Icloud opslag vol?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 967317

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Iphone 7 plus en ga één dezer dagen switchen naar een XS max. Ik wil daarom een backup maken van mijn 7 plus alleen dit werkt niet. Ik krijg steeds de melding onvoldoende opslag in de Icloud terwijl ik een abonnement heb van 50gb (waarvan 9,3gb in gebruik is, dus ruim 40gb nog beschikbaar!!?)

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik er voor kan zorgen dat ik wel weer kan backuppen?

Mvg,

Julian

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Kijk eerst eens bij instellingen---->algemeen----> iPhone opslag hoe groot de data is de jij nu op de iPhone zelf hebt?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oude reservekopie verwijdert ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:02
Nikszeggend zonder te weten hoeveel je telefoon wilt backuppen natuurlijk. Maar je zou ook op je pc kunnen backuppen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 17:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Log even in via de browser op icloud.com en bekijk daar ook de beschikbare ruimte.

Ik herken dit probleem, via icloud.com kun je daarna ook bestanden verwijderen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn iphone opslag is 108gb in gebruik van de 128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:45

Nogne

>.<

Anoniem: 967317 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:29:
Mijn iphone opslag is 108gb in gebruik van de 128.
Dan kom kom je 68GB te kort. Je hebt 40GB beschikbaar en je telefoon neemt 108GB in beslag.
Kan je niet een backup maken via iTunes en die dan op je nieuwe telefoon zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door Nogne op 17-07-2019 18:32 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar hij hoeft toch niet alle 108gb te backuppen? Ik heb bijvoorbeeld alleen contacten en noties aangevinkt in de Icloud en dat is echt geen 108gb? 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Via Itunes een Backup maken kan sowieso niet aangezien ik in Amerika zit en geen laptop mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:45

Nogne

>.<

Anoniem: 967317 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:34:
Maar hij hoeft toch niet alle 108gb te backuppen? Ik heb bijvoorbeeld alleen contacten en noties aangevinkt in de Icloud en dat is echt geen 108gb? 🤨
Klopt hij hoeft ook niet de gehele 108GB te backuppen, maar die vinkjes staan los van een device backup.

Je kan aangeven wat je wil syncen met Apple, en je kan een device backup maken. Jij gebruikt nu 9.3GB van je iCloud (contacten en notities), maar wil nu ook nog je gehele iPhone in de iCloud opslaan. En dat is wel wat meer dan 40GB.

Je kan voor 1 maand je iCloud verhogen naar 200GB (dat is volgens mij 1 stap meer dan de 50GB) en als je dan je nieuwe iPhone in gebruikt hebt, je abonnement weer verlagen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoef niet persé mijn hele telefoon te backuppen. Ik wil mijn contacten, agenda, notities en whatsapp backuppen en dat bij elkaar zal ongeveer 10gb staan. Foto’s en alle andere grote dingen staan niet aangevinkt. Maar zelfs dan lukt het backuppen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 967317 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:56:
Ik hoef niet persé mijn hele telefoon te backuppen. Ik wil mijn contacten, agenda, notities en whatsapp backuppen en dat bij elkaar zal ongeveer 10gb staan. Foto’s en alle andere grote dingen staan niet aangevinkt. Maar zelfs dan lukt het backuppen nog niet.
De dingen die je aanvinkt zijn voor synchronisatie met iCloud. Daar staat nogmaals de apparaat backup los van. Die maakt een complete backup. M.a.w. die XS Max mag los mee in het vliegtuig en thuis lekker inrichten via een computer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je backup in iCloud is toch sowieso niet wat er in gebruik is op het volledige toestel? Hier in ieder geval een factor tien minder en toch zit alles erin (apps inhoudelijk niet altijd).

Beste antwoord is al gegeven. Upgraden naar 200 GB > backup maken > terugzetten > downgraden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06 11:03
Kijk eens op je iphone bij Instellingen > [je apple id] > Icloud > beheer opslag > Reservekopie en dan moet je die aanklikken waar 'deze iphone' bij staat. hier kan je zien hoe groot de backup is die hij wil maken en hier kan je als het goed is dingen uitvinken om ze niet mee te nemen in de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
nelizmastr schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:48:
[...]

De dingen die je aanvinkt zijn voor synchronisatie met iCloud. Daar staat nogmaals de apparaat backup los van. Die maakt een complete backup. M.a.w. die XS Max mag los mee in het vliegtuig en thuis lekker inrichten via een computer.
Je kan gewoon selectief back-uppen. Zo is het bijvoorbeeld een verspilling van ruimte als je WhatsApp in je reservekopie opneemt terwijl die zelf al een eigen backup naar iCloud maakt. Dus knikker je die uit de device backup. Je haalt de iCloud sync vinkjes door elkaar met die voor de reservekopie op de plek waar @SacredRose het over heeft. En ik denk OP misschien ook wel. :)

Overigens wordt sowieso niet de volledig gebruikte ruimte geback-upt, alle caches bijvoorbeeld kan je al aftrekken van het totaal. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Als je in Amerika zit kan je je backup en transfer ook in een Apple store doen, kost niks.
Pagina: 1