Toon posts:

[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik krijg de laatste dagen ineens Siri suggesties van de Hue App.

Nu is mij bekend dat ik Siri suggesties uit kan zetten maar kan dit ook per app? Want deze suggesties zit ik niet op te wachten maar andere kunnen wel eens nuttig zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2Henk 'm!

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:34
Ja, dat kan per app. Bij de app Instellingen kun je naar de Hue-app gaan en daar Siri uitzetten

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!
funske schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:26:
Ja, dat kan per app. Bij de app Instellingen kun je naar de Hue-app gaan en daar Siri uitzetten
Aah cool. Daar had ik het niet gezocht.

Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
kaisoj schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:07:
Heeft iemand al fonts kunnen toevoegen?
Ik zou niet weten welke app om dit te doen het beste is, of is het misschien nog steeds mogelijk om via Apple configurator een profiel met fonts te maken, en is dat de beste manier?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 29-11 16:34

Splinter Cell

AMD HD7850

iOS/iPadOS 13.5.1 is uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:10
iOS 13.5.1(17F80) staat klaar met beveiligingsfixes. Benieuwd of dit invloed heeft op de 'unc0ver' jailbreak.

[Voor 35% gewijzigd door robcoenen op 01-06-2020 19:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Als je 13.5.1 niet binnen krijgt, even je huidige Beta-profiel verwijderen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:50
robcoenen schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:59:
iOS 13.5.1(17F80) staat klaar met beveiligingsfixes. Benieuwd of dit invloed heeft op de 'unc0ver' jailbreak.
Ja, dit heeft invloed. Zie ook FP: downloads: Apple iOS / iPadOS 13.5.1

https://support.apple.com/en-us/HT211214

[Voor 5% gewijzigd door crypt0rr op 01-06-2020 19:53]

AdGuard Home

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik krijg ook 13.5.5 developer beta (zonder nummer) aangeboden op mijn toestel.

Zie hier online alleen nog niet echt wat over terug.

Edit: inmiddels wel.

Apple Seeds First Beta of iOS and iPadOS 13.5.5 to Developers

[Voor 42% gewijzigd door Donstil op 01-06-2020 20:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 30-11 14:15

Had mijn iPhone gejailbreaked maar na het installeren van verkeerde tweak crashte m’n iPhone en kon ik niet meer jailbreaken...
Kreeg eerst de 13.5.1 update van rond de 70mb maar krijg nu dus een 4,16GB update, wordt er dan niks gereset?
Krijg nu dus Cydia en Zebra niet meer weg want kan de JB niet meer in...

iPhone 12 Pro 128GB Goud // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:50
ItsWillem schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:11:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had mijn iPhone gejailbreaked maar na het installeren van verkeerde tweak crashte m’n iPhone en kon ik niet meer jailbreaken...
Kreeg eerst de 13.5.1 update van rond de 70mb maar krijg nu dus een 4,16GB update, wordt er dan niks gereset?
Krijg nu dus Cydia en Zebra niet meer weg want kan de JB niet meer in...
Gebruik je checkra1n of unc0ver? Stuur even PM dan help ik je met wat tips.

AdGuard Home

Acties:
  • +1Henk 'm!
ItsWillem schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:11:
De versie van 4,16GB is het volledige update bestand. Die kan je (even los van je update probleem) installeren zonder verlies van data.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:47
Donstil schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:23:
[...]

De versie van 4,16GB is het volledige update bestand. Die kan je (even los van je update probleem) installeren zonder verlies van data.
Krijg hier een update van 3,31 GB !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 30-11 14:38
Albert020 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:52:
Dan kom jij niet van iOS/iPadOS 13.5, want de update naar 13.5.1 is voor de iPhone 11 Pro Max en iPad 2018 echt maar respectievelijk 77 en 66 MB groot.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Albert020 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:52:
[...]

Dat verschilt per iPhone idd.

13.5 naar dev beta 13.5.5 was iets van 4GB op mijn Pro Max

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:47
RicoK schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:10:
[...]

Dan kom jij niet van iOS/iPadOS 13.5, want de update naar 13.5.1 is voor de iPhone 11 Pro Max en iPad 2018 echt maar respectievelijk 77 en 66 MB groot.
Nee heb iPhone SE 2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:36
Hier ook een SE 2020 met een update van 3.31GB

Merk wel dat programma's wat sneller starten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 30-11 14:38
Het gaat er feitelijk niet om welke iPhone je hebt. Dit kan weliswaar enkele MB's schelen, want bijvoorbeeld wel of geen vingerafdrukscanner etc, maar het gaat er om vanaf welke iOS je komt. De stap van 13.4 naar 13.5 was bijvoorbeeld veel groter dan de stap van 13.5 naar 13.5.1, maar dat mag logisch zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:37
Ik heb een vraag, Als ik een backup maak met itunes en dan naar de pc als locatie backup kies, waarom heb ik bij netlimiter dan data over mijn Lan lopen naar internet?
((Of monitort netlimiter ook de usb dataoverdracht, is zo even een gedachte, maar kan dat niet herleiden)),
Maar mijn vraag is dus, waarom backupmaken data verstuurt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1Henk 'm!
13.5.5 Public Beta 1 is ook beschikbaar.
Build: 17G5035d, gelijk aan Dev. versie

[Voor 33% gewijzigd door Hackus op 02-06-2020 20:13]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!
RicoK schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:43:
Het gaat er feitelijk niet om welke iPhone je hebt. Dit kan weliswaar enkele MB's schelen, want bijvoorbeeld wel of geen vingerafdrukscanner etc, maar het gaat er om vanaf welke iOS je komt. De stap van 13.4 naar 13.5 was bijvoorbeeld veel groter dan de stap van 13.5 naar 13.5.1, maar dat mag logisch zijn.
Toch wel hoor. De full image voor 13.5 is bijvoorbeeld 4,9 GB op een 11 Pro terwijl deze “maar” 3,8 GB is op de iPhone 8.

Scheelt best veel tegenwoordig.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mel33 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:15:
Ik heb een vraag, Als ik een backup maak met itunes en dan naar de pc als locatie backup kies, waarom heb ik bij netlimiter dan data over mijn Lan lopen naar internet?
((Of monitort netlimiter ook de usb dataoverdracht, is zo even een gedachte, maar kan dat niet herleiden)),
Maar mijn vraag is dus, waarom backupmaken data verstuurt.
Hoeveel data zie je dan? Als in “korte phone home” of echt GB’s? Want dat laatste is mij nooit opgevallen.

• Mel33
Donstil schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:08:
[...]

Hoeveel data zie je dan? Als in “korte phone home” of echt GB’s? Want dat laatste is mij nooit opgevallen.
Ja ik zag een lange upload van 30MByte als ik het goed heb, hoeveelheid weet ik niet, en mijn internet kan maar 10Mbit, zat dan aan usb te denken, (usb2.0 poort 480Mbit)
Ik moet toch eens weer kijken een keer, want kweet niet of ik het goed zeg nu uit mijn hoofd. Misschien in het weekend weer even een backup maken.
of misschien valt het een ander ook op (netlimiter laatste versie)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• TheRicolaa10
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 22:24
Mijn opa gebruikt regelmatig de iPad. Het komt nog wel eens voor dat hij per ongeluk apps verwijdert, is dit op de een of andere manier te voorkomen?

Edit:
Inmiddels gevonden, zat verder weg dan ik dacht en niet echt logisch (scherm tijd -> beperkingen)

[Voor 26% gewijzigd door TheRicolaa10 op 04-06-2020 18:28]

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Mel33
iPhone X ios 13.5.1, vele populaire apps crashen, en ook browser apps, chrome, safari, iig elke app al een keer gecrasht de laatste week. Of een app een 2de keer crashed weet ik zo niet, ik geloof instagram wel al 2 keer.
Nu een force restart gedaan voor 2de keer, even weer aankijken.

Meer mensen er last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-11 18:53
Iemand last van veel meer accu drain sinds 13.5? Mijn 6 maanden oude iPhone 11 is nu met een dag leeg, zonder apps op de achtergrond refresh, Siri uitgeschakeld en max 2 uurtjes het scherm aan. Accu health =100%
Ik hoopte dat dat met 13.5.1 opgelost was, maar dat is niet het geval. De oude 6s van m'n vrouw haalt de helft van de dag niet, met accu health van 96%.

Normaal gesproken kon ik 3 dagen op 1 accu lading aan de gang. Nu is dat een heel ander verhaal.
Leert Apple niks van vorige updates en accu drain?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:19
Heb ik geen last van. iPhone SE uit 2016 met 86% battery health. Nee, moet je niet de hele dag intensief gebruiken, maar ik merk geen verschil t.o.v. 13.4 of eerder.

Wel heb ik iets vergelijkbaars met een eerdere iOS versie gehad. Was toen een kwestie van een backup maken, iOS via iTunes opnieuw er op zetten en backup terugzetten.

Ik denk niet dat het structureel bij alle iPhone 11 of 6S het geval is, dus "Leert Apple niks van vorige updates en accu drain?" is wat overdreven. Er zullen toestellen zijn die na een update per ongeluk een battery drain hebben. En dat is wellicht gewoon oplosbaar. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:43
Poops_McGhee schreef op zondag 7 juni 2020 @ 03:50:
Iemand last van veel meer accu drain sinds 13.5? Mijn 6 maanden oude iPhone 11 is nu met een dag leeg, zonder apps op de achtergrond refresh, Siri uitgeschakeld en max 2 uurtjes het scherm aan. Accu health =100%
Ik hoopte dat dat met 13.5.1 opgelost was, maar dat is niet het geval. De oude 6s van m'n vrouw haalt de helft van de dag niet, met accu health van 96%.

Normaal gesproken kon ik 3 dagen op 1 accu lading aan de gang. Nu is dat een heel ander verhaal.
Ik heb met mijn iPad Pro wel dat ie sneller leeg gaat. Kan zijn omdat ie iets ouder is, maar het valt me pas de laatste tijd op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 29-11 11:49

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Sinds 13.5.1 herkend mijn iPhone 8 af en toe spontaan mijn KPN simkaart niet meer :?

Een herstart verhelpt dit. Nu regelmatig gehad, nog niet kunnen ontdekken waardoor dit precies komt.

Iemand anders die hier ook last van heeft?

[Voor 12% gewijzigd door Falcon op 07-06-2020 11:30]

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:24

Sinds 13.5.1 (13.5 overgeslagen) blijven oa buienradar en buienalarm in de achtergrond draaien bij mij terwijl dat voor alle apps uitstaat. Misschien bij jou ook het geval? Reinstall van de apps bied geen soelaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
Wouter36 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:18:
[...]

Sinds 13.5.1 (13.5 overgeslagen) blijven oa buienradar en buienalarm in de achtergrond draaien bij mij terwijl dat voor alle apps uitstaat. Misschien bij jou ook het geval? Reinstall van de apps bied geen soelaas.
Dat heb ik inderdaad ook, maar dan met Messenger en Whatsapp. Refresh on background heb ik volledig uitgeschakeld en apps blijven het toch doen. Beide apps zijn goed voor 100% accu verbruik. Mijn accu drain over de afgelopen nacht was 40%. Schermtijd 0 minuten. Apps op achtergrond 2 minuten. 2 minuten apps op achtergrond is dus 40% accu usage. Niet normaal. Het begon na 13.5 en 13.5.1 loste niks op.

Uninstall/reboot/reinstall heb ik ook geprobeerd, zonder resultaat.
Nu heb ik bluetooth ook uitgeschakeld (dus geen verbinding meer met m'n Apple Watch) en ben benieuwd of mijn iPhone nu langer standby blijft, met een gemis aan functionaliteiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wouter36
@Poops_McGhee

Ik heb inderdaad hetzelfde beeld. Geen Apple Watch hier. WiFi uit of aan maakt ook geen verschil.

Edit: Teruggaan naar 13.5 heeft dus geen zin? 13.4.1 word niet meer gesigned...

[Voor 26% gewijzigd door Wouter36 op 07-06-2020 14:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
Wouter36 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:52:
@Poops_McGhee

Ik heb inderdaad hetzelfde beeld. Geen Apple Watch hier. WiFi uit of aan maakt ook geen verschil.

Edit: Teruggaan naar 13.5 heeft dus geen zin? 13.4.1 word niet meer gesigned...
Het is bij ons begonnen met 13.5, dus in ons geval zal het geen zin hebben om terug te gaan. Helaas is een reroll naar 13.4.1 voor ons ook niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
Pino112 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Ik heb met mijn iPad Pro wel dat ie sneller leeg gaat. Kan zijn omdat ie iets ouder is, maar het valt me pas de laatste tijd op.
Ik heb mijn Pro 10.5 naar 13.5.1 geupdate, en die lijkt ook sneller door de accu heen te gaan. Dit vind ik iets minder erg dan de phone, waar ik meer van afhang dan van de iPad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-11 10:30
Wie heeft er ervaring met een een child account en de ‘find my’ app? Ik ben al de hele middag aan het prutsen maar krijg het niet voor elkaar.

Ik heb find my iPhone aanstaan op mijn toestel en die van het kind. We zien elkaars toestellen op de kaart maar het schetst mijn verbazing dat het kind ieder moment mijn iPhone kan laten rinkelen. Ook kan het kind mijn iPhone als verloren markeren.

Alle lockdown features lijken prima te werken maar ik vind dit heel onlogisch gezien de ouder-kind verhouding van de accounts. Sterker nog de enige manier die ik heb gevonden is find my helemaal uitzetten op mijn telefoon.

Ik mis iets geloof ik iets? Of heeft Apple wat onhandigs gedaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
Poops_McGhee schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Het is bij ons begonnen met 13.5, dus in ons geval zal het geen zin hebben om terug te gaan. Helaas is een reroll naar 13.4.1 voor ons ook niet meer mogelijk.
Na een dag alle extra functionaliteiten uitgeschakeld te hebben, oa. bluetooth, apps on background, heb ik ineens slechts 5% accu verbruikt over de laatste 14 uur.

Apps op de achtergrond had ik al eerder uitgezet, alsmede Siri en al z'n opties. Dat bood geen soelaas, maar na het uitschakelen van bluetooth, heb ik toch wel een opmerkelijk resultaat.
Ik denk dat ik wel kan leven zonder connectivity met de Apple Watch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01:29

Ja hier een enorm verschil sinds ik van 13.4 naar 13.5.1 ben gegaan. Op zowel iPhone XS, iPad Air 2 als iPhone SE. Mijn batterij staat na 1 uur al op 80% terwijl ik er nog vrij weinig mee heb gedaan.
iPhone SE van m’n vrouw werd loeiheet terwijl ze er niets mee deed.

Sysstats geeft nu aan dat CPU verbruik continu 15-20% is.
Poops_McGhee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 01:32:
[...]
Na een dag alle extra functionaliteiten uitgeschakeld te hebben, oa. bluetooth, apps on background, heb ik ineens slechts 5% accu verbruikt over de laatste 14 uur.
Dat ga ik ook maar eens doen. Bluetooth gebruik ik sporadisch. Apps on background staat wel aan voor behoorlijk wat apps.
CPU usage blijft wel hetzelfde (15-20%), maar eerlijk gezegd geen idee wat het hiervoor was.

[Voor 23% gewijzigd door sverzijl op 08-06-2020 10:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
sverzijl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Ja hier een enorm verschil sinds ik van 13.4 naar 13.5.1 ben gegaan. Op zowel iPhone XS, iPad Air 2 als iPhone SE. Mijn batterij staat na 1 uur al op 80% terwijl ik er nog vrij weinig mee heb gedaan.
iPhone SE van m’n vrouw werd loeiheet terwijl ze er niets mee deed.

Sysstats geeft nu aan dat CPU verbruik continu 15-20% is.

[...]

Dat ga ik ook maar eens doen. Bluetooth gebruik ik sporadisch. Apps on background staat wel aan voor behoorlijk wat apps.
CPU usage blijft wel hetzelfde (15-20%), maar eerlijk gezegd geen idee wat het hiervoor was.
Bij de 6s van mijn vrouw heeft het geen resultaat. Zij heeft nu ook alles nagenoeg uitstaan en gebruikt de phone nauwelijks. De accu blijft drainen, ondanks dat de battery health 96% is.
Bij mijn 11 werkt het tot dusver goed. Na ruim 24 uur heb ik nog 79% accu lading.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sverzijl
Ik heb net een iPad Air 2 met 13.4.1 en een iPad (6e generatie) met 13.5.1 naast elkaar gelegd, beiden gereboot en tijdje gewacht. Daarna Sysstat opgestart op beiden.
De (oudere) iPad met 13.4.1 gaf een CPU verbruik van 6-10% aan terwijl de (nieuwere) iPad met 13.5.1 een CPU verbruik van 50-70% bleef geven. Op mijn iPhoneXS is dit nu 20-40%
Op beide iPads Bluetooth uit en achtergrond refresh uit.

Waarom update ik die dingen ook zo snel. F*ck me :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
sverzijl schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:20:
Ik heb net een iPad Air 2 met 13.4.1 en een iPad (6e generatie) met 13.5.1 naast elkaar gelegd, beiden gereboot en tijdje gewacht. Daarna Sysstat opgestart op beiden.
De (oudere) iPad met 13.4.1 gaf een CPU verbruik van 6-10% aan terwijl de (nieuwere) iPad met 13.5.1 een CPU verbruik van 50-70% bleef geven. Op mijn iPhoneXS is dit nu 20-40%
Op beide iPads Bluetooth uit en achtergrond refresh uit.

Waarom update ik die dingen ook zo snel. F*ck me :(
Ik heb ook "vraag om verbinding" in de Wifi settings uitgeschakeld. Geen idee of dat enig effect heeft, maar ik las het ergens, waar het werd gesuggereerd als accu drain reducerend hulpmiddel.
Dit heb ik ook op de iPhone van m'n vrouw gedaan, maar zonder resultaat, dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sverzijl
Poops_McGhee schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Ik heb ook "vraag om verbinding" in de Wifi settings uitgeschakeld. Geen idee of dat enig effect heeft, maar ik las het ergens, waar het werd gesuggereerd als accu drain reducerend hulpmiddel.
Dit heb ik ook op de iPhone van m'n vrouw gedaan, maar zonder resultaat, dus.
4 iPads, alleen linksboven is geupgrade naar 13.5.1 (iPad 6th gen), de andere 3 zijn nog 13.4.1 (iPad Air 2). Alleen de 13.5.1 verbruikt 40-60%, de rest 5-10%.

Er draait iets op de achtergrond, maar wat kan ik niet (meer) zien helaas.

Alle 4 gereboot, apps gesloten (for what it's worth), Airplane mode :

En iPhone XS, ook continu 30-40% CPU.

[Voor 3% gewijzigd door sverzijl op 08-06-2020 16:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wouter36
Old school alle apps killen na gebruik lijkt hier te werken, maar is natuurlijk een oplossing van lik mijn vestje.

Voor degene die betas draaien, ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
In screenshot 1 heb ik Bluetooth nog ingeschakeld, tot op de op een na laatste 2 dagen.

Het accu verbruik ten opzichte van Activiteit is erg hoog, voordat BT is uitgeschakeld.
Afgelopen maandagmiddag dus BT uitgeschakeld en m'n Batterijverbruik is significant gezakt.

Op screenshot 2 zag ik een Blootstelling aan COVID-19 optie, die er voorheen niet was. Deze maakt gebruik van BT, om gegevens uit te wisselen, met een app die er niet is. Waarschijnlijk zit hier de veroorzaker van het hoge batterijverbruik. Ondanks dat er geen app is om mee te communiceren en de optie is uitgeschakeld, denk ik dat BT wel continue aan het zoeken is, dus verbruikt het veel stroom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Dat blootstelling aan covid-19 is een api en gaat pas "aan" zodra je een app op je telefoon hebt die er gebruik van maakt. Dus lijkt me sterk dat die api nu spontaan je accu gebruikt.
Geen idee welke iPhone je hebt maar op mijn 11 heb ik BT 24/7 aan en zo significant veel accu gebruikt die niet ;)

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:38
Deze Posts over batterij gebruik vind je elke update van iOS. Gewoon paar dagen gebruiken en dan is alles weer als vanouds.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sverzijl
Zodra ik op de iPad wifi uit zet is het probleem van hoge CPU verbruik weg (ik dacht dat ik dat al deed door airplane mode te gebruiken, maar dat is niet het geval).
Als ik airplane mode gebruik op iPhone dan staat Wifi/4G wel uit, en is ook daar het probleem weg.

De iPad gisteren een factory reset gegeven, waarna het probleem ook weg is. Maar zodra ik de backup terug zet, is het probleem ook weer terug. Ik krijg het vermoeden dat het iets te maken heeft met (een bug in?) de iCloud sync van foto's. We hebben een redelijk grote library van zo'n 13000 foto's en paar honderd videos. Zodra ik de iPad uit zet, gaat de load op mijn iPhone ook vrijwel meteen omlaag.
Ja inderdaad, frustrerend. Niet gewend om voor de nacht al weer oplader erbij te moeten pakken.

[Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 09-06-2020 09:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06-10 15:40
weer batterij gezeur :O

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanaalten
giantgiantus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 07:47:
Deze Posts over batterij gebruik vind je elke update van iOS. Gewoon paar dagen gebruiken en dan is alles weer als vanouds.
...en als het niet als vanouds is: probeer dan eens eerst de standaard oplossingen (uit/aan zetten, iOS via iTunes installeren en backup terugzetten). Beetje zoals voor elke topicstart bij problemen: 'wat heb je zelf al geprobeerd?'.

Er is geen magisch knopje in de settings 'doe weinig batterij verbruiken'. En over het algemeen: nieuwe iOS versies verbruiken, na ingewerkt te zijn, niet significant meer energie dan voorgaande versies.

Eigenlijk zou dit in de topic start moeten, zodat makkelijk iedereen met accuproblemen daar naartoe verwezen kan worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wouter36
In ios 13.5 en 13.5.1 zit gewoon een optimalisatie “probleem” dat niet iedereen dat een probleem vind of heeft betekent niet dat het er niet is. Diverse fora staan er vol mee.

Ik vind het mooi dat er hier met elkaar naar oplossingen gezocht kan worden.

Dat als gezeur melden draagt niks bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 30-11 12:22
Wouter36 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:10:
In ios 13.5 en 13.5.1 zit gewoon een optimalisatie “probleem” dat niet iedereen dat een probleem vind of heeft betekent niet dat het er niet is. Diverse fora staan er vol mee.

Ik vind het mooi dat er hier met elkaar naar oplossingen gezocht kan worden.

Dat als gezeur melden draagt niks bij.
Het zal vast, ook ik zeg niet dat het er niet is. Maar na elke update van iOS komen deze opmerkingen voorbij. En wederom legt Apple niet (duidelijk) uit dat de eerste uren/ dagen na die update de iPhone of iPad op de achtergrond van alles doet, bijv de foto bibliotheek bijwerken. Dus opmerkingen dat de load wegvalt als je WiFi uitzet of rebooten, kunnen wel degelijk met het bijwerken te maken hebben.

Gek hè: als Bijv Op de achtergrond de Photo library bijgewerkt word, dan gebruikt deze WiFi. Als je de WiFi uitzet, valt de load weg....het is dus niet een bug in de WiFi functionaliteit, niet in Photos, maar intended by design. Niet handig om dat niet uit te leggen van Apple, maar dat is wel bij zo’n beetje elke iOS update het geval.

Ik vind het geen gezeur en diegene die dit woord gebruikten vast ook niet in die zin van het woord. Ze zullen eerder bedoelen: daar gaan we weer. Juist omdat dit soort opmerkingen telkens weer komt en later bleek dat het inderdaad beter werd na een paar uur/dagen.

Anyways, er kán wel degelijk een bug in geslopen zijn, óf binnen iOS zelf óf in een nog niet voor deze iOS versie geoptimaliseerde app. Ik zal de laatste zijn die dit ontkent.

For what it’s worth: op mijn iPhone XS Max geen enkel probleem op 13.5.1, ik ben dus één van de gelukkigen. Dus niet: er is geen probleem, hooguit dat ik zeg dat ík geen probleem ervaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
Mrjraider schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 06:42:
Dat blootstelling aan covid-19 is een api en gaat pas "aan" zodra je een app op je telefoon hebt die er gebruik van maakt. Dus lijkt me sterk dat die api nu spontaan je accu gebruikt.
Geen idee welke iPhone je hebt maar op mijn 11 heb ik BT 24/7 aan en zo significant veel accu gebruikt die niet ;)
Als je mijn eerdere posts leest, dan zie je dat ik een 11 heb. Op de eerste screenshot gaat het scheef met batterijgebruik en activiteit, precies nadat ik 13.5.1 geinstalleerd heb en het gaat weer goed, nadat ik BT uitgeschakeld heb. Voorheen was BT ook absoluut geen probleem. Deze had ik altijd aan ivm Apple Watch.

De een zal er wel last van hebben, de ander niet. De 6s van mijn vrouw is nog harder geraakt. Haar toestel blijft ongeacht plots heel veel accu capaciteit te verbruiken, zonder dat het toestel heet wordt (wat anderen weer wel ervaren).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ongoing probleem = ongoing "gezeur".

Dank je voor je bijdrage. Hebben we echt wat aan. 👍

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:24
Poops_McGhee schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:13:
[...]

Ongoing probleem = ongoing "gezeur".

Dank je voor je bijdrage. Hebben we echt wat aan. 👍
Ik ga ook een duit in het zakje doen. Ik heb regelmatig bij verschillende apps dat ze op de achtergrond blijven draaien, zonder zichzelf af te sluiten (wat ze normaal gesproken goed doen). In eerste instantie was het de NU.nl-app, daarna Marktplaats, nu MyParcel. Soms helpt handmatig afsluiten (Marktplaats), soms ook niet (NU.nl app, dus nu de webapp op mijn homescreen). Ik verdenk ook 13.5.1, want voor de update nergens last van.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:22
iOS 13.6 Beta 2 is uit.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

Acties:
  • 0Henk 'm!
Lol, 13.5.5 wordt ineens 13.6.
Build: 17G5045C

Acties:
  • +1Henk 'm!
Wacht maar tot we straks iOS 14 beta 1 hebben :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Nick25 zet geoptimaliseerd opladen eens uit.

Public Beta 2 13.6 is ook beschikbaar

edit: zelfde build als Dev beta: 17G5045C

[Voor 21% gewijzigd door Hackus op 10-06-2020 10:40]

• sverzijl
sverzijl schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:31:
Zodra ik op de iPad wifi uit zet is het probleem van hoge CPU verbruik weg (ik dacht dat ik dat al deed door airplane mode te gebruiken, maar dat is niet het geval).
Als ik airplane mode gebruik op iPhone dan staat Wifi/4G wel uit, en is ook daar het probleem weg.

De iPad gisteren een factory reset gegeven, waarna het probleem ook weg is. Maar zodra ik de backup terug zet, is het probleem ook weer terug. Ik krijg het vermoeden dat het iets te maken heeft met (een bug in?) de iCloud sync van foto's. We hebben een redelijk grote library van zo'n 13000 foto's en paar honderd videos. Zodra ik de iPad uit zet, gaat de load op mijn iPhone ook vrijwel meteen omlaag.

[...]

Ja inderdaad, frustrerend. Niet gewend om voor de nacht al weer oplader erbij te moeten pakken.
Inmiddels is bij onze iDevices de battery drain verdwenen. De afgelopen 3-4 dagen was alles na halve dag volledig leeg, nu nog steeds op 95%. Hoop dat het alleen bij deze update zo was, ik ga de volgende update maar eens goed nadenken of ik die wel nodig heb.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:20
Misschien een domme vraag, maar ik kan het in de instellingen niet vinden. Althans, in de instellingen vind ik onder "horen en voelen" alleen de optie "beltoon en meldingen", daarmee worden dus beide in 1x veranderd en ik wil ze separaat van elkaar instellen.

Kan ik het geluidsniveau van meldingen (mail/whatsapp/sms) zachter zetten en het geluidsniveau van een binnenkomende oproep harder zetten?
Ik weet dat je het geluid harder/zachter kunt zetten met de knoppen op de zijkant, maar dat geldt dan voor beide.

Ik merk dat ik soms telefoontjes mis omdat het geluid hiervoor te zacht staat, soms schrik ik juist weer van een whatsapp/mail omdat het geluid zo hard staat.

• Nick25
Hackus schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:16:
@Nick25 zet geoptimaliseerd opladen eens uit.

Public Beta 2 13.6 is ook beschikbaar

edit: zelfde build als Dev beta: 17G5045C
Huh ik heb geen problemen hoor :>

• Nick25
Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:17:
[...]

Wacht maar tot we straks iOS 14 beta 1 hebben :P
:) dat snap ik

maar niet met een volledige versie elke keer dat gezeur mijn batterij dit en dat :)

• Poops_McGhee
sverzijl schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Inmiddels is bij onze iDevices de battery drain verdwenen. De afgelopen 3-4 dagen was alles na halve dag volledig leeg, nu nog steeds op 95%. Hoop dat het alleen bij deze update zo was, ik ga de volgende update maar eens goed nadenken of ik die wel nodig heb.
Bij de meeste van onze iDevices is de battery drain verdwenen of niet eens aanwezig geweest. Alleen de 6s van mijn vrouw vertoont 0,0 verbetering. Haar phone is onderhand zo functioneel als een oude Nokia 3310.

• jasjenl
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:11

jasjenl

Liab A Tymo

DwightKSchrute schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Ik ga ook een duit in het zakje doen. Ik heb regelmatig bij verschillende apps dat ze op de achtergrond blijven draaien, zonder zichzelf af te sluiten (wat ze normaal gesproken goed doen). In eerste instantie was het de NU.nl-app, daarna Marktplaats, nu MyParcel. Soms helpt handmatig afsluiten (Marktplaats), soms ook niet (NU.nl app, dus nu de webapp op mijn homescreen). Ik verdenk ook 13.5.1, want voor de update nergens last van.
Dit heb ik dus ook sinds iOS 13.5.1, maar daarbij is me tot nog toe opgevallen dat het bij 2 apps gebeurt in mijn geval: eerder deze week is de Weeronline app de hele nacht op de achtergrond actief geweest en afgelopen nacht heeft de Buienalarm app hetzelfde gedrag vertoond. Bij beiden staat niks aan dat, als de app niet actief is, stroom zou mogen verbruiken dus ik vermoed dat er een bepaalde API of library die deze apps gebruiken het probleem veroorzaakt.

• Wouter36
ICulture app had hetzelfde probleem. Uitleg van hun:

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, dat zouden andere app makers ook eens moeten bekijken dan, alhoewel dit natuurlijk eigenlijk door Apple opgelost moet worden. Zou iCulture dit doorgegeven hebben aan Apple?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16:25
Verkeerde topic

[Voor 86% gewijzigd door Erik1805 op 14-06-2020 17:45]

Acties:
  • +5Henk 'm!
Het is weer bijna zover, de nieuwe generatie iOS staat voor de deur.

Babbelen over de bèta’s kunnen we ook dit jaar weer: [iOS14 Beta] Ervaringen & Discussie

Babbelen over de WWDC overigens ook:
[Keynote] WWDC Special Event – June 22

Acties:
  • +2Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:01
Donstil schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:32:
Het is weer bijna zover, de nieuwe generatie iOS staat voor de deur.

Babbelen over de bèta’s kunnen we ook dit jaar weer: [iOS14 Beta] Ervaringen & Discussie

Babbelen over de WWDC overigens ook:
[Keynote] WWDC Special Event – June 22
Thanks! Weer twee bookmarks er bij. ;)

• MiramarVTM
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:57
Mel33 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:29:
iPhone X ios 13.5.1, vele populaire apps crashen, en ook browser apps, chrome, safari, iig elke app al een keer gecrasht de laatste week. Of een app een 2de keer crashed weet ik zo niet, ik geloof instagram wel al 2 keer.
Nu een force restart gedaan voor 2de keer, even weer aankijken.

Meer mensen er last van?
Ik heb een iPhone 7 met iOS 13.5.1 en hoewel de apps niet crashen, kan ik bijvoorbeeld de apps van Autoblog en Apollo (Reddit) niet meer opstarten. Na een force restart gaat het dan weer een of twee dagen goed en dan starten ze niet meer.

Beide apps laten dan het beginscherm zien, en na 7 à 8 seconden keer ik terug naar mijn Home scherm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Wouter36 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:54:
ICulture app had hetzelfde probleem. Uitleg van hun:

[Afbeelding]
En dan slijmen of gebruikers alsjeblieft de waardering weg willen halen omdat het niet hun schuld was. Zo typisch Gonny. :)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • +2Henk 'm!

• meesje
THE_BASE schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:22:
[...]

En dan slijmen of gebruikers alsjeblieft de waardering weg willen halen omdat het niet hun schuld was. Zo typisch Gonny. :)
Ik lees dat nu pas. Ipv 'verzoeken' zou ik overigens 'vragen' hebben gebruikt. Klinkt toch wat vriendelijker en minder dwingend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op maandag 22 juni 2020 @ 08:58:
[...]

Ik lees dat nu pas. Ipv 'verzoeken' zou ik overigens 'vragen' hebben gebruikt. Klinkt toch wat vriendelijker en minder dwingend.
Ik vind het überhaupt niet gepast om het op deze manier te vragen. En dan aangeven dat negatieve recensies meer geplaatst worden dan positieve. Tja, dat is helaas altijd zo.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • +5Henk 'm!

• meesje

En de middag vrij genomen. :)

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Is er al bekend wanneer de volgende update van iOS 13 komt? Want die background activiteit bug waar hier al eerder over is gesproken, zou onderhand wel eens verholpen mogen zijn...

• meesje
Ik overweeg om een iCloud abonnement te nemen, vnl. voor het online beschikbaar hebben van foto's. Waarschijnlijk ga ik gelijk voor het duurste abonnement (2TB). Ik ben me bewust dat 2Tb best veel is, maar wat gebeurt er als deze ruimte niet meer toereikend is?

• sverzijl
meesje schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:14:
Ik overweeg om een iCloud abonnement te nemen, vnl. voor het online beschikbaar hebben van foto's. Waarschijnlijk ga ik gelijk voor het duurste abonnement (2TB). Ik ben me bewust dat 2Tb best veel is, maar wat gebeurt er als deze ruimte niet meer toereikend is?
Waarom begin je niet gewoon met een goedkoper abo en upgrade je wanneer nodig?
Wij hebben (voor het gezin) 200GB en we gebruiken nog maar 80GB (voor zo'n 14.000 foto's/videos, en die laten we ook alleen maar staan 'omdat het kan'. Iedere zoveel tijd maken we sowieso een kopie naar m'n NAS, die op zijn beurt weer gebackupped wordt naar Synology C2 cloud backup). 2TB ga ik voorlopig niet nodig hebben.
Als 2TB niet meer toereikend is, dan zou ik de paar honderd duizend foto's die je dan hebt op een ander backup medium zetten.

[Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 26-06-2020 12:23]

• meesje
sverzijl schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:21:
[...]

Waarom begin je niet gewoon met een goedkoper abo en upgrade je wanneer nodig?
Wij hebben (voor het gezin) 200GB en we gebruiken nog maar 80GB (voor zo'n 14.000 foto's/videos, en die laten we ook alleen maar staan 'omdat het kan'. Iedere zoveel tijd maken we sowieso een kopie naar m'n NAS, die op zijn beurt weer gebackupped wordt naar Synology C2 cloud backup). 2TB ga ik voorlopig niet nodig hebben.
Als 2TB niet meer toereikend is, dan zou ik de paar honderd duizend foto's die je dan hebt op een ander backup medium zetten.
Eerst een kleiner abonnement is zeker een optie. Sowieso wel een veilige gedachte dat de foto's op je iPhone automatisch in de iCloud worden gezet, mocht je telefoon ooit gestolen worden of stuk gaan.
offtopic:
Ik ben best benieuwd naar hoe jij een kopie naar je NAS maakt. We hebben thuis ook een Synology staan die elke avond een backup maakt naar een NAS op een andere locatie. Hoe backup jij foto's op je iPhone naar je NAS? Welke app gebruik je daarvoor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sverzijl
meesje schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:30:
[...]

Eerst een kleiner abonnement is zeker een optie. Sowieso wel een veilige gedachte dat de foto's op je iPhone automatisch in de iCloud worden gezet, mocht je telefoon ooit gestolen worden of stuk gaan.
offtopic:
Ik ben best benieuwd naar hoe jij een kopie naar je NAS maakt. We hebben thuis ook een Synology staan die elke avond een backup maakt naar een NAS op een andere locatie. Hoe backup jij foto's op je iPhone naar je NAS? Welke app gebruik je daarvoor.
offtopic:
Alle foto's worden automatisch met m'n macbook pro en een aantal windows laptops gesynced, en vanuit daar exporteer ik ze ieder half jaar naar m'n NAS. Ik had voorheen de icloud folder op de windows laptops direct laten verwijzen naar de NAS, maar dat werkte niet zo lekker (te traag/veel issues).

Direct vanaf je iPhone zou je (als ik het zo snel zie) ook de DS Photo app kunnen gebruiken. Selecteer al je foto's en stuur ze naar DS Photo om ze direct op je Synology NAS te krijgen.

[edit]De DS Photo app kan daarnaast ook automatisch je foto's uploaden naar Synology :

"You can upload photos or videos from your iOS device to existing or new albums in Photo Station. The Photo Backup feature can automatically upload photos to Photo Station every time a photo is taken on your mobile device"

[Voor 13% gewijzigd door sverzijl op 26-06-2020 12:54]

• vanaalten
Ik ben best benieuwd naar hoe jij een kopie naar je NAS maakt. We hebben thuis ook een Synology staan die elke avond een backup maakt naar een NAS op een andere locatie. Hoe backup jij foto's op je iPhone naar je NAS? Welke app gebruik je daarvoor?
Nextcloud op m'n server-in-de-meterkast, wellicht ook wel beschikbaar voor een NAS. Nextcloud client op m'n iPhone. Automatisch uploaden van photos instellen in de Nextcloud app en klaar. Enige is dat ze dan ook nog op m'n iPhone staan, dus qua ruimte is het niet direct een oplossing, maar wel als backup.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 27-11 12:46
[...]

offtopic:
kijk eens naar PhotoSync

Bing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:46

Hoedje

Moderator Apple Talk
Het gaat nu wel erg offtopic over de mogelijkheden om foto's te backupen. Dit topic gaat over iOS13. Mocht er behoefte zijn om de discussie voor te zetten dan graag in een eigen topic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Is het mogelijk om in Apple Maps een huisadres in te geven dat afwijkend is van het adres in je contactpersoon info? Ik parkeer namelijk mijn auto op een andere locatie dan mijn huisadres.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
meesje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:12:
Is het mogelijk om in Apple Maps een huisadres in te geven dat afwijkend is van het adres in je contactpersoon info? Ik parkeer namelijk mijn auto op een andere locatie dan mijn huisadres.
Je kan toch een locatie genaamd ‘parkeerplaats thuis’ oid aanmaken? Dan klopt je adres in elk geval nog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:39
meesje schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:14:
Waarom? Er zijn vele andere gratis mogelijkheden om je foto’s online op te slaan.
Ik heb maar maar 64GB en nog nooit een abonnement gehad met wel meer dan 100k aan foto’s.

Om er maar eentje te noemen, Google Foto’s;
https://www.google.com/intl/nl/photos/about/

https://apps.apple.com/nl/app/google-fotos/id962194608

Eén van de dingen die Google Foto’s aantrekkelijk maakt, is dat gebruikers al hun foto’s en video’s onbeperkt in de cloud kunnen opslaan. Daarvoor hoeft niet te worden betaald. De kwaliteit blijft erg goed, foto’s tot 16 megapixels kunnen worden opgeslagen, hetzelfde geldt voor video’s tot 1080p.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
HereIsTom schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:18:
[...]

Waarom? Er zijn vele andere gratis mogelijkheden om je foto’s online op te slaan.
Ik heb maar maar 64GB en nog nooit een abonnement gehad met wel meer dan 100k aan foto’s.

Om er maar eentje te noemen, Google Foto’s;
https://www.google.com/intl/nl/photos/about/

https://apps.apple.com/nl/app/google-fotos/id962194608

Eén van de dingen die Google Foto’s aantrekkelijk maakt, is dat gebruikers al hun foto’s en video’s onbeperkt in de cloud kunnen opslaan. Daarvoor hoeft niet te worden betaald. De kwaliteit blijft erg goed, foto’s tot 16 megapixels kunnen worden opgeslagen, hetzelfde geldt voor video’s tot 1080p.
Bedankt voor het advies, maar ik hou niet zo van Google. Recentelijk heb ik van veel diensten afscheid genomen. Ik hou nu nog Gmail en Drive over. De inhoud van Drive moet tzt over naar iCloud. Afscheid nemen van Gmail wordt een grotere klus...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:39
meesje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:28:
[...]

Bedankt voor het advies, maar ik hou niet zo van Google. Ik heb juist van veel diensten afscheid genomen. Ik hou nu nog Gmail en Drive over. De inhoud van Drive moet tzt over naar iCloud. Afscheid nemen van Gmail wordt een grotere klus...
Google of Apple, allebei Amerikaans, dus zie het verschil niet zo?
PS. En 2TB is minstens 200k aan foto’s.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• meesje
HereIsTom schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:36:
[...]

Google of Apple, allebei Amerikaans, dus zie het verschil niet zo?
Die discussie is voor een ander topic.

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:10
Hallo,

Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de hotspot mogelijkheid van de iPhone? Het verhaal is als volgt. Mijn vriendin woont in een appartementencomplex met hierin een DSL (koper) aansluiting. Bij werkzaamheden in het appartementencomplex is de DSL-kabel van de meterkast naar haar appartement beschadigd geraakt waardoor ze nu tijdelijk geen gebruik kan maken van haar vaste lijn.

Ik zelf heb een onbeperkt sim-only abonnement en gebruik mijn iPhone regelmatig om een hotspot open te zetten naar mijn laptop, bijvoorbeeld wanneer ik aan het werk ben in de trein. Dit gaat altijd zonder problemen en de connectie blijft stabiel en actief.

Nu probeer ik mijn vriendin te laten internetten via mijn telefoon als hotspot. Helaas verliezen de iPhone's op de minuut hun verbinding. Op mijn telefoon wordt van zelf de hotspot functionaliteit uitgeschakeld. Wanneer ik mijn laptop verbind en dataverkeer geneer lijkt het wel goed te gaan. Ik ben nu immers alweer 2 uurtjes aan het werk via een 4G hotspot van mijn iPhone naar mijn laptop.

Wanneer de laptop echter uit staat en ik dus mijn hotspot aan zet naar haar iPhone dan is het na een minuut afgelopen. Kortom, niet te doen.

Zijn er meer mensen die bekend zijn met dit probleem? Ik heb een iPhone 11 Pro Max en mijn vriendin een iPhone XS Max, beide op iOS 13.5.1.

In maart (Apple Acknowledges Personal Hotspot Issues Affecting Some iOS 13 and iPadOS 13 Users) was het wel in het nieuws dat er problemen waren maar de voortgang hiervan kan ik nergens terug vinden.

Beide toestellen zijn al eens opnieuw opgestart, beide zitten op de nieuwste providerinstellingen en de nieuwste iOS versie en op beide toestel is de knop 'Herstel netwerkinstellingen' al eens uitgevoerd.

TLDR: Hotspot van iPhone naar laptop gaat urenlang zonder problemen. Hotspot van iPhone naar iPhone gaat na 1 minuut mis (als de laptop niet aan staat).

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:38

Yucko

One clown to rule them all !

ik gebruik de hotspot functionaliteit niet zo heel veel.

• iPhone X > iPad Pro 2018: werkt probleemloos. iPad ziet hotspot altijd en zet hem zelfs aan wanneer ik deze selecteer terwijl hij uitstaat op de X. Gebruikt zelfde AppleID

• iPhone X > iPhone SE: moet zelf handmatig hotspot aanzetten op X en unlocked laten terwijl ik verbinding maak. Daarna na 1 min. inactiviteit op SE (automatisch slot) gaat verbinding dicht en moet ik op de X via "instellingen" - "persoonlijke hotspot" de boel eerst weer aanzetten. SE heeft wel een ander AppleID.

Oftewel, bij mij lijkt het voornamelijk af te hangen of het device dat verbinding wil maken via de hotspot van mijn X hetzelfde AppleID heeft of niet.

[Voor 12% gewijzigd door Yucko op 29-06-2020 18:04]

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• meesje
jodeltje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:25:
[...]

Je kan toch een locatie genaamd ‘parkeerplaats thuis’ oid aanmaken? Dan klopt je adres in elk geval nog.
Ik heb dit geprobeerd, echter Siri snapt dit niet. Thuis en Werk begrijpt ie wel, maar een nieuwe favoriet niet. Ik wil in de auto handsfree kunnen zeggen ‘navigeer naar...’.

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
meesje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:54:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, echter Siri snapt dit niet. Thuis en Werk begrijpt ie wel, maar een nieuwe favoriet niet. Ik wil in de auto handsfree kunnen zeggen ‘navigeer naar...’.
Ik heb het even uitgeprobeerd en je hebt helemaal gelijk 8)7

Ik kan wel het adres noemen, dat werkt. Maar verder kan ik je niet helpen.

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Uit het niets heb ik sinds een paar dagen enorme GPS drift. (Dit resulteert er in dat het home automation systeem mij als afwezig markeert.) Voor zover ik weet heb ik helemaal niets aangepast aan instellingen. Ik gebruik de telefoon meestal met alleen WiFi aan, dit was geen probleem voorheen. Het kán waarschijnlijk opgelost worden door GSM in te schakelen, maar heb daar geen behoefte aan, nogmaals; was voorheen ook niet nodig.

Heeft iemand een idee hoe dit kan?
iOS 13.6 Beta 3

• THE_BASE
  • Niet online
Geen idee waar ik dit precies kwijt moet:

Mijn Apple TV is de Woning-hub.

Sinds vorige week staat er in de Woning-app bij Apple TV ‘reparatie...’. Het lijkt er op dat reparatie vereist is. Geen idee waarom wat hij werkt prima, niets aan de hand.

Bij de Hue Dimmer en Hue Smart Button staat dat deze alleen werken met een Hub. Dat is de Apple TV.

Hoe is dit te verhelpen?

• meesje
THE_BASE schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:59:
Geen idee waar ik dit precies kwijt moet:

Mijn Apple TV is de Woning-hub.

Sinds vorige week staat er in de Woning-app bij Apple TV ‘reparatie...’. Het lijkt er op dat reparatie vereist is. Geen idee waarom wat hij werkt prima, niets aan de hand.

Bij de Hue Dimmer en Hue Smart Button staat dat deze alleen werken met een Hub. Dat is de Apple TV.

Hoe is dit te verhelpen?
Even snel gezocht op Reddit: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Check de opmerkingen over Apple id. Wellicht heb je hier wat aan.

Overigens denk ik dat je vraag beter geplaatst kon worden in het HomeKit topic.

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:05:
[...]

Even snel gezocht op Reddit: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Check de opmerkingen over Apple id. Wellicht heb je hier wat aan.

Overigens denk ik dat je vraag beter geplaatst kon worden in het HomeKit topic.
Die kwam ik zojuist tegen.

Wat hielp: Apple TV uit account verwijderen en opnieuw configureren. Herstellen was niet nodig.

Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:38

The Chosen One

Zie signature!

Heb een (groot) probleem met mijn nieuwe iphone SE2. Vrijdag naar de winkel geweest en muziek bluetooth oortjes in gehad. Net voor ik ging zag ik dat 6 liedjes van een playlist om de een of andere reden niet gedownload waren. Dus ff op herdownload icon geklikt.

Begin van de avond was de accu ~20%. Ff op de oplader gelegd. Toen ik naar bed ging (~22:15) zag ik dat het ~60% was. Meer dan genoeg voor de nacht en volgende ochtens op werk (5 uur op staan, 6 uur werk).

Volgende dag ~5:55 wakker, telefoon helemaal leeg. (1-2 minuut te laat op werk).

Toen later gekeken bij batterij. 100% batterij drain music bij de meeste uren. Toen bij die liedjes weer gekeken en waren nog steeds proberen aan het downloaden. Stop gezet. Maar nu blijft hij nog steeds op 100% of dichtbij batterij drain music staan.

Staat ook niet los meer, (gesloten dus), geen liedjes van wat ik zie die nog geprobeerd gedownload te worden.

Mis ik wat?
Software up to date, alleen wifi en bluetooth staan aan. Niks staat geopend.
Nu telefoon ff uitgezet, kan niet bevorderlijk zijn voor de batterij.

[Voor 9% gewijzigd door The Chosen One op 05-07-2020 09:28]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18:45
nieuws: Gebruikers iPhone klagen over accuduur op iPhone op iOS 13.5.1

In de beschrijving van de iCulture app wordt er ook het één en ander over uitgelegd, mogelijk gaat het om dezelfde bug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-11 13:21
Ha ik heb eergisteren een DFU update uitgevoerd met IOS 13.5.1 op mijn iPhone 8 om 3 redenen: 1 storage error, 2) aantal foto's niet meer te kopieren vanaf de telefoon naar Windows, maar wel naar de Icloud waar ik ze anders nooit neerzet, en 3) de batterij duur was verschrikkelijk. iPhone is weer helemaal leeg met alleen 2 extra apps: Strava en Garmin connect. Af en toe lijkt 's nachts het homescreen aan te gaan (20 minuten) zonder dat er verder iets gebeurt. Hoop dat de 13.6 update snel komt (ga niet beginnen aan beta's). Meeste zorgen maak ik me eigenlijk nog om de storage error. Is er een manier om de hardware te controleren (soort van ouderwetse checkdisk)?

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1 ... 48 49 50 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee