[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@EnigmaNL Zou dat moeten swipen om naar ‘t hoofdscherm te komen toch een kans geven. :) Normaliter moet je op een homeknop duwen en kom je, naar gelang instelling, direct op ‘t hoofdscherm of ‘t zelfde als bij de iPhone met FaceID: op een unlocked lockscherm. (Waarbij dan een 2e handeling nodig is (homeknop nogmaals indrukken) om naar je hoofdscherm te komen.) Bij de iPhone’s met FaceID heb je dus in principe dezelfde handeling (allen dan swipen ipv knop indrukken) om direct naar het hoofdscherm te gaan, maar dankzij FaceID hoef je om te unlocken op ‘t lockscherm helemaal niets te doen behalve het toestel aankijken... Dat is dus juist gebruiksvriendelijker en logischerwijs niet anders in te stellen. Het is ook juist vooral voor notificaties een enorm voordeel met FaceID imho dankzij deze manier van werken. Je hebt dus minder handelingen nodig om louter te unlocken (0), maar hetzelfde minimale aantal handelingen (1) om naar je hoofdscherm te gaan. :) Win-win zou je zeggen.

Op een iPhone met TouchID vond ik notificatie privacy (inhoud verbergen tot je unlockt) strontvervelend en niet direct naar ‘t hoofdscherm vond ik net als jij ook erg vervelend. Maar met FaceID hoef je er enkel naar te kijken als er iets binnenkomt of je tilt hem op en poef: de notificatie-inhoud wordt getoond als ie je gezicht ziet. :) Ideaal met privacy en sommige andere features die je dan makkelijker kan blokkeren op je lockscherm zonder “inconvenience”. Gaat veel sneller, soepeler en automagisch - eventueel zonder verdere interactie met ‘t toestel. Dat is een erg krachtige feature wat mij betreft.

En om eerlijk te zijn, als je telefoon “wakker” wordt om wat voor reden dan ook terwijl je er naar kijkt (of dan kijk je ernaar), dan zou ie dus steeds meteen naar ‘t hoofdscherm springen omdat ie je gezicht herkent... Lijkt dat je niet super irritant...? Mij wel namelijk, ik wil dan liever eerst interactie. ;) Wil ik wel dat ie daarheen gaat enkel omdat ik naar de telefoon kijk...? In de auto zal dat al helemaal mega-irritant zijn als ie in z’n houder zit. Notificatie? Plop, iPhone unlocked zichzelf naar hoofdscherm omdat ie je gezicht ziet en blijft dan weer 30 seconden lang wakker voor niets. :+ Ik kan me absoluut niet voorstellen dat het fijn werkt zoals jij ‘t in gedachten hebt. Maar smaken verschillen I guess. :)

[ Voor 30% gewijzigd door WhatsappHack op 18-04-2020 03:23 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
EnigmaNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:46:
[...]

Persoonlijk vind ik het heel raar dat het plannen van Niet Storen zo beperkt is. Het is toch niet zo gek dat je doordeweeks een andere Niet Storen periode wilt dan in het weekend? In het weekend is het niet zo gek dat je later naar bed gaat bijvoorbeeld (meerdere wekkers kan dan weer wel, verbazingwekkend). Je begrijpt hopelijk de verbazing en teleurstelling toen ik er achter kwam dat het niet kon :).
Dit. Ik zit hier ook elk weekend te kloten, vaak zaterdagochtend veel te vroeg wakker omdat ik vergeten ben om niet storen te veranderen naar weekendtijden. En maandagochtend allemaal berichten missen omdat niet storen nog op weekend staat. Ik had _heel_ lang geleden een Nokia toestel met Symbian en daarmee kon dit al, je kon verschillende profielen aanmaken (die regelden hoe hard de geluiden en trilfunctie staan) en vervolgens met een rooster de profielen activeren. Er bestond zelfs een app waarmee je afhankelijk van afspraken in de agenda de telefoon automatisch op stil kon krijgen tijdens een afspraak! Best stom dat IOS dit nu NOG niet heeft...
Ook het ontbreken van een cijfer rij, je hebt zoveel ruimte op het scherm, waarom kan die niet gewoon altijd aanwezig zijn? Dit soort keuzes begrijp ik gewoon niet en ik dacht dat IOS dit soort simpele dingetjes jaren geleden al had toegevoegd.

Ik ben ervan overtuigd dat IOS het uiteindelijk ook wel krijgt, het is alleen jammer dat dat nu nog niet zo is :)
Ja, je kunt nu wel aparte keyboards installeren die het misschien wel kunnen, maar dit soort dingen duren wel lang bij Apple. Aan de andere kant, waarschijnlijk vinden ze het toestel te moeilijk worden als je zulke kleinigheden kunt aan- en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
coelho schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 00:34:
Ik heb een aardige bibliotheek met epubs opgebouwd in Calibre. Nu heb ik een nieuwe iPhone en zou graag mijn hele bibliotheek ineens naar Boeken willen kopieren. Voorheen kon dat in iTunes, maar die functie is volgens mij al een paar jaar verdwenen. Een andere optie is de boeken een voor een via dropbox of email openen/toevoegen. Maar dat zijn een hoop handelingen voor 100+ boeken.

Iemand enig idee hoe ik epubs kan batch-uploaden naar Boeken?
Heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
WhatsappHack schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 03:11:
@EnigmaNL Zou dat moeten swipen om naar ‘t hoofdscherm te komen toch een kans geven. :) Normaliter moet je op een homeknop duwen en kom je, naar gelang instelling, direct op ‘t hoofdscherm of ‘t zelfde als bij de iPhone met FaceID: op een unlocked lockscherm. (Waarbij dan een 2e handeling nodig is (homeknop nogmaals indrukken) om naar je hoofdscherm te komen.) Bij de iPhone’s met FaceID heb je dus in principe dezelfde handeling (allen dan swipen ipv knop indrukken) om direct naar het hoofdscherm te gaan, maar dankzij FaceID hoef je om te unlocken op ‘t lockscherm helemaal niets te doen behalve het toestel aankijken... Dat is dus juist gebruiksvriendelijker en logischerwijs niet anders in te stellen. Het is ook juist vooral voor notificaties een enorm voordeel met FaceID imho dankzij deze manier van werken. Je hebt dus minder handelingen nodig om louter te unlocken (0), maar hetzelfde minimale aantal handelingen (1) om naar je hoofdscherm te gaan. :) Win-win zou je zeggen.
Waar heb je het over? Het moeten swipen om op het hoofdscherm te komen is juist een extra stap, niet een stap minder. Nadat het toestel door gezichtsherkenning ontgrendelt is, is het lockscreen tonen een overbodige actie. Mijn Android toestel doet dat dus ook niet, je zet het scherm aan, hij herkent je en hij gaat meteen naar het hoofdscherm. Geen onnodig lockscreen er tussen die je nog moet weg swipen.

En een home knop? Die hebben de meeste toestellen al jaren niet meer.
PhilipsFan schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 04:03:
[...]
Dit. Ik zit hier ook elk weekend te kloten, vaak zaterdagochtend veel te vroeg wakker omdat ik vergeten ben om niet storen te veranderen naar weekendtijden. En maandagochtend allemaal berichten missen omdat niet storen nog op weekend staat. Ik had _heel_ lang geleden een Nokia toestel met Symbian en daarmee kon dit al, je kon verschillende profielen aanmaken (die regelden hoe hard de geluiden en trilfunctie staan) en vervolgens met een rooster de profielen activeren. Er bestond zelfs een app waarmee je afhankelijk van afspraken in de agenda de telefoon automatisch op stil kon krijgen tijdens een afspraak! Best stom dat IOS dit nu NOG niet heeft...
[...]

Ja, je kunt nu wel aparte keyboards installeren die het misschien wel kunnen, maar dit soort dingen duren wel lang bij Apple. Aan de andere kant, waarschijnlijk vinden ze het toestel te moeilijk worden als je zulke kleinigheden kunt aan- en uitzetten.
Ik heb het niet storen "opgelost" door de iPhone in het weekend gewoon helemaal uit te zetten, hopelijk vergeet ik hem maandag alleen niet weer aan te zetten :).

Wat betreft het toetsenbord, ik heb ze bijna allemaal geprobeerd maar door de "beveiliging" van Apple mag je geen third-party toetsenborden gebruiken bij het invoeren van wachtwoorden en dat is nou juist wanneer je die cijferrij het hardst nodig hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door EnigmaNL op 18-04-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EnigmaNL schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:01:
[...]

Waar heb je het over? Het moeten swipen om op het hoofdscherm te komen is juist een extra stap, niet een stap minder. Nadat het toestel door gezichtsherkenning ontgrendelt is, is het lockscreen tonen een overbodige actie. Mijn Android toestel doet dat dus ook niet, je zet het scherm aan, hij herkent je en hij gaat meteen naar het hoofdscherm. Geen onnodig lockscreen er tussen die je nog moet weg swipen.

En een home knop? Die hebben de meeste toestellen al jaren niet meer.
Hij doelt hier op toestellen zonder FaceID maar met TouchID, deze week nog een van uit gekomen (iPhone SE2020) dus nog prima actueel.

Verder vind ik persoonlijk het “lock screen” niet automatisch overslaan wel een fijne. Zo kan ik toch even naar mijn berichten kijken maar hoef ik niet direct mijn telefoon in en hoef ik berichten ook niet voor iedereen toonbaar te maken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Donstil schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:52:
[...]

Hij doelt hier op toestellen zonder FaceID maar met TouchID, deze week nog een van uit gekomen (iPhone SE2020) dus nog prima actueel.

Verder vind ik persoonlijk het “lock screen” niet automatisch overslaan wel een fijne. Zo kan ik toch even naar mijn berichten kijken maar hoef ik niet direct mijn telefoon in en hoef ik berichten ook niet voor iedereen toonbaar te maken.
Zo zie je maar, ieder z'n eigen voorkeur. Daarom is het ook zo jammer dat je geen keuze hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:54
Modbreak:Dit is niet de plaats voor een Android vs. iOS discussie. Vergelijking FaceID en homeknop is natuurlijk prima, maar vergelijking met Android is hier niet op z'n plaats. Als daar behoefte aan is, dan mag daar een nieuw topic voor worden geopend.

Hier graag ontopic over iOS :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Helaas niet. Dit gaat over het slepen van boeken naar iBooks op een Mac. Ik heb een PC. Ik blijf zoeken, maar mocht iemand de gouden tip hebben om een batch boeken ineens te importeren, dan houd ik me aanbevolen!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:27
coelho schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:59:
[...]

Helaas niet. Dit gaat over het slepen van boeken naar iBooks op een Mac. Ik heb een PC. Ik blijf zoeken, maar mocht iemand de gouden tip hebben om een batch boeken ineens te importeren, dan houd ik me aanbevolen!
heb je hier iets aan, is wel 3rd party https://imazing.com/iphone-ipad-books-transfer

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Hoe zit het tegenwoordig met IMAP en push? Ondersteunen apps als Airmail, Edison, Spark push? Ik heb weleens begrepen dat ze je email op eigen servers opslaan om zo push mogelijk te maken. Dit kan echter oude informatie zijn.

Het gaat in dit geval om de IMAP dienst van Soverin. Dus geen Microsoft 365 of Google G Suite.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Is het mogelijk om email te archiveren in plaats te verwijderen in een Icloud mailbox?
Gmail pakt het wel goed maar Icloud niet.

Bij veegopties kan ik verplaats naar map kiezen maar kan dit niet dedicated naar Archief zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NN_opII7ACHjRM2L9CCDiUC2j4Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tcGNvw4sJU9E9XpnVe7gp4dr.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
DateTime.Now schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:37:
Is het mogelijk om email te archiveren in plaats te verwijderen in een Icloud mailbox?

Bij veegopties kan ik verplaats naar map kiezen maar kan dit niet dedicated naar Archief zetten.

[Afbeelding]
Bij de opties voor andere kant op swipen kan je toch wel archiveren selecteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
loeberce schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:48:
[...]

Bij de opties voor andere kant op swipen kan je toch wel archiveren selecteren?
Ja dat is gek, van links naar rechts swipen geeft wel archiveren.
Echter heeft gmail dit precies van de andere kant.

Edit : Opgelost,

Van links naar rechts swipen via mail - icloud account om te archiveren
In advanced settings in je gemail account - default naar delete mail zetten (ipv archive).

Van links naar rechts is nu voor beide archive
van rechts naar links is nu voor beide delete

[ Voor 30% gewijzigd door DateTime.Now op 22-04-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
DateTime.Now schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:37:

[Afbeelding]
Kan het eigenlijk niet andersom, maar dan met Gmail, dus ipv archiveren juist verwijderen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
kevinkrs schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:23:
[...]

Kan het eigenlijk niet andersom, maar dan met Gmail, dus ipv archiveren juist verwijderen? :p
Ik krijg de icloud swipe van rechts naar links niet zover dat die hem archiveert.
Kan alleen kiezen tussen verplaatsen, verwijderen of markeren.
Verplaatsen moet je dan steeds weer een map kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Hmm, heb de afgelopen paar dagen een issue met m'n i8 (13.3).

Kan nu wel een whatsapp sturen, maar safari, Discord of andere diensten heb ik geen verbinding (zowel wifi als 4G)

Heb mn telefoon al opnieuw opgestart en netwerkinstellingen herstelt. nog steeds problemen.

Mocht iemand een tip hebben terwijl ik verder zoek, vraag me af wat er mis is

[EDIT] "Vernieuw lease" op mijn wifi-netwerk schijnt de oplossing te zijn. Mochten er toch weer dingen uitvallen zal ik dit bericht updaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Skinnyice op 23-04-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nieuwe iOS en ook iCloud gebruiker. Klopt het dat je geen filmpjes (mp4 extensie) kan uploaden naar Photos?
Het zijn eigen filmpjes van een paar MB en ik probeer dit te doen via de web interface.

Het lukt me wel om ze als 'files' in iCloud te uploaden maar dan mis je de thumbnails wat niet zo prettig is in gebruik op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
sloth schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:05:
Nieuwe iOS en ook iCloud gebruiker. Klopt het dat je geen filmpjes (mp4 extensie) kan uploaden naar Photos?
Het zijn eigen filmpjes van een paar MB en ik probeer dit te doen via de web interface.

Het lukt me wel om ze als 'files' in iCloud te uploaden maar dan mis je de thumbnails wat niet zo prettig is in gebruik op je iPhone.
MP4 gaat prima, maar het kan dat er een codex inzit die niet ondersteund wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Hulliee schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:23:
[...]

MP4 gaat prima, maar het kan dat er een codex codec inzit die niet ondersteund wordt...
FTFY.

Niet zoveel downloaden jij. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:16:
[...]

FTFY.

Niet zoveel downloaden jij. :+
Whaha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 20:21
Als ik een mail binnen krijg op mijn iPad in de mail app en ik lees deze en verwijder deze dan blijft er op mijn iPhone nog enige tijd een ongelezen mail staan. Als ik dan de mail app open dan verdwijnt deze. Perfectionist als ik ben wil ik natuurlijk dat deze melding ook op mijn iPhone verdwijnt zodra ik deze op de iPad gelezen heb(binnen maximaal één minuut oud)

Staat er een instelling niet goed bij mij of is dit gewoon niet anders? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 16:54
harm12nl schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:43:
Als ik een mail binnen krijg op mijn iPad in de mail app en ik lees deze en verwijder deze dan blijft er op mijn iPhone nog enige tijd een ongelezen mail staan. Als ik dan de mail app open dan verdwijnt deze. Perfectionist als ik ben wil ik natuurlijk dat deze melding ook op mijn iPhone verdwijnt zodra ik deze op de iPad gelezen heb(binnen maximaal één minuut oud)

Staat er een instelling niet goed bij mij of is dit gewoon niet anders? :)
Volgens mij is dit helaas niet anders:
https://support.apple.com/en-us/HT203545

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Jammer maar als het niet anders is dan laat ik het rusten :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe doen jullie dat met Siri en Spotify? Tis allemaal leuk en aardig dat je Spotify kan bedienen via Siri, maar als Siri 99% van de Engelse titels van liedjes voor geen reet kan begrijpen dan schiet het ook niet op. :+ Is daar een trucje voor? Siri helemaal naar Engels zetten gaat niet ivm dicteren.

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 27-04-2020 12:22 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik stuit de hele tijd op deze bug, of is het een feature :?
In een willekeurige app krijg je een half scherm als je de virtuele home button omlaag trekt.
En blijkbaar gebeurt dat bij mij best vaak. De enige actie die je dan kan doen is het scherm weer omhoog schuiven, je kan niet naar links of naar rechts swipen, dus ik zie hier het nut niet van.

iPhone 11 met iOS 13.4.1

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nMYfPY3/IMG-5506.png

[ Voor 19% gewijzigd door Cheesy op 28-04-2020 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Cheesy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:42:
In een willekeurige app krijg je een half scherm als je de virtuele home button omlaag trekt.
En blijkbaar gebeurt dat bij mij best vaak. De enige actie die je dan kan doen is het scherm weer omhoog schuiven, je kan niet naar links of naar rechts swipen, dus ik zie hier het nut niet van.

iPhone 11 met iOS 13.4.1

[Afbeelding]
Je eerste iPhone met face id? Ja dat is een feature. Zodat je met 1 hand je telefoon kan bedienen en ook bovenin kan drukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 28-04-2020 08:05 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:04:
[...]

Je eerste iPhone met face id? Ja dat is een feature. Zodat je met 1 hand je telefoon kan bedienen en ook bovenin kan drukken.
Ja klopt. Dat klinkt aannemelijk, nog niet eens zo'n slecht idee :D
Tnx. Ik kon er zo snel niets via Google over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:10
Cheesy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:27:
[...]

Ja klopt. Dat klinkt aannemelijk, nog niet eens zo'n slecht idee :D
Tnx. Ik kon er zo snel niets via Google over vinden.
Je kan er meer over vinden onder de naam: "Reachability". Dat is de Apple benaming voor deze feature. Op andere toestellen zat dit ook al, maar dan moest je 2x op de Touch ID ring tappen, (zonder homeknop in te drukken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:43

amphora

Websites & Fotografie

Cheesy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 07:42:

iPhone 11 met iOS 13.4.1

[Afbeelding]
Dat is een feature. Zie instellingen - toegankelijkheid - aanraken - bereikbaarheid

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:31

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Hier toch nog steeds last van het feit dat zodra ik het scherm aan doe van mijn 11 Pro, ik rechtsboven zie dat hij van 4G naar wifi schiet.
Als ik dan terug kijk in het log van mijn netwerk zie ik ook dat mijn iPhone constant verbinding maakt met het wifi netwerk om hem vervolgens weer te verbreken.

Als de iPhone eenmaal unlocked is blijft de wifi verbinding wel staan en is er niks aan de hand.

Wat het vervelend maakt is dat de iPhone dus niet automatisch apps update want hij heeft geen verbinding met een wifi netwerk.
En ook Whatsapp maakt geen automatische back-ups. Want, geen wifi verbinding.

Het zal niet aan mijn eigen netwerk liggen, ik heb het op elk wifi netwerk.

Wat heb ik al geprobeerd:

-Wifi uit en weer aan
-iPhone uit en weer aan gezet
-Geforceerde restart
-Wifi netwerk vergeten en weer opnieuw aangemeld
-Vernieuw Lease
-Vast IP adres toegewezen
-Herstel Netwerkinstellingen op iPhone
-Hele iPhone gewist en opnieuw ingesteld

Niks helpt helaas.
Als ik op internet zoek kom ik meer mensen tegen met dit probleem. Alleen niet zo zeer met een iPhone 11 Pro maar ook andere (oudere) toestellen en verschillende iOS versies.

[ Voor 5% gewijzigd door WishmasterNL op 28-04-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:16

RnB

Dat klopt, heb ik hier ook op mijn iPhones.
Dit lijkt me een power saving feature.

Het background updating (iCloud Photo Library, iOS, apps) gebeurd trouwens alleen als de iPhone aan een power source hangt en volgens mij blijft de iPhone dan ook verbonden met het wi-fi netwerk.

Deze informatie heb ik uit eigen ervaring gehaald, maar Apple Support zal vast een KB hiervoor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

RnB schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:33:
Dat klopt, heb ik hier ook op mijn iPhones.
Dit lijkt me een power saving feature.

Het background updating (iCloud Photo Library, iOS, apps) gebeurd trouwens alleen als de iPhone aan een power source hangt en volgens mij blijft de iPhone dan ook verbonden met het wi-fi netwerk.

Deze informatie heb ik uit eigen ervaring gehaald, maar Apple Support zal vast een KB hiervoor hebben.
's nachts ligt de iPhone aan de oplader. Dus dan zou hij alles automatisch moeten downloaden en back-ups moeten maken. Dit gebeurd dus niet omdat er geen wifi verbinding is. Dit word bevestigd door loggings van mijn netwerk. Hier zie ik de iPhone constant verbinding maken om hem vervolgens weer te verbreken.

Het gekke is, op mijn iPad ervaar ik totaal geen problemen.

Net even gekeken, mijn laatste Reservekopie van de iPhone is op 17 april gemaakt. En dit heb ik toen handmatig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:16

RnB

Ah, ik kon uit jouw post niet halen of je de iPhone aan een power source hebt hangen.

Ik ervaar de verbroken verbinding namelijk alleen als mijn iPhones niet aan een power source hangen. Automatische updates en back ups gaan dus goed wanneer dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 06:49
Het lukt niet meer om een reservekopie te maken van mijn WhatsApp gesprekken. Ik heb nog voldoende ruimte beschikbaar op iCloud, en toestel is met wifi verbonden. Durf te app niet te verwijderen, omdat ik dan wellicht mijn gesprekken kwijt ben.

Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
WishmasterNL schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:15:
Hier toch nog steeds last van het feit dat zodra ik het scherm aan doe van mijn 11 Pro, ik rechtsboven zie dat hij van 4G naar wifi schiet.
Als ik dan terug kijk in het log van mijn netwerk zie ik ook dat mijn iPhone constant verbinding maakt met het wifi netwerk om hem vervolgens weer te verbreken.

Als de iPhone eenmaal unlocked is blijft de wifi verbinding wel staan en is er niks aan de hand.

Wat het vervelend maakt is dat de iPhone dus niet automatisch apps update want hij heeft geen verbinding met een wifi netwerk.

-Wifi uit en weer aan
-Geforceerde restart
-Vernieuw Lease

Niks helpt helaas.
Als ik op internet zoek kom ik meer mensen tegen met dit probleem. Alleen niet zo zeer met een iPhone 11 Pro maar ook andere (oudere) toestellen en verschillende iOS versies.
Ik heb dit ook jaren lang gehad vanaf ios 9 iphone 6s en nu x en opeens was het bij 12 opgelost. Nu heb ik hetzelfde weer in 13.4.1
Ik verdenk een app ervan (maar of dat zo is weet ik niet)
Voice over wifi heb ik aan vooralsnog, kzal eens kijken of dat helpt.
Maar eerst moet ik maar eens een harde reset geven (vol up down power) en het weer eens aanzien.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:25:
Het lukt niet meer om een reservekopie te maken van mijn WhatsApp gesprekken. Ik heb nog voldoende ruimte beschikbaar op iCloud, en toestel is met wifi verbonden. Durf te app niet te verwijderen, omdat ik dan wellicht mijn gesprekken kwijt ben.

Gebruik je VPN ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:25:

Dat loopt al een tijdje bij veel gebruikers (in elk geval op dit forum). WhatsApp heeft het (bij mij in elk geval na zeker 3 maanden) nog altijd niet op kunnen lossen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 06:49
Heb nordvpn wel op mijn iPhone staan, maar tijdens de backup gebruik ik nooit een vpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
nieuws: Google en Apple brengen bèta's uit met contactonderzoek-api

In de komende beta, versienummer gaat naar 13.5 ivm nieuwe SDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iOS 13.5 Beta 3 Beschikbaar
Build: 17F5054h

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Public Beta is ook uit.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zelfde build, dus waarom het 2 heet ipv 3 ontgaat me ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Nu online
Omdat dit de 2e PB is en er in de developer serie drie beta's zijn onder 13.5? Oftewel de eerste developer beta is niet als PB uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loeberce schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:36:
Omdat dit de 2e PB is en er in de developer serie drie beta's zijn onder 13.5? Oftewel de eerste developer beta is niet als PB uitgebracht.
Vorige Public Beta was ook 2. ze zitten wat te rotzooien daar.13.4.5 Beta 1 is volgens mij nooit als Public gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
loeberce schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:36:
Idd, 13.4.5 public beta 2 is er niet geweest. Dat zag ik hierboven maar dat klopt niet.
Het was public beta 1 (gelijk aan closed beta 2) en nu 2 (gelijk aan closed beta 3). Zoals het vrijwel altijd gaat eigenlijk.
THE_BASE schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:11:
[...]

Dat loopt al een tijdje bij veel gebruikers (in elk geval op dit forum). WhatsApp heeft het (bij mij in elk geval na zeker 3 maanden) nog altijd niet op kunnen lossen.
Ik heb er zelf geen last van (permanent NordVPN) maar hoor mijn vrouw er ook over klagen.
Nu ik weet dat meer het hebben hoef ik er in ieder geval niet naar te kijken :)

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 01-05-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:01
Het meest irritante aan Ios is nog steeds dat je via het bedieningspaneel wifi en bluetooth niet kan uitschakelen. Komt er dus gewoon op neer dat je helemaal naar instellingen moet om deze twee dingen uit te schakelen, iets wat je aan het begin van het smartphone tijdperk kon verwachten maar niet meer nu. M’n batterij gaat er gewoon veel sneller door leeg op een dag als ik hem “uitzet” via het bedieningspaneel zoals het nu gaat. Snap niet dat er niet een optie komt dat je dit ook kan uit zetten en bedienings paneel bluetooth daadwerkelijk uitzet bij aanklikken daar. Begin me er steeds meer aan te irriteren omdat mijn 7+ nog prima 30-40% over heeft als ik bluetooth via instellingen uitzet, en ik eind van de middag moet opladen als ik het via bedieningspaneel doe. Zoiets kleins maakt echt zo’n verschil

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xoniq
drusloos schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:07:
Het meest irritante aan Ios is nog steeds dat je via het bedieningspaneel wifi en bluetooth niet kan uitschakelen. Komt er dus gewoon op neer dat je helemaal naar instellingen moet om deze twee dingen uit te schakelen, iets wat je aan het begin van het smartphone tijdperk kon verwachten maar niet meer nu. M’n batterij gaat er gewoon veel sneller door leeg op een dag als ik hem “uitzet” via het bedieningspaneel zoals het nu gaat. Snap niet dat er niet een optie komt dat je dit ook kan uit zetten en bedienings paneel bluetooth daadwerkelijk uitzet bij aanklikken daar. Begin me er steeds meer aan te irriteren omdat mijn 7+ nog prima 30-40% over heeft als ik bluetooth via instellingen uitzet, en ik eind van de middag moet opladen als ik het via bedieningspaneel doe. Zoiets kleins maakt echt zo’n verschil
Het is eigenlijk heel logisch, en past enkel bij je als je dieper in het Apple eco-systeem zit. Door Wifi en BT op een 'standby' mode te zetten, wordt het niet actief gebruikt, maar kan je iPhone nog wel zien of je in de buurt van een andere Mac of iPhone in de buurt bent, en kan je zaken als AirDrop, Handoff enz gebruiken.

Als ik iets AirDrop naar/van mijn telefoon, dan wordt een ad-hoc Wifi netwerk opgezet puur voor de overdracht, en dan uitgezet, daarom kan je via AirDrop zo onwijs veel en snel heen en weer versturen.

Dat bluetooth niet snel helemaal uitgezet kan worden, is bijvoorbeeld een toegankelijkheid dingetje voor Apple Watch gebruikers. Je kan dan alles qua bluetooth helemaal disconnecten, maar je Apple Watch blijft de BT-LE verbinding houden.

Als je helemaal niks van Apple hebt, buiten de iPhone om, dan heeft bovenstaande geen nut, maar als je iets van bovenstaand gebruikt, dan is het gewoon heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
xoniq schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:03:
[...]

Het is eigenlijk heel logisch, en past enkel bij je als je dieper in het Apple eco-systeem zit. Door Wifi en BT op een 'standby' mode te zetten, wordt het niet actief gebruikt, maar kan je iPhone nog wel zien of je in de buurt van een andere Mac of iPhone in de buurt bent, en kan je zaken als AirDrop, Handoff enz gebruiken.

Als ik iets AirDrop naar/van mijn telefoon, dan wordt een ad-hoc Wifi netwerk opgezet puur voor de overdracht, en dan uitgezet, daarom kan je via AirDrop zo onwijs veel en snel heen en weer versturen.

Dat bluetooth niet snel helemaal uitgezet kan worden, is bijvoorbeeld een toegankelijkheid dingetje voor Apple Watch gebruikers. Je kan dan alles qua bluetooth helemaal disconnecten, maar je Apple Watch blijft de BT-LE verbinding houden.

Als je helemaal niks van Apple hebt, buiten de iPhone om, dan heeft bovenstaande geen nut, maar als je iets van bovenstaand gebruikt, dan is het gewoon heel logisch.
Ik kan begrijpen dat het voor mensen inderdaad wel prettig werkt. Zelf zit ik in het ecosysteem van apple, maar ik gebruik in de ochtend even mijn airpods onderweg, en dan weer in de avond op de terugweg. Verder verplaats ik nooit dingen naar mijn MacBook. Maar als de hele dag die bluetooth aanstaat zodat mn AirPods verbonden zijn dan is in de middag mijn telefoon gewoon leeg. Dus ik moet hem wel handmatig uitzetten in instellingen. En dat elke dag weer doen word ik gewoon chagrijnig van, vooral omdat je het wel eens vergeet en ik dan een lege telefoon heb op de terug weg. Daarom snap ik niet dat ze het er in implementeren alsof het voor iedereen chill is, en ze niet gewoon een optie maken dat uit te zetten. En misschien als ik een iPhone 11max heb dat ik het dan niet merk met zo'n grote accu, maar mijn 7+ merkt echt het verschil tussen aan en uit.

Het is dus niet dat ik het idee niet snap, want zoals jij omschrijft kan k me voorstellen dat het makkelijk werkt. Maar meer dat er geen optie is om dit uit te zetten voor mensen die dit niet willen, een oudere iPhone hebben of misschien niet in het ecosysteem zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 10:51
drusloos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:54:
[...]

Ik kan begrijpen dat het voor mensen inderdaad wel prettig werkt. Zelf zit ik in het ecosysteem van apple, maar ik gebruik in de ochtend even mijn airpods onderweg, en dan weer in de avond op de terugweg. Verder verplaats ik nooit dingen naar mijn MacBook. Maar als de hele dag die bluetooth aanstaat zodat mn AirPods verbonden zijn dan is in de middag mijn telefoon gewoon leeg. Dus ik moet hem wel handmatig uitzetten in instellingen. En dat elke dag weer doen word ik gewoon chagrijnig van, vooral omdat je het wel eens vergeet en ik dan een lege telefoon heb op de terug weg. Daarom snap ik niet dat ze het er in implementeren alsof het voor iedereen chill is, en ze niet gewoon een optie maken dat uit te zetten. En misschien als ik een iPhone 11max heb dat ik het dan niet merk met zo'n grote accu, maar mijn 7+ merkt echt het verschil tussen aan en uit.

Het is dus niet dat ik het idee niet snap, want zoals jij omschrijft kan k me voorstellen dat het makkelijk werkt. Maar meer dat er geen optie is om dit uit te zetten voor mensen die dit niet willen, een oudere iPhone hebben of misschien niet in het ecosysteem zitten
Is het niet een idee om via Apple Support je batterij te laten checken? Klinkt alsof je batterij niet heel best meer is als BT en WiFi zo’n impact op je batterijduur hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@drusloos Ik denk dat we met zekerheid kunnen zeggen dat de Bluetooth en WiFi een telefoon niet in een middag laten leeglopen. Die gebruiken (en al helemaal vergeleken met het scherm en de 4g radio) praktisch niets.

Edit:
Zie bijvoorbeeld hier: https://discussions.apple.com/docs/DOC-12271

[ Voor 15% gewijzigd door Póg mo Thóin op 03-05-2020 12:02 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
drusloos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:54:
[...]

Dat vind ik een bijzondere situatie. Ikzelf kan het niet uitzetten, met een reden. Ik heb een hoortoestel, die aan mijn telefoon gekoppeld is. Werkt net zoals EarPods, met zaken als noice cancellation, audio streamen, bellen, batterij checken op mijn telefoon, dingen qua audio instellen op mijn telefoon enz. (Hoortoestellen zijn tegenwoordig heel gaaf :+ _/-\o_ )

Maar ik heb daar geen last van met mijn accu, en om de reden die ik eerder aanhaalde, heb ik Wifi ook op semi-uit staan, zodat mijn Apple apparaten dus nog wel dingen kunnen. Ik heb namelijk wel eens dat ik via mijn telefoon wat vind, wat ik wil downloaden, en dat later AirDrop naar mijn Mac om deze download verder te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
drusloos schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:07:
Je kan met Siri ook Bluetooth uitzetten
Je kan ook lang drukken op instellingen en dan Bluetooth klikken en uitzetten, this een handeling meer, maar wel sneller.
En kweet niet zeker maar je kan met AssistiveTouch ook een handeling (soort macro) maken, misschien dat je daar iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Póg mo Thóin schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:00:
@drusloos Ik denk dat we met zekerheid kunnen zeggen dat de Bluetooth en WiFi een telefoon niet in een middag laten leeglopen. Die gebruiken (en al helemaal vergeleken met het scherm en de 4g radio) praktisch niets.

Edit:
Zie bijvoorbeeld hier: https://discussions.apple.com/docs/DOC-12271
Denk dat het ook uitmaakt dat ik in een ziekenhuis werk. Eigenlijk continu geen bereik vandaar mobiel internet uit en wifi aan als het moet want hij springt anders continue naar een nieuwe router over. Mijn batterij heeft nog 89% over van originele capaciteit, is 1,5 jaar geleden vervangen ongeveer. Hoewel het op papier misschien weinig uitmaakt merk ik het in de praktijk wel. Vrienden met een 6S klagen er ook over, zelfs mensen met de 8 en X. Hoe je het went of keert, een verbinding in stand houden kost energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
xoniq schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:33:
[...]

Dat vind ik een bijzondere situatie. Ikzelf kan het niet uitzetten, met een reden. Ik heb een hoortoestel, die aan mijn telefoon gekoppeld is. Werkt net zoals EarPods, met zaken als noice cancellation, audio streamen, bellen, batterij checken op mijn telefoon, dingen qua audio instellen op mijn telefoon enz. (Hoortoestellen zijn tegenwoordig heel gaaf :+ _/-\o_ )

Maar ik heb daar geen last van met mijn accu, en om de reden die ik eerder aanhaalde, heb ik Wifi ook op semi-uit staan, zodat mijn Apple apparaten dus nog wel dingen kunnen. Ik heb namelijk wel eens dat ik via mijn telefoon wat vind, wat ik wil downloaden, en dat later AirDrop naar mijn Mac om deze download verder te gebruiken.
Wat fijn dat ze tegenwoordig dan ook de huidige techniek inzetten voor dingen zoals gehoortoestellen. Zoiets “simpels” kan denk ik een groot verschil maken voor veel mensen omdat je al continue een “handicap” hebt wat best vermoeiend kan zijn, dat het dan iets makkelijker wordt gemaakt voor je door dit soort handige snufjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:56

OMX2000

By any means necessary...

Hebben anderen ook problemen met het aansluiten van een iPhone of iPad aan een Macbook via usb? Ik krijg bij een iPhone X, en twee iPads het "Trust this Connection" kort in beeld. Maar krijg nauwelijks de kans om te bevestigen, en als het al lukt kan ik in het volgende scherm niet mijn toegangscode invoeren.

Heel frustreren, want ik probeer een opname te maken van een iPhone of iPad. Maar lukt dus niet. De iPhone en iPads zijn allemaal bijgewerkt naar de laatste iOS en macOS versie. Opvallende is dat het met een iPhone 6S Plus wel lukt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
OMX2000 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:10:
Hebben anderen ook problemen met het aansluiten van een iPhone of iPad aan een Macbook via usb? Ik krijg bij een iPhone X, en twee iPads het "Trust this Connection" kort in beeld. Maar krijg nauwelijks de kans om te bevestigen, en als het al lukt kan ik in het volgende scherm niet mijn toegangscode invoeren.

Heel frustreren, want ik probeer een opname te maken van een iPhone of iPad. Maar lukt dus niet. De iPhone en iPads zijn allemaal bijgewerkt naar de laatste iOS en macOS versie. Opvallende is dat het met een iPhone 6S Plus wel lukt.
Probeer eens een andere kabel. Je kan ook ergens in de instellingen en dan algemeen vertrouw doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
drusloos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Wat fijn dat ze tegenwoordig dan ook de huidige techniek inzetten voor dingen zoals gehoortoestellen. Zoiets “simpels” kan denk ik een groot verschil maken voor veel mensen omdat je al continue een “handicap” hebt wat best vermoeiend kan zijn, dat het dan iets makkelijker wordt gemaakt voor je door dit soort handige snufjes.
Ik vind het ideaal. Telkens als ik een YouTube filmpje of Netflix erbij pak, hoor ik het geluid direct in m’n oor en kan ik t met m’n Apple Watch harder of zachter zetten. Dit hele weekend in huis aan t klussen geweest, veel met de boorhamer in de weer, en had gewoon de Tweakers podcast aan, perfect, want het geluid wat gestreamed wordt, overstemt de ‘live’ audio.

Heb deze pas recent, wist niet eens dat die dingen zo luxe zijn geworden. En nu met 75% vergoeding (die dit jaar nog geld) kostte dit me net iets meer dan 200 euro, voor dat geld heb je amper de nieuwe EarPods met noise cancellation, dus vind het helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik loop tegen een aantal beperkingen van de ‘Bestanden’ app aan nu ik het gebruik icm met fileserver thuis. O.a. vaak vastlopers, beperkte weergave opties (geen miniatuur, lijst etc), verwijderen/bewerken van geopende bestanden. Is er een alternatief die hier beter in is?

Edit: lijstweergave en markeringen kunnen blijkbaar wel

[ Voor 11% gewijzigd door S023 op 04-05-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Vraag over de ‘bestanden app’. Ik heb een paar apps (Procreate en Formlt) waarmee ik mijn documenten alleen lokaal op kan slaan. Ik zie ze ook terug in de bestanden app onder ‘Op mijn iPad’. Kan ik deze bestanden op de 1 of andere manier in de automatisch in de iCloud krijgen zonder ze dus steeds handmatig te kopiëren? Is er misschien een workaround voor? :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
hk12nl schreef op maandag 4 mei 2020 @ 20:21:
Vraag over de ‘bestanden app’. Ik heb een paar apps (Procreate en Formlt) waarmee ik mijn documenten alleen lokaal op kan slaan. Ik zie ze ook terug in de bestanden app onder ‘Op mijn iPad’. Kan ik deze bestanden op de 1 of andere manier in de automatisch in de iCloud krijgen zonder ze dus steeds handmatig te kopiëren? Is er misschien een workaround voor? :)
Bij advanced instellingen van procreate kun je procreate toegang geven tot de documentenopslag van iCloud. Of via instelling in iOS

In iCloud Drive heb ik een procreate mapje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
drusloos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:55:
[...]

Denk dat het ook uitmaakt dat ik in een ziekenhuis werk. Eigenlijk continu geen bereik vandaar mobiel internet uit en wifi aan als het moet want hij springt anders continue naar een nieuwe router over. Mijn batterij heeft nog 89% over van originele capaciteit, is 1,5 jaar geleden vervangen ongeveer. Hoewel het op papier misschien weinig uitmaakt merk ik het in de praktijk wel. Vrienden met een 6S klagen er ook over, zelfs mensen met de 8 en X. Hoe je het went of keert, een verbinding in stand houden kost energie
Had je je batterij laten vervangen bij Apple of een ander officieel punt? Over je vrienden, je noemt allemaal mensen die oude devices hebben, op. Bij oudere devices heeft Bluetooth iets meer impact maar het zal niet veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch eens vragen na jaren van irritatie: zijn er meer mensen die macOS Mail en iOS Mail gebruiken (met een @iCloud-account) en waarbij synchronisatie traag is?

Wanneer ik op mijn Mac e-mail ontvang, deze lees en verwijder, dan blijft er in iOS Mail nog altijd een badge staan, zelfs als ik mail open gebeurt er niets. Ik moet dan echt pull-to-refresh doen.

Bij Instellingen, Wachtwoorden en accounts, iCloud Mail staat push absoluut aan. Ik heb van alles al geprobeerd, maar de synchronisatie blijft slecht.

Iemand de oplossing?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
xoniq schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:07:
[...]

Ik vind het ideaal. Telkens als ik een YouTube filmpje of Netflix erbij pak, hoor ik het geluid direct in m’n oor en kan ik t met m’n Apple Watch harder of zachter zetten. Dit hele weekend in huis aan t klussen geweest, veel met de boorhamer in de weer, en had gewoon de Tweakers podcast aan, perfect, want het geluid wat gestreamed wordt, overstemt de ‘live’ audio.

Heb deze pas recent, wist niet eens dat die dingen zo luxe zijn geworden. En nu met 75% vergoeding (die dit jaar nog geld) kostte dit me net iets meer dan 200 euro, voor dat geld heb je amper de nieuwe EarPods met noise cancellation, dus vind het helemaal prima.
Mag ik vragen welk type/merk je hebt? Ik mag nog een jaartje wachten voor nieuwe maar dan ben ik alvast voorbereid.

Bing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xera
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 09:41
drusloos schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:55:
[...]

Denk dat ik de gouden tip heb voor je: shortcuts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jiKZDNy6RDzhG-v17eD-Kqgl_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rimUgGhWDeYHBzOakSHyN4OM.png?f=fotoalbum_large
Hier maak je een supersimpele macro.

Vervolgens zet je shortcuts als widget aan. Ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gX9Cme8PO7-ANkK0b04oOUxD_6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWGr1eQFVgCcwjWBUB1LL7Vs.jpg?f=fotoalbum_large

Nu hoef je dus enkel eenmalig naar links te swipen vanaf homescreen en op je nieuwe “Toggle Bluetooth” knopje te drukken. En ja, hiermee zet je Bluetooth écht uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
xera schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:23:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu hoef je dus enkel eenmalig naar links te swipen vanaf homescreen en op je nieuwe “Toggle Bluetooth” knopje te drukken. En ja, hiermee zet je Bluetooth écht uit :)
Als aanvulling daarop kun je dan ook siri vragen om die shortcut uit te voeren door alleen maar de naam van de shortcut te roepen (vooral fijn bij home automation, maar wellicht ook voor deze bluetooth problematiek)

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
bing69 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:42:
[...]

Mag ik vragen welk type/merk je hebt? Ik mag nog een jaartje wachten voor nieuwe maar dan ben ik alvast voorbereid.
Interton RD480-DW
Normaal rond de 1000 euro, maar dit jaar nog met 75% vergoeding 230 euro.

Ik heb deze nog op proef, om te kijken of dit me bevalt, en zover dikke prima. Nu een week verder, en batterijen nog op 100%. (Deze zie je op je iPhone in de batterijen widget, of op alle andere plekken waar je je toestellen kunt configureren)

[ Voor 7% gewijzigd door xoniq op 05-05-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
[...]

Welke stappen heb je precies in je shortcut? Ik heb nu een shortcut die bluetooth uitzet en meer niet (in principe voldoende, want via het control center staat het zo weer aan natuurlijk). Maar ik had ook geprobeerd om een toggle te maken, alleen het logischt leek mij om met "if" te beginnen, maar ik was heel erg gelimiteerd aan de input die ik na de "if" gaf waardoor ik er niet echt uit kwam.

edit: Volgens mij doe jij hetzelfde nu ik even beter kijk.

[ Voor 3% gewijzigd door DaitoX op 05-05-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit heeft mijn probleem verholpen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Is er al iemand waarbij de problemen van compleet vastlopen bij het reageren vanuit notificatiescherm en het foutief verdwijnen/verschijnen van GSM/WiFi iconen is opgelost?

Alhoewel het nog lang geen ramp is, is dit voor mij de meest instabiele/brakke iOS ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS 13.5 Beta 4
Build: 17F5065a
Over paar uur volgt public versie

update: Public Beta3 13.5 (17F5065a) ook beschikbaar

[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 07-05-2020 13:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Zijn er meerdere mensen bij wie de GPS-locatie niet klopt als je veiligheidsmeldingen krijgt als je ergens inlogt?

Ik logde bijvoorbeeld in op Amazon in Pijnacker, en kreeg een melding dat er in de regio Utrecht een nieuwe inlog heeft plaatsgevonden.

Datzelfde heb ik ook met de 2-factor authenticatie van Apple: als ik Den Haag mijn 2FA gebruik, krijg ik standaard de melding dat er in de buurt van Amsterdam geprobeerd wordt om in te loggen.

Waarom is dat zo onnauwkeurig? Ten eerste vind ik het gewoon irritant en ten tweede is het ook niet heel handig in het geval het een ongeatoriseerde poging is en je de mogelijke locatie wilt achterhalen. Op deze manier heeft die hele functie geen zin.

[ Voor 18% gewijzigd door Ethiron op 07-05-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ethiron schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:43:
Zijn er meerdere mensen bij wie de GPS-locatie niet klopt als je veiligheidsmeldingen krijgt als je ergens inlogt?

Ik logde bijvoorbeeld in op Amazon in Pijnacker, en kreeg een melding dat er in de regio Utrecht een nieuwe inlog heeft plaatsgevonden.

Datzelfde heb ik ook met de 2-factor authenticatie van Apple: als ik Den Haag mijn 2FA gebruik, krijg ik standaard de melding dat er in de buurt van Amsterdam geprobeerd wordt om in te loggen.

Waarom is dat zo onnauwkeurig? Ten eerste vind ik het gewoon irritant en ten tweede is het ook niet heel handig in het geval het een ongeatoriseerde poging is en je de mogelijke locatie wilt achterhalen. Op deze manier heeft die hele functie geen zin.
Dat is wel algemeen bekend. Apple ziet Nederland als één groot dorp. Dus heel secuur is dit nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Daar dacht ik ook aan, maar het probleem bestaat ook in de VS, dus daar kan het niet helemaal aan liggen. Bovendien: GPS is GPS, die hoort niet ineens af te wijken. Of dat nou in Nederland of de VS is.

Zojuist ook dit artikel gevonden: https://michaelkummer.com/tech/apple/apple-2fa/

Schijnt dat Apple een database met locaties van IP-adressen gebruikt die niet helemaal accuraat is.

[ Voor 14% gewijzigd door Ethiron op 07-05-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Ethiron schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:02:
Daar dacht ik ook aan, maar het probleem bestaat ook in de VS, dus daar kan het niet helemaal aan liggen. Bovendien: GPS is GPS, die hoort niet ineens af te wijken. Of dat nou in Nederland of de VS is.

Zojuist ook dit artikel gevonden: https://michaelkummer.com/tech/apple/apple-2fa/

Schijnt dat Apple een database met locaties van IP-adressen gebruikt die niet helemaal accuraat is.
Wat ik altijd dacht is dit. Als je 2FA gebruikt en je hebt bijvoorbeeld KPN als internetprovider thuis, dan krijg je dat er een inlogpoging wordt gedaan in Rotterdam/ Den Haag of zo. Ik dacht altijd dat dat was omdat er daar een verdeelpunt/ internetknooppunt van KPN zit (heet dat zo? Ben niet zo bekend met die termen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xera
DaitoX schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:37:
[...]

Welke stappen heb je precies in je shortcut? Ik heb nu een shortcut die bluetooth uitzet en meer niet (in principe voldoende, want via het control center staat het zo weer aan natuurlijk). Maar ik had ook geprobeerd om een toggle te maken, alleen het logischt leek mij om met "if" te beginnen, maar ik was heel erg gelimiteerd aan de input die ik na de "if" gaf waardoor ik er niet echt uit kwam.

edit: Volgens mij doe jij hetzelfde nu ik even beter kijk.
Alleen de stap die je in de screenshot ziet is voldoende. Er zijn verder geen condities nodig;Toggle bluetooth werkt om BT aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Volkan1984 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:15:
[...]

Wat ik altijd dacht is dit. Als je 2FA gebruikt en je hebt bijvoorbeeld KPN als internetprovider thuis, dan krijg je dat er een inlogpoging wordt gedaan in Rotterdam/ Den Haag of zo. Ik dacht altijd dat dat was omdat er daar een verdeelpunt/ internetknooppunt van KPN zit (heet dat zo? Ben niet zo bekend met die termen).
Ik denk inderdaad dat dat het is. Ze kijken blijkbaar niet naar de exacte gps-locatie van je device, maar naar de locatie van (een bepaald) IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik nog nooit zien werken op GPS eigenlijk, zeker niet bij Apple 2FA.
Zou wel een mooie extra toevoeging kunnen zijn overigens. Ik woon in de randstad maar krijg altijd een push uit Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

99% zeker dat ze werken met een geoIP database zoals https://www.maxmind.com/en/geoip-demo
Iedere range ip adressen is gekoppeld aan een locatie maar die hoeft zeker niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
amphora schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:19:
99% zeker dat ze werken met een geoIP database zoals https://www.maxmind.com/en/geoip-demo
Iedere range ip adressen is gekoppeld aan een locatie maar die hoeft zeker niet te kloppen.
Nogmaals, ik ben niet heel bekend met deze materie maar: er staat dat de locatie wordt bepaald aan de hand van het IP adres van de computer. Als je dus inlogt op een iPhone met 2FA (“de computer”) zou de locatie moeten worden bepaald aan de hand van de locatie van die iPhone? Dat is dus wat er niet gebeurd want er wordt dus hierboven gezegd dat er wordt ingelogd in de Randstad en dat er dan wordt aangegeven dat er een inlogpoging is in Zwolle. Dat rijmt niet met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Volkan1984 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:29:
[...]
dat de locatie wordt bepaald aan de hand van het IP adres van de computer. Als je dus inlogt op een iPhone met 2FA (“de computer”) zou de locatie moeten worden bepaald aan de hand van de locatie van die iPhone?
Die link die jij legt klopt niet IP adres is iets anders dan GPS locatie?

Waarschijnlijk omdat dezelfde 2FA login ook op computers moet kunnen werken zonder GPS. Bijvoorbeeld als je met je laptop wilt inloggen. En die IP databases werken in de VS misschien veel nauwkeuriger dus waarom zouden ze dat aanpassen voor ons kleine kikkerlandje ;)

[ Voor 22% gewijzigd door amphora op 07-05-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Leuk en leerzaam om te lezen wat hier allemaal achter zit. Het is in ieder geval niet zo eenvoudig als ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
xera schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:32:
[...]

Alleen de stap die je in de screenshot ziet is voldoende. Er zijn verder geen condities nodig;Toggle bluetooth werkt om BT aan of uit te zetten.
Ah toggle kan ik daar kiezen, had ik niet goed gezien, bedankt. Bij wifi kan dat niet zo te zien alleen.

Overigens een ongerelateerde vraag, ik heb bij bedtime voor doordeweeks een tijd ingevuld dat ik naar bed wil en een tijd dat ik op wil staan. Alleen als ik eerder wakker word kan ik zo te zien niet makkelijk aangeven dat ik al wakker ben? Zie ik hier iets over het hoofd (ik denk het niet helaas)?

Nu gaat namelijk gewoon mijn alarm af en registreert ie in health dat ik na het checken van de tijd weer lag te slapen (wat niet zo is). Maar als ik het alarm uit zet dan zet ie het uit voor alle dagen. Het zou mooi zijn als je snel kon aangeven dat je wakker was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xera
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCEo13FkjTsHKcQ9Kp1na-0lTIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d9vTaIBUOP2NexJLnDP4FQBU.png?f=fotoalbum_large

Wifi kan je zo doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

WishmasterNL schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:15:

-Wifi uit en weer aan
-Geforceerde restart
-Vernieuw Lease

Niks helpt helaas.
Overgegaan tot reparatie op advies van Apple. Het toestel is omgeruild door Apple en heb gister eind van de middag het toestel in ontvangst kunnen nemen.
Het ging weer heel even goed, maar het probleem is helaas weer terug.
Ik vermoed dus dat het geen hardwarematig probleem is, maar softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Nieuwe beta tester present :)

Na meer dan een decennium actief te zijn geweest op Android, en redelijk wat met rooting en Custom ROM's te hebben geexperimenteerd, nu de overstap gemaakt naar een nieuwe iPhone 11 Pro Max.

Eigenlijk 'noodgedwongen' de public beta 13.5 gisteren geinstalleerd, omdat ik sinds de update naar 13.4.1 continu last had van random reboots, soms tot wel een paar per uur.

Anyhow, ik zal dit topic met interesse volgen en actief de betas blijven testen. Vooralsnog een paar kleine issues tegen gekomen: 1) Swiftkey kan ik niet meer als standaard toetsenbord instellen en 2) auto screen wake up bij inkomende WhatsApp berichten lijkt niet meer uit te kunnen

[ Voor 17% gewijzigd door DeLyon op 08-05-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
WishmasterNL schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:24:
[...]

Overgegaan tot reparatie op advies van Apple. Het toestel is omgeruild door Apple en heb gister eind van de middag het toestel in ontvangst kunnen nemen.
Het ging weer heel even goed, maar het probleem is helaas weer terug.
Ik vermoed dus dat het geen hardwarematig probleem is, maar softwarematig.
Even voor de zekerheid: je zegt toestel gewist en opnieuw ingesteld. Heb je dan echt een hele nieuwe installatie gedaan? Of een reservekopie terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Volkan1984 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:35:
[...]

Even voor de zekerheid: je zegt toestel gewist en opnieuw ingesteld. Heb je dan echt een hele nieuwe installatie gedaan? Of een reservekopie terug gezet?
Ik heb eerst een reservekopie terug gezet. Dit mocht niet baten.
Daarna een echt hele nieuwe installatie. Ook dit werkte niet.

Ik ga nu nog één keer een geheel nieuwe installatie doen, en anders wacht ik wel af op een update.
Hopen dat dit het gaat oplossen.

[ Voor 14% gewijzigd door WishmasterNL op 08-05-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Na het installeren van de laatste public beta van ipados 13.5 heb ik het probleem dat de settings pagina regelmatig afsluit. Ervaren meer mensen dit?

Ik gebruik de ipad pro 12.9 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand hoe het komt dat de scherm helderheid zich automatisch aanpast, ook al staat deze uit?
Irritant is dat op de 11 pro Max. Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door 038Robijno op 10-05-2020 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Selecteer een woord...
en wrijf dan over de spatie
Zie dan wat de cursor doet
Kheb al zolang iphone en dit wist ik niet
Verrekte handig iig

Ik moet zeggen dat ik nu met 13.4.1 wel vaak een app heb die opeens crashed.
Had ik nooit last van. Hoop dat de update snel komt, kan mail ook weer gebruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:41

Mr. Freeze

¡GO!

DeLyon schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:38:
Nieuwe beta tester present :)

Na meer dan een decennium actief te zijn geweest op Android, en redelijk wat met rooting en Custom ROM's te hebben geexperimenteerd, nu de overstap gemaakt naar een nieuwe iPhone 11 Pro Max.

Eigenlijk 'noodgedwongen' de public beta 13.5 gisteren geinstalleerd, omdat ik sinds de update naar 13.4.1 continu last had van random reboots, soms tot wel een paar per uur.

Anyhow, ik zal dit topic met interesse volgen en actief de betas blijven testen. Vooralsnog een paar kleine issues tegen gekomen: 1) Swiftkey kan ik niet meer als standaard toetsenbord instellen en 2) auto screen wake up bij inkomende WhatsApp berichten lijkt niet meer uit te kunnen
Leuk dat je een mooie nieuwe iPhone hebt, proficiat, goede aankoop.

Maar wat betreft die reboots? Ik zou er toch maar mee terug gaan, want hoort echt niet. Doe anders nog eens een fabrieksinstellingen en begin eens opnieuw, zonder backup van iCloud of wat ook. Alleen je Apple id. Nog steeds reboots? Gewoon andere vragen.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:46
Ik heb sinds de nieuwste versie synchronisatieproblemen met gedeelde foto albums. Foto's worden niet meer gesynchroniseerd tussen bijvoorbeeld familieleden. Iemand anders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:55
Mel33 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:34:
Selecteer een woord...
Verrekte handig iig
Wat zou er dan moeten gebeuren. Of bedoel je een long press (vroeger hard press) en dat je dan de cursor kan verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CheopsChefren schreef op zondag 10 mei 2020 @ 01:17:
Na het installeren van de laatste public beta van ipados 13.5 heb ik het probleem dat de settings pagina regelmatig afsluit. Ervaren meer mensen dit?

Ik gebruik de ipad pro 12.9 2018
Vast wel. Het heet niet voor niets beta. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Garret1410 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:09:
[...]

Wat zou er dan moeten gebeuren. Of bedoel je een long press (vroeger hard press) en dat je dan de cursor kan verplaatsen.
Oke kon dat ook met long press, dat wist ik niet, ja je kan dan de cursor in een lang woord droppen bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:34:
Selecteer een woord...
Verrekte handig iig

Ik moet zeggen dat ik nu met 13.4.1 wel vaak een app heb die opeens crashed.
Had ik nooit last van. Hoop dat de update snel komt, kan mail ook weer gebruikt worden
Ik ken wel "long press" (hiervoor Hard-press) op de spatiebalk om de cursor te verplaatsen maar wat bedoel jij precies? Want iets selecteren en dan "wrijven over de spatie" doet hier niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Donstil schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Ik ken wel "long press" (hiervoor Hard-press) op de spatiebalk om de cursor te verplaatsen maar wat bedoel jij precies? Want iets selecteren en dan "wrijven over de spatie" doet hier niets.
Slecht verwoord van mij, ik bedoel dus lang drukken en dan wrijven, dat selecteren was niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:30:
[...]

Slecht verwoord van mij, ik bedoel dus lang drukken en dan wrijven, dat selecteren was niet nodig
Aah ja, dat kwam nog uit de "Force-Touch" tijd idd, wel een handige feature die zeker onder de radar is voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje, ik weet niet helemaal zeker of het hier thuis hoort maar ik wilde geen nieuw topic openen voor deze vraag.

Maar mijn vraag is waar slaat Whatsapp de toegestuurde foto's, documenten, audio bestanden en andere onderdelen op? Whatsapp heeft ongeveer 2.5 gig aan opslag in gebruik op mijn telefoon en ik wilde dit wat opschonen maar ik kon alleen de optie vinden om alles te verwijderen maar ik wil handmatig aan kunne vinken welke foto ik wel en welke ik niet weg wil gooien.

Op android sloeg whatsapp de foto's altijd op in je foto galerij maar dat is op iOS niet het geval, vandaar de vraag.

Alvast bedankt :-)
Pagina: 1 ... 46 ... 50 Laatste