[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 50 Laatste
Acties:

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mijn iCloud bevat al mijn foto's nog. Het is echter tergend traag om alles te downloaden en te verwijderen. Ik snap niet dat dit niet "gestroomlijnd" is. iCloud staat ook geinstaleerd op mijn laptop maar daar staat niks? Ik moet daar even naar kijken van het weekend.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS/iPadOS13 Beta 4 beschikbaar
https://appleinsider.com/...s-134-ipados-134-tvos-134
https://forums.macrumors....and-improvements.2225406/

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 03-03-2020 20:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Vreemd, met Infuse 6 pro kan ik ineens de beeld instellingen niet meer veranderen op mijn iPad Air ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:47:
Mijn iCloud bevat al mijn foto's nog. Het is echter tergend traag om alles te downloaden en te verwijderen. Ik snap niet dat dit niet "gestroomlijnd" is. iCloud staat ook geinstaleerd op mijn laptop maar daar staat niks? Ik moet daar even naar kijken van het weekend.
Vreselijk idd. En het limiet ligt ook op 1000 foto’s. Dus met een beetje library ben je uren bezig om dat allemaal te downloaden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

In Amerika is het weer zomertijd. Dus updates niet om 19:00 maar al om 18:00 Nederlandse tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
Donstil schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Vreselijk idd. En het limiet ligt ook op 1000 foto’s. Dus met een beetje library ben je uren bezig om dat allemaal te downloaden.
Via de website is het best een hel om te doen ja. Maar als je icloud for windows geinstalleerd hebt of een mac met een beetje recent besturingsysteem kan je die ook alles laten downloaden en hoef je het alleen nog maar te verwijderen.

Dat kan je op windows op de volgende manier doen: https://support.apple.com/nl-nl/HT205323

Op de Mac kan je het doen via het programma Fotos. Je moet dan wel ingelogd zijn met hetzelfde apple id. Je gaat dan naar Fotos > Voorkeuren > iCloud. Hier moet je Icloud fotos inschakelen en zorgen dat download en bewaar originelen aan staat (Let op! Eventuele fotos die je in de fotos app hebt staan op de mac worden dan eerst naar de iCloud geupload en toegevoegd aan de icloud bibliotheek.)
Je kan door Fotos met de Alt/Option toets ingedrukt openen om een nieuwe lege bibliotheek aan te kunnen maken en daarin de icloud fotos functie inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
SacredRose schreef op zondag 8 maart 2020 @ 23:24:
[...]

Via de website is het best een hel om te doen ja. Maar als je icloud for windows geinstalleerd hebt of een mac met een beetje recent besturingsysteem kan je die ook alles laten downloaden en hoef je het alleen nog maar te verwijderen.

Dat kan je op windows op de volgende manier doen: https://support.apple.com/nl-nl/HT205323

Op de Mac kan je het doen via het programma Fotos. Je moet dan wel ingelogd zijn met hetzelfde apple id. Je gaat dan naar Fotos > Voorkeuren > iCloud. Hier moet je Icloud fotos inschakelen en zorgen dat download en bewaar originelen aan staat (Let op! Eventuele fotos die je in de fotos app hebt staan op de mac worden dan eerst naar de iCloud geupload en toegevoegd aan de icloud bibliotheek.)
Je kan door Fotos met de Alt/Option toets ingedrukt openen om een nieuwe lege bibliotheek aan te kunnen maken en daarin de icloud fotos functie inschakelen.
Het werkt matig, het werkt want je ziet de mapjes en ik zie bestanden verschijnen maar naar 408 foto's houd het op. Vanmorgen aangezet, laptop aan, stekker erin en wachten maar. Na enkele uren nog steeds maar 408 foto's. Nog 1400 te gaan.. dus ik begin maar opnieuw }:O

Edit:
Ondertussen een nacht verder en na 200 bestanden stopt het downloaden compleet. Ik kap er mee, ze staan allemaal nog mijn iPhone dus ik trek ze daar wel vandaan. Zet iCloud foto's uit en kap er mee. Ga geen uren, dagen of weken uitzoeken hoe ik die foto's op mijn laptop krijg zonder gefrustreerd te worden. Vlekkeloos is het dus absoluut niet :+
Handig voor reserve kopieën maar daar houd het voor mij ook mee op.

[ Voor 14% gewijzigd door Mrjraider op 10-03-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:43
Gebaseerd (blijkbaar) op een gelekte vroege build. Klinkt allemaal veel te specifiek om uit een grote duim of glazen bol te komen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apple releasing fifth developer beta of iOS/IpadOS 13.4

edit: Public Beta ook beschikbaar

[ Voor 55% gewijzigd door Hackus op 10-03-2020 21:06 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:34
Geïnstalleerd en helaas nog steeds problemen met WhatsApp notificaties die niet doorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:43
GilbertvH schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:59:
[...]

Geïnstalleerd en helaas nog steeds problemen met WhatsApp notificaties die niet doorkomen...
Geen issues daarmee. In Whatsapp al je notificaties gereset? Wil nog wel eens helpen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:34
Sluuz schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:03:
[...]

Geen issues daarmee. In Whatsapp al je notificaties gereset? Wil nog wel eens helpen.
Yep! Werkt daarna 5 minuten en vervolgens geen notificaties meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRfKYd6CqoH8CY5TrRX9GwYoODI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/S6k9FYgcBL7kq6uUcjcGwFzO.jpg?f=fotoalbum_large

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:32
Liever digitaal via een online stream dan helemaal cancellen. Prima opgelost. Het had ze niet gesierd om het door te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nog steeds het probleem dat de Safari tabbladen opnieuw laden na het switchen tussen apps. Er staat dan de melding “This webpage was reloaded because a problem occurred”.
Eenvoudig na te spelen door een pagina hier op GoT te openen, naar settings te gaan, naar photos en weer terug naar Safari :N

Zowel op mijn iPad (van eind 2018) en iPhone 7. Beide draaien 13.3.1.

En als bijkomend effect is het me gister weer gelukt om een aantal tabbladen “kwijt” te raken in Safari. Nadat ik een paar uur eerder de merge all windows heb gebruikt en Safari een keertje is gecrashed ben ik er een paar kwijt (niet alles, dat maakt het weer zo vreemd). Ook niet terug te vinden bij closed tabs. Dit probleem heb ik al een keer eerder gehad en hier geplaatst.
Sterker nog ik leek het gisteravond te kunnen reproduceren, maar daarna niet meer.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
The_FrankO schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:01:
Ik heb nog steeds het probleem dat de Safari tabbladen opnieuw laden na het switchen tussen apps. Er staat dan de melding “This webpage was reloaded because a problem occurred”.
Eenvoudig na te spelen door een pagina hier op GoT te openen, naar settings te gaan, naar photos en weer terug naar Safari :N

En als bijkomend effect is het me gister weer gelukt om een aantal tabbladen “kwijt” te raken in Safari. Nadat ik een paar uur eerder de merge all windows heb gebruikt en Safari een keertje is gecrashed ben ik er een paar kwijt (niet alles, dat maakt het weer zo vreemd). Ook niet terug te vinden bij closed tabs. Dit probleem heb ik al een keer eerder gehad en hier geplaatst.
Sterker nog ik leek het gisteravond te kunnen reproduceren, maar daarna niet meer.
Wat voor iPhone? Bij een oudere iPhone kan het komen door veel apps open te hebben met background refresh ingeschakeld, en een combinatie met minder RAM geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

Ik probeer dat net op mijn iPad Pro en er gebeurt niks...

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Hier ook geen problemen op m'n iPad. Het gebeurt wel dat ik melding krijg “This webpage was reloaded because a problem occurred”. Ook op m'n MBP met 16Gb geheugen.
Dus het kan ook liggen aan de combi website (code?) en Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
xoniq schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Wat voor iPhone? Bij een oudere iPhone kan het komen door veel apps open te hebben met background refresh ingeschakeld, en een combinatie met minder RAM geheugen.
iPhone 7. Maar lijkt indd RAM issue wat ze hebben geïntroduceerd met iOS 13
Mozart schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Ik probeer dat net op mijn iPad Pro en er gebeurt niks...
iPad Pro heeft 1GB meer RAM dacht ik. Overigens heb ik dan zo’n 10 tabs van tweakers.net open.
Hulliee schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:41:
[...]

Hier ook geen problemen op m'n iPad. Het gebeurt wel dat ik melding krijg “This webpage was reloaded because a problem occurred”. Ook op m'n MBP met 16Gb geheugen.
Dus het kan ook liggen aan de combi website (code?) en Safari.
Heb het met meerdere websites, maar ik merk het vooral hier op tweakers.net omdat ik hier wat langer blijf hangen. Met iOS 12 nooit last van gehad.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom

Ook geen last van op mijn iPad Air 2 met iOS 13.3.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
iOS 13.4 en iPadOS 13.4 vanaf 24 maart beschikbaar.

https://www.appletips.nl/ios-13-lancering/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
verwacht vanavond of morgen Final Beta (6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
iOS 13.4 GM is uit! _O_

/edit: Hell yeah!
CarPlay
  • Third-party navigation app support for the CarPlay Dashboard
  • In-call information appears on the CarPlay Dashboard

[ Voor 81% gewijzigd door Rivanov op 18-03-2020 19:08 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Rivanov schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 18:10:
iOS 13.4 GM is uit! _O_

/edit: Hell yeah!

[...]
YES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mouse support werkt nu ook echt fantastisch in iPadOS 13.4 GM
Eindelijk! :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
Ik heb net ook GM op mijn iPad gezet en de muissupport is echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:57
Waar ik me aan erger bij Ios 13.4, gebruik enkele weken de beta's en heb sinds gisteren de GM, is dat er als ik naar een site ga met safari er dan automatisch een app opent van de site waar ik naartoe surf.
bvb: hln.be -> hln app opent
iculture.nl -> iculture app opent
investing.com -> investing app opent
...

Kan ik dit ergens uitzetten? In vroeger ios versie had ik daar geen last van, nu ergert het mij mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vanochtend even snel in CarPlay gekeken of je al een third-party navigatie app kunt instellen op het CarPlay Dashboard, maar kon dit nergens vinden. Denk dat de specifieke apps daarvoor ge-update moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Rivanov schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:57:
Vanochtend even snel in CarPlay gekeken of je al een third-party navigatie app kunt instellen op het CarPlay Dashboard, maar kon dit nergens vinden. Denk dat de specifieke apps daarvoor ge-update moeten worden.
Klopt, apps moeten dit zelf inbouwen. Dit hebben ze waarschijnlijk al klaar staan, maar een app mag niet features van een beta al gebruiken in de App Store versie.

Dus zodra 13.4 gereleased wordt, zal het kwestie zijn van 1 tot 3 dagen voor de eerste app (ik denk FlitsMeister en Waze) een update uitrollen.

Wat trouwens wel chill is, ik heb nu een automation ingesteld op mijn telefoon dat zodra ik CarPlay activeer, gelijk FM wordt gestart en een radio zender wordt gestart in de Music app. Dan is het auto starten, even een paar tellen wachten, en ik heb gelijk FlitsMeister ervoor en de radio speelt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
xoniq schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Klopt, apps moeten dit zelf inbouwen. Dit hebben ze waarschijnlijk al klaar staan, maar een app mag niet features van een beta al gebruiken in de App Store versie.

Dus zodra 13.4 gereleased wordt, zal het kwestie zijn van 1 tot 3 dagen voor de eerste app (ik denk FlitsMeister en Waze) een update uitrollen.
Zelf hoop ik op snel op een update van Google Maps, maar wellicht duurt dat iets langer aangezien het een concurrent betreft. ;) De Gmail app voor iOS kent ook nog geen dark mode.
[...]
Wat trouwens wel chill is, ik heb nu een automation ingesteld op mijn telefoon dat zodra ik CarPlay activeer, gelijk FM wordt gestart en een radio zender wordt gestart in de Music app. Dan is het auto starten, even een paar tellen wachten, en ik heb gelijk FlitsMeister ervoor en de radio speelt af.
Via Shortcuts heb ik ook een automation ingeregeld dat wanneer CarPlay actief dan FM opstarten. Het liefst zou ik dit nog willen uitbreiden met automatisch opstarten van Google Maps + navigeren naar Thuis/Werk (afhankelijk van tijdstip of locatie). Dat laatste is me helaas nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Heb ik ook. In mijn auto ligt ook permanent een oude iPhone 7 die ik primair voor CarPlay gebruik. ;)
Zo hoef ik mijn 11 Pro daar niet voor te gebruiken (scheelt accuduur) en heb ik altijd CarPlay ter beschikking incl. Flitsmeister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
meesje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Zelf hoop ik op snel op een update van Google Maps, maar wellicht duurt dat iets langer aangezien het een concurrent betreft. ;) De Gmail app voor iOS kent ook nog geen dark mode
Heeft niks met concurrentie te maken hoor. Google legt minder druk op prioriteit voor iOS. Snap ik wel, daarom zijn apps als FM en Waze veel sneller met hun updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
xoniq schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:16:
[...]
Google legt minder druk op prioriteit voor iOS.
Dat bedoelde ik dus ook met ‘concurrent’. De prio ligt meer bij hun eigen OS-en. En inderdaad logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb nu de Magic Mouse 2 gekoppeld en dat werkt echt héérlijk. De multi-touch gestures werken top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
meesje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:28:
[...]

Dat bedoelde ik dus ook met ‘concurrent’. De prio ligt meer bij hun eigen OS-en. En inderdaad logisch.
Ah oke, ik dacht dat je het andersom bedoelde, dat Apple Google in de weg zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:58
Rivanov schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Heb ik ook. In mijn auto ligt ook permanent een oude iPhone 7 die ik primair voor CarPlay gebruik. ;)
Zo hoef ik mijn 11 Pro daar niet voor te gebruiken (scheelt accuduur) en heb ik altijd CarPlay ter beschikking incl. Flitsmeister.
Heb je dan ook een data abonnement op die telefoon extra voor carplay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Alexknl schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Heb je dan ook een data abonnement op die telefoon extra voor carplay?
Ja, heb op mijn zakelijk abonnement via het werk een extra data-simkaart die in deze iPhone zit.
Wij hebben via het werk een Vodafone Red Pro Elite abonnement en daarbij zit kosteloos een extra simkaart.

Ander voordeel is dat ik nu ook altijd een WiFi Hotspot in mijn auto heb. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 19-03-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo die oranje achtergrond op dat CarPlay schermpje, ziet er niet uit zeg 8)7
Doe mij maar lekker zwart of iets wat met de rest van het dashboard samen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:18
Ziet er inderdaad apart uit. Maar mocht je een oranje interieur of auto hebben, dan zou het eventueel kunnen.

Denk zelf dat zwart of wit het rustigste is.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Is er een functie in ios13 die bepaalt wanneer gedownload materiaal verwijderd wordt? Een soort automatische functie die het één weghaalt voor het ander op intelligente wijze?

Aanleiding voor mijn vraag is dat ik vorige week op vakantie was in de VS en voor die tijd muziek heb gedownload in de Muziek app. Tijdens de vakantie heb ik een 4G-kaart gekocht voor de VS zodat ik makkelijk met Google maps kon navigeren (buiten het offline kaarten-gebied). Na een aantal dagen was mijn 2Gb prepaid kaart op. Ik geloofde daar geen snars van maar bij instellingen stond inderdaad dat Muziek 1.4Gb had gedownload en in mijn albumlijst zag ik dat eerder gedownloade albums van mijn telefoon afgegooid zijn. Echt WTF! Ook in Spotify ontbraken er plots enkele nummers uit de gedownloade albums, maar wel minder.

Ik heb overigens daarna een nieuwe databundel gekocht en in Instellingen > Muziek > Mobiele data ‘uit’ gekozen. En dus met ontbrekende nummers rondgereden.

Telefoon: iPhone SE 128 GB
iOS-versie: 13.3.1
Huidige opslag: 122 GB
Instellingen > Algemeen > Ververs op achtergrond == Uit.
Instellingen > iTunes Store en App Store > alle vinkjes uit ( Auto downloads, mobiele data, updates et cetera)

Gezocht of ik iets kon vinden wat dit kon veroorzaken (en niet gevonden) in:

Instellingen > Algemeen > iPhone-opslag > Muziek
Instellingen > Muziek
Instellingen > Mobiel netwerk

In de Muziek-app staan alle albums wel nog keurig in ‘recent gedownload’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wilf schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 01:55:
Is er een functie in ios13 die bepaalt wanneer gedownload materiaal verwijderd wordt? Een soort automatische functie die het één weghaalt voor het ander op intelligente wijze?

Aanleiding voor mijn vraag is dat ik vorige week op vakantie was in de VS en voor die tijd muziek heb gedownload in de Muziek app. Tijdens de vakantie heb ik een 4G-kaart gekocht voor de VS zodat ik makkelijk met Google maps kon navigeren (buiten het offline kaarten-gebied). Na een aantal dagen was mijn 2Gb prepaid kaart op. Ik geloofde daar geen snars van maar bij instellingen stond inderdaad dat Muziek 1.4Gb had gedownload en in mijn albumlijst zag ik dat eerder gedownloade albums van mijn telefoon afgegooid zijn. Echt WTF! Ook in Spotify ontbraken er plots enkele nummers uit de gedownloade albums, maar wel minder.

Ik heb overigens daarna een nieuwe databundel gekocht en in Instellingen > Muziek > Mobiele data ‘uit’ gekozen. En dus met ontbrekende nummers rondgereden.

Telefoon: iPhone SE 128 GB
iOS-versie: 13.3.1
Huidige opslag: 122 GB
Instellingen > Algemeen > Ververs op achtergrond == Uit.
Instellingen > iTunes Store en App Store > alle vinkjes uit ( Auto downloads, mobiele data, updates et cetera)

Gezocht of ik iets kon vinden wat dit kon veroorzaken (en niet gevonden) in:

Instellingen > Algemeen > iPhone-opslag > Muziek
Instellingen > Muziek
Instellingen > Mobiel netwerk

In de Muziek-app staan alle albums wel nog keurig in ‘recent gedownload’.
Heeft dit allicht te maken met muziek die wel via Muziek/Spotify in de VS beschikbaar is maar niet in NL en/of andersom? Dat dan nummers worden verwijderd want niet beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:19
@Wilf Er is meer commentaar op dit probleem, want ik noem het een probleem zo, omdat het best wel inbreuk maakt op jou portemonee en data die je legaal aangeschaft hebt, je moet je itunes bieb loskoppelen vd cloud
https://www.reddit.com/r/...n_apple_music_completely/

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 21-03-2020 08:52 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Als ik de discussie zo lees, heeft het één en ander ook te maken met rechten die voor ieder land verschillend kunnen zijn.

Om dit soort problemen te voorkomen is er eigenlijk maar één goede oplossing: maak altijd een backup van films/muziek/boeken die je online koopt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Jeroen O schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:11:
Als ik de discussie zo lees, heeft het één en ander ook te maken met rechten die voor ieder land verschillend kunnen zijn.

Om dit soort problemen te voorkomen is er eigenlijk maar één goede oplossing: maak altijd een backup van films/muziek/boeken die je online koopt.
Het zou andersom bij terugkomst ook weer moeten hersteld worden. maar dat het niet duidelijk is van te voren dat is wel irritant.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Niet over nagedacht maar het zou idd kunnen dat m’n Apple ID wegens het wisselen van een simkaart ‘uit voorzorg’ downloads heeft gewist. Alle liedjes werden dus wel weer gedownload (rechten gelijk).

M’n ID vroeg overigens of ik m’n telefoonnummer wilde wijzigen in het nieuwe nummer. Dit heb ik NIET gedaan en in NL gewoon weer m’n NL Sim er in gedaan. Blij toe zo te zien. Het had dus nóg erger gekund…

[ Voor 34% gewijzigd door Wilf op 21-03-2020 14:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Lol. Dit wist ik helemaal niet en zit er klaarblijkelijk al sinds iOS 11 in?

https://v.redd.it/yupw74tbkco41

(Open link voor filmpje)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
Rivanov schreef op maandag 23 maart 2020 @ 05:28:
Lol. Dit wist ik helemaal niet en zit er klaarblijkelijk al sinds iOS 11 in?

https://v.redd.it/yupw74tbkco41

(Open link voor filmpje)
Net zoiets als mensen een app naar een ander scherm proberen te verplaatsen. Wat een geklungel.
Ik houd de app vast en swipe ondertussen met mijn andere hand naar het goede scherm.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Serena schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:56:
[...]

Net zoiets als mensen een app naar een ander scherm proberen te verplaatsen. Wat een geklungel.
Ik houd de app vast en swipe ondertussen met mijn andere hand naar het goede scherm.
Dat wist ik wel, maar meerdere apps tegelijkertijd verplaatsen wist ik dan weer niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
[...]

Neeeeee! Dit wist ik dus niet. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dit is super handig als je meerdere apps wilt verplaatsen. Weten niet veel gebruikers inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Zou vandaag 13.4 nu uit moeten komen? Ik heb nog een pending update naar 13.3.1 maar als vandaag toch 13.4 komt laat ik die andere wel zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
jasjenl schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:20:
Zou vandaag 13.4 nu uit moeten komen? Ik heb nog een pending update naar 13.3.1 maar als vandaag toch 13.4 komt laat ik die andere wel zitten.
Dit is het laatste wat mij bekend is:
https://www.icreatemagazi...os-ios-13-4-aankondiging/
In het artikel wordt 24 maart genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Morgen komt 13.4 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Ik zou nooit op day 1 naar een update gaan, indien 13.3.1 stabiel is zou ik deze nog installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:36
iLLuSion_xGen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Ik zou nooit op day 1 naar een update gaan, indien 13.3.1 stabiel is zou ik deze nog installeren
Voor een major update ben ik het met je eens. Maar de update van 13.3.1 naar 13.4 mag toch niet zo veel problemen veroorzaken dat dit af te raden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 09:46
iLLuSion_xGen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Ik draai de Golden Master al een paar dagen en die is echt heel stabiel.
Vooral met HomeKit, weer eindelijk halve graden bij de CV, is het echt een vooruitgang.
Gewoon updaten hoor!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:59
Allemachtig, wist ik dus (ook) niet. Zojuist even geprobeerd en wat werkt dat prettig zeg. Het is, eeuh, was inderdaad altijd zo'n geklungel om een enkele app te verplaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
13.4 is live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
iOS 13.4

Memoji
- Nine new Memoji stickers, including Smiling Face with Hearts, Hands Pressed Together, and Party Face

Files
- iCloud Drive folder sharing from the Files app
- Controls to limit access only to people you explicitly invite or grant access to anyone with the folder link
- Permissions to choose who can make changes and upload files and who can only view and download files

Mail
- Always-visible controls to delete, move, reply to, or compose a message in conversation view
- Responses to encrypted emails are automatically encrypted when you have configured S/MIME

App Store with Apple Arcade
- Universal Purchase support enables the use of a singular purchase of a participating app across iPhone, iPod touch, iPad, Mac, and Apple TV
- Recently played Arcade games appear in the Arcade tab so you can continue playing on iPhone, iPod touch, iPad, Mac, and Apple TV
- List view for See All Games

CarPlay
- Third-party navigation app support for the CarPlay Dashboard
- In-call information appears on the CarPlay Dashboard

Augmented Reality
- AR Quick Look supports audio playback in USDZ files

Keyboard
- Predictive typing support for Arabic

This update also includes bug fixes and other improvements. This update:
- Adds status bar indicator to display when VPN has disconnected on iPhone models with all-screen displays
- Fixes an issue in Camera where the viewfinder may appear as a black screen after launch
- Addresses an issue where Photos may appear to use excess storage
- Resolves an issue in Photos that may prevent sharing an image to Messages if iMessage is disabled
- Fixes an issue in Mail where messages may appear out of order
- Addresses an issue in Mail where the conversation list may display empty rows
- Resolves an issue where Mail may crash when tapping the Share button in Quick Look
- Fixes an issue in Settings where cellular data may incorrectly display as off
- Addresses an issue in Safari where webpages may not be inverted when both Dark Mode and Smart Invert are active
- Resolves an issue where text copied from web content may appear invisible when pasted when Dark Mode is active
- Fixes an issue in Safari where a CAPTCHA tile may display incorrectly
- Addresses an issue where Reminders may not issue new notifications for an overdue recurring reminder until it is marked as completed
- Resolves an issue where Reminders may send notifications for completed reminders
- Fixes an issue where iCloud Drive appears to be available in Pages, Numbers, and Keynote even when not signed in
- Addresses an issue in Apple Music where music videos may not stream in high quality
- Resolves an issue where CarPlay may lose its connection in certain vehicles
- Fixes an issue in CarPlay where the view in Maps may move away briefly from the current area
- Addresses an issue in the Home app where tapping an activity notification from a security camera may open a different recording
- Resolves an issue where Shortcuts may not appear when tapping on the Share menu from a screenshot
- Improves the Burmese keyboard so punctuation symbols are now accessible from numbers and symbols

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
13.4 komt hier binnen op mijn iPhone 11. 984 mb in formaat.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Het is overigens dezelfde versie als de GM die vorige week is verschenen. Dus als je die al had geinstalleerd, dan hoef/kun je niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Mijn iPad Pro geeft aan dat ik een restore moet doen. Beetje balen dit. Nevermind na een reboot is de update gelukt.

[ Voor 26% gewijzigd door Gaat niet door op 24-03-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
“ Mail
- Always-visible controls to delete, move, reply to, or compose a message in conversation view
- Responses to encrypted emails are automatically encrypted when you have configured S/MIME”

Hallelujah.

“ Adds status bar indicator to display when VPN has disconnected on iPhone models with all-screen displays”

Wat bedoelt men hiermee? Die is er toch altijd al geweest of ben ik nou gek.
Als de VPN een verbinding opzet krijg je groot VPN in beeld, en daarna kan je de status zien als je in de rechter bovenhoek naar beneden swiped. Ik zie niets nieuws? :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
WhatsappHack schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 05:22:
“ Mail
- Responses to encrypted emails are automatically encrypted when you have configured S/MIME”

Hallelujah.

“ Adds status bar indicator to display when VPN has disconnected on iPhone models with all-screen displays”

Wat bedoelt men hiermee? Die is er toch altijd al geweest of ben ik nou gek.
Als de VPN een verbinding opzet krijg je groot VPN in beeld, en daarna kan je de status zien als je in de rechter bovenhoek naar beneden swiped. Ik zie niets nieuws? :P
de status van de vpn zie je nu ook in dat icoon als het niet is verbonden, Ik had wel eens mijn vpn aanstaan terwijl hij niet via vpn naar internet ging, en zag ook geen icoon(die verdwijnt na een poosje), dus wist ik niet zoveel. (ik heb ios nog niet geupdate maar ga ervan uit dat er dan een streepje doorstaat iod)

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 25-03-2020 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iOS 13.4 lijkt eindelijk te zijn wat iOS 13 moest worden: smooth en zoals het hoort.

Browsen in Safari gaat bijvoorbeeld heel snel en soepel, iconen in Mail terug, CarPlay-verbeteringen.
Het kan dus tóch!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:30
En nu maar hopen dat iOS 14.0 niet alles verpest en we weer moeten wachten tot 14.3 / 14.4 tot alle bugs eruit zijn :+

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Even een wellicht rare vraag, maar just to be sure, in dit topic wordt nog altijd ook iPadOS meegenomen? Ofwel, worden iOS en iPadOS nog altijd als één gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:06
Even een noob vraag. Ik heb een ipad pro 2017. Ik heb ook een bluetooth toetsenbord keyboard die geschikt is voor de ipad. Kan ik gelijktijdig ook nog bluetooth muis aansluiten? Of kan er maar 1 apparaat tegelijk? Anders schaf ik straks een magic mouse voor niets aan.

Mvg,
Joël

[ Voor 10% gewijzigd door Joel22 op 25-03-2020 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joel22 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:24:
Even een noob vraag. Ik heb een ipad pro 2017. Ik heb ook een bluetooth toetsenbord keyboard die geschikt is voor de ipad. Kan ik gelijktijdig ook nog bluetooth muis aansluiten? Of kan er maar 1 apparaat tegelijk? Anders schaf ik straks een magic mouse voor niets aan.

Mvg,
Joël
Jazker, ik werk al jaren met een bluetooth toetsenbord en bluetooth muis tegelijkertijd op een iPad.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:06
Tylen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:50:
[...]

Jazker, ik werk al jaren met een bluetooth toetsenbord en bluetooth muis tegelijkertijd op een iPad.
Klinkt goed! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

WhatsappHack schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 05:22:
“ Mail
Ik dacht in screenshots gezien te hebben dat je bij mails in ios 13.4 nu ook weer direct een 'markeer' (flag) icon zou moeten kunnen hebben, maar ik zie alleen maar een delete, folder, reply en compose button. Mis ik iets of kan dit nog steeds niet? Juist die 'markeer' knop gebruik ik het meeste..

<edit>
Hm, blijkbaar hebben ze dit uiteindelijk weer weggehaald en heeft die flag button er wel ooit gestaan:
https://www.macrumors.com...-toolbar-ios-13-4-beta-2/
:(

[ Voor 16% gewijzigd door jasjenl op 25-03-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RicoK schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:49:
Even een wellicht rare vraag, maar just to be sure, in dit topic wordt nog altijd ook iPadOS meegenomen? Ofwel, worden iOS en iPadOS nog altijd als één gezien?
Yup, zolang zo zo dicht bij elkaar in de buurt zitten lijkt/blijft dat de beste oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Donstil Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Op mijn iPhone 8 lijkt het controle paneel op dat van een X-model. De provider en batterij staan een stuk lager waardoor de shortcuts onderin niet meer in een volledig scherm passen. Een beetje gek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FS7DC8MUfBk_RTMF3oa5dEkkQo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfFbAZYDcSTQhaisEPgFhsuX.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgi3z_UAkA9o4C2kSjVYir006_Y=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFOIVfuLKgMmg7cUJdvD1lsf.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 62% gewijzigd door Woopdedooo op 25-03-2020 17:22 ]

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Woopdedooo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:19:
Op mijn iPhone 8 lijkt het controle paneel op dat van een X-model. De provider en batterij staan een stuk lager waardoor de shortcuts onderin niet meer in een volledig scherm passen. Een beetje gek.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
als je er twee weghaalt heb je meer ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Hackus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:43:
[...]

als je er twee weghaalt heb je meer ruimte ;)
Haha lekker! Tip van de dag.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iemand enig idee hoe ik de Amerikaanse/gebruikelijke QWERTY layout weer terug krijg op mijn Nederlandse toetsenbord? Sinds 13.4 heb ik ineens die smerige verticale enter :( (iso-QWERTY aldus Apple, normaal QWERTY is geen optie meer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z81AqTAi8ifRLahr3JR_KX5mkOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8pBZCtp9thMvD42NGV05Eer.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Door dit soort beslissingen kan ik ze wel echt haten soms zeg 8)7, morgen ochtend eerste werk eerst dat ding downgraden naar 13.3.x

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 25-03-2020 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 21:48
Donstil schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:23:
Iemand enig idee hoe ik de Amerikaanse/gebruikelijke QWERTY layout weer terug krijg op mijn Nederlandse toetsenbord? Sinds 13.4 heb ik ineens die smerige verticale enter :( (iso-QWERTY aldus Apple, normaal QWERTY is geen optie meer)

[Afbeelding]

Edit: Door dit soort beslissingen kan ik ze wel echt haten soms zeg 8)7, morgen ochtend eerste werk eerst dat ding downgraden naar 13.3.x
Bijzonder, ik zit ook op 13.4 en heb de normale toetsenbord layout. Niks voor ingesteld, is door de upgrade niet veranderd.

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[Afbeelding]

Staat hij wel goed ingesteld? Druk eens lang op dat wereldbolletje en selecteer het juiste toetsenbord.

Ik heb gewoon alles op Nederlands staan inclusief qwerty toetsenbord en heb de platte enter. (iPad 2018 met iOS 13.4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13

[Afbeelding]

Vreemd. Ik heb dit niet. Mijn taal, in settings - general - taal & regio, staat op Engels. Voorkeur order staat op Engels, Nederlands
Bij Toetsenborden heb ik staan, Engels (US), Emoji en Nederlands. Allemaal op QWERTY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aah balen dan heb ik een bug te pakken ben ik bang, alle settings staan goed (is niets aan aangepast ook sinds de update).

Onder het Nederlandse keyboard is de optie voor QWERTY ook verdwenen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iqx2KqFiGueNL9h68qdgBlNbg8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyzNI4VSF2qkRYnZFoSxoMbz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga zo even een downgrade en daarna weer een upgrade doen. Met de hoop dat ik dan in jullie situatie terecht kom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Woopdedooo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hm ja, dat zie ik nu ook. Dat is lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Restore gedaan naar 13.3.1 zonder back-up terug te zetten. Ook daar dan ISO-QWERTY op het Nederlandse Keyboard maar wel een rechte enter 8)7. Upgrade ik een nr 13.4 heb ik weer de verticale enter.

Snap er geen snars van, moet toch ergens een instelling zijn als jullie het niet hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 26-03-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik ben de Emoji stickers kwijt!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:09
Onder de tafel?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
Hoe krijg ik open in new tab terug in safari?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Middagje testen verder.

1. iOS 13.3.1 > Alles op Nederlands > iso-qwerty met platte enter
2. iOS 13.4 ge-update vanaf versie waar alles werkt > iso-qwerty met verticale enter.
3. iOS 13.3.1 > geen backup of instellingen ingeladen > update > iso-qwerty met verticale enter.
4. iOS 13.4 vanaf DFU image > iso-qwerty met verticale enter.

Ik snap er geen snars van, vooral niet omdat jullie het hierboven niet hebben.

Ik heb dus maar gedowngrade naar 13.3.1 en blijf daar voorlopig maar op :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Welke drol bij Apple heeft een deal gesloten met telecom bedrijven?

Check je WiFi Assistant! Bij vele mensen / iedereen op het werk was deze weer ingeschakeld na de update....

Als aanvulling, mocht het wat uitmaken

Vodafone. (werk en privé)
Types: iPhone X en 11 PRO en 11 PRO MAX.

[ Voor 27% gewijzigd door Vorkie op 26-03-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Vorkie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:11:

Check je WiFi Assistant! Bij vele mensen / iedereen op het werk was deze weer ingeschakeld na de update....
Staat nog steeds uit hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 26-03-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
13.4 Geïnstalleerd op de 8. Werkt inderdaad prima. Echter nog steeds de hotspot problemen. Gelukkig ben ik niet de enige.

https://www.onemorething....soonlijke-hotspot-iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 19:13
13.4 geinstalleerd echter ik merk dat de pen in sommige gevallen slechter reageerd bij het aantikken van een link binnen Safari. Meer mensen die dit herkennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Donstil schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:08:
Middagje testen verder.

1. iOS 13.3.1 > Alles op Nederlands > iso-qwerty met platte enter
2. iOS 13.4 ge-update vanaf versie waar alles werkt > iso-qwerty met verticale enter.
3. iOS 13.3.1 > geen backup of instellingen ingeladen > update > iso-qwerty met verticale enter.
4. iOS 13.4 vanaf DFU image > iso-qwerty met verticale enter.

Ik snap er geen snars van, vooral niet omdat jullie het hierboven niet hebben.

Ik heb dus maar gedowngrade naar 13.3.1 en blijf daar voorlopig maar op :(
heeft het niet te maken met de teken grootte, (je kan letters vergroten voor je gehele iphone in de instellingen ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mel33 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:10:
[...]

heeft het niet te maken met de teken grootte, (je kan letters vergroten voor je gehele iphone in de instellingen ergens)
Nee helaas. Het lijkt echt te maken te hebben met ISO-QWERTY en QWERTY :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13
Donstil schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:07:
[...]

Nee helaas. Het lijkt echt te maken te hebben met ISO-QWERTY en QWERTY :(
Heb ook geen idee waar ie het vandaan haalt. Ik kan niet eens kiezen voor de optie “ISO” en maar goed ook blijkbaar.

Hang je er toevallig een extern keyboard aan en neemt ie die layout over?

Naar mijn idee gaat de batterij langer mee sinds de nieuwe versie, of verbeeld ik me dat maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hooli-gan schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 06:34:
[...]

Heb ook geen idee waar ie het vandaan haalt. Ik kan niet eens kiezen voor de optie “ISO” en maar goed ook blijkbaar.

Hang je er toevallig een extern keyboard aan en neemt ie die layout over?
Nou dat is het vervelende. Ik die al mijn Macs al jaren built to order met een US keyboard Erin. Daarom vind ik het zo storend nu. Mijn externe Apple Keyboard is dus ook US (wat ook werkt).

Mijn vrouw haar iPad (non pro) heeft overigens ook gewoon QWERTY en geen ISO 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Vorkie schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:11:

Als aanvulling, mocht het wat uitmaken

Vodafone. (werk en privé)
Types: iPhone X en 11 PRO en 11 PRO MAX.
Pushed "je werk" dit niet gewoon of heb je dit privé ook? Overigens wel vreemd als ze dit willen forceren..

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 27-03-2020 13:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:48:
[...]

Pushed "je werk" dit niet gewoon of heb je dit privé ook? Overigens wel vreemd als ze dit willen forceren..
Nee is privé ook :)

Dus geen idee waar het vandaan komt.
Pagina: 1 ... 44 ... 50 Laatste