Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 45 Laatste
Acties:

• CheopsChefren
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 30-03 16:26
stefimke schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:57:
Kan iemand me helpen, wellicht heb ik ergens een knopje fout staan, maar waarom kan mijn iPhone met al z'n bionische cpu power de meest simpele dingen niet?:
- Notifications groeperen zodat je niet dagelijks tig Outlook of whatever notificaties weg hoeft te swipen
- Google Photos op de achtergrond m'n foto's/filmpjes laten backuppen
- Synology DS Photo backup op de achtergrond laten lopen en m'n foto's/filmpjes naar NAS backuppen
- Google Maps offlline maps downloaden op de achtergrond
- Flitsmeister op de achtergrond draaien en starten als je gaat rijden, zonder user-interventie

Al die "background" taken werken niet in de background en vergen het starten van de betreffende app, open houden, zorgen dat ie niet timeout en maar wachten tot ie klaar is. Of de app starten en niet per ongeluk zelf sluiten. Dus eigenlijk gewoon totaal geen multitasking, anno bijna 2020. Op Android werken dit soort dingen na één keer configureren autonoom, zonder omkijken. Best fijn.

(PS. Ververs op achtergrond staat aan voor de genoemde apps)
Je kan natuurlijk ook bij de app-developers klagen. Dit lijken mij meer app-problemen dan ios problemen. Of, gewoon lekker op android blijven.
KrisDC schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:27:
[...]

Ben nu bezig een encrypted backup te plaatsen op de nieuwe iPhone...Heb echter het gevoel dat het enorm lang duurt...Is al +- 40min aan de gang en de progress chart blijft nu al hele tijd op zelfde niveau staan...
Afhankelijk van de grootte van de backup kan het ff duren.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 28-03 07:42
Falcon schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 06:28:
[...]

Me..me..voeg 1 favoriet toe en dan heb je ook de veelbezochte. Is simpelweg een bug volgens mij.
Held! _/-\o_

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:13

stefimke

Fire Walk With Me

CheopsChefren schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:52:
Je kan natuurlijk ook bij de app-developers klagen. Dit lijken mij meer app-problemen dan ios problemen. Of, gewoon lekker op android blijven.
Apps worden compleet gesmoord door het OS, maar dan ligt het tóch aan de apps? Tsja zo kun je alles wat Apple bedenkt wel goed praten. Het ligt niet bij een paar apps.. ik heb nog geen één app gezien die op de achtergrond iets significants kan doen. M'n zoontje z'n Fortnite updates kunnen ook alleen maar op de voorgrond gedownload worden. Soort van hoe MS-DOS ook werkte, in de jaren '80.

Door alles uit te zetten kom je natuurlijk wel aan dat fantastische battery life. Elk nadeel heb z'n voordeel.

• CheopsChefren
stefimke schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:42:
[...]

Apps worden compleet gesmoord door het OS, maar dan ligt het tóch aan de apps? Tsja zo kun je alles wat Apple bedenkt wel goed praten. Het ligt niet bij een paar apps.. ik heb nog geen één app gezien die op de achtergrond iets significants kan doen. M'n zoontje z'n Fortnite updates kunnen ook alleen maar op de voorgrond gedownload worden. Soort van hoe MS-DOS ook werkte, in de jaren '80.

Door alles uit te zetten kom je natuurlijk wel aan dat fantastische battery life. Elk nadeel heb z'n voordeel.
Maar neemt niet weg, als dat ios echt zo slecht is, android niet ver weg is. De redding voor iedere anti-apple poster hier

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:11

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

[...]

Flitsmeister en spotify (bijvoorbeeld) doen het perfect op de achtergrond.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 30-03 00:18
Iemand die weet of je de app switcher onderaan kan afzetten? Ik vind het ontzettend irritant dat wanneer ik een filmpje bekijk, en ik wil verder scrubben via de balk onderaan, de app switcher dan optreedt...

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
[...]

Ik heb een aantal app's die keurig altijd op de achtergrond blijven draaien. iOS 13 vroeg na de update nog wel of dit de bedoeling was.
FM bijvoorbeeld maar dat moet je wel goed instellen ook in de app zelf.

Echter heb ik ook een paar app's die telkens opnieuw worden geladen als ik ze een zo'n half uur niet heb gebruikt. Ik vermoed dat dit dan toch aan de app zelf ligt. Een instelling of zoiets voor de ontwikkelaar van de app.

Dus zou je beter de vraag bij de ontwikkelaar kunnen stellen ipv iOS de schuld geven. :)
xoniq schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:55:
[...]

Ik doe juist sinds een tijdje alle 2FA codes in 1Password omdat deze ook op de Mac automatisch kunnen invullen en je klembord daarna herstelt, plus niet apparaat/backup afhankelijk.
Ik ook. Erg fijn inderdaad.
En voor 2fa op 1password gebruik ik dan alleen nog een andere app.
pina schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:41:
Iemand die weet of je de app switcher onderaan kan afzetten? Ik vind het ontzettend irritant dat wanneer ik een filmpje bekijk, en ik wil verder scrubben via de balk onderaan, de app switcher dan optreedt...
Nee dat kan niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

CheopsChefren schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:49:
Maar neemt niet weg, als dat ios echt zo slecht is, android niet ver weg is. De redding voor iedere anti-apple poster hier
Niet normaal dit. Dank voor je constructieve inhoudelijke hulp! Heb er veel aan gehad, top!

Frappant dat je zelfs als iPhone eigenaar hier geen berichten mag droppen met een kritische toon. Dan wordt je meteen als anti-apple poster afgeserveerd. Absurd.
Tylen schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:04:
Flitsmeister en spotify (bijvoorbeeld) doen het perfect op de achtergrond.
Ja, dat is waar. Flitsmeister deels... zolang je hem maar niet (per ongeluk) force-quit. Als ik hem niet force-quit zie ik echter smorgens dat Flitsmeister (en dus de telefoon) de hele nacht actief is geweest.
Hulliee schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:11:
Ik heb een aantal app's die keurig altijd op de achtergrond blijven draaien... FM bijvoorbeeld maar dat moet je wel goed instellen ook in de app zelf.
Bij FM ligt het aan het force-quiten ben ik al achter. Ik kan niet beoordelen of het een beperking is van iOS tov Android of van de app-ontwikkelaars dat je in de Android app wél de app kunt laten starten bij verbinding met BT en in de iOS app niet. Dat FM met de FM One is gekomen zal vast een reden hebben...
Echter heb ik ook een paar app's die telkens opnieuw worden geladen als ik ze een zo'n half uur niet heb gebruikt. Ik vermoed dat dit dan toch aan de app zelf ligt. Een instelling of zoiets voor de ontwikkelaar van de app.
Ik vermoed dat dat het memory-management van het OS, dat is bij elk OS zo. En is bij elk OS een spel van hoe ver kunnen ze gaan met memory releasen zonder dat het gebruikers gaat frustreren: https://www.theverge.com/...nt-app-background-refresh

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:33

AntonyterHorst

Apple Maniak

stefimke schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:23:
[...]

Niet normaal dit. Dank voor je constructieve inhoudelijke hulp! Heb er veel aan gehad, top!

Frappant dat je zelfs als iPhone eigenaar hier geen berichten mag droppen met een kritische toon. Dan wordt je meteen als anti-apple poster afgeserveerd. Absurd.

[...]

Ja, dat is waar. Flitsmeister deels... zolang je hem maar niet (per ongeluk) force-quit. Als ik hem niet force-quit zie ik echter smorgens dat Flitsmeister (en dus de telefoon) de hele nacht actief is geweest.

[...]

Bij FM ligt het aan het force-quiten ben ik al achter. Ik kan niet beoordelen of het een beperking is van iOS tov Android of van de app-ontwikkelaars dat je in de Android app wél de app kunt laten starten bij verbinding met BT en in de iOS app niet. Dat FM met de FM One is gekomen zal vast een reden hebben...

[...]

Ik vermoed dat dat het memory-management van het OS, dat is bij elk OS zo. En is bij elk OS een spel van hoe ver kunnen ze gaan met memory releasen zonder dat het gebruikers gaat frustreren: https://www.theverge.com/...nt-app-background-refresh
iOS kan prima een app starten zodra die verbinding maakt met Bluetooth, die app heet opdrachten! Persoonlijk stel ik het ook liever in een app van iOS zelf in dan via een 3rd party app die de status uit kan lezen van bluetooth en de geconnecte devices (maar dat is persoonlijk).

iOS synct niet de hele dag allemaal onnodige dingen, het meeste gebeurt zodra de telefoon aan de lader ligt pas dan worden backups gemaakt, Google Photo's gesynct etc. Bespaart data en batterij, en voor die keer dat je het eerder gesynt wilt hebben kun je het proces handmatig starten door de app te openen bijvoorbeeld.

Misschien is iOS in dat opzicht wat beperkter, maar het heeft zijn voordelen waaronder uitstekende batterijduur met relatief kleine accu's. Bij Android heb je 4000-4500mah nodig of meer om 2 dagen te halen. Met de 11 pro is het vrij makkelijk om met wat lichter gebruiker 2-3 dagen te halen met slechts 3000mah.

Man man man

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

AntonyterHorst schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:42:
iOS kan prima een app starten zodra die verbinding maakt met Bluetooth, die app heet opdrachten! Persoonlijk stel ik het ook liever in een app van iOS zelf in dan via een 3rd party app die de status uit kan lezen van bluetooth en de geconnecte devices (maar dat is persoonlijk).
Zou je willen delen hoe je dat hebt gedaan? Want ik heb een opdracht gemaakt met opdrachten, maar deze vraagt zodra hij met BT connect om een bevesitging of ik écht Flitsmeister wil opstarten.... en als ik dan niks doe gebeurt er nog niks. Dus als ik m'n iPhone in m'n broekzak laat zitten gebeurt er niks.

Ben niet de enige hiermee trouwens:
https://twitter.com/JeeDeWee/status/1179071859234619392
iOS synct niet de hele dag allemaal onnodige dingen, het meeste gebeurt zodra de telefoon aan de lader ligt pas dan worden backups gemaakt, Google Photo's gesynct etc. Bespaart data en batterij, en voor die keer dat je het eerder gesynt wilt hebben kun je het proces handmatig starten door de app te openen bijvoorbeeld.
Eens... (alhoewel ik die forced sync bij Google Photos niet voor elkaar krijg, maar dat zal een app-issue zijn wat niet aan het OS te wijten is).
Misschien is iOS in dat opzicht wat beperkter, maar het heeft zijn voordelen waaronder uitstekende batterijduur met relatief kleine accu's. Bij Android heb je 4000-4500mah nodig of meer om 2 dagen te halen. Met de 11 pro is het vrij makkelijk om met wat lichter gebruiker 2-3 dagen te halen met slechts 3000mah.
Eens... bij Android blijft er van alles gebeuren en dat is inderdaad wel het voordeel van alle beperkingen die iOS oplegt: prima batterylife.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:33

AntonyterHorst

Apple Maniak

stefimke schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:03:
[...]

Zou je willen delen hoe je dat hebt gedaan? Want ik heb een opdracht gemaakt met opdrachten, maar deze vraagt zodra hij met BT connect om een bevesitging of ik écht Flitsmeister wil opstarten.... en als ik dan niks doe gebeurt er nog niks. Dus als ik m'n iPhone in m'n broekzak laat zitten gebeurt er niks.

Ben niet de enige hiermee trouwens:
https://twitter.com/JeeDeWee/status/1179071859234619392

[...]

Eens... (alhoewel ik die forced sync bij Google Photos niet voor elkaar krijg, maar dat zal een app-issue zijn wat niet aan het OS te wijten is).

[...]

Eens... bij Android blijft er van alles gebeuren en dat is inderdaad wel het voordeel van alle beperkingen die iOS oplegt: prima batterylife.
Zie inderdaad dat de opdracht niet meer automatisch uitgevoerd wordt. Heeft voorheen altijd gewerkt, ik kon toen in de opdracht aangeven of er gevraagd moest worden of de opdracht uitgevoerd moest worden. Deze kon je uitzetten waardoor het automatisch ging. Heb het al even niet meer gebruikt via Bluetooth omdat ik nu NFC tags gebruik hiervoor. Daarmee zet ik automatisch bluetooth aan en start ik FM en Spotify op als ik deze aantik in de auto.

Heb je Google Photo's al eens opnieuw geïnstalleerd? Het kan ook helpen om de app vaker te gebruiken zodat iOS gaat zien dat de app meer prio moet krijgen en dus vaker gaat syncen. Tip die ik heb gelezen bij de Altstore.io iOS ziet dat je een app vaker gebruikt en geeft deze dus meer prioriteit om bijvoorbeeld op de achtergrond te syncen.

Man man man

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

coelho

VanTheManFan

Naast het issue met de notificaties die niet doorkomen heb ik ook sinds iOS 13 een probleem met de Boeken app:

Als ik eenmalig de app open heb gehad en ik probeer deze op een later moment weer te openen, dan zie ik alleen de kaften van de boeken, waar voorheen direct mijn huidige boek geopend werd. Als ik vervolgens zo'n kaft aanklik, dan 'wiebelt' deze een keer, maar wordt het boek niet geopend. Ik krijg verder ook geen foutmelding of zo.

De enige manier om nu weer te kunnen lezen is door mijn iPhone (11 Pro) volledig uit en weer aan te zetten. Dan kan ik weer 1x lezen en daarna is het weer klaar en begint het van vooraf aan.

Via Google zag ik de tip dat ik in Instellingen de optie 'Synchroniseren: iCloud Drive moest uitzetten. Wanneer ik dat doe dan heb ik echter geen enkel boek meer in mijn bibliotheek.

Herkennen meer mensen dit en/of hebben jullie een oplossing?

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 12:21
Nee, bij mij werkt het prima.

Staan de boeken off-line op je telefoon of lees je ze uit de cloud?

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Ik heb wat muziek op itunes gekocht en een playlist gemaakt op mijn iPad. Verschijnt niet zelf op de iPhone en ik zie ook geen manier om deze te openen/kopieren op/naar mijn iPhone?

Moet ik perse via pc-itunes lijst exporteren en dan weer importeren doen? (iedere keer? Lijkt me toch wel iets handigers voor?)
Of moet er nog iets te doen zijn met iCloud?

[Voor 35% gewijzigd door The Chosen One op 01-12-2019 10:32]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Jeroen O
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 12:21
Je hebt iCloud muziekbibliotheek waarmee je muziek en afspeellijsten kunt synchroniseren, maar daarvoor heb je een abonnement op Apple Music of iTunes Match nodig. Je moet dan wel synchroniseer bibliotheek aanzetten in de instellingen app.

Zonder één van die twee kun je voor zover ik weet geen afspeellijsten synchroniseren zonder gebruik te maken via een PC.

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Sinds kort hebben we naast de ipads ook meerdere iphones in huis. Tot op heden had ik al deze apparaten op dezelfde apple id en bij de ipad van de kleine met ‘schermtijd’ diverse beperkingen ingesteld. Dat werkte ook goed omdat we maar beperkt gebruik maakte van de apple diensten (imessage facetime ed).

Nu vraag ik me af of dat nog steeds wel de beste manier is. Doen jullie hetzelfde of heeft elk familielid een eigen account? En dan als gezin samengevoegd? Zou je dat ook doen met de kleine en werkt schermtijd dan net zo goed?

Dingen waar ik nu tegen aanloop
- 2fa-melding komt nu ook bij de ipads binnen
- meerdere apparaten/personen met zelfde imessage/facetime adres

Ik wil nog wel dat mijn account alle aankopen beheerd..
Vrouw eigen ID
Kids ook apart eigen ID
Ik persoonlijk ID en zakelijk ID
@S023

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• CheopsChefren
stefimke schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:23:
[...]

Je kunt ook mijn hele antwoord quoten, waarin ik aangeef dat het waarschijnlijk een app-probleem is en niet een ios probleem, maar ja, dan vervalt de hele “waarde” van jouw quote.

En, ik verwijs alleen maar naar android omdat je zelf aangeeft in je post met de vragen dat je veeeeeeel tevredener bent over android.
Van mij mag iedereen kritisch zijn op ios, maar ik ben tevreden over ios voor de manier waarop ik gebruik maak van mijn ipad.
Ik heb echter wel moeite met het feit dat als iets niet werkt er dan gelijk verwezen wordt naar ios, terwijl het 9 van de 10 keer een app probleem is.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
@S023 ieder een eigen Apple ID en dan delen met gezin;

https://support.apple.com/nl-nl/HT201088

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• raginus3
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-03 15:28

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

S023 schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:21:
Sinds kort hebben we naast de ipads ook meerdere iphones in huis. Tot op heden had ik al deze apparaten op dezelfde apple id en bij de ipad van de kleine met ‘schermtijd’ diverse beperkingen ingesteld. Dat werkte ook goed omdat we maar beperkt gebruik maakte van de apple diensten (imessage facetime ed).

Nu vraag ik me af of dat nog steeds wel de beste manier is. Doen jullie hetzelfde of heeft elk familielid een eigen account? En dan als gezin samengevoegd? Zou je dat ook doen met de kleine en werkt schermtijd dan net zo goed?

5 gezinsleden, allemaal eigen device en eigen Apple ID.

Schermtijd werkt op de ene iPhone wel en op de andere beperkt. Whatsapp en Tiktok kunnen nog steeds gebruikt worden. Andere apps zijn wel ‘afgesloten’.
Op de MacBook Air met de nieuwste Macos werkt schermtijd in zijn geheel niet.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:11

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Allemaal een eigen id. En dan familie maken.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

AntonyterHorst schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:18:
.... Heb het al even niet meer gebruikt via Bluetooth omdat ik nu NFC tags gebruik hiervoor. Daarmee zet ik automatisch bluetooth aan en start ik FM en Spotify op als ik deze aantik in de auto.
.. aanzetten ok, en hoe zet je BT, FM en Spotity weer uit als je uitstapt? Een andere NFC tag of doe je dat allemaal handmatig?

Het lijkt fundamenteel anders te werken dan op Android waar je NFC tags programmeert. Als ik het goed begrijp lees je met de iPhone een tag en kun je daar met de Opdrachten app "opdrachten" aan koppelen. Krijg je in tegenstelling tot wat ik met BT & FM heb niet de vraag of je de opdracht écht wilt uitvoeren als je een tag leest?

Heb je goede ervaringen met tags van een bepaalde shop misschien?
Sinds kort hebben we naast de ipads ook meerdere iphones in huis. ...
Nu vraag ik me af of dat nog steeds wel de beste manier is. Doen jullie hetzelfde of heeft elk familielid een eigen account? En dan als gezin samengevoegd?...
Ook zoekende hiermee. Ik vind het zelf al irritant dat als is ik op m'n iPhone een app installeer deze óók op m'n iPad geïnstalleerd wordt die hetzelfde appleid gebruikt. Waarom? Daar heb ik toch niet om gevraagd.

Zoonlief heeft ook een iPhone, is nog minderjarig en valt onder mijn "Apple-gezin". Vervelend is echter dat als hij apps koopt dit van mijn creditcard af gaat. Het installeren van apps blokkeren/controleren in de zin van dat ze om goedkeuring moeten vragen is ook geen optie want het is al een paar keer voorgekomen dat hij op school voor een les een bepaalde app moest installeren, het is dan knap lullig als hij aan papa toestemming moet vragen en daarbij moet ik dan maar net op m'n telefoon kijken. Onderscheid maken tussen gratis/betaalde apps lijkt daarbij niet te kunnen.

• SuBBaSS
  • Laatst online: 16:01

SuBBaSS

-has Ryzen

stefimke schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:36:

Ook zoekende hiermee. Ik vind het zelf al irritant dat als is ik op m'n iPhone een app installeer deze óók op m'n iPad geïnstalleerd wordt die hetzelfde appleid gebruikt. Waarom? Daar heb ik toch niet om gevraagd.
Dat staat toch gewoon bij Instellingen>iTunes Store en Appstore>Automatische downloads?
Met als beschrijving: "Download automatisch nieuwe aankopen) inclusief gratis onderdelen) die gedaan zijn op andere apparaten".

Gewoon die toggle uitzetten en je bent eraf.

[Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 02-12-2019 19:53]

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:36

Hoedje

Moderator Apple Talk
stefimke schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:36:
[...]

.. aanzetten ok, en hoe zet je BT, FM en Spotity weer uit als je uitstapt? Een andere NFC tag of doe je dat allemaal handmatig?

Het lijkt fundamenteel anders te werken dan op Android waar je NFC tags programmeert. Als ik het goed begrijp lees je met de iPhone een tag en kun je daar met de Opdrachten app "opdrachten" aan koppelen. Krijg je in tegenstelling tot wat ik met BT & FM heb niet de vraag of je de opdracht écht wilt uitvoeren als je een tag leest?
Nee, dat kun je uitzetten bij NFC. Je moet alleen daarvoor wel een XS, XR of nieuwer hebben. Je kunt het zelf ook uitproberen met bijv. je bankpas voordat je tags gaat kopen.
Dat is simpelweg automatische downloads uitzetten onder iTunes Store en App Store. Als je je er echt zo druk over maakt, dan kun je het zo opzoeken ;).
Zoonlief heeft ook een iPhone, is nog minderjarig en valt onder mijn "Apple-gezin". Vervelend is echter dat als hij apps koopt dit van mijn creditcard af gaat. Het installeren van apps blokkeren/controleren in de zin van dat ze om goedkeuring moeten vragen is ook geen optie want het is al een paar keer voorgekomen dat hij op school voor een les een bepaalde app moest installeren, het is dan knap lullig als hij aan papa toestemming moet vragen en daarbij moet ik dan maar net op m'n telefoon kijken. Onderscheid maken tussen gratis/betaalde apps lijkt daarbij niet te kunnen.
Toch is toestemming daarvoor natuurlijk een prachtige oplossing. Maar je kunt hem natuurlijk ook een eigen account geven met een tegoed via prepaid kaarten. Dan kan hij onbeperkt gratis apps installeren.

• ralpharma
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 23-03 07:51
Chntl321 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:07:
Nog meer mensen problemen met het menu op de website van marktplaats in safari op ipad os13? Bij mij werkt het alleen door te kiezen voor openen in nieuw tabblad. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om uit te loggen via de website. Ik vind de app echt een ramp, dus gebruik liever gewoon de website.
Ik heb dit dus ook... Echt een ontzettend irritant iets.

Heb het ook bij sommige menu’s op LinkedIn (buiten de app) maar niet bij Tweakers of Bol.com

“Some infinities are bigger than other infinities.”

• Chntl321
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:06
ralpharma schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:49:
[...]

Ik heb dit dus ook... Echt een ontzettend irritant iets.

Heb het ook bij sommige menu’s op LinkedIn (buiten de app) maar niet bij Tweakers of Bol.com
Ik heb dit ook nog steeds.. ik heb reeds contact gezocht met marktplaats maar die geven aan dat ik maar de app moet gebruiken. Maar die vind ik echt waardeloos!

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 30-03 12:56

Yucko

One clown to rule them all !

@stefimke dat niet uploaden van DS Photo had ik ook last van dus ik ben uitgeweken naar een alternatieve app qua uploaden van mijn foto's naar mijn Synology.

je zou eens kunnen kijken naar PhotoSync. Kunt veel dingen instellen en werkt met veel sites (FTP, SMB, Google Drive, Onedrive, Dropbox, Google Photos, Box, WebDav)

MacMini early 2011 -  iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:33
Yucko schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:31:
@stefimke dat niet uploaden van DS Photo had ik ook last van dus ik ben uitgeweken naar een alternatiebe app qua uploaden van mijn foto's naar mijn Synology.

je zou eens kunnen kijken naar PhotoSync. Kunt veel dingen instellen en werkt met veel sites (FTP, SMB, Google Drive, Onedrive, Dropbox, Google Photos, Box, WebDav)
en macos en windows

Bing

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:27
Veranderingen zijn niet meer zo groot dat het écht noemenswaardig is. ;)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15:17
Ik zag het gisteren inderdaad maar had iets met een baard & cadeautjes :p

A person who never made a mistake never tried anything new.

Rivanov schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 06:50:
[...]

Ja me hol, elke beta update wordt hier genoemd.
Nu missen we er eentje en is het ineens niet meer noemenswaardig :+

Nick25 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 07:38:
[...]

Ik zag het gisteren inderdaad maar had iets met een baard & cadeautjes :p
Vol verwachting klopt mijn hart, zal de goede Sint een Beta Update brengen vanavond ;)

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
Mijn vader van 88 ziet slecht en laat stukken tekst (uit bijv. de krant) uitspreken op z'n iPad. Sinds iPadOS 13 lukt dit niet goed meer, omdat het selecteren van tekst is veranderd. Als ik het goed heb begrepen kun je met 1x tappen een woord selecteren, met 2x tappen een zin en met 3x tappen een alinea. Maar dit blijkt niet te werken. Alleen met 1x tap en hold kun je een woord selecteren. Natuurlijk kun je dan die selectie aanpassen naar de hele alinea door die puntjes te verslepen, maar dat gaat die bijna blinde man natuurlijk niet lukken.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik heb op google en dit topic niet veel kunnen vinden. Is het misschien een optie die je ergens moet uit of aanzetten?

• SOTD
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
*

[Voor 100% gewijzigd door SOTD op 07-12-2019 12:11]

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
connos schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:33:
Mijn vader van 88 ziet slecht en laat stukken tekst (uit bijv. de krant) uitspreken op z'n iPad. Sinds iPadOS 13 lukt dit niet goed meer, omdat het selecteren van tekst is veranderd. Als ik het goed heb begrepen kun je met 1x tappen een woord selecteren, met 2x tappen een zin en met 3x tappen een alinea. Maar dit blijkt niet te werken. Alleen met 1x tap en hold kun je een woord selecteren. Natuurlijk kun je dan die selectie aanpassen naar de hele alinea door die puntjes te verslepen, maar dat gaat die bijna blinde man natuurlijk niet lukken.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik heb op google en dit topic niet veel kunnen vinden. Is het misschien een optie die je ergens moet uit of aanzetten?
In dit artikel staat goed uitgelegd hoe het selecteren is veranderd: https://www.cultofmac.com...new-text-tools-in-ipados/. .

Maar als hij bijna blind is, Is het dan niet handiger om "Spreek scherm uit" aan te zetten. Dan kan hij met twee vingers naar beneden swipen vanaf de bovenkant van het scherm en dan wordt het volledige scherm voorgelezen. In een kranten app wordt dan het hele scherm voor gelezen, lijkt mij handiger dan alleen specifieke alinea's.

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
Hoedje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:41:
[...]
In dit artikel staat goed uitgelegd hoe het selecteren is veranderd: https://www.cultofmac.com...new-text-tools-in-ipados/. .

Maar als hij bijna blind is, Is het dan niet handiger om "Spreek scherm uit" aan te zetten. Dan kan hij met twee vingers naar beneden swipen vanaf de bovenkant van het scherm en dan wordt het volledige scherm voorgelezen. In een kranten app wordt dan het hele scherm voor gelezen, lijkt mij handiger dan alleen specifieke alinea's.
Dank voor je reactie. Spreek scherm uit gebruikt 'ie ook, alleen bij kranten wil hij alleen maar 1 artikel voorgelezen hebben.
Los daarvan: Dat artikel beschrijft iets wat bij mij (en mijn vader) niet werkt op zowel iPad als iPhone. Het lukt mij in geen enkele app (Safari, Newsstand, whatsapp etc.) een zin of een alinea te selecteren door 2 of 3x te tappen. Werkt dat bij jou/jullie wel? Het enige wat wel werkt is tap-and-hold om een woord te selecteren,

EDIT: Ik heb 1 app gevonden waarin het inderdaad werkt en dat is Pages. Wat is de logica hierachter?

[Voor 7% gewijzigd door connos op 07-12-2019 11:58]

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
Hier ook problemen met text selecteren sinds iOS 13, 2, 3 of 4x tappen werkt gewoon niet!?

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Hooli-gan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:28
connos schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:49:
[...]

Dank voor je reactie. Spreek scherm uit gebruikt 'ie ook, alleen bij kranten wil hij alleen maar 1 artikel voorgelezen hebben.
Los daarvan: Dat artikel beschrijft iets wat bij mij (en mijn vader) niet werkt op zowel iPad als iPhone. Het lukt mij in geen enkele app (Safari, Newsstand, whatsapp etc.) een zin of een alinea te selecteren door 2 of 3x te tappen. Werkt dat bij jou/jullie wel? Het enige wat wel werkt is tap-and-hold om een woord te selecteren,

EDIT: Ik heb 1 app gevonden waarin het inderdaad werkt en dat is Pages. Wat is de logica hierachter?
Dat werkt ook niet in safari of enige non actieve text. Daarin moet je gewoon op een woord je vinger gedrukt houden en dan selecteren wat je wilt.
So far, I’ve been talking about text inside a text field, like in a Pages document or a Ulysses sheet1. By “text field,” I mean an active text panel that you’re typing into, one where the keyboard is also on-screen.

Text selection works differently on “non-active” text: text in a PDF or in a Safari web page. In this case, you must long-press on a word to select it. It seems snappier than in previous versions of iOS. Once you’ve selected a word, you can drag the text-selection handles as before. It works just as well as it does in an active text field.

[Voor 26% gewijzigd door Hooli-gan op 07-12-2019 14:02]

 iPad Pro 11' 2018 |  iPhone 11 Pro |  Watch serie 5 |  AirPods Pro

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

connos schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:49:
[...]

Apple is altijd ‘gevoelig’ voor het toegankelijk zijn van device voor gehandicapten. Ik zeg mail de CEO.

(O enne wat bracht de beta update? Wel geïnstalleerd niet gelezen wat de update inhoud..)
@connos Met tap en hold kan je meer selecteren. Tap & hold tot je haptische feedback krijgt en dan gewoon swipen. Naar rechts voor de rest van de regel, schuin naar onder om een hele aline of heel artikel te selecteren.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• kevinkrs
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14:50
Ben ik de enige die helemaal gek word van die bugs in iOS 13?... Elke dag ontdek ik wel weer een nieuwe bug op de 11 Pro Max

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5dee4b29850b1/5dee4b2982e1e-IMG_0022_thumb.PNG

[Voor 10% gewijzigd door kevinkrs op 09-12-2019 14:30]

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:09
Streepje rechtsboven is geen bug. Is de aanduiding dat je daar control center naar beneden kan vegen.

• kevinkrs
loeberce schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:39:
Streepje rechtsboven is geen bug. Is de aanduiding dat je daar control center naar beneden kan vegen.
Het gaat niet om het streepje. Mijn WiFi icoon staat half buiten het beeld aan de linker zijde van het scherm. Ik heb geen batterij indicatie meer, ik heb geen signaal sterkte indicatie meer.

Daarnaast nog wat andere problemen, ik kan bijvoorbeeld geen taken in het woordenboek van mijn toetsenbord toevoegen. Tevens is dit zelfs een clean install van iOS

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
kevinkrs schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:50:
[...]

Het gaat niet om het streepje. Mijn WiFi icoon staat half buiten het beeld aan de linker zijde van het scherm. Ik heb geen batterij indicatie meer, ik heb geen signaal sterkte indicatie meer.

Daarnaast nog wat andere problemen, ik kan bijvoorbeeld geen taken in het woordenboek van mijn toetsenbord toevoegen. Tevens is dit zelfs een clean install van iOS
Dat was me niet opgevallen. Bij mijn 11 Pro herken ik deze bugs niet.

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:42
kevinkrs schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:29:
Ben ik de enige die helemaal gek word van die bugs in iOS 13?... Elke dag ontdek ik wel weer een nieuwe bug op de 11 Pro Max

[Afbeelding]
Als je het nieuws rond iOS 13 volgt, weet je dat je zeker niet de enige bent. Bij mij zijn de problemen vooral met Safari, pagina’s niet volledig laden, vastlopers etc. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat iOS 13 een draak van een release is geworden.

iOS 13.3 beta zorgt bij mij inmiddels voor wat verbetering met Safari
@kevinkrs Heb je aanpassingen gedaan in schakelbediening. was je clean install zonder koppeling aan iCloud, en zonder reservekopie ?

• kevinkrs
Hackus schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:50:
@kevinkrs Heb je aanpassingen gedaan in schakelbediening. was je clean install zonder koppeling aan iCloud, en zonder reservekopie ?
Nee geen aanpassingen gedaan in schakelbediening, en dit was (voor het eerst in tijden) weer een schone installatie. Geen iCloud backup terug gezet, geen iTunes backup teruggezet helemaal vers.

Als je tevens je wifi aan en uit zet is het om een of andere reden weer opgelost, maar deze bug had ik ook een keer op iOS 11 gehad.

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Vanavond 13.3. Aldus een Vietnamese telecombedrijf https://www.onemorething....-3-kont-komende-week-uit/

• The Jackel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:02
Is heel goed mogelijk. De laatste paar dagen hebben veel apps een update gekregen.

• Splinter Cell
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:40

Splinter Cell

AMD HD7850

iOS/iPadOS 13.3 is uit. :)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:27
Hier nog niets binnen..

/edit: Apple TV, iPad Pro en iPhone 11 Pro zijn aan het updaten.

[Voor 59% gewijzigd door Rivanov op 10-12-2019 19:07]

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Nick25
Same :)

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15:06

Mrjraider

De mannelijke zuster

Mijn iPhone 11 (non Pro) hengelt de update nu binnen. Pakweg 633 mb in formaat.

At the end of the line a survivor will be born

Rivanov schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:02:
Hier nog niets binnen..

/edit: Apple TV, iPad Pro en iPhone 11 Pro zijn aan het updaten.
Zo gelijk updaten en dat terwijl:
Rivanov schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 06:50:
[...]

:+

[Voor 18% gewijzigd door Donstil op 10-12-2019 20:43]

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Beta iPadOS .3 kan er weer af. Terug naar regulier. Kom weinig bugs meer tegen. Enkel de 🐭 wil nog steeds wel eens weg vallen.

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:07
I-King schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:16:
Mensen met een parrot ck3100 car kit? Ik krijg helaas geen verbinding meer sinds ik de iPhone 7 op ios 13 had. De nieuwe 11 al helemaal niet meer. Ik zie er nog niet zo heel veel terug dus misschien is de parrot wel kapot?
Getest met een iPhone 6, geen probleem! Iemand met tips? De iPhone ziet de parrot wel, voegt 'm toe maar verbindt daarna niet.

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 26-03 22:03
Vreemd sinds de update komt mijn appletv 4k soms spontaan uit de sluimerstand,meer mensen last van?
Maar eens de tv aangezet staat er een livestream van de NOS te draaien vreemd erg vreemd.... _/-\o_

[Voor 33% gewijzigd door Theodor op 13-12-2019 23:44]

I-King schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:40:
[...]

Getest met een iPhone 6, geen probleem! Iemand met tips? De iPhone ziet de parrot wel, voegt 'm toe maar verbindt daarna niet.
iphone 6 kan niet op ios13, dus zal een 6s zijn of je zit op ios12.4..

• Djerique
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21-03 21:03
Hoe gaat iOS 13 in de vernieuwde Files app om met bestanden in de cloudopslag van derden?

Het wil namelijk zo zijn dat ik mijn OneDrive video’s aan het downloaden naar het iPad geheugen via de OneDrive app van Microsoft(app van een derde partij):
https://www.mupload.nl/img/3ixwu82tipg.jpeg
Zodat ik de video’s niet steeds hoef te streamen in lage kwaliteit en lange wachttijd vermijd, als ik ze wil kijken.

Echter zag ik de video’s eerder die dag al in de standaard Files app van iOS staan als ik OneDrive daarin het linkermenu had geselecteerd (zie rood omlijnd):
https://www.mupload.nl/img/jdwsqn8x.jpeg En deze video’s zijn direct te bekijken. Nog voordat ik de video’s had gedownload in de OneDrive app van Microsoft later die dag.

Mijn vraag hierbij is: Wat doet de Files app precies? Download deze officiële iOS app ook de bestanden van OneDrive naar een eigen opslag of stream hij deze video’s in de Files app?

Het zou namelijk zonde zijn van de iPad opslag dat zowel Apple’s eigen Files app, als de Microsoft OneDrive app allebei dezelfde video’s opslaan op het geheugen van de iPad.

• I-King
  • Registratie: maart 2003
Hackus schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:32:
[...]

iphone 6 kan niet op ios13, dus zal een 6s zijn of je zit op ios12.4..
Sorry, de iPhone 11 werkt dus niet. De 7 die ik had werkte vanaf ios 13 niet meer (volgens mij). De iphone 6 op ios 12 doet het dus wel, vandaar dat ik de ios versie verdenk.
Echter vind ik er online weinig tot niks over terug, dus daarom verbaasde ik me hierover.

De gemene deler tussen de 2 toestellen die niet werken is dat het via iCloud is overgezet. Als er dus iets mis gaat in de instellingen op de telefoon zijn die wellicht mee overgenomen.
Ik zal eens een collega met iOS 13 vragen of hij kan testen.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Ik had dit op mijn iPhone 8 en nu op de 11 Pro ook: de mail app die heel kort bevriest als je deze opent. Hebben meer mensen hier last van?

• Vinnienerd
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
bram1984 schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:06:
Ik had dit op mijn iPhone 8 en nu op de 11 Pro ook: de mail app die heel kort bevriest als je deze opent. Hebben meer mensen hier last van?
Ja is een bekend issue.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Ah okay. Kon alleen algehele freezes terug vinden. Geen oplossing voor, dus?

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Is een standaard iCloud reservekopie (in dit geval Xr op iOS 13.3) al groter dan 5GB :? Dat kan toch nooit? Mijn "volgende reservekopie" is 5,43 GB volgens iOS maar ik zou niet weten hoe... Fotobibliotheek (1,2 GB) heb ik uitgevinkt en de volgende app is 77,1 MB. De apps die daarna komen zijn dus nog kleiner.

Ik krijg daardoor dus geen iCloud reservekopie voor elkaar maar krijg niet helder hoe deze meer dan 5GB zou kunnen zijn :/

Er is op iCloud 11,9 MB van de 5 GB in gebruik.

[Voor 6% gewijzigd door JB op 17-12-2019 23:52]

Mijn boefje is liev!

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 30-03 17:25
Meer mensen last dat in het deelmenu de snelle actie om iemand een bericht te sturen niet werkt?
iOS 13.3, iPhone XR

Als ik bijvoorbeeld een website met iemand wil delen, kies ik delen. Deelmenu wordt zichtbaar, ik kies iMessage naar een bepaald persoon, maar er gebeurt niks. Kies ik bijvoorbeeld whatsapp, dan werkt het wel gewoon.

• Banshee
  • Laatst online: 15:43
13.3 op een i8.
Even geprobeerd, werkt hier wel.
Doet iMessage het zowiezo wel goed bij je ?

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 30-03 17:25
Banshee schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:06:
13.3 op een i8.
Even geprobeerd, werkt hier wel.
Doet iMessage het zowiezo wel goed bij je ?
Vanavond zitten uitproberen. Werkt alleen als Berichten in de lijst met Favorieten in het deelmenu staat... 8)7

• Nick25

• dafmay
  • Registratie: juli 2004
Public beta is nu ook uit.

• orillion
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13:37
Weet iemand of het mogelijk is om de lightning naar usb adapter via de lightning naar av-adapter aan te sluiten? Dus gebruik maken van usb apparatuur en een HDMI scherm. Voor de duidelijkheid, ik heb het over deze twee:
https://www.apple.com/nl/...-naar-digitale-av-adapter

https://www.apple.com/nl/...naar-usb-3-camera-adapter
Ja ik eigenlijk ook maar blijf het toch interessant vinden, geen flauw idee waarom bij een dergelijke minor update.

• Hulliee
  • Niet online
orillion schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:55:
Weet iemand of het mogelijk is om de lightning naar usb adapter via de lightning naar av-adapter aan te sluiten? Dus gebruik maken van usb apparatuur en een HDMI scherm. Voor de duidelijkheid, ik heb het over deze twee:

USB lijkt me niet geschikt voor beeld.

• orillion
Hulliee schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:20:
[...]

USB lijkt me niet geschikt voor beeld.
Dat schrijf ik niet. De lightning naar av-adapter en dan in de lightning aansluiting daarvan de adapter naar usb. Werkt dat?

• Hulliee
  • Niet online
orillion schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:59:
[...]

Dat schrijf ik niet. De lightning naar av-adapter en dan in de lightning aansluiting daarvan de adapter naar usb. Werkt dat?
Je schreef: "Dus gebruik maken van usb apparatuur en een HDMI scherm". Vandaar mijn reactie. Wat probeer je dan te bereiken?

• Hooli-gan
Hulliee schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:33:
[...]

Je schreef: "Dus gebruik maken van usb apparatuur en een HDMI scherm". Vandaar mijn reactie. Wat probeer je dan te bereiken?
Ik denk dat ie lightning kant van die adapter wil converteren naar usb en hem dan wil gebruiken in een Android toestel of iets dergelijks.

• orillion
Hulliee schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:33:
[...]

“ Weet iemand of het mogelijk is om de lightning naar usb adapter via de lightning naar av-adapter aan te sluiten? ”
Dus de ene adapter in de andere adapter en dan in de iPhone. Vervolgens wil ik dus een usb apparaat en een HDMI scherm aansluiten. Kan de lightning poort op de digitale av-adapter zit gebruikt worden om die andere adapter ook aan te sluiten? Kijk anders even op de twee links die ik stuurde, dan snap je wel wat ik bedoel. Fysiek past het in elkaar.
orillion schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 18:06:
[...]

“ Weet iemand of het mogelijk is om de lightning naar usb adapter via de lightning naar av-adapter aan te sluiten? ”
Dus de ene adapter in de andere adapter en dan in de iPhone. Vervolgens wil ik dus een usb apparaat en een HDMI scherm aansluiten. Kan de lightning poort op de digitale av-adapter zit gebruikt worden om die andere adapter ook aan te sluiten? Kijk anders even op de twee links die ik stuurde, dan snap je wel wat ik bedoel. Fysiek past het in elkaar.
dit staat te lezen on de omschrijving

De Lightning-naar-digitale-AV-adapter is bedoeld voor je iPhone, iPad of iPod met Lightning-connector. Met de Lightning-naar-digitale-AV-adapter kun je bijvoorbeeld apps, presentaties, websites of diavoorstellingen op het scherm van je device synchroon weergeven via je HDMI-televisie, -beeldscherm, -projector of een ander geschikt scherm in maximaal 1080p HD.

Daarnaast is deze adapter ook geschikt voor video-uitvoer, zodat je films, tv-programma's of bijvoorbeeld zelf opgenomen videomateriaal in maximaal 1080p HD op een groot scherm kunt bekijken. Daarvoor hoef je alleen de Lightning-naar-digitale-AV-adapter aan te sluiten op de Lightning-ingang van je apparaat en via een afzonderlijk verkrijgbare HDMI-kabel op de HDMI-ingang van je tv of projector.

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 30-03 18:51
orillion schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 18:06:
[...]

Wat wil je nu precies bereiken?
Ik hoop niet zoiets https://images-cdn.9gag.com/photo/aGD2d6n_700b.jpg

• S023
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Hoe kan ik face ID gebruiken bij goedkeuren van downloads van mijn kinderen? Ik heb blijkbaar de eerste keer aangegeven dat ik dat niet wil, nu moet ik elke keer het wachtwoord invullen. Kan dit nergens vinden om achteraf toch te activeren.

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

orillion schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:55:

Werkt helaas niet.

• Hoedje

Hoedje

Moderator Apple Talk
De discussie over de kabel is wel erg off-topic voor dit topic. Als er behoefte aan is graag een nieuw topic hiervoor openen.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
S023 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:58:
Hoe kan ik face ID gebruiken bij goedkeuren van downloads van mijn kinderen? Ik heb blijkbaar de eerste keer aangegeven dat ik dat niet wil, nu moet ik elke keer het wachtwoord invullen. Kan dit nergens vinden om achteraf toch te activeren.
Als je het over de store hebt, dan staat er een zin als je een aankoop doet, of je het liever met face-id wil doen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Djerique
Hoe gaat iOS 13 in de vernieuwde Files app om met bestanden in de cloudopslag van derden?

Het wil namelijk zo zijn dat ik mijn OneDrive video’s aan het downloaden naar het iPad geheugen via de OneDrive app van Microsoft(app van een derde partij):
https://www.mupload.nl/img/3ixwu82tipg.jpeg
Zodat ik de video’s niet steeds hoef te streamen in lage kwaliteit en lange wachttijd vermijd, als ik ze wil kijken.

Echter zag ik de video’s eerder die dag al in de standaard Files app van iOS staan als ik OneDrive daarin het linkermenu had geselecteerd (zie rood omlijnd):
https://www.mupload.nl/img/jdwsqn8x.jpeg En deze video’s zijn direct te bekijken. Nog voordat ik de video’s had gedownload in de OneDrive app van Microsoft later die dag.

Mijn vraag hierbij is: Wat doet de Files app precies? Download deze officiële iOS app ook de bestanden van OneDrive naar een eigen opslag of stream hij deze video’s in de Files app?

Het zou namelijk zonde zijn van de iPad opslag dat zowel Apple’s eigen Files app, als de Microsoft OneDrive app allebei dezelfde video’s opslaan op de opslag van de iPad.
Djerique schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:28:

[Afbeelding]

[Afbeelding] En deze video’s zijn direct te bekijken. Nog voordat ik de video’s had gedownload in de OneDrive app van Microsoft later die dag.

Het zou namelijk zonde zijn van de iPad opslag dat zowel Apple’s eigen Files app, als de Microsoft OneDrive app allebei dezelfde video’s opslaan op de opslag van de iPad.
Dit had je een week geleden ook al gevraagd toch?
Edit: Ooh het is zelfs precies dezelfde post |:(

• Djerique
Inderdaad, dat klopt, want er was 0,0 reactie. Daarom probeer ik het opnieuw met de hoop dat iemand mij meer kan vertellen over het mogelijke aantal GB aan extra (lees als verspilde) ruimte die de video files dubbel innemen.

Wellicht dat meerdere mensen zich dit wel eens hebben afgevraagd, dus mogelijk interessant.

Op Google kan ik er in ieder geval niks over vinden.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

Ik wil contacts op m'n iPhone synchroon houden met de Google Contacts van verschillende Google accounts. Bijvoorbeeld werk/privé-contacten scheiden. Zo zou het dus ook handig zijn om een contact toe te kunnen voegen aan een bepaald Google account, dit lijkt nu als contact bij een "willekeurig" Google account toegevoegd te worden, zonder dat je daar als gebruiker controle over hebt.

Kan dit, liefst zonder 3rd party apps? Zoja: hoe?

• Roberto
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik heb nu al 10 guides gevolgd om de mail problemen (IoS 13.xx maakt niet uit welke) i.c.m. een Iphone XS op te lossen. Denk aan alle mail accounts weggooien, uitzetten, hard reset, etc.

Ik moet - nu - telkens uit de mailbox gaan en dan de "alle inkomende" selecteren als ik nieuwe mail wil zien.
Ondanks dat push mail nu wel beter werkt dan bij de eerste IoS 13.xx release want toen haalde hij via exchange al bijna helemaal geen mail meer binnen. Nu hoor ik gelukkig wel het "ping" geluidje van nieuwe mail. Alleen staat hij er dan niet (zichtbaar)

Alles behalve een complete herinstallatie heb ik al gedaan. Ik zag in de laatste IoS release notes nogsteeds staan het verbeteren van de e-mail app. Maar dit is zakelijk (we gebruiken aardig wat iphones) erg onhandig. Regelmatig denk ik bij te zijn qua e-mail en dan blijkt er de laatste 5 uur niks te zijn ververst.

[Voor 11% gewijzigd door Roberto op 22-12-2019 14:58]

• Hooli-gan
Roberto schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:56:
Ik heb nu al 10 guides gevolgd om de mail problemen (IoS 13.xx maakt niet uit welke) i.c.m. een Iphone XS op te lossen. Denk aan alle mail accounts weggooien, uitzetten, hard reset, etc.

Ik moet - nu - telkens uit de mailbox gaan en dan de "alle inkomende" selecteren als ik nieuwe mail wil zien.
Ondanks dat push mail nu wel beter werkt dan bij de eerste IoS 13.xx release want toen haalde hij via exchange al bijna helemaal geen mail meer binnen. Nu hoor ik gelukkig wel het "ping" geluidje van nieuwe mail. Alleen staat hij er dan niet (zichtbaar)

Alles behalve een complete herinstallatie heb ik al gedaan. Ik zag in de laatste IoS release notes nogsteeds staan het verbeteren van de e-mail app. Maar dit is zakelijk (we gebruiken aardig wat iphones) erg onhandig. Regelmatig denk ik bij te zijn qua e-mail en dan blijkt er de laatste 5 uur niks te zijn ververst.
Ik had ook een soort gelijk probleem met mail. Kreeg niks binnen tot ik de mail app opende. Voor mij was de oplossing om in settings, Passwords en Accounts, de “fetch new data” setting even aan te passen voor alle accounts. Blijkbaar konden sommige accounts niet op push en staat ie dan op “fetch”, “automatisch”. Maar blijkbaar fetched ie dan alleen als je op WiFi zit + power, of wanneer je de app daadwerkelijk opent. Heb het maar aangepast naar elke 15 min.

• thefal
  • Laatst online: 23-03 12:32
Man man man, iOS 13 is echt de meest buggy versie die ik ooit heb meegemaakt. Ik weet nog dat ik ooit een Android telefoon had die geen 2 apps in zijn geheugen kon houden, waardoor ik een webformulier niet kon invullen aan de hand van een plaatje in mijn gallerij. Ik moest toen van iemand een iPhone lenen.

Nu is het juist andersom. Ik open Safari, wil een formulier invullen, open Lastpass, ga terug naar Safari en de hele app moet opnieuw starten. Ga ik terug naar Lastpass, moet die ook weer opnieuw opstarten.

Youtube en Whatsapp, zelfde verhaal

Spotify en Overcast die op de achtergrond ineens stoppen met audio afspelen.

3rd party toetsenborden die constant crashen (alle 4 die ik heb geprobeerd, dus lijkt me niet een probleem van de toetsenborden zelf)

Daarnaast heb ik vaak dat internet via Wifi het niet doet, terwijl hij wel het Wifi icoontje weergeeft. Ondertussen werkt elk ander apparaat op mijn netwerk prima...

En als klap op de vuurpeil, nog altijd het probleem met Smart Invert die zich NIET fixed na een reboot. Ik heb dus meerdere keren een factory reset uitgevoerd maar alle bovenstaande problemen blijven zich continu voordoen.

Misschien toch maarweer eens naar een Samsung kijken als dit zo door blijft gaan...

[Voor 7% gewijzigd door thefal op 23-12-2019 14:17]

• Hulliee
  • Niet online
thefal schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:16:
Man man man, iOS 13 is echt de meest buggy versie die ik ooit heb meegemaakt. Ik weet nog dat ik ooit een Android telefoon had die geen 2 apps in zijn geheugen kon houden, waardoor ik een webformulier niet kon invullen aan de hand van een plaatje in mijn gallerij. Ik moest toen van iemand een iPhone lenen.

Nu is het juist andersom. Ik open Safari, wil een formulier invullen, open Lastpass, ga terug naar Safari en de hele app moet opnieuw starten. Ga ik terug naar Lastpass, moet die ook weer opnieuw opstarten.

Youtube en Whatsapp, zelfde verhaal

Spotify en Overcast die op de achtergrond ineens stoppen met audio afspelen.

3rd party toetsenborden die constant crashen (alle 4 die ik heb geprobeerd, dus lijkt me niet een probleem van de toetsenborden zelf)

Daarnaast heb ik vaak dat internet via Wifi het niet doet, terwijl hij wel het Wifi icoontje weergeeft. Ondertussen werkt elk ander apparaat op mijn netwerk prima...

En als klap op de vuurpeil, nog altijd het probleem met Smart Invert die zich NIET fixed na een reboot. Ik heb dus meerdere keren een factory reset uitgevoerd maar alle bovenstaande problemen blijven zich continu voordoen.

Misschien toch maarweer eens naar een Samsung kijken als dit zo door blijft gaan...
Ik heb dit ook gehad bij een iOS 13 versie, ik meen .1. Na een iOS update was dit weer opgelost. Ik had het niet bij alle app's. Het zou heel goed kunnen zijn, dat die app's nog niet geheel waren aangepast op iOS13, maar dat kan ik niet hard maken.

Jouw problemen met de app's komen mij iig niet bekend voor. Je hebt factory reset uitgevoerd en toen een backup teruggezet? Of ben je helemaal opnieuw begonnen? Het zou namelijk kunnen zijn dat er in backup settings van de app's iets fout gaat.

• thefal
  • Laatst online: 23-03 12:32
Hulliee schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:59:
[...]

Je hebt factory reset uitgevoerd en toen een backup teruggezet? Of ben je helemaal opnieuw begonnen?
Beide ;)

• Hulliee
  • Niet online
In DFU mode hersteld? Ik denk namelijk dat er iets fout gaat met jouw iPhone en/of instellingen.

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

stefimke schreef op zondag 22 december 2019 @ 14:01:
Ik wil contacts op m'n iPhone synchroon houden met de Google Contacts van verschillende Google accounts. Bijvoorbeeld werk/privé-contacten scheiden. Zo zou het dus ook handig zijn om een contact toe te kunnen voegen aan een bepaald Google account, dit lijkt nu als contact bij een "willekeurig" Google account toegevoegd te worden, zonder dat je daar als gebruiker controle over hebt.

Kan dit, liefst zonder 3rd party apps? Zoja: hoe?
Het kan, met een workaround:
1. in de contacts app op "Groepen" klikken en alleen dat ene Google account selecteren waar de contact in moet komen
2. Voeg contact toe

Zie ook: https://www.guidingtech.com/36297/save-new-contact-ios/

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-03 21:14
ineens nog maar 80 wachtwoorden in mijn keychain, terwijl ik er tot voor kort 400 in had. Hoe kan dit nou weer? Ik had laatst ook al problemen met mijn iPad die maar niet op iCloud kon inloggen.
Ik begin echt flink vertrouwen in Apple te verliezen. Meer mensen die hier problemen mee hebben?

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-03 22:15
stefimke schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:52:
[...]

Het blijft moeizaam. Ik denk (?) dat FM automatisch wordt gestart bij verbinding met de BT van m'n auto maar hij wordt in ieder geval zeker niet automatisch afgesloten. Als ik al uren thuis ben loopt FM nog steeds op de achtergrond m'n batterij in rap tempo leeg te trekken. Dus automatisch afsluiten werkt ook niet.
Waarom werken zo'n triviale dingen zo slecht in iOS, in Android is werkt dit perfect met één radio-button in de FM app: starten op de achtergrond (met handige overlay op het scherm) bij BT verbinding, afsluiten bij verbreken verbinding.
In de instellingen van de FM app kun je de app uit laten gaan bij gebrek aan beweging.

Gisteren ook voor het eerst een Flitsmeister-automatisering aangemaakt. Eigenlijk twee: voor CarPlay en voor bluetooth. Voor CarPlay wordt FM wel automatisch gestart, maar bij bluetooth verschijnt de opdracht bij koppeling op je scherm en moet je hem nog eens bevestigen (bij CarPlay is dat enkel een optie). Wat is het nut daarvan? Zo automatiseer je toch niet echt? En vanwaar het onderscheid tussen CarPlay en bluetooth?

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

.

[Voor 98% gewijzigd door JB op 25-12-2019 13:56]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 40 ... 45 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True