[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!
13.3 beta 2 staat klaar om te installeren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:47
Hackus schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:10:
13.3 beta 2 staat klaar om te installeren
Wou net zeggen :) running!

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Kom maar door, ook iPadOS 13.3.beta2 staat klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41
En...moeten @Geert1976 en ik weer op de Beta trein hoppen?

>:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:18:

Haha...heb me voorgenomen om voorlopig ff niet op die trein te stappen

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
I know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ondersteuning voor YubiKey las ik, vanaf iOS 13.3. Dat is mooi want ik heb vorige week zo’n ding binnengekregen met Lightning en usb-c en ik kan er vooralsnog niet veel mee. Alleen 2FA voor inloggen in 1Password op de Mac. Ik ben benieuwd of ik de Microsoft Authenticator-app hiermee niet meer hoef te openen. Met de ram-issues is een code uit de app kopiëren niet zo triviaal meer, voor je het weet is het logindialoogscherm disposed door het openen van de Authenticator-app :+

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 22:26
Iemand opgevallen dat er nieuwe dynamische achtergronden zijn?

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

dafmay schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:18:

Ik had wel een poll verwacht... :+

Vandaag wel iets vreemds meegemaakt. Was met m`n duffe kop m`n XS vergeten mee te nemen vanmorgen. Stond nog netjes op de lader dus accu genoeg nu om de laatste beta te installeren :D

Maar ik kreeg het toestel niet geunlocked. Netjes een scherm dat de accu 100% was maar dat was dan ook alles. Euh ok dacht ik? Toestel uit en aan en kreeg de melding dat ik een minuut moest wachten? Geen idee waarom, en kon verder ook niets doen/kiezen, kreeg alleen nog de optie noodgeval. Ik dacht nog slim te zijn om een schermafbeelding te maken maar ook dat ging niet. Toen maar een minuut gewacht en kan alles weer doen, iemand dit vaker meegemaakt? :?

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:49
WhatsappHack schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:56:
Hier met 13.2.2 op meerdere iPhone’s hetzelfde probleem. Accu trekt opeens behoorlijk snel leeg, in ieder geval veel en veel sneller dan de vorige versie.

Maar het gekke is, ik heb dat na de update niet direct opgemerkt terwijl meestal de eerste dagen na de update juist een (verwacht ;)) probleem vormen.
Is dit vandaag ook nog het geval?
Wil graag weten of het zin heeft om alle andere iPhones in huis te updaten. De mijne is ge-update naar 13.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oeh, nice. Krijg net nieuwe Signal beta binnen, die support iPadOS :)
Kan je je iPad ook aan je account linken, nice.
zeve schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:22:
[...]

Is dit vandaag ook nog het geval?
Wil graag weten of het zin heeft om alle andere iPhones in huis te updaten. De mijne is ge-update naar 13.1
Geen idee, het ding heeft vandaag heel veel aan de USB gehangen omdat ik ergens mee aan het testen was; dus geen realistisch beeld van de accu. Zal morgen eens kijken. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Ik heb sinds iOS 13 last van het feit dat ongewenste e-mail automatisch gemarkeerd word. Erg irritant! Hebben meer mensen die ervaren? En een eventuele oplossing ervoor dat het niet meer gebeurd?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:08
Merk dat in iOS 13 er iets geks is met de wifi op mijn iPhone X. Zowel op het werk als thuis is het wifi soms erg traag (pagina's laden niet, whatsapp haalt erg traag filmpjes binnen). Als ik overschakel naar 4g zijn de problemen verdwenen, het wifi signaal is niks mis mee overigens. Ik heb vaak 2/3 streepjes bereik en via de speedtest app haal ik makkelijk 90/90. Ook andere apparaten (waaronder een macbook) hebben geen last van deze wifi issues. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Een Google zoektocht levert mij alleen de usual suspects op (reboot, hard reset, cookies verwijderen etc.). Die oplossingen heb ik uiteraard al geprobeerd... many thanks alvast!
jdiezrequejo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:16:
Ik heb sinds iOS 13 last van het feit dat ongewenste e-mail automatisch gemarkeerd word. Erg irritant! Hebben meer mensen die ervaren? En een eventuele oplossing ervoor dat het niet meer gebeurd?
Hoe bedoel je precies, automatisch gemarkeerd?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BertP schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:28:
Merk dat in iOS 13 er iets geks is met de wifi op mijn iPhone X. Zowel op het werk als thuis is het wifi soms erg traag (pagina's laden niet, whatsapp haalt erg traag filmpjes binnen). Als ik overschakel naar 4g zijn de problemen verdwenen, het wifi signaal is niks mis mee overigens. Ik heb vaak 2/3 streepjes bereik en via de speedtest app haal ik makkelijk 90/90. Ook andere apparaten (waaronder een macbook) hebben geen last van deze wifi issues. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Een Google zoektocht levert mij alleen de usual suspects op (reboot, hard reset, cookies verwijderen etc.). Die oplossingen heb ik uiteraard al geprobeerd... many thanks alvast!
Instellingen - Algemeen - Stel opnieuw in - Herstel netwerkinstellingen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 22:26

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
WhatsappHack schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:43:
[...]

Hoe bedoel je precies, automatisch gemarkeerd?
In de mail app van iOS heb ik mijn Hotmail adres geconfigureerd. Daarbij heb ik ook een aparte map gemarkeerd. Handig om belangrijke e-mails snel terug te vinden die ik dus gemarkeerd heb.

Nu merk ik dus alleen dat er mails binnen komen die automatisch gemarkeerd worden, dit heb ik dus niet zelf gedaan. Dit zijn altijd spam e-mails..

Ik keek nu even in mijn gemarkeerde map en stonden weer twee nieuwe bij. Erg vervelend! Dus hoopte dat iemand een idee had hoe dit zou kunnen komen en een eventuele oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fO2uaWGB0HhuIUwb8c51Vyxk/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
als de email app zoveel gezeur bij mensen oplevert dan download toch gewoon bluemail of spark opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Nick25 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:51:
als de email app zoveel gezeur bij mensen oplevert dan download toch gewoon bluemail of spark opgelost :)
Want? Het heeft toch ook altijd gewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:48

amphora

Websites & Fotografie

En zolang ik geen andere apps als standaard (mail, browser) kan instellen blijf ik de stock apps gebruiken.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
jdiezrequejo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:14:
[...]

ja dus? er kan hier wel 1000x gemeld worden dat het niet werkt maar wat hebben we daaraan?
We weten het nu wel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
amphora schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:34:
En zolang ik geen andere apps als standaard (mail, browser) kan instellen blijf ik de stock apps gebruiken.
Nou dat is soms een nadeel. De default mail app kan eraf en dat heb ik dus ook gedaan maar zo nu en dan geeft klikken op een mailadres daarom wel een foutmelding helaas (zet de Mail app terug, etc).

Weegt wat mij betreft niet zwaarder dan het gebrek aan functionaliteit in de standaard mail app.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaard Mail app is prima :P
Hoef je ook tenminste geen derde partij je gegevens te geven, blijft alles netjes lokaal.

@jdiezrequejo Weet je zeker dat de telefoon dat doet? Naar mijn weten markeert die zelf niets automagisch tenzij je een blokkade regel hebt toegevoegd. Is het niet Outlook dat dit doet?

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 15-11-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:11:
Hoef je ook tenminste geen derde partij je gegevens te geven, blijft alles netjes lokaal.
Standaard mail app is mega beperkt. Mail like 2008 zeg maar. Echt productief kan ik daar niet mee zijn.

Derde partij je (speciaal gegenereerde) app password geven kan een nadeel zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Donstil schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:31:
[...]

Standaard mail app is mega beperkt. Mail like 2008 zeg maar. Echt productief kan ik daar niet mee zijn.

Derde partij je (speciaal gegenereerde) app password geven kan een nadeel zijn idd.
Hier werkt die prima voor mijn privé- en werkmail (6 accounts).
Zou zo niet weten wat ik nog meer zou willen (wellicht gebrek aan ervaring). Care to share?

Overigens had een maat van mij laatst wel een raar probleem.
Zijn Mail app was compleet leeg. 2 privé accounts, 1 werk account.

Toestel opnieuw opgestart;
Geupdatet naar 13.2;
Alle accounts verwijderd en opnieuw toegevoegd;

Niets hielp (zeker 26 uur was alles leeg) en toen *plop* opeens 's avonds rond 23:00 stond alles weer erin 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inbox zero en mail snooze zijn voor mij twee belangrijke zaken/voorbeelden waardoor ik echt niet meer met de standaard mail app uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Mail in iOS heeft tegenwoordig de mogelijkheid om threads te snoozen, als dat hetzelfde is als wat je nu gewend bent. :)

Ik mis trouwens ook helemaal niets in de Mail app tbh. Ja standaard PGP ondersteuning misschien, dat loopt nu via een aparte app. Al wordt dat ook zo weinig gebruikt dat ik niet kan zeggen dat ik het mis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:47:
@Donstil Mail in iOS heeft tegenwoordig de mogelijkheid om threads te snoozen, als dat hetzelfde is als wat je nu gewend bent. :)
Nee denk het niet. Dit gaat over mails snoozen.
Dus er komt een mail > snoozed tot een later tijdstip/datum (eventueel zelf op te geven) en dan komt de mail op dat tijdstip wederom in de mailbox terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik vind bepaalde instellingen wel raar staan;
- Synchronisatie mail staat onder Accounts en dan in mijn geval Outlook;
Is er zo eentje... ik kon nergens vinden waar ik dit kon wijzigen, staat dat dus daar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Nick25 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:57:
[...]

ja dus? er kan hier wel 1000x gemeld worden dat het niet werkt maar wat hebben we daaraan?
We weten het nu wel toch?
Ik vraag om een oplossing.... Niet om alleen iets te melden wat niet werkt.
WhatsappHack schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:11:

@jdiezrequejo Weet je zeker dat de telefoon dat doet? Naar mijn weten markeert die zelf niets automagisch tenzij je een blokkade regel hebt toegevoegd. Is het niet Outlook dat dit doet?
Of ik dat zeker weet. Nee, maar ikzelf heb niks aan instellingen veranderd. Het is wel begonnen na de iOS13 update. Misschien toevallig. Maar ik zie ook nergens andere mensen dit probleem. Dus hoopte dat iemand misschien hier een ingeving had waar het aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@jdiezrequejo Ja, zou eens kijken bij outlook filters en dergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
iOS 13.2.3 is uit.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EJrIYWJX0AEZUav.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Pino112 op 18-11-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
103Mb voor iPhone 11 Pro

Ik zie in de release notes dat Mail flink is aangepakt deze keer...nice!!

[ Voor 61% gewijzigd door _Bailey_ op 18-11-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ook zoiets op de "gewone" 11.
Tot op heden geen bijzonderheden aan deze bugfix update :)
Houden zo lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
jdiezrequejo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:14:
[...]

De trekschuit heeft ook altijd gewerkt. So what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Geert1976 schreef op maandag 18 november 2019 @ 19:05:
103Mb voor iPhone 11 Pro

Ik zie in de release notes dat Mail flink is aangepakt deze keer...nice!!
Und :) ?
Twijfel namelijk om me beta te verwijderen en telefoon clean met deze update die nu te downloaden is. Als er wat echt is opgelost

[ Voor 22% gewijzigd door Nick25 op 18-11-2019 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:34
Wow mail is echt veel meer snappy. Veel bugs die ik tegen kwam zie ik tot nu niet meer terug. Jammer dat het zo lang geduurd heeft maar gelukkig is het een flinke stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick25 schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:41:
[...]

Und :) ?
Twijfel namelijk om me beta te verwijderen en telefoon clean met deze update die nu te downloaden is. Als er wat echt is opgelost
ik merk (tot nu toe) weinig verschil t.o.v. 13.2.2.
Maar wellicht nog te vroeg om echt te kunnen oordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:08
Iemand enig idee hoe ik mijn vaak bezochte sites in safari weer tevoorschijn tover bij het openen van een nieuw tabblad? In de settings staat het goed maar hij opent een blanco tabblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Laatst online: 21:41
Sinus_rhythm schreef op maandag 18 november 2019 @ 22:33:
Wow mail is echt veel meer snappy. Veel bugs die ik tegen kwam zie ik tot nu niet meer terug. Jammer dat het zo lang geduurd heeft maar gelukkig is het een flinke stap vooruit.
Hier ook eindelijk.
Vanaf 13 was het ellende met de mail. Nu lijkt het te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Ga ik ‘hannesen’ met terug van beta 13.3 naar 13.2.3 of blijf ik de beta tot de definitieve release van 13.3. Is de aanname juist dat de in 13.2.3 gefixte bugs ook meegenomen worden in de beta van 13.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wat ik met de Mail nog wel meemaak;
Ik heb er één outlook account in gezet. Mijn privé mail.
Ik zie dan een badge met bijvoorbeeld vier nieuwe mailtjes, open ik Mail dan staan deze niet in de mail.
Als ik dan "refresh" (door naar beneden te swipen) dan komen de mails ook niet binnen, ik moet de mail app verlaten en opnieuw openen om de mails beschikbaar te maken in deze app.

Is dit een bug in Mail of is dit een probleem met bijvoorbeeld een trage/slome verbinding?
Ik draai 13.2.3 op een iPhone 11 (geen pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Laatst online: 21:41
Mrjraider schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:54:
Wat ik met de Mail nog wel meemaak;
Ik heb er één outlook account in gezet. Mijn privé mail.
Ik zie dan een badge met bijvoorbeeld vier nieuwe mailtjes, open ik Mail dan staan deze niet in de mail.
Als ik dan "refresh" (door naar beneden te swipen) dan komen de mails ook niet binnen, ik moet de mail app verlaten en opnieuw openen om de mails beschikbaar te maken in deze app.

Is dit een bug in Mail of is dit een probleem met bijvoorbeeld een trage/slome verbinding?
Ik draai 13.2.3 op een iPhone 11 (geen pro).
Dat heb ik ook. Zowel mijn werk Exchange, als prive hebben dat.
Lijkt er alleen op dat het niet elke keer is. Dacht dat het verholpen was met de laatste update, helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
iOS 13.3 DB3 komt vandaag.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 18:16

YRH

DB3 is hier aan het downloaden, 190MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Running :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Je rent hard weg? :? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Hij staat weer op me pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen hier die na migratie van een vorige iPhone naar een 11 Pro last hebben van sommige apps die geen notificaties meer geven? Hier doen een hele berg apps t niet meer.. AD, iPhoned etc. Meldingen staan uiteraard wel aan

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
DennusB schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:26:
Meer mensen hier die na migratie van een vorige iPhone naar een 11 Pro last hebben van sommige apps die geen notificaties meer geven? Hier doen een hele berg apps t niet meer.. AD, iPhoned etc. Meldingen staan uiteraard wel aan
Door mij gemeld in het iPhone 11 Pro topic omdat ik dacht dat het aan de telefoon lag. Voor een deel heb ik het op kunnen lossen door handmatig in apps de notificaties uit en weer aan te zetten, maar een aantal heb ik nog steeds niet aan de praat.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
coelho schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:01:
[...]

Door mij gemeld in het iPhone 11 Pro topic omdat ik dacht dat het aan de telefoon lag. Voor een deel heb ik het op kunnen lossen door handmatig in apps de notificaties uit en weer aan te zetten, maar een aantal heb ik nog steeds niet aan de praat.
Bijzondere bug is t wel ! Lijkt wel of ie sommige meldingen nog naar de oude iPhone wil sturen of zo

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
13.3PB3 draait hier op iPhone XS. Voorlopig rapport: VPN, ING bankieren, Airpods Pro, Pokemon Go, Philips Hue werkt allemaal naar behoren. Nog geen nieuwe features gevonden.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Draai nog 12.4.1 op mijn iPhone 7, hoe is de batterijduur nu met iOS 13.2.3 ?

[ Voor 37% gewijzigd door Albert020 op 21-11-2019 17:30 ]

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
lifeguard schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:23:
[...]

Dat heb ik ook. Zowel mijn werk Exchange, als prive hebben dat.
Lijkt er alleen op dat het niet elke keer is. Dacht dat het verholpen was met de laatste update, helaas niet.
Hier ook hetzelfde, dacht dat ik in verkeerde inbox zat te kijken of zo maar besef nu dat het dus toch een bug is. Draai nog wel 13.2. en momenteel bezig met bijwerken naar 13.2.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Albert020 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:28:
Draai nog 12.4.1 op mijn iPhone 7, hoe is de batterijduur nu met iOS 13.2.3 ?
Mijn SE is weer as usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kent iemand toevallig een goede/betrouwbare iOS app om met remote mySQL servers te verbinden (via SSH tunnel.)? Moet ook functies als repair, analyse, truncate, etc ondersteunen. Eigenlijk Sequel Pro oid maar dan voor iOS :P

Kan in de app store voornamelijk apps vinden die of al tig jaar geen updates hebben gehad of van vage ontwikkelaars zijn.

Mag ook een opensource app zijn die je zelf moet bouwen om vervolgens te sideloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
De laatste update had het weer even iets beter gemaakt maar nu crasht safari weer continu echt om niet blij van te worden
Hopelijk komt er ooit een verbetering aan die dat oplost voorgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
WhatsappHack schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:28:
Kent iemand toevallig een goede/betrouwbare iOS app om met remote mySQL servers te verbinden (via SSH tunnel.)? Moet ook functies als repair, analyse, truncate, etc ondersteunen. Eigenlijk Sequel Pro oid maar dan voor iOS :P

Kan in de app store voornamelijk apps vinden die of al tig jaar geen updates hebben gehad of van vage ontwikkelaars zijn.

Mag ook een opensource app zijn die je zelf moet bouwen om vervolgens te sideloaden. :)
Ik gebruik die van Panic om af en toe code te kloppen op mijn iPad Pro (of te SSH'n) en zag dat ze SQL hebben toegevoegd. Kost wel wat maar is een volwaardige iOS editor: https://panic.com/code-editor/

Sowieso als je over SSH verbind kan je net zo goed de CLI gebruiken voor die functies die je noemt

[ Voor 7% gewijzigd door ex87 op 23-11-2019 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Ik gebruik de currency converter in search veel, maar ik zie ‘m nu helemaal niet meer.

Nu kan het zijn dat ik iets heb uitgezet, want ik heb heel wat spul uit gezet dat als show in search stond.

Of hebben meer hier last van op 13.3 pb?

Ah gevonden: de calculator moet show in search aan hebben

[ Voor 12% gewijzigd door Woopdedooo op 24-11-2019 13:31 ]

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
Uffje schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:27:
Ik gebruik de currency converter in search veel, maar ik zie ‘m nu helemaal niet meer.

Nu kan het zijn dat ik iets heb uitgezet, want ik heb heel wat spul uit gezet dat als show in search stond.

Of hebben meer hier last van op 13.3 pb?

Ah gevonden: de calculator moet show in search aan hebben
Wauw ik wist helemaal niet dat je kon omrekenen in ‘zoeken’
Dat scheelt een hoop, dankje voor dit

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Roos79 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 07:00:
De laatste update had het weer even iets beter gemaakt maar nu crasht safari weer continu echt om niet blij van te worden
Hopelijk komt er ooit een verbetering aan die dat oplost voorgoed
Hmm, weet je zeker dat het niet aan je hardware ligt? ik ervaar namelijk totaal niet wat jij zegt. of gebeurt het alleen in speciale situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19
iPhone SE, iOS 13, zeer goed geïsoleerd huis dus op vliegtuigstand met WiFi aan en dan bellen met Vodafone...alleen gebruik ik de telefoon amper

Verbruik blijft een probleem, nu dan maar de laatste update eroverheen, ik weet niet wat ik nog kan doen.

Plaatjes laatste 24 uur, ook hier in 2 minuten en 5 screenshots van 30% naar 24%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1nrN0s5fG7CB2CRuycctNjsA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U4seFBETWJESRZP2KAdhwPpV/full.jpg

Plaatjes laatste 4 dagen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vViaZZQWpqC7F1W1NR4PQYb7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5agZlHks3U0RX1XU3oYVNwUa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kuPMwo6MjTcwlUA9AYhiGpu5/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door MarcelGo op 26-11-2019 09:10 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Wat is je battery health? Hoe oud is je telefoon?
Batterij vervangen zou ook een optie kunnen zijn.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Health is 97%, telefoon is nog geen 2 jaar, gebruik is minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ff verse installatie geven en dan weer testen. Anders lijkt het mij een rotte accu.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MarcelGo automatisch slot op 30sec ?
instellingen - beeldscherm en helderheid -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Staat op 1 minuut, pas ik nu aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
MarcelGo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:56:
Health is 97%, telefoon is nog geen 2 jaar, gebruik is minimaal
Dat is het dan niet inderdaad :).

Een schone installatie kan nog wel eens helpen ja.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
MarcelGo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:44:
iPhone SE, iOS 13, zeer goed geïsoleerd huis dus op vliegtuigstand met WiFi aan en dan bellen met Vodafone...alleen gebruik ik de telefoon amper

Verbruik blijft een probleem, nu dan maar de laatste update eroverheen, ik weet niet wat ik nog kan doen.

Plaatjes laatste 24 uur, ook hier in 2 minuten en 5 screenshots van 30% naar 24%

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Plaatjes laatste 4 dagen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit kan heel goed de mail app zijn, met een Exchange account of ander mail account wat de batterij staat leeg te slurpen. Het account verwijderen en opnieuw toevoegen kan wonderen verrichten!

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zien jullie bij work-outs in de activiteiten app nog de hartslag grafiek? Sinds 13.2.3 mekkert ie hier dat die niet beschikbaar is vanwege onvoldoende data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
WhatsappHack schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:10:
Zien jullie bij work-outs in de activiteiten app nog de hartslag grafiek? Sinds 13.2.3 mekkert ie hier dat die niet beschikbaar is vanwege onvoldoende data.
Daar heb je zeker een iWatch voor nodig? Ik zie geen gemekker en kan er gewoon naartoe bladeren maar er staat dan bovenaan "geen gegevens" en een lege grafiek en wat opties.

Anderen met een iWatch: gezondheidsapp>activiteit>work-outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SOTD schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:21:
[...]

Daar heb je zeker een iWatch voor nodig? Ik zie geen gemekker en kan er gewoon naartoe bladeren maar er staat dan bovenaan "geen gegevens" en een lege grafiek en wat opties.

Anderen met een iWatch: gezondheidsapp>activiteit>work-outs.
Yup dat is idd data van de Watch :) Ik bedoel trouwens in de Activiteiten-app en dan je laatste work-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Runescom schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:54:
[...]

Dit kan heel goed de mail app zijn, met een Exchange account of ander mail account wat de batterij staat leeg te slurpen. Het account verwijderen en opnieuw toevoegen kan wonderen verrichten!
Ik heb inmiddels nieuwste versie erop staan en ga het een paar dagen monitoren, anders deze tip ook nog toepassen. Vreemde vind ik wel dat er geen app verbruik dit verklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
MarcelGo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:47:
[...]

Ik heb inmiddels nieuwste versie erop staan en ga het een paar dagen monitoren, anders deze tip ook nog toepassen. Vreemde vind ik wel dat er geen app verbruik dit verklaart.
Klopt, je ziet het app gebruik niet maar de batterij slurpt leeg heb er ondertussen meerdere collega's mee geholpen dus wie weet helpt het bij jou ook.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
De nachtelijke drains zijn met 13.2.3 nog niet opgelost, tenminste niet bij mijn iPhone 11 (non Pro). De telefoon verliest met gemak 7/8% terwijl die dus niks ligt te doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:48

amphora

Websites & Fotografie

Mrjraider schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:34:
De nachtelijke drains zijn met 13.2.3 nog niet opgelost, tenminste niet bij mijn iPhone 11 (non Pro). De telefoon verliest met gemak 7/8% terwijl die dus niks ligt te doen,
7% ‘drain’ gedurende een nachtje? Lijkt me vrij normaal voor een computer die op de achtergrond altijd wel iets doet.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat is toch goed. Daarnaast, waarom laad je hem niet op in de nacht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
Heb volgende vraag.. Nu in het bezit van een iPhone 8 maar zou kunnen overschakelen naar een iPhone Xs. Mijn iPhone is gebackupped naar zowel iCloud als op mijn Macbook Pro. Echter vroeg ik me af in hoeverre die backups gaan.. ZIjn namelijk alle apps op mijn iPhone, alsook de settings in die apps gebackupped ? Hoe zit het bv met zaken die in mijn Wallet zitten zoals bioscooptickets enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Vliegtuigmodus :) Dan zal het zelfs 0% zijn.
Rebbelx schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:35:
Heb volgende vraag.. Nu in het bezit van een iPhone 8 maar zou kunnen overschakelen naar een iPhone Xs. Mijn iPhone is gebackupped naar zowel iCloud als op mijn Macbook Pro. Echter vroeg ik me af in hoeverre die backups gaan.. ZIjn namelijk alle apps op mijn iPhone, alsook de settings in die apps gebackupped ? Hoe zit het bv met zaken die in mijn Wallet zitten zoals bioscooptickets enz
Ja echt alles gaat mee. Alleen misschien bij sommige apps weer eenmalig inloggen, maar that's it :)

[ Voor 47% gewijzigd door s0kkie op 27-11-2019 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
s0kkie schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:42:
[...]

Ja echt alles gaat mee. Alleen misschien bij sommige apps weer eenmalig inloggen, maar that's it :)
Niet helemaal bij een iCloud backup, fysieke apps zitten niet in de backup zelf, die worden na het herstellen van de backup gedownload via de App Store. De posities en instellingen etc. van de apps zitten daar wel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

s0kkie schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:42:
[...]

Dat is niet waar. Sommige apps ben je de settings van kwijt. (Crypotcurremcy wallets, microsoft/google authenticator etc etc)

@Rebbelx wil je echt een complete backup en restore doen. Dan moet je in itunes een encrypted backup maken en die restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Tylen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:54:
[...]

Dat is niet waar. Sommige apps ben je de settings van kwijt. (Crypotcurremcy wallets, microsoft/google authenticator etc etc)

@Rebbelx wil je echt een complete backup en restore doen. Dan moet je in itunes een encrypted backup maken en die restoren.
iTunes bestaat toch niet meer ?? Ik heb op mijn Macbook een backup genomen van het toestel nu optie Encrypt Local Backup aangevinkt. Is dit voldoende ? Hoe zit het trouwens met Google Authenticator ? Wordt de inhoud daarvan dan ook gebackupped ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rebbelx schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:31:
[...]

iTunes bestaat toch niet meer ?? Ik heb op mijn Macbook een backup genomen van het toestel nu optie Encrypt Local Backup aangevinkt. Is dit voldoende ? Hoe zit het trouwens met Google Authenticator ? Wordt de inhoud daarvan dan ook gebackupped ?
Je hebt niets te verliezen toch? Ouwe toestel is nog in je bezig. Zet deze encrypted backup terug op je nieuwe toestel en je ziet het vanzelf.

Ik ben zelf van google authenticator over gestapt naar de microsoft variant. Omdat deze backups kan maken. Zelf was ik dus alles kwijt na een telefoon swap met alleen een icloud backup/restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Tylen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:33:
[...]

Je hebt niets te verliezen toch? Ouwe toestel is nog in je bezig. Zet deze encrypted backup terug op je nieuwe toestel en je ziet het vanzelf.

Ik ben zelf van google authenticator over gestapt naar de microsoft variant. Omdat deze backups kan maken. Zelf was ik dus alles kwijt na een telefoon swap met alleen een icloud backup/restore.
Het doel van een backup is inderdaad dat je alles kan behouden. Dat ik dus mijn restore terugzet op mijn nieuw toestel en dat deze exact hetzelfde werkt als mijn vorige toestel. Ik kan je niet echt volgen met 'Je hebt niets te verliezen' en vervolgens te melden dat je zelf alles kwijt was met een icloud backup/restore. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik met een local backup wél alles meeheb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Rebbelx schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:42:
[...]

Het doel van een backup is inderdaad dat je alles kan behouden. Dat ik dus mijn restore terugzet op mijn nieuw toestel en dat deze exact hetzelfde werkt als mijn vorige toestel. Ik kan je niet echt volgen met 'Je hebt niets te verliezen' en vervolgens te melden dat je zelf alles kwijt was met een icloud backup/restore. Ik wil gewoon zeker zijn dat ik met een local backup wél alles meeheb
Precies wat ik zeg. je hebt toch niet te verliezen? (Je hebt immers je ouwe telefoon nog).

Gewoon in itunes een encrypted backup maken van je ouwe toestel en deze resotren op je nieuwe toestel.

Met een icloud backup misste is data in google authenticator en nog een paar apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
Tylen schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:33:
[...]

Ik doe juist sinds een tijdje alle 2FA codes in 1Password omdat deze ook op de Mac automatisch kunnen invullen en je klembord daarna herstelt, plus niet apparaat/backup afhankelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zou er nog een update komen voor Thanksgiving-Day, of slaan ze deze week over ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Hackus schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:57:
Zou er nog een update komen voor Thanksgiving-Day, of slaan ze deze week over ?
Vraag ik me ook af 9to5 heeft niks gemeld helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Heb ik wat gemist? Ik heb nu Apple news tussen mijn apps staan, de app is helemaal in het Engels en gericht op de US.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Miki schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:13:
Heb ik wat gemist? Ik heb nu Apple news tussen mijn apps staan, de app is helemaal in het Engels en gericht op de US.
En zo plotseling als de Apple News app verscheen is deze nu bij mij ook weer verdwenen. Opmerkelijk :)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Kan iemand me helpen, wellicht heb ik ergens een knopje fout staan, maar waarom kan mijn iPhone met al z'n bionische cpu power de meest simpele dingen niet?:
- Notifications groeperen zodat je niet dagelijks tig Outlook of whatever notificaties weg hoeft te swipen
- Google Photos op de achtergrond m'n foto's/filmpjes laten backuppen
- Synology DS Photo backup op de achtergrond laten lopen en m'n foto's/filmpjes naar NAS backuppen
- Google Maps offlline maps downloaden op de achtergrond
- Flitsmeister op de achtergrond draaien en starten als je gaat rijden, zonder user-interventie

Al die "background" taken werken niet in de background en vergen het starten van de betreffende app, open houden, zorgen dat ie niet timeout en maar wachten tot ie klaar is. Of de app starten en niet per ongeluk zelf sluiten. Dus eigenlijk gewoon totaal geen multitasking, anno bijna 2020. Op Android werken dit soort dingen na één keer configureren autonoom, zonder omkijken. Best fijn.

(PS. Ververs op achtergrond staat aan voor de genoemde apps)

[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 29-11-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rebbelx Het ligt ook een beetje aan de app. Normaliter gaat alles mee, maar sommige apps doen dat niet. Signal bijvoorbeeld dumpt de hele gespreksgeschiedenis. Google Authenticator raakt veelal ook alles kwijt. (Sowieso een kut app waar tig betere alternatieven voor zijn, maar toch :P) En idd, apps die er niet meer zijn worden mogelijk niet hersteld.

In de meeste gevallen heb je iig alle data, maar soms niet - lastig te zeggen en afhankelijk van de apps in kwestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

BertP schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:52:
Iemand enig idee hoe ik mijn vaak bezochte sites in safari weer tevoorschijn tover bij het openen van een nieuw tabblad? In de settings staat het goed maar hij opent een blanco tabblad.
Me..me..voeg 1 favoriet toe en dan heb je ook de veelbezochte. Is simpelweg een bug volgens mij.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
WhatsappHack schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 02:14:
@Rebbelx Het ligt ook een beetje aan de app. Normaliter gaat alles mee, maar sommige apps doen dat niet. Signal bijvoorbeeld dumpt de hele gespreksgeschiedenis. Google Authenticator raakt veelal ook alles kwijt. (Sowieso een kut app waar tig betere alternatieven voor zijn, maar toch :P) En idd, apps die er niet meer zijn worden mogelijk niet hersteld.

In de meeste gevallen heb je iig alle data, maar soms niet - lastig te zeggen en afhankelijk van de apps in kwestie.
Ben nu bezig een encrypted backup te plaatsen op de nieuwe iPhone...Heb echter het gevoel dat het enorm lang duurt...Is al +- 40min aan de gang en de progress chart blijft nu al hele tijd op zelfde niveau staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 04:36
catchingfire schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:57:
Kan iemand me helpen, wellicht heb ik ergens een knopje fout staan, maar waarom kan mijn iPhone met al z'n bionische cpu power de meest simpele dingen niet?:
- Notifications groeperen zodat je niet dagelijks tig Outlook of whatever notificaties weg hoeft te swipen
- Google Photos op de achtergrond m'n foto's/filmpjes laten backuppen
- Synology DS Photo backup op de achtergrond laten lopen en m'n foto's/filmpjes naar NAS backuppen
- Google Maps offlline maps downloaden op de achtergrond
- Flitsmeister op de achtergrond draaien en starten als je gaat rijden, zonder user-interventie

Al die "background" taken werken niet in de background en vergen het starten van de betreffende app, open houden, zorgen dat ie niet timeout en maar wachten tot ie klaar is. Of de app starten en niet per ongeluk zelf sluiten. Dus eigenlijk gewoon totaal geen multitasking, anno bijna 2020. Op Android werken dit soort dingen na één keer configureren autonoom, zonder omkijken. Best fijn.

(PS. Ververs op achtergrond staat aan voor de genoemde apps)
Hier zit ik ook een klein beetje mee. Google Photo's doet de backup bij mij wel goed, maar soms pas 's avonds aan de lader, hier kan ik geen logica achterhalen (soms is alles een middagje wandelen+foto's maken direct zichtbaar in Google Photo's, zonder de app ook maar te openen op m'n iPhone).

Downloaden van informatie zonder de app open te staan is mij een raadsel. Workaround die ik met Spotify heb gevonden is muziek afspelen, dan blijft de app 'actief' en blijft hij ook downloaden. Zodra ik de muziek pauzeer stopt het downloaden binnen een aantal minuten. Verversen op de achtergrond staat aan, maar mag blijkbaar niet volledig binnen IOS (zelfde met Netflix, GMaps)

Flitsmeister automatisch starten werkt bij mij wel. De app niet force-quitten (dus niet wegswipen bij multitask) en hij start zodra ik in de auto zit, met bluetooth ben verbonden en wegrijd. Geen idee waarom Flitsmeister dat wel kan, maar de andere apps niet actief lijken te blijven. Instellingen staan gelijk.

Notificaties groeperen doet mijn telefoon dan weer wel goed, per app per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
jakob558 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:10:
Hier zit ik ook een klein beetje mee. Google Photo's doet de backup bij mij wel goed, maar soms pas 's avonds aan de lader, hier kan ik geen logica achterhalen (soms is alles een middagje wandelen+foto's maken direct zichtbaar in Google Photo's, zonder de app ook maar te openen op m'n iPhone).
Op m'n Pixel is het gewoon foto maken, en of ik nu apps heb ge-force-quit of niet, alles staat zodra ik wifi heb meteen op Google Photos én op m'n NAS. Ik krijg dat op m'n iPhone niet voor elkaar. De DS Photo app moet ik op m'n iPhone steeds manueel starten en de backup starten. Google Photos... totaal geen idee hoe die ermee omgaat. Er staat dan altijd "backup complete" maar wel zo'n ronde pijltjes bij de foto's die toch nog gebackupped moeten worden. En vervolgens gebeurd er niks. Ook geen force-backup knopje ofzo. Na lang afwachten verschijnen de nieuwe foto's wel opeens op Google Photos. Totaal onvoorspelbaar.

Zo kun je toch niet op een betrouwbare manier zonder zorgen je foto's/filmpjes automatisch backuppen?
Downloaden van informatie zonder de app open te staan is mij een raadsel. Workaround die ik met Spotify heb gevonden is muziek afspelen, dan blijft de app 'actief' en blijft hij ook downloaden. Zodra ik de muziek pauzeer stopt het downloaden binnen een aantal minuten. Verversen op de achtergrond staat aan, maar mag blijkbaar niet volledig binnen IOS (zelfde met Netflix, GMaps)
Ja precies, als je Google Maps open laat staan download ie wel de kaart maar kom op zeg... Stel je zit in een hotel met crappy wifi en je wilt ff een kaart van de omgeving downloaden die een paar honderd MB groot is. Dan moet je dus maar uren naar GMaps staren en wachten totdat je kaart gedownload is, want je kunt niks anders doen met je telefoon? We leven niet meer in 1986 toch?
Flitsmeister automatisch starten werkt bij mij wel. De app niet force-quitten (dus niet wegswipen bij multitask) en hij start zodra ik in de auto zit, met bluetooth ben verbonden en wegrijd. Geen idee waarom Flitsmeister dat wel kan, maar de andere apps niet actief lijken te blijven. Instellingen staan gelijk.
Hoe heb je die Bluetooth-link gefixed? Ik heb er eens een "opdracht" voor gemaakt maar deze vraagt nog elke keer om een bevestiging of hij Flitsmeister moet starten zodra de iPhone verbonden is met de BT van de auto, wat het hele nut van de opdracht compleet onderuit haalt. Ik wil m'n telefoon in m'n broekzak kunnen houden en erop kunnen vertrouwen dat FM op de achtergrond gaat draaien.
Wat enigszins werkt is Flitsmeister starten op beweging... maar dan moet ie inderdaad niet per ongeluk/bewust geforce-quit worden want dan werkt dat weer niet. En aangezien FM in de achtergrond de accu leegzuigt...

Op Android kun je ín de FM app aangeven dat ie automatisch op de achtergrond moet starten bij verbinding met de BT van de auto. Werkt feilloos.
Notificaties groeperen doet mijn telefoon dan weer wel goed, per app per dag.
Heb bij berichtgeving ontdekt dat "Meldingen groeperen" op "Automatisch" niks lijkt te doen en ik bij apps als Outlook, of vandaag Pepper (waar veel meldingen van komen) deze op "Op app" moet zetten, dan groepeert hij meldingen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 04:36
catchingfire schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:00:
[...]

Op m'n Pixel is het gewoon foto maken, en of ik nu apps heb ge-force-quit of niet, alles staat zodra ik wifi heb meteen op Google Photos én op m'n NAS. Ik krijg dat op m'n iPhone niet voor elkaar. De DS Photo app moet ik op m'n iPhone steeds manueel starten en de backup starten. Google Photos... totaal geen idee hoe die ermee omgaat. Er staat dan altijd "backup complete" maar wel zo'n ronde pijltjes bij de foto's die toch nog gebackupped moeten worden. En vervolgens gebeurd er niks. Ook geen force-backup knopje ofzo. Na lang afwachten verschijnen de nieuwe foto's wel opeens op Google Photos. Totaal onvoorspelbaar.

Zo kun je toch niet op een betrouwbare manier zonder zorgen je foto's/filmpjes automatisch backuppen?
Ik force-quit _nooit_ apps, laat iOS dat volledig zelf regelen. Daarmee zijn aan het einde van de dag mijn foto's altijd volledig naar Google Photo's geupload. Dus geen idee wat de logica achter wanneer wel/niet uploaden is, maar het gebeurt in ieder geval 1 keer per dag. Ik heb er dus wel vertrouwen in. DS Photo gebruik ik niet, iCloud wel, icloud backup gebeurt ook zodra ik wifi heb.
Ja precies, als je Google Maps open laat staan download ie wel de kaart maar kom op zeg... Stel je zit in een hotel met crappy wifi en je wilt ff een kaart van de omgeving downloaden die een paar honderd MB groot is. Dan moet je dus maar uren naar GMaps staren en wachten totdat je kaart gedownload is, want je kunt niks anders doen met je telefoon? We leven niet meer in 1986 toch?
Dit vind ik ook een groot gebrek aan iOS, is helaas al 13 versies zo...
Hoe heb je die Bluetooth-link gefixed? Ik heb er eens een "opdracht" voor gemaakt maar deze vraagt nog elke keer om een bevestiging of hij Flitsmeister moet starten zodra de iPhone verbonden is met de BT van de auto, wat het hele nut van de opdracht compleet onderuit haalt. Ik wil m'n telefoon in m'n broekzak kunnen houden en erop kunnen vertrouwen dat FM op de achtergrond gaat draaien.
Wat enigszins werkt is Flitsmeister starten op beweging... maar dan moet ie inderdaad niet per ongeluk/bewust geforce-quit worden want dan werkt dat weer niet. En aangezien FM in de achtergrond de accu leegzuigt...

Op Android kun je ín de FM app aangeven dat ie automatisch op de achtergrond moet starten bij verbinding met de BT van de auto. Werkt feilloos.
Geen idee. Nooit iets bewust ingesteld. Misschien werkt het wel helemaal niet met bluetooth maar inderdaad alleen met 'starten op beweging'. Werkt in ieder geval altijd als ik in de auto stap. Ook hierbij geldt, ik forceer nooit het sluiten van apps. Zit vaak genoeg in de auto, dus FM draait altijd door op de achtergrond. Ik weet niet of het heel veel extra batterij slurpt op de achtergrond, zolang ik de avond haal maak ik me daar geen zorgen over. Als het inderdaad veel scheelt begrijp ik het grote gemis wel. Dan wil je eigenlijk een opdracht maken die FM opent zodra je met bluetooth verbindt in de auto, en force-quitten zodra die verbinding weer verbroken wordt. Is dat niet te doen met het nieuwe opdrachten?
Pagina: 1 ... 39 ... 50 Laatste