@EnigmaNL Zou dat moeten swipen om naar ‘t hoofdscherm te komen toch een kans geven.
Normaliter moet je op een homeknop duwen en kom je, naar gelang instelling, direct op ‘t hoofdscherm of ‘t zelfde als bij de iPhone met FaceID: op een unlocked lockscherm. (Waarbij dan een 2e handeling nodig is (homeknop nogmaals indrukken) om naar je hoofdscherm te komen.) Bij de iPhone’s met FaceID heb je dus in principe dezelfde handeling (allen dan swipen ipv knop indrukken) om direct naar het hoofdscherm te gaan, maar dankzij FaceID hoef je om te unlocken op ‘t lockscherm helemaal niets te doen behalve het toestel aankijken... Dat is dus juist gebruiksvriendelijker en logischerwijs niet anders in te stellen. Het is ook juist vooral voor notificaties een enorm voordeel met FaceID imho dankzij deze manier van werken. Je hebt dus minder handelingen nodig om louter te unlocken (0), maar hetzelfde minimale aantal handelingen (1) om naar je hoofdscherm te gaan.
Win-win zou je zeggen.
Op een iPhone met TouchID vond ik notificatie privacy (inhoud verbergen tot je unlockt) strontvervelend en niet direct naar ‘t hoofdscherm vond ik net als jij ook erg vervelend. Maar met FaceID hoef je er enkel naar te kijken als er iets binnenkomt of je tilt hem op en poef: de notificatie-inhoud wordt getoond als ie je gezicht ziet.
Ideaal met privacy en sommige andere features die je dan makkelijker kan blokkeren op je lockscherm zonder “inconvenience”. Gaat veel sneller, soepeler en automagisch - eventueel zonder verdere interactie met ‘t toestel. Dat is een erg krachtige feature wat mij betreft.
En om eerlijk te zijn, als je telefoon “wakker” wordt om wat voor reden dan ook terwijl je er naar kijkt (of dan kijk je ernaar), dan zou ie dus steeds meteen naar ‘t hoofdscherm springen omdat ie je gezicht herkent... Lijkt dat je niet super irritant...? Mij wel namelijk, ik wil dan liever eerst interactie.
Wil ik wel dat ie daarheen gaat enkel omdat ik naar de telefoon kijk...? In de auto zal dat al helemaal mega-irritant zijn als ie in z’n houder zit. Notificatie? Plop, iPhone unlocked zichzelf naar hoofdscherm omdat ie je gezicht ziet en blijft dan weer 30 seconden lang wakker voor niets.
Ik kan me absoluut niet voorstellen dat het fijn werkt zoals jij ‘t in gedachten hebt. Maar smaken verschillen I guess.
Op een iPhone met TouchID vond ik notificatie privacy (inhoud verbergen tot je unlockt) strontvervelend en niet direct naar ‘t hoofdscherm vond ik net als jij ook erg vervelend. Maar met FaceID hoef je er enkel naar te kijken als er iets binnenkomt of je tilt hem op en poef: de notificatie-inhoud wordt getoond als ie je gezicht ziet.
En om eerlijk te zijn, als je telefoon “wakker” wordt om wat voor reden dan ook terwijl je er naar kijkt (of dan kijk je ernaar), dan zou ie dus steeds meteen naar ‘t hoofdscherm springen omdat ie je gezicht herkent... Lijkt dat je niet super irritant...? Mij wel namelijk, ik wil dan liever eerst interactie.
[ Voor 30% gewijzigd door WhatsappHack op 18-04-2020 03:23 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)