apexia0087 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:07:
Helaas werkt mijn carplay niet meer na update naar ios 13.6.
Kun je dit toelichten? Bij mij en in mijn omgeving nog niks vernomen dat CarPlay niet meer werkt in iOS 13.6.
Welke iPhone? Welk model auto of merk/type autoradio? Waarom overigens gelijk zo’n drastische maatregel (downgraden)? Voor CarPlay hebben we overigens een apart topic.

• apexia0087
  • Laatst online: 23:22
meesje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:05:
[...]

Kun je dit toelichten? Bij mij en in mijn omgeving nog niks vernomen dat CarPlay niet meer werkt in iOS 13.6.
Welke iPhone? Welk model auto of merk/type autoradio? Waarom overigens gelijk zo’n drastische maatregel (downgraden)? Voor CarPlay hebben we overigens een apart topic.
Sorry, Renault Megane uit 2019 met Rlink 2. Nieuwste versie. Mijn vrouw heeft ook een iPhone 8 met IOS 13.5.1 en daar werkt het gewoon prima.

Anyway ik zal de vraag stellen in het carplay topic thx

[Voor 5% gewijzigd door apexia0087 op 04-08-2020 21:25]

• Mrjraider
  • Niet online

Mrjraider

Sinds 13.6 vind dat het batterij gebruik ontzettend is verbeterd. Ik ben een middelmatig tot intensieve gebruiker en waar ik normaal eind van de dag tussen de 20-30% overhield is dat nu dus boven de 55%. Ik gebruik een iPhone 11 met een batterij health van 95%

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Ik kreeg laatst een iphone 5s van een familielied in handen om alles even in te stellen. Daarbij viel het me op dat elk app vroeg of deze een interverbinding op mag zetten, waarbij de keus was voor WLAN, WLAN+data en GEEN
Ik ben deze melding nooit eerder tegengekomen. Bestaat deze instelling ook bij recente iphones? Ik zou namelijk een aantal apps zonder interverbinding willen houden.

• Jeroen O
@S023
Nee, deze melding heb ik nooit gezien.

Wel kun je in de instellingen app bij mobiele data het gebruik van mobiele data per app blokkeren, maar ik heb nog nooit een vraag daarover op mijn scherm gezien.

Zou het kunnen dat er een jailbreak op je iPhone zit?

• S023
  • Niet online
@Jeroen O
Het betreft een 2e hands moederbord en kan nooit achterhalen wat ermee is gedaan, heb de software via DFU en itunes opnieuw gedownload en geflasht. M.i. dus geen jailbreak of dergelijke.

Het is mij bekend dat mobiele data per app uitgeschakeld kan worden. Maar bij deze iphone kan het dus ook bij wifi ingesteld worden, wat ik graag ook zou willen

• Jeroen O
@S023

Dan heb ik werkelijk heen idee. Ik gebruik al iOS sinds versie 5.1.1 en ik ben deze mogelijkheid nog nooit tegengekomen.

Ik ben nu ook wel benieuwd. Heb je er screenshots van gemaakt?

• S023
  • Niet online
@Jeroen O
Screenshot zal ik maken als ik weer bij hem ben. Zal wel even duren, maar kom er nog op terug.
Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee