Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?
Wat voor scroll functies? Ik gebruik de eerste versie Magic Mouse (zonder accu, met 2 AA batterijen), en deze werkt prima met scrollen en alle gestures.Michiel706 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:21:
Wat zou de reden zijn dat Apple de eerste generatie Magic Mouse niet de scroll functies heeft gegeven? Laat de hardware binnen de eerste generatie Magic Mouse het niet toe? Dit lijkt me onwaarschijnlijk, daar alle gestures op een Magic Mouse wel werken binnen OSX...
Mag ik dan vragen hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen? Bij mij werkt alleen linker en rechtermuisknop. Geen scroll of swipe.xoniq schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 23:03:
[...]
Wat voor scroll functies? Ik gebruik de eerste versie Magic Mouse (zonder accu, met 2 AA batterijen), en deze werkt prima met scrollen en alle gestures.
Mouse and Trackpad Support
All-new cursor design highlights app icons on the Home Screen and Dock and buttons and controls in apps
Magic Keyboard for iPad support on iPad Pro 12.9-inch (3rd generation or later) and iPad Pro 11-inch (1st generation or later)
Magic Mouse, Magic Mouse 2, Magic Trackpad, Magic Trackpad 2, and third-party Bluetooth and USB mouse support
Multi-Touch gestures on Magic Keyboard for iPad and Magic Trackpad 2 enable you to scroll, swipe between app spaces, go Home, access App Switcher, zoom in or out, tap to click, secondary click (right-click), and swipe between pages
Multi-Touch gestures on Magic Mouse 2 enable you to scroll, secondary click (right-click), and swipe between pages
[ Voor 3% gewijzigd door Michiel706 op 29-03-2020 10:55 ]
Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?
Inderdaad scrollen werkt bij mij ook niet op de iPad met de Magic Mouse versie 1 .Michiel706 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:53:
[...]
Mag ik dan vragen hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen? Bij mij werkt alleen linker en rechtermuisknop. Geen scroll of swipe.
[...]
Apple releases first beta of iOS 13.4.5 and more to developers

[ Voor 80% gewijzigd door Donstil op 31-03-2020 19:33 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
https://forums.macrumors....-5-to-developers.2094875/
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
iOS 13.4.5 beta includes new option to share songs from Apple Music on Instagram Stories https://t.co/tfwDxoiemO by @filipeesposito pic.twitter.com/ZQFLWCMB49
— 9to5Mac (@9to5mac) 31 maart 2020
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoe de aspect ratio achteraf aan te passen is me wel gelukt, maar vooraf dus niet. Anderen nog suggesties? Ben ik echt een grote stuntel?
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 01-04-2020 09:07 ]
Mm dat laatste weet ik niet maar het moet zo:meesje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:53:
In het ‘iPhone 9 gerucht’ bericht van gisteren las ik een reactie van @Donstil dat je de aspect ratio van een foto kunt aanpassen door vanaf de balk waar Video-Foto- etc. staat naar boven te swipen. Wellicht doe ik het helemaal verkeerd, maar dit is me niet gelukt (iPhone 7 overigens). Als ik naar boven veeg, verandert ie van foto naar vierkant, maar dat is niet wat er bedoeld werd.
Hoe de aspect ratio achteraf aan te passen is me wel gelukt, maar vooraf dus niet. Anderen nog suggesties? Ben ik echt een grote stuntel?
[YouTube: Zo dus]
Precies zoals ik gisteren in dat bericht aangaf dus eigenlijk
Je hebt er overigens niets aan want de sensor blijft 4:3, de crop vind alleen plaats voor het maken van de foto. Je gooit dus "foto" weg die je later logischerwijs niet terug krijgt. Daarom eigenlijk altijd croppen achteraf.Zit het ook. Moet je vanaf de balk waar Video - Foto - enz in staat omhoog swipen
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 01-04-2020 09:35 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
(Ik heb de beta niet op dit device)
[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 01-04-2020 09:45 ]
Heb ook gewoon zwarte balken ipv dat doorzichtige wat don laat zien.
[ Voor 36% gewijzigd door Tylen op 01-04-2020 10:01 ]
Op mijn X doet ie namelijk ook niks
[ Voor 22% gewijzigd door TheKerremenke op 01-04-2020 10:51 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dit lukt op mijn iPhone (een 7) als die van mijn vrouw (een 8 ) niet. Net als @Tylen is het bij ons een zwarte balk ipv een doorzichtige. Je hebt gelijk wat betreft het croppen, je kunt dat inderdaad beter later doen.Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:25:
[...]
Mm dat laatste weet ik niet maar het moet zo:
[YouTube: Zo dus]
Precies zoals ik gisteren in dat bericht aangaf dus eigenlijk
[...]
Je hebt er overigens niets aan want de sensor blijft 4:3, de crop vind alleen plaats voor het maken van de foto. Je gooit dus "foto" weg die je later logischerwijs niet terug krijgt. Daarom eigenlijk altijd croppen achteraf.
Ik heb zo'n vermoeden dat dit inderdaad alleen op laatste modellen werkt.TheKerremenke schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:50:
Misschien een iPhone 11 (pro) functie en voor oudere iPhones niet?
Als ik dat doe, krijg ik de mogelijkheid voor verschillende 'witbalansen' (origineel, levendig, levendig koel, etc.).loeberce schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:37:
Je kan ook op het camera scherm drukken en omhoog vegen. Dus niet de autofocus activeren.
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 01-04-2020 12:00 ]
Dan moet @TheKerremenke beter z’n best doen.Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:57:
Oude iPhone kunnen dit niet zie ik op Google. Vanaf de X lijkt het.
Krijg het hier ook niet voor elkaar met iPhone XS en iOS 13.4Donstil schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:57:
Oude(re) iPhone‘s kunnen dit niet zie ik op Google. Vanaf de X lijkt het, edit: krijg dat ook niet echt bevestigd.
[ Voor 39% gewijzigd door syltheboy op 01-04-2020 15:35 ]
Dark mode gebeuren voelt wel goed aan de ogen.
Klopt is inderdaad iPhone 11(Pro) specifiek.TheKerremenke schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:50:
Misschien een iPhone 11 (pro) functie en voor oudere iPhones niet?
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Met welke camera-app voor de iPhone/iPad kun je foto's maken, waarbij de foto's de bestandsnamen krijgen als bijv. IMG_20200405174015.jpg dus YYYYMMDDHHMMSS, net zoals bij Android het geval is? Camera-app mag ook betaald zijn.
Groetjes Nitein-Repart1
Kan ook misschien zijn dat ik nog op iOS 13.3.1 zit maar dit heb ik wel iets langer nu.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Voor thuiswerk moeten we via 2FA inloggen. Als extra beveiliging krijg je via SMS een code toegestuurd. Deze SMS komt wel altijd aan. Maar ik krijg vrijwel nooit een geluidssignaal. Als ik mijn iPhone scherm activeer zie in de notificatie wel staan. Alle berichtgeving instellingen staan goed. Erg vreemd. Het betreft alleen SMS.RazorMaron schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:22:
Hebben jullie ook dat notificaties veel later binnenkomen? In de zin van 10-30 minuten later?
Kan ook misschien zijn dat ik nog op iOS 13.3.1 zit maar dit heb ik wel iets langer nu.
Ik had het eerst alleen met snapchat, die had ook een storing, andere hadden precies hetzelfde. Maar nu hebben andere apps(oa whatsapp) het ook. Het klopt inderdaad dat als ik mijn iPhone activeer dat ik ze wel zie staan in het beginscherm. Maar als ik gewoon op mijn iPhone bezig ben krijg ik ze veel ‘later’ binnen.meesje schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:47:
[...]
Voor thuiswerk moeten we via 2FA inloggen. Als extra beveiliging krijg je via SMS een code toegestuurd. Deze SMS komt wel altijd aan. Maar ik krijg vrijwel nooit een geluidssignaal. Als ik mijn iPhone scherm activeer zie in de notificatie wel staan. Alle berichtgeving instellingen staan goed. Erg vreemd. Het betreft alleen SMS.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Dat veel later binnen krijgen komt me ook bekend voor. Als ik de iMessage app open, zie ik het bericht wel binnen komen. Even afkloppen, ik heb het (gelukkig) alleen met SMS. Wel irritant. Ik zit trouwens op iOS 13.4, maar bij 13.3(.1) had ik dit probleem ook al.RazorMaron schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:15:
[...]
Ik had het eerst alleen met snapchat, die had ook een storing, andere hadden precies hetzelfde. Maar nu hebben andere apps(oa whatsapp) het ook. Het klopt inderdaad dat als ik mijn iPhone activeer dat ik ze wel zie staan in het beginscherm. Maar als ik gewoon op mijn iPhone bezig ben krijg ik ze veel ‘later’ binnen.
Wel storend, als je een gesprek hebt met iemand moet je of de hele tijd checken of het lijkt alsof je ze negeert.meesje schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:20:
[...]
Dat veel later binnen krijgen komt me ook bekend voor. Als ik de iMessage app open, zie ik het bericht wel binnen komen. Even afkloppen, ik heb het (gelukkig) alleen met SMS. Wel irritant. Ik zit trouwens op iOS 13.4, maar bij 13.3(.1) had ik dit probleem ook al.
Ik werk veel met 2FA via Push en gaat gewoon instant.
Ook berichten/mail/etc
Zojuist voor de zekerheid iPhone opnieuw opgestart, maar dat heeft niet geholpen.
Zo heb ik er nog niet naar gekeken. Wellicht is dat inderdaad zo. In mijn geval zijn het codes afkomstig van Microsoft.TheMaxMan schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:30:
Ik heb dat enkel bij 2FA-sms’jes. Mss een beveiliging tegen mensen die proberen in te loggen op jouw account terwijl ze naast je zitten en zo de code meteen zouden kunnen zien?
Ik heb toevallig ook een 7, dus misschien dat het iets is met de hardware zelf oid?meesje schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:58:
Ik merk dat een SMS bericht wel direct arriveert; als ik het scherm activeer zie ik de notificatie, ook het badge tellertje wordt getoond. Alleen licht het scherm niet en ik ontvang geen geluidje. Zojuist een whatsapp bericht ontvangen en dan licht het scherm wel op en een geluidje. Mijn iPhone is overigens een 7.
Zojuist voor de zekerheid iPhone opnieuw opgestart, maar dat heeft niet geholpen.
Nu nog iemand vinden die me een SMS kan sturen ipv iMessage.....
Heb dit idd alleen bij 2FA. Maar wel op een iPhone 6 (met iOS 12 dus), denk dat dit dan by design is ofzo.TheMaxMan schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:30:
Ik heb dat enkel bij 2FA-sms’jes. Mss een beveiliging tegen mensen die proberen in te loggen op jouw account terwijl ze naast je zitten en zo de code meteen zouden kunnen zien?
Dan laat ik bij deze rusten.Pino112 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:01:
[...]
Heb dit idd alleen bij 2FA. Maar wel op een iPhone 6 (met iOS 12 dus), denk dat dit dan by design is ofzo.
Dit wil ik graag weten omdat ik nog op iOS12.4.1 nog niet geüpdatet....
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 06-04-2020 17:24 ]
Mijn dochter slaagt er in om die na 2u40 plat te krijgen door gebruik te maken van YT, Tik Tok en Snapchat.Albert020 schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:10:
Zijn er iPhone 7 gebruikers met iOS13.4, zo ja hoe is de batterij duur ?
Dit wil ik graag weten omdat ik nog op iOS12 ben ik nog niet heb geüpdatet....
Batterijstatus staat nog op 100%!
Dat is wel heel snel, hou hem wel op OS12.4.1RigolleM schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:34:
[...]
Mijn dochter slaagt er in om die na 2u40 plat te krijgen door gebruik te maken van YT, Tik Tok en Snapchat.
Batterijstatus staat nog op 100%!
Want op basis van zijn beschrijving ligt het aan iOS13?Albert020 schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:59:
[...]
Dat is wel heel snel, hou hem wel op OS12.4.1

Maar draait iOS 13.4 nu lichter en is deze batterij vriendelijker dan iOS 12.4.1 ?Mrjraider schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:43:
Uit ervaring kan ik zeggen dat TikTok een groot verbruiker is![]()
stomme filmpjes
Dat durf ik niet te zeggen, de iPhone 11 is mijn eerste iPhone dus ik kan die vergelijking niet maken.Albert020 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:59:
[...]
Maar draait iOS 13.4 nu lichter en is deze batterij vriendelijker dan iOS 12.4.1 ?
Vond wel dat 13.4 minder accu verbruikt dan eerdere versies van iOS 13 maar meer vergelijking heb ik niet voor je.
Ervaringen zullen ongetwijfeld verschillen, maar mijn iPhone Xr loopt juist een stuk sneller leeg onder 13.4Albert020 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:59:
[...]
Maar draait iOS 13.4 nu lichter en is deze batterij vriendelijker dan iOS 12.4.1 ?
Yup Tik Tok is een grootverbruiker,... scherm continue aan, ondertussen filmen, muziek afspelen,...Mrjraider schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:43:
Uit ervaring kan ik zeggen dat TikTok een groot verbruiker is![]()
stomme filmpjes
Voor de jeugd (lees kinderen) is dit momenteel toch een leuk vermaak, en een manier om contact te houden met kinderen van haar klas, scouts en sportschool.
iOS 13.4.1 includes bug fixes for your iPhone.
Fixes an issue where devices running iOS 13.4 could not participate in FaceTime calls with devices running iOS 9.3.6 and earlier or OS X El Capitan 10.11.6 and earlier
Addresses a bug with the Settings app where choosing Bluetooth from the quick actions menu on the Home screen would fail
Some features may not be available for all regions or on all Apple devices. For information on the security content of Apple software updates, please visit this website: https://support.apple.com/kb/HT201222
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik wacht even en draai nog wel een tijdje 13.3.1
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Er worden wel zaken toegevoegd aan het OS, en dan komt er één update om wat zaken te corrigeren, zie iOS 13.3 -> 13.3.1. Ik kan niet voorspellen dat alles is opgelost in 13.4.1... Als je hiervan schrikt, dan mag je zeker niet naar de buren van Android gaan zien... :-)Mel33 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 00:29:
Ik ben van de vele kleine updates van ios 13 geschrokken
Ik wacht even en draai nog wel een tijdje 13.3.1
Ziet er zéér strak uit!
Ik ben net overgestapt van Android (Samsung) naar iOS (iPhone XS) en ik kan nagenoeg voor alles waar ik tegenaan gelopen ben een oplossing vinden (Google is my friend), echter ik loop ook tegen bovenstaand aan en kan niet herleiden waar het probleem zit en hoe op te lossen.mr.JamesBond schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:30:
[...]
Nee ik ga geen andere browser downloaden. Dan maar regelmatig voor dezelfde sites cookies accepteren. Helaas pindakaas.
Desalniettemin, dank voor je hulp
- regelmatig moet ik opnieuw cookies accepteren
- ik moet regelmatig t&c van google accepteren (inloggen op google helpt ook niet, want ik wordt automatisch uitgelogd)
Blokkeer alle cookies staat uit
geen private tab
vooral vervelend omdat ik Tweakers op mijn homescreen heb staan en elke keer als ik naar Tweakers wil, moet ik cookies opnieuw accepteren...... (niet wenselijk

m.a.w. heeft iemand een oplossing waardoor ik niet meer voor dezelfde websites de cookies hoef te accepteren?
[ Voor 5% gewijzigd door Noclaim71 op 08-04-2020 13:57 . Reden: vraag vergeten 8)7 ]
Geen oplossing, maar je zoekt in ieder geval wel goed als je een oude reactie van mij uit oktober quoteNoclaim71 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:56:
[...]
Ik ben net overgestapt van Android (Samsung) naar iOS (iPhone XS) en ik kan nagenoeg voor alles waar ik tegenaan gelopen ben een oplossing vinden (Google is my friend), echter ik loop ook tegen bovenstaand aan en kan niet herleiden waar het probleem zit en hoe op te lossen.
- regelmatig moet ik opnieuw cookies accepteren
- ik moet regelmatig t&c van google accepteren (inloggen op google helpt ook niet, want ik wordt automatisch uitgelogd)
Blokkeer alle cookies staat uit
geen private tab
vooral vervelend omdat ik Tweakers op mijn homescreen heb staan en elke keer als ik naar Tweakers wil, moet ik cookies opnieuw accepteren...... (niet wenselijk)
m.a.w. heeft iemand een oplossing waardoor ik niet meer voor dezelfde websites de cookies hoef te accepteren?
Dat gaat wel erg rap dan zo...... Indien je een Mac(Book) hebt, installeer dan eens CoconutBattery en hang dan eens je iPhone aan je Mac(Book) om je batterij te lezen. CoconutBattery is 'iets' realistischer dan dat Apple is met haar BatteryHealth....drusloos schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:32:
Ik ben me bewust van dat na een update je batterij net wat sneller leeg loopt dan anders door achtergrond processen. Maar na de update van gister heb ik vandaag al 2 keer m’n 7+ opnieuw opgeladen tot 100% en is die nu weer onder de 10%...
Misschien je telefoon eens uit en aan. Het kan een "hangend" proces zijn na een update.drusloos schreef op woensdag 8 april 2020 @ 22:32:
Ik ben me bewust van dat na een update je batterij net wat sneller leeg loopt dan anders door achtergrond processen. Maar na de update van gister heb ik vandaag al 2 keer m’n 7+ opnieuw opgeladen tot 100% en is die nu weer onder de 10%...
Heb ik bijna nooit eigenlijk, maar het heeft mij wel eens geholpen.
Nu heb ik de gisteren uitgebrachte update van Whatsapp (versie 2.20.42) geïnstalleerd en sindsdien zijn de recente Whatsapp-contacten plots weer verdwenen uit het deelmenu. Ik zit op iOS 13.4 en heb van alles geprobeerd, Whatsapp afgesloten, instellingen gecheckt en telefoon opnieuw opgestart, maar het heeft geen baat.
Hebben anderen dit probleem ook?
Hier helaas ook het probleem, ik had het werkend en ineens na de laatste update is het weer verdwenen.Ethiron schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:52:
Sinds een paar weken geleden ondersteunt Whatsapp eindelijk de contacts functie in het deelmenu van iOS, waardoor je bij het delen van bestanden je meest recente contacten ziet in het deelmenu.
Nu heb ik de gisteren uitgebrachte update van Whatsapp (versie 2.20.42) geïnstalleerd en sindsdien zijn de recente Whatsapp-contacten plots weer verdwenen uit het deelmenu. Ik zit op iOS 13.4 en heb van alles geprobeerd, Whatsapp afgesloten, instellingen gecheckt en telefoon opnieuw opgestart, maar het heeft geen baat.
Hebben anderen dit probleem ook?
Give 2 Get
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
@THE_BASE Werkt hier prima!
[ Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 12-04-2020 16:33 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hier doet hij het ook niet meer automatisch. Krijg na een week ongeveer een melding van Whatsapp, en dan doe ik het een keer handmatig.THE_BASE schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:15:
Hebben anderen, buiten mijzelf, mijn partner en een collega dan ook last van het probleem dat WhatsApp niet meer automatisch backups maakt naar iCloud?
Heb de functie al eens uit en weer aan gezet, bracht geen soelaas.
WhatsApp al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Vreemd iets, er zijn al wat updates geweest. Wordt niet verholpen. En weet dat ik niet enige ben, maar het is niet zo dat het bij iedereen een probleem is.WishmasterNL schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:38:
[...]
Hier doet hij het ook niet meer automatisch. Krijg na een week ongeveer een melding van Whatsapp, en dan doe ik het een keer handmatig.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik krijg hier af en toe ook de melding, best irritant.WishmasterNL schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:38:
[...]
Hier doet hij het ook niet meer automatisch. Krijg na een week ongeveer een melding van Whatsapp, en dan doe ik het een keer handmatig.
Mogelijk het probleem gevonden, echter nog geen oplossing!
Ik heb de link met Wifi kunnen leggen omdat ook apps lang niet allemaal automatisch updaten.
Wifi disconnect zodra het scherm van de iPhone uitgaat. Ik zie zodra ik het scherm activeer "4G" rechtsbovenin verspringen naar het Wifi symbool.
Als ik terug kijk in het log van mijn netwerk zie ik elke keer de iPhone disconnecten en weer connecten.
Wat dit probleem veroorzaakt weet ik niet.
[ Voor 10% gewijzigd door WishmasterNL op 14-04-2020 14:20 ]
Als ik mijn scherm activeer zie ik gewoon het wifi logo staan, dus ik heb niet het idee dat m'n iPhone steeds naar mobiele data overgaat als het scherm uit staat.WishmasterNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:19:
@THE_BASE @Dj-sannieboy
Mogelijk het probleem gevonden, echter nog geen oplossing!
Ik heb de link met Wifi kunnen leggen omdat ook apps lang niet allemaal automatisch updaten.
Wifi disconnect zodra het scherm van de iPhone uitgaat. Ik zie zodra ik het scherm activeer "4G" rechtsbovenin verspringen naar het Wifi symbool.
Als ik terug kijk in het log van mijn netwerk zie ik elke keer de iPhone disconnecten en weer connecten.
Wat dit probleem veroorzaakt weet ik niet.
Ik zie dat ik ververs op de achtergrond uit had staan voor Whatsapp, heb dat nu aangezet.
Even zien of dat helpt.
Dat heb ik ook altijd uit staan, houd me even op de hoogte of dat het euvel verhelpt.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:22:
[...]
Ik zie dat ik ververs op de achtergrond uit had staan voor Whatsapp, heb dat nu aangezet.
Even zien of dat helpt.
Verversen op de achtergrond stond bij mij gewoon aan.
Inmiddels lijkt bij mij het probleem opgelost.
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel Netwerkinstellingen
1 - Hoe stel ik in dat er een cijferrij bovenaan het toetsenbord staat? (ik heb Gboard al geïnstalleerd maar die heeft ook geen permanente cijferrij en die kan niet worden gebruikt wanneer je hem het hardst nodig hebt, bij het invullen van wachtwoorden)
2 - Hoe kan ik doordeweeks en in het weekend een andere periode instellen voor "niet storen" (bijvoorbeeld doordeweeks niet storen tussen 17 en 8 uur en in het weekend de hele dag niet)
3 - Is het mogelijk om na ontgrendelen met Face ID het lock screen automatisch over te slaan zodat je niet steeds omhoog hoeft te swipen?
1. Niet.EnigmaNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:30:
Voor mijn werk moet ik gebruik maken van een iPhone XR. Er zijn een paar dingen waar ik me aan stoor waarbij ik hoop dat iemand met Apple kennis een oplossing kan bieden:
1 - Hoe stel ik in dat er een cijferrij bovenaan het toetsenbord staat? (ik heb Gboard al geïnstalleerd maar die heeft ook geen permanente cijferrij en die kan niet worden gebruikt wanneer je hem het hardst nodig hebt, bij het invullen van wachtwoorden)
2 - Hoe kan ik doordeweeks en in het weekend een andere periode instellen voor "niet storen" (bijvoorbeeld doordeweeks niet storen tussen 17 en 8 uur en in het weekend de hele dag niet)
3 - Is het mogelijk om na ontgrendelen met Face ID het lock screen automatisch over te slaan zodat je niet steeds omhoog hoeft te swipen?
2. Niet.
3. Nee.
Ja, inclusief mijzelf ken ik wel 6 gevallen waarin dit niet meer werkt. Nog geen oplossing gevonden.THE_BASE schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:15:
Hebben anderen, buiten mijzelf, mijn partner en een collega dan ook last van het probleem dat WhatsApp niet meer automatisch backups maakt naar iCloud?
Dit voelt mij dan als iemand die wat anders gewend is eigenlijk
Swiftkey kan een cijferrij weergeven.EnigmaNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:30:
Voor mijn werk moet ik gebruik maken van een iPhone XR. Er zijn een paar dingen waar ik me aan stoor waarbij ik hoop dat iemand met Apple kennis een oplossing kan bieden:
Ik heb hier ook last van, minimaal al een half jaar.THE_BASE schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:15:
Dit is gewoon ontbrekende functionaliteit volgens mij, misschien komt het wel in IOS 17Donstil schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:19:
[...]
Dit voelt mij dan als iemand die wat anders gewend is eigenlijk
Ik ga die proberen, thx voor de tip.
[ Voor 26% gewijzigd door EnigmaNL op 14-04-2020 18:33 ]
Ik zie het niet helemaal maar zo te lezen zit je normaal op een ander platform dus dan voelen zaken die net voor je belangrijk zijn maar ontbreken al snel achterhaald inderdaad.EnigmaNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:32:
[...]
Dit is gewoon ontbrekende functionaliteit volgens mij, misschien komt het wel in IOS 17
Ik had dat ook toen ik begin dit jaar een Galaxy Fold kocht in een opwelling
Persoonlijk vind ik het heel raar dat het plannen van Niet Storen zo beperkt is. Het is toch niet zo gek dat je doordeweeks een andere Niet Storen periode wilt dan in het weekend? In het weekend is het niet zo gek dat je later naar bed gaat bijvoorbeeld (meerdere wekkers kan dan weer wel, verbazingwekkend). Je begrijpt hopelijk de verbazing en teleurstelling toen ik er achter kwam dat het niet konDonstil schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:36:
[...]
Ik zie het niet helemaal maar zo te lezen zit je normaal op een ander platform dus dan voelen zaken die net voor je belangrijk zijn maar ontbreken al snel achterhaald inderdaad.
Ik had dat ook toen ik begin dit jaar een Galaxy Fold kocht in een opwelling. Beste van twee werelden OS bestaat helaas niet maar laten we hopen dat ze met iOS 17 of Android 13 nog dichter bij elkaar liggen dan ze nu doen.
Ook het ontbreken van een cijfer rij, je hebt zoveel ruimte op het scherm, waarom kan die niet gewoon altijd aanwezig zijn? Dit soort keuzes begrijp ik gewoon niet en ik dacht dat IOS dit soort simpele dingetjes jaren geleden al had toegevoegd.
Ik ben ervan overtuigd dat IOS het uiteindelijk ook wel krijgt, het is alleen jammer dat dat nu nog niet zo is
Yep, hier ook last van.THE_BASE schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:15:

Dat heeft bij mij niet geholpen; er is vannacht geen automatische reservekopie gemaakt.WishmasterNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:50:
@THE_BASE @Dj-sannieboy
Verversen op de achtergrond stond bij mij gewoon aan.
Inmiddels lijkt bij mij het probleem opgelost.
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel Netwerkinstellingen
Persoonlijk mis ik dit alles totaal niet. Natuurlijk is het fijn het wel te hebben, maar het is vooral een kwestie van "het is vervelend als je het eerst had en nu niet meer", in plaats van dat het basale functies zijn die iedereen gebruikt.EnigmaNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:46:
[...]
Persoonlijk vind ik het heel raar dat het plannen van Niet Storen zo beperkt is. Het is toch niet zo gek dat je doordeweeks een andere Niet Storen periode wilt dan in het weekend? In het weekend is het niet zo gek dat je later naar bed gaat bijvoorbeeld (meerdere wekkers kan dan weer wel, verbazingwekkend). Je begrijpt hopelijk de verbazing en teleurstelling toen ik er achter kwam dat het niet kon.
Ook het ontbreken van een cijfer rij, je hebt zoveel ruimte op het scherm, waarom kan die niet gewoon altijd aanwezig zijn? Dit soort keuzes begrijp ik gewoon niet en ik dacht dat IOS dit soort simpele dingetjes jaren geleden al had toegevoegd.
Ik ben ervan overtuigd dat IOS het uiteindelijk ook wel krijgt, het is alleen jammer dat dat nu nog niet zo is
PSN: Sluuz
Let's agree to disagreeSluuz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:56:
[...]
Persoonlijk mis ik dit alles totaal niet. Natuurlijk is het fijn het wel te hebben, maar het is vooral een kwestie van "het is vervelend als je het eerst had en nu niet meer", in plaats van dat het basale functies zijn die iedereen gebruikt.
Een uitgebreidere planner en cijferrij vind ik namelijk wel basale functies maar ik snap dat je als Apple gebruiker iets dat je nooit gehad hebt ook niet mist omdat je moet roeien met de riemen die je hebt. Ik vind het behoorlijk storend dat je ook niet de vrijheid/mogelijkheid hebt om er iets aan te doen, een ander toetsenbord kun je wel installeren maar die wordt maar in bepaalde gevallen toegestaan.
Overigens weet Apple wel hoe het moet want je kunt bijvoorbeeld wel gewoon meerdere wekkers instellen, dat kan ook gewoon voor Niet Storen, misschien zijn ze het gewoon vergeten
Het niet tonen van een extern toetsenbord bij het invoeren van een wachtwoord is een veiligheidskeuze. Externe toetsenborden vragen toegang tot al je toetsaanslagen en Apple vertrouwt die partijen simpelweg niet genoeg om hen zorg te laten dragen voor het niet opslaan van ingevoerde wachtwoorden.EnigmaNL schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:14:
[...]
Let's agree to disagree
Een uitgebreidere planner en cijferrij vind ik namelijk wel basale functies maar ik snap dat je als Apple gebruiker iets dat je nooit gehad hebt ook niet mist omdat je moet roeien met de riemen die je hebt. Ik vind het behoorlijk storend dat je ook niet de vrijheid/mogelijkheid hebt om er iets aan te doen, een ander toetsenbord kun je wel installeren maar die wordt maar in bepaalde gevallen toegestaan.
Overigens weet Apple wel hoe het moet want je kunt bijvoorbeeld wel gewoon meerdere wekkers instellen, dat kan ook gewoon voor Niet Storen, misschien zijn ze het gewoon vergeten.
Ben het met je eens dat het wat suffig is om DND niet per dag anders in te kunnen stellen.
Je kan altijd hier je ideeen kwijt: https://www.apple.com/feedback/
Men wil hun platform zelf gebruiken om data te verzamelen, dat willen ze liever niet delen met derden, begrijpelijk maar wel vervelend.Sluuz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:32:
[...]
Het niet tonen van een extern toetsenbord bij het invoeren van een wachtwoord is een veiligheidskeuze. Externe toetsenborden vragen toegang tot al je toetsaanslagen en Apple vertrouwt die partijen simpelweg niet genoeg om hen zorg te laten dragen voor het niet opslaan van ingevoerde wachtwoorden.
Suffig is een understatementSluuz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:32:
[...]
Ben het met je eens dat het wat suffig is om DND niet per dag anders in te kunnen stellen.
Je kan altijd hier je ideeen kwijt: https://www.apple.com/feedback/
Ik hoopte door het hier te vragen dat er nog iets aan te doen was maar helaas is het systeem zo dichtgetimmerd dat je de vrijheid niet hebt om iets te veranderen
[ Voor 9% gewijzigd door EnigmaNL op 15-04-2020 09:36 ]
Dat is jouw mening, de vraag is of dat op feiten gebaseerd is. En ik denk echt dat je beter kunt accepteren dat je werk telefoon zo dom is, er gewoon mee gaat werken en er privé een goede Android naast houdt.EnigmaNL schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:35:
[...]
Men wil hun platform zelf gebruiken om data te verzamelen, dat willen ze liever niet delen met derden, begrijpelijk maar wel vervelend.
Suffig is een understatement. Feedback ga ik daar niet invullen, dat komt toch op de grote hoop en wordt spoedig genegeerd.
Ik hoopte door het hier te vragen dat er nog iets aan te doen was maar helaas is het systeem zo dichtgetimmerd dat je de vrijheid niet hebt om iets te veranderen. Helaas iPhones op het werk want beleid.
[...]
Zo doe ik dat andersom: mijn privé telefoon is een iPhone en mijn werktelefoon een Android.
Bij Google / Android weet je dat het zo is, bij Apple / iOS is dat maar de vraag. Als je ziet wat Apple op allerlei vlakken doet om juist zo met jouw privacy om te gaan dat zij noch anderen data van jou weten, dan denk ik persoonlijk dat het jouw mening is en zeker geen feit.
Apple bewaart on-device allerlei privacy gevoelige zaken zoals bijv. vingerafdrukken, faceID etc. zodat dit niet naar Apple verzonden wordt en Siri werkt redelijk belabberd om diezelfde reden.
Dat Android dat dus niet zo doet, is misschien fijner voor jou als gebruiker *, maar is niet goed voor je privacy. En tja, zolang je alleen de positieve dingen van hun services ervaart en de negatieve (nog) niet, ben je er blij mee.
*) voor jou, niet voor mij. Ik heb liever een Siri die minder van me weet, dan een Alexa / Google die leeft van het zoveel mogelijk weten van mij.
Geen flame en ik wil zeker geen Apple/Google war beginnen.
Jouw posts komen echter wel op me over alsof je beter bij het slimme Android kan blijven, dan dat 'domme' iOS.
Ik heb zeker geen alu-hoejde op hoor en probeer niet naïef te zijn: de googles en facebooks van deze wereld weten meer van me dan ikzelf waarschijnlijk weet en natuurlijk vertrouw ik Apple niet op zijn blauwe ogen. Ik zeg alleen dat de signalen die Apple mij geeft, mij eerder vertrouwen geven dan de Googles / facebooks van deze wereld. Het is immers waar de laatste twee hun geld mee verdienen.
[ Voor 13% gewijzigd door Zonnetje83 op 15-04-2020 10:56 ]
Ach ja, met zulke vooroordelen wordt het natuurlijk nooit wat.EnigmaNL schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:35:
Suffig is een understatement. Feedback ga ik daar niet invullen, dat komt toch op de grote hoop en wordt spoedig genegeerd.
Ik hoopte door het hier te vragen dat er nog iets aan te doen was maar helaas is het systeem zo dichtgetimmerd dat je de vrijheid niet hebt om iets te veranderen. Helaas iPhones op het werk want beleid.
Je "dichtgetimmerd" zin zegt dan wel weer genoeg. Beetje een dooddoener. Als zo'n functie niet in Android zou zitten had je ook pech gehad. Het heeft niks met dichttimmeren te maken. Ja tenzij je een andere ROM gaan lopen flashen, maar goed, we hebben het over een telefoon van je werk. Precies de reden waarom ze waarschijnlijk voor iOS hebben gekozen.
Ik heb het zojuist dus maar wel gedaan, want ik ben het met je eens dat een dagschema voor do-not-disturb (en misschien wel voor de 'bedtime' functie) gewoon handig en nuttig is - en ik vind ook dat je pas recht hebt om over het missen van die functie te klagen, als je er bij Apple om gevraagd hebt.EnigmaNL schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:35:
Voor een uitgebreide Niet Storen functie hoefde je op Android geen custom ROM te flashen, al voor dat dit standaard ingebouwd zat kon je het gewoon krijgen door een app uit de Play Store te halen. Dat is wel vaker zo, als iets ontbreekt download je een app of een andere launcher. IOS is dus inderdaad dichtgetimmerd omdat Apple niet wil dat derde partijen uitgebreide functies aanbieden die ze zelf misschien ooit wel willen introduceren.Sluuz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:01:
[...]
Ach ja, met zulke vooroordelen wordt het natuurlijk nooit wat.
Je "dichtgetimmerd" zin zegt dan wel weer genoeg. Beetje een dooddoener. Als zo'n functie niet in Android zou zitten had je ook pech gehad. Het heeft niks met dichttimmeren te maken. Ja tenzij je een andere ROM gaan lopen flashen, maar goed, we hebben het over een telefoon van je werk. Precies de reden waarom ze waarschijnlijk voor iOS hebben gekozen.
Goed bezig, misschien dat het er ooit in komt.vanaalten schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:36:
[...]
Ik heb het zojuist dus maar wel gedaan, want ik ben het met je eens dat een dagschema voor do-not-disturb (en misschien wel voor de 'bedtime' functie) gewoon handig en nuttig is - en ik vind ook dat je pas recht hebt om over het missen van die functie te klagen, als je er bij Apple om gevraagd hebt.
[ Voor 19% gewijzigd door EnigmaNL op 15-04-2020 17:48 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Yup, zit lekker in de tuin
Wacht met smart op iOS14. nieuwe Beta bied ook niets nieuws
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nou heb ik zelf Niet Storen gewoon standaard elke dag in de avond tot ochtend omdat ik per app meldingen aan of uit zet (dat betekent dat ik toch nooit gestoord wordt en mail fetch ik), en die paar extra keren dat ik niet gestoord wil worden kan ik dat prima aanzetten door naar boven te swipen, maar je kan het prima programmeren.
Één van mijn meest favoriete apps in iOS 13 is namelijk Opdrachten. En daarin kan je ook Niet Storen programmeren.
Speciaal voor jou even als voorbeeld gedaan:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4dWPU8TPdpGKA0x6VbCUTvLB.jpg?f=user_large)
Inschakelen op maandagochtend is in werkelijkheid uitschakelen maar dat laat Opdrachten dus anders zien in dit overzicht.
Een voorbeeld uit eigen praktijk: Als ik tegen Siri zeg: “Ik wil naar huis!” Dan gaat:
- Siri vragen of ze “Ik kom naar huis” moet sturen naar m’n vriendin
- Een subroutine (andere opdracht) lopen genaamd “check schermlicht” die kijkt of het voor of na zonsondergang respectievelijk zonsopgang is (en pas het scherm aan zodat ik overdacht 100 backlight heb en in de avond 10%)
- Een subroutine “stop zenden” lopen die WiFi en Bluetooth écht uit zet
- Energiebesparingsmodus aan
- Niet Storen aan
- Een subroutine “Volume navi” lopen die het volume van het toestel aanpast aan bepaalde omstandigheden
- x-callback een comgooglemaps link openen
Als ik op een locatie aangekomen ben (ik heb ook Siri-opdrachten om naar andere locaties te gaan) dan roep ik “We zijn er!” en vervolgens gaat Niet Storen uit en wordt mij gevraagd of WiFi aan moet te ja of te nee.
Echt waar; naast Pythonista is Opdrachten mijn grootste vriend(in).
[ Voor 11% gewijzigd door Wilf op 18-04-2020 17:07 ]
Iemand enig idee hoe ik epubs kan batch-uploaden naar Boeken?