Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:26
Maart1992 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:15:
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje, ik weet niet helemaal zeker of het hier thuis hoort maar ik wilde geen nieuw topic openen voor deze vraag.

Maar mijn vraag is waar slaat Whatsapp de toegestuurde foto's, documenten, audio bestanden en andere onderdelen op? Whatsapp heeft ongeveer 2.5 gig aan opslag in gebruik op mijn telefoon en ik wilde dit wat opschonen maar ik kon alleen de optie vinden om alles te verwijderen maar ik wil handmatig aan kunne vinken welke foto ik wel en welke ik niet weg wil gooien.

Op android sloeg whatsapp de foto's altijd op in je foto galerij maar dat is op iOS niet het geval, vandaar de vraag.

Alvast bedankt :-)
Hier komen foto’s gewoon in mijn galerij te staan. Maar er blijft er ook een versie in je whatsapp applicatie staan.
Ik ruim regelmatig op op de volgende manier, in settings in de WhatsApp applicatie - data and storage usage - storage usage. Daar zie je per contact hoeveel ruimte hij of zij benut. Klik op de gebruiker die waarvan je de data wilt opschonen, manage en kies wat je verwijderen wil.

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-07 16:53
Hooli-gan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:56:
[...]

Hier komen foto’s gewoon in mijn galerij te staan. Maar er blijft er ook een versie in je whatsapp applicatie staan.
Ik ruim regelmatig op op de volgende manier, in settings in de WhatsApp applicatie - data and storage usage - storage usage. Daar zie je per contact hoeveel ruimte hij of zij benut. Klik op de gebruiker die waarvan je de data wilt opschonen, manage en kies wat je verwijderen wil.
Thanks! Dit is wel antwoord op mijn vraag inderdaad. Op android kwamen alle foto's van alle gesprekken op een plek terecht, maar dit werkt ook goed! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje, ik weet niet helemaal zeker of het hier thuis hoort maar ik wilde geen nieuw topic openen voor deze vraag.

Maar mijn vraag is waar slaat Whatsapp de toegestuurde foto's, documenten, audio bestanden en andere onderdelen op? Whatsapp heeft ongeveer 2.5 gig aan opslag in gebruik op mijn telefoon en ik wilde dit wat opschonen maar ik kon alleen de optie vinden om alles te verwijderen maar ik wil handmatig aan kunne vinken welke foto ik wel en welke ik niet weg wil gooien.

Op android sloeg whatsapp de foto's altijd op in je foto galerij maar dat is op iOS niet het geval, vandaar de vraag.

Alvast bedankt :-)
Als je in Whatsapp bij Instellingen - Chat, de optie ‘Voeg toe aan filmrol’ aanzet staan de foto’s en video’s die je ontvangt gewoon in de Foto’s app :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:39
@Dj-sannieboy Thanks for the reminder ;) Dit stond al weer eventjes op mijn to-do list, maar om de een of andere manier vergat ik het steeds ondanks de irritatie dat de foto's en filmpjes steeds wéér in mijn filmrol werden gezet.
Nu maar uitgezet. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:38
Hooli-gan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:56:
Een perfecte manier om te kijken welk contact de meeste opslagruimte ver-/ge- bruikt.

Als je geconstateerd hebt welke gebruiker het meeste verbruikt, kun je naar de chat van die persoon gaan.
In die chat klik je bovenin op naam van die persoon / groep en dan klik je op 'Media, links en docs'. Dan krijg je alles te zien wat er opgeslagen is bij die persoon / groep en kun je
..... handmatig aan kunne vinken welke foto ik wel en welke ik niet weg wil gooien.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:27
funske schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:42:
[...]

Een perfecte manier om te kijken welk contact de meeste opslagruimte ver-/ge- bruikt.

Als je geconstateerd hebt welke gebruiker het meeste verbruikt, kun je naar de chat van die persoon gaan.
In die chat klik je bovenin op naam van die persoon / groep en dan klik je op 'Media, links en docs'. Dan krijg je alles te zien wat er opgeslagen is bij die persoon / groep en kun je
[...]
... verwijderen wat jij wil. :>

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funske
Mel33 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:21:
... verwijderen wat jij wil. :>
Hoe jij het wil noemen maakt mij niet....
Ik wilde alleen aangeven waar je de foto’s etc kunt bekijken en kunt selecteren welke je wel of niet wil verwijderen.
Sorry, maar ik wilde jou alleen maar helpen..... :?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
funske schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:36:
[...]

Hoe jij het wil noemen maakt mij niet....
Ik wilde alleen aangeven waar je de foto’s etc kunt bekijken en kunt selecteren welke je wel of niet wil verwijderen.
Sorry, maar ik wilde jou alleen maar helpen..... :?
Oh was niet slecht bedoeld, ik dacht ik maak je zin ff af. Haha

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funske
Mel33 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:40:
[...]

Oh was niet slecht bedoeld, ik dacht ik maak je zin ff af. Haha
Afmaken hoefde niet, want ik had jouw quote eronder gezet om mijn zin een beetje af te maken....... _O- _O-

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:05

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

Ik heb nu iOS12 op mijn iPhone 6s staan. Welke 3D touch dingen blijven 3D touch dingen als ik upgrade naar iOS13?

iMac te koop https://tweakers.net/aanbod/2176138/apple-imac-27-inch-32ghz-(mid-2010).html

• Mel33
Dancing_Animal schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:57:
Ik heb nu iOS12 op mijn iPhone 6s staan. Welke 3D touch dingen blijven 3D touch dingen als ik upgrade naar iOS13?
Alles, het is nu alleen allemaal softwarematig, en niet meer druk afhankelijk, this nu longpress, dus alle iphones kunnen nu deze functie gebruiken.

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:43
Mel33 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 00:19:
[...]

Alles, het is nu alleen allemaal softwarematig, en niet meer druk afhankelijk, this nu longpress, dus alle iphones kunnen nu deze functie gebruiken.
Niet helemaal waar. Voor iPhones zonder de hardwarematige ondersteuning voor 3D touch is het softwarematig ingebouwd. Dus lang indrukt houden. En daarbij krijgen die telefoons een soort van vergelijkbare ervaring.

Als je wel een telefoon met 3D Touch hebt blijft dat gewoon werken zoals dat altijd gebeurde. Met mijn Xs Max kan ik wel gewoon ‘hard’ op een icoontje drukken om direct het contextuele menu te krijgen en kan ik op het toetsenbord overal hard drukken om de cursor te verplaatsen (ipv alleen de spatiebalk).

• WishmasterNL
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:41

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

WishmasterNL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:41:
[...]

Ik heb eerst een reservekopie terug gezet. Dit mocht niet baten.
Daarna een echt hele nieuwe installatie. Ook dit werkte niet.

Ik ga nu nog één keer een geheel nieuwe installatie doen, en anders wacht ik wel af op een update.
Hopen dat dit het gaat oplossen.
Het ging inderdaad voor een paar uurtjes goed. Hetzelfde probleem is weer terug. Maakt niet uit op welk wifi netwerk ik zit.

Ik hoop dat het iets softwarematig is en dat dit word opgelost in een update.

Of heb ik ergens een "power-save" optie gemist in de instellingen?

BTO 17CL47 | i7-3610qm | Nvidia GTX680m 4GB gddr5 | 256GB Samsung 830serie SSD | 1080P scherm | 8GB 1600mhz ddr3 | win 10 Pro 64bit

• Mel33
rclahsen schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 08:13:
[...]

Niet helemaal waar. Voor iPhones zonder de hardwarematige ondersteuning voor 3D touch is het softwarematig ingebouwd. Dus lang indrukt houden. En daarbij krijgen die telefoons een soort van vergelijkbare ervaring.

Als je wel een telefoon met 3D Touch hebt blijft dat gewoon werken zoals dat altijd gebeurde. Met mijn Xs Max kan ik wel gewoon ‘hard’ op een icoontje drukken om direct het contextuele menu te krijgen en kan ik op het toetsenbord overal hard drukken om de cursor te verplaatsen (ipv alleen de spatiebalk).
Nee heel 3d touch is op alle iphones die dat hebben nu software matig in ios13 en hoger, het scherm doet niks meer met 3dtouch, het is nu longpress geworden (en idd ik kwam er ook achter dat je niet precies op de spatie hoeft te longpressen voor de cursor move)

Mel33 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:57:
[...]

Nee heel 3d touch is op alle iphones die dat hebben nu software matig in ios13 en hoger, het scherm doet niks meer met 3dtouch, het is nu longpress geworden (en idd ik kwam er ook achter dat je niet precies op de spatie hoeft te longpressen voor de cursor move)
Het gaat hier toch echt sneller door harder te drukken dan te wachten tot de software een long-press herkent :) Plus zijn in sommige apps nog altijd extra features beschikbaar via 3DTouch.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Mel33
WhatsappHack schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:39:
[...]

Het gaat hier toch echt sneller door harder te drukken dan te wachten tot de software een long-press herkent :) Plus zijn in sommige apps nog altijd extra features beschikbaar via 3DTouch.
Ja het lijkt bij het icoon van instellingen nog wel zo te voelen. Maar elke andere app. whatsapp bijv maakt het geen verschil, want de tijd om hard te drukken is het zelfde als longpress nodig heeft

Acties:
  • +2Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:54

amphora

Online creatie

Mel33 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:49:
[...]

Ja het lijkt bij het icoon van instellingen nog wel zo te voelen. Maar elke andere app. whatsapp bijv maakt het geen verschil, want de tijd om hard te drukken is het zelfde als longpress nodig heeft
Bij echt letterlijk iedere app die ik zojuist heb geprobeerd (zeker 20) krijg ik sneller context menu te zien bij een harde druk dan bij zachte.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Mel33
amphora schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:53:
[...]

Bij echt letterlijk iedere app die ik zojuist heb geprobeerd (zeker 20) krijg ik sneller context menu te zien bij een harde druk dan bij zachte.
Is dat niet gewoon het gevoel. Want om hard te drukken raak je langer en is het een longpress (iig niet zo kort als een tik)
Maar apple zelf en vele sites zeggen dat de hele functie uit is, dus ik ga even van mijn punt uit.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Mel33 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Is dat niet gewoon het gevoel. Want om hard te drukken raak je langer en is het een longpress (iig niet zo kort als een tik)
Maar apple zelf en vele sites zeggen dat de hele functie uit is, dus ik ga even van mijn punt uit.
Nee, het is echt veel sneller. Ook in WhatsApp. Probeer maar eens heel snel (eigenlijk direct dus) door te drukken en weer los te laten, dat registreert ie ook, terwijl je dan geen long-press doet maar nagenoeg even lang drukt als een normale tap...

Daarnaast. Zie instellingen - toegankelijkheid - aanraken - 3DTouch en Haptic Touch. ;) Echt niet dat Apple die instellingen erin laat zitten (oa gevoeligheid en aanraakduur) als de hele functie niet meer zou werken. :P Ik kan op de Apple site ook niet vinden dat het uitgezet zou zijn voor oudere toestellen die 3DTouch hebben.

[Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 13-05-2020 14:06]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 05-08 18:21
WhatsappHack schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Nee, het is echt veel sneller. Ook in WhatsApp. Probeer maar eens heel snel (eigenlijk direct dus) door te drukken en weer los te laten, dat registreert ie ook, terwijl je dan geen long-press doet maar nagenoeg even lang drukt als een normale tap...

Daarnaast. Zie instellingen - toegankelijkheid - aanraken - 3DTouch en Haptic Touch. ;) Echt niet dat Apple die instellingen erin laat zitten (oa gevoeligheid en aanraakduur) als de hele functie niet meer zou werken. :P Ik kan op de Apple site ook niet vinden dat het uitgezet zou zijn voor oudere toestellen die 3DTouch hebben.
Ik denk niet, want mijn ouders hebben mijn oude 8+ en 6S welke beide 3D Touch tot zich hebben, en als je daar in instellingen gaat kijken staat die volledige setting er nog in.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

• Pakjebakmeel
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06-08 00:23
Force touch: Zet je cursor midden in een blok text. Hard-press in het midden van het toetsenbord (op de G ofzo) en presto, je kunt nu alle kanten op.

Long touch: Zet je cursor midden in een blok text. Hou de spatie lang vast en.. je kunt niet naar beneden want daar ben je al..

Ik prefereer force touch toch echt met dit soort dingetjes, als je er gebruik van maakt ga je het wel missen. Voorals nog werkt dit bij mij prima, zonder force touch kan dit volgens mij echt niet.

[Voor 10% gewijzigd door Pakjebakmeel op 13-05-2020 23:35]

• kevinkrs
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:52
iOS 13.5 vanavond wellicht? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Verwacht het niet. Dan was dat al wel “aangekondigd” op social media door o.a. 9to5Mac en Mark Gurman.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:26
Pakjebakmeel schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:33:
.....
Long touch: Zet je cursor midden in een blok text. Hou de spatie lang vast en.. je kunt niet naar beneden want daar ben je al..
....
Hier loop ik idd geregeld tegenaan. Erg frustrerend soms.

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

• Dancing_Animal
  • Registratie: september 2000

Dancing_Animal

Niet omdat het moet.

Ok mensen, betreffende 3D touch, duidelijk. Het is alleen niet te hopen dat ze in de laatste update die voor de 6s komt deze functie er nog even uit halen.

Iets anders, werkt adblock plus ook in iOS 13?

[Voor 13% gewijzigd door Dancing_Animal op 16-05-2020 11:42]

iMac te koop https://tweakers.net/aanbod/2176138/apple-imac-27-inch-32ghz-(mid-2010).html

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:51
Dancing_Animal schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:25:
Ok mensen, betreffende 3D touch, duidelijk. Het is alleen niet te hopen dat ze in de laatste update die voor de 6s komt deze functie er nog even uit halen.

Iets anders, werkt adblock plus ook in iOS 13?
Voor iOS kan je Adguard gebruiken, dat kan alleen in Safari, maar ook via een vpn setting over de hele telefoon. Adblock plus heeft bij mijn weten geen app voor iOS.

edit: Ik zie net in de app store dat ABP ook een app heeft voor Safari, kan je lekker kiezen :-)

Ik begreep je vraag verkeerd, Adguard werkt prima in iOS13 en ik neem aan dat ABP niet anders is. Materiaalblokkering is nog steeds mogelijk.

[Voor 25% gewijzigd door Mr. Freeze op 16-05-2020 12:12]

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:44
Ligt het aan mij of is het standaard toetsenbord in iOS echt verschrikkelijk waardeloos?

Staat op NL, maar vaak doet hij maar wat naar mijn idee. Swipe werkt ook niet, dat werkt schijnbaar alleen maar met Engels als ik bij de instellingen kijk?

Gebruikte op mijn vorige Android toestel GBoard, maar had eigenlijk wel iets soortgelijks van Apple verwacht.

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:20
Patrick schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:53:
Ligt het aan mij of is het standaard toetsenbord in iOS echt verschrikkelijk waardeloos?
Ja de 100-den miljoenen iPhone gebruikers vinden dit allemaal waardeloos 8)7

Wat is eigenlijk het probleem, want dit kunnen we niet opmaken uit uw uiteenzetting?

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:44
RigolleM schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:18:
[...]

Ja de 100-den miljoenen iPhone gebruikers vinden dit allemaal waardeloos 8)7

Wat is eigenlijk het probleem, want dit kunnen we niet opmaken uit uw uiteenzetting?
Gaat me vooral om de autocorrect. Deze lijkt echt maar random allerlei onzin woorden in een zin te gooien. Ook komt er geregeld ineens een hoofdletter tevoorschijn. Maar ligt dus blijkbaar aan mij, gezien de vriendelijke reactie :/

• Mel33
Patrick schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:36:
[...]

Gaat me vooral om de autocorrect. Deze lijkt echt maar random allerlei onzin woorden in een zin te gooien. Ook komt er geregeld ineens een hoofdletter tevoorschijn. Maar ligt dus blijkbaar aan mij, gezien de vriendelijke reactie :/
Ik geloof dat je de geschiedenis van je woordenboek/autocorrect eens moet wissen.

Ga naar Instellingen en selecteer Algemeen.
Scroll helemaal naar onder en kies voor Stel opnieuw in.
Tik op de optie Herstel toetsenbordwoordenboek.

En als je dan nog steeds vreemde woorden krijgt
Ga naar Instellingen en selecteer Algemeen.
Open de optie Toetsenbord en tik op Tekstvervanging.
Verwijder alle vervangingen die je niet gebruikt uit de lijst.

[Voor 31% gewijzigd door Mel33 op 16-05-2020 19:54]

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:51
Patrick schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:53:

Staat op NL, maar vaak doet hij maar wat naar mijn idee. Swipe werkt ook niet, dat werkt schijnbaar alleen maar met Engels als ik bij de instellingen kijk?

Gebruikte op mijn vorige Android toestel GBoard, maar had eigenlijk wel iets soortgelijks van Apple verwacht.
Waarom zet je Gboard dan niet op je iPhone?

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
Autocorrect heb ik altijd uitstaan, sowieso heel irritant, op welke device dan ook.

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:20
[...]

Ik gebruik SwiftKey, omdat graag de numerieke digits erbij wil... en na een leerperiode valt de autocorrect zeer goed mee. Zinnen die ik regelmatig typ hoef ik maar één letter in te geven, nieuwe woorden of woorden in andere taal moet je wel mee opletten...

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:43
Heeft iemand hier ervaring met het gebruiken van een dual SIM iPhone met een werk en privé sim? Heeft iOS de nodige ondersteuning om deze twee zaken gescheiden te houden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
[...]

Ik heb er ook veel last van. Autocorrect komt soms met suggesties waarvan ik denk, bestaat dat woord uberhaupt? Kan er zo snel geen voorbeelden van bedenken, maar veel woorden zouden helemaal niet in zo'n lijst met suggesties hoeven staan omdat niemand ze ooit gebruikt. De suggesties zouden moeten worden gekozen op basis van hoe vaak woorden gebruikt worden en na verloop van leertijd zou hij moeten weten welke woorden IK vaak gebruik en die suggereren.

En wat ik ook vaak heb is dat als autocorrect met een belachelijk voorstel komt en ik zie dat op tijd, dan doe ik backspace om het te wissen en opnieuw mijn oorspronkelijke woord te typen, verandert ie het weer in hetzelfde. Dit soort basic dingen beginnen me steeds meer tegen te vallen van Apple. Autocorrect bestaat al zo lang, dat zou nu gewoon perfect moeten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
PhilipsFan schreef op zondag 17 mei 2020 @ 03:10:
[...]

Ik heb er ook veel last van. Autocorrect komt soms met suggesties waarvan ik denk, bestaat dat woord uberhaupt? Kan er zo snel geen voorbeelden van bedenken, maar veel woorden zouden helemaal niet in zo'n lijst met suggesties hoeven staan omdat niemand ze ooit gebruikt. De suggesties zouden moeten worden gekozen op basis van hoe vaak woorden gebruikt worden en na verloop van leertijd zou hij moeten weten welke woorden IK vaak gebruik en die suggereren.

En wat ik ook vaak heb is dat als autocorrect met een belachelijk voorstel komt en ik zie dat op tijd, dan doe ik backspace om het te wissen en opnieuw mijn oorspronkelijke woord te typen, verandert ie het weer in hetzelfde. Dit soort basic dingen beginnen me steeds meer tegen te vallen van Apple. Autocorrect bestaat al zo lang, dat zou nu gewoon perfect moeten werken.
Dit wel eens gedaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 22:23
Nee, maar dat is ook niet nodig. Het is Apple, ik verwacht dat het out of the box werkt en van mijn gedrag leert welke woorden ik vaak gebruik. Als ik allerlei maffe instellingen wil doorlopen had ik beter een Android kunnen kopen, was ik ook nog voordeliger uit geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
PhilipsFan schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Nee, maar dat is ook niet nodig. Het is Apple, ik verwacht dat het out of the box werkt en van mijn gedrag leert welke woorden ik vaak gebruik. Als ik allerlei maffe instellingen wil doorlopen had ik beter een Android kunnen kopen, was ik ook nog voordeliger uit geweest.
In al die jaren neemt hij de aanpassingen(fout of niet) ook van jouzelf mee, en houdt dat ook in de iphone/back-up vast. een reset doet wonderen.

[Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 17-05-2020 14:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gnauw
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:55
PhilipsFan schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Wat houd je tegen om zo’n mooie goedkope Android te nemen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17:02

Hoedje

Moderator Apple Talk
Laten we het wel gezellig houden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-08 23:23
Hoiz schreef op zondag 17 mei 2020 @ 02:36:
Heeft iemand hier ervaring met het gebruiken van een dual SIM iPhone met een werk en privé sim? Heeft iOS de nodige ondersteuning om deze twee zaken gescheiden te houden?
Ik gebruik de esim zakelijk en privé een fysieke sim in mijn 11 Pro. Privé gebruik ik WA en zakelijk WA for Business. Contacten zijn mij nog een zootje, maar dat ligt niet aan iOS. Enige waar ik zelf op moet letten dat ik de juiste sim kies bij bellen van nieuwe nummers (dus niet uit mijn adresboek). De standaard instelling is bellen met de zakelijke sim, maar dat is niet altijd de juiste als ik bv privé bel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• double_V
  • Laatst online: 06-08 11:56
Hoiz schreef op zondag 17 mei 2020 @ 02:36:
Ja, dit gebruik ik nu ruim een half jaar naar volle tevredenheid.

Prive e-sim (t-mobile)
Zakelijk Vodafone Sim

Je kan instellen welk nummer data gebruikt (of beide) welk contact welk nummer altijd gebruikt.
Je kan nummers uitzetten naar behoefte (vakantie)
Whatsapp prive en Whatsapp 4 business voor zakelijk.
Werk als een zonnetje.

Je moet alleen de eerste keer door al je contacten heenlopen en instellen welk nummer zij per default gebruiken. Dat is even een klusje maar gaat best snel via de iCloud site

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:35

JB

Cédric roelt!

Alexknl schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:22:
Autocorrect heb ik altijd uitstaan, sowieso heel irritant, op welke device dan ook.
Dat werkt best fijn bij lomp typen maar ik vind vooral het willen corrigeren van een compleet woord nadat je het al de 2e keer precies hetzelfde typt en zelfs na de 3e of 4e keer nog corrigeren kansloos... Daar zou intelligentie wel fijn zijn met "hmm misschien wil de gebruiker dit toch echt typen, laat ik er alleen een rood stippellijntje onder zetten" :/

[Voor 16% gewijzigd door JB op 18-05-2020 10:06]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Mijn issue met autocorrect in het Nederlands is deels mijn fout. Ik typ vaak ipv de spatie per ongeluk de B of de N en begin dan weer een nieuw woord. De autocorrect probeert dan van die lange sliert letters één lang obscuur woord te maken ipv twee kleinere en meer gangbare woorden.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 05-08 10:48
13.5 gm :)

Face ID and Passcode
Simplified unlock process for devices with Face ID when you are wearing a face mask
Passcode field automatically presented after swiping up from the bottom of the Lock screen when you are wearing a face mask
Also works when authenticating with the App Store, Apple Books, Apple Pay, iTunes, and other apps that support signing in with Face ID
Exposure Notification
Exposure Notification API to support COVID-19 contact tracing apps from public health authorities
FaceTime
Option to control automatic prominence on Group FaceTime calls so video tiles do not change size when a participant speaks
Emergency Services
Option to automatically share health and other essential information from your Medical ID with emergency services when you place an emergency call (US only)
This update also includes bug fixes and other improvements.
Fixes an issue where users may see a black screen when trying to play streaming video from some websites
Addresses an issue in the share sheet where suggestions and actions may not load

[Voor 97% gewijzigd door Nick25 op 18-05-2020 19:47]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
Is dat issue met de mail ook opgelost in 13.5?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:58
@Mel33 Nee, 13.5 brengt weinig nieuws.
YouTube: iOS 13.5 GM Released - What’s New?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:33
THE_BASE schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:11:
[...]

Dat loopt al een tijdje bij veel gebruikers (in elk geval op dit forum). WhatsApp heeft het (bij mij in elk geval na zeker 3 maanden) nog altijd niet op kunnen lossen.
Het lag toch aan mijn iCloud opslag. Blijkbaar moet je 2.4x zoveel opslag op je iCloud hebben om een back-up te kunnen maken. Na het upgraden van meer iCloud opslag werkt het wel weer. Geen idee of dit ook jouw probleem oplost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:53:
[...]

Het lag toch aan mijn iCloud opslag. Blijkbaar moet je 2.4x zoveel opslag op je iCloud hebben om een back-up te kunnen maken. Na het upgraden van meer iCloud opslag werkt het wel weer. Geen idee of dit ook jouw probleem oplost.
Ik heb 10GB van de 50GB beschikbaar. Dus helaas. Maar toch bedankt!

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:25:
Het lukt niet meer om een reservekopie te maken van mijn WhatsApp gesprekken. Ik heb nog voldoende ruimte beschikbaar op iCloud, en toestel is met wifi verbonden. Durf te app niet te verwijderen, omdat ik dan wellicht mijn gesprekken kwijt ben.

Hebben jullie hier ook last van?
@THE_BASE Ik heb een keer mijn icloud moeten laten resetten door apple support, dat hielp toen wel.(ik had wel een backup op mijn pc gemaakt voor de zekerheid)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayenM
  • Registratie: november 2016
Nick25 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:46:

Face ID and Passcode
Simplified unlock process for devices with Face ID when you are wearing a face mask
Passcode field automatically presented after swiping up from the bottom of the Lock screen when you are wearing a face mask
Also works when authenticating with the App Store, Apple Books, Apple Pay, iTunes, and other apps that support signing in with Face ID
Exposure Notification
Exposure Notification API to support COVID-19 contact tracing apps from public health authorities
FaceTime
Option to control automatic prominence on Group FaceTime calls so video tiles do not change size when a participant speaks
Emergency Services
Option to automatically share health and other essential information from your Medical ID with emergency services when you place an emergency call (US only)
Fixes an issue where users may see a black screen when trying to play streaming video from some websites
Addresses an issue in the share sheet where suggestions and actions may not load
En nog steeds niet het Hotspot probleem opgelost. Heeft of geen urgentie of het boeit ze niet. Jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mel33
RayenM schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:04:
[...]

En nog steeds niet het Hotspot probleem opgelost. Heeft of geen urgentie of het boeit ze niet. Jammer.
Ik heb met hotspots geen probleem, wat heb jij voor probleem dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RayenM
  • Registratie: november 2016
Mel33 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:23:
[...]

Ik heb met hotspots geen probleem, wat heb jij voor probleem dan?
Iets waar heel veel mensen last van hebben icm ios13. Wegvallende hotspot, niet zichtbaar voor andere apparaten.

https://www.iculture.nl/n...rbindingsprobleem-ios-13/

Ik had het op de 8 en nu ook met de SE (terwijl de eerste twee dagen prima gingen).

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nick25 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 19:46:

Face ID and Passcode
Exposure Notification
FaceTime
Emergency Services
Aah keurig, dit had ik gemist maar vanmorgen was de update er ineens op mijn devices.
Laatste dot release voor iOS 14 lijkt mij, dus laat die widgets van iOS 14 maar komen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Ook iPadOS 13.5 en tvOS 13.4.5. :)

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:41

Mrjraider

De mannelijke zuster

(jarig!)
13.5 kwam hier op mijn iPhone 11 binnen.

At the end of the line a survivor will be born

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:24
Gelukkig hebben we weer wat te doen vanavond. :)

• meesje
Sinds vandaag is de Weeronline app bijgewerkt. In deze nieuwe versie is veel informatie (tegels) alleen beschikbaar als je een jaarabonnement aan gaat. Voorheen was deze betaling alleen nodig om reclame te verwijderen. Ik heb geen problemen om voor een app te betalen, maar dan wel graag eenmalig en niet een abonnement/jaarlijks.

Welke app gebruiken jullie voor het raadplegen van het weer? Zelf vind ik het belangrijk om te zien welke ontwikkelingen (temp, neerslag) er zijn gedurende de dag (per uur). Zojuist heb ik de gratis app ‘Het weer 14 dagen’ gedownload.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:50
meesje schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:41:
Sinds vandaag is de Weeronline app bijgewerkt. In deze nieuwe versie is veel informatie (tegels) alleen beschikbaar als je een jaarabonnement aan gaat. Voorheen was deze betaling alleen nodig om reclame te verwijderen. Ik heb geen problemen om voor een app te betalen, maar dan wel graag eenmalig en niet een abonnement/jaarlijks.

Welke app gebruiken jullie voor het raadplegen van het weer? Zelf vind ik het belangrijk om te zien welke ontwikkelingen (temp, neerslag) er zijn gedurende de dag (per uur). Zojuist heb ik de gratis app ‘Het weer 14 dagen’ gedownload.
Sinds jaar en dag Weather Pro.

• meesje
Serena schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Ga ik proberen! 99 cent is goed te doen. Weet jij wat de premium in app aankopen inhouden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:54

amphora

Online creatie

meesje schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Ga ik proberen! 99 cent is goed te doen. Weet jij wat de premium in app aankopen inhouden?
14 dagen vooruit kijken (al kun je je afvragen hoe betrouwbaar dat is) maar ook per uur kijken ipv per 3 uur op een dag en veel meer weerkaarten met tijd animatie.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje

Volgens mij was het tijd voor koffie.... De weeronline app was bijgewerkt, icoontje veranderd van wit naar blauw. Bij het opstarten van de app gelijk de instellingen gecheckt. Bij veel tegels zag ik een slotje. Ik had dit geïnterpreteerd als zijnde dat dit pas beschikbaar is bij het betaalde abo. Dit is niet het geval, je kunt de tegels alleen niet meer in je eigen volgorde zetten. De app is verder gelukkig nog volledig functioneel.

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Hier ook weatherpro sinds jaren.

Ventusky is ook een goede! Andere interface, per uur. Erg nauwkeurig

• RicoK
@meesje hahaha, ik dacht al, wat bedoelt ie nou? Niet meer gratis? Hebben we het dan wel over dezelfde app?

• Mel33
Buienalarm, simpel en accuraat, en gratis.

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:54
double_V schreef op maandag 18 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Ja, dit gebruik ik nu ruim een half jaar naar volle tevredenheid.

Prive e-sim (t-mobile)
Zakelijk Vodafone Sim

Je kan instellen welk nummer data gebruikt (of beide) welk contact welk nummer altijd gebruikt.
Je kan nummers uitzetten naar behoefte (vakantie)
Whatsapp prive en Whatsapp 4 business voor zakelijk.
Werk als een zonnetje.

Je moet alleen de eerste keer door al je contacten heenlopen en instellen welk nummer zij per default gebruiken. Dat is even een klusje maar gaat best snel via de iCloud site
Ik merk hierbij wel dat de batterij als een malle leeg gaat sinds ik dit gebruik.

SR+ midnight grey, black / 18"

• meesje
Mel33 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:20:
Buienalarm, simpel en accuraat, en gratis.
Zie mijn reactie hiervoor. Ik ben weer terug bij de weeronline app. Ik heb vanochtend een redelijk aantal apps uitgeprobeerd. Natuurlijk moet gratis ergens vandaan komen, maar vele apps zien er erg gedateerd uit (alsof ze sinds iOS 7 geen redesign hebben gehad ;) ) of zitten redelijk vol met advertenties. Op de iPad heb je met de weeronline app alleen rechtsboven een tegel met reclame en meer niet. Best netjes voor een gratis app.

• Mel33
meesje schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:45:
[...]

Zie mijn reactie hiervoor. Ik ben weer terug bij de weeronline app. Ik heb vanochtend een redelijk aantal apps uitgeprobeerd. Natuurlijk moet gratis ergens vandaan komen, maar vele apps zien er erg gedateerd uit (alsof ze sinds iOS 7 geen redesign hebben gehad ;) ) of zitten redelijk vol met advertenties. Op de iPad heb je met de weeronline app alleen rechtsboven een tegel met reclame en meer niet. Best netjes voor een gratis app.
Klopt, buienalarm is al jaren niet veranderd, ik vind dat juist fijn, het heeft 3 schermen met alles wat je wil weten, en is maar 20MB, en heeft 1 enkele balk onderin met reclame.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:01:
Zomaar zonder kloppen ?

Hackus Goes Heavy; Squat sessie one week, Deadlifts next week.

• HerZon
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

De app van Windy is ook zeer uitgebreid en compleet!
Geen advertenties, wereldwijd en zeer gedetailleerd.

[Voor 3% gewijzigd door HerZon op 21-05-2020 17:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:41

Mrjraider

De mannelijke zuster

(jarig!)
Brak in, molde mijn raam, sloeg mijn kat de kamer in en nam mijn laptop mee. Vond het niet kunnen maar ja... doen we niks an :>

At the end of the line a survivor will be born

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:51
Serena schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Deze gebruik ik ook, heeft bij mijn jaren lang heel betrouwbaar gebleken, en is mijn #1 weer app.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
Mrjraider schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:01:
Ik laat deze bewust voorbij gaan, ik speel op het moment GameCube spellen met DolphinOS wat niet meer werkt in 13.5.

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:08
Krijg na het updaten van een aantal apps vanmorgen opeens de melding 'This app is no longer shared with you', oa bij de Facebook-app. Is gewoon gratis dus vreemde melding.
Een of andere bug/storing bezig?

Zowel op iPhone als iPad met 13.5

Acties:
  • 0Henk 'm!
xoniq schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Ik laat deze bewust voorbij gaan, ik speel op het moment GameCube spellen met DolphinOS wat niet meer werkt in 13.5.
Haha idem hier v.w.b. iPad Pro. ;)
M'n iPhone 11 Pro heb ik wel gewoon ge-update naar iOS 13.5 aangezien ik daar geen DolphinOS op gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-08 23:23
carpebios schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:25:
[...]

Ik merk hierbij wel dat de batterij als een malle leeg gaat sinds ik dit gebruik.
Wat bedoel je met sinds ik dit gebruik: e-sim? Wat laat je batterij verbruik zien? Ik herken dit namelijk totaal niet en gebruik al een half jaar duo sims.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
xoniq schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:39:
[...]

DolphiniOS betekent jailbreaken toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommelorus
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 05-08 20:50
Pino112 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:23:
Krijg na het updaten van een aantal apps vanmorgen opeens de melding 'This app is no longer shared with you', oa bij de Facebook-app. Is gewoon gratis dus vreemde melding.
Een of andere bug/storing bezig?

Zowel op iPhone als iPad met 13.5
Hier zelfde verhaal. Lijkt een Facebook issue te zijn. Heb het met de Facebook app en Whatsapp (business)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
meesje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:41:
[...]

DolphiniOS betekent jailbreaken toch?
Nee, in iOS 13.4 en lager zit er een fout in het OS waarmee je AltStore kunt installeren en dan de DolphinOS IPA via AltStore installeren, zonder jailbreak.

Daarmee speel ik nu Wii en GameCube spellen met m'n PS4 controller, wat echt heel goed werkt.

(Die app werkt dan 7 dagen, en moet je deze eens in de 7 dagen even aan de computer hangen, en vanuit de AltStore app opnieuw signen zonder dat je iets verliest, dus eens in de 7 dagen even een knopje aandrukken en klaar.)

[Voor 21% gewijzigd door xoniq op 22-05-2020 13:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
Rivanov schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Haha idem hier v.w.b. iPad Pro. ;)
M'n iPhone 11 Pro heb ik wel gewoon ge-update naar iOS 13.5 aangezien ik daar geen DolphinOS op gebruik.
Ik had gelukkig op tijd die video van Snazzy gezien op YouTube waarbij hij het uitlichtte op de iPad Pro, en gelukkig werkt dit ook vlekkeloos op de iPhone 11.

Ik hoopte al dat 13.5 niks noemenswaardig bracht behalve dat contact onderzoek gebeuren, maar ik heb toch niet de intentie dat te gebruiken, dus het duurt wel weer wat maandjes voor er een nieuwe versie komt, dus prima zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@xoniq Niet zozeer een fout, sideloaden is gewoon mogelijk op iOS. De fouten zitten hem meer in iTunes en iCloud, want t hoort niet mogelijk te zijn vanaf Windows zonder dev account :P

Waarom werkt dolpiniOS niet? Ik dacht dat AltStore een nieuwe versie had die dat weer fixt? Het sideloaden van ipa’s lijkt namelijk nog altijd mogelijk te zijn via AltServer op 13.5.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
WhatsappHack schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:19:
@xoniq Niet zozeer een fout, sideloaden is gewoon mogelijk op iOS. De fouten zitten hem meer in iTunes en iCloud, want t hoort niet mogelijk te zijn vanaf Windows zonder dev account :P

Waarom werkt dolpiniOS niet? Ik dacht dat AltStore een nieuwe versie had die dat weer fixt? Het sideloaden van ipa’s lijkt namelijk nog altijd mogelijk te zijn via AltServer op 13.5.
Er was iets (Snazzy labs had het er ook over) dat het niet meer werkte op iOS 13.5 (beta) omdat daar iets gedicht zou zijn. Het is geen sideloaden zoals dat hoort via Xcode, waarom het normaal enkel op de Mac werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
xoniq schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:27:
[...]

Er was iets (Snazzy labs had het er ook over) dat het niet meer werkte op iOS 13.5 (beta) omdat daar iets gedicht zou zijn. Het is geen sideloaden zoals dat hoort via Xcode, waarom het normaal enkel op de Mac werkt.
Het is exact hetzelfde proces voor installatie, het probleem is het signeren/verkrijgen van ‘t signing certificate. :P Dát kan normaliter niet zonder XCode.

Het lijkt overigens prima te werken op 13.5, alleen zoals ‘t er voor staat tellen offloaded apps nu blijkbaar mee aan de limiet voor apps die je mag sideloaden. Heel leip. Het is dus nog niet stabiel onder 13.5 en Apple heeft ‘t weer wat verder dichtgegooid (óók als je sideload via XCode!), maar ‘t kán nog wel - zolang je die feature maar niet gebruikt lijkt het te werken. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:08
Tommelorus schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:53:
[...]

Hier zelfde verhaal. Lijkt een Facebook issue te zijn. Heb het met de Facebook app en Whatsapp (business)
Ik had het ook met een voedingsapp.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
WhatsappHack schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:37:
[...]

Het is exact hetzelfde proces voor installatie, het probleem is het signeren/verkrijgen van ‘t signing certificate. :P Dát kan normaliter niet zonder XCode.

Het lijkt overigens prima te werken op 13.5, alleen zoals ‘t er voor staat tellen offloaded apps nu blijkbaar mee aan de limiet voor apps die je mag sideloaden. Heel leip. Het is dus nog niet stabiel onder 13.5 en Apple heeft ‘t weer wat verder dichtgegooid (óók als je sideload via XCode!), maar ‘t kán nog wel - zolang je die feature maar niet gebruikt lijkt het te werken. :)
Dat bedoel ik inderdaad. Zo ging het bij mij normaal, via xcode signen. Maar goed, heb geen haast voor 13.5 dus ik laat het eerst zo wel even. Vroegah kon een app 3 maanden (90 dagen, net als TestFlight) op je telefoon staan, sinds de populariteit en de nieuwe markt van sideloaden hadden ze dat heel snel teruggebracht naar 1 week.

Maar gelukkig is dat peanuts als je je Mac toch 24/7 aan hebt, en je iPhone hebt gekoppeld via WiFi aan je Mac, rustig vanaf de bank even AltStore openen en 2 knopjes aan tikken.

[Voor 8% gewijzigd door xoniq op 22-05-2020 14:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!
@WhatsappHack @xoniq

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Geen last van op een iPad 2018 en iPhone 11 Pro Max

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:50
Ik kan niet meer facetimen met mijn vader die nog een iPhone 5c heeft. Was ook even een probleem tijdens de bèta. Nog iemand dit probleem?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
Van de DolphonOS dev:

Dolphin requires additional permissions that iOS does not usually give out. We achieve this by using an exploit that was fixed in iOS 13.5. Delta doesn't need these permissions.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Rivanov @xoniq Ah, dat verklaart het inderdaad. Uit jullie eerdere posts dacht ik op te maken, maar kan mijn fout zijn, dat sideloaden van apps helemaal niet meer zou werken op iOS 13.5. Dus ik dacht: "Dat is gek, want dat heb ik net nog gedaan met zowel een gratis account als een developer account." :') (Was bezig een app die enkel gesideload kan worden te testen met 13.5.) Maar als 't enkel om die apps gaat verklaart 't een hoop. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoniq
WhatsappHack schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:24:
@Rivanov @xoniq Ah, dat verklaart het inderdaad. Uit jullie eerdere posts dacht ik op te maken, maar kan mijn fout zijn, dat sideloaden van apps helemaal niet meer zou werken op iOS 13.5. Dus ik dacht: "Dat is gek, want dat heb ik net nog gedaan met zowel een gratis account als een developer account." :') (Was bezig een app die enkel gesideload kan worden te testen met 13.5.) Maar als 't enkel om die apps gaat verklaart 't een hoop. :P
Vandaar dat ik Snazzy aanhaalde, die had dit ook als extra detail, dat de voorwaarde voor dolphin was dat je op 13.4 of lager zit. Daarom bewust auto update uitgezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Damn, Whatsapp op mijn zoon zijn iPhone SE (1st gen) opent niet meer. Hij heeft gisteren iOS geupdate en vanmorgen Whatsapp. Sindsdien opent zijn Whatsapp niet meer. Na het zien van het witte opstartscherm verdwijnt deze weer.

Op de SE 1st gen van mijn dochter die iOS 13.5 heeft zojuist ook Whatsapp geupdate en damn waarempel exact dezelfde issue 😳☹️. Daar verschijnt nu bij het openen de melding “Deze app wordt niet langer met je gedeeld. Om de app te gebruiken, moet je deze kopen bij de App Store. Bekijk in App Store. Annuleer.”. Uiteraard bij het bekijken in de App Store staat daar alleen Open.
Wél heb ik omdat ik om de een of andere reden problemen verwachtte eerst een reserve kopie gemaakt.
Ik overweeg nu de app te de-installeren en weer te installeren.

Edit: mijn vrouw had op haar 8 Plus ook updates klaar staan van Facebook en Whatsapp. Omdat de FB app minder belangrijk is, deze geupdate. En warempel ook daar exact dezelfde foutmelding. Whatsapp even gelaten voor wat het is.

Op mijn 11 Pro Max heb ik deze issues niet. Update iOS 13.5 en Whatsapp en FB geupdate. Alles zonder problemen.

Lijkt dus te maken te hebben met oude(re) toestellen.

[Voor 16% gewijzigd door RicoK op 22-05-2020 18:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
RicoK schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:02:
[...]

Damn, Whatsapp op mijn zoon zijn iPhone SE (1st gen) opent niet meer. Hij heeft gisteren iOS geupdate en vanmorgen Whatsapp. Sindsdien opent zijn Whatsapp niet meer. Na het zien van het witte opstartscherm verdwijnt deze weer.

Op de SE 1st gen van mijn dochter die iOS 13.5 heeft zojuist ook Whatsapp geupdate en damn waarempel exact dezelfde issue 😳☹️. Daar verschijnt nu bij het openen de melding “. Om de app te gebruiken, moet je deze kopen bij de App Store. Bekijk in App Store. Annuleer.”. Uiteraard bij het bekijken in de App Store staat daar alleen Open.
Wél heb ik omdat ik om de een of andere reden problemen verwachtte eerst een reserve kopie gemaakt.
Ik overweeg nu de app te de-installeren en weer te installeren.
Kijk hier even.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
Thanks! We gaan het nu testen met de FB app op het toestel van mijn vrouw die hetzelfde heeft op haar 8 Plus

Edit: yesssss. FB doet het weer!!

Nu Whatsapp op dochter haar telefoon onder handen nemen.

Edit 2: yes. Ook succesvol!!

Wat is nu de oorzaak? Zou het kunnen zijn, dat het niet aan de betreffende apps ligt, maar dat de oorzaak gezocht moet worden in ‘Gezinsdeling’ van iOS? Met mijn gezin, waarvan ik gezinshoofd ben, maken we gebruik van Gezinsdeling. Wellicht dat het een bug is in iOS en niet in de betreffende apps die het overkomt.

Edit: yep, waarschijnlijk zit hem de issue in Gezinsdeling. Want ook Youtube, wat echt niets met FB te maken heeft, vandaag geupdate na de update naar iOS op mijn dochter haar telefoon vertoont hetzelfde. Nu Youtube opruimen (!!), niet verwijderen, en weer installeren.

[Voor 57% gewijzigd door RicoK op 22-05-2020 18:49]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:47

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een beetje vervelend probleem met airplay. Voorbeeld, ik zoek op mijn telefoon een youtube video op. Da wil ik deze airplayen naar mijn Apple TV 4k. Dan post het menu op mijn telefoon omhoog met airplay devices, de Apple TV staat daarbij. Echter, deze is dan al aangevinkt. Terwijl de content echt alleen op mijn iPhone afspeelt op dat moment. Ik kan de Apple TV dan niet ook nog eens selecteren, dat helpt niet.

Als ik mijn iPhone een keer opnieuw opstart, dan is het verholpen. Tot de volgende keer dan. Kent iemand dit probleem? Betreft iPhone 8 met IOS 13.4.1, maar ik heb het probleem al langere tijd.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:13

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 11:28:
Ik heb een beetje vervelend probleem met airplay. Voorbeeld, ik zoek op mijn telefoon een youtube video op. Da wil ik deze airplayen naar mijn Apple TV 4k. Dan post het menu op mijn telefoon omhoog met airplay devices, de Apple TV staat daarbij. Echter, deze is dan al aangevinkt. Terwijl de content echt alleen op mijn iPhone afspeelt op dat moment. Ik kan de Apple TV dan niet ook nog eens selecteren, dat helpt niet.

Als ik mijn iPhone een keer opnieuw opstart, dan is het verholpen. Tot de volgende keer dan. Kent iemand dit probleem? Betreft iPhone 8 met IOS 13.4.1, maar ik heb het probleem al langere tijd.
Dat gebeurt hier ook in de YouTube website inderdaad. Als je wat vaker de Apple TV aan en uitvink krijg je op een gegeven moment wel de audio uit je TV maar het beeld nog steeds op de telefoon :P

Via de YouTube app werkt het wel, maar er zit op die site iets niet helemaal lekker lijkt het.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

Acties:
  • +1Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Is er iets veranderd met betrekking tot het geluid bij Berichten of WhatsApp wanneer je een iPhone en Apple Watch hebt?

Normaliter als mijn partner mij een bericht stuurde via Berichten kreeg ik gewoon een notificatie en geluid op mijn iPhone. Paar seconden later vaak ook op Apple Watch.

Nu alleen nog stille aflevering op iPhone (dus wel te zien als ik de iPhone wakker maak) en een geluid op de Apple Watch.

Ik kom er achter dat wanneer de Apple Watch niet op m'n arm zit, het wel werkt. Ik ontvang dan gewoon geluid op mijn iPhone en de meldingen.

Never mind, volgens mij ben ik hartstikke in de war en is het altijd zo geweest.

[Voor 32% gewijzigd door THE_BASE op 29-05-2020 11:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xoniq
THE_BASE schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:57:
Is er iets veranderd met betrekking tot het geluid bij Berichten of WhatsApp wanneer je een iPhone en Apple Watch hebt?

Normaliter als mijn partner mij een bericht stuurde via Berichten kreeg ik gewoon een notificatie en geluid op mijn iPhone. Paar seconden later vaak ook op Apple Watch.

Nu alleen nog stille aflevering op iPhone (dus wel te zien als ik de iPhone wakker maak) en een geluid op de Apple Watch.

Ik kom er achter dat wanneer de Apple Watch niet op m'n arm zit, het wel werkt. Ik ontvang dan gewoon geluid op mijn iPhone en de meldingen.

Never mind, volgens mij ben ik hartstikke in de war en is het altijd zo geweest.
Dit is inderdaad altijd zo geweest. En logisch ook. Als je je apple watch om hebt, kan je niet om die melding heen, en is de AW prio. Zodra je 'm af hebt, dan wordt het op de telefoon duidelijk afgeleverd. Zo hoort het ook te werken anders zou je continu dubbele meldingen krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
xoniq schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Dit is inderdaad altijd zo geweest. En logisch ook. Als je je apple watch om hebt, kan je niet om die melding heen, en is de AW prio. Zodra je 'm af hebt, dan wordt het op de telefoon duidelijk afgeleverd. Zo hoort het ook te werken anders zou je continu dubbele meldingen krijgen.
Ik was achteraf gezien de weg even kwijt, dat heb je wel eens met al die technische snufjes. >:)

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True